Giant
Sivu 3 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 53 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 2096

Aihe: Lapin polut?

  1. #61
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph

    Juu, oikein muistat, Zarni: Palojoen ylittävä uusi silta Leppäjärvellä sijaitsee Hanhiojan suun eteläpuolella, ennen länteen kääntyvää joenmutkaa. Karttaan merkityssä paikassa ei ole itse asiassa koskaan siltaa ollutkaan, pieni lautta vain.
    Toissavuonna kun käytiin noissa maisemissa niin se lautta hanhiojassa oli pieni styroksista kyhätty ei viitsitty yrittää sillä vaan lähdettiin etsii siltaa mikä löytykin,sillan viereen oli kyhätty hyvä laavu mikä oli viimekesänä viety vekx ja samallapaikalla hirveesti turistien roskaa,jonkinlainen nuotio siinä kohdalla.

  2. #62
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127

    Peukalo ylös

    Tuli juuri katsottua läpi Zarnin setti uudemman kerran, nyt oikein ajan kanssa. Taiteellista silmää on kuvaajalla. Samoin sivujen ja kartan tekijällä, hyvä ote! Ammattilainen…? Löytyi myös paljon hyödyllisiä nuotteja. Pitäisiköhän sitä tulevana kesänä mennä sittenkin taas tuonne Olkapään maisemiin…

    Zarni, oletko jo raportoinut Mr. Autiotuvalle Tshuukisautsin kämpän kehnosta jamasta? Salvasjärvellä taisi olla kaikki kunnossa? Meidänkin oli tarkoitus yöpyä Salvasjärvellä viime kesänä, mutta sinä päivänä piti ottaa käyttöön suunnitelma B. Tapasitko Siccajärven isännän?

    Vinkki Zarnille ja muillekin: isosta Trans Alpine -repusta on olemassa myös Aircomfort-versio. Ei kastu selkä.

  3. #63
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri
    Toissavuonna kun käytiin noissa maisemissa niin ... sillan viereen oli kyhätty hyvä laavu mikä oli viimekesänä viety vekx ja samallapaikalla hirveesti turistien roskaa,jonkinlainen nuotio siinä kohdalla.
    Ylitimme Palojoen elokuun alkupuolella viime kesänä. Vasta jälkikäteen huomasin jossain kartassa sen laavun. En nyt löydä sitä karttaa, mutta muistaakseni laavu oli merkitty aivan sen uuden sillan tuntumaan joen itätörmälle, polun pohjoispuolelle. Ei kyllä osunut mitään laavua silmiin, kun siitä ohi hurautimme. Olisi luullut laavun näkyvän, jos se olisi siinä vielä ollut. Itse asiassa pidimme leiriä joen länsitörmällä sen yön, joten tuli koko lailla paljon kuljettua ja katseltua sitä joenvartta. Joesta nousi mukavasti pientä taimenta.

  4. #64
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Juu, oikein muistat, Zarni: Palojoen ylittävä uusi silta Leppäjärvellä sijaitsee Hanhiojan suun eteläpuolella, ennen länteen kääntyvää joenmutkaa. Karttaan merkityssä paikassa ei ole itse asiassa koskaan siltaa ollutkaan, pieni lautta vain.
    Tuosta sillan uudesta sijainnista sain tiedon Salvasjärven kaffetarjoilun yhteydessä, olisi saattanut ilman sitä tietoa jäädä kaupassa käymättä samana iltana!


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen
    Paljonko reppu painoi ja olisiko mahdollista panna osa kamoista satulaputkitarakalle?
    Arviolta noin 14-15 kiloa (sis. järjestelmäkameran ja litra-pari juomaa juomapussissa). Miksei tarakka toimisi, mutta kätevimmin kamat kulkee selässä. Pyöräkin on kevyempi kantaa...


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Zarni, oletko jo raportoinut Mr. Autiotuvalle Tshuukisautsin kämpän kehnosta jamasta? Salvasjärvellä taisi olla kaikki kunnossa? Meidänkin oli tarkoitus yöpyä Salvasjärvellä viime kesänä, mutta sinä päivänä piti ottaa käyttöön suunnitelma B. Tapasitko Siccajärven isännän?

    Vinkki Zarnille ja muillekin: isosta Trans Alpine -repusta on olemassa myös Aircomfort-versio. Ei kastu selkä.
    En tiedottanut, näytti olevan samassa kunnossa kuin viimeisin tieto. Salvaksen kämppä oli erinomaisessa kunnossa - paitsi vesiämpäri!
    En käynyt ollenkaan Siccan kylässä, vaan painelin hissuksiin ohi. Ei siellä näyttänyt ketään edes liikkuvan... Kenties sielläkin oltiin nukkumassa?
    Tuo reppu on jotain mallia '98... Tarkoitus on ensi kesäksi keventää ja pienentää varustusta (pääasiassa keitin, kattila, takki ja majoite) niin, että neljän-viiden päivän kamat menee 30L Transalppiin. Selkä kastuu joka tapauksessa...


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Ammattilainen…?
    Amatööri!
    Zarni muokkasi tätä : 11.04.2006 at 01.04
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  5. #65
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zarni
    Tuosta sillan uudesta sijainnista sain tiedon Salvasjärven kaffetarjoilun yhteydessä, olisi saattanut ilman sitä tietoa jäädä kaupassa käymättä samana iltana!
    Sait siis pelastettua Nikolain kaupan kylmäkaapista... Lännestä tullessahan se polku tuo suoraan uudelle sillalle. Vai olikohan siinä Paatsikkapalolla sittenkin epäröintiä aiheuttava polunhaara, reilu kilometri ennen jokea? Eipä tullut tarkemmin katsottua, kun itse ajelimme toisin päin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zarni, Tshuukisautsin porokämpästä
    En tiedottanut, näytti olevan samassa kunnossa kuin viimeisin tieto.
    Hmm. Jounin taulukossa tuorein merkintä Tshuukisautsin porokämpästä näyttää olevan elokuulta 2004: ”Tupa oikein hyvässä kunnossa.” Sitä edeltävä merkintä (heinäkuulta 2003) sen sijaan kertoo kämpän rapistumisesta. Eli olisi hyvä laitaa viestiä Jounille.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zarni
    Tuo reppu on jotain mallia '98... Tarkoitus on ensi kesäksi keventää ja pienentää varustusta (pääasiassa keitin, kattila, takki ja majoite) niin, että neljän-viiden päivän kamat menee 30L Transalppiin. Selkä kastuu joka tapauksessa...
    Eikös se kuvissa näkyvä reppu ollutkaan Trans Alpine? No eipä
    ollut, nyt sen huomasin itsekin, kun kuvia tarkemmin katselin. Olisiko ollut Vario 40+10?

    Itselläni oli viime kesän Olkapään-reissulla iäkäs Futura 42 AC (kuvassa vasemmalla), pojalla Trans Alpine 30 AC (edellisessä kuvassa piilossa oikealla). Tuolla pienemmälläkin olen tehnyt monipäiväisiä sooloreissuja, mainio reppu. Sitä myydään partiokaupoissa nimellä Tunturisusi.

    Ai niin: makuualustaa on helppo pienentää Ridgerestistä. Itselläni kulkee kesäreissuilla mukana joko Expedin AirMat 7.5 tai lyhyt Therm-a-Rest Prolite 3. Varsinkin tuo Exped menee todella pieneen tilaan: pilkistää kuvassa repun ja punasävyisen Therm-a-Restin välissä. Eikä paina paljon. Ja on mukava.

  6. #66
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Ylitimme Palojoen elokuun alkupuolella viime kesänä. Vasta jälkikäteen huomasin jossain kartassa sen laavun. En nyt löydä sitä karttaa, mutta muistaakseni laavu oli merkitty aivan sen uuden sillan tuntumaan joen itätörmälle, polun pohjoispuolelle. Ei kyllä osunut mitään laavua silmiin, kun siitä ohi hurautimme. Olisi luullut laavun näkyvän, jos se olisi siinä vielä ollut. Itse asiassa pidimme leiriä joen länsitörmällä sen yön, joten tuli koko lailla paljon kuljettua ja katseltua sitä joenvartta. Joesta nousi mukavasti pientä taimenta.
    Laavu oli edellisenä vuotena,ilmeisesti silloin kun siltakin on rakennettu,nyt oli joku vienyt päreet mennessään.

  7. #67
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Lännestä tullessahan se polku tuo suoraan uudelle sillalle. Vai olikohan siinä Paatsikkapalolla sittenkin epäröintiä aiheuttava polunhaara, reilu kilometri ennen jokea?

    Eikös se kuvissa näkyvä reppu ollutkaan Trans Alpine? No eipä
    ollut, nyt sen huomasin itsekin, kun kuvia tarkemmin katselin. Olisiko ollut Vario 40+10?
    Sillalle vievä uusi ura on jo kuluneempi kuin vanha ura, joten harhaanajon riski on aika pieni. Polku risteytyy muistaakseni parisataa metriä 344-lammen eteläpuolella...

    Mallinimeä tuossa ei tainnut olla? Mutta joku Air Comfort 40+10 malli tuo on. Erämessuilla '98 Deuterin maahantuoja suositteli... Muuten ok, mutta lantiovyön jäykkärit ovat turhan jämäkät ja korkeat ja saattavat painaa jalkoja ja mahaa polkiessa. TransAlpin lantiovyö on hyvä!
    Zarni muokkasi tätä : 19.04.2006 at 13.20
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  8. #68
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zarni
    Sillalle vievä uusi ura on jo kuluneempi kuin vanha ura, joten harhaanajon riski on aika pieni. Polku risteytyy muistaakseni parisataa metriä 344-lammen eteläpuolella...
    Tallentamani GPS-reitti antaa uuden ja vanhan polun risteykseksi tämän ja uusi silta on tässä. Leppäjärveltä sillalle vie viitoitus, opasteissa muistaakseni ohjataan kävelyreitille Kultimaan. Sillalle vie autolla ajettava ura Leppäjärveltä.

    Tapio

  9. #69
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tapio H
    uusi silta on tässä.
    Täytyykin korjata kohta kohdalleen reissukertomukseen!
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  10. #70
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127
    Olettehan huomanneet, että uusi polku ja silta näkyvät Karttapaikan suurimittakaavaisimmassa kartassa (mittakaavataso 1:16000)? Ja ― erikoinen tapaus: vuonna 2004 rakennettu laavu on ehtinyt maastokarttaan, mutta kartta on silti jo ’vanha’, koska laavua ei enää ole.

  11. #71
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Olettehan huomanneet, että uusi polku ja silta näkyvät Karttapaikan suurimittakaavaisimmassa kartassa (mittakaavataso 1:16000)? Ja ― erikoinen tapaus: vuonna 2004 rakennettu laavu on ehtinyt maastokarttaan, mutta kartta on silti jo ’vanha’, koska laavua ei enää ole.
    Hyvä kun veivät laavun,semmoinen paskakasa ja siivoton mesta se oli,Tapio H. otti kuvia siitä paikasta viime vuonna,voi heskutti sitä siivoa.

  12. #72
    jaris Guest
    Moi,

    tarkoitus olisi pian lähteä Lappiin ja tietenkin ottaa maastopyörä mukaan. Sen verran olen näitä keskutelupalstoja lukenut, että ainakin Saariselkä ja Enontekiö vaikuttavat tutustumisen arvoisilta kohteilta.

    Mikäs olisi sitten se hyvä majoituskohde näissä paikoissa, jotta hyvät reitit löytyisivät mahdollisimman läheltä. Olen ajatellut telttailua tai jotain muuta kohtuuhintaista.

  13. #73
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    140
    Saariselällä keskeisin paikka taitaa olla Laanilan tienoo, melkein kaikki vanhat pyöräreitit menivät ainakin läheltä. Jossakin kultapurojen varsilla voisi olla myös muutakin seurattavaa kuin reittikartta.
    Enontekiö on vähän konstikkaampi, siellä tuntemani reitit ovat ainakin päiväretkiksi pitkän puoleisia. Jos pitää palata lähtöpaikkaan, usein joutuu ajamaan edestakaisin ainakin jonkun osuuden. Mahdollisia "tukikohtia" voisi ajatella Kalmakaltioon tai oikeastaan siitä vielä vähän ylös päin Naltijärven tienoille. Hetta, Leppäjärvi, Palojärvi tai Näkkälä voisivat olla myös sopivia.
    Enontekiön reitit sopivat paremmin pyörävaellukselle, jolloin kamat kulkevat mukana. Ellei sitten saa huoltoautoa järjestettyä kuskaamaan leirivehkeitä reittien solmukohtiin, päivärepu selässä noilla reiteillä on nopeaa liikkua.

    Tapio

  14. #74
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127

    Peukalo ylös Kalmakaltiolta Kaaresuvantoon?

    Huomasin pari viikkoa sitten Pöyriksellä 5–6-henkisen porukan jäljet, joiden perusteella tulkitsin ryhmän reitin kulkevan Kalkujärveltä Kaamusjärvelle. Tapaamieni rinkkavaeltajien mukaan porukalla oli määränpäänä Kaaresuvanto. Jatkuiko matka Kaamukselta Kivilompoloon vaiko Šiččaan? Olisi mukava kuulla lisää kyseisen ryhmän reissusta.

  15. #75
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Huomasin pari viikkoa sitten Pöyriksellä 5–6-henkisen porukan jäljet, joiden perusteella tulkitsin ryhmän reitin kulkevan Kalkujärveltä Kaamusjärvelle. Tapaamieni rinkkavaeltajien mukaan porukalla oli määränpäänä Kaaresuvanto. Jatkuiko matka Kaamukselta Kivilompoloon vaiko Šiččaan? Olisi mukava kuulla lisää kyseisen ryhmän reissusta.
    Reissussa oltiin,MTBCF:n porukalla viisi äijää,käytiin lähellä siccajärveä yöpymässä,kaverit laitto kuvia sivuille,keskustelun kautta klikkaa klubin-kuvat ja lappi 2006 siitä selvii et kaaresuvantoon saavuttiin.
    ellmeri muokkasi tätä : 16.08.2006 at 18.47

  16. #76
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Parkstad, Hki
    Viestit
    438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri
    Reissussa oltiin,MTBCF:n porukalla viisi äijää,käytiin lähellä siccajärveä yöpymässä,kaverit laitto kuvia sivuille,keskustelun kautta klikkaa klubin-kuvat ja lappi 2006 siitä selvii et kaaresuvantoon saavuttiin.
    Olipa tuttuja paikkoja, ja näemmä kävitte ihan muutamaa päivää meidän jälkeen Pöyriksen autiotuvalla .
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

  17. #77
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Elmiira
    Olipa tuttuja paikkoja, ja näemmä kävitte ihan muutamaa päivää meidän jälkeen Pöyriksen autiotuvalla .
    Satakunnasta mummoja mökki pullollaan,eivät keittäneet kahvia vierahille. nooh säästypä kermat.

  18. #78
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Parkstad, Hki
    Viestit
    438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri
    Satakunnasta mummoja mökki pullollaan,eivät keittäneet kahvia vierahille. nooh säästypä kermat.
    Me taas saatiin syödä vatsamme täyteen paistettuja ahvenoita, kun jostain Hämeenlinnasta sinne tulleet kalastelijat luulivat meidän nähneen nälkää. Ja janoa, kun tarvi sitä konua koko ajan juottaa.
    Pyörät tykkää siitä, että niillä ajetaan.

  19. #79
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri
    Satakunnasta mummoja mökki pullollaan,eivät keittäneet kahvia vierahille. nooh säästypä kermat.
    Joo minäkin olen huomannut, että satakuntalaiset ovat erityisen pihejä ja erityisesti mummot.
    Jos et aja et voi ottaa!

  20. #80
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri
    Reissussa oltiin,MTBCF:n porukalla...
    Mukavia kuvia, hyvä tunnelma! Tekin näitte kotkan. Niitä oli alueella kaksikin.

    Turhaan kiersitte mönkijälautan kautta: lompolot pystyi ohittamaan järven kautta samantyyppisellä kahlauksella kuin Pöyrisjoen luusuassa. Aika hyvä tuo veto Salvasjärveltä Härkäjärvelle!

    Meille satakuntalaiset mummot tarjosivat rommia. Taisimme olla niin säälittäviä tapauksia.

  21. #81
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Missä mennään...




    Kuvallista reissurapsaa syksymmällä tahi talvella...

    "Reitti on lähes, joskaan ei täysin ajettava!"
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  22. #82
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127

    Peukalo ylös

    Ylemmästä kivikosta tuli ensin mieleen Pitsuksen eteläpää, mutta eihän siellä ole tuommoista koivua. Saivaarahan se sieltä koivun takaa pilkistää. Myös Pierfejohkan tievat näkyvät selvästi. Ja varaustupa siinä ennen tievoja. Kuvaajan selän takana melko haastava kivikko. Ja arvatenkin ziljoonia ötököitä...

    Alemmassa kuvassa ollaan lähes 1000 metrissä, eikös vaan? Kuonjarin satula?

    Kävitkö perillä asti? Odottelen suurella mielenkiinnolla kuvakertomusta!
    mnph muokkasi tätä : 17.08.2006 at 13.37 Syy: iso peukku

  23. #83
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Mukavia kuvia, hyvä tunnelma! Tekin näitte kotkan. Niitä oli alueella kaksikin.

    Turhaan kiersitte mönkijälautan kautta: lompolot pystyi ohittamaan järven kautta samantyyppisellä kahlauksella kuin Pöyrisjoen luusuassa. Aika hyvä tuo veto Salvasjärveltä Härkäjärvelle!

    Meille satakuntalaiset mummot tarjosivat rommia. Taisimme olla niin säälittäviä tapauksia.
    Vai turhaan,liput oli ostettu lautalle ja auteltiin mummojakin ylityksessä.Tosin ei enään kun eivät kahviakaan keittäneet.Uskon sen että olitte niin säälittäviä meihin verrattuna,mutta elämä on !

  24. #84
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mnph
    Kävitkö perillä asti? Odottelen suurella mielenkiinnolla kuvakertomusta!
    Kopipeistinä jostain toisaalta:

    Ehdin ensimmäisenä päivänä kilometriä vaille Vuomakasjoen siltaa (maanantai-illan ukkosessa ja sateessa), kun tuumin että nyt on parempi pistää leiri pystyyn ja tuumata asiaa. Meekolla ruokataukoa pitäessäni huomasin ensimmäisen kerran että perperin puolella ei oo kaikki kunnossa - sinne oli ilmestynyt pari pahaa hiertymää! Pitkällisen tuumaamisen jälkeen päätin jättää huiputuksen väliin ja palata takaisin Kilpikselle ettei hiertymät siitä pahene, ja pahimmassa tapauksessa keskeytä koko lomareissua! Hiertymät olivat sinänsä outo juttu, koskaan aikaisemmin ei ole moisia ongelmia ollut ja tuo satula jota epäilen osasyylliseksi ajoshortsien ohella, oli jo kaksi vuotta sitten käytössä vastaavalla reissulla ilman ongelmia.

    Saas nähdä tuleeko kolmatta yritystä...
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  25. #85
    Liittynyt
    11/1999
    Paikkakunta
    maalla
    Viestit
    1.127

    Peukalo ylös

    Tsemppiä uuteen yritykseen!

    Itse olen päättänyt, että enää en Kilpikseltä ajele Haltille. Ainakaan lumettomana aikana. Guolakselta ehkä voisi joskus tempaista loppukesän täsmäiskun. Mutta rehellisesti sanottuna ei kyllä hirveästi näillä jaloilla houkuttele lähteä kantamaan pyörää ylös ja alas niitä viimeisiä 400 korkeusmetriä. Sitä kantamista kun ei voi välttääkään.

  26. #86
    Kukas teistä on tänä kesänä heinäkuun viimeisellä viikolla ajanut Kilpisjärvi-Terbmis/Saarijärvi -suunnalla? Bongasin sieltä jäljen.

    Ja jotkut teistä olivat saman viikon lopulla (sunn 30.7.) Samulin pihalla tekemässä lähtöä maastoon?

  27. #87
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalppinokka Katso viesti
    Kukas teistä on tänä kesänä heinäkuun viimeisellä viikolla ajanut Kilpisjärvi-Terbmis/Saarijärvi -suunnalla? Bongasin sieltä jäljen.

    Ja jotkut teistä olivat saman viikon lopulla (sunn 30.7.) Samulin pihalla tekemässä lähtöä maastoon?
    Paavon-talolta hetasta meitä lähti viisi äijää.

  28. #88
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalppinokka Katso viesti
    Kukas teistä on tänä kesänä heinäkuun viimeisellä viikolla ajanut Kilpisjärvi-Terbmis/Saarijärvi -suunnalla? Bongasin sieltä jäljen.
    Saattaapi olla meikäläisen jäljet...
    Mut en kylläkään Terbmiksen suunnassa käynyt, vaan pysyin Kalottireitillä.

    edit: Jaa, mut mä olinki siellä elokuun 7. - 9., se on siis ollu joku muu?
    Zarni muokkasi tätä : 07.10.2006 at 08.41
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Milliways, ravintola maailmankaikkeuden lopussa
    Viestit
    7.744
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalppinokka jossain toisaalla Katso viesti
    Hauska yhteensattuma, mutta juuri pari iltaa aiemmin olin pähkäillyt, että olisikohan Pulmanki-Sevetti-reitistä ajettavaksi. Olen sen pari kertaa vaeltanut jalkaisin, enkä silloin (vielä) tullut ajatelleeksi asiaa pyöräilyn kannalta. Koko matkan kulkee kuitenkin selkeä polku, nousut/laskut on pääosin säädyllisiä, autiotupia on melkein 10 kilsan välein (jos haluu repun painossa teltan verran säästää), kulkijoita kesäaikaan hyvin harvakseltaan. Lisämausteena Näätämöjoen yms ylitys riippusilloilla ja kerran venelossilla. Tosin kurapätkiäkin on, mutta hyvin lyhyitä suojuotteja, mutta jos kesät on näin kuivia, voisi nekin olla kohtuullisia. Sevetin pään pahin kivikko-osuus on ohitettavissa mönkijäuraa ja metsätietä pitkin.

    Onko kukaan ajanut tuon reitin? Matkaa tulee muistaakseni n 80 km. Siitä saisi halutessaan useampipäiväisen retken aloittamalla Mieraslompolosta Pulmankiin (siis se "erätulilla-reitti"), ja sitten jatkaisi Pulmangista Sevettijärvelle. (Ja haluteessaan päällystepätkää pitkin eväitä lisää Nuorgamin kylältä).
    On se ajettavissa. Piti tänä vuonna ajaa vastaava reitti, mutta sattuneesta syystä jouduin luopumaan yhdestä reissusta... Ehkä ensi vuonna - tarkoitus on aloittaa Näätämöstä ja ajaa Näätämöjoen Kallokosken kautta Rousalle ja sitä kautta Saamenpolulle sekä Nuorgamiin ja Mierakselle.
    Team yöhöpinät

    Lentämisen taidon tai oikeastaan niksin voi oppia.
    Kikka on siinä, että oppii paiskautumaan maata kohti osumatta siihen.

  30. #90
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    140

    Pulmanki-Sevetti

    Vanhaa reissuvihkoa selaillessa sattui tälläinen silmiin: "5.8.200 Sevetin polusta on pohjoispää melko huonoa pyöräilyyn, taluttaa on pitänyt melkoisesti. Polku oli alkupuolesta hyvä mönkijäura, mutta se vei muualle ja merkitty polku on vaativa, varsinkin uusi reitti on ollut melkein kokonaan työnnettävää. Vain alamäissä on voinut ajaa...".
    Ja sitten Nilituvilla reissun jälkeen: "Nyt on sitten ajettu Pulmanki-Sevetti. Kolmas kerta vasta onnistui. Nyt on reitistä sellainen mielikuva, että että en heti uudestaan lähde yrittämään!"
    Tuo oli vuodelta 2000. Ajoin silloin yksikseni Mieraslompolosta Pulmankiin ja sieltä edelleen Sevettiin. Mielessä on edelleen Sevetin polun pienipiirteinen maasto, jossa piti ryynätä ylös alas matalia harjanteita. Tuo pohjoispään uusi polunlinjaus oli silloin tosi uusi, vuoden tai pari vanha. Reitti kiipesi jonkin tunturin yli enkä ainakaan silloin jaksanut polkea sitä ylös. Vaihtoehtona ollut vanha reitti rajan pinnassa olisi ollut soiden ylittämistä ja arvatenkin taluttamista.

    Tapio

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •