AjopyoraCanyonContinentalVelosportVelobeGarmin
Sivu 30 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 28 29 30 31 32 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 871 - 900 / 982

Aihe: Pyöräilyuutiset mediassa

  1. #871
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.165
    "Hankitko tuhansien eurojen työ*suhde*pyörän? Sen omistaminen voi pian käydä kalliiksi
    Kehysriihi: Pyöräliikkeet pelkäävät, että hallituksen leikkaukset voivat johtaa konkursseihin ja työpaikkojen menetyksiin."

    https://www.hs.fi/suomi/art-2000011188707.html

  2. #872
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.674
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Listaan vielä lisäksi kotitalousvähennys niin valtio säästää n.0,5mrd €/vuosi. Eihän se liity edes työssäkäyntiin.
    Ei liity työssäkäyntiin muutakuin sen verran että joku pienyrittäjä työllistää itsensä ja näinollen poissa tilastoista. Meillä käy siivooja kerta viikkoon ja hän on jo vuosikausia työllistänyt itsensä ja pari kolme muuta ihmistä.

  3. #873
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa, Nokia
    Viestit
    28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takapainoinen Taapertaja Katso viesti
    Ostin uuden maantiepyörän just viikonloppuna työsuhdepyöränä. Ihan vaan toiseksi pyöräksi, kun laskeskelin sen tulevan houkuttelevan edulliseksi. Kohtuullisen mukavaa maksaa seuraavat 4 vuotta pyörästä rahoitus- ym. leasingkuluja. Tämä on minun tuuriani.
    Olen itse ihmetellyt tämän kyseisen pyöräedun perusteita nykymuodossaan. Jos halutaan liikkumista tukea, voisi maksimisumma on paljon pienempikin kuin nykymallissa. Itse hyppäsin nyt tähän mukaan, kun kateellisena katselin muiden "halvalla" ostamia uusia pyöriä. No, ahneella on...

  4. #874
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.478
    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/v...4-d4660919ed91

    Veroedun poistaminen iskee rajusti pyöräkauppaan – ”Se tarkoittaa konkurssia todella monelle”

    Työsuhdepyörien myynnin osuus pyöräkaupasta on noussut monilla liikkeillä peräti 75 prosenttiin viime vuosina.”Tämä tulee vähentämään myyntiä mahdollisesti jo tänään. Ei tämä toteutuessaan ainakaan alan työllisyyttä paranna”, polkupyöräkauppa R-Tech Suspensionin toimitusjohtaja Mikko Norvasto sanoo.

  5. #875
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.674
    " Kateellisena" Miten tuo pitää käsittää?

  6. #876
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    219
    Siis liikkumistahan voisi tukea vaikka niin, että lihasvoimalla kuljetusta työmatkasta joku kunnon veroetu ensimmäisestä kilsasta alkaen. Nyt tuetaan vain autoilua. Jokainen sit ostais sen pyörän tai lenkkarit, mitä haluaa

    Lähetetty minun SM-A525F laitteesta Tapatalkilla

  7. #877
    Aika rasittavaa kun politiikka on näin ennustamatonta ja poukkoilevaa. Tämä pyöräetu tuskin on nettovaikutuksiltaan meno. Pyöräkauppa on vilkastunut, keskimäärin myydään kalliimpia pyöriä ja niitä ehkä huollatetaankin useammin.

    Sitten tulee se vaikeampi matematiikka eli jos ihmiset liikkuu enemmän pyörällä ne on terveempiä ja tarvitsee vähemmän sairaanhoitoa, mutta ilmeisesti kykypuolueessa ja persuissa ajatellaan vain vasemmiston pyöräilevän. Työhuonevähennys lienee tuosta 70M€ se suurempi.

    Ihan mutuilua, mutta tuo pyöräetuhan on vasta alkanut vakiinnuttaa paikkaansa ja uskon että kansan syvät rivit vasta pikkuhiljaa lämpeävät työsuhdefillarille. Syvillä riveillä tarkoitan tässä ei harrastajia. Samoin monet isot työnantajat ovat vasta ottaneet edun käyttöön, esim. vaimon työpaikalla tuli ylipäätään mahdolliseksi vuoden alusta.

    Oma tilanne ei sinällään ole kovin paha. Nykyinen työsuhdefillari on työnantajan ja lyhennän sitä palkasta satasen kuussa. Jatkossa se on sitten työnantajan tarjoama koroton osamaksu.

  8. #878
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.753
    Yritystuet on niinku bääd, mutta jos yrittäjä rakentaa bisneksensä veroedun varaan myydessään jättikorporaatioiden Kiinassa valmistamia tuotteita niin sitten se onkin hyvä. Kun etu poistuu, niin konkka odottaa. Tässä oikein malliesimerkki siitä, miten valtion sekaantuminen asioihin sotkee kilpailua ja markkinaa.

    Onko mitään aitoa tutkimusnäyttöä siitä, että pyöräedun verovapaus on lisännyt pyöräilyä vai ajetaanko nyt samat kilsat vaan paremmalla kalustolla? Onko pyöräily korvannut muuta liikuntaa, ja mikä on tämän terveysvaikutus ja sitä kautta vaikutus kansantalouteen? Voiko pyörällä ylipäätään ajaa, jos se ei ole taloudellisesti kannattavaa?

  9. #879
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Yritystuet on niinku bääd, mutta jos yrittäjä rakentaa bisneksensä veroedun varaan myydessään jättikorporaatioiden Kiinassa valmistamia tuotteita niin sitten se onkin hyvä. Kun etu poistuu, niin konkka odottaa. Tässä oikein malliesimerkki siitä, miten valtion sekaantuminen asioihin sotkee kilpailua ja markkinaa.

    Onko mitään aitoa tutkimusnäyttöä siitä, että pyöräedun verovapaus on lisännyt pyöräilyä vai ajetaanko nyt samat kilsat vaan paremmalla kalustolla? Onko pyöräily korvannut muuta liikuntaa, ja mikä on tämän terveysvaikutus ja sitä kautta vaikutus kansantalouteen? Voiko pyörällä ylipäätään ajaa, jos se ei ole taloudellisesti kannattavaa?
    Tuon näkee ihan silmällä. Just tosiaan omassa duunissa 3-4hlö alkanut ajamaan sähkäreillä ja esim keskuspuisto on ihan täynnä taviksia nykyään.

  10. #880
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.817
    Mutta onko se lisääntynyt (sähkö)pyöräily seurausta a)työsuhdepyöräedusta, b)yleisestä pyöräilyn nosteesta vai c)siitä että sähköpyöriä nyt vaan on enemmän ja edullisemmin tarjolla kuin viisi vuotta sitten?

    Kausaliteetti ei varmasti ole niin suoraviivainen kuin tässä ketjussa yleisesti oletetaan.

  11. #881
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.817
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti uljaa Katso viesti
    Siis liikkumistahan voisi tukea vaikka niin, että lihasvoimalla kuljetusta työmatkasta joku kunnon veroetu ensimmäisestä kilsasta alkaen. Nyt tuetaan vain autoilua. Jokainen sit ostais sen pyörän tai lenkkarit, mitä haluaa
    Työmatkakulut voi verotuksessa vähentää pääsääntöisesti julkisen kulkuneuvon taksan mukaan, riippumatta siitä käveleekö, pyöräileekö vai ajaako autolla sen työmatkan. Omavastuu vaan on aika suuri, 900 vuodessa. Oman auton kustannuksia verottaja hyväksyy harvoin ja vain erittäin perustelluista syistä, käytännössä jossain syrjäseuduilla, missä julkista liikennettä ei ole lainkaan.

  12. #882
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    https://www.sttinfo.fi/tiedote/70202...820460&lang=fi

    Varmasti väärin tutkittu ja väärä tutkija ja muutenkin väärin.

  13. #883
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.484
    Täytyy olla kyllä täysin urpo jos väittää että työsuhdepyöräily ei ole lisännyt pyöräilyä tai pyörien myyntiä. Siitä on kirjoteltu monessa paikassa sen jälkeen kun etu tuli. Ja yhtä urpo jos väittää että sillä ei ole pyörien myyntiin merkitystä jos etu poistetaan. Mietittiin duunissa että pitäskö hommaa meillekin, mutta kun laskettiin mitä se maksaa niin ei kukaan halunnutkaan sitä. Aikamoiset hintaerot oli toimijoilla, mutta ei se halvinkaan innostanut. Mutta mun mielestä on hienoa että tämmöinen on olemassa, etenkin kun se on lisännyt pyöräilyä ja pyöräkauppaa. Toi muutama kymmenen miljoona on pikkusumma, maksan mielelläni siivun siitä vaikka etua en käytäkään.

  14. #884
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Täytyy olla kyllä täysin urpo jos väittää että työsuhdepyöräily ei ole lisännyt pyöräilyä tai pyörien myyntiä. Siitä on kirjoteltu monessa paikassa sen jälkeen kun etu tuli. Ja yhtä urpo jos väittää että sillä ei ole pyörien myyntiin merkitystä jos etu poistetaan. Mietittiin duunissa että pitäskö hommaa meillekin, mutta kun laskettiin mitä se maksaa niin ei kukaan halunnutkaan sitä. Aikamoiset hintaerot oli toimijoilla, mutta ei se halvinkaan innostanut. Mutta mun mielestä on hienoa että tämmöinen on olemassa, etenkin kun se on lisännyt pyöräilyä ja pyöräkauppaa. Toi muutama kymmenen miljoona on pikkusumma, maksan mielelläni siivun siitä vaikka etua en käytäkään.
    Näin se on. Omassa työyhteisössä on kyllä olennaisesti pyöräily lisääntynyt noiden työsuhdepyörien myötä. Vähän sääli, että etu loppuu kun kuitenkaan valtion kassaan ei taida juurikaan jäädä enempää massia varsinkin jos pyöräkauppa hyytyy ja kauppojen konkurssit lisääntyy.

  15. #885
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    340
    Innostus pyöräilyyn on tuskin kovin kestävää laatua jos se on siitä kiinni että saako pyörän hankittua veroedulla vai ilman. Jos sitä työmatkaa ei ole viitsinyt polkea ennenkään niin Deoren vaihtuminen SLX:ään tuskin kovin kauan jaksaa motivoida tavan polkijaa.

  16. #886
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chat GPT Katso viesti
    Innostus pyöräilyyn on tuskin kovin kestävää laatua jos se on siitä kiinni että saako pyörän hankittua veroedulla vai ilman. Jos sitä työmatkaa ei ole viitsinyt polkea ennenkään niin Deoren vaihtuminen SLX:ään tuskin kovin kauan jaksaa motivoida tavan polkijaa.
    Noin se voi porvarista tuntua, mutta sitä 3500e sähkäriä ei vaan normi duunari hanki ilman työsuhdepyöräetua.

  17. #887
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Chat GPT Katso viesti
    Innostus pyöräilyyn on tuskin kovin kestävää laatua jos se on siitä kiinni että saako pyörän hankittua veroedulla vai ilman. Jos sitä työmatkaa ei ole viitsinyt polkea ennenkään niin Deoren vaihtuminen SLX:ään tuskin kovin kauan jaksaa motivoida tavan polkijaa.
    On kyllä väsynyttä trollausta taas.

    Se toki saattaa motivoida, että omien lihasten kaverina on se Bossi tai Shimano.

  18. #888
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.817
    Työsuhdepyörä on yksi tekijä. Mutta ei ainut. Että asiat eivät ole noin suoraviivaisia. Kyse on samasta korrelaatioharhasta kuin väittämässä "jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia".

    Mikä vaikutus pyöräilyn lisääntymiseen oli sillä että autojen romutuspalkkion sai käyttää sähköavusteisen fillarin hankintaan? Mikä vaikutus on sillä että autoilun kustannukset pomppasivat tässä pari vuotta sitten pilviin? Mikä vaikutus on sillä että pyöräily nyt vaan yleisesti on hip ja pop? Ja niin edelleen.

  19. #889
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    Tottakai moni asia on useamman tekijän summa eli niillä yhdelläkään ei sitten ole mitään väliä vai.

  20. #890
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    https://www.sttinfo.fi/tiedote/70202...820460&lang=fi

    Varmasti väärin tutkittu ja väärä tutkija ja muutenkin väärin.
    Kiitos. Tulokset ja vaikuttavuus ovat vielä säälittävämpiä kuin ajattelinkaan. Ottaen huomioon miten ihmiset kyselytutkimuksissa vastaavat miten haluaisivat asioiden olevan eikä miten ne ovat, on tulokset varmasti vielä surkeammat.

    Keskimääräinen työsuhdepyöräilijä hankkii 3300€ maksavan sähköavusteisen pyörän, ja ajaa sillä 1217km vuodessa eli 3,3km päivässä. Päivittäinen liikunta-annos 25km/h täysavustuksella on siis 8 minuuttia per päivä. Ei tuolla ole yhtään mitään terveysvaikutuksia edes yksilötasolla, aivan täyttä veroeurojen ja luonnonvarojen haaskausta.

    Käytännössä tämä tuki on ollut hyvätuloisten pallovatsaisten toimistosetien ja -tätien veroetu. Parempia terveysvaikutuksia saisi syömällä vähemmän, ja yllättäen siinäkin säästää rahaa. Ei tarvitse edes yhteiskunnan tukia asiaan. Suomi on täynnä sosialistiaikuisauvoja, jotka eivät saa edes takapuoltaan pyyhittyä ilman että yhteiskunta osallistuu toimitukseen.

  21. #891
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    291
    ^Eli on veroeurojen haaskausta, kun liikutaankin pyörällä, eikä omalla autolla?

    Mitä tarkoittaa, että käytännössä on pallovatsaisten setien ja tätien veroetu? Mihin tämä perustuu?

  22. #892
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    2.180
    Suomalainen liikkumaton ihminen on niin iso riski kansantaloudelle, että kaikki toimet, joilla saadaan heidät edes vähän liikkumaan, ovat parasta mitä rahalla saa. 0...8min vaikutuskin on varmaan taloudellisesti enempi kuin 3h...5h.

  23. #893
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeZaH Katso viesti
    ^Eli on veroeurojen haaskausta, kun liikutaankin pyörällä, eikä omalla autolla?

    Mitä tarkoittaa, että käytännössä on pallovatsaisten setien ja tätien veroetu? Mihin tämä perustuu?
    Ihan käyttäjien keskimääräisen iän, pyörän keskimääräisen hinnan ja käytön perusteella voi päätellä, ettei tämä mitään pienituloisten tai liikunnallisesti aktiivisten ihmisten tuki ole.

    Miksi näin minimaalista käyttöä pitäisi millään tavalla tukea veroista? 20km pyöräilyä vähentää 42km autoilua viikossa, mihin lie tämäkin laskelma perustuu?

  24. #894
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    218
    Vaikkei esitys menisikään läpi, niin vahinko on varmasti jo tehty. Tuskin kukaan uskaltaa enää hommata työsuhdepyörää maksimisopparilla, kun etuus voi kadota koska vaan
    Oman pyörän sopimusta on vielä vajaa kolme vuotta jäljellä, saas nähdä mitä sen kanssa tekee

  25. #895
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.512
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petewow Katso viesti
    Vaikkei esitys menisikään läpi, niin vahinko on varmasti jo tehty. Tuskin kukaan uskaltaa enää hommata työsuhdepyörää maksimisopparilla, kun etuus voi kadota koska vaan
    Oman pyörän sopimusta on vielä vajaa kolme vuotta jäljellä, saas nähdä mitä sen kanssa tekee
    Niin ja entä iso kasa yrittäjiä?

    Esim gobybiken yrittäjillä vappu pilalla. Sama juttu useammilla pyöräkauppiailla.

    Tsiisus mitä touhua.

  26. #896
    Liittynyt
    12/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Keskimääräinen työsuhdepyöräilijä hankkii 3300€ maksavan sähköavusteisen pyörän, ja ajaa sillä 1217km vuodessa eli 3,3km päivässä. Päivittäinen liikunta-annos 25km/h täysavustuksella on siis 8 minuuttia per päivä. Ei tuolla ole yhtään mitään terveysvaikutuksia edes yksilötasolla, aivan täyttä veroeurojen ja luonnonvarojen haaskausta.
    Kaipa tässä voisi olla ruokkimatta ilmiselviä trolleja, mutta vaikka olettaisi jokaisen työsuhdepyöräilijän ajavan tuon 8 minuuttia päivässä täydellä avustuksella, niin siitä on ehdottomasti hyötyä sekä yksilön että etenkin kansanterveyden tasolla. Puoletkin tuosta olisi populaatiotasolla valtava muutos, etenkin jos noista suuri osa on ihmisiä jotka olisivat muuten pyllähtäneet katumaasturin ratin taakse.

  27. #897
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Ihan käyttäjien keskimääräisen iän, pyörän keskimääräisen hinnan ja käytön perusteella voi päätellä, ettei tämä mitään pienituloisten tai liikunnallisesti aktiivisten ihmisten tuki ole.
    Niin tuet on hyvin usein sellaisia, että ne on tukia tarvitsevien tukia. Liikunnallisesti aktiiviset ihmiset eivät tarvitse tukea liikunnallisuuden lisäämiseen. Vähän samalla tavalla kuin hyvin tienaavat eivät tarvitse tukea asumiseen. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää.

  28. #898
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Niin tuet on hyvin usein sellaisia, että ne tukia tarvitsevien tukia. Liikunnallisesti aktiiviset ihmiset eivät tarvitse tukea liikunnallisuuden lisäämiseen. Vähän samalla tavalla kuin hyvin tienaavat eivät tarvitse tukea asumiseen. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää.
    Paitsi sähköauton hankintatuki, joka meni käytännössä hyvätuloisille ja onkin jo lopetettu.

  29. #899
    Liittynyt
    02/2023
    Viestit
    340
    Paljon kertoo kyllä keskustelijoiden tasosta jos eri mieltä kanssanne ovat aina ja automaattisesti trolleja. Pystytte kyllä parempaankin jos oikein kovasti yritätte.

  30. #900
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Ihan käyttäjien keskimääräisen iän, pyörän keskimääräisen hinnan ja käytön perusteella voi päätellä, ettei tämä mitään pienituloisten tai liikunnallisesti aktiivisten ihmisten tuki ole.

    Miksi näin minimaalista käyttöä pitäisi millään tavalla tukea veroista? 20km pyöräilyä vähentää 42km autoilua viikossa, mihin lie tämäkin laskelma perustuu?
    Tuen yksi tarkoitusperistä onkin, että myös ne tavalliset, normaalisti liikkumattomat ihmiset saataisiin liikkeelle. Näin onkin tapahtunut, kun tavantallaajat ovat ottaneet sen sähköpyörän ja lisänneet liikunnan määrää.

Samanlaisia aiheita

  1. Sisärenkaista asiaa mediassa
    By tikola in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.10.2017, 21.54

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •