SumekoMPmessutGiantRide
Sivu 51 / 51 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 49 50 51
Näyttää tulokset 1.501 - 1.519 / 1519

Aihe: www.bike24.de

Voiskohan tuolla Suomen alv.% muutoksella olla jotain tekemistä tuon homman ja system changeoverin kanssa, se desimaalihan on ilmeisesti vaatinut hieman päivityksiä joidenkin kauppojen järjestelmiin.

Kuukauden olen odotellut nyt reilun 600€ maksunpalautusta. Tämä firma ei enää millään tavalla nauti luottamustani. Syy liikaveloitukseen oli myös yksin heidön.

Pienesti harmittaa Bike24:n käytäntö laittaa jonnekin listauksiin hinnat eri tavalla kuin kilpailijat. Googlen haussa heidän hintansa näkyy alv 0%, kun esimerkiksi Bike-Componentsin osalta näkyy saman tien hinta, jonka joudun EU-kuluttajana maksamaan.

DA R9100 polkimista haaveilen, ja näiden osalta ehdin jo innostua Bike24:n hinnasta.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Googlen haussa heidän hintansa näkyy alv 0%, kun esimerkiksi Bike-Componentsin osalta näkyy saman tien hinta, jonka joudun EU-kuluttajana maksamaan.
    Todennäköisesti tuo on Bike24:ltä tietoinen siirto scraperien vaikutuksen estämiseksi. Price Guarantee laajalla tuotevalikoimalla on heille kuitenkin iso myyntiargumentti.

Scrapereilla siis tehdään dynaamista kilpailijahinnoittelua. Mikään ei ole helpompaa saada hintoja paikoilleen kuin ajaa hakua koneellisesti läpi ja poimia sieltä kilpailijoiden hinnat. Sen jälkeen kauppa asettaa hinnat automaattisesti lähelle kilpailijan tasoa. Google itse estää näitä ip-blokeilla ja captchalla, mutta verkossa on tusinoittain residential proxy -verkkoja vuokrattavaksi estojen kiertoa varten.

Joten jotta et itse joudu samaan ansaan ja kilpailijoiden yliajamaksi, aseta hakuun hinta keinotekoisen alas ja kiusaa sillä kilpailijan hinnoitteluautomatiikkaa. Se ei ole varsinaisesti sallittua, mutta sellainen "vahingossa" tehty alvin unohdus ei johtane suoraan banneihin ellei joku nosta haloota.

Asiasta kiinnostuneille Googlen säännöt löytyy täältä
    https://support.google.com/merchants...00106257586-EU
    (valheellisten hintojen syöttäminen on kielletty, alvin puute menee "Omission of relevant information" kategoriaan)

Ja tekniikka, jolla hakuun tulee eri hinta kuin verkkosivuilla on siis tämä
    https://developers.google.com/search...d-data/product

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jahuc Katso viesti
    Todennäköisesti tuo on Bike24:ltä tietoinen siirto scraperien vaikutuksen estämiseksi. Price Guarantee laajalla tuotevalikoimalla on heille kuitenkin iso myyntiargumentti.

Scrapereilla siis tehdään dynaamista kilpailijahinnoittelua. Mikään ei ole helpompaa saada hintoja paikoilleen kuin ajaa hakua koneellisesti läpi ja poimia sieltä kilpailijoiden hinnat. Sen jälkeen kauppa asettaa hinnat automaattisesti lähelle kilpailijan tasoa. Google itse estää näitä ip-blokeilla ja captchalla, mutta verkossa on tusinoittain residential proxy -verkkoja vuokrattavaksi estojen kiertoa varten.

Joten jotta et itse joudu samaan ansaan ja kilpailijoiden yliajamaksi, aseta hakuun hinta keinotekoisen alas ja kiusaa sillä kilpailijan hinnoitteluautomatiikkaa. Se ei ole varsinaisesti sallittua, mutta sellainen "vahingossa" tehty alvin unohdus ei johtane suoraan banneihin ellei joku nosta haloota.

Asiasta kiinnostuneille Googlen säännöt löytyy täältä
    https://support.google.com/merchants...00106257586-EU
    (valheellisten hintojen syöttäminen on kielletty, alvin puute menee "Omission of relevant information" kategoriaan)

Ja tekniikka, jolla hakuun tulee eri hinta kuin verkkosivuilla on siis tämä
    https://developers.google.com/search...d-data/product
    Kiitos taustatiedoista, kiinnostavaa!
    B-C:n hinta oli muuten halvempi kuin Bike24:n (sis. alv).
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    B-C:n hinta oli muuten halvempi kuin Bike24:n (sis. alv).
    Komponenteissa halvimmat ovat yleensä espanjalaiset kaupat (Mammoth tai BikeInn), mutta toimitusajat sieltä pitkiä. Jos haluat nopeammalla ja halvemmalla kuljetuksella, laita iberian hemmojen tarjous tiedoksi Bike24:lle niin saat saman hinnan Saksasta ja pikatoimituksen.

Halvin hinta noille kuljetus huomioiden näyttäisi tosin tällä hetkellä olevan Tanskassa (bikable.fi), mutta silloin joutuu odottamaan toimitusta joulukuulle. Ja mikäli käytetty kelpaa niin eBaystä polkimet saa vielä muutaman kympin halvemmalla.

reilussa viikossa tuli bikeinnistä tilaus.

Huomannut kyllä saman, että 24:n hinnat ei googlen näkymässä pidä paikkaansa.

Mä olen nyt tilannu muutamaan otteeseen osia täs syksyllä (lokakuussa) bike24:sta ja paketit on tullu keski—uudellemaalle alle viikos vaikka käyttäny normitoimitusta. Viimeisin tilaus oli sunnuntaina ja seuraavana perjantaina tuli toimitukset kahdes eri paketissa kahden eri toimittajan kautta muutaman tunnin sisään molemmat. Hämmentävän nopeasti toiminut nyt taas.

Lisäksi yllättävän kivuttomasti toimi myös yhden väärän mallisen kiekon palautus minkä tulin kiireessä tilanneeksi ja rahatkin napsahti tilille kokonaisuudessaan kahden viikon kuluessa.

Kaikenkaikkiaan olen erittäin positiivisesti yllättynyt.

^Viime aikoina tosiaan viikossa tulleet useastakin puodista ja alkaa olemaan nuo saksanmaan postikulut pieniä kun Posti taas nostanut omiaan.

Taas sekoilee DHL- toimituksen sähköpostit, nyt toimituksessa ehkä olevassa viimeisimmässä tilauksessa välillä s-postissa lukee että toimitus tapahtuu ”tänään” (8.11.) ja välillä lukee että toimitus 14.11.

Olen nyt yli 2 kk odottanut rahoja takaisin tuotepalautuksesta(136e). Olen ollut useasti yhteydessä ja luvattu maksaa niin pian kuin suinkin. Nyt ne olivat maksaneet mun postikulut 22e, mutta sramin vaihdevivun hinta uupuu edelleen. Oli kyllä viimeinen kerta kun heiltä tilaan mitään.

OHO. Nyt täytyy vetää vähän sanoja takaisin. Summa olikin palautettu luottokortille, eikä se näkynyt tiliotteella, mutta postimaksu oli maksettu pankkitilille. Tämä aiheutti sekaannuksen. Ehkä voin heiltä jotain vielä tilata.

24:n taas parhaimillaan, viime perjantai iltana tilaus sisään, tänään toimitus ovelle. On se vaan hieno tuo DHL:n reaaliaikainen seuranta!

Oli varmaan samassa kontissa mun kamojen kanssa Suomeen tulessa, perjantaina kanssa tilasin ja eilen oli jo noudettavissa pakettipisteestä (vaihdoin pakettipisteeseen kun en ollu varma mihin aikaan kuuriiri ois tuonu kun olin tekemässä duunissa pitkää päivää)

^Varmaankin, itse en muuttanut kun nuo seurantatiedot oli tällä kertaa niin selkeät kun ei ollut Posti sähläämässä vaan DHL:n oma kuriiri.

Ei tämä next business day delivery oikein pelaa raukoille rajoille. 31.12 tehty tilaus tulee seurannan mukaan 8.1

Kerran tilasin XD vaparin next business day toimituksella ja se tuli kyllä seuraavana päivänä, mutta vapariin kuului päätyholkki joka oli mystisesti kadonnut paketista....reklamaatio hoitui kyllä nopeasti ja hyvin, mutta vaparin vaihto venyi vähän...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Ei tämä next business day delivery oikein pelaa raukoille rajoille. 31.12 tehty tilaus tulee seurannan mukaan 8.1
    Ne maksaa sen kympin takas, jos ei tule seuraavana arkipäivänä tilauksesta.

Lupasivat maksaa, eivät ole maksaneet. Boikottiinhan tämä on laitettava.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •