CanyonElectrobikeGiantFanticHuntteriVelobe
Sivu 74 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 64 72 73 74
Näyttää tulokset 2.191 - 2.211 / 2211

Aihe: Avautumista vaikeast elämästä liikenteessä

  1. #2191
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    1.817
    Pasilan suunnasta tultaessa, heti Teollisuuskadun ylittävän sillan jälkeen oleva portaikko selittänee puolen valinnan. Tuollaisella kiveyksellä (usein) ohjataan pyöräilijät pois jalankulkuväyliltä, koska sileällä asvaltilla on kivempi ajaa. No haittapuolena sitten on rollaattorien ja lastenvaunujen kulkemisen hankaloituminen, mutta sitä varten lienee tuohon jätetty jalankulun puolelle tuo kapea kaista. Arvelua vain, koska en ole ollut suunnittelemassa.

  2. #2192
    Liittynyt
    08/2019
    Viestit
    1.884
    Olettaisin että kivetys on myös tarkoitettu käveltäväksi, mutta jossain vaiheessa hoksattu että se on aika nihkeä lastenvaunuille. Väylän ja puiston korkeusero kasvaa kuvan suuntaan.

  3. #2193
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.839
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Itse käytän tuota reittiä kesäisin. Olen kohdan näin ajanut.

    Ajoin juuri näin viime viikolla aamu seiskalta. Kolmion takaa tullut auto meinasi ajaa mun ja toisen pyöräilijän päälle. Kummallakin pyöräilijällä oli kaksi lamppua, tanko+kypärä.

  4. #2194
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    ^
    Joo, turvallisempaa on paiskautua tuossakin härdellissä autokaistoille ajamaan, tulee kohdelluksi ikäänkuin ajoneuvon kuljettajana kun tarpeeksi röyhkeästi menee.

    - Mistä sitä muuten ihminen tulee kun ajaa tuolla Koksikadun kaksisuuntaisella "väärää" puolta. Koksikatuhan on jatkeena Hermannin Rantatielle, jossa on molemmin puolin yksisuuntaiset. Että pääsee tuonne Koksikadun kaksisuuntaiselle vaatii puolen vaihtamista jossain liikennevalosuojatiellä. Ei sovi minulle sekään.

  5. #2195
    ^Muistikuvani mukaan, joku Helsingin kaupungin liikennesuunnittelija kertoi, että Kalasataman liikennesuunnitelma on tehty joskus 10 vuotta sitten ja siellä oli varauduttu vetämään myös ratikkakiskot. No, ratikkakiskoja ei tuohon kohtaan tullut, mutta jos nuo liikennejärjestelyt toteutettiin kaiketi sen vanhan suunnitelman mukaan. Jotenkin tuntuu, että ne ovat tuolla alueella täysin erillisiä ja irti viereisistä Hermannin ja teurastamon alueen ratkaisuista. Välillä on fillarilla vaan mentävä siitä mistä milloinkin pääsee.

  6. #2196
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.083
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Ja onhan se niinkin että tämäkin paikka on pikkuisen selvempi kun sen on pari kertaa ajanut ja löytänyt itselleen sujuvimman ratkaisun (kuten esim Zykkel on tehnyt). Siitäkin voisi antaa positiivista palautetta ettei näköesteitä ole eikä ole tehty mitään shikaaneja yksinomaan fillaristien kiusaksi.
    Tuossa on käytännössä tehty shikaani pyörille. Tuolta Vilhonvuorenkadulta päin kun tulet pyörällä jatkaen Parrulaiturille, niin siinä on sellainen täysin tarpeeton lähes 90° mutka. Koko risteys voisi olla aivan tavallinen T-tisteys. Nyt siihen on vain tehty tuollainen epäselvä mutkan ja risteyksen yhdistelmä vuosikausien väliaikaisratkaisuksi, autojen osaltahan kaistoitus on jo kerran muutettu vähän järkevämmäksi.

  7. #2197
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.471
    ^ Totta, tuossahan on fyysisesti T-risteyksen paikka, joka on väkisin väännetty siten, että saataisiin ikäänkuin suora pääsuunta Vilhovuorenkadulta Koksikadulle siinä onnistumatta. Tuohan oli ja on edelleen autoilijoillekin ihmettelyn paikka. Kai sitä on hikihatussa yritetty korjailla. Alunperin taisi olla niin, että Koksikaudelle menijoille oli maalattu suora nuoli katuun ja Parrulaiturille menijöille kääntönuoli. No, autoilijaporukka katsoi menevänsä Vilhovuorenkatua Parrulaiturille suoraan niinkuin se visuaalisesti ja käytännössä tapahtuukin. Ja jos eksyi tai eksyy siihen oikealle kaistalle niin kurvasivat tai kurvaavat edelleen hädissään hiilivoimalalle tai pyörätielle.

  8. #2198
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    227
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Helsingin Vallilan konepajan reunaa kulkee yhdistetty pyöräily/kävelytie. Jostain syystä kaupunki on merkinnyt pyörätien kulkemaan talojen reunan vierestä ja kävelytien kauempana taloista. Talojen välistä on kulku pyöräily/kävelytielle. Pasilan suunnasta tultaessa on loiva alamäki. Pyörällä sitä lasketeltaessa nopeus nousee helposti huomattavaksi. Ongelmana ja vaarana on, että talojen välistä kävelijät astuvat kulman takaa suoraan pyörätielle (punaiset ympyrät). Pyöräilijällä ei ole mitään mahdollisuutta tilanteeseen varautua. Laitoin tästä kaupungille viestin ja ehdotin, että kävelytie merkittäisiin kulkemaan talojen reunan vierestä ja pyörätie taloista katsottuna kauempana, eli päinvastoin kuin nyt. Kuvissa tilanne näyttää jopa siedettävältä, mutta todellisuudessa paikan päällä se näyttää todella vaaralliselta.


    Tulee tuosta itsekin ajettua monesti ja samaa mieltä tuosta asiasta muuten, mutta rohkenen kyllä olla täysin eri mieltä tuosta lihavoidusta mietteestä.
    Siihen nyt on mielestäni hyvinkin mahdollista varautua ja syytä onkin varautua. Tai ainakin itse tulee varauduttua siihen, joten uskon että muutkin pystyy.

  9. #2199
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.503
    Toki varovainen tuossa kuvan näyttämässä paikassa pitää olla, mutta pyörätien ylittävä jalankulkija on väistämisvelvollinen pyörätien liikenteeseen nähden samalla tavoin kuin ajoradankin liikenteeseen nähden (pl. suojatiet ym)

  10. #2200
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.753
    Ei paljoa velvollisuudet jalankulkijoilla paina. Infra pitäisi rakentaa niin ettei vaaratilanteita synny.

  11. #2201
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    Kyllähän sitä välillä näkee todella erikoista käytöstä.

    Ajelin erotettua klv:tä ja kulkusuuntaani nähden ajorata oli oikealla. Saavuin risteykseen, jossa toinen tie risteää tämän tien. Halusin jatkaa ko. tietä kääntyen kulkusuuntaani nähden oikealle ja ko. tiellä ei ole klv:tä, joten kohdassa ei ole suojateitä eikä mitään tuon isomman ajoradan yli jonka viereistä klv:tä siis ajoin. Risteyksessä klv tulee hieman lähemmäs ajorataa, siinä on kuitenkin ns. odotustila, johon mahtuu kääntyvä auto. Hidastin ja kummastakin suunnasta tuli auto joten yli ei voinut painaa. Takaa tuli myös fillaristi joten en jäänyt siihen kelville haitolle vaan siihen ns. odotustilaan, mihin olisin autonkin pysäyttänyt jos olisin tuossa kohtaa noita autoja ollut auton kanssa odottamassa.

    No mitä tekee se vastakkaisesta suunnasta tuleva isoilla konefirman teipeillä varustetun Hiluxin kuski. Hidastaa melkein pysähdyksiin kunnes vetää lämän tiskiin ja keskisormen pystyyn. Itsellä oli toinen jalka maassa eikä mitään elettä, että olisin ajanut eteen ja ajoradan reunaankin oli matkaa 1.5-2m. Ei voi vaan tajuta mikä tollakin päässä sakkasi.

  12. #2202
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.501
    ^ Niitä varten, jotka ovat yhtä huonoja kuin minä hahmottamaan risteystä tai muuta paikkaa pelkästä sanallisesta kuvauksesta, olisi kiva olla Street View -linkki.


    Mutta jos ymmärsin oikein, Hilux-kuskin mielestä taas yksi liikennesääntöjä tuntematon minäminä-spandeksfillaristi halusi ihan tahallaan pakottaa hänet pysähtymään, vaikka hän sentään ajaa työajoa ja maksaa veroina nekin kelvit, joita spandeksit eivät suostu käyttämään, koska he pitävät itseään lain yläpuolella olevina.

  13. #2203
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    Olin tosiaan liikkeellä kauppahybridillä toppatakissa ja Haglöfsin ulkoiluhousuissa näyttäen niin tavikselta kuin voi näyttää. Lisättäköön vielä että Hilux-kuskin tulosuunnan puoleinen jalka oli maassa, että senkin varmasti näki.

  14. #2204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Ei paljoa velvollisuudet jalankulkijoilla paina. Infra pitäisi rakentaa niin ettei vaaratilanteita synny.
    Ja ennen kaikkea hyvä infra ohjaa kulkemaan oikein ja turvallisesti.

    ^Joillain autoilijoilla on vaikeuksia suhtautua pyöräilijöihin. Vähän niinkuin odotetaan että se tulee alle ja hidastetaan mutta ei anneta myöskään selkeästi tietä. Tööttiä ja keskisormea tulee siis joka tapauksessa, menit tai et.

  15. #2205
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.443
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Olin tosiaan liikkeellä kauppahybridillä toppatakissa ja Haglöfsin ulkoiluhousuissa näyttäen niin tavikselta kuin voi näyttää. Lisättäköön vielä että Hilux-kuskin tulosuunnan puoleinen jalka oli maassa, että senkin varmasti näki.
    Mutta oliko sulla kolmio?

  16. #2206
    Liittynyt
    06/2024
    Viestit
    1.389
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Mutta oliko sulla kolmio?
    oli

  17. #2207
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.539
    Google maps kuva paikasta olisi hyvä hahmottamaan tapahtumapaikkaa...

  18. #2208
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.501
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Olin tosiaan liikkeellä kauppahybridillä toppatakissa ja Haglöfsin ulkoiluhousuissa näyttäen niin tavikselta kuin voi näyttää. Lisättäköön vielä että Hilux-kuskin tulosuunnan puoleinen jalka oli maassa, että senkin varmasti näki.
    Joo, en siis olettanut sinun olleen liikkeellä kippurasarvisella fillarilla ihonmyötäisessä ajoasussa tai liikennekäyttäytymisesi antaneen millään tavalla aihetta ajatuksenkulkuun, jota kuvailin (jos ajattelusta voidaan tässä yhteydessä puhua). Pointtini oli lähinnä se että joillakin autoilijoilla on tuonsuuntainen aivotoiminta ja sen mukaiset reaktiot niin selkäytimessä, etteivät he pysty objektiivisesti havainnoimaan miten fillaristi toimii (tai edes sitä millaisella pyörällä ja millaisessa asussa hän on liikkeellä).

    Eli että on jokseenkin turha hakea selitystä sille mikä autokuskilla päässä sakkaa siitä miten on fillaristina ajanut. Näille kuskeille se että he voivat kuvitella miten fillaristi voisi ajaa on yhtä kuin että fillaristi ajoi tai vähintään aikoi ja meinasi ajaa ja olisi ajanutkin, jos ja jos...

  19. #2209
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.165
    "Ajokortti pois puhelinta käyttäviltä – Italian uusi liikennelaki koskee myös turisteja"

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset...4-1b3b3e735c5b

    Lisäisikö tämä turvallisuutta liikenteessä myös Suomessa?
    Rikoksentekoväline eli puhelin pitäisi lisäksi ottaa valtiolle.

  20. #2210
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.126
    ^ Ois ihan hyvä, aika monet pitää puhelinta vielä sylissä (onko se siellä piilossa?), mikä vielä pienentää sivusilmällä näkemistä.

  21. #2211
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    389
    Mielestäni nuo muniintuijottelevat ovat jopa vaarallisempia liikenteessä kuin rattijuopot mutta jostain syystä se on kuitenkin yleisesti hyväksyttyä.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •