Giant
Sivu 85 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 75 83 84 85
Näyttää tulokset 2.521 - 2.530 / 2530

Aihe: Ketjujen voitelu

^Jos tämä oli sissimainontaa, niin ainakin siinä määrin onnistunutta että uteliaisuuteni heräsi En ollut kuullutkaan koko tuotemerkistä, joten oli googlattava ja selvisi että:

Lukuisia formulaatioita ja kemikaaliyhdisteitä kokeiltiin, teknologiaa testattiin ja hienosäädettiin useita vuosia, kunnes tavoite vihdoin saavutettiin: monikäyttöinen teknologia, joka tehokkaasti puhdistaa, suojaa, pinnoittaa ja voitelee polkupyöriä ja moottoripyöriä. Tämä polymeeri-silaanipohjainen keksintö nimettiin “CCL-Teknologiaksi” joka on lyhenne sanoista “Carbon-Carbon Lubrication.”42SHIELD tuotteet valmistetaan ja pakataan SUOMESSA.
    Tuotteen lanseerauksessa ollaan ilmeisesti kuitenkin niin alkuvaiheessa ettei arvosteluja löydy - ellei niitä sitten ole jo semmoisilla somekanavilla, joita minä en seuraa ja joista Googlekaan ei kerro - mutta jotain kai kertoo että Mcarbon on ottanut sen myyntiin.

Vähän kyllä ihmetyttää aine jolla ketjujen voitelun lisäksi käy myös kenkien suojaaminen vettä hylkiviksi ja kypärän tai pyörän suojaaminen likaa hylkiväksi. jJoku saattaa lopettaa lukemisen jo kun kuumavahauksen kerrotaan olevan "riskialtista" ja jotkut toisetkin tekstikohdat tuntuvat minustakin vähän yliampuvilta - mutta ehkä tekijät ovat vain kovin innoissaan kehittämästään tuotteesta?

https://42shield.com/pyorat/

Rexillä oli sen tullessa ketjunvoitelumarkkinoille Domestiquellaan se etu että firma tunnettiin ainakin Suomessa ja maailmallakin hiihtopiireissä, tehdas ja konttori olivat olemassa ja löytyivät kartalta jne. Mutta eihän toisaalta tällaisten tietojen puute tässä vaiheessa tee tuotetta yhtään huonommaksi tai yritystä sen takana yhtään vähemmän vakavasti otettavaksi.

Enemmän minua vaivasi se ettei minulla ole pölvästiäkään käsitystä siitä mitä polymeeri-silaanipohjainen aine on eli miten haitallista tai ympäristöystävällistä se on verrattuna muihin öljypohjaisiin aineisiin.

PS Näkyy myös Cycledshop ottaneen tuotteen valikoimiinsa. Ja vaikka kauppiaan tekemään tuotearvosteluun voi ja ehkä pitääkin suhtautua tietyllä varauksella, niin laitetaan tähän vielä heinäkuussa Facebookissa julkaistu (niitä varten, jotka eivät F:ssä käy):

Kun meille tulee uusia tuotteita, niin testaamme ne ennen myyntiin laittamista. Tämän kesän ehkä kiinnostavin uutuus on @42shieldfinland voiteluaine. Aine toimii kuin kuumavaha, mutta ilman keittelyä.

Olemme testanneet nyt myyntiin tullutta versiota reilun kuukauden. Käytön alussa tuliterä ketju puhdistettiin ultraäänipesurissa ja sille tehtiin ohjeiden mukainen aloituskäsittely. Itse käsittely kesti n. 5 minuuttia, jonka jälkeen ketju jätettiin kuivumaan yön yli. Myös takapakkaan pyyhkäistiin ohut kerros 42Shieldiä. Sen jälkeen ylimääräiset pyyhittiin pois ketjusta ja pakasta mukana tulleella mikrokuituliinalla ja kovaa ajoa.

Kuvassa näkyvällä voimansiirrolla on ajettu aika kuivissa olosuhteissa 1112 km (pari pientä kuuroa ajon aikana). Tuona aikana ketjua on pyyhkäisty kerran kuituliinalla. Ketjun pintaan muodostuu kuvassa näkyvää pientä mustaa kertymää, joka lähtee pyyhkimällä pois, eikä se sotke. Mitään pölyä pintaan ei tartu. Ketju on myös ajossa hämmästyttävän hiljainen. Ohjeen mukaisesti ainetta lisätään tippana pullosta tippa per lenkki, kun ääni kertoo lisäystarpeesta. Vielä tuo hetki ei tosiaan ole koittanut ensikäsittelyn jälkeen. Jatketaan siis ajoja.

Tää ihmekama on Made in Finland

Olen alustavasti kiinnostunut. Vähänhän tuota markkinointimateriaalia kannattaa vielä hioa, mutta toisaalta hyvä tuote myy ihtensä.

Kiinnostaisi tietää, kuinka tuo toimii sateessa. Arkipyörissä todnäk pysyy vahat, koska ketjujen kuumavahaaminen on vaan niin yksinkertaista ja helppoa. Mutta esim. reissukäyttöön tuo voisi olla oivallinen.

Tuo ei varmaan toimi ohuen vahakerroksen päälle levitettynä. Eli ennen reissuun lähtöä vaha pitäisi liuottaa ketjusta pois... Vahoissa on se hyvä puoli, että niitä voi lisätä päällekäin ja jos on pakko siirtyä öljyyn, niin vahatun ketjun voi hyvin öljytä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
    Kiinnostaisi tietää, kuinka tuo toimii sateessa. Arkipyörissä todnäk pysyy vahat, koska ketjujen kuumavahaaminen on vaan niin yksinkertaista ja helppoa. Mutta esim. reissukäyttöön tuo voisi olla oivallinen.

Tuo ei varmaan toimi ohuen vahakerroksen päälle levitettynä. Eli ennen reissuun lähtöä vaha pitäisi liuottaa ketjusta pois... Vahoissa on se hyvä puoli, että niitä voi lisätä päällekäin ja jos on pakko siirtyä öljyyn, niin vahatun ketjun voi hyvin öljytä.
    Viime viikolla ketjun uudelleenvoitelun (toinen kerta) pyörä oli 20h auton katolla sateessa ja 4 noin parin tunnin maastolenkkiä melko kosteissa oloissa eikä kitinää tai natinaa ole vielä tullut. Ketjua en ole voidellut tuon jälkeenkään vaan se on kerran pyyhkäisty rätillä puhtaaksi.

Ohjeissa korostetaan hyvää ketjun pesua mukana tulleella aineella ja ensimmäisen voitelun pitkää kuivumisaikaa. Tein kerrankin täysin ohjeiden mukaan.

Kahdessa työmatka/asiointi kulkineessa yritin Squirt Low Temp:llä pärjätä, mutta ei näillä pääkaupunkiseudun loskakeleillä Squirt kestä kuin noin 60-70km. Tänään molempiin pyöriin omaan varastoon jäänyttä Holmenkol Lube Extreme:ä. Se muistini mukaan kestää hyvin loskaa, mutta kerää myös hyvin töhnää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Tänään molempiin pyöriin omaan varastoon jäänyttä Holmenkol Lube Extreme:ä. Se muistini mukaan kestää hyvin loskaa, mutta kerää myös hyvin töhnää.
    Tunnen aina syvän kateuden piston sydämessäni, kun kuulen, että jollain on vielä Lube Extremea jäljellä.

Puoli pulloa on. Sillä voitelin eilen kakkosgrävelin ketjut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti

Suurin ongelma on minusta voiteluaineen erittäin paha ja voimakas haju kun ainetta levittää.

Johtunee aineen sisältämästä silaanista. Luin toisaalta että silaanit löyhkäävät. Silaanin haihduttua tai hajottua löyhkä loppuu.
    "Simplify, then add lightness”
    – Colin Chapman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Tunnen aina syvän kateuden piston sydämessäni, kun kuulen, että jollain on vielä Lube Extremea jäljellä.
    Sama täällä , viimenen pullo menossa niistä viidestä mitkä tilasin kun hoksasin miten hyvin se toimii ristiin squirt Kanssa. Kaikkia ohjeita vastaan toimien exremeä ketjuun kun on märkää ja seuraavalla kerralla kun on kuivaa niin siihen vaan taas squirttia päälle ilman mitään pesuja kun en ole sellaista harrastanut tähänpäivään mennessä. Nyt oon jo varmaan kaksi vuotta etsinyt vastaavaa tuotetta ilman menestystä

Pasilla (Cycledshop) on nyt takana joku 3500km shield42:lla ja se nyt ajaa kelissä kuin kelissä. Mulla (Mcarbon) taas 1800km, ja kaksi sadelenkkiä. Pasilla ketjun kuluma 0,2mm ja mulla ei vielä mitattavissa. Mä muistelisin, että ensikäsittelyn jälkeen olen neljästi lisännyt tipan joka linkkiin ja kahdesti pyyhkäissyt sitä pakkaan. Kerran tai kaksi huuhtaistu vedellä. Mutta nämä on vain meidän kokemuksia, sramin xplr 1X12 ja 2X12. Läskissä ensivoitelun jälkeen ei yhtään lisäystä, mutta kilsoja tullut vain jokunen sata, että siitä ei voi nyt oikeen mitään sanoa.

Mulla tuo Shield42 odottelee vielä pääsyä ketjuihin. Mielenkiintoinen aine kyllä.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •