ElectrobikeSumekoRide
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 105 / 105

Aihe: Ärsyttääkö toisten harrastusvälineet / väärin harrastaminen ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti duris Katso viesti
    Tämä ketju näköjään pelkästään mikä maastopyöräilyjöitä ärsyttää. Luulin, että maastossa meno rennompaa ja maantienlaidassa totisempaa, mutta ei näköjään. Onko sähköpyörät tehnyt tämän muutoksen, että kaikkia vittutaa.
    Ei tota voi laittaa sähkärien piikkiin. Osa maastoilijoista on ollut aina äkäistä porukkaa, ennen yksi varoitusmerkki oli "mitä isompi reppu (siis kantolaite), sitä äkäisempi kuski". Maantienlaidassa väännetään bensalenkkarien kanssa, niin eivät aina jouda vääntämään muiden fillaroitsijoiden kanssa.

Itellä on iän myotä alkanut kaivertamaan se jarrusladittelu mutkissa ja polkujen kaivelu herkässä maastossa. Mokin vieressä on kansallispuiston tapainen alue, missä on hiihtolatuja ja maastopyoräpolkuja harjua ristiinrastiin. Harju sattuu olemaan noin 450-480 vuotta vanhaa esikambrian eroosiosta muodostunutta hiekkaa ja sitä peittää/sitoo parin sentin sedimentti sekä melko kitukasvuisen mäntymetsän juuristo. Kun se pinta rikkoutuu, niin siellä alla on kymmeniä metrejä hienoa hiekkaa mikä ei tiivisty/tamppaudu/kiinteydy koskaan. Siellä sitten jotkut maastopyoräilijät kaivelevat bermejä, hyppyjä yms. ja sladittelevat mutkiin koska niin MTB-influensseritkin tekevät juutuubissa ja RedBull TV:ssä. Samassa puistossa on myos uudempaa, jääkauden muokkaamaa "kivikkoharjua", mutta niillä poluilla ei ole paljon liikennettä koska se on vaikeampaa ajettavaa. Olen ilmeisesti muuttumassa valittavaksi setämieheksi kun tämä risoo.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ei vituta muuta kuin se että miten aikaisemmin tultiin toimeen ja nyt kuvitellaan että "sähköpyörät" jokin pyöräilyn vallankumous...
    Mulla kävi niin, että alkuvuodesta -21 iski järjetön sähköpyöräkiima. Sellainen oli yksinkertaisesti pakko saada, ja maaliskuussa Spessun Levo alle. Kesäkuussa mittarissa oli 340 kilometriä. Ei mitään järkeä seisottaa kallista vehjettä joten myin pois. Luomuilla on tullut nyt viimeisinä vuosina se kymppi vuodessa.

Eli ei ollut vallankumouksellinen juttu mulle, vaikka olin itse siitä vakuuttunut. Mutta ei toisaalta kyllä mikään paha makukaan suuhun jäänyt. Tuli vaan aina valittua luomu alle, myös työmatkoille. Katotaan ehkä joskus taas uudestaan.
    They said it couldn't be done. So I didn't do it.

Tietty pyöräkiima iskee säännöllisesti mutta ei sähköpyörä sellainen ole näkyvissäkään, Fillari-lehden sähköosio jää tutkimatta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Homelite Katso viesti
    Mulla kävi niin, että alkuvuodesta -21 iski järjetön sähköpyöräkiima. Sellainen oli yksinkertaisesti pakko saada, ja maaliskuussa Spessun Levo alle. Kesäkuussa mittarissa oli 340 kilometriä. Ei mitään järkeä seisottaa kallista vehjettä joten myin pois. Luomuilla on tullut nyt viimeisinä vuosina se kymppi vuodessa.

Eli ei ollut vallankumouksellinen juttu mulle, vaikka olin itse siitä vakuuttunut. Mutta ei toisaalta kyllä mikään paha makukaan suuhun jäänyt. Tuli vaan aina valittua luomu alle, myös työmatkoille. Katotaan ehkä joskus taas uudestaan.
    Mulla kävi sama läskipyorän kanssa noin 10 vuotta sitten. "Kaikki" hehkuttivat läskin hienoutta, eli oli pakko hommata. Ajoin sillä sitten noin vuoden, en muista tunteja, kilometrejä ei tietenkään kertynyt, ja sitten myin laitteen uuteen kotiin. Ei ollut mun juttu, mutta opettava kokemus kun tulee erilaisia ostokiimoja aina ajoittain.

Moottorillisia kaksipyoräisiä loytyy tallista, ja sähkärikin kiinnostaisi, mutta jos tuska käy liian kovaksi, niin kokeilen vuokrasähkärillä ekaks.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Jos lontoo taittuu niin tuossa on artikkeli mikä kannattaa lukea ja oikein ajatuksella:https://www.mbr.co.uk/news/when-e-bi...ng-else-439149
    Kieltämättä ihan mielenkiintoinen ja varmastikkin monen kohdalla hyvinkin todenmukainen kirjoitus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Mulla kävi sama läskipyorän kanssa noin 10 vuotta sitten. "Kaikki" hehkuttivat läskin hienoutta, eli oli pakko hommata. Ajoin sillä sitten noin vuoden, en muista tunteja, kilometrejä ei tietenkään kertynyt, ja sitten myin laitteen uuteen kotiin. Ei ollut mun juttu, mutta opettava kokemus kun tulee erilaisia ostokiimoja aina ajoittain.
    Läski on ehkä enemmänkin erikoispyörä kuin "yleispyörä", kyllähän se talvireiteillä on se selkeästi paras vaihtoehto, mutta kesällä saa olla itselläni ainakin huilissa talvea odottamassa.

Ärsyttääkö toisten harrastusvälineet / väärin harrastaminen ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Jos lontoo taittuu niin tuossa on artikkeli mikä kannattaa lukea ja oikein ajatuksella:https://www.mbr.co.uk/news/when-e-bi...ng-else-439149
    Taittuu. Nuorena jaksoi lukea noita artikkeleita ja uskoakin niitä. Rahaakin riitti kaikkeen mihin ne yllytti. Nyt vanhana riittää että kampi pyörii. Niin kauan kun se pyörii ilman muitten apua niin vielä parempi.

Ei ärsytä

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Taittuu. Nuorena jaksoi lukea noita artikkeleita ja uskoakin niitä. Rahaakin riitti kaikkeen mihin ne yllytti. Nyt vanhana riittää että kampi pyörii. Niin kauan kun se pyörii ilman muitten apua niin vielä parempi.

Ei ärsytä

Kuin mun näppikseltä! Sillä erotuksella että mieluusti sähkövehkeellä nykyään lähden jopa kauppareissulle. Minun häpeä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Nuorempana aina jokin brittilehti oli tilauksessa ja tuli paljonkin tavattua niitä. Nykyään ei vaan jaksa kun toisten näkemykset ei ole tärkeintä maailmassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Joo, kyllä ärsyttää.

Tyyppi joka ostaa hienon 120-140 mm joustavan täpärin, joka oikein huutaa pääsyä kunnon poluille. Sitten sillä täpärillä ajellaan siistejä ja sileitä hiekkateitä.
    No yhden hiilarirunkoisen täpärin sileällä hiekkatiellä vielä jotenkin ymmärrän, mut kolme menee jo pahasti

^Onneksi ne ei ole asvaltilla ja onneksi ei ole sentään läski

Minäkin mökkiromumaasturilla myös hiekkateitä ajelen, tosin se ei ole täpäriä tai varsinkaan hiilaria nähnytkään

^Oletko tarkoituksella muodostanut Suomen muotoisen varjon?

​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Moikkaan siinä Sports-tracker seuraajia

Sulla koko Suomi seuraajana

Itseä ärsyttää muiden harrastaessa, että harrastetaan ilman riittäviä suojavarusteita. Ja tarkoitan tässä kohtaa tietysti pyöräilykypärää.
    Jotenkin huvittavan näköistä, että alla saattaa olla usean tunannen euron laadukas maastopyörä sähköllä tai ilman ja kuskilla ei ole kypärää päässä. Näitä onneksi hyvin hyvin harvoin tapaa poluilla, mutta tuolla muuten kelveillä liikkuessa tulee vastaan todella paljon.

Samanlaisia aiheita

1. satulasuositusta kaivataan /mitä teen väärin?
    By Nettipepe in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 21.04.2021, 13.06
  2. Olisiko parasta lopettaa pyöräilyn harrastaminen
    By LJL in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 204
    Viimeinen viesti: 18.10.2020, 11.31
  3. Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 08.07.2018, 12.55
  4. Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 17.12.2015, 13.44
  5. Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 28.04.2014, 19.25