Voiko tuon Canyon:ON 34T eturattaan korvata Shimano STEPS SM-CRE80 12-speed Chainring 53mm osalla?
Voi, mahtuu 38-hampainen ratas. Ketjunohjuri vaan pois, narrow/wide ratas pitää ketjun paikoillaan. Ketjun oikea pituus tärkeä!
Hyvä päivitys oli ainakin itselle, säästyy pikkurattaatkin.
Minusta tuo 34 hampainen on ihan sopiva. En ole isompaa kaivannut. Rajoitinta vasten tulee kuitenkin ajettua 8-9 rattailla suurimmaksi osaksi. Lähinnä mietin että ei ole Canyon keksinyt jotakin omaa ketjulinjaansa, koska ovat oman eturattaan tuohon suunnitelleet. Tässä kasailen kesäksi voimansiirron kauppalistaa, kuitenkin tulee tuo voimansiirto kesän mittaan tiensä päähän.
Makuasioita toki,musta olis pitänyt tulla vakionakin isommalla eturattaalla..
Ensipuraisu otettu. Ei tuosta osaa ihmeemmin sanoa kun oikeasti maastoon ei kerta kaikkiaan pääse. 178/86cm mitoilla tuntuu L-koko nappivalinnalta, satulaa hieman eteen niin on just hyvä. 175mm hissitolppakin mahtuu reilusti.
Edellinen e-täpäri oli SpectralON ensimmäistä sukupolvea M-kokoisena ja se alkoi tuntua kokoajan ahtaammalta ajaa.
Tämä on jotenkin mukavan tasapainoinen mitoiltaan, ja hiljainen. Saas nähdä miten rämisee syksymmällä
Selvä parannuskohde on shimanon takajarrulevy, ihan onneton pellistä stanssattu lipare. Ei juurikaan suoraa pintaa mihin pala purisi. Etulevy oli parempi mutta sekin vaihtui Maguran vastaavaan kun noita on luomu täpärinkin kiekoissa..
![]()
Täällä kanssa ekat pienet pihapyörimiset suoritettu. Paino asettu ajokuntosena 23,8kg (tubeless, mallet-e polkimet, runkolaukku tavaroineen, lokarit, tankovarusteet). Voin myös raportoida, että jos taakse laittaa 6-pulttisen jarrukiinnitys hubin, niin boshin magneetti toimii.https://www.bikester.fi/bosch-magnet...m-M921994.html
Aika rekaltahan tää tuntuu luomutäpäriin verrattuna, odotan innolla että polut vähän ois paremmassa hapessa että pääsee sinne väistelee koirankikkareita. Mudhuggereihin vois tilaa paremmin väriin sopivat decalit. Keulan ja iskarin decalit jo tulossa slickgraphics:ltä. Näytön korvaamista harkinnu ew-en100 yksiköllä että sais ANT+ yhteydet. Ei tosta näytöstä kuitenkaan mitää erikoista hyötyä ole, ainkaan mulle.
![]()
Ei ainakaan mulla saa fenix 6s:ään kadenssia tms. Saan vaan akun % määrän BLE yhteyden kautta. Vai mitä kautta sitten noihin tietoihin pääsee? kello ei ainkaan löydä mitään sensoreita. Vai onko niin, ettei fenix sarja tue tätä?
Eli sit pitäs olla parempi Edge, tällä hetkellä 130 joka hoitaa extended display tehtäviä. Noh, en maksa kyllä jostain kadenssista montaa sataa eruoa edge 530 muodossa. Olkoon, akun % sentään on kiva niiden epämäärästen palkkien sijaan. Tässä olisi kyllä Shimanolla parannettavaa kun käyttävät jotain omaa ANT+ profiilia. Olisi hieno kun suoritteesta tallentuisi kaikki avustusdata, kokonaisteho, polkijan tehoa, moottorin teho, vääntö, kadenssi. LISÄÄ DATAA!!!
Noh, odotellaan että ehkä joskus tapahtuisi.
Runkolaukku Blackburn, motonetistä ostettu, muistaakseni tämä https://www.motonet.fi/fi/tuote/4501...-corner-laukku. Mahtuu kyllä mukavasti kamaa. Sisältö tällä hetkellä tubolito, multitooli, ohuet kumihanskat, rengasrauta, pumppu, tubeless haarukka+pekonit, pätkä ketjua+quicklink, ketjupihdit, korvake, prestasielu+avain, jarrusatulan spaceri ja nippusiteitä.
Lokarit Mudhugger FRX, suoraan mudhuggerilta ostettu. Decalit on nyt poistettu, kun ei noi valkoset oikee sopinu.
Kirjotin saman viestin jo kerran mutta onnistuin jotenkin poistamaan sen
Eli missä koossa teillä Spectral on, kuinka pitkiä ootte ja vaikuttaako ihan ok koolta? Mä oon 166cm ja tilasin naisten mallissa S-koon. Taulukon mukaan S käy alle 172cm ja M yli 172cm, isompia kokoja ei ole. En siis asetu mitenkään kokojen väliin edes, mutta luettuani foorumeilta canyonien olevan pieniä, alko epäilyttämään. Pyörä ei oo siis vielä saapunu. Kokemuksia?![]()
Itsellä oli edellisen mallin spectralon m-kokoisena. Olen 178/86cm.
Pyörä tuntui alkuun melko sopivalta, mutta pikkuhiljaa parin vuoden aikana alkoi tuntua ahtaalta. Tähän varmasti hieman vaikutti se että luomu täpärini oli L-koon spectral. Nyt alla on L-kokoinen specralon, se tuntuu hyvältä. Olen kylläkin aina pitänyt siitä että pyörän ohjaamo on pitkän puoleinen.
Kuitenkin uskon että tuo S-koko on sinulle oikea, vaikka mistäpä sitä tietää kun tämä on kuitenkin makuasia.
Sain oman spectralon 7.0an viime maanantaina. Parikymmentä kilometriä tullut tietä pitkin ajeltua. Sulaisipa nuo lumet nopeasti pois!
Oma pyörä on M-kokoinen. 180/82cm. Näin äkkiseltää passeli koko.
CF 6 tulossa. Takapakkana näyttäisi olevan "Shimano Deore, 12-speed (10-51)". Saako kyseisestä pakasta vaihdettua pienimpiä rattaita yksitellen?
^saa, jos jostain niitä rattaita löytää. Meinaa olla tiukassa...
Mikäpä se tämä on? Tuli spectralon cf7 mukana.
![]()
Toimiiko muilla tuo Spectralin USB portti? Mulla ei anna virtaa millekkään laitteille, usb testeri myös pysyi pimeänä. Seurasin johtoja, niin ilmeisesti valolittimiin kytketty moottorin päässä. Valot päällä valikosta yleismittarilla tarkistin, että napoihin tulee jännite (13,5V). USB liittimen palikka on epoxilla täytetty mystery box, johon johdot tulee, eli sitä ei oikein pääse diagnisoimaan. Olisin voinu johdon tarkistaa mittarilla ilman tota epoxi täytettä.
Laitoin jo canyonille kyssäriä.
Pitääkin testata oma usb portti.. Ai niin eihän mulla ole varmaan mitään johtoa mikä sopis tohon pienempää uuteen usbiin. Oliko näin että kun valot asetus päällä niin
Siihen pitäisi tulla virta?
Mistä ja minkämoiset ketjut ja takapakka kannattas hankkia Spectraln 7.0 2019 malliin. Vaikuttas toi orkkis pakka SLX M7000 11-46 olevan monessa paikassa loppu. Ketjut varmaan kannattaa vaihtaa suoraan Shimanon CN-E8000-11 116linkkiseks. Takapakkakin sais olla jykevempää tekoa jos fiksuun hintaan löytyy.
Lähetetty minun Armor_6 laitteesta Tapatalkilla
Tuohon sopii mikä vain, M6000, m7000, m8000,m9000 pakka. https://www.bike-discount.de/en/buy/...ssette-1118136
Hyvä olis etsiä ainakin pienimpiä rattaita irtona. Taitavat olla kaikki m8000 sarjaa mitä on myynnissä. https://www.bike-discount.de/en/buy/...0-m7000-974669
Ketjuista saa olla mitä mieltä vain, itse suosittelen tuohon Shimano XT HG701 ketjua hyvän hintalaatusuhteen takia. https://www.bike-discount.de/en/buy/...ck-link-650370
Jaa, noissa ketjuissa olikin hinta pompannu, ennen sai alle 30€.
Kirjanmerkit