Trainerin melu ja renkaan kuluminen
[quote
Bilteman laite on ihan ok, ääni hiljeni kun laitoin Taxcin traineri kumin. Tuossa metallirullassa, joka tulee kumia vasten on hiukan kiero akseli, osa syntyvästä äänestä johtuu varmaan tuosta. Muuten laite vastaa varmaan aika pitkälti perus Taxcia, paitsi hinta on puolet halvempi. Ostaessa kannattaa pyöritellä tuota rullaa ja valita se mikä heittää vähiten.[/quote]
Itse hommasin trainerin toissapäivänä eräästä skandinaavisesta autoiluteemapuistosta:rolleyes: ja tänään tein sillä eka kokeilun; alla Contin trainerirengas, vähän käytetty.
Jumalation, mikä meteli ja mikä sotku! Mitä suuremmalle vastukselle siirryin, sitä massiivisempi jyrinä. Ja puolen tunnin päästä kun katsoin taakseni lattialle, oli siellä puolen neliön kokoinen ala rengasmurua! Ja samoin pyörän alla ja kaikkialla muuallakin. Kumista hävisi silmämääräisesti puolet.
Polkeminen kyllä sujui ihan OK Corrall, mutta missä meni vikaan:seko:.
Oliko rengas liian tiukasti rullaa vasten? Oliko rengas huonoa tekova? Oliko renkaassa painetta liian vähän?
Kiitollisna vastausta oottaa hän
hiilikuiturunko ja traineri
Mennyt kesä oli itselleni ensimmäinen maantiepyörällä. Nyt tarttisi miettiä talven treenikuvioita.
Olen miettinyt tuota Bilteman halpistraineria, joka nykyisin taitaa maksaa satasen. Tilpehööriksi sitten varmaan sinistä rengasta nettikaupasta yms. Tulisi alle 200 € budjetilla kokeiltua onko sisäpyöräily niin sanotusti mun juttu.
Luin joltain englanninkieliseltä palstalta, että traineri väsyttäisi hiilikuituista pyörän runkoa. Onko tämmösessä mitään perää? Oma pyörä kun on karbonia...