FillarilehtiRideElectrobike

Canyon-maantiepyörät

1. Jani R.
    Jani R.
    Kaikenlaista keskustelua Canyon-maantiepyöristä. Omani on '07 Ultimate CF (SRAM Rival).
  2. whpete
    whpete
    Ehdimpä laitta kysymykseni tuonne toisaalle foorumiin ennen kuin huomasin tämän... tarkoitus ei ole spämmätä.

Osaisiko joku auttaa Canyoneiden runkokokojen kanssa? Olisin tilaamassa roadlite 6.0. Tähän asti ajanut Canyonin maastopyörällä, nyt ensimmäinen maantiepyörä haussa.

Pituutta 179 ja inseam 81,5. Canyonin laskurin mukaan insemilla 81 kooksi tulee 54, mutta inseamilla 82 se suosittelee kokoa 56. Muilta foorumeilta olen lukenut, että Canyonin runkot ovat suhteessa pieniä, eli tulisi ostaa numeroa isompi koko. Käytännön kokemuksia kellään? Olisko jollakin jompaa kumpaa kokoa pääkaupunkiseudulla, jota voisi tulla katsomaan?
  3. Jani R.
    Jani R.
    Melko vanha kysymys yllä, mutta mielestäni laskuri on enemmän jalkojen mukaan laskeva ja pyörissä on lyhyt stemmi = saadaan myytyä asiakkaalle helposti kokoa isompi pyörä. Olen 174 cm, inseam 82 cm (pitkäjalkainen). Laskurin mukaan koko olisi 54 cm ja pyörissä on vakiona todella lyhyt 90 mm stemmi. Voisin ottaa myös 52 cm koon ja pyytää vaihtamaan 110 mm stemmin joka olisi jo lähempänä muiden merkkien stemmejä.

Ihan vain vertailun vuoksi, jollain toisella merkillä kokoni voisi olla 51. En ole asiantuntia ja edellä oleva on ihan vain mutua, mutta tuntuu siltä että pyörä olisi ehkä 0,5 - 1 cm liian pitkä, mutta olen silti saanut ajoasennon säädettyä.
  4. Tafi
    Tafi
    Kymmenen vuotta edellisestä viestistä, nevermind. Täällä Roadlite 7.0 AL S-koko, 105 2x11, kaupunkivarustuksella. Knog OI, HT flätit, valot ja SKS 42 urban lokarit. Vielä mennään orkkis kuluvilla osilla.
Näyttää tulokset 1 - 4 / 4