PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vuelta-peli 2022



maupa
19.08.2022, 01.04
Perinteisen foorumipelin nettiversio on nyt avattu tämän vuoden Vueltalle. Osallistu täällä: https://apulanta.fi/matti/TourGame/vuelta-a-espana/2022/

Säännöt ovat samat kuin tämän vuoden Tourissa. Joukkueaika-ajon pistelaskun toteutuksesta en ole ihan varma, joten katsotaan sitä vähän tarkemmin kun tulokset on saatu.

Peli toimii siis tälläkin kertaa niin, että osallistumiset kirjataan foorumin sijaan tuonne minun pelisivulleni ja mahdolliset keskustelut pelistä voi käydä täällä. Suosittelen kuitenkin lisäksi ilmoittamaan osallistumisesta täällä foorumillakin kuten myös vaihdoista raportoimista.

Bugiraportit ym toiveet tänne foorumille tai suoraan minulle vaikka kotisivuni kautta (löytyy profiilistani).

Salaliittoteoria
25.08.2022, 18.25
Aamulla kun järjestin rosteria vuoristomoodiin niin arvoin Roglicin ja Evenepoelin sekä Kussin, Wrightin ja Jey Vinen välillä - reisillehän tuo taas kerran meni :(

Salaliittoteoria
26.08.2022, 19.19
On kyllä poikkeuksellisen tasaista :)

Cybbe
01.09.2022, 12.41
Covid-19 peli tästä tuli, muutos vaihtojen määrään olisi ollut tärkeä.

Cybbe
01.09.2022, 20.32
Tein vaihdon juuri ennen lähtöä, 8 oikea vaihtonumerojen määrä. Meni läpi oikein tai koodatussa aikamäärässä. No. kisa on kovaa ja vuoret edessä.
"Kisan aikana saa tehdä 8 vaihtoa (pitäen joukkueen arvon maksimissaan 10000:ssa)."

Cybbe
03.09.2022, 20.41
Edellistä postausta ei voi muokata tai postaa joten tässä uusi korjauttu teksti:

Tein vaihdon siis päivällä ja sitten vaihdetun ajajan vaihdoin juuri ennen lähtöä, 8 oikea vaihtonumerojen määrä tai laskeeko tuo systeemi jokaisen vaikka kyseinen ajaja ei ajanut. Meni vaihdot läpi oikein tai jossain koodatussa aikamäärässä. No, kisa on kovaa ja vuoret edessä. "Kisan aikana saa tehdä 8 vaihtoa (pitäen joukkueen arvon maksimissaan 10000:ssa)."

maupa
04.09.2022, 20.57
Joo, tuossa listauksessani on näköjään laskettu myös ne vaihdot, jotka on vaihdettu toiseen ennen etapin alkua. Siis peli toimii oikein, tuossa laittamassani listauksessa on pieni virhe.

Cybbe
04.09.2022, 21.18
Tarkoitus oli vain raportoida ettei kukaan luule että sain ylimääräisen vaihdon.

Cybbe
07.09.2022, 07.31
Eilen päivällä mulla oli 3915 pistettä, eilisestä etapista sain 103 ja nyt pisteitä on 3998, Mitään vaihtoja ei ole tehty. Miten tämä on mahdollista..

pulmark
07.09.2022, 11.29
Viimeisessä vaihdossa lienee vielä vähän hiomista seuraavia kisoja varten.

Seuraava sekvenssi ei mene oikein:

Vaihdoin eilen Carthyn tilalle Battistellan, 8. vaihto. Tänään tuli sitten tieto että Roglic ei starttaa, otin takaisin Battistella -> Carthy tarkoituksena sitten vaihtaa keskeyttänyt Roglic johonkin toiseen. Tämä ei nyt sitten enää onnistu valikossa vaan tarjoaa ainoastaan sitä että Cartyn voisi vaihtaa toiseen 500 tai 0 arvoiseen kuskiin. Mun mielestä oikein olisi että sen viimeisen vaihdon voisi käyttää tarvittaessa johonkin toiseen kuskiin joukkueessa kuin ainoastaan siihen jonka vaihdon on peruuttanut.

Eli nyt peli toimii seuraavasti 8. vaihto ennen etappia: Carthy -> Battistella, vaihdon peruutus Battistella -> Carthy. Tämän jälkeen ainoastaan Carthy tarjotaan vaihtovalikossa eikä muita joukkueessa olevia

Oikein mun mielestä olisi: Carthy -> Battistella, vaihdon peruutus Battistella -> Carthy. Sitten esim. Roglic tilalle joku muu eli valikossa olisi mahdollisuus vaihtaa muitakin kuin Carthy eli viimeinen vaihto puhtaalta pöydältä. Voi vaihtaa kenet tahansa joukkueessa kunhan joukkueen arvo pysyy maksimissa tai sen alapuolella.

Vaihtolaskuri ei näköjään päivity oikein eli kun tekee viimeisen vaihdon, vaihtolaskuri inkrementoituu 7/8 -> 8/8. Sitten kun peruuttaa vaihdon niin vaihtolaskurin arvona edelleen 8/8. Liekkö tuossa se ongelma.

Joka tapauksessa nyt ei tarvitse mitään korjata mun osalta mennään näillä eli mulla kuitenkin Carthy -> Battistella viimeisenä vaihtona. Ei tässä kärkisijoista kuitenkaan enää kamppailla vaikka voisi keskeyttäneen Roglicin vaihtaa pois viimeisenä vaihtona.

maupa
07.09.2022, 12.21
Eilen päivällä mulla oli 3915 pistettä, eilisestä etapista sain 103 ja nyt pisteitä on 3998, Mitään vaihtoja ei ole tehty. Miten tämä on mahdollista..

Joukkuessasi alusta asti olleen Marc Solerin sijoitus pistekilpailussa putosi 5->6, joten pisteesi siitä sijoituksesta putosivat 3*21=63 -> 2*21=42. siis 3915+103-21=3998.

pulmark
07.09.2022, 12.54
Joo, samassa kohtaa oli aiemminkin vikaa ja korjasinkin siitä jotain, mutta näköjään on edelleen puutteita. Samaan liittyy tuo aiemmassa vaihtolistauksessa Cybben kohdalla näkyvä 9 vaihtoa, vaikka laillisia vaihtoja on tehty vain se 8.

Jos ehdit laittaa haluamasi vaihdon minulle (tähän ketjuun tai yksityisesti) ennen etapin alkua, niin voin hoitaa sen suoraan kantaan.

Yritän korjata tuon viankin ehtiessäni.

Kiitos vaan paljon huomiosta ja vaivannäöstä, mutta ei tarvitse nyt muuttaa mitään mun joukkueessa. Mennään näillä.

Oikean kisan seuraaminen mulle kuitenkin se pääasia ja foorumin kisa sitten pieneltä osalta tukee sitä. Muutama hyvä etappi vielä jäljellä ja ainakin 3. paikasta syntyy vielä hyvä kisa.

Cybbe
08.09.2022, 09.42
Roglic kesketti niin minulta lähti 543 postettä pois, jos olisin voinut vaihtaa Evenepoeliin olisin saanyt ylimääräiräiset 165 pistettä häneltä. Eli jos ei vaihtoja järjellä häviää käsittämättömällä tavalla pisteitä. On myös mahdollisuus vaihtaa huonon pistesaaliin ajaja paremmalla pisteillä olevaan ajajaan jo vain vaihtamalla voi nostaa pistesaalista.

maupa
12.09.2022, 00.12
Peli on päättynyt. Onnea voitosta sorkan_fiba! Eikä tarvinnut kuin kolme vaihtoa.

Ari Fill
12.09.2022, 00.16
Onnea sorkan_fiba! Todellakin hienosti vain kolmella vaihdolla.

Kiitos maupalle taas hienosti järjestetystä kisasta!

Paolo
12.09.2022, 08.07
Kiva oli kisailla taas!
Todella ansaittu voitto sorkan_fiballe. Onnea!

Salaliittoteoria
12.09.2022, 09.23
Onnittelut voittajalle ja kiitokset järjestämisestä Maupalle !

Oli hyvin vaiherikas ja mielenkiintoinen peli ja oma tulos ihan kohtuullinen vaikka välillä kaikki tuntui menevän pieleen.

pulmark
12.09.2022, 14.09
Kiitos taas maupalle järjestelyistä, muille osallistujille ja onnittelut voittajalle, sorkan_fiba ! Kun laittaa oikeat kuskit heti alusta saakka remmiin ja rampan kalkattamaan niin eihän siitä voi seurata muuta kuin upea voitto !

OK93
12.09.2022, 15.53
Kiitos taas hienosta järjestelyistä ja onnea voittajalle! Toki pientä arpapelin makua tässä oli kaikkien keskeytysten jälkeen, eikä pari vaihtoakaan mennyt niin kuin Strömsössä, mutta osuvat ne tähdet joskus odottamatta kohdilleen.