Näytä tavallinen näkymä : Tyylikäs pulloteline teräsrunkoon
Olisko suosituksia teräsrunkoon sopivasta pullotelineestä joka sopisi klassiseen tyyliin?
King Cage rosteriteline. Klassinen malli tai Iris. Valmistajan kaupasta suoraan tai monista saksankaupoista. Ihan kuin joskus olisin nähnyt kotimaassakin myynnissä.
Salsalla oli joku teräksinen pulloteline myös.
Täytyykin tilata omaan pari noita King Cagen Iriksiä.
Jep, tommonen hoikka RST teline olis hieno
Oatmeal Stout
28.05.2022, 12.23
Minä suosisin titaania.
Rosterinen on sirompi, mut säästäähän titaanisella joitain grammoja.
Pitänyt jo pidempään ostaa pari bottle lowering cagea, mut olleet aina loppu, kun bike24-tilausta tehnyt. Nyt näköjään taas ois.
Ei raski ostaa kahta titaanista. Ja toisaalta kun on teräkseen sotkeentunut niin voi joutua hyväksymään muutaman ylimääräisen gramman. Säästää painoa sitten kiekoista :)
Oatmeal Stout
28.05.2022, 15.37
Rosteri sotkee pulloja helpommin kuin titaaninen, kumpiakin ollut teräsrunkoisessa.
JohannesP
29.05.2022, 12.10
Elite ciussi (https://www.bike24.com/p21678.html) sopii tyyliltään vintagepyöriin. Malli peräisin kai jostaki 80- ja 90-lukujen välistä.
Moderniin teräsrunkoiseen King Cage. Rosterisella välttäisin täysin valkoisia juomapulloja, mutta ei mikään ylitsepääsemätön ominaisuus.
Jeps ciussi näyttää hyvältä.
Tilaan tuollaiset elite ciussit mustana kun kuvittelisi sen sopivan modernisoituun kasari kilpuriin
https://www.bike24.com/p21674.html
Musta noi nappulat on tyhmän näköiset. Ja huomasitko, että musta on lelumiinia. Teräspyörään terästä.
Toi materiaali oli kyllä hyvä huomio. Muuten kävis mun silmään.
https://www.planetx.co.uk/i/q/BOPXSTS/planet-x-stainless-steel-bottle-cage#BOPXSTS-BRU Tuosta oli titaaniversio aikoinaan, edullinen, tyylikäs ja toimiva.
maalinni
29.05.2022, 15.50
Minulla oli titaanitelineet, mutta ne naarmutti ja väritti pullot ikävällä tavalla. Hiilari/muovi telineet eivät tee samaa.
arctic biker
29.05.2022, 19.32
Elite ciussi (https://www.bike24.com/p21678.html) sopii tyyliltään vintagepyöriin. Malli peräisin kai jostaki 80- ja 90-lukujen välistä.
Moderniin teräsrunkoiseen King Cage. Rosterisella välttäisin täysin valkoisia juomapulloja, mutta ei mikään ylitsepääsemätön ominaisuus.
Nuo kumitassut ainakin omistani ovat katoavaista tavaraa.
Elite Ciussi on aika ohutta tavaraa (joustaa liikaa) ja ainakaan maastokäytössä ei riitä pitämään pulloa kunnolla kiinni.
King Cage taas ei ole pettäny koskaan. Toki riippuu pullostakin.
maantiepeliin tulis mulla pullotelineet. Nyt kun särkyi maasturista vaihdevipu niin taidan näillä suosituksilla laittaa pari rst king cagea samaan tilaukseen.
Minulla oli titaanitelineet, mutta ne naarmutti ja väritti pullot ikävällä tavalla. Hiilari/muovi telineet eivät tee samaa.
Mun mielestä mun mustat muovi ja kuitutelineetkin hieman tummentaneet vaaleita pulloja. Hieman tummennusta aiheuttaa varmaan sekin, että pullot karhentuu/naarmuttuu samalla.
Se on muuten sivumennen sanoen sillä lailla, että jos haluaa ns. käyttöesineen säilyvän näyttelykunnossa, niin ostaa samalla tuplakappaleen, jota säilyttää museokuntoiseksi vitriinissä.
Samaa koskee kaikkea käyttötavaraa; haarukoita, kumisaappaita, lompakkoa, katiskaa ym. ym.
Vaimo/tyttöystävää? ;)
Minullako? On. Mulla ei siis todellakaan ole vitriiniä tavaroille. Ehdotin käytäntöä heille, jotka alkavat porata kun muutaman euron muovitavaraan tulee tahroja :)
Sitten kun pullot on käytetty loppuun ostaa uudet ja vanhat roskiin.
Eikun koitin näköjään epäonnistuneesti vitsailla, että koskeeko tuo vitriiniin laitto myös puolisoita jotta pysyy hankintahetken kunnossa.
maalinni
31.05.2022, 18.11
Se on muuten sivumennen sanoen sillä lailla, että jos haluaa ns. käyttöesineen säilyvän näyttelykunnossa, niin ostaa samalla tuplakappaleen, jota säilyttää museokuntoiseksi vitriinissä.
Samaa koskee kaikkea käyttötavaraa; haarukoita, kumisaappaita, lompakkoa, katiskaa ym. ym.
Tässähän haettiin nimenomaan esteettistä juomapullotelinettä, niin kyllä se estetiikka kärsii, jos valkoinen pullo on kauttaaltaan naarmuinen ja naarmut kerää paskaa.
Mustalla pullolla ei varmaan haittaisi?
Itsellä ne titaanitelineet oli kanssa estetiikan takia teräsrungossa, mutta ei viitsisi ilmastonmuutoksenkaan takia turhaan ostella jatkuvasti muovipulloja.
... takia turhaan ostella jatkuvasti muovipulloja.
Määrittele jatkuvasti, mitä tarkoitat sillä?
Itsellä jotkut ~10 vuotta vanhat pullot. Kohta vois ottaa R2:n lahjapullot tilalle käyttöön, vaikka kai nuo toisenkin kympin menisi.
Mä oon pyörittänyt noita pulloja jo kymmenisen vuotta. Jokunen paketin kylkiäispulloki löytyy muttei ole juuri käyttöä.
Sääli että laadusta ja ulkonäöstä joutuu maksamaan https://r2-bike.com/SUPACAZ-Bottle-Cage-TiFly-Raw-Titanium ja https://r2-bike.com/CARBONWORKS-Bottle-Cage-Version-21 Nuo jälkimmäiset hankintalistalle pelkästään painon vuoksi.
Vaihtoehtoja tuskailuun:
1) Ostaa pullot, joissa on paljon kuvioita ja tekstejä, niin likaantuminen ei erotu.
2) Ostaa valokuvaamista varten pullot erikseen.
3) Hyväksyy, että pulloissa saa patina näkyä. Liian puhtaat pullot herättää muissa vain epäilyksen, että ajaako tuo ees.
4) Ilmastointiteippiä ympäri
5) Rosteripullot
K.Kuronen
31.05.2022, 22.46
Sääli että laadusta ja ulkonäöstä joutuu maksamaan https://r2-bike.com/SUPACAZ-Bottle-Cage-TiFly-Raw-Titanium ja https://r2-bike.com/CARBONWORKS-Bottle-Cage-Version-21 Nuo jälkimmäiset hankintalistalle pelkästään painon vuoksi.
Telineen painoa enemmän merkitsee mitä siihen laittaa.
^Niinpä, pullon ja sisällön paino suht vakio.
maalinni
01.06.2022, 10.24
Vaihtoehtoja tuskailuun:
1) Ostaa pullot, joissa on paljon kuvioita ja tekstejä, niin likaantuminen ei erotu.
2) Ostaa valokuvaamista varten pullot erikseen.
3) Hyväksyy, että pulloissa saa patina näkyä. Liian puhtaat pullot herättää muissa vain epäilyksen, että ajaako tuo ees.
4) Ilmastointiteippiä ympäri
5) Rosteripullot
Vastaan tähänkin tosissani... Minulla oli myös rosteripullot parilla lenkillä. Ei helvetti, kun on kiva imeä niistä juomaa, kun syke hakkaa 160bmp. Aika äkkiä palasin puristettaviin muovipulloihin x)
Rosteripullo muuten naarmuntuu telineessä kuin telineessä. Talvijuomapulloni (CamelBak Chute vacuum) mennyt ikävän näköiseksi. Ei se sinänsä haittaa kun ei ole tarkoitus esitellä sitä vaan pitää juoma sulana.
Niin, mainitsinko jo, että King Cagen telineet on pullotelineenä erinomaisia? Iriskin pitää pullon tukevasti paikallaan vaikkei ulkonäöstä uskoisi.
K.Kuronen
01.06.2022, 11.17
^Niinpä, pullon ja sisällön paino suht vakio.
Pullojen painoissa on eroja, keittiövaa'alla punnittuna:
r2 lahjapullo (800 ml): 92 g
SiS (800 ml): 78 g
Elite Fly (750 ml): 58 g
Hyllyssä ollut Zefalin vanha komposiittiteline 38 g. Laittamalla vahingossa painavan pullon telineeseen nollaa kalliin ultrakevyen telineen painohyödyn. Jos taas telineeseen ei tule pulloa, niin parhaan säästön saa ruuvaamalla telineen irti.
maalinni
01.06.2022, 11.30
Pullojen painoissa on eroja, keittiövaa'alla punnittuna:
r2 lahjapullo (800 ml): 92 g
SiS (800 ml): 78 g
Elite Fly (750 ml): 58 g
Hyllyssä ollut Zefalin vanha komposiittiteline 38 g. Laittamalla vahingossa painavan pullon telineeseen nollaa kalliin ultrakevyen telineen painohyödyn. Jos taas telineeseen ei tule pulloa, niin parhaan säästön saa ruuvaamalla telineen irti.
Mutta voiko tyhjällä telineellä olla aero-hyötyjä???
Oatmeal Stout
01.06.2022, 11.48
Mutta voiko tyhjällä telineellä olla aero-hyötyjä???
Ainakin vuosituhannen alkupuolella tehtyjen tutkimusten mukaan pullollinen teline on parempi kuin tyhjä teline.
maalinni
01.06.2022, 13.20
Ainakin vuosituhannen alkupuolella tehtyjen tutkimusten mukaan pullollinen teline on parempi kuin tyhjä teline.
Näinhän se taisikin olla. Pitäisi varmaan suunnitella sellainen teline erikseen, josta olisi hyötyä tyhjänä :)
Miksiköhän pro-kuskit heittää pullot pois ennen loppukiriä, luulisi sen aero-hyödyn olevan suurempi kuin mitä pullon massa haittaa :rolleyes:
Oatmeal Stout
01.06.2022, 17.45
Näinhän se taisikin olla. Pitäisi varmaan suunnitella sellainen teline erikseen, josta olisi hyötyä tyhjänä :)
Miksiköhän pro-kuskit heittää pullot pois ennen loppukiriä, luulisi sen aero-hyödyn olevan suurempi kuin mitä pullon massa haittaa :rolleyes:
Kirissä on kiihdytys oleellinen ja siinä massa on haittana, aeroetu menetetään jo putkelta ajaessa ja heiluessa monin kertaisesti.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.