PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Spectral 29



Sivut : 1 [2]

Antza44
27.09.2021, 14.48
Lueskelin tuolta Facen Canyon Spectral Owners ryhmästä, että 2 eri tapausta oli huomannut down tubessa lähellä emäputkea ihania jälkiä, no olipa yllätys mitä löyty. Täytyypä tänään pestä ja tutkia tarkemmin.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210927/b966b438ae32ae679af3af177eac0b2d.jpg

Vilbour
27.09.2021, 15.08
Joku voi vaikka tarjota testausta, kun kertoo missäpäin majailee.

Päijät-Hämeen alueella vaikutan.

Villetre
28.09.2021, 08.54
Onko maalin säröjä vaiko kuidun säröjä? Huomannut ainakin itse että kuitusissa aika paksuja maaleja että saavat pinnat kauniin näköisiksi joten elämisen jälkiä tulee helposti. Lisäksi maalichippejä lähtee irtoilemaan.

Sambolo
28.09.2021, 11.15
Mistän sen päällepäin tietää?

Antza44
28.09.2021, 22.40
Onko maalin säröjä vaiko kuidun säröjä? Huomannut ainakin itse että kuitusissa aika paksuja maaleja että saavat pinnat kauniin näköisiksi joten elämisen jälkiä tulee helposti. Lisäksi maalichippejä lähtee irtoilemaan.No tässä vaiheessa voisi arvata, että on maali särojä, mutta onko ne sitten seurausta liian kovasta maalista joka ei myötäile kuiturungon eloa vai onko kuitu alkanut maalin alla antaa periksi on aika vaikea arvata.

Pyörällä ikää 6kk ja kilsoja takana 1500. Onhan tuohon ikään minulta monesti Trekkeihin vaihdettu runkoja ja takakolmiota, että ei se mahdotonta olisi, että on tunnit täys. Veikkaan vaan kokemusteni perusteella, että ei ihan yhtä helppoa tule olemaan, kuin Trekillä. Toisaalta jos onkin vain maalissa vika, niin aikas lailla jälkiä tarkkailevasti saa ajella on paikka meinaan semmoinen, että ei halua kokea sitä kunnon raksausta. Sikäli 6K€ pyörän maalin sietäis toimivan hieman pidempään siistinä ja ehjänä vaikka maastopyörästä ja käyttö-esineestä onkin kyse.


Mistän sen päällepäin tietää?Se päs se. Vanhasta Dudesta totesivat, että maali vika, kun keskiön seudulla ja muuallakin hienoista tiheää halkeilua. Alkuun olivat kuulemma runkoja vaihtanut turhaan. No tässä tapauksessa oli pyörällä ikää reilusti yli 2v, mutta alle 5v runkotakuun rajan. No se on ajossa edelleen, mutta nuo Spectralin jäljet on silti huolestuttavammat.

Villetre
29.09.2021, 08.21
Mittaa vaikka jäljen pituus ja jatka ajoa. Tarkkailee paheneeko vaiko ei. Kyllä kuiturunko kestää silti aika kivasti ja ilmoittelee väsymisestään.

tuoms
05.10.2021, 18.13
https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/trail-bikes/spectral/spectral-29/spectral-ltd-axs-29/2679.html Joko on ostohousut vedetty jalkaan????mites toi tanko?

Villetre
07.10.2021, 12.45
Yksi nitinä vähemmän?! ????

zort
07.10.2021, 16.23
^^Tangossa myös yksi säätö vähemmän. Ranteiden tyydyttävä saksalaiseen komentoon asennon suhteen. Hienon näköinen tosin.
En kyllä tiedä miten perinteisen stemmin ja tangon saa nitisemään, se vaatii jo nappisuorituksen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Antza44
20.10.2021, 12.53
Niin se nyt täytyy todeta, että ohjainlaakeri seudun ongelmat on historiaa, kun vaihtoi tuon Acros.in muovisen kiristin kartion. https://acros-components.com/en/products/core/headsets/10075/compressionring-ips-for-integrated-cabel-routing?c=219

Harmivaan pyörän valmistaja ei koskaan tarjonnut oikeasti korjaavaa ratkaisua. Itse sai tämänkin ratkaista. Aika pienellä ratkesi, mutta ilmeisesti ei kuulu toimintatapoihin myöntää ongelmaa vaikka osissa aika selkeitä jälkiä olemassa olevasta ongelmasta-> rasvaa ja vielä kerran rasvaa vai olisko vielä tuo tai tätä rasvaa.

Villetre
20.10.2021, 17.53
Kiva kuulla että ratkesi. Taitaa vähän olla niinkuin monessa muussakin tuotteessa että kiireellä markkinoille suolletaan, testaus jää vähälle/pois kokonaan.

tuoms
20.10.2021, 23.01
Niin se nyt täytyy todeta, että ohjainlaakeri seudun ongelmat on historiaa, kun vaihtoi tuon Acros.in muovisen kiristin kartion. https://acros-components.com/en/products/core/headsets/10075/compressionring-ips-for-integrated-cabel-routing?c=219

Harmivaan pyörän valmistaja ei koskaan tarjonnut oikeasti korjaavaa ratkaisua. Itse sai tämänkin ratkaista. Aika pienellä ratkesi, mutta ilmeisesti ei kuulu toimintatapoihin myöntää ongelmaa vaikka osissa aika selkeitä jälkiä olemassa olevasta ongelmasta-> rasvaa ja vielä kerran rasvaa vai olisko vielä tuo tai tätä rasvaa.

kiitos kun jaksoit selvitellä! tuli itsekin tilattua tuo sama muovikartio ja tuntuisi toimivan lyhyen testailun perusteella:)

Antza44
26.10.2021, 13.05
No nyt niitä saa mullettina ja 27.5 sekä CFR versiona 29".

Mikähän mahtaa olla maali/lakkapinnan takuu? Eivät maininneet mitään, kun pistin kuvat maalin halkeiluista. Seurantaa ja ajoa tarjosivat luonnollisesti, mutta vaikuttaahan tuo halkeillut maalipinta ainakin jälleen myyntia arvoon vaikkei käyttöön vaikuttaisi. No aika näyttää onko muitakin sytätä halkeiluun, kun maalari.

https://www.canyon.com/fi-fi/customer-service/warranty-guarantee.html
Seuraava on aika hauska lause. Tuon nojallahan voi halutessaan kinata mailman tappiin asti.

"Koskee vain jo toimitushetkenä esiintyneitä materiaali- ja valmistusvirheitä."

Esim. Trek antaa selkeästi 2 vuotta maalipinnalle.

4471
26.10.2021, 13.18
Näkyy myös olevan alurungolla 29 sekä muuten speksi (ja hinta) -päivitykset jo ennestään olleisiin malleihin.

Benny
26.10.2021, 14.35
No nyt niitä saa mullettina ja 27.5 sekä CFR versiona 29".

Mikähän mahtaa olla maali/lakkapinnan takuu? Eivät maininneet mitään, kun pistin kuvat maalin halkeiluista. Seurantaa ja ajoa tarjosivat luonnollisesti, mutta vaikuttaahan tuo halkeillut maalipinta ainakin jälleen myyntia arvoon vaikkei käyttöön vaikuttaisi. No aika näyttää onko muitakin sytätä halkeiluun, kun maalari.

https://www.canyon.com/fi-fi/customer-service/warranty-guarantee.html
Seuraava on aika hauska lause. Tuon nojallahan voi halutessaan kinata mailman tappiin asti.

"Koskee vain jo toimitushetkenä esiintyneitä materiaali- ja valmistusvirheitä."

Esim. Trek antaa selkeästi 2 vuotta maalipinnalle.

Aika kova lupaus maastopyörän maalitakuulle. Ehdoissa on varmaan poissuljettu ulkoisen vaurion aiheuttamat virheet?

Antza44
26.10.2021, 14.37
Aika kova lupaus maastopyörän maalitakuulle. Ehdoissa on varmaan poissuljettu ulkoisen vaurion aiheuttamat virheet?Eiköhän tuo ole selvää, mutta esim omassa Spectralissa olevat menisivät varmasti Trekillä takuuna mukisematta https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/warranty_policy/.

Jujo
26.10.2021, 20.20
Karulta näyttävät headtuben alla olevat halkeamat. Mietiskelin, kuinka jäykkä runko on ajossa? Oma elopaino reiku 100kg, joten rungon jäykkyys on plussaa. Mahtaako näitä olla XL kokoisena kellään ajossa?

Antza44
27.10.2021, 08.47
Karulta näyttävät headtuben alla olevat halkeamat. Mietiskelin, kuinka jäykkä runko on ajossa? Oma elopaino reiku 100kg, joten rungon jäykkyys on plussaa. Mahtaako näitä olla XL kokoisena kellään ajossa?
Mulla simmaripaino 96 kiloo. Runko tuntuu hyvin vastaavan käskyä, joten ei se liian löysä ainakaan ole. Voihan niitä olla jämympiäkin olemassa. Foxin takaiskariin saa minun painolla pumpata jo sen 300-330 psi (ainakin minun pumpulla) saadakseen 25% sagin riippuen tokeneista. Maximi tais olla 350psi. Tälläisiä paineita vastaava Spessun tumppi evokin haluaa laskurin mukaan, joten ei epänormaalia sisänsä tälläiselle linkkuratkaisulle. Perä kyllä kantaa hienosti ja pohjaamista vaikea saada aikaan ainakin 25% sagilla oli mitkä tahansa tokenit sisässä.

troh
27.10.2021, 08.56
Oman kokemukseni mukaan 100kg omamassa ei ole mikään ongelma rungon jäykkyydelle. Uusissa Sram-pyörissä keula vaihtunut Pikestä Lyrikiin ja jarrut Guidesta Codeen, joten kapasiteetti on kasvanut. Fox/Shimano-buildit on nähdäkseni muuttuneet vähemmän. Ohjainlaakerin yläpään nitinöihin on löytynyt ratkaisuja, mutta ei ole tiedossa onko jo tehtaalla vaihdettu osia. Minulla ohjainlaakeri ei ole ollut merkittävä ongelma.

Tomy
27.10.2021, 09.35
Spectralin uusi 29" renkailla olevat alumiinirunkoiset mallit kiinnostavat. Pyörät näyttäisivät tulevan 2.4" leveillä renkailla. Eteen varmaan mahtuu 2.6 myös, mutta miten taakse, meneekö nykyiseen 29 Spectraliin myös 2.6" leveät renkaat?

Itse tykkään enemmän Shimanon komponenteista ja siksi vaaka kallistuisi uuden AL 5 -mallin puoleen. Sitä olisi ehkä myöhemmin helpompi päivittä Shimanon paremmilla osilla. Mutta miten nuo FOXin jousitukset? Saakohan ne säädettyä reippaasti +100kg kuskille? RockShoxin keuloissa on tähän asti ainakin riittänyt pelivaraa. Foxista ei nyt ole moneen vuoteen kokemusta.

Antza44
27.10.2021, 11.16
Spectralin uusi 29" renkailla olevat alumiinirunkoiset mallit kiinnostavat. Pyörät näyttäisivät tulevan 2.4" leveillä renkailla. Eteen varmaan mahtuu 2.6 myös, mutta miten taakse, meneekö nykyiseen 29 Spectraliin myös 2.6" leveät renkaat?

Itse tykkään enemmän Shimanon komponenteista ja siksi vaaka kallistuisi uuden AL 5 -mallin puoleen. Sitä olisi ehkä myöhemmin helpompi päivittä Shimanon paremmilla osilla. Mutta miten nuo FOXin jousitukset? Saakohan ne säädettyä reippaasti +100kg kuskille? RockShoxin keuloissa on tähän asti ainakin riittänyt pelivaraa. Foxista ei nyt ole moneen vuoteen kokemusta.Ainakin kuituseen 29 mahtuu 2.6 hienosti. Foxin suurinpiirtein riittävyyden näkee, kun katsoo manualista säätö ohjeen(reippaasti +100 on aika laaja käsite joten vaikea sanoa). Itse ajan 36 Factorya vain 90-95 psi koska pidän 5 tokenia orkkis 2 sijaan, näin saa todella alkuherkän keulan joka ei pohjaa.

TomiTapani
27.10.2021, 11.42
Ainakin kuituseen 29 mahtuu 2.6 hienosti. Foxin suurinpiirtein riittävyyden näkee, kun katsoo manualista säätö ohjeen(reippaasti +100 on aika laaja käsite joten vaikea sanoa). Itse ajan 36 Factorya vain 90-95 psi koska pidän 5 tokenia orkkis 2 sijaan, näin saa todella alkuherkän keulan joka ei pohjaa.

Täytyypä varmaan kokeilla myös tuota tokenien lisäystä kun tuo 36 Performance Elite ainakin on itselle ollut alkuherkkyyden suhteen pienehkö pettymys. Toki en ole kovinkaan hyvä säätäjä mutta Pike RCT3 tuntui huomattavasti paremmalta alkuherkkyydeltään.

Muuten Spectral on tuntunut kyllä loistavalta kompromissilta jousituksen ja poljettavuuden suhteen laajalle skaalalle erilaista ajamista.

Antza44
27.10.2021, 11.52
Täytyypä varmaan kokeilla myös tuota tokenien lisäystä kun tuo 36 Performance Elite ainakin on itselle ollut alkuherkkyyden suhteen pienehkö pettymys. Toki en ole kovinkaan hyvä säätäjä mutta Pike RCT3 tuntui huomattavasti paremmalta alkuherkkyydeltään.

Muuten Spectral on tuntunut kyllä loistavalta kompromissilta jousituksen ja poljettavuuden suhteen laajalle skaalalle erilaista ajamista.Hirveä ero, kun pystyy pudottamaan paineet esim 110->95psi. Koitan taas säätää takaiskaria, että saisi samanlaisen balanssin siellä, kun ei ole saman lailla vara sagia lisätä keskiön putoamisen takia. Eli siis alkuherkkä keula paunuu luonnollisesti alusta herkemmin, kuin perä. No ei tuokaan ajossa juuri haittaa.

Muutenkin säädöt mulla aikalailla videon mukaisina ja täten eroa Foxin suosituksista rajusti jotka tarjoaa aika rajuja vaimennuksia->hidasta keulaa.

Kannattaa vilasta tuo video.

https://www.youtube.com/watch?v=D9vsOHmmmpo

Hekki
27.10.2021, 18.09
Canyonin laskuri suositteli ensisijaisesti S- koon runkoa, omat mitat 175 /72 kg ja jalan sisäpituus n 85. Toinen koko olisi ollut M. Luomu- ja sähköneuron sekä sähköspectral ovat olleet M- kokoa. Miten löytyisi about samoilla mitoilla kokemuksia sopivasta rungosta? S vai M?

TomiTapani
27.10.2021, 18.10
Hirveä ero, kun pystyy pudottamaan paineet esim 110->95psi. Koitan taas säätää takaiskaria, että saisi samanlaisen balanssin siellä, kun ei ole saman lailla vara sagia lisätä keskiön putoamisen takia. Eli siis alkuherkkä keula paunuu luonnollisesti alusta herkemmin, kuin perä. No ei tuokaan ajossa juuri haittaa.

Muutenkin säädöt mulla aikalailla videon mukaisina ja täten eroa Foxin suosituksista rajusti jotka tarjoaa aika rajuja vaimennuksia->hidasta keulaa.

Kannattaa vilasta tuo video.

https://www.youtube.com/watch?v=D9vsOHmmmpo

Tuo on kyllä hyvä, kiitos!

Antza44
27.10.2021, 19.54
Canyonin laskuri suositteli ensisijaisesti S- koon runkoa, omat mitat 175 /72 kg ja jalan sisäpituus n 85. Toinen koko olisi ollut M. Luomu- ja sähköneuron sekä sähköspectral ovat olleet M- kokoa. Miten löytyisi about samoilla mitoilla kokemuksia sopivasta rungosta? S vai M?M ehottomasti.

zort
27.10.2021, 20.21
Tuo on kyllä hyvä, kiitos!

Mitenkähän kaverilla takaiskarin paluuvaimennus, ettei olis saanu tälliä kasseille? Kimakasta äänestä päättelin.

No ei, huono vitsi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TomiTapani
27.10.2021, 22.28
Mitenkähän kaverilla takaiskarin paluuvaimennus, ettei olis saanu tälliä kasseille? Kimakasta äänestä päättelin.

No ei, huono vitsi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ei tuo dpx2 myöskään helpoin ole :)

Antza44
27.10.2021, 23.13
Ei tuo dpx2 myöskään helpoin ole :)Musta taas tuo on oikeasti aika helppo säätää. Keula huomattavasti enemmän työtä vaativa, jos ei ole tipsejä.

Itse katson sagin siihen 25% istumalla satulaan satula alhaalla 15-16mm. Paluu vaimennuksen ajan satula alhaalla perse penkissä katukivetykseltä alas, niin että niia palatessa yli ja palaa sagiin. Sisään meno vipu auki ja open moden Low speed kuusiokolo säätö taitaa olla aikalailla tehdas setissä. Tosin täytys vara iskarista laskea naksut, että paljon se on, kun kerran veivasin orkkis iskaria laskematta naksuja:).

Jone51
28.10.2021, 08.17
Ainakin kuituseen 29 mahtuu 2.6 hienosti. Foxin suurinpiirtein riittävyyden näkee, kun katsoo manualista säätö ohjeen(reippaasti +100 on aika laaja käsite joten vaikea sanoa). Itse ajan 36 Factorya vain 90-95 psi koska pidän 5 tokenia orkkis 2 sijaan, näin saa todella alkuherkän keulan joka ei pohjaa.

Jännä kyllä kun tuo tosiaan käy järkeen että alussa pitäisi olla herkempi, mutta omat kokemukset on vähän päinvastaisia, eli vähintään jouston keskialueella keula tuntuu jäykältä kuin rautakanki eikä yhtään herkältä (4 tokenia, 150mm joustoa) kun taas 2 tokenilla hyvä. Mahtaako tuossa esim kuskin paino ja tämän myötä vaadittava paine olla jollain tavalla merkitsevä eli toimiiko toi iso progressio paremmin jos painetta on alkujaan enemmän, itse siis noin 80 kg ja 70 psi, eli ei kuitenkaan mikään höyhen myöskään. Tokenien lisäys oman järkeilyn perusteella muuttaa myös pos-neg ilmatilan suhdetta eli negatiivisen suhteellinen koko kasvaa kun positiivista pienennetään. Mahtaako tuolla olla jotain tekemistä alkuherkkyyden kanssa, jos kevyellä kuskilla paine on pieni, eli joku keulan sisäisten häviöiden ylittämiseen liittyvä juttu johon kait tuo neg puoli nimeomaan auttaa.

Ja itse ketjuun että CF9 olis kyllä houkutteleva, olis varmaan no brainer valinta jos olisin pyörää nyt hankkimassa, eli pitäiskö tässä värkkäillä kohta myynti-ilmoitus nykyisestä että pääsisi kaupoille :D

Antza44
28.10.2021, 10.16
Jännä kyllä kun tuo tosiaan käy järkeen että alussa pitäisi olla herkempi, mutta omat kokemukset on vähän päinvastaisia, eli vähintään jouston keskialueella keula tuntuu jäykältä kuin rautakanki eikä yhtään herkältä (4 tokenia, 150mm joustoa) kun taas 2 tokenilla hyvä. Mahtaako tuossa esim kuskin paino ja tämän myötä vaadittava paine olla jollain tavalla merkitsevä eli toimiiko toi iso progressio paremmin jos painetta on alkujaan enemmän, itse siis noin 80 kg ja 70 psi, eli ei kuitenkaan mikään höyhen myöskään. Tokenien lisäys oman järkeilyn perusteella muuttaa myös pos-neg ilmatilan suhdetta eli negatiivisen suhteellinen koko kasvaa kun positiivista pienennetään. Mahtaako tuolla olla jotain tekemistä alkuherkkyyden kanssa, jos kevyellä kuskilla paine on pieni, eli joku keulan sisäisten häviöiden ylittämiseen liittyvä juttu johon kait tuo neg puoli nimeomaan auttaa.

Ja itse ketjuun että CF9 olis kyllä houkutteleva, olis varmaan no brainer valinta jos olisin pyörää nyt hankkimassa, eli pitäiskö tässä värkkäillä kohta myynti-ilmoitus nykyisestä että pääsisi kaupoille :D
Sehän on selvä, että vähemmillä tokeneilla jousto on lineaarisempi, mutta itsellä 2 tokenilla luonnollisesti pohjaa, jos ajan samalla paineella, kun 5 tokenilla joten, kun lisään painetta, että ei pohjaisi alkukin jäykisty, niin tuntuuhan se koko jousto edelleen lineaarisemmalta, mutta ei silti mukavalta. Pohjaaminen luonnollisti vaatii jo esim kunnon droppia mokomilla vehkeillä. Perus sekalaista lenkki-ajoa voisi ajaa samoilla vähemmillä tokeneilla ja myös pienemmällä paineella, mutta sitte pitää tietää, että tällä setillä ei kokeilla pyörän rajoja. Itse pidän nykyään nopean sisään menon kiinni ja hitaan kokonaan auki. Hidasta jos tiukentaa syö se alku herkkyyttä. Nopean kiinnipito tasaa minusta tuota löysän alun ja jäykän lopun eroa esim dropissa.

Sambolo
28.10.2021, 11.44
Ite painavana kuskina jouduin lyrikistä ottamaan kaikki tokenit pois. Sagia aivan liikaa tokenien kanssa ja silti iso osa joustosta käyttämättä.

Pohje
28.10.2021, 12.46
Auttakaa mua vielä lopullisessa valinnassa. Lähinnä varmistamaan, että voin seistä päätökseni takana viimeisimpien tietojen pohjalta.

Ajan pääasiassa tasaisella tai ylämäessä (kuten suomessa melkein kaikki, paitsi keskukset).
Listalla perinteiset Tahko MTB, Jämi MTB ja kaldoaivi MTB, ehkä muitakin.
Lähipolut ja koko pirkanmaa tasaista lättyä, teknistä juurakkokivikkoa ja pikkunäppärää polkua.
Tähän mennessä päästellyt niitä lähinnä läskillä.
Enemmän pitkiä ja hitaita lenkkejä kuin lyhyitä ja vauhdikkaita.

Vaihtoehtoina:
https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/cross-country-bikes/lux/lux-trail/lux-trail-cf-6/3016.html?dwvar_3016_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK
https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/trail-bikes/spectral/spectral-29/spectral-29-cf-7/3187.html?dwvar_3187_pv_rahmenfarbe=BK

Hinta aika sama.
Uskoisin Lux Trailin olevan sopivampi, koska kevyempi 2,5kg, mahtuu kaksi pulloa ja varmaan näppärämpi ylämäessä ja tasaisella.
Alamäet ovat niin ohikiitäviä hetkiä, että uskon myös tuon normaalia Luxia loivempikulmaisen Lux trailin selviävän niistä kunnialla.

Spectralissa enemmän joustoa, painavampi kuin läskipyörä, hauskempi alamäessä, mahtuu vain yksi juomapullo.

Mitä muuta tulisi huomioida tai/vai olenko ihan hakuteillä?

Antza44
28.10.2021, 16.14
Ite painavana kuskina jouduin lyrikistä ottamaan kaikki tokenit pois. Sagia aivan liikaa tokenien kanssa ja silti iso osa joustosta käyttämättä.Minä oikeastaa lopetin jo tuossa Foxin Factoryssä koko sagin mittailun turhana, nyt kun on oppinut miten keula käyttäytyy. Tuntuma tangossa ja että ei pohjaa oman ajojen rajuimmissakaan hiteissä on ne millä mennään.

Reilummalla tokenimäärällä sagia tulee luonnollisesti enemmän, kun voi pitää pienenpää painetta, mutta pysynee silti alle 30%. Foxi ainakin kantaa hitusen paremmin mitä enemmän on tokeneja, jos vertaa samalla paineella sagia. Samoin tuntuu toimivan myös tuo DPX2 takaiskari.

Antza44
28.10.2021, 16.52
Auttakaa mua vielä lopullisessa valinnassa. Lähinnä varmistamaan, että voin seistä päätökseni takana viimeisimpien tietojen pohjalta.

Ajan pääasiassa tasaisella tai ylämäessä (kuten suomessa melkein kaikki, paitsi keskukset).
Listalla perinteiset Tahko MTB, Jämi MTB ja kaldoaivi MTB, ehkä muitakin.
Lähipolut ja koko pirkanmaa tasaista lättyä, teknistä juurakkokivikkoa ja pikkunäppärää polkua.
Tähän mennessä päästellyt niitä lähinnä läskillä.
Enemmän pitkiä ja hitaita lenkkejä kuin lyhyitä ja vauhdikkaita.

Vaihtoehtoina:
https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/cross-country-bikes/lux/lux-trail/lux-trail-cf-6/3016.html?dwvar_3016_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK
https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/trail-bikes/spectral/spectral-29/spectral-29-cf-7/3187.html?dwvar_3187_pv_rahmenfarbe=BK

Hinta aika sama.
Uskoisin Lux Trailin olevan sopivampi, koska kevyempi 2,5kg, mahtuu kaksi pulloa ja varmaan näppärämpi ylämäessä ja tasaisella.
Alamäet ovat niin ohikiitäviä hetkiä, että uskon myös tuon normaalia Luxia loivempikulmaisen Lux trailin selviävän niistä kunnialla.

Spectralissa enemmän joustoa, painavampi kuin läskipyörä, hauskempi alamäessä, mahtuu vain yksi juomapullo.

Mitä muuta tulisi huomioida tai/vai olenko ihan hakuteillä?Varmaan olet aika jäljillä ja voi olettaa, että Lux trail on lähempänä hakemaasi.

Silti Spectral kyllä yllättää varmasti monen tehokkuudellaan ja ainakin minulla Spectral 29 toimii sekalaisessa lenkkiajossa oikein hyvin ja esim Maxxisen 2.6" Forekastereilla oikeen sähäkkä, leikkisä ja nopea, mutta löytyyhän sitä vielekin keveämpiä ja nopeampia kumeja tarvittaessa, mutta noi on kyllä yllättävä herkät kumit pitoakin on silti ihan kivasti ainakin normi kesäkeleissä.

Hyvin tehokas on tuo alusta vaikka en väitä etteikö Lux.i olisi enemmän. Toisaalta taas pitkän päivän reisussa voi Spectral olla selkeästi mukavampi ja jaksaa paremmin pidempään. Vaikka se hionoin pehmeyshän tulee renkaista ja tätähän saa aina kumikokoa isontamalla lisää, niin kyllä se joustomatkakin vaikuttaa.

Toisaalta taas omilla säädöillä millä Spectralia jousitusta pystyy ulosmittaamaan kokonaan vaatii kunnon droppeja ym ei normi lenkkiajossa kuuvaamillasi olosuhteilla käytä 2/3 enempää joustosta. Eli tällä tarkoitan sitä, että ei se nykyaikainen pitkäjoustoinenkaan trailipyörä vello koko 160/150 milliä ajellessa. Toisaalta, jos sen Luxin säätää, että ei pohjaa 3 categoryn sallimissa ajoissa tuskin senkään jousmatkaa ajaa normi poluilla kokonaan.

velib
28.10.2021, 17.12
Tuohon ajoon Lux trail kuulostaa kyllä sopivammalta vaihtoehdolta. Spectralista menisivät vähintään renkaat vaihtoon (ehkä talven jälkeen). Molemmilla ajelee varmasti kaikki Pirkanmaan polut. Itse vaihdoin 140mm trail-täpärin 120mm dc-täpäriin, ja vaikka ero ei ollut valtava, ajelee tuolla uudella varsinkin pidemmät lenkit mieluummin. Kaupin kivikkojuurakoihin voisin ottaa pidempijoustoisen, mutta muualla valitsisin mieluummin lyhyemmän jouston. Sen sijaan jos alamäet olisivat se juttu niin ottaisin varmasti Spectralin.

Pohje
29.10.2021, 12.50
Kiitos kommenteista, olen siis oikeilla jäljillä.
Nyt vaan odotellaan koska pyöriä on saatavilla. Aluksi luki kaikkien kohdalla toimitusajaksi talvi/2021. Sitten viikko sitten oli M-kokoisen kohdalla Joulukuu/2021. Nyt kun eilen katsoin, se oli vaihdettu takaisin Talvi/2021 muotoon. Ilmeisesti menee siis pitkäksi.
Jonkun toisen vastaavan mallin toimitusaika oli tarkentunut jouluaaton tienoille tai ihan loppuvuoteen.

Pohje
29.10.2021, 12.51
Noniin, edellistä postausta kirjoittaessa oli vaihtunut M-kokoisen toimitusajaksi Tammikuu/2022

troh
29.10.2021, 13.32
Pitkän toimitusajan tilausta ei ilmeisesti tarvitse maksaa heti. Se on niinku ilmaista jonotusta. Tilauksen voi peruuttaa ennen toimitusta, jos tulee katumapäälle ja Canyonhan muutenkin antaa aikaa palauttaa pyörä toimituksen jälkeen. Sitten on ne pyörät, joista Canyon ilmoittaa, että tulossa pian. Niistä voi tilata email-muistutksen, mutta et pääse jonoon.

Antza44
29.10.2021, 13.50
Pitkän toimitusajan tilausta ei ilmeisesti tarvitse maksaa heti. Se on niinku ilmaista jonotusta. Tilauksen voi peruuttaa ennen toimitusta, jos tulee katumapäälle ja Canyonhan muutenkin antaa aikaa palauttaa pyörä toimituksen jälkeen. Sitten on ne pyörät, joista Canyon ilmoittaa, että tulossa pian. Niistä voi tilata email-muistutksen, mutta et pääse jonoon.Ei tarvi ellei käy kuin minulle, että toimitus aikaistui järjestelmä härön takia 3kk ja luottokorttivaraus roikkui noin 3kk. Toteutunut toimitus oli sitten aikalailla kuitenkin se mitä ihan aluksi luvattii.

Jantsa
04.11.2021, 10.53
Kuinka helppo homma mahtaa olla vaihtaa tästä 29 spectralista takavaihtajan vaijeri kuorineen päivineen?

Antza44
04.11.2021, 14.11
Kuinka helppo homma mahtaa olla vaihtaa tästä 29 spectralista takavaihtajan vaijeri kuorineen päivineen?No kaiketi helppoa, kun kulkee kokomatkan letkunsisässä.

Jantsa
04.11.2021, 15.59
Ok, eipä sitte pitäis olla ihmeellinen homma.

rndm
11.11.2021, 15.46
Viime viikolla tuli CF7 29. Sen verran tein muutoksia että Huntin Trail Wide kiekot laitoin alle ja Lyrikin keulaan sekä tuon Ritcheyn ohjainlaakerin yläosan vaihdoin heti, tanko ja stemmi vaihtuu vielä. Kevyt pyörä, painoa omalla kokoonpanolla n. 13,6kg ilman polkimia. Ajamaan ei ole vielä ehtinyt, mutta tänään tuli Invisiframe joten jos ne ehtisi askartelemaan ennen viikonloppua paikalleen niin pääsee testaileen. Tiistaina tilasin teipit ja tänään oli jo noudettavissa, ilmeisesti jos 25 puntaa maksaa postikuluja niin tavara liikkuu nopeasti. Ketjulinja-asiaan sen verran että omalla garbarukin 10-52 pakalla putoaa kyllä ihan samantien isoimmalta rattaalta 3-4 pykälää ketju kun vähänkin pyöräyttää taaksepäin, muuten toimii vaihteet mutta härskin vino linja on. Ehkä parempi olisi käyttää halvempia pakkoja koska varmasti kuluu nopeammin.

mthamala
16.11.2021, 22.38
Kannattaisi ehkä availla, putsata ja rasvata. Canyon on kuulemma välillä vähän kitsaasti suhtautunut takuuaikana ohjainlaakerien ruostumisiin jos niitä ei ole huollettu säännöllisesti. Eli pesumääristä ja ajo-olosuhteista (varsinkin Suomen kostea talvi) johtuen se edellyttäisi huoltoa edes joskus eli avausta, putsausta ja uusia rasvoja.

Tulipa viimein hoidettua tämä. Laakerit oli silmämääräisesti hyvässä kunnossa ja rasvaakin oli hyvin tehtaan jäljiltä. Keväällä toimitettu CF8 kyseessä. Ei ole siis minulla natissut tähän mennessä eikä onneksi myöskään huoltotoimenpiteen jälkeen. Nyt on merivaseliinit sisällä.

Roto
17.11.2021, 13.53
... Ketjulinja-asiaan sen verran että omalla garbarukin 10-52 pakalla putoaa kyllä ihan samantien isoimmalta rattaalta 3-4 pykälää ketju kun vähänkin pyöräyttää taaksepäin, muuten toimii vaihteet mutta härskin vino linja on. Ehkä parempi olisi käyttää halvempia pakkoja koska varmasti kuluu nopeammin.

Tää on tässä säikeessä ehkä off-topic, mutta kun pisti silmään. Mulla on 2 pyörää (Ibis Ripley 4 ja Kavenz VHP 16), joista Ripleyssä normi boost 52mm ketjulinja ja Kavenzissa 49mm. Tässä jälkimmäisessä voi käyttää kumpaa vaan ketjulinjaa (idler pulley vaan asennetaan eri määrällä spacereita), valitsin ton kevyille vaihteille optimoidun 49mm. Tää 49mm tuntuu todella paljon fiksummalta tämmöselle semihitaalle peruskuskille, kevyimmillä vaihteilla ketju vähemmän vinossa. Kyllä mulla ainakin se ketju on kireemmällä yleensä kevyemmillä vaihteilla ku kaikkein raskaimmilla - tai ainakaan en ole huomannut tässä mitään ongelmaa raskaimmankaan vaihteen kanssa. Varmaan läheskään joka runkoon ei mahdu, mutta esim garbarukilla on noita eturattaita eri offseteilla. Heidän rattaalla ja shimanon slx kammilla pääsin hyvin lähelle tota 49mm. En nyt muista, saatto olla 0.5mm eroa tms.

Eli, riippuen etulimpun mahtumisesta sisemmäs (rattaan koko vaikuttanee tähän myös useimmissa rungoissa), niin oman kokemuksen pohjalta voisin jopa suositella harkitsemaan ketjulinjan siirtämistä sisemmäs. Ja disclaimer, en edes tiedä mikä on Spectralin ketjulinja.

rndm
17.11.2021, 14.13
Spectralin ketjulinja on tosiaan 55mm normi boost-perällä eli hyvinkin vinoon menee. Eturatasta ei valitettavasti juurikaan sisemmäs saa tällä rungolla. Tästä ketjustakin löytyy vanhemmista viesteistä testailua siltä osin.

Roto
17.11.2021, 15.12
Spectralin ketjulinja on tosiaan 55mm normi boost-perällä eli hyvinkin vinoon menee. Eturatasta ei valitettavasti juurikaan sisemmäs saa tällä rungolla. Tästä ketjustakin löytyy vanhemmista viesteistä testailua siltä osin.

Okei, sori turhasta postauksesta siis. Toi on sit varmaan optimoitu Jack Moirille, useimmilla EWS pätkillä ei taida herra noita kevyempiä vaihteita kaivata.

TomiTapani
04.12.2021, 09.36
Joko Spectralit on saanut nastarenkaita alleen? Mietin että laittaisi Piikkisian vähintään eteen, tuo 2.6 leveä malli ei taitane edes mahtua pyörimään takana?

Boot
04.12.2021, 12.15
Veikkaan, että menee heittämällä alle. Joku voi varmistaa asian.

Jantsa
18.12.2021, 21.13
Te ketkä kyseisen pyörän omistatte, niin oletteko lenkkiajossa pitänyt flipchipin missä asennossa?

mthamala
18.12.2021, 23.28
Hi-asentoa olen suosinut pk-seudun metsissä. Satunnaisissa parkkiajoissa lo. Ero ei itselle ole ollut huomattava, mutta hi-asennossa ohjaus vähän ketterämpi ja bashguard kolisee vähemmän kiviin.

Antza44
20.12.2021, 16.03
Molemmissa. Hi asennossa tuntuu olevan vaikeampi manuttaa ja keulia. Taannoin vaihdoin 2.4 kumit taas 2.6, niin kampien kolinassa selkeä ero jo Lo asennossakin. 2.25 ISP.t pitäs veivaa alle ja taidan taas kokeilla Hi asentoa.
Jotenkin en tykännyt Lo asennosta, kun edessä 2.6 ja takana 2.4 liekö olis Hi asennossa ollu paremman tuntuinen

Pohje
28.12.2021, 14.13
Sanokaas nyt fiksummat vielä varmitukseksi, että onko teidän 29 spectral ollut jo valmiiksi tubeless vai ihan tavan sisurilla?
Vaihtelevia käytäntöntäjä eri merkeillä.
Esimerkiksi rouvan pyörässä oli tubeless-teipit valmiina ja tubeless-venttiilit mukana. Sisällä silti sisuri.
Tubelesointi oli tämän johdosta entistä nopeampaa. Tämä ei tosin ollut canyon.

Lähinnä kyselen kun tilaan muita tarvikkeita, että laitanko ostoskoriin tubeless-venttiilit? Entä teippi? Sopiva leveys? Vai onko jo valmiina?

edit. Intergoogle sanoisi, että olis teipit valmiina ja venttiilit mukana, mutta sisurilla kuljetuksen takia.
Miksei kuitenkaan pyörän spekseissä lue mitään tällaisesta varusteluettelon puolella?!

Kuminauha
28.12.2021, 15.39
Ainakin omassa Spectral:ONssa, missä kiekot oli DT swissin valmiina teipattuina, mutta tubeless venttiilejä ei tullut mukana. Sinänsä jännä, koska kyseiset kiekot kun ostaa erikseen ni silloin venttiilit tulee mukana.

Nämä DT swissit varmaan sen takia teipattuna, että ne teipataan jo kiekkovalmistajan tehtaalla.

kauris
28.12.2021, 15.49
Näin se on pidempään jo Canyonilla ollut. Ei rubeless-venttiileitä ja sisureilla siis mutta dt:n vanteet teipattu jo tehtaalla. Tarviit siis venttiilit ja litkua tubeless-käyttöä varten.

Pohje
28.12.2021, 16.00
Onneksi laitoin jo tilauksen sisään ilman venttiileitä ;)
No mutta jos oikein muistan, niin yhdet ylimääräiset taitaa olla tallissa. Juuri sen takia, että tilasit mut tulikin pyörän mukana.

kauris
30.12.2021, 18.07
Aliexperssistä tilaat sitten jatkoa varten varalle vaikka 3 paria niitä muutaman euron kappale hintaan.

JackOja
30.12.2021, 18.13
Eikä ne lähikaupassakaan paljoa maksa.

4471
16.01.2022, 12.16
Mikä laakeri käy alemmaksi ohjainlaakeriksi?

TomiTapani
16.01.2022, 23.31
Mikä laakeri käy alemmaksi ohjainlaakeriksi?

Muistaakseni Is52/40, eli esim. tämä:

https://canecreek.com/product/110-series-is52-40-bottom-baa0143/?fbclid=IwAR1ZFQ-3HdZm1vlh3KdRIa-xqfDhzamOOB5jxfZCK58l2X66ir-PIhp-l7M

Pohje
17.01.2022, 07.55
Tänään saapuu oma spectral 29. Alkuperäistä ilmoitettua aikataulua aikaisemmin, mikä oli positiivinen yllätys.
Toivottavasti menee lopputoimituskin hyvin, eikä pyörässä olisi sanomista. Iltaan mennessä tietää.
Litkutan nastarenkaat alle viimeistään huomenna.
Siinäkin suhteessa kävi säkä. Kuten edellisistä viesteistä voi lukea, tubeless-venttiilit löytyi tallista ja sattumoisin verkkokauppa.com sai jonkun pienen erän icp 29-renkaita varastoon. Vielä viikko sitten toimitusajaksi luki maaliskuu/23. Tuntuu, että 29 koossa oli loppu lähes kaikkialta.
Nekin siis saapuu sopivasti tänään noudettavaksi.

Antza44
26.01.2022, 10.01
On muuten aika surkuhupaisaa seurata tuota FB Spectral owners sivua. Useampi uusi postaus viikossa koskien ohjainlaakeri asetelman ongelmia. Samaa paskaa painavat uusiinkin malleihin sisään. Canyonin aspat kiistävät joko ongelman tai käskevät edelleen korjata rasvalla.

Luulis edes, että hiljaisesti olisi uusiin malleihin joko modannut tuon alumiinisen kiristyskartion 100% toimivaksi tai vaihtanut kokonaan muoviseksi, mutta samaa huttua näkyy olevan -22 malleissakin. Ei pysty ymmärtämään vaikka kaikki pyörät meneekin kaupaks. Luulis tämmösillä asiolla, nyt jotain väliä silti olevan valmistajallekkin.

Ei ne nyt oikeesti voi kohta vuoden jälkeen ja varmaan satojen urputusten jälkeen vaan sokeena itsekkin uskoa, et väärää rasvaa vaan tai liian vähän.

Valmistajilla on melko erilaisia toimintatapoja pitää mainettaan ja laatuvaikutelmaa yllä. Esim DT takaisin kutsuu kaikki Ratchet EXP navat, kun voi olla mahdollinen laatuongelma vaikka suurin osa pelaa moitteetta. Garminilta saa ekassa puhelussa yli 2v vanhalle kellolle heti kommentin, että jos Barometrissä on vika menee takuuna vaikka on yli 2v vanha.

TomiTapani
26.01.2022, 10.08
Pyörä on muuten ihan mahtava laite, mutta tuo ohjainlaakerien ongelma ja sen käsittely on kyllä iso miinus Canyonille omasta mielestäni. Onneksi suhteellisen halpa korjata itse mutta noloa ettei valmistaja tee tarvittavaa korjausta. Ehkä niitä kiristyskartioita on hyllyt väärällään :rolleyes:

4471
29.01.2022, 10.13
Mikä laakeri käy alemmaksi ohjainlaakeriksi?

Tähän tarkennuksena, taitaa mennä enemmän käyttäjän eli minun piikkiin ja ehkä siihen kuuluisaan rasvan vähyyteen mutta nyt talvella paremmin purkaessa oli ohjainkeskiössä muhinut kosteus tehnyt hallaa alemmalle laakerille. Selkeä pykällys ja vastus tuntuu käännellessä ja pinnassa pintaruostetta. Näitä narinoita tai naksumisia ei minulla ollut koko aikana siellä, alkaen heinäkuun lopulta kun pyörän sain. Linkustossa jokin natisi välillä kun voimalla polki mutta hävisi putsailulla.

Jokkepappa
29.01.2022, 10.16
Ei sen laakerin rasvassa uida tarvi. Säännöllinen putsaus ja uudet rasvat pesään. Rasvaa laakerikuppiin ja vielä vaikka laakerin päälle estämään veden pääsy. Itse käytän ohjainlaakerissa konevaseliinia mikä oikeesti ehkäisee kosteuden.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Antza44
29.01.2022, 12.09
Noi letkujen läpivientin tyhjät reijät pitäs itsekkin tukkia niistä saa varmasti pestessä vettä menemään alalaakerille.

Jussiko
23.02.2022, 13.00
Lueskelin tuolta Facen Canyon Spectral Owners ryhmästä, että 2 eri tapausta oli huomannut down tubessa lähellä emäputkea ihania jälkiä, no olipa yllätys mitä löyty. Täytyypä tänään pestä ja tutkia tarkemmin.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210927/b966b438ae32ae679af3af177eac0b2d.jpg
Muistui tämä mieleen, kun osui eilen silmään NSMB:n arvostelussa samanlainen halkeama ja Canyonin vastine asiaan. Eli uutta runkoa vaan takuuna tilalle, jos halkeamat vaivaa.

4471
05.06.2022, 22.06
Headset ja silleen.


Ylempää löytyvä linkki ei ohjannut enää suoraan tuotteeseen, onko jokin näistä SE ratkaisu millä alkaa kiristymään kuten kuuluu?

https://acros-components.com/en/search?sSearch=compression+ring

Kiitos

rataroba
06.03.2023, 10.21
Moikka! Oon tässä katellut uutta pyörää ja Spectral houkuttelisi. Toi 29 AL 5 malli on ollut harkinnassa kun muut vaihtoehdot karsiutui pois. Canyonin verkkokaupassa myydää tuosta kyseisestä mallista kahta melkein identtistä versiota. Kalliimpi (https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/trail-bikes/spectral/spectral-29/spectral-29-al-5/3183.html?dwvar_3183_pv_rahmenfarbe=BK%2FSR) maksaa 2499€ ja halvempi (https://www.canyon.com/fi-fi/maastopyorat/trail-bikes/spectral/spectral-29/spectral-29-al-5/3814.html?dwvar_3814_pv_rahmenfarbe=BK%2FSR) 2399€. Eroa näissä on sen verran, että kalliimmassa on Race Face RIDE kampisarja ja Race Face BSA Cinch keskiö. Halvemmassa on Miranda Delta kampisarja ja Shimano BB-MT501 keskiö. Koitin kattoa hintoja netistä niin osissa on joidenkin kymppien erot. Onko osien välillä suurta eroa, jonka tulisi vaikuttaa valintaan? Onko nuo osat sellaisia, että kannattaako muutenkin päivittää parempiin myöhemmin?

Fillareissa oli myös keskiön osalta sellainen eroavaisuus, että kalliimmassa oli käytössä tälläinen: "Bottom bracket standard: BSA 68/73". Kun halvemmassa oli "Bottom bracket standard: BSA HT2 68/73". Onko tämä sellainen asia, joka kannattaisi ottaa huomioon pyörän valinnassa? Mietin, että vaikuttaako tämä mahdollisesti tulevaisuudessa jos haluan päivittää osia niin onko toiseen saatavilla enemmän/parempia osia kuin toiseen?

Kalliimpaa pyörää ei ole saatavilla tällä hetkellä harmaan värisenä ja sen saatavuudesta ei osattu sanoa mitään kun olin yhteydessä aspaan. Halvempaa kuitenkin olisi saatavilla tuona haarmaana heti. Mainittakoon vielä, että pyörän hankinnalla ei tällä hetkellä ole kiire, joten sietää odottaa pari kuukautta. Mietin kuintekin, ettei käy niin huonosti ja jää kokonaan ilman fillaria kesällä.

Jos näillä osilla ei ole tässä suurta merkitystä ja molemmissa kuitenkin kannattaa päivittää osat jossain vaiheessa, eikä tuolla standardilla ole merkistytä niin kallistuisin ehkä halvempaan. Jos taas on merkitystä harkitsen kalliimman ostamista oranssina, joka ei värinä miellytä tai sitten jään odottelemaan josko tuota harmaata tulisi hyllyyn.

Laars
06.03.2023, 13.37
Kai nuo ovat eri vuosimallia, miksi muutoin olisi kahta eri versiota samasta mallista?

Kummassakin on kierteellinen 73mm keskiö, siinä ei ole eroa. HT2 tarkoittanee Shimanon HollowTech II, eli 24mm akseli, mutta sekin on sama molemmissa. Keskiön kestävyyteen aika mahdoton ottaa kantaa, mutta ihan vastaavan tasoisa tuotteita nuo ovat molemmat.
Kampia tuskin tarvitsee päivittää, ellet halua keventää tai niiden mittaa vaihtaa. Molemmissa näyttäisi olevan 170mm.
Ota halvempi, jos sen saa heti.

xc-pyöräilijä
06.03.2023, 15.49
2022 ja 2023 vuosimallit, tuossa järjestyksessä eli halvempi -23. Pyörien välillä ei tosiaan mitään päätökseen vaikuttavia eroja, valitse koko ja väri.

hece
06.03.2023, 17.40
Ei noilla suurta merkitystä ole toimivuuden kannalta. Molemmat keskiölaakerit syö em. Race Facen, Miranda tai Shimanon kampia, eli akseli on suora 24mm. Eikä keskiölaakeri ylipäätään montaa kymppiä maksa, runko on molemmissa sama. Race facen kampiin käy yleiset RF cinch -rattaat, mutta Miranda ei ole mulle tuttu, liekö niilläkin oma direct mount -kiinnitys? Toisaalta jos sen saatavuus muodostuu joskus ongelmaksi, Shimanon kammet rattaineen saa alta satkun.

Juhi5
11.05.2023, 17.25
Mitä renkaita suosittelisitte Spectral 29, jotka olisivat paremmin rullaavampia ja kevyemmät kuin nuo vakiot dh II?

Sambolo
11.05.2023, 17.36
Samat renkaat rullanee myös spectralissa kuin muissakin pyörissä, eli rengasosiosta voi löytyä juttua :)

Boot
12.05.2023, 07.16
Mitä renkaita suosittelisitte Spectral 29, jotka olisivat paremmin rullaavampia ja kevyemmät kuin nuo vakiot dh II?

Edessä Maxxis Forekaster ja takana Rekon Panzerin insertillä on ollut suosikkini sekalaisessa polkurymistelyssä. Rekon saa takana turpaan oikein kunnolla, mutta niitä saa kaupasta uusia.

Antza44
12.05.2023, 14.02
Vanhalla Forekasterilla 2.6 tykännyt ajaa. Rekonia olen koittanut takana ja on se aavistuksen nopeampi, mutta pidossa tinkii, jos alusta ei ole kovaa.

Seuraavaksi houkuttaisi Kokeille Schwalben Wiked Williä, kun sitäkin saa nykyään 2.6". Taakse ehkä Super Trail ja eteen Super Ground. Toki eteen vois olla Nobby Nic harmi, kun sitä ei saa 2.6 Super Ground kyljellä sekin on mielestäni aika riittävä, jos vastaa Jumbojimin vastaavasti nimettyä runkoa. Minusta tuo noin 900g alkaa olla max paino mitä viitsin alle tuohon laitta, jos ajot sekalaista. Parkki renkaat voi sitten olla muuta.

Kuminauha
15.05.2023, 08.18
Itellä edessä spectral 125:ssa nobbly nic 2.4 sg addix speed ja takana wicked will 2.4 sg addix speed + rimpact insertti. Kevyenä kuskina ei pelota noiden kesto. Hyvin kulkee ja pitoa on riittävästi ainakin kuivalla ja kun ei jarruta niin ei luisukkaan :)