Näytä tavallinen näkymä : Fazua Evation kokemuksia?
Konankasaaja
05.05.2019, 00.23
Sähköavusteinen mietinnässä ympärivuotisille työmatkoille... aika omaperäistä, vai?? :D
Melkein jo päätin, mutta vastaan tuli Fazua Evation. Onko kenelläkään jakaa käyttökokemuksia?
https://fazua.com/en/
Saitilta on linkkejä pyörävalmistajien sivustoille. Näyttäähän noita olevan tarjolla, mutta sivustot ovat järkyttäviä kahlattavia.
Cairnin tekee mielenkiintoiseksi mahdollisuus asentaa jo melko leveätkin
("700C x 45C tyres or 650B x 2.25”. ") renkaat mikä olisi hyvä kaikenlaisia talvikelejä ajatellen. Ilmeisesti tavaratelineelle ja lokareille on hyvät kiinnitykset. Etumaksu Iso-Britanniaan pyörästä jota ei ole valmistettu yhtään kappaletta ei sitten puolestaan kuulosta hyvältä ;)
https://www.cairncycles.com/products/cairn-e-adventure-1-0-gravel-bike
Fazua Evationin kanssa parempi, mutta ylipäätään vinkkejä cyclo cross / gravel-pyöristä joihin saa noin leveät renkaat otetaan vastaan.
Luin jonkin arvostelun Fazuasta ja siinä kehuttiin että "Bosch, Shimano, Yamaha" -kuskeille, jotka ajavat lenkkinsä nykyään pääasiasas Eco-moodilla. Aika moni tuntuu ajelevan sähköfillarilla vain alimmalla tehomoodilla joten tällaiselle Fazualle on varmasti markkinoita. Säästöä tulee painossa ja teho riittää monelle. Sitä en tiedä onko Fazuassa avustustasoja useampi eli käykö niin että Fazualla ajava käy ajamaan silläkin sen omalla eco-moodilla ja kohta täytyy kehittää vieläkin vähemmän avustavia moottoreita.
Fazua-moottorilla varustetun sähköpyörän hankinta on harkinnassa. Kiinnostais kovasti päästä lyhyesti testaamaan sellaista pyörää. Onko tämän foorumin lukijoissa yhtään omistajaa?
Törmäsin sattumalta tähän Fazua Evation drive järjestelmään ja mielenkiinto heräsi. Näyttäisi olevan käytössä usealla merkillä heidän tietyissä malleissa.
eBikes powered by FAZUA
https://fazua.com/en/bikes/?page=1#bike-finder
Leader Fox
15.05.2020, 10.48
Moro! Jos vielä Fazua kiinnosttaa niin tänään saapuu meille esittelypyöräksi:
https://www.sahkofatbike.com/product/10/leader-fox-rover-29
F. Kotlerburg
20.05.2020, 20.52
Canyonin Roadlite:Onissa on vissiin tälläinen Fazua? https://www.canyon.com/en-fi/e-bikes/e-fitness-bikes/roadlite-on/
Kellään kokemuksia härvelistä? Vähän kiinnostaisi pääasiassa sulan maan ajan työmatkakäyttöön, jos tässä nyt vielä työmatkaa joskus tarttee taittaa. Tähän asti kaikissa sähkäreissä on häirinnyt avustuksen luonnottomuus. Olisiko Fazua ratkaisu.
Mitä sähkäreitä F.Kotlerburg on kokeillut? Tuo Rover näyttää mun mielestä lupaavalta. Epäilen että tuo näyttö ei kestä mun pötsiä kun tulee OTB. Mutta kiinnostaisi kokeilla kyllä. Kun ajaa sähköläskilläkin koko ajan ecolla ja lenkit on yleensä alle 40 km niin miksi kantaa mukana jotain 700 Wh akkua.
Kollinjoki
20.05.2020, 23.59
Evation näkyy olevan nykyisin useammassakin sähköisessä maantie- / gravel- / fitness-pyörässä. Etuna näitä katsellen näyttää olevan ainakin se, että tuon pystyy rakentamaan sellaiseksi, että moottoriyksikkö on helposti irrotettavasti niin että pyörästä saa kevyehkön "luomupyörän" (esim. Canyon Endurace.ON ja Cairn ovat ainakin tuollaisia). Akku on myös aika kevyt ja pienikokoinen ja moottori myös. Silti kohtalaisen pitkä range, Canyon lupailee Endurace.ON:illa olevan 90 km realistinen toimintasäde kaikkein keveimmällä avustuksella vaikka akku vain 250 Wh. Ideana varmaankin olla pieni, kevyt ja kätevä moottori sellaiseen käyttöön, jossa ei tarvita huipputehoja ja -vääntöjä.
F. Kotlerburg
21.05.2020, 08.48
^niin ja ennen kaikkea nuo ei paina tankkerin verran. Pari kertaa viikolla latauksella ajelisi varmaan aika hyvin työmatkat keskimmäisellä avustuksella niin en tiedä miksi pitäisi roudata mukana isoja tehoja ja akkua.
https://www.bikeshop.fi/Orbea-Gain-F20/ekauppa/pORGAF20/ kumpi lie sitten parempi. Fazua vai ebikemotion.
Canyonin Roadlite:Onissa on vissiin tälläinen Fazua? https://www.canyon.com/en-fi/e-bikes/e-fitness-bikes/roadlite-on/
Kellään kokemuksia härvelistä? Vähän kiinnostaisi pääasiassa sulan maan ajan työmatkakäyttöön, jos tässä nyt vielä työmatkaa joskus tarttee taittaa. Tähän asti kaikissa sähkäreissä on häirinnyt avustuksen luonnottomuus. Olisiko Fazua ratkaisu.
Jos avustus on vähänkään liian voimakas/ heikko niin se ei tunnu luonnolliselta ja siksi vapaa säätömahdollisuus on must ja avain onneen. Se oma sweet pot löytyy sitten vain kokeilemalla. Fazuasta ei kokemusta mutta kiva sitäkin olisi kokeilla.
Itse olen ajanut jo niin pitkään pelkällä sähköllä että se tuntuu luonnolliselta; toisin kuin luomupyörä. Tuossa lauseessa ei tietystikään ole mitään järkeä mutta niin se vain on.
Leader Fox
28.07.2020, 07.42
konankasaaja,
Laitoit eilen yksityisvietiä. Yritin vastat mutta en tiedä tuliko viestit perille?
Löytyy vielä koeajopyörä jos kiinnostaa tulla kokeilee. Laita spostia sahkofatbike@gmail.com
T.Mikko
Dille Vallaton
28.07.2020, 10.55
Lehtien lukeminen on kai jo niin out! F-lehdestä olen lukenut parikin artikkelia Fazua-filoista. Viimeksi Canyonin sähköhybridistä. En ala niitä referoimaan, mutta suositan lukemista kun on kallista pyörää hankkimassa.
Omaa kokemusta sen verran että ei mee mihinkään, kun en tykkää 8000 Shimanonkaan mopotehosta. Tämä kylläkin maastoajossa. Jossain gravelissa Fazua on varmaankin ihan hyvä. Ainakin kevyt ja kompakti.
Konankasaaja
29.07.2020, 14.42
Lehtien lukeminen on kai jo niin out! F-lehdestä olen lukenut parikin artikkelia Fazua-filoista. Viimeksi Canyonin sähköhybridistä. En ala niitä referoimaan, mutta suositan lukemista kun on kallista pyörää hankkimassa.
Omaa kokemusta sen verran että ei mee mihinkään, kun en tykkää 8000 Shimanonkaan mopotehosta. Tämä kylläkin maastoajossa. Jossain gravelissa Fazua on varmaankin ihan hyvä. Ainakin kevyt ja kompakti.
No juu, nettiä vaan selaillaan ja haaveillaan fillaroinnista :D Olisihan se hyvä koejaa.
Juurikin näin sen olen omiin tarpeisiin mieltänyt, että gravel & Fazua olisi keveä, kompakti, omiin ajoihin tarpeeksi akun kestoa sekä riittävän muuntautumiskykyinen, kun akun voisi irrottaa ja ajella ilman avustuksia riittävän kevyenä katupyöränä vaikka vaihtaen kevyemmät kiekot siihen hupiin. Kun ei viittis joka tarpeeseen säilöä ja säätää eri fillaria. Kaksi on maksimi, maasto ja muu. Kunnes mieli muuttuu ;)
Täytyi oikein kirjautua foorumille kertoman kokemuksia Canyon Roadlite:ONnista kun oli hiukan hankala itselle löytää hankintaa tehdessä. En uutta ketjua avannut mutta moderaattorit siirtäköön jos haluavat.
Halvin versio noista kolmesta vaihtoehdosta tuli hankittua lähinnä rouvan työmatka-ajoon (kakkosautosta tuli luovuttua samaan syssyyn) mutta taka-ajatuksena oli kyllä optio itsekin harrastaa samaa lajia samalla pyörällä. Nyt on 3vk takana ajelua ja 350km rullattu mittariin, aikalailla samat kilsat olis tullu rouvan autoon samalla ajalla.
Rouvan mitoilla (164/82)tuli tilattua S koon runko ja se hälle hyvä onkin. Itselle (179/88) olis M koko ollut parempi
Päällimmäisenä ajatuksena on tyytyväisyys pyörään, hyvä hankinta tuli tehtyä. Muutamassa kohtaa vois pientä kehitystäkin toivoa.
+ Fazuan moottori toimii todella smoothisti, erittäin miellyttävä ja luonnollinen ajotuntuma
+ Tasaisella kulkee n.30km/h asti varsin kyvyesti ja huomaamatta, pysty ajoasento alkaa jo vaikuttaa tuossa kohtaa. Avustuksen loppumista ei oikeastaan huomaa ellei oikein keskittyneesti tarkkaile ääniä
+ Kun hiukan viitsii polkea niin varsin pitkä toimintamatka, ite oon päässy keskitason avustuksella n. 150km. (keskari 28km/h) Toisaalta väsyneenä yövuoron jälkeen täydellä avustuksella 44km matkan jälkeen n. 30% jäljellä (keskari 24,5km/h).
+ Tosi mukava polkea ilman avustustakin(lähinnä muksuja saatellessa)
- Fazuan moottori/akkupötkö tarvitsee yön jäljiltä (8h) avata avaimella ja ottaa puolittain irti, jotta saa painettua virrat päälle. Erittäin ärsyttävä ominaisuus.
- Lataaminen ei onnistu ilman akun irroittamista
-+Fazuan sovellus aika monipuolinen ajotietokone, välillä vähän töksähtelee ja kuluttaa törkeästi virtaa.
Summa summaaruum, pyörä sopii henkilöille jotka kaipaavat hiukan lisäapua kulkemiseensa. Koska kyseessä ei ole markkinoiden tehokkain moottori, niin ei ehkä niin helpolla pääse ylämäissä kuin jollain muulla. Meidän käytössä ollut oikein toimiva peli.
Finnpeak
18.09.2020, 15.18
Täytyi oikein kirjautua foorumille kertoman kokemuksia Canyon Roadlite:ONnista kun oli hiukan hankala itselle löytää hankintaa tehdessä. En uutta ketjua avannut mutta moderaattorit siirtäköön jos haluavat.
Halvin versio noista kolmesta vaihtoehdosta tuli hankittua lähinnä rouvan työmatka-ajoon (kakkosautosta tuli luovuttua samaan syssyyn) mutta taka-ajatuksena oli kyllä optio itsekin harrastaa samaa lajia samalla pyörällä. Nyt on 3vk takana ajelua ja 350km rullattu mittariin, aikalailla samat kilsat olis tullu rouvan autoon samalla ajalla.
Rouvan mitoilla (164/82)tuli tilattua S koon runko ja se hälle hyvä onkin. Itselle (179/88) olis M koko ollut parempi
Päällimmäisenä ajatuksena on tyytyväisyys pyörään, hyvä hankinta tuli tehtyä. Muutamassa kohtaa vois pientä kehitystäkin toivoa.
+ Fazuan moottori toimii todella smoothisti, erittäin miellyttävä ja luonnollinen ajotuntuma
+ Tasaisella kulkee n.30km/h asti varsin kyvyesti ja huomaamatta, pysty ajoasento alkaa jo vaikuttaa tuossa kohtaa. Avustuksen loppumista ei oikeastaan huomaa ellei oikein keskittyneesti tarkkaile ääniä
+ Kun hiukan viitsii polkea niin varsin pitkä toimintamatka, ite oon päässy keskitason avustuksella n. 150km. (keskari 28km/h) Toisaalta väsyneenä yövuoron jälkeen täydellä avustuksella 44km matkan jälkeen n. 30% jäljellä (keskari 24,5km/h).
+ Tosi mukava polkea ilman avustustakin(lähinnä muksuja saatellessa)
- Fazuan moottori/akkupötkö tarvitsee yön jäljiltä (8h) avata avaimella ja ottaa puolittain irti, jotta saa painettua virrat päälle. Erittäin ärsyttävä ominaisuus.
- Lataaminen ei onnistu ilman akun irroittamista
-+Fazuan sovellus aika monipuolinen ajotietokone, välillä vähän töksähtelee ja kuluttaa törkeästi virtaa.
Summa summaaruum, pyörä sopii henkilöille jotka kaipaavat hiukan lisäapua kulkemiseensa. Koska kyseessä ei ole markkinoiden tehokkain moottori, niin ei ehkä niin helpolla pääse ylämäissä kuin jollain muulla. Meidän käytössä ollut oikein toimiva peli.
Pitää varmaan itsekin korkata neitsyys tällä foorumilla, aiemmin tullut vain vuosikausia luettua. Kun meinaa on tuo sama fillari itsellekin vaihtoehdoissa.
Kysymys mulla kuuluukin:
- Millaisia kiinnikkeitä rungosta löytyy lokasuojalle / jollekin tarakka/sivulaukkuviritykselle?
- Kuinka leveät renkaat tuohon mahtuu? Canyon kertoo 35mm, joku on väittänyt että menisi 40mm myös?
- Millainen tuossa on ajomukavuus? Kaupungissa varmasti ihan hyvä, entäs soralla? Tuossa halvimmassakin taisi olla hiilikuituhaarukka?
- Minkätasoisia tuon halvimman version komponentit ovat? Toimiiko vaihtajat lonksumatta jne? Hintaeroa tuohon mallistossa seuraavaan on kuitenkin tällä hetkellä melkein tonni, komponenttien tasosta sen enempää ymmärtämättömälle tuo kuulostaa aika isolta erolta.
Aika vaikeaa on ollut itselle hahmotella valintaa, Fazua on luonteva valinta moottorin ominaisuuksien takia, mutta olisiko kyseessä maantie, gravel... vai Roadliten kaltainen sporttihybridi? Ensi vuodelle Canyonilta on lisäksi tulossa varsin pätevän oloinen Commuter:On (https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes/e-city-bikes/commuter-on/), joka tuntuu tällä hetkellä varsin pätevältä kokonaisuudelta perus kaupunkilaishessulle. Suht kevyt, geometria ei näytä miltään pappapyörältä, 40mm nakit lienevät mukavat, ja vakiona kiinni kaikki rensselit mitä perusmatkoilla tarvitsee.
Ps. Fazuan sivuilta olen päätellyt, että uudemmissa säädin+akku yhdistelmissä on jo toiminnallisuus, joilla tuon saa käynnistettyä avaamatta runkoputkea: https://fazua.com/en/drive-system/evation/evation-remotes/
Fazuan sivuilta olen päätellyt, että uudemmissa säädin+akku yhdistelmissä on jo toiminnallisuus, joilla tuon saa käynnistettyä avaamatta runkoputkea
Olisi kiinnostavaa tietää miksi tällainen ominaisuus on alunperinkään rakennettu. Vähän kuin laittaisi autoon lukitun polttoainetankin luukun taakse napin, jota pitää ennen ajoa käydä painamassa, jotta auton saa käyntiin. Kuulostaa mielettömän kätevältä! :-o UI-suunnittelijalla ollut huono päivä ja katselmoinnissa kaikki nukkuivat?
Veivaaja
18.09.2020, 17.18
Fazuasta kiinnostuneille: Velosportissa näyttää olevan Lookin Fazualla varustettua mallia useampiakin kappaleita. Koeajokin varmaan järjestyy. Laittakaahan sitten koeajoraporttia tänne.
Finnpeak
19.09.2020, 13.16
Olisi kiinnostavaa tietää miksi tällainen ominaisuus on alunperinkään rakennettu. Vähän kuin laittaisi autoon lukitun polttoainetankin luukun taakse napin, jota pitää ennen ajoa käydä painamassa, jotta auton saa käyntiin. Kuulostaa mielettömän kätevältä! :-o UI-suunnittelijalla ollut huono päivä ja katselmoinnissa kaikki nukkuivat?
Yleensähän asioille on aina jotkut syyt. Mitä lienee teknisiä rajoitteita ollut konseptissa ja valituissa komponenteissa?
Voihan se syy olla myös että "ei vaan tullut mieleen", mutta sikäli kun tämä tulee isoimpana palautteena about jokaiselta konseptia testanneelta, en tätäkään ihan ekana veikkaisi :)
Eevariitta
19.04.2021, 19.38
Pakko kirjoittaa oma kokemus. Smootihan sillä on ajaa ja pitkälle pääsee, MUTTA muutama pointti jotka oli voinut paremmin suunnitella ja ohjeistaa. Akkua ei suositella säilytettävän alle 5 astetta, voisi ihan suoraan sanoa, että pidä akku sisällä jos haluat, että se toimii. Se ei "herää" kylmässä tai ei siis edes pikkukylmässä eli 0-5 astetta. Akku+ moottoriyhdistelmä on painava käsitellä. Ei käsi/rannevaivaisille. Akun irrotus ja paikalleen laitto ei ole helpoimmasta päästä ja ainakin vaatteet sotkeutuu. Varaa myös hanskat aina mukaan. Kuraista akkua ei ole mukava irrotella. Ja osta kosketusnäyttöhanskat jos tykkäät vaihdella ajon aikana tehoja, niin kuin minä tykkään. Kaukosäädin on sijoitettu todella typerästi. Jalustin ei tietystikään kuulu pyörään vakiona, yritäpä laittaa tähän pyörään akku paikalleen ja pidä pyörää pystyssä. Jos olisin päässyt testaamaan näitä ominaisuuksia hankintavaiheessa niin tuskin olisin ostanut. Mutta Canyon myy vain verkossa. Riskin otin ja sen kanssa elän, mieheni kun ensin normiCanyonpyörän osti ja on tosi tyytyväinen siihen. Tässä vain osa akun ongelmista. Pyörähän kävi pariin otteeseen huollossa heti alkuvaiheessa kun akun tai siihen liittyvien komponenttien, kanssa oli ongelmaa.
Finnpeak
27.04.2021, 13.34
Armottoman arpomisen jälkeen Roadlite:ON vaikuttais nyt olevan se mikä tässä tilaillaan.
Vielä mietin, onko malli 7 vai 6? Onko 7 komponenttien lisälaatu ei-hifistille riittävän kova peruste 700€ lisähinnalle?
Roadlite 7: https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/urbaanit-sahkopyorat/roadlite-on/roadlite-on-7/2789.html?dwvar_2789_pv_rahmenfarbe=GY
Roadlite 6:https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/urbaanit-sahkopyorat/roadlite-on/roadlite-on-6/2788.html?dwvar_2788_pv_rahmenfarbe=BK
Akku näyttää nykymallissa jo päivittyneen ja tosiaan käynnistyy pyörästä irrottamatta. Alla on 35mm renkaat ja 40mm matalakuvioinen mahtuu, mikä lienee myös jo riittävä jos edessä olisi pidempiä soratieretkiäkin. Pääasiassa ajo kuitenkin kaupunkikruisaamista.
Kuminauha
27.04.2021, 14.16
Vaihteiden osalta en näkisi suurta etua deore vs xt. Kiekot voi olla se isoin ero tossa, mutta noista en alexrimsin kehistä en löytäny tietoo onko esim tubeless yhteensopivia.
Finnpeak
04.05.2021, 11.42
Vaihteiden osalta en näkisi suurta etua deore vs xt. Kiekot voi olla se isoin ero tossa, mutta noista en alexrimsin kehistä en löytäny tietoo onko esim tubeless yhteensopivia.
Kiitos. Koitan vielä ymmärtää geometriaa. Onko Roadlite paljonkin "sporttisempi" verrattuna saman valmistajan Commuteriin?
https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/urbaanit-sahkopyorat/commuter-on/commuter-on-7/2356.html?dwvar_2356_pv_rahmenfarbe=BU#detailed-geometry-section
...arvosta itse siis keveyden ja nopeuden tunnetta, mutta toisaalta myös mukavuutta esim soratiekäytössä ja tasaisia polkuja ajettaessa. Commuterin tapauksessa sekin olisi plussaa, että lokarit, valot jne arkikäytössä pakollinen olisi valmiiksi mukana ja erittäin siistissä paketissa, joten aika kahden vaiheilla tässä vielä ollaan.
Pitkän odottelun jälkeen CommuterOn 7 saapui kotiin. Vielä jatkuu odottelu, koska akun avaimia ei ollut paketissa mukana. Pahoin pelkään että joutuu lähettämään pyörän takaisin Saksaan. Elleivät avaimia tehtaan lattialta löydä..
Kuminauha
25.07.2021, 20.18
Onko noi avaimet pyöräkohtaisia? Osaisiko Hotelli Haagan Canyonin huolto auttaa?
Muutama kuukausi ja n. 500 km takana nyt Roadlite ON AL 7.0 pyörällä ja täytyy sanoa, että loistava pyörä kaiken kaikkiaan. Muutamat käyttöön liityvät lastentaudit, kuten akun irroittamisen kömpelyys on kyllä tullut itselläkin vastaan, mutta ei ole häirinnyt niin paljon, että ylittäisi positiivisten puolien tuoman fiiliksen. Nyt jälkikäteen saattaisin harkita Endurance ON mallia kippurasarvien vuoksi, koska olen innostunut ajamaan vähän pidempää lenkkiä tämän pyörän hankinnan myötä. Toisaalta tuo suora tanko on tosi kätevä kaupunkiolosuhteissa, jossa ite työmatkaa pääsääntöisesti ajan. Vahva suositus Fazuan järjestelmälle täältä.
Eemeli82
03.08.2021, 17.16
Onko noi avaimet pyöräkohtaisia? Osaisiko Hotelli Haagan Canyonin huolto auttaa?
Jos tuossa on se Abuksen avain mikä esim. Canyonin Neuron:Onissa niin se on pyöräkohtainen. Mukana tulevalla avainkortilla saa käsittääkseni tilattua Abukselta vaikka lukonkin sarjoitettuna tuolle avaimelle.
Jos taas on se 4mm kuusiokoloavain mikä esim. Torque:Onissa niin ei luonnollisestikaan ole pyöräkohtainen.
Santtu75
14.01.2022, 11.44
Nyt kun itselleni on tuossa vähän ajan kuluessa "ajautunut" kaksi eri Fazuan Evatioin järjestelmällä varustettua pyörää (Focus Raven2 9.8 ja Trek Domane+ Alr), niin tuli mieleen sellainen asia, että akuthan ovat ilmeisimmin vaihtokeklpoisia päittäin? (pääset tupla-akulla ajamaan mahdollisesti pidempää lenkkiä kun lainaa toisesta pyörästä akun mukaan), mutta miten on tuon moottoriyksikön kanssa? Jos ajatellaan että toisesta pyörästä vaikka hajoaisi moottori (ja korjaus/uuden moottorin tulo kestäisi pidemmän aikaa), niin pystyykö nuo vai vaihtamaan kokoa moottori/akku paketin pyörästä toiseen, vai vaatiikohan jotain toimia tuon vaihdon yhteydessä?
Molemmat pyörät ostettu kun lumi ollut jo maassa ja odottavat paljaiden tienpintojen esilletuloa (löytyy parempaa talvi-ajokkia myös, niin noilla ei tarkoitus lumella ajella), niin ei ole tullut ainakaan vielä asiaa testattua.
Finnpeak
22.03.2022, 21.41
Nyt on sitten Commuter:ON tilauksessa. Palataan myöhemmin kesällä sitten kokemuksien kera vielä raportoimaan.
Marsusram
20.04.2022, 15.20
Focus Ravenia muistuttaa enemmän Trail -orientoitunut e-MTB Kinesis Rise Pro (https://www.kinesisbikes.co.uk/Catalogue/Electric/E-TRAIL/RISE-PRO).
Ilmeisesti Fazualla saa siis kevyen myötätuuliavustuksen ja ei-niin-painavan sähköpyörän.
Mika.Mak
23.04.2022, 00.22
Itsellä on ollut Commuter:ON Fazuan koneella vuoden. Hankin tämän mallin koska halusin mahdollisimman kevyen sähköpyörän katukäyttöön, eikä äärimmäinen voima ollut tärkeää. Olen ajanut kesäkeleillä eikä talvikokemusta ole.
Plussat:
- Fazuan ajotuntuma on todella luonnollinen ja tunnokas. Itsellä vertailukohtana vaimon Bosch gen2 ja siihen verrattuna Fazuan luonnollisuus on valovuoden edellä.
- Voimaa on sopivasti katukäyttöön. Paperilla teho voi tuntua vaatimattomalta, mutta käytännössä pyörä kulkee ja kiihtyy mukavan kevyesti joka tilanteessa. Toki jos kaipaa sellaista "pyörittelen jalkoja muodon vuoksi" voimaa niin kannattaa valita joku muu kun Fazua.
- Pyörää jaksaa polkea kohtuudella 25kmh avustusrajan yli, eikä avustuksen loppumista juuri huomaa. Itse pidän siitä, ettei pyörä töki heti vastaan kun mennään avustusrajan yli.
- Pyörä on kevyt sähköpyöräksi, joka tuo luomumaista fiilistä ja herkkyyttä
Miinukset:
- Fazuan paketin kiinnitys pyörään on käsittämättömän huono. Se, että paketti kiinnitetään alhaalta päin on hankalaa ja sen lisäksi lukitus on mekaanisesti todella huono. Viimeksi tänään piti u-lukon perällä koputella kun paketti oli jumissa eikä meinannut millään irrota. Kyllä sen kanssa oppii elämään, mutta vaatisi tuotekehitystä.
- Toimintamatka on vaatimaton. Se riittää hyvin työmatkapyöräilyyn, mutta jos lähtee pidemmälle lenkille niin täytyy varautua ajamaan minimiteholla ainakin osa matkasta.
- Säätönappula on epämääräinen kosketusnappeineen. Itse en yleensä kaipaa tehonsäätöä kesken ajon, mutta jos sitä haluaa säätää niin vähän hankalahan se on.
Itsellä plussat voittaa miinukset ja varsinkin keveys ja luonnollinen avustus miellyttää.
Travelkicking
05.05.2022, 21.09
Gardalla esiteltiin uutta tekniikkaa: Fazua ride 60 eli 60 Nm, maksimiteho 450 w, akku 430 wh.
min 6.26 - 7.54 https://youtu.be/YbbmO_fYyUo?t=386
Takamisakari
06.05.2022, 11.50
Tuo uusi Ride 60 tulee mm Riese & Müllerin uuteen UBN- malliin, eka pyörät suomessa kuulemma heinä-elokuussa. Mielenkiintoinen paketti kun ajattelee että "normaali" mosa ja akku painaa ehkä joku 2,5kg kpl, tää taitaa kuitenkin olla selkeästi kevyempi
Finnpeak
19.05.2022, 13.50
Itsellä on ollut Commuter:ON Fazuan koneella vuoden. Hankin tämän mallin koska halusin mahdollisimman kevyen sähköpyörän katukäyttöön, eikä äärimmäinen voima ollut tärkeää. Olen ajanut kesäkeleillä eikä talvikokemusta ole.
Plussat:
- Fazuan ajotuntuma on todella luonnollinen ja tunnokas. Itsellä vertailukohtana vaimon Bosch gen2 ja siihen verrattuna Fazuan luonnollisuus on valovuoden edellä.
- Voimaa on sopivasti katukäyttöön. Paperilla teho voi tuntua vaatimattomalta, mutta käytännössä pyörä kulkee ja kiihtyy mukavan kevyesti joka tilanteessa. Toki jos kaipaa sellaista "pyörittelen jalkoja muodon vuoksi" voimaa niin kannattaa valita joku muu kun Fazua.
- Pyörää jaksaa polkea kohtuudella 25kmh avustusrajan yli, eikä avustuksen loppumista juuri huomaa. Itse pidän siitä, ettei pyörä töki heti vastaan kun mennään avustusrajan yli.
- Pyörä on kevyt sähköpyöräksi, joka tuo luomumaista fiilistä ja herkkyyttä
Miinukset:
- Fazuan paketin kiinnitys pyörään on käsittämättömän huono. Se, että paketti kiinnitetään alhaalta päin on hankalaa ja sen lisäksi lukitus on mekaanisesti todella huono. Viimeksi tänään piti u-lukon perällä koputella kun paketti oli jumissa eikä meinannut millään irrota. Kyllä sen kanssa oppii elämään, mutta vaatisi tuotekehitystä.
- Toimintamatka on vaatimaton. Se riittää hyvin työmatkapyöräilyyn, mutta jos lähtee pidemmälle lenkille niin täytyy varautua ajamaan minimiteholla ainakin osa matkasta.
- Säätönappula on epämääräinen kosketusnappeineen. Itse en yleensä kaipaa tehonsäätöä kesken ajon, mutta jos sitä haluaa säätää niin vähän hankalahan se on.
Itsellä plussat voittaa miinukset ja varsinkin keveys ja luonnollinen avustus miellyttää.
Oli myös tämä tilauksessa, mutta eihän sitä fillaria kuulu, tilaus siirtynyt tulevaisuuteen. Tein sitten niin, että peruin ja uusitaan tilaus, kun tuo seuraava versio (LTD) Fazua 60-vempeleellä tulee tilattavaksi. Vaikuttaa kaikinpuoli nyt osuvat sweetspottiin mitä itsekin haen, nämä sieltä täältä raportoidut Fazuan nihkeydet on ratkaistu.
Katsotaan sitten, meneeko ensi vuoden puolelle ennen kuin tuollainen oikeasti saapuu kotiin asti.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.