Näytä tavallinen näkymä : DIY-viritykset
Tähän voisi laitella linkkejä näihin DIY-laitteita myyviin paikkoihin.
Ohessa yksi hieman vähemmän vastuullisesta päästä:
https://www.evobike.fi/S%C3%A4hk%C3%B6py%C3%B6r%C3%A4pakkaus_Bafang_Mid-drive_750W_48V
"Moottorin jatkuva teho on 750W. Sen vääntömomentti sopii täydellisesti maastoon. Myös kaasuvipu sisältyy hintaan niitä varten, jotka haluavat kiitää eteenpäin polkematta ollenkaan. "
Missään ei tosin mainita, että tuon jälkeen pyörä pitää tyyppikatsastaa mopoksi ja vakuuttaa. Voi olla hieman vaikea saada Aino tai Jopo kilpiin...
Mika Lukumies
07.12.2018, 19.52
Tyyppihyväksyntää on jälkikäteen mahdotonta saada mille tahansa pyörälle, mutta pelkkä liikennevakuutus riittää jos pyörän nopeus on rajoitettu max 25km/h ja nimellisteho korkeintaan 1000W. Tässä muutamia suomalaisia yrityksiä.
https://www.greencycle.fi/?gclid=EAIaIQobChMIyv2csZWO3wIVEMayCh1ZfgXdEAAYASA AEgJQQ_D_BwE
https://akkutehdas.com
http://keskiuudenmaanelektroniikka.tarjoaa.fi/tuotteet.html
Joku esitteli eilen FB:ssä Mondrakerin alamäkivehjettä, johon oli viritelty tuollainen Bafang... oli kyllä susiruma IMHO...
Bafangilta löytyy nykyään myös integroidumpi malli joka muistuttaa enemmän näitä valtamerkkejä. Ongelmana tässä mallissa on toki se että sen sovittamiseen vanhaan runkoon tarvitaan TIG + läjäpäin muita metalliverstaan työkaluja ja kyky käyttää niitä. Eli runko pitää katkaista ja hitsata siihen tuo moottorin teline kiinni. Äkkiseltään kuulostaa helpolta mutta on siinä hommaa että saa moottorin oikeaan linjaan jne... Eli ei ihan joka pojan autotalli hommia.
Tuo vanhan tyylinen bafang on suht helppo laittaa melkein mihin tahansa olemassa olevaan luomupyörään...
Ostin head Randall ebiken ja ajattelin kysyä että miten saan siitä ohitettua avustimen joka rajoittuu nyt 25km/h
Ostin head Randall ebiken ja ajattelin kysyä että miten saan siitä ohitettua avustimen joka rajoittuu nyt 25km/h
https://www.ebiketuning.com/shop/bafang/speedbox-for-bafang.html
Bafangilta löytyy nykyään myös integroidumpi malli joka muistuttaa enemmän näitä valtamerkkejä. Ongelmana tässä mallissa on toki se että sen sovittamiseen vanhaan runkoon tarvitaan TIG + läjäpäin muita metalliverstaan työkaluja ja kyky käyttää niitä. Eli runko pitää katkaista ja hitsata siihen tuo moottorin teline kiinni. Äkkiseltään kuulostaa helpolta mutta on siinä hommaa että saa moottorin oikeaan linjaan jne... Eli ei ihan joka pojan autotalli hommia.
Tuo vanhan tyylinen bafang on suht helppo laittaa melkein mihin tahansa olemassa olevaan luomupyörään...
Käsittääkseni fillarin alurungot lämpökäsittellään. Miten jälkikäteen hitsattu vahvasti seostettu alumiini käyttäytyy ilman lämpökäsittelyä?
malandio
12.02.2019, 00.29
Käsittääkseni fillarin alurungot lämpökäsittellään. Miten jälkikäteen hitsattu vahvasti seostettu alumiini käyttäytyy ilman lämpökäsittelyä?
Olet aivan oikeassa että nuo pitää lämpökäsitellä muutoksien jälkeen.
Porepe haaveili muutoksista, niin jos itse saat tehtyä ja haluat lämpökäsitellä, niin ota yhteyttä #akkutehtas.com puljuun. Tekee custom runkoja ja käyttää niitä sitten säännöllisesti lämpökäsittelyssä. Hinta taisi olla sama meneekö 1, vai 3runkoa lämpökäsittelyyn.
Tai sitten ottaa ja hankkii valmiin rungon tuolle bafangin ruudikkaammalle versiolle vaikka täältä: https://electroncycles.co.uk/product/usa-orders-bafang-ultra-drive-torque-sensing-mid-drive-g510/
DIY vs valmis ebike.
https://www.youtube.com/watch?v=pzdRD33R54c
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.