Näytä tavallinen näkymä : Juomarepun vesipussi
Käytin tänään ensimmäistä kertaa mun juomareppua jonka hankin, loistava hankinta! mutta, mitäs ootte tolle juomapussille tehny lenkin jälkeen?
...mitäs ootte tolle juomapussille tehny lenkin jälkeen?
Sun juomapussille? Emme mitään. (sori, oli pakko viisastella... tai ei ollut mutta viisastelin silti)
Mutta asiaan:
1) jos kyseessä urheilujuoma niin huuhtelu ja kuivumaan ripustaminen.
2) jos kyseessä taas pelkkä vesi niin kuivumaan ripustaminen
mutta, mitäs ootte tolle juomapussille tehny lenkin jälkeen?
Tyhjentänyt ja jättänyt auki kuivumaan.
Toinen pusseistani ei millään tahdo tulla aivan tyhjäksi ja tämä häiritsee minua suuresti, kun viimeinen pisara jää muhimaan ja kuivaa hitaasti. Ratkaisu on tietty ripustaa pussi väärin päin ja tunkea suuaukosta talouspaperinpala alimpaan kulmaan, johon vesi kertyy. Ja toki niin, että osa paperista on ulkona pussista. Kuivuminen on taattua ja nopeaa. Mckinnleyn päksistä aukeaa koko pääty, niin se kuivaa muutenkin nopeasti kun tunkee letkunpään pussiin pitämään pussia auki.
Mitäpä vielä?
maalinni
31.05.2018, 18.08
Itsekin kuivaan aina talouspaperilla ja yleensä pesen tiskiaineella joka käytön jälkeen.
Sun juomapussille? Emme mitään. (sori, oli pakko viisastella... tai ei ollut mutta viisastelin silti)
Mutta asiaan:
1) jos kyseessä urheilujuoma niin huuhtelu ja kuivumaan ripustaminen.
2) jos kyseessä taas pelkkä vesi niin kuivumaan ripustaminen
Itse olen vielä kuivumisen jälkeen pistänyt pakastimeen säilöön.
Tälläinen setti on hyvä
https://www.varusteleka.fi/fi/product/mil-tec-juomarakon-puhdistussetti/1650
Saa letkun putsattua ja kuivatettua/tuuletettua rakon
Huuhtelun jälkeen tungen juomapussiin joko a) käden ulottuvilta löytyvän tyhjän vissypullon kuoren b) hätätapauksessa palautusoluen kuoren, tai c) joudun nöyrtymään ja hakemaan keittiön kaapista juomapullon. Aika-ajoin pesu kuumalla vedellä ja ruokasoodalla. Näin toimien olen selvinnyt hengissä näihin päiviin saakka.
Jos haluaa pöpöjä poistaa niin rakkoon voi laittaa loiskumaan vähän vettä ja sekaan vedenpuhdistusnapin. Periaatteessa tuon jälkeen kai veden voisi jättää rakkoon ja tyhjätä pois vasta ennen seuraavaa käyttöä, koska micropurin napeissa ainakin on hopeaioneja joiden pitäisi stopata bakteerikasvu (jos sellaista enää on napin jäljiltä yleensä). Sama toimii jos rakon puhtaus vähän epäilyttää, eli laittaa vain ensimmäiseen vesitäyttöön micropurin sekaan.
Normikäytössä huuhtaisu ja ylösalaisin kuivumaan rakko jumitettuna levälleen, vrt JiiPeen menetelmä.
Jeba, hyviä vastauksia. illalla huuhtelin kertaalleen ja laitoin kuivumaan, nyt makaa pakkasessa. Vielä tarkennuksena että ootteko letkun ja suulakkeet tunkenu myös pakkaseen? Alko pikkasen tuo epäilyttää eli varmistan vielä :)
Se saattaa helposti olla tuo letku mikä on kriittisin, koska suun bakteerit pääsee suukappaleesta helposti letkun sisään. Jos ei sitä puhdista kunnolla, menee vesipussin desinfiointi hukkaan. Itse lasken vettä runsaasti aina letkun läpi ja pakkasessa on juurikin letkua tullut säilytettyä välillä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.