Näytä tavallinen näkymä : Jotunheimen Rundt
(Aloitan tälle tapahtumalle uuden ketjun, koska vanha (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?29303-Jotunheimen-Rundt&highlight=jotunheimen) on jostain syystä pyörämatkailuosastossa.)
Ilmoittautuminen ensi kesän Jotunheimen Rundt (http://jotunheimenrundt.no/)iin aukeaa 1.12, eli ensi torstaina, ja kisa ajetaan heinäkuun 7-8. päivänä. Toisin kuin monen muun norjalaisen pyörätapahtuman, tämän suosio on tasaisessa nousussa. Toissa vuonna myytiin ensimmäistä kertaa lähtöpaikat loppuun (silloin muistaakseni 380), viime vuonna nostettiin osallistujamäärä 500:een ja paikat oli myyty helmikuussa. Ensi vuodelle otetaan 600. Mitään Vättern-tyyppistä klikkauskilpailua tuskin sentään on luvassa, mutta jos tämä ajo kiinnostaa (ja tiedän että foorumilla on porukkaa jota kiinnostaa), niin ensi kesän suhteen päätökset pitänee tehdä aika pian.
Itse olisi tarkoitus ajaa tämä taas, nyt viidennen kerran. Tuo on vaan yksinkertaisesti niin hieno tapahtuma ja upea reitti, ettei sitä voi liikaa kehua. Tämän vuoden jääkylmä kaatosadekin on muistikuvissa muuttunut virkistäväksi sadekuuroksi. Mutta ensi kesänähän on taas kuivaa ja kaunista, niin kuin vuonna 2015 (kuten NRK:n hienosta kuvasarjasta (https://www.nrk.no/sognogfjordane/rekordmange-sleit-seg-gjennom-jotunheimen-rundt-1.12442003?index=0#undefined) näkyy).
[emoji15] jösses. Taas. Sä se sitten tykkään kiusata itseäsi. Ei ensi vuonna, ehkä sitten joku toinen vuosi. Ehkä ei koskaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kiusaamista tai hemmottelua, riippuu keneltä kysyy... tuo 2015 ajo jäi mieleen täysin maagisena, ei pisaraakaan vettä ja yöllä kirkas täysikuu joka valaisi vuoristoa pimeät tunnit. Ei ollut kiusaamista se. (Aamuyöllä lämpötila kävi tosin miinuksella mutta en minä sitä enää muista.) Ensi kesänä on näköjään täysikuu 9.7 joten uusintaa haetaan.
Ilmoittautuminen alkoi vajaa tunti sitten ja nettipalvelu natisee liitoksistaan kun porukka haluaa varmistaa mukaan pääsyn. Alusta asti yritin minäkin, ja tosiaan melkein tunti meni ennen kuin systeemi päästi läpi, mutta nyt on nimi listalla. Jos joku harkitsee tuota niin voipi olla kiire.
JR tulevana viikonloppuna. Tänä vuonna on vielä toinen suunnitelma (PBP), mutta ensi vuonna on suunnitelmissa tuonne, kuten Styrke-porukan kanssa oli puhetta. Tämän vuoden ilmoittautuneissa kaksi Suomen lipun alla, joten ei mikään kansainvaellus. No ensi vuonna korjataan tilanne.
Meillä on pienellä porukalla (allekirjoittaneen lisäksi Eduardo, Pyöräimaami + muutama muu) tullut ajatus lähteä 2020 Joutunheimeniä kiertämään. Auts.
Alustavasti Styrkepröven konseptilla: matkailuautosta varustetta ennallata sovituissa pisteissä tarpeen mukaan. Fläsää liikaa, ikä painaa.
Vuoden 2020 ajankohtaa en ole löytänyt.
Ensi vuodesta alkaen JR:n pääjärjestelyvastuu on Styrkeprøven-organisaatiolla. Tuskin mitään merkittäviä muutoksia.
https://styrkeproven.no/jr/pressemelding
Seuraava startartti 3.7.2020
3.7.20. Nyt kun maltilla innostuu niin ehtii valmistautumaan....
Seuraavat viikot teidän kannattaa sitten käyttää kymmensormijärjestelmän hiomiseen, tai muuttaa nimi Bo Å:ksi. Paikan saadakseen pitää olla nopea.
Mulla ei ole enää riittänyt motivaatio pitkiä ajoja varten treenaamiseen, mutta kyllähän tämän kisan ajattelu kouraisee aika syvältä, hienoja hetkiä on tullut tuolla koettua. Ehkä vielä joskus, mistäs sen tietää.
Seuraavat viikot teidän kannattaa sitten käyttää kymmensormijärjestelmän hiomiseen, tai muuttaa nimi Bo Å:ksi. Paikan saadakseen pitää olla nopea.
Mulla ei ole enää riittänyt motivaatio pitkiä ajoja varten treenaamiseen, mutta kyllähän tämän kisan ajattelu kouraisee aika syvältä, hienoja hetkiä on tullut tuolla koettua. Ehkä vielä joskus, mistäs sen tietää.
Pystyykö kikkailee? Copy-paste näppäinkomennoilla?
Nimenmuutos ei kyllä ole ylitsepääsemätön este. Bo Å on vaan tylsä, jos edes kaksi kirjainta lisää: Per Vå.
Nyt olet JiiH homman ytimessä: motivaatio pitää olla. Ilmoittautuminen johonkin tapahtumaan on motivaation äiti.
Sent from my iPad using Tapatalk
Juu eiköhän copy-paste-kikkailu onnistu. Mutta voi olla että koko ilmoittautumissysteemi on pistetty uusiksi kun JR siirtyi Styrkeprøvenin vastuulle. Lisäinfoa tulee varmaan jossain vaiheessa (nynorskiksi totta kai).
Per Vå menee sitten liveseurantaan. Tulin muuten juuri tietoiseksi siitä, että minun osallistumattomuuteni on hiljainen protesti siitä, että ajanotto päätettiin keskeyttää Sognefjellin serpentiinilaskun ajaksi. Se kun oli ainoa segmentti, millä minä sain paranneltua sijoitusta. Protestia on jatkunut jo kaksi kesää, eiköhän Sogndalissa ala jo alahuuli väpättää.
Meitä on näillä näkyminen lähdössä n. 12 henkilöä tuonne - suurin osa Styrken veteraaneja koittamaan jotain uutta. Kyselin järjestäjiltä fasessa, että onko heillä ulkomaalaiskiintiötä ja kuulemma on. Pyysi ottamaan yhteyttä marraskuun viimeisellä viikolla, kun ilmo avautuu 1.12.
Eli nimenvaihtoa ei ehkä tarvita :)
Hienoa kuulla. Olette kaikki ensi kertaa Jotunheimeniä kiertämässä? Pidetään tässä kiintiö-ulkomaalaisuudessa yhteyttä. Menisikö tuollainen isompi yhtenäinen lista paremmin läpi - mene ja tiedä.
Sent from my iPad using Tapatalk
Joo ensimmäinen kerta kaikille. Vaihtelevaa kokoa ja kuntoa, joten tällä reissulla on vapaa vauhti eli tuskin ajetaan yhdessä ryhmässä.
Lähtöajaksi otamme pe 18, joka mahdollistaa pisimmän ajoajan. Ei muuta tavoitetta kuin maaliin pääsy.
Oslo-Songdal-Oslo siirtymiseen on hahmoteltu paria vaihtoehtoa, joista yksi on pikkubussi+traileri palveluna. Lennot OSL-SOG-OSL on melko kallis ja yhteen koneeseen mahtuu vain 4 fillarilaukkua.
Styrkessä meillä oli innokkaat pakukuskit, jotka hoitivat fillarit Norjaan/takaisin ja olivat ajon aikana huoltoautona. JR:ssä kun ajetaan vapaasti, niin huoltoautosta ei ole samaa hyötyä.
Meillä ei ole sitovaa listaa. Sitä työstämme seuraavaksi. Voidaan katsoa yhteislista.
Meillä kanssa sekalainen 3-5 hengen porukka. Vätternrundan on kaikilta ajettuna useita kertoja, meitä on kaksi Styrken ajanutta, Marathon pyöräily taitaa olla neljällä ajettuna ja route300 ajoja. Nii ja tietenkin pitkää Pirkkaa. Mä olen vanhin (55) ja nuorimmat reilu 10 v nuorempia. Pitkät ajot 300 km asti ovat menneet porukalla 28-32 keskareihin.
Nyt ajatuksena alustavasti klo 18 lähtö ja ilman aika- tai nopeustavoitetta maaliin yhdessä. Alustavasti yritetään saada huoltoauto ja kuski. Uskoisin, että järjestelyissäkin löydetään yhteistyömahdollisuuksia.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ulkomaalaiskiintiöllä ilmoittautuminen sisään onnistuneesti. Tällainen viesti pompsahti sähköpostiin:
Tämä on vahvistus ilmoittautumisestasi kilpailuun Jotunheimen Rundt 2020 seuraaville kilpailijoille:
Jotunheimen Rundt 2020 03.07 Jotunheimen Sogn CK
xxxxxx xxxxxxxxx Jotunheimen Rundt M55-59
Ystävällisin terveisin
EQ Timing
EQ Timing Finland AB
Ei tarvinnut nynorskaa osata ilmoittaumisvaiheessakaan, kun asia hoitui järjestelmässä....suomeksi(!).
Nyt fläsää pois ja Zwiftissä vuoria hinkkaamaan. Alustavasti on innostunut olo. Pari kertaa olen tämän jo katsonut läpi: https://www.youtube.com/watch?v=ilqo9h6eWTw
Tämä pätkä ei sen sijaan inspiroi yhtään: https://www.youtube.com/watch?v=r7fH_pAH_dk
16 suomalaista lähdössä listojen mukaan - onkohan kaikkien aikojen ennätys.
Meidän 12 hengen porukka vuokrasi Sogndalista talon tukikohdaksi. Pari ajajaa vie pakulla fillarit ja muut käyttävät paikalliskonetta loppumatkaan.
16 suomalaista lähdössä listojen mukaan - onkohan kaikkien aikojen ennätys.
Auta kädetöntä puusilmää: missä listat luuraa?
Auta kädetöntä puusilmää: missä listat luuraa?https://live.eqtiming.com/50530
Ei kukaan löytänyt mistään heijastinliivien kokoluokitusta?
Pärjääkö tuolla jos on ajanut Vätternrundan n 12 tuntiin ja kaksi kertaa Maratona Dles Dolomitesin n 9 tuntiin?
Paikka olisi nyt tarjolla, mitä tehdä?
Pärjääkö tuolla jos on ajanut Vätternrundan n 12 tuntiin ja kaksi kertaa Maratona Dles Dolomitesin n 9 tuntiin?
Paikka olisi nyt tarjolla, mitä tehdä?Eipä ole tuota koskaan ajettua ja siksi sinne menen. Karrikoiden tuo on VR+Maratona. Tuolla sinun kokemuksella on taitoa ajaa mäkiä sopivalla teholla ja matkaakin on ajettu, niin sen suhteen en näe mitään ongelmaa. Kylmää ja märkää voi tulla, muttei se kummempaa pitäisi olla kuin suomalainen vappusää.
Meidän ryhmän enemmistöllä on enemmän malttia kuin kuntoa ja sillä saa aikaan onnistumisia eri tapahtumissa kun asettaa tavoitteet sen mukaan.
Lyhyesti: pärjäät hyvin jos et hölmöile ja silloinkin pärjäät.
Häggensin kanssa samaa mieltä, jos on muista pitkistä ajoista kokemusta niin kyllä tuolla pärjää kunhan on maltti mukana ja riittävän pieniä vaihteita. 27 tuntia taitaa olla aikaa selvittää itsensä maaliin, kun klo 18 lähdössä lähtee. Yöllä tulee takuuvarmasti kylmä ja yleensä jossain kohtaa myös sataa, mutta näihinhän voi ja pitää varautua.
Hienoa että on noin monta suomalaista lähdössä. PatilZ pisti hienot videolinkit, katsokaa niitä, haaveilkaa ja treenatkaa. Pitelen peukkuja.
Tämä vaikuttaa tapahtumalta, johon pitää joskus osallistua. Miten nopeasti tuonne pitää yleensä ilmoittautua, jotta saa osallistumispaikan?
Tämä vaikuttaa tapahtumalta, johon pitää joskus osallistua. Miten nopeasti tuonne pitää yleensä ilmoittautua, jotta saa osallistumispaikan?En osaa muista vuosista sanoa enkä edes normia tästä vuodesta...
... kyselin hyvissä ajoin Messengerillä järjestäjiltä ulkomaalaiskiintiöstä ja sain sovittua prosessin ja toimitimme männä viikolla listan sähköpostiosoitteita.
Lauantaina tuli sitten ilmolinkki postiin ja maksun jälkeen oli homma selvä. Muilla alkoi sunnuntaina 12 CET.
Heillä on varmaan halua vähän laajentaa tietoisuutta. Onhan tuo aika salassa pidetty tapahtuma - ilman JiiH:n kertomuksia täällä olisi jäänyt laittamatta suunnitelmiin Styrke 2017 jälkeen.
Tämä vaikuttaa tapahtumalta, johon pitää joskus osallistua. Miten nopeasti tuonne pitää yleensä ilmoittautua, jotta saa osallistumispaikan?
Näyttäisi siltä, että vielä mahtuisi mukaan.
2018 ja 2019 ajot tuli täyteen ilmoittautumispäivänä 1. joulukuuta. 2018 kaikki paikat meni alle viidessä minuutissa, ja jäin vaille paikkaa pitkäksi venähtäneen kokouksen takia. Tämän vuoden ajoon en yrittänyt. Ensi vuoden ajosta en tiedä, mutta jos siellä paikkoja vielä on, niin tuskin kovin kauan.
Onhan tuo aika salassa pidetty tapahtuma - ilman JiiH:n kertomuksia täällä olisi jäänyt laittamatta suunnitelmiin Styrke 2017 jälkeen.
Tästä kannan ilomielin vastuuni! On tuo Styrkeen verrattuna ihan toisen luokan kokemus (eikä Styrkekään huono ole).
Näyttäisi siltä, että vielä mahtuisi mukaan.
Tällä hetkellä pääsee jonoon. Jonon pituudesta en tiedä. Jos paikkaa tarjotaan, niin on 24h aikaa hoitaa maksu.
Itse ilmossa oli sama periaate kuin Vätternissä, että ensin laitettiin kaikki aikaleiman mukaiseen jonoon ja siitä sitten alettiin tarjoamaan. Listalle on tullut uusia nimiä hiljalleen, mutta tahti on hidastunut merkittävästi. Kahden päivän maksuikkuna päättyy hetken kuluttua, joten paikkoja saattaa sitä kautta vapautua purskeena ja sitten loppua. Spekulaatiota minun puolelta, jonka ajan voisi käyttää paremmin JR:n varmistautumiseen.
Spekulaatiota minun puolelta, jonka ajan voisi käyttää paremmin JR:n varmistautumiseen.
Tästä aasinsiltana tiedustelen Sensei JiiH:n ja muiden vinkkejä JR valmistautumiseen. Vai tarvitaanko erityisharjoittelua? Itselle tulee mieleen lähinnä mäennousukyky fyysisesti ja huonoissa olosuhteissa ajaminen psyykkisesti.
Mäennousukyky: Eilen Zwiftissä taas vaihteeksi Alpe du Zwift + Tacx Neo. Nyt inasen alle kynnystehon 230w eli 2,91w/kg, jolloin aika oli reilu 65 minuuttia. Näitä lisää? Voikohan älytrainerilla, joka simuloi mäkiä, oikeasti treenata mäennousukykyä? Ja tietenkin, jos miehessä olisi fläsää kuin modernissa joulukinkussa, niin mäet menisi lentämällä.
Valmistautuminen vähemmän optimaaliseen säähän: Olen tässä miettimässä Neon rinnalle tyhmää traineria. Sen voisi siirtää suihkun alle ja ajaa siinä sisätreeniä. Niin kylmää vettä kuin hanasta tulee. Vitsi, vitsi. Neon voisi tietenkin siirtää terassille ja ajaa siellä. No ei ehkä. Ulkona ajamista huonommassa säässä noin muuten? Liukasta ja ikävää. Ostanko norjalaisen villapaidan ja italiasta huulirasvaa?
Mestari PatilZ on menestyksellä selättänyt Styrken, eipä JR sen kummempaa treeniä vaadi. Mulla oli asuinpaikan vuoksi hyvät mahdollisuudet treenata sekä mäkiä että paskoissa keleissä ajamista. Suomessa varsinaista mäkitreeniä on tietysti hankalampi järjestää, mutta jos Styrket tai Dolomiittimaratonit menee niin miksei JR:kin. Italialaisesta huulirasvasta ei ole kokemusta, mutta sen puheeksi ottaminen toimii varmasti hyvin tunnelman vapauttajana, jos JR:n aikana haluaa jutella norjalaisten kanssa.
Trainereista en tiedä mitään, olen ajanut semmoisella 229 minuuttia. Tai ehkä vähän vähemmän, kun luovutin lopputekstien aikana. Ei koskaan enää.
En oikein usko että huonoissa olosuhteissa ajamista voi tai tarvitsee erikseen harjoitella. Kylmän ja/tai märän kelin varusteet pitää tietysti olla testatut ja toimivat. Lämpötilamaksimin ja -minimin ero matkan aikana voi hyvin olla reilusti yli 20 astetta (omilla kierroksillani pahimmillaan kai 28 astetta jos Garminin lämpömittaria uskoo), mikä tekee hommasta vähän haastavaa. Mä olen tuolla pärjännyt tunkemalla lähdössä ajopaidan taskut tupaten täyteen tekstiiliä, pukenut ne yöllä päälle ja lauantaina taas siirtänyt vähitellen taskuihin. Joka kerta palelin yöllä aivan järkyttävästi ja vannoin, että seuraavalla kerralla lähetän järjestäjien palvelulla vaatepussukoita huoltopisteisiin, mutta en sitten ottanut opikseni.
JiiH omasi asuinpaikkansa vuoksi hyvät mahdollisuudet mäkiin. Mutta käyttikö hän mahdollisuutensa ja kuinka usein hän hakeutui mäkiin mäkitreeni mielessä?
Pukeutuminen on varmaan yksi tärkeimmistä asioita, mitä pitää huomioida. Meikällä on edelleen ongelmia kylmän kanssa. Etenkin jalkojen osalta. Pari kertaa olen käyttämut syksyn heräteostosta Shimano SH-RW5 kenkiä. Vedenpitävyys toimii ainakin pikkusateella max tunnin ajan. Lämpimämmätkin nuo ovat kuin tavaliset kengät.
Entinen käsipalloilija Frank Løke on ajanut JR:n kohtalaisen niukasti pukeutuneena (parental advisory explicit content): https://www.youtube.com/watch?v=Xuxs460tZUk
Jossain vilahtaa lämpötilana -4 astetta ja myöhemmin ajassa 3.33 Frank demonstroi olosuhteisiin nähden liian kevyen vaatetuksen vaikutuksia elimistöön.
Juu ei inspiroi. Verkkokalvot paloivat. Mutta sinänsä informatiivinen, koska todentaa Sensei JiiH:n todistuksen suurista lämpötilaeroista.
JiiH omasi asuinpaikkansa vuoksi hyvät mahdollisuudet mäkiin. Mutta käyttikö hän mahdollisuutensa ja kuinka usein hän hakeutui mäkiin mäkitreeni mielessä?
Mulla oli vakiomäki, jonka nousemiseen meni n. 16-20 minuuttia - yritin käydä touko-kesäkuun ajan kerran viikossa ajamassa sen kolme tai neljä kertaa ylös. Tarkoituksena oli noin suurin piirtein mennä eka nousu tehoilla, jonka oletin vastaavan JR:n mäennousutehoja, ja loput 2-3 kertaa lähellä anaerobista kynnystä. Mutta tämä oli enemmän mutua kuin eksaktia tiedettä. Sai siitä ainakin osviittaa siitä, missä mennään, kun pystyi vertaamaan nousuaikoja ja -sykkeitä eri lenkeillä ja eri vuosina.
Jonain kertana muuten näin, kun eräs kaksikko kaivoi Valdresflyan laskuun lähtiessä taskuistaan villasukat ja laittoi succicsien sisään ennen kuin lähti laskemaan nollakelissä alamäkeen. Tuli vaan tuosta videosta mieleen.
Frankilla näytti olevan kylmä. :D
Trainerilla voi harjoitella mäkiajamista mielestäni oikein hyvin. Samanlaista jyystöä ilman pausseja se on oikeassa mäessä tai trainerilla. Trainerilla tylsempää, mutta tylsyyttä voi kompensoida virtuaalisysteemeillä. Mielestäni ulkona ajamisesta on se hyöty, että kaikki kelit tulevat tutuiksi. Tapahtumassa on sellainen keli, joka sattuu tulemaan ja siinä ajetaan. Jos on kokeillut ajoa kaikissa keleissä, niin tietää, että pärjää.
Pimeä ok, märkä eipä haittaa, kylmä jo noo, liukas EI. Saa se pakkaselle mennä, mutta liukkaus on se mihin minä vedän rajan. Perheen elanto kun ei ole minun pyöräilytuloista kiinni, mutta terveydestä kylläkin.
Onko mennyt liukkaaksi joskus vai onko asfaltti sen verran lämmintä ettei jäädy?
Aika sissi tuo käsipalloilija. Mites JiiH alamäet, oletko nähnyt/kokenut vaaratilanteita alamäissä, pimeässä, kenties märällä ja kovassa vauhdissa? Ja onko sopat ja voileivät huolloissa Styrken tyyliin?
En ole kokenut enkä nähnyt vaaratilanteita. Filefjellin ja Valdresflyan laskut tullaan alas aika suoraa tietä ja vauhdit nousee helposti, mutta asfaltti oli ainakin 2017 hyvää. Klo 21 lähtijät joutuvat nopeimpia lukuun ottamatta tulemaan Filefjellin alas pimeässä, joten hyvät lamput lisää turvallisuutta. Valdresflyan laskussa on joskus käynyt mielessä mustan jään vaara, mutta hyvin on alas päästy.
Sognefjelliltä tullaan alas 1400m jäätiköltä vuonon pohjaan, käytännössä koko matka serpentiiniä, missä pitää sitten tasapainotella nautinnon ja turvallisuuden välillä. Asfaltti on ollut paikoin aika rupista. Nykyäänhän tuo lasku on pois ajanotosta, ja siellä on periaatteessa ohituskielto, mitä ei juuri valvota eikä noudateta.
Ruokahuolto on leipää, hedelmää, suolakurkkua, patukkaa, kahvia, mehua, urheilujuomaa, yöllä lämmitä pussikeittoa. Lomissa saa lihakeittoa ja Sognefjellin huipulla on vohvelipannu koko ajan kuumana.
Paikka lunastettu, mutta pari kaveria jäi ilman. Saako tuonne mistään peruutuspaikkoja tai onko parempaa tietoa ulkomaalaiskiintiöstä?
Menee spekuloinnin puolelle, joukkueille taitaisi olla vielä paikkoja.
Paikka lunastettu, mutta pari kaveria jäi ilman. Saako tuonne mistään peruutuspaikkoja tai onko parempaa tietoa ulkomaalaiskiintiöstä?
Menee spekuloinnin puolelle, joukkueille taitaisi olla vielä paikkoja.
Kysy Eirikiltä. Häneltä saatiin paikat kiintiöstä, joka jaettiin ennen ilmoittautumisen alkamista.
eirik.thorgersen@styrkeproven.no
Sent from my iPad using Tapatalk
Kiitos JiiH. Oletko tulossa loppiaisena Rööriin, joskus siellä nähty ja konsultoitu Norjan tapahtumista, Styrkestä ainakin.
En ole tulossa Rööriin, mutta olen auliisti konsultoitavana täällä tai yksäreillä.
Kysy Eirikiltä. Häneltä saatiin paikat kiintiöstä, joka jaettiin ennen ilmoittautumisen alkamista.
eirik.thorgersen@styrkeproven.no
Sent from my iPad using TapatalkEi ole suomimäärä (yht. 19) lisääntynyt listoilla viime aikoina, kuis kävi?
Asia kesken, mutta pahalta näyttää kaverin 🇸🇪 kohdalla. Eirikille on kirjoitettu kyllä, odotetaan vielä.
Epävirallisen tiedon mukaan tämäkin tapahtuma on peruutettu. (Kaveri saanut sähköpostilla vastauksen.)
Ilmeisesti nyt toukokuun aikana pitäisi tulla myös virallinen vahvistus.
Tätä tilannetta on tullut seurattua ja pohdittua kuinka käy. Onko JiiH:llä spekulointia/tietoa JR:n suhteen?
Kyselin viime viikolla järjestäjiltä ja sanoivat että tänään torstaina 7.5 tehdään päätös.
Norjassa on kielletty yli 500 hengen yleisötilaisuudet syyskuun alkuun saakka, joten henkeään ei kannata pidätellä.
Meidän ryhmältä on majoittaja peruuttanut majoituksen ja paikallinen lentoyhtiö lennot.
Viimeinen niitti: https://styrkeproven.no/artikler/nyheter/avlyser-jotunheimen-rundt
JR:ltä saatu käännös rahojenpalautuksesta
Dear participant
*
The Coronavirus epidemic has hit us with full force and cancellation of all our three races scheduled before the summer. We are still hoping for Oslo - Laerdal Aug 22nd 2020.*
*
The automated refund procedure has now been tested. Our company and partners have been exposed to furloughing and as a result - the refund procedure has this taken more time to complete than anticipated.*
*
Participants having paid with invoice and registred with vouchers - please contact Styrkeproven at*post@styrkeproven.no*for your refund.*
*
Our Terms and conditions stipulates a 50% refund of the registration fee only. Ordered wests will be 100% refunded.*
*
We have also received many supporting letters were participants are offering their support and not requesting their refund. Styrkeproven is very grateful for this support.*
*
To obtain your refund:
*
Log in to you profile (EQ timing)*
Add you IBAN acct number
Update
*
The refund procedure will be open for 6 (six) weeks. After 6 weeks (July 10th 2020) the refund procedure will be closed.
Also - please be informed - There is no option to forward you registration to 2021.
JR:ltä saatu käännös rahojenpalautuksesta
Dear participant
*
The Coronavirus epidemic has hit us with full force and cancellation of all our three races scheduled before the summer. We are still hoping for Oslo - Laerdal Aug 22nd 2020.*
*
The automated refund procedure has now been tested. Our company and partners have been exposed to furloughing and as a result - the refund procedure has this taken more time to complete than anticipated.*
*
Participants having paid with invoice and registred with vouchers - please contact Styrkeproven at*post@styrkeproven.no*for your refund.*
*
Our Terms and conditions stipulates a 50% refund of the registration fee only. Ordered wests will be 100% refunded.*
*
We have also received many supporting letters were participants are offering their support and not requesting their refund. Styrkeproven is very grateful for this support.*
*
To obtain your refund:
*
Log in to you profile (EQ timing)*
Add you IBAN acct number
Update
*
The refund procedure will be open for 6 (six) weeks. After 6 weeks (July 10th 2020) the refund procedure will be closed.
Also - please be informed - There is no option to forward you registration to 2021.
Melko reilut ehdot: saat takaisin puolet tai et mitään.
Laitoin viestiä joku aika sitten, jossa ehdotin osallistumisoikeuden siirtoa vuodella eteenpäin. En ole saanut vastausta.
Miten häggensin porukoiden pläni? Oletteko ehdottaneet siirtoa ja saaneet vastausta?
Meinaan, näillä ehdoilla on Styrke-organisaation järjestämät tapahtumat nähty ja koettu. Muitakin varmaan Norjassa löytyy.
JiiH? Onko tämä normi-norjalaista kusetusta? Tämähän on ansaintalogiikaltaan loistava. Ole järjestävinäsi tapahtuma, älä järjestä, palauta vain puolet osallistumis-/pääsymaksuista.
Sent from my iPad using Tapatalk
Reilummat ehdothan nuo taitaa olla kuin Finlandia-hiihdossa, joka peruuntui ihan vaan kun järjestäjä ei saanut latua aikaiseksi. Että osaa ne kusettaa muutkin kuin norjalaiset.
Pitikö Finlandia ilmoittautuneiden rahat?
Sent from my iPad using Tapatalk
Tietääkseni piti (en siis ollut ilmoittautunut), ensi vuodesta saisi 50 % alennusta. Sinänsä lopputulos sama, mutta pitää osallistua ensi vuonna että saa sen 50 %.
Hävettää olla suomalainen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Melko reilut ehdot: saat takaisin puolet tai et mitään.
Laitoin viestiä joku aika sitten, jossa ehdotin osallistumisoikeuden siirtoa vuodella eteenpäin. En ole saanut vastausta.
Miten häggensin porukoiden pläni? Oletteko ehdottaneet siirtoa ja saaneet vastausta?
...
Emme tuota ehdottaneet, kun jostain luin aikaisemmin ettei siirto ole mahdollista.
Emme tähän vielä luovuta, vaan ensi vuonna on tarkoitus kyllä mennä - ainakin suurin osa. Ei noilla järjestäjilla ole kassaa, jonka varoista kuitataan huonojen vuosien tappiot. En sen tarkemmin ole selvitellyt, mitkä kaikki kiinnitetyt kustannukset heillä on.
Finskillä on vielä HEL-OSL-HEL lennot vielä kiinni, eli siitä saattaa tulla lisää tappiota. Siirtää voi jossain määrin, mutta tuskin mitään tarpeellista siitä keksitään. Käydään vaikka Oslossa juomassa yhdet oluet.
Tromsö sky race juoksukisa peruuntui Norjassan myöskin eivätkä palauttaneet yhtään mitään Eikä ensi vuoteen mitään muuta kuin että tervetuloa uudestaan ja maksa kokonaan uusiksi sitten. Lahjoittivat kuulemma punaiselle ristille kysymättä maksaneen mielipidettä tai halua osallistua hyväntekeväisyyteen.
Jos maksoi luottokortilla, saisiko rahat takaisin luottokorttifirmalta?
Sent from my iPhone using Tapatalk
JiiH on vuosia kehunut JR fillarointia, reittiä ja maisemia etenkin, ja nyt kun pari vuotta on pyrkinyt viivoille tuota kokemaan niin kärsivällisyys kasvaa kun ei vieläkään pääse. Mutta ehkä se alleviivaa hyvää tavoitetta, niin kuin Patilz sanoo, on sitten mitä vanhana keinutuolissa muistelee....Terveys edellä-teemalla. Mutta kesä tulee silti ja pitkätkin lenkit. Voimia ja tavoitteita sekä unelmia kohti. Ei anneta periksi.
JiiH on vuosia kehunut JR fillarointia, reittiä ja maisemia etenkin, ja nyt kun pari vuotta on pyrkinyt viivoille tuota kokemaan niin kärsivällisyys kasvaa kun ei vieläkään pääse. Mutta ehkä se alleviivaa hyvää tavoitetta, niin kuin Patilz sanoo, on sitten mitä vanhana keinutuolissa muistelee....Terveys edellä-teemalla. Mutta kesä tulee silti ja pitkätkin lenkit. Voimia ja tavoitteita sekä unelmia kohti. Ei anneta periksi.Meidän remmi ei edes lähtenyt yrittämään tätä vuotta kun olisi pitänyt kiinnittää matkustuskustannuksia jo viime vuoden puolella. Mutta emmeköjän ensi vuonna yritä uudelleen.
Näytti nyt tulleen JR:n faceen "Virtuaalinen JR" eli voisi ajaa itse kesä-elokuussa. Eipä innosta.
Perjantaina 1.7 klo 18 se sitten näillä näkymin vihdoin toteutuu. Eli Eduardon kanssa startataan suurelle tuntemattomalle. Valmistautuminen ei ole mennyt ihan putkeen; on ollut polvivaivoja ja viimeksi kuukausi sitten korona. Silleen "ei lievänä". Yö-Pirkka + lisälenkki oli aika karu kokemus.
Matkailuautolla (vielä pientä laittoa vaativa :rolleyes:) lähdetään kaksistaan, eli aikaisemmista suunnitelmista poiketen meillä ei ole tapahtumassa omaa huoltoautoa. Maltilla, siis oikeasti maltilla, liikkeelle.
To be continued...
Totta kirjoitat, PatilZ. Minullakin ollut mielessä, että olisihan tuon voinut jo pari vuotta sitten polkaista mutta maailman tapahtumat tuovat Jiiärrän juuri nyt haasteeksemme. ikävä työmatkaonnettomuus vei tärkeän kuskin kolmikostamme. En ole liikoja listoja selaillut, onko Suomesta useampia porukoita tulossa mukaan. Pari hyvää treeniä vielä alle ja sitten alleviivataan vanhaa kestävyysharjoittelun teemaa, " levossa kehittyy". Pidetään peukkuja myös matkailuautolle....
Fillarifoorumi on melkein unohtunut viime vuosina, mutta nyt piti tulla ihan varta vasten katsomaan, ovatko PatilZ ja Eduardo lähdössä Jotunheimin kiertoon, ja ovathan he, mainiota!
Tämän hetken sääennusteet näköjään lupailee kovin märkää keliä, mutta toisaalta onneksi ei kylmää eikä tuulista. Mutta nämähän ehtii vielä muuttua.
Tsemppiä, peukkuja, ja kaikkea sen suuntaista! Muistakaa santsata vohveleita Sognefjellilla.
Kiitos JiiH tsempistä, sillä oli käyttöä. Kiitos myös Patilzille kyydistä, oli pitkä jotos sekä paikan päälle että itse reitti haastoi miestä ihan kunnolla. Tällainen 96 kg mäkiorava ei ollut ihan omimmillaan mutta sinnikkyys riitti maaliin ajassa 26.33. Lähdössä oli lämmintä ja puoleen väliin mennessä ehti jo liki jäätyäkin. Vuorokauteen mahtuu monenlaista tunnelmaa ja olotilaa. Ehkäpä tiukin hetki oli noin 250 km kohdalla kun on tunnustettava että jo vähän tuntuukin ja olosuhteet ovat haastavat ja silti maaliin aika pitkä lenkki, 180 km....Mutta niinkuin usein käy, jokin yllättäväkin juttu tuo voimia ja sisua, nyt se oli mies Bergenistä, Ingebritsen, joka oli Lomissa keskeytysfiiliksissä mutta puhui kolmannesta vuoresta niin kunnioittavaan sävyyn että vain äijät pystyvät sen selvittämään. No, tehtiin se temppu sitten yhteistuumin ja loppumatka kielikylpyä ruotsi/englanti ja Kannustimme toisiamme. Isoimmat alamäet viimeisen 6 h suhteen tulin pelkillä etujarruilla, kun takajarrut tulivat tiensä päätyyn. Onneakin oli, kun selvisin. Maalissa oli hiljainen olo, Ystäväni PatilZ oli vastassa matkailuautonsa kanssa. Niin myöhään tulin, että ilman ystävääni olisin varmaan Sogndalissa vieläkin...Tänään poljin Turengissa 50 km lenkin, tähän asti meni jalkoja herätellessä. Upea reissu, vaativa lenkki ja JiiHille tiedoksi että oli niin hyviä rieskaleipiä, että kolmannen kukkulan päällä yksi vohveli riitti, kermalla ja mansikkahillolla tottakai.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.