PDA

Näytä tavallinen näkymä : Brittien alentunut hintataso, kiitos Brexit

Jopotuinen
15.10.2016, 11.25
Mitähän varteen otettavia kauppoja tuolla?
Nyt ostokset taitavat suuntautua enimmäkseen Saksaan, mutta punnan halventuminen n. 0,25 snt vuoden takaiseen saa hoksottimet kääntymään sinne päin. Satasen ostoksestahan tuo tietää jo n. 25€ alennusta.

Toki tavara, joka heille tuontitavaraa, näkyy vastaavasti kohonneena hintana, mutta kai jotain osia valmistavat siellä itse.

Jar56
15.10.2016, 11.37
Wiggle taitaa olla tuolta mutta hinta taso ei ole kyllä pikaisen silmäyksen jälkeen kyllä laskenut ehkä täytyy odottaa vielä vähän aikaa

Puskis
15.10.2016, 14.17
Wigglellä ja monella muulla on nykyään eri hinnat paketin kohdemaasta riippuen. 575£ Britteihin maksava pyörä esim. 647,65£ tai 744,15€ Suomeen.

taitavat vielä huijata kurssimuunnoksissakin, eli kannattaa maksaa puntina.

JohannesP
15.10.2016, 15.54
Juuri eilen selailin brittien nettikauppoja läpi (mm. evans, merlin, ribble) ja hintojen puolesta ei tullut mitään wau elämyksiä. Ainut mitkä jäi mieleen oli maantieosasarjojen hinnat mitkä vaikutti edullisilta, mutta eipä tuollaisellekkaan ole tarvetta.

MacKonte
15.10.2016, 17.57
Saattaa Brezitin valuuttakurssiale toimia vain paikan päällä briteissä punnilla ostettaessa. Useita nettiostoja briteistä eri alan liikkeistä ja aina hinta muuttuu, kun kohdemaa muuttuu Suomeksi - samoin valuutta muuttuu euroiksi. Tästä hiljan juttelin paikallisen myyjän kanssa ja hänkin uskoi näin olevan.

Lomalla on tarkoitus poiketa Evansilla katsomassa hintatasoa.

JaniM
15.10.2016, 18.56
Saattaa Brezitin valuuttakurssiale toimia vain paikan päällä briteissä punnilla ostettaessa. Useita nettiostoja briteistä eri alan liikkeistä ja aina hinta muuttuu, kun kohdemaa muuttuu Suomeksi - samoin valuutta muuttuu euroiksi. Tästä hiljan juttelin paikallisen myyjän kanssa ja hänkin uskoi näin olevan.

Kannattaa huomioida että Briteissä on pienempi ALV eli 4% tulee heti "takkiin" kun joutuvat perimään Suomi-ALV:n.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvonlis%C3%A4vero

Olli L
16.10.2016, 08.16
Kannattaa huomioida että Briteissä on pienempi ALV eli 4% tulee heti "takkiin" kun joutuvat perimään Suomi-ALV:n.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvonlis%C3%A4vero

Ja hinnassahan ALV:n neljän prosenttiyksikön ero näkyy n. 3,3 % korotuksena.

V-P.V
17.10.2016, 20.36

Jep. Ainakaa PlanetX:ltä en onnistunut ostamaan punnalla. Ostoskoriin asti meni ok mutta maksuvaiheessa kääntyi heidän tuotteesta ilmoittamaan euromäärään.
Vajaan tontun pyörästä "ale" olisi tietysti ollut mukava mutta osiinsa nähden sain kuitenkin mielestäni edullisen fillarin.

noniinno
17.10.2016, 21.46
Kuukausi sitten sitten vielä onnistui paypalilla puntamaksu, Visan muunnoskurssilla. Tiedä sitten paljonko oikeasti säästyi.

tempokisu
17.10.2016, 22.55
Just minuutti sitten PayPalilla onnistunut "voitto" ja puntamaksu. Hyvät kaupat tuli ainakin mun kannalta.

Username.
18.10.2016, 11.03
Jep. Ainakaa PlanetX:ltä en onnistunut ostamaan punnalla. Ostoskoriin asti meni ok mutta maksuvaiheessa kääntyi heidän tuotteesta ilmoittamaan euromäärään.
Vajaan tontun pyörästä "ale" olisi tietysti ollut mukava mutta osiinsa nähden sain kuitenkin mielestäni edullisen fillarin.
Viikko sitten onnistui punnilla maksu, kun tilasin pyörän. Maksoin Paypalilla. Rahaa säästyi noin ~70 € kun maksoi punnilla.

V-P.V
18.10.2016, 14.40
^Itse maksoin suoraan Visalla kun en omista PayPalli tiliä.

Jenkka
18.10.2016, 16.22
Huomatkaa myös, että visan muuntokurssi on aika syvältä. Virallinen kurssi näytti mun kaupassa 2356 euroa ja Visalla tuli maksettavaa 2412 jotain....

noniinno
18.10.2016, 16.31
^Eipä se paypalin kurssi sen parempi juurikaan ole.

kauris
18.10.2016, 19.58
Keskimäärin paypalin vaihtokurssi on ollut mielestäni hieman huonompi kuin Visan tai Mastercardin. Paypalilla maksaessa voi valita kumpaa haluaa käyttää, paypalin vaihtokurssia vai luottokorttiyhtiön vaihtokurssia. Itse olen valinnut jälkimmäisen. Lisäksi tosiaan valinnut veloituksen itse kauppiaalta tapahtuvan punnissa. Koska kauppiaan kurssi eurolle on vielä huonompi kuin paypalin. On toiminut useimmissa paikoissa.

kauris
18.10.2016, 20.01
Minulle on tulossa postissa maantiepyörän runko saarivaltiosta (Mango bikesilta). Kun joudun tilaamaan myös jotain kamaa kohta, pitää vertailla (kuten aina muutoinkin teen) muutamat saksakaupat ja englannin parit liikkeet. Lisäksi suojia (kypäriä ja polvi- ja kyynärsyndejä) on usein kannattanut tilata Englannista, koska heillä on ollut alvi niihin 0%. Tiedä sitten onko enää ja veloittaako osa liikkeistä Suomen alvin jos etämyynti on Suomeen suurta.