Näytä tavallinen näkymä : Kestääkö Continental Grand Prix 4000 S II 28-622 soraa?
Myyntiepyörässä on 23-622 ja cyclossa mitä olen katsellut on sama nakki, mutta 28-622 koolla. Onko kokemusta kestääkö tuo rengas useamman kilometrin pätkiä soralla? Nykyisessä cyclossani on Marathon Plus 28" SmartGuard 32-622 joka on varmasti kestävämpi.
Kyllä se todennäköisesti kestää, mutta eri asia onko järkevää. Ainakin pikku viiltoja varmaan kertyy pintaan nopeammin kun soralla ajelee. Tosin ei nekään mikään maailmanloppu ole.
Juurikin tuo marathon on järkevämpi niinkuin ajattelinkin.
Kaksi aivan erillaista rengasta, toinen suojattu peruskumi ja toinen kisarengas, aika paha vertailla... Aikoinaan ajanut tuubeillakin 20km sepelimurskassa ja samallaisen renkaan puhkaissut melkein tuoreeltaan asfaltilla, aika pitkälti homma tuurista kiinni...
Luonteri-pyöräilyn voittaja Antti Lehikoinen ajoi 95 km kisan läpi 28-koon Contin GP 4000 S II renkailla. Reitistä on sora -ja hiekkatietä noin 75 km, loput päällystettyä.
MacKonte
14.08.2016, 21.05
Marathonin tilalle laittaisin cycloon Continental Cyclocross Speedin. Rullaa paremmin, taitaa olla kevyempi eikä kestävyydessäkään haviä. Maantiepyörään 4000 S II on oma ykkösvalinta.
Marathonin tilalle laittaisin cycloon Continental Cyclocross Speedin. Rullaa paremmin, taitaa olla kevyempi eikä kestävyydessäkään haviä. Maantiepyörään 4000 S II on oma ykkösvalinta.
Tai sitten 4seasonin, jos haluaa kapeampaa ja maantiemäisempää rengasta. Erillaisiahan nuo ovat ajaa leveyseron vuoksi.
Cyclocross speed on tosiaan ihmeen nopea rengas, mutta kyljet eivät ole siinäkään mitenkään erityisen vahvat.
Minulta on hajonnut noita kaksi sivuista ja talven jälkeen kaikista renkaista alkoi puskemaan kyljistä kankaiden lankaa läpi. En tiedä olisiko rengas purkautunut jos langasta olisi vetänyt tarpeeksi.
Speedit olivat kuitenkin oikein kivat renkaat touring reissulla, joka oli pääasiassa asfalttia. Seuraavaksi noiden tilalle tulee schwalben g-onet tubeleksena.
Munarello
15.08.2016, 09.25
Ja minä ajoin saman lenkin saman renkaan 25-millisellä versiolla. Lisäksi olen ajellut sillä surutta kesän mittaan kaikenlaista soraränniä ongelmitta. Minulla on kestänyt toistaiseksi antautumatta kertaakaan, mutta kaiketi muilla on ollut huonompiakin kokemuksia. Contin CC Speed on omastakin mielestä oikein kiva vaihtoehto krossariin.
Luonteri-pyöräilyn voittaja Antti Lehikoinen ajoi 95 km kisan läpi 28-koon Contin GP 4000 S II renkailla. Reitistä on sora -ja hiekkatietä noin 75 km, loput päällystettyä.
Kakkossijakin taidettiin ajaa juuri samoilla renkailla...
Kakkossijakin taidettiin ajaa juuri samoilla renkailla...
Contin GP 4000 S II näkyy olevan kun suurentaa kuvaa, jonka otin tokana maaliin tulleesta pyöräurheilijasta.
GP 4000 S:n suurin ongelma sora-ajossa taitaa on kylkien olematon suojaus. Kyljet saa siis ajamalla paskaksi jos ei pidä varaansa. Renkaan kulutuspinta on periaatteessa ihan riittävän vahva ainakin väliaikaiseen soralla ajamiseen.
Mr. Kape
17.08.2016, 22.42
Olen ajanut otsikon mukaisilla renkailla 25mm koossa tänä kesänä monia kilsoja sorateitä ja hyvin on kestänyt - välillä aivan sileää ja välillä isompaakin irtosoraa. Olen ajanut jopa MK-vetoa about 30mm sepelissä sekä "rauhakseltaan" läpi tietyömaasta jossa oli 40mm sepeliä.
Kuski about 70kg.
Maantiesora ei ole ongelma contille. Sora soralla painuu aina sen verran, ettei se syö läpi, mutta sora/sepeli kovan asfaltin päällä menee kumiin ja aikaa myöten, jos niitä ei napsi pois, syö itsensä sisään.
Kuten edellä mainittiinkin kyljet on arat, mutta normaali maantiesora on sen verran pyöreäksi kulunutta, ettei siinä ole leikkausominaisuuksia. Karkea sepeli saattaa viillellä. Kyllä minä olen päästellyt surutta kaikki sorapätkät niin paljon kuin on varaa kantata mutkaan sorapatjalla.
The flying Chocobo
18.08.2016, 09.54
Komppaan Fuugan kommenttia täysin. Omien kokemusten perusteella 23 ja 25 millisistä versioista tilanne on juuri tuo. Äkkiseltään uskoisin että 28mm on isomman ilmatilansa ansiosta hiukan paremmin kestävä kuin nuo kaposemmat.
Contin GP 4-Seasoneilla 28-622 ajettu yli 4000 km ilman puhkeamista. Suurin osa asfaltilla, silloin tällöin sorapätkiä. Nyt alkavat olla loppu, kyljistä pukkaa lankaa ja kulutuspinnat runsaasti pieniä viiltoja soratiepätkistä muistuttamassa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.