Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe:n uudehkot 26'' pistosuojatut maastorenkaat halkeilee..
Mikähän mahtaa olka vikana.. Huhtikuussa ostin kyseiset kumit, heinäkuussa takarengas näytti tältä;
http://aijaa.com/CLVE7i
Sain ilmaseks uuden kumin, 'vanha' laitettiin reklamaationa valmistajalle. Nyt jälleen kumissa on halkeamia... Etukumissa myös. Pidän ainakin 0,5 baria alle maksimirajan paineita. Onko virheellinen valmistuserä vai mikä mättää? Eihän uusien kumien pidä tolleen halkeilla?
Läskimasa
14.08.2016, 12.02
No ei tarviis halkeilla vielä tuolla aikaa. Pyydä uusia niin kauan kuin saat. Eipä tuo sinällään mitään haittaa, vielä tuossa vaiheessa. Mutta tuskin on monivuotisetkaan. Näkeehän tuota pykimää toki monessa muussakin renkaassa, tänä päivänä ei tusinatuotteen laatuun satsata kuin just välttämätön.
Joo taidan ensviikolla käydä taas vierailemassa pyöräliikkessä. Alkuperäset ulkokumit ei halkeillu yhtään vaikka pidin kokoajan maksimi paineita.
Tuollaisilla halkeamilla vain inhoittava taipumus kerätä kiven siruja ja puhkoa renkaat...
Pyöräliikkeen mukaan kumin vauriot liittyvät liian vähäiseen paineeseen, mikä ei kylläkään ole mahdollista. Olen pitänyt aina vähintään 3 barissa paineet, kun minimi on n. 2 baria. Ja tarkistanut vähintään kerran viikossa. Koskaan eivät paineet ole olleet edes 0,5 baarin päässä minimistä. Sanoivat ottavansa valmistajaan yhteyden sillä kyseisten kumien pitäisi olla kestäviä, kisakumeja kuulemma ovat.. Huomenna saan kuulla, mitä he ovat mieltä.
Itsellä takana minimissä 1.8 barissa ja edessä 0.2bar alle minimin sisureilla. Hyvin on pitoa, eikä lyö vanteille läpi, kun ei tarkoitus ole tahallaan kanttikiviä päin vetää. Renkaissa ei mitään vikaa tai repeämiä.
Säilyttäny fillaria kuumassa paikassa auringonpaisteessa? Esim lasitetulla parvekkeella
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Tosiaan, kun kovilla paineilla esim. auringossa säilyttää niin moista esiintyy, toisaaltaan ei noin nopeasti sekään tapahdu. Mitkä renkaat ja sisäkumit?
Kuvan mukainen ongelma on selkeästi pinnassa käytetyssä kumisekoituksessa.Valtaosassa rengassekoituksia käytetään luonnonkumi- butyyli sekoitusta. Ensimmäisen säilyvyyteen vaikuttaa selkeästi sekoitukseen lisätyt suoja-aineet ja niiden määrä ja tietysti kasauksen jälkeisen paistamisen onnistuminen. Itse paistamisprosessi on tarkka oikeasta ajasta. Kumi itsessään on herkkä auringon valolle ja otsoonille. Optimaalinen säilytys on +15c ja mahdollisimman tiiviissä suljetussa pussissa, johon ei auringon valo pääse. Tätä yhtälöä ei tietysti pyörän kohdalla ole helppo toteuttaa :). Ehkä välttelisin pyörän säilytystä suorassa auringonvalossa. Jos pinta alkaa halkeilemaan on peli mennyttä ja uusien hankinta vakavassa harkinnassa.
En ole säilyttänyt auringossa, pyörää säilytän pyöräkellarissa. Eikä kyllä tosiaan noin äkkiä pitäisi halkeilla vaikka olisikin ollut auringossa. Tosiaan kun mulla vielä oli fillarin mukana tulleet alkuperäiset ulkokumit sellaset reilu 2 vuotta, pidin suurinpiirtein jatkuvasti aivan lähellä maksimi paineita eikä mitään halkeilua kyllä osunut silmään..
Melkeempä kysäsisin suoraa schwalbelta mielipidettä mistä moinen johtuu. Ettei vaan pumpussa oo mittari rikki ja paineet on yli maksimin? Alipaineilla halkeaminen alkaa kyljestä. Siitä mistä rengas taipuu
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.