PDA

Näytä tavallinen näkymä : Miltä tuntuu kulunut rengas?

Kauno
12.04.2016, 10.45
Viime syksynä ja viimeistään nyt keväällä totesin, että en enää luota pyöräni peräpäähän. Käännöksissä ja alamäessä pyörä tuntuu epävakaalta, ikään kuin lähtisi alta. Kovasti olen yrittänyt selvittää puuttuuko pinnoja tai onko takavanne vääntynyt vinoon, mutta vikaa ei löydy.

Takarengas on kieltämättä keskeltä kulunut. Siinäkö on syy? Varmaan tyhmä kysymys, mutta olen pyöräillyt yli 35 vuotta enkä koskaan ole vaihdattanut renkaita kulumisen vuoksi. Samoilla on menty kunnes sepeli on pistänyt renkaan päreiksi tai pyörä on varastettu. Pyörä on 3-vaihteinen perustunturi, jossa on kohtalaisen kapeat renkaat.

EsaJ
12.04.2016, 12.02
Viime syksynä ja viimeistään nyt keväällä totesin, että en enää luota pyöräni peräpäähän. Käännöksissä ja alamäessä pyörä tuntuu epävakaalta, ikään kuin lähtisi alta. Kovasti olen yrittänyt selvittää puuttuuko pinnoja tai onko takavanne vääntynyt vinoon, mutta vikaa ei löydy.

Takarengas on kieltämättä keskeltä kulunut. Siinäkö on syy? Varmaan tyhmä kysymys, mutta olen pyöräillyt yli 35 vuotta enkä koskaan ole vaihdattanut renkaita kulumisen vuoksi. Samoilla on menty kunnes sepeli on pistänyt renkaan päreiksi tai pyörä on varastettu. Pyörä on 3-vaihteinen perustunturi, jossa on kohtalaisen kapeat renkaat.

- Rengaspaineet
- Pinnat löysällä
- Takarengas ei kunnolla kiinni rungossa
- rengas kulunut kantikkaaksi

Katso nuo ja palaa takaisin vastauksineen...

Kauno
13.04.2016, 09.48
Kiitos. 80-luvulla kilpapyöräilyä harrastanut työkaveri katsoi pyörää eikä löytänyt vikaa. Eturenkaaseen kun verrattiin, niin takarengas on kuluneempi kuin tajusinkaan. Uraa on lähinnä renkaan reunoilla. Tuon perusteella vaihtoon menee.

TimoF
19.04.2016, 14.15
Do you even drift bro? :eek:

https://40.media.tumblr.com/tumblr_m1w6pzhwVG1rpqykzo1_500.jpg

Jältti
22.04.2016, 17.06
Vanteen (puuttuva)laakerointi voi tehdä muljahtelua. Eli jos sieltä pari kuulalaakeria on päässyt pois tai menny pas-2. Kokeileppa sivusuunnassa onko klappia vanteessa.