Näytä tavallinen näkymä : Juomulliset sisärenkaat - mikä idea?
Takarenkaan sisärengas rikkoontui itsekseen. Siinä oli juomukondomin tapaisi juomuja ja sisärengas rikkoutui yhdestä juomukohdasta juomujen suuntaisesti - uudessa sisärenkaassa moisia juomuja ei ole.
Mikähän idea niissä? Ainakin aiheuttavat rikkoutumisvaaran.
Varmaan muillakin käyttäjillä vastaavanlaisia ikäviä kokemuksia em. tyyppisistä sisärenkaista (sisärenkaan merkkiä en muista, mutta saattoivat olla Continental-merkkiset). Uudet sisärenkaat Spectra-merkkiset. Onneksi huomasin ajoissa ettei em. merkkinen ulkorengas mennyt pilalle.
Muu huomautus. Miksi sisärenkaat tyhjenevät itsekseen? Ajan erittäin varhain aamulla ja laitoin nastarenkaat. Ne valmiiksi vanteella, mutta yllättävän tyhjät n. puolen vuoden käyttämättömyyden jälkeen.
Laita kuva. Renkaasta, ei kondomista.
Minulla ei ole omaa tallennustilaa netissä kuvia varten, joten kuvaa (tästäkään kuten eräistä muistakin pyydetyistä asioista) en pysty lähettämään. Mikä olisi helppokäyttöinen tallennustila (muu kuin joki some-sovellus).
Itse käytän pinkbike.com sivustoa vähänkään pyöräilyyn liittyvien kuvien tallennuspaikkana ja sinne viedyn kuvan sitten linkitän tänne foorumille.
edit: Jotenkin tästä ketjusta tuli mieleen tämä vuosia sitten pinkbikeen tallentamani kuva englantilaisen pyöräliikkeen hauskasta tavasta pakata lähetettävä postipaketti.
http://ep1.pinkbike.org/p4pb2938600/p4pb2938600.jpg
Michelinin tuoteelosteesta kopioitua (Verkkokauppa.com)
622 x 32-42 mm
Presta-venttiili, 40 mm
Paikkautuva Protek Max -tekniikka
Turvallisuutta ja luotettavuutta. Protek MAX sisärenkaan pinta on rypytetty. Rengas pysyy paikallaan vanteessa paremmin. Piston sattuessa rypytyksen ja sisällä olevan paikkausnesteen yhdistelmä paikkaa reiän välittömästi.Voit jatkaa ajoasi heti! Hieman neliskanttisen profiilinsa ansiosta rengas asettuu vanteen ja renkaan sisälle optimaaliseen asentoon eikä missään tilanteessa pääse liikkumaan.
http://ep1.pinkbike.org/p2pb12824835/p2pb12824835.jpg
Tuossa ei ole rikki, mutta samantapainen sisärengas meni rikki juomujen suuntaisesti. Vika näkyi rengasta vähän venytettäessä.
Useissa renkaissa moinen juomutus, tuskin mitään tekemistä rikkoutunisen kanssa.
Suburban
25.10.2015, 13.06
Samanlaisa juomuja on ollut aina myös autojen sisärenkaissa. Nykyään sisärenkaat toki ovat aika harvinaisia autoissa, lähinnä joku kilpailu yms. erikoiskäyttö.
En tiedä mitään sisärenkaiden valmistuksesta, mutta niin olen maalaisjärjellä päätellyt että tuo vahvistettu kohta on renkaan saumakohta. Olettaen että rengas valmistetaan ensin pitkäksi putkeksi, pätkitään sopivaan mittaan ja liitetään sitten itseensä renkaan muotoiseksi.
Joka tapauksessa nimen omaiset juomut aiheuttivat sisärenkaan rikkoutumisen, sillä rikkoutuminen oli juomujen suuntainen ja juomun vierestä poikkittainen rikkoutuminen. Mitään ulkoista syytä sisärenkaan rikkoutumiseen ei ollut. Mikään ei mennyt läpi ja ulkorenkaan sisäpinta oli kaikin puoli ok lukuun ottamatta pientä kulumista sisärenkaan lievän liikkumisen vuoksi.
Tuskinpa aiheuttivat.
Saattoi olla tai sitten ei!
Jos juomukortonki puhkeaa ja tulee avioliiton ulkopuolinen lapsi, onko se juomun vai kortongin vika?
Mulla on kanssa joku halpis sisuskumi revennyt tuollaisesta juomusta/saumasta, merkistä ei mitään muistikuvaa..
Aivan halpis kumi ei mulla ollut (ehkä Continental). Jäi kuitenkin niin ikävä kokemus, etten enää juomullista sisärengasta käytä.
PuffySticker
02.12.2015, 21.40
Kerran mennyt juomullinen kumi rikki käytön aikana juomun kohdalta. Oli jotain erikoista merkkiä.
Edit: ei ole kuvaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.