Näytä tavallinen näkymä : CX rymistelyyn renkaat
Onko kellään kokemuksia heittää seuraavasta rengasparista.
http://www.bike-discount.de/en/buy/continental-cyclox-king-racesport-32-622-foldable-142857/wg_id-658
http://www.bike-discount.de/en/buy/challenge-grifo-33-cross-open-folding-137493/wg_id-658
Vastais nyt joku:)
Minuukin kiinostais ostaa 33mm:set (vois ajaa jonkun kisan) mutta hiekotussepeliä kestävät cx renkaat.
Xplor mso:t muistaakseni joku kehu kestävän (olikohan stenu), onkohan niissä väliä ottaako 60tpi vai 120tpi kestävyyden kannalta?
Ainakaan contin speedit ei kestä jotka muuten olisi olleet hyvät renkaat mun ajoihin.
Mistään noista ei ole kokemusta, mutta kaverilla on nämä http://www.bikerumor.com/2012/11/19/review-maxxis-raze-cyclocross-tires/, eivätkä ole ilmeisesti puhjennut kertaakaan sekalaisessa kaupunki/maantie/gg/maastoajossa. En tiedä onko hiekoitussepelillä ajellut. Olen kokeillut noita lyhyesti, ja rullaavat hyvin myös asfaltilla. Ainakin bikesterissä (http://www.bikester.fi/maxxis-raze-cx-maantiepyoran-renkaat-35-622-kevlar-musta-323314.html) näyttäisi olevan myynnissä. Nimellinen leveys on siis 33 mm tuosta linkin otsikosta huolimatta.
Vittoria XG Pro voisi olla noihin spekseihin myös sopiva. 33 mm CX-kisarenkaat, mitkä kestävät hiekoitussepeliä, voi olla vaikeasti yhdistettävissä. Kumpaa noista haluaa painottaa on ehkä ensin päätettävä. Esimerkiksi nuo aloitusviestin Continentalit tai vaikka Schwalben Racing Ralphit, ovat ihan ok kisarenkaita, mutta tappajasepelille ne ei pärjää.
Maxxiksen Razet rullaa hyvin, mutta kuluu keskeltä asfaltilla ajellessa nopeasti, jolloin muuttuu kulmikkaaksi kantatessa. Aika pieni ilmatila niissä muistaakseni myös, olisivatkohan olleet Open Prolla n. 31 mm leveä.
Open Pro Grifo rullaa hyvin ja on mukava ajaa. V-mäinen asentaa ekalla kerralla. Pehmeällä kaarrepitoa voisi olla vähän enemmän, mutta veto- ja jarrutuspitoa on hyvin. Reilu ilmatila eli Open Prollakin nimellismittansa kokoinen ja leveämmällä vanteella helposti 34-35 mm. Joillain ollut ongelmia kulutuspinnan kiinnipysymisen kanssa noissa nahkakylki-Challengeissa. Se edullisempi taittuva 60tpi Grifo on ihan hyvä rengas myös ja yllättävän kulutuskestävä. Märillä juurillä liukkaita molemmat. Sittenhän noista on nykyään myös uusi 120tpi Grifo Race, jonka saatavuus on kyllä huonompi.
Jos ei ole tarkoitus ajaa lisenssikisoja, niin ottaisin jonkun 35-millisen ehkä ennemmin (ellet sitten ehdoin tahdoin halua haastaa itseäsi kapeammilla...). Ritchey WCS Shield tai WTB Cross Boss esimerkiksi. Ritseillä ajelin viime syksyn Hel CX:t ja VPCX:t. Ensi syksyksi taidan ottaa Cross Bossit testiin.
...piti vielä lisätä, että nythän ei taida vielä olla tiedossa, millaisilla säännöillä lisenssittömät kuskit ajaa, mikäli virallisluontoisempi harrastekrossisarja on ens syksynä tulossa. Mutta siis tähän asti ainakin Hesassa menty sellaisilla säännöillä, että kunhan renkaan kyljessä lukee 35 mm tai alle.
Kyllä varmaan lisenssikisoihinkin tulee mentyä, HelCx:n lisäksi, kun nyt on maantielläkin sinne tänä kesänä tullut eksyttyä. Mutta kun ei podium ole tavoitteena niin siksi ajattelin että yhdellä renkaalla mentäisiin joka kestäisi kaikki syksyn ajot. Mulla on sinkulassa Maxxis Ardentit ja ne kestää sepeliä ihan hyvin. Oiskohan toi Raze sitten samaa matskua?
Oli kyllä huono päätös vaihtaa 35mm:stä 33:een tuo sääntö. Renkaita on leveämpiä enemmän ja radatkin taitaa mennä enemmän XC:n suuntaan, vai tulikohan se sääntöuudistus juuri sen takia että cyclocrossi pysyisi enemmän kuntoiluna maantiemiehille? Taitaakin olla hyvä sääntö:)
kuovipolku
31.07.2015, 14.54
Kun hiekoitussepelikausi alkaa, loppuu minulta luottamus cyclocrossrenkaiden kestävyyteen. (Muilla voi olla toisenlaisia kokemuksia, joita en lähde kiistämään.) Pistosuojanauhojen asennuksen jälkeen ei ole tullut rengasrikkoja, mutta jotain rullaavuudesta ym on tietysti menetetty, joten en voi suositella menetelmää kuin varauksin. Satunnaista kisa-ajoa varten voisi pistosuojanauhat poistaa, työmäärä ei ainakaan ole aivan kohtuuton.
(Kahden kiekkoparin systeemi olisi toki kätevin, Ja jotkut selviävät kaikesta hämmästyttävän hyvin itkutetuilla tubelessrenkaillaan.)
MacGyver
31.07.2015, 15.07
Löytyykö muuten suosituksia tubeless-kelpoisista renkaista. Käyttö tulisi olemaan muuta kuin asfalttia: soratie, polut, muta.
Tällä hetkellä kiikarissa Maxxis Mud Wrestler EXO TR:t. Vanteina Notubesin Alpha 340.
Mä olen ajellut niillä Grifon 60tpi perusversioilla aika paljon myös sepeliaikaan eikä ole ollut ongelmia sepelin kanssa niin kauan kun renkaassa on kuviota. Korkea ja harva nappula ja matalahkot paineet toimii sepeliä vastaan useimmiten ihan hyvin.
Kare on ajellut Mud Wrestlereillä muistaakseni jonkun Dt:n vanteen kanssa tubeleksenä ilman ongelmia. Mä ajoin viime syksyn niillä Ritcheyn Shieldeillä ja Alpha 400 -vanteella ilman, että olisi blurpannut kertaakaan (kopkop). Rengas oli normiversio, mutta siitä taitaa nykyään olla myös paksummalla kyljellä varustettu tubeless ready -versio. Michelin Mud2 on foorumien perusteella ollut monen vanteen kanssa luotettava, mutta omakohtaista kokemusta ei ole. Vähän toi krossitubeless vaatii yritä ja erehdy asennetta.
Vanhahko, mutta luultavasti edelleen ihan ajankohtainen juttu krossitubeleksesta ja renkaiden sekä vanteiden yhteensopivuuksista: http://www.cxmagazine.com/going-tubeless-cyclocross-tires-racing-recommendations mutta tuolla esim. se Ritcheyn Shield on huonojen kokemusten osastolla ja mun kokemukset on täysin päivastaiset.
Mutta kun ei podium ole tavoitteena niin siksi ajattelin että yhdellä renkaalla mentäisiin joka kestäisi kaikki syksyn ajot.
Kannattaa suosiolla ottaa eri kumit ajoon. Kaikki vähänkään paremmat nappulat kuluvat nopeasti jos niillä erehtyy asfaltin puolelle. Mulla on esim. Schwalbe CX Comp normiajossa. Umpisurkea mutta kohtuullisen kestävä ja halpa.
Yleis-CX-renkaista Rocket Ron on ehkä ollut monipuolisin (Racing Ralph on parempi yleis-yleisrengas, mutta menee tukkoon helpommin), ja samanlaista patternia löytyy muiltakin valmistajilta.
cx-combit ei kestäneet mulla hiekoitussepeliä. Kun lenkille lähtee, vaikka krossaamaan, niin aina joutuu ajamaan siirtymät hiekoitussepelillä. Nappuloiden kuluminen ei haittaa jos se ei ole ihan mahdotonta, 1 rengaspari/kausi on ok ikä.
Niin, totta, hiekoitussepelin aikaan mulla on yleensä jo nastat alla.
Liekö ihan nappitopik taaskaan, mutta...
CX Race rupesi leikkimään yhtä löysää matoa kuin Challenge Grifo Pro Wired kun laitoin sitä cyclon etuvanteelle. Iski flashbacki turhaksi jääneestä renkaanvaihtoyrityksestä sen kanssa ja mutisin itsekseni, että sinähän muuten menet nyt vanteelle, halusit tai et ja kaivoin nippusiteen, jolla runttasin venttiilinkohdan molemmilta puolilta sisään. Tämän jälkeen sainkin jo toisella kädellä viimeistä sisäänmennyttä kohtaa painamalla renkaan ängettyä koko vanteen ympäri sisälle. Siellä on ja toivottavasti myös pysyy.
Kahvupaussi
02.08.2015, 20.23
Kumpi parempi semislicki, Conti Cylocross Speed vai Schwalbe Sammy Slick? Oma kokemus CX renkaista rajoittuu yksiin Maxxis Raceihin (kuluivat pyörätie ajossa nopeasti kuten edellä mainittiin, kestivät kuitenkin 7500 km. Tosin keskinappuloista ei ollut mitään jäljellä). Nyt ajossa Sammyt, mutta kannattaako ostaa uudestaan? Joku muukin edullnen vähintään 35mm renkula tulee kysymykseen. Ajo 80% asfalttia ja loput polkuja.
Jöpöttäjä
08.08.2015, 21.25
Mites Schwalbe Sammy slick kestää hiekotussepeliä?
Kahvupaussi
09.08.2015, 14.51
Mites Schwalbe Sammy slick kestää hiekotussepeliä?
Ei vielä kokemusta (pyörätiet oli about putsattu kun asensin), mutta tuskin kovin hyvin. Noin kaksi tonniin oon ajanut; ei vielä puhkeamisia, eikä pikkukiviäkään ole tarttunut pintaan. Vähän funtsinut, että hommaan rospuutto ajeluun eteen toisen kiekon jollain 2,0 leveellä nappularenkaalla ja käännän stemmin ylöspäin. Taitaa filo näyttää aika huvittavalta, mutta haitanneeko tuo ja tulisi muutama viikko ajoaikaa lisää.
Ilmeisesti porukalla ei ole vahvaa mielipidettä Sammyn ja Conti Speedin eroista ja toisaalta samanlaisia ne speksien mukaan näyttää olevankin.
Mites Schwalbe Sammy slick kestää hiekotussepeliä?
Sepeli menee läpi. Vanhemmista tietysti helpommin. Heitin roskiin, kun samalla lenkillä meni kahdesti. Valitettavasti sain uudestakin kiven läpi. Vaikea löytää kestävää semisliksiä, mutta etsintä jatkuu. Siihen saakka Grifo prolla, jossa nappulat ja pistosuojanauha pelastavat.
Unsteady
10.08.2015, 09.26
Kumpi parempi semislicki, Conti Cylocross Speed vai Schwalbe Sammy Slick? Oma kokemus CX renkaista rajoittuu yksiin Maxxis Raceihin (kuluivat pyörätie ajossa nopeasti kuten edellä mainittiin, kestivät kuitenkin 7500 km. Tosin keskinappuloista ei ollut mitään jäljellä). Nyt ajossa Sammyt, mutta kannattaako ostaa uudestaan? Joku muukin edullnen vähintään 35mm renkula tulee kysymykseen. Ajo 80% asfalttia ja loput polkuja.
Ei noissa kauheata eroa ole, mulla on takana conti, edessä sammy slick. Takana sammy slick kesti n. 2000km, ennenkuin oli kulunut sen verta paljon, että piti vaihtaa
Maxxis mud wrestler on mun luottokumi, heti kun hetkiseksi vaihto muuhun (conti) ni pito ja rullaavuus loppui ja kaiken lisäksi emäntäkin pamahti paksuksi.
Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
Kare_Eskola
13.08.2015, 11.23
Mutapainija on varsin luotettava rossirymistelyyn. Suosittelen lähinnä tubeless-versiona. Jäykkäkylkinen, mutta sitä paremmin kestää matalia paineita ja kiviä, ja kyllä se silti rullaa kun alusta on oikea ja sisurit kaapissa.
Omassa parissa on ollut outoa ongelmaa. Ei meinaa asettua vanteelle suoraan enää sen jälkeen kun olen kivenkylkeen burppauttanut. Nousee vanteelle oikein mutta silti kiemurtaa. Onkohan reunalanka jotenkin luisunut tai kylki venähtänyt, hämmentää.
Uudet ostoon syksyksi kuitenkin, tällä kertaa 120 tpinä.
Ketjureaktio
13.08.2015, 13.41
Onko kokemuksia Kenda Small Block 8-nakeista CX-käytössä? Racing Ralphit kait kuluu aika nopsaan, etsin sepelivastustuskykyistä rengasta pääosin hiekkapintaisten ulkoiluteiden ja asvalttin ajamiseen, eli muta-ajo on satunnaisempaa. Tietääkö joku saako näitä jostain 32/35-versiona?
Maastokäytössä tykkäsin kovasti Small Block 8:stä.
http://road.cc/content/review/6490-kenda-small-block-8-700x32c-tyre
Kare_Eskola
13.08.2015, 15.52
SB8 oli entinen suosikkirenkaani, mutta vain sillä korkeammalla TPI-luvulla ja 35-millisenä. Meni mutakossa heti tukkoon mutta joustavakylkisenä rullasi ja piti ok muualla. Sepelinkestävyydestä (siis talvi ja tappajasepeli) ristiriitaista tietoa - minulla kesti hyvin, kavereilla huonosti.
Kendaa ei oikein kätevästi saa hyllystä. Jos tilailee niin varo ettet ota tubeless-valmista jos et käytä tubelessina. Niissä on liian jämyt kyljet.
seppo_taalasmaa
13.08.2015, 16.21
Maxxis mud wrestler on mun luottokumi, heti kun hetkiseksi vaihto muuhun (conti) ni pito ja rullaavuus loppui ja kaiken lisäksi emäntäkin pamahti paksuksi.
Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla
Ei oo tainnu mennä ihan ehkäisyvalistus perille jos oot Maxxis:lla koittanut ehkäistä. Se on ihan liian pehmeää kumia. Itse käytän Contin MK2 :D
Ei oo tainnu mennä ihan ehkäisyvalistus perille jos oot Maxxis:lla koittanut ehkäistä. Se on ihan liian pehmeää kumia. Itse käytän Contin MK2 :D
Niin contin cycloxKing tais olla melko huokoista kyllä, repesi käytössä. Noh sen siitä saa kun halvalla koitti vedellä menemään :) Jatkossa tiukasti maxxisella, ja saman tulen mukelollekin opettamaan.
MacGyver
02.09.2015, 21.39
Maxxis Mud Wrestlerit 120tpi tuli eilen ja tänään litkutettua vanteille. Toinen kumi nousi jalkapumpulla hyvin, mutta toinen ei sitten millään. Pari tuntia sitä eilen irralla itku silmässä yritin, kunnes SKS:n jalkapumpusta lähti mäntä irti. Naapuritkin varmaan ihmetteli, että ei se normaalisti jaksa noin kauan pumpata. Tänään marssin s-kauppaan hakemaan seeookakkosta ja sekunnissa nousi tuo toinenkin.
Purin ja korjasin jalkapumpun, korkkasin Chimay Bluen ja elämä hymyilee taas.
Antti Kuitto
11.09.2015, 17.26
Mud Wrestler 120tpi Exo + Stanin Alpha todettu täälläkin toimivaksi yhdistelmäksi tubelessina.
Jepulis Maxxis Mud Wrestler 120 tubeless exo setti alla Oulun keskiviikkocrosseissa tubelessina. :)
Nousi heti jalkapumpulla, kun sormeili rauhassa kumin vetelemällä reunoja kohti vanteen reunoja ennen kuin aloin pumppaamaan.
Mulla CX menee matalalla budjetilla ja renkaatkin piti valita sen mukaan:)
Kuivalla kelillä edessä ja takana on toiminut hyvin Specialized Tracer Sport, vaijerikyljet, 60tpi ja 60a seos 700x33m ja paino 405g n. 20e/kpl . Toimii myös tubeless asennuksessa Aksium kehällä :O
Märälle ja mutaan eturenkaaksi vaihtuu Specialized Terra Pro 2Bliss ready, taittuvakylkinen 370g.
Mulla CX menee matalalla budjetilla ja renkaatkin piti valita sen mukaan:)
Kuivalla kelillä edessä ja takana on toiminut hyvin Specialized Tracer Sport, vaijerikyljet, 60tpi ja 60a seos 700x33m ja paino 405g n. 20e/kpl . Toimii myös tubeless asennuksessa Aksium kehällä :O
Käytän samoja työmatka-/lenkkipyörässä. Oikein hyvä rengas yleiskäyttöön, rullaakin ihan hyvin. Liikkeessä punnittiin mielenkiinnosta muuten noi renkaat ja molemmat painoi 390g. Älyttömän vaikeat vaan saada nousemaan vanteelle vaijerien takia.
Käytän samoja työmatka-/lenkkipyörässä. Oikein hyvä rengas yleiskäyttöön, rullaakin ihan hyvin. Liikkeessä punnittiin mielenkiinnosta muuten noi renkaat ja molemmat painoi 390g. Älyttömän vaikeat vaan saada nousemaan vanteelle vaijerien takia.
Itse olen muutamaan kertaan noita renkaita vaihtanut Aksiumeille ja nousemisessa ei ollut mitään ongelmaa. Samaa sanoi vaimo, jonka syklossa on myös Aksiumit. Olisko sitten vanteen profiileissa eroa?
Tosiaan tuli alle laitettua nuo Contin CycloXking + lateksisisurit niin oikein hyvin toimi Heinäpään krossialoituksessa ko. setti :)
Onko Rocket Ron käyttäjillä kokemuksia kuinka pienillä paineilla uskaltaa normisisureilla ajaa? Testattu 2.5 edessä / 3 takana 33mm kumeilla ja hyvin kesti rymistelyt 75kg kuskilla, uskaltaako tuosta paljoa tiputtaa ennen kuin alkaa paukkua?
Älyttömän vaikeat vaan saada nousemaan vanteelle vaijerien takia.
Itse olen muutamaan kertaan noita renkaita vaihtanut Aksiumeille ja nousemisessa ei ollut mitään ongelmaa. Samaa sanoi vaimo, jonka syklossa on myös Aksiumit. Olisko sitten vanteen profiileissa eroa?
Itse kokeilin tuossa viime viikolla Trigger Sporteja - muuten samat tiedot mutta 700x38 - ja siinä missä ne oli menneet toisen pyörän ns. tavallisille kiekoille ihan kiltisti ilman työkaluja tilanne oli oman tubeless readyjen kohdalla "vähän" toinen.
Eka asennusyritys yömyöhään päättyi siihen että heitin rengasraudat (muovit) eteiseen ja totesin että olkoon perkele, toisella sain ne menemään niin että viimeisen noin 30 cm ollessa vielä poissa vanteelta seisoin molemmin jaloin lappeellaan olevan kiekon päällä ettei karkaa enempää ja väänsin rystyset valkoisina kaksin käsin lopunkin paikalleen. Pois ottaminen oli ihan saman luokan operaatio, rengasrautoja lenteli kuin katapultista sinne sun tänne kun niitä piti viritellä sinne vanteen ja renkaan väliin useampi kappale koska kahdella ei saanut mitään järkevää lopputulosta aikaan. En laita enää ikinä omille vanteille noita.
Onko Rocket Ron käyttäjillä kokemuksia kuinka pienillä paineilla uskaltaa normisisureilla ajaa? Testattu 2.5 edessä / 3 takana 33mm kumeilla ja hyvin kesti rymistelyt 75kg kuskilla, uskaltaako tuosta paljoa tiputtaa ennen kuin alkaa paukkua?
En osaa sanoa alimmaista painetta ku monesti on sisuri menny 3baarin ja 2 baarin väliltä vaan siksi että siellä on sisuri.
Kun se lyö läpi sopivassa paikassa niin se on sneikbait
Itse kokeilin tuossa viime viikolla Trigger Sporteja - muuten samat tiedot mutta 700x38 - ja siinä missä ne oli menneet toisen pyörän ns. tavallisille kiekoille ihan kiltisti ilman työkaluja tilanne oli oman tubeless readyjen kohdalla "vähän" toinen.
Eka asennusyritys yömyöhään päättyi siihen että heitin rengasraudat (muovit) eteiseen ja totesin että olkoon perkele, toisella sain ne menemään niin että viimeisen noin 30 cm ollessa vielä poissa vanteelta seisoin molemmin jaloin lappeellaan olevan kiekon päällä ettei karkaa enempää ja väänsin rystyset valkoisina kaksin käsin lopunkin paikalleen. Pois ottaminen oli ihan saman luokan operaatio, rengasrautoja lenteli kuin katapultista sinne sun tänne kun niitä piti viritellä sinne vanteen ja renkaan väliin useampi kappale koska kahdella ei saanut mitään järkevää lopputulosta aikaan. En laita enää ikinä omille vanteille noita. Sen verta vinkkinä (kun on tullut harjoiteltua...), että jos tarvit rengasrautoja näiden renkaiden kanssa, niin joku on mennyt "pieleen". Eli saa TL Ready-vanteille pelkillä käsillä, mutta vaatii tekniikkaa ja kärsivällisyyttä. Vaijeri pitää saada koko vanteen matkalta aivan vanteen syvimpään kohtaan, jotta loppu asettuu sormivoimalla. Onnistuu käsinkin, mutta jotkut käyttää kai nippusiteitä ettei rengas karkaa vanteen urasta. Pois otettaessa tarvii rengasrautaa sen verran, että saa yhden kohdan vanteelta, mutta takaperin sama homma, eli vaijeri uraan ja vetää käsin pois. Aika hankalat kyllä on, se on pakko myöntää.
kuovipolku
29.09.2015, 11.53
Niin, näissä rengas vanteelle -jutuissa piilee aina se vaara että poika neuvoo isäänsä eli kokemusta ja osaamista voi olla enemmän kuin innokkaalla neuvojalla joka ei vain ole (vielä) joutunut tekemisiin yhtä mahdottoman hankalan kombinaation kanssa. Mutta silti:
- nippusiteiden käyttö vaikeiden jo asennetulta osuudelta vanteelta pakenemaan pyrkivien renkaiden, erityisesti uusien ja jäykkien, kanssa painittaessa ei ole fuskaamista
- vanteiden liukastaminen laimean saippua- tai astianpesuaineliuoksen avulla ei ole fuskaamista
- renkaan reunojen pitämiseksi syvällä urassa kiekkoa on pidettävä vastakkaiselta puolelta voimalla lattiaa, kenkiään tai vatsaansa vasten
- renkaan reunanauhat voi joutua painamaan syvemmälle koko matkalta useamman kerran asennuksen edetessä
- loppuvaiheessa rengasta ei pidä yrittää työntää ja nostaa vanteelle sen paremmin työkalulla kuin peukalolla vaan pikemminkin vetää se vanteelle työntämällä ja rullaamalla sitä *kämmenillä* vanteen toiselle puolelle (jolloin asentamaton reuna seuraa kyllä perässä ja sujahtaa paikalleen).
Pari kuvaa tekniikasta: http://www.satincesena.net/mounting-a-tight-bike-tire-wheel-rim-without-bicycle-tire-levers/
Käytettävä kohta kämmenistä selviää tästä (vaikka itse työ käy turhan helposti): https://www.youtube.com/watch?v=m_BM5h3VsPQ#t=335
Herätellääs tätä lankaa hereille. Rengassuositusta kaipaillaan. Focus Cyclocrossi alla ja originaali renkaat alkaa olla finaalissa (Schwalbe rocket ron focus edition). Tulee ajeltua metsäteillä mallia keskuspuisto, ei kuitenkaan sepeliteillä juurikaan, maantieajoa sekä kaupunkipörräilyä. Nykyiset Schwalbet on olleet hyvät vaikkakin kului todella nopeasti, osittain lukkojarrutusten takia mitä on tullut harrastettua välillä. Jotain pistosuojattua rengasta kaiketi haen. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Maxxixen Mud wrestlerit (http://www.hi5bikes.fi/~sPYHx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB88992200)ovat minusta hyvät renkaat yleiskäyttöön. Pistosuojaus ja tubeless toimii. Aika huoletta saa paukutella kivikkoonkin, vaikka rengas pohjaisi vannetta vasten.
Kuluvat tietty hätäiseen asfaltilla, mutta saapahan syyn kierrellä pidempää lenkkiä ja vaihtaa renkaita aiemmin.
Edit: Mutta siis jos ajat paljon asfalttia ja kaupunkipyörittelyä, niin noita en laittaisi. Painotus enemmän cyclo ajossa.
Maxxixen Mud wrestlerit (http://www.hi5bikes.fi/~sPYHx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB88992200)ovat minusta hyvät renkaat yleiskäyttöön. Pistosuojaus ja tubeless toimii. Aika huoletta saa paukutella kivikkoonkin, vaikka rengas pohjaisi vannetta vasten.
Kuluvat tietty hätäiseen asfaltilla, mutta saapahan syyn kierrellä pidempää lenkkiä ja vaihtaa renkaita aiemmin.
Edit: Mutta siis jos ajat paljon asfalttia ja kaupunkipyörittelyä, niin noita en laittaisi. Painotus enemmän cyclo ajossa.
Jeps, kiitos vinkistä, tutkitaan ja hutkitaan. Jotenkin tuntuu, että päädyn maantiekumiin, GatorSkin - GP 4000 - 4 season akselilla. Vittorian randonneur pro road city kumia suositteli myös yksi myyjä.
Jeps, kiitos vinkistä, tutkitaan ja hutkitaan. Jotenkin tuntuu, että päädyn maantiekumiin, GatorSkin - GP 4000 - 4 season akselilla. Vittorian randonneur pro road city kumia suositteli myös yksi myyjä.
Jos vanteet ovat tubelekset, niin yksi hyvä vaihtoehto voisi olla schwalben s-one. Tosin halpa rengas tuo ei ole.
4season on varma valinta, jos ajaa pääasiassa asfalttia. Kestää sepeliajankin kohtuudella.
Maxxixen Mud wrestlerit (http://www.hi5bikes.fi/~sPYHx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB88992200)ovat minusta hyvät renkaat yleiskäyttöön. Pistosuojaus ja tubeless toimii. Aika huoletta saa paukutella kivikkoonkin, vaikka rengas pohjaisi vannetta vasten.
Kuluvat tietty hätäiseen asfaltilla, mutta saapahan syyn kierrellä pidempää lenkkiä ja vaihtaa renkaita aiemmin.
Edit: Mutta siis jos ajat paljon asfalttia ja kaupunkipyörittelyä, niin noita en laittaisi. Painotus enemmän cyclo ajossa.
Mud westrelit ovat ok rengas kuivilla kangaspoluilla. Kostealla kelillä liukkaat, varsinkin tiukoissa käännökssissä pito tuntuu häviävän.
4season ja Gatorskin ovat erinomaisen hyviä renkaita tarkoitukseensa, mutta imho niillä ei ole mtn tekemistä CX-rymistelyn kanssa.
Mud westrelit ovat ok rengas kuivilla kangaspoluilla. Kostealla kelillä liukkaat, varsinkin tiukoissa käännökssissä pito tuntuu häviävän.
Mitä suosittelet näille keleille? 35mm koko ok.
Ei varmasti olekaan mitään tekemistä sen kanssa. Siirrytään siis toiseen lankaan kyselemään.:D
Sotanorsu666
07.03.2017, 10.23
35mm litkuilla toimivat joka paikan kumit hakusessa. Onko ideoita ? Ajot tuolla pyörällä on pelkkää lenkkiä, eli hiekkaa, polkuja ja asfalttia varmaan pakostakin, koska asun Helsingissä. Kulutusta kestävät ja mahdollisimman kevyet. Mud wrestlerit muuten hyväksi havaitut, mutta kuvio kuluu todella nopeasti, joten jotain muuta olisi kiva kokeilla. Hinnalla ei niin väliä, koska pyöräkin maksoi jo ihan vitusti, niin ei viitsi ruveta enää renkaissa säästämään. Tan wall kyljistä plussaa!
WTB Cross Boss. Vähän makuasia ovatko turhan matalanappulaiset, mutta mielestäni juuri sen takia sopivat joka paikkaan. Äärimmäisen helpot litkuttaa, ainakin Mavicin UST- ja Novatecin kehille.
35mm litkuilla toimivat joka paikan kumit hakusessa. Onko ideoita ? Ajot tuolla pyörällä on pelkkää lenkkiä, eli hiekkaa, polkuja ja asfalttia varmaan pakostakin, koska asun Helsingissä. Kulutusta kestävät ja mahdollisimman kevyet. Mud wrestlerit muuten hyväksi havaitut, mutta kuvio kuluu todella nopeasti, joten jotain muuta olisi kiva kokeilla. Hinnalla ei niin väliä, koska pyöräkin maksoi jo ihan vitusti, niin ei viitsi ruveta enää renkaissa säästämään. Tan wall kyljistä plussaa!
Taidan tilata omaankin cycloon reissulle clementin xplor ushit. Kestävä keskeltä, mutta laidoilla on kuitenkin kuviota soralla ajoa varten.
https://www.sjscycles.co.uk/tyres/700-x-35-35622-clement-xplor-ush-folding-tyre-700-622/
Sotanorsu666
07.03.2017, 11.43
WTB Cross Boss. Vähän makuasia ovatko turhan matalanappulaiset, mutta mielestäni juuri sen takia sopivat joka paikkaan. Äärimmäisen helpot litkuttaa, ainakin Mavicin UST- ja Novatecin kehille.
Nämä tulivatkin vastaan, kun tuossa vähän googletteli. Noi on kyllä aika vahvoilla ja saisi Suomestakin Saksan hinnalla.
Edit. Tilasinkin 32mm WTB:n Cross Wolfit, kun olivat sopivalla hinnalla planet-x:llä ja sieltä piti tilata vähän muutakin. Seuraavaksi sitten Cross Bossit.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.