PDA

Näytä tavallinen näkymä : Urgent! Kona Rove AL keula natisee. Uskallanko lähteä lenkille?

JH-R
23.07.2015, 17.37
Kyseessä noin puolentoista kuukauden vanha pyörä. Ensimmäinen meni 2vk vanhana auton alle ja vaihtoon.
Nyt ongelmana keulan natina, joka tuntuisi tulen ohjausakselin/laakerin tienoolta.
Olen kirinyt pinnat, jarrut, etuakselin, stemmin ja ohjauslaakerin.
Mikään ei poista tuota natinaa...

Nyt pitäisi tietää uskaltaako pyörällä ajaa? Voiko haarukka ja/tai ohjausakseli katketa normi kevli ajossa?

By the way; Ensimmäisessä Rove AL:ssä oli vastaava vika, mutta natina poistui stemmin ja ohjauslaakerin kirimisellä.

stumpe
23.07.2015, 19.03
Putsaa ja rasvaa ohjainlaakeri?

nure
23.07.2015, 19.58
Jos mikään ei ole rikki niin baanalle vaan, joskus vain natinat kuuluu osaksi pyöräilyä...

JH-R
23.07.2015, 22.14
No, iltalenkki tuli ajettua natinan saattelemana :cool:
Kun pysähtyksissä painaa etujarrua ja "nytkyttää" keulaa etestakaisin, niin narina/natina on todella massiivista, suorastaan hirveän kuuloista.
Ajossa sama natina kuuluu tien epätasaisuuksien mukaan, joiden ei tarvitse olla kovinkaan suuria.

Ilmeisesti joustokeuloja on katkennut huomattavan paljon... itse ohjausakselin katkeaminen onkin ilmeisesti harvinaista?

Pitää ottaa uusiksi etupyörän rihlaus, ei ollut onnistunut täydellisesti sivusuunnassa.
Pitää samalla purkaa ohjauslaakeri näkyville ja laittaa siihen vaseliiniä putsauksen jälkeen.

Tulipahan nyt mieleen, että voiko ohjausakselin shimmit nitistä... siis voiko ne päästä liikkumaan toisiaan vasten?
Tuo alu-runko on tunnetusti hyvä kaiuttamaan nitinöitä ja natinoita, joskus ollut satulatolppa vain pikkasen löysällä, niin jopa on pyörä nitissyt kuuluvasti.

Miklo
23.07.2015, 22.47
Mulla oli just huollossa samasta syystä. Kaulaputken ja kruunun liitos natisee. Takuukeissi. Ei hajoa alle, koska on kuitenkin tukevasti hitsattu kiinni kruunun alaosasta.

JH-R
24.07.2015, 00.13
^ Tarkoitatko kruunulla ohjauslaakerin kaulaa?
Vaihtoivatko uuden haarukan takuuseen, vai miten korjasivat?

Minullakin tarkoitus viedä pyörä ostopaikkaan huoltoon ens viikolla... olis aina hyvä tietää minkä pitäisi mennä takuuseen ja mikä on "normaalia kulumista".

Kohta alan epäilemään Konan laatua!

Aali
24.07.2015, 12.26
Mulla oli myös rovessa sama juttu, myyjäliike vaihtoi takuuseen uuden haarukan. Ei tosiaan pitäisi hajota alle mutta on se meteli aikamoinen :)

JH-R
26.07.2015, 17.55
Jo kait näissä Rove Al:ssä on valmistuksessa mennyt joku mönkään, kun näitä ohjausakseli ongelmia tuntuu löytyvän useampia :rolleyes:
Minulla lisäksi ongelma pinnat, kun ne tuntuvat löystyvän omia aikojaan?

Miklo
26.07.2015, 18.43
^ Tarkoitatko kruunulla ohjauslaakerin kaulaa?
Vaihtoivatko uuden haarukan takuuseen, vai miten korjasivat?

Minullakin tarkoitus viedä pyörä ostopaikkaan huoltoon ens viikolla... olis aina hyvä tietää minkä pitäisi mennä takuuseen ja mikä on "normaalia kulumista".

Kohta alan epäilemään Konan laatua!

Sori en huomannut viestiä. Eli se liitos mistä kaulaputki alkaa ja haarukkaosa alkaa.. En tiedä onko se virallisesti kruunu vai mikä. Ei vaihdettu uutta, saatiin hiljenemään muilla tavoin.

Sent from my iPhone using Tapatalk