Näytä tavallinen näkymä : Toimiiko 3x10 etuvaihtaja 2x10 etupakalla
Äkkiseltään en löytänyt vastausta ongelmaan niin kysäistäänpäs. Eli tällä hetkellä pyörässä on 3x10 kampisarja SLX etuvaihtajalla. Onko kellään tietoa, että toimiiko tuo vaihtaja huonostikkaan 2x10 kampissarjan kaverina? Radidfire vaihtajan saa toimimaan ainakin 2x10 setissä mutta tuo itse vaihtajan toiminta epäilyttää hiukan...
Toimii täydellisesti. Käytä vain ylintä naksua, siis ekanaksu vasta kiristää vaijerin. Täysin varma juttu, kun omassakin suoratankoisessa on noin, ja etuvaihtajana on kolmelle rattaalle tarkoitettu vaihtaja. Vähän korkeahkolle joutuu laittamaan, jos rattaiden kokoero on pieni, mutta ei vaikuta mitenkään toimivuuteen.
Kyllä olen saanut vetosuhteen puolesta toimimaan 3x Shimanon XTR:n etuvaihtajan 2x XX-kampien kanssa, mutta ongelmia tuli - niin vähäpätöiseltä kuin se kuulostaakin - etuvaihtajan häkin rampituksen kanssa. Oli todella vaikea säätää 38t isommalla etulimpulla niin, ettei tule "ylilyöntiä" mutta kuitenkin jaksaa nostaa pienemmältä isommalle. Lopulta kyllästyin epämääräiseen toimintaan ja vaihdoin 2x etuvaihtajaan.
perttime
17.07.2015, 14.52
Minkä kokoiset rattaat on kyseessä?
Nyt paikallaan on 42-32-24 rattaat ja 40-28 olisi tulossa.
Kiovan Dynamo
17.07.2015, 15.26
Toimii täydellisesti. Käytä vain ylintä naksua, siis ekanaksu vasta kiristää vaijerin. Täysin varma juttu, kun omassakin suoratankoisessa on noin, ja etuvaihtajana on kolmelle rattaalle tarkoitettu vaihtaja. Vähän korkeahkolle joutuu laittamaan, jos rattaiden kokoero on pieni, mutta ei vaikuta mitenkään toimivuuteen.
Minä olen aina käyttänyt sitä alempaa naksua. Tällöin etuvaihtajan rajoitinruuvi poistaa sen ylimmän naksun kokonaan käytöstä ja käyttäjä ei edes huomaa, että liipasimessa on kolme asentoa, eikä nopeissa paikoissa tule vahingossa hutia, kun eka naksu vasta vetää löysät pois.
Edit: Kun luin tarkemmin, niin vipuhomma olikin jo kunnossa, mutta itsessään tuohon vaihtajaan, niin 28/40 -rattailla ei pitäisi vielä tulla ongelmaa vaihtajan liikeradan kanssa. Mutta tuossakin tulee jo vähän sitä, että vaihtajan häkki on isommalla rattaalla lähempänä ratasta, kuin sitten tuolla pienemmällä. Joten tarkasti saa säätää kohdilleen.
Nyt paikallaan on 42-32-24 rattaat ja 40-28 olisi tulossa.
Tuleva kokoero riittää hyvin helppoon asennukseen ja täydelliseen toimivuuteen. Kolmen rattaan etuvaihtajan häkin sisempi aisa on laajempi kuin kahdelle tarkoitetun ja se vaatii oman tilansa, mutta tuo kokoero riittää hyvin. Kymmenen erokin riittää, jopa kahdeksankin, tosin silloin vaihtajan joutuu asentamaan reippaasti yläpuolelle suosituksen. Ikävän näköinen mutta toimii.
Kiitos vinkeistä! Pitääpä alkaa kokeilemaan kunhan saan kammet käsiini :)
Itse vaihdoin isoimman rattaan tilalle bashringing ja säädin rajoitinruuvia estämään siirron poistetulle rattaalle. Pyörä oli Cube AMS 100. Eli vastauksena aloitajan kysymykseen: kyllä toimii.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.