PDA

Näytä tavallinen näkymä : Formula RX probleema



FRE_A_K
03.07.2015, 13.56
http://s24.postimg.org/pqcnd4js5/WP_20150703_005.jpg

Joo, eli kuten kuvasta näkyy niin mäntä on aikaslailla ulkona ja jarru laahaa. Ei palaudu kunnolla.
Ei auta vaikka painaa sisäänpäin. Kuinkas fiksataan vai fiksataanko? Ilmausvehkeet löytyy.

- Vili

maalinni
03.07.2015, 15.08
Itse suihkauttaisin crc:tä ja herkistelisin mäntää edestakaisin. Jos ei auttaisi, niin ostaisin uudet jarrut.

kolistelija
03.07.2015, 15.10
Kerran kahteen kuukauteen olisi hyvä herkistellä noita. En tiedä auttaako se enää kun mäntä jo on jumissa, mutta on aika helppo proseduuri: laita jotain väliin ettei mäntä pullahda. paina jarrua että mäntä tulee suht ulos. putsaa vaikka johonkin öljyyn kastetulla vanupuikolla männän reunaa pitkin. paina mäntä ihan pohjaan. toista pari kertaa. Näillä ohjeilla omat ovat aina pysyneet vimpan päälle toimintakykyisenä.

FRE_A_K
03.07.2015, 17.46
Juu, öljyä olen männälle näyttänyt, mutta ei se juurikaan liiku. :/ Mitenkä, jos avaan letkun toisesta päästä ja painelen mäntää... Mahtaisiko liikkua paremmin sisään? Tällä fiksauksella nyt ei ole niin kiire, mutta mukavahan se olisi saada kuntoon.

znood
03.07.2015, 19.04
Avaa jarrusäiliön kansi tai ilmausruuvi kahvan päästä jonka jälkeen painat mäntää sisään pihdeillä tms .. tuon jälkeen nesteiden vaihto ja ilmaus.
Mäntään on hyvä suihkutella jotain tunkeutumisöljyä(esim wd40) ennen toimenpidettä. Palat tietysti pois ettei mene öljyyn.
Noissa jarruissa on hyvä huomata se jos niitä ilmailee että siitä jarrunesteestä pitää imeä ilma pois ruutalla vakuumia tehden. Muuten jarrut toimii vähintäänkin arvelluttavasti vaikka järjestelmä olisi ilmattu oikein.

jml
04.07.2015, 00.58
Muista käyttää Formuloissa dot4 jarrunestettä (ei öljyä), ja ilmaruuvin pieni tiiviste on syytä vaihtaa aina kun ruuvin avaa.
Ei ole mitään roatomi tiedettä eli kannattaa aina kokeilla ja oppia.

FRE_A_K
04.07.2015, 07.20
Kerran kahteen kuukauteen olisi hyvä herkistellä noita.
Totta.


Avaa jarrusäiliön kansi tai ilmausruuvi kahvan päästä jonka jälkeen painat mäntää sisään pihdeillä tms .. tuon jälkeen nesteiden vaihto ja ilmaus.
Mäntään on hyvä suihkutella jotain tunkeutumisöljyä(esim wd40) ennen toimenpidettä. Palat tietysti pois ettei mene öljyyn.
Noissa jarruissa on hyvä huomata se jos niitä ilmailee että siitä jarrunesteestä pitää imeä ilma pois ruutalla vakuumia tehden.
Juu, pitänee ensi viikolla koettaa.


Muista käyttää Formuloissa dot4 jarrunestettä (ei öljyä), ja ilmaruuvin pieni tiiviste on syytä vaihtaa aina kun ruuvin avaa.
Ei ole mitään roatomi tiedettä eli kannattaa aina kokeilla ja oppia.
Jees, kaikki tarvittava löytyykin.