PDA

Näytä tavallinen näkymä : uutta ja samalla ensinmäistä kunnon maasturia hankkimassa

Antti213
23.06.2015, 13.02
Morjesta kaikille, foorumia selailleena ja pienen maasturi kärpäsen iskettyä olisi tarkoitus hommat kunnon maasturi halpisfillarin tilalle.
Budjettista sénverran että alle 1000€ pitäisi fillari löytää.
pituutta minulla on 178cm

Eilen kävin kokeilemassa Cube attention SL 29 ja Cube Acid tarkoitus olisi nyt hommaa ekaksi pyöräksi semmonen pyörä, ettei ihan heti taritse olla uusimassa!
olen myös lukenut että radon zr team 7.0 olisi varsin asiallinen menopeli tähän hinta haitariin.
Nyt tarvitisin vähän neuvoa että mihin näistä kolmesta fillarista kannattaisi rahat sijoittaa?

stumpe
23.06.2015, 13.49
Radon team 8.0 äkkiä tilaukseen 18 tuumaisena, normaali hinta 999e, nyt 899e. Tuo 18 tuumainen loppuu yleensä ensin. On hyvät komponentit, siis ihan oikea maastopyörä. Ei todellakaan tarvii heti uusia :). Painokin maltillinen reilu 12 kiloa.

Keskiäkäinen lohjalainen
23.06.2015, 14.17
Radon team 8.0 äkkiä tilaukseen 18 tuumaisena, normaali hinta 999e, nyt 899e. Tuo 18 tuumainen loppuu yleensä ensin. On hyvät komponentit, siis ihan oikea maastopyörä. Ei todellakaan tarvii heti uusia :). Painokin maltillinen reilu 12 kiloa.

Standardivastaus, ja näinä päivinä se ainoa oikea vastaus tähän kysymykseen :-)

Homma ei arpomalla parane. Ankaralla erikoistarjousten metsästämisellä saatat löytää lähes yhtä hyvän diilin, mutta tuskin parempaa.

Antti213
23.06.2015, 19.22
Päädyin sit loppujenlopuksi cuben acid:in,sain mielestäni todella reilun tarjouksen ja pyörän sain heti mukaan.
sisäinen sulo vileeni pääs vauhtiin ja saihan samalla kannettua oman korren kekoon että ei kaikki pienet/yksityiset kivijalkakaupat siirry nettikaupoiksi. :)

valentin
23.06.2015, 22.01
Hei,

Jatkaisin tähän ketjuun jos se vain passaa. Rekisteröidyin foorumille, kun tuo maastopyöräilykärpänen iski ja pahasti. Kävin muutamassa kivijalkakaupassa tutkailemassa vaihtoehtoja ja sain hyvän tarjouksen Ghost Tacana 7 pyörästä joka oli mukava testiajolla. Onko kyseisestä fillarista mielipiteitä tai kokemuksia kellään? Olisiko kellään suositella 1000-1500e hintaluokassa jäykkäperäist fillaria? Olen katsellut Cuben pyöriä ja ihastunut niihin, mutta muuten olen avoin kaikille vaihtoehdoille.. Olen itse 180cm pitkä..

Arskav
23.06.2015, 22.14
Cube ltd sl saattaisi saada tinkaamalla alle 1500. Siinä on laatua.

valentin
23.06.2015, 22.23
http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ltd-sl-29-blackline-230283/wg_id-117

onhan tuo jo tinkimättäkin?

onko tuohon Race malliin mahdoton ero?

http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ltd-race-29-blackline-230328/wg_id-117

Arskav
23.06.2015, 22.45
Etuhaarukassa ja palikoissa varmaan jotain eroa mutta viisaammat osaa sanoa onko merkittävää!

seppo_taalasmaa
23.06.2015, 22.57
Cube ltd sl saattaisi saada tinkaamalla alle 1500. Siinä on laatua.

Et saa mitään merkittävää eroa tuohon vertaamalla LTD Pro:n... Tietenkin olen naiivi kommentoimaan kun itse pro tallissa, mutta miksi maksaisin 300 siitä, että joku komponentti on vähän parempa ja reba vaihtuu omasta mielestä heikompaan kettuputkiin. Perus CTD ei ole mikään mestariteos. Osta tonnilla saksasta se pro tai suomesta niin tulee huntin verran enemmän hintaa, mutta huolto/takuut helpompi hoitaa.

stumpe
23.06.2015, 23.00
Itse en racea ottaisi Manitoun keulan takia. Tai siis että saisin repiä hiuksia päästä miettiessä mikä liike sen huoltaisi.

valentin
23.06.2015, 23.17
Punnitsen nyt tuon LTD SL ja Pro:n välillä ja vaikeaa on päättää. Tarvitseeko minun ostaa peruspolkimet lisäksi jos tilaan esim. bike-discountista? Ainakin tuoteluettelossa on pedals mutta kuvassa ei.

Myös Radoni oli tarjouksessa ja joku siitä mainitsikin. Häviääkö ainakaan Cuben Pro:lle ?

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621/wg_id-801

Jami2003
23.06.2015, 23.20
Ei tullut ainakaan emänmän raadossa pedaleita b-d:stä eikä minun Rovessa bikesteristä. Yleensähän ei kuuku kauppaan...

valentin
23.06.2015, 23.27
Selvästikkään tuossa Radonissa ei edes tuoteluettelossa lue että tulisi

Antti213
23.06.2015, 23.28
Tuskin noissa keuloissa niin paljoa eroa on ettei niitä pystyis huoltaa? Vai miksi ei manitouta huollettaisiin liikkeissä joilla iskarihuolto yleensäkkin on?
ja jos ei fillaripajat huolla,niin itellä on kyllä motocross puolelta semmoset iskari heput ketkä huoltaa ihan varmasti manitoun:kin ;)

nure
24.06.2015, 18.47
Väärä paikka säästää, Parempi keula ja kiekot... Saat kuitenkin enemmän tuolla parilla sadalla, jossain vaiheessa kuitenkin alkaa ketuttaa... Turha nöösin kuvitella että jostain motopuolen pajasta löytyy varaosia ko. keulalla joten kannattaa pysyä varmemmissa merkeissä. Eihän siinä ole mitään vikaa mutta jäänyt marginaaliin viime vuosina...

IncBuff
24.06.2015, 19.12
Tuskin noissa keuloissa niin paljoa eroa on ettei niitä pystyis huoltaa? Vai miksi ei manitouta huollettaisiin liikkeissä joilla iskarihuolto yleensäkkin on?
ja jos ei fillaripajat huolla,niin itellä on kyllä motocross puolelta semmoset iskari heput ketkä huoltaa ihan varmasti manitoun:kin ;)Rokkarin varaosia löytyy lähes mistä tahansa puljusta Suomessakin. Manitoulla voi olla hiljaisempaa, mutta itsepähän päätät.

rjrm
24.06.2015, 19.55
Kävin Cuben pääpaikassa Berliinissä. Sielläkin sanoivat, että Manitoun huolto onn hankalampaa, koska osia ei löydy helpolla.

valentin
24.06.2015, 20.23
Aloittelija kun olen harrastuksen suhteen niin huomaanko eroa LTD SL ja Pro mallin välillä? Tuo haarovälin mitta oli mulla n.82cm ja olen miettinyt että otanko ennemmin 19" kuin 17" 29" renkailla?

Mendota
24.06.2015, 20.46
Ei tullut ainakaan emänmän raadossa pedaleita b-d:stä eikä minun Rovessa bikesteristä. Yleensähän ei kuuku kauppaan...

Jännä, mulle tuli taas halpispolkimet maksutta radonin mukaan b-d:sta.

seppo_taalasmaa
24.06.2015, 21.13
Aloittelija kun olen harrastuksen suhteen niin huomaanko eroa LTD SL ja Pro mallin välillä? Tuo haarovälin mitta oli mulla n.82cm ja olen miettinyt että otanko ennemmin 19" kuin 17" 29" renkailla? Itsellä insteam 81cm ja 19" on hieman iso mutta hyvin ajettavissa kun vaihto 60mm stemmin. Ottaisin ehkä nyt valitessani 17" ja jos ohjaamo tuntuisi tiukalta vaihtaisin pidemmän stemmin. Ei mielestäni todellakaan kannata ostaa sitä SL mallia. Sijoita mielummin se 300e kunnollisiin varusteihin. Kunnon kypärään, joka miellyttää silmää ja on mukava. Suosittelisin myös tälläisen yleistyökalun tilaamaan. On todella laadukas ja edullinen. Säästänyt nyt jo monta lenkkiä vitutukselta: http://www.bike-discount.de/en/buy/crankbrothers-multi-tool-19-incl.box-26449/wg_id-1375

Suosittelisin sijoittamaan myös kunnon hanskoihin ja joko pehmustettuihin ajohousuihin tai pehmustettuihin teknisiin alushousuihin. Jos jossain kohtaa haluat ajaa klosseilla ja lukkopolkimilla jota suosittelen niin hyvät kengät maksavat myös +100e.

valentin
24.06.2015, 21.41
Oletko 180cm pitkä? Taitanee tulla tuossa pro mallissa polkimet mukaan? Ajattelin harjoitella ensin peruspolkimilla tuota maastoajoa ja päivittää varustusta aina tarpeen mukaan.

tein tuon ruumismittauksen canyonin sivuilla ja antoi kooksi M 18,5" tämä tietty canyonin pyörälle.

nure
24.06.2015, 22.22
Taalasmaa, laskutaito olisi poikaa, eroitus 200€ ja takuulla hintansa väärti. Aina pyörää ostaessa kannattaa hankkia se paras johon rahat budjetoitu ja jättää tinkimisen muuhun... Se vitutus ei parane monitoimityökalulla, meinaan jos alkaa kaduttamaan!

Cubester
24.06.2015, 23.17
Itse pohdin kanssa ltd pro:n ja sl:n välillä ja eilen kävin ridemoresta sl:n hakemassa. Suosittelen! Pituutta 183 ja testailin 19" ja 21" ja minulle 19" tuntui paremmalta.

Antti213
24.06.2015, 23.44
Väärä paikka säästää, Parempi keula ja kiekot... Saat kuitenkin enemmän tuolla parilla sadalla, jossain vaiheessa kuitenkin alkaa ketuttaa... Turha nöösin kuvitella että jostain motopuolen pajasta löytyy varaosia ko. keulalla joten kannattaa pysyä varmemmissa merkeissä. Eihän siinä ole mitään vikaa mutta jäänyt marginaaliin viime vuosina...
enpä ole niin kuvitellutkaan että niiltä osia löytyis! Ymmärsin vaan tuosta että "ketä suostuu huoltaa" asian niinpäin ettei se niinkään ole osista kiinni vaan tekijöistä! Ja taas itse tarkoitin noilla tutuilla että ne varmasti huoltaa jos vien osat mukana.
luulis perus huoltoon kuuluvat osat löytyvän monestakin liikkeestä?lähinnä stefat ainakin.

no zygä on jo tallissa ja toivotaan parasta että Manitoun keula kestää höntsäilyt:D eikä tarvi käydä kettuilemassa pyöräkauppiaalle;D vannotti että on hyvä keula ja tekee uutta tulemista(minä kun en fillari puolella niin näistä merkeistä tiedä,niin uskoin)ja lupasivat huoltaa keulankin tarpeen tullen?liekkö sitten myynti puheita ollut? Se jää nähtäväksi

nure
25.06.2015, 07.12
Huollot kyllä tekee itsekin jos osat on, ei noihin välttämättä apua tarvi. Lähinnä ongelmat alkaa sitten jos jotain leviää, RS:n ja Foxin saatavuus huomattavasti parempaa.

Arskav
25.06.2015, 09.26
Joo itselläni myös sl..en ymmärrä miksi cube tekis tän hintaluokan lippulaivasta huonomman proohon verrattuna? Tähän mennessä kaikki pyörät mitä olen ostanut, niin mitä enemmän olen laittanut sitä paremman olen saanut!

IncBuff
25.06.2015, 09.29
On kyllä mielenkiintoisesti yleistyneet nämä topicit, joissa kysytään neuvoa ja neuvojien neuvoa ei kuunnella vaan tiedetään itse ja vittuillaan takaisin. Jaksaako näihin kohta enää kukaan vastata.

Hazzu
25.06.2015, 09.30
Itse olen 179 ja inseam jotain 82. Nyt on runkona Cube LTD 21". Menee mukavasti työmatkoilla lyhyellä stemmillä mutta maastossa tuntuu hieman isolta. Vaihtuu varmaan 19" runkoon jota pidän itselle sopivana kun vertaan aikaisempaan 18" Radon ZR Race runkoon. Ottaisin Valentin sinuna 19"... 17" saattaa helposti tuntua pieneltä.

pepper
25.06.2015, 09.41
^Oon saman mittanen enkä huoli yli 18" runkoa, nytkin ajossa 17" runko...
Iso on 19" näin lyhyelle, tai ainakin mun mielestä ☺

Hazzu
25.06.2015, 10.06
Makuasioita siis =) Tietty niillä muillakin mitoilla kuin inseamilla on vähän vaikutusta. Itsellä Radonin 18" runko tuntui välillä ehkä ihan hitusen pieneltä. Cuben 19" on aika lähellä samaa mitoiltaan... itse en ottaisi pienempää. Ehkä siis kannattaa käydä koeajolla ennenkuin päättää.

valentin
25.06.2015, 10.11
Kiitos ehdotuksista. Taidan päätyö 19" LTD SL pyörään kun se vielä silmääkin miellyttää paremmin.

pepper
25.06.2015, 10.50
Makuasioita siis =) Tietty niillä muillakin mitoilla kuin inseamilla on vähän vaikutusta. Itsellä Radonin 18" runko tuntui välillä ehkä ihan hitusen pieneltä. Cuben 19" on aika lähellä samaa mitoiltaan... itse en ottaisi pienempää. Ehkä siis kannattaa käydä koeajolla ennenkuin päättää.

Juu makuasioitahan nuo, 18" ois kait se "ihanne" meidän kokoisille pätkille.
En ostaisi ilman koeajoa pyörää jotta löytäisi ne omat mieltymykset eikä harmita jälkeenpäin.

nure
25.06.2015, 16.30
Inc, vielä hauskempia topicit joissa kysytään jo ostetusta pyörästä mielipidettä ihan kuin pönkittäen itsetuntoaan huono ostoksen jälkeen ;-)