PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cycle Center Outlet

PyöräIle
10.01.2015, 20.17
Käväisinpä tänään pikaisesti uudessa Cycle Center Outletissa Kluuvin kauppakeskuksessa. Kaupan ulkopuolella iso kyltti mainosti kaikkien tuotteiden olevan puoleen hintaan. Mielestäni liikkeessä asioidessa kannattaa kuitenkin olla hintatietoinen, koska esimerkiksi Shimanon halvimpiin 520-lukkopolkimiin oli lyöty "normaalihinnaksi" 79 euroa!

Ihmettelin erittäin kovaa normaalihintaa kauppiaalle, semminkin kun olin juuri ostanut heiltä Mäkelänkadulta paria askelta paremmat XT-pedaalit noin viidelläkympillä. Sanoi kireällä äänellä näiden hintalappujen esittävän maahantuojan suositushintoja.

En voi kun ihmetellä maahantuojan tempoilevaa OVH-politiikkaa: Esimerkiksi Maunulan Deesport ilmoittaa noiden suositushinnaksi 49,00 ja myy 25-29 euron hinnalla suoraan hyllystä. Henkselihinnoittelun mekka Intersportkin myy näitä 41,90 ilman hehkutusta korkeammasta OVH:sta. Miten ne maahantuojat Suomessa voi internetkaupan kulta-aikana kaksinkertaistaa tuotteen suositushinnan verrattuna Englannin CRC:n 41e "RRP":hen? (Recommended Retail Price?)

Tietysti, jos on täysin pakko saada ajaa Cycle Centerin tiimipaidassa, niin onhan se kannattavampi käydä ostamassa tuolta 75 eurolla kun toisesta liikkeestä 149 eurolla.

Sandzsteedt
11.01.2015, 09.19
Voin vaikka lyödä vetoa että suurin osa noista "ovh" hinnoista on täysin tuulesta temmattuja, jotta aleprosentti näyttää kivalta.

Olen nähnyt myös CRCn harrastavan samaa. Se tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus että jälleenmyyjät tuunaavat hinnat omin päin sellaisiksi että ne näyttävät edullisilta.

Olen itsekin kävellyt tuon outletin ohi ja näytti kyllä vähän vitsiltä koko mesta. Pimeä nurkka jossa mukamas alennuksia jostain jämätuotteista.

Nykyään kannattaa kaikkien tuotteiden kohdalla katsoa vain sen hetkistä myyntihintaa ja jättää aleprosentti sekä ovht noteeraamatta.

Frosty
11.01.2015, 11.40
Ostin itse tuolta fillarin tasan tarkkaan tietoisena siitä, että ovh-kikkailua tehdään laajasti kaikkialla kaupan alalla. Kiinnitin huomioni vain siihen mitä saan ja mihin hintaan. Sain haluamani tuotteen kilpailukykyiseen hintaan ja kaupan päälle ystävällistä, asiantuntevaa ja joustavaa palvelua.

Ale-kikkailun suhteen Cyclecenter on vain yksi alan toimijoista. Ei viattomin, ei pahin. Viereisistä ovista voi käydä sisään alan norjalaiseen jättiin, joka vuoroviikoin pumppailee tuotteiden hintoihin ilmaa ja sitten taas pois.

En toki missään tapauksessa väitä, että nykyinen markkinatilanne olisi kuluttajalle ihanteellinen, mutta näin kuluttajamarkkinat tällä hetkellä toimivat. Hereillä oleva kriittinen kuluttaja voi saada hyviä tuotteita hyvään hintaan molemmista mainituista kaupoista. Vapaus ostaa tai olla ostamatta on maksuvälineen haltijalla.

Nana
16.04.2015, 02.07
Ostin tuolta eilen ensimmäisen Cyclocrossini, Ridley X-Bown. Kaikki mennyt toistaiseksi hyvin. Sain hyvää palvelua, edullisen hinnan ja olen siis erittäin tyytyväinen. Piti kahteen kertaan käydä ajelemassa ja harjoittelemassa lukkojen irrotusta kun oli niin kivaa. Mulla on vas. nilkassa, joka mennyt joskus rikki, kulumaa ja se ei tykkää sivuttaisliikkeistä, enkä siksi uskaltanut vasemmalla kovin montaa krt irrotusta treenata. Mutta juurikin siitä syystä mun pitäisi harjotella irrotus sillä niin sujuvaksi, ettei se satu. No, huomenna reenit jatkuu. Huomasin jo pelkkä oikea jalka lukolla miten valtava ero siitä syntyy, heti lisääntyi vauhti hurjasti. X-Bowhun olen tosi tyytyväinen 😍😍😍, mittasuhteet xxs:ssä tuntuu tosi sopivilta (olen n 162). Vähän totuttelua vaatii tiukat käännökset, joissa meinaan potkia eturengasta kun ei muista hidastaa. Challenge Grifot rullaavat tosi kivasti ja hiekallakin menee muitta mutkitta. Hommaan ohkasemmat alle kunhan olen aikani näitä fiilistellyt. I'm in love with my Ridley 😍

Halloo halloo
16.04.2015, 14.45
Kuulostaa hyvälle. Malttia harjoitteluun. Jos sallit, niin sanon varoituksen sanan lukkiksista. On vain kahdenlaisia pyöräilijöitä. Niitä, jotka ovat lukoilla kaatuneet ja niitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet. Kaatuminen tapahtuu yleensä hitaassa vauhdissa tai pysähdyksissä, joten mieti etukäteen miten kaadut. Älä ota ranteella vastaan, vaan pyörähdä mahdollisimman pyöreänä. Pidä säädöt vielä toistaiseksi löysinä, jotta jalka lähtee irti helposti. (Olen kaatunut muutaman kerran. Noloin oli omassa eteisessä, mutta onneksi kukaan ei ollut näkemässä.)

Nana
16.04.2015, 19.35
Joo, maltti on valttia. On vaan vaikea pysyä pois pyörän päältä kun se on niin hauska 😋. Yritän (tod.näk. turhaan)ton nilkan takia skipata ne pakolliset kaatumiset treenaamalla irrottelua, mutta on ne löysimmilläänkin sen verta jäykät, että aika varmasti kaadun niillä vielä siitä huolimatta. Noi kakspuoliset on tällasen nilkan kans alkuun hyvät niin voi välillä polkea lukottomilla, kunnes niitä lukkoja oppii käyttämään. Oon kyllä ihan höpönä tohon pyörään; varmaan yhtä innoissaan kun moni ensiautonsa hankittuaan. 😁
Mitä mieltä olette hälyttävistä lukoista (sori off topik)? Mulla ei tähän 19m2 koppiin mahdu pyörä ja vähän hirvittää kellariin sitä jättää, mutta pakko se on. Hälyttävä vois ehkäistä ehkä varkauksia. Nyt on "pakko" lähteä taas X-Bowta ulkoiluttamaan. Sillä on kovat menohalut. En saanut matkamittaria vielä pelittämään. Kaikkea muuta näytti, mutta total distancessa näkyy vaan nro 1 kokoajan. VDOn (m2WL kai malli) mittari.

rjrm
16.04.2015, 20.50
19 neliön koppi kuulostaa juuri sopivalta säilytyspaikalta, jos haluat säilyttää pyöräsi. Vaikka sitten eturenkaasta koukkuun.

Nana
16.04.2015, 21.41
Haha, olisi se varmasti hyvä jos sieltä poistais parven, baaripöydän, lipaston tms turhanpäiväistä. Vapaata seinätilaa ei juuri ole, mutta on mun pakko sitä jotenkin järjestää, koska ei se kyllä turvassa ole varastossa johon on pahimmillaan 3krt/kk murtauduttu ( tervetuloa Töölöön). Väliaikaisvarastona vois toimia kh jossa se ei olisi tiellä, jos se vaan sinne mahtuu.

Nana
16.04.2015, 21.59
Se on nyt sitten kh:ssa eturengas suihkuseinään nojaten ja takarengas wc-pöntön kyljessä 😃 laittaisin kuvan mutten osaa näköjään tässä liittää. Pääasia, että se on turvassa.

rjrm
16.04.2015, 22.32
Ruuvaa iso koukku parveen

Halloo halloo
17.04.2015, 02.13
Sisälle kotiin ehdottomasti, muutoin tulee joku kerta parku ja huuto. Netistä löytyy erilaisia ratkaisuja.
google kuvahaku:
bike on the wall
bike hook ceiling

JKK
17.04.2015, 08.12
Ihmettelen miksi laittaa urheiluväline liike XXL:n viereen. Käyt kysymässä hinnan toisaalta ja marssit XXL:n sisälle ja kerrot millä hinnalla naapuri myy. Saat halvemmalla ja huollot kaupanpäälle. Toki XXL:n fillarivalikoima on erittäin rajoittunut. Kun se 4Runnerskin siihen viereen muutti. Kaipa kauppiaat on laskeneet, että asiakkaita riittää.