Näytä tavallinen näkymä : Nicetrac-nastarenkaat
Jokos näistä Nicetrac (http://www.nicetrac.com/)-nastarenkaista on kokemuksia? Paikallisesta kivijalkaputiikista (https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nicetrac-snow-300-60-559) 300-nastainen 60-559 35€ ja taittuvalla rungolla 39€, ei mielestäni paha, kun nastatkin on kovametallipalalla. Saman hintaisissa kilpailijoissahan nastat on useimmiten tinametallisia.
Täytynee hakea yksi kappale testiin, kun ISP on vähän turhan arvokas rengas kelviralliin ja vanhojen Biltemalaisten nastat ei tahdo minun painolla upota jäähän.
Edit: Hintavirhe korjattu.
Minun arviolla nyt ei ole kummemmin arvoa kun nämä 200-nastaiset 37-622 ovat ensimmäiset nastarenkaani työmatkoilla. Voin vain sanoa, etten ole kaatunut saati, että läheltä piti-tilanteita olisi syntynyt. Olen kyllä 100+ kg jos sillä on merkitystä. :) On tuossa varmaan parin viikon verran ollut ihan talvikeliäkin ja pelkkää jäistä tietä. Minäkin mielelläni lukisin muiden arvioita Nicetracin renkaista.
Jos samaa laatua kuin Biltsun renkaat niin jättäisin kauppaan.
linkin mukaset-> nastarenkaat (https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nicetrac-snow-100-pro-foldable-37-622-nastarengas#spst)väänsin äsken crossarin kiekoille ja helposti meni vanteelle, erittäin notkeat kyljiltään :o Rullaavuus vois olla kohillaan, mutta eihän tässä voi liikaa odottaa "halpiskumeilta" ja vielä tuores merkkikin, joten jännityksellä alkavan viikon kokemuksia odotellen :rolleyes: Ennen ostopäätöstä muita merkkejäkin käsissä hypistelin, mutta nämä tuntuivat parhaimmilta :)
Jos samaa laatua kuin Biltsun renkaat niin jättäisin kauppaan.
Taisin jo aloitusviestissä vihjata, että pomppaavat heti Biltemalaisia ylempään kastiin, koska nastat on kunnollisia, eli kovametallisia. Runkokin vaikuttaisi notkeammalta, joten odotukset on korkeat. Toivottavasti 60mm leveä on oikeasti leveä ja korkea, eikä mikään 50mm sipulileikkuri.
Mikä mahtaa olla syynä ettei Nicetracin ja Gravdalin lisäksi ole taittuvakylkisiä nastakumeksia saatavana..? Nimimerkillä "helkkari"
Onhan ne 200 nastaiset tuossa jo jonkin aikaa odotelleet testikelejä. Eilen satoi jotain, mikä jollain tapaa lunta muistutti. Tänään sitten vesisade, ja tiellä sohjoa. Meninkin sitten uimahalliin.
37-622 koon leveys on vanteelle asennettuna 36-37mm reunanappuloiden uloimmasta kulmasta mitattuna. 200 pro mallin kuvio vaikuttaa 100 nastaista paremmalta lumikelejä ajatellen, mutta käytössähän tuon sitten näkee. Jos vaikka tammikuussa ehkä pystyisi kertomaan enemmän.
http://but.fi/i/365
arctic biker
07.12.2014, 20.11
Aika tukkoinen kuvio kummassakin Nicetrackissa, eli lumi ja/tai sose täyttää nappuloitten välit oikein tehokkaasti.
http://www.schwalbe.com/files/schwalbe/userupload/Images/Produkte/_Spikes/MarathonWinter/_detail_MarathonWinter.jpgMara Winter
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRf_NFyxW9z6ggsL-_XFogL9rGkaWxi26lrwTaYbGQioyaNqSFVgA W106
300 nastainen olis harvemmalla kuviolla sitten...
http://nicetrac.com/wp/wp-content/uploads/2014/08/Web_Portfolio_2014_300.png
arctic biker
08.12.2014, 16.46
Sääli sinänsä että ajattelemattomien nöösien takia hajanntuu keskustelu monille säikeille.
Mutta minäpä seku vaan piruuttani kysyn jotta mitä renkaan kuvio oikein tarkoittaa, ääriesimerkkeinä Nicetrac ja W106?
Laitapa veteraaniuttasi tietoa millä kehänopeudella nuolimaisella kuviolla on merkitystä, lumella ja loskalla.
Mikä mahtaa olla syynä ettei Nicetracin ja Gravdalin lisäksi ole taittuvakylkisiä nastakumeksia saatavana..? Nimimerkillä "helkkari"
Onko ISP (http://www.schwalbe.com/en/spike-reader/ice-spiker-pro.html):t liian paksut? Evo on taittuvaa mallia.
arctic biker
08.12.2014, 17.32
Laitapa veteraaniuttasi tietoa millä kehänopeudella nuolimaisella kuviolla on merkitystä, lumella ja loskalla.
Jospa ensin perutelisit kysymyksesi? ihan vaan taustana jotta W106 kuvio on iänvanha, joskus ovat rengastehtaan pojat miettineet tommoisen kuvion suomalaiseen talveen soveltuvaksi. Samaa V-aukeaa eteenpäin jälkeä jättää myös MaraW kuten traktorin renkaatkin.
Sillai veteraani olen että silloin kun ekoja nastarenkaita sai sekä fillariin että mopoon niin olihan ne mulla käytössä.
Eli kehänopeus ei ole se pointti vaan kuinka loska ja lumi pääsee renkaan kuvion sisältä pois.
Mieluusti kuulen vastaväitteitä.
Nobo kuitenkin piti uuden ketjun aukaisua ihan hyvänä ratkaisuna, koska 90-luvulta asti kertyneellä keskustelupalstakokemuksella on selkeämpää luoda yleisesti aihetta käsittelevien ketjujen lisäksi myös tarkemmin tiettyyn kohteeseen paneutuvat ketjut, jottei yleisketju mene turhan sekavaksi. Onhan muillekin rengasmerkeille ja -malleille omat ketjunsa.
Mitä kuvioon tulee, niin V-kuvion edut tulee esiin lähinnä renkaan vetoluistossa pehmeällä pinnalla, jolloin kuvio tyhjenee renkaan kuopiessa pintaa. Toisin päin asennettuna kuvio tukkeutuu. Mutta muissa tapauksissa uutkin kuviot toimii, ja urien poikkileikkaus on se tärkeämpi tekijä, jotta kuvio saadaan puhdistumaan pienellä kehänopeudella. Veden ja loskan poistuminen renkaan alta ei ole vielä pyöräilynopeuksissa merkityksellinen asia. Ja sekin saadaan hyväksi monilla muillakin kuvioilla kuin V-kuviolla, nykyäänhän autoissakin käytetään yhä vähemmän V-kuviota.
No niin . nyt ois renkaat ajettu sisään 50km lenkillä. Kelikin sattui just sellainen ettei parempaa(pahempaa) ois voinut toivoa :o
Tunnin jälkeen tiet veti jäätikölle ja valtatieltä sivutielle kääntäessä oli koko "tien leveydeltä peilijäätikköä" 8km kieli keskellä suuta enempi tai vähempi kiroillen renkaitten huonoa pitoa, kunnes ! juomatauolla aloin tiputtaan rengaspaineita startin 3,5/4bar lukemista ...
Kahteen kolmeen otteeseen pysähtyen ja paineita vähentäen löytyi aika hyvä pito (kotona pumpulla mitatessa eturenkaan lukema 2bar ja takana himpun vajaa 3bar)
Ei pitoa nyt mihinkään putkelta runttaamiseen silti ollut, mutta rauhallisella pyörittelyllä alaotteelta oli ihan hyvä ajaa, loppua kohti jopa melko rennosti :) Tien vetäessä kunnolla kuuraan pitoa oli jopa hyvinkin.. Kohtuu hyvä tuntuma kumeista ensialun vitutuksen ja pelonsekaisen jäätikköpätkän jälkeen. :D
Mikä mahtaa olla syynä ettei Nicetracin ja Gravdalin lisäksi ole taittuvakylkisiä nastakumeksia saatavana..? Nimimerkillä "helkkari"
WXC:tä saanu taittuvana iät ajat .. munkin WXC:t varmaan ainakin 10V wanhat ..
No niin . nyt ois renkaat ajettu sisään 50km lenkillä. Kelikin sattui just sellainen ettei parempaa(pahempaa) ois voinut toivoa :o
Tunnin jälkeen tiet veti jäätikölle ja valtatieltä sivutielle kääntäessä oli koko "tien leveydeltä peilijäätikköä" 8km kieli keskellä suuta enempi tai vähempi kiroillen renkaitten huonoa pitoa, kunnes ! juomatauolla aloin tiputtaan rengaspaineita startin 3,5/4bar lukemista ...
Kahteen kolmeen otteeseen pysähtyen ja paineita vähentäen löytyi aika hyvä pito (kotona pumpulla mitatessa eturenkaan lukema 2bar ja takana himpun vajaa 3bar)
Ei pitoa nyt mihinkään putkelta runttaamiseen silti ollut, mutta rauhallisella pyörittelyllä alaotteelta oli ihan hyvä ajaa, loppua kohti jopa melko rennosti :) Tien vetäessä kunnolla kuuraan pitoa oli jopa hyvinkin.. Kohtuu hyvä tuntuma kumeista ensialun vitutuksen ja pelonsekaisen jäätikköpätkän jälkeen. :D
Pitäs ajaa sisän niin että nastat koskee maahan .. ottikohan reunanastat noilla paineilla ollenkaan :rolleyes: .. toisaalta tiedä sitten tarviiko noita sisäänajaa.
arctic biker
08.12.2014, 19.24
Ei pitoa nyt mihinkään putkelta runttaamiseen silti ollut, mutta rauhallisella pyörittelyllä alaotteelta oli ihan hyvä ajaa, loppua kohti jopa melko rennosti :) Tien vetäessä kunnolla kuuraan pitoa oli jopa hyvinkin.. Kohtuu hyvä tuntuma kumeista ensialun vitutuksen ja pelonsekaisen jäätikköpätkän jälkeen mk
Toisena veteraanina vastaan jotta noinhan se homma on. Ei tosi liukkaalla putkelta reuhaamiseen pito piisaa mutta rauhallisempaan ajoon ja pikkasen kurvit loivemmin ajaen ynnä tasainen kampien pyöritys on se pointti. Marawinttereillä 35mm ja 67 kiloisena eessä alle 2,5 ja takana yli on mulla se hyväksi havaitsemani, mitattuna Schwalben irtomittarilla. Tosin uusi Pro Team Edition jalkapumppuni näyttää ihan samoja lukemia.
Täällön ollutkin oikein passelit nastarengaskelit turhan pitkän aikaa...
WXC:tä saanu taittuvana iät ajat .. munkin WXC:t varmaan ainakin 10V wanhat ..
Mullakin on Hakka WXC:t ja ISP:t taittuvakylkisinä, mutta issue on että ne on maastorenkaita. Ei mene krossariin. Miksi ei ole 28" ~35mm taittuvakylkisiä enemmän. Ma kasita en
Jospa ensin perutelisit kysymyksesi? ihan vaan taustana jotta W106 kuvio on iänvanha, joskus ovat rengastehtaan pojat miettineet tommoisen kuvion suomalaiseen talveen soveltuvaksi. Samaa V-aukeaa eteenpäin jälkeä jättää myös MaraW kuten traktorin renkaatkin.
Sillai veteraani olen että silloin kun ekoja nastarenkaita sai sekä fillariin että mopoon niin olihan ne mulla käytössä.
Eli kehänopeus ei ole se pointti vaan kuinka loska ja lumi pääsee renkaan kuvion sisältä pois.
Mieluusti kuulen vastaväitteitä.
Kyllä kehänopeudella on pointtinsa lumen ja loskan poistumisessa kuviosta. Rengastehtaan pojat ja suomalainen talvi ei mun mielestä kerro mitään siitä miten lumi ja loska poistuvat renkaan urista...
Mulla ei ollut mopossa koskaan nastarenkaita, eikä ole fillarissakaan vielä. Nicetraceista mieluusti kokemuksia lisää.
300 nastainen olis harvemmalla kuviolla sitten...
http://nicetrac.com/wp/wp-content/uploads/2014/08/Web_Portfolio_2014_300.png
Näin maallikon silmiin tuo kuviointi näyttää todella huonolta lumikeleille. Tukkoon menevältä ja tuo reunalle menevä olakehan näyttää siltä, että on vain heikentämässä sivuttaispitoa reunalla, jossa sitä tarvittaisiin. Jäällä voi kyllä toimiakin, kun siellä ratkaisee nasta ja kuvointi jää lähes merkityksettömäksi.
Hääppönen
08.12.2014, 22.00
Tänne nyt mielestäni mahtuu keskustelu, jos toinenkin. Turhempia löytyy vino pino, puhumattakaan kommenteista. Vuosia ja kokemuksia löytyy, enkä enää ikinä ota fillariini Nokian W-renkaita. Jos lunta on enemmän kuin kaksi senttiä (ei juuri satanutta puuterilunta), omat kokemukset Nokian W:n renkaista (106 ja 240) on surkeat. 20 km/h ja yli vauhdeissa lähtevät kiemurtelemaan tolkuttomasti. Marathon winterit paremmat ja suuntavakaammat. Ainoa Nokialainen, joka toimii hankalissa olosuhteissa on ollut Extreme 294. Mielenkiinnolla seuraan käyttäjäkokemuksia Nicetrack-renkaista...
Dejavu vai miten se meni. Ennen oli w106 edessä ja juuri tuo kiemurtelu loskassa oli se miksi nuo renkaat tuntu kelvottomilta. Nyt on muutaman sata kilometriä ollut 200pro taittuva nicetrack edessä ja toimii ja rullaa paremmin ku w106. Jäällä pito on semmoista raapimista. -> Kevyeen työmatka-ajoon imo...
J.Kottenberg
08.12.2014, 23.08
Näin maallikon silmiin tuo kuviointi näyttää todella huonolta lumikeleille. Tukkoon menevältä ja tuo reunalle menevä olakehan näyttää siltä, että on vain heikentämässä sivuttaispitoa reunalla, jossa sitä tarvittaisiin. Jäällä voi kyllä toimiakin, kun siellä ratkaisee nasta ja kuvointi jää lähes merkityksettömäksi.
Toinen maallikko täällä ajattelee samansuuntaisesti. Sen verran halpa kuitenkin ja pehmeäkylkinen että hommasin yhden uteliaisuuttani ja ajattelin takarenkaana kokeilla. Eteen on Schwalben ISP. Kun vaan tulis tänne pk-seudulle jonkinnäköisiä pakkaskelejä sen verran että pääsis testaamaan.
Pikkupoikana katselin kun isot miehet leikkasi renkaisiin kuvioita semmoisella pienen silitysraudan näköisellä sähkövehkeellä jossa oli U-kirjaimen muotoinen terä jota pystyi säätämään syvyyssuunnassa. Joku semmoinen voisi olla käypänen niin voisi iltapuhteella avata kuviota jos tarvii.
Vanha sääntö sääntö noissa pätee, ei halpaa ja hyvää saa samassa paketissa. Halpojen renkaiden yksi ongelma on aivan vääränlainen liian kova kumilaatu joka tekee renkaasta melko liukkaan esim. kovalla asfalttipinnalla. Parempi maksaa hieman lisää ja panostaa esim. IceSpikeriin.
Nicetrac-merkki on vähän mystinen. Kun sivuja lukee, sieltä löytyy viitteitä Suomeen. Olisiko tässä takana jotain entisiä Nokian Renkaiden tyyppejä? Joka tapauksessa siellä kerrotaan, että nykyiset kumit on tehnyt CST eli tutummin Maxxis. Eli kyseessä ei ole mikään kiinalainen nyrkkipaja vaan tietotaitoa pitäisi löytyä.
http://www.nicetrac.com/wp/home/
(tuolta PRODUCTION BACK TO EUROPE -otsikon alta)
Perusteluja renkaan kuviolle ja vakuuttelua kumin laadukkuudesta löytyy myös:
http://www.nicetrac.com/wp/tire-technology-2/
J.Kottenberg
09.12.2014, 13.03
Kyllä. Tuumin itse myös että ei renkaan valmistaminen mitään avaruusrakettien tekoon vaadittavaa tietotaitoa sentään vaadi ja hintakin on korkeampi kuin todellisten halpisten niikuin vaikka B.....a joten ei nyt mitenkään täysin mahdotonta ole että olisivat jonkinlaista keskitasoa. Pystyyhän esim Canyon toimittamaan suht hyviä pyöriä hyvin kilpailukykyiseen hintaan koska organisaatio on kevyempi kuin monella muulla. Tottakai on selvä että tilanteissa joissa tarvitaan ehdottomasti hyvää rengasta, pitää katse suunnata muualle.
Vanha sääntö sääntö noissa pätee, ei halpaa ja hyvää saa samassa paketissa. Halpojen renkaiden yksi ongelma on aivan vääränlainen liian kova kumilaatu joka tekee renkaasta melko liukkaan esim. kovalla asfalttipinnalla. Parempi maksaa hieman lisää ja panostaa esim. IceSpikeriin.
Jovain, mutta on moneen kertaan todettu ettei meinaa mahtua crossariin nuo ISP:t. Nicetrackit ovat kuitenkin yllättävän pehmeää gumesta.
arctic biker
09.12.2014, 20.42
Säikeen keskustelu ollut minusta hyvällä ja järkevällä tasolla, emme siis tuomitse Nicetracceja ajamatta. Kapeilla renkailla rajat tulee pahassa loskaräntänuoskalumessa kuitenkin eteen. Silloin kun rengas ei enää pääse pureutumaan kovaan alustaan niin ajo menee kaunokirjoituksen puolelle, hankalin on tää ajoittain kantava ja sitten pettävä alusta.
Itse löysin tänään pyöräni ja itteni myös ihan yllättäen aivan väärältä baanalta, ajoin sen verran pahaan auran heittämään loskakerrokseen jotta nakkas minut autojen väylälle. Jumalaiset ajotaitoni sekä Mustanaamiota tai Lucky Lukea nopeampi reaktiokykyni ja ei niin ruuhkainen liikennetilanne pelasti pahimmalta kuten auton peltivaurioilta.
Pitkä talvi eessä ja Be Careful Out There ja keväämmällä olemme kokeneempia myös säikeen renkaan toimivuudesta, kokemuksien raportteja siis pitää tänne päivittää.
tänään lenkillä luottoa renkaisiin ( NiceTrac Snow 100 37-622 ) löytyi huomattavasti eilistä enemmän johon yksi syy oli hitusen parempi keli tiestöillä , mutta ehkä paljon tärkeämpi juttu, kun löytyi sopivat rengaspaineet. Notkeista kyljistä huolimatta paineita kärsi tiputtaa yllättävän alas. Edessä nyt hitusen alle 2bar ja takana 3bar .. Kuskilla painoa 80kg. Toki hitusen vetelät alkaa olla kovassa menossa, mutta toisaalta mukavuus lisääntyy, kun ei ihan joka töyssy ja railo täryytä käsille. Ei näitä ISP renkaisiin tarvi rinnastaakkaan, mutta tuo maantielenkkeilyyn ainakin lisää varmuutta.. Lisääntynyt vierintävastus palkitsee sitten keväällä pyörän kululla vaikka nyt vauhtia hidastaakin :o
J.Kottenberg
09.12.2014, 23.06
Tuossa aiempana oli näkemys halpojen renkaiden liian kovasta kumilaadusta. Huoneenlämmössä Nicetracin 60-622 kumi ei kynnellä tunnu kovemmalta kuin Schwalben ISP. Tottakai oleellista on kovuus alhaisemmissa lämpötiloissa. Laitoin em kumit pakastimeen ja 40 minuutin pakastamisen jälkeen tunnustelin taas kynsillä tilannetta. Vaikutti siltä että Nicetrac ei ainakaan kovemmalta tuntunut kuin Schwalbe. Katsotaan huomenna pidemmän pakastuksen jälkeen onko tilanne muuttunut.
Mikäs on 60-leveyksisen leveys ja korkeus vanteella?
Vanha sääntö sääntö noissa pätee, ei halpaa ja hyvää saa samassa paketissa. Halpojen renkaiden yksi ongelma on aivan vääränlainen liian kova kumilaatu joka tekee renkaasta melko liukkaan esim. kovalla asfalttipinnalla. Parempi maksaa hieman lisää ja panostaa esim. IceSpikeriin.Ihmeellistä huutelua taas kerran ilman mitään kokemusta keskustelun aiheena olevasta renkaasta.
Nicetrackin kumilaatu kaupassa hypisteltynä oli mielestäni parempi kuin esim. Marathon Winterin. Eikä tuo Continkaan kumi juuri pehmeämmältä sormiin tunnu.
J.Kottenberg
10.12.2014, 10.24
Noniin. Olivat kumit yön yli pakastimessa ja sormeilin niitä vähän lisää. Kynnellä kokeillen Nicetrac tuntui hieman pehmeämmältä kuin Schwalbe. Samoin kitka tuntui Nicetracissa paremmalta. Pakastetun renkaan, niinkuin minkä tahansa muunkin esineen, pintaan tiivistyy kosteus huoneilmassa joten se voi vaikuttaa tämmöisen kokeiluun. Samoin kitka sormin kokeillen ei välttämättä anna samansuuntaista tulosta kuin asfaltti tai jää tai jäätynyt lumi.
Se voidaan kuitenkin varmasti todeta että Nicetracin arvosteleminen huonoksi vaatii lisäperusteluita. Eli vähän niinkuin Arctic Biker totesi että ei voi tuomita ennenkuin on ajettu.
Nonniin, eilen tuli sellaiset 10-15 senttiä painavaa valkoista tavaraa taivaalta alas ja tänään tiet oli enimmäkseen aurattuja tai tampattuja lämpötilan olessa nollan ja yhden pakkasasteen välillä. Pääsi jo vähän koeajamaan renkaita oikeissa olosuhteissa.
Testattavana siis Nicetrac Snow 200 Pro taittuvareunainen malli koossa 37-622mm painavahkon teräksisen cyclocrossipyörän alla. Renkaissa paineita edessä 3 bar, takana 3,5 bar. Tienpinnat enimmäkseen aika hyviä, märästä lumesta tamppautunutta valkoista, osin kiillottunutta maantietä. Osan matkaa tavallisen täristävää kevyen liikenteen väylää, pieniä pätkiä paljasta asfalttia. Pätkän matkaa melko kehnokuntoista pöperöistä pikkutietä. Testilenkin pituus noin 45 kilometriä. Aiemmin ajettu nastoja sisään pari pikku lenkkiä enimmäkseen sulalla tiellä.
Varsinaista kovaa jäätikköä ei ollut, eli en päässyt testaamaan nastoitusta pahimmilla jääkeleillä. Noilla valkoisen jään maantieosuuksilla meno oli kyllä aivan helpon ja varman tuntuista, ei lipsahdellut. Ajo ei tuntunut pahan raskaalta, joten rullaus on nastarenkaiden sarjassa hyvää tasoa. Mitään wattimittareita minulla ei ole eikä tule, joten arviot perstuntumalta maltillisilla nopeuksilla ajettuna.
Haastavin osuus oli sellainen kolmisen kilometriä pitkä pienen sivutien pätkä, jolla linkomies oli leijaillut terä reilusti irti tienpinnasta ja autot sekä traktorit polkeneet lumen ajouran kohdalla kuoppaiseksi ja kiharaiseksi röykkyhelvetiksi. Tien keskiosa oli renkaista lentäneen lumen ja hevosenkoipien sotkemaa mössöä. Sen perusteella voi sanoa, että kyllä Nicetracin kuvio toimii lumessa, ainakin tämän 200 nastaisen mallin osalta. Sitähän toki voi odottaakin näin maallikkona ilman vuosikymmenten ennakkoluuloja kaikkea uutta kohtaan. Kun kuvion nappulat on pinta-alaltaan riittävän pieniä upotakseen alustaan pyöräilijän painon alla, pitävää särmää on joka suuntaan niin paljon, kuin renkaan pintaan pystyy mahduttamaan ja kuviossa riittävästi korkeutta toisin kuin joissain Keski-Euroopan talvirenkaissa, niin miksi olettaisi jotain muuta?
Tämän perusteella sanoisin onnistuneeksi hankinnaksi. Kerron kyllä, jos mieli muuttuu lisäkilometrien myötä.
Nicetrac-merkki on vähän mystinen. Kun sivuja lukee, sieltä löytyy viitteitä Suomeen. Olisiko tässä takana jotain entisiä Nokian Renkaiden tyyppejä? Joka tapauksessa siellä kerrotaan, että nykyiset kumit on tehnyt CST eli tutummin Maxxis. Eli kyseessä ei ole mikään kiinalainen nyrkkipaja vaan tietotaitoa pitäisi löytyä.
Tästä sen verran, että pakkauksen kyljessä lukee: Designed in Finland. Muuta en tiedä.
arctic biker
14.12.2014, 16.59
Pistähän HMK raporttia joskus 3 viikon päästä. Mun tuli tämän kuun pyörävarantoni tuperrettua kiekkoihin. Josko innostus tilaamaan. Erityisesti renkaan toimivuus osin kantavassa loskasohjossa kiinnostaa.
Renkaita käyty hypistelemässä. 60-559 Olisi muuten tarttunut mukaan, mutta nastat oli tuossa 300-nastaisessa todella syvällä, ulkonemaa oli varmasti alle milli. Leveyskään ei ollut aivan mitä pitäisi. Kumi oli kyllä hyvin pehmeää, ja nappulatkin vaikutti ihan asiallisilta. Harmi, että noin pieneen asiaan kaatui, kun muissa malleissa nastat oli huomattavasti ulompana. Olikohan vain toleranssin ääripään renkaita nuo?
tienlaita
16.12.2014, 16.57
Renkaita käyty hypistelemässä. 60-559 Olisi muuten tarttunut mukaan, mutta nastat oli tuossa 300-nastaisessa todella syvällä, ulkonemaa oli varmasti alle milli.
Hyvältä tuollainen minun ajatuksiini kuulostaa. Missä kaupoissa niitä voisi olla? Itse asun läntisellä Uudellamaalla ja Helsingin seudulla tulee ajoittain myös käytyä. Ajelin tänään CX:llä ja talvirenkaitten hankinta siihen alkoi kiinnostaa. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nicetrac-snow-200-pro-47-559#spca
Kakssatasissa on nastat hyvin. Sekin nastan leveämpi kantaosa ulkonee aavistuksen kumista, sisäänajojen jälkeenkin. Ja ovat myös tasaisesti.
Tässä vähän valaistusta mystiikkaan: PRH:n tavaramerkkitietokannan mukaan Nicetrac-tavaramerkin omistaa IDEATION INDUSTRIAL CO., LTD Taipei / Taipei
J.Kottenberg
17.12.2014, 12.26
Mikäs on 60-leveyksisen leveys ja korkeus vanteella?
Laitoin em kumin alle (tavallinen maasturin vanne) ja vähän mittailin: leveys 58mm, korkeus 57mm. Näyttää ilmatilaltaan isolta. Ei ollut hankala asentaa. (Sisärenkaallisena). Ei pahasti heitäkään. Nastojen ulkonema näyttäisi olevan vähän Schwalben ISP:tä pienempi.
tienlaita
17.12.2014, 15.57
Mahtaako renkaan leveys olla suunnilleen mitä luvataan 37mm koossa? Nicetrac Snow 200 Pro Foldable 37-622 kiinnostaisi. Continental tekee alikokoisia.
Öh, olihan se jo raportoitu ekalle sivulle!
37-622 koon leveys on vanteelle asennettuna 36-37mm reunanappuloiden uloimmasta kulmasta mitattuna.
Nokian/Suomi Tyres W240 lie vähän leveämpi? Nimellisesti 40mm.
J.Kottenberg
17.12.2014, 16.27
Noniin, nyt on takana eka lenkki jäykkäperäisellä maasturilla takana Nicetrac 622-60. Paine n. 2,2 bar
Seuraavassa vähän ympäristöstä ja havainnoista:
-keli;sulanut lumi ja sohjo jäätynyt paikotellen. Ei isoja sileitä jääalueita mutta ihan lliukasta siellä täällä. Sama myös tiestön ulkopuolella jossa oli liikuttu kävellen tai ajoneuvoilla.
-rullaa melko mukavasti nastarenkaaksi. Suomi Tyresin 26-tuuman 47 milliä leveä 240 nastainen oli muistin mukaan raskaampi.
-aika hyvä iskunvaimennus. Varmaan ison ilmatilan ansiota. Ei lyö kivikossa vanteille herkästi.
-pito muta ja savimaastossa enintään keskinkertainen. Johtunee pienistä nappuloiden väleistä.
-veto-ja jarrutuspito jäällä ei kovin hyvät. Sutii herkästi. Kallellaan tuntuu toimivan paremmin.
-ajoin vähän kallioilla ja kivikossa ja pikkuisen tuli jossain suditettuakin. Ei irronneita nastoja.
Eli:
-renkaan laatu melko hyvä.
-pito-ominaisuudet jäällä keskinkertaiset. Syynä luultavasti isot keskinappulat jotka ovat ilman nastoja.
-ajo-ominaisuudet tiellä aika hyvät.
-ominaisuudet maastossa; muta ja savi ei hyvä. Jäätyneessä toimii melko hyvin nastarenkaaksi.
Jos keskinappulat saisi nastoitettua voisi olla aika hyvä esim takarenkaana ihan käyttökelpoinen.
Mitenköhän tuommoista pystyisi nastoittamaan?
Vai onko ainoa vaihtoehto a' la ruuvirengas. Eli jonkinlainen teräväkärkinen ruuvi keskinappulaan?
Ihan samalla tavalla kuin isommat renkaat, paitsi että nastapyssyä ei tarvita vaan käsikäyttöinen asennustyökalu riittää. Eli porataan sopivan paksuinen ja syvyinen reikä nappulaan ja painetaan nasta koloonsa. Lonkalta heottäisin, että sopiva reiän halkaisija on n. 2mm, teräksi kannattaa valita laadukas puuterä ja poraksi esim. Dremel tai vinku, kierroksia väh. 10krpm. Sopiva reiän syvyys löytyy kokeilemalla. Apuna kannattaa käyttää telinettä ja sopivaa lestiä, esim. loivaa ~50mm metalliputkimutkaa. Nastan pysyvyyden voi halutessaan varmistaa laittamalla tipan pikaliimaa reiän pohjalle ennen nastan asennusta.
Noilla eväillä on tullut tehtyä pari kierrosta nastarenkaita moottoripyörään, ja hyvin on pelanneet.
J.Kottenberg
17.12.2014, 22.28
Mistä kannattaa nastoja hankkia?
Suomessa Schwalben nastat on paikasta riippuen jossain 15€ molemmin puolin per 50kpl, taisi sisältää asennustyökalunkin. Tikalta saa tilattua isompuakin nastaeriä edullisemmin, jossain läskipyörien rengastopikissa taisi olla puhetta hinnoistakin.
J.Kottenberg
17.12.2014, 23.24
Kiitokset tiedosta!
J.Kottenberg
18.12.2014, 11.36
Tikkaspikes ei enää valmista nastoja mutta heillä on vielä vähän niitä. Tilasin 1k ja hinta oli 47 ja rapiat€ , sis alv. Nastamyyjä mainitsi että A-tekniikka toimii tämmöisten erikoisnastojen kanssa ja sieltä kannattaa niitä jatkossa kysyä. Soitinkin sinne ja he kyllä myy niitä. Onneksi hintakin on kohdillaan, 10c/kpl+alv eli n. 12,5c/kpl (tikan hinta 4,7c/kpl)
Eli itse tekemällä vaikka luokkaa 350 nastan kumi, kustantaa pelkät nastat n. 43,75€ plus tietty postikulu jos ei itse hae Hgin Tattarisuolta. JiiHaa tosi edullista. (Varsinkin kun voi olettaa että jostain halpamaasta hankkivat ne) Jos esim xxl kauppaa schwalben raceguardia 57-622 69,90€ niin ei äkkiseltään suurta säästöä ainakaan pysty saamaan. Ja onhan siinä vähäsen hommaakin. Saisikohan nastoja ulkomailta tilattua jos jatkossa tarvii.
Tuo Tikan hinta 4,7c/kpl on alv 0% eikä sis alv kuten sanoin mutta kuitenkin vain puolet Atekniikan hinnasta.
arctic biker
18.12.2014, 11.48
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Ersatzspikes-fuer-Ice-Spiker-Pro-Marathon-Winter-p41404/ Pikkasen halvemmalla.
Kummista nastoista on nyt kyse? Alumiini + ontto terävä kärki, alumiini + terävä kärki, alumiini + tylppä kärki vai kokoteräs + tylppä kärki? Ainakin näitä polkupyörän renkaissa esiintyy ja hinta on erilainen.
J.Kottenberg
18.12.2014, 12.13
En kysynyt sen paremmin Tikan kuin Atekniikan nastojen tyypistä. Pyörän renkaaseen on kuitenkin tarkoitettu.
Arctic Bikerin linkkaama tieto on hyvä. Kun kerran kauppa menee tuommoiseksi niin suosi "suomalaista ja osta ulkomaista" on tässäkin varmaan paikallaan.
Atekniikan pienin myyntierä on 100 kpl ja ulkomailta saa 50erissä ja hinta on alempi. Atekniikka ostaa kuitenkin isoja määriä, puhuivat 20 000 kpl laatikoista. Ei voi kuin ihmetellä. Eikö olekin aivan ihmeellistä että täällä ei kannata tehdä oikein mitään. Vaikka tarvikkeet on tässäkin näin halpoja;-)
Tänään pääsi taas lenkin tekemään. Jäätä kyllä riitti suuren osan matkasta, mutta enimmäkseen karheaa sellaista. Peilijäällä pidon testaaminen jää siis myöhemmäksi. Sen sijaan kiitosta pääsee antamaan pehmeästä menosta röpöjäisillä väylillä. On ihan kirjaimellisesti kouriintuntuva parannus kaikkiin aikaisempiin nastarenkaisiin, joilla olen ajanut.
J.Kottenberg
21.12.2014, 16.26
Ihan samalla tavalla kuin isommat renkaat, paitsi että nastapyssyä ei tarvita vaan käsikäyttöinen asennustyökalu riittää.
Ostin Varuste.netin myymälästä Nokian jalkineisiin tarkoitetun nastasarjan jossa on mukana nastoitustyökalu, tosin heikkolaatuinen, ja 70 nastaa. Maksoi 14,90 €. Nastoittelin keskinappuloita tuosta 60-622 kumista suunnilleen niin että joka 6. Nappula jäi ilman nastaa ja nyt on käyty ajamassa.
-pito parani selvästi.
-nastat pysyneet hyvin kiinni. Ei yhtään irti vaikka tuli vähän kivikossakin niillä raavittua. (Keskimmäisessä itse asennetussa nastarivissä käytetty pikaliimaa)
-muutaman alkuperäisen nastan kärki vähän lohjennut.
Eli jos muutenkin korjailee nastarenkaiden nastoituksia ja siis omaa nastoja ja sopivat välineet niin Nicetrac 60-622 on ainakin takarenkaana, kuten itsellä, maastossa ihan käyttökelpoinen rengas. Siirtymätkin menee ihan ok.
Hyvältä tuollainen minun ajatuksiini kuulostaa. Missä kaupoissa niitä voisi olla? Itse asun läntisellä Uudellamaalla ja Helsingin seudulla tulee ajoittain myös käytyä. Ajelin tänään CX:llä ja talvirenkaitten hankinta siihen alkoi kiinnostaa. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/nicetrac-snow-200-pro-47-559#spca
Kiitos vinkistä. Tänään tuli postista 300 60-622. Hivenen tuntui hankalalta saada kumit vanteelle ilman pientä sivuheittoa. Se lienee tavallista tuon kokoisilla nastarenkailla??? No, heti piti päästä koeponnistamaan. Ajoin 29" jäykkäperällä noin 2 baarin paineilla (kuski 85 kg) Paloheinän jäisiä straadoja ja Tammiston rupisia jääkelvejä puolitoista tuntia. Renkaan lähes kilon paino ei tuntunut ajaessa juurikaan. Mäkeä jaksoi nousta ja pitoa riitti omiin tarpeisiini hyvin. Kylmää oli reilut 10 astetta.
Pistähän HMK raporttia joskus 3 viikon päästä. Mun tuli tämän kuun pyörävarantoni tuperrettua kiekkoihin. Josko innostus tilaamaan. Erityisesti renkaan toimivuus osin kantavassa loskasohjossa kiinnostaa.
Kovin pahaan sohjoon en ole päässyt testaamaan, mutta tänään oli jo aika lähellä. Lähdin oikein asioikseni vesisateeseen ja pimeään ajamaan lenkin. Aurakuskit vaan olleet niin tehokkaina täällä, että ei kunnon testirataa löytynyt. Yksi höyläämätön katu sentään, jossa osittain upottavaksi pehmennyttä polannetta. Kerrospaksuus oli vain muutamia senttejä, niin ei siitäkään äärimmäisen kelin testiksi ollut. Etenemisen kanssa ei ollut mitään vaikeutta, ajoi vain.
Lumikelin osalta olen päässyt ajamaan ainakin yhden lenkin aika äärioloissa. Siitä olen naputellut enemmän tuolla. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?40783-Talvipy%F6r%E4ily&p=2310448#post2310448) Sen olen huomannut, kun edelliset Kendan talvirenkaani olivat viitisen milliä kapeammat ja profiililtaan pyöreämmät, niin ne joissakin oloissa halkoivat lunta paremmin. Nämä Nicetracit leveämpinä ja kulutuspinnaltaan laakeampina voi jäädä helpommin lumen päälle kellumaan. Silloin ollaan kyllä jo sellaisessa kelissä, johon täällä rengaskoolla lähtevä tietää varautua vaikeuksiin, renkaasta riippumatta. Kuvion tukkimisen kanssa ei ole ollut ongelmia.
Jääpito aivan pahimmilla keleillä ei ole sataprosenttinen, mutta 80% kuitenkin. Muhkuraisella jäällä, jossa vesikerros pinnassa, saa ajaa varoen. Yhdellä lenkillä oli jotain parikymmentä kilometriä tuollaista alustaa ja muutama lipsahdus tuli, mutta ei kaatumista. Samanlainen jäätikkö ilman vettä, niin voi ajella aika huoletta. Ei lipsunut yhtään. Pito on minun tarpeeseeni riittävä ainakin näin uutena. kestävyys jää nähtäväksi, ja miten kuluneemmilla nastoilla toimivat.
Noin 400km kokemuksella voin kyllä suositella Nicetraceja, tätä 200 nastaista nimenomaan. Kaikkia mahdollisia nastarenkaita en ole kokeillut, mutta rohkenen silti omien ja muiden kokemusten perusteella väittää, että ovat tämän kokoluokan talvirenkaista parhaimmasta päästä. Kärkikolmikossa ainakin.
arctic biker
16.01.2015, 21.09
No niin HMK, ansiokasta toimintaa. Profiilin pyöreydestä ja toimivuudesta semiupottavassa lumessa on samanlaisia kokemuksia maasturipuolelta. Tulee, mieleen ettei kapean crossarirenkaan asentaminen superleveälle vanteelle aivan fiksuin idea ole, renkaan profiili muuttuu latteammaksi.
Pyörägeometrian vaikutus on jäänyt vähemmälle, näitten gravelgrindausfillareitten pidemmät akselivälit ja loivemmat keulakulmat verrattuna cyclocrossareihin ei toki aivan turhan aikaista höpinää ole. Kuskin paino, 20 kiloa enempi tai vähempi vaikuttaa loskassa kyntämiseen ja renkaan suuntavakavuuteen tottakai, unohtamatta ajotaitoakaan.
Yritän julkituoda näkemyksenäni että renkaan lisäksi näitä muita asiaan vaikuttavia tekijöitä piisaa joitten lopputulemana sitten rengasta omalta osalta arvioimme hyväksi tai sitten ei.
Pyörägeometrian vaikutus on jäänyt vähemmälle, näitten gravelgrindausfillareitten pidemmät akselivälit ja loivemmat keulakulmat verrattuna cyclocrossareihin ei toki aivan turhan aikaista höpinää ole. Kuskin paino, 20 kiloa enempi tai vähempi vaikuttaa loskassa kyntämiseen ja renkaan suuntavakavuuteen tottakai, unohtamatta ajotaitoakaan.
Yritän julkituoda näkemyksenäni että renkaan lisäksi näitä muita asiaan vaikuttavia tekijöitä piisaa joitten lopputulemana sitten rengasta omalta osalta arvioimme hyväksi tai sitten ei.
Tähän sen verran, että minun tapauksessani pyörä on enemmänkin tuollainen gravel- tai retkipyörä akseliväleineen ja kulmineen. Varsinaisena crossarina sitä ei voi pitää. Kuskilla ei ole ylipainoa, kärpässarjaa enemmänkin.
PuffySticker
25.01.2015, 04.22
Pistin tilaukseen pari kappaletta Nicetrack Snow 300 -rengasta, tulevat työmatkakäyttöön ja satunnaisesti poluille. Tuoreessa muistissa uudenkarheat Hakka WXC:t, joista kyllä tykkäsin. Toivottavasti siirtymä uuteen merkkiin ei tunnu katkeralta myrkyltä.
OT: Onko muuten olemassa lopullista totuutta renkaan sisäänajopaineisiin? Houkuttelevinta olisi ajaa suht matalilla paineilla (2-3 kehää) jos sää on liukas. Kevyt kuski.
arctic biker
31.01.2015, 09.02
Tuossa Marawinteriin vaihdoin uusia nastoja ja tuli tää sisäänajosuositus mieleeni. Minusta järkevä asia ja matalilla paineilla nimenomaan ja kovalla alustalla. Renkaan nastankolot tehdään valmistusvaiheessa ja tuskin siinä joka reikä aivan oikein onnistuu, nastat paukuttaa kone tai nastapistooli paikalleen. Sisäänajolla sitten nasta hieroo itse itsensä pesäänsä.
Mikä nyt matala paine sitten on, maasturin renkailla alle 2 baaria ainakin minun järkeeni.
Isä nitro
31.01.2015, 12.31
iceSpikerit sisäänajoin hiukka pienemmillä paineilla ihan asfaltilla. Kaikki nastat ovat vielä vuosien jälkeen paikoillaan. ISPllä lähdin puolestaan kovilla paineilla heti tositoimiin (ajelin erilaisilla alustoilla muistaakseni) ja niinpä lähti heti käsittelyssä aika h-n monta nastaa.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
J.Kottenberg
02.02.2015, 21.57
Semmoinen seikka pitää Nicetracin 300-nastaisesta 60-622 renkaasta mainita että kyljet on n. 1,5 mm ulompana kuin reunanappulat normimaasturin vanteelle asennettuna joten jos joku tuota kumia aikoo käyttää rankassa maastorymistelyssä niin tuo kannattaa huomioida. Ja mitään viiltosuojaa ei tässä renkaassa ymmärtääkseni ole.
PuffySticker
13.02.2015, 16.46
Pistin tilaukseen pari kappaletta Nicetrack Snow 300 -rengasta, tulevat työmatkakäyttöön ja satunnaisesti poluille. Tuoreessa muistissa uudenkarheat Hakka WXC:t, joista kyllä tykkäsin. Toivottavasti siirtymä uuteen merkkiin ei tunnu katkeralta myrkyltä.
Nyt voikin palata tähän aiempaan viestiin kun on tullut testattua Nicetrackeja aika monipuolisesti eri olosuhteissa. Kyllä näillä ajaa, mutta kahdesti on mulla pito loppunut kesken märällä jäisellä pinnalla. Tänään oli vähän epäuskoinen hetki, kun en yksinkertaisesti saanut pyörää pysähtymään ulkoilureitillä eräässä pitkässä ja tavallista jyrkemmässä alamäessä. Nastat eivät vaan pure tarpeeksi. Aiemmin Hakka WXC:llä tällaisia hetkiä en ole kokenut, vaan niillä uskalsi soheltaa jäällä mennen tullen. Tänään ajoin siis enimmäkseen poluilla ja paineet takanakin alle 2 bar. Märällä jäällä tämä rengas on kyllä pettymys.
J.Kottenberg
13.02.2015, 18.21
Kolmesatasen Nicetracin keskinappuloista puuttuvat nastat tekee siitä liukkaan jäällä, märällä varsinkin, ja jos siitä haluaa kohtuullisen niin jarrutus- kuin vetopitodossa em olosuhteissa niin keskinappulat pitää nastoittaa. Keskinappulat on aika isot ja taajassa joten ne vie painetta pois reunempana olevien nappuloiden nastoilta. Itsellä 60-622 takarenkaana ja nastoitus auttoi huomattavasti eikä ollut hankala homma.
PuffySticker
13.02.2015, 19.16
Alkuperäinen idea on kai ollut, että nastaton keskinappula saa renkaan rullaamaan kevyemmin ja etenkin hiljaisemmin. Mieluummin kyllä pysyisin pystyssä ja tarvittaessa pysähtyisin. Esim. Hakka WXC:n ratkaisu jossa ei ole keskirivin nappuloita on ihan onnustunut, mutta Nicetrack rullaa kyllä mukavammin. Vetopidon pettäminen on kyllä turhauttavaa.
Schwalbe ISP:ssähän on myös keskinappula, mutta nastalla.
J.Kottenberg
13.02.2015, 19.35
Alkuperäinen idea on kai ollut, että nastaton keskinappula saa renkaan rullaamaan kevyemmin ja etenkin hiljaisemmin. Mieluummin kyllä pysyisin pystyssä ja tarvittaessa pysähtyisin.
Kyllä ja kyllä. Ei vaan ole siinä mielessä suunnittelu onnistunut että kaikkea ei voi yhdellä kumilla saada eikä edes yrittää. Lisäksi nappulat on niin lähekkäin että jonkun verran "tukkoonmenoarka" on myös. Nastoja lisäämällä paranee mutta ei kyllä Schwalben nastarenkaita pysty haastamaan. Harmi siinä mielessä kun vähän toisin suunnittelemalla olisi voinut olla paljon parempi, sanotaan vaikka että halpa ja aika hyvä.
Oulun Kärkkäisellä olevissa 300-nastaisissa oli edelleen aivan liian syvällä nastat. Jos nastoissa olisi enempi ulkonemaa, pitoa olisi varmasti niin, että sellainen päätyisi ISP:n kaveriksi taakse. 200-nastaisissa ulkonema oli paljon isompi.
CC-Ryder
14.02.2015, 22.19
Kolmesatasen Nicetracin keskinappuloista puuttuvat nastat tekee siitä liukkaan jäällä, märällä varsinkin, ja jos siitä haluaa kohtuullisen niin jarrutus- kuin vetopitodossa em olosuhteissa niin keskinappulat pitää nastoittaa. Keskinappulat on aika isot ja taajassa joten ne vie painetta pois reunempana olevien nappuloiden nastoilta. Itsellä 60-622 takarenkaana ja nastoitus auttoi huomattavasti eikä ollut hankala homma.
Jeps ! Täysin sama havainto 60-622 renkaista,jotka itsellä työmatka-ajossa.Etupää oli pelottavan levoton vesijääkelillä.Kokoajan oli tunne,että nyt lähtee etupää alta.Laitoin eturenkaan keskinappuloihin nastat (n.75kpl)-nyt pitää hyvin.Renkaan todellinen mitattu leveys mavic a319(25mm) vanteella on 58mm,1.6 bar paineilla.
MacGyver
21.02.2015, 19.41
Oulussa on ollut viime päivinä tosi liukkaat kelit, joten nöyrryin ostamaan nastarenkaat. Paikalliselta Kärkkäiseltä hain Nicetrac Snow 200 37/622 Pro foldablet cyclon kumpaankin päähän.
35 km lenkki takana pyöräteillä, ja ei voi muuta sanoa kun että ovat todella hyvät renkaat. Minkäänlaisia yllätyksiä ei tullut vaikka varovaisen alun jälkeen ajelinkin aika varomatta loppumatkan.
Rullaus verrattuna Nokian W106:iin on aivan eri luokkaa (muista nastarenkaista ei ole kokemusta). Ei juuri eroa Schwalben Smart Sameihin, joilla olen tähän asti ajellut.
Paineet asetin 3 bariin, ja veto- ja jarrutuspito oli huippuluokkaa.
Kunhan kilometrejä on tullut lisää, niin voi kommentoida kulutuskestävyyttä ym. mutta positiivinen kuva jäi näistä renkuloista.
Ps. 755 ja 765 g oli muuten painot renkailla, valmistajan sivuilla lukee 800 g.
Nyt on Naistrakeissa hinta kohdallaan. Limingantullin Prismassa 60-559 Snow 300 9,95€/kpl!
nicetrac brand is dead.
Events in recent years around ‘nicetrac’ brand and the tires have been damaging for the image of our tires. Ex-distributor (Uimonen Trading, Finland) and ex-agent (Ideation Industrial, Taiwan) tried to steal ‘nicetrac’ production line. Together, they were illegally occupies approx 40,000 ‘nicetrac’ winter tires
Koko juttu ja uutta rengasta tuolla... http://www.nicetrac.com/wp/home/
Nonni. Silläpä ne noin halpoja oliki...
Sotanorsu666
08.10.2015, 05.56
Löytyykö jostain verkosta tai pk-seudulta halvalla ? Itse voisin kokeilla näitä seuraavaksi, jos löytyy jostain halvalla.
Tilasin itse Kärkkäiseltä noi taittuvat 200 nastaiset koossa 37/622. Ei voi olla mitenkään huonommat kuin viime talvena alla pyörineet Contit....
Ostin nyt 60-622 Nicetracit kun olin tyytyväinen viime talven 37-622. Punnitsin - 1487 g! Ja toinen 1470 g. Täytyy olla luodinkestävät. Luvattu painohan oli alle kilon. Noita renkaita varmaan Paavikin käyttäisi. :)
Lähetetty minun GT-P5110 laitteesta Tapatalkilla
nicetrac brand is dead.
Events in recent years around ‘nicetrac’ brand and the tires have been damaging for the image of our tires. Ex-distributor (Uimonen Trading, Finland) and ex-agent (Ideation Industrial, Taiwan) tried to steal ‘nicetrac’ production line. Together, they were illegally occupies approx 40,000 ‘nicetrac’ winter tires
Koko juttu ja uutta rengasta tuolla... http://www.nicetrac.com/wp/home/
"This Account has been suspended.
Contact your hosting provider for more information."
This Account has been suspended.Contact your hosting provider for more information."
Jsavilaa
14.10.2015, 07.38
Nyt on Naistrakeissa hinta kohdallaan. Limingantullin Prismassa 60-559 Snow 300 9,95€/kpl!
Linnanmaalla kattelin samaa että ei oo kalliit. Aika rajuja yksilöeroja näytti olevan; osassa oli suunnilleen hyvän näköinen nasta, osassa semmonen pyöreä alumiinimöllykkä ilman kärkeä. Tuommonen möllykkä "nasta" on varmaan aika vaarallinen mikäli ostaa kumin sen tarkemmin tutkimatta.
Nyt oli grouponilla sellainen diili, että piti painaa vihreää. Katajanokan pyöräkorjaamossa (enpä tiedä paikasta mitaan...) vuosihuolto ja nastarenkaat mukaan alle laitettuna 79 euroa....cycloon tulee siis tollaiset naisträkit (200) - odotan mielenkiinnolla...
Onko hajua ovatko nämä Prisman myymät renkaat kopioita vai aitoja?
PuffySticker
02.12.2015, 12.04
Lunastin nyt sitten toiseenki pyörään tämän merkkiset nastat. 37x622 100 piikillä. Harmikseni olivat vanhaa mallia, reunalangoin ja ilman heijastinreunaa. Luulen että ajomukavuus tulee olemaan kohdillaan, kun rastat ottaa katuun vain kallistaessa tai jos laskee painetta. Siis, jos poikkeuksellinen liukkaus yllättää pyöräilijän, voi tiputtaa vähän painetta ja näin nastoilla on jatkuvampi kontakti alustaan.
No niin, olenko eka jolla on toinenkin pari näitä kumeja kulutuksessa?
Hain paikallisesta Prismasta tälläiset:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/nicetrack-26-snow-nastarengas-300-nastaa-60-559
15% alen jälkeen pari maksoi vajaa 17 e. Tuohon hintaan ei liene varaa liikoja odottaa. Hyviä yksilöitä valkatessa huomasin, että yhdestä puuttui varmaan neljä peräkkäistä nastaa, toisessa oli nasta kallellaan melkein irti, jossain osa nastoista todella syvällä, monessa runko ikävästi lytyssä. Vaaka näytti 1376 g ja 1411 g. "High tech winter tire with 300 spikes" :). Sitten sovittelemaan vanteille.
Vaaka näytti 1376 g ja 1411 g. "High tech winter tire with 300 spikes" :). Sitten sovittelemaan vanteille.
Köh. Tuohon päälle 2kg vannesetti ja sisurit, niin ollaankin jo rapsakassa reilun 5kg pyörivässä massassa :) On sillä nautinto puskea vastaräntään.
Hääppönen
04.12.2015, 22.45
Mutta talviajokauden jälkeen keväällä sitten fillari lentää. :cool:
Mutta pakko on sanoa, että yllätyin näiden 300-nastaisten pidosta. Tuntuu pitävän hienosti jopa märässä savessa, vaikka kuvio antaa odottaa ihan muuta. Peilijäällä pito ei ole kummoinen, mutta kuitenkin riittävä. Johtuu nastojen asennussyvyydestä.
Raskaat ja jäykät nuo toki on, mutta siinäpähän olkoot. Eipä tuo ole menoa haitannut. Pahimmille keleille tallista löytyy ISP eteen, mutta ilmankin pärjää hyvin.
Voiko noi Snow 300 litkuttaa, vai vaatiiko sisäkumin?
Snow 300:lla tuli tänään heitettyä 12km lenkki. Yllättävän hyvin rullasi parin barin paineilla. Kyllä hintansa väärtit taitavat olla.
Jyväskylän Palokan Prismassa Nicetracin 26" 2.3 levyistä 300 nastaista rengasta myytiin marraskuussa hintaan 9.90e/kpl. Ostin setin testattavaksi. Nyt olen puolitoista kuukautta ajanut työmatkat tällä renkaalla. Painoa on paljon verrattuna 2.4 Nobby Niciin ja sen kyllä tuntee jaloissa. Rengas on volyymiltaan iso ja sitä voi ajaa hyvin 2 barin paineella, joilloin saa vähän mukavuutta täysjäykkään pyörään. Rengas rullaa hyvin. Alkutalven jäisillä keleillä renkaasta saattoi olla vähän hyötyäkin mutta nyt pakkaslumelle vaihdoin Nobby Nicit takaisin enkä huomaa mitään eroa nastarenkaan eduksi. On kiva taas polkea kevyttä rengasta. Taidan tästä eteenpäin jatkaa hyväksi koetulla talvirengastuksella: 7 vuotta vanhat 2.4 Nobby Nicit 2 barin paineilla. :)
Ai näillä Snow 300:lla ajaaki joku.. :cool:
Ite ostin pelkästään läskin nastotusta varten, ja nyt vasta huomasin tämän topikin. Pitäisköhän hakea täpäriinki yhet jos jostain ihmeellisestä syystä kaivaa sen kesken talven esille. Tai jos keväällä ajelis sitten läskillä tehtyjä polkuja ku ovat peilijäällä.. :rolleyes:
Voiko noi Snow 300 litkuttaa, vai vaatiiko sisäkumin?
Oikealla tubeless-kehällä (Mavic Crossland) pysyi ilmat sisällä ilman litkuakin.
Itse näen kolme etua näissä Nicetraceissä verrattuna normi maasturirenkaaseen.
- Nastat
- Kumia on niin paljon, että edes Tampereen "tappaja"sepeli ei mene läpi
- Keväällä kulkee kahta kovemmin kun peruskuntoharjoittelun hoitaa näillä
Viime talvena oli alla Nicetrac Snow 300 29er. Yhden renkaan paino 1,4kg.
Iisi laitella vanteelle. Menee lumella sohjolla kuvion tukkeutumatta kivasti, pito ok. Jäisellä tienpinnalla menee nappulatonta paremmin, mutta ei kannata mutkitella eikä ajaa viistoosti mihinkään mäkeen. Helkaman kanssa kyljellään hetkessä, nastat liian syvällä renkaassa. Raskas ajaa.
Jos nastat toimisivat paremmin ja olisi keveämpi niin ****, nykyisellään *1/2
J.Kottenberg
29.03.2016, 17.10
Minä laitoin keskimmäisiin nappuloihin itse nastoja niin pito parani huomattavasti. Meni takarenkaana, mutta ei ollut tietenkään Schwalben nastakumin luokkaa.
Tänä talvena oli snow 300 29er alla. Mukavan leveät, iso ilmatila mutta kauheet ankkurit ja pito jäällä aivan onneton, ainakin jos vauhtia haluaa pitää.
Eli en suosittele. Vaikka olis halvat. ISPeet ostoslistalle ensi talveksi.
Mulla oli kans 300 nastainen 622-60 tämän talven. Oli kyllä pettymys viime talven 622-37 200 nastaisen jälkeen josta taas jäi hyvä maku. Taitaapi tulla tännekin ISP tulevaksi talveksi.
Joku tyytymätön voisi kaupitella minulle Nicetrac Snow 300. Prismasta löytyi 1kpl hintaan 9,90e, toinen pari pitäisi löytää vielä. Kärkkäinen myi jotain vastaavaa 35e/kpl (huhuh).
Sopivan vakaa ja pitoa löytyy, melko painavahan tuo on. Vertailuna bilteman kesärengas maastokuviolla ("nappula), ei siis voi kovin paljoa arvostella nicetracia, mutta pääasiassa olen tyytyväinen hinta-laatuun.
Laitoin pyörään taakse syystä, että siellä on jarru ja veto.
Pyörä, jossa on bensamoottori ei haittaa tuo paino ja raskas polkeminen kun tarvii vain polkaista käyntiin.
btw. bensamoottoroidussa pyörässäni on liikennevakuutus ja saa ajaa pyöräteillä..
Joku tyytymätön voisi kaupitella minulle Nicetrac Snow 300. Prismasta löytyi 1kpl hintaan 9,90e, toinen pari pitäisi löytää vielä. Kärkkäinen myi jotain vastaavaa 35e/kpl (huhuh).
Sopivan vakaa ja pitoa löytyy, melko painavahan tuo on. Vertailuna bilteman kesärengas maastokuviolla ("nappula), ei siis voi kovin paljoa arvostella nicetracia, mutta pääasiassa olen tyytyväinen hinta-laatuun.
Laitoin pyörään taakse syystä, että siellä on jarru ja veto.
Pyörä, jossa on bensamoottori ei haittaa tuo paino ja raskas polkeminen kun tarvii vain polkaista käyntiin.
btw. bensamoottoroidussa pyörässäni on liikennevakuutus ja saa ajaa pyöräteillä..
Viitsitkö laittaa lisätietoa tuosta "mopopyörästä"? Kuulostaa mielenkiintoiselta...
Elikkäs. http://www.trafi.fi/filebank/a/1448609839/64bdf0c2cb631a843234b354d677aea0/19111-Rautavirta_Kevyet_ajoneuvot_ja_nopeat_traktorit.pd f
Moottorilla varustettu polkupyörä (L1e-A) max 1 kW, max 25 km/h (sivulla 13).
Lisää myöskin täällä: http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2015/20150024
Eli tämä "mopopyörä" rinnastetaan sähköpyöriin (L1e-A).
Moottori on mallia 2-tahti, jotain 38-80cc väliltä (kiinalainen). Maksoi 97e rahteineen saksasta.
Pyörä mallia Biltema, 26" "maastopyörä" tai jotain sinnepäin. Pyörälle ainoa vaatimus oli, että pitää olla vannejarru takana, jotta saa ketjulle tulevan rattaan sovitettua.
Testasin alkuaikoina kun tuli tuo rakennettua, että 55 km/h nopeuden sai gps mukaan ja vielä olisi voinut kääntää kaasua.
Se miten sain tuon vakuutuksiin, ilmoitin, että olisi tämmöinen moottorisoitu polkupyörä joka rajoitettu kulkemaan alle 25km/h ja tehoa alle 1kW.
Tarvitsivat vain runkonumeron ja sehän löytyi Bilteman pyörästä.
Arduinolla toteutettu "tappokytkin" kun nopeus menee yli 25km/h (laitoin 28km/h varmuuden vuoksi).
Samaten 0km/h nopeudessa arduinolla laukaistaan rele, joka antaa konkan vuotaa puolalta maihin = rajoittaa kierroksia.
"Konkkarele" lähtee pois kun nopeus on suurempi kuin 0.
Pakoputkea on myös hieman kuristettu ja villoitettu, äänenvaimennusta saisi olla enemmänkin, meteliä riittää.
Hieman kyseenalainen mitkä tämän mopopyörän tehot lopulta on, mutta tarkoitus ensikesänä koittaa saada mitattua ja tarvittaessa säädetään rajoitukset kohdalleen.
Ajattelin, että lehtipuhaltimiakin on alle 1kW joten näillä rajoilla mennään. Ei tuo mitenkään kovin liukkaasti lähde heti, mutta kun on hieman vauhtia niin sitten kiihtyy.
Bensaa kuluu semmoset 1-1,5l/100km.
Ja ajatushan lähti siitä kun harkitsin sähköpyörän rakentamista, mutta totesin osat liian kalliiksi ja olisi ollut järkevin ostaa parilla tonnilla valmis.
Tämä bensalla toimiva härpäke tuli maksamaan n. 400€.
Ainoa ärsyttävä juttu tuossa on, että takana vannejarrun pintaa saa putsata vähän väliä kun tahtoo pinnoittua niin ettei pidä.
Toinen on kun joutuu lisäileen 2t öljyä, 4t kone olisi mukavempi tässä asiassa ja hiljaisempikin.
ps. Nyt löytyy taas prismasta nicetrac 9,90e. Melko raskas on polkea, mutta onneksi ei tarvi kuin polkea käyntiin :D
Ajomukavuutta nuo tosin kyllä tuo kun ovat tommoset möhkäleet.
KUVIA: http://imgur.com/a/Z8tTo
Itselle tuli tänään 47-622 Nicetrackit. Lieneekö nämä sitä uutta satsia, kun taittuvalla kyljellä on myös tämä levein 100 nastan versio. Nastat tosiaan näyttää olevan vähän eri syvyyksissä, mutta kumi ja renkaan rakenne tuntuu kyllä paremmalta ja kevyemmältä kuin mara winttereissä. Paino oli nettisivuilla arvioitu aika optimistisesti 790g, kun vaaka näytti reilua 900 grammaa.
Onko joku yrittänyt laittaa näihin pitempirunkoisia nastoja? Jotain auton kai pitäisi ilmeisesti olla?
Nicetrac snow 200, 32 millinen, 100 nastaa rullaa asvaltilla komeasti karkuun Contin Nordic spikeltä, 120 piikkiä. Oikeesti huomattava ero.
1keppana
30.11.2016, 11.41
Miten Nicetrac:it on kestänyt tappajasepeliä? Vaihto pyörii joka kerta mielessä kun W106 joutuu sulalla asfaltilla ajamaan, rullaa ne niin huonosti.
Kilometrejä ei ole alla satkua enempää ja siitä puolet aika lumettomalla sepelisellä tai jäisellä asfaltilla. Lumisemmassa pistosuojaus ei toki joudu niin koville. En viitsisi näillä kilsoilla edes kirjoittaa mutta näkisin että nicetracin kohtuu syvä kuvio auttaa "pistosuojauksena" eli kivet eivät kovin helposti pääse renkaan puhkaisua edes yrittämään. Jonkun verran kuvioon jää kiinni isoimpia sepelin palasia joita voi sitten kotona välillä nyppästä pois huomatessaan. Ne ovat kuitenkin siellä kuvioiden piilossa ollut itsellä mikä ei luo samanlaista riskiä puhkeamiselle kuin jossain matalakuvioisissa kesärenkaissa mitä aikanaan oli ja ne keräsi sepelit itseensä ja aikanaan puhkaisi renkaan.
Miten Nicetrac:it on kestänyt tappajasepeliä? Vaihto pyörii joka kerta mielessä kun W106 joutuu sulalla asfaltilla ajamaan, rullaa ne niin huonosti.
Korkea nappula blokkaa tehokkaasti pienempää sirua mutta toisaalta imaisee siihen nappulan väliin helposti isompia kiviä. Litkutettuna kun ajelen, niin olen valmis lyömään viuhahduksesta vetoa etten tule koko talvena tappajasepelistä johtuvaa flättiä naisträkeillä ajamaan.
Korkea nappula blokkaa tehokkaasti pienempää sirua mutta toisaalta imaisee siihen nappulan väliin helposti isompia kiviä. Litkutettuna kun ajelen, niin olen valmis lyömään viuhahduksesta vetoa etten tule koko talvena tappajasepelistä johtuvaa flättiä naisträkeillä ajamaan.
Rautatien torilla?
Menenpä heti teroittamaan sepelin kulmia.
Just eilen löyty työmatkareitiltä kadonnut sepeli naisträkin nappulien välistä. Iha älyttömästi terävää kivee tiukasti painuneena koloihin. Uskallan ostaa popparit valmiiks LJLn esitystä varten...
1keppana
30.11.2016, 18.03
Kaipa noita naistrakkeja täytyy testata, 60-622. Jos sepeli menee noista läpi niin se saattaa hyvinkin katkaista kamelinselän ja työmatkapyöräily sepelikauden osalta päättyy siihen.
Just eilen löyty työmatkareitiltä kadonnut sepeli naisträkin nappulien välistä. Iha älyttömästi terävää kivee tiukasti painuneena koloihin. Uskallan ostaa popparit valmiiks LJLn esitystä varten...
Kylläei haittaa kivet koska sen minkä tappajasepeli kyrvähdyttää niin litku paikkaa
Jos on urheilumieltä, niin se viuhahdusveto laitetaan pystyyn ja esim. A-Matti vastavuoroisesti viuhahtaa, jos ei tule tänä talvena rengasrikkoa :)
Nyt lähtee 32mm versiot kympillä:
https://www.xxl.fi/studtire-28-snow-200-stud-foldable-32-622-nastarengas/p/1132470_1_style
Kai nuo pitää testata tuohon hintaan. Sisäkumia on kyllä tänä talvena kulunut...
Ihan ok renkula ton kokosena ainaki arkipyörään ja tohon hintaan. Eihän tohon hintaan yleensä saa ku jotai muovisekote renkaita jotka on kivikovat talvella.
60 versiot oli aika painavat ja heikosti rullaavat. Eikä nastat juurikaan auttanu.
Ainoo mikä noissa on kummaa että ovat profiililtaan korkeita. Lokareiden kans tuli ongelmia kummassaki pyörässä mulla. Jäykkäperämaastulla ja hybridillä.
Heitin tunnin lenkin näillä 32mm halppis versioilla ja olin todella positiivisesti yllättynyt! 4bar molemmissa ja rengas rullasi todella nätisti ja pitoa riitti.
Muutaman kerran putkelta suttas tyhjää, mutta edes läheltäpiti tilannetta ei ollut vaikka ajoin tarkoituksella melko huolimattomasti viistottain polanteisiin jne..
Nää on oikeastaan ensimmäiset "kunnon" talvirenkaat mitkä omistan jotta vertailukohtaa ei ole, mutta Racing Ralphien jälkeen odotin jotain aivan muuta.
Sanoisin jopa nopea (siis ehkä jonkun muun alla). Mie ajan hitaasti.
Edes hetken aikaa korvakäytäviäni raiskannut -maggie reillyn, moonlight shadow, ei onnistunut pilaamaan fiilistäni lenkillä.
Tässähän saattaa jopa käydä tykkäämään talvipyöräilystä!
-Pientä muljuamista olin havaitsevani (johtuisiko korkeasta ja pehmeästä kuviosta?) + parikymmentä kiveä kaivoin lenkin jälkeen renkaista pois.
+ilmoitettu paino 790g. Mittasin 730g
Overall, mielestäni erittäin hyvä rengas ainakin tuohon XXL:n tarjoushintaa, 9,90€ kun paremmastakaan ei tiedä!
kuovipolku
03.01.2017, 11.10
Kokemuksia 32-millisistä on vasta sisäänajolenkiltä eli pitemmältä maantie- ja kelvilenkiltä eli ajosta paljaalta ja hiekoitussepelillä kuorrutetulta asfaltilla, jälkimmäistä tosin yritin ajaa mahdollisimman vähän ja muodostunutta ajouraa seuraten.
Subjektiivisena verrokkina Schwalben 30-millinen (Active) Winter ja 35-millinen Marathon Winter. Rullaavuus yllämainituissa oloissa jossain noiden välissä eli kyllä niillä maantieosuudet ajaa ihan mielikseen kunhan ei tuijota keskareita. Sepeliä keräävät tosin aivan julmetusti, noukin pikkukivet kuvioraoista ja laskin niitä 119 kappaletta! No, kun on saatu edes vähän lunta ei kiviä kerry samaan malliin. Toisaalta nuo näyttivät vain juuri sopivan kokoisiin rakoihin osuvilta eivätkä niinkään terävä pää edellä renkaaseen tunkeutuneilta ja edelleen syvemmälle tunkeutuvilta sepelinsiruilta.
Taittuvina olivat suhteellisen helpot laittaa vanteille eli työhanskat kädessä ei tarvittu lisäapua rengasraudasta. Ehkä tosiaan myös pehmeämmät ajossa kuin Schwalbet verrattavilla paineilla. Kunhan päästään oikeaan talvipyöräilyyn jatketaan tutustumista minimipaineilla ja vähän niiden allakin.
Subjektiivisena verrokkina Schwalben 30-millinen (Active) Winter ja 35-millinen Marathon Winter. Rullaavuus yllämainituissa oloissa jossain noiden välissä eli kyllä niillä maantieosuudet ajaa ihan mielikseen kunhan ei tuijota keskareita. Sepeliä keräävät tosin aivan julmetusti, noukin pikkukivet kuvioraoista ja laskin niitä 119 kappaletta! No, kun on saatu edes vähän lunta ei kiviä kerry samaan malliin. Toisaalta nuo näyttivät vain juuri sopivan kokoisiin rakoihin osuvilta eivätkä niinkään terävä pää edellä renkaaseen tunkeutuneilta ja edelleen syvemmälle tunkeutuvilta sepelinsiruilta.
Itsellä ei verrokkina ole kuin Hakkapeliittoja W106 ja W240 ja vielä eri pyörässä eli verrokkeja ei sinänsä ole. Crossirenkaisiin verrattuna nämä nicetracit rullaa kyllä mielestäni todella hyvin eli muutos huonompaan ei ollut merkittävä vaan näillä ajaa mielellään. Oletin että nämä rullais schwalbeja paremmin mutta ilmeisesti ei.
Kirjoittelinkin jo renkaat saatuani että kuvio vaikuttaa siltä että se kerää sepeliä pirusti mutta kuvion syvyys pitäisi auttaa siinä että ne ei heti painu renkaan läpi. Itse olen ajellut näillä yli kuukauden pääasiassa kommutointia mutta myös vastaavan asfaltti-sepeli lenkin. Kiviä en ole poistellut vaikka niitä siellä on älyttömästi ja paineet on 2-4bar riippuen koska on jaksanut pumppailla. Silti renkaat ovat pysyneet ehjänä (kop, kop).
Hehekuttelin lähes V-P.V:n tavoin renkaita ensimmäisten ajojen jälkeen ja edelleen olen sitä mieltä että loistavat renkaat tuolla hinnalla (oli niistä maksanut sitten kympin tai kaks). Tiedostan että ominaisuudet tulevat kyllä vastaan jossain kohtaa. Lumipöperökyky lienee heikohkoa kun kuvio on niin tiivis. Eikä noi nastat mitään maailman pelastajia ole kun on vielä hieman syvällä ja sivussa. Jos koittaa sormella nicetracin ja mara winterin nastaa niin kyllä se jälkimmäinen voi ihoa ennemmin hajottaa eli kyllä se puree jäähänkin erilailla. Ihan peilijäällä jouduin kerran 10km ajeleen ja olihan se hieman epävarmempaa menoa.
Peusrenkaana ihan ok mutta peilijäällä joutuu kyllä oleen tosi varovainen.Nastanulkonema todella pieni ainakin noissa mitä mulla on ja hädintuskin jättää jarruttaessa jälkee jäähän.Vertailukohtana kokeilin läskillä samaa jäistä tietä JJ 4,8 ilman nastoja ja pesi 10-0 nämä pidoltaan.
Peusrenkaana ihan ok mutta peilijäällä joutuu kyllä oleen tosi varovainen.Nastanulkonema todella pieni ainakin noissa mitä mulla on ja hädintuskin jättää jarruttaessa jälkee jäähän.Vertailukohtana kokeilin läskillä samaa jäistä tietä JJ 4,8 ilman nastoja ja pesi 10-0 nämä pidoltaan.
Jeps, nastat ei oo hääppöiset ja on syvällä. Käynyt mielessä jos uudelleen nastoittaisi nämä jollain icespiker-tyyppisillä mutta on sen verran ajatuksen asteella että kenties ens talveksi sitten voi miettiä.
arctic biker
04.01.2017, 12.19
En tiedä kuinka pitkät on Nicetrackin alkuperäiset nastat verrattuna vaikkapa Mcarbonin myymiin teräväkärkisiin. Ulkonemaa saa lisää asentamalla uuden nastan Liquisolen kanssa. Tippa liimaa reikään ja piikki paikalleen. Liquisolea jää silloin nastan laipan alle. Omista hyvin sisäänajetuista Gravdaleista tuli oivat kumit tuolla patentilla. Muutama sata kilsaa ovat ikämiehen maantieköröttelyä hyvin kestäneet, mihinkään kivikkopoluille en suosittele...
Jeps, nastat ei oo hääppöiset ja on syvällä. Käynyt mielessä jos uudelleen nastoittaisi nämä jollain icespiker-tyyppisillä mutta on sen verran ajatuksen asteella että kenties ens talveksi sitten voi miettiä.
+1, jos motivaatio löytyy jostakin niin ensi kaudeksi kaivan vanhat pois ja laitan ISP-nastaa tilalle.
kuovipolku
04.01.2017, 17.07
Tähän taas sama juttu kuin aina ennenkin: mistä puhumme kun puhumme Nicetrac-nastarenkaista? Jos ja kun kertoo kokemuksistaan, niin olisi ihanan selvää jos viitsisi mainita mistä renkaasta itse asiassa puhuu sillä onhan se eri asia onko kyseessä 32-, 37-, 47- tai 60-millinen ja onko nastoja 200 vai 300. (Ja voihan mainita käyttämänsä paineet silloin kun sillä voi olla merkitystä, samoin kun sen millaisilla teillä ja missä olosuhteissaa haluaa ajaa tai joutuu ajamaan.)
PS Mun käyttöön 32-622 on ajateltu 30-millisen Schwalbe Winterin korvaajaksi eli siistiin kelvi-, maantie- ja hiekkatiekäyttöön jossa ei ole tarkoituskaan ajaa peilijäällä, jäätyneissä urissa tai muuten vaikeissa talviolosuhteissa. (Noissa olosuhteissa ensimmäinen valinta on jokin muu harjoitus kuin ulkopyöräily.)
Tukkasotka
08.01.2017, 11.20
Tuli tilattua nuo 32x622 200 nastaiset, kun tänään on 14,90 XXL-hinta. Kokemuksia viikon päästä.
Tuli tilattua nuo 32x622 200 nastaiset, kun tänään on 14,90 XXL-hinta. Kokemuksia viikon päästä.
Olikohan nuo reunalangalliset kun ei taittuvasta ollut mainintaa?
Tukkasotka
13.01.2017, 13.21
Eivät ole taittuvaa mallia, tulivat puolen kuution pahvilaatikossa. :) Tulivat eilen,nyt alla ja testaamaan.
Tänään kolmet lipat 32/622 Nicetraceillä 500 metrin matkalla. Arvosana 1/5 jäällä, ei pitoa ollenkaan.
Joo jäällä pito on erittäin huono (32/622 myös). Ittellä oli hankaluuksia aamusta kun oli lunta tullut jään päälle niin meinas lähteä alta pari kertaa muttei sit lähteny. Ens talvea odottaessa että jaksais ainakin eturenkaaseen laittaa paremmat nastat :)
Kyllä on ikävä nokian W106, niillä sentään pysyi pystyssä vaikka oli peilijäätä, kun nastat on keskemmällä. Naisträkeissä nasta liian syvällä ja sivulla, jarrupito olematon. Kiviä myös tarttuu paljon ja sinkoilevat ympäriinsä. Lokareissa vain käy ropina.
Itsellä nyt ei ole W106 eikä W240 renkaita niin ikävä kun ne taas rullaa niin huonosti. Pitää olla pari kuukautta vielä ne pahimmat liukkaat tarkkana naisträkkien kanssa ja ens talveks nastoittaa eturengas paremmilla nastoilla.
Pari päivää sitten tuli eka flättikin kun yön yli oli rengas tyhjentynyt. Kuviossa oli läjä kiviä ja hetimmiten näki mikä kivi on syyllinen kun oli sen verran kuvio ulkopuolelle ulottuva pystysuunnassa. Ihan pirun terävä kärki oli sitten kaivautunut takarenkaasta läpi. Litkuja ei vielä ollut mutta ne laittamalla reikä paikkaantui ja samalla tuli suojaa lopputalvelle ja toiveita ettei tule enää takarenkaasta flättiä.
Kiviä rengas kerää tosiaan ihan älyttömästi ja lumet kun suli niin melkosta rapinaa kuuluu lokareissa. Onneks on jotain muovia eikä kolisevaa metallia noi pikalokarit niin on vielä siedettävää :)
Reippailija
14.01.2017, 07.18
Tuli hommattua 622-37-200 Snow taittuva . Sisäänajoa varovasti aluksi. Tuntuis olevan hyvä pito. Kompromissejahan nää nastarenkaat yleensä on.
Jos on tullut hommattua luistavammat nastarenkaat, niin tämmöinen eturenkaana voisi pelastaa tilanteen.
^ On käynyt mielessä jos eteen koittais tuota 37mm versioo saada ja ajais 32mm renkaat takana loppuun. Mistä ostit ja hinta? En oo noita kohtuu hintaan mistään tahtonu löytää.
Reippailija
15.01.2017, 12.02
^ On käynyt mielessä jos eteen koittais tuota 37mm versioo saada ja ajais 32mm renkaat takana loppuun. Mistä ostit ja hinta? En oo noita kohtuu hintaan mistään tahtonu löytää.
Tuntuu ihan hyvältä idealta.
Lahden Kärkkäiseltä 39€. Kaveri lähetti ne mulle Tampereelle. Jonkun pyöräliikkeen nettisivuilla oli kalliimmalla.
Kohta lähden taas pikku lenkille : )
Reippailija
15.01.2017, 12.46
Sen verran vielä että ensimmäinen kokeilu -16 asteessa oli pettymys rullaavuuden suhteen. Meno oli tahmaista ja tuntui kuin takapyörä olisi jarruttanut. Seuraava ajelu -6 asteessa olikin herkempää. Eri paineita tuli kokeiltua mutta tolkkua ei tullut miksi reilummassa pakkasessa ei meno maistunut. Edessä reilu 3 ja takana vajaa 4, kun on sisäänajosa. Paksumman lumipatjan päällä sai tietysti olla tarkkana, erityisesti alamäessä.
Tukkasotka
17.01.2017, 01.01
Huhhuh, vaikea keksiä positiivista sanottavaa näistä renkaista. Näköjään Kärkkäisellä ollut myynnissä 50€ hintaan kpl.
Peusrenkaana ihan ok mutta peilijäällä joutuu kyllä oleen tosi varovainen.Nastanulkonema todella pieni ainakin noissa mitä mulla on ja hädintuskin jättää jarruttaessa jälkee jäähän.Vertailukohtana kokeilin läskillä samaa jäistä tietä JJ 4,8 ilman nastoja ja pesi 10-0 nämä pidoltaan.
Miten mahtaa olla nastaulkoneman kanssa kun kilsoja tulee. Kasvaako nastaulkonema?
On ollut mielessä edullisia kohtuullisia nastoja välikausille.
Mulla JJ:t vaihtui pois aika hätäseen tappajasepelin seurauksena. Oli mielestäni liukkaat renkaat. Tilalle tuli Dillinger5 ja ne on kyllä tämän hetken järkyttävän epätasaisilla jäisillä kelveillä ihan lyömättömät. On se vaan aika epäuskoinen tunne ajaa kamaliin jäätikköuriin, ilman mitään pelkoa kaatumisesta. Kelien muuttuessa jauhaisi mieluummin jotain muuta rengasta. Nyt toisessa pyörässä Nokian Extremet, mutta tuplakiekkojen ansiosta siinä vois olla jotkut muutkin noiden lisäksi. Nämä ovat vähän houkuttaneet halvan hinnan takia, mutta jääpidossa tarttis kuitenkin päästä vähintään W106 tasolle. Yli 50 millistä haussa ja pidoltaan saisi asettua w106 ja w240 välimaastoon. Välillä oli 47 mm W106, mutta ne oli vähän kapeat ja päätyi perheen toiseen pyörään. Sopivasti sisäänajettuina niin, että nastaulkonema kasvanut uudesta. Kyllä nekin 28 tuumaisena kesärengastetulle jopolle pärjää 😃 jos nämä häviää w106 jäällä, tai hintaero jää pieneksi extremeen verrattuna, niin ajan nuo extremet loppuun ja mietin sitten korvaavaa.
kuovipolku
17.01.2017, 08.01
Tänään kolmet lipat 32/622 Nicetraceillä 500 metrin matkalla. Arvosana 1/5 jäällä, ei pitoa ollenkaan.
Ihan vain uteliaisuudesta (kuten tavataan sanoa): Millaiset paineet? Millaista jäätä? Mistä se 1 piste tulee?
Joo jäällä pito on erittäin huono (32/622 myös). Ittellä oli hankaluuksia aamusta kun oli lunta tullut jään päälle niin meinas lähteä alta pari kertaa muttei sit lähteny.
Minusta selvä tunne siitä että "meinaa lähteä alta" ei ole välttämättä renkaan huono ominaisuus; sellaista rengasta osaan nykyisin välttää joka ei sellaista tunnetta anna ennen kuin todella lähtee alta! Jos nastat kuitenkin vielä purevat tuon tunteen jälkeen ja/tai pyörä on pidettävissä pystyssä pienellä vaistomaisella liikkeellä, niin rengashan on silloin ihan kelvollinen.
(Omat kokemukset rajoittuvat toistaiseksi yhteen ainoaan jääajokertaan: sohjoon ajetuissa (mutta melko matalissa) jäätyneissä urissa eturengas viestitti juuri tuommoisen tunteen, mutta kyynärpäälukituksen keventämistä kummempaa en ehtinyt eikä minun tarvinnut tehdä ennenkuin pito ja kontrolli palasivat. Jää silti vielä nähtäväksi onko rengas silti aivan kelvoton, yhtä huono kuin reunanastaton 30-millinen Winter (jolla tosin arvelisin mainitussa paikassa kaatuneeni).
Huhhuh, vaikea keksiä positiivista sanottavaa näistä renkaista.
Vaikkei mitään positiivista keksisikään, voisi silti mainita renkaan leveyden ja käyttämänsä paineet. (Ellei sitten ole sitä mieltä ettei niillä ole asiassa merkitystä tai ellei oleta ja pidä itsestäänselvänä että lukijat muistavat nämä edellisistä viesteistä tai juoksevat katsomassa ne...)
32-millisen kyljessä annetaan minimipaineeksi 50 psi tai 3,0 bar (joka on pikkaisen alle 50 psi), mutta ainakin itse (kevyenä kuskina) uskaltaisin mennä hieman suosituksen alapuolelle vaikken tubeless-asennuksia (toistaiseksi) harrastakaan.
Ihan vain uteliaisuudesta (kuten tavataan sanoa): Millaiset paineet? Millaista jäätä? Mistä se 1 piste tulee?
Paineet noin 2 baria ja pyörä cyclocross. Keli pahin mahdollinen eli täysin peilijää ja kevyttä pakkaslunta 2cm päällä. Renkaassa ei ollut _yhtään_ sivuttaispitoa. Menee vähän nastarenkaasta idea, kun pahimmilla keleillä ei mitään pitoa tai luottoa renkaisiin. Lumisella kelillä selviää millä renkaalla tahansa. Yksi piste halvasta hinnasta.
Nicetrac snow 100 nastainen taittuvakylkinen 47/622 tubelesina. Paineet 2-2,5 edessä ja 2,5-3 takana. Kuskilla painoa 90kg. Planet-X london roadissa alla tällä hetkellä.
Alkutalven oli marathon winter 240 nastainen 35/622 myös tubelesina ja kyllä nicetrac voittaa ajomukavuudessa ja rullaavuudessa marathonin 100-0. Myöskään ärsyttävää kiemurtelua tuoreella lumella ei ole ilmentynyt kuten marathon wintereillä
Pito-ongelmiakaan ei ole nicetracilla ainakaan Kuivalla jäällä ja lumella.
Todellinen leveys näillä on n. 44-45mm. Olisikohan sisäkumillisena päässyt tuohon 47mm leveyteen?
Nicetrac snow 100 nastainen taittuvakylkinen 47/622 tubelesina. Paineet 2-2,5 edessä ja 2,5-3 takana. Kuskilla painoa 90kg. Planet-X london roadissa alla tällä hetkellä.
Alkutalven oli marathon winter 240 nastainen 35/622 myös tubelesina ja kyllä nicetrac voittaa ajomukavuudessa ja rullaavuudessa marathonin 100-0. Myöskään ärsyttävää kiemurtelua tuoreella lumella ei ole ilmentynyt kuten marathon wintereillä
Pito-ongelmiakaan ei ole nicetracilla ainakaan Kuivalla jäällä ja lumella.
Todellinen leveys näillä on n. 44-45mm. Olisikohan sisäkumillisena päässyt tuohon 47mm leveyteen?
Oijoi, kuinka hyvin mahtuu 47mm leveä rengas London Roadiin?
Lahden Kärkkäiseltä 39€. Kaveri lähetti ne mulle Tampereelle. Jonkun pyöräliikkeen nettisivuilla oli kalliimmalla.
Kohta lähden taas pikku lenkille : )
Joo itte en näitä oo tainnu nähdä alle viiden kympin eikä semmosia kärsi maksaa. No, kattellaan sitten ens talvea varten mitä keksitään.
Minusta selvä tunne siitä että "meinaa lähteä alta" ei ole välttämättä renkaan huono ominaisuus; sellaista rengasta osaan nykyisin välttää joka ei sellaista tunnetta anna ennen kuin todella lähtee alta! Jos nastat kuitenkin vielä purevat tuon tunteen jälkeen ja/tai pyörä on pidettävissä pystyssä pienellä vaistomaisella liikkeellä, niin rengashan on silloin ihan kelvollinen.
Omassa tapauksessa nastat eivät kyllä purreet vaan kadun muodot pelastivat. Tuo kuvio kun menee lumesta tukkoon todella helposti niin jää lumen alla on aika myrkkyä. Polanteet hieman kovemmassa vaudissa ilman suurempia lumikerroksia menee kyllä kuten kerroit rentouttamalla hieman käsiä.
32-millisen kyljessä annetaan minimipaineeksi 50 psi tai 3,0 bar (joka on pikkaisen alle 50 psi), mutta ainakin itse (kevyenä kuskina) uskaltaisin mennä hieman suosituksen alapuolelle vaikken tubeless-asennuksia (toistaiseksi) harrastakaan.
Itse (92kg) ajelen 3.0/3.5bar paineilla pidemmät matkat ja lyhyet työmatkat sitten renkaat voi välillä tyhjentyä tuosta. Jotkut pahimmat pääkallokelit kokeilin ihan 1.5-2.0bar paineita ja saa sillä mukavasti pitoa renkaiden hyvän rullaustuntuman hävitessä täysin. Sisurit on mukana.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.