Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe // PROCORE
Aapo Jäykkäperä
19.11.2014, 13.44
Ensin täytyy tunnustaa, ettei AAPOlla ole minkäänlaista kokemusta noista litkutettavista renkaista/vanteista.
Kiinnostusta herätti tuo kaksikammioinen rengas joka linkistä löytyy.
Ulkokammion (OUTER CHAMBER) painessuositus matala. Sisäkammion (INNER CHAMBER) painesuositus taas korkeampi. Sisäkammio lienee suojaamassa kasaanpainumista ja vannetta.
Jäykkäperälle olisi tuossa kiinnostava paketti juurakkoisille polkuajeluille. Suositushinta koko setille tuntuisi olevan aivan järkevän oloinen 179€.
Kannattaisiko AAPOn kerran elämässään alkaa litkuttelemaan ?
http://www.schwalbe.com/en/schwalbe-procore.html
supertele
19.11.2014, 14.23
Miksi? Jos kaipaat matalampien paineiden kautta lisää pitoa, eikö kannattaisi ensin kokeilla ihan tavallisia tubeless-renkaita? Turhan hankalaksi mielestäni teet asian heti alkuunsa, varsinkin kun tuo on jo Schwalben sivuilta luettuna tavallisia tubeless-renkaita hankalampi asentaa. Ja onhan sulla tubeless-vanteet ennestään?
Vaikka mikäpäs siinä jos kiinnostaa lähteä kokeilemaan. Mielenkiintoinen pelinavaus Schwalbelta joka tapauksessa. Saa nähdä jääkö tuo markkinoille ja tuleeko vastaavia ratkaisuja muilta.
Aapo Jäykkäperä
19.11.2014, 14.49
Ja onhan sulla tubeless-vanteet ennestään?
Tubeless-kiekot olisi. Mutta vain 19mm sisäleveydellä. Procore vaatii leveämmän vanteen sisäleveyden...wheels suitable for tubeless tires (inner width at least 23 mm).
AAPOn vanteelle toi ei passaa :(
Motocrossin kautta nuo flatless-renkaat on tuttuja. Samoin autoilun puolella niitä nähdään. Sieltä ne kaikki pikkuhiljaa hiipivät myös pyöräilijöiden iloksi.
Verska-Vesa
19.11.2014, 15.27
Miksi?
Ehkä siksi ettei pauku vanteelle eikä ole vaaraa burppaamisesta, vaikka hiukan pienemmillä paineilla ajelisi?
supertele
19.11.2014, 18.11
Ehkä siksi ettei pauku vanteelle eikä ole vaaraa burppaamisesta, vaikka hiukan pienemmillä paineilla ajelisi?
Joo, kiitos, ymmärrän miksi Procoret on kehitetty.
Kysymys olikin lähinnä Aapolle - ei kyseenalaistamaan Procore-renkaita, kuten voit viestini toisesta virkkeestä päätellä.
Saiskohan gettoversion laittamalla cyclotuubin renkaan sisälle? Tarttis vaan porata vanteeseen toinen venttiilin reikä. Ja toimis vaan 29:ssä, jos siinäkään.
Saiskohan gettoversion laittamalla cyclotuubin renkaan sisälle? Tarttis vaan porata vanteeseen toinen venttiilin reikä. Ja toimis vaan 29:ssä, jos siinäkään.
Ainakin pitäisi saada jotenkin ilma kulkemaan siitä päällirenkaankin venttiilistä sen tuubin ohi.
Nostetaas tätä, onko kellään kokemuksia tuotteesta? Kiinnostaisi kovasti sen takia että en saa yksiä renkaitani toimimaan tubeleksena kuin halkaistulla sisärenkaalla. Tämän etuna olisi sen lisäksi varmempi paikallaan pysyvyys ja vaikeampi lyödä kiville renkaan läpi. Ja tietty se että toimii ei-tubelees renkaat ja vanteet tubeleksena!
Senior T
19.05.2016, 00.42
Nostetaas tätä, onko kellään kokemuksia tuotteesta? Kiinnostaisi kovasti sen takia että en saa yksiä renkaitani toimimaan tubeleksena kuin halkaistulla sisärenkaalla. Tämän etuna olisi sen lisäksi varmempi paikallaan pysyvyys ja vaikeampi lyödä kiville renkaan läpi. Ja tietty se että toimii ei-tubelees renkaat ja vanteet tubeleksena!
Itsellä on Trekin Sessionissa Procoret ollut tämän kevään, hyvin on toiminut. Paljoa en ole ehtinyt ajaa mutta pitoa riittää, rullaa hyvin ja enkä ole saanut puhkikaan vielä. Kesäkuussa olis tarkoitus käydä Järvsössä testaamassa kunnolla. Rengas on Bontragerin G5 n. 1 bar ollut painetta ulommassa ja 5 bar sisemmässä. Tuotantoversiossahan on vain yksi venttiili, toimiva ratkaisu.
Selvä homma! Sain eilen paketin saksasta, mutta vanteiden uudelleen mittaamisen jälkeen totesin että nehän ovat 4mm liian kapeat. Nyt jos joku Tampereen seudulla haluaa koittaa tämmösiä niin vois säästää multa palauttamisen vaivan ja itseltä postikulut hinnasta, yv:llä yhteyttä
Senior T
30.01.2017, 03.20
Procoret toiminut hyvin just tultiin Malagan 4 ajopäivän reissulta. Kaverin kanssa kaksi reissua tehty ,kaverilla tubeless Bontragerin G5, yksi rengas rikko ja toinen kehä menossa takana, mulla ei yhtään pohkeamista ja kehätkin on kunnossa.
Tyhjälläkin ulkokammiolla pystyy ajamaan kohtuu hyvin. Takana oli aluksi vuoto joka korjaantui litkua lisäämällä. 5 bar sisäkammiossa ja ulkona edessä n.1bar takana 1,2bar kuskilla painoa n.100kg.
Procoressahan on vain yksi venttiili josta täytetään molemmat kammiot. Ei siis tarvi reikiä porailla vanteisiin.
Nostellaas vähän, ajeleeko porukka procoret alla? Onko ollut ongelmia/kokemuksia, olisi kiva kuulla.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.