PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polarin pyöräsensoreihin ei voi vaihtaa paristoa

Girotus
17.09.2014, 16.44
Terve uusi käyttäjä täällä. Oli pakko rekisteröityä tämän takia tänne. Eli tilasin Polarin nopeus- ja kadenssianturipaketin vk.comista. Paketti tuli perille ja asensin anturit suoraan pyörään ja sen jälkeen luin vasta ohjekirjan tarkemmin läpi. Vihkosessa sanottiin, että anturit on sinetöity ja käyttötuntien loputtua joutuu ostamaan uudet tilalle. Käyttötunteja luvataan 1400 tuntia.
Miksi vasta ohjekirjasta luen näin tärkeän ja ostopäätökseen vaikuttavan asian? Tästä ei mainita sanallakaan Polarin kotisivuilla tai Verkkokauppa.comin sivuilla. Anturit kustansi 69.90€, samaan hintaan tai alle olisi saannut muiden valmistajien antureita joissa pariston voi itse vaihtaa. Tuli kyllä tosi huijattu olo tästä ja en kyllä kenellekään suosittele näiden ostamista:(

http://www.polar.com/fi/tuotteet/lisatarvikkeet/nopeussensori_bluetooth_smart

bici74
17.09.2014, 16.55
Youtubesta löytyy ainakin yksi video jossa ohjeistetaan pariston vaihto. Itse niillä ohjeilla onnistuin vaihtamaan, tosin vähän rumaksi itse sensori puukotuksen jäljiltä jäi. Toimiva kuitenkin tuli, vesi/pölytiiviydestä en tiedä. Laskin sen varaan että yrittämällä en häviä mitään. Mulla tosin ei ole BT-sensoria vaan W.I.N.D. mutta saman prosessin oletan toimivan.

(sori, ei linkkiä tarjolla mutta "polar sensor battery replacement" tjsp haku tuottaa tuloksia)

Kyllä, lievä kusetuksen maku mullekin suuhun jäi.

pulmark
17.09.2014, 17.53
Polarin W.I.N.D nopeus- ja kadenssiantureihin olen myös itse vaihtanut paristoja. Kotelon saa terävällä veitsellä tms. kammettua auki sauman kohdalta. Sisällä pieni piirilevy ja paristo. Anturin kotelon olen pariston vaihtamisen jälkeen ensin laittanut teipillä yhteen ja testannut toimivuuden. Lopulliseen kiinnitykseen olen sitten käyttänyt liimaa.

EDIT: 1400h on kuitenkin harrastelijapyöräilijällä (14h/vko läpi vuoden) kaksi vuotta, joten ei antureita tarvitse joka vuosi olla uudelleen ostamassa.

mutanaama
17.09.2014, 17.57
Viiden vuoden käytön jälkeen sama oli edessä, uutta anturiakaan ei saanut samantien. Ei kun puukko käteen ja kuori auki. Partcosta uusi patteri tilalle ja teippi päälle. Tästä on jo pari vuotta aikaa ja toimii edelleen. Jos haluaa hifistellä, niin pistää siihen vaikka kuumaliimaa. Mutta ei siis mikään iso asia.

CamoN
17.09.2014, 18.04
Jos oletetaan että valmistajan lupaukset pitää paikkansa ja käyttäjä ulkoiluttaa niitä vaikka 25 kilometriä jokaisen käyttötunnin aikana, loppuvat paristot heti 35 000 kilometrin jälkeen.

Girotus
17.09.2014, 19.02
Kyllä kaikenlaisia purkkavirityksiä noihin voi tehdä, mutta vituttaa vain enempi kun valitsin suomalaisen polarin anturit Wahoo Blue sc:n sijasta. Ja kaiken lisäksi maksoin vielä kympin enempi perkele.
Pistin tästä asiasta kyselyä Verkkokaupalle ja Polarille, saas nähdä mitä vastaavat. Muiden anturivalmistajien kohdalla ilmoitetaan paristonvaihtomahdollisuudesta, mutta Polarilla ei mitään. Oletin paristovaihdon olevan standardi anturimarkkinoilla.

Jukkis
17.09.2014, 20.28
Kyllä kaikenlaisia purkkavirityksiä noihin voi tehdä, mutta vituttaa vain enempi kun valitsin suomalaisen polarin anturit Wahoo Blue sc:n sijasta. Ja kaiken lisäksi maksoin vielä kympin enempi perkele.

Noinkohan ne suomalaisen Polarinkaan anturit mitään joutsenlipputyötä on; samanlaiset päivettyneet pikku kädet noita kasaavat kuin Wahoon antureitakin.
Nojoo, useita vuosia on fillareissa Polarin vehkeet olleet eikä ole vielä paristojen kanssa tarvinnut jumpata. Ja ostaessani Polarin olin sen verran foorumeita lueskellut, ettei tuo fiitseri tullut yllätyksenä

mutanaama
17.09.2014, 21.06
Kyllä kaikenlaisia purkkavirityksiä noihin voi tehdä, .... Oletin paristovaihdon olevan standardi anturimarkkinoilla.

No ei ole purkkaviritys, eikä cateyen anturi kestänyt kuin vuoden yhdellä paristolla.

Forzza
18.09.2014, 15.20
voin ostaa ne anturit postikulujen hinnalla, ni voit ostaa ne wahoot. mulla rittää aikaa purkaa ne anturit ja vaihtaa paristot.

JackOja
18.09.2014, 15.58
Kyllä mää aina aukaisen Polarin anturit, vaihdan pariston ja liimaan kasaan. Sähköteippi vielä ympäri kosteussuluksi :) Viiden minuutin homma.

BONK
19.09.2014, 09.27
Laulan kuorossa, ei kannata heittää pois. Pojan fillariin laittelin kesällä vanhan Polarin SX625 kelloni ja kadenssi- sekä nopeusanturin. Kumpikaan antureista ei enää toiminut, mutta pariston vaihdon jälkeen ovat puksuttaneet ihan kuten ennenkin. Jos en nyt ihan hirveästi valehtele niin ei noilla kyseisillä Polarin antureilla tullut aikanaan mulle käyttöä kuin joku 9-10.000 kilsaa ennen kuin vaihdettiin Garminiin, joten kovin isolle tuo 35.000 km kuulostaa. Saattaahan tuo tietysti olla, että paristot ovat hapantuneet ihan vanuuttaan, mutta nyt toimivat ihan ookoo.

Girotus
19.09.2014, 11.27
Tilannepäivitystä. Pistin viestiä Polarille ja Verkkokaupalle. Polarilla tyydyttiin vain toteamaan että ainut tapa tietää paristojen olevan kiinteästi asennettuja on katsoa se ohjekirjasta. Tämä jos mikä on minusta vähän outoa ja vaikeutti merkittävästi tuotevertailua Polar vs Wahoo vs Sport Tracker. Muiden valmistajien(kaikki valmistajat?) antureiden paristonvaihto onnistuu, jopa Prismasta ostettu Sigman halppisajokoneen anturin paristonvaihto onnistuu.
Jälkeenpäin (19.9) löysin Polarin englanninkielisiltä sivuilta linkin suomenkielisiin pdf-ohjeisiin. http://www.polar.com/e_manuals/Cadence_and_Speed_Sensor_BT_Smart/Polar_Cadence_and_Speed_Sensor_BT_Smart_accessory_ manual_Suomi.pdf joka puuttuu suomenkielisiltä sivuilta. Ilmoitin tästä Polarille.

Verkkokaupasta ilmoitettiin taas, että voithan itse vaihtaa pariston ja muutkin ovat niin tehneet. Ilmoitin takaisin että olisin mielummin ostannut halvemman sensorin jossa pariston vaihto onnistuu helposti. Vastaus oli vain että tee reklamointi. Lisähuomiona Verkkokauppa ei ole julkaissut arvosteluani, jossa tuon ilmi paristojen olevan kiinteästi asennettuja.:rolleyes:

Polarin sensorit toimii kyllä, mutta silti jäi tästä hommasta paskanmaku suuhun. Jos alun alkaen olisi ilmoitettu selvästi paristojen olevan kiinteästi asennettu, vertailu kilpailevien tuotteiden välillä olisi ollut helpompaa.
Mutta näillä mennään, sensorit on pyörässä enkä anna muille. Polarin tuotekehitys- ja markkinointiosastolla pitäisi miettiä vähän paremmin jatkoa ajatellen.

BONK
19.09.2014, 11.35
Verkkokaupasta ilmoitettiin taas, että voithan itse vaihtaa pariston ja muutkin ovat niin tehneet. Ilmoitin takaisin että olisin mielummin ostannut halvemman sensorin jossa pariston vaihto onnistuu helposti. Vastaus oli vain että tee reklamointi. Lisähuomiona Verkkokauppa ei ole julkaissut arvosteluani, jossa tuon ilmi paristojen olevan kiinteästi asennettuja.:rolleyes:

Menee aiheen vierestä, mutta eipä ole ensimmäinen ja ainoa kerta verkkokauppa.com:n tapauksessa. Omakin negatiivinen, mutta täysin asiallinen palautteeni "suodatettiin" pois, ilman isompia kiukutteluja kuitenkin vaihtoivat vehkeen kun paskan möivät.

Girotus
19.09.2014, 11.48
Menee aiheen vierestä, mutta eipä ole ensimmäinen ja ainoa kerta verkkokauppa.com:n tapauksessa. Omakin negatiivinen, mutta täysin asiallinen palautteeni "suodatettiin" pois, ilman isompia kiukutteluja kuitenkin vaihtoivat vehkeen kun paskan möivät.
OT: en uskonutkaan arvosteluni menevän läpi, vaikka oli asiallinen ilman kirosanoja tai muuta perseilyä. Tähtiä annoin vain yhden.

Polarin nettisivuja tutkin tarkemmin ja ainoastaan englanninkielisillä sivuilla tarjotaan tuotetiedoissa manuaali-pdf jokaiselle lisätarvikkeelle. Manuaalit puuttuvat osasta tuotteita kokonaan maasivuilta (suomi ruotsi saksa)

Tregård
19.09.2014, 11.55
Verkkokaupasta ilmoitettiin taas, että voithan itse vaihtaa pariston ja muutkin ovat niin tehneet.

Kerropa huviksesi Polarille, että jälleenmyyjä suositti patterin vaihtoa kotikonstein.

Voin veikata, että sanomista tulee.

Veivaaja
19.09.2014, 13.42
Minä ymmärrän hyvin Girotuksen valituksen. Vaikka nykyisin kertakäyttökulttuuri kukoistaa, minusta laitteiden pitäisi kestää käytössä vähän pitempään. Vaikkei itsellänikään kerry kilometrejä vuodessa hirveästi, suhtaudun varauksella siihen, että orkkispatterit kestäisivät montaa vuotta, joten vaihto on jossain vaiheessa tarpeen.

En usko, että Polarin politiikka saisi hyväksyntää myöskään kuluttajaviranomaiselta.

Kiitän Girotusta. Olen hankkimassa pian uusia härpäkkeitä, ja en varmastikaan tule hankkimaan Polaria.

mjjk
19.09.2014, 17.42
Jos tuo 1400 tunnin paristonkestävyys pitää lähellekään paikkansa niin kyllä minä mieluummin valitsen umpinaisen anturin ilman pelkoa kosteusongelmista, kuin anturin jonka tiivisteen pettämistä pitäisi kaiken aikaa pelätä.

pty
20.09.2014, 13.54
Ei noissa pariston vaihdon sallivissa antureissa kyllä kosteusongelmia tarvitse pelätä, jos nyt vähänkään katsoo miten sen luukun laittaa kiinni. Itsellä on ollut Sigman mittari ja anturit käytössä kesät talvet monta vuotta ja kaikki mahdolliset syysmyrskyt ja loskakelit on menty läpi, eikä vielä kertaakaan ole vettä mennyt antureihin.

Hääppönen
20.09.2014, 21.15
Jos tuo 1400 tunnin paristonkestävyys pitää lähellekään paikkansa niin kyllä minä mieluummin valitsen umpinaisen anturin ilman pelkoa kosteusongelmista, kuin anturin jonka tiivisteen pettämistä pitäisi kaiken aikaa pelätä.
Pelko on enemmän kuin aiheellinen. Siinähän menisi sen lenkin tiedot pahimmassa tapauksessa hukkaan. Pyörä kuitenkin toimisi ja kuski selviäisi ilmeisesti hengissä kotiin. :cool:

Mikko
20.09.2014, 21.43
Ei dataa, ei treeniä.

mukulakivi
25.09.2014, 12.14
Kun vertasit Sportstrackeriin jossa on Polarin bt-anturi, jonka patteria saa vaihtaa ns kerran kuussa, niin kyllä tämä on kuitenkin parempi näin ja halvempikin. Virrankulutukset ovat niin pieniä, että vähäinenkin kosteus jo tyhjentää nappipariston, varmaan osasyy tuohon politiikkaan.

makimies
30.01.2017, 15.08
Joo tulin kanssa valittamaan. Ei tahdo mistään saada edes enää noita WIND antureita Rcx5:een. Hyvä kello tuo on edelleen, muuten. Patterin vaihtoa yritin kadenssi-anturiin mutta ei prkl lähtenyt elämään edes pariston vaihdon jälkeen. Kerran tuollainen on vaihdettu takuuseenkin uutena... Saa toki tarjota yv:lla jos tuollaisia on kasa jossain myynnissä.

hcf
30.01.2017, 16.25
Eikös noita paristoja voi käydä vaihattamassa polarin valtuuttamalla takuuhuoltajalla?
Vaihtavat akkujaki sykemittareihin muutamalla kympillä