Näytä tavallinen näkymä : Pyörämatkailu 25mm renkailla?
van damme
09.06.2014, 01.50
Miten mukavasti pidemmät matkat taittuu 25mm renkailla jos kuski on 75kg ja laukku/laukut painaa alta 5 kiloa (luottokorttireissusta)? Vähän vielä arpomista maantiepyörän ja cyclon välillä, mutta kaikkiin sopivan näköisiin ja geometrialta sopiviin maantiefillareihin menee vain 25mm kumit ja mietinkin pitäisikö kuitenkin hommata cyclo että saisi tarvittaessa 28-32mm renkaat pidempiä reissuja varten?
arctic biker
09.06.2014, 08.52
Olen muutaman reissun tehnyt 25millisillä, jopa edessä oli joskus 23mm! Itse silloin koitin pysytellä päällystetyillä väylillä. Yhden rengasrikon sain kun paukautin takasen kiveen, läpilyönti eli snakebite. Ja mulla oli aivan täysvarustus telttoineen päivineen. 67 kg kuskin paino.
Eli maantienakeilla pärjäät ja matka taittuu mutta ainahan reitinvalinnat laajenee kun voi huonommallekin tielle murehtimatta eksyä. Riippuen takalaukkujen ja ajokenkiesi koosta tarkista ettei maantiepyörässä kantapäät kihnaa.
Hauskaa matkaa!
Aikoinaan vastaavan levyisillä tuubeillakin kevyesti reissaillut, toisaaltaan en kyllä enää lähtisi...
timppa_234
09.06.2014, 17.06
En tiedä miten mielekästä matkailu kilpapyörällä on mutta mä jättäisin kauppaan sellaisen pyörän, johon ei mahdu vähintään 28 millinen kumi ja jossa ei ole tilaa yhtä leveälle vanteelle.
Hyvällä tiellä ja olemattomalla kuormalla kilpapyörä hyvin hauska, ainakin matka etenee...
Kare_Eskola
09.06.2014, 23.43
Renkaaksi Contin Gatorskin tai 4Season tai Schwalben Durano, ja aja tyytyväisenä auringonlaskuun.
van damme
10.06.2014, 02.43
Mitenkäs jos verrataan hiilikuiturunkoa ja hiilikuituista satulatolppaa sekä tankoa 25mm renkailla alumiinirunkoon ja alumiitolppaan sekä tankoon 28mm renkailla, niin kumpi vie voiton mukavuudessa?
Jos alurungossa kiinni aluhaarukka niin on syvältä, joka tapauksessa pointsit hiilarille...
Kare_Eskola
10.06.2014, 08.21
Riippuu täysin putkiosien, satulan, rungon, renkaiden ym. laadusta ja tavoitteista. Huono kuitu täristää, harkittu alumiiniyhdistelmä toimii.
van damme
10.06.2014, 18.35
Rungot ja osat hyvälaatuisia kummassakin tapauksessa. Kummatkin pyörät 1,5-2k€ väliltä. Hiilikuitu todennäköisesti Canyonin Endurace CF ja alumiininen todennäköisesti joko Rosen tai Trekin mallistosta (cyclo tai maantie).
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.