PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pussukka työkaluille

-jamo-
05.06.2014, 20.39
Mikähän olisi passeli pikku pussukka varakumille ja tarvittaville työkaluille maantiepyöräilyyn? Ebaysta kun katselee niin vaihtoehtoja on pilvin pimein aina parin euron nyssäkästä kymmenien eurojen luksukseen. Mistä tunnistan hyvän?

YocceT
05.06.2014, 21.34
Ajopaidan tasku

nure
05.06.2014, 22.18
Muovipussi, miks täytyy olla jokin määrätty pussi ellei sitten nöösi tarkoita esim. satulalaukkua?

paskalokki
05.06.2014, 22.28
Mitä kaikkea porukka kantelee satulalaukussa mukanaan kun niitä tuolla näkee? Sisäkumi vissiin ainakin, mitä muuta?

kervelo
05.06.2014, 22.54
Ajopaidan tasku

Taskussahan tavarat kätevästi kulkevat, mutta ei ole kovinkaan käytännöllistä keräillä niitä ennen joka lenkkiä tai kuljettaa irrallaan taskussa. Tavarapussukoita löytyy useammaltakin merkiltä, mutta mm.Lezynen mallit ovat aika toimivia.
http://www.lezyne.com/product-orgnzrs-caddysack.php

Tuollaiseen voi kerätä kaiken tarvittavan ja paketti on sitten helppo ottaa mukaan lähtiessä.

Elinako
06.06.2014, 00.15
Mun pieni satulalaukku sisältää vakiona aina nämä: pieni monitoimityökalusetti, sisäkumi, rengasraudat, minipumppu ja kotiavaimet. Itse oon monesti joutunut toteamaan että naisten paitojen taskuihin ei yksinkertaisesti mahdu nämä tavarat :D

paskalokki
06.06.2014, 01.20
Tuollainen voisi olla ihan fiksu hankinta kyllä. Elinakon pussista löytyvillä tavaroilla pääsee varmaan korjauksesta kun korjauksesta läpi, että pääsee kotia asti.

Voisin harkita tuollaista satulalaukkua myös omaan hybridiin, tosin ensin pitäisi varmaan opetella vaihtamaan rengas pyörään. :cool:

nure
06.06.2014, 07.11
Samaa kamaa suurin piirtein kuin Elinalla, sillä kyllä pärjää yleensä kotiin...

-jamo-
06.06.2014, 16.56
Muovipussi, miks täytyy olla jokin määrätty pussi ellei sitten nöösi tarkoita esim. satulalaukkua?

Kyllä vaan, sellainen esimerkiksi satulan alle tuleva snadi nyssäkkä olisi mielessä. Kamojen haaliminen taskuihin ei tunnu ajatuksena mieluisalta. Lähinnä varakumi ja sen vaihtotyökalut riittänevät.

proileri
06.06.2014, 19.00
Jos on pulloteline tyhjänä, ni siihenki sopivia työkaluputeleita saapi. Käytännössä siis normi juomapullo ilman hörppyventtiiliä.

Taannoin ostin itselleni pikakiinnikkeellä satulatolppaan tulevan isomman laukun, mahtuu jo vähän enempi kaikkea :)

YocceT
07.06.2014, 15.07
Kamojen haaliminen taskuihin ei tunnu ajatuksena mieluisalta. Lähinnä varakumi ja sen vaihtotyökalut riittänevät.

Siinä nyt mitään haalimista ole. Varaston hyllyllä vieretysten kypärä, hanskat, varasisuri ja rengasmuovit. Siitä ne lähtee yhdellä kertaa kaikki mukaan.

big4man
07.06.2014, 16.13
En myöskään nää ongelmaa taskuissa kuljettamisessa. Lezynen minipumppu ja valmiiksi hedelmäpussissa varasisäkumi ja multitool. Paidan pakkaamisessa menee se 30 sekuntia, kun käy hakemassa lisäksi luottokortin, kännykän ja kotiavaimen.

stenu
07.06.2014, 17.39
Tai sitten pakkaa tarpeet tyylillä: http://www.eh-works.com/shop/essential-saddle/

herne
09.06.2014, 10.37
Itse kuljetan tavaroita joko taskussa tai satulalaukussa tilanteen mukaan. Lyhyemmillä lenkeillä 'tasaisessa säässä' tavarat mahtuvat helposti paidan taskuihin, mutta jos mukaan tarvitsee ottaa enemmän eväitä, irtohihat, tuuliliivi jne. niin silloin pakkaan osan tavaroista pieneen Topeakin Aero Wedge Packiin (http://www.topeak.com/products/bags/AeroWedgePack_small_Velcro). Sinne oon mahduttanut minipumpun, varasisurin, rengasraudat, nippusiteitä, ketjutyökalun, ketjujen pikaliittimen, paikkaussarjan, kuusiokoloavaimen, kumihanskat, kännykän, pankkikortin, käteistä ja kotiavaimen. Tämä sama setti mahtuu myös kahteen pyöräilypaidan takataskuun, mutta joskus kyllä 'bunny hoppaillessa' pelottaa, että jotain tipahtaa taskuista (vaikkei näin ikinä olekaan käynyt).

Lassard
12.06.2014, 11.33
Siinä nyt mitään haalimista ole. Varaston hyllyllä vieretysten kypärä, hanskat, varasisuri ja rengasmuovit. Siitä ne lähtee yhdellä kertaa kaikki mukaan.

En selkätaskuun laittaisi mitään kovempaa ja isompaa. Moni turvallisuusalan ammattilainen on vammautunut pahasti kaatuessaan selälleen ja käsirautojen (niitä pidetään usein takana keskimmäisen vyölenkin kohdilla) osuessa selkärankaan. Avaimetkin ovat mulla aina vahvasta kankaasta tehdyssä erillisessä pussukassa muissa taskuissa.

big4man
12.06.2014, 11.41
En selkätaskuun laittaisi mitään kovempaa ja isompaa. Moni turvallisuusalan ammattilainen on vammautunut pahasti kaatuessaan selälleen ja käsirautojen (niitä pidetään usein takana keskimmäisen vyölenkin kohdilla) osuessa selkärankaan. Avaimetkin ovat mulla aina vahvasta kankaasta tehdyssä erillisessä pussukassa muissa taskuissa.

Lezynen multitoolien ympärillä on sellainen neopreeninen sukka juuri tätä varten. Fiksu juttu.

arctic biker
12.06.2014, 14.24
Lezynen multitoolien ympärillä on sellainen neopreeninen sukka juuri tätä varten. Fiksu juttu. Ei se rinkula kyllä mitään pehmusta jos sattuu kaatuessa työkalu pahaan paikkaan iskemään. Mutta suojaa vaikka sisärengasta jos on samaan pussiin tungettu.
http://www.lezyne.com/product-orgnzrs-caddys-mcaddy.php#.U5l9OEDzhRE Tuo on ny viimesin. Tarrakiinnikkeet niin kätevästi vaihtuu pyörästä toiseen. Tuossa on muuten oma osastonsa laukun alapuolellA multitoolia varten, Topeakin Pro 20 mahtuu heittämällä. Nyt siellä on tietysti Lezyne , Rap 13 josta uupuu 2,5mm kuuskolo, muutoin oliskin hyvä kapine

Pienenä offarina kun on monitoimikalu hankinnassa niin kannattaa kahteen kertaan tutkia mitä kaikkia pultteja mahtaa pyörissä olla ja tarkistaa sitten että työkalusta kans löytyy sopiva avain.

big4man
12.06.2014, 14.31
Ei se rinkula kyllä mitään pehmusta jos sattuu kaatuessa työkalu pahaan paikkaan iskemään

Ei se mikään pehmuste tietenkään ole, vaan estää työkaluja läpäisemästä kylkeä kaatumistilanteessa.

Halloo halloo
12.06.2014, 15.14
Pienenä offarina kun on monitoimikalu hankinnassa niin kannattaa kahteen kertaan tutkia mitä kaikkia pultteja mahtaa pyörissä olla ja tarkistaa sitten että työkalusta kans löytyy sopiva avain.

OT jatkuu. Kadonneen työkalun tilalle tilasin uuden. Täytyy tutkia, josko sitä saa modattua ja yhden tahi kaksi "ruuvaria" pois ja tilalle pari Torx-työkalusta sopivampaa torx-avainta. Grammanviilausta, mutta mutta.

Grugi
12.06.2014, 15.22
Jso satulalaukkua harkitsee niin sellainen mikä on sopivan kapea tai takana ettei reidet hankaa siihen ja byysat sitten ihan nutullaan.
Itsellä listalla Ortliebin Micro mallin laukku.

http://www.wiggle.co.uk/ortlieb-micro-saddle-bag/

Marsusram
12.06.2014, 20.08
Thompsonin stemmi tulee sellaisessa vahvasta kankaasta tehdyssä pussukassa, joka on hyvä kooltaan pumppu+työkalut+varaosat+sisuri setille.
Se on sitten helppo napata mukaan taskuun, reppuun tai laukkuun, ilman että tarvitsee haalia kasaan, eikä tavarat helise irrallaan taskun pohjalla.

arctic biker
12.06.2014, 20.57
Se on sitten helppo napata mukaan taskuun, reppuun tai laukkuun, ilman että tarvitsee haalia kasaan, eikä tavarat helise irrallaan taskun pohjalla.

Tuossahan tärkein tulikin, kun pyörän EA-tarpeet on valmiiksi pakattuna niin kaikki tarpeelliset on varmasti matkassa. Jos itse joutuisin joka lenkkiä varten erikseen keräämään niin puolet unohtaisin ja loput katoais tallin mustaan aukkoon.

Multitoolikin on siellä satulalaukun vasitussa taskussa pysyvästi. No kovan sateen jälkeen kuivatan, noista jotkut on varsin taipuvaisia ruostumaan. Verstastyökalut on sitte erikseen.

Velogi
13.06.2015, 09.33
Mitä kaikkea porukka kantelee satulalaukussa mukanaan kun niitä tuolla näkee? Sisäkumi vissiin ainakin, mitä muuta?
Tein satulaaukun sisällöstä videon pätkän: https://youtu.be/RYxs1DHDtfc

cobbo
13.06.2015, 13.16
Itse kuljetan tavaroita joko taskussa tai satulalaukussa tilanteen mukaan. Lyhyemmillä lenkeillä 'tasaisessa säässä' tavarat mahtuvat helposti paidan taskuihin, mutta jos mukaan tarvitsee ottaa enemmän eväitä, irtohihat, tuuliliivi jne. niin silloin pakkaan osan tavaroista pieneen Topeakin Aero Wedge Packiin (http://www.topeak.com/products/bags/AeroWedgePack_small_Velcro).

Mulla sama malli mutta Large -versio, jota en jaksa irroitella pyörästä. Sisällä vakkarivarusteena sisuri, rengasmuovit ja monitoimityökalu, sekä kännykänsuojamuovipussia ja lateksihanskaa jne. En nähnyt lisäarvoa pienemmästä mallista koska tuohon saa sisälle urheilujuomatetraa tai tuulitakkia, jos ei aina satu olemaan selkätaskullista paitaa päällä. Ihan toimiva laukku tuo Topeakin malli, joskin vastaavia varmasti on muillakin. Osa omistajista valittaa laukun osuvan reisiin, itsellä ei ole tätä ongelmaa.

Dosse
13.06.2015, 17.51
Taskuissa kulkee eväät! Jos joku tykkää sisurista niin O.K. Mut muuten satulalaukku/pussi monitoimiavaimineen on minun valinta.

Roadie
16.06.2015, 21.48
Täältä kans ääni Topeakin laukulle, Itellä crossarin satulan takana kiinni tämä.
http://www.topeak.com/products/bags/AeroWedgePack_DX_medium

Tuohon laukkuun olen tunkenut paikkarasian, jossa rengasraudat(muovia) ja paikkausvälineet + venttiiliadapteri.
Parktoolin mini työkalu, Leathermann wave, kmc pikaliitin, rautalankaa, nippusiteitä. ja oli myös bilteman ketjutyökalu jonka tosin heitin mehtään ku meni hermot.
Crossarin sisäkumi tuonne ei sovi, tai sopii jos jättää kaikki muut tavarat pois.

Grugi
16.06.2015, 21.58
Lyhyt tai muuten turha kirjoitus, saa poistaa.