Näytä tavallinen näkymä : Maantierenkaat cyclocrossiin
Tarkoitus olisi vaihtaa kesäksi sileämpää rengasta cyclocrossiin. Aloittelija kun olen, valinta on vaikeaa. Pyörässä (Cannondale caadx 105 disc) tällä hetkellä alkuperäiset Schwalben Sammy Slickit ja vanteina Maddux CX 2.1 Disc. Harkinnassa on tällä hetkellä Continental GP 4 season, Continental GP 4000S 2 tai Schwalbe Durano. Kooksi olen ajatellut 28mm. Ajo tulee olemaan 99% päällystettyjä teitä. Mitä kokemuksia kokeneemmilla on noista renkaista?
Vaikkei ollut listalla niin heitin omaan cycloon juuri alle Schwalbe One 28mm nakit. Ensikokemuksen perusteella voisin suositella, pitoa tuntuisi löytyvän hyvin ja rullaa aikamoisen sulavasti.
Contin GP4000S 2 on loppu 28mm koossa aikalailla koko maailmasta, yritin itsekin niitä ensin mutta tuli viestiä että tuotannot on myyty jo koko kesäksi, ehkä joskus heinä-elokuussa voi saada jos hyvin käy.
4 seasonit ovat 28mm mallisina pyörineet n. 5000km, nyt toinen meni ajovirheen vuoksi vaihtokuntoon, toisessa vielä matkaa jäljellä. Sisärenkaita mennyt noilla kilometreillä kolme, jokainen ajovirheen vuoksi (yli 5cm syvä reikä asfaltissa terävin reunoin), kolmannella kerralla männynkäpy onnistui rikkomaan päällirenkaankin.
Tilasin uuden parin velo-motionista hintaan 28€/kpl ja taas kelpaa, toisen vanhoista pistin laukkuun pahimman varalle. Hinta-laatusuhde mielestäni hyvä, kunhan ei suomihinnoin joudu ostamaan.
Lähetetty minun GT-S7710 laitteesta Tapatalkilla
Tilailin CRC:stä Continental Gatorskinit 28mm mallisina. Asensin ja on vallan hyvin pelittäneet. Hintaa parille tuli 55 euroa postikuluineen, ei paha. Hankalat vain asentaa, mutta toistaiseksi pysyi rengasrauta vielä ehjänä.
sledgehammer
17.05.2014, 19.56
Jos ajo on 99% maantietä, niin miks noin leveät? Contin GP24mm on oma suosikki maantiepyörään. Ihan törkeen hyvä hinta/laatusuhde. Rullaakin vielä ihan hyvin. Joka lenkillä oikaisen pätkän hiekkatietä ja hyvin ainakin sen ovat kestäneet.
arctic biker
17.05.2014, 20.23
Jan Heine kovasti tykkää paksummista http://janheine.wordpress.com/2014/04/23/the-art-of-compromise/
Tilailin CRC:stä Continental Gatorskinit 28mm mallisina. Asensin ja on vallan hyvin pelittäneet. Hintaa parille tuli 55 euroa postikuluineen, ei paha. Hankalat vain asentaa, mutta toistaiseksi pysyi rengasrauta vielä ehjänä.
Minullakin ollut tämän kevään 28mm gatorskinit lateksisureilla. Asentaminen onnistui minun vanteille ilman rengasrautoja pelkillä peukaloilla. Varsin hyvin rullaa ja tulee ajeltua joka reissun yhteydessä 500m soratietä, jonka muilla renkailla olen taluttanut... tosin alle 300km vasta rullattu nuilla gumeilla.
Halloo halloo
17.05.2014, 23.54
Minä olen 28mm Duranoilla posotellut. Ei rengasrikkoja so far.
edit. tarkennuksena: Olen noilla hyvillä mielin hiekkakelvejä ajanut.
Tarkoitus olisi vaihtaa kesäksi sileämpää rengasta cyclocrossiin. Aloittelija kun olen, valinta on vaikeaa. Pyörässä (Cannondale caadx 105 disc) tällä hetkellä alkuperäiset Schwalben Sammy Slickit ja vanteina Maddux CX 2.1 Disc. Harkinnassa on tällä hetkellä Continental GP 4 season, Continental GP 4000S 2 tai Schwalbe Durano. Kooksi olen ajatellut 28mm. Ajo tulee olemaan 99% päällystettyjä teitä. Mitä kokemuksia kokeneemmilla on noista renkaista?
Tietenkin kysyjä voisi vähän kertoa, mitä ominaisuuksia haluaa painottaa. Hyviä renkaita varmaan kaikki tuossa viestissä mainitut.
Itsellänikin on Schwalben 28mm Duranot kiinni cyclocrossarissani. Kilometrejä noilla on kertynyt reilut 600 tähän mennessä. Ei rengasrikkoja ja kyyti on ollut mukavaa kaikinpuolin.
Onko tietoa että onko esim. tämän pyörän http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=33_247&products_id=1050 alkuperäiset kiekot lähellekkään napojen ja painon osalta mavic aksium kiekkojen tai fulcrum racing 5 tasoa ?
Kaksi B300:sta tullut ajettua Duranoilla, edessä 25 mm ja takana 28 mm. Pieniä pätkiä sorateitäkin mukana, ehkä kilometri kaksi yhteensä. Ei rengasrikkoja vielä yhtään.
Onko tietoa että onko esim. tämän pyörän http://www.larunpyora.com/product_info.php?cPath=33_247&products_id=1050 alkuperäiset kiekot lähellekkään napojen ja painon osalta mavic aksium kiekkojen tai fulcrum racing 5 tasoa ?
Taitaa olla pikkuisen eri kiekot kuin omassa AX4.0 Disc versiossa, juuri puntaroin sen ja etukiekko oli napakat 1.2kg ilman kumeja. Takakiekon unohdin punnita mutta tuosta voinee päätellä että oma setti painaa lähemmäs 3kg. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.