Näytä tavallinen näkymä : Polar V800
Julkaistusta Polarin rannetietokoneiden huippumallista, gps paikannuksen ja aktiivisuusrannekeominaisuudet sitältävästä V800-mittarista ei ole omaa otsikkoaan vaan asiaa on sivuttu Polar huhuja sekä aktiivisuusrannekkeet säikeessä. Jatketaan tässä.
Polar on julkistanut siis uuden erityisesti triathloniin mutta myös yksin uintiin, pyöräilyyn ja juoksemiseen tarkoitetun uutuusmallin V800.
http://www.polar.com/en/products/maximize_performance/running_multisport/V800
Laitetta myy Suomessa ennakkomyynnissä esim. verkkokauppa.com ja laite löytyy myös Keskisen Kellon sivuilta.
Tiettävästi Suomen jälleenmyyjät eivät laitteita ole kuitenkaan vielä toimittaneet. Koekäytössä kello näkyy olleen talvella Kaisa Mäkäräisellä ja jotain beta-versiota on myös testannut triathlon blogisti ja ahkerasti laitteita testaillut DC Rainmaker.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/37332/drsqq/Polar-V800-urheilukello-sykesensorilla-musta
http://www.keskisenkello.fi/polar-v800-black-hr-sykemittari-p-11546.html
http://www.dcrainmaker.com/2014/01/polar-v800-triathlon.html
Laitteen pariksi tulee myyntiin myös Bluetooth-tekniikkaan perustuvat nopeus- ja kadenssianturit mutta niitä ei ole näkynyt myynnissä. Rosen sivuilta löytyy erityisesti V650 kaveriksi ilmoitettu setti mutta kyseessä saattaa olla sama tuote. Toimituksessa ei Rosella niitäkään vielä ole.
http://www.rosebikes.fi/tuote/polar-speed-and-cadence-transmitter-for-v650/aid:727765
Vähän harvinaisempia ominaisuuksia / uutusominaisuuksia laitteessa ovat mm. uinninkin aikana toimiva sykkeen mittaus (H7 BT panta mukana tai saa myös ilman) mutta tällä hetkellä olevassa ohjelmistoversiossa ilmeisesti matkan mittaus uidessa toimii toistaiseksi gps-pohjalta vain ulkona, ei uimahallissa (luin joltain keskustelupalstalta). Laite on samalla myös 24/7 aktiivisuusranneke eli huomioi kokonaisrasituksessa muun liikunnan ja unen laadun urheilusta palautumista laskiessaan. Aktiivisuusrannekkeista ei minulla ole kokemusta mutta odotan mielenkiinnolla tätä asiaa. Toisaalta en ihan ole ymmärtänyt milloin laite ladataan, jos sitä kerran pitää pitää koko ajan ranteessa. Lisäksi tuli mieleen, että uskaltaakohan tuota pitää saunassa uimahallikäynnin yhteydessä tai kotona tai mökillä saunoessa. Uutta tuon hintaista laitetta ei viitsisi heti rikkoa mutta toisaalta ei jättää uimahallin "narikkaan" uimahousujen kanssa saunaan mennessä. Nykyiset rannetietokoneeni Suunto t6 (jo about 7 vuotta vanha) ja t4d ovat kestäneet saunat moitteetta. Erityisesti T6 on mulla käytännössä ihan koko ajan ranteessa. Pari hihnaa olen patterinvaihtojen lisäksi uusinut. Ja niitä sykevöitä myös.
Minä olen ajatellut käyttää tätä uutta v800 laitetta yleisesti urheillessa (hiihto, maastopyöräily, satunnainen uinti ja hölkkä) mutta myös nopeus- ja kadenssisensorilla varustettuna maantiepyörässä. Olen laittanut mustan mallin tilaukseen verkkokaupasta ja harmi kyllä vasta tällä hetkellä voimassa olevalla 389 hinnalla enkä sillä ensin tarjolla olleella 349 eurolla (muistaakseni).
Mielenkiintoinen mittari. Tais olla keväällä aika monen hiihtäjän käytössä.
Miten tuo sykkeen mittaus uinnissa on harvinaisempi tai uutuusominaisuus?
Sent from my iPad using Tapatalk
Miten tuo sykkeen mittaus uinnissa on harvinaisempi tai uutuusominaisuus?
Polarin mittareissa tämä ei olekaan sinänsä uutuus, mutta minkään kilpailijan tuotteissa (Garmin, Suunto..) ei toimi sykemittaus uinnissa. DCRainmakerin arvostelusta (http://www.dcrainmaker.com/2014/01/polar-v800-triathlon.html) copypastaa:
"..the unit can connect to Polar’s H7 strap for underwater metrics. The H7 is required (or, past T31 coded straps with 5kHz transmission) because it transmits a secondary signal that will penetrate underwater. A standard Bluetooth Smart strap cannot penetrate through the water, and thus, will not work (for example, the Polar H6 won’t work, neither will any other HR strap from any other vendor)"
sianluca
24.04.2014, 08.22
ladattavalla akulla, ei hyvä....
Ehkä parempi kuitenkin sillä tavalla kuin silleen, että patterin sais vaihtaa viikon tai kahden välein :)
Eikö tämä ladattavuuskin ole aika normaali käytäntö pienissä mutta ilmeisen paljon virtaa kuluttavissa gps-laitteissa (garminit, kännykät yms).
Itsellä on ennakkotilauksessa verkkokaupasta. Polarin omien nopeus- ja kadenssianturien (jotka on muuten erilliset eli 2 eri "härpäkettä") toimii kaikki smart-bluetooth tekniikalla toimivat anturit.
Itsellä on tämä: http://eu.wahoofitness.com/wahoo-blue-sc-speed-and-cadence-sensor.html odottamassa.
Lataukseen nämä aktiivisuusmittarit kannattaa laittaa kun katsoo televiissiota, surffaa netissä ym. Silloinhan aktiivisuus on muutenkin lähes nolla :D
Ok. Näin olin vähän jostain lukemalla ymmärtänytkin mutten ollut ihan varma. Melko ison näköiseltä (painosta en tiedä) tuo linkkaamasi laite tosin näyttää ja muotoilu huomiota herättävältä. Olis kiva kyllä tilata valmiiksi, jotta heti itse mittarin saapuessa olisi kaikki laitteet valmiina.
Jos jollakulla on linkittää vertailuja tai kertoa eri vaihtoehtoja lisää noista oikeanlaisella bt-tekniikalla v800 laitteen kanssa toimivista nopeus- ja poljinantureista, niin saa mielellään kertoa.
Edit: Luin DC Rainmakerin testin tuosta yllä linkatusta laitteesta ja sen perusteella vaikuttaa kyllä pätevältä ja varteenotettavalta sekä valmistaja luotettavalta. Tuo ulkonäkö tuon autonkäynnistyskammen kanssa vain vähän tökkii :)
sianluca
25.04.2014, 14.08
Narahdin sitten tilaamaan moisen, vanhan 710:n korvaajaksi....
Voin laittaa kokemuksia wahoon anturista toimiiiko ja miten, kunhan polar saa v800:en jakoon.
sianluca
18.05.2014, 00.37
http://www.eventbrite.com/e/boston-polar-v800-launch-party-tickets-11617274581?aff=SRCH Bostonissa 5.6.
http://www.polarv800.com/presale.php
Siinä on viralliset päivämäärät.
Suomi 27.5. Kesäkuussa jälleenmyyjille.
Päivä sinne tai tänne mutta vähän harmittaa, että sellaiset maat kuten USA, Canada and Singapore, Austria, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Netherlands, Norway, Spain, Sweden, Switzerland and UK tulevat vajaan viikon ennen meitä Suomalaisia. Ottaen siis huomioon valmistajan kotimaan.
Muutamat isot maat tuossa jotenkin voisi ymmärtää mutta että esim Tanska, Italia ja Espanja.
No ei mun tammikuussa tilattu uusi maantiepyörän runkokaan ole vielä tullut....
Saiskohan juhannukseen mennessä molemmat.
supervillain
21.05.2014, 19.50
http://www.polarv800.com/presale.php
Coming later
Polar Bluetooth Smart running and cycling sensors
Polar Kéo Power Bluetooth Smart
Swimming metrics
R-R recording analysis
Total training and activity summaries added up by all the products you use (Polar Beat, Polar Loop and V800). Please note that if you use more than one product at the same time, your total training and activity data may not show correctly.
Updates to keeping track of your progress and making various reports
Possibility to add training results manually
Distance based on steps
Exporting data so that you can send your training files to third party apps and services
Moving your training history from polarpersonaltrainer.com and ProTrainer 5 to Flow
Kaikkein pisin lista (ja tuo ei siis ole edes “Coming soon”) :-(
No, onneksi sentään firmispäivitykset ovat nykyisin mahdollisia.
No tuon cycling ja kadens sensorin hoidin valmiiksi kuntoon ja kävin hakemassa verkkokaupasta sportstrackerin uuden bluetooth smart sensorin. Yllättävää on ettei tuo rr ole valmiiksi kunnossa. Olen kuitenkin siinä uskossa ja ymmärryksessä, että toistaiseksi puuttuvat ominaisuudet tulevat ilmaisina päivityksinä kuluvan vuoden aikana mikä on mulle ok.
Tanska, Italia ja Espanja on ISO markkina alue Polarille, kiinostuneita käyttäjiä enempi kuin Suomessa asukkaita.... liiketoimintaa ei sen enempää. Perkule ku tää ois hieno. Mutta Garmin käytössä ainakin vielä.
sianluca
28.05.2014, 19.06
Tulee ilmeisesti kauppoihin kesäkuun puolenvälin maissa, Gigantista saatavana ilmeisesti 11.6.. Nyt voi tilata jo suoraan Polarilta.
Tänään oli jotkut saaneet jo omansa, Sepon sivut kertoi.
Jep, eilen tilattiin Polarin verkkokaupasta ja tänään tuli perille. Hienolta peliltä vaikuttaa, vaikka on siinä vielä parannettavaa mutta ne ovat tehtävissä ohjelmistopäivityksillä.
No tulipa vikkelään. Yritän silti hillitä itseni ja säästää 61 euroa odottamalla omaa tilaustani verkkokaupasta jonkun viikon ilmeisesti vielä. En kyllä ole ensimmäisenä jonossa ja ensimmäisethäk saivat sen vielä edullisemmin aikanaan tilaukseen.
Toissapäivänä tilaus Polarin Presale saitilta ja eilen sain laitteen käsiini - käsittämättömän nopea palvelu! \o/
Eilen flashasin uuden SW:n, konffailin Flow palvelussa lajit ja synkkasin laitteeseen. Tänään parin tunnin testilenkki.
Ensi fiiliksiä
* HW
+ robusti
+ jämäkkä
+ napit ja reunat metallia - ei varmaan hajoa samalla tavalla kuin S710, S72x, RS800xx laitteissa
+ näytön kontrasti on hyvä ja ruudun teksteistä saa hyvin selvää
- Näytön reunoilla on aika reilut mustat reunukset.
* SW
+ parannuksia edellisiin, mm. harjoitus ei tule katkeamaan vahingossa, kun harjoituksen lopetus vaatii 3sek pituisen napin painalluksen
+ SWn flash on myös tätä päivää
* Flow palvelu
- ainakaan vielä ei lajina löytynyt suunnistusta
- lajeja ei voinut itse nimetä eli esim. MTB-HT ja MTB-FS eli jäykälle ja täpärille eri "lajien" luominen ei onnistunut (ainakaan siis ilman pyöräsensoria)
- lajien luonti on hieman kökköä eli olisi kätevää tehdä yksi laji ja kopioida se toiseksi ja sitten muokata
(Palautetta suoraan Polarille annettu, joten en *itkeskele* vain täällä).
Viikate74
30.05.2014, 11.27
Tässä vähän tuntumaa ja kokemuksia laitteesta:
http://www.aika-ajo.com/harjoittelu/polar-v800/
Kaikille, jotka odottavat VK.com tilausta.
Minä: Koskahan tätä Polar v800 kelloa olisi tulossa?
VK.com:
Hei,Ei valitettavasti vielä ole tietoa. Asiaa selvitetään juuri. Ilmoitamme kaikille tilaajille kun saamme lisätietoa.
Pahoittelemme pitkää toimitusaikaa.
Eli tuskin ihan lähiaikoina.
Näyttää hinta nousseen vk:ssa jälleen. Nyt samassa linjassa muiden kanssa.
Gigantin varastosaldo näkyis olevan 100+
Kaikille, jotka odottavat VK.com tilausta.
Minä: Koskahan tätä Polar v800 kelloa olisi tulossa?
VK.com:
Hei,Ei valitettavasti vielä ole tietoa. Asiaa selvitetään juuri. Ilmoitamme kaikille tilaajille kun saamme lisätietoa.
Pahoittelemme pitkää toimitusaikaa.
Eli tuskin ihan lähiaikoina.
Juoksufoorumin mukaan vk on ilmoittanut, että Polar on kieltänyt maahantuojaa toimittamasta vk:lle mittareita!
Aika kovaa. Hinta ei siis ole miellyttänyt Polaria. Kumpa joku lehti tarttuisi tällaiseen meininkiin.
http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?32406-Polar-V800/page26
Vaikea pukea sanoiksi mitä ajattelen tästä laitteesta. http://www.polar.com/en/support/v800_memory_storage_and_notifications
Siinä on 8 mb muistia! Siis kahdeksan *tun megaa! Tallentaa peräti 60 tuntia harjoituksia! Pistin jo tilaukseen, mutta nyt alkaa näyttää siltä, että elän sittenkin CS600:n kanssa vielä tulevat vuodet.
Mikä Polaria oikein vaivaa? Tuo ei ole ainakaan tila- tai hintakysymys laittaa järkevää määrää muistia laitteeseen. Ehdin jo hetken toivoa, että olisivat korjanneet 99h59min59s rajoituksen harjoituksen maksimiajassa, mutta päinvastoin...
Tuotetuen mukaan laitetta ei myöskään voi ladata kesken harjoituksen.
^Aina on ollut mielikuva, että Polarilla maailma loppuu marathonin mittaiseen suoritukseen ja on rahvaanomaista hikiliikkua yli 30 min/ pv.
Toi on kyllä täysin järjetön ongelma. Sitten, kun mobiilisovellus alkaa jonain päivänä toimia niin sillä on tietysti vähemmän väliä. Tai jos harjoituksia voi alkaa fiksusti yhdistellä.
sianluca
17.07.2014, 22.12
Olen käyttänyt kyseistä mittaria noin kuukauden, hyvinä puolina on nopeasti löytyvä GPS, palautumisprosessin arviointi, erilaiset kokopäiväiset aktiivisuus- ja uniseuranta (mikä tuntuu suunnillee pitävän kutinsa), erilaiset prosessien ja harjoitsten kuvausmahdollisuudet flow-tiedoston kautta. Mittari on kestävän tuntuinen (kestää kaatumisia mtb:llä ilman naarmuuntumista) ja ihan tyylikäs kellona, helposti toimiva, ainakin minun tarpeisiini. Korkeusmittari on välillä menettänyt kalibraationsa kesken treenin, gps on pari kertaa katkennut lyhyesti- siinä ongelmat tähän asti. Uintisysteemejä pitäisi vielä kokeilla...
Gigantti tuntuu haluavan toimittaa minulle mittaria huomenna kotiovelle. 386 oli hinta kun pari viikkoa sitten oli -15 % nettitilauksiin. Verkkokauppa.comin tilaus menee peruuukseen mutta eipä sieltä mitään ole kuulunutkaan.
Todella hankala valinta. Peruuttaako vai ei. Periaatteessa pitäisi peruuttaa, koska laite on lähes turha omaan käyttöön nyt. Toisaalta se ehkä jonain päivänä toimii kännykän kanssa tarpeeksi hyvin, että se on ok. Tosin eivät ole vielä luvanneet saako tietoja ulos laitteesta oikeasti vai vain flowhun (tai edes voiko vanhoja .hrm:iä siirtää flowhun).
Itse peruutin VK.com tilauksen ja ostin Gigantista kun sai -15%.
Wahoo Blue SC candencd/speed -anturi toiminut viikon verran moitteetta. Ensimmäisellä yrityksellä ei näkynyt poljinnopeutta, mutta nollasin wahoon vempaimen ja kaikki toiminut siitä lähtien.
Osaako se "korjata" sen aktiivisuustiedon, jos sykemittari on käytössä ja laite ohjaustangossa? Vai kerääkö se myös tuollaiselta ajalta.
Luulisi nyt ajanoton (ja sykkeenmittauksen) käynnissä ollessa liikunnan menevän treenin, ei muun aktiivisuuden puolelle.
Todella hankala valinta. Peruuttaako vai ei. Periaatteessa pitäisi peruuttaa, koska laite on lähes turha omaan käyttöön nyt. Toisaalta se ehkä jonain päivänä toimii kännykän kanssa tarpeeksi hyvin, että se on ok. Tosin eivät ole vielä luvanneet saako tietoja ulos laitteesta oikeasti vai vain flowhun (tai edes voiko vanhoja .hrm:iä siirtää flowhun).
Onpa täysin älytön juttu tuommoinen 8MB muisti. Tähän maailman aikaan tuntuu että eihän noin pieniä piirejä edes ole olemassa...
Minä kyllä peruuttaisin palautteen kera ja laittaisin uuden tilauksen menemään sitten kun/jos todistettavasti laite toimii kännyn tms. kanssa ok-tavalla.
POLAR FLOW: DATA EXPORT TO SEND FILES TO 3RD PARTY APPS AND SERVICES (+PROTRAINER)
SEPTEMBER 2014
POLAR FLOW: ABILITY TO MOVE TRAINING HISTORY FROM POLARPERSONALTRAINER.COM
SEPTEMBER 2014
POLAR FLOW: ABILITY TO MOVE TRAINING HISTORY FROM PROTRAINER5
NOVEMBER/DECEMBER 2014
MOBILE CONNECTIVITY: ANDROID DEVICE SUPPORT FOR POLAR FLOW APP
END OF 2014
Lainauksia: http://www.dcrainmaker.com/2014/06/polar-v800-depth-review.html
POLAR FLOW: DATA EXPORT TO SEND FILES TO 3RD PARTY APPS AND SERVICES (+PROTRAINER)
SEPTEMBER 2014
POLAR FLOW: ABILITY TO MOVE TRAINING HISTORY FROM POLARPERSONALTRAINER.COM
SEPTEMBER 2014
POLAR FLOW: ABILITY TO MOVE TRAINING HISTORY FROM PROTRAINER5
NOVEMBER/DECEMBER 2014
MOBILE CONNECTIVITY: ANDROID DEVICE SUPPORT FOR POLAR FLOW APP
END OF 2014
Lainauksia: http://www.dcrainmaker.com/2014/06/polar-v800-depth-review.html
Kas. Oli tuo Protrainer exporttikin listalla. En sitä jostain syystä ensin sieltä bongannut. Oikeastaan ainoa syy mikä enää puoltaisi V800:n hankintaa omaan käyttöön on, että Polari tuskin julkaisee parannettua versiota taas vuosikausiin.
Voiko joku käyttäjä kokeilla saako siinä jatkettua harjoitusta latauksen jälkeen?
Saako tuon toimimaan järkevästi fillarimittarina ilman nopeus- ja kadenssianturia? Eli saako tankoon kiinni ja näyttääkö silloin ruudussa nopeuden gps:n avulla? Voisi olla noin helppo monen pyörän käyttöön kun kadenssiakin on jo sen verran tullut tuijoteltua, että tietää sen itsekin koska pyörii ja koska ei, eikä sen nopeudenkaan tarvi niin hetken päälle olla.
Saa tankoon kiinni mutta siinä on ehkä hyvä olla sellainen pidike. Minkä vaan rannetietokoneen kuminen pidike käynee. Näyttää ruudulla nopeuden ja matkan gps:n avulla. Mulla on kuitenkin Sports trackerin nopeus/kadenssianturi ja se toimi moitteetta.
SEN SIJAAN, laite ollut käytössä vuorokauden ja se kävi ensi kertaa suihkussa lenkin jälkeen tänään päivällä. Nyt näyttö on huurussa sisäpuolelta. Ei ollut vedenpitävä edes suihkun vertaa vaikka pitäis olla 30 metriin asti. Laite lähtee huomenna takuukorjaukseen. Ei hyvin mennyt. Ensin odotellaan useita kuukausia ja sitten kestää päivän käyttöä.
Nyt huurtumisen lisäksi illalla lenkillä syke ei pysy näytössä ellei laitetta vie aivan lähelle sykevyötä eli lähes rintaan kiinni. Ohjaustanko on jo liian kaukana. Johtuukohan tästä kosteutta ottaneesta ranneyksiköstä, koska syke näkyi moitteetta keskipäivän lenkillä ennen ensimmäistä suihkua.
Saa tankoon kiinni mutta siinä on ehkä hyvä olla sellainen pidike. Minkä vaan rannetietokoneen kuminen pidike käynee. Näyttää ruudulla nopeuden ja matkan gps:n avulla. Mulla on kuitenkin Sports trackerin nopeus/kadenssianturi ja se toimi moitteetta.
SEN SIJAAN, laite ollut käytössä vuorokauden ja se kävi ensi kertaa suihkussa lenkin jälkeen tänään päivällä. Nyt näyttö on huurussa sisäpuolelta. Ei ollut vedenpitävä edes suihkun vertaa vaikka pitäis olla 30 metriin asti. Laite lähtee huomenna takuukorjaukseen. Ei hyvin mennyt. Ensin odotellaan useita kuukausia ja sitten kestää päivän käyttöä.
Nyt huurtumisen lisäksi illalla lenkillä syke ei pysy näytössä ellei laitetta vie aivan lähelle sykevyötä eli lähes rintaan kiinni. Ohjaustanko on jo liian kaukana. Johtuukohan tästä kosteutta ottaneesta ranneyksiköstä, koska syke näkyi moitteetta keskipäivän lenkillä ennen ensimmäistä suihkua.
Meikän RC3GPS teki about samat temput aikoinaan. Laite kävi mutkan Kempeleessä ja sen jälkeen on toiminut moitteetta.
Joo mutta milloin kukaan näistä Brändeistä ottaa kuluttajan huomioon ja antaa selvässä takuu tapauksessa heti uuden tilalle eikä tartte kesken kesän lähetellä eestaas mittareita. Tuokin kosteus ongelma on niin selvä että pitää tulla pikana uusi heti kotiin tai että sen voisi vaihtaa liikkeessä uuteen. Sama Garminilla. Mulla on mittarista tullut rytmimuna, kilisee sisukset niin ettei maantiellä kuule muuta ku räminää, mutta se pitää lähettää ensin ja oottaa taas loppukesä ......
Gigantti lupasi vaihtaa kosteusvaurioisen uuteen liikkeessä. Jos toimii näin niin pointsit gigantille ja mulla on illalla uusi kone kädessä.
edit: uusi laite oheislaitteineen saatu.
ps. Kännykän gps:n avulla sports tracker ohjelma mittasi 40 kilsan lenkin alle 100 metrin sisään samalla mitalla kuin tarkasti (rullailua suoraa luotilankaa pitkin viisi rengaskierrosta kuski päällä oikeilla rengaspaineilla ja jako viidellä ympärysmitan saamiseksi) kalibroitu Sports trackerin blue tooth kadenssi-/nopeusmittari Polarin Vkasisataseen yhdistettynä. Hyvin tai ainakin yhtä tarkasti pelittivät avoimessa maastossa ja kännykkä takataskussa hyvin taivasta kohden asetettuna. Silti kadenssi-/nopeusanturi oli mielestäni hyvä ostos. On lopulta varmennin tarkka matkan ja nopeuden mittauksessa ja samalla saa sen kadenssinkin talteen. Ainakaan hetkellinen huippunopeus ei esim gps-mittauksessa ole useinkaan oikein. Mulla on tullut joskus yli 80 km/h huipuiksi vaikka nopeus ei varmasti ollut noussut yli kuudenkympin.
Olen miettinyt lisäpalikoiden asentamista pyörään, eli semmoine kysymys heräsi.
Onko mitään järkeä/hyötyä asentaa nopeussensoria maantiepyörään, kun tossa sykemittarissa on integroitu GPS?
GPS:n antama nopeus ei taida olla ihan yhtä hetkessä kiinni kuin suoraan renkaasta mitattu. Vähän siis makuasia.
Olen miettinyt lisäpalikoiden asentamista pyörään, eli semmoine kysymys heräsi.
Onko mitään järkeä/hyötyä asentaa nopeussensoria maantiepyörään, kun tossa sykemittarissa on integroitu GPS?
Aika monessa maastossa nopeussensori on selvästi tarkempi. Lisäksi se ei juuri kuluta virtaa.
Pitääpä laittaa sitten tilaukseen, jotta pääsee testaamaan.
Harmittaa kyllä aivan törkeästi noi ongelmat. Piti olla niin hyvä laite.. Onko jollain tietoa miten Polarin porukkaan voisi parhaiten vaikuttaa asiassa?
Markku Silvenius
25.07.2014, 12.40
Polarilla on aina ollut hieno design- ja markkinointipuoli, mutta mielestäni ne olisivat edelläkävijöitä jos ne vaihtaisivat filosofiaa johonkin Android/Golden Cheetah/etc-suuntaan? Keskittyisivät raudan ja antureiden optimointiin ja kehittämiseen ja antaisivat softan luomisen vapauden muille. Virratkin voisi ainakin fillaripuolella eriyttää vaikka keskusyksiköstä runkoon kun siellä paikkoja on ja fillarin painokehitys antaa mahdollisuuksia siihen..tehdä silleen keskusyksikköön tilaa kovemmalle raudalle ja saada siitä pelimerkkejä tulevaisuuden koodareille.
Sehän se Nokian kaatoi lopulta, näköalattomuus, että rauta ja softa kannattaa irrottaa melko reippaasti toisistaan. Miten Nokialla oltiin ylpeitä kännyköiden kameroiden hyvyydestä ja mekaanisesta laadusta ja designistä ja symbianista..sillä aikaa maailmalla toiset naputteli softaa uudelle tasolle..ja miten nopeasti se Applen ja Androidin hyökyaalto sitten tuli.
Tuosta tulikin mieleen, että minkähän kännykän ostaisi kaveriksi veekasisataselle. Iphone 4s toimisi ja välillä sitä myytiin jo 250 eurolla. Joku vesi- ja pölytiivis samsung vois toisaalta olla parempi. Pitää nyt katsella ensin polarin bt android-tilanteen kehittyminen.
Kyllästyin kans Verkkokauppa.comin tilauksen odotteluun, tein peruutuksen ja tilasin Polarin V800 Saksasta. Tilaus tuli 6 päivässä ja kustansi postimaksuineen 334€.
Aikamoinen järkälehän tuo on siroon naisranteeseen mutta äkkiä tottuu. Uinnissa mittaa moitteetta sykkeet (testannut vain avovesiuinnissa yht 5km parina eri harjoitteena). GPS ei toimi uinnissa eikä siitä syystä matkan mittaus. Harmi! Tähän kai tulossa päivitystä?
Myöskään triathlon-moodi ei toiminut. Liekö vika käyttäjässä? Manuaalisesti pitää vaihtaa yksittäiset lajisuoritukset erikseen.. Uinti-pyörä-juoksu.
IPhone 5 Polar Flow -app ja oon todella tyytyväinen! Laadukasta dataa suorituksesta :-)
:/ eikö tässä tosiaan saa tehtyä pöyräilyprofiilia ilman sykemittausta..? olis kätevä työmatkatempoon, näkis matkan, nopeuden ja jäis kilsat talteen.. no koitan huomenna mennä vaan ja kattoo miten pahasti se suuttuu kun ei sykemittaria löydykkää :D
Ei se suutu siintä että ei ole sykevyötä, vaan toimii niin kuin ennenkin, paitsi ilman sitä tietoa.
Joo näin näytti tekevän! Hyvä näin!! Kalorit heittää hatusta ja olovana alakanttiin, mut eipä toi haittaa :) tuleepa kilsat talteen!
Niin ja IMO hyvä kampe! akku kestää hyvin, gepsi on nopee ja selkee käyttää! palautumisajat olovana heittää pitkiksi, kunnon reenin jälkeen pitääs maata monta päivää :D
vielä kun polarpersonaltrainerista saa vanhat datat tohon Flow systeemiin niin avot!
Palautumisajat ovat pitkän maantielenkin jälkeen todellakin aika pitkät verrattuna vaikka Suunnon harjoitusvaikutukseen. Eli Suunto ei pitänyt piiiitkää keskisykkeen lenkkiä yhtään minään harjoituksena mitä aina kummeksuin. Vaikka 5 tuntia 140 keskisykkeellä eli minulla n. 15 alle aerobisen kynnyksen oli harjoitusvaikutukseltaan pieni, esim 2.8 / 5. Toisaalta jo 10 minuutin hölkän jälkeen vaikka 160 sykkeellä harjoitusvaikutus meni jo yli kolmen ja kauaa ei tarvinnut jatkaa 4 lukemiin. Siinä mielessä Suunto tuntui olevan tehty enemmän juoksijoille. Samoin siihen liitetty seuraavan kuukauden harjoitusohjelmat antava first beat athleten ohjelman ehdottamat pisimmät lenkit olivat aina max 85 minuuttia.
Tämä polar taas sanoo pitkiä lenkkejä helposti rasittaviksi ja palautumisaika saattaa olla päivän pari. Aktiivisuudeksi olen valinnut toisiki kovimman eli ei huippu-urheilija vaan puoliammattilainen tms. Todellisuudessa en ole sitäkään mutta ajattelin ettei noi ilmeisesti helposti aika pitkät palautumisajat ole liian pitkäksi ehdotettuja. Mutta toisaalta Suuntoon verrattuna menin tänään vetämään 10 km tempoa keskisykkeellä 178 tms eli pahalta tuntui ja 8 km kohdalla johon jouduin keskeyttämään sain palautumisajaksi 5 h ja sanallisena kommenttina kuormitus oli vähäinen. Sanallinen palaute toki kertoi treenin olleen maksimivauhtitreeni. Mutta että 5 h. Aika vähäinen mielestäni vaikka olihan kestokin lyhyt.
Mutta se mitä tulin varsinaisesti kirjoittamaan oli se, että miksei sykemittarivalmistajat voi ohjelmoida laitteita niin ettei ne vauhdikkaassa alamäessä alaotteelta ajaessa näytä sykkeeksi yli kahtasataa. Sekä Suunnot ja nyt tää v800 ottavat siis häiriötä siitä, että erityisesti alaotteelta alamäessä ajopaita lepattaa sen verran rintaa vasten, että mittari tulkitsee sykkeen pieleen. Eikö se nyt olis aika helppo ohjelmoida, että urheilijan maksimisykkeenkin ollessa vaikka 195, ei korkeusmittarin näyttäessä alamäkeä ja vauhdinkin vielä kiihtyessä yhtäkkiä voi syke hypätä siihen asti olleesta 160 lyönnistä esim nopeasti 200 lukemiin ja sitten taas mäen alla tipahtaa nopeasti totuutta vastaaviin 140-150 lukemiin.
Oatmeal Stout
25.08.2014, 11.16
Tämä polar taas sanoo pitkiä lenkkejä helposti rasittaviksi ja palautumisaika saattaa olla päivän pari. Aktiivisuudeksi olen valinnut toisiki kovimman eli ei huippu-urheilija vaan puoliammattilainen tms. Todellisuudessa en ole sitäkään mutta ajattelin ettei noi ilmeisesti helposti aika pitkät palautumisajat ole liian pitkäksi ehdotettuja. Mutta toisaalta Suuntoon verrattuna menin tänään vetämään 10 km tempoa keskisykkeellä 178 tms eli pahalta tuntui ja 8 km kohdalla johon jouduin keskeyttämään sain palautumisajaksi 5 h ja sanallisena kommenttina kuormitus oli vähäinen. Sanallinen palaute toki kertoi treenin olleen maksimivauhtitreeni. Mutta että 5 h. Aika vähäinen mielestäni vaikka olihan kestokin lyhyt.
Ei minusta puoliammattilaiselle, siis kansallisen tason elite-kuskille viisi tuntia ole lyhyt palautumisaika kahdeksan kilometrin vedosta.
Samaa mieltä siitä, että pitkähköiltä lenkeiltä toipuminen vaatii palautumista, ainakin näin huonokuntoisena kuin olen, Pirkka+Vättern-yhdistelmästä ei pari päivää riitä, vaikka keskisykkeet ovat maltillisia ja niiden tuntumassa tuli ajettua tunteja.
Mutta se mitä tulin varsinaisesti kirjoittamaan oli se, että miksei sykemittarivalmistajat voi ohjelmoida laitteita niin ettei ne vauhdikkaassa alamäessä alaotteelta ajaessa näytä sykkeeksi yli kahtasataa. Sekä Suunnot ja nyt tää v800 ottavat siis häiriötä siitä, että erityisesti alaotteelta alamäessä ajopaita lepattaa sen verran rintaa vasten, että mittari tulkitsee sykkeen pieleen. Eikö se nyt olis aika helppo ohjelmoida, että urheilijan maksimisykkeenkin ollessa vaikka 195, ei korkeusmittarin näyttäessä alamäkeä ja vauhdinkin vielä kiihtyessä yhtäkkiä voi syke hypätä siihen asti olleesta 160 lyönnistä esim nopeasti 200 lukemiin ja sitten taas mäen alla tipahtaa nopeasti totuutta vastaaviin 140-150 lukemiin.
Vanhoissa Polarin siirto-ohjelmissa sai päälle sykkeen automaattisen korjauksen juuri noita varten, tiedä sitten nykyisistä, kun olen jämähtänyt s-sarjan mittareihin ja sosiaaliseen Pro Trainer-ohjelmaan.
Juoksufoorumin kautta opin tänään, että v800:n harjoitustiedostoja voi muuntaa muihin tiedostomuotoihin neistä löytyvillä ilmaisilla sovelluksilla. Nyt saan tiedoston synkronoinnin yhteydessä muutettua sellaiseen formaattiin, että Firstbeat Athlete osaa lukea niitä ja sitä kautta näen vertailuksi minulle Suunnon ajalta tutut harjoitusvaikutukset.
Ensi yrittämällä en kyllä keksinyt miten jo flow-palveluun ladatut tiedostot saa ulos mutta nyt uusin vielä synkronoimaton harjoitus siirtyi samalla uuteen muotoon synkronoinnin yhteydessä.
Ohjelma oli tämä Bipolar. Sama oli vinkattu myös dc rainmakerin testiartikkelin perässä.
https://github.com/pcolby/bipolar/releases
Eipähän toimi flow taasen ollenkaan. Kun ei ole ipuhelinta joutuu aina koneella piuhan kanssa puljaamaan tiedot kellosta katseltavaksi. Koko viikon ollut ongelmia päivitysten vuoksi.
Muuten kyllä hyvä laite.
Vajaan kuukauden ollut V800 ja tietysti myös polar flow käytössä. Palautumisen seuranta on välillä mennyt erittäin rasittuneen puolelle. Päivän lenkin jälkeen herjasi vielä olotilaksi rasittunutta mutta synkkauksen jälkeen rannelaitteesta palautuminen olikin tippunut tasapainoon. Myös polar flow:sta katsottuna kaikki "erittäin rasittunut" herjat ovat hävinneet treenihistoriasta pois, omituista? Ehkä tuo vehje oppii käyttäjän tavoille? Onkos vastaavia havaintoja?
Liityin V800 joukkoon. Hieno on.
Kahden eka päivän huomioita:
-GPS kytkeytyy hitaammin kuin Garmin 510.
-miten perusvalaistusta eli kellotaulua saa kirkkaammaksi (vai pitääkö aina painaa Light?)
-tietoa kyllä pisaa Flow softassa tietsikalla.
-hienoja juttuja nuo testit (ei Polaria aiemmin)
-saisipa pian halavalla Powermittauksen jotenki tähän.
-miten perusvalaistusta eli kellotaulua saa kirkkaammaksi (vai pitääkö aina painaa Light?)
-saisipa pian halavalla Powermittauksen jotenki tähän.
Mä olen valinnut mustapohjaisen näytön valkoisilla teksteillä ja mielestäni näyttö näkyy erittäin hyvin myös kirkkaalla auringonpaisteella jopa tummat aurinkolasit päässä. Valon laitan päälle vasemmasta yläkulmasta painamalla vain jos haluan katsoa kelloa yöllä tai laitan herätyksen vasta valot huoneesta sammutettuani. Päivänvalossa valon päälle syyttäminen ei edes näy mun mielestä.
Gps-signaalin laite löytää mulla tosi nopeasti, jos malttaa pysyä paikoillaan sen etsinnän ajan. Yleensä kotipihalla siihen menee muutamia sekunteja.
Onko muilla ongelmia synkronoinnin kanssa vai pitääkö laite kiikuttaa huoltoon? Tökkää aina synkronoidaan harjoituksia kohtaan.
Nyt ku mainitsit niin en oo saanu yhteyttä Synkrointiin eilen ja tänään.....
Heti myös itse kello sanoo että Charging Complete - vaikka ois varaa ladata.
PS Nyt lähtikin toimiin ku putsasin kellon ja kaapelin pinnit...... Eli aloittelijan moka :)
-saisipa pian halavalla Powermittauksen jotenki tähän.Näytön valaistuksen saa pysymään päällä, kun painaa harjoitusmittauksen ollessa käynnissä sitä valonappia (vasen ylä) pitkään ja valitsee avautuvasta pikavalikosta taustavalon päälle.
Nyt Polar julkaisi M400:n, jossa on micro-usb lataus. En nyt heti keksi miten voisi tuo laitekombinaatio enempää syödä miestä. Hyvä laite, jota ei voi ladata normaalein keinoin ja karvalakki, jota voi.
Pitäisin tuota ns. hienovaraisena vittuiluna.
Nyt Polar julkaisi M400:n, jossa on micro-usb lataus. En nyt heti keksi miten voisi tuo laitekombinaatio enempää syödä miestä. Hyvä laite, jota ei voi ladata normaalein keinoin ja karvalakki, jota voi.
Pitäisin tuota ns. hienovaraisena vittuiluna.
Uittuilua on melkein tuokin, että M400:ssa on pyöräilymoodi, mutta ei tukea pyöräilyantureille. Onhan se tietysti juoksumittari & activity-tracker ja hinnaltaan halpa, mutta silti.
Lainaus: http://www.dcrainmaker.com/2014/09/activity-tracker-review.html
It does not support Bluetooth Smart Speed/Cadence sensors for cycling (nor is it planned to)
No M400 on selvästi karvalakki.
V800:sta taas käyttäessä taas pitää ladata Polarin jälleenmyyjien paikat navigaattoriin, että voi ajaa ilman hermoromahduksia. :)
Suurimmalle osalle onneksi riittää sellaiset 6 tai 8 tunnin suoritukset. Te pitkänmatkanpyöräilijät lennossa lataustarpeineen olette toki erikseen. Toki usb-lataus olis paljon kätevämpi mutta en itse tullut asiaa edes ajatelleeksi ennen kuin mkpaa otit sen esiin.
Sepä se. Olisi silti ihan asiallista, jos "meidät" huomioitaisiin, kun se ei kuitenkaan ole muilta pois.
Eikös se lennossa lataaminen sitten onnistu, samaan tapaan kuin kaikilla muillakin älylaitteilla nykyään? Ainakin minä olen sujuvasti V800:sta ladannut samaan aikaan, kun olen tehnyt harjoitusta trainerilla. Vaatii vain sen oman laturipiuhansa, mutta sen kanssa sen voi pujotella vaikka tankokiinnikkeeseen paikalleen, ellei sivulle lähtevä piuha aiheuta liikaa henkistä allergiaa.
tempoilija
26.09.2014, 18.45
Aika monessa maastossa nopeussensori on selvästi tarkempi. Lisäksi se ei juuri kuluta virtaa.
Minkäslainen pollausfrekvenssi noissa nykyään on?
Mulla oli muinoin S710:ssä tämmönen nopeussensori
http://www.polar.com/sites/default/files/speed_500x500.jpg
mutta mittarinäytön päivitystaajuus oli niin järkyttävän hidas, ettei tuolla tehnyt pyöräilykäytössä yhtään mitään. No mittari onneksi sitten kuolikin ensimmäisellä sadelenkillä ja pääsin vaihtamaan merkkiä :)
Minulla on 3 Polarin nopeussensoria (WIND) kestänyt nyt noin 60000 km, että ei ole pahemmin moitteen sijaa. Kahdesta on paristo loppunut, mutta yksi on vielä käytössä.
Tarkkuus on ollut normaaleissa oloissa sama kuin gps:llä ja luotettavuus huomattavasti parempi.
Eikös se lennossa lataaminen sitten onnistu, samaan tapaan kuin kaikilla muillakin älylaitteilla nykyään? Ainakin minä olen sujuvasti V800:sta ladannut samaan aikaan, kun olen tehnyt harjoitusta trainerilla. Vaatii vain sen oman laturipiuhansa, mutta sen kanssa sen voi pujotella vaikka tankokiinnikkeeseen paikalleen, ellei sivulle lähtevä piuha aiheuta liikaa henkistä allergiaa.
Enpä ole vielä itse kokeillut. Pitääpä kokeilla vaikka heti. :-)
Polarin asiakastuki sanoi, että ei toimisi ja samoin sanoi myös muutama nettikommentti.
Enpä ole vielä itse kokeillut. Pitääpä kokeilla vaikka heti. :-)
Polarin asiakastuki sanoi, että ei toimisi ja samoin sanoi myös muutama nettikommentti.
Jaa, no mä vaan kokeilen kaikkea tyhmää, enkä lue manuaaleja tai kysy neuvoja. Joten tuo saattaa toimia tai sit ei, omalla vastuulla. Ei se mun laite ainakaan mitenkään hajonnut harjoituksen aikana, kun oli iluurin laturissa kiinni omalla piuhallaan. Ja väitti lataavansa.
Mitään matka/vara-akkuhässäköitä en omista, joten niiden kanssa toiminnasta en tiedä.
Mulla on polar beat ja V800 näyttänyt eri kalorikulutuksia samasta lenkistä ja tehnyt flowhon tuplalenkin kun on synkkaus onnistunut. Pyysivät sähköposti osoitteen eli pugi varmaan korjaantuu tulevaisuudessa.
Perfecto! Näyttäisi toimivan kuin junan vessa. Laitan palautetta asiakaspalvelusta. :)
Alkuperäinen valitusteni aiheiden listan on lyhentynyt enää muistin määrään ja lataustapaan. Muistiongelmakin saattaa lähteä, jos eivät pahasti ryssi Android-sovellusta.
Mää vaihoin Samsung XCover2 (hetkeksi) Lumia 920 muistin takia, mutta eihän tälle Win 8.1 ole vissiin mitään Polar Appiä ?
Ei ole Windows phone softaa V800:lle eikä ole myöskään Androidia. Vain iPhone toimii toistaiseksi.
OT: Z1 compact on mainio reissupuhelin ja sitä saa nyt kohtalaisen hyvillä tarjouksilla, kun Z3 compact julkaistaan näinä päivinä.
56 tuntia ja 17 minuuttia & still going strong. Testaan samalla mitä tuo sanoo 99h59min59sek limitistä. :)
Hyvä hyvä ☺
Olet ilmeisesti ostanut laitteen?
Kun harjoitus on käynnistynyt niin sitten pidät "light-nappia" pohjassa muutaman sekunnin niin saat valikon, josta taustavalon saa pysyvästi päälle.
Hyvä hyvä ☺
Olet ilmeisesti ostanut laitteen?
On tuo tuossa myyntiintulosta asti ollut, mutta ei sitä ole vielä juuri tullut käytettyä. En kyllä tiedä miksi en jo aiemmin kokeillut tuota latausta itse. Asiakaspalvelu sano, että lataus ei onnistu...
Muutenkin pitää vielä odottaa Android sovellusta (jossa myös on hyvin todennäköisesti ongelmia pitkien suoritusten kanssa) ja en vielä löytänyt hyviä bluetooth nopeussensoreita.
Mä ostin Samsungin galaxy S4 4G puhelimen, kun sen sai 299 eurolla pari viikkoa sitten. Vaihtoehtona mietin S5 miniä, koska se olisi ollut veden- ja pölyntiivis sekä vähän pienemmän näytön myötä fillarikäyttöön paremmin sopiva. Jos sen olis innostunut ohjaustankoon siis asentamaan. Tämä S4 saa kulkea vesitiiviissä pussissa takataskussa, kuten aiemmat puhelimet tähän asti. Ja androidin uusin kitkat-käyttishän noissa molemmissa on. Nyt sitten odotellaan sitä Polarin Flow-tukea androidille.
Iphonen 4-sarjan malli olis toiminut tietty heti Polarin kanssa mutta sen näytön koko on jo liian pieni omasta mielestä nettisurfailuun ja puhelin myös kohtalaisen painava kokoon nähden.
Bluetooth smart kadenssi- ja nopeussensori-kombon ostin Sports Trackerin toteutuksena ja se on pelannut moitteetta v800:n kanssa alusta alkaen.
Pihtaan viimeiseen asti, joskos ilmestyisi samanalaisia kuin Edge 1000:ssa. http://www.dcrainmaker.com/images/2014/05/IMG_2970.jpg
Ainakaan näytöllä ei enää joka paikassa ole 100 tunnin limittiä. Tosin esimerkiksi min/km näyttö näytti edelleen lopuksia 99h59min/km.
Tosin oli edellisessäkin (CS600/RS800CX) kahdenlaisia km näyttöjä, joista toinen oli 999 km -> 1000 km ja toinen 999 km -> 0 km. Muistaakseni riippuen siitä mille riville sen oli pistänyt. Kadenssin kanssa (alin rivi) taisi olla tuo 999 -> 0.
https://twitter.com/mkpaa/status/517288794484383744
Laitoin viimeksi tiistaina Polarin kiinni koneeseen ja samalla päivittyi uusin ohjelmistoversio. Tänään aamulla yllätys olikin sitten suuri, kun olin lähdössä ajamaan työmatkaa eikä laitteesta enää löytynyt koko pyöräily-profiilia. Muutkin itse luomani profiilit olivat kadonneet. Meni sitten muuna ulkoliikuntana tämän päivän pyöräilyt.
Lisäksi näppäinäänet tahtovat aina mennä takaisin päivitysten yhteydessä mutta tämä lajipfofiilien katoaminen tapahtui ensimmäisen kerran.
Ärsyttää senkin takian, että olin muokannut pyöräily-profiilin näyttökuvat mieleisekseni ja nyt ne ovat luultavasti mennyttä kalua. Ellei niitä saa vielä uudelleen synkronoimalla jotenkin palautettua siis.
edit: luin juoksufoorumin v800 ketjua ja samoja ongelmia oli ollut muillakin. Polarkin oli reagoinut ja julkaissut tiedotteen, jonka mukaan ongelma johtui suuresta hetkellisestä käyttäjämäärästä ja tekemällä synkronoinnin milloin vain myöhemmin uudelleen lajiprofiilit palautuvat kuntoon.
Jep, mulla ei mitään ongelmaa. Hienoa myös tuo Update sivusto.
Mulla lakkaa ongelmat kun ostin iPadi,aika halpa hermojen säästäminen taas...
Ei sitten millään onnistunut synkronointi tietokoneella. Muutenkin vihaan koko Windows 8 järjestelmää.
mukulakivi
08.10.2014, 22.47
Jaku en löytänyt mainintaa ANT+ power antureiden yhteensopivuudesta, nii auttakee ny miestä mäesä?
Ei toimi ant. Ant on Garminin tuote ja Polar sitä tuskin tulee tukemaan.
JuuEI tue ANT+. Smartbluetooth ainut ja muuta ei tule.
Ohiampuja
27.10.2014, 13.34
Voikos tässä ketjussa kysellä kokemuksia M400 mallista? Siitä en vielä omaa topiccia löytänyt...
Itselläni on ollut pari kuukautta käytössä V800 ja ei mitään pahaa sanottavaa ole, paitsi gps:n haku voisi olla nopeampi. Polarin Flow palvelu taas on vielä vähän raakile, kunto/rasva alue ja tehoalueet eivät vielä toimi ja voimaharjoittelu näkyy aktiivisuuden kuormittumisena harjoituskuormituksen sijasta. Ennen 20.10 voimaharjoittelu vielä toimi oikein, kenties joku bugi tullut päivityksen yhteydessä, Polarilta vastattiin homman olevan tiedossa.
Polarin juoksusensorin kalibrointi onnistuu vain Applen tuotteilla vai onko joku onnistunut säätämään Windows/Android puhelimilla? Omassa Samsung Ace 2 ei ole bluetooth 4, joten en voi testata.
Onko flowhon tullut jo Android käyttö? Vai millä juoksuanturit kalibroidaan,siis puhelimella ilmeisesti :rolleyes:
Viime lenkillä olikin jäänyt korkeudet jostain syystä taltioimatta. Ja gepsin haku tosiaan kestää aika kauan.
Onko flowhon tullut jo Android käyttö? Vai millä juoksuanturit kalibroidaan,siis puhelimella ilmeisesti :rolleyes:
Viime lenkillä olikin jäänyt korkeudet jostain syystä taltioimatta. Ja gepsin haku tosiaan kestää aika kauan.
Puhelimille on oma sovelluksensa Polar Beat, joka toimii Iphonen ja Androidin(bluetooth smart tuki) kanssa. Flown lisäksi on Polarpersonaltrainer, jota en ole itse kokeillut. Ja lisäksi kaupasta pitäisi kohta saada Polar Pro trainer 5 ohjelmisto. Ainakin löytyy sovelluksia joka lähtöön.
Kävin kaikki asetukset läpi ja joku kalibrointiosio löytyy laji-asetuksista. Asetukset->lajiprofiilit->juoksu->juoksusensori. Kalibrointi on joko automaattinen tai manuaalinen, pitääpä testailla joku kerta.
Ei ole tullut Polarille (toimivaa) Flow appia Androidiin. Se on siis ladattavissa, mutta toimii vain Loopin kanssa.
Dcr ennustaa joulukuuta Flow sovellukselle.
Sitä tässä odotellaan. Toivottavasti on heinäkuuhun mennessä hanskassa myös tiedon siirto ilman harjoituksen keskeyttämistä. Saattaisi olla käyttöä... :)
Ei ole tullut Polarille (toimivaa) Flow appia Androidiin. Se on siis ladattavissa, mutta toimii vain Loopin kanssa.
Dcr ennustaa joulukuuta Flow sovellukselle.
Sitä tässä odotellaan. Toivottavasti on heinäkuuhun mennessä hanskassa myös tiedon siirto ilman harjoituksen keskeyttämistä. Saattaisi olla käyttöä... :)
Se Polarin Android sovellus on tragedia. Eihän se Loop sovellus toimi kuin muutamassa puhelin mallissa.
Ihan kaikesta ei sitten voi Polaria syyttää. Androidin Bluetooth-tuki oli pitkään tragedia. Android-käyttöjärjestelmän tasolla tuki Bluetooth4:lle tuli vasta v4.3:ssa. Itsellänikin on pöytälaatikossa puhelin, jossa rauta olisi tukenut bt4:ää mutta Andoird v4.0 (vai oliko 4.1) ei tukenut.
Tästä syystä Android-puolella kaikki mikä liittyy bt4:ään on vähän vieläkin jäljessä Apple-maailmaa. Ikävä kyllä. Tämä myös selittänee myös, miksi Loop-sovellus toimii vain muutamissa Android-malleissa...
Ihan kaikesta ei sitten voi Polaria syyttää. Androidin Bluetooth-tuki oli pitkään tragedia. Android-käyttöjärjestelmän tasolla tuki Bluetooth4:lle tuli vasta v4.3:ssa. Itsellänikin on pöytälaatikossa puhelin, jossa rauta olisi tukenut bt4:ää mutta Andoird v4.0 (vai oliko 4.1) ei tukenut.
Tästä syystä Android-puolella kaikki mikä liittyy bt4:ään on vähän vieläkin jäljessä Apple-maailmaa. Ikävä kyllä. Tämä myös selittänee myös, miksi Loop-sovellus toimii vain muutamissa Android-malleissa...
Mutta kun se ei toimi kuin muutamassa 4.1 version laitteessa. Kyllä ne Oulun insinöörit voisi vähän enemmän panostaa. Toinen potutuksen aihe on se, että jatkoranneketta ei ole saatavilla, saisi mittarin hanskan/hihan päälle.
Mutta kun se ei toimi kuin muutamassa 4.1 version laitteessa. Kyllä ne Oulun insinöörit voisi vähän enemmän panostaa. Toinen potutuksen aihe on se, että jatkoranneketta ei ole saatavilla, saisi mittarin hanskan/hihan päälle.
Eikös tässä ole osittain kyse hardware-puolen ongelmasta/puutteista Android-puolella (ja näköjään käyttäjä-tvain viestien mukaan Android-softan puuteista), mistä saa syyttää pikemminkin ko. laitevalmistajia eikä niinkään Polaria? Oon ymmärtäny, että bth on vähän joko tai. Jotta mittari tukisi kaikkia bth-laitteita niin Polarin olisi pitäny ängetä laitteeseen myös toisen taajuden lähetin? Uskoakseni toi mm. Polarin ja Applen käyttämä standardi on se, joka on voittamassa taistelun ja valikoitumassa jonkin näköiseksi standardiksi näissä bth-vehkeissä.
Eikös tässä ole osittain kyse hardware-puolen ongelmasta/puutteista Android-puolella (ja näköjään käyttäjä-tvain viestien mukaan Android-softan puuteista), mistä saa syyttää pikemminkin ko. laitevalmistajia eikä niinkään Polaria? Oon ymmärtäny, että bth on vähän joko tai. Jotta mittari tukisi kaikkia bth-laitteita niin Polarin olisi pitäny ängetä laitteeseen myös toisen taajuden lähetin? Uskoakseni toi mm. Polarin ja Applen käyttämä standardi on se, joka on voittamassa taistelun ja valikoitumassa jonkin näköiseksi standardiksi näissä bth-vehkeissä.
Ei oikeastaan. Kyllä nykyinen Bluetooth on standardi. Polarin softa toimi Galaxy S4:n kanssa, mutta ei S5:n kanssa. Toisaalta aivan sama tämän V800:n kanssa. Loop oli silloin kun se minulla oli, oli eri asia. Onhan tuossa Mackiin liittäminen myös oma juttunsa. Kyllä synkronoitua saa, mutta melkoisen räpeltämisen jälkeen.
Nyt oli tullut hyviä päivityksiä laitteeseen. Melkein pitäs lähteä uimaan ja katsomaan miten kello analysoi uinnin ja kuinka hyvin metrit täsmää. Myöskin tuo että näkee kellosta askeleet ja aktiivisuuden prosentteina on kiva lisä.
Katsoin uutta sisäuintiprofiilia ja huomasin samalla, että halutessaan sykerajat voi asettaa laitteeseen itse (ok, ei mitään ihmeellistä) mutta sitten ohjeeksi sanottiin viiden eri sykealueen asetattamiseksi, jos oma anaerobinen ja aerobinen kynnys on tiedossa näin:
Suosittelemme anaerobisen kynnyksen määrittämistä sykealueen 5 alarajaksi. Jos käytät myös aerobista kynnystä, määritä se sykealueen 3 alarajaksi. Alueen 4 alaraja on alueiden 3 ja 5 puolivälissä.
Meniköhän tuo nyt ihan oikein tuon ensimmäisen lauseen jälkeen? Tähän asti kellon automaattisesti ehdottama ja omaan järkeen paremmin sopiva jako olis sellainen, että anaerobinen on kyllä 5. väli eli minulla 175-193, joista jälkimmäinen on maksimisyke ja alimmainen anaerobinen kynnys. Sitten seuraava on ollut 4 alue, jossa oli ollut väli 155-175 eli niin sanottu vk-alue, jossa alempi on aerobinen kynnyt ja ylempi yksi alle anaerobisen. 3 alue on ollut sitten ns. pk2 eli tyyliin 135-154, 2 alue pk1 eli 116-134 ja 1 alue palauttavan treenin 95-115.
Tuon Polarin sanallisen selostuksen jako muuttaisi homman niin, että sekä 3 että 4 alue olisi vk-puolella.
ps. Lisään tämän tuonne jonnekin paremmin aiheeseen liittyvään syke-keskusteluunkin, jos tätä eivät porukat niin lue.
Onko kellään ohjetta miten saan toimintaprofiiliin näkymään Sykkeen sekä bpm että % maksimista ?
Onko kellään ohjetta miten saan toimintaprofiiliin näkymään Sykkeen sekä bpm että % maksimista ?
Se pitää säätää sielä Flow-sivustolla. Muista tallettaa sivulla tekemäsi muutokset ja sitten synkronoit.
Valinta hyppää toisesta toiseen, kohdassa Syke. Eli en saa molempia valittua. No, koitan taas uudestaan, kiitos :) !
Ilmeisesti tarkoitat sitä kohtaa missä on rasti ruutuun? Ei taida saada yhtäaikaa näkyviin?
Ilmeisesti tarkoitat sitä kohtaa missä on rasti ruutuun? Ei taida saada yhtäaikaa näkyviin?
Jep eli Lajiprofiilien määrittelyssä, haluaisin valita sykkeen bpm JA % muodossa, mutta en onnistu.
Jep eli Lajiprofiilien määrittelyssä, haluaisin valita sykkeen bpm JA % muodossa, mutta en onnistu.
Ei taida olla mahdollista, joko tai. Itse olen oppinut tuosta bpm luvusta aika tarkan prosentin. Sisäliikunnassa on % ja uinnissa myös.
Terve!
Kyllä tuossa Polarin ohjeessa on ihan järki takana. Jakamalla VK-alue kahteen osaan, pystyy raporteista analysoimaan tarkemmin millä rasitusalueella ja miten paljon treenaa. Sillä on aika iso ero treenaako VK1, vai VK2 alueella. Käytin itse tuota VK-alueen jakoa jo PPT5-sovelluksessa.
-Make
Tsättäilin polarin kanssa facebookissa ja kyselin harjoitusohjelmien teosta, ehkä alkuvuodesta semmoinen saadaan. Samoin ehdotin lämpötilalle omaa laatikkoa koska hieman hankala tihrustella korkeus ja syke ja nopeuskäppyrän alta.
Kävin pyörähtämässä paikallisessa Gigantissa ostamassa sykemittaria. Kovasti mielessä oli v800 kaiken netistä luetun + uintisykkeen perusteella. Harjoittelija tuli siihen sitten pitämään vuosisadan myyntipuheen ja kehui m400 maasta taivaaseen, on kuulemma parannettu ja kuitenkin halvempi versio v800. Varmistelin asiaa ja kysyin, että mittaako vedessä sykettä ja saako Polarin omat kadenssianturit kiinni.. Myyjä vakuutteli, että kyllä saa ja hienosti pelaa. Kotona lyhyen tutustumisen jälkeen puheet osoittautuivat täysin roskaksi. Huomenna palauttamaan m400 ja hakemaan se v800 kotiin.
Et viittiny sitten ensin tutustua eroihin ja siihen että miksi toinen maksaa puolet ja samat ominaisuudet?
(Puolet oli hatara muistikuva hinnoista).
Et viittiny sitten ensin tutustua eroihin ja siihen että miksi toinen maksaa puolet ja samat ominaisuudet?
Täytyyhän myyjään luottaa. Täytyyhän? Gigantissa on onneksi maan parhaat palautusoikeudet.
En, myyjä pääsi iskemään kimppuun ns. housut kintuissa. Olin vertaillut v800 ja muita saman hintaluokan vehkeitä ja niistä olin tehnyt päätöksen. Tästä m400 en ollut juuri ottanut selvää, koska se ei kuulunut potentiaalisiin kohteisiin. Myyjä perusteli eroa hinnassa sillä, että tämä on uusi versio, vähän vähemmän ominaisuuksia ja ei kestä 30m syvyyttä. Itse en niin paljoa näistä tiedä, että kuvittelin tämän tosiaan olevan joku uusi, karsittu malli.
Etukäteen voi ottaa aina selvää, mutta kyllä liikkeessä pitäisi olla sen verran asiantuntevaa ja rehellistä väkeä, että osaa vastata jos kysyy. Ja jos ei osaa vastata, niin ottaa ainakin selvää eikä valehtele. Jos 'asiantuntijaan' ei voi luottaa, niin keneen sitten voi?
Täytyyhän myyjään luottaa. Täytyyhän? Gigantissa on onneksi maan parhaat palautusoikeudet.
Loistavista palautusoikeuksista kyllä kiitokset Gigantin suuntaan! 30 päivää aikaa palauttaa tyytyväisyyteen vedoten, lähtee kyllä pikimmiten vaihtoon kuitenkin niin ei tarvi miettiä koska vie takaisin.
Joskus aikoinaan ostin gigantista nokian n72 kun myyjä väitti että olisi sama puhelin kun n70 mutta halvempi... No kotoa takaisin giganttiin ja sain n70 ilman välirahoja.
Ja ettei menis ihan gigantti puheluksi niin ihan hienosti ainakin oma v800 toiminut. Latausklipu on ehkä hieman syvältä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Joskus aikoinaan ostin gigantista nokian n72 kun myyjä väitti että olisi sama puhelin kun n70 mutta halvempi... No kotoa takaisin giganttiin ja sain n70 ilman välirahoja.
Ja ettei menis ihan gigantti puheluksi niin ihan hienosti ainakin oma v800 toiminut. Latausklipu on ehkä hieman syvältä.
Mulla on tuon yhdistämisen kanssa ihan riittävästi ongelmia. Alkaa lataamaan mutta ei saa yhteyttä. Siinä sitä klipsua joutuu rukkaamaan edes takaisin jopa 30 kertaa ennen kuin alkaa synkronoimaan. Polari ei ole moisesta koskaan kuullut. Koneena iMac (uudehko) ja käyttiksenä viimeisin. Ainoa asia mikä mittarissa ns syö miestä. Muuten tuo on loistava vehje tämmöiselle suunnilleen kuiolinvuoteelta nousseelle. Loppukesästä tähän päivään paino 137kg-96kg, verenpaineet huiteli jossain pilvissä ja nyt loistavat. Leposyke laskenut sieltä 100 tuntumasta alle 80. Työ on vielä kesken, mutta ilman tuota Polaria olisin varmasti joutunut jättämään leikin kesken. Eli peukut v800:lle.
Mulla on samanlainen kombinaatio ja jos yritän nyt mahdollisimman realistisesti sanoa niin viidennellä yrittämällä viimeistään lähtee synkkaamaan mutta ei kyllä koskaan ekalla... Juoksufoorumin puolella oli juttua että huollossa niihin olis vaihdettu latauspistokkeita ihan uudenlaisiksi. Eli luulis niillä siellä olevan jotain tietoa asiasta.
Mutta se ei ole varsinainen vika vaan ominaisuus kun se taitaa vaivata kakkia v800 laitteita
Voi olla, että vain kuvittelen mutta mulla (pc) synkkaus tuntuu alkavan todennäköisemmin heti ensi yrittämällä, kun avattuani sync ohjelman annan sen olla hetken rauhassa päällä (vaikka minuutin), kytken vasta sitten usbin koneeseen ja taas hetken odotettuani vasta napsautan itse kelloon johdon toisen pään kiinni. Samaa tuntui tekevän suunnon synkkaus firstbeat athlete ohjelmalla. Eli, että käynnisti synkkausohjelman, antoi olla, kytki usbin, antoi olla ja vasta sitten kellon kiinni klipsiin.
Mullakin alkanut isommat ongelmat sen jälkeen kun talouteen tuli tuo m400 sekoittamaan pakkaa. Mutta minulla on hyvät hermot tietokoneiden kanssa vai miten se meni??? ;)
Pitääpäs itsekin koittaa tuota samaa lähestymistapaa
Mulla loppu synkkausongelmat kun ostin ipadin :)
Meni vaan niin lujaa hermo siihen että sai nykiä johtoa irti ja rukoilla kaikki mahdolliset avut että sai synkkauksen tehtyä koneella.
Mitähän kaikkee jännää uutta saadaan kun tulee iso huoltotauko uutenavuotena?
Mulla loppu synkkausongelmat kun ostin ipadin :)
Meni vaan niin lujaa hermo siihen että sai nykiä johtoa irti ja rukoilla kaikki mahdolliset avut että sai synkkauksen tehtyä koneella.
Mitähän kaikkee jännää uutta saadaan kun tulee iso huoltotauko uutenavuotena?
Synkkaako toi iLaitteilla ilman piuhaa? Ohjelma on kai Flow? Mun Android ähellys päättyi eilen ja kävin hakemassa iPuhelin 6 plussan.
Siis flow appsin kautta saa synkattua langattomasti Bluetoothin kautta ja sitten selaimella on vähän parempi katsella dataa kuin flowlla. Android flow apps on tulossa mahdollisesti Q1 eli maaliskuun loppuun mennessä alustavasti ilmoitettu.
Androidin app on ollut ongelma niin Polarille kuin Elisalle omissa sovelluksissaan.
Flow pitäisi olla tulossa V800 yhteensopivana androidille aivan näillä näppäimillä. Tieto Polarin asiakaspalvelusta ja facebook sivulta.
Joo, mutta se flow ei tule toimimaan kuin tietyissä Android malleissa, tieto myös Polarin aspalta.
Niin se vaatinee Bluetooth Low Energy tuen joka tuli Androidiin 4.3 version myötä.
Niin se vaatinee Bluetooth Low Energy tuen joka tuli Androidiin 4.3 version myötä.
Ei ollut tuosta kyse. Eka softa kun tuli ulos se toimi Samsung S4:n kanssa, mutta ei S5:n kanssa, eikä ainoankaan Sonyn puhelimen kanssa. Android on laitevalmistajien puolelta saatu semmoiseksi, että tiettyjen softien toimiminen kaikkien laitteiden kanssa tuntuu oleva pirun vaikeaa. Itse kuuntelen lenkeillä äänikirjoja ja siksi tuo Elisa kirja sen ongelmat on valitettavan tuttuja.
Pitihän toi softa asentaa iPuhelimeen ja hyvin toimii synkkaus.
Mulla on vanha IPhone 4S, ja siinä Flow app. V800 Back näppäintä alaspainettuna se loggaa langattomasti harjoituksen puhelimeen ja nettiin.
Toisaalta...... kun illalla tai joku ilta, kytken sen kuitenkin tietokoneeseen lataukseen, synkkaa se siinä kaikessa rauhassa harjoitukset Päiväkirjaan.
Tietokoneelta niitä tulee sitten katottua. Harvemmin puhelimesta. Tästä syystä en oo hoksannu mikä vimma se on saada Androidiin tai Windowssiin kun itse en sitä juurikaan käytä ees toimivassa IPhonessa.
Parhaiten ne näkee sitten tietokoneessa.
Padit on tietenki asia erikseen, Androidi, tai IPadi, mutta niissäkin on selain.
Meillä on M400 ja V800 ja oon itse mittareihin todella tyytyväinen. :)
Lähinnä synkkauksen takia moni varmasti toivoo sitä android appsia. Lähes joka taloudesta kun löytyy nykyään se tabletti tai useampi. Itselläkin läppäri on kaapissa ja ei sitä jaksa vain synkkausta varten kaivaa tai katsella dataa kun se onnistuu tabletilla. Appsilla synkkaan ja datan katselen selaimella. Latauksen suoritan puhelimen tai tabletin muuntajalla jossa usb.
Onko lataus ns luvallista tehdä jollain puhelimen laturilla? Voihan sen datan katsoa tietokoneella. On ns ottanut lievästi päähän toi johdolla synkronointi.
Ei ollut tuosta kyse. Eka softa kun tuli ulos se toimi Samsung S4:n kanssa, mutta ei S5:n kanssa, eikä ainoankaan Sonyn puhelimen kanssa. Android on laitevalmistajien puolelta saatu semmoiseksi, että tiettyjen softien toimiminen kaikkien laitteiden kanssa tuntuu oleva pirun vaikeaa. Itse kuuntelen lenkeillä äänikirjoja ja siksi tuo Elisa kirja sen ongelmat on valitettavan tuttuja.
Virallisesti ei toimi, mutta esim. tuohon omaan OnePlus Oneen asentui ja toimii ongelmitta.
Virallisesti ei toimi, mutta esim. tuohon omaan OnePlus Oneen asentui ja toimii ongelmitta.
No Samsungin S5:sdä ei toiminut, eikä toiminut Sonyn Z1:ssä. Noi vehkeet itse testasin.
jatkampa tähän, kun enempi röpinää täällä ku muualla.
eli oottako löytäneet flow.polar.com saitilta mitään hakutyökalua? millä vois etsiä kaveria nimeltä? tai hakea muita heeboja vaikka harjoituksen perusteella(pyöräily, hiihto, juoksu jne...)?!? ois kiva testailla nuita kaveripyyntöhommia sun muita, mut ku ei ole hakutyökaluja missään.
jos joku kokeilumielessä haluaa jeesiä, niin rovaniemi ja mikko nevalainen. mulla on avoin profiili, joten heittäkää kaveripyyntöä niin näkis vähän miten tuo toimii ja voiko siellä jakaa jotain harjotuksia keskenään tms?!
En tiedä onko mitään oikeata hakua millä voisi kaverin löytää mutta karttaa suurentamalla tiettyyn kohtaan näkyy henkilöistä kartalla. Aloin "seurata" sua,kaveripyyntöä ei taida olla mahdollista laittaa. Sitten syöte kohdasta löytyy lista seurattavien akvititeeteistä jota voi analysoida. En myöskään tiedä onko jakoa mahdollista tehdä.
"FlowApp for Android 2.0 is available from Play store on New Year’s Eve, Wednesday 31st. This release brings updates throughout our entire ecosystem."
Solaris_83
30.12.2014, 14.24
näin ainakin itse löysin kaverin kun se lähetti oman profiili id ottamalla kohdasta flow webbisivulta -> näytä profliilisi -> "https://flow.polar.com/training/profiles/XXXXXXX" ja antoi minulle -> se aukaisee kaveri sivun ja siitä voi lähettää seuraaja pyynnön, tai sitten kaveri antaan johonkin treeniin suoran linkin. näin me saatiin pelaamaan treenien näkyvyys.
Omat treenit esim näkyy seuraajille automaattisesti..
en osannut lyhyesti ja tehokkaasti selvittää..sorry
Mulla on tuon yhdistämisen kanssa ihan riittävästi ongelmia. Alkaa lataamaan mutta ei saa yhteyttä. Siinä sitä klipsua joutuu rukkaamaan edes takaisin jopa 30 kertaa ennen kuin alkaa synkronoimaan. Polari ei ole moisesta koskaan kuullut. Koneena iMac (uudehko) ja käyttiksenä viimeisin. Ainoa asia mikä mittarissa ns syö miestä. Muuten tuo on loistava vehje tämmöiselle suunnilleen kuiolinvuoteelta nousseelle. Loppukesästä tähän päivään paino 137kg-96kg, verenpaineet huiteli jossain pilvissä ja nyt loistavat. Leposyke laskenut sieltä 100 tuntumasta alle 80. Työ on vielä kesken, mutta ilman tuota Polaria olisin varmasti joutunut jättämään leikin kesken. Eli peukut v800:lle.
Itse synkkaan pääsääntöisesti ipadin kautta BT-yhteydellä.
Arvailua: Toimisiko se iMAC:n (kai siinä BT on?) Polar Flow sovelluksen kautta?
Macistä löytyy bt mutta mä en ainakaan saanut v800 löytymään.
Mistä tuon Polarin Flow sovelluksen löytää tuolta app storesta? Itse olen koittanut hakea ja sieltä löytyy vain Polar GoFit, Polar For Club Group Exrcise ja Polar Team. Olen ladannut ja kokeillut kaikkia, eikä mikään noista ole oikea.
Mistä tuon Polarin Flow sovelluksen löytää tuolta app storesta? Itse olen koittanut hakea ja sieltä löytyy vain Polar GoFit, Polar For Club Group Exrcise ja Polar Team. Olen ladannut ja kokeillut kaikkia, eikä mikään noista ole oikea.
Tosta https://itunes.apple.com/fi/app/polar-flow-activity-sports/id717172678?mt=8
Tosta https://itunes.apple.com/fi/app/polar-flow-activity-sports/id717172678?mt=8
Kiitos! Ei pysty ymmärtämään miksei hakutoiminto löytänyt tuota. Nyt käy synkkaus ripauksen verran kätevämmin.
Nyt on V800:sta tukeva Flow App Android ulkona. Ainakin oma V800 synkkautui ongelmitta. Puhelimena OnePlus One.
Mulla samsung s4 ei yhdistä. V800 sanoo heti back napin painamisen jälkeen, että yhteys epäonnistui. Ei yhdistettyjä laitteita. Puhelimen bt on päällä.
Olethan päivittänyt V800:een eilen tulleen firmiksen? Versio 1.3.5 itselläni.
Jep. Kiitos. Tähän päädyin itsekin. Laiteohjelmani on vanhempi, koska toissapäivänä viimeksi synkkasin johdolla. Pitää ensi vuoden puolella eli kotiin yöllä päästyäni päivittää laite.
Hienosti toimii V800 synkkaus Samsung S3:lla, jossa sisällä Cyanogenmod.
Sattuuko kukaan tietämään onko Sportstrackerin HRM2 (http://shop.sports-tracker.com/products/heart-rate-monitor-2.html) sykevyö yhteensopiva V800:n kanssa?
Z1 compactin kanssa toimii melkein hyvin. Hämärä ongelma, että training diaryssä ei näy (vielä?) mitään. Daily activityt näkyy, mutta tapahtumat ei.
Sport tracker hrm ei ainakaan löytynyt v800. Kakkosesta en tiedä. Hieman kallis ostaa ja kokeilla :)
Halvemmallahan saa polarin H7 vyön, miksi ostaisit hrm2?
Halvemmallahan saa polarin H7 vyön, miksi ostaisit hrm2?
Hrm sattuis löytymään jo. V800 ostoa tässä arvon, jos olis pärjännyt vanhalla vyöllä ja pelkällä mittarilla.
V800:lle pitää olla Bluetooth Smart sensori eli Sports Trackerilta HRM Smart.
Onko Flowssa tai appissa löytynyt tapaa näyttää paino pidemmältä ajalta eikä vain päivä kerrallaan?
Netissä Progress -välilehdeltä voi asetuksista valita "weight"-käyrän. En tiedä toimiiko myös luurissa.
Minulla näkyy näköjään vain yksi datapiste, vaikka mielestäni olen tallentanut painon useamman kerran tuonne diaryyn.
Netissä Progress -välilehdeltä voi asetuksista valita "weight"-käyrän. En tiedä toimiiko myös luurissa.
Minulla näkyy näköjään vain yksi datapiste, vaikka mielestäni olen tallentanut painon useamman kerran tuonne diaryyn.
Kiitos. Löytyi. Oma näkyy ihan oikein. Toi on ihan kiva lisä, kun voi appista nyt päivitellä tuota. Flowiin ei jaksanut erikseen sitä lisäillä.
Apsista näkyy painokäyrät aktiivisuusnäkymässä viikolle ja kuukaudelle.
Aika hyvin näkyy v800 tukevan sykevöitä/lähettimiä, kunhan on näitä uusia bluetooth 4.0 vempeleitä. Voi siihen vaikka kaveriks sen clasun 20€ lähettimen ostaa ;D. Tosin sitten ei toimi ne hianot ominaisuudet, joihin tarvii olla polarin lähetin.
Pitäisi varmaan kokeilla. Jos huomisen lenkin jälkeen testaisi tuota. En oikein usko toimivuuteen.
Toi iPhone synkronointi ei synkronoi kaikkia tietoja. Ainakin koe uudelleen puuttuu. Ilmeisesti myös kartta tiedot.
heikki53
04.01.2015, 12.28
Z1 compactin kanssa toimii melkein hyvin. Hämärä ongelma, että training diaryssä ei näy (vielä?) mitään. Daily activityt näkyy, mutta tapahtumat ei.
Mikähän tuon Polarin vehkeiden (esim. V800:n) status yli 24h kestävissä pyöräilysuorituksissa on tänään? Ellikkä onko kenelläkään V800 asennettuna pyörässä pidemmillä matkoilla?
Ja onko uskoa, että tilanne lyhyellä aikavälillä (2015) vielä muuttuu - lähinnä tuntuuko olevan ongelmia jotka hoituu vain HW muutoksella?
Mikähän olis suositus speed sensoriksi tuolle V800:lle?
Aika paljon tuntuu olevan ongelmia Polarin kanssa kun lueskelee tätä säiettä. Itsellä ollut nyt kuukauden verran käytössä Garminin Fenix 2 ja on kyllä toiminut ilman mitään säätöjä kaikin puolin. Sync toimii hienosti bt:llä ja data tallentuu Connectiin.
cyclomiha
04.01.2015, 14.58
Minulla on Wahoon sensori joka mittaa nopeutta ja kadenssia. Lisäksi sensorissa on odometer, eli siis mittaa ja tallettaa kaikki ajetut kilometrit. Parittui Polar V800:n kanssa vaivatta ja on löytynyt joka kerta kun V800:sta valitsee cycling-moodin ja pyöräyttää vannetta. V800 synkkaa ilman ongelmia iPad minin kautta Bluetoothin ylitse, tai kaapelilla MacBookPro:hon.
Wahoo: http://eu.wahoofitness.com/wahoo-blue-sc-speed-and-cadence-sensor.html
Mikähän tuon Polarin vehkeiden (esim. V800:n) status yli 24h kestävissä pyöräilysuorituksissa on tänään? Ellikkä onko kenelläkään V800 asennettuna pyörässä pidemmillä matkoilla?
Ja onko uskoa, että tilanne lyhyellä aikavälillä (2015) vielä muuttuu - lähinnä tuntuuko olevan ongelmia jotka hoituu vain HW muutoksella?
Sensoriksi odottelen mitä Velocomputerin Smart sensorista sanotaan. Se on teoriassa hyvä vaihtoehto.
Laitetta voi ladata harjoituksen aikana, mutta tarkka muistin määrä tallennukseen on vielä mysteeri. Siinä jopa toimii yli 100 tunnin harjoituksen toisin kuin edeltäjissään.
Toisaalta harjoitus täytyy lopettaa, että sen voi siirtää appiin/Flowhun.
<offtopic>
Aika paljon tuntuu olevan ongelmia Polarin kanssa kun lueskelee tätä säiettä. Itsellä ollut nyt kuukauden verran käytössä Garminin Fenix 2 ja on kyllä toiminut ilman mitään säätöjä kaikin puolin. Sync toimii hienosti bt:llä ja data tallentuu Connectiin.
Minulla taas Tactix on tehnyt syyskuun alusta laskien yllättävän usein kesken harjoituksen tallennuksen sellaista, että GPS sammuu ilman syytä. Kun sen käynnistää uudelleen, seurauksena on tyypillisesti laitteen sammuminen kokonaan ja sen jälkeen mahdollisesti vielä uudelleenkäynnistyskierre, jossa laite sammuttaa ja käynnistää itsensä uudelleen pari kertaa. Jotenkin olen tulkinnut GPS:n sammumiselle yhdistäväksi tekijäksi tieltä maastoon poistumisen, mutta eihän laite tiedä vielä tallentaessaan onko se tiellä vai maastossa. Toki maastoon menoon liittyy myös selkeä suunnan ja nopeuden muutos.
</offtopic>
Noilla oireilla kannattaa varmaan lähettää samantien huoltoon.
Ei tuossa nyt niiiin paljon oo ollut ongelmia, ja moni on ollut myös käyttäjäongelma, kuten niin monessa muussakin merkissä tässä BT, Appi, Win, ja Makki- viidakossa.
Jos lukee Garmin tai muuta säiettä niin on niitä sielläkin.
Kumpi on parempi , Lumia vai IPhone, Polar vai Garmin, Volsku vai Skoda etc.... :)
En kyllä näe synkronointi ongelmaa käyttäjävirheeksi. Miten se edes olisi mahdollista? Nytkin toi mittari latautuu, mutta ei synkronoi. Taitaa tosin olla koko Flow nurin kun ei synkronoi sinne tietoja iPhonen kanssakaan. Kyllä Polar voisi pikkuisen kehittää kytkentää, samaa skeidaa oli Loopin kanssa.
Toi iPhone synkronointi ei synkronoi kaikkia tietoja. Ainakin koe uudelleen puuttuu. Ilmeisesti myös kartta tiedot.
Synkronoitko V800 suoraan IPhoneen ja sitä kautta sitten kun menet selaimeen, ei näy näitä Koe uudelleen ja Karttatietojako?
Mulla tekee noin, kun verkko ei toimi kunnolla, esim huono 3G tai paska wlan.
V800 on aina synkronoinut mulla hyvin kaapelilla IMacbookin/WinPC kanssa. Flowsync ohjelma on tässä Android-päivityksen aikoihin itse ilmoittanut että palvelussa on häiriöitä, mutta silti on synkronoinut kun uudestaan on kokeillut.
V800:n suurimmat "ongelmat" ovat puuttuvat tai puolihuolimattomasti tehdyt ominaisuudet (kuten juuri tulleet pace zonet) ja beta-vaiheessa oleva nettipalvelu. Latausliitin on aiheuttanut osalle harmaita hiuksia, mutta menevät takuun piikkiin ja takuuhuolto toimii nopeasti.
Muuten kaikki toimii niin kuin pitää ja ainakin omasta mielestä aktiivisuuden seuranta on erinomainen lisä. Lisäksi GPS oli yhden testin (http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy) mukaan selvästi tarkin, mitä sykemittareissa on. Ei haittaa yhtään, että joskus joutuu puoli minuuttia odottelemaan gps-signaalia jos sen ansiosta (?) esimerkiksi juoksuvauhti on tarkempi.
Polar tulee selvästi jälkijunassa joidenkin ominaisuuksien suhteen, mutta toivottavasti väli muihin valmistajiin kapenee kevään aikana kun mittarin potentiaalia saadaan paremmin hyödynnettyä.
Tälläinen tuli just Facessa vastaan:
Hi all. We're aware of the sync issues to Flow web service. Our team is working hard to get the service up and running asap. Thanks for your patience.
Sain synkattua flowhon mutta ei synkanny nettiin ja sitten tuli error. Ei ole ainoa sivu mitkä tökkii,erään pankin sivut monta päivää tuuliajolla. Ja nettisivu tosiaan beta. Ja turha tulla huutelemaan tänne karminin miehenä,sen mitä äkkiä lukasin kaks viimestä sivua garminia :cool:
Sellainen kysymys, että miksi V800:seen on kadenssisensorin mukana myytävänä nopeussensori vaikka laitteessa on gps?
Sellainen kysymys, että miksi V800:seen on kadenssisensorin mukana myytävänä nopeussensori vaikka laitteessa on gps?
Koska signaali esimerkiksi tunneleissa. Se on tarkempi ja tarvittaessa kuluttaa vähemmän sähköä (ja muistia).
Oatmeal Stout
11.01.2015, 14.12
Kaikissa sisätiloissa ei gps-signaali ole käytettävissä.
Kaikissa sisätiloissa ei gps-signaali ole käytettävissä.
jep, näinhän se menee. Onko nopeussensori ensisijainen, jos molemmat ovat päällä?
jep, näinhän se menee. Onko nopeussensori ensisijainen, jos molemmat ovat päällä?
Kyllä.
Olen tässä testannut muutaman päivän ajan Polarin M400:sta. Alun perin ajattelin käyttää tätä rannemittaria kaikissa muissa treneissä ja pyörässä edelleen entistä CS500:sta, mutta kaikki treenit olisi hyvä saada samaan järjestelmään (CS500 käyttää vielä vanhaa polarpersonaltraineria). V800 on ollut haaveissa jo pitkään, mutta nyt kun tuota M400:sta saa jo reilusti alle 200e, niin pitihän sitä testata tekeekö sillä mitään (Gigantista löytyi poistotuote, josta sai 165e normaalihinnasta vielä 15% alennusta). V800 taisi olla gigantissa 345e, eikä sitä taida saada netistäkään juuri sen halvemmalla..?
M400 vaikuttaa ihan toimivalta mittarilta omaan käyttööni, mutta luulin että siinäkin olisi myös palautumisajan arviointi. Tietysti pyöräilykäytössä cadenssianturi olisi ihan tarpeellinen, jota ei saa M400:n. Nämä polarin aktiivisuustavoitteet on ilmeisesti tehty jollekin sohvaperunoille, kun kävin eilen 50km pk-lenkillä saavutin tavoitteeni yli 400%:sti ja olen valinnut aktiivisuuteni tasoksi kaikista kovimman kolmostason...
Synkronoitko V800 suoraan IPhoneen ja sitä kautta sitten kun menet selaimeen, ei näy näitä Koe uudelleen ja Karttatietojako?
Mulla tekee noin, kun verkko ei toimi kunnolla, esim huono 3G tai paska wlan.
V800 on aina synkronoinut mulla hyvin kaapelilla IMacbookin/WinPC kanssa. Flowsync ohjelma on tässä Android-päivityksen aikoihin itse ilmoittanut että palvelussa on häiriöitä, mutta silti on synkronoinut kun uudestaan on kokeillut.
Mokasin, katselin salitallennetta. Eihän siinä ole GPS käytössä. Perjantaina lähti Polar huoltoon, synkronointi onnistui melkein ainoastaan heiluttelemalla sitä liitintä Polarissa. Miksipä ne ei ole voineet tehdä kunnollista liitintä?
mutanaama
11.01.2015, 19.54
Teknisemmässä umpimetsäkinttupolkumaastossa ero on yli 10% helposti. Toisaalta onko sillä mitään merkitystä muuten kuin kilometrikisassa.
Nousukulman ulossaaminen mittarista vaatii erillisen nopeussensorin käytön. Olen tätä ihmetellyt Polarille, koska kyllähän tuo onnistuisi GPS-datallakin, jolloin se palvelisi myös muuta käyttöä (esim. hiihto ja juoksu). Varsinainen syy nopeussensorin olemassa oleoon on tuo tarkkuus ja käytettävyys sisätiloissa. Nopeussensori kertoo tarkasti hetkellisen nopeuden. Näppituntuman mukaan nämä uudet "GPSit" antaa jo varsin tarkkaa dataa.
Nousukulman ulossaaminen mittarista vaatii erillisen nopeussensorin käytön. Olen tätä ihmetellyt Polarille, koska kyllähän tuo onnistuisi GPS-datallakin, jolloin se palvelisi myös muuta käyttöä (esim. hiihto ja juoksu). Varsinainen syy nopeussensorin olemassa oleoon on tuo tarkkuus ja käytettävyys sisätiloissa. Nopeussensori kertoo tarkasti hetkellisen nopeuden. Näppituntuman mukaan nämä uudet "GPSit" antaa jo varsin tarkkaa dataa.
Kyllä kai minulla ainakin mittari näytti hiihtäessäkin nousukulmaa. GPS:n korkeusdata on aika onnetonta, ihan laitteesta riippumatta, mutta laitteessahan on barometri nimenomaan korkeusdataa varten.
Bog, tämäpä varsin mielenkiintoista. Hyvä kun ilmoitit.
Minullakin on sama tieto mitä MakeK sanoi. Olisipa hauska saada itsellekin GPS nousukulma käyttöön.
No nyt pitäis kyllä lähteä ihan testilenkille varmistamaan asia. Piru kun nämä työt häiritsevät hyviä harrastuksia ;) Kyllä minä sen nousukulman ainakin sinne harjoitusnäkymään olen lisännyt, ja muistelisin siinä jonkin luvunkin hiihtäessä nähneeni, mutta en nyt kyllä uskalla mennä vannomaan.
Kesän fillarilenkeillä nousukulma näytti nousun alussa aina mitä sattuu. Pyörässä on erillinen bt nopeussensori. Koska nousut on melko lyhyitä, luotettavan kuuloista lukemaa ei usein ehdi saada ruudulle. Pidemmässä asia tulee hyvin esiin kun tasaisen vaikkapa 100 metriä pitkän nousun alkupuoliskolla näkyy esim 15 prosentin lukemia ja lopussa 8 prosentin. Johtuisko siitä, että nousuun tullaan vauhdilla ja nopeus siitä putoaa. Korkeutta alkaa tulemaan mutta laite ei ehdi mukaan siihen että vauhti eli matkan kertyminen per aikayksikkö on nopeasti muuttunut. Vaikka siis nopeus- ja matka-anturi kyllä näyttäis reagoivan välittömästi.
Ainakin nousuthan kirjaantuu 5m välein eikä kokoajan. Muistan myös tuon nousukulman mutta en ole sitä laittanut ja kokeillut kun en ole katsonut tarpeelliseksi. Voisihan senkin katsoa joskus.
Mielenkiintoista jos jollakin näkyy nousukulma pelkällä GPS-datalla. Kysyin asiaa Polarilta viime vuoden puolelta ja juuri heiltä sain heiltä sain tämän tiedon, että vaatii erillisen nopeussensorin.
Tarkennetaan vielä kahta nousun esitykseen liittyvää asiaa. Hekellisen korkeuden esitys (mittauksesta en tiedä) toimii 1m tarkkuudella, mutta noususumma esitetään 5m tarkkuudella. Aivan kuten vanhemmissakin malleissa (esim. S720i).
Voisi kuvitella, että nousukulman luotettavuus on hiukan kyseenalainen näissä Suomen "nyppylöissä". Luotettavuus kasvaa varmasti, kun nousu pitenee ja vauhti hidastuu.
-Make
Nyt hieman harmittaa, ranneke poikki kiinnityssalvan nivelestä.
Nyt hieman harmittaa, ranneke poikki kiinnityssalvan nivelestä.
Takuuhommiksi vaan sitten, toivottavasti toimii yhtä nopeasti kuin Polarilla on ollut tapana.
Siirryin itse myös RS800CX-mittarista tähän uuteen V800:aan. Ensituntuma myötäilee tätä viestiketjua. Rauta vaikuttaa oikein hyvältä, softapuolella tuo Flow (Beta, mitenkäs muutenkaan) on puolivalmista. Tärkeimmät tiedot sieltä saa kyllä esiin, mutta erilaisia summaustoimintoja ja tapoja muokata dataa saisi olla enemmän.
Mihin ohjelmaan tuolta kannattaisi exportoida noita harjoitustiedostoja? Vanha PPT5 toimi, jos ei nyt erinomaisesti, niin ainakin omiin tarpeisiini riittävän hyvin. Plussaa olisi tietenkin, jos vanhalla RS800:lla kerätyt harjoitustiedostot saisi saman katon alle. Ilmeisesti tuohon vanhaan PPT5-ohjemaan ei voi exportoida?
Pitääpä vielä vähän avautua tästä hermoja poraavasta Google-kulttuurista, mikä tuntuu leviävän kaikkeen. Kuluttajan pitäisi maksaa uutuuden lisähintaa siitä riemusta, että saa repiä hermonsa näiden beta-versioiden kanssa, ja kehittää tuotteita. Seuraava askel ei sitten suinkaan ole toimiva softa, vaan jälleen jokin uusi beta.
Kuluttajan pitäisi maksaa uutuuden lisähintaa siitä riemusta, että saa repiä hermonsa näiden beta-versioiden kanssa, ja kehittää tuotteita.
Kuluttajan mahdollisuudet ovat lähinnä äänestää rahoillaan ja ostaa vain kunnollisia tuotteita. Eli jättää uudet kilkkeet kauppaan kunnes tietää niiden olevan laadultaan kunnossa. Itse olen juuri samassa tilanteessa eli RS800CX olisi vaihtunut V800:een, mutta kunnollinen softatuki puuttuu. Vanhat tiedot pitää saada helposti samaan paikkaan kuin uudet, mittarin keräämät tiedot pitää saada helposti ja automaattisesti omalle koneelle talteen ja analyysi suunnilleen PPT5:n tasoinen.
Nyt olisi niin että voisin lähettää takuuhuoltoon kahden viikon jonolla kellon tai maksaa 19.90 rannekkeesta paikallisessa liikkeessä. Taidan maksaa itse,tosin siihenkin menee 2-3viikkoa. Ei pahan hintainen ranneke ja pysyyhän tuo nippareilla ranteessa :)
Ei tuota Polarin huoltoa nopeaksi voi kehua. Pari viikkoa ollut mittari matkassa, viikon päästä saivat purettua paketista, eli kirjattua sisään. Kai se vielä pari viikkoa vie. Onneksi on salikausi ja kuntofillari näyttää Polarin vyöllä sykkeet.
Menen kohta kauppaan ja ostan Ambit 3:n. Sen verran huonosti itseäni tunnen, että lievä ylirasitus tuli ilman sykemittaria. Paras juttu on jos se V800 tulee takaisin diagnoosilla, vikaa ei havaittu.
Oliko tää jo täällä? http://www.mbnet.fi/artikkeli/ajankohtaiset/polar_tuo_sykemittareihinsa_alykello_ominaisuuksia
Menen kohta kauppaan ja ostan Ambit 3:n. Sen verran huonosti itseäni tunnen, että lievä ylirasitus tuli ilman sykemittaria. Paras juttu on jos se V800 tulee takaisin diagnoosilla, vikaa ei havaittu.
Onko ollut kauan käytössä? Kellohan oppii tuntemaan tapasi ja ei lyö ylirasitusta kun huomaa että harjoittelet paljon. Lisäksi ilman sykevyötä joutuu arpomaan rasituksen joka voi kovavauhtisella pk lenkillä olla todellisuudessa vähän jos on kova alusta ja vähän vastusta esimerkiksi.
Onko näissä omimaisuutena että vaihtaa itsekseen aloitusnäyttöä, vaikka,ei ole ollut kytkettynä mihinkään?
Eilen ihmettelin samaa,yhtäkkiä nimi ja sekunnit ilmestynyt näyttöön :D
Oikean yläkulman nappia pohjassa pitämällä tuota voi vaihtaa niin olisiko käynyt niin että nappi olisi painunut epähuomiossa johonkin nojatessa pohjaan.
Onko ollut kauan käytössä? Kellohan oppii tuntemaan tapasi ja ei lyö ylirasitusta kun huomaa että harjoittelet paljon. Lisäksi ilman sykevyötä joutuu arpomaan rasituksen joka voi kovavauhtisella pk lenkillä olla todellisuudessa vähän jos on kova alusta ja vähän vastusta esimerkiksi.
En pidä kädessä muuta kuin lenkeillä. Harmillinen huoltojono Polarilla, oli ihan siinä ja tässä etten ostanut Suuntoa tänään. Suuntokin kuulema laskee tuon palautumisajan Ambit 3:ssa.
Sori tämä OT mutta onko huhu totta että M400:seen on tulossa tuo palautusajan laskenta päivityksenä tänävuonna?
Oikean yläkulman nappia pohjassa pitämällä tuota voi vaihtaa niin olisiko käynyt niin että nappi olisi painunut epähuomiossa johonkin nojatessa pohjaan.
Tod näin käynyt. Pitän kelloa 24/7 myös töissä ja välillä joutuu hieman änkeämään.
En pidä kädessä muuta kuin lenkeillä. Harmillinen huoltojono Polarilla, oli ihan siinä ja tässä etten ostanut Suuntoa tänään. Suuntokin kuulema laskee tuon palautumisajan Ambit 3:ssa.
En usko että ambitilla saat sen parempia palautumisaikoja tai rasitustiloja ilman sykevyötä tai pitämällä vähintään 10h vrk kelloa kädessä. Jos kelloa käyttää vain lenkillä niin mistä se voi tietää kuinka hyvin olet levännyt vai oletko ollut hyperaktiivinen? Kun niin moni asia vaikuttaa siihen palautumiseen ja rasitustilaan. Kyllä itselläkin alkuun paukkui punaisella ennenkuin oppi tavoille,nyt pitää ottaa vähintään 19 tuhatta askelta päivässä että saa aktiivisuuden 100% jos ei ole lenkkipäivä.
Oletko tosissasi? Siis Polar oppii käyttäjän tavoista? Siis siinä on jonkinlainen logiikka? Eiköhän ne jutut tule noista käyttäjä asetuksista, alkuun laitoin sen pienimmän aktiviteetin, niin ei tarvinnut juuri pönttöä pidemmälle kävellä kun homma oli pulkassa. Sitten laitoin sen missä enemmän (en muista nimiä kun vehje on Oulussa), niin voi jo liikuntaakin harrastaa. Hyviä ominaisuuksia on tulossa, iPhonelle tuo viestien, puheluiden yms hälytykset vuoden ensimmäisellä neljänneksellä ja sama toisella neljänneksellä Androidille.
Polarin etu Suuntoon nähden on Stubb/Katais vapaus ja se, että sykevyö toimii useimmilla saleilla kuntofillareissa ja juoksumatoilla. Noilla on minulle iso merkitys. Meni vaan vähän ylirasituksen puolelle kun V800:n on ollut Oulussa muutaman viikon. Mittarin merkitys tämän ikäiselle (54v) uudelleen aloittajalle on valtava merkitys. 40 kiloa painosta pois muutamassa kuukaudessa, 137kg-96kg pituuden mukaan ihanne paino. Tämä muutama viikko ilman mitaria on osoittanut mittarin tärkeyden.
Pidin keskimmäisessä harrastetasossa ja aktiivisuuden 2 ja alussa paukkui ylirasitustilassa,ja jonkun ajan päästä samalla aktiviteetillä (noin samalla harjoitus määrällä) alkoi tasot olemaan siellä missä tuntemus. En tiedä mikä siihen vaikutti mutta näin kävi.
Näyttääkö askellaskin muilla järkeviä lukemia? Olen huomannut, että saattaa kerryttää askelia myös autolla ajaessa ja kesken (hiihto)harjoituksen. Työpöydän ääressä ei askelia sentään kerry.
Kuten varmaan ymmärtänet, et kun laite on kädessä niin se ei tuota kyseistä asiaa kovin hyvin pysty kiihtyvyysanturin avustuksella seuraamaan. Eli kaikennäköiset käden liikkeet tuota sitten kerryttää. Tämä laite vielä jotenkin laskennallisesti muuntaa kaiken päivän aikana kertyneen aktiviteetin ja muuntaa tämän vastaamaan vastaavaa askelmäärää. Eli se niistä askelista sitten :).
Jännä juttu. Sain Polarin aspasta tänään vastauksen viestiin jonka lähetin ajat sitten ja johon jo sain vastauksen, että lähetä laite huoltoon. Tämän päivän postissa luki, etä ei ne sille synkronoinnille mitään voi tehdä ja jos vielä on ongelmia ota yhteyttä. Outoa, laite on ollut huollossa kolmisen viikkoa. Valmistelevatko siihen, että paskee tulee takaisin korjamattomana? Perjantaina vielä vakuuttelivat puhelimessa, että korjataan. Uusimmassa V800 mallissa on suojakumi sen synkronointi kiinnittimen päällä, eli kyllä ne on itsekkin vikaa löytäneet.
Joo kyllä se tuntuu että V800 oppii käyttäjänsä tapoja. Mulla heitti alussa melkein joka maantiepyörällä heitetyn peruslenkin jälkeen, että ylirasittunut. Nyt 5kk V800 oston jälkeen, en saa talvellakaan samasta lenkistä maastopyörällä palautumistilaa ylirasituksen puolelle. Ja väitän että sama lenkki on puolet rankempi talvella ja maastopyörällä...
Joo kyllä se tuntuu että V800 oppii käyttäjänsä tapoja. Mulla heitti alussa melkein joka maantiepyörällä heitetyn peruslenkin jälkeen, että ylirasittunut. Nyt 5kk V800 oston jälkeen, en saa talvellakaan samasta lenkistä maastopyörällä palautumistilaa ylirasituksen puolelle. Ja väitän että sama lenkki on puolet rankempi talvella ja maastopyörällä...
Oletko muuttanut asetuksista mitään? Painoa? Treeni tiheyttä?
Empä oikeastaan. Laihtunut olen vähän.
Kuten varmaan ymmärtänet, et kun laite on kädessä niin se ei tuota kyseistä asiaa kovin hyvin pysty kiihtyvyysanturin avustuksella seuraamaan. Eli kaikennäköiset käden liikkeet tuota sitten kerryttää. Tämä laite vielä jotenkin laskennallisesti muuntaa kaiken päivän aikana kertyneen aktiviteetin ja muuntaa tämän vastaamaan vastaavaa askelmäärää. Eli se niistä askelista sitten :).
All right. Ajattelin, että tuo voisi yrittää jotenkin tunnistaa askeleelle tyypilliset kiihtyvyysarvot tai jotain.
Kyllä tuo laite pyrkii aistimaan käyttäjäänsä, esim. kuntotestin ja ortostaattisen testin tekeminen harjoitetta seuraavana päivänä muutti palautumisennustetta optimistisempaan suuntaan. Tarkkaa toimintalogiikkaa Polar tuskin haluaa paljastaa. Pitää seurata, miten tuo Polarin palautumisennuste korreloi omiin tuntemuksiin ja suorituskykyyn, jos siitä vaikka saisi jotain hyötyä revittyä irti.
Mulla ei orteostaattinen testi ole viime aikoina meinannut onnistua. Tulee ilmoitus testin epäonnistumisesta, kun nousen testin aikana makuulta seisaalleen kuten laite käskee. Tänään aamulla lopulta viidennellä yrityksellä onnistui. En ole vielä kertaakaan vaihtanut lähettimen paristoa ja tuli mieleen, että onkohan lähettimen teho heikentynyt. Vikalla kerralla nousin ensin istumaan suoraan ja sitten sängyn jalkopäästä ylös. Josko se auttoi eli sivuttain ylävartalon kiertymistä sängyn sivulle noustessa ei tullut ja panta pysyi ehkä paremmin ihoa vasten koko ajan liikkumatta.
Empä oikeastaan. Laihtunut olen vähän.
Olet kuitenkin painon päivittänyt? Noi omat tiedot täytyy pitää itse päivitellä ja mielellään oikein.
Itsekin olen alkanut pitämään tätä melkein ympärivuorokautisesti, kun tämän herätyskello on erittäin tehokas ja ei häiritse toista puolikasta aamulla. Sitten jos tulee jotain "normaalista" poikkeavia ja raskaampia treenejä vedettyä niin niiden jälkeen olen vaihtelevasti tehnyt noita testejä. Liekkö sitten näiden seurauksesta tuo palautumisen ennustekin muuttunut seuraamaan hyvin paljon ihan omia fiiliksiä. Alkuun kun tosiaan heitti aika runsaat lukemat aina ruudulle treenien jälkeen. Eli jos ei kiitettävää niin erinomaisen arvosanan saa tästä tämä laite :D.
Ei tästä kyl oikein mitään negatiivistä sanomistakaan ole vielä kuukauteen löytänyt. Tarkoituksena kun oli vain saada jotain kaveriks seuraamaan treeniä mahdollisimman vähillä lisävarusteilla eli integroitu gps ja tarpeen vaatiessa muuta kylkeen. Nykyisillä herkuilla laite on maistanut paremmalta kuin hyvältä ja jos nuo tulevat "älykello"-ominaisuudet tulee vielä niin eihän tässä ole edes mitään syytä ostaa Applen älykelloa ;D...jonka akku ei huhujen mukaan kestä edes päivää.
Väittäisin että kyllä tää kello oppii. Ainakin mulla se on alkanut antaa paljon järkevämpiä palautumisaikoja. Ainut säätö mihin olen koskenut on paino ja sekin on mennyt vaan ylöspäin...
Onko joku löytänyt Flowsta kaverin/seurattavan muuten kuin vahingossa? Meillä on molemmilla profiili ja treenit julkisia, eikä löydy.
Onkohan päivityksessä joku viive?
Onko joku keksinyt hyvän tavan kiinnittää laite ohjaustankoon? Toistaiseksi paras on ollut se virallinen Polarin mountti, johon kiinnitän laitteen kahdella kumilenkillä. Seuraavaksi varmaan pitää yrittää Sugrua tai 3d-printteriä. :-)
Mulla on toiminut ihan hyvin Suunnon mountti. Semmonen tangon ympäri tuleva kumimöhkäle, jonka yläpinta on tasainen, muutoin pyöreähkö ja kiinni se on alapuolelta kumilenksulla.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41JhZQd7S5L._SX300_.jpg
edit: googlasin ja ei siinä kumilenksua ollutkaan. Kuva lisätty tuohon ylle. Toi on mulla työmatkapyörässä ja ykkösmaantiepyörässä on vastaava mutta alhaalta varmistettu kumilenksulla. En muista minkä mukana se on mulle kulkeutunut.
Noihin itse laite laitetaan siis kiinni samalla tavalla kuin ranteeseen eli kellon omalla rannekkeella.
Kahdella kumilenkillä? Itse laitan kellon siihen niinkuin ranteeseen eli remmillä kiinni. Itse mountti on nippusiteillä mitkä tuli mukana.
Kahdella kumilenkillä? Itse laitan kellon siihen niinkuin ranteeseen eli remmillä kiinni. Itse mountti on nippusiteillä mitkä tuli mukana.
Kumilenkki molemmilta puolilta ympäri. Suhteellisen tukeva, mutta en ole päässyt vielä "maastossa" testaamaan.
Se remmikiinnitys on hidasta, ahdasta, hidasta, vähän huteraa ja hidasta. Ensinnäkin se remmi ei edes mahdu kunnolla kiinni, jos valot on paikallaan. Toiseksi kiinnitykseen menee nopeimmillaankin melkein 30s. Irroittaminen sentään vähän hitaampaa. Olen jo miettinyt sitäkin vaihtoehtoa, että hankkisi jonkin combo sykevyön, että saisi Ant+:lla sykkeen näkymään Garminissa ja pitäisi Polaria pääasiassa ranteessa.
No. Elämä olisi helpompaa, jos ei haluaisi laitteen olevan juuri tietyssä kohdassa. :)
Mulla on yleensä kaksi valoa kello ja pirikello tankossa ja hissitolpan kaukosäädin että kyllä ne siihen mahtuu jos haluaa ja on tarpeeksi pitkä tanko :)
Bike-Discountissa mittari 306,95€ vyön kanssa.
Mitenköhän Saksassa voi myydä noin halvalla ?
WetWillie
14.02.2015, 13.23
Viimevuoden heinäkuussa 323€
Bike-Discountissa mittari 306,95€ vyön kanssa.
Mitenköhän Saksassa voi myydä noin halvalla ?
Ainaki het 5% pienempi alv.
Viime kesänä oli verkkokauppa.com:ssa sykevyön kanssa 349 euroa. Ei tuo b-d:n tarjous mikään kovin äärimmäinen vielä ole.
Onko tulevista päivityksistä mitään tietoo? Esim tekstiviestin näkeminen ruudulla jne...
Ainaki het 5% pienempi alv.
Vuodenvaihteen jälkeen ALV määräytyy kohdemaan mukaan. Ainakin Bike24:stä tilauksessa hinnat pomppas automaattisesti Suomen ALVin verran ylös päin kun valitsi toimituksen Suomeen. Vähän aikaa ihmettelin, että mitä v...
Ja Gigantti näyttää muuten myyvän 335€ vyön kanssa, joten ei taida enää pahemmin hyödyttää Saksasta tilata.
Vuodenvaihteen jälkeen ALV määräytyy kohdemaan mukaan. Ainakin Bike24:stä tilauksessa hinnat pomppas automaattisesti Suomen ALVin verran ylös päin kun valitsi toimituksen Suomeen. Vähän aikaa ihmettelin, että mitä v...
On määräytynyt jo vuosia. Kaikki kaupat vaan eivät peri asiakkaalta sitä ALV:n erotusta. Bike24 perii ja on perinyt jo pitkään.
20002483 Polar V800 Action incl. HR black/gray 1 19 306,95 306,95
Laskussa ainakin noin ja katevaraus paypalissa noin.
Säästöä se 30€:in on köyhän lompsassa.
Tilauksessa oli kyllä toinenkin objekti, hämääntyköhän ne siitä :D
On määräytynyt jo vuosia. Kaikki kaupat vaan eivät peri asiakkaalta sitä ALV:n erotusta. Bike24 perii ja on perinyt jo pitkään.
Ok, hyvä tietää että tämä onkin kauppakohtaista! Minä törmäsin tähän nyt ekan kerran ja oletin heti käytäntöjen muuttuneen. Mielestäni olen tuolta ennenkin jotain tilannut, mutta ehkä sitten en...
Juuri näin, B-D ja B-C ei peri ku 19% RCZ ja Bike24 perii ainaki 24% omien kokemusten perusteella..
Ok, hyvä tietää että tämä onkin kauppakohtaista! Minä törmäsin tähän nyt ekan kerran ja oletin heti käytäntöjen muuttuneen. Mielestäni olen tuolta ennenkin jotain tilannut, mutta ehkä sitten en...
Se raja taisi olla 50000 euroa per maa, kun saa myydä ilman kohdemaan alvia eli käytännössä kaikki verkkokaupat. Osa vaan tiettävästi maksaa itse tuon erotuksen. Wiggle jne.
#hermot tuon saakeli kiinnityksen kanssa. Joku intelligent designeri voisi kyllä suunnitella tavan millä tuon laitteen saa kiinni pyörään menettämättä järkeään.
^tämä on taas kun yksinkertaisesta asiasta saadaan vaikea 😊
Laittaa vaan sillä omalla remelillä kiinni,ei se niin vaikeaa ole.
^tämä on taas kun yksinkertaisesta asiasta saadaan vaikea
Laittaa vaan sillä omalla remelillä kiinni,ei se niin vaikeaa ole.
Se on sekä liian hidasta että ei mahdu. Jokin muu ratkaisu pitää keksiä. Viimekädessä hankkia bt/ant combo sykevyö ja pitää V800:sta ranteessa.
Onko kukaan saanut naitettua tuota Android tablettiin, koitin Acer Iconia ja Lenovon A10 muttei onnistu.
Lenovo yritää etsiä mutta Acer ei edes lähde etsimään.
Taitaa olla tablettien käyttikset/ajurit eri ominaisuuksilla kuin puhelinten?
Onko noissa edes Android 4.3:sta? Nopealla googletuksella ei ole.
Äkkikseltään kuulostaa juuri liian vanhalta Android -versiolta.
Android v.4.4.2 antaa laitteen tiedoista. tämä siis acer
Tuonhan pitäisi speksien mukaan toimia?
Vaikuttaakohan asiaan nuo kernel ja muut laitteisto versiot?
Mun Samsung Galaxy S4 halus eilen päivittää itsensä Lollipoppiin ja hyvin pelaa onneksi Flow ja muut ohjelmat edelleen eikä mihinkään tarvinnut kirjautua uudelleen tms.
Eipä lataa/synkkaa enää v800:n.
Pitää puristaa nipsua reippaasti, että rupeaa lataamaan/synkkaamaan. Ollut jo toista kuukautta pätkimistä.
Huomenna lähtee polarin takuuhuoltoon. Kerron kokemuksista kun asia on saatu hoidettua.
Pitää puristaa nipsua reippaasti, että rupeaa lataamaan/synkkaamaan. Ollut jo toista kuukautta pätkimistä.
Huomenna lähtee polarin takuuhuoltoon. Kerron kokemuksista kun asia on saatu hoidettua.
Olen pessyt kellon takaosan ihan saippualla, rasvat ja hiet pois kosketustäplistä, sekä pyyhkäissy klipsin piikkejä rasvanpoistoaineella. Pelaa kuin uutena.
Sama juttu, lisäksi alkoi keräämään kosteutta sisälle ja näyttö koko ajan huurussa. Pari päivä sitten vein takuuhuoltoon. Saa nähdä kauanko menee.
Laitoin maanantaina s.postia heille ja eilen tuli automaattikuittaus että viesti on vastaanotettu, ruuhkaa on kuulemma.
Voipi huolloissa kestää,toivottavasti ei tarvitse lähettää.
Polarin sivuilla rekisteröin huollon tortaina. Perjantaina paketti postiin.
Tiistaina huollossa ja huolto valmis.
Keskiviikkona postin lähetti toi uuden kellon ja latausjohdon.
Uudessa kellossa suojus latauspistokkeen kohdalla. Vanha laturi ei käy uuden kellon kanssa. Selkeät ohjeet mukana miten vanhat tiedot synkataan uuteen kellon.
Näin tämän takuun kuuluu toimia.
Nimimerkillä
Edelleen tyytyväinen asiakas
"Vanha laturi ei käy uuden kellon kanssa?"
Uusi design?
Onko se vaihtunut miniusbiin kuten m400 kellossa lataus ja synkkaus on toteutettu?
Jos näin niin kumpa omakin hajoaisi, niin vois vaihtaa :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.