Näytä tavallinen näkymä : KARHU-nopeusmittari sykkeenmittauksella
Hankin moisen Halpa-hallista, sykevyö mukana ja langaton nopeusmittari, 29,90€ hintaan.
Onkos muut sortuneet?
Mulla ongelmaa tuntuu olevan tuon nopeusmittaripuolen kanssa, satunnaisesti toimii ja satunnaisesti ei, magneettiä on saanut aika paljon viritellä, että edes jotenkin toimisi, jotenkin tuntuu olevan siinä magneetin ja anturin välisessä yhteiselossa tuota haastetta.
Mittarin siirtäminen lähemmäs anturia ei vaikuttanut, joten tuskin langattoman signaalin osalta niinkään paljoa tuota ongelmaa.
Sykemittaria en ole vielä kokeillut.
Ajattelin kokeilla seuraavaksi toisella magneetilla, jos siitä olisi kiinni, aika huono tuo mittarin mukana tulevan magneetin kiinnityskin.
Jos ei toisellakaan magneetilla ala elämöimään, niin sitten pitänee käydä kokeilemassa takuun toimivuutta.
Se sitten niistä halvoista taas, ei taaskaan saa hyvää samassa paketissa. Suosittelen takuuseen vetoamista tai muuten vaan palauttaa koittaa.
Joskus on kallis ja huonokin samassa paketissa, eipä nykyään voi enää tietää tuosta hinnastakaan varmaksi.
Sykemittaripuoli toimii hyvin.
Nopeusmittauskin toimii välillä, vähän kummallisesti ajoin kauppaan eikä toiminut kuin silloin tällöin, ajoin takaisin ja toimi melkein jatkuvasti. Vastatuulta mennessä sekä pilvistä, myötätuulta tullessa ja aurinkoista.
Pyörä kun tässä aiemmin seisoi auringossa ja ajelin, niin toimi oikein hyvin, kylmästä tallista pihalle nostettuna ei kovinkaan hyvin toiminut.
Olen alkanut siis epäilemään, että tuo olisi jotenkin lämpötilaan liittyvää, lämpimämmässä toimisi luotettavammin?
Flunssa iski päälle, niin ei ole innostanut 70km pyörälenkki, että saa käydä takuunperään itkemässä.
Jos lämpö auttaa, lienee vika anturin paristossa: puolityhjät jo tehtaalta lähtiessä.
-- duudi
Jos lämpö auttaa, lienee vika anturin paristossa: puolityhjät jo tehtaalta lähtiessä.
-- duudi
Ei vaikuta siinäkään olevan mitään ongelmaa, mukana tuli laadukkaat Japanilaiset paristot, kokeilin uusilla Indonesialaisilla ja ei muutosta.
Auringossa, kun pitää vartin ja sitten lähtee ajamaan pelaa kumminkin paljon paremmin, kuin jos pitää varjossa ja lähtee ajamaan. Suhteellisen järjetöntä.
Samoin se kuinka ajaen toiseen suuntaan samaa tietä selän takaa aurinko paistoi ja mittasi 2km, toiseen suuntaan sama tie 4km, aurinko paistoi vastaan, eli myös anturi sai aurinkoa, eihän se noin voi olla, joku muu tekijä pitäisi löytää.
Koska mittarissa lukema ei vaan päivity tai menee jopa nollaan, muttei näytä normaalia pienempää, niin ei noita pulsseja jää lukematta, jotenkin se on radiotekninen juttu toi ilmeisestikkin.
Sykemittarin osalta ei kumminkaan ole ongelmaa, mutta pitää käydä rutisemassa takuun perään, kunhan pääsee taas tuolla saakka käymään.
Ei vaikuta siinäkään olevan mitään ongelmaa, mukana tuli laadukkaat Japanilaiset paristot, kokeilin uusilla Indonesialaisilla ja ei muutosta.
Auringossa, kun pitää vartin ja sitten lähtee ajamaan pelaa kumminkin paljon paremmin, kuin jos pitää varjossa ja lähtee ajamaan. Suhteellisen järjetöntä.
Samoin se kuinka ajaen toiseen suuntaan samaa tietä selän takaa aurinko paistoi ja mittasi 2km, toiseen suuntaan sama tie 4km, aurinko paistoi vastaan, eli myös anturi sai aurinkoa, eihän se noin voi olla, joku muu tekijä pitäisi löytää.
Voi se olla
Radion taajuudet ryömii sopivasti lämpötilan mukaan ja anturi ja mittari tulee juttuun keskenään ainoastaan kun lämpötilat on sopivat.
Saattaa pelata kesällä ihan hyvin. Mitä muuten pakkauksessa sanotaan käyttölämpötila-alueeksi?
Voi se olla
Radion taajuudet ryömii sopivasti lämpötilan mukaan ja anturi ja mittari tulee juttuun keskenään ainoastaan kun lämpötilat on sopivat.
Saattaa pelata kesällä ihan hyvin. Mitä muuten pakkauksessa sanotaan käyttölämpötila-alueeksi?
Ei tässä sanota, ei edes ohjekirjassa, jota yleensä en lue, mutta sanotaan tässä, että valmistuttaja on Truebell Finland Oy ja on huollon puhelinnumero, että sieltä kai voisi myös kysyä, jos käyttäisi puhelinkoneita.
Mitään nettisivua ei mainittu myöskään, mutta haulla löytyi http://www.truebell.fi/ josta löytyy jopa sähköpostikin, ehkäpä heillä sitten on jotain kokemusta jo tälläisistä asioista ja osannevat kertoa onko toivoa paremmasta vai toimisiko tosiaan kesällä paremmin.
Sinällään kyssärisi oli hyvä, niin avasin ohjekirjan ja löysin nyt sitten kuka tästä tuotteesta on vastuussa :D
30€ hinnalla tämä pelkkänä sykemittarinakin on kyllä aika hyvä, 4 ohjelmoitavaa syke-aluetta, taustavalo, keskisyke, min ja max syke, jota edellisestä sykemittarista ei edes löytynyt. Toinen tuollainen mittarinpohja jos olisi, niin siihen punoisi koivusta rannekkeen. Lisälähetin ja mittarinpohja niin saisi toiseen pyörään kiinni näppärästi, kyllä tässä mun mielestä on tosi paljon potentiaalia, kun näyttökin on riittävän kookkailla numeroilla.
Ohjekirjan takana lukee "langallisen tai 125K langattoman singaalilähetyksen valinta" tätä ei mitenkään laajemmin avata, että onko esimerkiksi mahdollista tuollainen langallisen mittarin anturi ja johdot jotenkin mahdollista sovittaa mittariin.
Pitää nyt tutkia ensin noiden nettisivut ja pistää suoraan tonne True bellille kyssäreitä, jos sattuisivat vastaamaankin.
Mitä muuten pakkauksessa sanotaan käyttölämpötila-alueeksi?
Truebellin huollosta sain vastauksen, oikein hyvä palvelu heillä, mutta eivät hekään tienneet tuota, sanoi että on sen verran uusi malli ettei ollut minkäänlaista kokemusta.
Langattoman ja langallisen toiminnan väliltä valitsemista sanoi mahdollisesti virheeksi ohjekirjasessa.
Suositteli käymään kaupassa vaihtamassa takuuseen uuteen, kun epäili että olisi joku kylmäjuotos.
+12C kelissä pätkii nopeusmittaus enää vain vähäsen, taitaa olla lämpimien maiden malli siis. Vielä ei ole tullut kaupunkiin asiaa, niin en ole vielä takuuseen vaihtanut ja oikein hyvin toimii sykemittarina.
Epäilen tosin, että tuo vaihtamalla paranisi, on vaan jostain syystä sellainen, että ei tykkää viileästä. Laitoin kaksi magneettia, muttei se auttanut asiaa, niin kai se on joku muu komponentti kuin rele joka ei kylmästä tykkää, tai sitten se kylmäjuotos.
Epäilen tosin, että tuo vaihtamalla paranisi, on vaan jostain syystä sellainen, että ei tykkää viileästä. Laitoin kaksi magneettia, muttei se auttanut asiaa, niin kai se on joku muu komponentti kuin rele joka ei kylmästä tykkää, tai sitten se kylmäjuotos.
Veikkaan edelleen taajusongelmaa. Kylmäjuotos kakkosena. Taajuudet heittää kylmässä ja yhteys katoaa. Molemmat noista todennäköisimmistä vioista korjaantuu vaihtamalla aika isolla todennäköisyydellä. Ei kukaan, varsinkaan karhun brändillä, tee tietoisesti laitetta, joka pätkii jo +12 lämpötilassa. Joko on yksilövika tai sarjavika valmistuksessa.
Koska vaihtaminen ei maksa mitään ja sitä on jo maahantuojan toimesta suositeltu, niin kortti kannattaa ehdottomasti käyttää.
Veikkaan edelleen taajusongelmaa. Kylmäjuotos kakkosena. Taajuudet heittää kylmässä ja yhteys katoaa. Molemmat noista todennäköisimmistä vioista korjaantuu vaihtamalla aika isolla todennäköisyydellä. Ei kukaan, varsinkaan karhun brändillä, tee tietoisesti laitetta, joka pätkii jo +12 lämpötilassa. Joko on yksilövika tai sarjavika valmistuksessa.
Koska vaihtaminen ei maksa mitään ja sitä on jo maahantuojan toimesta suositeltu, niin kortti kannattaa ehdottomasti käyttää.
Jep, ehdottomasti se kannattaa käyttää, vaikka skeptinen olenkin sen vaikutuksen suhteen, mutta sittenhän sen näkee kun vaihtaa. Pitäisi vaan keksiä jotain muutakin asiaa kaupunkiin, kun ei nyt ihan tuon takia viitsi 70km pyörälenkkiä tehdä, paluumatka etenkin vie mehut aika tehokkaasti, kun pitää kiivetä takaisin tänne 'vuorille'.
Siitä ekasta mittarista alkoi olemaan jo riesaakin, ennen kuin kerkesin 'kylille' saakka, valo ei toiminut aina kuin välähdyksen ja kello alkoi sekoilemaan, välillä kävi todella hitaasti, ne pisteetkin vilkkuivat todella hitaasti, sekä tietty jäi ajastaan, mutta välillä kävi sitten aikaa kiinni, eikä se alle +15C lämpötilassakaan meinannut pelata täysin, joten kun tarjoutui mahdollisuus käydä liikkeessä, niin tokihan hyödynsin mahdollisuuden.
Erinomaisesti toimi Halpa-Hallin takuuvaihto ja nyt on uusi jo asennettu, odottelen nyt viikonloppua, kun on luvattu sinne nollan pintaan lämpötiloja, jos kokeilisi aamulenkkiä heittää jonain päivänä ja ehkä nähdään sitten sitä toimiiko yhä yhtä kehnosti kylmässä vai oliko sitä yksilövikaa.
Sen verran tuota laatuvaihtelua kumminkin, että tässä yksilössä mittarin kiinnitys telineeseen on napakempi ja myöskin näppäimien tuntuma on jotenkin laadukkaampi. Vähällä rahalla ei tietty kaikkea voi saada.
Sykemittari siinä on toiminut mainiosti, joten ei valittamista, kun eihän tuolla rahalla tahdo saada oikein sykemittariakaan.
Siitä ekasta mittarista alkoi olemaan jo riesaakin, ennen kuin kerkesin 'kylille' saakka, valo ei toiminut aina kuin välähdyksen ja kello alkoi sekoilemaan, välillä kävi todella hitaasti, ne pisteetkin vilkkuivat todella hitaasti, sekä tietty jäi ajastaan, mutta välillä kävi sitten aikaa kiinni, eikä se alle +15C lämpötilassakaan meinannut pelata täysin, joten kun tarjoutui mahdollisuus käydä liikkeessä, niin tokihan hyödynsin mahdollisuuden.
Oireet viittasi yhä enemmän yksilövikaan ja tarkemmin kylmäjuotoksiin.
Oireet viittasi yhä enemmän yksilövikaan ja tarkemmin kylmäjuotoksiin.
Tämä toinen yksilö ei kyllä tykkää viileästä sen enempää. Kävin 32 kilsan lenkillä gps mukana ja tuo uusi Karhu näytti matkaksi vähän reilut 20km, nollaa näytti aika usein.
Lämpötila päivällä oli +11C reippaasta auringonpaisteesta huolimatta. Toivottavasti kello pysyy ajassaan paremmin.
Harmillinen ominaisuus, tuote olisi muutoin aivan erinomainen, mutta ei se Suomen kesässä aina toimi tuollaisella ominaisuudella. +15C kelissäkin tulee vielä vähän huteja, mutta siitä kun lämpenee, niin aika tarkasti GPS:n kanssa saman matkan mittaa.
Sykemittariksi itse tuon ostin ja siinä se tuntuu toimivan, joten ei tuo nyt paljoa harmita, mutta kivahan se olisi ollut jos olisi gps:n voinut jättää pois lenkeiltä. Lämpiminä kesäpäivinä jos käy lenkillä, niin siinä tuo kai on ihan moitteeton laite. Itse ajan ympäri vuoden, säässä kuin säässä, tai no, en -40C pakkasella kumminkaan, mekaaninen matkamittari olisi mulle se paras.
edit: Olipas raikas lämpötila päivällä, +4C lenkille lähdettäessä ja +6C kun tulin takaisin lenkiltä, Karhu mittari näytti 0km/h suurimman osan ajasta, ei ole tehty tätä Suomen kesää ajatellen ilmeisestikkään, no sykkeet siitä näki joten ajoi asiansa :D
Sellainenkin ominaisuus näkyy olevan, että nettitikun (3g) läheisyys aiheuttaa mittariyksiköön häiriötä siten, että nopeus tai syke saattaa olla erittäin korkeassa lukuarvossa hetken aikaa.
Tämä on hyvä niiden tietää, joilla on tangossa älylaitteelle paikka, jos mittarin tällää siihen viereen, niin voipi sekoilla.
Edit: +12C, 48km maastopyöränpäällä ja mittarin mielestä vain 32km, liian kylmää, joten välillä paloi 0.0km/h taulussa vaikka liikettä aivan selvästi olikin.
Niilo Gardajärvi
14.07.2016, 20.32
Ostin laitteen ku halvalla sai 15e. Anturi tuntuu olevan jumalattoman tarkka missä kulmassa ja mistä kohtaa magneetti sitä viistää. Ensiksi magneetti jotakuinkin osui anturiin, mutta mittariin ei tullut mitään lukemaa. Sitten kun vauhdin pudotti mateluksi niin mittariin tuli jo lukemia, muttei sellaisia mitä vauhti olisi edellyttänyt vaan luokkaa 150km/h.
Sitten anturin siirto haarukassa aavistuksen ylemmäs eli magneetti viisti anturia vähän alempaa ja johan alkoi mittarissa nopeusnäyttämä olemaan aika lähellä totuutta.
Jatketaan testaamista.
Niilo Gardajärvi
18.07.2016, 06.11
30km:n testilenkillä nopeusmittari toimi moitteetta. Sykemittari sen sijaan näytti välillä ihan omia lukemiaan ja välillä ei näyttänyt mitään.
Maksoin mittarista Anttilan alesta 15e. Nyt hintana näyttäis olevan 25e josta saa APP2016 koodilla 2,5 egee pois.
https://kainopein.files.wordpress.com/2016/07/karhu1.jpg
Jotain jutuntynkää mittarin testailusta https://kainopein.wordpress.com/tekniikka-apaja/karhu-nopeusmittari-sykemittari-fillariin/
Onkohan tuossa karhun mittarissa kokonais kilsoja laisinkaan?? Paketin mukaan ei ainakaan ollu mukamas.
Niilo Gardajärvi
13.10.2016, 00.39
Tossa kuva C014 mallin paketista ja tästä mallista kokonaismatka löytyy. Mallejahan on useampia eli muista malleista en tiedä.
https://kainopein.files.wordpress.com/2016/10/karhu5.jpg
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.