Näytä tavallinen näkymä : 2015 uutuuksia
Concorde
27.02.2014, 13.43
Ensi vuosi tulee joka vuosi vähän aiemmin...
Shimano XTR 2015 (http://www.26in.fr/news/28106-shimano-2015-xtr-premires-images.html)
Pyöräpummi
03.03.2014, 18.53
http://www.velochannel.com/shimano-2015-part-1-3342
ROAD – RX830
New disc brake wheels for road, using well known technology at Shimano by mixing carbon and aluminum for rims. Aluminum reinforced with carbon for those 30 mm rims Tubeless compatible. Hubs are Ultegra level and use CenterLock standard for fixing the brake rotors.
http://www.velochannel.com/wp-content/uploads/WH1.jpg
http://www.velochannel.com/wp-content/uploads/WH2.jpg
http://www.velochannel.com/wp-content/uploads/WH3.jpg
7-Speed Sram XO1 DH (http://www.vitalmtb.com/product/feature/First-Look-SRAMs-7-Speed-X01-DH-Drivetrain-Takes-Downhill-Gearing-to-the-Next-Level,226)
http://p.vitalmtb.com/photos/stories/2014/03/04/max_SRAM_X01_DH_First_Look_455762.jpg?1393934246
mehukatti
04.03.2014, 20.27
SRAM:lta puskee uusia innovaatioita siinä missä Shimano on pudonnut kärryiltä jo kauan sitten, eikä 2015 XTR näytä tuovan mitään parannusta asiaan.
Pyöräpummi
04.03.2014, 20.44
SRAM:lta puskee uusia innovaatioita siinä missä Shimano on pudonnut kärryiltä jo kauan sitten, eikä 2015 XTR näytä tuovan mitään parannusta asiaan.
Voi se näinkin olla, jos luotetaan selvänäkemiseen ja toiveajatteluun. Shimanolla on media embargo ja koko sarjoista on hyvin vähän tietoa vieläkään.
On kuitenkaan vaikea kuvitella että MTB Di2:n esittely olisi kärryiltä putoamista!
On myös vaikea kuvitella että se olisi teknistä ylivoimaa että sitä sähkösarjaa ei ole vielä kuulunut.
Niin kuin olen jo monesti sanonut niin todella toivon että SRAM pystyisi tuomaan sähkärit mahdollisimman nopeasti markkinoille. Se olisi sekä teknisesti mielenkiintoista että lisäisi kilpailua.
El-Carpaso
04.03.2014, 20.53
Siis lanseerasko sram nyt tosissaan 15 vuotta vanhan konseptin uutena juttuna?
mehukatti
04.03.2014, 21.21
Siis lanseerasko sram nyt tosissaan 15 vuotta vanhan konseptin uutena juttuna?
Eli sun mielestä mitä enempi vaihteita, sitä parempi? No, sun kaltaisia varten Shimano on kai tehnyt sen 3x11 setupin. 33 vaihdetta - WAU!
El-Carpaso
04.03.2014, 21.26
Eli sun mielestä mitä enempi vaihteita, sitä parempi? No, sun kaltaisia varten Shimano on kai tehnyt sen 3x11 setupin. 33 vaihdetta - WAU!
Eiku hyvä, loukkaanu vaan.
Lähinnä se, että 7 vaihdetta on oikeesti todella vanha juttu. Yks eturatas DH ruoskassa on myös kuolettavan vanha juttu. Mun ikivanhassa DH:ssa on 9 vaihdetta takana ja 1 edessä. Mä en nyt jotenki näe mikä tässä systeemissä on ihmeellistä. Tietenki high end osat + hiilikuitua ikivanhaan konseptiin plus jäätävä hintalappu päälle ni on siistii.
XX1 oli viel aika siisti idea mut tätä mä en vaan tajua. En sit mitenkään.
Ehkä ne tuo maantielle seuraavaks hiilikuituset kitkavaihtajat...
pelichio
04.03.2014, 23.04
Narrow wide meininki vaihtajan rissoissa on ainakin uusi juttu?
mhelander
04.03.2014, 23.06
XX1:ssä jo...
Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk
Onhan Shimanolla ollu jo kauan 7-speed:
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/12/Santa-Cruz-V10-Greg-Minaar-replica-downhill-mountain-bike7-600x450.jpg
Tai sitten 5-speed:
http://ep1.pinkbike.org/p4pb8481380/p4pb8481380.jpg
Saa ihan itte valita.
Lähinnä se, että 7 vaihdetta on oikeesti todella vanha juttu. Yks eturatas DH ruoskassa on myös kuolettavan vanha juttu. Mun ikivanhassa DH:ssa on 9 vaihdetta takana ja 1 edessä. Mä en nyt jotenki näe mikä tässä systeemissä on ihmeellistä. Tietenki high end osat + hiilikuitua ikivanhaan konseptiin plus jäätävä hintalappu päälle ni on siistii.
Promovideota katsoessa yksi kysymys palasi aina vaan uudestaan mieleen. Onko Yhdysvalloissa (tai maailmanlaajuisesti) oikeasti näin iso DH-skene, että tällaisille palikoille löytyy markkinat? Tietysti jonkun verran tässä kierrätetään XX1-tietotaitoa ja -komponentteja mutta siitä huolimatta, ei tuollaisten uusien vaihtajien, vaihtajavipuen ja pakkojen valmistus ihan ilmaista lystiä ole. Vaikka tuote olisikin downgreidattu edeltäjästään.
http://www.youtube.com/watch?v=SxG0PrPCe9c
Onko se ydinajatus sitten tuossa videon lopussa. "XX1:n avulla on menestytty XC:ssä ja endurossa, nyt on DH:n vuoro." Eli toisin sanoen, vallataan markkina ennen kuin kilpailija tajuaa että nyt pitää keksiä pyörä uudelleen.
El-Carpaso
05.03.2014, 00.59
Jenkithän ajaa DH ruoskilla polkuja jotka on täällä päin verrattavissa hiekkateihin vaativuusasteeltaan. Oletettavasti DH pyöriä menee siellä kohtuu paljon
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Itse asiassa Shimano päivitti DH (ja samalla FR) sarjat ensimmäisenä – Zee ja Saint. Sramilla tämä on ensimmäinen yhden eturattaan DH-systeemi.
Pyöräpummi
12.03.2014, 00.50
11-speed 105 tulossa! Shimano rules cycling world!:D
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS1PxQNfp50SN_6NPvb4XdRD9cTcMNMt 7QCJ4K7amdpShaADbQ7
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS8rzPJrOlJs-VT6B4d6nL8Gntlgjofd-pqq6wPKwEMRor5gk3J
Snowdog85
12.03.2014, 08.57
XO1 saa käyta 7 ja 10 speedina. riipu kumpa trikkeri käyta. Ittele on tehnu kyll mieltä 7speed pakka dh pyörä jo kaua..
Verska-Vesa
12.03.2014, 10.41
XO1 saa käyta 7 ja 10 speedina.riipu kumpa trikkeri käyta.
En ole varma, mutta kai niissä vaihtajissa on myös eri vetosuhde. Luulisin että X01 DH 7-vaihteisessa ehkä sama vetosuhde kuin XX1 11-vaihteisessa, kun pakan spacing (siis se kuinka kaukana takarattaa on toisistaan) ilmeisesti on myös sama näissä.
X01 DH 10-vaihteisessa taas sama vetosuhde kuin muissakin Sramin 10-systeemeissä.
Ittele on tehnu kyll mieltä 7speed pakka dh pyörä jo kaua..
Mulla on ollut semmoinen jo kauan aikaa!
Normaalista, tai siis vanhanaikaisesta, 9-pakasta kun ottaa kaksi isointa ratasta pois ja korvaa jostain muusta pakasta nyysityillä spacereilla, saa tämmöisen cutting edge, state of the art, uusista uusimman 7-speed DH-vaihteiston.
Toki vaihtajan L-rajoitusruuvia täytyy kanssa ruuvata reilusti kireämmälle jottei vahingossa vaihda suurimman rattaan yli.
MacGyver
30.03.2014, 12.09
Rokspoksilta upside down keulaa (http://reviews.mtbr.com/spy-shots-new-inverted-rockshox-rs-1-fork).
http://rcdn.mtbr.com/wp-content/uploads/2014/03/RockShox_RS1_SpyShots.jpg
Pyöräpummi
31.03.2014, 14.27
The big news is that Shimano has now expanded hydraulic disc technology to work with a mechanical drivetrain rather than the Di2-only previous components. This has been achieved by the company introducing the ST-RS685, a new dual-control lever that houses 11-speed shifting internals alongside the guts of Shimano's hydraulic brake. The 11-speed shifter can be paired with the drivetrain of Shimano’s Dura-Ace and Ultegra mechanical groups as well as this latest version of 105.
Both the ST-RS685 shifter and the new BR-RS785 hydraulic disc brake will remain a non-series component, meaning they won't belong to a particular product group such as Ultegra or Dura-Ace.
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2014/03/27/1395917412046-l8uyl97p2bg8-357-70.jpg
Shimanon hydraulinen maantiekahva on muotoilultaan aika onnistunut. 11-vauhtinen 105 näkyy myös Shimanon Euroopan sivuilla. Jos toimivuus on sama kuin D-A:lla ja Ultegralla, niin siinä on kyllä hinta-laatusuhde kohdallaan.
Vaimon maantiepyörä tulee saamaan tuon 5800 11 spd osasarjan heti kun moinen on tilattavissa. Toivottavasti hinnoittelu on linjassa vrt. 6700 ja 6800.
Vaimon maantiepyörä tulee saamaan tuon 5800 11 spd osasarjan heti kun moinen on tilattavissa. Toivottavasti hinnoittelu on linjassa vrt. 6700 ja 6800.
Jos ois vaikkapa Ksyrium Elite kiekot, jotka on tällä hetkellä 5700 sarjan 10 lehtisellä pakalla, niin meneekö samalle kiekolle 11-lehtinen pakka vai joutuuko vaihtamaan kiekot? Entäs kaffat, toimiiko vanhoilla kaffoilla uudet vaihtajat?
Kiekoista vähintään kasettirunko vaihtoon ja kahvoista luonnollisesti ainakin takakaffa vaihtoon. Etuvaihtajasta en tiedä onko vetosuhde sama 5700 / 5800.
Pyöräpummi
31.03.2014, 23.43
Jos ois vaikkapa Ksyrium Elite kiekot, jotka on tällä hetkellä 5700 sarjan 10 lehtisellä pakalla, niin meneekö samalle kiekolle 11-lehtinen pakka vai joutuuko vaihtamaan kiekot? Entäs kaffat, toimiiko vanhoilla kaffoilla uudet vaihtajat?
Ksyrium Elite -kiekkoihin voi laittaa suoraan 11-lehtisen pakan.
Siinä kuitenkin on aavistuksen verran eroa ideaaliin, jolla käytännössä ei ole merkitystä.
5700 ja 5800 -sarjojen kahvat eikä vaihtajat ole yhteensopivia.
Nuutisaari
31.03.2014, 23.57
Ymmärrän non-series kahvan noin yleensä, mutta sama mek/hydr kahva 105, ultegra ja D-A sarjaan? Riitelee mielestäni vähän kun ei ole kokonaista osasarjaa olemassa. Haluaisin itse kuitenkin että lukee D-A kahvassa jos kaikki muut osat on samaa. Ei kai se nyt niin hankalaa olisi ollut tehdä kaikkiin sarjoihin omat kahvaparinsa...
Juha Jokila
01.04.2014, 00.42
^ Kirjota se hintalappu ite siihen non-series kahvaan tai sitten vetelet dremelillä tekstit pois lopuistakin ja kerrot kaikille ihmettelijöille, että olet factory test driver.
Mahtaako 5800 kampisetti toimia 5700-105/R565- pyörässä? Voisin päivittää kammet tuon laajemman ratasvalikoiman takia, kun nykyiset eturattat on tien päässä. Nyt edessä siis shimano press fit ja 105 5700 vaihtaja ja R565 34/50. 36/52 5800 tilalle?
Ymmärrän non-series kahvan noin yleensä, mutta sama mek/hydr kahva 105, ultegra ja D-A sarjaan? Riitelee mielestäni vähän kun ei ole kokonaista osasarjaa olemassa. Haluaisin itse kuitenkin että lukee D-A kahvassa jos kaikki muut osat on samaa. Ei kai se nyt niin hankalaa olisi ollut tehdä kaikkiin sarjoihin omat kahvaparinsa...Ymmärsin tuon uutisen perusteella, että vain tuo hydraulinen kahva on non-series. Eiköhän ne mekaaniset kilkkeet ole jatkossakin kaikissa sarjoissa omansa.
2015 RockShox Monarch & Monarch Plus DebonAir... (http://enduro-mtb.com/en/first-ride-rockshox-monarch-monarch-plus-debonair-2015/)
http://www.pinkbike.com/news/fox-36-2015-34-32-first-look.html
Hauki (http://www.sram.com/rockshox/products/pike-rct3) saa arvoisensa vastustajan?
Pitäisikö jo aloittaa uusi topic uudelle rengaskokostandardille, 27,5+ :D:rolleyes:
Eli kehämitta normi 650b, mutta leveys 2,8". Rocky Mountainilla jotain jo mielessä
http://enduro-mtb.com/en/spotted-at-sea-otter-rocky-mountain-sherpa-concept-bike/
Salsa Bucksaw: http://singletrackworld.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2014/04/Bucksaw2-640x389.jpg
sakuvaan
02.05.2014, 18.04
lompsis.
X1 1x11
http://enduro-mtb.com/en/1x11-for-everyone-sram-introduces-new-x1-drivetrain/
HuhtisMTB
02.05.2014, 18.45
Tuo X1 kyllä näyttää kaikin puolin hyvälle ja kun varmasti hintakin on kohillaan sakemanneilla niin...
Sent from my GT-S5570 using Tapatalk 2
lompsis.
X1 1x11
Samasta aiheesta myös pinkbikessa (http://www.pinkbike.com/news/sram-x1-drivetrain-first-ride.html)
Ei gripparia... :/ Voikohan takavaihtajaa parittaa X01-gripparin kanssa..?
sakuvaan
02.05.2014, 19.57
Miksei voisi, pakka ja vaihtaja on samanlaisia
sakuvaan
05.05.2014, 22.41
Mondrakerilta hiilari foxy.
http://www.mondraker.com/14/imagenes/foxy-carbon/bikes/foxy-carbon-xr-del.jpg
Pitäisikö jo aloittaa uusi topic uudelle rengaskokostandardille, 27,5+ :D:rolleyes:
Eli kehämitta normi 650b, mutta leveys 2,8". Rocky Mountainilla jotain jo mielessä
http://enduro-mtb.com/en/spotted-at-...-concept-bike/ (http://enduro-mtb.com/en/spotted-at-sea-otter-rocky-mountain-sherpa-concept-bike/)
Takarenkaaksi tuomonen ja eteen normi 29 niin vois olla aika kova vekotin.
Concorde
06.05.2014, 23.16
https://www.elektrofahrrad24.de/sites/default/files/imagecache/product/produkte/ktm/2015-ktm-macina-lycan-27-gps-plus.jpg
Sähkökottarainen: 2015 KTM Macina Lycan 27 GPS+ (https://www.elektrofahrrad24.de/2015-e-bike-ktm-macina-lycan-27-gps)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/p350x350/10365802_752759361436066_1659004520433933218_n.jpg
Roselta tulossa läksiä!
http://www.bikerumor.com/2014/05/19/new-cane-creek-double-barrel-inline-brings-twin-tube-tech-to-trail-bikes-everywhere/
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/05/Cane-Creek-Double-Barrel-Inline-mountain-bike-air-shock-tech01-600x398.jpg
http://www.chainreactionhub.com/mtb/1404-vitus-bikes-new-suspension-platform-released-for-2015
ei helvetti campa minkä teit.
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/05/2015-Campagnolo-Super-Record-mechanical-road-bike-cranksets2.jpg
tuleva, kamalan näköinen super record kampi. eikä taatusti käy yhtä rumat shimppa rattaat.
Mutta jospa siellä jossakin kampien sisällä kuitenkin luuraa se C-palstahörhöjen paljon mainostama sielu kaikesta huolimatta... :)
tuleva, kamalan näköinen super record kampi. eikä taatusti käy yhtä rumat shimppa rattaat.
Onhan noissa sentään tiettyä italialaista arvokkuutta. Viimeistään sitten kun laittaa ne vierekkäin minkän tahansa viime aikoina julkaistun ja Shimano-leimalla varustetun kampisetin kanssa.
Pyöräpummi
30.05.2014, 21.14
Kuvista päätellen Campyn X-varsikuvio on leveämmällä kuin Shimanolla. Todennäköisesti se johtuu siitä että rattaat vähemmän vääntöjäykkinä eivät siedä yhtä pitkää tukematonta jännettä.
Mielenkiintoista on myös se että on kaksi erillistä pulttikehää. Yhteensä pultteja on kahdeksan.
http://www.teamsky.com/article/0,27290,17546_9329708,00.html
Uusi Dogma, päästiin eroon niistä kikkuroista haarukoista...
Tuo uusi Dogma ei ole hullumman näköinen, ei ollenkaan.
XTR Di2 (M9050) - Synchro shift - one shifter for both derailleurs
https://www.youtube.com/watch?v=lZGuwhSLcJU&feature=youtu.be
http://www.teamsky.com/article/0,27290,17546_9329708,00.html
Uusi Dogma, päästiin eroon niistä kikkuroista haarukoista...
Ei tuo haarukka kyllä edelleenkään kovin suoralta näytä. Hieno pyörä anyway.
Uutta Orangea, Hopea, Schwalbea: http://enduro-mtb.com/en/exclusive-new-products-in-the-ews-scotland-pits/
Mielenkiintoista on myös se että on kaksi erillistä pulttikehää. Yhteensä pultteja on kahdeksan.
Saa campa-pullukoille sopivan mummiksen ilman kompaktikampia. Voi olla ässä juttu.
Pultteja on enemmän, mutta ne on lyhyempiä ja integroidut mutterit myös. Iso ratas on kevyempi. Ei tuosta välttämättä montaa grammaa tule takkiin.
https://www.elektrofahrrad24.de/sites/default/files/imagecache/product/produkte/ktm/2015-ktm-macina-lycan-27-gps-plus.jpg
Sähkökottarainen: 2015 KTM Macina Lycan 27 GPS+ (https://www.elektrofahrrad24.de/2015-e-bike-ktm-macina-lycan-27-gps)
Mulle ei vain aukea mikä tälläisten vehkeitten tarkoitus on?
Mulle ei vain aukea mikä tälläisten vehkeitten tarkoitus on?
Ei ihme, sillä Suomi on pyöräilyn pieni marginaali. Mee maailmalle ja avaa silmät. Tuo kiinnostaa esimerkiksi Keski-Euroopassa asuvia varakkaita Saksalaisia, koska Keski-Euroopassa on helvetisti enemmän kiinnostavaa maastoa, kuin täällä ja se maasto on yleensä vinossa.
Tulee mieleen vanha Fillarifoorumin tunnuslause: "Mitä minä en tarvitse, sitä eivät muutkaan voi tarvita."
Bongasin muuten viime viikolla vastaavan (ei ollut Kottarainen) mäkisestä Pohjois-Italian rantakaupungista. Siinä oli kaksipaikkainen lastenvaunu perässä. Itsehän en apumoottoria lastenvaunun vetämiseen tarvitse edes Dolomiiteillä, koska olen niin vitun kova tyyppi, mutta näin kyllä että muutamat muut tarvitsivat.
Tuo kiinnostaa esimerkiksi Keski-Euroopassa asuvia varakkaita Saksalaisia, koska Keski-Euroopassa on helvetisti enemmän kiinnostavaa maastoa, kuin täällä ja se maasto on yleensä vinossa.
Just noin minäkin asian olen pähkäillyt...
Sitten joskus, kun en ole enää Nairo Quintanan kunnossa ja mitoissa :D:rolleyes:, voisin ihan hyvin kuvitella omistavani tuollaisen eMaastopyörän, jos se tuo lisää vuosia haahuilla Keski-Euroopan vuorilla.
Viikko sitten näin ensimmäisen Cube Stereo Hybrid 140 Pron livenä Sveitsissä ja ei se näyttänyt yhtään nololta. Ukkeli sanoi maksaneensa masiinasta jotain 4500 chf:n pintaan.
ei helvetti campa minkä teit.
Huomasitteko muuten, että kampi ei ole symmetrinen, kuten Shimanoissa. Kai ne Italiassakin osaa siis vielä kehittää omia juttuja.
Ei ihme, sillä Suomi on pyöräilyn pieni marginaali. Mee maailmalle ja avaa silmät. Tuo kiinnostaa esimerkiksi Keski-Euroopassa asuvia varakkaita Saksalaisia, koska Keski-Euroopassa on helvetisti enemmän kiinnostavaa maastoa, kuin täällä ja se maasto on yleensä vinossa.
Tulee mieleen vanha Fillarifoorumin tunnuslause: "Mitä minä en tarvitse, sitä eivät muutkaan voi tarvita."
Bongasin muuten viime viikolla vastaavan (ei ollut Kottarainen) mäkisestä Pohjois-Italian rantakaupungista. Siinä oli kaksipaikkainen lastenvaunu perässä. Itsehän en apumoottoria lastenvaunun vetämiseen tarvitse edes Dolomiiteillä, koska olen niin vitun kova tyyppi, mutta näin kyllä että muutamat muut tarvitsivat.
Lähinnä eikö pyöräilyn suola ole juuri siinä, että lihasvoimalla mennään tasaisella sekä vähän vinomassa maastossa.
Vähän sama kuin lisättäisiin moottoripyöriin polkimet.
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
maalinni
02.06.2014, 12.33
Lähinnä eikö pyöräilyn suola ole juuri siinä, että lihasvoimalla mennään tasaisella sekä vähän vinomassa maastossa.
Vähän sama kuin lisättäisiin moottoripyöriin polkimet.
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Samaa mieltä. Noita voisi ihan rehellisesti kutsua moottoripyöriksi, joilla ei ole mitään tekemistä polkupyörien kanssa.
El-Carpaso
02.06.2014, 13.19
Mä ymmärrän sähkömoottorit hyötylaitteissa kuten rahtipyörissä täysin. Kyse on kuitenkin hyödyn maksimoinnista. Sähköinen maastopyörä toisaalta tuntuu vähän oudolta, mutta ehkä pointti on juurikin maisemien katseluväline. Eikai kukaan itseään kunnioittava maastopyöräilijä tuollaista käyttäisi (kuntoilu on kuitenkin yksi maastofiloilun parhaista puolista) mutta just jotku koskaan elämässään kymmentä askelta enempää ottaneet pamput kyllä saattaa tykätä.
mehukatti
02.06.2014, 13.32
Kyllähän tollanen voi olla hyvä huonokuntoisille, jotka haluu kokea vauhdin hurmaa maastossa. Kovan vauhdin ylläpitäminen varsinkin teknisessä maastossa vaatii todella hyvää kuntoa ja kaikilla ei oo aikaa tai kiinnostusta käyttää suurta osaa vapaa-ajasta urheiluun. Normaali kävely/hölkkävauhtinen maastopyöräily ei oo läheskään niin hauskaa kun kovaa tykittäminen. Toinen käyttökohde mitä Dirt Magazinessakin sanottiin on se, että saa mahollisimman paljon alamäkiruneja, jos on mäki, mutta ei hissiä. Eli pääsee nopeesti ja kevyesti takas mäen päälle.
Sähköinen maastopyörä toisaalta tuntuu vähän oudolta, mutta ehkä pointti on juurikin maisemien katseluväline. Eikai kukaan itseään kunnioittava maastopyöräilijä tuollaista käyttäisi
Ihmeellistä lukea, kuinka ihmiset kieltäytyvät ymmärtämästä, että maastopyöräily voi olla toisenlaistakin, kuin Suomessa. Jotkut hyvänkuntoiset maastopyöräilijät maailmalla harrastavat sitä alamäkipainotteisesti ja sähköavustuksella hissin käyttöä pystytään välttämään (kuten Mehukatti mainitsikin jo).
Lähinnä eikö pyöräilyn suola ole juuri siinä, että lihasvoimalla mennään tasaisella sekä vähän vinomassa maastossa.
Vähän sama kuin lisättäisiin moottoripyöriin polkimet.
"Mitä minä en tarvitse, sitä eivät muutkaan voi tarvita."
Concorde
02.06.2014, 15.10
Noita voisi ihan rehellisesti kutsua moottoripyöriksi
Moottoripolkupyörä, eli mopo? Tosin sähköavusteinen fillari taitaa olla ihan oma kulkupelilajinsa esim TLL:n suhteen.
El-Carpaso
02.06.2014, 15.26
Ihmeellistä lukea, kuinka ihmiset kieltäytyvät ymmärtämästä, että maastopyöräily voi olla toisenlaistakin, kuin Suomessa. Jotkut hyvänkuntoiset maastopyöräilijät maailmalla harrastavat sitä alamäkipainotteisesti ja sähköavustuksella hissin käyttöä pystytään välttämään (kuten Mehukatti mainitsikin jo).
Mut eiks tota samaa vois tehdä motocross pyörällä?
(disclaimerina et en mä kyl oikeen DH fillareitakaan tajua ku niillä just ei pääse ylämäkeen...)
Mut eiks tota samaa vois tehdä motocross pyörällä?
Luovuta jo. Et vaikuta järin älykkäältä juuri nyt.
Luovuta jo. Et vaikuta järin älykkäältä juuri nyt.
Minusta taas nämä sähköpyörän käyttäjät eivät vaikuta kovin älykkäiltä. Eräänlaista itsensä puijaamista. :)
Lähetetty minun GT-I9100 laitteesta Tapatalkilla
Kiovan Dynamo
02.06.2014, 17.47
Kuten tuolla aiemmin jo kirjuutettinkin, niin viikko jossain Ötztalin laaksossa saattaisi avata perusfoorumipyöräilijän silmiä. Tämmönen perus 4,5 W/kg -kaveri hyytyy aika nopeasti, kun pitää aina nousta tuhat metriä ylöspäin, että pääsee parraille poluille. Tottakai oikeasti hyväkuntoinen internet-pyöräilijä vasta harkitsee siinä vaiheessa pitäiskö heittää pienemmälle eturattaalle, mutta minut pisti kyllä harkitsemaan jo kovasti sähkömoottoria.
Olishan se noissa oloissa aika unelma, kun vedättelisi niille yläosan poluille ensin avustettuna ja saisi pari tuntia enempi tehokasta peliaikaa ja jalkoja trailien tykittämiseen omilla voimilla.
Pohjanmaallahan se on ihan sama, kun aina ei edes tiedä, kumpaan suuntaan hiihtohissin pitäisi pyöriä.
Eilen pyörin R-tekin parkkiksella tommosella sähkö cubella. Ihan hauska vehjehän se oli. Paras oli salainen tunkkausnappi, mitä painamalla pyörä ruovitti eteenpäin ilman polkemista. Piti vaan roikkua kahvoissa kiinni, kun pyörä lähti kiipiämään ylös pitkin talon seinää. Kovin korkeelle en uskaltanu nousta, kun en osannu peruuttaa hallitusti alas. Myöhemmin selvis, että eihän siinä pakkia ollukkaan, mutta sen saa tilattua Saksasta beta-versiona vielä tosin.
http://www.pinarello.com/en/bike-2015/road/dogma-f8/956-pos-red
Dogma f8 ja 2015 Super Record, kelpais mulle....
Concorde
04.06.2014, 15.50
Norco Treshold 2015
http://road.cc/sites/default/files/imagecache/galleria_900_nocrop/images/Norco%20Threshold%20cyclocross%20bike%20updated%20 for%202105/norco%20threshold.jpg
http://road.cc/content/news/120066-norco-threshold-disc-equipped-cyclocross-bike-updated-2015
Cannondale F-Si
http://www.cannondale.com/fin/fsi
Siisti on, mutta silti ei harmita että ostin f29:n.
http://www.pinarello.com/en/bike-2015/road/dogma-f8/956-pos-red
Dogma f8 ja 2015 Super Record, kelpais mulle....
On kyllä veistoksellinen pyörä. Kelpaisi minullekin.
idänihme
05.06.2014, 15.29
Ekalta sivulta tuli mieleen että miksi kuitu+alu shimanon levarikiekkoihin? Eikös tuo alumiinin käyttämisen idea (high end vannejarrukiekoissa) ole lähinnä jarrulämmön tehokkaampi pisto?
http://www.pinarello.com/en/bike-2015/road/dogma-f8/956-pos-red
Dogma f8 ja 2015 Super Record, kelpais mulle....
Pyörä on muuten hieno, mutta tuo kampisetti on edelleen susiruma - tai susiruma on vielä suht lievä ilmaisu tuostä tönköstä limpusta...
Specialized Diverge (http://www.bikeradar.com/road/news/article/specialized-diverge-gravel-bike-launching-soon-41309/)...
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2014/06/09/1402341230446-revq15j0rfz8-800-75.jpg
Concorde
17.06.2014, 09.46
Kotarin Myroon LTD 2015
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10256960_296527497175951_3132594567401200093_n.jpg
lisää tuolta (http://www.shop.flidistribution.co.uk/p/2015-ktm-myroon-ltd-edition?pp=12)
Ninerilta hiilaricrossari BSB (http://www.ninerbikes.com/BSB9RDO). Aika hieno, niinkuin Ninerit ylipäätäänkin:
https://s3.amazonaws.com/NinerBikes/Bike_BSB9RDO/BSB9RDO_1_960x540.jpg
Topic on siinä mielessä kiusallinen, ettei mitään todellista uutta ole tulossa vuodelle 2015 eikä ilmeisesti pidemmälläkään aikavälillä. Nyt esitellyt tuotteet ovat enempikin taideteollista kikkailua. Pyörä on jo keksitty ja pyöreää on aika vaikeaa enää parantaa. Muotivirtausten mukana näyttävät tehtaat menevän.
Stanin uudet vanteet on ainakin uuden muotivirtauksen häivähdys, jos ei merkittävä uutinen: http://www.pinkbike.com/news/stans-notubes-re-invents-the-clincher-mountain-bike-rim.html
http://enduro-mtb.com/en/exclusive-looking-inside-schwalbes-procore-dual-chamber-tire-system/
Schwalben uus tsydemi tulossa ens vuodelle. Joku pellepeloton saksanmaalla on jo tehny saman ghettona:
http://www.mtb-news.de/news/2014/06/26/nie-wieder-platte-reifen-das-doppelkammersystem-zum-selbst-bauen/
Onnistuiskohan sama halvalla tuubirenkaalla?
Concorde
02.07.2014, 00.11
Lisää 15-kesän kottaraisia: Sähköläski, Kuitu-Myroon rokkarin upside-down pumpulla ja Lycan:
https://www.facebook.com/BikeRadar/posts/10152104919696541
Ohiampuja
02.07.2014, 14.51
Kuten tuolla aiemmin jo kirjuutettinkin, niin viikko jossain Ötztalin laaksossa saattaisi avata perusfoorumipyöräilijän silmiä. Tämmönen perus 4,5 W/kg -kaveri hyytyy aika nopeasti, kun pitää aina nousta tuhat metriä ylöspäin, että pääsee parraille poluille. Tottakai oikeasti hyväkuntoinen internet-pyöräilijä vasta harkitsee siinä vaiheessa pitäiskö heittää pienemmälle eturattaalle, mutta minut pisti kyllä harkitsemaan jo kovasti sähkömoottoria.
Olen samaa mieltä. Ei tuollainen sähköavustettu fillari kilpaile kuin osittain omien reisien kanssa. Toinen kilpailija on hiihtohissi.
Ja siinä se olisikin oikein yliveto, mukavien alamäkien käyttö paranisi paljon kun ei tarvitse pelkkien hissien ympärillä pyöriä. :)
Onceagain
03.07.2014, 01.02
Uutta Trekkiä pukkaa maantielle... hieno peli! http://www.trekbikes.com/fi/fi/bikes/road/performance_race/emonda/
Concorde
03.07.2014, 11.01
^ onneks ei maksa kuin 13k€... aika hapokasta... ;)
Mutta hieno konkeli!
BMC:n välimallin 29" (http://reviews.mtbr.com/first-look-bmc-speedfox-trail-bike-130mm-travel-29er) näyttää potentiaaliselta normipolkuajoon, kun enduro on liikaa ja XC on myös liikaa.
Patterson
14.07.2014, 22.19
Tuolla paljon Spessun 2015 malleja. (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.632894403474366.1073741848.108750509222094&type=1)
http://www.specialized.com/us/en/bikes/2015-early-launch-bikes
Käsi ylös kenet 650B pyörät pääsi yllättämään ::yaw
substitute
16.07.2014, 02.00
http://www.bikerumor.com/2014/07/15/kona-esatto-morphs-into-endurance-road-bike-with-discs-plus-2015-road-and-cx-highlights/
Konalta parikin kiinnostavaa mallia meikäläisen silmään.
Viikate74
25.07.2014, 15.53
Bianchi julkistaa uuden TT/tri-pyörän huomenna Tourin aika-ajopäivänä. BianchiUSA:n Twitter tilin kansikuvassa olikin pientä teaseriä.
Aika laiha on tämän ketjun anti ja kohtapuoliin on jo vuosi 2015... Eikö mitään mullistavaa ole ensi kaudeksi??
Rickmaple
27.07.2014, 09.12
Swinleybikehub.com kirjoittaa: "A 2015 line up with no fat bike you say…think again, introducing the Mondraker Fat Bike – the Panzer. Pretty sure this bike would knock down and ride through anything. Haven ridden a few fat bikes around our trails in Swinley, the initial thoughts are is that at the same price point to other entry level Fat Bikes, the Panzer is coming in slightly lighter and more nimble feeling than say the On One or Charge." http://img.tapatalk.com/d/14/07/27/jy9ejapu.jpg
Viiden omistamani Look pyörän jälkeen tuntuu 1.kerran että mentiinkö nyt liian pitkälle:
Look 795 Aerolight:
http://youtu.be/oFK5zTE5l8Y
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/10245512_10152601115949228_2510316784020754762_n.j pg
Ei oikein nassahda vielä itselle tuo emäputken/stemmin seutu??? No antaa ajan kulua, jos vaikka kohta puoliin...
Tuossahan on emäputken seutu ja slouppaus hyvin lähellä lookin maastorunkoja.. Nitro-krossari? :D
Känyöniltä ensi kaudelle Dude CF hiilariläski..
http://fstatic3.mtb-news.de/f3/16/1673/1673231-7n8qb6wirboi-10570562_10152272810806795_1975241622571214665_n-large.jpg
LOOK muistuttaa jaguarin logoa (http://3.bp.blogspot.com/-bJoab36K2yg/URpdYKveB0I/AAAAAAAAGBQ/jB62TIsh2aM/s1600/jaguar-logo3.jpg).
Snowdog85
02.08.2014, 00.09
Carbon YT-Industries Tues! 27,5 kiekoil..
http://s27.postimg.org/bd1id3zwf/1673602_y1hdzn487z2h_yt_tues_cf_3_large.jpg (http://postimg.org/image/bd1id3zwf/)
http://www.mtb-news.de/news/2014/08/01/spyshots-yt-tues-275-carbon-erste-bilder-einer-test-session/
http://www.vitalmtb.com/product/feature/First-Look-Radical-New-2015-Specialized-S-Works-Demo-Carbon,271
siinä on ainaski painovoima-avusteisten päädystä uutta.
Aika jännä tälläinen uusi islantilainen joustohaarukka, Lauf (http://laufforks.com/).
http://laufforks.com/img/FullWhite.png
^ Onko toi lehtijousikeula sama vai eri kuin jo aiemmin..?
Vastaan itselleni että samalta vaikuttaa kuin vuosi sitten: http://www.bikerumor.com/2013/07/11/lauf-introduces-980-gram-trail-racer-29-leaf-spring-suspension-fork/
Tommoisenhan voisi hommata vaikka cycloon :)
Aika laiha on tämän ketjun anti ja kohtapuoliin on jo vuosi 2015... Eikö mitään mullistavaa ole ensi kaudeksi??
http://singletrackworld.com/2014/07/radon-unleashes-the-future-with-2015-models/
Mulle yksi tuollainen:
http://singletrackworld.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2014/07/RadonBikes_Skeen_2015-640x423.jpg
^ Jolalaadi-duu! Lux CF:n kilpailija, ihan hyvältä näyttää
^ Jolalaadi-duu! Lux CF:n kilpailija, ihan hyvältä näyttää
Ei taida tulla hiilikuitu versiota, näyttää Canyon Nerve 29 ja Giant Anthem 29 välimallilta. Hinta/laatu/paino suhde varmaan kohdallaan kuitenkin.
"The 2015 Skeen 100mm 29" coming soon. The weight for this weapon will start at 9.8Kg. We will deliver in September/Oktober 2014."
Jaah, luulin että olisi cuitua.. Radonin osakkeet laski just :) Toisaaöta varmaan sitäkin houkuttelevampi hinta varsinkin high end -palikoilla
Ei taida tulla hiilikuitu versiota...
Saksan Bike-lehden uutuuskatsauksen mukaan hiilariversio tulossa hieman myöhemmin.
Saksan Bike-lehden uutuuskatsauksen mukaan hiilariversio tulossa hieman myöhemmin.
Braaa
Eikös tämä vaikuta aika lupaavalta keksinnöltä?
http://www.bikerumor.com/2014/06/26/schwalbe-releases-more-details-on-revolutionary-dual-chamber-procore-tire-system/
Eikös tämä vaikuta aika lupaavalta keksinnöltä?
http://www.bikerumor.com/2014/06/26/schwalbe-releases-more-details-on-revolutionary-dual-chamber-procore-tire-system/
Öö kaksi venttiiliä samalla puolella kehää... Saattaa vispata
Tank Driver
09.08.2014, 20.03
Jos ne ois eri puolilla niin se toinenhan pullistaisi kumia ulospäin.
Öö kaksi venttiiliä samalla puolella kehää... Saattaa vispata
Eipä taida noilla maastorenkaiden ja vanteiden painolla nuo venttiilit paljon vispausta aiheuttaa...
Ookoo, kaksi samalla puolella ei haittoo, mutta entä sitten miten saa kaksi venttiiliä perinteiseen kehään? Porataanko lisää reikiä kehään iglunpajassa tai mitä näitä nyt on
"Schwalbe will be responsible for the production and marketing of the system that is expected to be compatible with conventional tyres and rims and weigh less than 200g."
Iglumies
09.08.2014, 22.30
Tuo tänne vaan.
Tuo tänne vaan.
Olen siellä tai olen neliö
Öö kaksi venttiiliä samalla puolella kehää... Saattaa vispata
OK, eli siis täysin epäonnistunut idea. Ja minä hölmö jo pähkäilin, että voisin vaikka hankkia kunhan kauppojen hyllyille läsähtää.
OK, eli siis täysin epäonnistunut idea. Ja minä hölmö jo pähkäilin, että voisin vaikka hankkia kunhan kauppojen hyllyille läsähtää.
En sanonut että vispaa, vaan sanoin että saattaa vispata. Joku sanoi että ei vispaa. Joku ei sanonut mitään. Joten, sepalus kiinni, kauppaan ostamaan ja raportoimaan, vispasiko. Veikkaan että vispaa vähän, mutta ei haittaa (vrt. vaikka tekee kipeää, niin ei haittaa). Edelleen mietin sitä, miten kaksi venttiiliä asennetaan normikiekkoon..
sakuvaan
10.08.2014, 16.15
En sanonut että vispaa, vaan sanoin että saattaa vispata. Joku sanoi että ei vispaa. Joku ei sanonut mitään. Joten, sepalus kiinni, kauppaan ostamaan ja raportoimaan, vispasiko. Veikkaan että vispaa vähän, mutta ei haittaa (vrt. vaikka tekee kipeää, niin ei haittaa). Edelleen mietin sitä, miten kaksi venttiiliä asennetaan normikiekkoon..
UST venttiili painaa ~10g, veikkaan että et huomaa mitään.
En usko, että ajossa huomaa mitään vispaamista. Mulla on maantiefilossa Campan Borat, jotka on melko kevyet. Melkein kaikilla tuubeilla tulee vähän pystyheittoa jos rengasta pukilla pyörittelee. Jos oikein kovaa kammista kelaa, niin fillari voi heilua kovastikin - ajossa ei kuitenkaan huomaa mitään vapinoita, ainakaan alle 70km/h vauhdeilla. Alpeilla en oo käyny, joten kovemmista vauhdeista en tiedä...mut tosiaan - eiku testaamaan. Tuon reiän poraamisen vaikutuksen vanteeseen jätän suosiolla innovaattoreille, kokeilen sitten kun ensimmäiset on muutaman tuhannen kilsaa noilla pyöritellyt :)
kuovipolku
10.08.2014, 17.23
Sisäleveydeltään 23-milliseen vanteen voisi kuvitella kestävän yhden venttiilinreiän lisää. Procore-sisurin paineeksi annetaan 4-6 baria, tubelessulkorenkaan 1 bar. Kehitysvaiheen ongelmaksi mainitaan renkaan siirtyminen ("walken") vanteella. Schwalbe arvioi systeemin olevan markkinoilla ensi vuoden alussa; hinnaksi (ilman ulkorengasta) tullee noin 150 euroa per pari.
PS Mulla ei ole teknistä mielikuvitusta, mutta ilmeisesti Schalben systeemissä sisurissa on normaali "oma" venttiili ja ulkorengasta varten venttiili joka lävistää sisurin?
PS Mulla ei ole teknistä mielikuvitusta, mutta ilmeisesti Schalben systeemissä sisurissa on normaali "oma" venttiili ja ulkorengasta varten venttiili joka lävistää sisurin?
Tuskin lävistää, koska sellainen olisi pirun hankala valmistaa. Veikkaan että ulomman kammion venttiilin päässä on joku letku tms adapteri, joka avaa ilmatien sisemmän kammion viereen.
Mutta mitenhän tuollaiseen laitetaan paineet, kun sisemmän kammion täyttäminen muuttaa ulomman kammion painetta ja päinvastoin. Tulee mieleen Rokkarin Dual Air-keulojen säätö.
Tuskin lävistää, koska sellainen olisi pirun hankala valmistaa. Veikkaan että ulomman kammion venttiilin päässä on joku letku tms adapteri, joka avaa ilmatien sisemmän kammion viereen.
http://www.vitalmtb.com/product/feature/Good-Riddance-Pinch-Flats-Introducing-Dual-Chamber-Tire-System-from-Schwalbe,219
http://www.vitalmtb.com/product/feature/Good-Riddance-Pinch-Flats-Introducing-Dual-Chamber-Tire-System-from-Schwalbe,219
Intresanttia. Ihan fiksun näköinen systeemi. Ei varmaan auta kuitenkaan jos tulee ulkokumiin sellainen reikä että pihisee ne pienetkin paineet pihalle, eli ei korvaa litkua
sakuvaan
11.08.2014, 13.27
Intresanttia. Ihan fiksun näköinen systeemi. Ei varmaan auta kuitenkaan jos tulee ulkokumiin sellainen reikä että pihisee ne pienetkin paineet pihalle, eli ei korvaa litkua
Ei ole tarkotuskaan, ideanahan on estää snakebitejä/estää burppailua.
Ei ole tarkotuskaan, ideanahan on estää snakebitejä/estää burppailua.
Niinpä. Kumpaa vastaan kannattaa mielummin suojautua, snakea/burbbia vai reikiintymistä, kas siinä pulma
Itse edelleen käyttäisin toista, jo olemassa olevaa konstia 100% suojautua snake bitesta – matalareunainen ZTR vanne ja paksureunalankainen ulkorengas. Sillä yhdistelmällä vanteen reuna ei pääse koskaan lyömään kumiin reikää, kun vastassa on ensin pehmustettu reunalanka. Myöskään bead lock ominaisuutta en tarvitse, kun käytän kevyitä sisureita myös ZTR vanteiden kanssa. Tällä tavalla olen huoletta kolistellut kivikoissa 0,9bar paineilla lähes 100kg yhdistelmäpainolla.
Mutta onhan tämä kätevä keksintö muille vanteille.:)
Hissitolppa
11.08.2014, 14.27
Niinpä. Kumpaa vastaan kannattaa mielummin suojautua, snakea/burbbia vai reikiintymistä, kas siinä pulma
Estääkö jokin lisäämästä litkua tuonne ulompaan?
Estääkö jokin lisäämästä litkua tuonne ulompaan?
Totta på totta, ei varmaankaan. Täydellinen ratkaisu kaikkeen (paitsi painon puolesta)
sakuvaan
11.08.2014, 14.31
Niinpä. Kumpaa vastaan kannattaa mielummin suojautua, snakea/burbbia vai reikiintymistä, kas siinä pulma
Wut.
Normisti litkut sisään, siellä on vaan se lisänakki suojaamassa, en usko hetkeäkään että noi EWS/DH kuskit olisivat ajaneet tuolla ilman litkuja, docbluet siellä varmasti on hölskyneet seassa.
Focus Cayo 2015 (http://youtu.be/dK4Pk1NuFm4?list=UUjkRarpsGXYXhCcHxBgS-3Q)
Commencalilta uusi Meta V4 lokakuussa. Varsin kilpailukykyinen hintakin näyttäisi olevan. Meta on myös käynyt laihdutuskuurin kehityksen aikana. Pätevän näköinen laite joka saattaisi olla jopa seuraava valintani.
http://www.commencal-store.co.uk/PBCPPlayer.asp?ID=1481782
Commencalilta uusi Meta V4 lokakuussa. Varsin kilpailukykyinen hintakin näyttäisi olevan. Meta on myös käynyt laihdutuskuurin kehityksen aikana. Pätevän näköinen laite joka saattaisi olla jopa seuraava valintani.
http://www.commencal-store.co.uk/PBCPPlayer.asp?ID=1481782Huh, nostaapa kuumetta. Vaikka yhtään ei uutta pyörää tarvitsisi...
Nukeproof:n 2015 mallit... (http://www.pinkbike.com/news/nukeproof-bikes-2015-first-look.html)
http://ep1.pinkbike.org/p5pb11303296/p5pb11303296.jpg
Ps. Joku muotipoliisi vois noitakin muistuttaa miten ne renkaan tekstit piti kohdistaa...
HuhtisMTB
17.08.2014, 00.57
Spessun sivuilla nyt kaikki 2015-mallit:http://specialized.com/us/en/bikes/mountain
Aivan loistavalle näyttää!!
TetedeCourse
20.08.2014, 10.03
Canyonin 2015 uutuudet:
http://www.canyon.com/_en/pure_cycling/launch2015/overview.html
Canyonin 2015 uutuudet:
http://www.canyon.com/_en/pure_cycling/launch2015/overview.html
Osa uutuuksista. Ei kaikki. Esim. läskipyörä Dude CF ja 29 Nervet uupuu.
Norco 2015 (http://www.bikeradar.com/news/article/norco-bicycles-2015-sight-range-and-more-42144/)...
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2014/08/20/1408536896857-m41kpr5y7ppi-700-80.jpg
^Norcolta tulossa kyllä hienoa vehjettä, takajäykkis Revolver on aika nopsan näköinen
http://flowmountainbike.com/wp-content/uploads/2014/08/Norco-Revolver-9-SL-1.jpg
Samaa voi sanoa myös krossarista, Treshold:
http://cx.cxmagazine.com/wp-content/uploads/2014/05/Norco-Threshold_003_1.jpg
En tiedä oliko jo täällä, mutta SRAM on uusinut Rival -osasarjan (https://www.sram.com/sram/road/family/sram-rival). 2x11 osasarja on siis kyseessä, tyylikkään näköinen setti. Itse koin mielenkiintoisimpana hydraulisilla levareilla varustetun version, jonka bike24 (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,4,26;produc t=95022)on hinnoitellut kohtuulliseen alle 800€ hintaluokkaan, ja normi maantiesettiäkin saa hintaan 470€. Muilla saksan kauppiailla hintataso on ollut yleensä tuota lafkaa edullisempikin. Jos nyt vanhalla muisti pelaa, niin mielestäni hinnat ovat hieman laskeneet.
^Norcolta tulossa kyllä hienoa vehjettä, takajäykkis Revolver on aika nopsan näköinen
Eikös tuossa ole "ylösalainen" joustokeula? Joku Rokkarin uusi malli? On omaan silmään aika tyylikäs ratkaisu rokkarinkin toteuttamana. Onko vastaavia ollut ennen nimenomaan näillä "perusmerkeillä", rock shoxilla ja foxilla vai onko tuo joku uutuus?
Nisse-setä
24.08.2014, 12.23
Eikös tuossa ole "ylösalainen" joustokeula? Joku Rokkarin uusi malli? On omaan silmään aika tyylikäs ratkaisu rokkarinkin toteuttamana. Onko vastaavia ollut ennen nimenomaan näillä "perusmerkeillä", rock shoxilla ja foxilla vai onko tuo joku uutuus?
https://www.sram.com/rockshox/products/rs-1
Eurobikessa on ollut Schwalbe Procoren tuotantomallit esillä (http://www.bikerumor.com/2014/08/26/eb14-schwalbe-pumps-up-procore-dual-chamber-system-on-all-rims-jumbo-jim-4-8-fatbike-tire-actual-weights-more/#more-84710). Ei näköjään tarvitse ruveta porailemaan niitä kehiä. Aika viimeistellyltä tuotteelta näyttää, ilmeisesti tuolle oletetaan olevan paljon kysyntää. Henkilökohtaisesti en koe millään tapaa kiinnostavaksi.
Verska-Vesa
27.08.2014, 20.31
Mua kyllä kiinnostais tuo Procore mutta on sille keksitty aivan liian kallis hintalappu.
Canyon Dude
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/08/Canyon_Dude_Fat_trail_bike_-600x360.jpg
http://www.bikerumor.com/2014/08/27/eb14-one-ride-review-on-canyons-fat-dude/
van damme
27.08.2014, 21.51
Canyonilla taas laiskoteltu kun monessa mallissa väritykset pysyneet samana jo pari vuotta.
Kanjoni on näemmä työntänyt aika fiksun oloista ja hyvän hintaista kaupunkipyörääkin markkinoille, http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3633
Kelpais työmatkalle/kaupunkiajoihin tuollainen.
^ Ihan hyvän näköinenkin valkoisena
Tälläinen pitäisi tulla kauppoihin marraskuussa, pakko-ostoshan tuo. Näyttää nimittäin aika kätevältä. Bell Super 2R.
http://crev.vo.llnwd.net/o42/mtbreview/images/featured-articles/bell-new-helmet.jpg
Kanjoni on näemmä työntänyt aika fiksun oloista ja hyvän hintaista kaupunkipyörääkin markkinoille, http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3633
Kelpais työmatkalle/kaupunkiajoihin tuollainen.
Vihdoinkin joku on tehnyt järkevän kaupunkipyörän.
City Canyonin stongaan on integroitu ajovalo
http://road.cc/sites/default/files/imagecache/preview_500/images/Canyon%20Eurobike%202014/Canyon%20urban%2007.jpghttp://road.cc/sites/default/files/imagecache/preview_500/images/Canyon%20Eurobike%202014/Canyon%20urban%2011.jpg
Bensakeuhko
02.09.2014, 20.55
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/10515215_10152201121221511_4997104117540365040_o.j pg
NS Bikesiltä uusi freeride vehje, säädettävä keula 160mm/180mm ja 650b.
^ Tuossa Soda:ssa on iskarin alapäälle 2 eri kiinnityspistettä valittavissa eli takapään jousto on vaihdettavissa joko 160mm tai 180mm..
DeCadence
03.09.2014, 11.31
Colnagon uusi jarrutyyppi VR-1-mallissa (http://colnago.com/v1-r-2/?lang=en):
http://colnago.com/v1r-brake-2/?lang=en
http://colnago.com/wp-content/uploads/2014/06/icone-tech-v1r-brake1.jpg
V-jarrun ja maantiejarrun risteytys..
Lupinelta (http://www.bikerumor.com/2014/09/03/eb14-lupine-introduces-rotlicht-accelerometer-brake-light-entry-level-neo-more/) "budjettilamppua", jarruvaloa ja adapteri akkujen liittämisestä usb-varavirtalähteeksi.
van damme
05.09.2014, 15.24
Oli kuulemma Eurobikessä vähentynyt cyclocrossien määrä paljon ja nyt valmistajat siirtyneet panostamaan levyjarrullisiin maantiepyöriin.
Oli kuulemma Eurobikessä vähentynyt cyclocrossien määrä paljon ja nyt valmistajat siirtyneet panostamaan levyjarrullisiin maantiepyöriin.
Levyjarrullinen täysjousto-maantiepyörä...
https://www.canyon.com/_en/eurobike2014/mrsc-connected.html
http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/elite/cube-elite-c68-slt-29-zeroblack-2015/
Cubelta tulossa ens kaudeksi sellane fillari missä ´´on kaikki mikä on parasta´´. RS-1, sähkönen XTR, hiilarikiekot.... Kiekot vissiin Swissin tekemät? Ja stemmi ei oo hiilaria ni siitä miinusta ;)
Nam...
http://singletrackworld.com/2014/09/interbike-ritchey-p-650b-gets-modern-head-tube/
Nyt näyttää Feltilläkin olevan läskipyöriä, myös sähköllä. http://www.feltbicycles.com/International/2015/Bikes/electric/Mountain/LEBOWSKe.aspx ja http://www.feltbicycles.com/International/2015/Bikes/mountain/fat-bike.aspx On toki voinut olla jo aiemminkin, en vaan ole huomannut.
Ans kattoo, tuleeko viralliseen maahantuontiin
Kyllähän melko pitkälti kaikki feltit on saatavissa vaikkei maahantuojalla varastotavaraa olisikaan. Lebowskeja on tulossa ainakin yksi http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=FELEBOWSK
Sram wireless?
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/01/SRAM-Red-Wireless-electronic-road-shifting-group-closeup-2015-2.jpg
Bikerumorissakin oli juttua SRAM:n langattomien vilahtamisesta Australiassa. Kyllä se alkaa näyttää vähän pakkohankinnalta. Niin paljon hyvää ulkoisilla vaijereilla ajavalle ettei mikään lataus- tai paritussekoilu oikein tukahduta kiinnostusta.
Hintahan tullee olemaan osasarjalla varmasti "kohdallaan", ihan kuin XX1:llä pari vuotta sitten.
Ja Redinähän tuo tilee alkuun, hinta varmasti sen mukainen. Josko se teknologia tipahtaisi Forceen tai jopa Rivaliin ajan saatossa. Ja miksi ei tipahtaisi, samahan on käynyt SRAMilla hydrojarruille ja osin Shimanolla Di2:lle (joko ensi vuonna 105 Di2)?
Langattomattomat ilmeisesti AG2R teamillä testissä. Virallisesti käytössä normi Redit. http://www.cyclingweekly.co.uk/news/latest-news/ag2r-la-mondiale-reveals-focus-bikes-2015-season-151129
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/01/SRAM-Red-Wireless-electronic-road-shifting-group-closeup-2015-3.jpg
Aika mohloja kun akku on mukana.
Äkkiä ajatellen järkevimmältä tuntuisi systeemi, jossa akku ja radiovastaanotin olisi piilossa kuten Shimanolla ja sieltä olisi lyhyet johdot taka- ja etuvaihtajiin. Sen sijaan itse vaihtovivut voisivat olla langattomasti yhteydessä sinne akkuyksikköön. Vivuthan käyttää virtaa ihan minimaalisesti signaalin lähetykseen ja ne voisivat toimia jollain nappipatterilla. Tällä kombinaatiolla saisi ohjaamon kaapelihankaluudet ja pitkät kaapelivedot pois, mutta akku olisi silti piilossa eikä vaihtajat olisi mohloja. Veikkaanpa että Shimano tekee juuri tämän jossain vaiheessa.
Aika mohloja kun akku on mukana.
Äkkiä ajatellen järkevimmältä tuntuisi systeemi, jossa akku ja radiovastaanotin olisi piilossa kuten Shimanolla ja sieltä olisi lyhyet johdot taka- ja etuvaihtajiin. Sen sijaan itse vaihtovivut voisivat olla langattomasti yhteydessä sinne akkuyksikköön. Vivuthan käyttää virtaa ihan minimaalisesti signaalin lähetykseen ja ne voisivat toimia jollain nappipatterilla. Tällä kombinaatiolla saisi ohjaamon kaapelihankaluudet ja pitkät kaapelivedot pois, mutta akku olisi silti piilossa eikä vaihtajat olisi mohloja. Veikkaanpa että Shimano tekee juuri tämän jossain vaiheessa.
Vivut tosiaan toimisivat varmaan pitkään jollain pienellä akulla, varsinkin jos vipuliike hieman lataisi ko. akkua, jolloin energiaa aina kuluisi vähemmän kuin sitä syntyisi.
Miten lienee vaihtaja rakennettu, mutta akkua voisi pienentää, jos se sisältäisi pienen dynamon. Tällöin ei akkua tarvitsisi koskaan ladata, vaihtaja olisi näin huoltovapaa.
Kaikki elektroniikka kannattaisi sijoittaa silloin itse vaihtajaan, jolloin kaikki johdotus ja turha tietoliikenne jäisi pois.
Varmaan suurin hyöty sähköisestä vaihtajasta on, että se on tehtävissä itsesäätyväksi ja antaa täysin älykkään automaattivaiheistomahdollisuuden, joka eri antureiden perusteella pitäisi halutessä poljinmomentin tai kadenssin vakiona ilman ajajan suorittamaa vaihtamista yms..
Tuollainen värkki olisi kyllä hauska rakennella jos olisi sopivia komponenteja ja aikaa.:cool:
Ehkä sopisi paremmin vaihdetopicciin, mutta laitetaan vielä tänne yksi kuva. Tässä tuo srammin langaton takavaihtaja näyttää pienemmältä paketilta kuin aiemmin linkatuissa. Prototyyppejä nuo taitaa olla vielä kaikki.
http://www.kts.pe.kr/data/file/free_board/2006291487_U7KJdlVC_9.jpg
Taitaa vaan kuvakulma hämätä?
Taitaa vaan kuvakulma hämätä?
Samaa tuumailin myös, kun ei noista oikein kunnolla saa selvää. Eipä tuo akkupaketti ole kuitenkaan kuin about pikkurissan kokoinen paketti.
Ei kait kans maastopuolelle? Mä en haluu kuulla sitä pillitystä, kun talvilenkillä ei toimi vaihteet, kun pakkanen on kasvattanut akun sisäisen resistanssin sille tasolle, ettei toimi vaihteet... Pakkotuotekehitystä sanon minä ja samalla lisää ongelmajätettä akkujen muodossa...
On tietenkin aina kiva että kehitys kehittyy, mutta mitä oikeita etuja tuo SRAM langaton vaihtaminen muka tuo? Jarruille joutuu kuitenkin vetämään kaapelit/letkut, joten se on aivan sama laittaako kahvoilta ne ohuet johtimet eteenpäin. Ymmärrän tietenkin sen, että SRAM:n on jollain yritettävä joukosta erottua, kun on Shimpasta ja Campasta 5 vuotta kehityksestä jäljessä sähkövaihteiden osalta.
On tietenkin aina kiva että kehitys kehittyy, mutta mitä oikeita etuja tuo SRAM langaton vaihtaminen muka tuo?
Ainakin omalla kohdalla sillä on ihan merkittävä ero että 50% vaijerivedoista katoaa. Olen varmaan turhankin tarkka pyöräni ulkonäöstä sekä mekaanisista yksityiskohdista. Emäputken edessä oleva vaijeriviidakko on mielestäni yksi suurimmista epäkohdista muuten siistissä kokonaisuudessa. Käytännössä ulkoisilla vaijerivedoilla varustetussa rungossa viistoputken alla ei kulkisi enää mitään (helpottaa pesua ja puhdistusta) eikä tangosta lähde enää taaksepäin kuin takajarrun vaijeri vaakaputkea myöten. Jarruvaijerit voi vetää ristiin heti ohjaustangon alla ja ohjata ne siististi längille.
En koe myöskään olevani mitenkään erikoisen kiintynyt vaihtologiikkaan "vasemmalta etusta ja oikealta takasta", vaan uskon "vasemmalta pienempää, oikealta isompaa ja molemmilla etusta" olevan jopa sopivampi minun käyttööni. Vaikka koen Double Tapit melko näppäriksi mekaanisesti, onhan sähköllä vaihtaminen paljon kevyempää.
Pienempinä asioina tietysti asennuksen ja huollon helppous, kunnes sähkövehje rupeaa temppuilemaan. Ja senhän se kuitenkin sitten jossain vaiheessa epäilemättä tekee. Garmin lisäsi Edge 1000:n Di2-yhteensopivuutta vanhempiin Edgeihin edellisessä firmware-päivityksessä. Uskoisin että langattomien vaihtajien kanssa useimpiin tilanteisiin kelpaava automaattivaihteisto on ainoastaan sen seuraavan päivityksen takana kun pyörässä on jo valmiiksi nopeus-, kadenssi- ja tehosensorit. Di2:n automatisoiva kolmannen osapuolen prototyyppi on jo olemassa.
Onko SRAM:n langaton sitten merkittävästi Di2:ta parempi? Ei kai, mutta minä en innostunut Di2:sta oikein missään vaiheessa, koska nykyisen runkoni kanssa asennuksessa täytyisi tehdä kompromisseja. Enkä oikein ymmärtänyt miksi tyytyä korvaamaan teräsvaijerit kuparijohdoilla, kun sähkön kanssa voisi tehdä paljon muutakin. Esimerkiksi langattomuutta.
^Sähkövaihteiden kanssa sisäiset johdot ovat nykypäivää, eikä taida Shimpan ratkaisussakaan mennä kuin yksi piuha etuvaihtajalle, ja siitä sitten takavaihtajalle. En nyt tiedä, onko Shimanon toteutus kauhea johtoviidakko:
http://windinmyface.com/images/2011Trek69SSL/LLC_9360-handlebars,std.jpg
Mun mielestä tässä on lähdetty korjaamaan asiaa joka ei ole rikki. SRAM:n tapauksessa vaihdetaan sitten pattereita/latailla erikseen kahvoja, etuvaihtajaa ja takavaihtajaa. Shimpalla riittää vissiin yksi latauspiste. Tietenkin jos vaihtajat lataa itseään, niin olisi hyvä juttu.
Mutta jotta nyt en vaikuttaisi änkyrältä, niin eiköhän tämä ole tulevaisuutta eli varmaankin muut seuraa perässä.
Ei kait kans maastopuolelle? Mä en haluu kuulla sitä pillitystä, kun talvilenkillä ei toimi vaihteet, kun pakkanen on kasvattanut akun sisäisen resistanssin sille tasolle, ettei toimi vaihteet... Pakkotuotekehitystä sanon minä ja samalla lisää ongelmajätettä akkujen muodossa...
Akkujen ongelma on tosiaan tuo hyytyminen kylmässä, varsinkin kun akku vanhenee.
Kylmään ja maastoon tarvitaan varmasti rankemmat mitoitukset, jotta voimat riittää ravassa ja kylmässä.
Jos systeemissä on generaattori se kyllä lämittää akun. Ketjuista saa helposti sen verran energiaa eikä tunnu jaloissa. Toki paino ja koko kasvaa.
Kyllä keinoja keksitään jos halutaan.
Toki tuo kylmä lienee sen verran harvinaista jos ajatellaan koko asiakaskuntaa, että ei taida tulla hetimiten tuotevalkoimaan toimivia.
Yleensä vaihtajien ongelmat kylmässä johtuu nimenomaan vaijerien jäykistymisestä, siksi uskoisin sähköisen olevan periaatteessa talvella parempi:p
Sramia tuskin paljoa kiinnostaa se kourallinen hulluja, jotka pakkasessa maastopyörillään tunkkaa menemään. Markkina on jossain ihan muualla.
^Sähkövaihteiden kanssa sisäiset johdot ovat nykypäivää, eikä taida Shimpan ratkaisussakaan mennä kuin yksi piuha etuvaihtajalle, ja siitä sitten takavaihtajalle. En nyt tiedä, onko Shimanon toteutus kauhea johtoviidakko
Nimenomaan, sisäiset viennit ovat nykypäivää. Jos kuitenkin tallissa nojailee erinomaisesti ajajalleen sopiva runko jossa ei ole ainuttakaan vaijerin tai kaapelin läpivientiä, Di2:n kanssa tarkoitus olisi ilmeisesti ruveta teippailemaan, kiertämään kaapeleita vaijerikuorien myötäisesti kuten tuossa Trekissä ja jättää akku esille kokonaisuutta rumentamaan. Onhan ne SRAM:n akut myöskin ilmiselvästi esillä, mutta ne on sentään tarkoituksellisesti siellä missä ne on, ei sen takia kun mitään muutakaan paikkaa ei löytynyt.
RUISLEIPÄ
18.01.2015, 17.28
Runkoon saa kyllä reiät kaapeleita varten. Samoin akkuja löytyy satulaputken sisään kiinnetettävinä.
Mitä akkujen kestoon tulee, niin nuo sähkövaihteet vie aika virtaa aika pirun vähän. Kesäkeleissä saa ajaa monta tonnia ennen latauksen tarvetta. Joten eiköhän niillä pyöräilypakkasilla ajele maastolenkit myös.
Kappas kehnoa, enpä tullut ajatelleeksi. Menenkin tästä heti porailemaan riittävästi reikiä ihanaan hiilikuiturunkoon niin alkaa ne kaapelit sopia paikoilleen.
On tietenkin aina kiva että kehitys kehittyy, mutta mitä oikeita etuja tuo SRAM langaton vaihtaminen muka tuo? Jarruille joutuu kuitenkin vetämään kaapelit/letkut, joten se on aivan sama laittaako kahvoilta ne ohuet johtimet eteenpäin. Ymmärrän tietenkin sen, että SRAM:n on jollain yritettävä joukosta erottua, kun on Shimpasta ja Campasta 5 vuotta kehityksestä jäljessä sähkövaihteiden osalta.
Pikkasen ihmetyttää, että mihinkään ei ole laitettu pikku genistä, jolloin ei olis tarvinnu akkua laisinkaan.
Pyöräily on ulkolaji, joten akulle tietysti aurinkokennolaturi. Joku ohut kennokalvo vaan kietaistaan runkoputken ympäri ja se on siinä, ainakin maantiepuolella.
Kunnon pakkasella ei auta systeemin pieni virrankulutus eikä akun suuri kapasiteetti, kun se virta ei tule sieltä jäisestä akusta ulos. Mutta kyllähän siihenkin keinot löytyisi jos halutaan. Ensin lämpöeristetään akku ja sen jälkeen akun tehosta voisi osan käyttää sen akun lämmittämiseen. Akku pitäisi varmaan sitten ladata melkein aina ennen lenkkiä, mutta ei kai se olisi iso ongelma. Jos nyt talvipyöräilyyn halutaan sähkövaihteet.
RUISLEIPÄ
19.01.2015, 10.51
Kappas kehnoa, enpä tullut ajatelleeksi. Menenkin tästä heti porailemaan riittävästi reikiä ihanaan hiilikuiturunkoon niin alkaa ne kaapelit sopia paikoilleen.
Näin tehdään monesti Di2 ja EPS kanssa. No probllems.
Näin tehdään monesti Di2 ja EPS kanssa. No probllems.
Kyllä vaan, Juutuupista löytyy ihan videokin pyörääni vastaavan rungon rei'ittämisestä Di2:lle. Näytti sen verran Pelle Pelottoman puuhastelulta että en ainakaan omia vehkeitäni rupea raiskaamaan.
El-Carpaso
19.01.2015, 19.44
Näin tehdään monesti Di2 ja EPS kanssa. No probllems.
Hiilikuidun ominaisuuksien erityisasiantuntija vauhdissa?
No toivon hartaasti, että ei pakkosyötetä noita sähkövehkeitä XT tasolle. XTR en pyörääni kaipaa. Mikään ei ole niin toimintavarma ja minimoi sitä ajoon lähdön helppoutta, kuin vaijerilliset vaihteet. Alkaa olla noita ladattavia vehkeitä muutenni jo liikaa. Sykemittari, Pimeäajovalot, kännykkä..... jne jne
^ Eihän sähkövaihteita pakkosyötetä millään tasolla. Vai onko mielestäsi 550€ XTR DI2 takavaihtaja vs. 160€ XTR mekaaninen takavaihtaja pakkosyöttöä? :rolleyes:
Lisää SRAM:n sähköttimestä BikeRumorissa (http://www.bikerumor.com/2015/01/20/sram-wireless-shifting-caught-on-video-more-details-emerge/). Joku on saanut talteen huonoa videotakin TDU:n huoltoalueelta. Ehkä mielenkiintoisin juttu on järjestelmäarkkitehtuuri (mikä palikka toimii kokonaisuudessa isäntänä ja mitkä orjina) ja miten kaikki asetukset ja säädöt tehdään. Melko fiksua, jos palikoissa itsessään olisi tarvittavat säätönamiskuukkelit ettei olisi tarvetta ulkoiselle laitteelle. Tai jos säädöt olisi mahdollista tehdä ulkoisella laitteella langattomasti, ilman ylimääräistä kaapelia. Sekalaisista kuvista päätellen ainakin testiversion kahvoista lähtee perinteiset jarruvaijerit. Kahvoissa ei taida riittää tila jarrunestesäiliölle ja elektroniikalle + pienelle paristolle?
https://www.youtube.com/watch?v=liZRnJ23jM4
Langattomuuden myötä ei tarvitse valita runkosettiä sähkövaihteille tai mekaanisille...
Ohiampuja
21.01.2015, 09.31
No toivon hartaasti, että ei pakkosyötetä noita sähkövehkeitä XT tasolle. XTR en pyörääni kaipaa. Mikään ei ole niin toimintavarma ja minimoi sitä ajoon lähdön helppoutta, kuin vaijerilliset vaihteet. Alkaa olla noita ladattavia vehkeitä muutenni jo liikaa. Sykemittari, Pimeäajovalot, kännykkä..... jne jne
Olen samaa mieltä. Näin hajamieliselle on turhauttavaa tuo latureiden ja lataamisen kanssa pelaaminen. Aina on joku härveli hälyyttämässä että akku loppu. :)
janne kuivakangas
25.01.2015, 12.20
Jep Täälä kans ☺
Lisää tulossa?
http://singletrackworld.com/2015/02/hot-from-icebike-genesis-reveal-the-future-today/
Ei hyvä juttu, cruzilta tuli CC fillari pihalle http://www.santacruzbicycles.com/en/us/stigmata
Pinnat laskee tuon takia.
Kannattaa myydä se trutsi kun vielä jotain saa. Kohta sitä ei kukaan tosi maastokuski huoli.
Ei ei, sitä ei myydä, kun fillarin vaihto on edessä, niin tuo jää kakkosfillariksi. Jos oot kiinnostunu, niin minulla on varastossa ylimääräinen bronson carbon c runko L-kokoa.:)
En minä noista lastenpyöräsistä välitä.
Ei hyvä juttu, cruzilta tuli CC fillari pihalle http://www.santacruzbicycles.com/en/us/stigmata
Pinnat laskee tuon takia.
Ei sitten aiemmin haitannut että niillä oli cc? Se ei tosin ollut karboonia ja ilman läpipultteja, levyjarruista puhumattakaan että kehitys kehittyy.... Mutta mitä hi**oa! Zippin ja Enven palikkaa sekaisin, eikö mikään ole enää pyhää?;)
Exluossa
27.02.2015, 00.16
Ruuzkii tuli tällevuosisadalle. Alko käyttään PF30 keskiötä.
Kerropa lisää PF30 hyödyistä BSA:han verrattuna?
Joo jos näin käy, että joutuu palaamaan prässättyihin laakereihin, se on lajin vaihto. Tai ainakin merkin.
Nimimerkillä "Kuuluuks näiden cannarin BB30 -laakereiden pudota itsestään pöydälle"
noniinno
27.02.2015, 17.22
Mieluummin otan juurihoidon kuin bb30 keskiön. Tosin BB92 on toiminut kuin junan hissi.
Eiköhän taas kohta joku uusi standardi saada aikaiseksi. Trekki oli ainakin kehitellyt jotain spesiaalikampea ja takanapaa. Hot or not, itse en arvosta moista innovatiivisuutta.
Minulla oli optiona myös hampaanpoisto, valitsin siis sen.
Ja päivääkään en ole katunut. Särky hävisi, suuta ei tosin vielä saa täysin auki. Vaan eipähän keskiö natise.
Kerropa lisää PF30 hyödyistä BSA:han verrattuna?
PF30 taitaa olla ainoa, mikä on yhteensopiva kaikkien kampistandardien kanssa.
https://www.indiegogo.com/projects/milkit-tubeless-made-easy-no-more-flat-tires
https://www.youtube.com/watch?v=wsDak4lJkmI
Joukkorahoituksen kolmena eka päivänä näköjään luvassa alennusta nopeimmille.
Menetelmä, jolla tubeless-venttiilin läpi voidaan mitata jäljellä olevan liemen määrä. Ja voidaan siis myös laittaa liemet takaisin.
45T takaratas (11-speed XTR:ään): http://singletrackworld.com/2015/04/oneup-components-45-teeth-xtr-sprocket/
noniinno
28.04.2015, 19.59
^^ Kuinka olenkaan tullut toimeen ilman tätä loistavaa keksintöä. Saakohan korvasienenkin imaistua pois venttiilin läpi...?
Nyt aletaan olla asian ytimessä. Ripakintun tuskanhuuto on kuultu, vaikka vaaleihin on vielä neljä vuotta aikaa.
Konalta on näköjään tulossa päivitetty Process 134DL (http://konaworld.com/process_134_dl_ms.cfm) ja uusi 134 Supreme (http://konaworld.com/process_134_sup.cfm). Vielä kun olis se Sramin GX tai uusi XT 1x11 vaihteisto yhdistettynä nykyiseen DL hintaan...:rolleyes:
http://www.bikerumor.com/2015/04/21/soc15-fox-upgrades-32-34-and-36-forks-with-fit4-damper-rc2-shock-damper-cutaway-more-2016-suspension/
Foxilta tullut jo 2016 mallistoa. CTD:lle hyvästi ja FIT4 tilalle. CTD muuttuu firm-medium-open, ja jos oikein ymmärrän niin kaikissa olisi tuohon open tilaan erillinen säätönuppi siinä moden valintavivun keskellä. 34 sarja ilmeisesti tarkoitus tulla yleisemmäksi, ideana kait korvata pitkällä joustolla olevat 32 mallit jäykemmällä ja entistä kevyemmällä keulalla, vaikka 140mm 32 näköjään löytyykin vielä. Alustavat arviot ainakin väittää vanhoja malleja paremmaksi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.