Näytä tavallinen näkymä : Porvoon Ikämiehet - metsässä tai ilman
Sivut :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Perinteet velvoittavat, vol. 2, olkaa hyvä...
Alkuperäinen: MTB Porvoo - Ikämiehet metsässä, startattu 1.4.2008.
Viestejä kertyi 16954 ennenkuin Liitiän luuta lakaisi.
Nimi olis voinut olla Porvoon Ikämiehet - Metsässä, maantiellä, ladulla, keittiössä, ravintolassa, reissussa, mäessä. kännissä...
.... unohtamatta A.B.-polkuja/reittejä.
Hienoa että Ahma Porvoo ketjun aloittajana vastaa myös Vol II aloituksesta :)
Hienoa että Ahma Porvoo ketjun aloittajana vastaa myös Vol II aloituksesta :)
Niin onkin!
Onko pyöräilijöitä tänä viikonloppuna?
Kiitoksia Ahmalle velvollisuuksien hoitamisesta!
Huomisaamusta olin hieman ajatellut lähteä testaamaan seuraavia poistokorilöytyjä :p
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10613202/p4pb10613202.jpg
MUOKS: Ei ole täysin OT, kun taustalla näkyy Surlya ja Corvettikin... Lisäksi kuvassa on parktoolin standi, joka on tosiaan nyttemmin valjastettu suksien hoitopisteeksi ;)
ABn offarin vastapainoksi vähän aiheeseen liittyvää..
Sent from my Chromag Aperture using alien technology.
http://img.tapatalk.com/d/14/02/15/9aryveqe.jpg
Töissä Lauantaina mutta su aamulla vois joku lenkki heittää (jos pystyy ilman nastoja).Ja ensi viikko talvi loma niin silloin pitää yrittää urheilla,jos en taas sairastu niinkuin kaksi vuotta jo peräkkäin talvilomilla.
MUOKS: Ei ole täysin OT, kun taustalla näkyy Surlya ja Corvettikin... Lisäksi kuvassa on parktoolin standi, joka on tosiaan nyttemmin valjastettu suksien hoitopisteeksi ;)[/QUOTE]
Ken Park Toolin telinettä käyttää suksien huoltoon hänet ajokeverit piekseköön juomareppujen letkuilla!
Ken Park Toolin telinettä käyttää suksien huoltoon hänet ajokeverit piekseköön juomareppujen letkuilla!
:D Meillä kyllä jälkikasvun leikkii edelleen Barbeilla ja Keneillä, joten täytyy varoittaa heitä että Ken vaarassa joutua J.Fn pieksemäksi! ;)
Ken on mamo. Mun Action Manit veti aina turpaan systerin Keniä!
Ja Kenin kädet on sellaiset jäykät tikut ettei se pysty edes pyssyä pitämään kädessä!
Aamupäivä rupeama Kokonniemessä ohi... Aamuvuoro starttisi S:n parkista 08:34 ja hapuilin ensin 5 kierrosta "2km"sta, että saisin sykkeet kunnolla ylös :p ja sitten horjahtelin päälle 5 kierrosta kolmosta eli summa summarum: 1:38, 22,84km ja keskisyke 155 :o
Laturaportti: 2km oli hyvässä kunnossa ja 3km kohtuullisessa luistelukunnossa :)
Kyllä tää vähän tällaista on kun jotain uutta yrittää tehdä... Nyt ei tullut enää polvi eikä edes nilkat kipeiksi vaan nyt puutuminen siirtyi jalkaholviin. Mitä ilmeisimmin uudet monot ovat enemmän "urheilijan" lestille sopivat kuin tällaiselle lättäjalalle... :rolleyes: Ei auta kuin jatkaa harjoituksia! :cool:
Sori OTmutta huomenna klo 11:00 lähtis taas poikien juna menemään. Starttipaikka olisi Finnby! Sieltä sen yhden Remedykuskin pihalta! Tarkoitus ajaa sellainen kiva perus talvilenkki jollaisia tässä muutama ajettu viime aikoina.
Ken on maassa kaunehin. Ja polut myös. Nyt kannattaa hakeutua tallotuille poluille, lähes priimaa. Harmi ettei ehtinyt pidempää lenkkiä.
Viime kertaisesta yrityksestä sisuuntuneena perinteisen tyylin suksien pohjiin on nyt tällätty lisää pitoa eli Universal Wide liisterin päälle on vedelty kerros Startin violettia RFää + Startin punaista Tervaa :rolleyes: Nyt vaan pitäis päästä testaamaan löytykö luistoa enää lainkaan :p
Iltalenkki ja punaviinipullo taistelivat keskenään... Punaviini voitti !
Kyllä tää vähän tällaista on kun jotain uutta yrittää tehdä... Nyt ei tullut enää polvi eikä edes nilkat kipeiksi vaan nyt puutuminen siirtyi jalkaholviin. Mitä ilmeisimmin uudet monot ovat enemmän "urheilijan" lestille sopivat kuin tällaiselle lättäjalalle... :rolleyes: Ei auta kuin jatkaa harjoituksia! :cool:
Pojot sulle, kun olet hiihdellyt. Hieno laji, jota kaikki Porvoon kuskit ei ymmärrä. Perussääntö 1. Yritä hiihtää PK treeniä. Voi olla vaikeaa antaa muiden mennä ohi, mutta yritä hiihtää pidempiä lenkkejä alemmilla sykkeillä. Kaikki mäet täytyisi mennä niin hiljaa että mummot menee ohi. Panosta matkaan matalilla sykkeillä, ja kävele kaikki mäet ylös.
...Voi olla vaikeaa antaa muiden mennä ohi...
Ei varsinaisesti, kyllä ne muut menee ohitse ihan heittämällä/huomaamatta... ;)
Kyllä minä hiihtämisen päälle ymmärrän, en vaan harrasta sitä!
Sori OTmutta huomenna klo 11:00 lähtis taas poikien juna menemään. Starttipaikka olisi Finnby! Sieltä sen yhden Remedykuskin pihalta! Tarkoitus ajaa sellainen kiva perus talvilenkki jollaisia tässä muutama ajettu viime aikoina.
Jos jaksaisi niin mitä tarjolla? Lähempänä 3h vai 5h ajoa?
Itse en kauheen pitkää jaksais ajaa. Nikoniko ehdotti samaa kuin pari viikkoa sitten johon meni reippaat 3 1/2 h muistaakseni mutta nyt voisi jättää Epoon ja Holkenin pois koska uskon että tällä kelillä toi Holken ei ole mitään herkkua.
Tai sitten voidaan kierrellä jossain ihan muualla.
Kyllä mulla ainakin on kummassakin päässää.
Täällä on perheen aikataulu sillä mallilla etten valitettavasti pääsekkään mukaan poikien kanssa polkemaan junassa... Hauskaa lenkkiä teille, itse yritän käydä pikaisesti taas tänäänkin Kokonniemessä... :rolleyes:
Nyt vaan pitäis päästä testaamaan löytykö luistoa enää lainkaan :p
Kyllä luistoa löytyy kun menee ilman nastoja.Tässä just mietin jaksaisko laittaa nastat enska fillariin vai mennä vaan juoksee??
Kyllä luistoa löytyy kun menee ilman nastoja.Tässä just mietin jaksaisko laittaa nastat enska fillariin vai mennä vaan juoksee??
Vaikka lujaa ei mennä niin kyllä sulla tulee äitiä ikävä juosten meidän junan matkassa!
Taidan kulkea omia polkuja Ei ole kun pari tuntia aikaa.Ja fillari-kunto ei ole sellainen että pysyisin teidän kyydissä.
Mutta kyllä mä vielä vuoden kolmannelle fillari-lenkille menen talvilomalla.
Ja fillari-kunto ei ole sellainen että pysyisin teidän kyydissä.
No sehän on tietysti totta joo... ;)
Loppujen lopuksi OT-jaosto starttasi 09:23 Kokonniemestä ja alla perinteiset. Ladut oli mitä oli, mutta kylläpä oli kiva hiihtää perinteistä kun oli pitoa (ainakin enemmän kuin viime yrityksellä)! Muutaman nousun intouduin vähän kirimään kun ohitse kiisi kertakaikkiaan erinomaista silmänruokaa... :p Muuten maltoin mennä hissunkissun omaa tahtia :) Loppua kohden alkoi vuorotahti ja tasatahtipotkukin osumaan ajoituksellisesti suurinpiirtein kohdilleen!
Tällä kertaa nostin sykkeet ensin "kakkosella" ja sitten seitsemän kierrosta "kolmosta = 20,8km, 2:10 ja 153 keskisyke.
Se täytyy kyllä sanoa, että syketasothan ei ole verrattavissa pyöräilyyn! Muistaakseni jopa juoksussa syketasot on pyöräilyä tyypillisesti korkeammat ja hiihdossa sitten vielä pykälää korkeammalla. Esimerkiksi tuo tämän päiväinen 153 tuntui ihan ok tasolta, jota olisi varmasti jatkanut helposti vähintään tunnin lisää...
Hiihdon jälkeen aloin oikein mietimään, että muutamaa satunnaista hiihtokertaa lukuunottamatta tässä on kulunut pitkälle yli 20 vuotta sitten lukioaikaisten hiihtovuosien, siihen nähden homma meni oikeastaan hyvin ;)
Vaihdoin taas farkut verkkarihousuihin ja ajelin kotiseudulle Pohjois- Karjalaan!
Kuokka ja mogren ovat tämän viikon ohjelmassa. Tuskaistahan se meno heikolla tekniikalla on, ei voi mitään. Taitaa noi A.B:n sykkeetkin jäädä toiseksi... ;) Paikallisia latuja ei voi kyllä syyttää hitaasta etenemisestä. Hatun nosto paikallisille latumiehille!
Pientä edistystä on kuitenkin onneksi havaittavissa, joten jossain vaiheessa vois palkita ahkeran harjoittelun juomalla kaljaa auringon nousuun :).
Hyvä,niinhän Göstakin teki R.I.P.
Mä en vaan osaa hiihtää,vaikka miten yritän sivakoida niin hyvä jos saan sykkeet yli 100.Pyöräilyssä ja juoksussa kyllä nousee syke ja maximit saan tavallisesti sauva juoksussa.
Me taas vedettiin 4h Nikonikon ja Hemmon kanssa. Todella mukava pikkasen vajaa 60 km hiekkateitä ( välillä auraamatonta ja välillä mönkijäspooria). Ette tiedä mistä jäitte paitsi. :)
Kyllä me tiedetään,raskaasta rääkistä lumessa polkemisesta!!
Miten on,onko tämä seuraava päivitys: http://www.miniinthebox.com/fi/polkupyoran-led-pinna-valot-32-eri-kuvioa_p400814.html
Tommoset sais varmaan sellaisina että siinä lukee jotain. Hankitaan sellaiset jossa välkkyy meidän logo!
Se täytyy kyllä sanoa, että syketasothan ei ole verrattavissa pyöräilyyn! Muistaakseni jopa juoksussa syketasot on pyöräilyä tyypillisesti korkeammat ja hiihdossa sitten vielä pykälää korkeammalla. Esimerkiksi tuo tämän päiväinen 153 tuntui ihan ok tasolta, jota olisi varmasti jatkanut helposti vähintään tunnin lisää...
Kyllähän hiihdossa koko kroppa saa kyytiä, joten on ihan luonnollista, että syke pysyy korkeammalla. Tosin itsellä juostessa syke tuppaa karkaamaan samoille lukemille kuin hiihtäessä, mutta vika lienee siinä, että sopivalta tuntuva juoksuvauhti on jonkin verran hitaampi kuin pää käskisi menemään. Hiihtäessä ainakin itse löydeän helpommin päivän kelin sopivan vauhdin.
Eilen kävin vihdeoin tutustumassa Järvenpäässä Terholan ladun (http://connect.garmin.com/activity/446055299) kuntoon. Olihan tuo vielä hyvin hiihdettävissä, mutta monin paikoin lausta oli kyllä ihan jäätä, joten tuli luontaisia sykkeentasauspaikkoja, kun piti hissutella pelätessä suksen kantin luiskahtamista alta.:o Järvenpäässä ei ole tykkejä käytössä, eikä tietnkään Inkilän Olaville, joka on jälleen ansiokkaasti tehnyt Monninkylässä pelloilleen taas ihan hiihdetävässä kunnossa olevia tasamaalenkkejä. Sänget on huolelleisesti jyrätty lakoon.
Valitettavasti taitavat nuokin urat mennä näillä keleillä...:mad:
Onkos muita lomalaisa? Meinaan vaan että löytyisikö lenkkiseuraa tässä joku päivä viikolla? Esim huomenna luvassa kivaa säätä.
To ja pe yritän lomailla...
Jos mieli tekee ajella jotain niin voin uhrautua seuraksi! :)
Jos mieli tekee ajella jotain niin voin uhrautua seuraksi! :)
Kiitoksia tarjouksesta, ollaan yhteyksissä :).
Just tulin töistä ja koko viikonloppukin tuli väännettyä töitä...:mad:
Lomalla ollaan joo.Jotain pientä pitäs keksiä.
Ajattelin mennä rauhallisesti rullailemaan kooällveetä alkaen klo 11:00. Jos joku jaksaa/haluaa/pystyy niin saa tulla mukaan.
Ajattelin mennä rauhallisesti rullailemaan kooällveetä alkaen klo 11:00. Jos joku jaksaa/haluaa/pystyy niin saa tulla mukaan.
Näinkin sut ja yritin oikein säikytellä kun olit ylittämässä Aleksin siltaa...
Nyt kun vielä riittää latua ja intoa olin taas suksilla ja J.Fn näin kun olin jo tulossa omalta aamureippailultani... (http://www.endomondo.com/workouts/298585873/135635)
Ehkäpä mäkin tässä yritän ryhdistäytyä joku ja ottaa edes yhden lajinomaisen harjoituksen väliin :rolleyes:
Näinkin sut ja yritin oikein säikytellä kun olit ylittämässä Aleksin siltaa...
Nyt kun vielä riittää latua ja intoa olin taas suksilla ja J.Fn näin kun olin jo tulossa omalta aamureippailultani... (http://www.endomondo.com/workouts/298585873/135635)
Ehkäpä mäkin tässä yritän ryhdistäytyä joku ja ottaa edes yhden lajinomaisen harjoituksen väliin :rolleyes:
Kuulinkin tööttäyksen mutta en huomannut kuka olisi ollut.
Itse ajattelin tänään ajaa sellaisen parituntisen klv tyyppisen systeemin. Koska olet lähdössä?
Ihan ensin käydään lasten kanssa jokohiihtämässä taikka luistelemassa... Sen jälkeen päivän ohjelma vähän vielä auki, yritän kyhätä aikataulua aamiaispöydässä :rolleyes:
Ajattelin syödä brekkarin ja sitten lähteä ajamaan keskusta-hamari-haikkoo-tolkkinen-karjalaistentie-kuninkaanportti-vanha kaupunki. Siitä tulee varmaan about 2h kun iisisti ajaa.
No voin mä vähän joustaa. Mutta olisi hyvä saada ajot pois nyt ap niin voin tehdä perhejutskia ip.
Aamupäivällä pitää jännätä Pellisen puolesta ski-crossissa ja sitten luistelua taas.Mutta iltapäivällä ehkä,näyttää vaan niin liukkaalta ilman nastoja.Katsotaan mitä keksitään.
Olihan se Jousi jota moikattiin tai joka siis moikkasi meitä?
MikMykin tuli vastaan Näsin kohdalla kun kotiin ajoin autolla.
Miken kanssa kurvailtiin 2:20 pyöräteitä kevyesti rullaillen ja kakkaa puhuen. Pistäydyttiin jopa vähän poluillakin Telegraf ylös ja alas (oli muuten hitsin hienossa kunnossa) ja pikkasen jotain muutakin polkua. Hieno oli lenkki!!!
Olihan se Jousi jota moikattiin tai joka siis moikkasi meitä?
Juu, Jousi moikkaili käydessään pikaisesti safkiksella kotosalla...
Joo meillä kun on muksujen huoneiden remppa kotona niin kävin Jyskiltä hakemassa sängyt niille.Hitto kun en ole vielä jaksanut laittaa nastat Barkin alle niin pääsis poluillekin ajelee.Ainakin Veckarin polut on täysin ajettavissa nastoilla.Ehkä huomenna ennen lätkämatsia.
Mä olin taas Kokonniemessä, tällä kertaa lapsien kanssa ja vauhti oli jo huomattavasti rauhalliempaa :) 4,5 km ja 1:20! :p Loppupäivä sitten menikin kotiaskareissa...
Ladulla näkyi muuten Ikämiehiäkin, ainakin ketjun alku vuosien ikämiehiä eli, kun Kalle oli ohittelemassa meitä luistellen!
Jos kunto on huomen aamulla ok niin käynen taas vähän sivakoimassa perinteistä Kokonniemessä... :rolleyes:
Kallea olen nähnyt usein Säbä turnauksissa.Olen kyllä pyytänyt mukaan.
Tosiaan hieno lenkki J.F:n kanssa. Alkumatkalla vähän vaikeuksia kun alijäähtynyt sade jäätyi rilleihin. Lisäksi sykkeet aika korkealla, mutta ei mikään yllätys kun ei mitään urheilullista tehty pitkään aikaan. Parasta oli tosiaan kun siirryttiin metsän puolelle :). Telegraafilla polut hyvässä kunnossa. Huomenna ajattelin suunnata sinne ja Haikkoon poluille. Ehkä jopa katsomaan missä kunnossa Tolkislandet on?
Tänään jää fillaroinnit väliin. Koiran kanssa lenkille ja sitten vähän asioiden hoitoa.
Täälläkin alkaa hiihtoloman loppuminen aiheuttamaan paineita perheaktiviteettien puolelle, joten kävin aamusella pikaisesti nykäisemässä 16km perinteisen sprintin Kokoniemessä. Olihan rauhallista (ensimmäiset 3 kierrosta laduilla taisi olla lisäkseni vain yksi toinen hiihtäjä, jäljistä päätellen) ja rapsakkaa (kotoalähtiessä oli lämpömittarissa -8C).
Kyllä hiihto on hiano laji! :)
Nyt on nastat enskan alla.Ja nyt koklaa pysyykö pystyssä veckarin poluilla :)
Ken on mamo. Mun Action Manit veti aina turpaan systerin Keniä!
Ja Kenin kädet on sellaiset jäykät tikut ettei se pysty edes pyssyä pitämään kädessä!
Action Manin päättäessä pysyä poissa poluilta tänään, uskalsi Ken lähteä Barbien kanssa pyöräilemään Telegrafille! ;)
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10636719/p4pb10636719.jpg
Todella hyvät polut Veckarissa,ei tarvinnut kävellä metriäkään kailli polut ajettavia.Ei haittanut vaikka ajoi ulos polulta koska niin vähän lunta että vaan hiukka hidasti ei muuta.Tässä seuranta (http://www.movescount.com/moves/move26243219).
Kaikkee se AB jaksaa raahata mukaan lenkeille,itselläni riittää juomapullo.
Kenillä ihan selvästi tämä fillari:
http://www.yeticycles.com/#/bikes/sb75
:)
Hyvällä säkällä pääsisin huomenna iltapäivällä maasto lenkille.Onko muita metsään meniöitä?
Hyvällä säkällä pääsisin huomenna iltapäivällä maasto lenkille.Onko muita metsään meniöitä?
Katsotaan!
Mikähän mahtaa olla herrojen aikataulu? Kun mäkin voisin harkita helmikuun ensimmäistä pyörälenkkiä. Täällä päivän eka rundi hoidettu luistellen, tällä kertaa tosin keskuskentällä ja ihan oikeilla luistimilla. Näkyipä kentällä myös JH3!
Sen verran tuosta hiihdosta on ollut apua, ettei jalkapohjat väsyneet/puutuneet enää ollenkaan samaan tapaan kuin edellisellä kerralla tammikuussa... :rolleyes:
Käytiin äsken luistelee vesilammikossa joten ei pysty pyöräilee ulkona,liian kosteeta.Leikin nyt Lara Fountania ja kokkaan sen jälkeen varmaan rullilla ennen matsia.
Huomenna, tai no huomenna, ajatelttiin Junnuraidan kanssa ajaa superhidas tunnin cx-lenkki (klv) Kokonhalllilta alkaen 13:00.. Mennään Tolkkisen suuntaan ja ihmetelläään siitä lisempi.. Tulkee mukaan, siis lyhyesti ja saakulin hitaasti...
Mä kävin jo kokonhallilla... Olivat tehneet vielä jopa lisälenkin siihen opistotalon viereen. Perinteisillä yritin, mutta pito oli täysin kadoksissa! Hiki kuitenkin tuli... :rolleyes:
Kyllähän toi kl.13 startti kiinnostais,mutta cxää en omista.Jos tulen jäykkäperäsellä niin katotaan jaksatteko odottaa.
Pakko ottaa komento takaisin tuosta 13:00 lenkistä. Flunssa puskee päälle taas siihen malliin, ettei nyt vaan uskalla riskeerata.. Sorry.
No mitä sitten keksis,onko joku muu lähössä ip lenkille?
Mä kävin jo potkimassa autotallissa CCn renkaita... Ehkei sitten vielä tänäänkään... :rolleyes:
En tiedä jaksanko minäkään pyöräillä tänään.Jospa menisi vaan stormosseniin kävely lenkille ja nauttisi maisemista.
Ihan hieno ulkoiluilma oli ainakin Karhukorvessa.Tuli nyt harjoiteltua hieman suunnistustakin,tässä seuranta (http://www.movescount.com/moves/move26394278) ja tässä kuvia (https://plus.google.com/u/0/photos/115098222954895991301/albums/5733067000379470113/5983555310097337794?pid=5983555310097337794&oid=115098222954895991301).
Mä kävin jo kokonhallilla... Olivat tehneet vielä jopa lisälenkin siihen opistotalon viereen. Perinteisillä yritin, mutta pito oli täysin kadoksissa! Hiki kuitenkin tuli... :rolleyes:
Pitihän tuloin ihme käydä katsomassa. Ihan hiihdettävässä kunnossa olivat, mutta lumet ovat häipyneet sitä vauhtia, että uralla oli aika eksoottisen näköistä töhkää, varsinkin kun lunta oli jatkettu jäähaalista tuodulla iloisen värisellä hileellä.Alussa luisto oli ihan välttävä, mutta lopulta tuntui , että hiekkapaperikin olisi luistanut paremmin. Syy selvisi vilkaisemalla suksien pohjia ja kylkiä; niihin oli kerääsntynyt melkoinen kerros mustaa töhkää, melkein kuin pikeä. Nyt olisi tarvittu Thyúnder Bayn mm-hiihtojen takaa-ajokilpailun tapaisia pohjien puhdistuskonsteja... Tulipahan vissiin kaikkien aikojen hitain keskinopeus hiihtolenkille.:o
Onneksi en lähtenyt pyöräilemäänenää eilen... Kun aamulla orastanut kurkkukipu nosti illaksi oikein kuumeen pälle, henkisesti ilmeisen rankka tämä hiihtoloman loppuminen ;)
Tänään voisi olla taas Pokhara-päivä, löytyykö lounas seuraa?
Nyt on sitten ParkToolin leuat irroittaneet teräksisen ottaansa suksien voitelutelineestä ja ne on vapautuneet alkuperäiseen käyttöönsä... Jos ja kun kurkkukipu häviää lopullisesti tämän päivän aikana, voisin yrittää varovaista pyöräilyä akselilla ti-ke-to :rolleyes:
Jos ja kun kurkkukipu häviää lopullisesti tämän päivän aikana, voisin yrittää varovaista pyöräilyä akselilla ti-ke-to :rolleyes:
Poika Pohjois-Karjalan hiihtoladuilta on palannut pyöräilymaastojen äärelle...:) Ehdotettu pyörälenkki kiinnostas! Ehdotetuista vaihtoehdoista keskiviikko sopisi minulle.
Tänään näkyi jo öljytiellä maantie fillareita.Kai se on kohta kaivettava oma esiin.Tätyy katsoa jos huomenna kerkis mukaan,ei varmaan tarvi pahemmin nastojakaan klv-lenkillä.
Reagoin myös lukuisiin teillä näkyviin käyräsarviin. Kotimatkalla näin 6-7 kpl. Huomenna en lähde lenkille mutta spinnaamaan..
Tänään näkyi jo öljytiellä maantie fillareita.Kai se on kohta kaivettava oma esiin.Tätyy katsoa jos huomenna kerkis mukaan,ei varmaan tarvi pahemmin nastojakaan klv-lenkillä.
Kunhan et maantiefillarilla kelville mene.. Ei riitä repullinenkaan sisäkumeja. :) Kai noita ajoväyliä voi kohta ajella jo maantiepyörällä.
Pyöräily on terveydelle vaarallinen laji! Heti kun aloin tosissani harkitemaankin pyöräilyn aloittamista, iski päälle kauhia lentsu! :( Eli mun täytyy tehdä Jouset ja ottaa takaisin tuo tämän viikon arki-iltalenkki.
Ehkäpä tässä sairasvuoteella pitää alkaa surffailemaan/tutustumaan mitähän sellaiset rullasukset oikein kustantaisi niin pysyisi kunnossa kesälläkin... :p
Täällä kans yrittää jotain flunssaa teettää, mutta sen verran ehkä pistäydyn ulkona että koepolkaisen Scalen.
Huhuu!
Onko kaikki vielä flunssan kourissa,vai olisiko huomenna innokkaita? Jotain hiekkatie tyylistä pk lenkkiä?
Mulla oli mielessä viikonlopun aikana ajella pidempi lenkki maasturilla. Nastoja ei ole joten poluille ei tarvinne mennä. Sunnuntai lienee mahd. ajopäivä
Toistaiseksi toiveissa, että pääsis ajelee niin lauantaina kuin sunnuntainakin.
Täällä virittäydytään tunnelmaan...
http://img.tapatalk.com/d/14/03/01/eta2ezy9.jpg
Nyt autotallissa, peltimukissa Taliskeria ja projektina vahnojen hiihtosauvojen ehostaminen rullaluistelusauvoiksi... Sitten yritän taas potkia CC-renkaita ja jos ei tällä kertaa iske lentsu päälle niin käyn huomenna testaamassa miten keuhkot pärjäävät eli lyhyt mutta hidas lenkki... Jos kunto kestää niin vähän pidempi rauhallinen sunnuntaina.
Sent from here using Magic
Mustijoen juna pysähtyy hetkeksi klo 9.30 vanhalle sillalle. Tilaa on. Reitti ja alusta vapaa,kunhan jäät vältetään. Ei nastoja,ja täpäri alla.
Nyt rosvo ulos tallista ja Tolkislandet kutsuu... :)
Nyt G-Crosser alle, ja saariston suuntaan...
Käytiin Mr T:n kanssa kruisailemassa Vessöön sorateitä 2:30 h. Sää oli kerrassaan loistava.
Nyt rosvo ulos tallista ja Tolkislandet kutsuu... :)
Kyllä oli hienoa. Metsä rules!!! Kauden ensimmäinen aito maastolenkki. Ensimmäinen tunti Tolkislandetissa Banditilla (ilman nastoja). Vähän varovainen sai olla rantakallioilla. GTdP:n redbull jakopiste jyrätty ja metsää hakattu sellainen 50m kaistale rantaan asti. Varmaan louhivat lisää kalliota per...le #%%^^%. Sitten kävin vauhdissa vaihtamassa jäykkäperän alle jossa nastat. Sillä tunnin kierros Haikkoon/Telegraf polut.
Tästä sai viime kesänä Redbullia, nyt metsäkoneen myllerrystä.
http://img.tapatalk.com/d/14/03/02/7ana7y8a.jpg
Ilmeisen hyvä pyöräilypäivä Ikämiehien keskuudessa.
Mäkin kävin avaamassa keväisen pyöräilykauden (http://www.endomondo.com/workouts/302586012/135635) nasta-CCllä, samalla piti testata vieläkö pyöräily on kivaa puuhaa... :rolleyes: No olihan se edelleen tosi nautinnollista ja palkitsevaa hommaa! Mikä parasta ei tullut lenkillä tai edes sen jälkeen sydän taikka keuhkot ulos eli flunssa tuntui olevan tältä erää takana.
Lenkkiä koneelle siirtäessä tuli samalla tsekattu "hiihtokauteni" pituus, joka on kestänyt komiat 3 viikkoja ja sinä aikana ehdin harjoitella hiihtämistä vähän yli kahdensadan kilometrin verran :) Hiihtämisestä jäi hyvä maku suuhun!
Mikäli olo pysyy näin loistokkaana illan ja yön, käyn ulkoilemassa huomennakin! Aikataulu ja suunta avoin :rolleyes:
Semmoista piti kyselemän, että tuossa mun seuranassa 18,5km kohdalta näytti lähtevän hiekkainen "oikotie" tuohon noin 20km kohdille... Tietääkö joku on se ajettavissa niin, ettei se kurvaile sen omakotitalon pihaan?
Kulttuurielämyksiä tajoiltiin tuon tien varrella jota ajelin 22km kohdilla, kun siellä oli pingoitettu oikein perinteistä rautalankaa "metsälautumien" ympärille! Onko mitään käsitystä miksi? Hyvää karhu, susi taikka villisika aluetta vai jostain muusta syystä? :rolleyes:
^ Vähä-Ojalantiellä (~22km) tulee aina hyvä fiilis. Vanhaa kunnon metsälaidunta, on siellä ihan karjaa kesällä...
^ juu, tuntui kuin olisi ollut aikamatkalla... :) Noilta nurkiltako sä sitä Limousine haet?
Tänään oli tavaravaunu tyhjä mustijoen junassa. Onko huomenna mänijöitä? Milloin? Joko jousi kisavehkeellä liikkeellä?
Pärjääkö A.B tolla reitillä ilman nastoja, oliko hiekkabaanoilla jääkohtia?
Huomenna yritän aamupäivällä päästä ajelemaan ja noi samat urat oli ajatuksissa.
Jos kimppalenkkiä olisi huomiselle tarjolla, niin mukavaapa se olisi :)
Ilmotelkaa jos ja milloin lenkkiä,niin yritän mukaan. Aikatauluista ei omalla kohdalla hajuakaan vielä.
Kaikki hiekkatiet mitä ite tänään ajoin,oli sulia. Nastoja ei tarvitse kuin metsäpoluilla.
^ juu, tuntui kuin olisi ollut aikamatkalla... :) Noilta nurkiltako sä sitä Limousine haet?
Nurkilta kyllä, tarkemmin Henttalasta, muutaman kilsan päästä. Tila on joen rannalla 2km Kerkkoosta Askolan suuntaan.
Tänään muuten meni 15kg fileitä, paisteja ym pakkaseen. Jauheliha, sekin 15kg pakastettiin reilu viikko sitten. On taas millä tankata...
http://www.henttalantila.fi/lihan-suoramyynti/
Joko jousi kisavehkeellä liikkeellä?
Ei sentään. G-Star S on vielä trainerissa kiinni, ja pysyy vielä viikkoja(?). Cyclocrossarilla ja Rapid Rob nappuloilla. Hyvää peekoota.
Pärjääkö A.B tolla reitillä ilman nastoja, oliko hiekkabaanoilla jääkohtia?
Huomenna yritän aamupäivällä päästä ajelemaan ja noi samat urat oli ajatuksissa.
Jos kimppalenkkiä olisi huomiselle tarjolla, niin mukavaapa se olisi :)
Joo ja joo! Reitillä oli hiekätieosuuksilla jäätä (usein sulavaa ja aina hiekkaan sekoittunutt), mutta se oli sellaista ei liukasta versiota :p Mutta oikeastikin ilman nastoja olisi pärjännyt vallan mainiosti, mutta nastoilla meni henkisesti kevyemmin ja varmasti hitaammin :rolleyes:
Mä täällä arvon aamustartin tilannetta... Ehkä käy aamusella varmistamassa latututkan tiedot, jos suksia rikkomatta pystyy vielä niin siellä sitten muuten häntä jalkojen välissä kotiin ja fillari alle... :cool:
Dodiin, Kokonniemi tsekattu ja tykkilumi-ihme oli edelleen paikoillaan :cool: Luistelin reilut 21km niin matalilla sykkeillä kun nyt ylipäätään pystyin... Rankkaa mutta lystikästä puuhaa! :)
On noissa varusteissa jotain kehitystä tapahtunut :rolleyes: Kun lähdin liikkeelle vanhoilla suksilla ja monoilla tarkistaakseni ensin ladun kunnon, joka osoittautui olevan ihan ok. Parin ekan kierroksen jälkeen vaihdoin alle uudet monot ja sukset, sillä seurauksella, että vähän vihoitellut nilkka ja jalkapöytä palautuivat normaaleiksi parin seuraavan kierroksen aikana ja hiihtokin alkoi sujua kevyemmin!
Nyt aamupala naamaan ja saunanlauteille rentoutumaan! :p
Mistä paikoista voisi alottaa MTB harrastusta Porvoossa, ei vielä oikein ole löytynyt kunnon metsäpolkuja paksupyörälle ajeltavaksi asti.
Tervetuloa joukkoon värikkääseen moraff!
Hyviä paikkoja aloitella on Sikosaari, Tolkkinen, Veckjärvi, Brussas ja toki Joonaanmäellä XC-radan ympäristö, Kokonniemikin kun latu vaan ensin sulaa edestä pois! Hyviä lenkkejä löytää meidän vanhoista seurannoista, mutta myös tuolta Junnujen ketjusta löytyvistä seurannoista!
MUOKS: Junnujen ketjun olitkin jo löytänyt! :rolleyes:
Kiitoksia ab. kävinkin kokeilemassa sikosaarentieltä lintutornin viitasta vasempaan, olipa mukavaa ekaksi maastolenkiksi, tosin pikkasen tuppas olemaan liukasta osassa kohtaa ilman nastoja. Kullä se läskinkin kumi samanlailla jäällä luistaa. :) tuolla sikosaaressa näyttää olevan kyllä ajeltavaa yllin kyllin.
Hienoa, että polkua löytyi! Sikosaaren "peruskasi" on oikein kivaa ajeltavaa pitkäksikin aikaa!
Tietty kannattaa lyöttäytyä kimppalenkeille mukaan sitten kun niitä täällä taas aletaan ilmoittelemaan! Jutut on täällä yleensä paljon hurjempia kuin vauhti ja reittien vaativuus tuolla kimppalenkeillä... ;) Ja jos lenkkien pituudet tuntuvat ensi alkuun pitkiltä, niin lähde mukaan osaksi matkaa.
Pääset ainakin tutustumaan porvoolaisiin maastopyöräilijöihin ja sitä kautta löytyy monet kivat lisäpolut omiin reitteihin! :p
Komppaan kyllä A.B:tä, että kimppalenkkien kautta oppii paikalliset reitit parhaiten! Mukaan vaan!
Meinas kyllä harmittaa kun tähän aikaan vuodesta rupes satamaan lunta ;). Pk-lenkki meni vähän kosteissa merkeissä, mutta silti hyvällä fiiliksellä :) 4h / 85km / 136 keskisyke
Oottehan olleet ahkeria.Minä kävin eilen armeja hommeleiden jälkeen pienen klv lenkin oli kyllä hieno ilma.Tänään istuin sitten sisällä Myllypuron hallissa katselemassa pojan säbää.Huomenna sitten....ehkä.
Mäkin ahkeroin tänään 4 Jack Baueria kun piti katsoa kausi loppuun.
Lepopäivä,Lepopäivä,Lepopäivä,.......Kertaam aan. Tuossa tämän viikon aktiviteetit :)
Lepo(päivä) on treeneistä tärkein.. ;)
Viikonloppuna voisi? Sunnuntaiksi luvattu +7 ja aurinkoa...
Hep!
Hep!
Nyt oli käyty sahaamassa kaatuneet puut pois polulta ja aika sulana oli reitit muutenkin 1,5h pätkä siirtymineen 18km.
Nyt oli käyty sahaamassa kaatuneet puut pois polulta ja aika sulana oli reitit muutenkin 1,5h pätkä siirtymineen 18km.
:cool: Loistavaa! :cool:
Sikosaartako kävit raivaamassa?
Kalliotamaani
05.03.2014, 11.51
Varovainen hep täältäkin. Onko aikataulusta/reitistä ajatuksia? Itselle sopisi aamu/aamupäivä parhaiten.
Sikosaaripa hyvinnin, tosin joku muu oli raivannut :) ihan tuoretta purua. Lauantaina voisi pikkulenkin taas ajaa ja varmaan torstaina. Löytyisi vaan lähempää hornhattulaa...
Aivan mahtava keli oli heittää iltalenkki :) Tänään oli vuorossa 32km ja tyylinä perinteinen, ladut olivat erinomaisen hyvässä kunnossa pikku pakkasen ansiosta! Yleisesti ottaen lenkki meni ihan normikaavalla, edustamani "seuran" perinteitä kunnioittaen ja omia parhaita puolia korostaen eli tuskaisen hitaalla vauhdilla (kokonaisaika 2:48) ja pelottavan korkealla keskisykkeellä (156) :cool: Hiihtolenkki oli jälleen kerran erittäin nautinnollinen!
Täältäkin varovainen ehkä sunnuntaiselle pyörälenkille... :rolleyes:
Sikosaaripa hyvinnin, tosin joku muu oli raivannut :) ihan tuoretta purua. Lauantaina voisi pikkulenkin taas ajaa ja varmaan torstaina. Löytyisi vaan lähempää hornhattulaa...
Eihän tuo Sikosaari nyt kaukana ole, mutta kyllähän sulla on muutama polku ihan "takapihallakin"! Eli heti moottoritien toisella puolella Kärrbybackenilla ja erityisesti Hattulabackenilla kiertää muutama kiva polku, joista saa kivan pikku ympyrän! Vähän kauemmas jos maltat lähteä niin lisää polkuja löytyy Peippolan kallioilta tai sitten Eestinmäen ja motarin välistä löytyy kanssa muutamat nautinnolliset polut ajella! :rolleyes:
Eihän tuo Sikosaari nyt kaukana ole, mutta kyllähän sulla on muutama polku ihan "takapihallakin"! Eli heti moottoritien toisella puolella Kärrbybackenilla ja erityisesti Hattulabackenilla kiertää muutama kiva polku, joista saa kivan pikku ympyrän! Vähän kauemmas jos maltat lähteä niin lisää polkuja löytyy Peippolan kallioilta tai sitten Eestinmäen ja motarin välistä löytyy kanssa muutamat nautinnolliset polut ajella! :rolleyes:
Näistä taitaa löytyä noi A.B:n mainitsemat polut (+ vähän muutakin)
http://www.movescount.com/fi/moves/move18845711#table-year=2014
http://www.movescount.com/fi/moves/move18972429#table-year=2014
http://www.movescount.com/fi/moves/move20944843#table-year=2014
Tämä on kotiutunut pallon toiselta puolelta. Josko jotakuta kiinnostaa S-korpi viikonloppuna niin ajattelin käydä katsomassa missä kunnossa polut ovat. Anyone?
Kevät alkaa olla jo pitkällä ja kohta pitää luopua suksistakin... ehkä... :p
Kevään kunniaksi päätin hankkia vähän väriä elämään:
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10686683/p4pb10686683.jpg
Vähän aiheeseen liittyen, onko sunnuntaille suunniteltu polkemarupea tarkoitus suorittaa maantie- tai pyörätiepyöräilynä vai oikeana maastopyöräilynä? Jolloin molemmissa tapauksissa selviää varmasti kitkarenkailla! Tai ehkä tavoitteena on päästä poluille polkupyöräilemään, jolloin harkitsen vakavasti nastojen käyttöä kun näyttäisi kaikki tamppaantuneet kohdat olevan edelleen melkoisen kiitettävästi jäässä :rolleyes: Vai mitä neuvoo talvipyöräilijäjaoston jäsenet?
Loppuun OT, mutta ainakin paikallisessa TopSportissa on talvivaatteet -60% --> ja hyllystä löytyi ainakin vielä äsken Yokon hiihtohanskoja, ihan perus windstopperista alkaen ja sitten siitä ylöspäin toppauksien määrän kasvaessa. Mulla nuo Yokon kevyt windstopperit toimivat erittäin hyvin tällaisissa +7C - -2C keleissä myös ajohankoina, suosittelen! Eihän ne tietysti katu-uskottovat ole kun ei lue Campagnolo tai 661 yms. mutta jos tämän henkisen tappion kestää niin sieltä lähtisi nyt hyviä käsineitä kelpohintaan! :cool:
Ainakin ex-Sipoon metsissä pärjäsi ilman nastoja. Pari jääkantta piti taluttaa, mutta nastattomuus ei muuten haitannut.
Kevät alkaa olla jo pitkällä ja kohta pitää luopua suksistakin... ehkä... :p:cool:
Mitä suotta!! Eikö sulla ole tapana käydä kantamassa pyörääkin pitkin metsiä. ;)
Sunnuntaina maantielle maantiepyörällä! anyone??
Ainakin ex-Sipoon metsissä pärjäsi ilman nastoja. Pari jääkantta piti taluttaa, mutta nastattomuus ei muuten haitannut.
Pärjää Läskillä ilman nastoja vai pärjää oikeasti ilman nastoja?
Sunnuntaina maantielle maantiepyörällä! anyone??
Oho! Siellähän tulee kylmä! :)
Oho! Siellähän tulee kylmä! :)
Ja näyttäis tuulevankin kiitettävästi... Eikä lupaa enää +7:ää. harkintaan. ehkä sittenkin liityn maasto/klv/hiekkatie junaan, jos lähtee matkaan.
Itse iskin äsken nastat täystäpärin alle (Täystäpäri on täpäri jonka perää ei saa lukkoon koska vipua ei vieläkään ole mistään saanut ostettua). Ja ajattelin käydä katsomassa jotain peruspolkua vaikka huomenna.
Pitäiskö muuten noi tubelekset joissa litkua ottaa irti ja putsata ja laittaa uudet litkut? Ei millään jaksais.
Pärjää Läskillä ilman nastoja vai pärjää oikeasti ilman nastoja?.
Ihan oikeasti. Toki nastoista paikoin vielä suurtakin hyötyä, mutta on niistä haittaakin. Molempi parempi.
Ihan oikeasti. Toki nastoista paikoin vielä suurtakin hyötyä, mutta on niistä haittaakin. Molempi parempi.
Kyllä tuolla ihan kiitettävästi sai jästä mäkeä kieli keskellä suuta polkea ilman nastoja ;)
Varttia vaille 2h jaksoin viihtyä
Mitä suotta!! Eikö sulla ole tapana käydä kantamassa pyörääkin pitkin metsiä. ;)
:D :D :D
Kertakaikkiaan loistava idea! Menishän ne varmaan molemmatkin... :p
Mulla on ikivanhat Noksun nastat 29":iin toss tallin nurkassa, jos joku haluaa tuhota ne näillä välikeleillä ja säästää omia "parempia" talvikumejaan. Ens talvena laitan uudet alle. Saa hakea pois... Veloituksetta ja ilmaseks...
Helsingissä ehkä, mutta täällä meillä idässä on ladutkin vielä hiihtokunnossa... :rolleyes:
Kyllä tuolla ihan kiitettävästi sai jästä mäkeä kieli keskellä suuta polkea ilman nastoja ;)
Varttia vaille 2h jaksoin viihtyä
Mä luulen, että käyn virittämässä nastat täpäriin alle varmuuden välttämiseksi... :rolleyes:
Ja ajattelin käydä katsomassa jotain peruspolkua vaikka huomenna.
Pitäiskö muuten noi tubelekset joissa litkua ottaa irti ja putsata ja laittaa uudet litkut? Ei millään jaksais.
Mihin suuntaan olet huomenna menossa? Entä oletko sunnuntaina vielä liikenteessä? :)
Jos ne ei vuodaa olet pyöritellyt niitä ahkerasti niin ettei litkut ole jämähtänyt yhteen kohtaan kiinni... Niin sanoisin, Don't fix it if it isn't broken!
Kyllä mä ehkä sunnuntainakin ajan. Ajattelin huomenna ajaa jotain perussettiä mahd sikosaarta veckaria jne.. xc fillarilla tosin. Lähtö about klo 11:00?
Tulipahan käytyä fillarimessuilla ilmoittautumassa Pirkan pyöräilyyn :)
Sunnuntain kimppalenkille mulle sopii oikeastaan kaikki vaihtoehdot ja reittiversiot välillä 9-15.
(JH3:n heittämä täky maantielenkistä herätti kyllä myös mielenkiintoa...)
Huomenna lupaa aamuksi räntäsadetta... :(. Illalla kyllä aurinkoa. Harmi tollainen turha sade varsinkin kun just paikat vähän kuivuneet. Mun pitää olla kuskamassa lapsia jo klo 14 joten voi olla että oma lenkki jää myöhemmäksi iltapäiväksi.
Tänään alkoi viikon "pyöräilyloma" :)
Alkuviikoksi luvattu upeita kelejä. Tarkoitus on polkea metsässä joka päivä. Saa mielellään liittyä seuraan jos joku on vapaalla.
Kyllä mä ehkä sunnuntainakin ajan. Ajattelin huomenna ajaa jotain perussettiä mahd sikosaarta veckaria jne.. xc fillarilla tosin. Lähtö about klo 11:00?
Tämä kyllä kiinnostaisi paljon ja kävin juuri laittamassa nasta-ankkurit Coverttiin :)
Huomenna lupaa aamuksi räntäsadetta... :(. Illalla kyllä aurinkoa. Harmi tollainen turha sade...
Mutta sitten luin tuon Miken viestin ja räntäsade ei kiinnosta ollenkaan :( Eli taidan jättää räntäsadelenkin väliin ja katsoa sittem asiaa uudelleen sunnuntaiaamusta... Tarkastelen tilannetta aamulla uudesta ja arvioin testbedin avulla starttimahdollisuuksia 11sta lähtöön, viestittelen J.F jos keli ja fiilis toimii yhteen aamulla.
Sunnuntaina starttaisin mieluusti jo joskus 9-10 nurkilla ja lenkille joko maasturilla tai CCllä, molemmissa tapauksissa nastoja rapsutellen... :rolleyes:
No kyllä minäkin odotan että räntäsade loppuu ennenkuin lähden tykittämään metsään!
^ tarkastetaan tilannetta huomenna aamupäivästä :)
^minkäpituista lenkkiä olette suunnitelleet ja edelleenkö maastoon sunnuntaina?
Sanotaan näin että jos joku haluaisi luistaa töistä ja lähteä fillarilenkille niin ensi viikolla voisi olla melko hyvä ajoitus...harvemmin tässä vaiheessa kautta ulos lenkille ja +10 astetta... :)
http://img.tapatalk.com/d/14/03/08/u4emeny9.jpg
^ Tätä menoa jos jatkuu, niin aika monella on maalis-huhtikuun etelänleirit turhaa rahanmenoa. No mäkeä siellä tietty pääsee kinnamaan...
^minkäpituista lenkkiä olette suunnitelleet ja edelleenkö maastoon sunnuntaina?
Nyt kun olen katsellut ulos ikkunasta viimeisen tunnin ajan aamupalaa ahmien niin, taitaa jäädä multa aamupäivänlenkit väliin ja näin ollen panostan huomiseen lenkkiin. Huomenna yrittäisin lähteä kohtuuajoissa liikenteeseen ja sitten ajella 3-4 tuntia.
Koska neidit AB ja JF pelkää pientä räntäsadetta niin menen sitten nyt ap metsäkävelylle koiruuden kanssa. IP sitten yritän fillarilla mennä.
Joo, tää prinsessa starttasi päivän Byggmax kierroksella ja sain tuunattua sängyn prinsessalle sopivaksi... 4mm kovalevy patjan ja petauspatjan väliin ja avot! Nyt on riittävän napakkapatja meikäläisen selälle! :cool:
Aamulla lenkillä metsässä. Sillvik ja koukudden kierretty. Metsässä nastat mun mielestä ihan must.
Nyt pitkästä aikaa geokätköilemään.
Sää parani niin paljon, että me sokerikuorrutetut neiditkin uskallettiin lähteä pyöräilemään... :o Ajeltiin rauhallinen ja hieno maastolenkki (http://www.endomondo.com/workouts/305451131/135635) aivan upeassa säässä!
Kiitoksia J.Flle mukavasta lenkkiseurasta!
ps. J.F on kyllä ihan hirmuisessa kunnossa kun ajoi tuon saman lenkin 45minuuttia nopeammin... :p
... Metsässä nastat mun mielestä ihan must ...
Äh, ihan turhaa vouhotusta! Kyllä Porvoossa pärjää poluilla ja ulkoilureiteillä hyvin ilman nastoja, kuten kuvasta näkyy... ;)
http://ep1.pinkbike.org/p5pb10689621/p5pb10689621.jpg
Löytyykö huomenna lenkkiseuraa? Itse suosisin aikaisempia lähtöjä niin ei menisi koko päivä...
Niin ja huomenna ajelisin mieluiten maasturilla, jossa on nastat alla ja pysyy!
Tosi kivaa oli ajaa metsässä taas pitkästä aikaa. Kiitos minunkin puolestani. Sääli vaan että lenkki meni pilalle kun ekat kolme varttia jäi seurannasta pois! :(
Pitää kopsata data A.Bn seurannasta.
Kyllä minä mielelläni ajan huomennakin. Suht aikainen startti varmaan ok. Ehkä ei kuitenkaan ihan vielä ysiltä...
Huominen lenkki olisi ilmeisesti suuntautumassa rehellisille maastopoluille, joissa nastat olisi enemmän kuin paikallaan!?
Onko niin, että ilman nastoja ei kannata lähteä? Kun ei millään viittis vaihdella niitä... :(
No hei, eihän me olla mitään ikämiehet pyörätiellä-porukka! ;)
Tämä on siitä ongelmallinen vuodenaika että nastoja tarvitaan metsässä paikoitellen mutta 95% pärjää ilman. Se 5% on sitten täysin mahdotonta ilman niitä nastoja. Ja sillä 95% et tee muuta kuin tuhoat sun kalliita nastarenkaita. Periaatteessa kompromisssi voisi olla nastat vain edessä ja sitten taluttaa pahimmat paikat. Mutta kompromissit on aina huonoja! ;)
Prinsessojen kuvasta näkyy vuodenajan suuri haaste: ainakin täällä polut ovat auki, mutta ulkoilureitit, huoltotiet yms jääkannen peittämät. Mutta kuka hullu niitä ajaa maasturilla? Hyvin meni tänään nastoitta, joskin läskin etu lienee se, että erilaiset jäiset kantit eivät heitä rengasta samalla tavalla. Huomenna taas mutten vielä Porvooseen jaksa vaivautua, periaatteessa ensi lauantaina voisin jopa tulla vierailulle jos seuraa aamupäiväksi löytyy.
Kyllä ne nastat oli ihan paikallaan myös metsässä monin paikoin. Toista se on teillä siellä etelässä!
Huominen lenkki olisi ilmeisesti suuntautumassa rehellisille maastopoluille, joissa nastat olisi enemmän kuin paikallaan!?
Onko niin, että ilman nastoja ei kannata lähteä? Kun ei millään viittis vaihdella niitä... :(
Et sä mitään nastoja tarvii... Sä oot vielä nuori, notkea ja tasapainoinen... ;) Enkä muista koskaan nähneeni sua kaatuneen kyljelleen tasaisella hiekkatielläkään... :rolleyes:
Prinsessojen kuvasta näkyy vuodenajan suuri haaste: ainakin täällä polut ovat auki, mutta ulkoilureitit, huoltotiet yms jääkannen peittämät. Mutta kuka hullu niitä ajaa maasturilla? Hyvin meni tänään nastoitta, joskin läskin etu lienee se, että erilaiset jäiset kantit eivät heitä rengasta samalla tavalla. Huomenna taas mutten vielä Porvooseen jaksa vaivautua, periaatteessa ensi lauantaina voisin jopa tulla vierailulle jos seuraa aamupäiväksi löytyy.
Esimerkiksi Veckarin poluista joita ajoimme n. 50% oli samassa kunnossa kuin tuo hiekkatie... Ei tosin yhtä leveältä osin jäässä, mutta sen verran kun oli lumisena aikana tamppaantunut poluksi... Toki polun vieressä voi ajella... :rolleyes:
Mites se huominen aikataulu sitten? Entäpä starttipaikka ja mihinpäin lenkki suuntautuisi?
OT: Tänään oli koeajossa G-Formin polvarit (http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/KNE00/SubProducts/KNE004001E)ja ne on kyllä tämän päiväisen parituntisen perusteella ehdottamasti miellyttävimmät kokeilemani polvarit tähän mennessä! Kuten J.F:lle lenkillä totesin niin tuntuu kun jalassa olisi vain polvilämppärit! Ja jos ne suojaa paremmin kuin polven lämppärit on tuote ihan ehdoton Ikämiesvaruste!
Mulle voisi esim sopia klo 10.00?
^ otetaan siihen 10.00 kiinnitys!
mikäs olis suunta? Mulle kelpais Treksilä, Silvik, Tolkkislandet, Brusassa, Teissala, Veckari, Sikosaari tai vaikka J.Fn poluista viimeksi ajamatta jääneen Seitlahden eteläpuoliset baanat... :rolleyes:
^ otetaan siihen 10.00 kiinnitys!
mikäs olis suunta? Mulle kelpais Treksilä, Silvik, Tolkkislandet, Brusassa, Teissala, Veckari, Sikosaari tai vaikka J.Fn poluista viimeksi ajamatta jääneen Seitlahden eteläpuoliset baanat... :rolleyes:
Täältä varovainen hep huomiselle lenkille.
Et sä mitään nastoja tarvii... Sä oot vielä nuori, notkea ja tasapainoinen... ;) Enkä muista koskaan nähneeni sua kaatuneen kyljelleen tasaisella hiekkatielläkään... :rolleyes:
Lähestulkoon olen tosiaan kaikkia noita :D Olis sittenkin pitänyt keilata sinutkin, niin sullakin olis joku muistikuva (tai sitten ei) :p
Kaikesta huolimatta nastat eivät ole vieläkään alla... Kattelen aamulla fiiliksen mukaan millä vekottimella lähden lenkkiä heittämään. Jos kelit on kohdallaan, niin kauden maantieavaus vois olla paikallaan.
Lähestulkoon olen tosiaan kaikkia noita :D Olis sittenkin pitänyt keilata sinutkin, niin sullakin olis joku muistikuva (tai sitten ei) :p
Kaikesta huolimatta nastat eivät ole vieläkään alla... Kattelen aamulla fiiliksen mukaan millä vekottimella lähden lenkkiä heittämään. Jos kelit on kohdallaan, niin kauden maantieavaus vois olla paikallaan.
Piruiluistani huolimatta niin ajahan nyt sitten varovaisesti millä pelillä ikinä päätäätkään lähteä liiketeeseen! Ahman uhmajutuista huolimatta Porvoossa on tänä hyvin vähä lumisena vuotena on kuitenkn ollut selkeesti enemmän lunta kuin esim. Hellsingissä taikka jopa pohjoisempana kuten Hyvinkäällä tai Hämeenlinnassa... :rolleyes:
Semmoinen homma tuli mieleen, että siellä J.Fllä taisi olla tarjolla nimenomaan kalliobaanaa, joka nastoilla ei ole se kivoin alusta ajella... Eli melkein jättäisinkin sen pois huomisilta vaihtoehdoilta ja lähdetään sinne sitten kun on taas kitkakumit alla :rolleyes:
Täältä varovainen hep huomiselle lenkille.
Hienoa!
Joo, jätetään ne kalliobaanat kesäkumeille!
Brusas olis ainakin hauska mun mielestä. Mutta voin kyllä ajaa missä vain. Mistä startataan?
Toisaalta aika kallioistahan se brusaskin on..
Toisaalta aika kallioistahan se brusaskin on..
:D
Otetaanko startta vanhalta sillalta 10.00 ja siitä sitten jatketaan fiiliksien mukaan?
Otetaanko startta vanhalta sillalta 10.00 ja siitä sitten jatketaan fiiliksien mukaan?
Vanha silta sopii mainiosti.
Toinen maastojuna lähtee Tolkkisista klo 10 ja ehkä yhtyy vanhan sillan junaan jos reitit yhteneväiset.
Kalliotamaani
09.03.2014, 14.25
Ei olleet pyöräilyn jumalat suotuisia tänään. Vajaa tunti ehdittiin Miken kanssa ajaa kunnes jostain tyhjästä päätti joku keppi tms. roska pilata päivän. Takavaihtajan korvake paskaksi joten ei muuta kuin maitojunalla takaisin kotiin. Kotona sitten huomasin ettei ne vahingot siihen jääneetkään; alempi ohjuri halki ja ylempi osittain hampaaton ja "vähän" fjongilla. Saas nähdä onko itse vaihtajakin niin kiero että on vaihdettava.
http://i.imgur.com/oaGxmtQ.jpg
http://i.imgur.com/K9BOWgH.jpg
Just alkoi aurinkokin paistamaan samalla hetkellä, joten olihan se ihan hyvä päästä uv-säteiltä suojaan :) Toivottavasti Mikellä ja idän prinsessoilla oli parempi onni myötä.
Ei sitten kalliotamania tavattu tänään mutta muuten oli ihan oikealta tuntuva lenkki. Ei nyt ole seurantaa laittaa mutta Treksilän metsissä löytyi tosi kivaa uutta polkua ja nyt siellä saa kulumaan paljonkin aikaa. Kiitos äijät seurasta. Näitä lisää.
Ei olleet pyöräilyn jumalat suotuisia tänään.
Mä luulen, että näin ko. jumalan ihan livenä tänään maantielenkillä Mäntsälän maisemissa!
Kaikessa rauhassa fillaroidessa kyseinen jumala hyppäs levikkeeltä pysäköidyn auton vierestä keskelle tietä heilumaan povarista vetämänsä n. 40cm pituisen kepukan kanssa (varmaan sama kepukka, joka hajotti sun vaihtajan). Pääsin treenaamaan irtiottoa ja kiriherkkyyttä vastaantulevien kaistan kautta. Taisin saada samalla uuden lukeman mun maksimisykkeeksi ;) Onneks ei tullu autoja vastaan...
Luulen, että se
- ei tykkää pyöräilijöistä
- se ei tykännyt, kun häiritsin sen kusitaukoa lähestymällä uhkaavasti n. 100 m päässä
- se on sukua härälle ja se kimpaantui minun punaisesta ajotakista
- tai sitten se on shimppamiehiä henkeen ja vereen ja se ei tykännyt, kun joku tuli sen reviirille campan osilla (tätä teoriaa tukee Kalliotamaanin kokemukset, varsinkin jos hajonnut takavaihtaja on mallia Sram)
Kaikenlaisia pösilöitä sitä tämäkin maailma on pullollaan!
No, hyvä lenkki tuli ajeltua siitäkin huolimatta (Viiden pitäjän ajon reitti).:)
Kalliotamaani
09.03.2014, 16.31
Kuulostaa siltä että sama heppu on ollut väijyssä tuolla mun haaveripaikalla. Varmaan viritellyt samaisen kepukan siiman päähän ja kykkinyt puskassa jemmassa viattomia polkijoita väijymässä, kämmenet hikoillen odottaen että koska saa nykäistä! Ja sitten kun nykäistyään kuulee kiroilua hilaa mokoma kepukkansa tyytyväisesti myhäillen takaisin luokseen ja siirtyy etsimään uutta uhria. En muutakaan selitystä keksi, varsinkaan kun mitään keppiä emme löytäneet, joten näin sen täytyy olla :D
Mutta kaikenlaisia hörhöjä sitä onkin.
Oli sen verran rankka yövuoro etten jaksanut lenkille ollenkaan. Hyvä että T.P:n sain edes maantielle houkuteltua aiemmilla kosiskeluilla.. Onneksi viikko vapaa,ja kelit näyttäisi vaan parantuvan.
Me käytiin tosiaan länsikierroksella, ensin J.F:n ja niko.nikon kanssa ja sitten Ernestasista saatiin vahvistukseksi titamiinia läksyttävä Mike! Ylitettiin Munkkikallio mukavia polkuja pitkin, sitten niko.nikolle tuli kiirus ja me jatkettiin Treksilän poluille... Siellä tuli vastaa Pronssikautinen kalmisto, joten päätimme urhata mukana olleen kaluston samantien!
http://ep1.pinkbike.org/p5pb10692623/p5pb10692623.jpg
Hyvä, että urhattiin kun sitten aukeni Treksilän salat (http://www.endomondo.com/workouts/305950354/135635)! Löydettiin mahdottoman paljon uutta polkua (siis meille uutta baanaa, MikMyhän on tietty ajanut näitäkin koko nuoruutensa ;)). Kaikki seurannassa olevat reitit Treksilässä on hyvää leveää ajettavaa polkua :cool: ainut missä oli parit kapeahkot puiden/risujen ohituksen on tuo osuu 14km jälkeen lähimpänä Mustijokea :rolleyes:
Kuninkaanportin hakkuuaukion vierestä löytyi tylyn näköistä "metsää"
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10692624/p4pb10692624.jpg
Tämän jälkeen ajettiin vielä Hattulabackenin polut demomielessä eli J.F:lle uutta pätkää vähän ja moraff voi käydä seurannan perusteella testailemassa "takapihan" polkuja.
Kiitoksia mukana olleille! :)
PS. Nähtiin muuten J.Fn kanssa yksi ketunpesäkin matkan varrella... :)
Oli sen verran rankka yövuoro etten jaksanut lenkille ollenkaan. Hyvä että T.P:n sain edes maantielle houkuteltua aiemmilla kosiskeluilla.. Onneksi viikko vapaa,ja kelit näyttäisi vaan parantuvan.
Joo, niin sait ja hyvä niin! :)
Pojilla on ollu kans mielenkiintoiset reitit. Täytyy päästä joskus testaamaan!
Noi uudet Treksiläpolut on siis oikeasti ajettavia. Ei siis mitään kantamista. :)
Toinen maastojuna lähtee Tolkkisista klo 10 ja ehkä yhtyy vanhan sillan junaan jos reitit yhteneväiset.
Tää Miken kommentti aiheutti tahattoman repeämisen kun muistin eilisen Fingerporin...
http://hs13.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305796809865?ts=1031
Hienoa aitoa "polkupyöräilyä" tänään idän prinsessojen kanssa. Tässä länsipuolinen lähestyminen Ölstenin metsien kautta ja takaisin Haikkoon polkujen kautta.
http://connect.garmin.com/activity/457847884
Noi Treksilän uudet polut aivan upea lisäys. Nyt pystyy tekemään lisäkiepin välitien pohjoispuolella. Harmittava noi Kalliotamaanin tekniset ongelmat. Hyvät polut jäi väliin.
Voiha vitsi, teillä on näyttäny olevan hubaa :) itse kulutin koko sunnuntain käymällä goexpossa ja näköjään mukaan lähti ortliebin takalaukut ja fattyyn tankopumppu enää puuttuukin fattystä tarakat ja ollaan valmiita kesän rientoihin
Polkuilemassa tänään:
http://connect.garmin.com/activity/458506202
Harmittaa kun välillä polut "kesäkunnossa" ja välillä taas kun napajäätiköllä. Jäätiköt saattaa olla toistakunta senttiä paksuja joten tuskin nämä helteet niitä vielä sulattaa.
Kyllä kateeksi käy Mikeä kun nyt voi olla lomalla ja ottaa varaslähdön kevääseen!
Kyllä kateeksi käy Mikeä kun nyt voi olla lomalla ja ottaa varaslähdön kevääseen!
Saa nyt nähdä kuinka pitkälle viikkoa ikämies jaksaa. Nyt 3pv/10h takana ja kyllä jaloissa tuntuu... Perjantaille pitäisi jaksaa koska sitten kelit muuttuu talviseksi taas :(.
Polkuilemassa tänään:
http://connect.garmin.com/activity/458506202
Harmittaa kun välillä ...
Saa nyt nähdä kuinka pitkälle viikkoa ikämies jaksaa. Nyt 3pv/10h takana ja kyllä jaloissa tuntuu... Perjantaille pitäisi jaksaa koska sitten kelit muuttuu talviseksi taas :(.
NytNyt Hjyvä Mies! Sulla on loma ja maastoputki parhaimmillaan eli ilmeet ja kommentit pitäis olla linjalla 'Mahtava ajella päivät läpensä' ja :) :D tai :cool:
Me raskaan työnraatajat voidaan keskittyä naama kateudesta norsun v........... murjottamiseen sun seurantoja katsellessa!
Cycle Mike, Cycle! ;)
Meikäläinen joutui tänään ottamaan huomiseksi äkkilähdön Teneriffalle kesken hyvin alkaneen maantiekauden. Rouva ruikutti niin kovasti ettei jäänyt vaihtoehtoja.. Kai sieltä Teiden seinältäkin ajettavaa löytyy,vaikkei ne varmaan vertoja vedä näille kotiseudun tuulisille peltoaukeille... :( ;)
Meikäläinen joutui tänään ottamaan huomiseksi äkkilähdön Teneriffalle kesken hyvin alkaneen maantiekauden. Rouva ruikutti niin kovasti ettei jäänyt vaihtoehtoja.. Kai sieltä Teiden seinältäkin ajettavaa löytyy,vaikkei ne varmaan vertoja vedä näille kotiseudun tuulisille peltoaukeille... :( ;)
Pahoittelut, onhan siellä varmaan ikävää kun voi joutua aurinkorasvaakin laittamaan... :D Ei muuta kuin hyviä ajoja. Itse mietin vakavasti viime viikolla äkkilähtöä etelään mutta jäin tänne kun säätiedotus lupasi näitä hyviä kelejä.
NytNyt Hjyvä Mies! Sulla on loma ja maastoputki parhaimmillaan eli ilmeet ja kommentit pitäis olla linjalla 'Mahtava ajella päivät läpensä' ja :) :D tai :cool:
Me raskaan työnraatajat voidaan keskittyä naama kateudesta norsun v........... murjottamiseen sun seurantoja katsellessa!
Cycle Mike, Cycle! ;)
Ehkä noi mun viestit ei todellakaan anna oikeaa kuvaa, mutta kyllä täällä ihan täpinöissä ollaan. Tätä lomaa ON odotettu. Edellisen lenkin jälkeen mietin jo seuraavan päivän lenkkiä. Kansalaisen karttapaikka on kovassa käytössä. Nytkin on kauhea ongelma kun en vieläkään tiedä mihin huomenna suuntaan ja edes millä fillarilla :D Vahvasti näyttää siltä että huomenna vuorossa Sillvik-Koukudden-Lilljetun-Kulloo (+Tolkislandet?). Loppuviikolle jää Jonasbacken+Humla+Veckari, Treksilä+Eestinmäki+Näsi ja Teissala+Brusas. Toistaiseksi suunnitelmissa 3-4h joka päivä viikon loppuun asti :cool: :cool: :cool:.
Reittiehdotuksia saa ehdottaa...
Miken reenimäärät niin hurjia että taidetaan saada Haanjaan tänä vuonna suomalaisvoittaja!! :) Kyl tämä perhereissu on,eli ei pyöräilylle pyhitetty. En ota edes omaa pyörää. Nelisen päivää vuokralaitteella mäkitreeniä olis tavoitteissa. + uinti ja lenkkeily hieman...
Miken reenimäärät niin hurjia että taidetaan saada Haanjaan tänä vuonna suomalaisvoittaja!! :) .
:D
Ei sentään ihan. Näillä treeneillä yritetään päästä edes pinnan päälle. Syksyn Haanjasta elopaino lisääntynyt 8kg... Viime talvena tuli edes hiihdettyä, olisiko ollut 600km? Tänä vuonna kasassa 20km eikä edes mitään korvaavaa harjoittelua harrastettu... Nyt vaan nautitaan ajamisesta ja kohotetaan kuntoa siinä samalla.
Välipalatauko @Koukudden :)
http://img.tapatalk.com/d/14/03/11/y3emazev.jpg
Taas hieno 4h lenkki
http://connect.garmin.com/activity/459114305
Sillvikissä yritin etsiä uusia reittejä ja täytyy vielä jatkaa joku toinen kerta jotta löytyisi reitti Silvikin polulta lähemmäksi Koukuddenia. Eli pitäisi saada noi seurannan kaksi "tynkää" yhdistettyä. Sieltä siirryin Koukuddeniin. Raivasin puita ja nostelin kiviä. Nyt rupeaa olemaan hienoa pätkää. Tällaista polkua laskee alas kalliolta siellä länsipuolella:
http://img.tapatalk.com/d/14/03/11/yry8ebuh.jpg
Reitillä yhdet rappuset ja kaksi jyrkännettä jossa joutuu jalkautumaan.
Sieltä suuntasin Lilljetunille päälle josta sitten "sakkoringin" jälkeen Kulloon kalliolle. Takaisin ajoin Brasaksentietä ja yritin löytää ne A.B:n polut. Se kohta mistä luulen että olisi pitänyt mennä metsään niin siinä oli tuoreen näköiset isot hakkuut :(. Koulun luota löysin ne toiset polut. Kohti kotia yritin löytää reittiä metsän läpi Mummontielle. Meni aika pitkälle inkkarihommiksi... Onneksi löysin uuden pätkän Mummontien alusta josta pääsee sinne voimalinjalle niin jää tiepätkät pois.
Huomiseksi täytyy keksiä jotain kevyempää. Noi Nokian nastarenkaat uppoo pehmeillä siirtymillä hiekkaan ja on TODELLA raskasta
Takaisin ajoin Brasaksentietä ja yritin löytää ne A.B:n polut. Se kohta mistä luulen että olisi pitänyt mennä metsään niin siinä oli tuoreen näköiset isot hakkuut :(. Koulun luota löysin ne toiset polut.
Huomiseksi täytyy keksiä jotain kevyempää.
Hienoa settiä Mike takoo menemään! Kiitokset kun jaksat raivailla uria auki!
Tässä seuranta mainitsemillesi A.B:n poluille: http://www.movescount.com/fi/moves/move20516422#table-year=2014
Seurannassa n. 20km kohdalla lähtee ura erkanemaan selkeästi Brasaksentiestä pois päin. Siitä löytyy polun pää varsin selkeästi. Uran Treksiläntien pää on tosiaan hakattuna. Sitä oli osittain hakattu jo viime kesänä ja me kadotettiin polun Treksilän puoleinen pää kun lähdettiin kiertämään hakattuja puita inkkarireittiä pitkin (tiedättehän kun A.B:n mukana menee...)
Siinähän sulle olis huomiselle kevyttä puunrunkojen kantelua ;)
Hienoa settiä Mike on heittänyt! Täytyy lähteä joku kerta sun opastuksessa tutustumaan noihin Silvikin ja Mummonpolun ympäristöihin! Eli nyt siirtymä Treksilästä Silvikin tapahtuu reittiä Ölsten-Mummonpolku-sähkölinja... Hienoa! :)
Mun päivä meni töissä touhutessa, mutta alkuillasta pääsin vähän ulkoilemaan. Tein ihan ykköslenkin eli itsekseni yksivaihteisella yhden kierroksen perus Gäddrag-kieppiä :cool:
Hauska ajatustenkaari mahtui matkalle: Alkumatkassa tuntui (alamäessä) että reidet on ihan terästä ja pitää vaihtaa heti kotiin päästyäni sinkulaan raskaampi vaihde! Mutta kuinkas ollakkaan loppumatkasta selvisi (ylämäissä), ettei reidet olleetkaan terästä vaan lisäpaino oli jossain vähän ylempänä ja paljon pehmeämpää materiaalia... ;)
Pääsin kuitenkin tyytyväisenä kotiin saunomaan ja tulipahan ajettua edes yksi lenkki talvikaudeksi hankituilla pistosuojattuilla Schwalben nastattomillatalvikumeilla (painostaan huolimatta ne rullasi yllättävänkin hyvin!)
Seuravaan kerran satulaan kenties torstaina... :rolleyes:
Kalliotamaani
12.03.2014, 00.51
Taas hieno 4h lenkki
Yhtään en ole kateellinen, en... :)
Mikäs on tilanne tuolla Liljetunilla, sakkorundilla ja Kulloon kallioilla? Arvatenkin märkää, mutta miten jään kanssa?
Ei sitä lomalla voi vaan pyöräillä... Minä ja "polkunussija" @Haikkoo :)
http://img.tapatalk.com/d/14/03/12/byherusa.jpg
Turha pelätä että kaikki esteet poistetaan... Uusi linjaus Haikkoon polulla
http://img.tapatalk.com/d/14/03/12/e8yhared.jpg
Kun se A.B käski puhua tunteista niin puhutaan nyt sitten. On tämä ihan kauheata: +12, aurinkoa, musiikki soi ja ruuvata fillaria... Ja niin lämmintä on että ei meinaa toi olutkaan pysyä kylmänä... :)
http://img.tapatalk.com/d/14/03/12/nugavyry.jpg
Aika huonosti sulla kyllä menee. :(
Vieläkö metsässä nastoja tarvii?
Mikäs on tilanne tuolla Liljetunilla, sakkorundilla ja Kulloon kallioilla? Arvatenkin märkää, mutta miten jään kanssa?
Vieläkö metsässä nastoja tarvii?
Huomenna meinasin mennä kyllä ilman nastoja. Kyllä siellä jotain jääpaikkoja on mutta vähiin ne käy ja alhaisilla paineilla kun mennään niin eiköhän Ardentit vähän jäällä pidä?
Voi, voi... Ei mene Mikellä hyvin, ei! Toivottavasti kuitenkin jaksat ja pärjäät loman loppuun asti... :rolleyes:
Joo. Voimia Mikelle!
Seuravaan kerran satulaan kenties torstaina... :rolleyes:
Mites huominen?
Mulla olisi tarkoitus lähtee ajelemaan. Voisin päästä liikekannalle mahdollisesti jo iltapäivällä.
Mites huominen?
Mulla olisi tarkoitus lähtee ajelemaan. Voisin päästä liikekannalle mahdollisesti jo iltapäivällä.
Tarkoitus on edelleen, mutta mulla menee ainakin viiteen työpalavereissä, joten aikaista tai edes valoisan ajan lenkkiä en voi luvata... :o Säätiedotusta katsoessa suosittelisin iltapäivä starttia, jos vaan kykenee kun talvi tulee lauantaina takaisin.
Mä starttaan ledin turvin ehkä noin 18-19 nurkilla ja mieluusti otan lenkkiseuraa mukaan, jos vaan aikataulut täsmää :rolleyes:
Rosvo purettu, putsattu ja säädetty. Lisäksi reverb laitettu talven jälkeen takaisin.
Odotan suuresti huomista lenkkiä. Eka kunnon maastolenkki ilman nastoja ja vielä "polkupyörällä" :).
Lukiko porukka päivän Uusimaata?
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/284428-koirametsa-hammentaa-mustijoella
Ymmärtäkseni kyseessä on meidän Silvikin "Herkulesbaana"?
Tarkoitus on edelleen, mutta mulla menee ainakin viiteen työpalavereissä, joten aikaista tai edes valoisan ajan lenkkiä en voi luvata... :o Säätiedotusta katsoessa suosittelisin iltapäivä starttia, jos vaan kykenee kun talvi tulee lauantaina takaisin.
Mä starttaan ledin turvin ehkä noin 18-19 nurkilla ja mieluusti otan lenkkiseuraa mukaan, jos vaan aikataulut täsmää :rolleyes:
Otin kamat mukaan töihin, joten taidan suunnata baanalle sujuvasti jo iltapäivällä. Sen verran luvattu sää polttelee... :cool:
Lukiko porukka päivän Uusimaata?
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/284428-koirametsa-hammentaa-mustijoella
Ymmärtäkseni kyseessä on meidän Silvikin "Herkulesbaana"?
Mun mielestä keskellä tietä puukapuloita heiluttelevat pösilöt pitäs ainakin pitää kiinni ja mielellään vielä aidatun kopin sisällä! Uusimaa vois tehdä kyllä niistäkin jonkun jutun.
Otin kamat mukaan töihin, joten taidan suunnata baanalle sujuvasti jo iltapäivällä. Sen verran luvattu sää polttelee... :cool:
Kuitti! :cool: Meinaatko Treksilään uusia polkuja lähteä testaamaan vai vetääkö veri maantielle patukkamiesten perään? ;)
Jos vaikka tuolla maantiellä sais rusketusta vähän paremmin :cool:
Tai sitten patukkamiehen patukka ruskistuu.. :p
Junalla patukkajahtiin! :p
:D :D :D Voi kevät! :D :D :D
Taitaa tulla ihan hyvään väliin tuo lauantaille uhattu lumisade, viilentää poikien tunteita vähän... ;)
Tämä kevät tuo kyllä näitä kevät-tunteita pintaan kivasti!
Vitsi että kuumottais mutta flunssa iski :F
Kuuma on...
Välipala @Näsi. Nyt voi sanoa että ei nastoja tarvitse ainakaan metsässä.
http://img.tapatalk.com/d/14/03/13/epe5ege7.jpg
Ei varmaan saisi hehkuttaa mutta kyllä tänään oli kauden parasta niin lenkin kuin ilmojenkin suhteen. Samalla jatketaan eli karvan alle 4h tänään. Tässä seuranta:
http://connect.garmin.com/activity/460250987
Tosta löytyy nyt reitti Tolkkisista Treksilään lähes pelkästään polkuja pitkin. Uudet Treksilän polut on kyllä upea lisä. Noin ajamalla lähes kaikki hyvät polut tulee mukaan. Sitä A.B:n näyttämää polkua sinne kallion päälle en löytänyt?
Ihmeen hyvin ikämies jaksaa? Nyt 18h kuudessa päivässä (sis 1 huilipäivä) ja halut sen kuin kasvaa. Tänään ihan lenkin lopussa oli pakko käydä kokeilemassa se raivattu "seinä". Väkisin poljin senkin ylös vaikka vähän rupesi jaloissa jo tuntumaan. Nyt olut kädessä ja helkutan hyvä fiilis :) :) :)
Huomenna lisää. Ajattelin suunnata itäpuolelle. Löytyisikö seuraa jos vaikka menisi iltapäivällä?
Peter North
13.03.2014, 22.02
Välipala @Näsi.Meidän nelijalkainen kusta-lorotteli tuota sun taukomäntyä vasten aamulla.
Ei varmaan saisi hehkuttaa mutta kyllä tänään oli kauden parasta niin lenkin kuin ilmojenkin suhteen. Samalla jatketaan eli karvan alle 4h tänään. ... Nyt olut kädessä ja helkutan hyvä fiilis :) :) :)
Huomenna lisää. Ajattelin suunnata itäpuolelle. Löytyisikö seuraa jos vaikka menisi iltapäivällä?
Kadehtittavaa lomaraporttia puskee! Hienoa!
Mä aattelin, että jos kerran Mikekin ja vaihdoin lähtiessä kesäkiekot alle! Nyt toimivat ehkä noin 5% metsäosuuksista oli jäässä, muuten ihan kesäkunnossa! :)
Eli stattasin puolikuuden nurkilla ja ajelin rauhallisesti tuosta vanhan Robbarin takaa Kevariin ja Joonaanmäelle, siellä testailin ylös viimeksi J.Fn kanssa bongatun uuden (ei luonnollisestikaan MikMylle ;)) polun alas Pihlajatien suuntaan ja muutenkin ajelin pääosin itselke uusia polkuja pitkin. Sitten Sikosaareen, jossa ajoin vain puolikkaan kun alkoi metsä synketä auringon laskiessa siihen malliin. Seuraavaksi menin testaamaan Kokonniemenkärjestä kuninkaan portaat ylös ja alas tuli vuosien takaa mieleen muistunutta reittiä! :) Kallionharjannetta pitkin katsomaan vieläkö ladut on kunnossa, ei olleet. Loppuun vielä yksi uusi polku Squash/Tennishallien takaa S-marketille ja avot! Nafti pari tuntia meni ja lystiä oli koko ajan! :cool:
Meidän nelijalkainen kusta-lorotteli tuota sun taukomäntyä vasten aamulla.
Onneksi ei ole marja-aika. Olisin vielä syönyt kusiset marjat välipalana... :)
...siellä testailin ylös viimeksi K.Fn kanssa bongatun uuden (ei luonnollisestikaan MikMylle ;)) polun alas Pihlajatien suuntaan ja muutenkin ajelin pääosin itselke uusia polkuja pitkin...Loppuun vielä yksi uusi polku Squash/Tennishallien takaa S-marketille ja avot!
Jäikö jälkeä? Noi uudet polut kiinnostaa.
Peter North
13.03.2014, 22.54
Onneks. Nyt siellä kasvaa vasta paskanmarja. Piikkikumit ei oo ollenkaan huonot tuossa metsässä, sen verran on liukumiinaa.
Jäikö jälkeä? Noi uudet polut kiinnostaa.
Nyt oon jo kuuntelemassa kunnon kohinaa jaloissa, sohvalla köllötellen... Mä yritän käydä siirtämässä harjoituksen Polarilta koneelle ja Endoon... Ehkäpä olut motivoisi sopivasti... :p
Hämmästyttävän vahvaa on tuo Karhun kolomonen, kun sai mut nousemaan sohvalta ja raahautumaan pihavajaan harjoituksia siirtelemään! :p
Tässä (http://www.endomondo.com/workouts/308189978/135635) olis tiistainen valopääsinkulointi ja tässä (http://www.endomondo.com/workouts/308190132/135635) tämän päiväinen saunalenkki.
Kokonniemessä tuli ajeltua uus-vanhoja ja uusia polkuja oikeastaan koko 12km ja 13km välinen osuus, ehkä siihen 150m mahtui tuttujakin polkuja... :rolleyes: Ja 15km kohdalla oli se Squash/tennishallinohituspolku.
@Veckari
Täällä ehkä eniten jäätä?
http://img.tapatalk.com/d/14/03/14/medavaty.jpg
Päivän lenkki:
http://connect.garmin.com/activity/460687696
Eli idässä käyty tänään. Noi idän polut ovat aina kiehtoneet mutta tänään ei jotenkin vaan kolahtanut. Alkumatkalla hävisi "mudguard", jäisessä ojanylityksessä kunnon pannut, A.B:n inkkaripolku ja Humlassa eksyilin... Veckarissa tosiaan poluilla ehkä eniten jäätä. Aikamoiset hakkuutkin olivat siellä järjestäneet :(. Ei ollut lämmintä enään kun aikamoinen tuuli puhalsi. Kun metsistä tuli ulos niin huomasi kuinka hirveästi tota katupölyä on ilmassa...
edit: Niin mutta muuten kyllä ihan hieno lenkki :)
Haluaako joku tulla nyt kohta pitemmälle kävelylenkille metsään täältä meiltä? Ajatteli koiran kanssa heittää parituntisen.
Ai niinku lumikengillä vai? :D
Ei kiitos. Mä löhöilen sohvalla, katselen juutuupin fillarivideoita ja samalla kuuntelen kun kunto nousee viikon lenkkien jälkeen... :)
Ajattelin pärjätä ilman lumikenkiä! :)
Mä oon panostanut tänään Afrikan tähtäteen, Bamboleoon, Blokukseen jne... Nyt siirryin autotalliin virttelemään renkaille hyllyä/koukkua siistimpää säilytystä varten... :rolleyes: Vakavasti kyllä harkitsen trainerille hyppäämistä...
Prinsessat. Reilu tunti poluilla, siinä vaiheessa oli perse niin märkä että piti tulla kotiin. Sangen haastava keli.
Mun koiralenkki typistyi n 40min kun koiruuden karvoihin kerääntyi niin paljon lunta ettei se pystynyt oikein kävelemään enää. Ehkä minäkin joudun treinerin päälle tänään.
Nyt kun mun "Mudguard" tippu eilen niin ei voi mennä tänään lenkille... :)
Pitäiskö huomenna ajaa jotain? Edes klv lenkkiä?
Voi olla huomenna aika hauska keli ajaa, ihan sama missä, heittää yöllä pakkasen puolelle...
Huomenna pitää liikkua ja pyöräily on varteen otettava vaihtoehto... :rolleyes: Täältä irtoisi starttilupa noin 10:30 aikaan tai sen jälkeen, löytyiskö seuraa?
Tämän verran sain tehtyä kesää/pyöräilykautta:
http://ep1.pinkbike.org/p4pb10712426/p4pb10712426.jpg
Vasemmalla pienemmän kuvion gumekset ja oikealta löytyy vähän enemmän kuviota... :cool: Sitten pitäisi vielä löytää koti maantie-, CC- ja GG-renkaille :rolleyes:
Samaan tapaan nostin seinälle myös autojen kattotelineet ja Thulen ProRidet.
Missä noi roikkuu? Itse miettinyt samanlaista ratkaisua ja todennut että jos on vain yksi "tanko" niin renkaat taittuvat.
Huomenna voisin mahdollisesti osallistua A.B! Katsotaan tarkemmin huomenna.
Missä noi roikkuu? Itse miettinyt samanlaista ratkaisua ja todennut että jos on vain yksi "tanko" niin renkaat taittuvat.
Mä otin käyttöön niinkin erikoisen ratkaisun kun Robbarista löyteneet Habo-hyllykannakkeet (http://fi.habo.com/koti/forvaring_fi/vaggskenor_och_tillbehor_1_1/u-kannatin-20144?ArticleID=20148), toisella puolella on 55cm ja toisella 50cm. Niin ja mulla noi roikkuu kyllä yhdellä kannakkeella... :rolleyes:
Huomenna voisin mahdollisesti osallistua A.B! Katsotaan tarkemmin huomenna.
Jeps, viestitellään huomenna tarkemmin!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.