Näytä tavallinen näkymä : Hyvinkään polut NAISET !!
Kiitos Naiset lenkin vetämisestä ja lenkkiseurasta! G-sus että voi olla hauskaa :) Vaan eipä tainnut Miletski arvata että valitsi liian mukavan reitin. Saatte vielä ainakin minusta (ja kaikesta päätellen myös Virpistä) kestoseuraa tulevillekin lenkeillenne :D Tällaista lisää! Kiitos, nam!!
miletski
14.05.2015, 19.05
Iso käsi mukana olleille! On kiva kuulla, että reissu oli onnistunu ja että tapaamme vielä! ;) Virpille myös kypärän nosto on paikallaan. Upeasti mankeloitu viisikymppinen. Ja kyllä tuo matka itselläkin tuntui. Tänään loppu verryttelyt tuleekin heitettyä trampalla, mikä oli reissumme aikana ilmestynyt takapihallemme.
Seuraavaa pitkää reissua jo pähkäilen 23-24.5 viikonlopuksi... että olkaapa kuulolla... Viikkolenkkiä pukkaa myös mutta siitäkin vähän lähempänä.
Nyt tramppaamaan ja sit lämmintä saunaa kylmällä ronkelolla. KIITOS!! Olen iloinen!
kkristta
15.05.2015, 16.26
Heippa! Onko kukaan menossa huomenna maastopyöräilemään? Tulisin naapurikunnasta Hyvinkäälle aamupäivästä, jos aloittelijalle löytyisi seuraa.
miletski
15.05.2015, 21.41
Heippa! Onko kukaan menossa huomenna maastopyöräilemään? Tulisin naapurikunnasta Hyvinkäälle aamupäivästä, jos aloittelijalle löytyisi seuraa.
Morjentes! Mieluusti olisin huomenna lähteny mankeloimaan, mutta mies lähtee Lahti24mtb tapahtumaan hulluilemaan. Ja mie oon lapsille luvannu lähtee kannustamaan pyöräiliöitä.
Mutta sunnuntaina klo.16 olisin lähössä parin tunnin iisille lenkuralle tapsan koululta jos joku haluaa lähtee kaveriksi niin laittakkees mukana viestejä sunnuntaihin klo.14 mennessä.
Ellis, täältä tilasin uudet polvarit. Kuulemma on hyvät.
http://extremesports.fi/company/g-form-suojat-urheiluun-maahantuo-extreme-sports-finland-oy/
miletski
17.05.2015, 21.27
Mettässä tuli käytyä rennolla polkasulla. Yksinkään ei tarvinnu poluille lähtee, vaan sain kaksi kaveria mukaani. Kelikin oli taas mitä mainioin.
Tiistakina olis sit taasen tarkotus suunnata kulkunsa poluille. Klo.18 lähen tapsan koulun parkkikselta parituntiselle lenkille. Ken tahtoo seuraani liittyä ilmottautukoon tiistaihin klo.14 mennessä, niin tiiän tulla hakemmaan mukkaan.
ZygäZägä
18.05.2015, 14.17
Moi, ilmoittaudun mukaan huomiselle tiistailenkille!
Olin teidän mukana yhden reissun viime kesänä, ja oli niiiin hienoja polkuja ja mukavaa seuraa että tulen uudestaankin :)
Byääh, mä en pääse teidän kanssa huomenna kun miehellä on jääkiekkotreenit eikä meidän autoa pysty kloonaamaan. Tänään on tullut mun uudet pyöräilykengätkin ja olisi ollut kiva testata niitä. Tosin voipi kyllä olla, että käyn testaamassa niitä omilla poluilla lähimetsässä. Ensi lauantaina lähdemme viikoksi Kreikkaan ja sen jälkeen katson mille lenkille lyöttäydyn mukaan. Nyt ei kahteen viikkoon ole tsäänssejä lähteä Hygen pyöräbaanoille. Teille kuitenkin kivoja pyöräreissuja!
Olikos meillä suunniteltu pidempää ajoa huomiselle lauantaille? Jos on niin olen mukana! Uusien polvareiden testaus...
miletski
22.05.2015, 20.40
Huomenna en oo poluille menossa, mutta sunnuntaina aattelin tuota konkeli mankeli heilaani viiä polkutreffeille. Aattelin jos sitä vaik treffien kunniaksi lähtis klo.9:30 tapsankoululta. Suuntaa en osaa vielä sanoo... ja matkaa... 40-50km akselilla. Tarkemmat tiiot ilmottelen huomenna, mutta mukaan lähtiät voipi jo ilmoittautua mukaan :)
Niin mukana sunnuntaina *kops* Kiitos jo etukäteen :)
miletski
23.05.2015, 19.26
Huominen suuntakin on nyt selvillä... aivoni kaipaavat rentoa meininkiä joten suuntaamme huomenna lentokenttä, erkylä, lentokenttä poluille. Helppoa naatinnollista polkua. Jos ken haluaa, niin pientä haukkapalaa voi reppuunsa varata. Pysähytään jonnekkii aurinkoiselle paikalle kuuntelemaan kesän saapumista.
Niin ja lähtöhän oli humenna munnuntaina klo.9:30 Tapaininlinnan koulun pyöräparkista.
Ja meinasipa unohtua tyystin tiistailenkuran kiitokset!! Kiitos ZygäZägälle mainiosta polkuseurasta!! Toivottavasti nähdään ennen Syötettä!!
Kiitos jälleen Miletskille huippupoluista ja ohjauksesta! Kiitos seurasta myös Sarille sekä JaSalle! Hyvää settiä jälleen kerran! :) Taitaa tulla ainakin parin viikon tauko hygeilyihin, mutta täällähän sitä voi sitten taas huhuilla.
miletski
24.05.2015, 21.17
Pisaroiden saattelemana lähdin aamusella mankeloimaan, mutta pisarat hävisivät taivaan tuuliin tapsalle tultaessa. Mankelointi keli oli kuin tehty meitä varten. Tyninharju-Erkylä-Lallujärven harju-Monni-Lentokenttä sekä tehtaansuo... Kiitos Katila, Sartsa sekä pyöräilevä karttamme JaSa!! Saisit JaSa lähtee kartturiks useemminki jos vaan jaksat hiiiiiiiiiitaaaaaasti edetä... tai niin ku tänään teit omia ketunlenkkejäs. Kiitän ja kumarran!
... Kiitos Katila, Sartsa sekä pyöräilevä karttamme JaSa!! ...
Kiitokset teille
... Saisit JaSa lähtee kartturiks useemminki jos vaan jaksat hiiiiiiiiiitaaaaaasti edetä... tai niin ku tänään teit omia ketunlenkkejäs.! Eiköhän tuo hitaus ole mulle luontainen ominaisuus, ja tuosta kutsusta ei voi kieltäytyä. Sitä odotellessa.
...Kiitän ja kumarran !Kiitän ja ja niiaan
Heipsan maastopyöräilevät mimmit! Kos on nyt koettu ja kotiin palattu. Hyvä reissu oli vaan heti ajattelin ryhtyä utsimaan tulevan viikon suunnitelmia maastoajelun suhteen? Suunnitelmia, onko niitä?
Hupsansaa, nyt huomasinkin, että tämä viikko on jo niin ahtaaksi buukattu joko mun tai miehen toimesta, että viikonloppu onkin ainut jolloin saattaisin päästä metsään ajelulle :(
miletski
01.06.2015, 19.21
Huomenna iltalenksulle lähtiöitä? Lähtö klo.18 tapsankoululta. Suunta.... jonnekkii poluille... ilmottautumiset huomiseen klo.15 mennessä.
Keskiviikkona olisi aatoksissa aamupolkasu tuossa klo.9:n pintaan. Onko kukaan moisesta innostunu? Ilmottautukoon tuohon lähtöön tiistaihin klo.20 mennessä.
Viikonloppuna en oo ite ajelemassa, kun lähen jorroommaan yökalloo. ;)
Mää lähen tulevana viikonloppuna Tompereelle.
miletski
02.06.2015, 09.02
Ja tänne jok ikinen nainen, joka haluaa nyt vaikuttaa esim. Naisten harrastus maastopyöräilyyn täällä hyvinkäällä. Itse en valitettavasti ole paikanpäällä, kun mies edustaa perheemme pyöräily intoa. Mutta menkää ihmeessä rohkeasti paikalle!!
Hyvinkään maastopyöräilystä kiinnostuneille tiedotus"
Tervetuloa ravintola Joutseneen to 4.6 klo 19.00 vaihtamaan ajatuksia Hyvinkään maastopyöräily touhusta. Ei tarvitse olla jäsen, jokaisen mielipidettä tarvitaan.
Yritetään saada harrastajamäärä kasvamaan jottei kuihdu kokonaan. Nyt haluttaisiin ideoita ja kuulla mikä on juuri se mikä motivoi sinua pyöräilemään maastossa. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi mukaan.
miletski
02.06.2015, 09.14
Tervetuloa ravintola Joutseneen to 4.6 klo 19.00 vaihtamaan ajatuksia Hyvinkään maastopyöräily touhusta. Ei tarvitse olla jäsen, jokaisen mielipidettä tarvitaan.
Yritetään saada harrastajamäärä kasvamaan jottei kuihdu kokonaan. Nyt haluttaisiin ideoita ja kuulla mikä on juuri se mikä motivoi sinua pyöräilemään maastossa. Toivottavasti mahdollisimman moni pääsisi mukaan.
Ja jos et pääse paikanpäälle, mutta haluat lähettää sinne jonkinmoisia terkkuja niin laita tänne foorumille ajatuksesi, niin mieheni vie tastusi terveiset perille.
Mielenkiintoista! Ehdottomasti tulen paikalle =D
Ja tänne jok ikinen nainen, joka haluaa nyt vaikuttaa esim. Naisten harrastus maastopyöräilyyn täällä hyvinkäällä. Itse en valitettavasti ole paikanpäällä, kun mies edustaa perheemme pyöräily intoa. Mutta menkää ihmeessä rohkeasti paikalle!!
Hengessä mukana. Työnteko haittaa harrastuksia.
Lisään: Miten saisi matalan kynnyksen naisille lähteä maastoon ajelemaan? Ei tatte olla huippukuski ja osta kaikkea (into ja halu ajaa ratkaisee), vaan ymmärtää sen, että vain ajamalla oppii?! Ja meillähän aikaa käyttää lenkkeihin juuri niin pitkästi aikaa kuin on :)
miletski
08.06.2015, 08.57
Nyt on käyty korkeuksissa puita halailemassa sekä yökalloo jorroomassa ja onkin aika tiistaisen iltalenkin. Lähtö perinteisesti tapsankoulun pyöräparkilta klo.18 Kuka mukana?
Taidanpas lähteä mukaan jos reitti on tällaiselle aloittelijalle sopiva. Onko mahdollista vaikuttaa lähtöaikaan? Jos pääsisi aikaisemmin baanalle olis tosi nastaa =) Pääsen neljältä duunista ja voisin jäädä paikkakunnalle odottelemaan lähtöä. Selviän kyllä tuon kuudenkin kanssa. No problem :)
miletski
08.06.2015, 20.59
Taidanpas lähteä mukaan jos reitti on tällaiselle aloittelijalle sopiva. Onko mahdollista vaikuttaa lähtöaikaan? Jos pääsisi aikaisemmin baanalle olis tosi nastaa =) Pääsen neljältä duunista ja voisin jäädä paikkakunnalle odottelemaan lähtöä. Selviän kyllä tuon kuudenkin kanssa. No problem :)
Huominen lähtö on valitettavasti klo.18. Niin ja hurautellaan huomenna sellasia polkuja, että sie Virpi pysyt hyvin mukana.
sirrautio
09.06.2015, 07.55
Kun ei meidän Rouvalla vielä näitä tunnareita ole niin ystävällisesti ilmoittaa hän Rouvansa illan lenkille mukaan ;-)
Btw, tuota facebookin suljettua ryhmää koitettiin etsiä, mutta ei äkkiseltään löytyny vaikka kaikki Hyvinkääseen liittyvä läpi käytiin.
Lähetetty minun SM-G388F laitteesta Tapatalkilla
Nyt onkin kriittinen tilanne, että peruuntuuko lähtöni. Äidilleni sattui isohko haaveri tässä aamupäivän tunteina ja kun työpäivä on pulkassa riennän katsomaan tilanteen. Jos hän tarvitsee apua joudun jättämään pyöräilyt väliin. Laitan sulle Miletski viestiä henk.koht. kunhan olen päässyt tilanteessa kartalle.
miletski
09.06.2015, 14.31
Kun ei meidän Rouvalla vielä näitä tunnareita ole niin ystävällisesti ilmoittaa hän Rouvansa illan lenkille mukaan ;-)
Btw, tuota facebookin suljettua ryhmää koitettiin etsiä, mutta ei äkkiseltään löytyny vaikka kaikki Hyvinkääseen liittyvä läpi käytiin.
Lähetetty minun SM-G388F laitteesta Tapatalkilla
Rouvva on tervetullut poluille mukaan. Ja se ryhmä kyllä pitäisi sieltä naamakirjasta löytyä.... tekniikka tosin ei edelleenkään oo miun vahvuuksia..
Virpille toivon, että äitisi voisi hyvin ja pääsisit lenkille, mutta oottelen viestäsi.
sirrautio
09.06.2015, 18.25
Rouvva on tervetullut poluille mukaan. Ja se ryhmä kyllä pitäisi sieltä naamakirjasta löytyä.... tekniikka tosin ei edelleenkään oo miun vahvuuksia..
.
Heh, löytyhän se kun toisen kerran koitti ;-)
miletski
09.06.2015, 22.12
Kiitän ja kumarran ja ehken jopa pienesti tuuletan. Aivan mahtavaa, kun kevään ja alku kesän aikana porukkaamme on uskaltautunut mukaan ihan uusia naisia!! Nyt kun vaan saisin pidettyä teijät mukanani poluilla. Mutta lisää uusia naamoja sekä pyöriä mahtuu mukaan. Tänään käytiinkin sitten Herusin kulmilla kääntymässä. Rennon letkeää vauhtia edettiin semmoset palttiaralla 25km.
Viikonlopuksi kaavailtiin alustavasti sunnuntain lähtöä klo.9 ja suunnaksi Sääksin kierto. Mutta tästä tarkemmat tiiot lähempänä....
Kiitos mukana olleille!
Täältäkin satelee kiitoksia hyvälle lenkkiseuralle! Kyllä oli hymy herkässä kun kotiin päin polkaisin =) Olipas mukava myös kun kerroit missä käytiin ja kilometrit =D Aika lensi kuin siivillä ja en olisi uskonut, että niinkin paljon ehdittiin polkaisemaan. Reitti oli kiva ja juuri sopivan helppo tähän väliin ;) Kiitos paljon Miletskille kun taas jaksoi tsempata ja kertoa pikku vinkkejä matkan varrella!
Uuh! Sääksi sunnuntaina kuulostaa todella houkuttelevalta! Täytyy kuulostella tilannetta kunhan kotio pääsen ja viikonloppu koittaa.
miletski
12.06.2015, 20.58
Munnuntai sunnuntaina klo.9 reikäleipä Tapaininlinnan koululta olis mahollista lähtee kaveriksi Sääksiä kiertämään. Vauhti rennon letkeää retkivauhtia. Pysähytään sit johonki kivaan paikkaan evästelemään. Reisussa menee +/-5h. Ja matkaa kertyy sen palttiarallaa 50km.
Kukas lähttöö mukkaan eksyilemmään?
Niin ja se ken haluvvaa ihan hulluilla niin ottakkoon ne uikkarinsa mukkaan. ;)
miletski
14.06.2015, 17.50
Tiistaina lähetään noin kolmen tunteroisen iltalenkuralle Rajamäen suuntaan. Lähtö klo.18 tapsankoulun pyöräparkilta. Tiistaina emme tunne sanaa säävaraus. Polut kutsuvat satoi tai paistoi.
Ilmottaudu mukaan lähtiäksi mieluusti tiistaihin klo.15 mennessä.
Onko minkä tasoinen lenkki tiedossa? Vaikea vaiko vähempi vaikea?
miletski
14.06.2015, 23.39
Saman tyylistä kun viimeeksi, tosin vähempi tieosuuksia. Ehken pikkusen enempi kivikkoo kun aattelin, että suhattais puolimatkan poluilla alkuun tahi loppuun....
Kuulostaa ihan ok:lta meikäläiselle =) Joten ilomielin lähden mukaan =D
miletski
17.06.2015, 08.20
Vieläkin voin tuntea kielojen sekä suopursujen tuoksun nenässäni. Kesä on mielentila, kesä on asenne ja ainakin eilen kesä oli täysin läsnä Herusten lampia kierrellessämme. Kiitos ja kumarrus mukana mankeloijille!! Nyt on ilo orientoitua yöttömän yön juhlintaan.
Kyllä niin puet ajatukseni sanoiksi. Eilisessä ajelussa oli jo sitä keskikesän juhlan tuntua. Ilma oli upea, luonto oli kaunis ja lenkkiseura paras mahdollinen. Ja mikä parasta, lenkki oli täydellinen kun suoritin yhden hallitun kaatumisen. Jonka jälkeen remonttiraisa pisti pyörän taas ajokuntoon! Kiitos siitäkin. Seuraavalla kerralla on itselläkin mukana perustyökalut mitä ilman pyöräilijä ei tule näemmä toimeen ;)
miletski
22.06.2015, 08.42
Huomenna se olisi tuasen tiistaki. Lähteekö kukkaan kaveriksi tiistai lenkuralle? Suuntana Erkylä ja ajellaan semmoset pari tunteroista. Mukana olot tiistaihin klo. 16 mennessä. Kitozzzz.
miletski
22.06.2015, 08.49
Niin ja lähtöhän on perinteisesti klo.18 tapsankoulun pyöräparkista.
Kyllä vain. Tulossa olen =)
Huomenna se olisi tuasen tiistaki. Lähteekö kukkaan kaveriksi tiistai lenkuralle? Suuntana Erkylä ja ajellaan semmoset pari tunteroista. Mukana olot tiistaihin klo. 16 mennessä. Kitozzzz.
Ilmoittaudun mukaan ja varaan jarrunaisen paikan. Pariin viikkoon ei ole tullut käytyä maasturin selässä. :)
Katilalle (kuukauden myöhässä olevat) kiitokset polvareiden linkistä.
miletski
23.06.2015, 22.32
Se on kuulkaas arvon naiset kesän ensimmäinen kastuinpa kintuistani poluilla lenkki takana. Mutta sateesta viis. Kesällä sateellakin on sellanen maaginen "kauniiksi" ja "heleäksi" tekevä vaikutus.
Mukava oli olla kartturina taasen ja kiva kun teitä kavereita oli useampi mukana. Mie tuas niioo niksautan ja kiitosta ilimoille kajautan.
Kiitokset kartturille ja muille kanssasisarille juttuseurasta! Oli kiva joskin loppupäästään märkä lenkki. Olin kuin uitettu koira metsäilysession jälkeen. Vielä valmistauduin kuivalla vaatetuksella kotimatkapolkaisuun ja uudelleen kastumiseen, vaan onneksi mieheni tuli treeneistä ja nappasi minut matkan varrelta kyytiin. En tiedä mistä johtunee, kastumisestako? että tänä aamuna kroppa tuntui tosi väsyneeltä ja raihnaiselta. Lihakset olivat aivan juntturassa. Onneksi ehdin venyttelemään ennen työpäivän alkua niin sain kropan edes vähän aukeamaan jumituksista.
miletski
05.07.2015, 21.24
Bäk in bisnes.... kuka mukana tiistain sateen sattuessa ajetaan sateessa viikkolenkuralla? Lähtö normisti klo.18 tapsankoululta. Suunta vielä avoinna... pitkoksille tekis mieli tai sitten mennään erkylään...
=D Meikäläisen valmistautuminen tämän illan lenkkiin vaatii hieman ponnistuksia. Menen suoraan duunista kampaajalle ja jos sieltä vaan ehdin eikä vettä sada niin olen tulossa. Miehen täytyy vaan tuoda mulle fillari treeneihin tullessaan. En uskalla jättää sitä edes lukittuna Jussintorin pyöräparkkiin. Kampaajallekin joudun menemään ajovermeissä jos mielin lenkille lähteä. Sateen sattuessa en lähde. Olen niin kyllästynyt kastumaan. Tänä kesänä ja tänä vuonna yleensäkin olen kastunut jo ihan riittävästi =/ Sitten jos lenkin aikana sattuu satamaan niin sillehän nyt ei voi mitään mutta jos lähtiessä sataa jään rannalle ruikuttamaan.
miletski
07.07.2015, 11.24
Kurvaan tapsankoulun kautta satoi tahi ei. Ellis on näillä näkymin lähössä kaveriksi vaikka sataiskin. ;) Muistahhan Virpi kuiteskii nauttia kampaajalla olostas. Ja näinhän se menee, ettei uutta päätä pidä mennä heti kasteleen jos sattuu vielä uutta väriä päähänsä laitattamaan. Löytyy värit pian naamasta eikä hiuksista vesipisaroiden myötä. Koettu on tämäkin... mutta toivomma kuivaa iltaa.
^Kaksi hurjapäätä, liikkeelle täytyy päästä vaikka satais lunta ja räntää tahi jäätävää tihkua =D Respect! Onneksi ei ole hiusten väritystä luvassa. Mun kampaaja on kova tyttö juttelemaan joten käynti saattaa välillä venyä pitkäksikin =D
Yritän päästä tänään mukaan ajamaan. Toivottavasti saan auton. Pieni sadekaan ei haittaisi menoa.
miletski
07.07.2015, 22.45
Kiitos Katila sekä Ellis mahti seurasta. Keliäkkään en voi moittia. Ilma oli täynnä puhasta happee, ei hyttysen hyttystä, aurinkokin pilkisti pikkusen hetken ajan. Ja mummoni totesi aikoinaan sadeveden olevan hyväksi iholle, että tää kauneus puolikin tuli hoijettua samalla reissulla. Että ei huono reissu olleskaan! ja Virpi hiuksetki muutes pysy kuivina ;)
Aivan mahtava lenkki taas kerran! Kiitos isosti Miletskille johdatuksesta ja Ellikselle seurasta! Kivaa että teiltä löytyy maastoa joka kelille! Eipä aiemmat sateet haitanneet, kun kangas kivasti imaisee vedet. Mää niin tykkään näistä lenkeistä :)
=D Mun hiukset kastui osittain kun kampaajalta lähtiessä satoi koko matkan kotiin asti. Välillä vähän ja välillä vähän enemmän. Niin, että taas yksi kastuminen lisää. Ja tänään iltapäivällä töistä lähtiessä varmaan sama juttu :/ Kyllä riepoo.
miletski
09.07.2015, 09.51
Lauvantakina 11.7 klo.9 reikäleipä lähen Tapsankoululta kiertämään Sääksiä. Huikopalat tietysti repussa. Hulluilla saapi ja uikkarit voipi pulahus mielessä mukaan ottaa. Vauhti on se mikä katsotaan mieluisaksi. Kukas lähtöö mukkaan?
^heissan lomalainen! Kun tuo matka hieman meikäläistä kauhistuttaa niin onko Sääksistä mahdollisuus ajella teitä myöten kotiin? Sivutaanko missään vaiheessa esim. Sääksin yleistä rantaa mistä osaisin ajella kotipuoleen tietä myöten jos tuntuu, ettei jaksa enää metsiä myöden puurtaa?
Jos saan auton ja jaksua riittää, niin tulen ilman muuta lauantaina mukaan!
Samalla heitän ilmaan ajatuksen lähtemisestä joku kerta tutustumaan Korso MTB:n maastoihin. Saamme vetäjäksi kyseiset maastot tuntevan varsin lupsakan mieshenkilön. Alustavaa kiinnostuta kenellä, huutakoon HEP!
miletski
09.07.2015, 13.49
Kyllä Sääksin reitiltä Virpi pääsee poikkeamaan tiepätkille, jos polut käypi liian raskaiksi.
Ja Katila HEP!!
Kyllä mä sitten lähden Sääksiin! Ja otan simmarit mukaan ;)
Mä lähden myös Sääksiin! Simmarit on kyllä mun kohdalla vielä kysymysmerkki. :D
Kyllä tykkäsin taas likkojen lenkistä kovasti. Koko matkan sai mennä hymy huulilla😊 Ilmakin oli parasta mahdollista plaatua🌞 Voi jee, mä jo niin odotan seuraavaa lenkkiä! Kiitos tytsyille taas tästä❤
miletski
11.07.2015, 22.00
Kiitos Virpille sekä Ellikselle reissu seurasta. Sää todellakin suosi matkalaisia. Sääksiä tuli kierrettyä 48km verran. Ja arvatkaas kenet löytää piakkoin pylly pystyssä mettän puolelta mustikka jahdista :)
Mites muutes, kiinnostaisko kettään teistä lähtee sunnuntaina 19.7 klo.11 ajelemmaan Korsoon? Meillä olis polkujen näyttäjä tuollon tiiossa. Kiinnostus HIHKAISUT keskiviikko iltaan mennessä.
Hihkaisee :) Toivottavasti saadaan porukkaa Korsoon! Ei ole mitenkään rajoitettu asuinpaikan suhteen Korson bakkanaaleihin osallistuminen. Riittää, että on nainen ja omistaa maastopyörän sekä on joskus ajanut vähän maastossa. Olen pyytänyt paikalliselta oppaalta helppoa kangaspolkua.
^ Kuulostaapa mielenkiintoiselta. Meillä alkaa loma ensi viikonloppuna vaan vielä ei ole ainakaan mitään reissusuunnitelmia heti ekalle viikonlopulle joten ihanhan tuo olisi Korsoon lähdön paikka. Täytyy kehitellä kimppakyytiä täältäpäin lähteville naisille.
Ja tämä lenkki ei mitenkään sulje pois sitä tosiasiaa, että kehtaan pyytää paikallista alkuasukasta vetämään vielä toisenkin lenkin jossain myöhemmässä vaiheessa. Kaikille halukkaillehan tämä ajankohta ei sovi.
miletski
13.07.2015, 09.14
Onko kukkaan lähössä huomenna iltalenkuralle? Suuntana vaikka nopo.
Arvoituksellinen reittisuunta =D Nähtäväksi jää mihin ollaan menossa. Minä ainakin mukana meni syteen tahi saveen =D
miletski
14.07.2015, 23.00
Mie ja Hemmo kiitämmä tämän iltasia polku kavereitani. Olihan taas mukavaa, vaikka välillä meni tunkkauksen puolelle. Muistakaahan huomiseen mennessä ilmottaa lähtevänne Korsoon polkuja katsastamaan. Sovitaan sit kimppa kyydeistä ja muista jutuista HEP mukana ilmoittautumisten jälkeen.
Arvoituksellinen reittisuunta =D Nähtäväksi jää mihin ollaan menossa. Minä ainakin mukana meni syteen tahi saveen =D
Ei mennyt syteen eikä saveen eilinen reissu vaan meni kallioille ja kivikkoon =D Kiva oli reissu ja hyvä mieli jäi hyvästä seurasta. Kiitos kaikille osallisille.
Ja HEP, sunnuntaille =D
miletski
15.07.2015, 22.36
Jepsis jee. Terkkuja taasen mustikka jahdista. Sunnuntaiselle "tutustumme Korson polkuihin" olis ainaki 3+ 1 varma ehkä lähöillään. Joten jos Katila viittis laittaa lauantaihin mennessä tarkempaa infoa tulevasta. Esim. Minne yritämme autolla eksyä. Ja tuo klo.11 lähtö sopii hyvin. Eilen iltalenkuralla heitettiin toive, että tuo tutustumis ajo kestäs max.3h. Mutta tulossa ollaan!!
Ja kyllä myö maija myöhäsetkii otetaan mukkaan. Mutta kannattaa ilmottaa tulostaan, niin tiirtään ootella tai tarjoilla kimppa kyytiä.
OHJEET SUNNUNTAILLE 19.7.2015 KLO 11:
(kaikki maastoajelevat naiset ovat kovasti tervetulleita mukaan!)
LÄHTÖPAIKKA:
Raition reitin parkkis, joka on Mätäkivenmäellä Korsontien länsipäässä. Paikalla ei ole kylläkään mitään palveluita, esim. vessoja. Vanhalta Tuusulantieltä Korsoon päin noin 250 metriä.
Google maps arpoi osoitteeksi Korsontie 233, Tuusula. Jos sitä joku navigointilaitteeseen tyrkyttää. G-mapsin kuvat tosta vanhoja, se parkkis on juurikin vanhoissa kuvissa näkyvällä puomilla. https://www.google.fi/maps/dir/60.3549501,25.0131713//@60.3565314,25.0096415,16z/data=!4m2!4m1!3e2
Tai karttapaikassa http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Raition+reitin+P&srs=EPSG%3A3067&y=6692596&x=390447&lang=fi
Mukaan juomaa sen verran että riittää ja jokunen patukka tai pieni retkieväs voisi hyvä olla varuilta jos kova nälkä yllättää.
Olen tilannut "helppoja polkuja" ja tällaisia uskoisin että saammekin :)
Jee :) Kivaa!
miletski
18.07.2015, 19.31
Huomenna neljän naisen kööri pakkaa pyöränsä sekä itsensä autoon ja yrittää löytää Korsontielle enemmittä eksymättä. Jos joku vielä haluaa mukaan lähtee, niin ole paikalla korsontie 233:ssa viim. Klo.11 mieluusti ilmota täällä tulostasi.
Katila täältä myö tullaan, toivottavasti ootta valmiina ;)
Ilmatieteenlaitoksen manaus (http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/vantaa/korso) lupailee yöksi sadetta ja on jo jonkun tunnin satanutkin. Sateen pitäs aamuun kuivua kasaan ja sen jälkeen paistella jopa aurinko. Sommittelin tohon lähitienoolle sellaista sekalaista kangasvoittoista pohjaa, mikä ei kuitenkaan vie oikein mihinkään. Eli pyöritään ristiin rastiin aika pienellä alueella, niin ei tule ongelmia tuolla aiemmin esitetyn klo 14:n takarajan kanssa.
Kauhean kahvintuskan yllättäessä voidaan käydä vaikka Koiramäen Pajutallilla kupillisella. Joku killinki siis varuiks taskuun/reppuun, jos tuntuu aiheelliselta.
Jos radikaali ohiajo, niin yritän opastaa puhelimessa 0neljä5678neljä9neljäneljä. Löydätte työ omin avuin kuiteskin :)
Tervetuloa!
Kylläpä kuulostaa kivalta. Hyvällä mielellä meitsi lähtee aamulla Miletskin kimppakyytiin. Tulen sieltä takapihan kautta😀 Toivottavasti en eksy Miletskin naapurin takikselle. Nähtäväksi jää😂
miletski
19.07.2015, 18.12
Petjalalle sekä Katilalle iso käsi. Kiitos ja kumarrus! Oli kosteaa juurakkoa, mukavaa kalliota, helppoa ja välillä toisille vähän teknisen vaikeaa polkua. Tuli muutamat kunnon mukit, katkesi ketjutkin, mutta juuri siksi tämä onkin niin mielenkiintoisen mukavaa. Itse henk koht kävin konkeli mankelini kanssa vakavaa keskustelua tulevan syötteen menopelistä. Asia taisi ratketa, mutta helpolla se ei kirkastunut....
Muttapa mutta, uudelleen suuntaan taatusti auton nokkani korsoon jos joskus syksyn aikana kutsu käy!!
Ja tiistaina klo.18 tapsankoulun pyöräparkista lähtee "nöösi" lenkki kohti erkylää. Eli helppoa polkua tiedossa!! Nyt kannattaa lähteä mukaan suht uusienkin kuskien. Sillä tämän jälkeen mie en oo pariin viikkoon lenkkejä vetämässä.
Mua ei kyllä tartte kiitellä tämänpäiväisestä millään muotoa, Petjalahan sen homman hoiti himaan alusta loppuun! Kiitos kaikille lenkkiseurasta! On aina mukavaa päästä speduilemaan, ajamaan naisporukassa ja ajamaan jonkun toisen perässä! Tätä lisää, kiitos ja kumarrus :)
Hyvä jos kelpas reissu. Ja niin kuin alussa varoitin, niin olitte itsekin osallisena eläinkokeeseen. Jotain siirtyilyjä oisin saanu jätettyä pois, jos oisin arvannu ja uskaltanu vetää sumuisemmalla reittirandomaattorilla.
Katila taas saa ihan syystä ottaa takapirun viitan harteilleen, koska en itse ois teitä osannu tänne pyytää. Sopii tulla uudestaankin, jos en ymmärrä ite pyytää niin tarjottautukaa. Ei mulla niin paljon vientiä ole etteikö imartelis olla puolenkymmenen naisen takaa-ajettavana ;)
Tuhannesti kiitoksia tämän päiväisestä kaikille osallisille😊 Korson juurakot, kivikot ja kalliot tuli lukuisin määrin tutuiksi. Elämäni ensimmäinen puoli-otb tuli tehtyä (Kati sanoi, että ei ollut ihan täydellinen lento, joten parannettavaa jäi). Ei ollut turha reissu ;) Kokemusrikas, sanoisin. Mukava oli myös käydä kahvilla pajutallilla. Tulipahan nyt sekin paikka nähtyä. Pyörä kaipasi kipeästi pesua savikossa ajelun jälkeen. Korson maastot oli kaikkea muuta kuin yksitoikkoiset =D Tämän päiväisestä liukastelusta viisastuneena taidan vaihtaa filooni rouheammat renkaat. Tiistain ajelussa nekin on sitten kiva testata. Tosin tiistaina taitaa odottaa vähän leppoisammat maastot.
miletski
21.07.2015, 23.02
No johan oli nöösi lenkillä Hemmolla ihmettelemistä. Löyty toooosi isoja mustikoita, kaksi julmetun kokosta korppia, pikkarainen vipeltäjä orava, linssilude vaskitsa sekä muriseva ja pompahteleva siili. Tällä reissulla kyllä kaikki aistit olivat avoinna. Kiitos myös Katilalle sekä Virpille elämysmatkan jakamisesta.
miletski
21.07.2015, 23.07
No johan oli nöösi lenkillä Hemmolla ihmettelemistä. Löyty toooosi isoja mustikoita, kaksi julmetun kokosta korppia, pikkarainen vipeltäjä orava, linssilude vaskitsa sekä muriseva ja pompahteleva siili. Tällä reissulla kyllä kaikki aistit olivat avoinna. Kiitos myös Katilalle sekä Virpille elämysmatkan jakamisesta.
Kiitos taas tuhannesti Miletskille ohjauksesta ja johdatuksesta! Aina on kivaa ajella teidän kanssanne! Virpin ajo on kehittynyt aivan huimasti siitä kun ekan kerran ajeltiin peräkanaa metikössä! Aplodit!
Luontohavaintoja tosiaan saatiin nauttia tavanomaista enmmän! Vaskitsa ol suloinen ja siili höppänä äreä vanha herra!
Pakko vielä kommentoida reissuamme näin yömyöhällä kun reissukamojen laittamisen, syömisen ja saunomisen jälkeen ehdin tabletin ääreen kommenttia laittamaan.
Kiitän sydämellisesti Miletskiä ja Katilaa oikein lämminhenkisestä nöösiajelusta 😊 Sanat eivät vaan riitä kertomaan miten mukava fiilis on tässä naisporukassa ajella. Miltään reissulta en ole palannut takaisin kotiin otsa rutussa. Vaan aina on ollut kivaa! Joka kerran olen oppinut uutta ja joka kerran reissussa on tapahtunut jotain uutta ja "jännää". Tämän päiväinen retki oli oikein luontotapahtumia täysi 😁 Onneksi on useampi silmäpari käytössä niin mitkään asiat eivät jää huomiotta. Hyvää lomaa toivottelen kaikille ajokavereille, niin niille jotka olivat tänään reissun päällä sekä muille lomalaisille. Toivottavasti kahden viikon päästä meitä on lähdössä poluille monen monta pyöräilijätärtä =D
miletski
09.08.2015, 21.45
Lomat on nyt nautittu ja karu paluu arkeen esissä. Muttapa mutta arkipa tietää myös sitä, että tiistakina sitä taas pääsis meikä mandoliinon kera poluille. Suunta on vielä arpomatta... ken mukana onpi, se tiistaihin klo.14 mennessä mieluusti ilmoittautukoon. Eli. Tiistaina 11.8 klo.18 tapsan koulun pyöräparkista lähtö pariksi tunniksi jonnekkii.... Kuka mukana?
Täällä myös arki pläjähti vasten kasvoja tänä aamuna. Huh. Ehkä se taas tästä lähtee normaalia rataansa etenemään, vaan nämä ensimmäiset työpäivät kyllä ottavat koville. Onneksi huomenna on luvassa virkistystä karuun arkeen. Meikä lähtee mukaan - ehdottomasti!
Todennäköisesti pääsen :)
miletski
11.08.2015, 23.34
Kylläpä helpotti kovasti omaa arjen alkua tämän päiväinen pitkoksilla ajelu. Iso kiitos mukana olleille ja ihanaa oli taas saada uusi kasvo poluille tätä maastomankelointia opettelemaan. Toivottavasti vattupuskat eivät säikyttäneet liikaa uutta tulokkia vaan näemme pian uudelleen.
Kiitos kaikille lenkkiläisille sekä erityiseti Miletskille kipparoinnista! Uusia suuntia on aina kiva käydä nuuhkimassa! Pitkokset Petkelsuolla olivat vallan ihkut ja vadelmat niin kovin makoisia! Ensi kertaan :)
Kiitoksia täältäkin satelee kaikille eiliseen lenkkiin osallistuneille ja tietysti Miletskille iso kiitos johdatuksesta pitkospuille :) Nuo pitkospuut ovat jo kauan olleet mielessäni kauhun paikka. Vaan eihän se ollutkaan niin kamalaa. Petkelsuon pitkospuut olivat hyväkuntoiset, leveät ja eilen olivat vielä kuivatkin. Eli positiiviseksi ylläriksi tuo eilisen lenkin "pääkohde" jäi.
Vaatteet olivat eilisen lenkin jälkeen aika roskaiset kenkiä myöten. Uudet shortsini oikein imuroivat kaikki kasvien osaset mukaansa. Vaan taitaa lajin henkeen kuuluakin tuo reissussa rähjääntyminen =D
miletski
17.08.2015, 09.16
Huomenna taas mennään. Lähtö Tapaininlinnan koulun pyöräparkista klo.18 ja pyörät suunnataan Herusin lammikon kiertoa päin. Ken mukaan halajaa, se huomiseen tiistaihin klo.14 reikäleipä mennessä mukana olo hihkaisunsa kirjatkoon.
Hip ja hei! Kesä on lyhyt, ja vielä kun valoisaan aikaan pääsee näille iltalenkeille, niin mukaanhan se on tultava! Loman päättyminen tuo aikatauluhaasteita, mutta olin ovela ja tein eilen lihapullat valmiiksi tälle päivälle :) Osasin myös vaihtaa pyörääni uudet polkimet, joten kanssapolkijoiden hermotkin saavat vanhojen polkimien vikinän osalta olla rauhassa :)
miletski
18.08.2015, 08.44
Tänään näyttäis ilmojen mukaan kokoontuvan ennätys määrä naisia kiertämään Herusin lammikoita. Hienoa!! Illalla nähdään. Itse otan alkulämmöt pyöräilemällä töihin ja takasi. Ja kotonahan olen niin, että vaatteet vaihtoon ja menoks...
miletski
18.08.2015, 23.57
WOOOOOHOU!! Tänään tehtiin Hyvinkään polkujen naishistoriaa!! 8:n naista loistivat upeina loppukesän ilta auringossa Herusin lampia kiertäessään. Mie tykkäsin ja oon ihan pähkinöinä!! Upeaa naiset upeaa!!
Ja sitten mie kuulin, että mahollisesti jos hyvin käypi niin kaikille maastopyöräilystä kiinnostuneille, tahi polkuja jo pitempäänkin polkeneille NAISILLE olis 26.8 keskiviikkona klo.18 järesteillä maastopyöräilyn tekniikka opetusta oman tason mukaisesti täällä hyvinkäällä. Eli pistäkkeehän naiset alustavat "vapaa" anomukset tuolle illalle. Viralliset inffot tulloo sit loppu viikosta jos kuulemallani huhulla on mittään perree..... mutta veikkampa että on...
Aivan mahtavaa! Sekä eilinen lenkki, osallistuneiden naisten määrä että tuleva tekniikkapläjäyskin! Kiitos kaunis ja kumarrus ihan kaikesta :)
Jos Miletski oli ihan pähkinöinä eilisen lenkin johdosta niin minä olin ihan rusinoina kun en jaksanut lähteä mukaan. Mä olin niin kiukkuinen koko illan, että en halua toiste kokea samaa. Jos eilen oli flunssainen ja vetämätön olo niin tänään on kyllä jo parempi, sen olen jo tässä vaiheessa aamua ilokseni todennut. Jaksoin jopa pyöräillä töihin, eilen oli pakko turvautua autokyytiin.
Mutta olipa silti tosi nastaa kun eilinen lenkki oli onnistunut ja naisia oli runsaslukuisesti reittiä kiertämässä! Ja minua myös ilahduttaa tuo tekniikkaopetus jos Miletskin kuulema huhu pitää kutinsa ;)
Onko viikonlopuksi luvassa retkeilyä pyörän selässä? Sellaista mihin nöösiparkakin on tervetullut? =D
NAISTEN MAASTOPYÖRÄILY OPETUSILTA KE 26.8!
Jos olet lajiharrastaja tai vaikka juniorin äiti, ei muuta kun tervetuloa maastopyöräsi kanssa opetusiltaan.
Kokoontumispaikkana toimii Tapainlinnan koulun hiekkakenttä, Torikatu 30.
Ole ystävällinen ja käy ilmoittautumassa www.hypy.fi etusivulla olevasta ilmoittautumislinkistä.
Tapahtuma on ilmainen.
miletski
20.08.2015, 18.22
Nonnnniiiih NAISET!! Nyt on semmonen pläjäys oppia tarjolla, että nyt jos koskaan on aika painaa kypärä päähän ja hypätä pyörän selkään sekä voittaa jännitys pelkonsa!!! Surffaile hypyn sivuille ja käys ilmoittautumassa NAISTEN maastopyöräilyn opetus iltaan. Kuulinpa taas huhua että opettajiksi olisi lupautunut ainaskii Lehtisen Sakke, Lampeenin Antti, Similän Mika sekä Halosen Tommi muitakin opettajia saattaapi ilmaantua mukaan. Eli KAIKKI Kynnelle kykenevät naiset nyt mukaan!! Nih ja ei tarvii olla Hyvinkääläinen ;) Eikä kuulua mihinkään seuraan. Eli riiiimaa meininkiä olis naisille tarjolla. Ja miun luvalla KILJAHTELU ON SALLITTUA!!!!
Ja sitten tulevasta viikkiksestä sen verran, että valitettavasti en kerkiä hyvinkäällä suhailemaan, vaan käyn omilla poluilla Lopen suunnilla.
Tiistaina sit on taas viikko lenkura tarjolla.
PikkuPatleetti
20.08.2015, 22.53
Moro! Mikäs lienee tapahtuman kesto? Kyllähän sitä voiskin käyä pyörähtämässä..
Hyvältä kuulostaa koulutustapahtuma ja tiistainen lenkura =D Miletskille muksaa viikonloppua Lopen pyöräilyihin ;)
miletski
21.08.2015, 20.50
Moro! Mikäs lienee tapahtuman kesto? Kyllähän sitä voiskin käyä pyörähtämässä..
Villi veikkaukseni on, että tuo opetus pläjäys saattais kestää yhdeksään asti. Mutta olet todella lämpimästi tervetullut oppimaan maastomankeloinnin saloja.
Mahtavaa, että tällaisia naisten opetusryhmiäkin järjestetään, iso peukku sille! Millos Miletski ja kumppanit tulevat Helssingin tyttöjä opettamaan? :)
PikkuPatleetti
22.08.2015, 00.00
Villi veikkaukseni on, että tuo opetus pläjäys saattais kestää yhdeksään asti. Mutta olet todella lämpimästi tervetullut oppimaan maastomankeloinnin saloja.
Jep, poistun vain omaksi harmikseni aikaisemmin_koska työt :( Kerkeän kuitenkin olla tehokkaan puolitoistatuntisen ja vähän päälle :)
miletski
24.08.2015, 09.10
Huomenna pertsa iltalenkki. Helppo nöösi lenkki maalaismaisemista välillä naatiskellen. Lähtö klo.18 tapsankoulun pyöräparkista. Mukana olo hihkasut huomiseen klo.14 mennessä kiiitosss!
Ja muistakaas myös käydä ilmottautumassa keskiviikon oppitunneille!!
Ja Nanalle terkut, kyllähän ne autot yms.. kulkupelit liikkuu tänne ylöskin päin. Voipi Helssingin naiset kiivetä tännekkii päin. Vaikka kyllähän myö jo esim. Korsossa käytiin suhailee poluilla ja MIULE SEKIN ON JO HELSSINKIÄ!!
Pertsalenkille tulossa olen =) Ja keskiviikon koulutustapahtumaan ilmosin itseni varmaan ekana =D Saakohan siitä kunniamaininnan ;)
Tällä hetkellä 19 naista ilmoittautunut!
Mahtavaa, että tällaisia naisten opetusryhmiäkin järjestetään, iso peukku sille! Millos Miletski ja kumppanit tulevat Helssingin tyttöjä opettamaan? :)
Mun kyydillä saattaa aina joskus päästä yksi nainen + 1 pyörä Hyvinkäälle. Olen törkeästi tänä kesänä lyöttäytynyt Hygen naisten seuraan ajamaan, eivätkä nuo vielä pois ole käännyttäneet :) Viikolla aikataulu on suht. haasteellinen, kun lähdön pitäisi olla viimeistään klo 17:10 Länsi-Vantaalta. Viikonloput onnistuvat paremmin, kunhan taas tulee vapaita viikonloppuja.
Pistäpä Nana privaa,jos nappaa :)
Kiitos taas kaikille eiliseen lenkkiin osallistujille seurasta :) Miletskin vetämä nöösilenkki oli mukavan leppoisa. Kilometrit kertyivät ihan huomaamatta. Kyllä yöllä uni maistui ulkoilun päätteeksi. Ja tänään sitten pyöräilyharjoitukset jatkuvat koulutuksen parissa =D
miletski
26.08.2015, 22.49
Non niiiih. Nyt kun sais ilon ja riemun kiljahdukset tänne voorumille. Reilut 20 naista uskaltautui maastopyöräilyn oppitunneille. Ja kaiken aaaa ja oohan on keuliminen. Nyt vaan yhtä rohkeasti viikkolenkeille kuin tänään ylititte itsenne tekniikka radalla. Iso kiitos myös Mikalle, Tommille, Antille sekä Sakelle oppien jakamisesta.
Valokuvaa ei nyt oo tilausuudesta laittaa, mutta eiköhän sellainenkin tänne jotakin kautta saada.
Ja seuraavan kerran meikämandoliino on poluille ryykimässä keskiviikkona. Mutta siitä sitten myöhemmin lissee.
Kiitos kaikille 24 osallistujalle. Osa ehti jo lähteä ennen ryhmäkuva.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16484&d=1440619924
^Jo ilmeetkin sen kertovat, että koulutus oli erittäin onnistunut. Kiitos siitä vetäjille =D
Vaikka harjoitukset vaikuttivat alkuun vaativilta ja niitä taisi jokunen osallistuja (kuin myös minä) hieman jopa säikähtääkin niin kyllä niitä onnistumisen tunteitakin tuli. "Hieman" tuli sellainen itsensä voittanut olo kun selviytyi sellaisesta "rakennelmasta" joka näytti omissa silmissä aivan mahdottomalta. Onneksi porukkahenki oli sellainen, että kannustettiin ja iloittiin toistemme onnistumisista =) Se antoi lisäpuhtia radalle ja maastoon, joka sekään ei ollut mikään helppo pätkä.
Itselle jäi ainakin eilisestä koulutuksesta paljon "eväitä reppuun".
Nyt vaan treenaamaan tekniikkaa ja odottelemaan seuraavaa kimppalenkkiä!
Kiitos tuhannesti hienosta ja hyvin toteutetusta koulutuksesta, jonka meille vieläpä vapaaehtoisvoimin järjestitte! En voi kun hattua päästä nostaa tällaisen lajinedistämisinnokkuuden ja itsensä likoon laittamisen puolesta! Opetus oli hyvää ja kärsivällistä ja oppi tuli tarpeeseen! Itselleni hienoa oli hokata keulan noston oikea tekniikka. Tästä on hyvä jatkaa omia harjoituksia sekä naisen kimppalenkkejä, joiden osallistujamäärä sen kuin kasvaa meidän kaikkien iloksi :) Kiitos miehet ja Miletski!!
miletski
01.09.2015, 18.10
Viikolenkura onkin poikkeuksellisesti huomenna Keskiviikkona. Lähtö pertsasti Tapaininlinnan koululta klo.18. Suunnaksi otamme Paukunharjun. Matkalla löytyy nööseilyä sekä kovaa rypistystäkin oman fiiliksen mukaan. Mukana olo ilmot huomiseen klo.15 mennessä.Elikkäs kuka mukana, kuka mukana?
Elizabeth
02.09.2015, 08.27
Elisabeth korkkaa lenkkineitsyyden ja ilmoittautuu osallistuvaksi, vaikka hieman kovat rypistykset hirvittävätkin. Liihottelen perässä. :)
miletski
02.09.2015, 23.11
Kiitokset ihanaiset naiset!! Lähtiessä oma olotila oli TOOdellla ryytynyt, mutta eipä ollu enää lenkin jäljiltä. Sateen sattuessa ajettiin sateessa, mutta se ei menoa haitannu. Noin 22km tuli illan lenkuralle mittaa. Toivon mukaan ensikin viikolla saan nauttia useamman naisen seurasta hyvinkään lähipoluilla. Kiitän ja taasen nöyrän iloisena teille kumarran.
Ja Jasalle vielä tätäkin kautta terveiset, että et sie valitettavasti pääse sankari viitastasi eroon vaikka kuinka tunkkaisit ylämäkiä. :)
Kiitos Miletskille johdatuksesta uusille poluille ja kiitos mukavasta seurasta kaikille eilisille pyöräilijättärille. Oli kyllä riemastuttava lenkki =D
Paljon ylämäkiä, notkelmia sekä riittävästi mutaa ja kivikkoa. Joka laatua oli =D Pimeyskin saapui odotetusti reilusti ennen yhdeksää. Eli seuraavalla viikkolenkillä valot pyörään. Helpottaa huomattavasti maaston havainnointia.
miletski
07.09.2015, 16.47
Viikonloppu tuli sitkeesti taisteltua flunssaa vastaan ja ainakin toistaiseksi elo ja olo on enemmän terveen kuin flunssaisen puolella. Jotenka huomenna polut taas kutsuvat. Lähtö normisti klo.18 tapsankoulun pyöräparkista ja suunnaksi otamma sadettakin kestävän Erkylän. Mukaan lähtevät hihkaiskoon huomiseen klo.15:sta mennessä. Tänk juu!!
Toivotaan ettei flunssa tuota takapakkia ja päästään tänään Erkylään ajelemaan. Eli mukana ollaan!
Kyllä oli taas eilinen sellainen "terapia" lenkki. Kaikki alkuviikon ahdistukset jäivät jo polun alkupäähän =D Ja mikä parasta, vieläkin on loistofiilis!!! Kiitos taas kaikille mukanaolleille ja Miletskille johdatuksesta ;)
miletski
14.09.2015, 18.20
Huomenna sitä taas viiletetään pitkin polkuja... vieläkin oon seittämän veljeksen viilareissa, joten huominen lenkkimme suuntautuukin Härkävehmaan suolle ja kenties Vantaajoen varrelle... ken mukaan haluaa se mieluusti ihestään ilmineeraapi huomiseen klo.15 mennessä.
Lähtö siis pertsasti Tapsankoulun pyöräparkista klo.18 niin ja valoa kannattaa mukaan ottaa. Rennon letkeän asenteen lisäksi.
Kivaa! Mukaan olen tulossa! =D
miletski
15.09.2015, 22.28
Pikkusen oli uitettu koira viilis kun kotio saavuin... mutta varpaat oli kuivat!!
Kiitos kaunis tämäniltaisille mankelointi kavereilleni. Olipa mukavata saaha viiä teijät sinne Härkävehmaan suolle. Märkänä mutta hymyssä suin ainakin mie saavuin kotio juurakko painotteiselta reissulta. Nyt on sit taas viikko aikaa miettiä ens viikon kotkotuksia.
Pikkusen oli uitettu koira viilis kun kotio saavuin... mutta varpaat oli kuivat!!
Kiitos kaunis tämäniltaisille mankelointi kavereilleni. Olipa mukavata saaha viiä teijät sinne Härkävehmaan suolle. Märkänä mutta hymyssä suin ainakin mie saavuin kotio juurakko painotteiselta reissulta. Nyt on sit taas viikko aikaa miettiä ens viikon kotkotuksia.
SealSkinzejä odotellessa =D Kun olisi ollut edes varpaat kuivat, mutta ei. Olin kauttaaltaan aivan läpimärkä, vaan kylmä ei päässyt tulemaan. Sen verran jännitti juurakkoiset ja liukkaat polut ;9 Mutta kaiken kaikkiaan reitti oli tosi nasta. Kiva ja vaihteleva. Olisi joskus lysti päästä ajelemaan samat polut kuivaan aikaan.
Tänä aamuna kun hain pyörän tallista niin olihan se aika ruokottoman näköinen. Joka paikka kuorrutettuna neulasmössöllä. Onneksi pyörä oli yön aikana kuivunut tallissa niin sain tiskiharjalla suurimmat karstat raavittua pois. Kehtasi lähteä työmatkaa mankeloimaan.
Jälleen kerran suurkiitokset Miletskille ja muille mukana olleille ladyille. Kaikki varmaankin odotamme yhtä innolla seuraavaa tiistaita!
miletski
20.09.2015, 22.44
Kerrankin ajoissa...Virpille muummuassa tiedoksi, että ilokseni olen huomannut että naamakirja ryhmäämme Hyvinkään polut naiset on liittynyt jälleen uusia kasvoja. Meitä on nyt siellä 20 maastopyöräilystä innostunutta naista!! Tiistaina olisikin nyt kaikilla lajin vasta löytäneellä naisella loisto mahdollisuus lähteä nauttimaan helpohkoista poluista Erkylän suunnalle. Ja naatinto ei torellakaan oo vanhoilta tekijöiltäkään evätty. Elikkäs kuka lähtöö valasemmaan polkuja miun kanssa tiistaina tapsankoululta klo.18 lähöllä? Mukanaolo huikkailut tiistaihin klo.15 mennessä kitooooosss!!
^Wau mikä suksee!! Hienoa. Toivottavasti saadaan vielä näin syksylläkin naiset liikkeelle. Oma hauskuutensa näissä syksyisissäkin säissä on kun vain saa lähdettyä polulle säästä huolimatta. Sen viime tiistaikin osoitti, että kyllä kannatti lähteä mukaan vaikka vettä vihmoi =D Ja huomenna taas - mukana ollaan ;)
Hups! Eilen oli sellainen hässäkkä päivä, että tiistain lenkin kommentointi jäi tekemättä. Tiistaina ajeltiin Erkylän suuntaan ja naisia oli reilusti liikkeellä. Maximissaan meitä oli kymmenen leidin letka. Yhdeksän oli lähtiessä ja jossain vaiheessa lenkkiä ylipuhuttiin yksi läskipyöräilevä "turisti" mukaan =D Hän ei meidän peesissä pysynyt kuin parin kilsan verran ja erkani siitä sitten omille reiteilleen.
Omasta ajosta oli mukava huomata, että paremmin meni eteneminen kuin edellisellä kerralla kun samaa reittiä ajeltiin. Aivan kuin kehitystä olisi tapahtunut =D
Kiitos kaikille leideille seurasta, pulinaa riitti koko matkan ajan vaikka oltiin kolmetuntinen reissun päällä. Toivottavasti ensi viikolla on samanlainen joukkio matkaa taittamassa.
miletski
28.09.2015, 18.00
Hässäkkää on oma elo ollu koko viikon joten jääpä taasen tämäkin huhuilu viimetinkaan... mutta parempi myöhään kuin ei millonkaan.. pertsa lenkille lähtiöitä onko? Lähtö pertsasti klo.18 Pertsa paikalta tapsankoulun pyöräparkinkulmilta ja pertsasti en vielä sata nakki tiiä minne mentäs.. joko erkylään toista kautta tai sit puolimatkan kautta sveitsiin härkävehmaan suolle.... saa sit heittää toiveilla. Ilmot pertsasti huomiseen klo.15 mennessä..
Ja viime viikkosesta näin jälkijunassa iso kiitos! 9:n naista pimenevässä tiistai illassa valoineen lämmitti jälleen omaa mieltä. Tällaiset antaa itelle kehtuutuksen hetkillä voimaa hakea oma konkeli mankeli tahi Rotkon Hemmo tallista ja suunnata hyvässä seurassa poluille. Kiitos!
Pertsasti ilmoittautuu hän ;) Nähdään!
miletski
29.09.2015, 22.49
Seitsämän naisen valot tuikkivat Härkävehmaansuolla, kun käytiin juurakkolenkuralla. Lupasin kahen tunnin lenkuran ja lupaukseni piti melkein... 2 minuuttia mäni yli. Kiitokset kaunihit kaikille mukana olleille. Ja Pertsasti voin todeta, että olipahan taas pertsasti voimaannuttava reissu!!
^Kyllä oli kivaa ja nastaa. Vieläkin hymy karehtii suupielissä kun eilen taas huomasin pikkiriikkisen edistyneeni ajotaidoissani. Tai ainakin tuo juurakkopätkä tuntui menevän helpommin kuin edellisellä kerralla + että se tuntui tosi hauskalta =D Eikä tainneet muutkaan mimmit olla eri mieltä sen verran hymyileviä kasvoja näkyi lenkin päätteeksi ;)
Pienoinen pettymys oli tuo lenkin kesto vielä olisi jaksanut polkea ;) Oikein pisti mielen nostalgiseksi kun muistelin ekoja lenkkejäni tässä "mimmiliigassa". Ihmettelin kun muut vain jaksoivat olla hyväntuulisia ja rupattelivat keskenään kun meikämanne oli aivan rikki ennen kuin lenkki oli edes päätöksessään. Edistystä on siis silläkin saralla tullut ja siitä olen aivan riemuissani.
Kiitos taas kaikille mukavasta tiistailenkistä!
miletski
05.10.2015, 17.26
Huomenna jos flunssani suo käyn rennonletkeellä nuhanenä vaudilla kiertämässä Erkylän suunnilla sorakuopan. Jos joku haluvvaa mukkaan lähtee niin hihkaseppas huomiseen tiistaihin klo.15 mennessä innokkuutes. Lähtö Tapikselta klo.18 Ja jos kuume nostaa sarviaan ilmoon peruutuksen viim. klo.16 aikaan.
Flunssa tuntuu nyt jylläävän vähän siellä sun täällä. Toivottavasti flunssa ei romahuta meidän kartturin kuntoa vaan päästään rennon letkeesti Erkylän suunnalle tiistai lenkuralle. Meitsi mukana jos lenkki toteutuu. Ollaan kuulolla☺
Lenkki toteutui kuin toteutuikin - rennon letkeästi - niin kuin Miletski alustavasti lupasi =D Taas yllätti miten nopeasti hämärä ja sitä myötä pimeys saapuu. Ja auringon laskun myötä tuli myös pikku pakkanen joka aika ikävästi nippasi sormenpäitä ja varpaita. Siksipä heti aamusta kiirehdin lukemaan Fillarifoorumilaisten neuvoja kyseiseen ongelmaan. Täytyykin seuraavaa lenkkiä silmälläpitäen ottaa vinkeistä vaarin ja tehdä tarvittavia kokeiluja lämpöisenä pysymisen vuoksi. Eilinen lenkki kesti ainakin kolme tuntia joten ei ihme, että vähän vilu alkoi kapajamaan.
Vaan kyllä tuli nukuttua sikeästi koko yö. Unta ei illalla tarvinnut houkutella ja herääminen kellon soittoon oli aika karua syvän unen syövereistä. Syksyinen ilma teki tehtävänsä ;)
Kiitokset lenkistä meille kaikille kolmelle naiselle =D ja eritoten nuhaiselle kartturille joka kaikesta huolimatta lähti meitä metsiin johdattelemaan. Toivottavasti olotila on tänään parempi kuin eilen, eikä flunssa ottanut lenkistämme vauhtia.
miletski
07.10.2015, 18.14
Nuhanenän kiitokset eilisille mankelointi kavereilleni. Kirpsakka syksyn sinisen vaaleanpunainen hetki tähtitaivaineen johdatti meidät pikkuhiljaa pimeämpään ja pimeämpään illan hetkeen. Samalla kun luonnon valo hävisi painui mittari selvästi pakkasen puolelle. Mutta maasto, mankelointi, kaverit, lamppujen valo sekä rennon letkeä meininki teki hyvää nuhaiselle nenälleni sekä tukkoiselle pääkopalle. Tästä on hyvä lähteä orjentoitumaan lauantain hullutteluihin bmx radalle.
miletski
12.10.2015, 19.56
Huomenna lähemmä valaisemaan polkuja nopon suunnalle. Lähtö klo.18 tapsankoulun pyöräparkista. Kuka mukana?
Minä minä!. Itseasiassa yks päivä juuri mietinkin, että olis kiva käydä Nopossa. Kerranko vaan on käyty siellä. Siellä oli ihan mukavat polut☺
Oli pakko käydä vähän lurkkaamassa taaksepäin näitä meidän cyccelöintejä niin näin mitä olin tuumannut edellisestä Nopon ajelusta =D Kivikkoa mutta mukavaa oli kommentointi. Onpas hyvä kun voi tarkistaa reitin fiilikset historiasta. Ja mielenkiintoista on nähdä meneekö reitti paremmin kuin edellisellä kerralla kun on hieman haasteellisemmat polut luvassa.
miletski
13.10.2015, 23.15
Tämän iltaisen Nopon lenkin annin voisi lyhykäisyydessään kiteyttää lauseeseen "paska lenkki, mutta silti aivan mahtava!" Kiitos kaunis kaikille viidelle mukana olleelle naiselle . Loistitte pimeässä kivikossa aivan ihanina!! Kotiin tullessa oli pakko tarkista rotkon hemmon renkaat. Onnekseni Hemmo oli päättänyt olla kuskaamatta hir-nah-naa ötököitten kukkamaan parannusaineita kotio. Ensi viikolla sitten taas uudet kujeet...
Kyllä vain, paska kirjaimellisesti lensi meidän eilisellä lenkillämme. Paitsi se koiranpaska joka takertui heti alkumatkasta eturenkaaseeni keräten mukaansa kaikki iloisen väriset syksyn lehdet =D Shit happens. Kaikesta huolimatta lenkki oli sielua ravitseva ja osiltaan aika vaativakin. Sen tuntee taas hartioista ja käsien kramppimaisesta olotilasta =D Hyvin nukutti taas viime yön. Kyllä syysilmassa ulkoilu tuo hyvät unet.
Eilen pääsi hihkaisujakin ilmoille ihan riemastuttavissa määrin ;) Kiitos kaikille ihanaisille naisille jotka eilisellä lenkillämme olivat mukana.
miletski
19.10.2015, 22.24
Polut kutsuvat huomenna taas... lähtö tapsan koululta klo.18 suunta tiedossa yhtä hyvin kuin sumua on ilmassa.... eli ei vielä harmainta hajuakaan minne mennään ehkä erkylään ehkä ei.... saas nähä mitä keksin ;) saa myös käyvvä ehottelemmaan.
kukas on mukana vai onko kukkaan????
Kyllä lähdössä olen tänä tiistaina. Ensi tiistaina kun en pääse niin ehdottomasti nyt sitten mukana. Erkylä käy hyvin ja toki muukin suunta jos joku muualle halajaa. Mukavaa, näkyillään!
Kylläpäs oli eilinen lenkki salakavala ;) Lenkin jälkeen olo oli tosi energinen ja väsymystä ei tuntunut yhtään. Nälkä oli ainoa joka kurni suolistossa, poljettiin kuitenkin reilu 30km. Mutta auta armias tänä aamuna. Kroppa oli kuin jyrän alle jäänyt. Mitä hittoa! Onko syynä ne kivikkopätkät jotka oli ripoteltuna sopivissa määrin reitin varrelle vai missä syy? Yritin vähän venytelläkin josko se auttaisi näihin kolotuksiin ja jumeihin. Vaan edelleen on hartiat ja käsivarret ihan raatona. Mutta kaikesta tästä valituksesta huolimatta lenkillä oli jälleen kerran hauskaa ja reitti oli tosi monipuolinen, me like!
Seuraavaa lenkkiä odotellessa. Eli sunnuntaina Järvenpäähän, Järvenpään ladun järjestämälle retkelle =) Kiwaa!
miletski
21.10.2015, 19.25
Onpas mukava kuulla ettei eilinen räkänokan lenkki parilla ketunlenkillä ollut ihan läpihuuto lenkura. Mukavaa oli ja edelleenkin hymyilyttää kun muistelen niitä kerpele huutoja takanani, joilla ihanan valoisat naisemme itseään tsemppasivat itseään onnistumaan. Kyllä äänessä on voimaa!! Viekääs jäkeen miulta terkkusia jos en pääse mukaan. Olisi kiva päästä mukaan noille poluille, mutta aina kun ei voi voittaa... vai voiko? Se nähdään sunnuntaina.
miletski
26.10.2015, 22.15
Tiistain toivotut... elikkäs Järvenpään juurakoista ja kivikoista innostuneena aattelinpa lähtee huomenna otsavalon sekä pyöränvalon valaisemille "talviajan" poluille ja suuntana on joko rajamäk tahi pitkokset... suap toivoo ja mieluisampi voittaa. Niin ja lähtö pertsasti klo.18 tapsankoululta. Kukas lähttöö kaveriks? Mukana olot klo.15 mennessä. Muuten mään valosalla iheksein jos kukkaan ei mukkaan lähe. :)
Nyyh. Menkää te muut. Minä jään kotiin "hellavahdiksi". Ei ole mieluinen pesti se, mutta välillä tulee näitä pakollisia juttuja, ettei mukaan pääse vaikka mieli tekisi - onneksi esteitä maastoiluun on tullut hyvin harvoin. Hullutelkaa ja hihkukaa te muut tänään lenkillä minunkin puolestani =D
miletski
27.10.2015, 15.46
Valitettavasti joudun itse perumaan ilta lenkuran. Migreeniä meinaa pukata päällensä. Toivotaan, että lauantaina sää suosisi ja päästäisiin mukavalle viikonloppu lenkuralle, mutta siitä sitten myöhemmin lisää.
Hyviä sukkia halvalla.
DR. Bielerin CoolMax polvisukat Lähtee hintaan 4€/pari
Kokoja ja värejä on vielä tarjolla
39-43 1 pari sininen, 3 paria oranssi ja 3 paria keltainen
43-46 8 pari sininen, 7 paria oranssi ja 8 paria keltainen
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16846&d=1446018008http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16851&d=1446018920
DR. Bielerin urheilusukat Lähtee hintaan 2€/paketti
Koot 39-43 ja 43-46
Paketissa on joko kaikki mustaa tahi sitten kuvan mukainen musta,sini,harmaa setti.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=16852&d=1446019943
miletski
30.10.2015, 19.23
Huomenna aattelin lähtee kli.15 lamput kaverina Erkylän suuntaan. Ensin soramontulle, sieltä oman kodin kautta paukunharjulle ja lentokentän kautta kotio. Matkaa kertyy ehken ~40km. Vauhti pertsa letkeetä naatiskelua. Olisko kukaan lähössä völjyyn? Lähtö olis tapsan koululta. Mukana olot mieluusti huomiseen klo.12 mennessä.
Halloween ajelu☺ Olisin mielelläni mukana vaan nyt ollaan miehen kanssa viettämässä laatuaikaa H:linnassa. Pari hotelliyötä, eilen käytiin katsomassa uusin Bondi ja tänään on luvassa HPK-HIFK kiekko-ottelu. Rattoisaa oleskelua vaan silti kaihoisasti ajattelen kuinka hauskaa olisi rymytä metsässä iloisen naisporukan kera. Kaikkea ei voi saada. Nautin nyt tästä viikonlopusta näin ja odotan tiistain lenkkiä innolla☺ Oikein rattoisaa pyhäpäivää kaikille!
miletski
02.11.2015, 23.24
Lauantain pyhäinpäivän ajelu alkokin het 3km jälkeen pläskin takagummin vaiholla. Oli joku viljelly 5cm ellei pidemmänkin rautanaulan ahdenkallion temppuradan alamäkeen... noh saatiin gummi vaihettua ja matkanteko sai jatkua. Kolme pläskiä kierteli erkylän, omankodin sekä paukunharjun maisemissa... noh joo maisemat oli sitä mitä lamppujen valo näytti, mutta hieno ja iltaan sopivan tunnelmallinen reissu tuli tehtyä. Kiitokset vaan Elisabethille sekä Marikalle pläski seurasta.
Huomenna sit mennään eksymis vaarankin uhalla poluille ja suuntana olis rajamäk. Ketunlenkkejä suattaapi olla tiiossa kun uuen puhelimeni kanssa reissuun lähen.
Lähtö klo.18 ja paikkana tapsankoulu. Uskaltautuuko kukkaan täältä mukkaan? Nuamavärkki sivustolta löyty jo pari hullun rohkeaa eksyjää :)
miletski
03.11.2015, 23.02
Ui-jui-jui!! Kylläpäs meitä potkaisi onni tänään kun saatiin yllättäen miun idolli ja hyvinkään ehken pätevin polkukartturi oppaaksemme. Min oon vieläkin ihan pähkinöinä!! Kiitos JaSa johtotähtenä olostasi. Oli mukavaa vaihtelua itelle kun sai vaan mankeloida perässäsi. Ja Kupurinnummillahan sitä käytiin kääntymässä. Ja iso kiitos Ellikselle, Virpille sekä Elisabethille mukana olosta.
Ensi viikolla sitten taas uudet ketunlenkit. Mie rupeen orientoitumaan nyt Rotkon Hemmoni kanssa perjantain hullutukseen eli Tampereen yö-rogainingkiin. Hulluilla kun on välistä hullut huvit ;)
Ui-jui-jui!! ... miun idolli ... pätevin polkukartturi ... ihan pähkinöinä!! ... johtotähtenä ....
Min ooon ... min ooon .... ööh .... oon ... sanaton:o
Kiitos
Kiitos myös minunkin puolestani vierailevalle johtotähdelle Jasalle. Mukavaa vaihtelua meidän mimmilenkille oli hän =) Toistekkin saa minun puolestani vierailla meidän remmissä. Vaikka nyt tehtiin "vain" parinkympin iltaretki niin jostain syystä tänään on jalat sen tuntuiset, että matkalla on kohdattu muutama ylämäki. Loppupätkä Vantaanjoen vartta oli myöskin kivan haastava pätkä. Sinne voisi mennä useamminkin ;)
Hulluilehan Miletski oikein karjalaisen sydämesi kyllyydestä Tampesterin kujilla =)
miletski
08.11.2015, 23.37
Tuli sitten käytyä eksymässä sateisen sumuisissa tampesterin metiköissä. Hauska ja kovasti opettavainen rogaining reissu on nyt takana. Tästä eksymisestä innostuneena aattelin että jatkettais tiistaina samalla teemalla ja suunnattais ihan uusille poluille Kaukasiin. Eli voip olla että eksyn, voip olla että en. Voip olla että löyvvän oikkeet polut ja voip olla että en löyvväkkää... Että kukas lähtis eksymis kaveriks miule tiistaina klo.18 tapsan koululta vai jouvvunko mänemmään ihekseni??
Täytyykin varata reilusti evästä ja juotavaa reissuun mukaan jos eksytään oikein pidemmän kaavan kautta😀 Mukavampihan se on yhdessä eksyä joten mukaan lähden minäkin😊
Sen verran kilometrejä tuli eilisellä lenkillä, että yhden protskupatukan verran jouduin tankkaamaan. Söin patukan tunkkauspätkällä ja kun kokoonnuimme tunkkauksen jälkeen pienelle hiekkatielle Elisabeth haistoi, että joku on syönyt protskupatukkaa😀 Eli taisi rankka reitti verottaa muidenkin energioita. Savisesta ja erittäin liukkaasta polusta huolimatta meidän reissu oli jälleen kerran loistoreissu😊 Niin hyvä mieli tuli ettei ole tosikaan. Kiitos Miletski ja kiitos kaikki ihanaiset naiset. Kammen pyöritys jatkuu lauantaina.
miletski
16.11.2015, 21.44
Huomenna säätiedotusten mukaan vettä sataa enempi vähempi koko päivän, mutta kash! Klo.18-> pitäis olla pisaraton taivas!! Elikkäs huomenna klo.18 lähtö tapsankoulun pihalta rennolle tiistai illan lenkuralle. Kesto sen minkä kestää.. Ja suuntana ehken vähän lentokenttää-monnia-sveitsiä-puolimatkaa-hyvinkäänkylää... Tiiä mitä rentoo ja kivaa keksin vielä yön pikkutunneilla :-) Mutta nyt suurin kymysys. Kukas lähtis pöllöillen, palloillen polkasemaan miun kaa vai lähteekö kukkaan?
Kuulostaapas hyvältä säätilan sekä lenkin sisällön suhteen:cool: Lähdetään vaan metsiin seikkailemaan. Vähän on jalat vielä painavan tuntuiset lauantaisen Poronpolun polkaisun tiimoilta vaan eiköhän ne siitä vetristy illan riennoissa.
miletski
17.11.2015, 23.14
Ai juukeli kuinka mie nautinkaan tämän iltasesta lenkurasta! Kyllä on ilo seurata kun letkaa vetää kartturien kartturi ja viisi naista seuraa loistaen perässä. Oli tuttua baanaa, mutta oli myös itelle uutta baanaa. Ja myöhän sit kierrettiin puolimatkaa-sveitsiä-lentokenttää sekä Elliksen koti nurkilta sit kieppastiin kotio. Kiitos naiset ja kiitos kartturille! Oot edelleen miun ehoton idolli number one!!
Olipas mukavia polunpätkiä eilisellä lenkillä. Oli juuri sopivan palauttava lenkki lauantaisen rehkimisen jälkeen. Mutta yllättävän liukasta on kun puista poluille pudonneet lehdet ovat alkaneet maatumaan.
Muutenkin polut alkavat olemaan kauttaaltaan aika märkiä. Vaan tätähän se syksy/talvi nykyään on.
Vaan mitähän se Ellis olisi tuuminut jos olisi menty ikkunan alle huhuilemaan niin kuin joku ehdotteli =D
Vaan kiitokset vierailevalle "kapellimestarille" sekä kaikille retkellä mukana olleille. Oli taas hyvän mielen reissu =)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17069&d=1448566292
Omistatko fläsäpyörän tahi haluaisitko omistaa. Oletko fläsähenkinen ja toivot sitä Joulupukilta. Jos joku edellisistä kuvaa sinua olet juurikin tervetullut Global FatBike Day ajoihin. Aiheesta historia tietoa täältä. (http://fat-bike.com/2015/07/global-fat-bike-day-2015-gfbd2015/)
Tavoitteena on ajaa ryhmissä ja kokoontua Kallen laavulle makkaran paistoon ja saattaa sinnä marsukin aivastaa. Lähtö tapahtu 9:30 Tapaininlinnan koululta osoitteesta Torikatu 30 (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=GFBD+l%C3%A4ht%C3%B6&srs=EPSG%3A3067&y=6723016&x=383703&lang=fi). Tavoitteena on saapua yhtäaikaa Kallen laavulle (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=80000&text=Kallen+laavu&srs=EPSG%3A3067&y=6738141&x=391496&lang=fi) 11:30-12.00.
Naisten ryhmää vetää Miletski
Miesten ryhmiä vetää SimmiS "the Canyon Dude" ja herra X
Reitti kulkee jotakuinkin koko komeudessaan seuraavasti. Pituus n. 55km.
Tehtaan suo, Tyninharju, lentsikka kallio, Erkylän silta, Fk-rata, Motokross-rata,
ampukallio, linja pumputi, Kalaton, Voitie, Pumtrack, Buzzle kivi, Veden puhdistamo,
kivisuora, Kallen laavu......tauko.......jyrkkämäki, Kettulan puomi, poromiehen tiheikkö, Voitien reunaa soramontulle, Hikiäntien
pumptrack, Rutikan kierto, Hautuumaan tausta, RC-rata, Erkylän silta, VR aita, VR portti, maauimalalta koululle.
Tosin vetäjällä on kaikki vapaus tehdä tarpeellisia muutoksia aikataulun pitämiseksi, jotta päästään laavulle oikeaan aikaan. Armasta kipinä mimosaa ei sovi odotuttaa. Ja kun päivän hauskuudet on ohi niin olemme varanneet Amarillosta 16 hengen pöydän ruokailua varten klo 18=>. Tähän olisi kiva saada ilmot jos on halukkuutta tulla iltapalalle ja lähteä jatkoille. Rai Rai.....Rai......:cool:
miletski
26.11.2015, 23.22
Omasta puolestani voin het todeta, että miun "naisten" porukka tulee jättämään ainaskii tehtaan sekä tynin väliin, kun emme halua todellakaan odotuttaa kipinä mimosaa. Muitakin helpotuksia on luvassa. Niin ja tärkein kiljahtelu sekä itsensä ruoskiminen kerpele sanoin on sallittua.
Rai Rai paikkoja on jo varailtu.
Naisia on tulossa 4 ja miehiä 4. Vielä on 8 vapaata sit pitää jo tiivistää pöytää ja hankkia tuoleja lisää.
Vesimies
29.11.2015, 19.28
Pari paikkaa vielä vapaana.
Naisia on tulossa ainakin 5
Elisabeth, Marika, Virpi, Miletski, Katza
Miehiä 9
Kahilati, LasseK, sma, JaSa, Heikki, SimmiS, Coppi, Make79, Enitax
Pienenä muistutuksena kaikille.
GFBD-ajo, makkaralenkit ja oikeastaan kaikki foorumin kautta huudellut ajot on freeride tyyppisiä. Eli ei tarvi olla seuran jäsen ja saa tulla vaikka Timbuktusta junalla.
Omakustanteiseen illallistöytävaraukseen on vielä mutama tuoli vapaana. Varmoja tapauksia on 14kpl. Elisabeth, Marika, Virpi, Miletski, Katza, Kahilati, LasseK, sma, JaSa, Heikki, SimmiS, Coppi, Make79, Enitax
Vahva ehkä osastolla on joitakin. Tämäkin on free-eat tyyppinen rajotukseton tapahtuma. Kaikki voitot tästä vie verottajan jälkeen Amarillo.
Itse ajoihin on ainakin tulossa kauempaakin väkeä. Hyvinkää 18+n, Hollola kalppinokka+n, Järvenpää Heccu, Riihimäki Poromies+n, Helsinki Hannu+n.
Jos tiedät tulevasi mukaan niin ilmo olisi hyvä. Osataan varautua yleisömäärään ja harkita toista lähtöpaikkaa matkan varrelta.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17069&d=1448566292
Omistatko fläsäpyörän tahi haluaisitko omistaa. Oletko fläsähenkinen ja toivot sitä Joulupukilta. Jos joku edellisistä kuvaa sinua olet juurikin tervetullut Global FatBike Day ajoihin. Aiheesta historia tietoa täältä. (http://fat-bike.com/2015/07/global-fat-bike-day-2015-gfbd2015/)
Tavoitteena on ajaa ryhmissä ja kokoontua Kallen laavulle makkaran paistoon ja saattaa sinnä marsukin aivastaa. Lähtö tapahtu 9:30 Tapaininlinnan koululta osoitteesta Torikatu 30 (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=GFBD+l%C3%A4ht%C3%B6&srs=EPSG%3A3067&y=6723016&x=383703&lang=fi). Tavoitteena on saapua yhtäaikaa Kallen laavulle (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=80000&text=Kallen+laavu&srs=EPSG%3A3067&y=6738141&x=391496&lang=fi) 11:30-12.00.
Naisten ryhmää vetää Miletski
Miesten ryhmiä vetää SimmiS "the Canyon Dude" ja herra X
Reitti kulkee jotakuinkin koko komeudessaan seuraavasti. Pituus n. 55km.
Tehtaan suo, Tyninharju, lentsikka kallio, Erkylän silta, Fk-rata, Motokross-rata,
ampukallio, linja pumputi, Kalaton, Voitie, Pumtrack, Buzzle kivi, Veden puhdistamo,
kivisuora, Kallen laavu......tauko.......jyrkkämäki, Kettulan puomi, poromiehen tiheikkö, Voitien reunaa soramontulle, Hikiäntien
pumptrack, Rutikan kierto, Hautuumaan tausta, RC-rata, Erkylän silta, VR aita, VR portti, maauimalalta koululle.
Tosin vetäjällä on kaikki vapaus tehdä tarpeellisia muutoksia aikataulun pitämiseksi, jotta päästään laavulle oikeaan aikaan. Armasta kipinä mimosaa ei sovi odotuttaa. Ja kun päivän hauskuudet on ohi niin olemme varanneet Amarillosta 16 hengen pöydän ruokailua varten klo 18=>. Tähän olisi kiva saada ilmot jos on halukkuutta tulla iltapalalle ja lähteä jatkoille. Rai Rai.....Rai......:cool:
kalppinokka
01.12.2015, 21.43
Juups, tämä nilkkavaivaisena ja fillarointitaukoa pitäneenä saattaapi tunkea naisten sarjaan, vaikka muuten viihtyykin enemmän miesten puolella ;-). Jos herään ajoissa, yritän ehtiä Tapsalle, tai jos tulee joku välipysäkki josta pääsee kyytiin, niin sitten ehkä sieltä..
Koittakaapas hommata sitä luntakin sinne!
^Mukava nähdä sinuakin pitkästä aikaa! Toivottavasti olosuhteet eivät ole yhtä sateiset kun viimeksi tavatessamme. Olisikin kurjaa jos vettä sataisi taivaan täydeltä. Ennemmin toivotaan sitten sitä lunta! Lauantaina nähdään =)
Tänään on käyty ottaan reitistä vähän sound checkkiä. Mutaa on liiaksi asti moottoriradalla ja reittiä hieman muutetaan. Yön myrsky saattaa tehdä tuhoja ja kaataa puita. Suosittelenkin lämpimästi jokaista menemään takapihalle, talliin tahi olohuoneeseen harjoittelemaan bunny-hoppia elikkäs jäneksenloikkaa. Tuolla maagisella taidolla liidellään kaatuneiden puunrunkojen yli. Tämähän on vanha tempu koulutuspäiviltä :cool:.
Lisäksi huoltopisteellä on mahdollisuus juomaveden lisätankkaukseen, jos meinaa elämän eliksiirit loppua.
Sää näyttää hyvältä toistaiseksi, mutta kannattaa varata vaihtosukat, hanskat ja ehkä paitakin. Myrskyisen yön jälkeen sääennustekkin voi muuttua.
Tervetuloa mukaan ja olethan ajoissa 9:25 lähtö mestoilla.
LÄHTÖ Tapaninlinnan koululla klo 9:30.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17104&d=1449246347
Kiitoksia kaikille mukanaolosta ja etenkin Make79 ja Heikki todella reiluista antimista.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17110&d=1449326760
miletski
06.12.2015, 10.14
Se hetki kun naiset olikin ekoina Kallen laavulla, eikä miehiä näkynyt mailla ei halmeilla.... Hieno aurinkoinen päivä, upeat kanssa polkiat, maittavat tarjoilut eli täydellinen Gloubal Fat Bike Day hyvinkäällä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17116&d=1449385596
Voi hyvänen aika mikä Päivä. Täyttä tavaraa joka sekuntti😊 Elämyksiä riitti ihan koko lauantaille. Kiitos kun sain olla mukana nakkirenkaineni☺ Kuinka voin edes kyllin kiittää kaikista tarjoiluista. Sehän oli ihan gurmee ravintola laavulle toteutettuna! Riemun kiljahduksia ei säästelty todellakaan kun huomattiin, että naisporukka oli ennen miehiä laavulla. Ja me sentään ajeltiin naatiskellen ilman kiireen häivää, kuvaustaukoja säästelemättä. Kalppinokka toi mukavan lisän jo vakiintuneeseen naisporukkaamme. Illan vietto oli kruunaus päivän retkellemme. Eikä varmastikkaan oltu ravintolan hiljaisin seurue😁 Iso kiitos kaikille😊
Tämäkin nöösi nyt vihdosta viimein avaa sanaisen arkkunsa tällä foorumilla ja kiittää kaikkia osallistujia ja järjestäjiä superhienosta ja muistorikkaasta Global Fatbike Day 2015 retkestä! Aivan mahtava reissu, upeat polut eikä märkää ollut nimeksikään vaikka edellispäivän kaatosateet antoi muuta odottaa ellei loppumatkan tihkutusta lasketa mukaan. Aurinko saatteli meidät alkumatkasta hienosti ennen miehiä (JESS!) Kallen laavulle nauttimaan upeista tarjoiluista ja hienosta tunnelmasta. Loppuretkikin sujui mallikkaasti, onneksi olin varannut lampun varuilta matkaan. Iltasyömingeissä sai jatkaa reissuillamme jo meille tutuksi tullutta naurua ja ilonpitoa, toivottavasti meidän naisten käkätys toi iloa muillekin :)
Kiitos koko meidän porukalle ja varsinkin Miletskille kun olet kärsivällisesti ohjannut läskinöösiä tämän syksyn ajan. Aivan mahtava uusi harrastus on kuin huomaamatta saanut kunnon kohoamaan. Samalla reipashenkinen ystäväpiiri on kasvanut.
Jatketaan samaan malliin ;)
miletski
07.12.2015, 19.11
Näin het alkuun täytyy onnitella Marinkaa, kun päätti sanaisen arkkunsa avata. Tosin oli kyllä hieno syy ja tapahtuma miksi avautua. Edelleenkin oon viiliksissä gfbd tapahtumamme tiimoilta.
Mutta arki on palaamassa torppaamme ja huomenna olis taasen mahollista lähtee poluille pertsaan aikaan klo.18 tapsalta. Suunnaksi aateltiin Hemmon kanssa ottaa Nopo-Herunen suunta. Kukas sitä olis lähössä mukkaan pöllöilemään poluille?
Ehdottomasti mukana😉 Kyllä munkin mieli on ollut lauantaisessa tapahtumassa. Se vaan oli niin nastaa😎 Vaan kiva on päästä huomenna poluille!
miletski
09.12.2015, 22.29
Meillä on semmonen sanonta reissuilla, että reissu on onnistunu ja kaikkensa on antanna jos joku männä muksahtaa reissulla. Noh eilen ol kyllä melekkein kympin arvonen tiistai lenkura. Marinka pääsi lenkin alkutaipaleella OTB-seuran jäseneksi, Virpi pliukasteli märillä rungoilla polvi kosketuksen ja sit temmottiin muutamat läheltä piti hetket. Niin ja tulihan tuolla reissulla soitettua hätäkeskukseen kytevän/palavan roskakasan vuoksi. Mutta loppu tulema oli mukava lenkura Nopon sekä Herusin polkuloilla. Kiitokset myös Elisabetillekkii lenkki seurasta.
Mukava palauttava lenkura oli eilen, kiitos Miletskille johdatuksesta juu. OTB-diploomi tuli siis hommattua: huulet ja sääret on nyt selkeesti pikkujoulukunnossa :cool:
Mutta eikai se pelaa joka pelekää, joten ei kun alamäkiä harjottelemaan lissää...;)
Oli se niin mahtava päivä :)
Muisteloita encore ...
http://www.sports-tracker.com/workou...b008acda994311 (http://www.sports-tracker.com/workout/jasan/5662f2dce4b008acda994311)
Elizabeth
12.12.2015, 18.30
Oi kun oli minun fiestalautanenkin päässyt encorekuviin! Superpäivä päästä häntään! :)
miletski
12.12.2015, 19.45
Huomenna sit ainakin alku kilometrit valosassa reput täynnänsä eväitä suuntaamma kohti kaukasia. Kilometrejä ei tällä erää kasailla, vaan ennemminkin naatinnollista kerpele poljentaa ;)
Lähtö naatinnolliselle lenkuralle tapsan koulun parkista klo.14 reikäleipä. Mukaan letkapaikoista kisaamaan on ilmoittautunu Elizabeth, Marinka, Virpi sekä Katila. Vielä mahtuu mukkaan muitakkii innokkaita.
miletski
13.12.2015, 20.32
Voe hyvvee päivvee mitä männöö tämän iltapäivänen naisten maggara lenkki oli. Mutta mitäpä muuta voisi pehvat punattuina mankeloivilta naisilta odottaa..Ihan vaan kaikille tiioksi, että jos sanomalehti pettää eikä sytytä nuotioo, niin tamppooni ei petä tässäkään tapauksessa. Iso käsi notski vastaavallemme Marinkalle! Saatiin tamppoonin ansiosta hyvin kärtsätyt maggarat. Niin ja Kaukasin lenkura siis tuli kierrettyä viiden naisen voimin. Harmittavasti Elizabeth sekä Sartsa joutu jättämään lenkuran väliin.
Tiistaina sit mennään taas iltalenkuran merkeissä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17167&d=1450027309
Oli kyllä taas mahtavat ILOmetrit mutaisilla (lähes uitavilla) ja vaihtelevilla poluilla. Kiitos jälleen koko meidän ilotteluporukalle.
Pitihän se notski saada syttymään, sen verran kilpailuhenkinen oon, että ahistaa kun mun nimi on listassa viimoisena. Jospa tämänpäiväisestä suorituksesta tipahtaa joku plussa tai jotain ;)
Olipa mukava lenkki taas jälleen kerran. Päästiin ajelemaan "ensilumille". Se kirvoitti heti joulufiiliksen ja taisimmepa siitä ilosta laulaa luikauttaa joululaulujakin😊 Uudet nastarenkaani tekivät neitsytmatkansa ja ovat luovuttaneet yhden nastan matkan varrelle. Onneksi ei hävikki ollut suurempi.
Olipa mukava nähdä pitkästä aikaa Katila seurueessamme.
Kiitos kaikille mukavasta sunnuntai ajelusta☺ Tiistaina taas sankoin joukoin metsään ajelemaan!
Kiitos Miletskille ja kaikille muillekin polkijoille taas tästä maccaralenkistä! Johan oli meillä hupaisat ajelut! Kiva oli pitkästä aikaa päästä teidän kanssanne ajamaan. Oli muuten meikäläisen eka varsinainen valopäälenkki evö :)
Mukavan leppoisa tiistai illan lenkki tehtiin tänään kierrellen lentokentän ympäristössä kera Miletskin ja Marinkan. Ensimmäinen polunpätkä osoittautui turhan vetiseksi joten Miletski johdatteli meidät kuivemmille poluille. Metsässä oli jopa hieman talven tuntua kun paikkapaikoin oli lunta puissa ja poluilla. Parituntinen vierähti sukkelasti. Kiitos seurasta 😊
Mun Puksu sai lumikasteen tänään. Mahtavan meditoiva lenksu, kiitos Miletski & Virpi
https://www.instagram.com/p/_UxIVwtecY/
miletski
17.12.2015, 21.20
Marinkalle sekä Virpille kiitokset rennon letkeästä ja todellakin jopa jouluisen tunnelmallisesta mankelointi seurasta. Naisten viralliset tiistai polkasut jää nyt viikon tauolle ja täten julistamma kiljahtelu vapaan joulurauhan hyvinkään poluille.... Ja samalla toivottelen hjuvat joulut kaikille ikään ja sukupuoleen kahtomatta.. Joulun jälkeen sit taas kiljahellaan, tunkkaillaan sekä kerpelöidään poluilla.
Kiitos Miletskille ansiokkaista lenkkien järjestelyistä ja vetämisistä tänä vuonna! Kiitos myös tekniikkakurssin järjestäjille ja opettajille! Kaikille tasapuolisesti kiitos mukavasta lenkkiseurasta! Ensi vuoteen :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17196&d=1450441362
Vesimies
24.12.2015, 15.31
Hyvää ja rauhallista joulua kaikille pyöräilijöille.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17244&d=1450944527
miletski
28.12.2015, 17.57
Huomenna, jos flunssa ei minuun ole hypännynnä aattelin lähtee tämän vuuen viimoselle tiistai illan lenkuralle testaamaan pakkasen kestävyyttäni. Aattelin kurvailla lähimaastoissa... Lentokenttä ehken Härkävehmaansuo, Puolimatka... Olisko kukkaan innokas lähtee mukkaan testilenkille? Lähtö tapsalta klo.18
Nyt taitaa olla sellaiset pakkaset, että meikäläisen näpit ja varpaat eivät sitä kestä. Olen ajatellut, että tuollainen viisi astetta on varmaan mulle maksimipakkanen mihin vielä uskaltautuisin. Siinäkin saa jo pelätä varpaiden pakastumista. Työmatkat vielä pystyy polkemaan kun se ei ole kestoltaan kuin nelisenkymmentä minuuttia vaan kun tuo puska-ajelu kestää ainakin sen pari tuntia niin siinä ehtii jo jäätymisprosessi käynnistymään moneen kertaan :/ Tylsää.
Kiitos johtaja-Miletskille vuoden viimoisesta mukavasta vaikkakin hyisestä lenkurasta. 4 läskiä lyllersi huurteisia polkuja, ja oma kilpailuvietti/yllytyshulluus iski Miletskin doupatuista Dillingereistä. Vaikka oma käsi on vielä hellänä pyhien nastahommista, silti tämä versio kiinnostaa, ainakin voitan Miletskin nastamäärissä :D : https://www.youtube.com/watch?v=DTVB1md5Ot8&feature=youtu.be
miletski
29.12.2015, 23.19
Noilla nastoilla pärjää ehkä just ja just kevät jäätiköillä... Kiitokset huurteiset kaikille kanssa mankeloijille. Ainakin oma ihmiskokeeni onnistui täyrellisesti viimosia metrejä lukuun ottamatta. Hyvin pärjättiin kaksi tuntia poluilla.
Ja täytyyhän se katse olla jo tulevassa vuuessa, vai mitä? Eli talvisia kelejä on luvassa ja niitten mukaan suhaillaan. Lauvvantaina 2.1.2016 olis sit mahollisuus lähtee klo.10 lähöllä Tapsan koululta kohti Erkylää. Kahellaan josko päästäis kiertämään kalaton ja siitä sitten sorakuopille? Miehet lähtee kans samalla lähöllä ja niillä on tavotteena Kallen laavu. Niiiiin ja saattaapi olla että lehdistöäkin on paikalla menettämässä pläski-polku neitsyyttään ;) Että Virpikin käy nyt neulomaan villahousut ihelleen ja hommaa kunnon rukkaset ja lähtee vihellellen vuoden alottajaisiin mukaan!! Niin ja olisko muita innokkaita?
Marinkalla hurja kilpavarustelu fiilinki :cool::cool: Kuinkas Puksun uusi lisävaruste pelitti? Säilyivätkö näpit pakkasen puremilta? Ja minkälaista alushanskaa tarvi olla alla?
Täytyypäs aloittaa villahousujen neulominen, nirsk* nirsk* :D
Tai sitten vaan lisätään vauhtia lenkillä, ettei pääse kylmä yllättämään :) Hikeä se on tuskan hikikin. Mukavat lenkit tulevalle viikonlopulle! En valitettavasti pääse kulttuuriharrastuksiltani matkaan mukaan.
Ei pysty, ei kykene:cool: Omissa mielikuvissani liidän poluilla kuin hirvi vaan todellisuus on karua, jalat eivät vaan polje sitä tahtia mitä tarve vaatisi. Tosin olen kyllä huomannut, että käsien ja jalkojen paleluun ei paljon vauhti auta. Muutoin en tarvitsekaan talviajelussa paljon vaatetta päälle. Vauhtia kun pitää yllä niin kyllä tarkenee. Välillä vähän liiankin hyvin.
Lyhkäisemmillä lenkeillä kyllä pärjäilen mutta epäilen, että nämä mimmien parituntiset voisivat olla meikäläiselle tuskallisia näillä pakkasilla. Täytynee harjoitella lähimetsissä lyhyempiä trippejä. Siellä kivikossa nousee se tuskanhikikin helposti:D
Elizabeth
30.12.2015, 19.56
Virpiiii! Me tuodaan sinulle piiitkät kaulaliinat, mitkä kiedomme sääriesi suojaksi. Olin niin laittanut varaasi että hurmaat meille muutaman uuden polkijan! [emoji7]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Elizabeth
30.12.2015, 20.05
Ja unohtui suuri kiitos Miletskille kärsivällisyydestä nöösien koulinnassa. Välillä saatetaan hyppiä nenille esim nastamääristä uhittelemalla [emoji6] mutta viimeistään ylämäessä saat ankanpojat ruotuun ja hiljaiseksi. Nöyrä kiitos ja kumarrus rva teräsreidelle! Ensi vuoteen! Ja siis tulossa olen toimittajanplanttu muassani 2.1.
Juu, uudet joululahja-tankorukkaset (tai mommukat tai tumputtimet tai tumpukkaat... rakkaalla lapsella lie monta nimeä) oli käytössä ekaa kertaa. Nöösinä en oikein osannut arpoa, että mitä sinne alle pitää laittaa. Puolivälissä matkaa (eilen ajeltiin reilu 17km) oli sormet tooosi lämpimät. Mutta kyllä ne noissakin loppumatkan viimassa hiukan jäätyi. Mommukat pääs liikkumaan hiukan liikaa kun oli niin jännää, ja tais irrota kiinnityksestäänkin.
Mutta oon vakuuttunut, että noiden avulla sormet pysyy pidempään lämpiminä pakkaskelillä, ja olihan eilen varmaan reipas -12C ellei enemmänkin. Ehkä mulla oli liian paksut ajohanskat käytössä, voihan alkumatkasta pitää paksumpia hanskoja ja sitten vaihtaa ohuempiin, kun sormet lämpiää. Mitä enemmän mommukan sisällä on ilmatilaa (ei tietenkään kai liikaa), se ilma lämmittää. Kyllä tuonne kai jotkut kädenlämmittimetkin sais tuupattua, jos hätä tulee. Mutta viisaammat kai osaa opastaa noiden (kin) käytössä, ymmärsin, että ainakin Simmiksellä on vastaavat olleet käytössä männä talvina.
Hahhahhaa, Elisabeth. Sulla on kova luotto muhun:D
Kiitos Marinkalle "tumppusuoja" selostuksesta. Täytynee laittaa harkintaan. Josko joskus pääsisi lenkille niin, että sulla on suojat käytössä. Pääsisi sitten näkemään miten ne toimii käytännössä.
Jännityksellä seuraan lauantain sääennustetta. Katsotaan miten meikäläisen käy. Ollaan kuulolla:)
miletski
31.12.2015, 22.27
Raketit paukkuu ja vuosi 2015 jääpi pian uuden taa. Menny vuosi on kyllä ollu huikee suksee vuosi tän meijän hyvinkään naisten polokujen suhteen. Eipä oo kevään jälkeen tarvinna yksinäisiä lenkuroita polokee. Kiitos naiset, ootta työ vaan ollunna huikeita uusia tuttavuuksia!! Hyvällä huumorilla ja ilosella kerpele asenteella varustettuja maastopolkujen sankarittaria.
Ja sitten tuo 2.1.2016 vuuen eka lenkura, niin Virpin on nyt turha vatuloija tullooko vai ei, mimmosia ilimoja se pitellöö vai pitellöökö, sillä sinnuu on nyt aateltu isosti ja sie vatuloi seuraavaksi maggara hyllyllä, sillä meillä on nyt puolen krouvin pysähys maggaran paistolla. Pääset lämmittelemään varpaita sekä sormia elävän tulen edessä.
Elikkäs 2.1. Tapsan koululta klo.10 lähöllä miesten kanssa, ketun lenkeillä tahi iliman on lenkura sitten maggara lenkki. Matkaa kertyy naisilla semmoset max.30km helppoa maastoa. Harmi vuan että Marinka ei ou näyttämässä miehille nuotion sytytys taitoja. ;) Ketäs muita innokkaita mankeloijia olis lähössä maggaran paistolle?
kalppinokka
01.01.2016, 00.08
Näillä näkymin tulossa - jos jaloissa huomisen retkiluistelukierroksen jälkeen on vielä jotain (muutakin kuin paleltumia). Hiukan vielä arvonnassa, mistä kohtaa poukkaan mukaan. Yks vaihtoehto olis jättää auto Kallelle ja ajella muita vastaan, mutta osumisen todenäköisyys lienee huono. Tai Sorvari, tai Lundia tai jotain....
(Tänään oli ohjelmassa sekä läskitystä että luistelua: ensin järvien ympäri maita pitkin sitten jäitä pitkin).
Kyllä mua vaan niin on naurattanut koko päivän tuo Miletskin "puhe" , että pakkohan sitä on mukaan lähteä. Tai ei mikään pakko vaan tämän päivän aikana tajusin, että ehdottomasti haluan olla mukana. Maggaraa mulla ei nyt ole mutta josko sitä leivällä pärjäisi☺
Kalppinokalla on kiirusta pitänyt mutta kiva olisi sua nähdä Hyvinkään poluillakin. Joten huomiseen!
miletski
01.01.2016, 23.24
Kalppinokalle tiioksi, että naisilla retkue ei mankeloi Kallelle asti, eivätkä näköjään miehetkään sinne asti hulluile. Puolen välin Krouvimme sijaitsee Voitien varrella. Mistä sitten suuntaamme takaisin Hyvinkäälle. Täytyy aatella meijän ensi kertalaista ettei heti pyörä lennä metikköön.
Elizabeth
03.01.2016, 00.06
Olipa taas näyttävää porukkaa lenkuralla! Vitsi kun hienoa kuulua tällaiseen porukkaan. :) Ja tulillakin oli jälleen pysytty hyvin asiapitoisella linjalla... :) Kiitos ja kumarrus kaikille osallistuneille läskeille ja nakeille! Ps. Jos jollakulla olisi hyviä fiiliskuvia, olisi mukava vilaista.
kalppinokka
03.01.2016, 22.29
Jotain kuvatuksia olisi, mutten osaa niitä onneksi tänne laittaa. JaSa saattaa lisäillä niistä jokusen omaan päivitykseensä, katsotaanpa.
Elizabeth
03.01.2016, 23.58
Jotain kuvatuksia olisi, mutten osaa niitä onneksi tänne laittaa. JaSa saattaa lisäillä niistä jokusen omaan päivitykseensä, katsotaanpa.
Yritin sulle Kalppinokka laittaa yksityisviestiä, mutta palasivat bumerangina viestillä, että "hlön inboxi tursuaa viestejä eikä sinne uusia mahdu".:) Ei siis ehkä noilla sanoilla mutta sinnepäin. Minulle voi laittaa kuvatuksia os sannaelisabeth@gmail.com. Jasalta jo kuvia sainkin. - Elisabeth
Elizabeth
09.01.2016, 22.20
http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/09/3c6fb20e74ced0e3184677320e83f16e.jpg
Taannoisen läskilenkin kirvoittama juttu Hämeenkulmassa. [emoji4] Marko lupasi revanssin yhdistettynä uimaretkeen eli ehkä myöhemmin tänä vuonna saamme jälleen herraseuraa. [emoji173]️ Pahoittelen kehnoa kuvaa.
miletski
09.01.2016, 23.05
Hyvää juttua oli Marko saanu raapustettua. Varsinkin kun ajokoirat oli ylennetty verikoiriksi ja meikäläisestäkin oli tullu lastentarhanope. Saiskohan tällä lisää liksaa töissä? Viiänkö Marko sit kevätpolkasu sekä pulikointi reissulle rutikan ympäri? Heh!!
Tiistaina muutes sit mentäs taas poluille klo.18 lähöllä, ellei sit tuu julmettu pakkanen tai tää miun keuhkotautini pahenee.. Mutta näillä näkymin polut kutsuu.
Elizabeth
10.01.2016, 11.17
Minoon vielä jalat tukevasti kotimaan kamaralla ja täten ilmoittaisin itseni osallistuvansa. Ajokoirat ovat selkeästi näyttäytyneet rajummassa muodossa vasta-alkajalle.. [emoji23][emoji23][emoji23] ja kyllä, ylennystä lähtisin hakemaan. [emoji122][emoji122]
Taidan jättää tiistain lenkuran väliin, tälläkin viikolla. Pakkaslukemat vissiin samoissa kuin nyt viikonloppuna, mutta miinuksena kova viima...
Niin kivaa kuin tänään olikin Puksutella, roudaan nuo kiekot jonnekin tsekattaviksi, sen verran Dillingerin jäätävä poNpotus otti pattiin tänään, enkä jummarra enää mitä voisin tehdä toisin. Eli ei taitais Puksu olla ajokunnossa tiistaina muutenkaan, vaikka kelit sallis.
Elizabeth
10.01.2016, 22.47
Minoon vielä jalat tukevasti kotimaan kamaralla ja täten ilmoittaisin itseni osallistuvansa. Ajokoirat ovat selkeästi näyttäytyneet rajummassa muodossa vasta-alkajalle.. [emoji23][emoji23][emoji23] ja kyllä, ylennystä lähtisin hakemaan. [emoji122][emoji122]
Oho, jalat eivät olekaan maan kamaralla vaan vesillä eli valitettavasti joudun perumaan osallistumiseni. :(
Kiva kun saatiin tuo lehtileike myöskin meidän omalle foorumille.
Mun peukku on edelleen kipeä. Tänään kyllä jo tulin fillarilla duuniin, mutta peukalolla ei pysty ottamaan normiotetta stongasta vaan sitä on lepuutettava stongan päällä. Vaihteiden vaihto sillä sujuu miten kuten, vaan mieluusti keplottelen vaihteiden vaihdon jotenkin muuten. Vaan olihan ihana tulla fillarilla duuniin. Aivan eri asia aloittaa työpäivä työmatkapyöräilyn jälkeen. Sitä on niin freesi ja itseensä tyytyväinen olo.
miletski
11.01.2016, 21.04
Elikkäs huomenna olis tarjolla lumista sekä ehken viimaista menoa ilta lenkuralla. Tästäpä syystä jos on mukaan lähtiöitä niin pysyttelemme akselilla puolimatka-lantalyseo... Ja lähtö tapahtuu poikkeuksellisesti MEIRÄN PARKISTA (hakapellontie 2) klo.18 onko kukkaan innokas tuisku ajelia lähössä mukkaan?
miletski
12.01.2016, 22.49
Lunta tulvillaan, oli raikas talvi sää... Ja koko kroppa kiittää lumikuningattaria, jotka puuterilumen päällystämillä poluilla sivuluisuja tahi sivumukkeja kaihtamatta jaksoivat hymyssä suin mankeloida ja nauttia pyöriensä menohaluista. Itse tunnustan hymyssä suin tempaisseeni kaksi kunnon sivuluisu mukkia. Mutta kivvoo oli!
Viikonlopun suhailut seleviää sit vähän tuonnempana.
Johan tuli Puksun kumitassut sopivaan aikaan kuntoon, nyt päästiin läskeilyn ytimeen! Kiitos tuhannesti Simmis "The Kumimeediolle", nyt on puksuttelut turvattu. Kyllä niitä kumeja hiukan joutui hieromaan vanteelle, ei ihme että oli tämä Nöösi ongelmissa.
Lenkki oli aika lyllertämistä, mutta kyllä kropassa tuntuu :) Mahtavaa oli avata polkua umpihangessa, toki upeana johtajattarena LumiHemmon kanssa Miletski, jolta taas tuli uusia oppeja nöösimaastoilijalle puuterilumella.
Johan tuli Puksun kumitassut sopivaan aikaan kuntoon, nyt päästiin läskeilyn ytimeen! Kiitos tuhannesti Simmis "The Kumimeediolle", nyt on puksuttelut turvattu. Kyllä niitä kumeja hiukan joutui hieromaan vanteelle, ei ihme että oli tämä Nöösi ongelmissa.
Lenkki oli aika lyllertämistä, mutta kyllä kropassa tuntuu :) Mahtavaa oli avata polkua umpihangessa, toki upeana johtajattarena LumiHemmon kanssa Miletski, jolta taas tuli uusia oppeja nöösimaastoilijalle puuterilumella.
Nou nou nou..... Ilo oli kokonaan minun puolellani. Kiva kun kelpasi väsyneiden käsien työn tulos.:cool:
miletski
14.01.2016, 23.19
Kiinnostaisikos kettää lähttee lauvvantaina klo.11 poluille teemalla suolta suolle teboilille kaakaolle lenkuralle. Petkelsuo- Härkävehmaansuo- Tehtaansuo. Polut saattaa olla auki tai sitten ei.. Eli välillä voipi mennä puuterissa polkemiseksi tahi tunkkaamiseksi.. :-)
miletski
22.01.2016, 21.12
Iliman lauhtuessa lähtisköhän kukkaan huomenna klo.10 lähöllä tapikselta yrittämmään puolimatkan kautta härkävehmaan suolle ja sieltä sitten lentokentän polokujen kautta tehtaan suolle polokujahttiin ja sieltä sitten takasi tapikselle. Aikkoo ja enerkioo voip palloo, joten kannattaa ottoo mukkaan kuka kaveriksi lähttöö niin lämmintä juotavvoo ja ehken joku enerkia pläjjäys. Ja jos halluutta pöllöillä niin voijjaan myö tehä suolta ketunlenkki moottoritien toiselle puolen teppoilille kaakaulle? Jos tää pöllöily ketunlenkki tehhään, niin kannatus pittää tuuvva juluki ajoissa, sillä pyöränlukko pittää sitten ottoo mukkaan ja tietysti sitä tuohta. Niin ja ehoton vuatimus on että kirreellä pipolla on turha lähttee mukaan. Reissussa nimittäin tunkataan ihan sata nakki!!!!! eikä vauhtikkaa varmmaan pipoa pois puhaltele :)
Että onkos miula kavereita huomen uamulla?
Voi jestas, mistäs sitä aloittais? Noh josko niistä kiitoksista jotka menevät mainion polkuseuran suuntaan. Eli Miletski ja Ellis! Jag tackar ock pockar, niin oli lysti nelituntinen, jotta! Tosin heti alumatkasta Marinkan vesirakko haaveri harmitti vietävästi. Marinkan matka tyssäsi siihen, kuivin suin kun on ikävä edetä. Marinkalle lohdutusta: näillä näkymin heti maanantaina uusi yritys!
Kilometrejä tuli kuin huomaamatta reilut 26. Siellä täällä ajeltiin. Ajeltiin alkuperäisen suunnitelman mukaan ja hieman ohi suunnitelmankin😁 Polut olivat suurimmilta osin loistokunnossa. Ilma oli aivan optimaalinen tällaiseen pöllöilyyn. Loppumatkan pari suonenveto "kohtausta" olivat ainoa hidaste matkan varrella. Muutoin nelituntinen oli yhtä juhlaa. Juhlan kruunasi vajaan puolimatkan kaakao ja munkki. Se oli kaakaolenkki, täytyiskö alkaa kerätä bojoja siitäkin?
Voihan peeveli, kun harmitti. Harmitti niin kovasti, että etsin ja etsin sitä vuotokohtaa rakosta kotona, eikä sitä löytynyt vaikka kuinka puristelin. Ilmeisesti letku oli ollut huonosti kiinni. Kuivattelin hiukan kamoja, täytin rakon uudestaan ja läksin täkäläisille reiteille.
Poluilla pöllöilin ja suuntasin vielä huonolla suuntavaistollani kohti Tuusulanjärven jääreittiä (nuo Jäken kelvit ei oo tuttuja, tuli muutama ketunlenkki taas kierrettyä...), ja pääsinpä minäkin kaakaolle ja munkille notskin ääreen. Mulla meni aikaa reilu 2,5h ja kilomeetrejä vajaa 32.
Mukava kuulla että Virpikin on taas ajoiskussa
miletski
23.01.2016, 19.09
Kiitos Ellikselle sekä Virpille päivän mankelointi seurasta. Kyllä kaakao lenkit on vaan niin naisten lenkkejä. Ei tarvii pyllistellä pakkasessa vaan saa istahtaa lämpöselle pöntölle. Eikä kaakaussa ja pullassakaan mitään vikaa ollunna. Mutta koko tän huisin reissun kruunasi polettavat polut. Yksi pikku pätkä jouduttiin tunkkaamaan. Muuten kyllä päästiin menemään hienosti mankeloiden. Kiitos ja kumarrus!
Maanantaina on sit valopäälenkkiä tosiaan tarjolla klo.18 lähöllä, jos kelit vaan sallii.
Ja hienoa, että Marinkan rakko on kunnossa ja hyvät kilometrit olit mankeloinnu ketutuksessas.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17387&d=1453563858
Kysely ensikesän TahkoMTB tapahtumaan liittyen. Onko innostusta lähtee mukaan jos vuokrataan porukalla mökki? Allekirjoittanut, Miletski ja Kahilati on kiinnostuneita.
miletski
31.01.2016, 21.55
Näinpä viikon säätiedotuksen. Lupasi tiistaille valkosia hiutaleita enempi vähempi... Jotenka tarjoan tälle alkavalle viikolle kaksi mahollisuutta.1. Mahollisuus huomenna maanantaina klo.18 lähöllä jäisten polokujen reeneihin jonnekkii lähi ympäristöön tapikselta Sekä 2. Mahollisuus tiistaina klo.18 lähöllä tapikselta lumisten polokujen tallailuun. 1. Mahollisuus kehittää tasapainoa sekä tasasta kampien pyöritystä 2. Mahollisuus kehittää reisiä, tasapainoa sekä tasasta kampien pyöritystä... Kuka mukana?!?!
Niin ja iliman nastoja ei kannata mukkaan lähttee ellei sit oo proo jäillä mankeloija...
Kylläpäs meitä hemmotellaan kun perättäisinä päivinä on lähdöt. Mulle sopii ennemmin jääkeli kuin se, että jäällä olisi vielä lunta. Huits, se on aika pelottavaa kun ei näe mitä siellä lumen alla on. Eipä tuo jääkään varmaan mitään helppoa ajeltavaa poluilla ole kun se ei varmaankaan ole mitään tasaista pintaa. Siinä voi rengas lipsahella tämän tästä. Vaan täytyy lähteä katsomaan kuinka siellä selviää. Viikonloppuna ajelin jääteitä pitkin (pikkuteitä jotka olivat aivan jäässä) ja hyvin piti ice spiker.
Aamulla kun tulin fillarilla duuniin niin aika paljon oli jo aivan sulaa ja kuivaa tien pintaa.
Mutta tänään ehottomasti poluille suuntaan minä, Miletskin johdatuksella.
miletski
01.02.2016, 21.44
Ensimmäinen mahollisuus lunastettu ja mankeloitu. Sain jopa houkuteltua Virpin Hemmoni vietäväksi pienen matkan ajaksi. Ja mitäs me saatiinkaan renkaitten alle? Jäätä, lunta, kuivaa polkua, umpihankea, epätasaista ryttyytystä, peilikirkasta jäätikköä niin ja hajosihan se yksi rapakko niin, että kastelin kenkäni. Onneksi oli veden pitävä loponen jalassa. Että lupaukseni pidin. Huomenna sit yritän lunastaa sen toisen lupaukseni. :-) Kiitos Virpi siule tästä illasta!!
Se voi kuules Miletski olla niin, että mä näen ensi yönä Rotkon Hemmosta unta😉 Kyllä se taisi mun sydämeni viedä. Eteneminen oli niin pehmeää.
Kaikenkaikkiaan oli kyllä monipuolinen maastoajelu. Mutta etupäässä jäi kyllä mieleeni se kauhea rynkytys helvetin epätasaisella jääpohjalla. Ja se nastojen ropina, ei meinannut keskustelustakaan tulla mitään kun puhe peittyi nastojen rapinan alle. Vaan kivaa oli silti. Miksihän sitä ihminen nauttii tuollaisesta epämukavasta etenemisestä. Kynsin ja hampain saa pitää fillarista kiinni ettei se karkaa omille poluilleen. Hiki tulee ja hartiat on jumissa. Vaan silti päällimmäisenä on ajatus, että onpa nasta harrastus ja koska sitä taas pääsee seuraavan kerran poluille ajelemaan.
Kiitos Miletski tämän iltaisesta ajelusta, toivottavasti teillä huomenna on edes jollain lailla ajettavat polut.
Jaahas, se on kyllä nyt Virpin menoa. Käytiin Virpin kassa syrjähypyllä Järvenpään lumipoluilla, houkutuslintuna oli LÄSKI. Tais Virpi saada lopullisen pLäski-kuumeen... :D Valitettavasti mulla ei oo todistusaineistoa (kuvaa), mutta 14,9km vedettiin vajaassa parissa tunnissa. Kiitos kanssaläskeilijöille :)
Kyllä vakavasti on läski harkinnassa vaan ei vielä hankinnassa. Täytyy ensin jostain raapia roposia kasaan. En kuitenkaan ihan kaikkein halvinta läskiä taida ostaa. Täytyy miettiä tosi tarkkaan mihinkä sitä sitten päätyy. Eilen sain kyllä hyviä vinkkejä Jarilta ja kumppaneilta joten pähkäily jatkukoon uusin eväin.
Tihihii :) Eikös me näin vähän ennusteltu muinoin? Onnea fläsän hankintaan Virpille!
Äläs Katila siellä naureskele. Muutoin olisin kiusauksesta selvinnyt mutta kun Miletskin piti antaa pahalle pikkusormi. Siitä se lähti. Ensin Hemmon kanssa pieni lenkki ja sen jälkeen kun tuli mahdollisuus Järvenpäässä pidempään lenkkiin niin....
Arvatkaa vaan olenko menossa tänään koeajamaan Cuben Nutrailia? Olen.
miletski
12.02.2016, 19.02
Olisko kukaan innokas lähtemään ajelemaan lumen peittämille poluille huomenna 9-9:30 lähöllä?
Toinen mahollisuus kenties jo pikkusen tallatuille poluille olis sunnuntaina klo.14 lähöllä.
Jos sitä semmoset kolme-neljä tuntia jaksas mankeloida molempina päivinä.
Jos selviän pienin vaurioin tämän illan "vasta remontoidun saunan avajaisista" niin fätbaikki lähtee aamulla Wolksvaagenin kyytiin kohti Hyvinkäätä. Jos nesteytys on tänään turhan runsasta niin sitten osallistun vain sunnuntain ilonpitoon. Vaan ihan hirmusti haluan huomenna poluille joten yritän malttaa mieleni tänä iltana.
Sunnuntain polkuajelu kuulostaa niin houkuttelevalta, että Puksutin vääntäytyy Hyvinkään poluille varmasti :)
miletski
13.02.2016, 17.06
Kun tahtotila on kohillaan, ei haittaa vaikka melkein puolet matkasta mankeloi umpihangessa ja toiset puolet sitten omia tampattuja jälkiä takasi.. Pakkomielle Petkelsuosta siis toteutettu. Huomenna sit klo.14 lähöllä Rutikan sekä Kalattoman kiertoon.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17533&d=1455371860
miletski
14.02.2016, 21.30
Kolme ystävystä. Puksu, Hemmo sekä Keisari päättivätkin käyttää hyväkseen miesten tekemiä uria, ja suuntasivatkin iltapäivä teelle sekä kaakaolle Iso-Haiskarin laavulle. Itselle iltapäivän sekä alkuillan retki oli aivan mielettömän hieno päätös tälle viikonlopulle. Kiitos Marinka sekä Virpi tämän päiväisestä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17541&d=1455474352
Kiitosta vaan Läskikavereille mukavasta Ystävänpäivä-lenkurasta.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160214/00626548494a59691d980975b1e3484c.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160214/0dc5c07f6d3291fb5c827a5ff818f06d.jpg
Täältä myös satelee kiitoksia eilisestä lenkistä. Tuo lumiukko oli hauska kun oli keskellä "ei mitään". Porkkananenä ja kaikki =D Se oli onnekas kun sai hetkeksi Puksun lainaan. Olipa hyvä kun pojat olivat tehneet meille ajouran jossa kelpasi ajella. Kieli keskellä suuta. Sai pitää varansa ettei humpsahtanut uran sivuun. Oli meinaan aika hankala nousta taas ratsun selkään ja päästä liikkeelle kun lunta oli niin reilusti.
Tänään oli kroppa vähän väsy viikonlopun kruisailuista. Vaan lähdin läskillä puksuttelemaan työmatkaa. Tosin tänään olisi maasturikin kulkenut hyvin. Mutta ajelutetaan nyt läskiä kun kerran on uusi tulokas. Saa sekin vähän kilometrejä alle.
miletski
15.02.2016, 19.17
Huomenna sitten valopää lenkuraa klo.18 lähöllä tapsalta, pikku pakkasessa nähtävästi. Kukas lähtee kaveriksi?
Huomenna sitten valopää lenkuraa klo.18 lähöllä tapsalta, pikku pakkasessa nähtävästi. Kukas lähtee kaveriksi?
Mie lähen. Ellei pakkanen kovin korkeaksi nouse. Mä oon niin pakkasarka. Se ei oo enää mun juttuni. Vaan tuskinpa se nyt kovin huimiin korkeuksiin nousee.
Oli napakka lenkki eilen. Vauhtia oli kivasti. Lyhyehkössä ajassa mankeloitiin noin 20km. Polut olivat julmetun hyvässä kuosissa suurimmalta osin. Se oli talvista ajoa parhaimmillaan. Ja kyllä mä olen niin tyytyväinen läskipyörän hommaamiseen. Varsinkin nyt kun käsissä on ollut pikku vaivaa niin läskillä on tuskattomampi ajella. Ei pienet eikä suuretkaan montut hakkaa käsille samalla lailla kuin maasturissa. Toivotaan, että tällaiset ajokelit jatkuu pitkään :)
miletski
19.02.2016, 14.55
Huomisen kelistä ei oo hajuakaan, mutta silti aattelinpa lähtee huomenna 9:30 lähöllä noin neljäksi tunniksi poluille. Ehkäpä Petkelsuo (tunkkausta), Härkävehmaansuo, Rutikka, Tyninharju, Tehtaansuo.... Siinä vois sit käydä Teboililla kaakaolla tai sit ihan omilla termari kaakaoilla naatiskella elämisen olemisesta. Mites on onko kukkaan innostunu lähtemään kaveriksi?
Nyt on liikaa kilometrejä alla tämän viikon pitkälle lenkille. Ei jaksa ei pysty. Pikku lenkin ajelen omassa metässä todennäköisesti sunnuntaina mutta huominen on lepopäivä. Tämän päiväinen töistä paluu oli jo työn alla saati sitten jos useampi tunti pitäisi satulan päällä viettää. Mukavaa kaakaolenkkiä teille jotka polulle lähdette☺
miletski
20.02.2016, 18.09
Jopas oli maukasta reisijunppaa tämän päiväinen polkujen aukominen. Mutta enpä valita. Marinkan kanssa tuli mankeloitua Petkelsuon kautta Härkävehmaansuolle ja Lentokentän kautta Tehtaansuolle. Käytiin myö välissä Teboililla Kaakaollakin. Kiitos Marinka lenkki seurasta. Illalla sit reenaan "sinkula kisoja" varten Hunajaoluella.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17571&d=1455980533
Mahtavaa möyrimistä "hitaassa lumessa", nyt on päivän pihvi ja jälkkäri crème brulée ansaittu, vaikka Tebskalla menikin tuplasuklaamuffinssi kaakaolla. Ehkä pari läski-kalijaa kans [emoji16]
Kiitos Miletskille johdatuksesta ja kannustuksesta tunkkauksen tuntuessa pahimmalta :)
Ja selkeesti Hyvinkäällä on Reilu Meininki (osassa) latupohjilla [emoji106]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160220/73adbbba3f2a549d167ddc06fb86b427.jpg
Käykääs kattoon ja antaan mielipide.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2499087
Fillarihemmo
26.02.2016, 13.11
Tervehdys Hyvinkään NAISET,
tässä teillekin tiedoksi, että mikäli joku haluaa kokeilla läskipyörää talvisisssa olosuhteissa, niin vuokraus onnistuu myös "ruuhkasuomen" alueella, eikä enää tarvitse lähtä lappiin asti.
http://fatbikevuokraus.com/index.html
https://www.facebook.com/fatbikevuokraus
miletski
29.02.2016, 22.10
Huomenna, kun ei tarvihe ennee karkailla, lähetään ihan rehellisesti mitään salailematta tutulle tiistai illan lenkuralle klo.18 lähöllä tapikselta. Suunta on jonnekkii.. Rutikan lampi tahi Härkävehmaansuo houkuttelee.. Noh katellaan minne asti päästään, vai päästäänkö mihinkään. Että kukas lähtee ihelleen naureskelemaan?
Kyllähän sitä taas voisi lähteä hämmästelemään kuinka läski möyhentää lunta =D Toivottavasti polut on napakammassa kunnossa kuin viimeksi ;)
miletski
05.03.2016, 11.05
Hoomenna munnuntaina evväät reppuun ja 9.30 tapsan koululta menoks. Jaa että minne? No enpäs vielä tiiä, mutta jonnekkii männään naatiskelemaan evväistä. Usmin suunta kiehtoo ja niinpä oottelenkin miesten kommentteja tämän aamuselta reissulta. Että kannattaako männä ja paljosko myö siellä sit tunkkailtas? Mutta sitähän tämä pööräily muastoissa ja mehissä on. välistä mankeloijjaan ja välistä tunkkaillaan.
Että seikkailu mielellä, löysällä pipolla matkaan. Keltäs nuo ritteerit löyttyy munnuntaille hihkaiskoon hep :)
Mitä enempi tunkkausta sitä enempi evästä😊 Mukana olen ja evästä otan runsaasti. Aikaa täytyy myös varata reilusti jos paljon on tunkkauspätkiä. Mitähän ne poijjaat ovat tuumanneet aamuajelustaan?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.