Näytä tavallinen näkymä : Shimano I-Spec
rokkisukka
08.08.2013, 18.19
En ole kuvista pystynyt päättelemään, kuinka tämä Shimanon Matchmaker toimii.
Onko se 1. erillinen clamppi, johon kiinnitetään jarrukahva ja valitsin vai 2. jarrukahvaan kiinnitetään valitsin, jarrukahva tankoon kiinni? Vai jokin ihan muu systeemi?
Jos vaihtoehto 2, niin onko se pöljän näköinen, jos vasemmalla jarrukahvan kimpassa ei olekaan vaihtajaa?
Sopivatko Saint ja XT toisiinsa?
En ole kuvista pystynyt päättelemään, kuinka tämä Shimanon Matchmaker toimii.
Onko se 2. jarrukahvaan kiinnitetään valitsin, jarrukahva tankoon kiinni?
Jos vaihtoehto 2, niin onko se pöljän näköinen, jos vasemmalla jarrukahvan kimpassa ei olekaan vaihtajaa?
Jarrukahvaan kiinnittyy erillinen alumiininpala, joka yhdistää valitsimen jarrun clamppiin. Ei ole hölmön näköinen, sillä sen kiinnikkeen voi poistaa kokonaan jarrukahvan clampista.
Kaikki I-Specit pitäisi sopia toisiinsa, mutta en ole kokeillut Sainttia, joten en mene vannomaan.
Metsänpeikko
08.08.2013, 20.01
Kaikki I-Specit pitäisi sopia toisiinsa, mutta en ole kokeillut Sainttia, joten en mene vannomaan.
Ei ihan. Uusimmissa palikoissa (2013 -> ) on käytössä I-spec B. B vaihtajat käy vanhojen jarrujen kanssa, mutta vanhat vaihtajat ei käy uusien jarrujen kanssa. Näin ainakin olin ulkomaisilta foorumeilta ymmärtävänäni.
En tosin ymmärrä,että miksi tämä B-versio piti tuoda markkinoille, kun ymmärtääkseni tuo aikaisempikin toimi hyvin ja teki sen mitä piti.
rokkisukka
08.08.2013, 20.39
Ai saamari. Tais lähteä tilaus I-Spec B XT jarruja ja I-Spec Saint valitsin.
arctic biker
08.08.2013, 20.40
Ja itse ymmärsin että uudet B-versiovivut toimii vain Shimanon jarrujen kanssa. Eli jos jarrut on vaikka Avidit niin no-go.
Ei ihan. Uusimmissa palikoissa (2013 -> ) on käytössä I-spec B. B vaihtajat käy vanhojen jarrujen kanssa, mutta vanhat vaihtajat ei käy uusien jarrujen kanssa. Näin ainakin olin ulkomaisilta foorumeilta ymmärtävänäni.
Hyvä kun korjasit, itellä vaan näitä 2013 malleja
Ja itse ymmärsin että uudet B-versiovivut toimii vain Shimanon jarrujen kanssa. Eli jos jarrut on vaikka Avidit niin no-go.
Luonnollisesti, ei ne sramin matchmakeritkaan sovi suoraan shimanon jarrujen kanssa. Normi clamppi onneksi toimii joka tangossa.
Metsänpeikko
08.08.2013, 21.17
Ai saamari. Tais lähteä tilaus I-Spec B XT jarruja ja I-Spec Saint valitsin.
Jossakin muistan nähneeni upgrade kittejä jolla nuo voi päivitää b-versioon. En tosin ole varma löytyy saintille, mutta googletamalla selvinnee.
arctic biker
08.08.2013, 21.29
Jopa niin että jos tilaa uusimmat B-vivut niin niissä ei ole normitankokiinnitystä ollenkaan vaan suoraan Shimanon omiin jarrukahvoihin. Tässä uskossa olen.
Onko Shimanon I-Spec -vaihdekahvoille olemassa järkevän hintaista adapteria, jolla vaihdekahvat voisi kiinnittää omalla clampilla tankoon, jolloin pääsisi irti Shimanon jarrukahvariippuvuudesta?
Pikaisella googletuksella löysin KCNC:n tuotteen, mutta hinta on mielestäni hieman liian kallis suhteessa pannallisiin uusiin vaihdekahvoihin:
http://fairwheelbikes.com/kcnc-ispec-shifter-clamps-p-4286.html
Jos on Avidin jarrut niin löytyy ainakin Problem Solversin adapteri (http://problemsolversbike.com/products/mismatch_adapters). Ei nuokaan mitään ilmaisia ole.
Ei taida foorumin oraakkeleilla olla vastausta siihen saako Sram matchmaker jarrut kimppaan Shimano I-spec II triggereiden kanssa?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.