PDA

Näytä tavallinen näkymä : Velosport Mäkelänkatu



pesuman
28.06.2013, 12.43
Jäi kaupat tekemättä tänään kun ei saanut palvelua, kun sitä kerrankin olisi kaivannut. Myyjät ikään kuin valikoivat asiakkaat ja ainakin pari myymälään jälkeeni tullutta sai palvelua ennen minua. Tämä riitti ja kävelin kaupasta ulos rahatukko taskussa. Nyt olen koneella ja laitan tilausta Saksaan. Sieltä saa mitä tilaa. Jos haluat palvelua, niin mene myymälään pyöräilyasussa. Silloin sinua ilmeisesti pidetään varteenotettavana asiakkaana.

am8119
28.06.2013, 13.14
Jäi kaupat tekemättä tänään kun ei saanut palvelua, kun sitä kerrankin olisi kaivannut. Myyjät ikään kuin valikoivat asiakkaat ja ainakin pari myymälään jälkeeni tullutta sai palvelua ennen minua. Tämä riitti ja kävelin kaupasta ulos rahatukko taskussa. Nyt olen koneella ja laitan tilausta Saksaan. Sieltä saa mitä tilaa. Jos haluat palvelua, niin mene myymälään pyöräilyasussa. Silloin sinua ilmeisesti pidetään varteenotettavana asiakkaana.

Et kai ollut "työasussa" ;) . Pelästyivät ehkä..

kuovipolku
28.06.2013, 14.23
Jos asiakas tulee sisään, ei tervehdi myyjää vaan suuntaa jonnekin peremmälle, on IMHO ymmärrettävää että edellistä asiakasta palveleva myyjä otaksuu että kyseessä on henkilö joka haluaa "vain katsella" tai tietää jo erinomaisen hyvin mitä haluaa ja mistä sen löytää.

Jos asiakas tulee sisään, tervehtii myyjää ja esittää lyhyesti asiansa, on IMHO kohtuullista että asiakasta palvellaan heti kun joku myyjistä vapautuu.

En tiedä enkä lähde arvaamaan miten oli asioiden laita ketjun avaajan lyhyeksi jääneellä käynnillä, mutta FWIW mulla on kokemusta molemmista ylläolevista vaihtoehdoista niin Velosportissa kuin muissakin liikkeessä.

PS Sitten on toki pyöräliikkeitäkin (kuten esim Puotinharjun Velo & Oxygen) joissa ei ehdi juuri ovesta astua kun myyjä tervehtii ja tiedustelee miten voi palvella (eikä tämä riipu pelkästään asiakasmäärästä).

Mihail
28.06.2013, 16.34
Olen aina saanut Velosportista hyvää palvelua ja olen käynyt siellä monen näköisenä.
Olen kantanut sinne paljon euroja ja aion vastaisuudessakin kantaa aina tarvittaessa.
Valikoimat ovat mielestäni kaiken suhteen hyvät ja tavaroissa löytyy hinnat alkaen ja kalliit mallit.

nure
28.06.2013, 18.09
Itsellä ongelmana se etten voi sietää noita perässä roikkuvia miten voin auttaa myyjiä. Palvelua saa kun sitä rahatukkoa heiluttaa...

klossiossi
29.06.2013, 00.53
Pakko vain kehua putiikkia... Viikkoa ennen juhannusta kävin tiedustelemassa huoltojonon pituutta ja kertoivat, että "jos nyt jätät", niin saat jussiksi. Noh, siinä sovittiin, että tuon fillarin pari päivää ennen juhannusta sinne ja he sitten remppaavat sen asap. Fillarin sain takaisin seuraavana päivänä ja perushuollon lisäksi ns. kaupan päälle tekivät vielä extraduunit pyynnöstä (ohjainputkea katkottiin ja tankoteippejä vaihdettiin...). Toki pikkkurahoja sinänsä nämä "laskuttamattomat" duunit, mutta itselleni jäi vain hyvä mieli ja aivan varmasti aioin asioida jatkosssakin siellä, kun rempan aihetta tulee.

Osien jälleenmyyntihinnat ei ehkä ole ihan sieltä edullisimmasta päästä tuolla, mutta itse kyllä arvostan kovasti asiantuntevia myyjiä/huoltoa, kun pyöräni kimpussa häärätään (nimimerkillä ridleykuski, joka ei enää uskalla asioida tien toisella puolella tai hesarilla, kun siellä hommat kuitenkin menee vtuks...).

Harryupp
29.06.2013, 02.18
Olen saanut sekä hyvää että huonoa palvelua Velosportilla. Mutta pyörän osto tai osien osto ei nyt vaan ole kuin menis ruokakauppaan ostamaan litran maitoa.
Joskus otti päähän kun netillä sai sellaisen fiiliksen että tästä kaupasta löytyy vaikka mitä, kun taas todellisuus oli jotakin aivan muuta.
Mutta nettikaupat ovat kyllä ajaneet tämän slimmatun valikoiman syntyä koska ei kivijalkaputiikilla ole varaa pitää kalliita erikoisosia hyllyssä "varmuuden vuoksi".
Tällainen käteisasiakas joka on valmis maksamaan jopa pyydettyä hintaa kunhan osat löytyy heti mukaan on hankala tapaus niille.

Tombbba
29.06.2013, 05.24
Itsekin olin vuosi sitten ostamassa pyörää ja kävin myös toisella puolella tietä. Se palvelu ja rehellisen oloinen toiminta sai minut valitsemaan Velosportin. Tämän jälkeen on kaikki pyöräilyyn liittyvät ostokset Velosportista ja niin tehdään jatkossakin. Diggailen meininkiä, jossa kerrotaan rehellisesti eri tuotteiden erot, eikä väkisin yritetä myydä jotain mikä varastosta sattuu löytymään.

Nufan
29.06.2013, 10.13
Alkuvuodesta, kun crossaria rakentelin ja Campan laakerikuppeja vailla, soittelin liikkeitä läpi. Velosport oli ainoa, josta niiltä hyllystä löytyi. Kaikenlisäksi maksoin kupit tilisiirtona ja seuraavana päivänä kupit oli postilaatikossa.

Joustavaa asiakaspalvelua.

Kari H
29.06.2013, 11.47
Olen saanut sekä hyvää että huonoa palvelua Velosportilla.

Kuin myös. Olen parin vuoden sisään tilannut tuolta Kurtin trainerin ja Fillarikypärän, molemmilla kerroilla on pitänyt soittaa liikkeeseen ja kysellä tarkempia tietoja ennen tilauksen jättöä. Asiakaspalvelu puhelimitse on ollut todella ystävällistä ja tilatut tavarat sitä mitä pitikin.

Positiivisten ostokokemusten vuoksi kyselin viime kesänä tuolta cycloa kun sen hankintaa silloin puntaroin. Soitin liikkeeseen maanantaina ja heiltä kenties löytyisikin minulle passeli pyörä. Ilmoitin tulevani pääkaupunkiseudulle keskiviikkona ja nopeasta aikataulusta johtuen kysyin ehtisivätkö mitenkään kasata fillarin keskiviikkoon puoleen päivään mennessä. Ilmoittivat ehtivänsä. Tiistai-iltapäivänä soitin vielä uudelleen liikkeeseen ja sain varmistuksen siitä että pyörä olisi valmiina kun tulen, tähdensin vielä että tulen täältä Kaakkois-Suomesta. Keskiviikkona kahdelta kurvasin pakettiautolla Velosportin pihaan sillä mielellä että jos pyörä on minulle sopiva niin nostan kyytiin. Kuinka ollakaan, fillari nökötti huoltopukissa renkaat tyhjänä, runko osin muovitettuna, vaijerit vetämättä.. Myyjä totesi että asennuspuolella pitää kiirettä. No toivottelin päivänjatkot ja lähdin jatkamaan matkaa kun aikataulu oli itselläkin. Ymmärrän kyllä kiireen, mutta mielestäni sovituista asioista voisi pitää kiinni tai edes ilmoittaa ettei työ valitettavasti ehdi valmiiksi aikataulun mukaan. Ei tästä matkasta kehtaa tehdä hukkareissua kuin kerran.

dukembla
29.06.2013, 12.37
Kuin myös. Olen parin vuoden sisään tilannut tuolta Kurtin trainerin ja Fillarikypärän, molemmilla kerroilla on pitänyt soittaa liikkeeseen ja kysellä tarkempia tietoja ennen tilauksen jättöä. Asiakaspalvelu puhelimitse on ollut todella ystävällistä ja tilatut tavarat sitä mitä pitikin.

Positiivisten ostokokemusten vuoksi kyselin viime kesänä tuolta cycloa kun sen hankintaa silloin puntaroin. Soitin liikkeeseen maanantaina ja heiltä kenties löytyisikin minulle passeli pyörä. Ilmoitin tulevani pääkaupunkiseudulle keskiviikkona ja nopeasta aikataulusta johtuen kysyin ehtisivätkö mitenkään kasata fillarin keskiviikkoon puoleen päivään mennessä. Ilmoittivat ehtivänsä. Tiistai-iltapäivänä soitin vielä uudelleen liikkeeseen ja sain varmistuksen siitä että pyörä olisi valmiina kun tulen, tähdensin vielä että tulen täältä Kaakkois-Suomesta. Keskiviikkona kahdelta kurvasin pakettiautolla Velosportin pihaan sillä mielellä että jos pyörä on minulle sopiva niin nostan kyytiin. Kuinka ollakaan, fillari nökötti huoltopukissa renkaat tyhjänä, runko osin muovitettuna, vaijerit vetämättä.. Myyjä totesi että asennuspuolella pitää kiirettä. No toivottelin päivänjatkot ja lähdin jatkamaan matkaa kun aikataulu oli itselläkin. Ymmärrän kyllä kiireen, mutta mielestäni sovituista asioista voisi pitää kiinni tai edes ilmoittaa ettei työ valitettavasti ehdi valmiiksi aikataulun mukaan. Ei tästä matkasta kehtaa tehdä hukkareissua kuin kerran.

Melko samansisältöinen kokemus itselläkin, mutta parin kuukauden takaa:
Cycloa olin ulkopaikkakuntalaisena hakemassa. Autossa kattoteline tietysti uutta pyörää varten. Pyörä ei ollut ihan valmiiksi kasattuna vaikka aikataulusta oli sovittu. Odotellessa kattelin muita malleja eikä minulle myyntiä yritetty aktiivisesti tehdä. Sain pyörän lopulta testiin muovipolkimilla, mutta en ehtinyt enää lähteä oikealle koeajolle, vaikka olin varannut kengät mukaan ja ilmoittanut haluavani tehdä myös ulkolenkin.

Klaus-Dieter
03.07.2013, 08.44
Valitettavasti myynnin puolelta vähän samansuuntainenkokemus kuin viestiketjun avaajallakin. Liikkeeseen mennessä tulee ainajotenkin sellainen outo, ulkopuolinen fiilis että kaikki muut asiakkaat jahenkilökunta ovat yhtä suurta perhettä ja tuntevat ennestään kaikki toisensa.Verkkarihousu-pyöräilijä saa aika pitkään tuijotella perheen selkämyksiä jasukkahousuja ennen kuin kukaan häntä huomaa. Ja sitten kun huomaa, niin myyjäkyllä vapautuessaan kysyy ihan asiallisesti että minkäslaista siellä oli mielessä.....mutta saman tien koko perhe hiljenee, liikkeeseen tulee painostava hiljaisuusja koko perhe tuijottaa silmät lautasina ja kuuntelee kuinka yritän kömpelösti,mutta kykyjeni mukaan, heitellä fillarialan termejä ja esittää asiani. Vähänkiusaantunut olo jää, herkkä kun olen.
Noh, kysymyshän ei siis ole objektiivisesti arvioidenhuonosta asiakaspalvelusta, vaan siitä miten tähän "perheeseen"pääsee jäseneksi.
Huollon puolelta kokemukset tätäkin hassumpia. Sain talvellaostettua sieltä tyyriimmänpuoleisen cx fillarin. Kaupat meni teknisesti ihan okja kaikki piti mitä luvattiin. En tiedä missä jarrut oli viritetty, muttahuomasin heti keväällä että etujarruissa toinen jarrupala oli asennettu aivanvinoon mikä aiheutti jarruttaessa tärinää. Kävin ko. liikkeen huollossa, jossaainoastaan lyhennettiin vaijeria ja heitettiin vaijerisuojukset roskikseen (?)mutta ei käännetty itse jarrupalaa eikä vika korjaantunut. Sain sen sittenkyllä melko helposti korjattua kotonakin. Viikko sitten alkoi "jostainalhaalta" kuulua epämääräinen naksunta. Kurvasin tällä viikollatyömatkalla ko. liikkeen huollon oviaukkoon jossa kaveri kyllä ystävällisesti kuunteli,kieltämättä epämääräisen analyysini, vaikka en mitään audienssia ollutvarannutkaan. Vastauksena oli että "Ei sille välttämättä mitään voi tehdä.Kokeile vaikka ostaa uudet kiekot, se saattaa joskus auttaa. Tai tuo joskusmyöhemmin kesällä pariksi päiväksi tänne." Mitä?!? Ymmärrän toki että envoi saada täyden palvelun huoltoa, kun yhtäkkiä vaan ilmestyn oviaukkoon, muttaolisin nyt ehkä kuitenkin kaivannut ammattimiehen pari pikku vinkkiä mistävikaa kannattaisi kotikonstein hakea ennen huoltoon tuomista.
En siis voi sanoa että siellä olisi koskaan kusetettu,valehdeltu tai tehty vääryyttä - tai edes oltu ilkeitä. Ja voihan olla ettäolen liian herkkä, mutta jotenkin vaan olen kokenut itseni siellä enemmänylimääräiseksi häiriöksi kuin asiakkaaksi. Hyvän ja huonon palvelun ero kun on joskus hiuksenhieno. Tämä nyt siis vain minunnäkemykseni. Tiskin toisella puolella voi olla asiasta toisenlainenkin näkemys,ja varmasti onkin.

Halloo halloo
03.07.2013, 14.26
^ btw. katso "naksunta-aiheet" toisaalla foorumista, josko löytyisi apua naksunnan lähteen etsimiseen.

Marsusram
12.07.2013, 00.48
Ekan kerran kun olin jotain vailla ja menin Velosporttiin, olin kyllä aika ulkopuolisen oloinen ja ihmettelin touhua aikani, ennen kuin menin hakemaan tarvitsemani renkaat muualta..
Toisen kerran olin hakemassa 41.0mm integroitua laakeria ja aikani kuluksi kiersin kaikki seudun putiikit kyselemässä "tyhmiä". Velosportissa tarjottiin 42.0mm (Campa) laakeria kun ei niitä muunlaisia kuulemma ole..
Kolmannen kerran olin hakemassa Sidin kenkiä ja melko tympääneen oloinen myyjä tuntui saavan tarpeekseen asiakkaasta jolle solkien logiikka ei ollut heti selvillä ja piti kysyä miten ne avataan..
Neljännellä kerralla oli myyjä joka jaksoi palvella hyvin ja kiekot vaihtoivat omistajaa.
Aika pitkiksi on käyntivälit muodostuneet, ei ole kovin korkealla omalla LBS-listalla.

Mihail
15.07.2013, 20.00
Poikkesin tänään Velosporttiin tuohon Selle Italian IDmatch analyysiin, josta on pyörinyt mainos ranskan ympäriajon mainoskatkoilla.
Palvelu taas kerran ensiluokkaista, harmi vaan ettei satulamallia löytynyt hyllystä, mutta odotellaan sitä saapuvaksi.

josku
15.07.2013, 23.53
Kerran olen liikkeessä käynyt ja sain haluamani hyvän palvelun kanssa.
Kerron jopa myyjälle olevani Tampereelta eikä edes se saanut aikaan tilannetta että olisin ollut "ulkopuolinen", ennemminkin tunteen että vikaahan meissä kaikissa on mutta loppujen lopuksi ollaan suurta pyöräilyperhettä koko porukka :)

KaroKoo
22.07.2014, 21.28
Samanlaisia kokemuksia kuin Klaus-Dieterillä jo useiden vuosien ajalta (jonka takia Velosportissa harvoin asioinkin). Naisihmisenä olen aina saanut jotenkin tympeää ja ylimielistä palvelua. Tänään hain postista Saksasta tilaamani suht laadukkaan retkipyörän ja koska Velosport on kotiani lähellä, vein pyörän sinne, jotta joku ammattilainen kiinnittäisi polkimet ja katsoisi satulan ja ohjaustangon korkeuden + asennon kohdalleen. No, polkimet saatiin kiinnitettyä, mutta satulan laittoivat aavistuksen vinoon. Koko operaatioon meni korkeintaan viisi minuuttia, ja velottivat 20 euroa. Asioin useammankin myyjän/huoltomiehen kanssa, ja kaikista paistoi läpi asenne, etteivät arvosta minua ja pyörääni. Tunsin oloni typeräksi ja ulkopuoliseksi, kun en ole maantiepyörien, saati kilpapyörien harrastaja. Jäi vähän sapettamaan.

p bonk
23.07.2014, 09.02
^ Mikä yllätys, ettei kivijalkaliikettä, joka myös myy pyöriä, kiinnosta säätää netistä tilattua pyörää.

ArtoR
23.07.2014, 09.22
Miksi ei kiinnosta? Mitä merkitystä sillä on, mistä pyörä on ostettu? Eikös se liikkeeseen saatu asiakas ja palvelusta saatu raha ole yhtä arvokasta riippumatta siitä, kuka pyörän on myynyt.

HC Andersen
23.07.2014, 09.34
Mun logiikan mukaan pitäisi tarjota tällaiselle asiakkaalle parasta mahdollista palvelua jotta tämä oppisi arvostamaan ja käyttämään kivijalkaliikeen palveluja. Nyt tuntuu siltä että moneen kivijalkaliikkeeseen mennään vain pakon edessä.

Henkilökohtaisesti olen saannut Velosportista hyvää palvelua aina kun olen sielä asioinut farkuissa, maantie trikoissa, maastoajo vaatteissa tai työvaatteissa.

Pexxi
23.07.2014, 09.57
Sama ylläolevaan.

Nainen -> täysin kädetön -> €€€€€€€€€

Munarello
23.07.2014, 20.04
Jos niitä "ammattimiehiä" ei "kiinnosta" niin itse kävisin seuraavalla kerralla jossain muualla. Oli asiakas sitten mies tai nainen, ajokamat tai siviilit päällä niin ei pitäisi olla mitään eroa kiinnostamisen suhteen. Itselleni on myös esitetty eräästä paikkakuntani pyöräliikkeestä sen verran paksua jaadajaadaa, etten enää edes harkitse siellä käymistä.

Ipa
23.07.2014, 20.27
Meikäläisellä on pelkästään myönteisiä kokemuksia Velosportista. Palvelua ja neuvoja olen saanut tarvittaessa ja usein (=lähes aina) muutaman prosentin alennuksen.

KaroKoo
29.07.2014, 18.42
Nyt olen viikon verran ajellut "ammattilaisen" säätämällä ajoasennolla. Ja kyllä on alaselkä ja istuinkyhmyt kipeät! Ei paljon, mutta vähän. Asensivat ohjaustangon niin ylös (paljon ylemmäs kuin satulan, vaikka itse olen suosinut harjanvarsi-tekniikkaa, eli satula ja ohjaustanko samalla tasolla), että ajoasentoni on lähes pystysuora. Itse tykkään, että painoa olisi tasaisesti myös käsillä ja että ilmanvastus olisi aavistuksen pienempi. Hohhoijaa. Tänään yritin lainata kaveriltani isoa jakoavainta, että saisin tankoa laskettua, mutta emme löytäneet varsinaista jakaria vaan jonkun sitä muistuttavan ruosteisen sahalaitaisen työkalun, jolla onnistuin vain rouhimaan pahoja jälkiä mustaan maalipintaan... Huomenna takaisin Velosportiin pyytämään, josko samaan 20 euron hintaan laskisivat vielä tangon järkevälle tasolle... :mad:

KaroKoo
30.07.2014, 13.28
Pitää nyt tulla tännekin kertomaan, että tällä kertaa sain paljon parempaa palvelua, edellisiä kömmähdyksiä pahoiteltiin ja sain jopa mainitsemani 20 euroa takaisin! Uskoni Velosportiin palasi. :)

Vikaa on myös pyörässä (eikä siis säädöissä), eli ohjainkannatinta ei kerta kaikkiaan saa laskettua riittävän alas. Pitää alkaa perehtyä asiaan ja etsiskellä uutta kannatinta, jonka saisi alemmas. Runkokoon pitäisi kyllä olla oikea, eli 45 (olen n. 150cm pitkä) Tai saa nähdä mitä postissa pian saapuva Brooksin B17 S tekee takapuolelle, josko istuinkyhmyjen kivut sillä lähtisivät...

OMT
30.07.2014, 19.20
Yks kaveri kerran tarjosi huoltomiehelle kopan kaljaa siitä, että pyörän saisi pyhiksi ajoon. Pyörä oli kuin olikin sovittuna aikana valmis ja pitkä viikonloppu oli pelastettu.

Hoples110
11.08.2014, 20.34
Olen käynyt Velossa niin ostoksilla kuin ihmettelemässä jo vuosia. Hyvä palvelu, asialliset hinnat ja mukavaa jutustelua on riittänyt joka kerta. Ei moitittavaa. Minusta on mukava että kivijalkaliikkeitä on ja siksi toki suhtaudun niihin myönteisesti. En osta netistä nyt enkä toivottavasti tulevaisuudessakaan.

slow
11.08.2014, 21.58
Käväisin viimeksi jokunen viikko sitten. Silloin etsimääni osaa ei löytynyt, vaan eipä löytynyt muistakaan paikallisista. Hieman joutui odottelemaan myyjäkontaktia koska lauantai, mutta palvelu oli ystävällistä. Jos hakisin maantie-tai cyclopyörää alueen kivijalasta, niin tänne suuntaisin varsin suurella todennäköisyydellä. Vakavia maastossarymistelypyöriä löytää paremmin toisaalta.

Aivan mainio putiikki.

Mr Hyde
12.08.2014, 16.24
Yks kaveri kerran tarjosi huoltomiehelle kopan kaljaa siitä, että pyörän saisi pyhiksi ajoon. Pyörä oli kuin olikin sovittuna aikana valmis ja pitkä viikonloppu oli pelastettu.

Huoltomiehen vai kaverin? ;)

narisevaklossi
15.08.2014, 21.43
Myönteistä only.Tein tiedustelun nettisivujen kautta rungosta "ei niin tositarkoituksella" homma lähti sit' lapasesta ystävällisen aspal. ansiosta.

Suvanto
17.09.2014, 12.15
Vähän ristiriitaista palautetta tuntuu olevan kyseisestä putiikista, mutta oma kokemusta (se ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa) oli positiivinen. Sidin kengät olivat kiikarissa ja Turusta näitä ei saa, joten kävin hakemassa kengät samalla, kun olin Helsingissä. Myyjä tervehti, kun astelin kauppaan ja kyseli, voiko olla avuksi. Sanoin, mitä olin etsimässä ja avuliaasti etsi hyllystä oikeaa mallia ja numeroa ja tarjosi niitä testattavaksi. 10 minuutin reissulla selvittiin ja tiskillä olin varautunut maksamaan netissä olevan "alkaen"-hinnan, mutta yllätykseksi hinta olikin pari kymppiä alempi. Suosittelen.

paskalokki
10.10.2014, 19.02
Kävin hakemassa tänään Sportfiren karvasuojat kengille, ainoana asiakkaan silloin olin kaupassa, tervehdittiin iloisesti, kyseltiin voidaanko olla avuksi ja siitähän se homma sitten lähti. Kerroin mitä tulin hakemaan, kysyttiin tartteeko muuta ja niitä kateltiin siinä ja kokeiltiin ja keskusteliin niitä näitä ja pyöristä muutenkin. "Päivän hinta" mitä tiedustelin oli 8% halvempi OVH:sta joten tyytyväinen olen, niin hinnasta kys. tuotteen kohdalla kun verrataan muihin lafkoihin ja asiakaspalvelusta tietenkin.

Plussaa isolla peellä.

Jenkka
10.10.2014, 22.53
Edellinen ostos oli vuonna 1988 Lookin polkimet ja Sidin kengät - molemmat maksoivat noin a 500 mk parilta ja kengät tallessa vieläkin. Hinta oli opiskelijapojalle niin traumaattisen kova, ettei taloustilanne ole vieläkään toipunut:) Palvelu oli jo silloin kohdillaan.

Isä nitro
11.10.2014, 14.16
Kyseinen pulju on työmatkani varrella ja aika usein tulee käytyä. Olen ostanut toistaiseksi vasta yhden pyörän ko. liikkeestä. Rättejä ja kulutustavaraa ostettaessa on tähän mennessä lähtenyt hinnasta aina mielestäni merkittävä siivu pois. Ja tämä pyytämättä. Joskus olen tinkinyt lisääkin siinä yleensä onnistuen. Usein ovat hinnat olleet lopulta lähellä nettihintoja. Tosin kaikkea ei sieltäkään saa. Palvelu on ollut aina ystävällistä, asiantuntevaa ja avuliasta. Sesonkiaikana saattaa tiskin takana olla kloppeja, jotka eivät ehkä yllä vakihenkilökunnan tasolle edellä mainituissa asioissa.

Väiski
17.04.2015, 21.35
Olipa mukava käydä hetken mielijohteesta ostoksilla turun suunnalta. Kärryyn jäi sidit ja myyjäkin paljastui vanhaksi kisakuskiksi jonka kanssa piestiin suuta niistä sun näistä. Hintataso oli alempi kuin mm. BD:ssä. Tulen varmasti käymään tulevaisuudessa...

MikeM
18.04.2015, 08.38
Erinomainen ja asiantunteva liike, hinnat aina kassalla sovitettavissa, ainakin hieman ja palvelu ystävällistä.

mpk
08.05.2015, 16.42
Soitin eilen ja varasin rataspakan, tänään kävin hakemassa pois. Asennus tapahtui välittömästi. Erittän asiantuntevaa ja ystävällistä asiakaspalvelua. Hinta yllätti positiivisesti. Menen uudelleen.

Nana
19.05.2015, 15.25
Kaipaan Rubino Pron Slick-versiota valikoimaan normi Proiden lisäksi.
Itsekin kävin täällä ostamassa pyöräilyhousut ja Campan puseron.

PeeHoo
02.11.2015, 13.39
Ei kannata mennä vielä Koskelantien myymälään.
Aika iso siitä on tulossa.

https://fbcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-0/p180x540/11056641_10207399345362401_6886256289475159737_o.j pg

JPK-works
14.02.2016, 14.12
Eilen kävin ostamassa maastopyöräilykengät, tai oikeastaan kahdet, kun parempi puoliskokin tarvitsi. Palvelu oli erinomaista; asiantuntevaa ja ystävällistä. Oli ensimmäinen kerta kaupassa, mutta ei varmasti viimeinen.

itse liike on karkkikauppa. Helmenä Colnagon joku-limited-edition kultainen campan eps, campan hiilarikiekoilla - onneksi oli liian isoa kokoa 😀

PeeHoo
29.02.2016, 17.37
Uudessa Fillari-lehdessä on Velosportin mainos: avajaiset 5.3.2016. Ainakin kypäriä, polkimia, trainereita, fillareita ja työkaluja alennuksella, luultavasti muutakin. Jussi Veikkanen on johonkin aikaa paikalla ja kauppa on lauantaina auki klo 10-18.

Hardza
04.03.2016, 22.37
No kävipäs sopivasti. Pari kertaa vuoteen käy täällä sivistyksen parissa ja nyt sattu avaijaiset juuri messujen aikaan. Pitääkin olla heti kympiltä roikkumassa ovessa :P

Ulkorengas
06.03.2016, 06.58
Uudessa Fillari-lehdessä on Velosportin mainos: avajaiset 5.3.2016. Ainakin kypäriä, polkimia, trainereita, fillareita ja työkaluja alennuksella, luultavasti muutakin. Jussi Veikkanen on johonkin aikaa paikalla ja kauppa on lauantaina auki klo 10-18.

Varmaan hyviä tarjouksia, mutta Colnagon krossarin normihinnaksi on laitettu 2 k€, kun se saman lehden taulukossa on 1750 €. Toki tarjoushinta silti houkuttelisi, jos tuollaiselle tarvetta olisi.

fiber
06.03.2016, 09.36
Eiliseltä:

https://youtu.be/R7ddsNoXHu8

JKK
06.03.2016, 10.54
Onpa tarkkaa tuo pyöräilyn analysointi. Nieminen näkyy olevan vielä hyvissä voimissa.

Mcross
02.06.2016, 16.59
Kyselin sähköpostitse eräästä pyörästä, että löytyisikö siitä minulle sopivaa kokoa koeajolle. Vastaus tuli nopeasti, mutta kyseistä pyörää ei ollut enää minun kokoa jäljellä. Heillä oli kuulemma liikkeesä kuitenkin oli toinen malli samoilla osilla minun kokoa. Sen koeajettuani päädyin myös ostamaan sen. Parempi mallihan se oli, mutta hinta ja ulkonäkö kohtasi oikein hyvin. Sade pilasi säätölenkin, mutta tehdään alustava säätö itse kellarissa (tykkään itse säätää asennon rauhassa) ja huomenna lenkille tarkemmin säätämään (50km jälkeen huomaa paremmin).

Suosittelen erittäin lämpimästi liikettä. Asiakaspalvelu oli oikein kivaa ja asiallista. Hinnastakin kannattaa ilmeisesti vähän kysellä. ;)

Needleman
22.07.2016, 20.55
Hiukan kaks jakonen mielipide liikkeestä. Joka toinen kerta palvelu erinomasta ja kun taas joka toinen tympeää. Viime kesänä kenkä ja poljin kaupoilla niin palvelu erinomasta. Pari viikkoa myöhemmin kenkäsuojia ostamassa niin tympeä myyjä vei hyllyn eteen ja sanoi tuossahan niitä on ja bonuksena heitti kysymyksen että miksi ostaa kun leipäpussi kengän päällä ajaa saman asian. Ihan ok läppä jos ois ollu läppä. No vuoden tauon jälkeen tänään anteeksi antaneena niin palvelu oli erittäin loistavaa. Toivottavasti ensi kerralla samalaista kun meen tekeen lopulliset kaupat.

mutanaama
22.07.2016, 22.31
@needleman, täsmälleen samat fiilikset

copter
24.07.2016, 09.53
Tässä viimeisen viikon aikana piipahtanut liikkeessä nyt kolmeen otteeseen ja palvelu ollut kyllä erinomaista. Lähdin alunperin hakemaan uutta satulaa ja VS suoritti omasta suosituksesta Selle Italian idmatchin oikean satulan löytämiseksi. Lopputuloksena kuitenkin oli se, että pyörässäni oli jo oikeanmallinen satula ja tästä seurauksena varasin ajan fittaukseen seuraavalle päivälle. Ostin samalla reissulla uudet pedaalit, josta sain erittäin asiantuntevaa opastusta ja tietoa. idmatchista ei veloitusta otettu, vaikka en satulaa loppujen lopuksi ostanutkaan. Tämä oli itselleni hieman yllätys (positiivinen sellainen).

Seuraavana päivänä menin fittaukseen pyörän ja ajokamojen kanssa ja sen pohjalta tehtiin pieniä säätömuutoksia satulan asentoon ja kohtaan, joiden kautta sain ajoasentoni huomattavasti paremmaksi (ja jonka takia olin alunperin uutta satulaa mennyt etsimään). Kaikki sujui oikein hienosti ja asiantuntevasti. Samalla ostin uudet ajohousut ja näidenkin osalta sain erittäin asiantuntevaa ja hyvää palvelua. Päädyin ostamaan housut ja fittauksesta ei loppujen lopuksi laskutettu mitään (jota jälleen hämmästelin).

Eilen kävin vielä hakemassa uudet tankonauhat ja palvelu oli aivan yhtä hyvää kuin aikaisemminkin, myyjä kertoi eri nauhoista oma-aloitteisesti vaikka tullessani sisään olin jo oikeastaan päätökseni tehnyt ja kysyin vain missä hyllyssä tankonauhat ovat. Vielä kun kassalle kerkesin maksamaan niin myyjä huomasi että valitsemani nauha oli yhdessä heidän esillä olevassa pyörässä käytössä ja kertoi että siinä voi hieman ko. nauhaa tunnustella jos tuntuma mietityttää.

Olen VS:llä käynyt aikaisemminkin ja ei silloinkaan ole koskaan palvelussa ole ollut mitään valittamista, mutta näiden kolmen viimeisen visiitin seurauksena on kyllä ainakin minun silmissäni VS nostanut palvelun ihan eri tasolle kuin aikaisemmin.

Todettakoon vielä että en ole pyörääni kuitenkaan VS:ltä ostanut ja se ei ole edes heidän edustamaa merkkiä. Näiden kokemuksien valossa en kyllä yhtään ihmettelisi jos seuraava pyörä tuolta tulisi ostettua.

Jos VS:n työntekijä tätä sattuu lukemaan, niin todella suuret kiitokset!

kmw
27.05.2017, 13.43
Eilen iltap. ihamparasta palvelua huollossa. Piantsi on kuin uudestisyntynyt. Iso, siis toosi iso kiitos osaavalle & viitseliäälle huoltoukolle.

kuovipolku
27.05.2017, 16.47
"Piantsi" voi olla tädellä sydämellä annettu ja lausuttu lempinimi rakkaalle pyörälle, mutta kyllä se särähtää korvaan. Italialaiset eivät itse välitä siitä että muunmaalaisia joskus vähän huvittaa heidän muiden kielien ääntämyksensä (ja vierasperäiset sanatkin he sovittavat itsetuntonsa säilyttäen italiankieleen täysin omaan suuhunsa sopiviksi), mutta suomalainen voisi sentään sanoa vaikka "Piankki" tai "Pianki" jos pehmeä bee tuntuu liian herraskaiselta.

Mutta Velosportin huollosta on aivan samanlaisia kokemuksia sekä osaamisen että viitsimisen suhteen. Ainakin kun asioi kiirehuippujen ulkopuolella. Pienikin työ tehdään huolella, nähdään tarvittaessa vaivaa eikä esimerkiksi anneta asiakkaan ymmärtää että pitäisi jo ostaa jotain uutta ja kallista.

STN
19.08.2017, 15.53
Täytyy antaa ruusuja ja iso peukku Helsingin Mäkelänkadulla olevalle Velosport -pyöräkaupalle. Palvelu oli osaavaa, kysymyksiin sai pätevän vastauksen ja ystävällistä palvelua. Tarvikevalikoima oli hyvä, paljon laadukkaita pyöräilytarvikkeita, ei siis myy pelkästään samaa kamaa mitä motonet, biltema ja hong kong kalliimalla vaan löyty ihan kunnon käyttäkelpoista tavaraa hyllystä. Myöskin kun menin pyörää ostamaan, ottivat minusta mitat ja tilasivat oikean kokoisen pyörän. Koeajopyöräkin säädettiin oikeisiin mittoihin. Henkilökuntaa oli lauantaina vähemmän kuin arkena, mutta palvelu ei silti ollut kiireistä ja hutiloitua.

Kaupan veppiosoite: www.velosport.fi (http://www.velosport.fi)

Veivaaja
25.08.2017, 16.04
Samoin täältä:

Maahantuojan leviteltyä käsiä ohjainlaakerin vaihdon suhteen vein Velosportiin, jossa hoitivat homman: sopiva laakeri ja työ ihan kohtuuajassa. Lomalla pääsin vihdoin maantielle!

JohannesP
15.12.2017, 17.43
Asiakaspalvelulle iso plussa joustavuudesta. Oma moka tilauksen kanssa, mutta olivat valmiita joustamaan ja saivat näin ollen erittäin tyytyväisen asikkaan, taas kerran. Hintakin oli erittäin kilpailukykyinen ellei jopa halvempi ottaen huomioon ostetun tuotteen heikko saatavuus.

N-Man
30.12.2017, 17.11
Tänään uudet maantiekengät kyseisestä liikkeestä ja palvelu oli todella erinomaista. Istuvuus katsottiin tarkasti ja autettiin valitsemaan kahdesta lähes yhtä hyvin istuvasta se parempi. Itse en olisi osannut läheskään niin hyvin arvioida ilman apua.
Täydet pisteet tästä. Seuraavatkin kengät täältä...

PeeHoo
10.04.2018, 10.28
Velosportissa toimii näköjään myös Sidin kenkien varaosapalvelu. Sieltä ostamalla oli puolta halvempaa kuin Saksan nettikaupasta. Saksassa olisi kalliimpaa, vaikka ei olisi postikuluja. Munusta kengät on patas ostaa sovittamalla.https://scontent.fhel1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/30515622_10214951164153151_7185264558590656512_o.j pg?_nc_cat=0&oh=7224b66bbaff08dff6e23b1b9bf5c5dd&oe=5B6F3DD4

kuovipolku
10.04.2018, 11.04
Tämähän on ollut esillä ties kuinka monta kertaa vuosien saatossa - mutta ehkä se juuri siksi unohtuukin tai tulee yllätyksenä monelle! Velosportilla on aiheesta ystävänsä ja pitkäaikaiset asiakkaansa ja aiheesta tai aiheetta myös niitä jotka eivät ole olleet tyytyväisiä palveluun tai kokeneet että eivät ilmeisesti ole oikeanlaisia asiakkaita tai jotka ovat pitäneet liikkeen hintoja korkeina, mutta kukaan ei kai ole voinut tai edes halunnut kiistää että paras ostospaikka koko Euroopassa hintatasoa myöten on Velosport Mäkelänkadulla.

Ja Sidien hieno ominaisuus on juuri tuo että kenkiin saa varaosia. Omiin niin maantie- kuin maastokenkiini olen vaihtanut (kaatumisissa tällin saaneet) hajonneet salvan osat ja tietenkin kuluneet kantapalat.

DeCadence
30.09.2019, 06.15
Erään aikakauden loppuhan se on, kun perustaja Raimo Nieminen jää eläkkeelle.

https://www.instagram.com/p/B2EcOPLhVxq/

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3056809914393946&id=258262800915352

fiber
04.11.2019, 09.30
Hyvä palvelu liikkeessä jatkuu. Lähetin illalla kysymyksen Velosportista ostetun trainerin katkenneesta hihnasta. Sain jo vastauksen, että Elite lupasi lähettää heille uuden hihnan.

Aika hyvin, kun myymäläkin aukeaa vasta puolen tunnin kuluttua!

jmt
24.09.2020, 20.39
Tilasin pyörän netistä onnistuneesti maksaen myös sen ja sitten kauppa kertoo, että olikin toinen kerennyt ostaa tämän pyörän. Meniks tää ny oikein:seko:

JohannesP
25.09.2020, 09.23
Eihän se nyt oikein mennyt, mutta ei mitään tavatonta. Jos yksi kappale myynnissä ja varsinkin jos toinen on liikkeessä katsomassa pyörää niin nettiostaja on usein myöhässä. Pienillä liikkeillä varaston seurantajärjestelmät eivät ole samaa tasoa kuin esim. Verkkokaupalla.

Puhelin on hyvä väline varmistaa saanti jos haluttua pyörää on vain vähän saatavilla. Tän kokoisessa liikkeessä taitaa olla jo erikseen henkilö myymälämyyntiin ja nettimyynnin keräilyyn.

PeZu
25.09.2020, 11.12
Tilasin pyörän netistä onnistuneesti maksaen myös sen ja sitten kauppa kertoo, että olikin toinen kerennyt ostaa tämän pyörän. Meniks tää ny oikein:seko:

No ei todellakaan mennyt. Jos sinulla on vahvistus ostoksestasi sähköpostissa niin voit vaatia, että kaupat syntyy. Voitat keissin vaikka ehkä joutuu oikeuteen asti viemään.

MRe
25.09.2020, 12.28
^Riippuu siitä, onko nettikaupassa ollut maininta, että 1 kpl, tms.

paaton
25.09.2020, 13.11
No ei todellakaan mennyt. Jos sinulla on vahvistus ostoksestasi sähköpostissa niin voit vaatia, että kaupat syntyy. Voitat keissin vaikka ehkä joutuu oikeuteen asti viemään.

No just. Jenkeissä vaadittaisiin vielä korvaukset 3v ajalta takautuvasti romahtaneesta kunnosta.

JohannesP
25.09.2020, 13.48
No ei todellakaan mennyt. Jos sinulla on vahvistus ostoksestasi sähköpostissa niin voit vaatia, että kaupat syntyy. Voitat keissin vaikka ehkä joutuu oikeuteen asti viemään.
Verkkokaupoissa on yleensä yleiset sopimusehdot tälläsiä tapauksia varten. Ei se sopimus ole täysin ehdoton jos virhe.

F. Kotlerburg
25.09.2020, 14.34
5. Tilauksen peruuttaminen

Pidätämme oikeuden kaupan perumiseen, mikäli tuotetta ei tilaushetkellä ole saatavilla.
Tilaaja voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa (14vrk).
Tilaajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.



Varmaankin tilaushetkellä olet hyväksynyt nämä ehdot niin naminami. Oikeuteen vain todistamaan, että juuri sinun tilaushetkelläsi kaupalla oli tuotetta.

miq
25.09.2020, 15.15
^ Sopimusehdot voivat olla mitä vaan. Ei ne sitovia ole jos eivät ole lainvoimaisia.

Jännä, että rahat kaupalle kelpasi kuitenkin :)

Tässä vähän Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntijan pohdintaa hieman samantyyppisestä tilanteesta:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006566777.html

EDIT: linkki lisätty.

JohannesP
25.09.2020, 16.49
^ Sopimusehdot voivat olla mitä vaan. Ei ne sitovia ole jos eivät ole lainvoimaisia.

Jännä, että rahat kaupalle kelpasi kuitenkin :)

Tässä vähän Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntijan pohdintaa hieman samantyyppisestä tilanteesta:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006566777.html

EDIT: linkki lisätty.
Niin ja tälläisellä hintavirheellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, missä tuote on myyty virheellisesti kaksi kertaa. Sama kuin vertaisi kissaa koiraan.

Tämä ei ole mitenkään poikkeuksellinen tilanne. Verrattavissa enemmänkin siihen, että varastosaldo heittää ja kaupat peruuntuu. Vai jäikö Velosportti panttaamaan rahoja?

MRe
25.09.2020, 18.23
Varmaankin tilaushetkellä olet hyväksynyt nämä ehdot niin naminami. Oikeuteen vain todistamaan, että juuri sinun tilaushetkelläsi kaupalla oli tuotetta.
Jos rahat on otettu, niin kai se on indikaatio jostain? Kyllähän tuosta voisi ainakin Velosportista kysyä, että mitäs tehdään.

Dr TuKo
25.09.2020, 19.05
Ei ole ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta, kun joku foorumilainen mustamaalaa kauppaa somessa ennen yhteydenottoa kaupan toiseen osapuoleen. Asiallisesti käyttäytyvä asiakas keskustelee liikkeen kanssa ennen paskan levitystä. Tässä tapauksessa ei ole tosin varmaa onko keskusteltu liikkeen kanssa.

Esim tässä esimerkki ketjusta, joka on perustettu pelkästään paskanlevitystä varten ennen yhteydenottoa liikkeeseen (Ei koske Velosporttia) :
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60425-Jos-py%F6r%E4-on-ollut-liikkeess%E4-huollossa-pit%E4%E4k%F6-tarkistaa-pulttien-kireydet

miq
25.09.2020, 19.37
Niin ja tälläisellä hintavirheellä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, missä tuote on myyty virheellisesti kaksi kertaa. Sama kuin vertaisi kissaa koiraan.

Tämä ei ole mitenkään poikkeuksellinen tilanne. Verrattavissa enemmänkin siihen, että varastosaldo heittää ja kaupat peruuntuu. Vai jäikö Velosportti panttaamaan rahoja?

Aivan totta, oikeassa olet. Eroavaisuuksina tosiaan pikaisesti katsottuna, että tuossa autoliikkeen tapauksessa myivät jotain mitä heillä aikuisten oikeasti oli olemassa ja toiseksi siinä ei vielä raha vaihtanut omistajaa kuten ilmeisesti tässä tapauksessa. Uskon myös, että joku toinen asiakas oli juuri samalla hetkellä ostamassa samaa tuotetta kaupassa. Tarvii jatkossa soitella kanssa Saksaan ennen kuin tilaa mitään, että onhan niillä ko. verkkokaupan tuote oikeasti varastossa.

Varoitus: Yllä oleva saattaa sisältää sarkasmia.

En tiedä luitko linkattua juttua kuinka hyvin:

"Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) johtava asiantuntija Jukka Kaakkola sanoo, että lähtökohtaisesti kauppa syntyy aina sillä hinnalla, joka on ilmoitettu.
– Mainostajalla on huolellisuusvelvoite, ja lähtökohtaisesti ilmoitetut hinnat ovat sitovia elinkeinonharjoittajalle."


Tällä koko saagalle on mahdollista saada hieno päätös kun kauppa tarjoaa vaikka vastaavaa tuotetta vastaavaan hintaa kuluttajalle tai tuon saman ostetun tuotteen myöhemmin kun saadaan taas varastoon. Paljon puhutaan "suosi suomalaista kivijalkaa" ja nyt on hyvä mahdollisuus perinteikkään pyöräliikkeen näyttää miten he toimivat tässä tilanteessa.

miq
25.09.2020, 19.39
Ei ole ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta, kun joku foorumilainen mustamaalaa kauppaa somessa ennen yhteydenottoa kaupan toiseen osapuoleen. Asiallisesti käyttäytyvä asiakas keskustelee liikkeen kanssa ennen paskan levitystä. Tässä tapauksessa ei ole tosin varmaa onko keskusteltu liikkeen kanssa.

Esim tässä esimerkki ketjusta, joka on perustettu pelkästään paskanlevitystä varten ennen yhteydenottoa liikkeeseen (Ei koske Velosporttia) :
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?60425-Jos-py%F6r%E4-on-ollut-liikkeess%E4-huollossa-pit%E4%E4k%F6-tarkistaa-pulttien-kireydet

Eihän ko. ostaja mitään sontaa ole levittänyt, kysyi käsittääkseni, että "meniks tää ny oikein"? Hieno esimerkki kun kuluttaja lynkataan heti aamun koitteessa. Oliko sinulla jotain sisäpiirin tietoa, että tässä on mustamaalaamisesta kyse. Jos liike on tässä joutunut aiheettoman mustamaalauksen uhriksi, ne voivat yhdellä lauseella todeta esim. täällä jos ko. kauppatapahtumaa ei ole edes tapahtunut ja kyse on tosiaan siitä. Tuskin heillä niin montaa vastaavaa asiakasreklamaatiota on vireillä.

JohannesP
25.09.2020, 19.59
En tiedä luitko linkattua juttua kuinka hyvin:

"Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) johtava asiantuntija Jukka Kaakkola sanoo, että lähtökohtaisesti kauppa syntyy aina sillä hinnalla, joka on ilmoitettu.
– Mainostajalla on huolellisuusvelvoite, ja lähtökohtaisesti ilmoitetut hinnat ovat sitovia elinkeinonharjoittajalle."

Lähtökohtaisesti kauppa on sitova, mutta poikkeuksia on olemassa. En lähtisi omalla rahalla oikeusteitse tappelemaan onko varastosaldon virhe peruste pitää sopimus voimassa vai hyväksyttävä poikkeus perua kauppa. Kaipa tuostakin joku ennakkotapaus löytyy jos jaksaa etsiä.

Kuluttansuojalaki 8 §:
Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen ostajalle.

Eikö teillä ikinä ole mikään kauppa peruuntunut/kauppa jättänyt jotakin toimittamatta sen takia, että tavara loppu vaikka tilaushetkellä in stock? Just kaverille tuli bike24 kokoisesta puljusta viestiä, että eivät voi toimittaa yhtä artikkelia ja rahat takas. Loppuis jo eläkeläiselläkin aika jos jokaisesta täyttämättä jääneestä sopimuksesta lähtisi tappelemaan oikeuteen.

jmt
25.09.2020, 20.10
Rahat palautettiin kyllä, mutta hieman harmittaa tilanne.

F. Kotlerburg
25.09.2020, 20.14
Jos rahat on otettu, niin kai se on indikaatio jostain? Kyllähän tuosta voisi ainakin Velosportista kysyä, että mitäs tehdään.
Eiköhän nuo ne rahat palauta ihan kysymättäkin ja eiköhän ne rahat ole annettu eikä otettu.

Liekkö kyseessä se muutaman satkun Look ja nyt itketään foorumilla kun sitä ei saatukaan.

miq
25.09.2020, 20.29
Kuluttansuojalaki 8 §:
Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos sille on olemassa este, jota myyjä ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen ostajalle.

Eikö teillä ikinä ole mikään kauppa peruuntunut/kauppa jättänyt jotakin toimittamatta sen takia, että tavara loppu vaikka tilaushetkellä in stock? Just kaverille tuli bike24 kokoisesta puljusta viestiä, että eivät voi toimittaa yhtä artikkelia ja rahat takas. Loppuis jo eläkeläiselläkin aika jos jokaisesta täyttämättä jääneestä sopimuksesta lähtisi tappelemaan oikeuteen.

Tuo lauseke on tyypillinen Force Majeure pykälä, joka ei kyllä päde vääriin varastosaldoihin kaupanteon jälkeen.

Ei, ei ole minulle koskaan moista tapahtunut in stock kaman ja bike24 kanssa. Saksan puljuista tullut ostettua paljon ja heidän varastosaldot ovat pitäneet hyvin kutinsa.

miq
25.09.2020, 20.32
Liekkö kyseessä se muutaman satkun Look ja nyt itketään foorumilla kun sitä ei saatukaan.

Ehkä ymmärsin avausviestin väärin, mutta jäin käsitykseen, että kyseessä ei ollut kaupan mukaan hinnoitteluvirhe vaan "just meni jollekin toiselle" tyyppinen tilanne.

F. Kotlerburg
25.09.2020, 22.20
Niin olikin.

STN
02.10.2020, 21.28
Oliko kyseessä että oli valittavana että pitää odottaa milloin seuraavan kerran tulee pyörää varastoon tai rahat takaisin?

kalky
29.10.2020, 02.15
Jäi kaupat tekemättä tänään kun ei saanut palvelua, kun sitä kerrankin olisi kaivannut. Myyjät ikään kuin valikoivat asiakkaat ja ainakin pari myymälään jälkeeni tullutta sai palvelua ennen minua. Tämä riitti ja kävelin kaupasta ulos rahatukko taskussa. Nyt olen koneella ja laitan tilausta Saksaan. Sieltä saa mitä tilaa. Jos haluat palvelua, niin mene myymälään pyöräilyasussa. Silloin sinua ilmeisesti pidetään varteenotettavana asiakkaana.

Sain itse saman suuntaista palvelua tästä liikkeestä.

Näin pyörän jonka halusin, kysyin mikä on sen hinta. Minulle vastattiin että en tiedä. Sitä tiedusteltiin muutamaltakin henkilöltä ja vastaus oli että emme pysty sitä sanomaan. Koeajoin pyörän ja totesin että sähköavustus ei toimi. Myyjä otti tiedot ylös ja lupasi palata pian kun pyörän hinta selviää (joko viallisena tai korjattuna). Mutta hinta ei kuulemma tule olemaan kova koska runko on 2016

Muutamiakin kertoja sähköpostia joihin kyllä vastattiin, sain aina saman vastauksen että emme tiedä pyörän hintaa. Ihmettelen edelleen miksi pyöräliike ei osaa kertoa pyörälle hintaa, ymmärrän että se on joskus vaikeaa. Vasta noin 2kk jälkeen sain tietää pyörän hinnan ja se oli sitten niin kallis että jäi ostamatta kun hinta sitten pompsahti. Missasin tietenkin kaikenlisäksi muutaman pyörätarjouksen kun odotin tuota pyörää..

Jos vaan voin niin en kyllä halua tukea tuota kivijalkakauppaa. Olen kuullut tuollaista palautetta tästä puljusta myös muualta.

MRe
29.10.2020, 08.39
^Itse olen saanut "ihan ok"-palvelua ko. liikkeestä, mutta ei mitään niin mieleenpainuvaa, että jaksaisin sinne erikseen ajaa. Yläfemmassa tulee sen sijaan käytyä aina silloin tällöin "puolihuvikseen" renkaita potkimassa ja yleensä aina on jotain tarttunut mukaankin. Suunnilleen sama matka himasta yläfemmaan kuin Velosportiinkin.

Sambolo
29.10.2020, 18.14
Ite kerran käyny tuolla kun koskelassa yllättäen katkes ketjut eikä ollu välineitä mukana, sain sieltä nopeasti ketjuliittimen asennettuna ja matka jatkui. Tyytyväinen tuohon kokemukseen. Tästä kyllä jo muutama vuosi.

Il ciclista di Roine
19.05.2023, 00.19
Kun saksanlaiva ankkuroitui Vuosaareen, minulla oli asiaa kahteen kauppaan rannikkokaupungissa.
Halusin saada heti järjestelmäkameran objektiiveihin suojaavat suotimet, mani vaihtui Jätkäsaaressa kolmeen 52 millisiin.

Hitsi, kun Alankomaiden kierroksellani ei ollut aikaa lainkaan kierrellä pyöräliikkeitä, Morganin ketjuöljyä olisin halunnut ostaa.

Velosport on kovasti muuttunut. Kysyinkin, eikö heillä ole enää kahta kerrosta toimitilaa. Ei ole.
Menneisyydessä toinen kerros oli täynnä (hinnakkaita) pyöräilytekstiilejä ja minulla on tarve uusille bibseille. XXL Lielahdesta, Kalevasta ja Lahdesta kun vaan ei löydy lycrabibsejä (tarkemmin 80% polyamidi, 20 % elastane rakenteellistä asustetta).
Mulla kesti vain yhden kauden Santinin S91075GITSCATT 7717 bibsit, saumaukset pettivät ....sieltä, hävettää. Niillä ei pyöräillä putkelta ja en halua antaa ohiajaville autoilijoille public private show'ta!

Velosport ei myy enää tekstiilejä, kuitua ja rautaa vaan. <sigh>
Nuo nettitekstiilien ostot ovat aina kompromissejä, yritetään PÄRJÄTÄ, esimerkiksi mun sininen Enduran kylmäkallekelin takki pinkeileekin. Kumpu korostuu. Ei vaan pysty iän takia vetää aamujumppia. Siitä minua nuhdeltiin työpaikan pakottamassa lääkärintarkastuksessa.

paaton
19.05.2023, 07.16
Velosport ei myy enää tekstiilejä, kuitua ja rautaa vaan. <sigh>


Ne assoksen vaatteet ovat siitä käytävän ovesta sisään tullessa oikealla. On laadukasta housua.
Käyt sitten seuraavalla reissulla ostamassa uudet. Ei se pieni reikä ajoa haittaa.

MRe
19.05.2023, 08.58
Hmm... ainakin weppikaupassa on rättejä ja kenkiä vaikka kuinka. Eiköhän ne samat löydy kivijalastakin?