PDA

Näytä tavallinen näkymä : Oulun seudun pyöräliikkeet

Draagon
13.05.2013, 11.41
En löytänyt haulla kyseistä aihetta. Eli pitäisi tuossa kesällä jossain vaiheessa hommata ensimmäinen oikea maastopyörä, tietämystä ei kovin kummoisesti löydy eli kysymys kuuluu että mihin liikkeeseen kannattaa tuossa Oulun seudulla suunnata asioimaan?

IncBuff
13.05.2013, 11.47
http://www.specialbike.fi

IncBuff
13.05.2013, 23.18
Suosittelen kuitenkin Spessua jos asiantuntemus on rajallinen.

TPP
13.05.2013, 23.58
http://www.pyorakorjaamolaihiainen.com/

Heidih
20.05.2013, 09.20
Itse kiertelin Oulun pyöräkaupat läpi, kun hypridiä olin ostamassa ja omat kokemukset ovat seuraavat:

Spessu: asiallinen liike ja neuvoivat ja palvelivat todella hyvin, ottivat huomioon minun vaatimukset pyörälle ja osasivat ehdotella malleja. Ottivat myös huomioon jopa värimieltymykseni, kun nainen olen. Ukkoni oli mukana pätemässä kaupassa, mutta silti he osasivat kysyä minun mieltymyksiä, eikä ukkoni, kun hänen on vaikea olla hiljaa kun jotain mekaanista ollaan ostamassa :) Tilaisivat pyörän liikkeeseen, jota ei ollut ja jopa ilmoittivat siitä milloin pyörä oli koeajettavissa. Jäi todella hyvä kuva liikkeestä, eli menen uudelleenkin jos tarvetta tulee.

PyöräSuvala: Pakkomyyntiä ja myyvät sen mikä eniten kiinnostaa, vaikka runkoko olisi ollut väärä. Aasiakaspalvelija lähti selvittämään onko tiettyä mallia heillä, mutta se kesti puolituntia, toinen a-palvelija ehti esitellä kaikki mallit ja koeajoin ne myös, kun tämä edellinen sitten tuli takaisin ja kyseli mihin me jäätiin. No.... osa myyjistä kivoja, mutta osa on sellaisia mitä en arvosta; kiroavat ja puhuvat minua persejalaksi yms. Lupasivat ottaa yhteyttä kun tietty malli tulee koeajettavaksi, mutta ipä he ole vielä ilmoittaneet vaikka aikaa on kulunut kohta kuukausi. Omistaja (olikohan se) Veikko on kiva ja asialinen papparainen, auttaa ja palvelee hyvin. Ehkä en mene tähän kauppaan, jos ei ole pakko :(

Kempeleen kyläkauppa http://youtu.be/FkyclDGty9c http://www.kempeleenkylakauppa.com/
Mukava ja hyvä asiakaspalvelu, otetaan huomioon mitä haluaa ja saa rauhassa miettiä ja koeajaa, ei pakkomyyntiä. Myyvät myös Flet:ä ja tekivät ihan kovan tarjouksen Feltistä. Kuuleman mukaan myös kohtuu hintainen/laadukas huolto. Minua taisi palvella omistaja, hänellä on pitkä kokemus pyöräkaupasta, mutta en osaa sanoa osaako myydä sitä oikeaa esim. jos hakee oikeaa runkokoa. Ehkä vähän ahdas kauppa ja pieni kauppa, mutta palvelu pelaa ja sain apua ongelmaani, tänne menen uudelleenkin. Tämä on sellainen vanhanajan hyvä pieni kyläkauppa :)

Laihiasella kävin pyörähtämässä. Pieni liike, mutta huomioivat asiakkaan vaikka ruuhka-aika. No se jäi lyhyeen kun lähdin pois kiireen vuoksi. Tätä liikettä kuulee kehuttavan monessa paikkaa ja huoltokin pelaa kuulemma hyvin "hinta/laatu".

Tästä olisi kiva kuulla kokemuksia: Urheilu-Ulappa http://www.urheilu-ulappa.com/ Huhut kertoo että olisi hyvä kauppa?

Tästä myös olisi kiva kuulla kokemuksia: Pyörä & Paja http://www.cylex.fi/reviews/viewcompanywebsite.aspx?firmaName=py%C3%B6r%C3%A4l iike-py%C3%B6r%C3%A4---paja&companyId=10745021

Itse tilasin loppukädessä pyörän ulkomailta :/ Missä Oulussa on hyvä huollattaa pyöränsä järkevään hintaan esim. kuka osaa pinnojen kiristämisen ja vanteen oikaisun järkevään hintaan? Jos nyt pitisi viedä pyörähuoltoon niin vaihtoehdot olisi Laihiainen tai Kempeleen Kyläkauppa.

Tässäpä omia kokemuksia....

Kuutio
20.05.2013, 19.34
Laihiainen veloitti pari vuotta sitten 25 euroa vanteen oikaisusta. Hyvää jälkeä tekivät, ei ole sen jälkeen tarvinnut toistamiseen oikoa.

zwak
20.05.2013, 22.36
Special bike on joo kai asiantunteva joissain asioissa, mutta sieltä ei kannata mitään erikoista pikkunippeliä toivoa saavansa siinä ajassa kun luvataan (parista päivästä tulee helposti pari kuukautta, siis jos jaksaa soitella perään, muuten ei tapahdu mitään). Isommassa remontissa voi olla varma että osa osista on jotain muuta kuin sovittiin (varmaankin siksi etteivät kunnolla kirjaa ylös mistä on ollut puhe). Pyynnöstä huolimatta ei osata ottaa yhteyttä jos joku osakombinaatio ei yllättäen ole yhteensopiva, vaan säveltävät jotain. Virhevastuuta ei tunneta. Rahaa kannoin liikkeeseen parin tonnin edestä (osiin ja huoltoihin), kunnes tarpeeksi moni asia meni pieleen, jonka jälkeen oon opetellu asiat itse ja tilannu saksalaisia osia Saksasta ja asentanu itse. Muutaman euron asioista ei jaksaisi ruveta vääntämään, mutta jäävät sitten asiakkaan tappioiksi. Enimmät kokemukset muutaman vuoden takaa, mutta edelleenkin tuntui olevan sama meininki tänä vuonna, ja heidän kokoamasta takakiekosta menee edelleen pinna poikki parin vuoden välein.

Suvalassa myydään mitä on hyllyssä, eikä olla kuultukaan mistään mitä ei ole hyllyssä. Huollossa tehdään mitä tehdään, mutta asiakkaan toiveita tai kysymyksiä ei huomioida. Ikäviä kokemuksia, myivät mulle aikoinaan retkipyöräksi tunturin napavaihdepyörän (nexus-8), vaikka Shimanon napavaihteet ei retkipyörään tai muutenkaan käyttöpyörään sovellu naurettavan lyhyen huoltovälin vuoksi. (ja sitä oikeaa huoltoväliä sitten säädettiin sen mukaan paljonko oli ajanut ennen kuin napa milloinkin paukahti - oikeasti lienee kyse siitä ettei se napa kestä kovaa ajoa millään huoltovälillä.) Nää kokemukset vielä vanhempia, viimeksi oon ostanu ylihintaisen satulatolpan.

Urheilu Ulappa ihan ok. Ei löytynyt mitä etsin, mutta eipä varmaan olisi löytynyt muualtakaan Oulusta (24 piikkistä eturatasta). Mutta eipä yritetty myydä vääriä osia. Laserin kypärän ostin talvella, muuta kokemusta ei ole.

proileri
21.05.2013, 00.02
Spessusta ihan hyvä maku mullakin, hyvää palvelua olen sieltä saanut ja ehkä eniten "tosipyöräilijän" kauppa Oulussa. Myyvät vissiin pelkkää Specializedia, mutta ko. merkki tekee ihan pätevää kamaa niin fillari- kuin varustepuolellakin. Hyllyssä tosin ei ole kaikkea, vähän pienet tilat.

Suvala on suht iso ja myy paria hyvää merkkiä, mutta myyjät eivät vaikuta kauhean fillarifanaatikoilta. Sieltä löytyy kuitenki hyllystä aika paljo sälää, taitaa olla Oulun suurin ajovarustevalikoima. Suvalan yläkerrassa o vissiin ns. parempia pyöriä ja eri palvelu, en ole koskaan kyl siellä pyörinyt?

Ulapalla tulee käytyä kun se on suht lähellä meikäläistä (Rajakylä), se on aika lailla perinteisen tavismallin pyöräkaupan oloinen, yleisimmät nippelit löytyvät mutta valikoima ei mikään mielettömän iso. Palvelu on ihan mukavaa ja tietävät aika hyvin mistä puhutaan, mutta mitään hipopalikoita sieltä o turha etsiä. Toinen samanoloinen on Jussin Pyöräpiste, sijaintina Tuira.

Ns. yleiskauppojen osalta Budget Sportissa on kohtuudella perusmallin varaosia/työkaluja sekä hieman asusteita ja varusteitakin, samoin työkalu/varaosapuolta löytyy Motonetistä. Citysportin fillaripuoli on ehkä yllättävänkin köykäinen.

IncBuff
21.05.2013, 00.28
Spessusta ihan hyvä maku mullakin, hyvää palvelua olen sieltä saanut ja ehkä eniten "tosipyöräilijän" kauppa Oulussa. Myyvät vissiin pelkkää Specializedia, mutta ko. merkki tekee ihan pätevää kamaa niin fillari- kuin varustepuolellakin. Hyllyssä tosin ei ole kaikkea, vähän pienet tilat.
Myyvät kyllä Feltin pyöriäkin. Tosin ymmärrettävistä syistä maantie- tai maastopyöriä siellä ei pahemmin Feltiltä ole, mutta crossareita oli pitkä rivi vielä talvella. Varustepuolelta löytyy myös Enduraa.

Chromis
21.05.2013, 11.15
Joutsensillan Intersporttia ei ole vielä mainittu tässä ketjussa, tuli tuolta ostettua 29 Giant viime keväänä. Ihan positiivinen kuva jäi kaupasta, löytyy myös huolto.

Draagon
01.07.2013, 19.32
Special bikestä lopulta pyörän hommasin, ei valittamista. Hyvää palvelua ja pyöräkin tuntuu hyvältä.
Suvalallakin kävin ja ei sieltäkään huono maku jäänyt, valikoima on kyllä hyvä (vähän turhankin laaja niin osaappa siinä sitten päättää) :)

pollaju
02.07.2013, 13.19
Itseä kiinnostaisi hyvälaatuiset ja kohtuuhintaiset Oulun seudun pyörähuollot. Lähinnä yksityiset tai pienet huoltoliikkeetkin käy. Isohkot "vastaanottotiskit" ei kiinnosta, niistä on jo kokemuksia, lähinnä huonoja.

toripolliisi
02.07.2013, 13.53
Pakko tulla tänne kehumaan Pyörä Ulapan toimintaa. Palvelu ystävällistä, nopeaa ja asiantuntevaa. Maantiepyörän ostin reilu kuukausi sitten ja tänään vein ensihuoltoon. Suvalaan verrattuna huollon hinta melkein puolta halvempi, ja tuskin laadussakaan häviävät. Tarjouksetkin ovat kerralla tuntuvia, joten meinaspa tänään tarttua uusia maastopyöräkin mukaan samalta reissulta :D Onneksi järki voitti tällä kertaa.

5pyörää Suvalalta ostaneena voin vain todeta huollosta sen, että ensihuollon jälkeenkin säädöt tehty todellakin sinne päin eikä kaikkiin kohteisiin oltu edes koskettu. Edellisen hybridin kohdalla keskiötä oli kiristetty, mutta huollon jälkeen polkimet rutisivat/naksuivat ikävästi. Jotenkin tuntuu, että Suvalalla on nykyään vauhtisokeutta toiminnassa, eikä mikään ihme kun aina on kauppa täynnä asiakkaita.

Tipsukka
09.08.2013, 22.19
Urheilu-Ulappa: ystävällinen palvelu, huolto toimi moitteettomasti, ja ruuhka-aikana sanoivat, että kannattaa tuoda pyörä myöhemmin (olis mennyt pari viikkoa huollossa). Heiltä en etsimääni (uutta) pyörää löytänyt, mutta palvelu oli moitteetonta siitä huolimatta.

Pyörä-Suvala: hmm...paljon pyöriä. Mulla oli mielessä tietty pyörä, jota halusin koeajaa. Sitä ei heiltä löytynyt. Myyjä sanoi, ettei ole ko. pyörästä/mallista kuullutkaan, ja kysyi myös vanhemmalta myyjältä, joka ei myöskään ollut siitä kuullut. Nishikiä kovasti koitettiin myydä ja pari mallia koejoinkin, mutta ei tullu kauppoja...

Kempeleen Kyläkauppa: vain nopea pyörähdys liikkeessä, vastasivat nopeasti sähköpostilla, kun kysyin tiettyä pyörää (joka heiltä löytyikin), mutta olin itse myöhässä ja pyörä oli edellisenä päivänä ehditty myydä. Ystävällinen henkilökunta ja hyvä palvelu.

Pyöräkorjaamo Laihiainen: aivan mahtava palvelu! Oisin ostanut pyörän, jos sitä olis heillä ollut. Täällä asioin toistekin! Sain onneksi koeajettua pyörän, jossa samanlainen runko kuin minkä olin aatellu hankkia.

Special Bike: melko pieni liike, palvelu ei ollu huonoa, mutta ei myöskään mitään Urheilu-Ulapan tai Pyöräkorjaamo Laihiaisen tasoa :)

Jussin Pyöräpiste: en löytynyt mulle sopivaa fillaria. Palvelu oli ystävällistä ja pyöriä oli aika paljon.

Ja toi Pyörä-Suvalan "tietämättömyys" kyllä ihmetytti... muissa liikkeissä on kyllä osattu sanoa, löytyykö ko. pyörää heiltä vai ei...

maantienässä
12.08.2013, 16.41
Kempeleen Kyläkauppa on yksi parhaista huoltopaikoista, varsinkaan kun ei vie pyörää pahimpaan ruuhka-aikaan (no silloin on kyllä joka paikassa täyttä). Asiantuntevat nuoret miehet ja ystävällisset, propsit sinne.:)

viheik
06.09.2013, 22.52
Pyörä suvalaan menin katsomaan pojalle pyöriä ja kiinnostuimme käytetystä "joposta" eli jopo kopio. Myyjähän kehui pyörän maasta taivaaseen ja kertoi uusineensa osia enempi mitä pyörä maksoi. Ei muuta kuin pyörä mukaan. N.puoli vuotta sen jälkeen sattui vahinko ja jouduin uusimaan uuden etuvanteen ja lompsin Suvalaan. Siinä samalla huomasin että renkaan kyljet olivat halkeilleet pahasti. Suvalan huollossa kysyin että kuinka on mahdollista että kumi on tässä kunnossa vaikka se on myyjän mukaan teillä uusittu 6kk sitten. Huollon mies sanoi että ei meillä edes myydä tälläisiä renkaita.

SELLAISIA VALEHTELIJOITA SIINÄ PULJUSSA.

Juho
16.09.2013, 22.18
Hyvin on kyllä itselläni hommat toiminut niin Suvalassa kuin Specialbikessä. Molemmista olen ostanut yhden pyörän ja melkoisen määrän muuta varustetta. Molempien kautta onnistunut pyörän ostaminen vaikka malli ei ole ollut hyllyssä ja toimitus on ollut ilmoitetun mukainen. Plussana myös molemmille, että hienosti on toimitettu myös tavarat tänne Lapin puolelle. Yleensä tavarat on ollut paikallisessa matkahuollossa seuraavana päivänä tilaamisesta.

Henkilökohtaista palvelua on saanut aina ja ilman kiirettä kun on etukäteen soitellut, että olen vähän kauempaa tulossa käymään ja ilmoittanut tulevansa koeajolle tai tuo osia pyörän/osia huoltoon. Suvalasta kokemukset parin vuoden takaa ja lähiaikoina pääasiassa Specialbiken kanssa tullut asioitua.

fyah
24.09.2013, 11.29
Minulla on positiivisia kokemuksia sekä Specialbikesta että Suvalasta. Tosin Specialbikesta en saanut sitä mitä etsin kun valikoima oli sen verran suppea. Suvalassa minua ainakin on aina palveltu kiiretilanteissakin ihan kivasti. Hilikuituasennustahnaa ei ollut hyllyssä mutta sain pienen pussin (ilmeisesti jonkun osan tai rungon mukana tullut) nimellisellä korvauksella. Tällaisten pikkujuttujen takia menin myös takaisin ja ostin takin ja pitkät bibsit eli käytännössä kauppa nettosi kivasti sillä että jousti tuon lukitteen kanssa. Pitäisi käydä vähän kyselemässä trainereiden perään kun viikonloppuna oli niin ruuhkaa etten viitsinyt häiritä kun en kuitenkaan olisi ostanut sillä hetkellä.

EDIT: Mihinkähän kannattaisi kuskata sähkövaihteinen maantiepyörä ensihuoltoon kun se tulee ajankohtaiseksi?

Amfinaut
13.02.2014, 18.58
Suosituksia mihin viedä BSA 68mm runko feissattavaksi (keskiön sivut, ei kierteiden rotsausta)?

toripolliisi
03.03.2014, 20.24
Jälleen kerran sain törmätä SUVALAN ammattitaitoon ku työkaverini toi mulle sen hybridin keväthuoltoon.. 170cm mies ja runkokoko 22". 178cm ku työntelin pyörää sisälle niin olihan se ISO! 195cm varmaan passeli.

Toinen mikä pisti silmään oli ku ohjaustankoon koski niin ohjainlaakerin ja ohjainputki liikkui varmaan puoli senttiä.. Kuulema uudesta asti ollut sellainen! Myyjän mielestä se on sen takia, että ku jarruttaa etujarrulla niin se pehmentää liikettä!! Mun mielestä se on joko väärä tai päin vit.. asennettu. Alhaalla hirveä rako jota ei saa mitenkään umpeen. Sisärengas vaan ei mahdu laakerin sisään vaan jää kanittaan. Ylhäällä joku erikoisempi laakeri, jossa on noin 2-3mm välys tasaisesti ohjausputkeen, sen takia kiristämällä ei vaikutusta, sillä irrallinen muovisuoja ja spacerit painavat laakeria alaspäin, ei estä sivuliikettä.. Muutenkin ylälaakerin muovilärpäkesuoja liikkuu spacereiden päällä vapaasti ja ylälaakeri paistattelee ilman mitää suojaa lialle.. Aivan käsittämätöntä!

Onko kukaan ei aktiiviharrastaja saanut puljusta oikean kokoista pyörää? Mulle on myyty 2 ainakin pari kokoa liian isoa pyörää, vaimolle kans sekä lukuisia muita tapauksia oon kuullut.

milan1
03.03.2014, 20.37
Minä kierrän nykyään kyseisen puljun kaukaa enkä suosittele kenellekkään tuttavilleni.. Pari kertaa olen edellisiä pyöriäni huollattanut siellä ja kummallakin kerralla saanut pettyä työn laatuun/huolellisuuteen. Puhumattakaan siittä että MINUN mielestäni siellä on todella ylimielinen henkilökunta.

Petteri Ellilä
03.03.2014, 20.46
Toripolliisin kertomaa jo vähän trolliksi uskallan epäillä....

IncBuff
03.03.2014, 21.04
Itse en epäile hetkeäkään. Sen kerran jälkeen, kun mulle (187cm) yritettiin väkisin myydä 54 senttistä Cannondalen crossaria koska talossa ei isompia ei hyllyssä ollut, päätin että ainuttakaan pyörää en siitä talosta enää osta.

Mika K
03.03.2014, 22.36
Hmm. Itse olen toistaiseksi sieltä pari juurikin oikeakokoista pyörää saanut ostettua ilman huteja ja muu perhe myös, mutta meitä mahtuu tietty moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin :D

toripolliisi
03.03.2014, 22.37
Ei ole trolli! Mulla on pyörä vielä tuolla tallissa joten voin laittaa sulle rungon mitat. Ostot puljusta; trekin maastopyörän, ehdotin 17,5" mut myyjä möi 21". Ostin trekin hybridin, 59cm. Sanoin, että kädet ei yllä kunnolla tankoon niin perusteli, että hybridissä kuuluukin olla makaavampi ajoasento kuin maasturissa.. Vaimolle myytiin gary fisher 56cm rungolla, pituutta tytöllä 165cm!!

Eipä silloin osannut vaatia, joten luotetiin myyjään..

toripolliisi
03.03.2014, 22.38
Ps. Nappaan kuvat ohjainlaakerista! Se on kyllä huikee..

IncBuff
03.03.2014, 22.44
Hmm. Itse olen toistaiseksi sieltä pari juurikin oikeakokoista pyörää saanut ostettua ilman huteja ja muu perhe myös, mutta meitä mahtuu tietty moneen junaan ja osa jää vielä asemallekin :D
Juu ostajan vikahan se jos ei osaa kyseenalaistaa asiantuntevan myyjän suosituksia pyörän koosta.

Petteri Ellilä
03.03.2014, 22.50
Ootteko te väärinkohdellut (ei sarkasmia) olleet jutussa ko. liikkeeseen?

toripolliisi
03.03.2014, 22.56
Kyllä mäkin nykytietämyksellä osaan ostaa sopivat ja vielä pelkästään varaosatkin, mutta se on perkeleellinen määrä ihmisiä jolle ne myy aivan ihme paskaa suut ja silmät täyteen! Sama ku tämänkin foorumin uudet käskettäis heidän tietämättömyyttään hyväksikäyttäen ostaan ihan mitä sattuu..

toripolliisi
03.03.2014, 23.00
Omista en ole ollut mutta kaverin käskin mennä kuitteineen ja pyörän kanssa käymää liikkeessä.
Loistava liike se on ku tietää mitä hakee, joten myyjien ei tarvi ku rahastaa. Kattavasti löytyy osaa kuin osaa puljusta ja sijainnin takia helpompi kuin esim. special bike

IncBuff
03.03.2014, 23.06
Ootteko te väärinkohdellut (ei sarkasmia) olleet jutussa ko. liikkeeseen?
Ei mulla ole enää mitään juttua ko. liikkeeseen eikä tuu. Jos asiakkaita kohdellaan noin niin silloin äänestetään jaloilla. Nytkin on muuten kiinnostavat Trekin täysjoustot pudonneet spekulaatioista kun niitä ei tahdo postimyynnistä saada ja tuolta en aio periaatteesta kolmen tonnin pyörää ostaa, vaikka nyt ne ei mulle enää väärän kokoista runkoa saisikaan myytyä.

Oonhan mä tosiaan ostanutkin tuolta yhden päin helvettiä mitoitetun pyörän. Aikoinaan köyhänä opiskelijana tarvitsin kulkupelin ja Suvala myi mulle edullisesti 24" rungolla olleen Trekin hybridin. Varmaan oli vaikea päästä muuten eroon niin kusetettiin tietämätöntä. Yritin sillä silloin aloitella myös pientä pyörällä lenkkeilyä mutta selkähän siitä tuli vain kipeäksi ja sekin innostus jäi silloin. Ymmärsin asian vasta vuosia myöhemmin kun sain oikean kokoisen menopelin alle.

kaakku
03.03.2014, 23.08
Toripolliisi: Onko kyseessä Nishiki missä erikoinen ohjainlaakeri?

toripolliisi
03.03.2014, 23.34
Tunturi, olikohan T310 tai jtn..

Yritin googlata niin löytyi TM vertailu ja siinä kauhisteltiin 150€ ohjainlaakeria.. Ei paha ton hintaluokan pyörässä :D

jaiksi
03.03.2014, 23.39
Myyjien taso vaihtelee siellä aika paljon.

rjrm
03.03.2014, 23.48
Kerran siellä ollessani eräs asiakas tahtoinväen väkisin ostaa lapselle toooodella ison pyörän. Itsellä oli saman kokoinen lapsi, joten osasin katsoa pyörän kokoa. Myyjän olisi pitänyt sanoa, ettei myy väärää kokoa, mutta kauppoja siinä hierottiin. Lapsen jalat eivät yltäneet maahan, tuskin polkimillekaan. Myyjä otti putkenkatkaisimen ja sanoi että istuinputkea on helppo lyhentää. Pidin parempana poistua paikalta, koska olisin pian voinut sanoa jotakin. Toivottavasti pyörää ei myyty. On siellä asiantuntevia myyjiäkin. Tai, vastuullisia.

toripolliisi
04.03.2014, 10.57
Tämähän on kauppapalaute ketju ja jokainen omaa oman mielipiteen kaupasta. Edelleenkin korostan sitä, että tietävälle kaupan valikoima on loistava ja palvelu yleensä hyvää, vaikka hintataso onkin kohtuu kova. Nämä noviiseille tehdyt, myydään mitä sattuu olemaan kaupat vaan syövät kyllä jossain vaiheessa kaupan imagoa..

Aikaisemminkin kirjoitin negatiivisen palautteen koskien uuden pyörän säätöjä. Ei ne voi olla yksinkertaisesti niin päin persettä vaikka uudet osat muka hakevatkit paikkaansa. Sit ku asiasta käy sanomassa, niin korostetaan eka huollon tärkeyttä, mut asialle ei tehdä sitä ennen mitään.

Nyt kun itse kasaan pyöriä niin kyllä niistä saa heti "viattoman" eikä vasta ensihuollossa jos silloinkaan. Myös Ulapalla ja Special Bikessä saa kerralla toimivat pyörät ja palvelut! Jotta ei mene pelkäksi kivijalkaliikkeiden haukkumiseksi.

IncBuff
04.03.2014, 11.00
Myyjien taso vaihtelee siellä aika paljon.Tässähän se kaupan todellinen taso mitataan että onko palvelu tasalaatuista.

On siellä tosiaan ainakin yksi hyvä myyjä jonka kanssa mielellään asioi. Sellainen nuori, vaalea ja lyhyehkö kaveri. Se vaan on ihan tuuripeliä että pääseekö ko. kaverin juttusille niin mieluummin skippaan koko kaupan.

biemmezeta
04.03.2014, 11.02
Yksi väärää kokoa oleva fillari on em. liikkeestä tullut vuosia sitten hankittua. Asia valkeni itselle vasta myöhemmin, joten ei tullut reklamoitua. Mutta paras oppihan se tulee kantapään kautta ja nykyään hankintatilanteessa mittailuun tulee itse paneuduttua paljon tarkemmin.

Kaasari2
06.03.2014, 20.00
Pakko taustalta tarttua tuohon toripolliisiin juttuun, vaikka talon henkilökuntaan kuulunkin. Kuulin alkuviikosta omistajan version tarinasta, totesin vian/sinun "murskausjäljen" pyörästä ja tänään asensin siihen uuden normaalin 1" semi integroidun laakerin (ei tod. mikään 150e laakeri) ilman ongelmia. Annan ilmaisen vinkin! Tyydy vain kirjoitteleen tänne...älä koita korjata, sillä noilla näytöillä sinusta ei siihen ole.

Ps. Tuuhan reilusti jutteleen kasvokkain noista ongelmista...eiköhän me joitain keksitä. ;)

toripolliisi
06.03.2014, 21.04
Heh! Mikä tarve mun kaverilla on mulle valehdella omistajan myymän pyörän "ominaisuutta"? Kuulema perjantaina kuulen minkälainen ominaisuus siinä oikeasti kuuluu olla. Vielä enemmän kuvaa sua ja liikettä se, että sä syytät mua ohjainlaakerin vai jonku muun "murskauksesta"? Mun ei tarvinut siihen koskea vaan totesin samoin tein, että ei sen tollainen kuulu olla ja viat näki päältä päin. Mitähän siitä on yleensäkään murskattu?

Ja sinähän se tyyppi olet jolla on varaa tuomita muita? Mistähän vitusta sä tiedät sen, että mitä mä osaan ja mitä en? Tässähän sitä opetellaan asioita, mut Suvalan ja mun välinen ero on se, että mä teen tätä harrastuksena ja teille se on TYÖ ja liikkeenä olette vastuussa tekemisistänne. Mä vastaan vaan itselle, omat virheet maksan itse.

Vahvistaa vaan käsitystä liikkeestä ja asenteista asiakkaita kohtaan. Pistä privaa niin annan numeron niin jutellaan jos haluat.

IncBuff
06.03.2014, 22.15
No nyt kyllä haisee joku.

jaksu
06.03.2014, 22.47
Pakko taustalta tarttua tuohon toripolliisiin juttuun, vaikka talon henkilökuntaan kuulunkin. Kuulin alkuviikosta omistajan version tarinasta, totesin vian/sinun "murskausjäljen" pyörästä ja tänään asensin siihen uuden normaalin 1" semi integroidun laakerin (ei tod. mikään 150e laakeri) ilman ongelmia. Annan ilmaisen vinkin! Tyydy vain kirjoitteleen tänne...älä koita korjata, sillä noilla näytöillä sinusta ei siihen ole.

Ps. Tuuhan reilusti jutteleen kasvokkain noista ongelmista...eiköhän me joitain keksitä. ;)

:D

Kannattaisikohan harkita pari kertaa mitä ryhtyy foorumille postailemaan jos on "firman nimi otsassa"?

toripolliisi
10.03.2014, 09.33
Ei näköjään tule mitään perustetta, joten heitetäämpä viimeinen kommentti tähän asiaan.

Tohon ohjainlaakeri asiaan palatakseni. Kaverini sit vei pyörän takas puljuun. Omistaja ja pyörän myyjä otti työn vastaan. Eipä muistanut enää mainitsemaansa ominaisuutta, vai muistiko sittenkin? Omistaja oli sitten 3päivän aikana ilmoitellut jokaisen juonenkäänteen puhelimitse kaverille, vaikka he olivat sopineet pyörän haun perjantaiksi, eli kiirettä asialla ei ollut vaikka laakeri menikin tilaukseen.
Jokaisessa puhelussa oli korostettu, että saat laakerin sisäänostohintaan, halvimmalla... Miks ne myis random tyypille huvikseen sisäänostohintaan? Kaveri ilmoitti sit, että pyörä on jo myyty, joten ei oo mitään paniikkia asian suhteen. Tästähän omistaja otti kopin ja ehdotti tulemaan liikkeeseen niin katsotaan joku sopiva peli! Kruununa keskusteluun loppuun heitti vielä, että tällä kertaa oikean kokoinen!

Vaikka kaikki vaikuttaa kusetukselta niin omistajan toiminta jätti asiasta hyvän maun! Tämä vaan ropisi nopeasti ku pyörää hakiessa taas oli peruspaskaa.. Hyvä ettei pyörää oltu heitetty pihalle liikkeestä ja palvelu ala-arvoista. Tuli vaan mieleen, että oiskohan ollut palstan kaveri?

Aion tästä lähtienkin käyttää liikkeen palveluita jos on pakko. En syylistä kaikkia, vaan kuten moni on sanonut niin liikkeessä on monenlaista menijää töissä. Itse olen saanut loistavaa palvelua silloin kun olen hakenut varaosia, pyörien suhteen taas en.

Hippo
10.03.2014, 22.48

Tässä ei nyt kyllä ole kaikki niin kuin soisi olevan... On totta, että kaupalla/sen edustajalla on vähintääkin oikeus ottaa kantaa/antaa vastine heitä kohtaan kirjoitettuihin kriittisiin kommentteihin. Mutta olisin luullut, että sellaisen ohessa ei ole tarvetta mennä henkilökohtaiselle tasolle millään tavalla.
Olisiko se nyt sitten palaverin paikka Suvalallla siitä kuinka/ketkä käyttävät sosiaalista mediaa heidän nimissään.

Tuo ylläoleva on oikeastaan ihan helevetin tyhmästi kirjoitettu.
-h

Kaasari2
11.03.2014, 11.03
Niin, eikös tuossa nimimerkin kohdalla lue jotain muuta, kuin Pyörä-Suvala? Ihan omin päin ja omalla vastuulla/nickillä tänne kirjoitan. Juuri avoimen pelin merkeissä vain kerroin olevani ko. kaupassa töissä, ettei menis kyräilyksi ja omaan piikkiin pelailuksi...pointtina oli vain kertoa kolikon toinenki puoli asiasta, ei sen enempää. "Ilkeä" kohta viestissä oli kevyt vastine täällä kirjoitetulle lokalle omaa tekemistä kohtaan. Toki voidaan jättää sekin tekemättä, jos halutaan vaan pitää tää yksipuoleisena "suolaustopikkina". Hyvää kevään jatkoa kaikesta huolimatta!

toripolliisi
11.03.2014, 15.52
Meinaatko, että palautteet täällä foorumilla ovat perusteettomia? Jännä vaan, että melkein kaikki negatiiviset palautteet koskee Suvalaa eikä esim. Special bikeä? Ei tässä kuule mistään ajohahdista ole kyse, vaan eiköhän palautteet aiheesta tule. Fiksu firma ottaa negatiivisestakin palautteesta kopin ja käyttää sitä laadun kehittämiseen, eikä ala tulkuttamaan. Suvalalla toisaalta on vielä varaa siihen, sillä asiakas virta on reilusti positiivinen.

Hippo
11.03.2014, 16.35
Ei se vaan mene niin, että omiin nimiin/omalla vastuulla voi huudella, jos päällä on firman paita. Ihan sama kuin liikenteessä firman logoilla varustetut autot. Vaikka ne olisivat kotimatkalla, niin ihanpäinvittua ajelu aiheuttaa kanssa-autoilijoille mielikuvan myös siitä yrityksestä jonka kaikki kuitenkin autosta näkevät.
Ei minulla ole mitään vastaan Suvalaa tai henkilöä nimimerkkisi takana, pyöräkauppa muiden joukossa, ja myyjät samanlailla inhimillisiä otuksia kuin muuallakin. Mutta sen tiedän, että aiemmin kirjoittamallasi tekstillä teet isosti hallaa työnantajallesi, ja se ei liene tarkoituksenmukaista.
Hyvää kevättä toki sinullekin. Toivottavasti tästä eteenpäin yrityksessänne otetaan käyttöön muun ammatillisen koulutuksen oheen myös mediaosaamista käsitteleviä aiheita.

Oulunjulli
11.03.2014, 17.22
Enpä tiedä miten yritys voisi yleensä foorumeilla kääntää pelin edukseen muuten kuin pyytämällä ottaa yhteyttä suoraan liikkeeseen.

Itse asiassa mulla tuli tästä loistava buziness idea jollekin nörtille: Jokin SoMe-EnterpriseCourt™ webbi-palvelu jossa vihainen kuluttaja voi avata ketutus-keissin, esittää vaatimuksensa, perustelut, evidenssiä kuten valokuvia ja haastaa sitten palvelun kautta asiat pahasti sössinyt firma vastaamaan aiheeseen. Sitte tapaukselle voi liittyä jossain facetubessa juryn jäseneksi ja nokittelua jatketaan kunnes sopu löytyy tai some-jury tekee ratkaisun. Jee.

Jotta pysytään aiheessa niin mulla on aika lailla hyvät kokemuksen liikkeestä, sitä paremmat mitä paremmin osaa itse esittää haluamansa tavaran tai tarkoituksen mitä aikoo sillä tehdä. Ajatuksia myyjät ei osaa lukea tai ainakaan heillä ei ole aikaa siihen.Joka tapauksessa hyvä liike ainakin siihen verrattuna että toimii näillä leveyspiireillä vielä vissii joten kuten kannattavasti.

IncBuff
11.03.2014, 18.04
Ei se vaan mene niin, että omiin nimiin/omalla vastuulla voi huudella, jos päällä on firman paita.
Jep näin se on. Ei se vaan onnistu että ilmoittaa olevansa jossain töissä ja suolaa sitten muka yksityishenkilönä ko. firman asiakkaan.

Toivoin ja toivon että Kaasari2 on trolli eikä oikeasti Suvalan henkilökuntaa.

Mika K
11.03.2014, 19.05
Ihan sama täällä internetmaailmassa onko, vai eikö.

Kenties olisi kaikille osapuolille parempi siirtyä eteenpäin ja oppia tapahtuneesta - pysyä vastedes niissä henkilökohtaisissa palautteissa eli ei kuulopuheita, tai tarinoita kaverille tapahtuneesta ostotapahtumasta tjsp, sillä silloin ollaan aina hieman heikoilla jäillä. Itse ihan muissa hommissa huomannut, että se satunnainen myynti/ostotapahtuma on sellainen juttu, että sen kulku ei mene aina niinkuin strömsössä. Ja silloin jälkeenpäin spekulointi ulkopuolisen toimesta on aina arpapeliä. Olen mm. yrittänyt olla järkisyihin vedoten myymättä noin 3-4 numeroa liian isoja laskettelumonoja ostotapahtuman pojalle, mutta sain tästä haukut niskaani, kun ei raha kelpaa ja ostajan lupauksen olla astumatta putiikkiin sukulaisineen enää koskaan. Vertautuu aika hyvin runkokoon valintaan tämä keissi uskoisin :D

Itse tiedän aika tarkkaan mitä haen, ja jokunen fillari plus iso nippu osia tullut ostettua Suvalasta, ja muistakin liikkeistä. Aina olen saanut, mitä olen halunnut, ja yleensä myyjän ehdotukset tai ajatukset ovat olleet ihan harkinnan arvoisia vaihtoehtoja. Se on sitä dialogia, mitä arvostan. Toki asioin yleensä tuttujen myyjien kanssa eli tilanne on siinä mielessä erilainen, kuin satunnaiselle asiakkaalla. Jokatapauksessa myyjätkin ovat vain ihmisiä ja virheen sattuessa se ammattitaito punnitaan. Asiakkaan ja myyjän kesken. Ei kenenkään muiden.

Hippo
11.03.2014, 21.20
Olen miekii yrittänyt aiemmassa työpaikassa olla myymättä 13v tyttärelle miesten lumilautaa, vieläpä wide mallista. Epäonnistuin, ja se isä sai tahtonsa läpi, kun halpa oli. En tiedä mitä tuon tytön kaverit sitten mahdollisesti intternettiin kirjoittivat myyjän osaamisesta...
Eli juu, se on aina kahden osapuolen tulema, kun kasvotusten kauppaa tehdään.

maantienässä
12.03.2014, 12.23
kyllä minä olen erikoiskaupan tuotteissa sitä mieltä että ammattataitoinen ja erityisesti vastuuntuntoinen myyjä ei myy "väärää" tavaraa vaikka ostaja sitä ensin tahtoisi, onneksi näihinkin vielä törmää silloin tällöin (tämä ei liity omalla kohdallani pyöräilyyn). Ja tälläisestä on jälkeenpäin kuitenkin itse kiitollinen.

Mutta niinkuin täällä on todettu, valitettavasti nykypäivänä myyjiä on kaikenlaisia, yhä enenmmän niitä joilla ei ole mitään "vastuuta"

fyah
12.03.2014, 12.29
Minulla ei yleisesti ole ollut mitään suurempia ongelmia minkään Oulun pyöräliikkeen kanssa missä olen asioinut (Suvala, Special Bike, Laihiainen). Joskus jotain pientä (takavaihtaja säätämättä pyörän oston yhteydessä) ollut minkä voi pistää sen piikkiin että olen myös aika aktiivisesti tukemassa kivijalkaliikkeitä eli todella paljon asiointikertoja takana. Myyjissä toki on eroja kuten kaikissa kaupoissa ja kaikilla aloilla. Yleisesti kuitenkin lähes aina saanut tarvittavat hyödykkeet mukaan saman tien ja mikäli ei ole ollut niin nopeasti on myös tilattu ja hinnatkin ovat olleet ihan ok tasoa. Tilaan toki myös netistä välillä.

toripolliisi
12.03.2014, 23.04
Ei kerrota kenelekkään, mutta tänään taas kävin Suvalalla ja loistavaa palvelua sain!

Kuutio
22.03.2014, 16.50
Minä olen ollut tyytyväinen Pyöräkorjaamo Laihiaiseen. Pieni putiikki, josta ei omalla kohdallani valitettavasti juuri esim. vaatepuolella ole vakipaikaksi, mutta huoltohommien puolesta vakiopaikka. Pyörään tehdään mitä sovitaan ja jälkeenpäin ei ole tarvinnut mussuttaa.

hemppalero
25.06.2014, 14.03
Nyt täytyy kyllä Kempeleen Kyläkaupalle antaa pointsit kotiin! Kävin kysäsemässä tarjouksen pyörästä ja todella kilpailukykyisen hinnan sainkin, nyt ei tarvitse saksasta tilata vaan voi tukea paikallista pienyrittäjää, kiitos kyläkauppa päiväni pelastamisesta. Yleisestikin kyläkaupassa palvelu on ollut mainiota, pyörän huolto tapahtuu nopeasti ja ongelmitta, henkilökunta on rauhallista ja asian tuntevaa, mikä parasta hinnat ovat tuotteessa kuin tuotteessa yleensä kohdallaan.

toripolliisi
25.06.2014, 16.21
^ komppaan ylläolevaa. Nykyään ensimmäisenä menen tuonne jos tulee akuuttia tarvetta. Hinnat keskimäärin kalliimpaa kuin tilatessa, esim. Hollowtech2 22€, saksassa 9,90€. Mutta huoltoon oon päässy aina heti ja palvelu todella priimaa! Suosittelen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Petteri Ellilä
25.06.2014, 16.26
Pyöräkorjaamo Laihiainen rulettaa edelleen. Vaatimattomasta (?) julkisivustaan huolimatta sisältä löytyy yllättävän hyvin täytettä kovaan tai pehmeään pakettiin.

Coast_artillery
02.07.2014, 11.42
Laihiaista täytyy minunkin näin julkisesti kiittää. Tahkolla meni takavanne vähän solmuun ja matka jatkui kohti Yllästä suoraan sieltä. Pistin tiedustelua sunnuntai-iltana Facebookin kautta onnistuisiko vanteen korjaus tiistaina, ja onnistuihan se. Lomalta tulivat 15 minuutin korjauksen tekemään! Nyt pääsee omalla pyörällä bike parkiin ja poluille Ylläksellä.

Todella iso kiitos!

/Tomppa

McHaka
04.07.2014, 23.21
Vein Laihiaiselle takavanteen ja puolat ja pyysin korjaamaan kiekon. Noutaessani en katsonut tarpeeksi tarkkaan ja maksoin tyytyväisenä sen 30€, mitä työstä ottavat. Kotosella sitten huomasin, että yksi puolapari oli asennettu eritavalla kuin muut, eivätkä ne ristenneet ja nojanneet toisiinsa, ja ulompi puola oli sen 5mm ulompana kuin muut, ja hivoitteli jo takavaihtajaa. Kestänythän se varmasti olisi.

Eipä siinä, en halunnut enempää rampata työaikana asioilla, joten takapakka irti, toinen puola poikki, uusi sisään ja tovi nippeleiden vääntelyä, ja lopulta palaset paikoilleen - takapakan momentti malliin täysillä vääntö. Vanteen heittokin väheni millistä olemattomaan.

Eiköhän tuossa ole käynyt joku aivopieru ja sitten iskenyt laiskuus korjata, mutta ei tuo suoritus kovin huolellista ensivaikutelmaa liikkeestä jättänyt, mutt sentään sille oli jotain muutakin tehty, kuin valoa näytetty.

IncBuff
15.09.2014, 10.46
Löytyykö Oulusta jostain Stanin Notubes tuotteita järkihintaan. Ei jaksaisi lähteä eioon perässä juoksemaan eikä myöskään kiinnosta maksaa 2,5 kertaista hintaa vrt. Saksa.

Kiovan Dynamo
15.09.2014, 15.47
Vakiovastaus: Pyörä-Suvala. Ainakin litkua oli hyllyssä, kun viimeksi siinä poikkesin.

biemmezeta
01.10.2014, 21.30
Jussin Pyöräpisteen Jukolankujan myymälässä on palveluasenne kohdallaan. Vuosien mittaan liikkeessä on tullut asioitua kerran jos toisenkin ja apua on aina järjestynyt. Sekin on aika hyödyllistä että kun huomaa kesken rempan tarvitsevansa jotain osaa voi sen kipaista lähikaupasta.

teräsrunko
11.03.2015, 13.18
Urheilu-Ulappa on meikäläisen lähin pyöräliike, ja siellä tulee pistäydyttyä aina välillä kun tarvitsee kiireesti jotain pienempää taikka isompaa nippeliä. Muistaakseni kaikki tarvittava on aina löytynyt hyllystä. Jokunen vanteen oikaisu ja pinnojen vaihto on tullut myös teetettyä, eikä jälkiä ole tarvinnut korjata. Huollosta laajemmin en osaa sanoa, kun huollan aika pitkälle itse, mutta kuulemani mukaan homma toimii.

Pyöräliikkeissä on ihan yleisen tunnelmankin takia (ah se rengaskumien tuoksu...) mukava käydä, ja Ulapalla palvelu pelaa kiitettävästi varsinkin jos itse isäntä on paikalla.

Mazza
11.03.2015, 14.12
Löytyykö Oulussa mistään keltaista tankoteippiä Bianchi-teksteillä?

jaksu
11.03.2015, 15.17
Näemmä edes Bianchin verkkokaupassa ei ole tyrkyllä keltaista tankonauhaa, joten uskallan epäillä että sitä paikallisilta diilereiltäkään löytyy. Jotenkin surullisia tapauksia ovat olleet nämä ko. merkin jämyt mitä olen viime vuosina myymälöissä poikennut :(

http://www.bianchi.com/global/store/products/parts-and-accessories/handlebar-tapes

Mazza
11.03.2015, 22.05
Harmi :( Tänään tuli revittyä vanhat nauhat pois, joutunee tyytymään tekstittömiin. Toivottavasti Suvalalta tai muualta löytyy huomenna uusi droppitanko, jotta pääsee niputtamaan pyörää.

dragnaz
18.03.2015, 14.13
http://www.jussinpyora.fi/media/varastontyhjennysmyynti_tarkatkuvat.png

Onko tuo tyhjennysmyynti jatkunut jo kauan kun tuolla sivuilla ei ole mitään päivämäärää?

zander
18.03.2015, 15.11
Mikä liike Oulussa olisi paras rihtaamaan hiilarikiekon? Kehää pitäisi siirtää toiseen laitaan päin, se ei oli nyt ihan keskellä.

jaksu
18.03.2015, 17.30
Minä veisin Special Bikeen.

Ski
18.03.2015, 17.50
Tai Pyörä-Suvalaan

Kiovan Dynamo
18.03.2015, 17.52
Pyörä-Suvalaan

+1

jaksu
18.03.2015, 23.02
Ilmeisesti Suvalaan täytyy saada jonkinlainen "naamavippi" ettei sielä tarvisi poistua elin otsassa. :( Tai sitten se on mun Henk.koht. helvetti etten pääse heidän kanssaan ns. samalle aaltopituudelle. :)

Petteri Ellilä
18.03.2015, 23.45
Mikä liike Oulussa olisi paras rihtaamaan hiilarikiekon? Kehää pitäisi siirtää toiseen laitaan päin, se ei oli nyt ihan keskellä.
Oululaisiin keväisin iskevän kiekkokuumeen lääkkeeksi suosittelen Pyöräkorjaamo Laihiaista.

Disclaimer: Omakohtaista kokemusta tästä Korjaamosta löytyy tosin vain 20v harrastusvuoden ajalta.

Jakke81
27.03.2015, 22.39
Suvalalle pisteet tämän päiväisen käynnin palvelusta erityisesti itse Jari:lle joka henkilökohtaisesti palveli tautisen kiireen keskellä. Nythän se kauden paras tulos tehdään;)

janne_p
29.03.2015, 18.34
Mitä kustantaa perushuolto maantiekiekoille laihiaisella?
Lienee Oulun luotettavin tässä asiassa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

IncBuff
29.03.2015, 18.53
Spessua pitää kiittää taas kerran. Ei taida niin pientä asiaa (rahallisesti) olla etteikö sieltä saisi ystävällistä palvelua eikä nenän vartta pitkin katselua kuten jossain paikoissa.

Heli
29.03.2015, 23.48
^ Varmaankin, jos sattuu olemaan sitä oikeaa sukupuolta.

zander
07.04.2015, 19.07
Oululaisiin keväisin iskevän kiekkokuumeen lääkkeeksi suosittelen Pyöräkorjaamo Laihiaista.

Disclaimer: Omakohtaista kokemusta tästä Korjaamosta löytyy tosin vain 20v harrastusvuoden ajalta.
Tätä lääkettä lähdin nauttimaan. Korjas vaivan, eli vanne on keskitetty, mutta toi toisen. Ei paras aloitus ensikäynniksi.

Yks pinna kiertyi operaatiossa. Vaihdettava on, liekkö uskaltaa pahimpia poltteita edes ajaa pois tuo alla.

http://i7.aijaa.com/t/00507/13789024.t.jpg (http://aijaa.com/Bh7yIM)
edit: Hommasin itse uuden pinnan ja se vaihdettiin samaan laskuun.

IncBuff
07.04.2015, 19.52
No mitäs? Eihän nyt tuollaista jälkeä voi tulla :mad:

zander
08.04.2015, 00.21
Niinhän tuo tuntus.

edit: Onkohan missään Oulussa DT Aerolite pinnoja hyllyssä?

Tuomas_T
10.04.2015, 16.42
Käytin pyörän huollossa Special Bikessä ja minulle jäi semmonen tunne, että oisin saanut hyvää palvelua osakseni. Pyörä tuli kuntoon joten sillä kelpaa taas ajella. Toisaalta näyttää, että kalliiksi tuo huolto tuli ku erehdyin ottamaan läskipyörän koeajolle. Olihan sillä mahtava ajaa. :) Pitää yrittää jos aika taltuttais tämän pyöräkuumeen. Jännä nähä. :)

N-Man
10.04.2015, 18.24
Tätä lääkettä lähdin nauttimaan. Korjas vaivan, eli vanne on keskitetty, mutta toi toisen. Ei paras aloitus ensikäynniksi.

Yks pinna kiertyi operaatiossa. Vaihdettava on, liekkö uskaltaa pahimpia poltteita edes ajaa pois tuo alla.

http://i7.aijaa.com/t/00507/13789024.t.jpg (http://aijaa.com/Bh7yIM)

Tuota lienee nyt keväällä liikkeellä [emoji3]
Itse sain juuri täällä pääkaupunkiseudulla oman kiekkoni samalla tavalla propelliksi väännetyn pinnan kanssa takaisin.
No sain sentään alennusta ja uusi pinna ensi viikolla...

milan1
12.04.2015, 21.34
Special bikelle iso peukku. Torstaina töihin mennessä fillari ensihuoltoon ja perjantaina töihin mennessä haku huollosta eli homma toimi hienosti.
Vaikutti siltä että pyörää oli oikeastikkin tutkittu ja huollettu. Esim etuvaihtajan häkki oli kuulemma hieman vääntynyt ja olivat oikaisseet sen sekä muutenkin tuntui et oli säädetty jarruja ja vaihteita. Voin suositella.

maantienässä
13.04.2015, 12.14
Oulussa on ilmeisesti kaivettu haamut esille, onko kukaan vielä käynyt. Minusta tämän aamun Kalevassa oli ilmoitus

https://www.fonecta.fi/profiili/Oulu/3065476/Mustosen+py%C3%B6r%C3%A4+Oy

dragnaz
13.04.2015, 12.43
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/mustosen-pyora-oy/26788887/rekisteritiedot

Siinähän se.

maantienässä
13.04.2015, 13.03
juu mutta onko siellä kukaan käynyt vielä, itse kävin tuolla viimeksi olisko ollut 80-lukua (90), kun viimeksi konkkaan meni tuon niminen urheilu- ja pyöräkauppa

jaksu
13.04.2015, 13.06
Satuin kävelemään ohi tänään matkalla spessuun. Ilmeiseti Helkamalla ja Inseralla mennään Mustosen liikkeessä.

Loook
18.04.2015, 11.34
Mustosen pyörästä hyvät kokemukset tältä aamulta. Ovi aukes jo kymmenen minuuttia ennen varsinaista avausaikaa kun oven edessä norkoilin. Sisureita lähdin hakemaan ja ne myös mukaan tarttu. Kahvit tarjottiin ja valikoimaa sai katsella rauhassa. Valikoimassa ainakin alussa vain Inseraa. Tilat kahdessa kerroksessa mutta silti hieman pienehköt.

Perus tarviketta tuolta löytyy, mutta mitään erikoisempaa ei kannata lähteä hakemaan.

maantienässä
18.04.2015, 22.00
eli pyöriä sieltä on turha lähteä katselemaan

Kuutio
18.04.2015, 22.17
Oliko Mustosella ajovaatteita?

Loook
19.04.2015, 00.19
Ajovaatteita ei ollut, enkä osaa sanoa onko tulossa kun ei tullut kysyttyä aiheesta.

Ja pyöriä kannattaa tosiaan mennä katsomaan korkeintaan alle murkkuikäisille.

isoH59
30.04.2015, 22.06
Spessusta sain taas nopeasti apua ongelmiin. Sami tuunas pyörän parempaan kuosiin kuin uutena. Sovittu huoltoaika ja töiden jälkeen pyörä valmiina ajoon.

hemppalero
06.05.2015, 20.38
Moi! Minkälainen tarjonta fättiksillä on Oulussa, onko ostajalle kokeiltavaa liikaa vai liian vähän?

jaksu
06.05.2015, 21.49
Voiko niitä olla liikaa? :O

Käsittääkseni jotku suosituimmat mallit ovat jo myyty loppuun, joten niiden suhteen joutuu odottamaan vuosikertaa ´16. Varmasti spessulasta ja suvalasta löytyy läskipyörää ihmeteltäväksi ja testattavaksi.

dragnaz
06.05.2015, 21.51
Iin kärkkäisellä oli yksivaihteinen Mad Croc 399€ ja Joutsensillan Intersportin messuilla näytti olevan Nishiki? Mammut 999€. Kempeleen kyläkaupassa ja Urheilu-Ulapalla Charge Cooker Maxia oli ainakin reilu kuukausi sitten. Hintaa en muista. Prismasta saattaneet löytyä Jupiteria. Mitään kalliimpaa en ole nähnyt. Kannattaa varmaankin tehdä soittokierros kaikkiin liikkeisiin.

Ski
06.05.2015, 22.51
Moi! Minkälainen tarjonta fättiksillä on Oulussa, onko ostajalle kokeiltavaa liikaa vai liian vähän?

Monenlaista kokoa on TREK Farleytä Pyörä-Suvalassa, ja tais olla Kona Wo myös.

a-o
06.05.2015, 22.59
Pari viikkoa siten bongasin Feltin Laihiaisella. Malleja on viimeaikoina ollut hyvin esillä eri liikkeissä.

TPP
07.05.2015, 21.01

Chargea ja Feltiä löytyy Laihiaiselta.

Mika K
08.05.2015, 11.11
Nyt pitää erikseen kehaista, kun sain erittäin hyvää palvelua jälleen Pyörä-Suvalalta. Oikeanmittaista pinnaa ei ollut hyllyssä, kun kävin asiaa keskiviikkona kysymässä ja olin jo vaipumassa apatiaan eli tilaamaan netistä. Kuitenkin myyjän pikainen selvitys pinnojen saatavuudesta kotimaiselta tukkurilta ja 24h myöhemmin minulla oli paketillinen pinnoja käsissäni jo vkl alkavaa kiekkojen kasaamista varten. Ja vielä asialliseen hintaan vrt. esim CRC tai jokin muu ison voluumin nettikauppa.

Tässä yksi syy miksi asioin edelleen paikallisessa kivijalassa aina, kun se on järkevästi mahdollista. Suosittelen samaa muillekin, niin pysyy meille harrastajille palvelut saatavilla täällä pohjoisessakin!

huygens
11.05.2015, 22.20
Mitä ootte mieltä, kun pyöräliike vaihtaa huollon
yhteydessä pyörään osia, jotka katsoo rikkinäisiksi
kysymyttä siitä ensin asiakkaalta?

Liittenä työmääräys/lasku, jossa yhdessä sovittu työmääräys oli
"Vuosihuolto. Jarrupalat + vaijerit + kuoret"
Vaihdetuksi tuli vaijereiden lisäksi myös takajarrulänget
ja takavaihde yhteensä arvoltaan n. 60 euroa.
Autoa huoltaessa tottunu, että lisähommat tarkistetaan.

Kuva poistettu

IncBuff
11.05.2015, 22.23
Mielestäni pitäisi kysyä, kun nostaa vielä huollon hintaa merkittävästi.

makimies
11.05.2015, 22.40
eipä nuo kaapelitkaan ihan ilmasia :) 35eurolla saa koko setin saksasta. (Jagwire road pro)

Eikö tuollaisia "huoltoja" voi tehdä itsekin jossain tunnissa?

TomiKoo
12.05.2015, 01.36
En nyt sinänsä jurputa huonosta palvelusta. Mutta ihmettelen, kuinka heikosti eräässä paikallisessa tehdään myyntiä. Tai sitten en vaan ole millään tasolla kiinnostava asiakas, kun en ole ostamassa usean tonnin pyörää tinkaamatta. Tai ehkä olen "se hankala asiakas". Kyllä, olen joskus kysellyt tarjousta ja ostanut muualta, ehkäpä se sitten vaikutti.

Ostin siis rungon. Muualtakin olisi saanut, mutta paikallista halusin tukea, kun sain riskittä noutaa läheltä. Sain ihan hyvää palvelua, mutta asiassa piti kaikki tieto olla itsellä ja hoitaa itse homma eteenpäin, selkeää apua esim rungon koon varmistamiseen ei tullut. Raha sentään kelpasi. Mutta hämmästyksen aiheutti haluttomuus lisämyyntiin. Olisin halunnut rungon mukaan muutakin, esim ohjauslaakerit, satulatolpan, satulan jne. Kooditkin oli valmiina ohjauslaakerille. Mutta "se on niin vaikee ja pitäis tilata erikseen ja ne on kyllä tosi kalliit" oli vastaus. Niin, joutuihan sen rungonkin jo tilaamaan, ehkä toinen tilaus olisi jo haissut työlle. Olisin kyllä maksanut pyydetyn hinnankin, jos esim asennus olisi ollut "kaupanpäälle" tai edes kohtuu hinnalla, heillä kun vehkeetkin on omasta takaa ja homma on kohtuu simppeli.

Noh, odotellaan viikko Saksasta ja asennetaan itse, ei se haittaa. Sai ne sieltä kohtuu hintaan, ehkä siinä on vara vaikka tehdä kerran suttakin. Sai muuten samalla ne muutkin tarvittavat osat, ei se ollu lopulta kun vajaa 400€ läjä. Sitä varten nyt kannata alkaa töitä tekemään...

huygens
12.05.2015, 09.59
Itellä kynnys valittaa ja purnata "muutaman kympin" yllätyksistä korjauksissa on todella korkea.
Mutta kiinnostaa porukan mielipide, kun viime kerralla kävi vähän samalla tavalla samassa liikkeessä.
Vein pyörän huoltoon parin katkenneen pinnan takia ja myyjän kanssa katottiin korjaus.
Yllätys oli taas suuri pyörää hakiessa, kun lasku oli useita kymppejä. Myyjä oli kirjoittanut työmääräykseen
"takavanne kuntoon" ja myyjän sanojen mukaan, teknikko on katsonut, että koko vanne on pitää vaihtaa.

Ski
12.05.2015, 10.14
Autohuolto vs pyörähuolto, molemmissa riittää valittamista...

Eiköhän em asioista kannata mainita jos on tehty jotain mitä ei ole sovittu.
Mutta kauppiaalla, huoltomiehellä (oletteko itse olleet palvelualalla ja/tai vastuussa palvelusta) on joskus aika hankala päättää, mitä tehdään, jos huomataa selvä vika, ja ei joko saada asiakkaaseen yhteyttä, tai ei älytä kysyä.
Jätetäänkö selvä jarru tai vanne vika korjaamatta, ja odotetaan mahdollisesti asiakkaan noutoa, ja sitten joko ei kerrota että jarrutkin piti vaihtaa, tai vanne hajoaa kohta.
"NO MIKSETTE SAMALLA KORJANNEET?" kysyy asiakas mahdollisesti ? Ja taas netti soi ...

Näissä asioissa on aina vähintään kaks puolta. Asiat selvenee yleensä heti laskun nähtyää keskustelemalla, ja jos ei sopu löydy, voi äänestää jaloillaan.

Nämä lisäosien tilaukset kivijalan kautta tai itse netistä on kinkkinen juttu. Olen tavannut asiakaspalvelijoita, jotka eivät lähde hakemaan tai etsimään osia omasta järjestelmästä, maahantuojan varastosta, koska asiakas "yleensä" haluaa kuulla paljonko säästää kun sitten tilaa netistä.
Jotkut myyjät saavat kiitosta kun eivät "tyrkytä" omaa varasto-osaansa koska tietävät asiakkaan olevan tyytyväinen tilatessaan osat netistä.
Se, haistaako myyjä asiakkaan haluavan osan heti tai "kotimaasta" kovemmalla hinnalla vai antaa asiakkaan itse tilata netistä, on jo suurempaa tiedettä.

Tämmöstä tämä kuitenkin on, asiakas on aina oikeassa :)

maantienässä
12.05.2015, 10.34
Ei kai tässä ole oikeastaan kahta sanaa, jos ottaa vertailuksi tuon autohuollon. Kyllä minulle joka ainoa kerta laitetaan joko s-posti, tekstari tai soitetaan jos tehdään enemmän kuin mitä autoa tuodessa on sovittu (tai paremminkin kysytään tehdäänkö enemmän). Mutta pyöräkauppiailla ja huoltoliikkeilla tahtoo olla vähän tälläinen paha tapa kuten tässä kuvataan.
Ja loppupeleissä tavallinen pyöränkuluttaja ei ihan oikeasti tiedä tarvitseeko jotain osaa oikeasti vaihtaa vai antaako korjaaja vain sitä kuuluisaa valohoitoa. Miten se kuuluisa sanonta yrittäjistä menikään, enpäs sano koska tiedän saamani vastauksen kuitenkin.

IncBuff
12.05.2015, 10.42
Autohuolto vs pyörähuolto, molemmissa riittää valittamista...

Eiköhän em asioista kannata mainita jos on tehty jotain mitä ei ole sovittu.
Mutta kauppiaalla, huoltomiehellä (oletteko itse olleet palvelualalla ja/tai vastuussa palvelusta) on joskus aika hankala päättää, mitä tehdään, jos huomataa selvä vika, ja ei joko saada asiakkaaseen yhteyttä, tai ei älytä kysyä.
Jätetäänkö selvä jarru tai vanne vika korjaamatta, ja odotetaan mahdollisesti asiakkaan noutoa, ja sitten joko ei kerrota että jarrutkin piti vaihtaa, tai vanne hajoaa kohta.
"NO MIKSETTE SAMALLA KORJANNEET?" kysyy asiakas mahdollisesti ? Ja taas netti soi ...

Voisihan sitä edes kysyä pyörää huoltoon vastaanottaessa, että saako tehdä tarvittaessa lisätöitä tai vilkaista sitä pyörää sen verran, että näkee mahdollisia ongelmakohtia. Niin no sitähän sanottaisiin palveluksi ja vaatisi ehkä jonkin verran ammattitaitoa. Kolmasosa lisää laskuun on niin paljon, että olisi pitänyt kysyä ja itse en olisi maksanut vittuilematta.

huygensille sanoisin, että tässä kaupungissa on muitakin pyörähuoltoja kerran on napsunut ja useamman kerran niin kannattaa äänestää jaloilla.

Ski
12.05.2015, 10.45
Miten se kuuluisa sanonta yrittäjistä menikään, enpäs sano koska tiedän saamani vastauksen kuitenkin.

Kerro vaan, olis kiva tietää, yrittäjänä :)

huygens
12.05.2015, 10.46
Tottakai otin puheeksi liikkeessä myös tehdyt lisätyöt, mistä ei ollut työmääräyksessä puhetta.
Kommentit oli: "Eihän tuo niin hirveän kallis ollut", "Ei meillä ehjiä osia vaihdeta uusiin" ja "Pyörä on kuitenkin varmaan aktiivikäytössä"

Takavaihtaja minun tapauksessa kyllä vielä toimi, ei varmaan niinkuin uudessa pyörässä mutta minulle ihan riittävästi.
En kaipaa liikkeeltä kuin yhtä asiaa, että jos huoltoon tuleekin yllätyksenä ~50e lisää maksettavaa, niin minulta varmistetaan asia.
Veikkaisin, että löytyy kansalaisia joilla ei yksinkertaisesti löydy yhtäkkiä ylimääräistä 50 euroista taskusta tai sitten
aletaan miettimään seuraavien viikkojen ruokaostoksia.

huygens
12.05.2015, 10.56
IncBuff, näin se täytyy nyt tehdä.
Paikka on vaan kivan lähellä kotia, niin pystyny kauppareisulla hoitaan kätevästi asian
ja tavallaan halusin antaa uuden mahollisuuden, mutta eiköhän tämä oo nyt nähty.

maantienässä
12.05.2015, 11.05
tuo mitä huygens tuossa sanoo on totta, ei kaikilla ole varaa maksaa ylimääräisestä sillä hetkellä. Ja monesti se lisäkorjaus ei ole pakko heti tehdä vaan sen voi tehdä sitten kun asiakkaalla on rahaa. Tämä korostuu sitä enemmän mitä isomman hintaluokan "extrasta" puhutaan. En minä ainakaan halua perheeltä viedä ruokakassia pois sen takia että isä korjauttaa pyörää.

Ja tuohon Skille, en minä viitsi nenästäni verta kaivaa,ihmisillä on eri ammattiryhmistä erilaisia mielikuvia ja käsityksiä.

J T K
12.05.2015, 11.57
Yleisesti ottaen sanoisin, että kyllä asialliseen pyöräkaupan toimintatapaan kuuluisi tarkistaa asiakkaalta, miten edetään jos korjaus/huoltobudjetti alkaa paisua. Ei se välttämättä sitä asiakkaan mielialaa paranna (jos budjetti paisuukin) mutta onpahan ainakin tarkistettu tilaajan kanta asiaan. Vähempi on sitten tätä jälkipeliä, mitä nykyiset somet ja foorumit mahdollistaa.

maantienässä
12.05.2015, 12.14
nimenomaan, koska silloin kai ratkaistaan tehdäänkö pyörälle sitä isompaa remonttia vai ei. Minusta asia ei mene niin, että jos pyörää tuotaessa on on todettu että tehdään sitä ja tätä ja se maksaa 70 € ja kun pyörä haetaan, niin kauppias toteaa että tehtiin vielä tuotakin ja lasku on 150 €. Eikö tuo ole jo "rikos" kauppiaan kannalta. Mitä tuolloin muuten tehtäisiin jos asiakas ei suostuisi maksmaan, puretaanko vaihdetut osat pois ja pyörä palautetaan alkuperäiseen kuntoon. Onko kukaan kyseenalaistanut asiaa koskaan noin pitkälle vai onko vain kiltisti maksettu ?

Nana
12.05.2015, 12.49
Käsittääkseni se summa pohjataan annettuun arvioon. Jos hinta-arvio on vaikka 40e ja loppuhinta 44e niin tuon kaltainen ero ei ole merkittävä, mutta jos hinta 40e sijasta onkin 70e se voi jo jollekin olla sillä hetkellä liikaa ja se on jo aika huomattava hintalisä alkuperäiseen arvioon. Tällaisissa tilanteissa omasta mielestä pitäisi asiakkaalta kysyä, ellei hän ole erikseen sanonut, että saa vaihtaa mitä vaan.

Kyllä itseä nyppi joskus Hybridin kanssa, jolla en sillä hetkellä ajellut kuin vähän, jonka vein ketjujen paikalleen laittoon, kun en itse saanutkaan enää nostettua. kysyin mitä maksaa ja jätin sinne, kun hinta oli jotain 15-17e. Pois hakiessani ketjut oli vaihdettu uusiin ja hinta oli sen mukainen, about 50e. Tässä tapauksessa olisin teettänyt tuon myöhemmin, koska en juurikaan pyörää käyttänyt ja minulla ei ollut yhtään ylimääräistä rahaa ja koska lopullinen hinta poikkesi alunperin ilmoitetusta noin selkeästi olisi minusta ollut reilua kysyä asiakkaalta teettääkö vaihdon nyt vai myöhemmin.

IncBuff
12.05.2015, 13.02
nimenomaan, koska silloin kai ratkaistaan tehdäänkö pyörälle sitä isompaa remonttia vai ei. Minusta asia ei mene niin, että jos pyörää tuotaessa on on todettu että tehdään sitä ja tätä ja se maksaa 70 € ja kun pyörä haetaan, niin kauppias toteaa että tehtiin vielä tuotakin ja lasku on 150 €. Eikö tuo ole jo "rikos" kauppiaan kannalta. Mitä tuolloin muuten tehtäisiin jos asiakas ei suostuisi maksmaan, puretaanko vaihdetut osat pois ja pyörä palautetaan alkuperäiseen kuntoon. Onko kukaan kyseenalaistanut asiaa koskaan noin pitkälle vai onko vain kiltisti maksettu ?
Tuohan on eräänlaista pakkomyyntiä. Harvoimpa ne irroitetut osatkaan enää löytyy, jos asiakas niitä kysyy :rolleyes:

Autohuoltojen puolellahan tästä on selkeät säännöt kuluttajaviranomaisen määrittelemänä minkä verran kustannusarvio saa ylittyä ilman että asiakkaalta kysytään. Pyörähuoltojen puolella taitaa olla villin lännen meininki. No yksi hyvä syy lisää tehdä itse.

Nana
12.05.2015, 13.06
Jos joku pyöräilee päivittäin tai lähes päivittäin hän varmasti vaihtaa kaikki osat heti kun ne sitä vaativat, jos vain suinkin pystyy, mutta on kohtuutonta olettaa, että myös silloin tällöin pyöräilevät tekisivät niin.
Kyllä minusta asiasta voi reklamoida jos on hinnasta sovittu ja loppuhinta ylittää sovitun kohtuuttoman paljon, eikä asiakkaalta ole kysytty. Voi myös olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jossa tarvittaessa auttavat asian käsittelyssä. Yrittäjät suhtautuvat vakavammin heidän virallisilla reklamaatiokaavakkeilla tehtyihin reklamaatioihin ja siellä mahdollista laittaa kuluttajariitalautakunnan ratkottavaksi tarvittaessa.
Kannattaa mahdollisimman selkeästi ilmaista ennen huoltoon vientejä jos hinta ei saa ylittää sovittua summaa, vaan mahdollisesti tarvittavista lisistä oltava yhteydessä asiakkaaseen.

Nana
12.05.2015, 13.21
^^

Sitä nimenomaan. Sori monta viestiä, mutten malta olla lisäämättä, että se on pyöräilyn edistämistä, että me kuluttajina ja pyöräilijöinä skarppaamme ja vaadimme sitä, mitä tulimme hakemaan, sitä, mitä meille myytiin. Pyöräily on yksi aika harvoja (Suomessa) kaupan alueita, jossa esiintyy melkoisesti vilunkipeliä huolloissa ja myös pyörä-osakaupassa. Aika usein saa lukea jostain, miten pyörä huollosta tullessa vaarallisessa kunnossa tai jollekin myyty selkeästi vääränlaista osaa tms.
Meillä on suht hyvä kuluttajasuoja olemassa täällä niin hyödynnetään sitä ja vaaditaan kunnon palvelua.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että joutuu etsimään huoltoa, minne fillarin uskaltaa turvallisin mielin jättää.

huygens
12.05.2015, 13.38
Kuvasta oli tullu poisto/muokkaus-pyyntö.
Tässä korjattu versio:

http://timeformula.cloudapp.net/ObjectImages/84a8f5c098604b88abd871b905737b35/tfimg_78768_20150512123538_2.jpg

IncBuff
12.05.2015, 14.14
Kuvasta oli tullu poisto/muokkaus-pyyntö.

Keneltä :rolleyes:

teräsrunko
12.05.2015, 16.48
Keneltä :rolleyes:

Niin, onko tuo mainitun toimenpiteen tehnyt liike nyt jokin tabu? Oli miten oli, mielestäni noin iso poikkeama työmääräyksestä ei ole hyväksyttävä, ja tuota laskua ei olisi pitänyt noin vain hyväksyä. Toki useimmille meistä helpommin sanottu kuin tehty, sellaisia me ihmiset monesti olemme..

huygens
12.05.2015, 19.29
Laskuahan ei noin vain hyväksyttykkään, vaan asiasta sanottiin myyjälle, eli kyllä liikkeelle on annettu kaikki tarvittava korjata erhe, mutta vaikuttas, että heistä tämä on normaalia toimintaa.

Referenssinä voisin kertoa viime viikon autohuoltokokemuksesta. Huomattiin isän kanssa, että autosta on jarrupalat lopussa.
Vein sitten liikkeeseen auton jarrupalojen vaihtoon. Vartti auton luovutuksesta, liikkeestä soitettiin perään ja kysyttiin, että "hyvä
olisi myös vaihtaa jarrulevyt ja voitas tsekata tyhjäkäyntiä, kun tuntuu olevan jotain ongelmaa."
Sovittiin, että nämä saa laittaa kuntoon ja lisätä laskulle. Autoa hakiessa oli tehty vain ne hommat mitä sovittiin ja lasku oli sen mukainen.
Tässäpä vinkkiä johonkin suuntaan, mutta veikkaukseni on, että menee kuuroille korville.

teräsrunko
12.05.2015, 19.49
OK, sittenhän kannattaakin jo kertoa mistä liikkeestä on kyse. Ettei vaan jolle kulle muulle käy samalla tavoin.

Kummastelija
12.05.2015, 20.09
Onks kellään tietoo,saako KTM pyöriä Oulusta ja jos ei saa niin mistähän?

Jaegerhog
12.05.2015, 20.47
Yleisesti ottaen sanoisin, että kyllä asialliseen pyöräkaupan toimintatapaan kuuluisi tarkistaa asiakkaalta, miten edetään jos korjaus/huoltobudjetti alkaa paisua. Ei se välttämättä sitä asiakkaan mielialaa paranna (jos budjetti paisuukin) mutta onpahan ainakin tarkistettu tilaajan kanta asiaan. Vähempi on sitten tätä jälkipeliä, mitä nykyiset somet ja foorumit mahdollistaa.

Juuri näin, esimerkkinä mulle laitettiin autoon paikallisessa liikkeessä moottoriöljyt, vaihteistoöljyt, tulpat. Vaikka tilasin vain uudet talvirenkaat allelaitettuina.
En maksanut kuin tilaamani renkaat. Noista lisätöistä ei kysytty minulta mitään.

Kuutio
12.05.2015, 21.56
Pyöräpuolella puhutaan yleensä vähän pienemmistä määristä nappuloita, mutta kyllä ainakin itse kaipaan sitä kuuluisaa asiakaspalvelua myös pyörähuoltoon. Autojen kanssa on jo tottunut siihen, että jos huollossa havaitaan vaikka ne kuluneet jarrulevyt, siitä tulee soitto ennen kuin niiden vaihtoa tehdään. On multakin eräs paikallinen pyörähuolto laskuttanut euron per nippuside siitä hyvästä, että keksivät köyttää nippusiteillä SKS:n maastopyörän lokarin kiinni etuhaarukkaan ilman lupaani. Ne nippusiteet meni heti kotona poikki, koska en pitänyt maastopyörässä aina lokasuojia kiinni. Hyvitystä ei tullut, enkä muista syytä, ja pienestä rahastahan niissä oli kyse, mutta periaatteen tasolla niistä nippusiteistä ei olisi pitänyt laskuttaa, koska en niitä pyytänyt. Onhan tässä kaupungissa onneksi niitäkin pyörähuoltoja, joissa tehdään mitä sovitaan.

jmrr
13.05.2015, 01.27
OK, sittenhän kannattaakin jo kertoa mistä liikkeestä on kyse. Ettei vaan jolle kulle muulle käy samalla tavoin.

Suvalan logo siinä aiemmassa kuvassa oli näkyvissä.

Kummastelija
13.05.2015, 08.55
Onkohan xxl vielä tulossa Ouluun?Ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan,oisko kellään kokemuksia heidän nettikaupasta,kuinka nopeasti sieltä iokeesti tavaran saa?

maantienässä
13.05.2015, 10.12
se on valitettavaa kun tämä mainittu kauppa on saavuttanut määrätyn aseman Oulun alueella, niin sen jälkeen heidän mielestään voi tehdä ihan mitä vaan oman mielensä mukaan. Heille ei näytä haittaavan jos yksi asiakas lähtee muualla, silmään lirutettavia löytyy aina lisää.

Ski
13.05.2015, 10.19
vaan on se hyvä että kaikissa muissa kaupoissa, autohuollot mukaanlukien, kaikki menee hyvin ja paremmin :) :) :)

maantienässä
13.05.2015, 10.53
ei välttämättä niin, mutta noin tahtoo käydä alalla kuin alalla. Silloin kun yksi putiikki omalla talousalueellaan nousee ns. suurimmaksi ja määräävään asemaan, niin unohtuu tai ainakin hämärtyy se mitä varten ollaan olemassa. Näinhän ei saisi olla, ei tämä koske pelkästään pyörä- ja autoaloja.

IncBuff
13.05.2015, 11.09
Onkohan xxl vielä tulossa Ouluun?Ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan,oisko kellään kokemuksia heidän nettikaupasta,kuinka nopeasti sieltä iokeesti tavaran saa?
Kerran on tarjouskampanjan aikaan venähtänyt yli viikoksi. Muulloin on tullut parissa päivässä.

vaan on se hyvä että kaikissa muissa kaupoissa, autohuollot mukaanlukien, kaikki menee hyvin ja paremmin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png
Tästäkö ei saisi keskustella?

Olisi edelleen mielenkiintoista tietää, mistä tuo sensurointipyyntö tuli... En nimittäin välittäisi asioida sellaisten kanssa jotka moista sensurointia haluavat harjoittaa.

maantienässä
13.05.2015, 11.36
samoin, tuliko ylläpidolta, pyöräliikkeltä vai pyöräliikkeeltä ylläpidon kautta ?

rjrm
13.05.2015, 12.22
Liikkeen pitäisi tehdä asiansa hyvin. Jo huoltotyötä vastaanotettaessa pitäisi asiakkaalle kertoa mahdolliset lisätyöt ja niiden hinta. Tältä tuntuu ainakin kuluttajan näkökulmasta. Tiedä sitten, mitä tässä tapauksessa on sovittu.
Toisaalta liike voi perustella "ylikorjaamista" sillä, että vastuullinen huoltomies löysi vian ja korjasi sen.

Suomessa on tosin monenlaista ammattilaista. Saarelassa uusi rivitaloyhtiö otettiin käyttöön, ja asukas valitti talvella nurkkauksen olevan kylmä. Seinä avattiin. Runkotolppien väleissä oli villoitus, kuten kuuluukin, paitsi yhdessä. Siihen väliin oli rakentaja levittänyt työhaalarit kiinnittäen ne runkonaulaimella. Rakentajan puolustukseksi voisi kuitenkin sanoa, että pysyipähän ainakin hyvin. Asennuksen kruunasi seinän sisältä löytynyt teksti "Palele porvari". Toinen esimerkki, eräs julkinen rakennus otettiin käyttöön. NCC teki Ouluun rakennuksen. Hämmästys oli suuri, kun talven jälkeen talon ikkunapellitykset avattiin vedontunteen vuoksi. Tästä maasta löytyy ainakin yksi ikkunanpellittäjä, joka suostuu pellitykseen, vaikka näkee, että ikkunoista puuttuivat uretaanit. Aivan kaikista ikkunoista. ISS:n vatipäiset asentajat taas sotkivat ihmispaskalla putkiremontin yhteydessä oululaisen taloyhtiön saunan vessan seinät. Jos tällaiset vatipäät ovat pesiytyneet tälle seudulle, voi niitä olla päässyt muuallekin kuin rakennusalalle. Vaikka en silti ollenkaan usko, että pyöräkaupoissa olisi tällaisia vatipäitä, mutta tällä seudulla niitä liikkuu kuitenkin.

Pyöräkaupoissa prosessi on kuitenkin simppeli: asiakas kertoo mitä haluaa, huollon vastaanottaja kirjaa muistiin ja ehdottaa todennäköisesti jotain muutakin kertoen hinnan. Epäilen tapahtuneen ongelman johtuvan väärinkäsityksestä tai puutteellisesta kommunikaatiosta asiakkaan ja huollon välillä.

Ski
13.05.2015, 19.44
Tästäkö ei saisi keskustella?

:) saa, anna palaa vain !

Oulunjulli
13.05.2015, 23.06
Keskustellahan saa, mutta en nyt ihan tuomitsisi, kun toisen osapuolen ei varmasti kannata täällä koittaa puolustautua.
Hallitukset ja ilmastot on kyllä tehneet parhaansa että kyseisen osin kausiluonteisen liiketoiminnan harjoittaminen kannattavasti on omanlaista tasapainoilua.
Mää kyllä ihmettelen mikä sen tekee että aina kaikki muukin palvelu tuntuu toimivan muualla paremmin ja halvemmin, varsinkin verrattuna Ouluun. Liekkö voluumi, ilmasto, kulurakenne, geenit, ahvenissa jotain vai mikä.. autohuollot ns.premium merkeillä vaikuttavat nousevan jo legendoiksi ja monet hyvät naurut saanut niistä (vahingonilo paras ilo, vanha viidakon ja välivainion sanonta).
Toki ko.tapauksessa ei kysymättä hyvä, mutta tarkoitushan on toki voinut olla kauniin hyvä asiakkaan parhaaksi, ruuhkahuipussa ei kerkee vaan pitää arvata jne.

maantienässä
18.05.2015, 14.45
ei liity mitenkään tähän kyseiseen asiaan, mutta Pohjois-Pohjanmaa on muutoinkin omalaatuinen ekosysteemi kaikessa suhteessa. Kai huomasit vaaleissakin miten syvällä pimeydessä täällä eletään, niin miksi se ei vaikuttaisi kaikkiin elämänalueisiin.

IncBuff
21.05.2015, 23.15
Oulussa ei liene kellään Thomsonin putkiosia kaupan?

Iko
08.06.2015, 17.24
Onkos kellään kokemusta paikallisesta iskarisäätämöstä (Redshocks)? Tuli Runtelin laavulla juttua mopopoikien kanssa ja kovasti kehuivat mopojen ja kelkkojen keppien laittajana... Hinnaltaankin ilmeisesti kohtuullinen.

Yanne
09.06.2015, 18.37
Redshocki hoitanu ainakin kelkka- ja kurapyörät mulle mallikkaasti. "Seppä" polkee vielä maasturia itekin

Arhipoff
09.06.2015, 18.51
Olipa ongelmia hybridin korjauksen kanssa kun keskiö jumitti paikallaan. Soitin Laihiaiselle asiasta, puhelimessa ongelmaa ei paljon kuunneltu: "joo joo tuo tänne". Paikanpäällä myyjä kävi alakerrassa muutaman minuutin ajan ratkaisemassa ongelmaa samoin konstein kun itse olin yrittänyt, ei ratkaisua. Neuvoja sain, jotka osasin jo aiemmin itse päätellä ratkaisuksi. Uusi laakeri olisi hyllystä löytynyt, jätin ostamatta.
Erikoispyöräliikkeessä ongelma hoidettiin muutamassa minuutissa ilmeisesti konevoimin. Uusi laakeri löytyi myös hyllystä, halvemmalla vielä mitä Laihiaiselta.

maantienässä
10.06.2015, 12.20
no kehu nyt nimeltäkin kauppaa, joka ongelman ratkaisi niin tiedetään muutkin vastasen varalle

IncBuff
10.06.2015, 14.39
Erikoispyöräliikehän tuossa mainittiin jo.

maantienässä
11.06.2015, 16.29
sori en huomannut että tuo olikin Lontoon kieltä, asia nyt ymmärretty

zander
13.06.2015, 16.06
Taas oli kiekkohommia ja tällä kertaa Special Bikeen vein. Viedessä kysyin, että onko oikeanlaista avainta, kun ajattelin ettei tuumakokoinen sisäisille nippeleille tehty avain kaikkein yleisin ole. Juu, on heillä avaimia sanottiin. No sitten aikanaan tulee soitto, että kiekko työn alla, muttei ole avainta. Meinas jo sarvi kasvaa otsaan ja soittelin muutkin liikeet läpi, muttei keneltäkään löydy avainta.

Soittokierroksen loputtua tulee uusi soitto, että olivat työstäneet jostain avaimesta sopivan ja kiekko on valmis! Kiitokset heille, hyvää jälkeä tekivät! Tulevaisuuden huolloille on nyt paikka mihin viedä :)

Loook
23.06.2015, 19.00
Olisi hakusessa Suunto rannelaitteen ohjaustankokiinnike. Mistäköhän alan liikkeestä tai normi urheilukaupasta lähtisi hakemaan? Rintamäen ja Joutsensillan Intersportissa myytiin pelkkää ei oota.

Kyseessä siis tämä tuote http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/Muut-lisavarusteet/Pyorapidike/?categoryId=6

dragnaz
24.06.2015, 08.47
Olisi hakusessa Suunto rannelaitteen ohjaustankokiinnike. Mistäköhän alan liikkeestä tai normi urheilukaupasta lähtisi hakemaan? Rintamäen ja Joutsensillan Intersportissa myytiin pelkkää ei oota.

Kyseessä siis tämä tuote http://www.suunto.com/fi-FI/Tuotteet/Muut-lisavarusteet/Pyorapidike/?categoryId=6

Jälleenmyyjähaulla löytyy monta vaihtoehtoa. Esmes top sport.

Han$a
02.07.2015, 00.23
Pakko antaa laihiaisella kehut hyvin rihdatusta kiekosta. Tahkon alamäet kivikkoineen teki hallaa käytännössä uudelle kiekolle ja sai melkosen tällin hypyssä. Eli vanne pystysuunnassa alko jumputtaan.näytti lohduttomalta jopa itse asiantuntijan mielestä.
No meni muutama tunti ja soitto tuli. Vanne melkein suora. Pieni parin millin heitto jäi, muttei haitannut yhtään kun kävin testit.

Mazza
06.07.2015, 13.34
Mistäköhän Oulussa löytäis kohtuuhintaiset A520- tai M530-polkimet? Nettikaupoissa näyttää maksavan 30 eurosta ylöspäin, täällä taas tuntuu jo M520 maksavan liki tuplaten, nuo kalliimmat sitten maksaa jo hirvittävästi...

IncBuff
06.07.2015, 13.38
Ei mistään. Tilaa verkkokauppa.comista valkoiset M530:t niin ne on keskiviikkona sulla tai sitten maksat kivijalkojen riistohinnat.

Nachosman
24.07.2015, 08.38
Sinisilmäisenä miehenä uskallan suositella lämpimästi Oulun Special Biken huoltoa jo ennen ensimmäistäkään testilenkkiä ;) iltasella kun vasta ehdittiin kotiin. Pohjoisen reissulta palailtiin ja mennessä jätin pyörän huoltoon liikkeeseen josta aikanaan pyöräkin tuli hommattua.
Kiireistä huolimatta suostuivat tiukkaan aikatauluun ja tuli todella tunne että pyörä oli hyvissä käsissä, pyörä oli käyty läpi ja ai kun oli kiva palata kultani kanssa takaisin kotiin :)
Henkilökunta on alan ihmisiä ja on todella tunne että paneutuvat työhönsä ja vaikka lomabudjetti jo paukkuikin oli ihan pakko ostaa vielä vähän pikku härpäkettäkin kassin pohjalle.
Ainoa haittapuoli itselle pitkä matka Keski-Suomesta, mutta mummolassahan on joskus käytävä kuitenkin.

Nachosman
25.07.2015, 23.10
Jos liike myy oman merkin jota rakastaa ja huoltaa sen, ei ole paljon lisättävää.
Hyvä on ottaa pyörä alleen ja kotiin, ajaa taas :) Kiitos huollsta, kaikki toimii. Tärkeintä ei aina rahalla saa,

IncBuff
26.07.2015, 12.21
Mielenkiintoista hinnottelua taas kerran eräässä liikkeessä. Pyysin tilaamaan kaksiosaisen setin. Sanottu hinta oli xx tälle setille. No pusseissa on erilliset hinnat ja niiden summa on x euroa pienempi kuin tuo xx. Eipä tullut hakutilanteessa ajateltua.

Jakke81
29.07.2015, 22.34
Kiitokset jälleen kerran Suvalan suuntaan kaipaamani osa löytyi hyllystä! muualtakin kyllä kysyin ei ollut, vaikka kyseessä vain perus xt takapakka? Voiman siirto saatu kondikseen whitestä;) Renkaat tilattu etelän suunnalta kun siltä osin varasto huuti tyhjyyttään kaipaamani mallin osalta, toivottavasti ne tulisivat jo huomenna.

Tomos
06.09.2015, 13.42
Saisinkos listausta Oulussa tällä hetkellä toimivista pyöräliikkeistä? Luin nimittäin että limingantullin prisman takanakin olisi jossain piilossa jotain mystisiä kauppoja mutta en ole ikinä niistä kuullutkaan.

Nämä siis tiedossa tällä hetkellä:

- Pyörä-Suvala (Trek, Kona, Cannondale, Cube)
- Special Bike (Specialized)
- Jussin pyöräpiste (Bianchi, mummopyöriä)
- Urheilu-ulappa (?)

IncBuff
06.09.2015, 14.34
Enpä ole moisista mysteeriliikkeistä kuullutkaan, mutta listaan voisi lisätä

- Pyöräkorjaamo Laihiainen Kelan taloa vastapäätä. Myy Felttiä.
- Mustosen pyörä Rautatienkadulla ihan Spessun tuntumassa. Tästä ei tieto mitä myy.

rjrm
06.09.2015, 15.06
Special biken naapurikorttelissa on joku vanha pyöräpaja. En ole käynyt enkä edes nimeä muista.

TPP
06.09.2015, 15.26
Special biken naapurikorttelissa on joku vanha pyöräpaja. En ole käynyt enkä edes nimeä muista.

Aittola

teräsrunko
06.09.2015, 22.29
Aittola

Aittolastahan oli TV-ohjelma joskus kymmenen vuotta sitten. Muistaakseni hän oli siinä jotain 82-vuotias, ja siis silloin vielä aktiivinen. Vaikea uskoa että hän enää pyörittäisi liikettään, lieneekö enää edes elävien kirjoissa. Onko tuossa tilassa havaintojen mukaan nykyään mitään toimintaa tai milloin viimeksi olisi ollut? Ei tule pahemmin liikuttua noilla kulmilla, mutta muistelen että Korjaamon tarrat olisivat olleet ikkunoissa vielä ei-niin-kauan-sitten.

TPP
07.09.2015, 12.01
Aittolastahan oli TV-ohjelma joskus kymmenen vuotta sitten. Muistaakseni hän oli siinä jotain 82-vuotias, ja siis silloin vielä aktiivinen. Vaikea uskoa että hän enää pyörittäisi liikettään, lieneekö enää edes elävien kirjoissa. Onko tuossa tilassa havaintojen mukaan nykyään mitään toimintaa tai milloin viimeksi olisi ollut? Ei tule pahemmin liikuttua noilla kulmilla, mutta muistelen että Korjaamon tarrat olisivat olleet ikkunoissa vielä ei-niin-kauan-sitten.

Liike näyttää olevan suljettu ja myytävänä mutta kyllä Aittola käsittääkseni on hengissä.

Arskav
07.09.2015, 14.13
Alasintielle aukeaa ens vuoden puolella xxl. Kuinkahan paljon tuo lisää kilpailua ouluun. Ainakin näin varaosa ym. Tuotteiden joukossa.

Lähetetty minun GT-I9195 laitteesta Tapatalkilla

IncBuff
07.09.2015, 17.26
Kuinkahan paljon tuo lisää kilpailua ouluun. Ainakin näin varaosa ym. Tuotteiden joukossa.

Yhden toimijan verran.

Kiovan Dynamo
07.09.2015, 18.11
Alasintielle aukeaa ens vuoden puolella xxl. Kuinkahan paljon tuo lisää kilpailua ouluun. Ainakin näin varaosa ym. Tuotteiden joukossa.

Justiinsa sen verran, kuin hankkivat osaamista sinne tiskin taakse. Ilman osaavia myyjiä lisäys on suunnilleen saman verran, kuin löytäisi yhden uuden nettikaupan Saksasta.

Han$a
07.09.2015, 21.46
Aleksanterinkadulla myös joku mysteeriliike missä ei ole koskaan tullut käytyä! Oisko ollu joku pyörä&paja ?? Tiä mitä aarteita löytys :)

a-o
07.09.2015, 21.55
Kärkkäiseltä Starkin suuntaan löytyy av-motor, jossa näkyy olevan polkupyöriä myynnissä.
Ikkunassa oli mun mielestä Orbean mainos, mutta pojalle pyörää etsiessä en koskaan päässyt itse liikkeeseen asti katsomaan.

IncBuff
07.09.2015, 22.23
http://www.myllyojanpyorahuolto.com/

Onhan Myllyojallakin tuollainen.

Arskav
30.09.2015, 14.49
Onko oulussa liikettä mikä huoltaa foxin keuloja?

IncBuff
30.09.2015, 14.52
Onko oulussa liikettä mikä huoltaa foxin keuloja?

Special Bike nyt ainakin.

Arskav
30.09.2015, 14.52
Ok. Kiitos!

Kiovan Dynamo
30.09.2015, 17.50
Huoltaa, vai lähettää huollettavaksi? Joskus käsitin, ettei Oulussa kukaan tee enää itse noita keulahuoltoja?

IncBuff
30.09.2015, 18.06
Jossain Kynsilehdossa on kuulemma joku moottorikelkkaiskari guru ja huoltaa kuulemma myös fillareiden iskareita. Redshock tms. Tietääkö joku tarkemmin?

Spessussa kyllä ainakin perusöljynvaihtohuollot tehdään paikan päällä.

Han$a
30.09.2015, 23.55
Redsvenin Jarno taitaa olla kyseessä.
Special bike tekee ainakin keulahuoltoja.
Erittäin asiallisesti timppa ja muut poijjaat, on hoidellut mitä pienimmätkin ja isommatkin murheet.

lepper
05.10.2015, 20.24
Tilasinpa pariviikkoa sitten saksasta uuden kampisarjan CUBE pyörääni.
Mutta mörppin laki tuli väliin ja sotki tilauksen,elikkä tuli väärät osat.:mad:
Oli perjantai, ja iltapäivä,,,maantielle himo mutta mistäpä oikeat osat tilalle.
Palautus viikko,,,ja uusien osien odotus viikko. alkoi masentaa.
Hokasinpa että Cuben runko autoon ja Oulua kohti ja suoraan tuhatta ja sataa pyöräliike Suvalaan.
Sattuipa itte isäntä heti ovella vastaan ja selitin hänelle ongelmat.
Sanoi vaan että näitä sattuu,,,mutta hetkonen,,,,hän kipaisi yläkertaan ja tuli pyörän kanssa alas.
Sanoi että otetaanpa tästä' sopivat osat ja laitetaan heti ne sinun pyörään niin pääset tunninpäästä maantielle.:eek:
Me siinä vaimoni kanssa hölmistyneenä että ohoss,,täälähän asiat simahtaa.
Hetkessä punaisessa huollonpojat laittoivat sopivat osat pyörääni, ja ei muutakuin kättäpäälle ja kiitosta ja sitten kotiakohti.
Kotiinpäin ajaessamme juttelimme vaimonikanssa että olipas Suvalassa ystävällistä ja nopeaa palvelua.
Kiitokset vielä Suvalaan ja hyvää syksynjatkoa
terv. eero ja päivi.:)

jakkok
05.10.2015, 23.11
Laihiaiselta schwalben sisurit ja vannenauhat maantiepyörään. 37e tinkaamisen jälkeen... JEE!☺

Ei tarvinu odotella. Toki postareineen ois julma sakemanni myyny puoleen hintaan.

Kuutio
07.10.2015, 18.26
Asioin eilen ja tänään ensimmäistä ja toista kertaa Mustosen Pyörässä. Pyörän huoltohinta ja -laatu kohdallaan ja lisäksi molemmilla kerroilla palvelu oli priimaa!

Reiska79
21.10.2015, 17.26
Päivitelläämpä tähän puuhun omat huoltokyselyt, kun on asia varmasti monelle ajankohtainen. Eli omasta kiiturista paukahti pinna poikki ja vannetyölle siinä vähän tilausta. Samoin omalle ja emännän pyörälle kausihuollon tarvetta. Soittelin läpi varteenotettavat paikat ja raportoidaampa tähän tulos:

Spessu (mistä oma pyörä ostettu aikanaan): vannetyöt 19 € + euro per pinna ja perushuollot 79 €/pyörä.

Spessusta vielä mainittava, että sieltä nykyisen menopelin hommasin viitisen vuotta sitten. Asuin tuolloin Turun seudulla ja päätin pyörän tilata kesälomalla Oulussa tekemäni koeajon perusteella, koska liikkeestä jäi muutenkin hyvä maku. Oli hieman pyörän saadessani vaikeuksia vaihteiden kanssa, mutta neuvoivat puhelimessa noviisille hyvien hermojen kera vaihdevaijerien säätämisen. Jäi noista kaupoista jälkihoitoineen niin hyvä fiilis, että päätin siellä asioida pääosin jatkossakin, kun tarvetta tulee. Nyt vuodenvaihteessa Ouluun takaisin muuttanut kierroksen jälkeen ja ensi tarve pyöräasioissa olisi erikoisliikkeelle. Huollossa viikon jono, joka hidaste tällä kertaa.

Laihiainen: vannetyöt 30-60 € ja huollot 150 €/pyörä (pientä rajaa???). Viikon jono.

Urheilu-Ulappa: Huollon (85 €) yhteydessä vannetyöt tulevat kaupan päälle. Huoltoaika tällä hetkellä 2-3 pv.

Mustosen pyörä: Perushuollon hinta 89 € per pyörä ja vannetyöt tulevat kaupan päälle. Myyvä henkilö oli hieman huolestunut, että minkälaiset pinnat pyörässä, koska kaikkia pinnoja ei heillä varastossa. Erikoismaininta todella ystävällisestä puhelinkäyttäytymisestä tänne!

Soittokierroksen ulkopuolelle jäivät tarkoituksella:

Suvala: periaatteesta tuen mielelläni pienempiä ja usein osaavampiakin pajoja.

Jussin pyöräpiste: Duunin puolesta piti siellä vierailla keväällä, jolloin paikassa yksinkertaisen asian selvittäminen kesti noin 30 min, koska myyjällä ei ollut osaamista tai motivaatiota aiheeseen, vaikkei mikään poikanen kyllä ollut. Ruohonleikkurien (kuuluu valikoimaansa) osien tarjonta oli rajallinen ja suunnilleen kaikki lopussa. Lisäksi jo tuolloin pyörähuollosta kysellessäni muistan hinnan olleen kova (ainakin pitkälti toista sataa) ja kun kysyin mikä huollon sisältö, niin vastaus oli "perushommat" ja vaikka pyysin tarkentamaan, niin ei suostunut täsmentämään epäystävällisen oloinen kaveri tiskin takaa.

Lopputulos omalta kohdaltani on, että pyörä tulee heitettyä tällä kertaa varmaan Mustosen pyörään, tai Ulapalle, josko pääsisi vielä tälle syksylle jonkun lenkin tekemään.
Mielelläni porukan kokemuksia lueskelen täältä Oulun liikkeistä ja pitääpä raportoida vielä huollon toimivuus tänne jälkikäteen, kun ne tehty.

Ski
21.10.2015, 20.32
:)
Hyvä raportti !
Mikä jäi hieman ihmetyttään on soittokierroksen ulkopuolelle jäänyt Suvala, koska on iso, ja siksikö ei-osaavampi ? Perustelut ?
Mutta on todellakin hyvä kuulla miten Ulapan tai Mustosen käy, sekä vannetyö (itselläkin ois kehän vaihto edessä) että huolto.

teräsrunko
29.11.2015, 16.05
Näköjään tällainen Enet Bike -huoltamo / verkkokauppa on äskettäin ilmestynyt paikalliseen valikoimaan:

http://www.enetbike.com/ (http://www.enetbike.com/)

Toimipaikka on Teknologiakylässä, ja nähtävästi kaikki palvelut huoltoa myöten ovat "etänä". Kokemuksia ei
ole, näin vain mainoksen Oulu-lehdessä.

rjrm
29.11.2015, 17.19
Työpaikkoja oli syksyllä auli huoltojampoille. Harkitsin jopa hakemista.

teräsrunko
29.11.2015, 17.34
Näkyy vieläkin olevan paikka auki mekaanikolle ja jollekin ATK-tyypille. Pieni sherlokkaus asian tiimoilta:

http://yritys.taloussanomat.fi/y/enet-services/oulu/2718343-3/

Kuparilammintie 21 osoittaa täsmälleen Myllyojan Pyörähuollon tontille...

JL.läski
18.02.2016, 18.10
Tervehdys! Raceface Narrow-Wide T30 hakusessa. https://www.google.fi/imgres?imgurl=http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/06/Race-Face-30t-104-chainring.jpg&imgrefurl=http://www.bikerumor.com/2013/06/04/first-look-race-face-shows-30t-narrow-wide-104-chainring/&h=797&w=1200&tbnid=SGRcNB1kMT05CM:&docid=vGjaViUVSygJAM&ei=ENnFVtHEOsGiPsXDnKAO&tbm=isch&client=tablet-android-samsung&ved=0ahUKEwjRjKzbxoHLAhVBkQ8KHcUhB-QQMwghKAgwCA löytyykohän näitä paikallisista kaupoista?

eagle
18.02.2016, 21.45
Saaristonkadun liikkeestä löytyis vastaavia eli Absoluteblack, käy sieltä nappaamassa/tilaamassa!

Jakke81
18.02.2016, 21.49
Raceface löytyy suvalasta

Blackborow
18.02.2016, 21.52
Racefacea löytyy myös Special Bikestä. Omani ostin sieltä.

JL.läski
18.02.2016, 22.43
Kiitos! Luulis noista löytyvän. :)

teräsrunko
24.02.2016, 00.53
Otin tuollaisen halvan Inbred-rungon iltapuhteiksi, mutta nyt kun kaikki osat oli haalittu kasaan ja pääsin viimein rakentelemaan törmäsin ongelmaan keskiön kanssa. Nähtävästi keskiön kierteissä on maalia ainakin ulkokehillä, en tiedä onko kierteissä muutakin viimeistelemättömyyttä tms. Joka tapauksessa koetin sormivoimin vääntää Hollowtech-kasettia molemmille puolille, mutta jumittaa heti alkuunsa. Keskiöavaimella en edes uskalla vääntää tässä tilanteessa. Isot pojat ulkomaan foorumeilla kertovat, että pitäsi "face and chase", eli tasata keskiön ulkopinnat ja putsata (?) kierteet. Mihinkähän liikkeeseen tämän kanssa kannattaisi suunnata? Vai onko nuo välineet joka pyöräpajan hallussa?

TERU
24.02.2016, 07.08
Noin kun itsekasuksesta kyse, yritä vielä selvitä omin keinoin. Kapulan päälle hienoa hiekkapaperia, pyörittävällä liikkeellä muhvin päät puhtaisi maalista ja lakasta, tarkista huolellisesti kierteen alku, ota piikillä mahdollinen maali kierteen alusta, puhdista kierre vielä rätillä, kokeile josko laakerikupit nyt lähtisi kierteilleen. Kaikki tuo riittävällä varovaisuudella ja jos ei vieläkään mene niin kuin pitäisi, kokeile Suvalaa.

TERU
24.02.2016, 07.13
Special Bike Saaristonkadulla vois olla jopa varmempi paikka mistä työkalu löytyy...

teräsrunko
24.02.2016, 10.12
Kiitos vinkeistä! Kokeilin jo aikaisemmin skrapata noita kierteitä sellaisella kapealla teräsharjalla kierteiden suuntaisesti, ja poistin myös ulkopinnalta maalia mattoveitsen avulla. Jälki ei tosin tainnut olla kummoista. Kovin mittavia operaatioita ei viitsisi tuonne herkkään paikkaan aloittaa, mutta ehkä vielä koetan itse. Pitänee sitten varmaan suoraan liikkeistä kysellä missä nämä operaatiot onnistuvat; Ulappa tässä olisi lähinnä, mutta ei ole oikein käsitystä siitä kuinka epätavanomainen huolto-operaatio tämä on.

a-o
24.02.2016, 14.04
Kiitos vinkeistä! Kokeilin jo aikaisemmin skrapata noita kierteitä sellaisella kapealla teräsharjalla kierteiden suuntaisesti, ja poistin myös ulkopinnalta maalia mattoveitsen avulla. Jälki ei tosin tainnut olla kummoista. Kovin mittavia operaatioita ei viitsisi tuonne herkkään paikkaan aloittaa, mutta ehkä vielä koetan itse. Pitänee sitten varmaan suoraan liikkeistä kysellä missä nämä operaatiot onnistuvat; Ulappa tässä olisi lähinnä, mutta ei ole oikein käsitystä siitä kuinka epätavanomainen huolto-operaatio tämä on.

Itse käytin yhden On-Onen rungon Specialbikessä rotsauksessa ja se ainakin onnistui hyvin. Luulisi, että jokaisella pyöräkorjaamolla on tarvittavat työkalut ja itse kyllä suosittelen avaamaan kierteen oikeilla työkaluilla ennemin kuin tuhoaa ne loputkin kierteet.

teräsrunko
24.02.2016, 14.13
Ok, hyvä tietää varma paikka. Laitoin jo kyselyn Ulapalle, kun sinne saatan jopa kaiken muun ohella ehtiä. Spessu on niin kaukana että pitää laittaa asiamies asialle...

Mika K
24.02.2016, 15.20
Juu Suvalassa on vermeet kans eli siellä on yks mun runko rotsattu, mitä en itse saanut skulaamaan.

teräsrunko
29.02.2016, 18.55
Kaikki kunnossa, Special Bike hoiti homman hienosti ja edullisesti! Kierteiden avaamisen lisäksi tuli ne keskiön ulkopinnat tasattua, ja nyt kasetti uppoaa keskiöön kuin veitsi voihin.

TERU
29.02.2016, 19.57
"kasetti uppoaa keskiöön kuin veitsi voihin."/ teräsrunko

Simsalabim, tuossa on ne taikasanat joilla keskiön pitkä ikä taataan.

petri_t
04.03.2016, 13.29
Täytyy myös kehua Mustosen Pyörää. Sain pihalla ihan ilmaiseksi neuvoja vaihteiden säätämiseen. Toisella kerralla kävin Trekin ohjainlaakeria kyselemässä, osia tähän ei löytynyt, mutta palvelu taas kerran todella ystävällistä. Harmi vaan, etteivät ainakaan myyntipuolella suuntaudu sporttisempiin pyöriin.

Han$a
04.03.2016, 13.59
Pyörä-suvalalle isot pojot takuuhommasta, koskien trek farley 9.6 avidin jarruja. Ei olisi edes tarvinnut ottaa asiaa hoitaakseen, koska pyörä ostettu torniosta pyöräosa keinäseltä.
Keinänen reagoi pyörän takuuseen sillä tavalla että kun huollatin jarrut suvalassa niin suvalan vastuu. No anyway laitoin keinäselle s-postia kyseisestä asiasta että he ovat pyörän myyneet ja heillä viime kädessä ottaa vastuu asiasta, eivät reagoineet mitenkään enään asiaan. Siihen loppui oma asiakkuuteni kyseisen liikeen kans, viimeisen 4 vuoden aikana 3 pakkauutta kelkkaa ja nyt tuo läski ostettuna, näin he hoitavat asiakaspalveluaan.
Totta se tahtoo olla että kun ei olla heimoveljiä niin voidaan asiakkaatkin valita sitä mukaa.

eagle
04.03.2016, 16.44
Täytyy myös kehua Mustosen Pyörää. Sain pihalla ihan ilmaiseksi neuvoja vaihteiden säätämiseen. Toisella kerralla kävin Trekin ohjainlaakeria kyselemässä, osia tähän ei löytynyt, mutta palvelu taas kerran todella ystävällistä. Harmi vaan, etteivät ainakaan myyntipuolella suuntaudu sporttisempiin pyöriin.

Kait sulle suvalassa sanottiin että tuo laakeri on harvinainen koko? Itse kerran kun kävin 30.9mm jäykkää tolppaa kysymässä niin oli kuulemma harvinainen koko ja myytiin eioota.

petri_t
08.03.2016, 11.47
Joo, Trekillä ilmeisesti omat ohjauslaakerinsa. Paraikaa pyörä Suvalalla, saa nähdä saanko tänään takaisin. Sielläkään ei ollut varmuutta, löytyykö suljettua mallia olevaa laakeria tuohon, tai sopivaa laakeria ylipäätään. Kunhan nyt jotain löytyisi. Suvala on minulle se viimeisin paikka viedä pyörä, ei ole kovin hyvää kokemusta paikasta. Kaikkein kallein tuntuu olevan, ja samaa kuullut muiltakin.

Jussin pyörältä se alempi laakeri löytyi, tai no, ainakin oli silmämääräisesti samanlainen kuin vanha. Mutta ei tullut kuntoon vielä sillä.

TERU
08.03.2016, 15.50
Kempeleen Kyläkauppa nimestään huolimatta uskomaton paikka. Oikeastaan ei ongelmaa pyöräalalta, joka ei ratkeaisi, ellei heillä, niin osaavat ja haluavat neuvoa. Kokeile seuraavaksi, jos Suvala nostaa kätensä pystyyn.

Mika K
08.03.2016, 16.49
Se on tuo useiden erilaisten standardien viidakko nykyään hankala paikka liikkeelle kuin liikkeelle. Aivan kaikkien laakerimallien jne varastossa pitäminen saattaa olla aika hankalaa ja ne harvinaisemmat koot on tilaustavaraa. Suosittelen kaikille hommaamaan itselle varastoon tälläiset osat, jos aikomus on pitää fillari kauemmin itsellä ajossa. Toki satulatolpat jne on asia erikseen :)

eagle
08.03.2016, 18.04
^ Laakerit on toki sellainen asia, mistä ei kaikkia mahdollisia kokoja voi löytyä hyllystä. Mutta jos itse menisin esim. johonkin uudehkoon Trekkiin paikalliselta jälleenmyyjältä jotain yleistä ohjainlaakeria ostamaan niin odotukset on että sitä on hyllyssä/tulossa parin päivän sisään mikäli on päässyt loppumaan.

teräsrunko
08.03.2016, 19.51
Näkyy vieläkin olevan paikka auki mekaanikolle ja jollekin ATK-tyypille. Pieni sherlokkaus asian tiimoilta:

http://yritys.taloussanomat.fi/y/enet-services/oulu/2718343-3/

Kuparilammintie 21 osoittaa täsmälleen Myllyojan Pyörähuollon tontille...

Ei ole näköjään enää nettisivut toiminnassa. Ehtikö kukaan kokeilemaan Enetin palveluja?

Petteri Ellilä
08.03.2016, 23.09
^^Suvalasta sai kyllä tilattua sangen erikoisen kokoisen ohjainleekerin Sparkkiin. En tiedä mistä se tilattiin, mutta nopeasti tuli. Samoin Fox saatiin siihen toiseen Sparkkiin aika sopuisasti; äs-postit sai vastauksensa nopeasti ja puhelimeen saatiin asiantuntevaa henkilöä tarpeen mukaan. En valita. Tai no; se Espressokone vielä sieltä tiskin takaa puuttuu.

Legendaarinen Laihiainen taas rihtasi 29" takakiekon kuntoon lähes omakustanne hintaan.

Mä varmaan teen jotain väärin, kun saan pääsääntöisesti hyvää palvelua. Pitäis varmaan illistellä ja irvistellä tiskillä, esittää epäileviä mielipiteitä eikä varsinkaan kuunnella kauppiaan käsityksiä. Tingata viimeiseen tappiin ja tilata sitten ulko mailta.

petri_t
09.03.2016, 10.46
Sai Suvala ohjainlaakeriston päivässä kuntoon, ja kuulalaakerisetti löytyi hyllystä. Vaihteisto-ongelmakin hoitui siinä sivussa ketterästi.
TERU: Kiitos vinkistä. Suvala tosiaan hoiti homman siististi tässä.. olen vain ihmisiä, joille nämä Pörhö/Wetteri/Veho ja pyörä-asioissa Suvala nostaa kertakaikkiaan karvat pystyyn. Nämä eivät ole nuukaa tai köyhää varten.

eagle
09.03.2016, 12.07
^^ Harmittaa vaan kun aloittelevalle pyöräilijälle sanottiin tuolla että 30.9 on harvinainen tolpan koko. Noh, pitihän siihen selitys löytää miksi sitä ei hyllyssä ole...

J-P Ellilä
12.04.2016, 20.36
Kävin tutkailemassa syklorossitarjontaa niin 2/5 liikkeessä tarjottiin selvästi liian isoa runkoa (joita nyt sattui olemaan hyllyssä) eikä oikeen kiinnostusta ollut oikean koon hommaamiseenkaan. Jos asioista vielä tietämättömämpi kuin minä menee kaupoille niin siinähän tulee kyllä helposti höpläytetyksi. Suvalassa koko katottiin heti aluksi, eikä tyrkytetty mitä sattuu.

Mettis
04.05.2016, 23.55
Käytin pyörääni vähän isommassa huollossa Special Bikessa ja palvelu ja työnlaatu erinomaista. Pyörä valmistui myös nopeasti ja lasku tuntui kohtuulliselta. Suosittelen!

teräsrunko
20.07.2016, 16.08
Onko kellään havaintoja lasten peräpyöristä oululaisten liikkeitten valikoimissa?

rjrm
20.07.2016, 17.09
Suvalassa on ollut

kamp
20.07.2016, 21.59
XXL:ssä Meridan yhtä mallia

nopsako
02.08.2016, 19.25
Special bikeen iso kiitos hyvästä asiakaspalvelusta. Eka kerta elämässä ku tuli fiilis, että kiitokseksi ois voinu ostaa 4700€ spessun enduron vaan palvelun takia. Rahaa ei ole, mut tunne oli vahva [emoji23]

Blackborow
11.09.2016, 22.57
Mikä se on tänä päivänä iskarihuollon tilanne Oulussa? Ei ole eli pitää lähettää etelän velhoille?

Han$a
12.09.2016, 00.11
Kyä kai se special Bike tekee ainaki keulahuoltoja. soitappa ja kysäse.

pauks
25.09.2016, 10.07
Mistähän löytyisi Oulun seudulta maxxiksen Ardentin renkaita?

Blackborow
25.09.2016, 11.58
Tarkelleen ottaen en Ardentista tiedä, mutta Suvalassa on Maxxiksen kumeja näkynyt.

Köfte
25.11.2016, 23.22
Suvalalta kyselin pojan Konan Paddyyn laakerinvaihtoa ei-sesonkina.
"Vaikeaa, ei saa laakereita, osta kiekot." SpessuBike sai taas asiakkaan.
Jännä kun edustuksessa olevan merkin tuotoksiin "ei saa osia"?
S-kaupassa nyrhii merkki, mutta heiltä saa palvelua.

Kuupo
27.12.2016, 20.46
Pyörä-Suvalalle kiitokset ja isot peukut!

Hieman yli kaksivuotiaasta läskipyörästä porsi takanapa. Valmistajan mukaan ei mennyt takuuseen, koska kahden vuoden takaraja oli ylitetty. Lähettivät kuitenkin uuden navan liikeeseen veloituksetta. Toimitusajasta ei ole tietoa, koska Suvalan jannut vaihtoivat hyllyssä olleen navan kiekkoon ja hintaa koko komeudelle tuli puolauksen verran eli 50€. Yhteydenpito oli ensiluokkaista ja pyörä oli telakalla alle kaksi viikkoa, johon sisältyi kaksi viikonloppua ja joulun pyhä(t).

PohjoinenIndurain
18.07.2019, 16.15
Special bikestä omat kokemukset vaihtelee neutraalista negatiiviseen. Isompia runkokokoja ei tunnu olevan, ehkä voi tilata, ehkä ei. Sellainen tuntu jäi että olisi heti pitänyt lyödä tonneja pöytään että olisi saanut sitä ns. normaalia pyöräkauppapalvelua. Viimeksi tarjosivat yhtä pyörämallia hintaan x, sama malli löytyy heti suomalaisesta nettikaupasta yli satasen halvemmalla, että joo.

Jussin pyöräpisteestä kaksi pyörää ostanut ja vaikka kyse oli ihan peruspyöristä niin jäi ihan ok mieli. Nyt kys. puljulla taitaa olla eri omistajataho, en tiedä onko meno muuttunut.

TERU
18.07.2019, 17.24
Kempeleläinen Kempeleen Kyläkauppa Oy on nykyisellään vankka pyöräliike, palvelee hyvin, myy hyviä merkkejä, on tarvikkeita, ammattitaitoinen huolto eikä myy vääränkokoista pyörää.

Heiltä olen ostanut krossarin, maantiepyörän, vaimolle peruspyörän ja nyt vähän käytetyn maastopyörä, en kehu turhaan!

SBIAN
18.07.2019, 23.33
Pyörä-Suvalalle kiitokset ja isot peukut!

Hieman yli kaksivuotiaasta läskipyörästä porsi takanapa. Valmistajan mukaan ei mennyt takuuseen, koska kahden vuoden takaraja oli ylitetty. Lähettivät kuitenkin uuden navan liikeeseen veloituksetta. Toimitusajasta ei ole tietoa, koska Suvalan jannut vaihtoivat hyllyssä olleen navan kiekkoon ja hintaa koko komeudelle tuli puolauksen verran eli 50€. Yhteydenpito oli ensiluokkaista ja pyörä oli telakalla alle kaksi viikkoa, johon sisältyi kaksi viikonloppua ja joulun pyhä(t).

Noin se homma pelaa kun on inhimilliset ihmiset asialla jotka kykenevät asennoitumaan asiakkaan asemmaan ja ymmärtävät millainen vaikutus tällaisella toiminnalla on firman menestykseen myös jatkossa.

PohjoinenIndurain
30.05.2020, 19.11
Nosto tälle kun kiinnostaisi tietää missä Oulun seudulla pääsisi kokeilemaan ja ostamaan esim. Konaa, Canyonia, yms. ns. harvinaisempia merkkejä joita ei ole tullut vastaan ainakaan Jussin pyöräpisteessä tms. paikassa missä olen käynyt. Feltiä on tarjolla parissakin paikassa mutta miten muut merkit?

Jani_P
30.05.2020, 20.03
Nosto tälle kun kiinnostaisi tietää missä Oulun seudulla pääsisi kokeilemaan ja ostamaan esim. Konaa, Canyonia, yms. ns. harvinaisempia merkkejä joita ei ole tullut vastaan ainakaan Jussin pyöräpisteessä tms. paikassa missä olen käynyt. Feltiä on tarjolla parissakin paikassa mutta miten muut merkit?

Canyonia et ainakaan Oulun liikkeistä löydä mistään koska tulee valmistajalta Saksasta suoraan. Ehkä Turussa voi olla jotain ajossa tai sitten ei. Konaa on Special Bikellä.

nopsako
30.05.2020, 20.05
Orbea, Felt ja Rock Machine kempsun kyläkaupasta.

ahmatti
30.05.2020, 23.02
Mustosen Pyörässä on Whyteä tarjolla.

palikka
31.05.2020, 00.29
Laihiainen väittää myyvänsä https://coco-mat.bike/our-bikes/
Ainakin vähän erilaista luvassa :D

F. Kotlerburg
01.07.2020, 09.37
Mistä Oulun seudun kaupasta Shimanon tossuja? Suvalaa ei lasketa.

TERU
01.07.2020, 11.45
Tohveleita, tosin keskinkertaisella valikoimalla, on noissa Pirkkakaupoissa Budget ja Inter. Ihan viimeaikaiset käynnit jäänyt vähiin.
Nettitilaus maailmalta numeroa isompana?

lapanen007
01.07.2020, 13.00
^^ Kokemus eiliseltä on, että budgetin voi jättää välistä. XXL:ssä muutama maantiekenkä hyllyssä. Joutsensillan intersportissa shimanoja muutamia, mutta koot taisi kaikki olla 43 alaspäin ja naisten malleja suurin osa. Valkean intersportissa jäi käymättä. Netistä pitää alkaa tilaamaan.

Petri Väisänen
01.07.2020, 22.07
Nosto tälle kun kiinnostaisi tietää missä Oulun seudulla pääsisi kokeilemaan ja ostamaan esim. Konaa, Canyonia, yms. ns. harvinaisempia merkkejä joita ei ole tullut vastaan ainakaan Jussin pyöräpisteessä tms. paikassa missä olen käynyt. Feltiä on tarjolla parissakin paikassa mutta miten muut merkit?Canyon pääsee ehkä helpoiten kokeilemaan kun kyselee MTB Oulu FB ryhmässä löytyykö haluttua mallia ja kokoa joltain.

Lähetetty minun Redmi Note 8 Pro laitteesta Tapatalkilla

F. Kotlerburg
01.07.2020, 22.11
XXL:stä löytyi Shimanon XC5 tossut kokeiluun. Meni niin kuin arvelin, että pitää olla Wide-lesti. Ja muutenkin kiikarissa oli XC701-malli. Nyt uskaltanee tilata netistä.

skiman
03.07.2020, 16.12
Paria varasosaa yrittänyt nyt hankkia Oulun pyöräliikkeistä. XT kampisettiä ja satulatolpan kiristintä 29.8mm. Kumpaakaan ei löydy ainakaan Trek myymälästä ja asiakaspalvelukin voisi parempaa. Asiakkaan ongelmaa ei edes yritetä ratkaista vaan on kiire palvelemaan seuraavaa. Toki peiliin voi katsoa sen verran, että en ole vaatimalla vaatinut palvelua vaan kysynyt, että löytyykö tämmöistä. Ei ole löytynyt ja en yhtään ihmettele tämän viikon kokemuksen pohjalta, että ihmiset asioi mielummin Saksalaisissa verkkokaupoissa..

palikka
22.08.2020, 20.30
Myykö mikään pyöräliike Oulussa Garminin pyöräilytietokoneita ja niiden varusteita? Erityisesti suojakuori 530-malliin hakusessa, enkä ole sitä halvin hintaa tässä tapauksessa metsästämässä vaikkakin 20€ päälle moisesta on helppo todeta että pitäkää tunkkinne.

F. Kotlerburg
22.08.2020, 23.32
Special Bikessä on ainaki joskus näkynyt Garmineita.

hitlike
25.08.2020, 13.46
Myykö mikään pyöräliike Oulussa Garminin pyöräilytietokoneita ja niiden varusteita? Erityisesti suojakuori 530-malliin hakusessa, enkä ole sitä halvin hintaa tässä tapauksessa metsästämässä vaikkakin 20€ päälle moisesta on helppo todeta että pitäkää tunkkinne.

XXL:stä hain itse Edge 830:n mutta ei tullut tsekattua varusteita. Kannattaa soittaa ja kysäistä?

JohannesP
25.08.2020, 15.38
Silikonia tärkeempänä pitäisin näytön panssarilasia. Siitä huolimatta vaikka ei ole kosketusnäyttö niin tekee mieli pyyhkiä kurat pois kesken ajon. Ebaystä saa suoraan Kiinasta. Silikonia en ole ikinä kaivannut.

skiman
21.09.2020, 11.37
Mistähän Oulusta löytyisi laakerit fulcrum 5 vanteisiin. Tarve siis 6001 2rs laakerille.

F. Kotlerburg
21.09.2020, 11.52
https://nomogroup.fi/

Tuolta.

sollikainen
21.05.2021, 15.17
Kävipä alkuviikosta niin että SRAM takavaihtaja otti osumaa ja sanoi työsopimuksen irti. Soittelin kaikki Oulun alueen liikkeet läpi, ja kyselin vastaavaa mallia, eikä sitä löytynyt mistään. Ajattelin että kokeillaan sitten löytyskö Shimanoa jotta saa pyörän nopeasti ajoon, kun itsellä oli käsitys että virvelituotteet toimii myös SRAM pakan kanssa. Lampsin hattu kourassa keskustan liepeillä olevaan suurehkoon alan erikoismyymälään, josta vastaus oli tyly --> ei ole mahdollista vaihtaa merkkiä ristiin. Tarjottiin toki kalliimpaa SRAM vaihtajaa, jonka olisi saanut joskus heinäkuussa.

Onneksi Oulun seudulla on vielä ammattitaitoisia pyöräliikkeitä, kuten esimerkiksi Kempeleenkyläkauppa jossa homma hoitui hienosti, ja nopeasti sekä vielä kustannustehokkaasti. Ja hyvin vaihtuu vaihteet virveli ja SRAM yhdistelmällä!

PohjoinenIndurain
02.06.2021, 21.41
Mustosen Pyörässä on Whyteä tarjolla.

Tällä hetkellä ei taida olla kun kaikki on myyty, tiedä sitten koska tulee lisää tilalle.

Numperi
11.03.2022, 23.13
Olisi paljon perustarviketta ostettavana, kypärästä polkimiin ja kengistä ajovaatteisiin. Mikä olisi paras Oulun seudun kauppa kyseisille ostoksille?

Föhn
12.03.2022, 10.47
XXL, Suvala, Special Bike jne. Kaikista löytyy jotain perustarviketta. Jos on tarkoitus ostaa yhdestä liikkeestä kaikki niin sitä ei voi taata että joka kaupasta löytyisi mieleiset.

nure
12.03.2022, 14.43
Joskus ko. kylässä vieraillessa Suvalalla kävin, ihan ok liike.

lapanen007
12.03.2022, 14.45
Pyörämaailmassa näytti myös olevan hyvin tavaraa hyllyssä.

F. Kotlerburg
26.11.2022, 13.52
Kävin tänään yhdessä isossa. Ei taas yllättänyt. Siellä huoltomiehet ja myyjät naureskelivat porukalla jollekin asiakkaalle, joka on niin lihava ja sillä on taas yllättäen takakiekko paskana. Seuraavaksi keskustelu siirtyi jonkun parisuhdeasioihin, kuinka sekään ei löydä kumppania. Koko keskustelu oli kaikkien myymälässä olleiden täysin kuunneltavissa. Tosi asiallinen meininki...not. No ei tartte käydä tuolla enää missään tilanteessa.