Näytä tavallinen näkymä : Tee-se-itse kärry suunnitteilla
Frank Black
04.04.2013, 20.40
On alkanut päässä muhimaan ajatus yksipyöräisestä kärrystä ja lähinnä itse tehtynä. Lähtökohtana ei niinkään ole tarve vaan halu värkkäilyyn. Vaikka tavoitteena oiskin tehdä sellainen, että sitä kehtaa käyttää eikä tarvi piilossa pitää autotallin takana, mahdollisimman halvalla kuitenkin pitäisi onnistua. Puutarhakeinun sain luvan laittaa palasiksi, joten siitä saa runkomateriaalin ja rengas/takahaarukka lastenpyörästä (tai aikuisten) jos jostain sellaisen löydän ja mielellään ilmaiseksi. Jos teen jousitetun version, minulla on käytöstä poistettu suht jämäkkä toimistotuoli, josta voisi ottaa kaasujousen. Ehkä siinä voisi hyödyntää myös pyörän keskiötä takahaarukan "saranana". Mutta jousitus ei ole mikään välttämättömyys, ajatus vain kutittelee. Kiinnitys tulisi satulatolppaan pikakiinnityksellä.
Ja sitten itse kysymys: Olisiko kellään ideaa kiinnityksestä ja nivelen toteutuksesta? Joissain tarakoissa näyttää olevan hamuitsemanikaltainen pikakiinnitys (http://fi.rosebikes.eu/tuote/xtreme-spr-iv/aid:340384), mutta en viitsisi ostaa uutta tarakkaa sen takia. Niveleksi ajattelin aluksi auton ohjausakselin niveltä, eli se akseli, joka menee ratilta hammastangolle. Mutta siinä saattaa tulla ongelmia liikealueen kanssa varsinkin jos eksyy kärryn kanssa maastoon. Jokin työkoneen nivelakselin nivel voisi toimia paremmin, jos löytyisi kyllin pieni tuohon tarpeeseen.
Laitan mahdollisesti kuvia jos ja kun mahdollisesti jaksan alkaa toteuttamaan ideaa käytäntöön asti. Itse kun tekee niin saa sellaisen, kun siitä sattuu tulemaan :)
Kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta :). Itsekin olen ajatellu joskus tekeväni kärryn, kun minusta erillinen kärry kulkee tasaisemmin, kuin jos kaikki kamat on pakattu pyörän/-ilijän selkään.
Minä käyttäisin nivelenä hylsysarjan niveltä; niitä löytyy myös 3/4" tai jopa 1" koossa, jos 1/2" nivel epäilyttää. 3/4" nivel kestää jo uskomattoman suuren kuorman, ainakin jos käyttää jotain muuta kuin halvinta kiinaniveltä. Lisäksi hylsysarjaniveliä löytyy helposti varaosana, jos sattuu hajoamaan.
Frank Black
05.04.2013, 10.31
Kiitos. Juurikin tämän takia tämän tänne laitoin, koska useammalta ihmiseltä saa huomattavasti nopeammin ideoita, vaikka kuinka itse yrittää pitää silmät ja mielen avoimina.
Juha Jokila
05.04.2013, 12.07
traktorin voiman ulosottoakselista saa hyvän nivelen, joka kestää vähän pitemmälläkin reissulla.
Parilla kettinginlenkillä saa toteutettua nivelen, joka kääntyy joka suuntaan. Kettinginlenkit kun laittaa sopivalla tavalla kiinni, niin sieltä poistuu se silmukan väljyys. Tämmöistä olen itse pohtinut omaan "ikuisuussuunnitteluperäkärryyn"
Halloo halloo
05.04.2013, 14.03
Miksi kärryyn jousitus? Eikö se tuo vaaratekijän, kärry pomppii omia aikojaan ja vie kuljettajaa, eikä toisinpäin?
Mielenkiintonen projekti, joka on itselläkn ollut mielessä. Mulla olisi ideana siis tehdä kärry, joka kulkisi maastossa mukavasti perässä, joten maavaraa pitää olla. Pojan kanssa on ajeltu Adamsin trail a bike peräpyörällä ja se on osoittanut, että kärry kulkee mukavasti myös metsäpoluilla. Tuon kiinnitys painoon nähden aika fiksu. Fillarin pään paloja saa ostaa erikseenkin vaikka täältä (http://www.bikekidshop.com/adams-trail-a-bike-parts-c-644.html) . Nuo hylsysarja nivelet kuulostaa loistavalta idealta. Täytyykin mittailla / kokeilla sattuisko joku koko sopimaan tuohon kiinnikkeeseen suoraan. Olis kyllä miltei liian hyvä tuuri, jos sopisi. Vaikein paikka olisi hoidossa ja loppuvirittely olisi todennäköisesti aika helppoa. Kertokaahan lisää ideoita. Jos tuo ei sovi, niin sitten pitänee tilata varaosia, vaikka aika törkyhintaisia ovatkin. Tai sitten pitää tehdä kaikki itse. Tuolta sivulta voi koittaa apinoida mallia kokonaisuudesta ja tehdä itse hylsysarjan osia hyödyntäen.
kiinnike siis tämännäköinen:
http://www.bikekidshop.com/cart/images/adams-trail-a-bike-block-sleeve-hitch-stock.jpg
Kärryn runko komposiittirakenteinen, ei liian jäykkä mutta "elää" tarpeen mukaan. Ei putkirakenteinen mikään ainoa vaihto-ehto ole...
Frank Black
05.04.2013, 22.07
Vaneri taitaa olla ainoa komposiitti mikä mun käsissä vois rakentua kärryksi, mutta ei siitäkään mitään varmuutta ole. Kärryn rakentaminen (tai ajatus siitä) ei ole lähtenyt tarpeesta, vaan mielenkiinnosta ja rakentelun halusta, joten kovin suuria määriä rahaa tai vaivaa en ajatellut projektille uhrata, eikä kiirettäkään ole tarkoitus pitää. Jousituskin vain sen takia, että kiinnostaa yrittää sitä toteuttaa ja vaimennin on olemassa. Eri asia sitten miten helposti toimistotuolin vaimentimen sais istutettua mutta tarkoitus on 3D-mallin avulla testailla ensin.
Tuollainen Oxtail on mielenkiintoinen ratkaisu. Yksinkertainen, kokoontaitettava ja pienellä joustolla (http://www.oxtailbicycletrailers.com/trailer.html) Kiinnitys vain on aika kökkö.
Siis maailman yksinkertaisin laminaattirakenne tehdä tuon kaltainen kaari, kevyt ja notkea...
Tuota peräpyörää katsellessa törmäsin tällaiseen viritykseen:
http://www.bikeshophub.com/bobs-adams-trail-a-bike-re-purpose-tidy-cat-panniers/
Tuolla on paljon muitakin.
Menin yleiselle puolelle perustamaan oman triidin vaikka tällainen oli vastikään aloitettu... noh, jatketaan täällä. Tänään aloitin traileriprojektin jolla saan kuskata omat ja avokin jousilaukut ulkotreeneihin kesällä. Budjettina tähän asti tasan 0e ja tähän on nyt tultu. Mietinnässä on vaihtaa takapyörä pienempään, joten rungon pituus on vielä vähän hakusessa.
http://album.sekavaa.net/traileri2.jpg
Putket näyttävät heppoisilta ja sitä ne kieltämättä osin ovatkin, tulen vahvistamaan niitä lähiaikoina. Kärry tuli mukavasti perässä ja kääntösäde oli, huolimatta siitä miltä se näyttää, melko pieni.
Frank Black
10.04.2013, 14.00
Tuo on yksinkertaisuudessaan pätevän näköinen, varsinkin jos se ajaa asiansa. Itse olen myös pyöritellyt ajatusta, että istuttaisin turvaistuimen kärryyn jälkikasvun kuljettamista silmällä pitäen. Toivottavasti eivät suunnitelmat ja vaatimukset kohoa liian korkeiksi, ennen kuin on edes aloittanut käytännön toteutusta :) Jousitus saattaa jäädä tekemättä, tai sitten se saattaa olla mallia kumityyny Oxtailin tapaan.
hannupulkkinen
10.04.2013, 15.56
Nivelen voi rakentaa myös vahvistetusta kumiletkusta(paineen sietävä letku). Letkun pää vain aisaan ja toinen pää t-kappaleen ja nippareiden avulla satulatolppaan. Tällaisella systeemillä olen tehnyt vaellusahkion aisojen kiinnityksen vetovyöhön ja ahkioon. Jos pelkää, että nipparit eivät kestä niin letkunkiristimillä. Lyhyt pätkä kumiputkea niin kärry seuraa vakaasti ja nivel toimii kaikkiin suuntiin ja mahdollistaa vielä pitkittäisen kiertymisenkin kun pyörä on tasaisella ja kärry kaltevalla pinnalla tai päinvastoin.
Juha Jokila
10.04.2013, 16.13
Letkunivel ei käy jos on yksipyöräinen kärry. Nivel ei saa kiertyä yhtään tai kärry kulkee kallellaan tai jopa kaatuu kokonaan. Rinnakkaispyöräisessä kärryssä letku varmasti toimii. Helkama Kontissa oli sellainen surffilaudan maston kuminivelen ideaa noudattanut hieno ja hyvä kuminen kokonaisuus. Ei nylpyttänyt yhtään mihinkään suuntaan. Ahkiossa on mullakin aisat kiinni kudosletkulla, kuten Hannulla. Toimii.
arctic biker
10.04.2013, 17.50
Juha on tietysti oikeessa mitä tulee yksipyöräiseen kärryyn. Mutta ahkion veto-aisojen kiinnityssysteemeistä olen kovasti kokemusperäistä erimieltä. Ahkiossa se mikä mikä toimii pehmeällä metsäsuksikelillä ja mikä taasen on hyvä kantohankiolosuhteissa niin ne on kaksi täysin eri asiaa.
Vahvistin vähän aisaputkea, rakensin rungon ja pulttasin laatikon rungon päälle. Vielä jousilaukuille koukut ja sidontalenkit niin itse runko on valmis.
Sitten itse asiaan, eli niveleen. Rakensin nivelen kahdesta U-muotoisesta kiinnikkeestä jotka hitsasin 90 asteen kulmaan toisiinsa nähden, nämä kiinnittyvät sekä aisassa että satulatolpassa oleviin vastakappaleisiinsa pulteilla. Ongelmaksi muodostui se että pulttien tulee olla todella kireällä, muuten kärry kallistelee. Toisaalta jos pultit ovat liian kireällä nivelen toiminta on jähmeää. Pari prikkaa ja runsaasti vaseliinia niiden väliin saattaisi helpottaa. Iso 26" pyöräkään tuskin helpottaa asiaa, pitää hakea biltemasta 20" BMX-kiekko ja kokeilla sillä. Mitä netistä luin, niin sen pitäisi vakauttaa kärryä huomattavasti.
Niin se kuva.
http://album.sekavaa.net/traileri3.jpg
Juha Jokila
10.04.2013, 18.42
Iso 26" pyöräkään tuskin helpottaa asiaa, pitää hakea biltemasta 20" BMX-kiekko ja kokeilla sillä. Mitä netistä luin, niin sen pitäisi vakauttaa kärryä huomattavasti.
Voisiko aisaa taivuttaa niin, että kuorma laskee alemmas ja ehkä aisa voisi olla lyhyempikin?
Voisiko aisaa taivuttaa niin, että kuorma laskee alemmas ja ehkä aisa voisi olla lyhyempikin?
Aisaa onkin tosiaan tarkoitus lyhentää, kunhan saan pienemmän pyörän hankittua. Alempana oleva painopiste aiheuttanee jonkun verran vähemmän huojumista. Saattaa olla että jossain vaiheessa hylkään tämän kärryn prototyyppinä ja kasaan uuden vähän jykevämmästä putkesta, mutta testaillaan nyt rauhassa tätä ensin ja opitaan siitä kaikki mitä tehdä toisin myöhemmin.
arctic biker
10.04.2013, 20.26
Mulla on muutaman vuoden ollut käytössä Bilteman lastenkärry josta värkkäsin tavaran kuljetukseen passelin version. Siinä on tuo jousto, varsinainen nypyttäjä. ei puhettakaan että sillä reissuun lähtisin.
Mulla on muutaman vuoden ollut käytössä Bilteman lastenkärry josta värkkäsin tavaran kuljetukseen passelin version. Siinä on tuo jousto, varsinainen nypyttäjä. ei puhettakaan että sillä reissuun lähtisin.
Onko sulla ollut tarpeeksi aisapainoa?
No niin, nyt kävi niin että hetken seikkailtuani internetin ihmeellisessä maailmassa päädyin siihen että ei kannata sijoittaa 30e pienempään vanteeseen, kymppiä kumeihin ja muuta rahaa pikkusälään kun 80e hintaan saa kärryn toimitettuna kotiovelle. Tällainen lähti tilaukseen, suomalainen pulju mutta toimitukset tulevat saksasta.
Muutoksia tuohon toki joutuu tekemään. Runkoon pitää laittaa takapyörän molemmin puolin koukut johon saa kiinnittää jousilaukut.
http://preeco.fi/496-thickbox_default/polkupyoran-perakarry.jpg
villesama
14.07.2013, 22.25
Mistä noin edullisesti löytyi?
No niin, nyt kävi niin että hetken seikkailtuani internetin ihmeellisessä maailmassa päädyin siihen että ei kannata sijoittaa 30e pienempään vanteeseen, kymppiä kumeihin ja muuta rahaa pikkusälään kun 80e hintaan saa kärryn toimitettuna kotiovelle.
Muutoksia tuohon toki joutuu tekemään. Runkoon pitää laittaa takapyörän molemmin puolin koukut johon saa kiinnittää jousilaukut.
Onnea valitsemallasi tiellä...:p
Ensimmäiseksi joudut heittämään kaikki mukana tulleet pultit mäkeen ja korvaamaan ne kestävämmillä. Lisäksi joudun luultavasti muokkaamaan kiinnityspaikkoja kun ne eivät sovi mukana tulleisiin kiinnikkeisiin. Lisäksi pikalinkun kiinnikkeet eivät välttämättä mahdu akselin reiästä läpi. Hitsaukset myös repeävät ennemmin tai myöhemmin joten niitäkin joutuu vahvistamaan. Tuo kassi ei pidä vettä paperikassia enempää.
Minulla on noita kärryjä kaksi ja nyt on suunnitteilla tehdä alusta asti itse niin tulee ainakin toimiva ja kestävä.
Muuten erimieltä^ paitsi kassi on kyllä ihan susi.
Muuten erimieltä^ paitsi kassi on kyllä ihan susi.
Ei tämä ole mielipide vaan kokemusta. Noissa kiinantuotteissa voi olla hurjia eroja yksilöiden välillä. Minulle nyt on sattunut pari vähän vähemmän laaduskasta yksilöä, mutta kyllä niiden kanssa on eletty (ja eletään edelleenkin).
Hääppönen
15.07.2013, 11.28
Tuli 15 vuotta sitten tehtyä pari yksipyöräistä lastenkuljetuskärryä. Nivelenä käytin raivaussahan niveltä. Viritelmät (yhä olemassa) ovat GynZin tekeleen kaltaisia. Huonekaluputkesta taivutettu aisa, joka meni n. 15 cm takapyörän kaarta mukaellen. Samalla lailla, kuin GynZin laitoksessa, lastenpyörästä etuhaarukka vaakatasoon aisan jatkeeksi. Vanerista etupäästä kaareva koppa ja pleksistä tuulilasi. Ja tietysti neljän pisteen turvavyöt. Hyvät oli käytössä!
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/misc/quote_icon.png Alkujaan tämän lähetti ciganthttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2061837#post2061837)Muuten erimieltä^ paitsi kassi on kyllä ihan susi.
Ei tämä ole mielipide vaan kokemusta. Noissa kiinantuotteissa voi olla hurjia eroja yksilöiden välillä. Minulle nyt on sattunut pari vähän vähemmän laaduskasta yksilöä, mutta kyllä niiden kanssa on eletty (ja eletään edelleenkin).
Unohdin mainita takarenkaan,joka myöskin susi.Reissuun lähtö kärryn kanssa kohtsillään käsillä(n 30 min.)Saas nähdä reissun jälkeen onko mielipide muuttunut.Tällähetkellä päivityslistalla kassi(ajattelin ommella kahdesta ikean isosta kassista.Takarengas pitänee tarkastaa halpis marketit ts. motonet,biltema)
Unohdin mainita takarenkaan,joka myöskin susi.Reissuun lähtö kärryn kanssa kohtsillään käsillä(n 30 min.)Saas nähdä reissun jälkeen onko mielipide muuttunut.Tällähetkellä päivityslistalla kassi(ajattelin ommella kahdesta ikean isosta kassista.Takarengas pitänee tarkastaa halpis marketit ts. motonet,biltema)
Millä tavalla se on susi? Uutena vanne on tosiaan kiero, mutta sen rihtaaminen on pikkujuttu. Kumi on ihan normaalia biltsun laatua. Laakerit joutui säätämään, mutta muuten ei ollut mitään valittamista. Peltivanne on kyllä aika kauhea ja vannenauha piti laittaa uusi kun alkuperäinen ei oikein hoitanut tehtäväänsä.
Omassani kiekon herkkyyden säätö ei onnistu.Laakerikupit liian isot ja pyörä hölskyy paikoillaan.Suora tuo kiekko oli saapuessa ja ilmatkin olivat pumpanneet valmiiksi,siltä osin ei muuta valittamista.
Kärryn mukana tulleen säkin vedenpitävyyden ratkaisin sisäpussilla,tällä:http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90149148/.Hintakaan ei päätä huimannut.Tosin ortliebib rackpack kyllä houkuttaisi..
Parin metrin pätkä 16 mm putkea ja juotoslangat tuli hommattua. Saahan nähdä mitä tulee. Harjoituskappaleeksi siis ostin ja talvella sitten tehdään lopullinen tuotos. Kiinnitysmekanismi vielä mietinnässä.
Hyvää harjoittelua rungon rakennusta ajatellen. Tulee samalla koeponnistettua välineistön riittävyys.
Onnea valitsemallasi tiellä...:p
Ensimmäiseksi joudut heittämään kaikki mukana tulleet pultit mäkeen ja korvaamaan ne kestävämmillä. Lisäksi joudun luultavasti muokkaamaan kiinnityspaikkoja kun ne eivät sovi mukana tulleisiin kiinnikkeisiin. Lisäksi pikalinkun kiinnikkeet eivät välttämättä mahdu akselin reiästä läpi. Hitsaukset myös repeävät ennemmin tai myöhemmin joten niitäkin joutuu vahvistamaan. Tuo kassi ei pidä vettä paperikassia enempää.
Minulla on noita kärryjä kaksi ja nyt on suunnitteilla tehdä alusta asti itse niin tulee ainakin toimiva ja kestävä.
Nyt olen käyttänyt kärryä reippaan kolme kuukautta ja useamman sata kilometriä, ainoat muutokset mitä tein oli kiinanrenkaan vaihtaminen schwalben pistosuojattuun ja vähän kapeampaan kumiin, sekä kassin heivaaminen helvettiin ja kiinteän laatikon ruuvaaminen tilalle. Kärry on kestänyt ilman mitään ongelmia eikä asennuksenkaan kanssa ollut sen kummempaa hämminkiä.
Ulkorengas
12.02.2016, 10.36
Ajatus kärrystä muhiin päässä ja vaihtoehtoja on kaksi: Joko ostaa n. 400 eurolla Bob Yak tai Topeakin vastaava malli tai sitten tehdä itse. Jälkimmäiseen vaihtoehtoon liittyen kysymys: Onko kärryn edessä olevan nivelen (emäputki, keskinivel tai miten sitä kutsutaankaan) kulmalla merkitystä johonkin asiaan? Miten erilaiset kulmat ominaisuuksiin vaikuttaa? Satulaputken kiinnitys tekee ainakin sen, että kärry kallistuu kurveissa ulos päin. Lisäksi se rajoittaa tarakan käyttöä etenkin epätasaisessa maastossa, ellei veturin ja kärryn yhdistävä kaariputki koukkaa tarakan yli hyvin korkealta, mikä tekee yhdistelmästä todella hölmön näköisen. Siksi Bobin tai Topeakin ratkaisu kiinnittää kärry akseliin tuntuu paremmalta.
Valmiiden kärryjen 16" rengas tuntuu myös aika arveluttavalta kuormattuna, kun reunakiviä yms. esteitä pitäisi ylittää. Schwalben valikoimasta löytyy 2,125" leveä bmx-rengas, jolla saa hiukan halkaisijaa lisättyä. Onko tuon kokoinen tai vakiona oleva 1,75" leveä rengas käytännössä riittävä kärryyn vai olisiko isompi perusteltu? Missään erityisen hankalassa maastossa ei ole tarkoitus ajella.
Onko käytetty pois suljettu vaihtoehto?
Fillaritori.com näkyy olevan yksi myynnissä (220eur)
Yhden 600km retken Vob Yak:lla ja muutaman vastaavan retken Weber Monoporter:illa tehneenä olen enemmän tykännyt Monoportterista. Mielestäni Monoporter on vakaampi vedettävä. Monoportterissa on matalampi painopiste, jousitus ja 20" takapyörä.
Ulkorengas
14.02.2016, 08.08
Käytettyä voi harkita, kiitos vihjeestä.
Monoporter näyttää kovin matalalta. Tuleeko kärryn maavara onglmaksi jossain tilanteessa? Rakenne varmaan kestää, mutta tuollainen toispuoleinen haarukka näyttää huteralta.
Ei ole maavara ollut ongelma. Pääosin tiet on olleet päällystettyjä toki sorallakin nimismiehen kiharaa on tärryytetty. Ja rakenne on myös ihan tukeva kun muistaa maksimikuorman 25kg. Tietysti jos aikoo jotain tiilikuormia siirtää niin sitten tietysti pitää olla siihen kuormaan mitoitettu väline...
Ulkorengas
10.03.2016, 10.56
Parin metrin pätkä 16 mm putkea ja juotoslangat tuli hommattua. Saahan nähdä mitä tulee. Harjoituskappaleeksi siis ostin ja talvella sitten tehdään lopullinen tuotos. Kiinnitysmekanismi vielä mietinnässä.
Hyvää harjoittelua rungon rakennusta ajatellen. Tulee samalla koeponnistettua välineistön riittävyys.
Onko projekti edennyt 2,5 vuoden aikana siinä määrin, että olisi kokemuksia kerrottavaksi? Tasapainoilen Bobin ja itse tehdyn vaihtoehdon välillä. Jälkimmäistä puoltaa ajatus PMoin tavoin ilmaistuna "tiilikuormien" vetämisestä. 16 mm putki kuulostaa kovin heppoiselta varsinkin, kun oma hitsaustaito on mitä on ja käytössä vain puikkokone. 25 mm ja 1,5 mm seinämällä voisi olla käsiteltävissä oleva materiaali, mielummin kantikkaana. Tai sitten pohjalevyksi vesivaneri, joka osittain kantavana voisi toimia kulmarautojenkin kanssa. Alta 10 kiloon tuolla tavoin voisi päästä, mikä on kaksipyöräisiin verrattuna siedettävä luku. Harmi, ettei ohuiden putkien taivutusvastuksia tunnu netistä löytyvän, joten optimointi jää kokemuspohjaiseksi/näppituntuman asteelle.
Yksi vaihtoehto olisi käyttää Bobin osia kiinnityksen osalta (n. 100 € + tk), jos niiden mitoitus vain riittää tiilikärryyn. Keskinivel taitaa olla kriittisin tuossa systeemissä. Mutta onpahan sitten valmiina varaosia, jos kuitenkin suunnitelmat matkan varrella muuttuu.
Mä ajattelin viritellä suunnilleen tämmösen: http://liikkuvalaatikko.fi/karryt-ja-pyoratarvikkeet/
esim CRC:llä 300e ja se on aika paljon noin simppelistä kärrystä.
Ajatusten sain tänään joten innovointi ei kovin pitkällä. Ekaks vois alkaa kehitellä renkaita ja niiden kiinnitystä.
Onko projekti edennyt 2,5 vuoden aikana siinä määrin, että olisi kokemuksia kerrottavaksi?
Yksi vaihtoehto olisi käyttää Bobin osia kiinnityksen osalta (n. 100 € + tk), jos niiden mitoitus vain riittää tiilikärryyn. Keskinivel taitaa olla kriittisin tuossa systeemissä. Mutta onpahan sitten valmiina varaosia, jos kuitenkin suunnitelmat matkan varrella muuttuu.
Kyllä ja ei. Kärryä ei ole vielä tehty, mutta yhdet kiinnikkeet on. Kyllästyin noiden kiinankärryjen huonoihin kiinnikkeisiin, joten tein lattaraudasta Bob-yhteensopivat adapterit ja ostin aidon Bobin akselin. Noiden kulma meni vähän pieleen, joten akseli rasittui melkoisesti ja pikkuisen vääntyikin kuorman painosta. Tein ne aamulla kun iltapäivällä piti lähteä reissuun niin ei ollut aikaa tehdä uusia, mutta hyvin ne hommansa hoitivat.
https://lh3.googleusercontent.com/-a76KDQvPnRU/U7-hQ_NZM1I/AAAAAAAAAUo/JAfWJ2hTBpQBvvhPAn8YF4lFx8CBbGwLQCCo/s800-Ic42/do_800x600.jpg
Kärryprojekti on edelleen suunnitelman asteella, tosin TIG-vermeet on tullut tässä välissä hankittua ja sillä vähän opeteltua hitsausta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.