PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyonin maastopyörät

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

thsp
12.02.2013, 10.51
Terve,

pikaisella haulla en spesifiä ketjua löytänyt, joten aloitetaan sellainen.

Eli Canyonin maastopyörää olen sillä silmällä katsonut, etenkin http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3034#tab-reiter2 miellyttää hinta/laatusuhteellaan. Olisinkin arvostanut jos jollakin olisi antaa kokemuksia ko. pyörästä. Ainakin pari ihmistä vaikutti sen tuon 29er täpäri -ketjun perusteella ostaneen.

Lisäksi kiinnostaisi yleisesti ostokokemukset ko. putiikista. Luottokortti tuntuisi turvalliselta maksutavalta, onko tietoa voiko tilauksen perua jos sen kortilla maksaa? Sivuilla oli ainakin maininta, että ostos veloitetaan vasta kun pyörä lähtee toimitukseen. Peruminen tulisi lähinnä kyseeseen jos toimitusaika venyy keväällä liian pitkälle ja täytyy suunnata pyörä ostamaan muualta. Ennakkomaksussa peruuttaminen lienee ainakin mahdollista, voikohan ennakkomaksun maksaa sitten luottokortilla myöhemmin?

Keskiäkäinen lohjalainen
12.02.2013, 13.07
Terve,

pikaisella haulla en spesifiä ketjua löytänyt, joten aloitetaan sellainen.

Eli Canyonin maastopyörää olen sillä silmällä katsonut, etenkin http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3034#tab-reiter2 miellyttää hinta/laatusuhteellaan. Olisinkin arvostanut jos jollakin olisi antaa kokemuksia ko. pyörästä. Ainakin pari ihmistä vaikutti sen tuon 29er täpäri -ketjun perusteella ostaneen.

Lisäksi kiinnostaisi yleisesti ostokokemukset ko. putiikista. Luottokortti tuntuisi turvalliselta maksutavalta, onko tietoa voiko tilauksen perua jos sen kortilla maksaa? Sivuilla oli ainakin maininta, että ostos veloitetaan vasta kun pyörä lähtee toimitukseen. Peruminen tulisi lähinnä kyseeseen jos toimitusaika venyy keväällä liian pitkälle ja täytyy suunnata pyörä ostamaan muualta. Ennakkomaksussa peruuttaminen lienee ainakin mahdollista, voikohan ennakkomaksun maksaa sitten luottokortilla myöhemmin?

Tuosta Nerve AL 29-täpäristä tuskin on kokemuksia kellään, koska ekat tuotantopyörät tulevat linjalta ulos viikolla 13. Mulla on varauksessa yksi (7.9-versio) tuosta batchista. En ole vielä varma, laitanko maksun menemään. Juuri utelin tuon luvatun toimitusviikon pitävyyttä, ja vakuuttivat, että ovat aikataulussa.

Maksun voi hoitaa luottokortilla (jolloin et tiedä, milloin maksu oikeasti veloitetaan) tai sitten pankkisiirtona. Jos haluat pitää itselläsi oikeuden peruuttaa tilaus vaikkapa juuri ennen luvattua toimitusviikkoa, suosittelen pankkisiirtoa.

thsp
12.02.2013, 22.06
Tuosta Nerve AL 29-täpäristä tuskin on kokemuksia kellään, koska ekat tuotantopyörät tulevat linjalta ulos viikolla 13. Mulla on varauksessa yksi (7.9-versio) tuosta batchista. En ole vielä varma, laitanko maksun menemään. Juuri utelin tuon luvatun toimitusviikon pitävyyttä, ja vakuuttivat, että ovat aikataulussa.

Maksun voi hoitaa luottokortilla (jolloin et tiedä, milloin maksu oikeasti veloitetaan) tai sitten pankkisiirtona. Jos haluat pitää itselläsi oikeuden peruuttaa tilaus vaikkapa juuri ennen luvattua toimitusviikkoa, suosittelen pankkisiirtoa.

Kiitos vastauksesta. Lähinnä luottokorttia kiinnostaisi käyttää ajatellen mahdollisia ongelmia tilaukseen/toimitukseen liittyen. Pistin kyselyä Canyonille, että voiko advanced payment -valinnan jälkeen maksaa lopulta luottokortilla.

Canyonin sivusto ehdotti 183/83cm mitoilla M-kokoista pyörää ko. Nerve 29er mallistosta. Osaako joku viisampi ottaa kantaa kuullostaako ehdotus järkevältä?

Huki
13.02.2013, 14.22
Kiitos vastauksesta. Lähinnä luottokorttia kiinnostaisi käyttää ajatellen mahdollisia ongelmia tilaukseen/toimitukseen liittyen. Pistin kyselyä Canyonille, että voiko advanced payment -valinnan jälkeen maksaa lopulta luottokortilla.

Canyonin sivusto ehdotti 183/83cm mitoilla M-kokoista pyörää ko. Nerve 29er mallistosta. Osaako joku viisampi ottaa kantaa kuullostaako ehdotus järkevältä?

Ostin itse Kanjonilta karvalakkimallin eli 29 yellowstonen noin kuukausi sitten. Pyörä tuli ovelle viikossa ja kaikki toimi mallikkaasti.

En ole kovin kokenut maastopyöräilijä, mutta veikkaisin että Canyon ehdottaisi sinulle M kokoista ainakin jalkojesi pituuden takia. M kokoisessa standoverheight on 802mm ja L kokoisessa 820 mm. Jos sinulla on 83 cm jalat niin tuossa L kokoisessa turvaväli haaraosastolle jäisi tosi pieneksi. Itse ostin L(20'') kokoisen yellowstonen mitoilla 183/87. Luulen että olin välimalli M ja L välillä. L kokoni on varmaankin hiukan iso oikeaan ja vauhdikkaampaan maastopyöräilyyn, mutta omassa käytössäni, eli auraamattomien katujen läpi puskemisessa ja työmatka-ajossa olen ollut siihen tyytyväinen. Luulen että isompi koko on miellyttävämpi ajaa ainakin minulle.

jaksu
18.02.2013, 15.17
Tein tänään tilauksen Grand Canyon CF SLX 8.9. Alustava toimitusviikko on 22. Kevät meneekin lumien sulamista ja uutta fillaria odotellen :)

jaksu
21.02.2013, 16.35
GC CF SLX 8.9 menestynyt ihan kivasti:

http://www.canyon.com/_en/service/testreport.html?test=448

Keskiäkäinen lohjalainen
21.02.2013, 17.41
GC CF SLX 8.9 menestynyt ihan kivasti:

http://www.canyon.com/_en/service/testreport.html?test=448

... eikä ilmeisesti ollut edes saksalainen lehti :)

jaksu
21.02.2013, 20.18
... eikä ilmeisesti ollut edes saksalainen lehti :)

Varmasti (tuossakin) on harrastettu jonkinlaista lahjontaa tai vilunkipeliä :)

Takamisakari
28.02.2013, 14.41
Miksiköhän eivät tee Nerve 29:stä hiilariversiota? "Ostasin heti". Nerve AL 29 taitaa olla keveimmillään 11.6kiloa mutta jälleen less is less ja more is more- tyyppisesti kevyempi kiinnostaisi kovasti.

Keskiäkäinen lohjalainen
28.02.2013, 15.25
Miksiköhän eivät tee Nerve 29:stä hiilariversiota? "Ostasin heti". Nerve AL 29 taitaa olla keveimmillään 11.6kiloa mutta jälleen less is less ja more is more- tyyppisesti kevyempi kiinnostaisi kovasti.

Veikkaan, että puute korjaantuu ensi vuonna. Toivottavasti veikkaus osuu oikeaan. Saku-insseillä on aika hyvä track recordi kuiturunkojen suunnittelussa.

Takamisakari
28.02.2013, 15.37
Joo, tuon luulisi kyllä onnistuvan. Oma 29- kuume on korkealla mutta pitäisi saada oma 26:nen myytyä ensin. Vilkaisin puolihuvikseen Nerve AL:in toimitusaikoja (tuon 3K€ osalta) ja taisi olla nyt tilattuna tyyliin vko 22. eli jossain kesäkuun alkupuolella. Kysyntää ilmeisesti on amuliinisillekin hyvin.

marmi
28.02.2013, 21.10
Ensimmäistä maastopyörää noin tonnin hintaluokassa etsimässä. Maantielle on jo Canyon niin miksei myös maastoon. Kokemusta ja tietoa ei maastopuolelta ole, joten kaipailisin hiukan mielipiteitä. Eli onko mitenkin paljon eroa Yellowstone AL 6.9 ja Crand Canyon AL 7.9 välillä? Rungoissa on selvä ero, osissa ei niinkään suuri. Painiiko nuo kuitenkin ihan eri sarjoissa "käytännössä"..? Tarkoituksena olisi etsiä pyörä useammallekin vuodelle ja mahdollisesti osallistua jopa joihinkin MTB kisoihin, esim. Tahkolle. Hinnat-alkaen Yellowstonen joutuu kuitenkin päivittämään parempaan vuoden jälkeen ja Crand Canyonin parempi malli on sitten taas jo hyvin lähellä kuiturunkoisen hintaa...ei ole helppoa..

Keskiäkäinen lohjalainen
19.03.2013, 11.17
Spämmäänpäs nyt tähänkin ketjuun: Nerve AL 29 9.9 SL osallistui testiin ja voitti.

http://www.canyon.com/_en/service/testreport.html?test=458

Tctic
19.03.2013, 11.48
Argh. Pitikö sitä vielä ostaa tuollainenkin? Tuohon vain xx1 kammet kiinni ja paino olisi 11kg luokkaa.

LJL
19.03.2013, 12.41
Varsin herkullinen on tuo 29" täpäri, oliko sulle keskiäkäinen se tilauksessa?

-Lauri

Keskiäkäinen lohjalainen
19.03.2013, 13.29
Varsin herkullinen on tuo 29" täpäri, oliko sulle keskiäkäinen se tilauksessa?

Juu, tosin köyhänä jouduin tyytymään 8.9-malliin. Alunperin tyydyin vielä vähempään, eli 7.9:een, mutta sitten iski upgraditis-niminen sairaus.:)

Toimitus lienee kuukauden päästä.

Skot
19.03.2013, 13.35
Onkohan kukaan saanut vielä omaa 29 Nerveään? Mulle pitäis tulla viikolla 13, että jännityksellä oottelen onko ees lähellekkään ajoissa :p

Monroe
20.03.2013, 14.56
Mulla myös toimitus vko 13. Lokakuussa tilattu. Nyt on vielä hyvät hiihtokelit, joten ei niin väliä vaikka vähän myöhästyisikin.

Nyt jos tilais niin saisi jo viikolla 28... Kuulostaa niin kaukaiselta että silloin lienee jo lumi maassa...

Monroe
20.03.2013, 15.32
Ja juuri tuli sähköposti, että lähtee 48h sisällä ja veloituskin oli mennyt tililtä. Eli näyttäisi siltä, että ovat osanneet jo syksyllä laskea toimitusajat oikein...

Monroe
20.03.2013, 16.31
Ja nyt ilmoittivat että on matkalla. Harvinaisen lyhyt 48h.

Skot
20.03.2013, 17.19
Ja nyt ilmoittivat että on matkalla. Harvinaisen lyhyt 48h.

Jaahas, ei auta kuin odotella. Hyvä, että on aikataulussa. Mulla tais tilauspäivä olla marraskuun toka :)

JOR
23.03.2013, 00.41
Olen tässä jonkun aikaa miettinyt sitä, että minkä pyörän ostaisi. Olin jo päättänyt ostaa Radonin, mutta sitten huomasin nämä Canyonin pyörät
ja erityisesti kiinnostaisi Grand Canyon AL 7.9 pyörä.

Mutta kuvien perusteella Grand Canyon AL 7.9 pyörässä ei olisi etujousituksen lukitutusvipua ohjaustangossa. Onko asia näin?

Tarvitseeko sellaista/onko siitä mitään hyötyä?

Mikäli lukitusvivun haluaa, niin saako sen jälkiasennettua?

Amfinaut
23.03.2013, 02.27
Mutta kuvien perusteella Grand Canyon AL 7.9 pyörässä ei olisi etujousituksen lukitutusvipua ohjaustangossa. Onko asia näin?

Ei tule 7.9:ssä remote-vipua. Jälkiasennus onnistuu mutta tarvikkeet Foxiin kohtuullisen kalliita. Muut voi kommentoida vivun mahdollisia hyötyjä.

jan52
23.03.2013, 11.48

CTD kaukosäädön saa jälkiasennettua (http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/CTD_Remote_conversion_proc.htm) noin 100€ maksavalla asennussarjalla (http://www.mojostore.co.uk/acatalog/CTD-Remote-Kit.html). Kannnattaa kuitenkin hetki ajaa ilman, niin tietää tarvitseeko oikeasti sitä kaukosääditä.
Ainakin itse olen pärjännyt vanhemman mallisella Foxilla ilman, lukitus on hyödyllinen lähinnä putkelta runtatessa jyrkkään ylämäkeen. Jos mäkiä on vähän, niin säätö onnistuu mielestäni riittävän hyvin suoraan keulasta.

Monroe
25.03.2013, 13.45
Mulla myös toimitus vko 13. Lokakuussa tilattu. Nyt on vielä hyvät hiihtokelit, joten ei niin väliä vaikka vähän myöhästyisikin.

Tilasin pyörän 17.10.2012 ja silloin toimitusajaksi ilmoitettiin tosiaan viikko 13. Viime keskiviikkona lähti matkaan ja tänään maanantaina tuli paketti kotiin. Kun viikkokin on nyt tuo mainittu nro 13, niin voi sanoa, että hyvin osasivat laskea tuotantoaikataulunsa.

Ja pyörä oli siis Canyon Nerve 29 AL 9.9 SL http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3037

Varmaan noita parempiakin löytyy mutta tuollainen nyt tällä kertaa. Ja helpotti kun tilasi jo syksyllä niin ei tarvinnut koko talvena miettiä että millä sitä ensi kesänä ajetaan.

LJL
25.03.2013, 13.55
tänään maanantaina tuli paketti kotiin

Ja sitten niitä kuvia :)

-Lauri

Monroe
25.03.2013, 14.56
Ja sitten niitä kuvia :)

-Lauri

Juu täytyy kuvata. Voipi vaan olla, että paketin avaaminen jää viikonloppuun. Vaikka pyörää on odotettu niin treeni menee edelle... Yritän kuitenkin olla nopeampi kuin maantiepyörän kanssa, sen sain marraskuun alussa ja avasin paketin ensimmäisen kerran vasta juuri ennen joulua.

Keskiäkäinen lohjalainen
25.03.2013, 14.59
Juu täytyy kuvata. Voipi vaan olla, että paketin avaaminen jää viikonloppuun. Vaikka pyörää on odotettu niin treeni menee edelle... Yritän kuitenkin olla nopeampi kuin maantiepyörän kanssa, sen sain marraskuun alussa ja avasin paketin ensimmäisen kerran vasta juuri ennen joulua.

Kumman lehmänhermoista porukkaa täällä. Mulla meni Ultimate CF -maantiepyörän rungon vastaanottamisesta vajaa kolme tuntia koeajolenkin alkuun :)

Skot
25.03.2013, 15.28
Perjantaina lähti oma Nerve 29 AL 8.9 suomea kohti, joten eiköhän sekin tällä viikolla kotiudu niinkun luvattiin :)

Monroe
25.03.2013, 15.30
Kumman lehmänhermoista porukkaa täällä. Mulla meni Ultimate CF -maantiepyörän rungon vastaanottamisesta vajaa kolme tuntia koeajolenkin alkuun :)

Oli jo niin märät kelit etten viitsinyt sotkea uutta pyörää. Ja kuvan nähneenä tiesin miltä näyttää niin ei tarvinnut kiirehtiä paketin avaamisen kanssa...

Skot
25.03.2013, 15.39

Olikos siinä 24h aikaa valittaa kuljetusvaurioista, jos oikein ymmärsin? Kannattaisko sen verran vilasta.

SuperD
27.03.2013, 18.14
Ainakin yksi asiakas Saksanmaalla on saanut 29" 9.9 Nerven purettua paketista.
Kiekot ei kyllä ole samat kuin tässä (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3037) kuvassa, tai ainakin niistä on teipit revitty pois. Kaipa tuollaisellakin ajelisi jos olisi tarve :o

http://fstatic2.mtb-news.de/f/vl/js/vljs64sbuo2h/large_SNC00064.jpg

http://fstatic0.mtb-news.de/f/1t/r2/1tr2di9uir2b/large_SNC00065.jpg

kolistelija
27.03.2013, 18.19
Nuo kiekot ovat kyllä jotain aivan muuta kuin Crossmax SLR. Ettei vaan omistaja olisi laittanut jotain toisia kiekkoja alle?

Skot
27.03.2013, 19.59
Omakin fillari tuli tänään :) Täytyy kohta lähtä kasailemaan, kun saa jälkikasvut unten maille..

Monroe
28.03.2013, 09.02
Sen verran eilen illalla avasin laatikkoa, että kyllä siellä ainakin oli crossmax SLR -kiekot. Tänään on lepopäivä, joten illalla ehtii purkamaan laatikon ja kasaamaan pyörän. Laatikko oli yllättävän painava, toivottavasti pyörä ei.

Edeus
28.03.2013, 09.09
Se pahvilaatikko on kyllä aika raskas, manuaalejakin on sen verran riittävästi että jokunen kilo tulee niistä.

Skot
30.03.2013, 12.53
Tossa ensilenkillä, eli Nerve AL 29 8.9

https://lh6.googleusercontent.com/-_kxRubMBBfU/UVbC-F-X2EI/AAAAAAAAAq0/g6JAcLi3r8c/s912/Canyon.jpg

LJL
30.03.2013, 14.54

Splendid <3

-Lauri

Keskiäkäinen lohjalainen
30.03.2013, 15.07

No saiko sillä ajettua?

Skot
30.03.2013, 17.03
Kyllä sitäkin polkea piti :) Ei pysty vielä kertkokeilun jälkeen paljon arvostelemaan, mutta kyllähän se meni kuin juna tuolla talvipoluilla.

Haka
30.03.2013, 21.59

Pystytkö arvioimaan vaakaputken korkeutta eli onko niin standover niin ylhäällä kuin geotaulukosta antavat ymmärtää? Ainakin kuvan perusteella näyttää varsin sopusuhtaiselta. Hieno fillari !

AnttiL
31.03.2013, 10.19
Komia kanjoni skotilla!!

Skot
31.03.2013, 10.55
Pystytkö arvioimaan vaakaputken korkeutta eli onko niin standover niin ylhäällä kuin geotaulukosta antavat ymmärtää? Ainakin kuvan perusteella näyttää varsin sopusuhtaiselta. Hieno fillari !

Jaa'a, vaikea sanoa. Itellä jalkamitta 83cm (ukko 178cm) ja pyörä M kokoa eikä mitään ongelmia.

Komia kanjoni skotilla!!

Saa nähdä mikä uutukainen sinne Hollolaan ilmestyy, kun taitaa kuume olla aika korkealla:rolleyes:

Monroe
05.04.2013, 13.19
Nyt on paketti avattu. Ihan ok pyörä, vaihtajat (Sram X9) eivät ole oikein mieleiset. Hankalan tuntuiset mutta kai niihin tottuu.

http://farm9.staticflickr.com/8400/8620735223_c87a7154c9_b.jpg

Antza44
05.04.2013, 13.36
Heittäkääs Nerve 29 omistajat tuntemuksia runkokoosta. Pituus, inseam ja runkoko. Skot jo alottelikin.

LJL
05.04.2013, 13.39
Ooh, onpa muuten sikahieno noilla kiekoilla, ja myös nätti 0-setbackin kuitutolppa. Näyttää vähän niinku mun Lux MR:n(http://farm9.staticflickr.com/8530/8613361471_e86d282dee_b.jpg) isoveljeltä :) Detaljifriikkinä mieluusti näkisin myös myötävaloon otettuja yksityiskohtakuvia.

-Lauri

Keskiäkäinen lohjalainen
09.04.2013, 18.47
Heittäkääs Nerve 29 omistajat tuntemuksia runkokoosta. Pituus, inseam ja runkoko. Skot jo alottelikin.

Heittelis jos pystyisi. Tehtaalla on toimitusvaikeuksia (komponenttipula) ja tuotanto 2 viikkoa myöhässä.

Prkl.

Sitten kun fillari tulee, se on xl-kokoa. Kuski on 190/93.

maissi
09.04.2013, 20.32
https://dl.dropbox.com/u/7496476/canyon.jpg

Tollanen 7.9 tuli hommattua. L-koko, 185cm/89c janari.

Työpaikalla kasattuna, ei täysin ajokuntoinen vielä. Polkimet kiinni ja satula vaihtoon samoin tein, piirakkalevy pois sun muut pikkuhieromiset. Ei sitä töiden lomassa oikeen viitti ropeltaa.

Valitsin valtavirrasta poiketen toisenlaisen värin ja vähän kyl jäi kaivelemaan loppujen lopuks, mutta ajaahan tuolla. Eipä tuu ihan heti varmaan vastaan, kun kaikki muut ottanu mustan :p.

Eka maasturi koskaan, että aukee urku siihenki suuntaan tolla sit.

SuperD
09.04.2013, 20.38
Tehtaalla on toimitusvaikeuksia (komponenttipula) ja tuotanto 2 viikkoa myöhässä.

Tiedätkö koskeeko tämä kaikkia Nerve 29 malleja?

Keskiäkäinen lohjalainen
10.04.2013, 12.58

Sähköpostissa sanoivat, että useammalla komponenttitoimittajalla on nyt toimitusvaikeuksia.

(Voihan tuo tarkoittaa sitäkin, että runkotehtaalla ei oikein homma skulaa, mutta eivät kehtaa tunnustaa...)

Edeus
10.04.2013, 17.42
Valitsin valtavirrasta poiketen toisenlaisen värin ja vähän kyl jäi kaivelemaan loppujen lopuks, mutta ajaahan tuolla. Eipä tuu ihan heti varmaan vastaan, kun kaikki muut ottanu mustan :p.

Tuohan on hyvän värinen, itse ainakin pidän omaa -11 nerven mustaa niin mahottoman tylsän näköisenä.
Tekis mieli maalata johonkin karkkiväriin.

maissi
11.04.2013, 10.25
Tuohan on hyvän värinen, itse ainakin pidän omaa -11 nerven mustaa niin mahottoman tylsän näköisenä.
Tekis mieli maalata johonkin karkkiväriin.

Nyt ku pari päivää katellu tuota vehjettä tääl toimistos, ni kyl siihe alkaa tykästymään. Vihreän sävy on enemmän neon kuin tuossa kuvassa, eli luonnossa näyttää paremmalta. Tosiaan pirteämpi kuin musta-valkoinen.

Keskiäkäinen lohjalainen
14.04.2013, 17.36

7.9:aa näyttäisi saavan nyt heti toimitukseen.

SuperD
14.04.2013, 18.18
^ joo, mulle on tulossa yksi tommonen "sold out" pyörä jolle on vahvistettu toimitusviikko. Lähinnä pähkäilin toimitusajan pitävyyttä mikäli niillä on vaikeuksia saada komponentteja

Keskiäkäinen lohjalainen
16.04.2013, 17.33
7.9:aa näyttäisi saavan nyt heti toimitukseen.

No nyt lähti 8.9 tehtaalta kohti Lohjaa. Ei se viivästys paha ollutkaan.

Jerkoff
17.04.2013, 22.58
Noniin arvon kanjonilaiset, ongelma on seuraavaa laatua. Tarkoituksena pistää tilaukseen Grand Canyon AL 7.9 29", saksalaiset ehdottaa pyörän kooksi ämmää mutta mitat on pituus 188 ja inseam 87.. Mitä luulette, säilyykö kassit ehjänä jos ottaa ällän?

Antza44
18.04.2013, 07.35
Noniin arvon kanjonilaiset, ongelma on seuraavaa laatua. Tarkoituksena pistää tilaukseen Grand Canyon AL 7.9 29", saksalaiset ehdottaa pyörän kooksi ämmää mutta mitat on pituus 188 ja inseam 87.. Mitä luulette, säilyykö kassit ehjänä jos ottaa ällän?
Kyllä M on pieni noille mitoille. Itse 180,5 kin 85 inseamilla pohtinut jo L kokoa. Oma 18(M) Radon 29er on 600mm efektiivisellä vaakaputkella vaatii jo huonon selän takia 100/110 stemmiä tai sitten täytys nostaa ajo asento ihan pystyyn jollain riseri tangolla. Ajelin vähän 19" 29er Meridalla 620 efektiivisellä vaakaputkella eikä se tuntunut yhtään pahalle ja siihen vois laitta vaikka 90mm Stemmin . Tosi odotan Meridan metsä testiä innolla.

ps:Tietäkö joku noista Canyonin vaakaputken mitoista varmasti että, onko ne oikeasti vaakaputken mittoja vai Efektiivisiä mittoja.

maissi
18.04.2013, 07.55

Oon 185/89 ja otin L-koon ja en usko, että kassit koskettaa. Sehän olisi homoa? Ajanut muutaman kilsan lähinnä töistä kotiin, mutta kyllä se sopivalta tuntui. En kyllä M:ää ottaisi.

Antti_S
18.04.2013, 08.18

Oot kyllä aika lyhyt jalkainen jos inseam on mitattu oikein. Itse 189/92 ja minulla XL kokoinen Grand Canyon AL 29. Kassit ehjänä :)
Sinulle tuo L pitäis olla just passeli.

Keskiäkäinen lohjalainen
18.04.2013, 08.27

L-rungon "Standover height" -mitta on 831 milliä. Jäähän tuohon neljä senttiä väliin. Kokolaskuri näyttää vaativan viisi senttiä.

Se on sentistä kiinni, jos hajoo :-) M-kokoisen rungon ohjaamossa voi tulla ahdasta. Voi mennä vaihtoon sekä stemmi että satulatolppa.

Monroe
18.04.2013, 12.35
8.4 tilattu Canyon http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3022 tuli eilen, vaikka näytti tilatessa toimitusajaksi kesäkuuta. Samaa kesäkuuta näyttää toimitusajaksi edelleen...

Eli näköjään saattaa tulla nopeastikin vaikka nettisivusto muuta väittääkin.

SuperD
18.04.2013, 12.39
^ mitä tilausvahvistus sanoi?

LJL
18.04.2013, 12.40
Monroealla kova kalusto, nättiä jäykkistä ja täpäriä ;) Yhteiskuvaa?

-Lauri

Jerkoff
18.04.2013, 12.44
Oot kyllä aika lyhyt jalkainen jos inseam on mitattu oikein. Itse 189/92 ja minulla XL kokoinen Grand Canyon AL 29. Kassit ehjänä :)
Sinulle tuo L pitäis olla just passeli.

Pakkohan se oli kaivaa vatupassi kaapista ja mitata uudestaan kun persjalkaseks aletaan haukkumaan! :p
Elikkäs sen verran ollut heittoa ekassa mittauksessa että todellinen pituus onkin 90cm.

vellu80
18.04.2013, 12.51
Monroella kyllä asiallinen Canyon kalusto!! wooot :D

Monroe
18.04.2013, 13.50
Monroealla kova kalusto, nättiä jäykkistä ja täpäriä ;) Yhteiskuvaa?

-Lauri

Valitettavasti tämä ei tullut itselle. Tein valinnan ja tilauksen, mutta toimitus oli veljelle.

Tässä hänen edellinen maastopyöränsä:
http://farm9.staticflickr.com/8114/8660518030_2e66387836_m.jpg

Huomatkaa XTR-polkimet:
http://farm9.staticflickr.com/8124/8659417381_9b98f19db7_m.jpg

En yritä esiintyä asiantuntijana, mutta uskallan väittää, että tämä uusi on vähintään kohtuullinen vanhaan verrattuna.

Kieltämättä hieno peli tuo hiilikuituinen Canyon, mutta koitan itse nyt pärjätä ilman. Tallissa on tällä hetkellä kaksi ajamatonta saksalaista postimyyntipyörää... Käyttöönhän ne on, mutta ei silti vielä malta viedä niitä kuraisille teille. Kaikki lenkit tänä keväänä (esim viime viikolla yli 400km) on vielä toistaiseksi ajettu yli 11 vuotta vanhalla cyclolla. Ehkä sen voisi vaihtaa seuraavaksi, mutta pää ei anna myöden kun toimii vielä hyvin. Vähän olen kyllä katsellut levyjarrullista Rosea, jos sen vaikka saisi Crossmax SLR-kiekoilla.

Mieli tekisi myös fattya, aika-ajopyörää ja montaa muuta.... Onhan ne aina hienoja ja mukavia ajella, mutta ilmankin kai pärjäilee. Ehkä.

Mali
19.04.2013, 20.16
Iso Vako AL on aika hieno. Ei voi muuta sanoa.

Parre
21.04.2013, 23.06
Jaaha on varmaan hyvä liittyä foorumiin ja iloisesti todeta, että tuli nyt laitettua viikolla tilaukseen Nerve AL 9.0 SL. Jospa saisi hiipuvan kiinnostuksen heräämään nyt kalustoa päivittämällä.

Mali
22.04.2013, 20.26
Jaaha on varmaan hyvä liittyä foorumiin ja iloisesti todeta, että tuli nyt laitettua viikolla tilaukseen Nerve AL 9.0 SL. Jospa saisi hiipuvan kiinnostuksen heräämään nyt kalustoa päivittämällä.

Onnea uuden lapsen johdosta.

Keskiäkäinen lohjalainen
23.04.2013, 16.29
Sitten kun fillari tulee, se on xl-kokoa. Kuski on 190/93.

No nyt se tuli. Pistin kasaan ja sovitin. Kyllä se sopii.

Vaakaputki tosiaan on aika korkea, joten persjalkaisten, kassejaan vielä tarvitsevien kannattanee valkata jotakin muuta. Stemmin vaihdan ehkä himppasen lyhyempään.

Huomenissa lähden könyämään metsään :-)

Keskiäkäinen lohjalainen
24.04.2013, 12.44
No nyt se tuli. Pistin kasaan ja sovitin. Kyllä se sopii.

Vaakaputki tosiaan on aika korkea, joten persjalkaisten, kassejaan vielä tarvitsevien kannattanee valkata jotakin muuta. Stemmin vaihdan ehkä himppasen lyhyempään.

Huomenissa lähden könyämään metsään :-)

Nyt on könytty. Muutamia havaintoja (kyseessä siis Nerve AL 29 8.9) :

- XL-koko on mulle sopiva just eikä melkein. En vaihda edes stemmiä.
- Yleisfiilis on jämäkkä & kevyt, eli yhdistelmä, josta kunnon fillarin yleensä tunnistaa.
- Jousitus toimii mainiosti. Pitää vielä vähän eksperimentoida iskarin paineiden kanssa. CTD-namiskuukkeleita en tarvitse. Mäet nousevat ilman lukituksia.
- Vaikka fillari näyttää isolta, ei sitä maastossa huomaa. Meno on junamaista, mutta ei kankeata. Jalkautuminen onnistui ongelmitta.
- Vakiolenkin kivet ja juurakot ovat kutistuneet sitten viime näkemän. Alamäkiin toivoisin lisää pituutta.
- Kuskin ajotaidot ovat parantuneet talven aikana, vaikka yhtään lenkkiä en ole ajanut :-)
- Rengastus (Rocket Ron & Racing Ralph) on aika mainio sekä trailikäyttöön että asvalttisiirtymille.

Miinuspuolelta yksi havainto: Jarrut, etenkin etujarru, huutavat kuin Kiteen susi. Pitänee odotella, josko sisäänajo muuttaisi tilannetta. Jos ei, sitten kokeilen jotakin muunlaisia jarrupaloja.

Executive summary: Ei ole mulla enää paluuta 26-tuumaisiin.

Skot
24.04.2013, 13.09
Miinuspuolelta yksi havainto: Jarrut, etenkin etujarru, huutavat kuin Kiteen susi. Pitänee odotella, josko sisäänajo muuttaisi tilannetta. Jos ei, sitten kokeilen jotakin muunlaisia jarrupaloja.

Ikävä kyllä ei muutu :) Tietääpähän takaa tuleva varoa.

Edeus
24.04.2013, 14.43

EBC vihreet palat on tie onneen ollut itsellä.
http://www.hi5bikes.fi/~567mx0000001/?Y999=PIF&Y104=EBC-G

Keskiäkäinen lohjalainen
24.04.2013, 17.08
EBC vihreet palat on tie onneen ollut itsellä.
http://www.hi5bikes.fi/~567mx0000001/?Y999=PIF&Y104=EBC-G

Täältähän saa vastauksen ennenkuin ehtii kysymäänkään :-) Tarttee kokeilla, jos muu ei auta.

Ensiavuksi putsaillin paloja ja jarruttelin ahkerasti. Möykkä hiljeni ainakin toistaiseksi. Veikkaan, että viimeistään levyjen kastuminen palauttaa metelin takaisin.

Edeus
24.04.2013, 17.45
Jokusen sata kilometriä kuuntelin itse elixir vitosten vinkumista kunnes täältä foorumilta löysin suosituksen nuista paloista.
Vinkuu nuo vihreetkin märkänä muttei läheskään niin kovaa ja korkealta, lisäksi tuntuvat kuivahtavan äkkiä, parin jarrutuksen jälkeen on hiljaa pitkään.

IncBuff
24.04.2013, 20.25
Tuleeko tuossa 29 Nervessä vaihdevaijerit samalla tavalla keskiön alta ulos kuin pienempi pyöräisessä?

Edeus
25.04.2013, 08.11
Tuleeko tuossa 29 Nervessä vaihdevaijerit samalla tavalla keskiön alta ulos kuin pienempi pyöräisessä?

Mitä kuvista olen katsellut niin kyllä. Korjatkaa jos olen väärässä.

Paastomyöräilijä
25.04.2013, 09.26
Heitetäänpä klassinen Canyon Nerve AL -kokotiedustelu tänne. Eli varressa on mittaa 182 cm ja inseam on 87 cm, niin olisiko arvon raadilla mielipidettä olisiko se nyt M- vai L-koko? Viime kesänä ajelin 20" Cuben Ltd CC:llä ja siinä oli yläputken pituus 575 mm, joka tuntu ihan ok:lta. Nyt tuossa Canyonin M-koossakin on jo yläputkella mittaa 595 mm. Onko Cuben rungot lyhyitä vai Canyon pitkiä, toki tässä nyt varmaan muitakin muuttujia on? Itseä ehkä miellyttää enemmän pystympi ajoasento, kun makaava. Mutta onko tuo M-koko sitten kuinka ahdas ei nyt niin hintelän kaverin alla?

Keskiäkäinen lohjalainen
25.04.2013, 12.20

Nerve 29:n vaihdevaijerit (http://aijaa.com/BpgHcc) menevät tällä tavalla.

Tapio123
25.04.2013, 22.08
Luin tekniikanmaailman testin jossa canyon malli grand canyon al 29 8.9 malli sai parhaat pisteet. Ajatuksissa on ostaa pyörä, mutta ongelmana on koko. Verkkosivu suosittelee kooksi M mutta jotenkin tuntuu että koko voisi olla minulla L. Mittani ovat 184 cm ja reiden sisämitta 86cm, hartialeveys 45cm, vartalo 72 cm ja käsi 68cm. Olisin kiitollinen jos joku kokeneempi voisi auttaa minua ongelmassa, voiko tuohon heidän kotisivujen kokoluokitukseen luottaa. Pyörää ei voi testailla oikein missään kaupassa.

Keskiäkäinen lohjalainen
25.04.2013, 22.21
Luin tekniikanmaailman testin jossa canyon malli grand canyon al 29 8.9 malli sai parhaat pisteet. Ajatuksissa on ostaa pyörä, mutta ongelmana on koko. Verkkosivu suosittelee kooksi M mutta jotenkin tuntuu että koko voisi olla minulla L. Mittani ovat 184 cm ja reiden sisämitta 86cm, hartialeveys 45cm, vartalo 72 cm ja käsi 68cm. Olisin kiitollinen jos joku kokeneempi voisi auttaa minua ongelmassa, voiko tuohon heidän kotisivujen kokoluokitukseen luottaa. Pyörää ei voi testailla oikein missään kaupassa.

L-koossa ongelmaksi tulee standover height -mitta. Vaakaputki on 83 sentin korkeudella, eli "pelivaraa" jää vain kolme senttiä, joka on liian vähän.

Muoks: onhan se sisäsauma mitattu oikein? Mitta jää helposti sentin tai pari lyhyeksi.

Tapio123
26.04.2013, 17.34
L-koossa ongelmaksi tulee standover height -mitta. Vaakaputki on 83 sentin korkeudella, eli "pelivaraa" jää vain kolme senttiä, joka on liian vähän.

Muoks: onhan se sisäsauma mitattu oikein? Mitta jää helposti sentin tai pari lyhyeksi.

Kiitoksia huomiosta. Mitattiin sisäsauma kunnolla käyttäen vatupassia apuna, niin 89,5 cm oli oikea mitta. Muillekkin aloittejoille huomiona, että kannattaa ottaa kaveri apuun ja mitata huolellisesti vaikka pariin kertaan kaikki mitat niin hoksaa virheet.

vellu80
26.04.2013, 20.37
L-koko natsaa noilla mitoilla enemmän ku hyvin!

tonipee
03.05.2013, 14.57
Laitetaanpa Canyon-asiantuntijoille ennen tilausta vielä arvioitavaksi tähän ketjuun.

Olen harkinnut pitkään täpärin ostoa ja Lapierren Zesty 514 oli tilattukin jo (varastetun vastaavan tilalle), mutta saatavuusongelmien takia olen harkitsemassa nyt eri vaiheiden jälkeen Canyonin hankintaa. Mitä mieltä olette tai onko kokemusta Canyon Nerve AL+ mallista? (Se kai on suunnilleen sama kuin aiempien vuosien Nerve AM) Tässä AL+ 9.0 SL mallissa tuntuu olevan nuo osatkin sen verran kovaa tasoa että voisi vaikka tilata, myydä osat erikseen markkinoilla ja saisi silti rahat takaisin :) Ulkomaan foorumeilla tuntui ainoa epäilyksen varjo lankeavan noihin Cobalt 3 -kiekkoihin jotka saattavat olla liian hennot AM-tyyppiseen ajoon. Oma ajeluni keskittyy pääasiassa Espoon keskuspuiston poluilla ja kallioilla ajeluun, eli alamäkirymistelyä ei kovin paljoa ole. Sen takia ajattelin että nuo XC-henkiset kiekot olisivat ihan ok. Vaihteiden osalta 2x10 riittäisi minulle ainakin nykyajoon, mutta eipä tuosta kolmannesta eturattaasta haittaakaan ole.

Tällä hetkellä ajelen polkuja jäykkäperäisellä "varalaitteella" jossa 150mm keula, ihan kivaa ajelua sekin mutta kaipailen tuota perse penkissä kruisailua.

Eli löytyisikö kommentteja tähän pyörään / malliin?

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3043#tab-reiter2 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3043#tab-reiter2)

jaksu
04.05.2013, 12.14
Allekirjoittaneen "rotko" tuli noin kaksi viikkoa etuajassa. Mukana tuli hillitön määrä erilaisia lippuja, lappuja, työkalut ja tiiliskiven kokoinen manuaali :)

Aluksi pyörä vaikutti ihan törkeän korkealle, mutta jotenkin omituisesti ajopeli "kutistui" ensimmäisellä lenkillä. Tähän saakka Canyonin palvelu ja tuote on täyttänyt odotukset.

Penseilijä
04.05.2013, 13.41
Nyt olisi taas hinku takaisin Canyonin leiriin vuosien tauon jälkeen ja laitoin tilaukseen Grand Canyon AL 8.0:n. Harmi vaan, että S-koolle näyttää CW26:sta, eli menis tuon mukaan 2kk ja jos näin on, niin joutunee tilaamaan jostain muualta jotain muuta. Elättelen toiveita, että kävis niinkun Monroelle.

Warfe
04.05.2013, 22.36
Nerve 29 AL 7.9 tilattu. Toimitusviikoksi luvattu vko 20, eli ei hirveän kauan tarvitse odotella.

Edeus
05.05.2013, 11.14
Nerve 29 AL 7.9 tilattu. Toimitusviikoksi luvattu vko 20, eli ei hirveän kauan tarvitse odotella.

Nonniin, kohta saatkin alottaa kunnon reeniputken maasturilla.

BikeRookie
06.05.2013, 10.55
Hei kaikille,

Tämä on ensimmäinen viestini täällä foorumilla. Haluaisin hankkia hyvän pyörän, mutta budjetti aika naurettava 1500-2000€. Käyttö olisi lähinnä pyörätiet ja satunnaisesti maasto, mutta tavallaan kaupunkikäyttö ja tavallaan toivoisin joustoa eteen ja taakse. Mitä mieltä olette onko Canyon pyörät laadukkaita, kaupunki käyttöön ja vähän pidemmälle matkalle sopivia?

Onko pyörän tilaaminen kallista, ainakin 100€ tulee lisähintaa käsittääkseni. Entä kokoaminen, olen YouTubesta katsonut noita avataan laatikko kootaan -videoita? Entä ajaminen, onko mukavaa, vaikeaa, olen täysin aloittelija ja kysyn sitä että onko minulaiselleni parempi vain mennä pyöräliikkeeseen ja koeajaa pyörä. Kuin tilata canyon.com -verkkokaupasta. Lisäkysymys miten ajatte silloin kun on liukasta, sateista tai kylmä.. tarkoitan että onko nuo maastopyörät lähinnä kesäkäyttöön kun vaatteet pysyvät siisteinä. Entä onko Canyon pyörät alamäkiajoon ja maastoon eli kaupunki käytössä ajatte kakkos pyörillänne... kiitos!

ErnoNykanen
06.05.2013, 11.12
Hei kaikille,

Tämä on ensimmäinen viestini täällä foorumilla. Haluaisin hankkia hyvän pyörän, mutta budjetti aika naurettava 1500-2000€. Käyttö olisi lähinnä pyörätiet ja satunnaisesti maasto, mutta tavallaan kaupunkikäyttö ja tavallaan toivoisin joustoa eteen ja taakse. Mitä mieltä olette onko Canyon pyörät laadukkaita, kaupunki käyttöön ja vähän pidemmälle matkalle sopivia?

Onko pyörän tilaaminen kallista, ainakin 100€ tulee lisähintaa käsittääkseni. Entä kokoaminen, olen YouTubesta katsonut noita avataan laatikko kootaan -videoita? Entä ajaminen, onko mukavaa, vaikeaa, olen täysin aloittelija ja kysyn sitä että onko minulaiselleni parempi vain mennä pyöräliikkeeseen ja koeajaa pyörä. Kuin tilata canyon.com -verkkokaupasta. Lisäkysymys miten ajatte silloin kun on liukasta, sateista tai kylmä.. tarkoitan että onko nuo maastopyörät lähinnä kesäkäyttöön kun vaatteet pysyvät siisteinä. Entä onko Canyon pyörät alamäkiajoon ja maastoon eli kaupunki käytössä ajatte kakkos pyörillänne... kiitos!
Kannattaa mennä pyöräliikkeeseen noiden kysymyksien kanssa ja varata pari tuntia aikaa. Jos tuntuu, että niitä ei kiinnosta siellä auttaa niin vaihda liikettä. Foorumeilla on myös aika paljon "nöösille apua" ja "aloittelijalle pyörä" aiheita, joissa puidaan samoja asioita.

Canyonit on hyviä pyöriä, kuten varmaan huomasitkin tätä aihetta selatessasi, mutta netistä tilatessa pitää tietää millilleen minkälaisen ja kokoisen pyörän haluaa. Sinulla ei ole siitä kovin tarkkaa kuvaa, joten siksi suosittelen ammattilaisen puoleen kääntymistä.

Penseilijä
06.05.2013, 11.13
Hei kaikille,

Itse henk.koht. en suosittele täysjoustoa ensimmäiseksi harrastuspyöräksi. Täysjousto vaatii jotain käytännön kokemusta siitä, miksi muut vaihtoehdot eivät sovellu itselle yhtä hyvin. Jos pääosin maastossa haluat ajaa, niin kannattaa hankkia pyörä jossa on vain edessä joustoa. Tuolla budjetilla saat sellaisen jo kisakelpoisen Canyonilta.

Toistaalta maastopyörä ei ole niin hyvä kaupungissa kuin esim cyclocrossari. Cyclocrossari on hieman maantiepyörän näköinen pyörä, jossa on kippurasarvet, hieman paksummat renkaat ja hieman järeämpi runko ja sekin soveltuu myös maastoajoon. Cyclocrossareissa ei ole joustoa edessä eikä takana, mutta hiilikuituisella etuhaarakalla/koko rungolla ajo hieman pehmenee. Tasaisilla teillä ja poluilla cyclocrossari on maasturia selvästi nopeampi. Jos aletaan ajamaan juurien ja kivien seassa, on maasturi yleensä parempi tai ainakin mukavampi. Cyclocrossaria ei Canyonilla ole, mutta niitä löytyy pilvin pimein muilta valmistajilta ja sopiva löytyy varmasti.

Suosittelen siis joko cyclocrossaria tai etujuositettua maastopyörää. Tuolla budjetilla saat erinomaisen kumman tahansa. Jos ajelet enemmän kaupungissa kuin maastossa, niin ottaisin cyclocrossarin. Jos taas enemmän maastossa, niin etujousitetut maastopyörän. Täysjoustoinen maastopyörä tulee kysymykseen siinä vaiheessa, kun edestä joustava fillari ei jostain syystä miellytä. Takajousto lisää hintaa, huoltotarvetta ja painoa eikä ole tasapäällysteisellä tiellä ollenkaan paras vaihtoehto.

EDIT: Ja Ernoon helppo yhtyä tuossa ammattilaisen puoleen kääntymisessä. Nettitilaukset vaativat vähintään jonkin asiantuntevan kaverin, joka osaa valita oikean kokoisen ja tarpeeseen sopivan fillarin.

BikeRookie
06.05.2013, 11.16
No jos sanoisin että olen 175cm ja kaupunkikäyttöön. Tämä miellyttäisi budjetti/lookki: http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3039

Okei tutkin tuon -> cyclocrossari

...kiitos suuresta avusta molemmille! Tämä on sitten luultavasti se suunta mitä pitäisi tutkia -> http://velosport.fi/verkkokauppa/marin_four_corners-p-46184-115/

Ongelma on mielestäni se että ajoasento ei ole kaikista mukavin. Etsin pyörää jolla olisi kiva ajaa, siksi mietin tuota joustoa. Toisaalta vauhtia olisi kiva olla, joten ohut renkaisempi hyvä. Onko esim. tuossa pyörässä satula ihan liian kova, ja muutenkin saako noihin pehmeätä satulaa? En tiedä onko sellaista pyörää olemassa jossa kiva pyöräilyasento, penkki ei liian kova ja pääsee kovaa.. no käyn parissa pyöräliikkeessä kohta vähän tutkimassa. Aloittelijana mielestäni valikoima on valtava. En tajunnut että pyöriä on nykyään ihan joka tarkoitukseen, onko pyöräily sitten vihreiden arvojen myötä ihan must juttu tänään ja tulevaisuudessa... kiitos vielä kerran avusta ja pahoittelut tietämättömyydestäni.

Penseilijä
07.05.2013, 11.04
Laitoin tuossa viikonloppuna Grand Canyon AL 8.0:n S-kokoisena tilaukseen, mutta tänään tuo onkin loppuunmyyty. Olisi toimitus ollut muutenkin vasta 7 viikon päässä, joten onneks eilen bongasin Radon Black Sin 6.0:n tarjouksessa ja tilasin sen. Oli näemmä tarjouksessa vaan eilisen. Ehkä sen voi saada vielä tänä kesänä :P

Edeus
07.05.2013, 11.14
Laitoin tuossa viikonloppuna Grand Canyon AL 8.0:n S-kokoisena tilaukseen, mutta tänään tuo onkin loppuunmyyty. Olisi toimitus ollut muutenkin vasta 7 viikon päässä, joten onneks eilen bongasin Radon Black Sin 6.0:n tarjouksessa ja tilasin sen. Oli näemmä tarjouksessa vaan eilisen. Ehkä sen voi saada vielä tänä kesänä :P

Tulikos sulle ilmoitus sähköpostiin ettet saa pyörää vai katsoitko pelkästään Canyonin sivuilta toimitusaikoja? Jos vastaat jälkimmäisen niin olet tilannut nyt kaksi pyörää.

Penseilijä
07.05.2013, 13.50
Tulikos sulle ilmoitus sähköpostiin ettet saa pyörää vai katsoitko pelkästään Canyonin sivuilta toimitusaikoja? Jos vastaat jälkimmäisen niin olet tilannut nyt kaksi pyörää.

Katsoin sivuilta, mutta laitoin myös sähköpostia Canyonille, että perun tilauksen kun en vielä ollut maksanut mitään. Tosin nyt sieltä tuli sitten lasku ja toimitusarvio viikolle 26 :P Hyvin ovat mun peruutusviestin ignoranneet. Jolleivat tänään tuota peruutusta noteeraa, niin perun sen sitten huomenna uudestaan.

Warfe
08.05.2013, 20.11
Mahtavaa toimintaa Canyonilta! Piti vasta 20 viikolla lähteä, mutta tulikin tänään ilmotus et on laitettu tulemaan kohti Suomea!

Tapio123
08.05.2013, 21.32
EDIT: Näyttäisi kaikki osat olevan, ilmeisesti yksi meisseli uupunee ehkä....

Kuvassa siis kaikki irto-osat mitä paketissa tuli, renkaita ja penkkiä lukuunottamatta.

http://i3.aijaa.com/b/00784/12194277.jpg

maojala
08.05.2013, 21.41
Pikasella vilkasulla näyttäs kaikki samat roinat olevan mukana kuin mun 9.9. Pyöräänhän ei suoraan tuu polkimia mukaan vaan ne täytyy itse ostaa. Iskaripumpun vieressä on pikalinkku jolla eturengas tulee kiinni, siinä ei ole vastakappaletta vaan etuhaarukassa on kierteet sille.

Tapio123
08.05.2013, 22.04
Kiitosta kommentista. Pitääpä tutkia vielä tarkemmin, tuntuu että tästä nyt jotain uupuu, mutta lueskellaan manuaalia huolella läpi. Sitä en tosiaan tiennyt että polkimia ei tule mukana, kun kuvassa oli polkimet ja se ei niitä mielestäni ehdotellut kun tein tilausta.

LJL
08.05.2013, 22.10
Kiitosta kommentista. Pitääpä tutkia vielä tarkemmin, tuntuu että tästä nyt jotain uupuu, mutta lueskellaan manuaalia huolella läpi. Sitä en tosiaan tiennyt että polkimia ei tule mukana, kun kuvassa oli polkimet ja se ei niitä mielestäni ehdotellut kun tein tilausta.

Samat peruskamat mulla tuli taannoin, ja kuten Canyonin nettisivuilla todetaan, niin mukaan tulee ohne kappaletta pedaaleja.

-Lauri

Tapio123
08.05.2013, 23.04
Nonii.. näyttäs löytyvän kaikki osat mitä kuuluukin. Kiitokset kommenteista ja poistin turhan vaahtoamiseni aikaisemmasta viestistä. Perjantaina sitten pitää kävästä ostamassa polkimet.

Sojoka
09.05.2013, 10.15
Eilen lähti nerve al 8.9 tilaukseen. Viikolle 25 näytti toimitusta. Nyt vaan odotellaan...

Keskiäkäinen lohjalainen
09.05.2013, 20.37
Güntersprachen taitajille pieni pätkä testiraporttia Nerve AL 29 9.9 SL:stä (ja aika monesta muustakin 29-täpäristä):

http://www.mountainbike-magazin.de/mountainbikes/test-canyon-nerve-al-29-9-9-sl.782580.2.htm

pätkä
22.05.2013, 22.47
Nerve AL 9.9 SL status ollut pitkään sold out. Miksi näin? Valmistus loppu? Pudotanko suosiolla omalta hankintalistalta pois, kun speksaan syksyksi uutta kaksysiä.

kolistelija
23.05.2013, 05.14
Canyon päättää joka kausi etukäteen kuinka monta fillaria tekevät. Saavat hankintahinnat alemmaksi tilaamalla osat kerralla. Loppu on siis loppu ja lisää saa yleensä vasta ensi kaudeksi.

pätkä
23.05.2013, 07.30
Canyon päättää joka kausi etukäteen kuinka monta fillaria tekevät. Saavat hankintahinnat alemmaksi tilaamalla osat kerralla. Loppu on siis loppu ja lisää saa yleensä vasta ensi kaudeksi.

Ostoslistan kärkeen nousee nyt sitten CF SLX 29.

Edit. Hups! CF SLX 8.9 nyt sitten tilattu ja visaa höylätty ni että valo paistaa läpi:D. Viikolle 24 alustava toimitus.

Keskiäkäinen lohjalainen
27.05.2013, 12.13
Nerve AL 29 -täpäriä on taas vähän testattu:

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/full-suspension/product/review-canyon-nerve-al-29-99-13-47268 (http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain/full-suspension/product/review-canyon-nerve-al-29-99-13-47268)

En viitsi olla eri mieltä :)

pätkä
12.06.2013, 19.19
Grand Canyon 650B proto

http://fthumb1.mtb-news.de/cache/950/auto/1/1/fstatic0.mtb-news.de/f/u9/tf/u9tf4kdt3m5e/large_BM6I8145.jpg

Sojoka
17.06.2013, 14.34
Nerve Al 8.9 nyt koottu ja ensitesti tehty. Hyvin kulki ainakin astfaltilla. Jospa sitä huomenna menis maastoon.

Toimitus oli n. 3 viikkoa etuajassa. Laatuvaikutelma on hyvä. Ohjekirja kokoamista varten on turhan ylimalkainen, koska joka pyörässä osat on kuitenkin erilaiset. Mutta suht. helposti pyörä meni kasaan. Ainoastaan takavaihtaja oli suhteellisen sekaisin, joten säätö piti tehdä ihan alusta asti.

LJL
17.06.2013, 15.09
Grand Canyon 650B proto

Tsingis-Kaan! Tämä on mielenkiintoinen. Olisin jotenkin ajatellut että Canyonin 650b-runko olisi enemmän 26" Grand Canyon CF:ään kuin 29" SLX:ään perustuva, vaikka onhan se 26" runko suunnittelultaan aika old schoolia... Mutta hyvin mielenkiintoista näin päin.

-Lauri

sir_Kar
19.06.2013, 11.34
Tarkoittaako tuo Canyonin geometriakuvissa esitetty vaakaputken mitta efektiivistä vaakaputkea vai jotain aivan muuta? Tuo geometriakuva antaa vähän harhaanjohtavan kuvan.

elasto
19.06.2013, 11.43
Mä en oikeen ymmärrä tuota 650B jäykkäperää, kun Kanjonilla on jo 29er ja 26" jäykkäperätkin. Joku pidempijoustoinen 650B olis kyllä mukava nähdä Kanjonilta, mutta tuleekohan ensin 24" ja 36" jäykkäperät vielä?

Paastomyöräilijä
19.06.2013, 12.02
Tarkoittaako tuo Canyonin geometriakuvissa esitetty vaakaputken mitta efektiivistä vaakaputkea vai jotain aivan muuta? Tuo geometriakuva antaa vähän harhaanjohtavan kuvan.

Kyllä se taitaa sitä efektiivistä mittaa tarkoittaa, vaikka harhaan siinä kyllä johdetaankin.

Vito78
19.06.2013, 22.00
Moro Canyon ihmiset!!

Olen tilaamassa Grand Canyon AL 8.9 29. Aluksi mitatessani inseamia ( avokin kanssa ) saatiin tulokseks 90 cm. Olen kuitenkin 193/96kg kokoinen ja luettuani tätä ketjua ajattelin että onkohan tullut mitattua huolimattomasti kun tuo 90 tuntuu muuhun kokooni nähden melko lyhyeltä ja Canyon tarjoaa L-kokoa. Sitten mittasin uudelleen ja vedin sen vatupassin oikein tiukkaan sinne haaroväliin ja avot...93cm. Canyonin laskurissa kuitenkin 92 ja 93 sentin raja on se missä vaihtuu L-koko XL-kooksi. Eli kumpi nyt olisi parempi??

pätkä
19.06.2013, 22.35
Sanoisin että XL, saat pitemmän vaakaputken. Stand-overheigth mitan (869mm) ei pitäisi olla 93 cm inseam koivilla ongelma. Vertailun vuoksi omassa CF SLX:ssä (koko XL) stand-over height on 853mm ja omat mitat 193/95 inseam. Seisoessa takamus satulan kärjessä kiinni jää mulla rakoa vaakaputkeen n. 12cm.

Mutta koska oikeasti ajan mielummin maantiellä, ni odota nyt vielä maastokuskien mielipiteitä:D

Paastomyöräilijä
20.06.2013, 08.16
Itse ajelen Nerve AL 7.9:llä, joka nyt on mitoitukseltaan tuota jäykkäperäistä aika lähellä ja mitoilla 181,5/87 cm L-koko on aivan hyvä. Toki en paljon lyhyemmille tuota L-kokoa enää suosittelisi, mutta eiköhän tuo XL-koko oo sulle lähempänä. Toki sitä voi mielipidettä voi vielä Canyoniltakin kysäistä, niin kuin itse tein ja kahden koon rajalla suosittelivat isompaa runkoa ainakin mulle.

Keskiäkäinen lohjalainen
20.06.2013, 12.23
Moro Canyon ihmiset!!

Olen tilaamassa Grand Canyon AL 8.9 29. Aluksi mitatessani inseamia ( avokin kanssa ) saatiin tulokseks 90 cm. Olen kuitenkin 193/96kg kokoinen ja luettuani tätä ketjua ajattelin että onkohan tullut mitattua huolimattomasti kun tuo 90 tuntuu muuhun kokooni nähden melko lyhyeltä ja Canyon tarjoaa L-kokoa. Sitten mittasin uudelleen ja vedin sen vatupassin oikein tiukkaan sinne haaroväliin ja avot...93cm. Canyonin laskurissa kuitenkin 92 ja 93 sentin raja on se missä vaihtuu L-koko XL-kooksi. Eli kumpi nyt olisi parempi??

Ehdottomasti XL. L olisi aivan liian lyhyt.

Monroe
20.06.2013, 15.10
Ehdottomasti XL. L olisi aivan liian lyhyt.

Samaa mieltä. En ole asiantuntija enkä tunnustaudu Canyon-ihmiseksi, mutta omaan kokemukseeni perustuen totean, että L -koko olisi kaverille varmasti pieni.

pätkä
21.06.2013, 20.42
Laitoin jo tuonne 2014 uutuuksia mutta tässä vielä Canyon LUX CF 29

http://fthumb0.mtb-news.de/cache/670/auto/1/1/fstatic3.mtb-news.de/f/ow/q8/owq86c0fsyu0/large_DSC_0883.jpg

http://www.mtb-news.de/news/2013/06/20/canyon-lux-cf-29/

http://www.bikeradar.com/mtb/news/article/canyon-lux-cf-first-look-37713/

Tonait
21.06.2013, 22.56
Onkohan Canyonilta tulossa kesäksi 2014 650b täpäri?
Vieläkään en pyörää ole saanut hommattua (ollut n.3kk ostoslistalla), mutta nyt olen sitä mieltä että odottelen ainakin vuoden alkuun tai peräti kesään kun näyttää nuita 650b pyöriä alkavan tulevan eri valmistajilta. Canyonit miellyttää nuin muuten erittäin paljon.

Sojoka
23.06.2013, 13.37
Moro Canyon ihmiset!!

Mulla on Nerve Al 8.9 M-koossa ja ole 180 cm/88 kg. Ei ole ainakaan liian iso, koska asento on aika pysty. Uskoisin XL olevan ok sulle.

Vito78
24.06.2013, 14.01
Juu eli tilailin viimeviikolla tuon Grand Canyon 8.9:sin. Otin koossa XL. Sehän tuli nyt uudelleen suoraan varastolta saataville mutta Sveitsin "mallina". Kyseessä siis Canyon pyörä mutta myydään Sveitsissa nimellä Pure Cycling ja Grand Canyon on siellä Tobel AL 8.9. Muuta eroa ei siis ole. Hassu kuvio :) . Kävin paikallisessa liikkeessä koeajamassa Trekkiä ja Cubea. Trekki oli ihan ok mutta aika vaatimattomilla osilla mielestäni. Tämän myyjäkin totesi "runko on parempi kuin osat antaa ymmärtää ". Tämä olisi siis ollut hyvä juttu kun alkaa päivittää laadukkaammilla osilla. Siihen ei nyt kuitenkaan ole intoa. Cube tuntui hyvältä mutta niitä ei tässä koossa 23" ja hintaluokkassa noin 1500€ enää ollut heiltä saatavilla. UPS:än träkking koodi arvioi toimitukseksi 27.6. by the end of day... jänskättää...

Vito78
28.06.2013, 08.31
Nonni!! Eilen pyörä saapui ja tasan viikko meni tilauksesta saapumiseen. Kokoakin ehdin mutta ajaminen jää varmaan ensviikolle. Hienolta ja laadukkaalta vaikutti. Nopealla päällä istumisella XL koko vaikuttaa oikealta valinnalta. Osaako joku antaa vinkkejä tuon RockShox SIDin säätämiseen 96 kg kuskille?? Paljonko painetta? Vai mennäänkö maaston mukaan? Suositus olis 135 PSI...

JackOja
28.06.2013, 09.48
^ paine SAGin (=painuma) mukaisesti, sellaiset 20-25%. Kai sulla joku keulan manuaali mukana tuli, eiköhän siellä ole ohjeet tuohon sagin mittaamiseen.

Vito78
28.06.2013, 10.11
^ paine SAGin (=painuma) mukaisesti, sellaiset 20-25%. Kai sulla joku keulan manuaali mukana tuli, eiköhän siellä ole ohjeet tuohon sagin mittaamiseen.

Juu kyllä kaikki manuaalit mukana tuli. Täytyy perehtyä kyllä niihin...

Keskiäkäinen lohjalainen
28.06.2013, 16.53
Juu kyllä kaikki manuaalit mukana tuli. Täytyy perehtyä kyllä niihin...

Oikeat säädöt löytyvät vasta kokeilemalla. Ota siis iskaripumppu mukaan lenkeille.

Jhelen
30.06.2013, 18.25
Onko joku tilannut Canyonilta tolla PrePayment maksutavalla? Jos on, niin pitääkö paikkansa, että tilaus maksetaan suomalaiselle Nordean tilille?

Keskiäkäinen lohjalainen
30.06.2013, 18.35
Onko joku tilannut Canyonilta tolla PrePayment maksutavalla? Jos on, niin pitääkö paikkansa, että tilaus maksetaan suomalaiselle Nordean tilille?

On. Pitää.

Jhelen
30.06.2013, 18.38
Kiitän. Tuntui vaan hiukan eriskummalliselta. Sitten vaan pyörän odotteluun.

RRR
03.07.2013, 10.37
Hei! tässä uusi Canyonin omistaja Nerve AL+ 6.0 toimitettiin 28.6. (3 viikkoa arvioidusta myöhässä). Laitoinkin olla olevan kyssärin jo toiseen viestiketjuun, laitan sen nyt tännekkin.

Onkos muilla ollut Nervejen takalinkun pulttien kanssa ongelmia? Ekalla lenkillä Tahkolla irtosi takalinkusta 40km:n jälkeen pultti eturattaiden takaa. Sain sen kiristettyä pikkueturattaan irroittamalla, niin pääsi käsiksi pulttiin.
Nyt kolmannella lenkillä n.80km ajettu sama pultti irtosi / kiertyi lähes irti taas. Pitää varmaan loctite:a laittaa kierteeseen joku päivä, pitää tosin kammet irroittaa, että saa pultin kunnolla ulos asti rattaiden takaa.
Pyysin nyt Canyonilta uudet pikkurattaan pultit ja uuden takalinkun pultin kun ensimmäisellä linkun pultin irtoamisella pikkurattaan pultin kannat ottivat hyvin osumaa irronneesta linkun pultista.
(myös uuden rungon pohjatarran pyysin, kun oli uudesta öljyä tai jotain siihen imeytynyt. Saa nähdä koska vastaavat n. 1 viikko ollut vastausajat sähköpostilla).
Jos ei loctitella tai uudella pultillakaan pysy linkku kasassa niin lähtee runko varmaankin Saksaan. JEEJEE!

toripolliisi
04.07.2013, 13.50
Ajattelin vaihtaa tulevan 2 auton oston -> maastopyörän hankkimiseen..

Nyt olisi tälläiset kiikarissa:

Canyon Yellowstone al 4 tai jos alennusmyynneissä saisi hyvällä diilillä al 5:n. http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/series/yellowstone-al.html
(http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/series/yellowstone-al.html)
Radon ZR team 29er 5.0, tai ZR team 6, tai hyvässä alessa ZR team 7 http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/ZR-Team-7-0_id_22249_.htm

Felt six 70 sain jo tarjouksen paikallisesta kivijalasta 550€, ovh 749€. Heikkoa pyörässä oli SR Suntourin keula ja Alivio. http://www.pyorakeskus.fi/vmchk/1-Pyorat/42-Miesten-pyorat/23-Miesten-maastopyorat/Felt-Six-70-2013/flypage.tpl.html?gclid=COuK4YHVlbgCFaR4cAodW30AbA (http://www.pyorakeskus.fi/vmchk/1-Pyorat/42-Miesten-pyorat/23-Miesten-maastopyorat/Felt-Six-70-2013/flypage.tpl.html?gclid=COuK4YHVlbgCFaR4cAodW30AbA)

Oisko muita tossa hinta luokassa? MAX 700€.

Nachosman
06.07.2013, 10.38
Canyon AL 8.9 on nyt suunnitelmissa tai Al 9.9 CH. Jälkimmäinen vähän kalliimpi mutta lieneekö parempi? Hankinnalla ei ole sinänsä kiire eli voisi odotella syys-/talvi alea mutta onkohan Canyonilla tällaisia näkynyt? Omat mittani ovat 178cm inseam 83cm joten vainta lienee M koko. Laskurilla tarjottiin kokoa 17.5 mutta erään pyöräkaupan myyjä väitti kookseni 19.0 suoralta kädeltä, piti 17.5 liian pienenä. Väärä kokohan se jälkeenpäin aika paljon harmittaisi.

IncBuff
06.07.2013, 10.41
Canyonin syysale on perinteisesti ollut syyskuun lopulla. Toinen juttu sitten että vieläkö sieltä silloin sopivaa pyörää löytyy.

LJL
06.07.2013, 10.53
Hei! tässä uusi Canyonin omistaja Nerve AL+ 6.0 toimitettiin 28.6. (3 viikkoa arvioidusta myöhässä). Laitoinkin olla olevan kyssärin jo toiseen viestiketjuun, laitan sen nyt tännekkin.

Onkos muilla ollut Nervejen takalinkun pulttien kanssa ongelmia? Ekalla lenkillä Tahkolla irtosi takalinkusta 40km:n jälkeen pultti eturattaiden takaa. Sain sen kiristettyä pikkueturattaan irroittamalla, niin pääsi käsiksi pulttiin.
Nyt kolmannella lenkillä n.80km ajettu sama pultti irtosi / kiertyi lähes irti taas. Pitää varmaan loctite:a laittaa kierteeseen joku päivä, pitää tosin kammet irroittaa, että saa pultin kunnolla ulos asti rattaiden takaa.
Pyysin nyt Canyonilta uudet pikkurattaan pultit ja uuden takalinkun pultin kun ensimmäisellä linkun pultin irtoamisella pikkurattaan pultin kannat ottivat hyvin osumaa irronneesta linkun pultista.
(myös uuden rungon pohjatarran pyysin, kun oli uudesta öljyä tai jotain siihen imeytynyt. Saa nähdä koska vastaavat n. 1 viikko ollut vastausajat sähköpostilla).
Jos ei loctitella tai uudella pultillakaan pysy linkku kasassa niin lähtee runko varmaankin Saksaan. JEEJEE!

Mulla käynyt tämä sama homma keväällä Canyon Lux MR:n kanssa, pultti tuli niin pitkälle että kammet jäivät lukkoon ja matka tietysti tyssäsi kokonaan. Homma tuli täysin kuntoon kun laitoin locktiteä ja kiristin kunnolla. Ei ole sen jälkeen ollut mitään ongelmia, karvan alta 800km olen episodin jälkeen ajanut. Harmillinen juttu muttei mikään maailmanloppu.

-Lauri

Keskiäkäinen lohjalainen
06.07.2013, 11.29
Canyonin syysale on perinteisesti ollut syyskuun lopulla. Toinen juttu sitten että vieläkö sieltä silloin sopivaa pyörää löytyy.

En usko, että varsinkaan kaks-yseistä mitään kummoista alea tulee. Hyvä jos saavat varaston riittämään sinne asti.

sir_Kar
07.07.2013, 15.57
Tuossa vähän aikaa sitten epäröin pyörän oston kanssa ja nyt on Canyon, siis korjaan sveitsin mallin Tobel 8.9 XL-kokoisena saatu ajoon. Aika pian tilaamisen jälkeen alkoivat toimitusajat pidentyä. Paketti tuli ajallaan ja mukana tuli enemmän ja vähemmän hyödyllisiä opuksia vino pino sekä Zertifikat allekirjoituksineen. :) Ja wohl! Tuo koko hieman arvelutti tilatessa (190/92cm) ja varsinkin kun sain paketin auki. Ensivaikutelma oli pelottava, kun pyörän sai kasaan. Pelko osoittautui aiheettomaksi, ajoasennon saatuani kohdalleen tiesin tehneeni oikean valinnan koon suhteen eikä pyörä tunnu kömpelöltä. Oikeita suosituksia tuli foorumilta, kiitokset niistä! Painoa pyörällä on 11.3 kg. Varaa tuossa on kyllä isommallekin korstolle, pienempään päin ei mahdottomasti. Pari lenkkiä on nyt takana ja kyllähän riittää iloa ajella. Varsinkin mäkien kapuaminen on yllättänyt positiivisesti. Ainut mitä tarvitsi tehdä säätöjen kanssa oli ajoasennon hakeminen, etuvaihtajan säätö uusiksi, rengaspaineet kohdalleen ja iskariin hieman lisää painetta. Siinä missä shimano kuiskaa vaihteita sisään SRAM jysäyttää niin että ei jää epäselvää. :) Ainut mikä herätti huomiota oli yllättävän lyhyt pisin välitys, mutta ei sitä kovin usein tarvitse. Polkimet sain kaverilta väliaikaisesti, hankinnassa on lukot. Nyt sitten pikkuhiljaa muuta kilkettä haalimaan ja uusia polkuja etsimään.

Vito78
07.07.2013, 20.54
Tuossa vähän aikaa sitten epäröin pyörän oston kanssa ja nyt on Canyon, siis korjaan sveitsin mallin Tobel 8.9 XL-kokoisena saatu ajoon. Aika pian tilaamisen jälkeen alkoivat toimitusajat pidentyä. Paketti tuli ajallaan ja mukana tuli enemmän ja vähemmän hyödyllisiä opuksia vino pino sekä Zertifikat allekirjoituksineen. :) Ja wohl! Tuo koko hieman arvelutti tilatessa (190/92cm) ja varsinkin kun sain paketin auki. Ensivaikutelma oli pelottava, kun pyörän sai kasaan. Pelko osoittautui aiheettomaksi, ajoasennon saatuani kohdalleen tiesin tehneeni oikean valinnan koon suhteen eikä pyörä tunnu kömpelöltä. Oikeita suosituksia tuli foorumilta, kiitokset niistä! Painoa pyörällä on 11.3 kg. Varaa tuossa on kyllä isommallekin korstolle, pienempään päin ei mahdottomasti. Pari lenkkiä on nyt takana ja kyllähän riittää iloa ajella. Varsinkin mäkien kapuaminen on yllättänyt positiivisesti. Ainut mitä tarvitsi tehdä säätöjen kanssa oli ajoasennon hakeminen, etuvaihtajan säätö uusiksi, rengaspaineet kohdalleen ja iskariin hieman lisää painetta. Siinä missä shimano kuiskaa vaihteita sisään SRAM jysäyttää niin että ei jää epäselvää. :) Ainut mikä herätti huomiota oli yllättävän lyhyt pisin välitys, mutta ei sitä kovin usein tarvitse. Polkimet sain kaverilta väliaikaisesti, hankinnassa on lukot. Nyt sitten pikkuhiljaa muuta kilkettä haalimaan ja uusia polkuja etsimään.

Teksti oli kuin omasta elämästäni!! Sama pyörä (Tobel), samat pähkäilyt koon kanssa ja samat lopputulemat (ite olen 193cm/96 kg/92 inseam). Millasetr paineet sulla renkaissa? Entä keulassa (mulla 135psi)? On mahtava fillari. Ei kannata epäröidä tilaamisen kanssa kunhan vaan miettii tuon koon itselleen sopivaksi. Canyonin laskuri tarjosi mulle L-kokoa, olis ollut liian pieni...

sir_Kar
07.07.2013, 22.01
Teksti oli kuin omasta elämästäni!! Sama pyörä (Tobel), samat pähkäilyt koon kanssa ja samat lopputulemat (ite olen 193cm/96 kg/92 inseam). Millasetr paineet sulla renkaissa? Entä keulassa (mulla 135psi)? On mahtava fillari. Ei kannata epäröidä tilaamisen kanssa kunhan vaan miettii tuon koon itselleen sopivaksi. Canyonin laskuri tarjosi mulle L-kokoa, olis ollut liian pieni...

Hieno homma, mukava kuulla kohtalotovereita! Tuohon laskuriin tosiaan kannattaa suhtautua vähän varauksella. Olen vähän hakenut noita paineita tässä ajellessani, renkaissa on ollut vähän kaikenlaista 2.0 ja 2.5bar väliltä, keulassa 100-130psi välillä. Omassa ajossa 2.0bar tuntui vähän riskaabelilta, varsinkin takana. Siellä on nyt 2.3 tällä hetkellä ja edessä 2.2. Vähän on liikaa vieläkin ja tarkoituksena on tiputella pois molemmista ja katsoa miltä tuntuu. Etupään pidon kanssa varsinkin oli ongelmia vähän isommilla paineilla ja on vieläkin. Varmaan etupää menee 2.0bar tuntumaan ja takapää pikkuisen sen yli. Keulassa on 125psi tällä hetkellä ja näyttäisi olevan passeli sekä sagin, että ajon perusteella. Aikamoista runtua tuo keula saa, ainakaan tuon vähempää en omaani laita. Palautus on keskikohdasta 3 naksua "jäniksen suuntaan". :) Niin ja oma elopaino on 79-82kg riippuen päivästä, kuten itseäni kuvailin, pitkäkätinen ja selkäinen ruipelo siis. :) Hakemalla löytyy omaan käyttöön sopivat paineet. Ensimmäisiä jälkiäkin on jo saatu aikaan ihan kaatumattakin, kyllä tuolla metsässä rähjääntyy. Katsotaan mitä sitten käy lukkojen kanssa... Mukavaa touhua kyllä.

Keskiäkäinen lohjalainen
08.07.2013, 09.34
Aika kovilla rengaspaineilla ajelette. Suosittelen heittämään sisuskumit mäelle ja vähentämään paineet vajaaseen kahteen baariin. Sitten on pito ja rullaavuus kohdallaan.

sir_Kar
08.07.2013, 09.52
Oikeassa olet Keskiäkäinen lohjalainen, tuo yli 2 bar on turhan paljon. Ei pure eikä saa parasta hyötyä irti rullaavuudessa kun lyö vähän vastaan epätasaisuuksissa. Tuli hätävarjeluna nostettua vaan vähän yli hyvän ekan lenkin jälkeen ja olen lenkki lenkiltä tullut niiden kanssa alaspäin. Taakse en uskalla ainakaan vielä laskea alle 2 barin, se tuntui olevan ihan rajoilla että paukahtaako vanteelle jossain kohtaa. Kaverin kanssa jo kateltiinkin, että heitetään jossain kohtaa sisurit pois tänä kesänä. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa, kohti parempaa.

Vito78
08.07.2013, 11.57
Kertokaas nyt noobille, että mikä hyöty harrastuksen uudelleen aloittavalle on tubeless hommiin ryhtyvälle?? Nähtävästi uudet Rocket Ronit ja Racing Ralphit pitäis vaihtaa toisiin? Painon säästökö??

H. Moilanen
08.07.2013, 12.14
Parempi pito, parempi rullaus. Painonsäästö joissain tapauksissa jopa negatiivinen. Todennäköisesti nuo mainitsemasi renkaat toimivat sisäkumittomina.

Vito78
08.07.2013, 16.24
Onkohan jossain stickyä tälläsestä tubelessiin vaihtamisesta?? Mitä kaikkee se vaatii??

Keskiäkäinen lohjalainen
08.07.2013, 17.29
Parempi pito, parempi rullaus. Painonsäästö joissain tapauksissa jopa negatiivinen. Todennäköisesti nuo mainitsemasi renkaat toimivat sisäkumittomina.

Juu, toimivat. Samoin Crossride-kiekot kelpaavat. Vannenauhan voi joutua vaihtamaan / korvaamaan teipillä.

Keskiäkäinen lohjalainen
08.07.2013, 17.32
Onkohan jossain stickyä tälläsestä tubelessiin vaihtamisesta?? Mitä kaikkee se vaatii??

Tällä pääsee alkuun:

http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/tubeless_ready/index.php5?flash=0&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=415&tn_mainPoint=Technik&tn_subPoint=

vellu80
09.07.2013, 04.11

Itse tein noista crossrideista tubelekset. Tarvit teipin,litkua (esim.stanin) ja tubeless venttiilit. vanteesta vannenauha pois,teippi tilalle (pari kierrosta pitäis riittää), leikkaat venttiilin reiän siististi auki,asenna rengas vielä sisurilla paikalleen vähän reilummilla paineilla niin teippi liimaantuu/asettuu oikein, anna vaikka yön yli olla. sitte tubelessventtiili vanteeseen ja rengas ja litkua ja poksautat renkaan vanteelle ja sitte vaan ravistelua/heiluttelua että litkun partikkelit tukkii vuotokohdat!.. Eikä muutaku testaamaan ;). Onhan tuosta paljon videoita esim. youtubes

Tactica
09.07.2013, 12.23
Alamäkipyörästä haaveilevana tarkastin sattumalta myös Canyonin tarjonnan ja voi hyvä sylvi tuota Torque FRX Flashzonea https://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3061.
Aivan priimaluokan komponentit ja hintaa vain 3500 e. Onko kyseessä vain käsittämättömän hyvä diili vai missä on koira haudattuna? Pelkät iskarit maksavat lähes 2000 e, kiekotkin uutena 800 e muista osista puhumattakaan.

dreamer
09.07.2013, 12.47
Canyonin hinnoittelulla runko tulee kaupantekijäisinä kunhan maksaa komponentit (tai osan niistä).

No joo, Canyon valmistaa joka vuosi ennalta määrätyn määrän pyöriä hommaa komponentit isona könttätilauksena jolloin niiden hinta jää varmaan sen verran kohtuulliseksi että rungostakin jää jotain käteen.

Keskiäkäinen lohjalainen
09.07.2013, 13.00
Canyonin hinnoittelulla runko tulee kaupantekijäisinä kunhan maksaa komponentit (tai osan niistä).

No joo, Canyon valmistaa joka vuosi ennalta määrätyn määrän pyöriä hommaa komponentit isona könttätilauksena jolloin niiden hinta jää varmaan sen verran kohtuulliseksi että rungostakin jää jotain käteen.

Tuon lisäksi välistä on jätetty maahantuoja- ja jälleenmyyjäporras pois. Sillä tippuu hinnasta 30-40%.

IncBuff
16.07.2013, 11.38
Kukaan kokeillut työntää Nerve XC:hen pidempi joustoista keulaa? Mitenhän tuo suhtautuisi esim. 130mm keppiin?

Jhelen
17.07.2013, 17.43
Tänään pukkasivat emailiin viestiä, että pyörä luovutettu UPS:n hoiviin. Eli pienen pieni odotus vielä ja sitten saan kotiutettua. Toimitusaika muutoinkin tuntui aika pieneltä (tilauksesta 2vko.) mutta voi pojat, että tuollainen aika voi tuntua pitkältä, kun oikein odottaa.

Vito78
17.07.2013, 20.00
Tänään pukkasivat emailiin viestiä, että pyörä luovutettu UPS:n hoiviin. Eli pienen pieni odotus vielä ja sitten saan kotiutettua. Toimitusaika muutoinkin tuntui aika pieneltä (tilauksesta 2vko.) mutta voi pojat, että tuollainen aika voi tuntua pitkältä, kun oikein odottaa.

Minkä laitteen tilasit??

Jhelen
17.07.2013, 21.23
Minkä laitteen tilasit??

Crand Canyon AL 6

Eli ihan toi karvalakkimalli Crand Canyoneista. Ainakin alkuun mennään perus-spekseillä, mutta jotain päivityksiä tarpeen vaatiessa täytyy tehdä.

Jhelen
22.07.2013, 23.09
Tänään UPS:n kaveri rimpautteli ovikelloa ja toi pyörän kotiin. Parin kilsan testilenkin jälkeen fiilis on todella positiivinen. Katotaas tossa kun tulee muutama kymppi testattua niin millanen mieliala silloin. Nyt ainakin voi mennä hyvillä mielin nukkumaan.

sir_Kar
29.07.2013, 22.23
Onkos kenelläkään ilmennyt välystä Mavic Crossride kiekkojen takanavassa? Oma "sveitsin mallin Canyon" aka Tobel 8.9 29 ei ole ollut kuukauttakaan ajossa ja huomasin takapäässä väljää mitä ei ollut kokoamisen eikä vielä parin ekan lenkin jälkeen. Joudin äsken purkamaan sen verran, että tarkastin laakerit, niissä välys ei ole vaan akseli (syntace X12) on yksinkertaisesti sovitukseltaan tolkuttoman väljä. Etupäässä välystä ei ole. Hieman sylettää ajatus lähetellä takuupalautukseen, mutta ei tuolla ajellakaan kehtaa. Stanin tubeless settikin on jo hyllyssä, mutta en onneksi tuhonnut niitä vielä noihin kiekkohin ja renkaisiin. Katselin tuossa stanilta kiekkojakin, mutta en nyt ihan äkkiseltään lähtenyt tilailemaan. :p Samaa ongelmaa on muuten puitu toisaallakin: http://singletrackworld.com/forum/topic/play-in-mavic-crossride-rear-hub

SuperD
29.07.2013, 23.09
^ samankaltainen ongelma oman Kanjonin Crossmax SLR 29" takakiekossa. Kuvittelin että en vaan osaa säätää laakerin välystä mutta näemmä niissä on ihan oikeastikin ollut ongelmia.

Ei muuta kuin mailia Canyonin suuntaan

Keskiäkäinen lohjalainen
29.07.2013, 23.54
Onkos kenelläkään ilmennyt välystä Mavic Crossride kiekkojen takanavassa? Oma "sveitsin mallin Canyon" aka Tobel 8.9 29 ei ole ollut kuukauttakaan ajossa ja huomasin takapäässä väljää mitä ei ollut kokoamisen eikä vielä parin ekan lenkin jälkeen. Joudin äsken purkamaan sen verran, että tarkastin laakerit, niissä välys ei ole vaan akseli (syntace X12) on yksinkertaisesti sovitukseltaan tolkuttoman väljä. Etupäässä välystä ei ole. Hieman sylettää ajatus lähetellä takuupalautukseen, mutta ei tuolla ajellakaan kehtaa. Stanin tubeless settikin on jo hyllyssä, mutta en onneksi tuhonnut niitä vielä noihin kiekkohin ja renkaisiin. Katselin tuossa stanilta kiekkojakin, mutta en nyt ihan äkkiseltään lähtenyt tilailemaan. :p Samaa ongelmaa on muuten puitu toisaallakin: http://singletrackworld.com/forum/topic/play-in-mavic-crossride-rear-hub

Pientä klappia siinä tosiaankin on, enkä minäkään saanut sitä laakereita kiristämällä häviämään. En sitten tutkinut asiaa enempää.

Crossridet menevät vaihtoon joka tapauksessa. Uudet kiekot, yllättäen Stanit, tullevat ovelle jo lähipäivinä :-)

janneko
30.07.2013, 08.25
Kävinpä huvikseen testaamassa omia kiekkoja. Välystä löytyy 500km ajetuista 29er Crossmaxeista.

Vito78
02.08.2013, 15.00
Pirulainen!! Pyllähdin eilen metsälenkillä (Grand Canyon AL29 8.9.) ja takavaihtaja väänty...tai niin luulin. Tänään sit koitin oikoa eikä millään menny säätöihin. Purin sit korvakkeen kokonaan pois ja olihan korvakkeen pultti vääntyny :( . Ja tietenkin Canyonin nettikaupasta tää pultti ollu loppunu jo pari kuukautta. Onneks löysin sitten tällasen kun SOShanger liikkeen joka myy CNC koneistettuja korvakkeita JA niihin sopivia pultteja. Lähti uus korvake ja kaks pulttia tilaukseen. Infoan kun saan tietää millasta palvelua firma antaa. Toivottavasti tulee tavarat pikasesti...

Mantelimies
08.08.2013, 15.52
Jännää, Canyonilta tulossa ensi vuodeksi uusi AM pyörä sekä 27,5 (140mm) että 29 (130mm) kokoisena, ja lisäksi Nervestä tarjotaan myös molempia kokoja. Ainakin itseä tuo 29er Spectral kiinnostaa kovasti:
http://www.mountainbike-magazin.de/news/bikes-parts/neu-fuer-2014-canyon-nerve-al-in-27-5-und-spectral-al-in-27-5-und-29.836160.2.htm

IncBuff
08.08.2013, 15.56
Lueskelin jo aiemmin tuosta 140mm joustavasta 650b pyörästä ja 130mm 29eristä. Erittäin kiinnostavia uutuuksia.

Ajokoirille sieltä on tulossa 29er versio Luxista http://www.mountainbike-magazin.de/news/bikes-parts/canyon-lux-cf-carbon-race-mtb-fuer-2014-mit-elektronik-vorbereitung-infos-bilder-erster-fahreindruck.810251.2.htm

Keskiäkäinen lohjalainen
08.08.2013, 16.28
Jännää, Canyonilta tulossa ensi vuodeksi uusi AM pyörä sekä 27,5 (140mm) että 29 (130mm) kokoisena, ja lisäksi Nervestä tarjotaan myös molempia kokoja. Ainakin itseä tuo 29er Spectral kiinnostaa kovasti:
http://www.mountainbike-magazin.de/news/bikes-parts/neu-fuer-2014-canyon-nerve-al-in-27-5-und-spectral-al-in-27-5-und-29.836160.2.htm

Aijjaijjaijjai...

Canyonin valikoimassa alkaa olla nyt parikymmentä erilaista runkomallia ja jokaisesta monta eri speksiä. Ilmeisesti kaikkia myydään kun mitään ei raaskita lopettaa.

Pitää todeta kuin Pirkko Kolbe pariisilaisesta sukkahousukaupasta: "Jos sieltä ei löydy sopivaa haarakiilaa niin jo on v*ttu!"

pätkä
14.08.2013, 13.41
2014 malleja hintoineen Ilmestynyt Canyonin sivuille.

Bob
14.08.2013, 14.30
Jos joku pitkä kuski pohtii runkoasioita niin oma koeajon tulos Nerve AL 8.9:llä oli selvä: 195cm pituutta ja 93cm sisäsauma niin ehdottomasti se XL-runko. Sopii kuin nenä päähän. Canyonin PPS-työkaluun ei vaikuta kuin pituus ja sisäsauma. Mittailin sisäsaumani ensin huonosti (sain 90/91cm) ja laskuri tarjosi sitkeästi L-kokoa, jota epäilin vahvasti. Koeajon jälkeen tulikin todettua (ja sisäsauman huolellisemman mittauksen jälkeen), että XL-ehdottomasti oikea koko.

Omalla kohdalla 29" täpärin hankinta on hieman risteysalueelle. Syksyllä pitäisi tehdä päätöksiä. Eniten arveluttaa tuo jouston riittävyys ja sen takia Canyonin rinnalle on otettu pohdintaan muutama muu malli, jotka eivät tosin pysty hinnalla kilpailemaan. Mutta nyt kun 2014 mallistoon ei tule 120mm+ 29" niin tartteepi miettiä. Tässäkin ketjussa löytyy maininta, että isokokoinen kuski kaipaisi alamäkeen enemmän joustoa...Itse painan päälle 100kg niin käyneekö sitten käsille liian kovasti kun ajelee 40km+ Suomalaista metsäpolkua. Tiedä häntä.

IncBuff
14.08.2013, 16.52
Mutta nyt kun 2014 mallistoon ei tule 120mm+ 29" niin tartteepi miettiä.
On se pidempi joustoinen 29" sieltä tulossa. Vasta osa ensi kauden pyöristä tuossa näytillä. Loput julkistetaan eurobiken yhteydessä.

Toivottavasti siinä tuo vaakaputki ui vähän matalammalla suomalaiselle persjalalle.

Keskiäkäinen lohjalainen
14.08.2013, 17.18
On se pidempi joustoinen 29" sieltä tulossa. Vasta osa ensi kauden pyöristä tuossa näytillä. Loput julkistetaan eurobiken yhteydessä.

Toivottavasti siinä tuo vaakaputki ui vähän matalammalla suomalaiselle persjalalle.

Aika hyvin tuon Spectralin runko näyttää slouppaavan:

http://images.mountainbike-magazin.de/sixcms/media.php/6/thumbnails/MB_Canyon_2014_Spectral_AL_29_100pc.jpg.3538172.jp g

Tonait
14.08.2013, 17.51
Mahtaakohan 650b Striveä tulla 2014?

Bob
14.08.2013, 21.28

Aah, mahti juttu. Tässä muuten linkki tuohon mountainbike-magazin.de:n lyhykäiseen artikkeliin (http://www.mountainbike-magazin.de/news/bikes-parts/neu-fuer-2014-canyon-nerve-al-in-27-5-und-spectral-al-in-27-5-und-29.836160.2.htm).

leecher
15.08.2013, 21.47
Ensimmäinen maastopyörä hankinnassa. Haarukoinut netistä aika paljon noita 29er pyöriä. Löytyykö tälle vielä parempaa vaihtoehtoa hinta/ laatusuhteeltaan? http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169 Noista ei ilmeisesti vielä kokemuksia löydy, kun on 2014 mallistoa mutta mielestäni kohtuuhintainen hiilarirunkoiseksi ja kelvollisilla osilla? Selkeästi edullisempi jos verrataan isoihin merkkeihin vastaavilla spekseillä.

Takakumi
15.08.2013, 22.00
Taitaa 26" Radon täysjousto vaihtua 2014 malliseen Nerve AL 9,9 maasturiin. Jouston pituus tosin jäi vielä hieman epäselväksi?

IncBuff
15.08.2013, 22.05
Taitaa 26" Radon täysjousto vaihtua 2014 malliseen Nerve AL 9,9 maasturiin. Jouston pituus tosin jäi vielä hieman epäselväksi?
110mm

Polokija
16.08.2013, 06.56
Ensimmäinen maastopyörä hankinnassa. Haarukoinut netistä aika paljon noita 29er pyöriä. Löytyykö tälle vielä parempaa vaihtoehtoa hinta/ laatusuhteeltaan? http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169 Noista ei ilmeisesti vielä kokemuksia löydy, kun on 2014 mallistoa mutta mielestäni kohtuuhintainen hiilarirunkoiseksi ja kelvollisilla osilla? Selkeästi edullisempi jos verrataan isoihin merkkeihin vastaavilla spekseillä.

Samalla asialla meikäläinen. Mitä voittaa / häviää, jos ottaa tuon halvimman kuitupyörän vs. kalleimman alun.

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3176

- M -

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk

leecher
16.08.2013, 09.35
Itse en kyllä enää alurunkoa ostaisi. Tuossa linkkaamassasi pyörässä on eri keula ja kiekot vrt. tuohon halvimpaan cf-malliin. Itse ajattelin asian niin, että CF-runko, joka on jäykkä ja kevyt. Tuohon voi sitten tarvittaessa päivittää myöhemmin "hipokiekot" tai "hipokeulan", jos siltä tuntuu. Jos katselee jotain Meridaa, Spessua tai Giantia samoilla spekseillä, niin voi hintaan laittaa melkein tonnin lisää. Melko mielenkiintoista.

vellu80
16.08.2013, 10.01
Mulla toi kuitu 29", kaverilla alu 29" ja toi alurunko on käteen paljon jäykempi, kuitu on "pehmosempi" ajaa. Kummallaki pääsee yhtä lujaa ;) Mutta kuitu on aina kuitu!

Ovat muuten laittaneet noihin uusiin hinnat alkaen malleihin kaikkiin 3x10 vaihteiston. Miks vitus? eikös 2x10 oo nykyaikaa ja 1x11 tulevaisuutta..

H. Moilanen
16.08.2013, 10.35
Lienee puhtaasti kustannuskysymys 3x10 vaihteisto.

sakuvaan
16.08.2013, 11.32

Mikähän tollasen super-ale 3x10 setin hinta tehtaalle on? 10€? :D

leecher
16.08.2013, 11.54
No ei tuossa hinnat alkaen CF runkoisessa 29er mallissa minun mielestä ole? http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169

vellu80
16.08.2013, 12.19
No ei tuossa hinnat alkaen CF runkoisessa 29er mallissa minun mielestä ole? http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169

Juu ei siinä oo,mutta monessa alurunkoisessa on, kun taas viime vuonna kaikissa Grand Canyoneissa oli 2x10 voimansiirto.

LJL
16.08.2013, 12.36

On kampisetti, jossa on kolme ratasta. On toinen kampisetti, jossa on kaksi ratasta. Rattaat maksavat x € per ratas. Miten hele... No joo. :D Tuli vaan mieleen. Onhan kolmen rattaan kammet sinänsä kämäiset, joten sietävätkin mennä halvemmalla. Mutta joku ei täsmää.

-Lauri

H. Moilanen
16.08.2013, 12.48

Eipä ole pienintäkään käsitystä. Eikä liioin hintaerosta 2x10 satsiin.

On kampisetti, jossa on kolme ratasta. On toinen kampisetti, jossa on kaksi ratasta. Rattaat maksavat x € per ratas. Miten hele... No joo. :D Tuli vaan mieleen.
Hinnoittelu on... no, helevetin monimutkaista. Eikä tukkumyyntihinta välttämättä korreloi kuluttajahinnan kanssa millään tavalla.

sakuvaan
16.08.2013, 13.36
No ei varmasti, kun katsoo jämy hintoja osille ja kokonaisten pyörien hintoja (tyyliin radon/canyon/cube) niin tippuu varmaan pari numeroa perästä pois mitä pyörätehdas noista maksaa..

leecher
16.08.2013, 19.28
Laitoin tänään tilaukseen tuon http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169 Acid Storm värillä. Loppui se speksaaminen netissä. Nyt eikun odottamaan ensimmäistä 29er fillaria :)

tero76
16.08.2013, 22.14
Tuossapa on melkein kaikki mitä itsekin olen pyörältä etsinyt. 29 kunnon keulalla ja 2 eturatasta. Kuiturunko noin xt-tason osilla ja alle 11 kiloa selkeesti alle kahden tonnin. Joutuu ehkä venymään jos rikastuu. Kolmellasadalla sais kyllä sidin ja paremmat kiekot.

Polokija
16.08.2013, 22.50
Laitoin tänään tilaukseen tuon http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=3169 Acid Storm värillä. Loppui se speksaaminen netissä. Nyt eikun odottamaan ensimmäistä 29er fillaria :)

Saako tulla tutustumaan, kun saat pyörän.

leecher
17.08.2013, 00.04
Saako tulla tutustumaan, kun saat pyörän.

Tottahan toki. Toimitukset alustavasti syyskuun loppupuolella.

Keskiäkäinen lohjalainen
17.08.2013, 09.40

Aika fiksun oloinen paketti. Mitähän todellista eroa noiden CF SL ja CF SLX runkojen välillä on?

LJL
17.08.2013, 11.02
Mitähän todellista eroa noiden CF SL ja CF SLX runkojen välillä on?

Samaa oon miettinyt noista julkistuksista alkaen... Ei mitään?!

-Lauri

leecher
17.08.2013, 11.44
Googlaamalla ei ole ainakaan löytynyt mitään juttua, jossa runkojen eroa olisi avattu. Onko eroa geometriassa vai käytetyssä kuidussa vai eikö eroa ole lainkaan. Väitän että itse en tulisi eroa huomaamaan olisi alla kumpi tahansa.

kolistelija
17.08.2013, 11.46
Niissä on varmaan vastaavia eroja kuin halpiskuiturungoissa ja rahamiesten sielukuiturungoissa. Niiden eroista ainakin osataan taistella.

vellu80
17.08.2013, 11.53
Geometriassa/mitoissa ei ole eroja joten villi veikkaus että kuitulaatu erottaa.

Tai sitte rungot jotka eivät läpäise SLX laatu/jäykkyys standardeja merkataan SL:ksi.

Joo niin se täytyy olla,ne on pilalle menneitä SLX runkoja :D

Keskiäkäinen lohjalainen
17.08.2013, 11.56
Samaa oon miettinyt noista julkistuksista alkaen... Ei mitään?!

Villi arvaus: paksumpi maali SL:ssä, että runkojen välille saadaan pieni painoero.
Geometriassa ja materiaaleissa ei näytä olevan eroa, joten samoilla piirustuksilla ja valmistusprosesseilla nuo molemmat luultavimmatusti tehdään.

Saman tempun he ovat tehneet aiemmin maantiepuolella Ultimate CF -rungon kanssa.

Keskiäkäinen lohjalainen
17.08.2013, 12.06
Geometriassa/mitoissa ei ole eroja joten villi veikkaus että kuitulaatu erottaa.

Samaa kolmen kuidun komboa näemmä käytetään molemmissa. Hartsissa tietysti voi olla eroa, mutta enpä usko siihenkään.

Kuiturungoissa maksaa suunnittelu ja testaus. Sitten kun tulos miellyttää, valmistuksen hinta saadaan volyymillä alas. Veikkaan, että Gunter Canyon on päättänyt vallata kuitukaksysien markkinat tuolla CF SL mallilla.

Macce
17.08.2013, 12.14
Täällä on kans ilmennyt Nerve Al 7.9 Crossmaxeissa välyyttä. Oletteko laittanut Canyonille postia siitä? Mikä on niitten mielipide asiaan. Onkohan asia korjattavissa mitenkään, itse en ole vielä sen kummemmin tutkinut asiaa.

ubi
17.08.2013, 13.06
Samaa kolmen kuidun komboa näemmä käytetään molemmissa. Hartsissa tietysti voi olla eroa, mutta enpä usko siihenkään.
CanyonUK (https://twitter.com/CanyonUK) tweettaa kuitenkin näin:

Another key early 2014 model is the Grand Canyon CF 29: http://ow.ly/nUJ94 (http://t.co/MIktJNCwDV) same great design as CF SLX 29 with different carbon layup.
Tiedä sitten onko eroa _oikeasti_ :)

Keskiäkäinen lohjalainen
17.08.2013, 13.19
CanyonUK (https://twitter.com/CanyonUK) tweettaa kuitenkin näin:

Tiedä sitten onko eroa _oikeasti_ :)

Ehkäpä sieltä hiuksia halkomalla jotakin minimaalista eroa löytyy. Mitään isoja muutoksia tuskin ovat tehneet, koska kaikki lujuus- ym testaukset menisivät uusiksi. Helpompaa on vaan ohjeistaa markkinointiosastoa :)

Veikkaan, että tuo SL 6.9 myy kuin rajuilma ja syö markkinoita alumiinirungoilta rotan lailla.

jan52
17.08.2013, 17.57
Geometriassa ja materiaaleissa ei näytä olevan eroa, joten samoilla valmistusprosesseilla nuo molemmat luultavimmatusti tehdään.

Itse veikkaisin että juurikin tuossa valmistusmenetelmässä piilee hintaero. Vaikka runkojen ulkomuoto onkin sama niin voi tehdä nopeammin ja helpommin laittamalla varmuuden vuoksi vähän enemmän kuitua ja hartsia jolloin pienet virheet valmistuksessa ei haittaa. Esimerkiksi kalliimmissa kuiturungoissa käytetään sisä ja ulkopuolista muottia, kun taas halvemmissa käytetään vain ulkopuolista muottia ja sisäpuolinen "muotti" on ilmalla täytettävä kumirakko jolloin lopputulos ei ole yhtä tarkka. Tämä siis vain yleistä spekulaatiota kuiturunkojen valmistuksesta, ei mitään sisäpiiritietoa Canyonilta. Tavalliselle kuskille muutaman gramman painoero tai hieman heikentynyt jäykkyys rungossa on merkityksetön.

Keskiäkäinen lohjalainen
17.08.2013, 18.34
Vaikka runkojen ulkomuoto onkin sama niin voi tehdä nopeammin ja helpommin laittamalla varmuuden vuoksi vähän enemmän kuitua ja hartsia jolloin pienet virheet valmistuksessa ei haittaa. Esimerkiksi kalliimmissa kuiturungoissa käytetään sisä ja ulkopuolista muottia, kun taas halvemmissa käytetään vain ulkopuolista muottia ja sisäpuolinen "muotti" on ilmalla täytettävä kumirakko jolloin lopputulos ei ole yhtä tarkka.

Niin mutkun se sisämuottikin on joka tapauksessa jo olemassa SLX-runkojen tekoon :) Siinä tietysti on vinha perä, että pistämällä pikkuisen lisää ainetta runkoon parannetaan prosessin saantoa kun aivan pienimmät virheet eivät vielä välttämättä aiheuta koko rungon joutumista hylkyyn.

Yksi mahdollinen selitys voisi olla, että 2013-vuoden CF SLX -runko on 2014-vuoden CF SL. SLX:aa olisi sitten kehitetty vielä vähän pidemmälle.

Maantiepuolella Ultimate CF ja CF SLX -runkojen painoero oli about 30 grammaa. Kovin paljoa enempää materiaalia siihen CF:aan ei siis ole voitu käyttää. Mikä lie painoero näiden Grand Canyon CF SL ja SLX -runkojen välillä?

Juha Jokila
17.08.2013, 18.47
Varmaan ne rungot tehdään samalla tavalla, mutta valmiit rungot lajitellaan vaakan avulla kevyihin ja vielä vähän kevyempiin - miten nyt on sattunut epoksit ja kuidut menemään.

jan52
17.08.2013, 18.49
Niin mutkun se sisämuottikin on joka tapauksessa jo olemassa SLX-runkojen tekoon :)

Aika on rahaa ja muottien määrä on rajallinen. Niillä SLX muoteilla tehdään varmaankin edelleen niitä SLX runkoja, joten kun tuotantomäärät kasvaa niin täytyy tehdä enemmän muotteja. Myös yhden rungon tekoon kulutettu aika on merkittävä kustannustekijä ja monimutkaisten muottien asettelu ja irroitus kestää merkittävästi kauemmin.

En edelleenkään väitä olevani absoluuttisen oikeassa, mutta näin vaan itse ajattelin tuon hintaeron syitä.

Antza44
19.08.2013, 09.05
Olisko kellään 50km säteellä Lahdesta Canyon Nerve AL 29 L/19" koossa sais edes kuiva tyypit, kun 820mm korkeus arvelutta. Onko kukaan mitannut paljon ton L koon efektiivinen vaaka mitta on, kun ilmoittaavat vain vaakaputken mitan 606,8mm varmaan lie joku 615-620mm ???

elasto
19.08.2013, 10.53
Olisko kellään 50km säteellä Lahdesta Canyon Nerve AL 29 L/19" koossa sais edes kuiva tyypit, kun 820mm korkeus arvelutta. Onko kukaan mitannut paljon ton L koon efektiivinen vaaka mitta on, kun ilmoittaavat vain vaakaputken mitan 606,8mm varmaan lie joku 615-620mm ???

Ilmoitettu mitta on efektiivinen jos oikein osaan tuota geometriataulukkoa tutkia. Katso kuvaa, niin siitä näet linjan mistä se on otettu.

Antza44
19.08.2013, 11.48
Ilmoitettu mitta on efektiivinen jos oikein osaan tuota geometriataulukkoa tutkia. Katso kuvaa, niin siitä näet linjan mistä se on otettu.Eikö se pitäisi tulla keulaputken keskeltä vaakatasossa satula tolpan keskelle eikä sen juureen? Olis aika lyhyt tuo M kokokin, jos tuo olis oikesti Efektiivinen mitta 581.4.

Keskiäkäinen lohjalainen
19.08.2013, 18.26
Aika on rahaa ja muottien määrä on rajallinen. Niillä SLX muoteilla tehdään varmaankin edelleen niitä SLX runkoja, joten kun tuotantomäärät kasvaa niin täytyy tehdä enemmän muotteja. Myös yhden rungon tekoon kulutettu aika on merkittävä kustannustekijä ja monimutkaisten muottien asettelu ja irroitus kestää merkittävästi kauemmin.

En edelleenkään väitä olevani absoluuttisen oikeassa, mutta näin vaan itse ajattelin tuon hintaeron syitä.

Totuus alkaa paljastua :)

http://www.bikeradar.com/mtb/news/article/canyon-2014-road-and-mountain-bikes-first-look-38151/

At Eurobike, Canyon will debut the Grand Canyon CF SL 29 frameset, made in the same mould as the range-topping Grand Canyon CF SLX 29 – itself only released last year. The difference between the bikes, say Canyon, lies in the use of a slightly heavier carbon fibre. It means ambitious cross-country and trail riders can opt for race bike geometry at prices ranging from £1,469 to £2,239 depending on final spec.

Vielä kun julkistaisivat, paljonko noilla rungoilla on painoeroa niin "slightly heavier" tulisi määriteltyä.

Keskiäkäinen lohjalainen
19.08.2013, 18.54
Eikö se pitäisi tulla keulaputken keskeltä vaakatasossa satula tolpan keskelle eikä sen juureen?.

Mittasin omasta XL-kokoisesta Nerve AL 29 fillaristani tuon mitan ja se oli 632 milliä eli sama, mitä top tuben mitaksi ilmoitetaan. Eli siis kyseessä on efektiivinen vaakaputken mitta.

Tarkoittaa myös sitä, että kanjonit ovat geometrialtaan aika lyhyitä ja korkeita.

leecher
19.08.2013, 20.51
Totuus alkaa paljastua :)

http://www.bikeradar.com/mtb/news/article/canyon-2014-road-and-mountain-bikes-first-look-38151/

At Eurobike, Canyon will debut the Grand Canyon CF SL 29 frameset, made in the same mould as the range-topping Grand Canyon CF SLX 29 – itself only released last year. The difference between the bikes, say Canyon, lies in the use of a slightly heavier carbon fibre. It means ambitious cross-country and trail riders can opt for race bike geometry at prices ranging from £1,469 to £2,239 depending on final spec.

Vielä kun julkistaisivat, paljonko noilla rungoilla on painoeroa niin "slightly heavier" tulisi määriteltyä.
Veikkaan että kun joku ehtii nuo rungot punnaamaan, ei eroa ole yli 100 grammaa. Tuolla ei ole ainakaan omassa käytössäni mitään merkitystä.

IncBuff
19.08.2013, 21.04
Minkälaiset fiilikset porukalla on isopyörä Nerven takajousituksesta? Notkuuko? Toimiiko?

Kävin tossa kesällä kokeilemassa Trekin Superfly täpäriä ja sen perä toimi mielestäni pikatestauksellakin paremmin kuin oman pikkupyörä Nerven ollen jämäkkä mutta poimien silti töyssyt pois. Siinä mielessä Fuel EX kiinnostaisi ehkä eniten mutta tonnikin on rahaa ja Trekkejä ei saa postimyynnistä.

Keskiäkäinen lohjalainen
19.08.2013, 21.29
Minkälaiset fiilikset porukalla on isopyörä Nerven takajousituksesta? Notkuuko? Toimiiko?

Ei notku, varsinkaan kun pistää iskarin CTD-vivun T-asentoon. Silloin fiilis on kuin jäykkäperässä, joka hävittää töyssyt.

Edellinen pikkupyöränervekään ei pahemmin notkunut sen jälkeen, kun Fillariosan Markus vähän tuunasi iskaria.

elasto
21.08.2013, 00.22
Löytyisikö keneltäkään koeajettavaksi PK-seudulta Grand Canyon CF SLX 29eria M-kokoisena?

LJL
21.08.2013, 07.08
Löytyisikö keneltäkään koeajettavaksi PK-seudulta Grand Canyon CF SLX 29eria M-kokoisena?

Jäsen rhiistolla olisi, saattaa suostua jos kauniisti pyytää ;)

leecher
22.08.2013, 13.04
Laitoin pyörän tilauksen yhteydessä kyselyn Foxin keulojen ongelmista. On kuulemma korjattu tuotannon puolella, eikä noita vastaavia ongelmia enää pitäisi 2014 mallien keuloissa olla.

SuperD
22.08.2013, 15.04
Täällä on kans ilmennyt Nerve Al 7.9 Crossmaxeissa välyyttä. Oletteko laittanut Canyonille postia siitä? Mikä on niitten mielipide asiaan. Onkohan asia korjattavissa mitenkään, itse en ole vielä sen kummemmin tutkinut asiaa.

Laitoin Canyonille mailia joku aika sitten. Replynä tuli kysymys että olenko seurannut näitä (http://www.tech-mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/docs/products/2_9.pdf) ohjeita. Jos ei ongelma ratkea niin kiekko tulee lähettää takaisin Canyonille, joka edelleen lähettää sen Mavicille.
Eipä ollut ohjeessa mitään uutta, mutta eipä kamalasti kiinnosta lähettää fillarista kiekkoa Saksaan kesken parhaan ajokauden.

jpessi
22.08.2013, 20.20
Itselläkin tullut nyt ensimmäistä kertaa eteen kunnon pyörän osto. Pyörätyypiksi on valikoitunut 29 jäykkäperät ja rupeaa nämä Canyonin tarjoamat vaihtoehdot vaikuttamaan mielenkiintoisimmilta. Lähinnä mietityttää valinta näiden välillä: Grand Canyon AL SLX 8.9 (http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3175) ja Grand Canyon CF SL 6.9 (http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3169). Eli alumiini- vai hiilikuiturunkoinen. Ilmeisesti kuiturunkoinen järkevämpi valinta kun hintaero on noin pieni vai olisiko tuossa alumiinirunkosessa jotain sellaista miksi se kannattaisi valita?

Toinen mieltä askarruttava asia on nuo rungon koot. Itsellä on kokoa 186cm, inseam 92cm ja painoa 89kg. Laskuri antaa L koon rungon mutta kasvattamalla inseamia 1cm päästään jo XL runkoon. Joten aika rajalla ollaan. Olisiko kellään mielipidettä kannattaisiko ottaa tuo isompi vai pienempi runko näillä mitoilla.

pätkä
22.08.2013, 20.33
Ilman muuta CF, omassa käytössä on CF SLX. Tuon kuiturunkoisen perä tuntuu joustavan vaikkei siellä iskaria olekkaan.

Uskoisin että koko L on sopiva, mutta odota vielä kokeneempien mielipiteitä.

vellu80
22.08.2013, 21.02
Itselläkin tullut nyt ensimmäistä kertaa eteen kunnon pyörän osto. Pyörätyypiksi on valikoitunut 29 jäykkäperät ja rupeaa nämä Canyonin tarjoamat vaihtoehdot vaikuttamaan mielenkiintoisimmilta. Lähinnä mietityttää valinta näiden välillä: Grand Canyon AL SLX 8.9 (http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3175) ja Grand Canyon CF SL 6.9 (http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3169). Eli alumiini- vai hiilikuiturunkoinen. Ilmeisesti kuiturunkoinen järkevämpi valinta kun hintaero on noin pieni vai olisiko tuossa alumiinirunkosessa jotain sellaista miksi se kannattaisi valita?

Toinen mieltä askarruttava asia on nuo rungon koot. Itsellä on kokoa 186cm, inseam 92cm ja painoa 89kg. Laskuri antaa L koon rungon mutta kasvattamalla inseamia 1cm päästään jo XL runkoon. Joten aika rajalla ollaan. Olisiko kellään mielipidettä kannattaisiko ottaa tuo isompi vai pienempi runko näillä mitoilla.

Ilmanmuuta kuiturunko alle! Ei kahta sanaa!
Mä oon 187 ja jalka 89, mulla on L koko. Varmasti/ehkä menis se XL myös. L on omiin mieltymyksiin ehkä vähä lyhyt kun taas XL olis jo tosi korkea! Tyytyväinen oon ollu L kokoon kaikenkaikkiaan, nyt kun on siihen tottunut!

Mähän aikoinaan tilasin XL koon, mutta canyonin veljekset suositteli L kokoa vahvoin perustein ja vaihdoin sit tohon pienempään.

edit. setback satulatolpan vaihdoin että sain penkin sopivaan kohtaan ja stemmin vaihdoin 100mm pitkään, mutta palasin alkup. 90mm stemmiin myöhemmin.

Keskiäkäinen lohjalainen
22.08.2013, 21.14

Ilman muuta tuo kuiturunko!

Koon puolesta molemmat sopivat. Ajoasennon pituudessa on eroa kolmisen senttiä. Ottaisin XL:n. Jos asento tuntuu liian pitkältä, 1-2 senttiä lyhyempi stemmi korjaa tilanteen.

Polokija
22.08.2013, 21.36
Kannattaako Canyolta tilata pyörän mukana tarvikkeita, vai löytyykö ne jostain muualta edullisemmin.

dreamer
22.08.2013, 22.41
Kannattaako Canyolta tilata pyörän mukana tarvikkeita, vai löytyykö ne jostain muualta edullisemmin.

Pari takavaihtajan korvallista kannattaa ottaa varalle. Niitä ei oikein saa mistään edullisemmin.

Polokija
23.08.2013, 17.48
Harmaan CF SL 6.9 L-koon toimituksissa mennään jo viikolla 47. Pitänee tilata ennen syyskuun loppua, jos meinaa huhtikuussa pyörän alle.

jpessi
24.08.2013, 10.58
Kiitoksia kaikille vastaajille rungon kokosuositukista. Menipäs nyt vaikeaksi tämä rungon koon valinta, muutaman päivän nyt arponut tässä suuntaan ja toiseen. Toisaalta houkuttaisi tuo XL koko, että saisi vähän korkeamman rungon kun vaikuttaisi siltä että tuo L runko jää hieman matalaksi. Toisaalta taas tuo XL-rungon pituus vähän pelottaa, että jääkö se hieman kömpelöksi minulle varsinkin kun omaan makuun on hieman pystympi ajoasento. Huhhuh...

Inseamin uudelleen mittauksella tuli vielä muutama sentti lisää, kun oikeen puristi kirjan haaroväliin, joten inseami tuntuisi olevan siinä ~93cm.

Keskiäkäinen lohjalainen
24.08.2013, 13.04
Kiitoksia kaikille vastaajille rungon kokosuositukista. Menipäs nyt vaikeaksi tämä rungon koon valinta, muutaman päivän nyt arponut tässä suuntaan ja toiseen. Toisaalta houkuttaisi tuo XL koko, että saisi vähän korkeamman rungon kun vaikuttaisi siltä että tuo L runko jää hieman matalaksi. Toisaalta taas tuo XL-rungon pituus vähän pelottaa, että jääkö se hieman kömpelöksi minulle varsinkin kun omaan makuun on hieman pystympi ajoasento. Huhhuh...

Inseamin uudelleen mittauksella tuli vielä muutama sentti lisää, kun oikeen puristi kirjan haaroväliin, joten inseami tuntuisi olevan siinä ~93cm.

Tsänssit on aika suuret, että L-kokoiseen joudut pidentämään stemmiä ja/tai hankkimaan setback-satulatolpan. Lisäksi L-rungolla ajoasento jäisi aika matalaksi koska emäputki on 15mm lyhyempi. Pienemmällä jumpalla saat XL-kokoisesta itsellesi mieleisen. Voi olla, että ei tarvitse jumpata ollenkaan.

Nerve AL 29 on pituudeltaan jotakuinkin samanlainen (joskin emäputkeltaan 10 mm korkeampi) kuin tuo havittelemasi Grand Canyon CF SL. Mulla (mitat 190/93) on tuollainen XL-kokoinen Nerve AL 29 ja se sopi ilman mitään muutoksia. Lyhyemmän stemmin hankintaan olin varautunut, mutta eipä tarvinnut tehdä sitäkään. Jos olet pääkaupunkiseutulaisia, piipahda Lohjalla sovittamassa.

kolistelija
24.08.2013, 13.28
Mä ottaisin L ittelleni. Oon 186/91 ja ajan mielummin matalalla kuin korkealla asennolla. Jokainen tekee kuitenkin niin kuin tykkää.

IncBuff
24.08.2013, 18.29
Komppaan kolistelijaa. Tuo XL vaikuttaa olevan jo aika hirvi ja stemmikin on sen verran pitkä vakiona että menee varmasti vaihtoon. Tietenkin riippuu missä ja miten tykkää ajella. Johonkin pururatakaahaukseen XL varmaan menee, mutta L:n ottaisin jos on tarkoitus ajaa oikeasti maastossa. Itselläni aika lähelle samoin mitoitettu 29er ja on just passeli. Mulla on vähän lyhkäisemmät jalat kuin kolistelijalla joten selkää on vastaavasti pidemmästi vai liekkö vain iso pää.

Keskiäkäinen lohjalainen
24.08.2013, 19.48
Komppaan kolistelijaa. Tuo XL vaikuttaa olevan jo aika hirvi ja stemmikin on sen verran pitkä vakiona että menee varmasti vaihtoon.

L-koossa satulatolppa puolestaan voi jäädä lyhyeksi, jos se on normimittainen, eli esim. 35-senttinen. Kannattaa tsekata asia Canyonilta. Nerve AL 29:ssa näyttää olevan 40-senttinen tolppa. Sellainen olisi jo riittävä CF SL:ssakin.

Mulla oli aiemmin L-kokoinen Nerve AL (26-tuumainen) ja siihen piti laittaa 41-senttinen 15mm setback-tolppa. Sitten ajoasento olikin varsin mainio, joskin aika matala.

Eli: L:ssä vaihtoon voi mennä tolppa, XL:ssa stemmi. XL on hirvi, mutta vain korkeutensa puolesta. Pituuseroa rungoilla on kälyset 2 senttiä.

vellu80
24.08.2013, 20.20
En usko että L-koossa menee satulatolppa vaihtoon pituuden takia, mutta setbäkkiä voi tarvita.

Tuossa oma L-kokoinen CF SLX 29", Jalkani sisämitta 89/90cm miten ny mittaaki, eli käytännös sama kuin kysyjällä.
http://db.tt/P7S33ewo

Korkeammaksi en etupäätä haluaisi, nytki oon kääntäny stemmin.

Eli ota L-koko!

Plus
24.08.2013, 20.34
Vellu80: Mikä on satulan korkeus kuvassa?

vellu80
24.08.2013, 20.51
Vellu80: Mikä on satulan korkeus kuvassa?

Kammen keskiöstä satulan päälle putkilinjaa mitaten n.780mm. Satulatolppaa näkyvillä 270mm (rungon liitoskohdasta tolpan päähän) ja 250mm satulan kiskojen kiinnitysruuviin.

Olisko joku 50mm viä matkaa nostaa maksimiin tos tolpas.

Keskiäkäinen lohjalainen
25.08.2013, 13.12
En usko että L-koossa menee satulatolppa vaihtoon pituuden takia, mutta setbäkkiä voi tarvita.

Tuossa oma L-kokoinen CF SLX 29", Jalkani sisämitta 89/90cm miten ny mittaaki, eli käytännös sama kuin kysyjällä.

3-4 senttiä pidempi sisämitta "käytännössä sama"??? Jos tuosta vielä satulaa nostaa 4 senttiä, alkaa ajoasennossa olla sporttisuutta vaikka muille jakaa. Ei se paha asia välttämättä ole mutta ei myöskään sitä, mitä kysyjä kertoi hakevansa...

Tässä vielä vaihtarina kuva Nerve AL 29:stä, jossa satula on 810 millin korkeudella, eli 93-senttiselle koivelle säädettynä.

http://i11.aijaa.com/t/00170/12597071.t.jpg

http://aijaa.com/L5asuX

vellu80
25.08.2013, 14.53
Käytännös sama siinä mieles että saan mäki mitattua vatupassilla sen sinne 92 senttiin jos haluan.

kysyjälläkin oli muutama sentti tullut maagisesti lisää kun vähä puristi kirjaa haaroväliin ;)

LJL
25.08.2013, 15.08
Sellaista tuli mieleen, että kannattaa mitata oma inseam mahdollisimman tarkkaan (se on aika vaikea mitata absoluuttisesti muttei nähdäkseni ole suhteellinen mitta) ja sitten esim. tämän artikkelin kautta hakea oikeaa korkeutta: http://www.bikeradar.com/fitness/article/how-to-get-your-seat-height-right-14608/

Itse käytän suuntaa-antavana metodina Lemond-metodia eli inseam x 88,3% = oikea mitta satulan pinnasta keskiön keskelle. Halusin tuoda nämä keskusteluun ihan vaan siksi, että itse ajoin ennen näiden "virallisten" metodien kokeilua 1-2cm liian korkealla olevalla satulalla, ja se jos mikä oli haitarista monellakin tavalla. Aikaisemmin ihmettelin esim. miksi 26" Grand Canyon CF:n vakio 350mm tolppa ei riitä, vaikka 82cm inseamilla se todellakin riittää ja jää vielä varaakin.

pätkä
25.08.2013, 18.03
Tsekkasin omasta XL kokoisesta CF SLX:tä satulakorkeutta joka on 83cm ja 95cm koivelle asetettu. On kyllä ihan max korkeus tuo, menee hiekkatielenkit ja helpot maastot tuolla korkeudella mutta ei kyllä oikea maastoajo. Vertasin omaa runkoa L kokoiseen Canyonin taulukon mukaan. Jos tuo L kokoinen toimitetaan 350mm
tolpalla olisi satulan max korkeus aika tarkkaan 80cm, joka olisi pari senttiä vajaa 93cm koveille (jpessi). Hieman nyt kuitenkin epäilyttää tuo jpessin inseam mitta (93cm) kun itse olen 7cm pidempi (193cm) ja jalkaa on sitten vain 95cm. Aika harvoin mielestäni inseam mitta on huomattavasti enemmän kuin kaverin pituuden kaksi viimeistä cm lukua.

jpessinä tutkisin aika tarkkaan vellu80:n kokemukset L ja XL rungoista. Toisaalta jos on sitten tosissaan noin pitkäjalkainen (93cm) niin silloinhan yläkroppa suhteessa lyhenee. XL rungolla voipi olla liian makaava ajoasento.

Tarjoan kysyjälle edelleen L kokoa, johon tarvittaessa 400mm tolppa setbackillä tai ilman.

Keskiäkäinen lohjalainen
25.08.2013, 18.21
Tämmöisestäkin voi olla apua:

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp

Eniten kiinnostaa, mitä tuo suosittelee satulan ja ohjaustangon väliseksi etäisyydeksi. Se suositus nimittäin toimii mulle aika hyvin.

jpessi
25.08.2013, 22.15
Kiitoksia taasen kaikille vastaajille. Erinomaista tukea on kyllä fillarifoorumi tarjonnut tähän koko ongelmaan :)

Olen nyt vielä pyöritellyt näitä omia mittojani ja ainakin omalla mittaustekniikallani inseamini asettuu sinne 92cm tuntumaan, tiedä sitten kuinka tiukalla "puristuksella" tuo tulisi mitata, mutta tässä on absoluuttisin mittaustulos mihin itse olen pystynyt. Keskiäkäinen lohjalaisen tarjoama kokogeneraattori tarjoaa seuraavaa kokoa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14226332/koko.png.

Vellu80:n ja kolistelijan kokemuksien mukaan alkaa tuo L-runko vaikuttaa nyt tällä hetkellä sopivimmalta koolta. Näyttäisi nyt olevan kuitenkin molemmissa rungoissa omat hyvät ja huonot puolensa, niin eipä se tästä enää arpomalla parane. Omaa vertailupohjaa ei oikein ole noiden isojen runkojen kömpelyydestä maastossa ole, joten on paha sanoa minkälainen tuo XL-runko olisi 186cm ajaa. Vellu80 kuvasta päätellen tuo 89/90cm inseamin kanssa L-runko näyttää kohtuu järkevältä.

Kysäisen vielä Canyonin oman mielipiteen, mutta eiköhän tuo L-runko tuosta lähde tilaukseen. Toimitusajatkin on kivasti venähtänyt tässä odotellessa :)

Keskiäkäinen lohjalainen
26.08.2013, 07.42
Olen nyt vielä pyöritellyt näitä omia mittojani ja ainakin omalla mittaustekniikallani inseamini asettuu sinne 92cm tuntumaan, tiedä sitten kuinka tiukalla "puristuksella" tuo tulisi mitata, mutta tässä on absoluuttisin mittaustulos mihin itse olen pystynyt. Keskiäkäinen lohjalaisen tarjoama kokogeneraattori tarjoaa seuraavaa kokoa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14226332/koko.png.

Noiden mittatietojen perusteella XL:ään joutuisit melko varmasti hankkimaan 20 milliä lyhyemmän stemmin. Ei pitäisi olla ajettavuuden kannalta ongelma, koskapa M-kokoisessa rungossa on tuollainen 20 milliä lyhyempi stemmi. L:n ohjaamoa voi vastaavasti ehkä joutua pidentämään 100-millisellä stemmillä, tai sitten L käy sellaisenaan, jos vain satulatolpassa riittää nostovara. L:ssä ohjaustanko jää joka tapauksessa aika alas, ellet sitten vaihda stemmiä jyrkempikulmaiseen.

Ei mene fataalisti pieleen, valitsit kumman tahansa. Ajoasennon korkeudessa säätöalueet ovat vähän (eli 15mm) erilaiset.

MUOKS: Mittasin kotiin päästyäni oman XL-kokoisen fillarini Saddle-handlebar -mitan ja se on 58 senttiä. Tuon laskurin minulle antama suositusväli on 58.5 - 60.1 cm. Jpessille suositus näyttää olevan 57.1 - 58.7. Eli jos nuo laskurin mitat sopivat sulle, saatat pärjätä XL-koossa oletusstemmillä tai 10 milliä lyhyemmällä. Mulla on satulassa säätövaraa eteenpäin pari senttiä ja taaksepäin reilu sentti. L-koosta saat todennäköisesti passelin pistämällä satulan taaimpaan asentoonsa ja mahdollisesti pidentämällä lisäksi stemmin 100-milliseksi.

Oletkohan nyt tarpeeksi sekaisin valintasi kanssa :) Oikeasti valinta on vähän matalamman vs. korkeamman ajoasennon välillä.

Tactica
26.08.2013, 10.45
Minkälaisia fiiliksiä on herättänyt foorumilaisissa tämä Canyonin Enduro-vehje, jota ilmeisesti pantataan 28.8. alkaville Eurobike-messuille? Ainakin "salakuvissa" näyttäisi olevan Mavicin uutta enduro-kiekko-rengas-settiä, Foxin iskaria ja Sramin XX1.voimansiirtoa. Tässä voisi olla uutta kalustoa itselle, mutta takaiskari on lievä pettymys jos ei Float X ole lopullisessa tuotteessa.
http://enduro-mtb.com/wp-content/uploads/2013/08/Joe-Barnes-Canyon-Prototype.jpg

kooki
26.08.2013, 15.04
Komppaan kolistelijaa. Tuo XL vaikuttaa olevan jo aika hirvi ja stemmikin on sen verran pitkä vakiona että menee varmasti vaihtoon.

Mie oon ajannu ihan tyytyväisenä XL-koon CF SLX hiilarikanjonilla hiton lyhyistä jaloistani huolimatta (195cm/90cm). Tuota stemmiä tuli muuten vaihdeltua kolmen eri mitan välillä ja toisin, ko kaikissa aiemmin omistamissani räädimissä pyörissä, tuo sentin muutos muuttaa pyörää ihan täysin. Itte olin sitä mieltä, että 90 mm stemmillä muuttu aivan levottoman hätäiseksi mutta joku toinen voi pitää sitä tervetulleena ominaisuutena. Rouvan M-kokoiseen vastaavaan myös pidennettiin 80->90 mm stemmi ja ajotuntuma ainakin ajajan mielestä parani. Kulmat stemmeissä samat, ko vanhoissa. Makuasioita sano mäyräkoira...

Niin joo ja mainittakoon, että mulla oli ennen runko alumiininen vastaava koossa L. Se oli vähän korkeampi ja lyhyempi eli kaikin suhtein mulle huono loppupeleissä.

Jumo
27.08.2013, 10.04
Canyonin mitoitukseta edelleen. Omat mitat 184/87 (pitkäjalkainen ? tai sitten vatupassi kiilattu liian tiukkaan. Yhtä kaikki, olkoon inseam 85-87 niin ei muuta laskurin tilannetta)
Canyon Grand Canyon 29 " kiikarissa ja laskuri sinnikkäästi tarjoaa M (18.5") kokoa. Ajo tulee olemaan polkuajoa, aloittelijan kevyttä maastoa ja työmatkaa silloin kun maantiepyörä ( Canyon Ultimate AL 56 cm) on talviteloilla.

Netin muiden mitotusohjeiden mukaan noilla mitoilla tarjotaan n. 20 " (L) tuumaista runkoa, mutta Canyonin laskuri M kokoa. 88 inseamilla laskuri antaa L-koon.

Kun olen M-koon ylärajalla, meneekö pieleen jos valitsen kuitenkin L kokoisen ?

kooki
27.08.2013, 10.39
Canyonin mitoitukseta edelleen. Omat mitat 184/87 (pitkäjalkainen ? tai sitten vatupassi kiilattu liian tiukkaan. Yhtä kaikki, olkoon inseam 85-87 niin ei muuta laskurin tilannetta)
Canyon Grand Canyon 29 " kiikarissa ja laskuri sinnikkäästi tarjoaa M (18.5") kokoa. Ajo tulee olemaan polkuajoa, aloittelijan kevyttä maastoa ja työmatkaa silloin kun maantiepyörä ( Canyon Ultimate AL 56 cm) on talviteloilla.

Netin muiden mitotusohjeiden mukaan noilla mitoilla tarjotaan n. 20 " (L) tuumaista runkoa, mutta Canyonin laskuri M kokoa. 88 inseamilla laskuri antaa L-koon.

Kun olen M-koon ylärajalla, meneekö pieleen jos valitsen kuitenkin L kokoisen ?

Yhtä totuutta ei varmaankaan ole mutta se mun vanha alumiini Grand Canyon koossa L meni jokseenkin siun kokoselle kuskille ja se näyttää ja tuntuu kuskille aivan sopivalta. Kuten sanoin, se on vähän korkea ja lyhyt runko, joten L:ään kallistuisin itte . Mun naurettavalla inseamilla siihen jäi ihan riittävästi tilaa ja uusikin omistaja on edelleen baritoni.

Jumo
27.08.2013, 11.15
Yhtä totuutta ei varmaankaan ole mutta se mun vanha alumiini Grand Canyon koossa L meni jokseenkin siun kokoselle kuskille ja se näyttää ja tuntuu kuskille aivan sopivalta. Kuten sanoin, se on vähän korkea ja lyhyt runko, joten L:ään kallistuisin itte . Mun naurettavalla inseamilla siihen jäi ihan riittävästi tilaa ja uusikin omistaja on edelleen baritoni.

Kiitoksia tästä, ei kai sole ko laittaa L tilaukseen. Toivottavasti saapi 2014 mallin vielä ennenko vetävät Ylläsjärveen ladut ;)

Takakumi
27.08.2013, 14.35
Omalla kohdallani ainoa oikea taitaa olla M-koko. Olen 180/84. Inseam 84cm, torso 73, shoulder 44 ja arm 61. Sai syötellä aika paljon isompia lukuja tuohon Canyonin taulukkoon ennen kuin tarjosi L-kokoa, joka varmaankin olisi liian iso minulle. Loppuviikosta 29" Nerve AL 9,9 tilaukseen :)

LJL
27.08.2013, 14.48
Mulla 181/82cm, ainakin omasta mielestäni suht pitkä selkä ja kädet. Hyvin töimii 26" Grand Canyon CF M-koko 110mm stemmillä ja 26" Canyon Lux MR M-koko 100mm stemmillä. Eihän näistä kauheasti ole 29" runkokokojen valintaan apuja, mutta jotain suuntaa-antavaa ehkä. Oon kokeillut myös M-koon 29" CF SLX:ää enkä ottaisi missään nimessä L-kokoa, sen verran kankeaksi menisi tunnelma.

Aatu111
27.08.2013, 15.24
Itse laitoin myös tilaukseen canyonin pyörän ja ja toimitukset alkavat ensi kuun alussa. Mielenkiinnolla odotellaan, että mitähän sieltä paketista kuoriutuu. Oli kyllä niin halpa hinta - ja laatusuhde, että monesta muusta merkistä saa ihan hakemalla hakea vastaavaa.

LJL
27.08.2013, 15.30
Pari vuotta Canyonilla oon kurvaillut ja ei oo tarvinnut katua! Paitsi silloin kun piti runko lähettää Koblenziin.

JJ69
27.08.2013, 16.52
Toissa viikonloppuna laitoin itsekin tilaukseen Grand Canyon CF 6,9 SL:n tuolla acid storm värillä. Toimitusviikko alustavasti 42. Omat mitat 180/83 ja M-kokoon päädyin.

Jumo
27.08.2013, 17.54
Ei tää ratkea millään. Paikallisessa kävin koeistumassa ja nyt mukana valintoja sotkemassa on Trek Cobia tai Trek X-caliber, näistä kokeilin 17.5 ja 19 tuumaisia ja myyjä meinasi että 17.5 jos pääasiassa maastossa ja 19 jos enempi yleispyöräksi. En käynyt koeajolla mutta kylmien tyyppien perusteella ei se 17.5" pieni ollut.

Hinnat ei kauheaan kaukana oo jos vertaa Grand Canyon 5.9 vs Trek Cobia ( Trek X-caliber vs. GC 6.9 jää Trekille liikaa hintaa)

Eli taas alkoi mietityttään että josko kuitenkin 184/86(87) mitoilla pitäisi uskoa Canyonia ja tilata se M koko... (tietty jos vielä tinkasee tuosta Trekistä, sen sais heti mukaan)

mpeltonen
27.08.2013, 18.46
Olen 183/86-88, ja Grand Canyon AL 7.9 2013 kokoa L ei ole liian iso. Tää on mun toinen L-koon grand canyon (eli ostin uudelleen L'n kun entinen varastettiin). Mutta kuten jo muut totesivat se M toimis varmaan näillä mitoilla yhtä hyvin... Jos olet pk-seudulla laita yv niin järjestetään koeajo.

jpessi
27.08.2013, 19.01
Vielä tuosta minun L ja XL pähkäilystäni. Pistelin Canyonille viestiä PPS datojen kera (Height 186cm, Inseam 92cm, Shoulder 42cm, Arm 67cm) ja vastauksena tuli asiantuntevalla englannilla vastaus:

According to your PPS data, to achieve a competitive and comfortable riding position I would recommend frame size L.
With an XL frame, you would too much streched, so you could get hurts on your back on long tours.

pätkä
27.08.2013, 19.50
Vielä tuosta minun L ja XL pähkäilystäni. Pistelin Canyonille viestiä PPS datojen kera (Height 186cm, Inseam 92cm, Shoulder 42cm, Arm 67cm) ja vastauksena tuli asiantuntevalla englannilla vastaus:

Onko Sulla mitään vanhaa maastopyörää mihin verrata Canyonin mitoitusta? Omassa XL kokoisessa saddle handlebar mitta on n. 600mm, 100mm vakio stemmillä. En pitäisi ajoasentoa mitenkään erityisen makaavana, varsinkaan vakiona olevalla 0-setback satulatolpalla, vaikka Canyon tuosta vastauksessaan varoittelee. Kädet Sulla on lähes yhtä pitkät kuin itselläni.

Jumo
28.08.2013, 11.42
Jaappaus loppu, M-koko GC 5.9 tilattu. (Uskotaan valmistajan suositusta, sittenpä sen näkee kun tulee)

Plus
28.08.2013, 12.02
Olen myös 184cm kuten Jumo, mutta olen arponut L- ja XL-kokojen välillä koska L on vaakaputkeltaan lyhyt.
Päädyin sitten Ninerin L-kokoon joka on melkein Canyonin XL:n pituinen mutta ei muuten samanlainen hirvi.

Makunsa kullakin...

Bob
29.08.2013, 12.28
Bongailin eurobiken alustavista kuvista, että Spectraleissa olis Sramin Roam 50 vanteet/pyörät. Onko kellään tietoa onko näille vanteille joku painorajasuositus? Roamin manuaali sanoo vain, että "noudata annettuja painorajoituksia, joista lisätietoa sram.com". Sram.com -> tuotteiden infosivut eivät puhu kuskin painoista mittään. Eli kelpoo isommallekin ajajalle? Pinkbikessä olevan pikavilkaisun perusteella tuo 27.5" EX-malli kyllä kestää varmasti melkein mitä vaan, mutta itsellä kun tuo 29" fillari kiikarissa.