Näytä tavallinen näkymä : Canyonin maastopyörät
Canyon on tahkolla perjantaina ja lauantaina. En kysynyt mitä pyöriä voi kokeilla. Taidan itse siirtää täpärin hankinnan ensi talvelle ja ajelen maantiepyörällä tämän kesän. Ilman kokeilua kun en viitsi ostaa. Pari kuukautta tahkosta eteenpäin niin julkaistaan jo 2016 mallit ja ehkä Nerve saa geometriamuutoksia Spectralin tapaan. Jos ei nin syksyllä voi todennäköisesti sitten koeajaa ainakin 2015 malleja ja laittaa tilausta alennettuun hintaan jos sattuu olemaan sopivaa kokoa jäljellä.
Vähän ot: mutta mitä pitäisit hyvinä vaihtoehtoina?
Kukaan samaa kokoluokkaa mun kans? 175 cm pitkä ja inseam itse nopeasti mitattuna noin 81 cm. Koeistuin Spectralin 29er versiota m - koossa, ja seistessä ei kyllä paljon senttiä enempää keskiputki jäänyt haaroista.. Pitänee nettisivuilta vielä kokeilla mitä ehdottaa kooksi. E: Itse mittaamilla mitoilla PPS ehdotti itselleni S-kokoa.
Ite samoissa mitoissa. Otin pienellä riskillä spectral al 8 ex:n ämmänä ja on just passeli. Ja mullekkin pps ehdotti S kokoo mutta se menee liikaa sen inseamin mukaan. Ei mullakaan jääny kun joku pari senttiä haaroista, mutta se riittää. Eniten arvelutti että saako satulan tarpeeks alas. Sentti tais jäädä siinäkin rverbin kaulukseen pelivaraa.
TT crash
07.05.2015, 18.39
Itse ostin L-kokoisen Nerve 29 AL:n kuukausi sitten. Olen 181cm ja inseam 88cm. Olen ollut erittäin tyytyväinen valintaan. Saa tulla kokeilemaan Espooseen.
Kiitos tarjouksesta! Välimatkaa vain vähän reilusti... L - koon runkoon kallistuin itsekin. Millä varustetasolla pyörän valitsit?
Lähes 3 kk on aika kohtuuton.
Mä odotin mun Strive CF:ää noin puoli vuotta. Olihan se pitkä aika odotella, mutta oli tiedossa, että näitä ei heti saa.
Mä odotin mun Strive CF:ää noin puoli vuotta. Olihan se pitkä aika odotella, mutta oli tiedossa, että näitä ei heti saa.
Talvella sitä odottaisi kyllä, mutta nyt pitäisi odotella kesän parhaat ajokuukaudet. Heräs vasta kelien lämmettyä maastopyörä kuume. Toki näin noviisina (eka pyörä kyseessä) on perusmalli varmastikin riittävä, harmittaa vain kun tietää, että 400 eurolla saisi tuon paremmin varustellun mallin. Pitää lohduttautua sillä, että jotain hajotessa on perusmalliin halvempi ostaa uusia osia. :D
Runkokokoon apuja? Hankinnassa on Canyon Nerve 29 AL. Koko raadon mitta on 183. Jalan pituus 88, torso 62, hartialeveys 46 ja käsi 62 cm. Laskuri näyttää 87 inseamilla runkokooksi m ja 88:lla L ?!. Muita mittoja tuo ei tunnu paljon ymmärtävän mitä laskuria puörittelin. Löytyneekö samoilla mitoilla olevia polkijoita tarviis vähän vinkkiä runkokoon valintaan...?
Sulla on nuo kropan mitat lähes identtiset omiini ja itse tilasin Nerven 29 AL 7.9:n, L koossa. Pyörä saapuu mulle ensiviikon aikana..
Talvella sitä odottaisi kyllä, mutta nyt pitäisi odotella kesän parhaat ajokuukaudet. Heräs vasta kelien lämmettyä maastopyörä kuume. Toki näin noviisina (eka pyörä kyseessä) on perusmalli varmastikin riittävä, harmittaa vain kun tietää, että 400 eurolla saisi tuon paremmin varustellun mallin. Pitää lohduttautua sillä, että jotain hajotessa on perusmalliin halvempi ostaa uusia osia. :D
Joo nää Rotkot kannattaa yleensä tilata syksyllä/talvella jos haluaa seuraavana kesänä ajella.
Pystyykö tuota tilausta enää perumaan jos on jo maksettu? Maksutapana enakkomaksu.
Oulunjulli
07.05.2015, 21.58
...tämä nyt kuulus rengassäikeeseen, mutta:
Jotenkin tuo 29 Spectral tuntunut vähän tylsältä traktorilta, mutta nyt vaihoin eteen sen 850g painavan mountain kingin pari sataa kevyempään x-kingiin, niin tuntuu herkistyvän aika paljon. Saattaapa tietenkin olla korvien välissäkin eron suuruus, mutta ei enään kaivele ajatus että olisko pitänyt ottaa Nerve.
Onhan tuota kyllä aijemminkin ihmetellyt renkaiden vaikutusta, saishan noista kapeammilla liki puoli kiloakin pyörivistä pois tarvittaessa.
Canyon on tahkolla perjantaina ja lauantaina. En kysynyt mitä pyöriä voi kokeilla. Taidan itse siirtää täpärin hankinnan ensi talvelle ja ajelen maantiepyörällä tämän kesän. Ilman kokeilua kun en viitsi ostaa. Pari kuukautta tahkosta eteenpäin niin julkaistaan jo 2016 mallit ja ehkä Nerve saa geometriamuutoksia Spectralin tapaan. Jos ei nin syksyllä voi todennäköisesti sitten koeajaa ainakin 2015 malleja ja laittaa tilausta alennettuun hintaan jos sattuu olemaan sopivaa kokoa jäljellä.
Onko tietoa milloin Canyon on järjestänyt koeajoja syksyllä ja missä päin Suomea? Entäs onko Tahkon koeajojen aikatausta jo tarkempaa tietoa? Ajan mahdollisesti perjantaina 26.6 Turusta Ouluun ja voisi koukata Tahkon kautta mikäli testit alkavat jo iltapäivällä. Mikäli vasta illalla niin joutusi jättämään väliin.
Kiinnistaisi Grand Canyon 6.9. hankinta. Pituutta minulla on 189cm ja inseam 88-89cm, mitaten selkä seinää vasten ja kirja jalkojen väliin (puristamatta palleja pahemmin ylös :)). Melkein 90 cm jos mittaa ihan jalan tyvestä. Mikä on se oikea tapa mitata? Luulen että L olisi oikea koko minulle. Onko muita samanpitusia joilla L tai XL koon Grand Canyonia?
Kysy Canyonilta tarkempia tietoja. Ilmoittele sitten tänne mitä vastasivat.
Canyoni saapui perille. Paypal-tilillä lojuu nyt ylimääräisenä maksettu Canyonin palauttama summa. Koko prosessi oli hieman tahmea ja laahasi. Maksu ei menny perille, uusi maksu, toimitus pikkasen viiveellä, rahojen palautus, koska molemmat maksut menivät lopulta läpi... no paypallin balancessa ne rahat on. En tiedä kotiutuuko ne sieltä luottokorttitililleni vai jäävätkö tulevia paypal-ostoksia varten sinne.
Itse pyörä oli jämptisti pakattu. Helppo oli kasata. Mukana tulu tuhatsivuinen käyttohje, pienempi kirja, työkaluja jne ja cd-levy. CD ei toiminut. Liekö vika levyssä vai imacissa. Siinä olisi ollut jotain keulaan liittyvää. Voisko joku kertoa mitä siellä on tai jopa Canyonin luvalla (?) laittaa sen nettiin? Vai liekö se jo jostain löytyisi.
Pyörä on S-koon Grand Canyon.
Kun takuuhommaa jouduin Canyonin kanssa hoitamaan iskarin takia niin kyselin koeajoista, silloin sanoi että sovittaessa pääsee kokeilemaan pyöriä mitä hänellä Suomessa on. Eikös ne Turussa mahtaneet majailla?
Kannattaa soitella Suomen edustajalle ja kysellä häneltä, palkan hän siitä saa kun kertoo tuotteistaan.
Alottelia-14
08.05.2015, 15.24
Paypal-tilillä lojuu nyt ylimääräisenä maksettu Canyonin palauttama summa.
En tiedä kotiutuuko ne sieltä luottokorttitililleni vai jäävätkö tulevia paypal-ostoksia varten sinne..
Ei palaudu kortille itsekseen.
Tarkistin aamulla ja nyt uudestaan. Oli ilmestynyt kortille takaisin. Iloinen ASIA, koska talossa alkava kiireellinen remontti nielee tilit tyhjäksi.
Mutantti
10.05.2015, 17.10
Moro!
Olen nyt päätynyt Spectraliin, enkä Nerveen. Sitten olisi vielä tuo koko 27,5 vai 29. Kaikki tai ainakin selvästi suurin osa löytämistäni arvosteluista on ollut koosta 27,5. Mikähän tähän mahtaa olla syynä? Olen myöskin päätymässä tuohon 27,5 - kokoon, koska uskon sillä saavani leikkisämmän enkä niin junamaista ratkaisua. Olen 177 pitkä. Osaatteko sanoa miksi tuossa 29 versiossa on vähemmän joustoa 27,5 versiossa?
Yleinen konsensus on kai se että isompikiekkoinen pyörä "vaatii" vähemmän joustoa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Keskiäkäinen lohjalainen
10.05.2015, 18.37
Yleinen konsensus on kai se että isompikiekkoinen pyörä "vaatii" vähemmän joustoa.
Jep. Isopyörä pärjää parikymmentä milliä vähemmällä joustolla.
Sent from my iPhone using TapatalkNiinhän ne tykkää sanoa kun isompi kiekkoiseen on vaikeampi rakentaa pitkät joustot.
Olen myöskin päätymässä tuohon 27,5 - kokoon, koska uskon sillä saavani leikkisämmän enkä niin junamaista ratkaisua. Olen 177 pitkä.
Näin itsekkin luulin kunnes kävin koeajamassa Trekin Fuel EX 27,5" ja 29" koossa. 29" tuntui paljon paremmalta asfaltilla tapahtuneen kokeilun jälkeen. Tuli semmoinen fiilis että tämmöinen siellä maastossa pitää olla. Kannattaa käydä koeajamassa ennen tilausta. Canyonia tuskin pääset koeajamaan, mutta jonkun muun valmistajan pyöriä niin näet ainakin eron 27,5" ja 29 välillä.
Matheepatti
11.05.2015, 10.37
Vaan nytpä näyttää siltä, että pyörähankinta menee jäihin joksikin aikaa, koska Nerve AL 9.9:stä on stealthista toimitukset vasta kesäkuun lopussa ja paremmin natsaava väri on myyty kokonaan loppuun. Pitääpä katsella, että vieläkö taipuisi Spectraliin, josta siitäkään ei ole muutakun stealthia tarjolla.
Toinen mahdollisuus olisi harkita Nervestä 8.9:ä, mutta kokeneemmat osannevat vastata paremmin, onko hissitolppa tarpeellinen ja miten SLX ja XT eron huomaa ajossa.
Mikäs vika siinä stealthissa on? Omaan silmään ainakin hienompi Spectralissa. Ja uskoisin, että se hissitolppa on ihan kiva jokseenkin nervessä ehkä vähän overkill, eli en ite ainakaan tarvisi, ehkä. Mutta eihän sitä tarvii ennenku kokeilee;). Nän ainakin uskoisin.
Ja mulla on nerven al 6:ssa hissitolppa, enkä pois enää anna.
Keskiäkäinen lohjalainen
11.05.2015, 12.03
Toinen mahdollisuus olisi harkita Nervestä 8.9:ä, mutta kokeneemmat osannevat vastata paremmin, onko hissitolppa tarpeellinen ja miten SLX ja XT eron huomaa ajossa.
Kyllä se hissitolppa on aika pätevä varuste. Irrallaan ostettuna se on alle 300 egeä, joten jälkiasennustakin kannattaa harkita.
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-reverb-stealth-125-connectamajig-seatpost-30%2C9-mmx-left-94827
SLX:n ja XT:n välillä ei taida olla mitään muuta eroa kuin muutama gramma painoa. Ei välttämättä huomaa ajossa :-) SLX on Shimpan sarjoista hinta-laatu-suhteeltaan ylivoimainen ykkönen.
Matheepatti
11.05.2015, 12.39
Kyllä se hissitolppa on aika pätevä varuste. Irrallaan ostettuna se on alle 300 egeä, joten jälkiasennustakin kannattaa harkita.
http://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-reverb-stealth-125-connectamajig-seatpost-30%2C9-mmx-left-94827
SLX:n ja XT:n välillä ei taida olla mitään muuta eroa kuin muutama gramma painoa. Ei välttämättä huomaa ajossa :-) SLX on Shimpan sarjoista hinta-laatu-suhteeltaan ylivoimainen ykkönen.
Lienee siis ihan varteenotettava vaihtoehto ostaa tuo 8.9 ja mahdollisesti tulevaisuudessa hissitolppa erikseen. Ilmeisesti mahdollisuus jälkiasennukseen pyörässä kuitenkin on? 8.9:ssä ois myös hipimmät värit, kun ei niin tuo täysmusta iske :)
Keskiäkäinen lohjalainen
11.05.2015, 12.45
Lienee siis ihan varteenotettava vaihtoehto ostaa tuo 8.9 ja mahdollisesti tulevaisuudessa hissitolppa erikseen. Ilmeisesti mahdollisuus jälkiasennukseen pyörässä kuitenkin on? 8.9:ssä ois myös hipimmät värit, kun ei niin tuo täysmusta iske :)
Noin itse asiassa tein itsekin. Jälkiasennus on helppoa ja hauskaa :-)
Koon valinta kysymykseni hukkui edelliselle sivulle ilman vastausta, joten yritetääs uudestaan. Eli pituutta 175 cm ja inseam n. 81cm. PPS ehdotti kooksi S. Otanko sen vai M - koon jossa standover on vähän siinä rajoilla (pari cm jää tyhjää)? Ketään samoilla mitoilla? M-kokoa olen koeistunut ja ainoa muistikuva siitä on tuo tiukka standover mitta. Pitänee koeajo käydä suorittamassa kun ehtii. Nöösinä vaan vaikea pienen lenkin perusteella kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota.
Koon valinta kysymykseni hukkui edelliselle sivulle ilman vastausta, joten yritetääs uudestaan. Eli pituutta 175 cm ja inseam n. 81cm. PPS ehdotti kooksi S. Otanko sen vai M - koon jossa standover on vähän siinä rajoilla (pari cm jää tyhjää)? Ketään samoilla mitoilla? M-kokoa olen koeistunut ja ainoa muistikuva siitä on tuo tiukka standover mitta. Pitänee koeajo käydä suorittamassa kun ehtii. Nöösinä vaan vaikea pienen lenkin perusteella kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota.
Mikäköhän malli kyseessä? Jos spectral, niin itse about samoilla mitoilla ottaisin M-koon ja laittaisin lyhyen stemmin. Mutta jos korkea standover mietityttää, miksi pakko ostaa Canyon? Katso Radoneita? Itse persjalkaisena en Canyonia voi harkita..
Vastasin kyllä jo aiemmin, mutta ota se M koko jos 27,5" spectralia olit hommaamassa. Ite oon samoissa mitoissa ja mulla on M spectral 8 ex.
monologi
11.05.2015, 18.43
Samat mitat. Spectral 7ex M-koko tilattu. En epäröinyt!
Mikäköhän malli kyseessä? Jos spectral, niin itse about samoilla mitoilla ottaisin M-koon ja laittaisin lyhyen stemmin. Mutta jos korkea standover mietityttää, miksi pakko ostaa Canyon? Katso Radoneita? Itse persjalkaisena en Canyonia voi harkita..
Puhelimella nopeaa väsäilin, joten tuli vähän huono postaus.. Eli Spectral kyseessä, tarkemmin Spectral AL 6.0 tai 29er versio eli Spectral AL 29 7.9. Ja koeistumani malli oli tosiaankin juuri tuo 29er versio. 27,5 - mallissa varmaan vähän matalampi standover. Canyonia katsellut ihan vain suosionsa perusteella (ainakin tällä foorumilla), bikeradarin arvostelussa mun muistaakseni kehuttiin Spectralia nimenomaan alle 185 senttisille sopivaksi. Toki ei tarkoita inseam mittaa, mutta kuitenkin.. Radonia, Rosea ja Cubea olen toki vaihtoehtoina katsellut.
Vastasin kyllä jo aiemmin, mutta ota se M koko jos 27,5" spectralia olit hommaamassa. Ite oon samoissa mitoissa ja mulla on M spectral 8 ex.
Jälleen puhelimella surffailessa onnistuin ilmeisesti missaamaan postauksesi täysin. Kiitos jo toisesta vastauksesta siis :P
Samat mitat. Spectral 7ex M-koko tilattu. En epäröinyt!
Summasummarum, eli ainakin 27,5 -mallistossa selkeästi M-koko olisi oikea. 29er versioon jos päädyn, niin pitänee käydä koeistumassa/ajamassa tarkemmin, että haittaako se korkeahko standover vai ei. S-koko kuulostaa jotenkin sitten jo niiin pieneltä. :D
Kiitos vastauksista!
Keskiäkäinen lohjalainen
13.05.2015, 19.22
Mistäs nyt tuulee? Monta mallia on jo nyt pistetty pieneen alennusmyyntiin, mukaanlukien pari jo valmiiksi aggressiivisesti hinnoiteltua hinnat-alkaen -mallia:
https://www.canyon.com/en/specials/best-in-test/
Nerve AL 7.9 on nyt 1599 euroa ja Grand Canyon CF 5.9 on 1399 eukkia, noin esimerkiksi. Molemmista saa kaikkia kokoja per heti.
Tänään tuli Spectral EX 7.0 M-koossa ja ehdin sitä vähän kadulla kokeilemaan. Koko tuntui pikaisesti ihan ok:lta, mutta en olisi pannut pahakseni vaikka olisi ollut vähän pidempikin. Pienempää en ainakaan ottaisia. Omat mittani siis 178 cm ja 82-83 cm.
Matheepatti
14.05.2015, 09.08
Joo eli niinhän siinä kävi, että Canyon lähti tilaukseen. Malliksi valitsin Nerve Al 8.9:n ja hyödynsin tuon 100 e alennuksen tilaamalla samaan pakettiin polkimet ja muuta sälää. Alle 2000 euron selvittiin :9 Kooksi valikoitui L ja väriksi meteor gray. Kokoa L:n ja XL:n välillä arvoin suhteellisen kauan, mutta tässäpä kattava vastaus suoraan facebookista Canyonilta:
Minä: "Osaisitteko siellä Canyonilla auttaa hieman pyörän koon valinnassa? Edellisellä PPS-kierroksella sain kooksi L:n ja sitä seuraavalla kerralla M:n ilmeisesti inseamin hieman eri lukema vaikutti kokomuutokseen. Tässä joka tapauksessa mittani: pituus 187 cm, torso 65,5 cm, hartiat 43 cm, käden pituus 62,5 cm."
Canyon: "Hei, kiitos viestistäsi. Suosittelen ehdottomasti L-kokoa. Pienemmässä koossa runko jää pituudeltaan liian lyhyeksi. PPS korostaa jalan sisämittaa koon määrityksessä ja useimmiten mittaustulos on 1-2 senttiä todellista lyhyempi. Mielestäni sinun kohdallasi runkokoossa ei kuitenkaan ole epäselvää, vaan L on ainoa oikea koko."
Tänään napsahti runko poikki vm. 2009 Nerve XCstä. Runkotakuuta näyttäisi olevan vielä muutama kuukausi jäljellä. Tuota kyseistä runkoa ei ole ollut enään pitkään aikaan myynnissä. Onko foorumilaisilla kokemusta, onko Canyonilla varaston nurkissa noita vanhoja runkoja tallella, jonka laittavat paluupostissa tulemaan? Vai suostuvatko hyvittämään jotain jos laittaa uuden pyörän tilaukseen?
Alottelia-14
14.05.2015, 14.10
Vai suostuvatko hyvittämään jotain jos laittaa uuden pyörän tilaukseen?
Työkaverilla hajosi Canyonin runko, kun (kiinalainen) etuhaarukka petti. Otti yhteyttä ja selitti asian ihan rehellisesti, että oma moka. Sai aika hyvän hyvityksen uuden pyörän ostosta, kun samaa runkoa ei enää saanut.
Jos takuu on voimassa ja kyseessä on takuuseen menevä vika, niin varmasti siitä saa vielä reilumman hyvityksen. Kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä.
Analog Kid
14.05.2015, 17.52
Tänään tuli Spectral EX 7.0 M-koossa ja ehdin sitä vähän kadulla kokeilemaan. Koko tuntui pikaisesti ihan ok:lta, mutta en olisi pannut pahakseni vaikka olisi ollut vähän pidempikin. Pienempää en ainakaan ottaisia. Omat mittani siis 178 cm ja 82-83 cm.
Mulla on ollut ajossa nyt vuoden verran M-koon Spectral, jalkaa suurin piirtein saman verran ja mittaa 182. Viime vuoden malli taitaa olla vielä inasen lyhyempi kuin tämän vuotinen. Kun oli aiemmin ajellut enemmänkin kisageometrian omaavilla takajäykillä niin alkuun tuo ohjaamo tuntui melko pieneltä. Mutta nyt kun on tullut tosiaan vuosi takana ja on oppinut ajamaan täysjoustolla niin kuin sillä kuuluu ajaa, niin onhan tuo ihan kompakti ja ketterä vehje.
Tänään napsahti runko poikki vm. 2009 Nerve XCstä. Runkotakuuta näyttäisi olevan vielä muutama kuukausi jäljellä. Tuota kyseistä runkoa ei ole ollut enään pitkään aikaan myynnissä. Onko foorumilaisilla kokemusta, onko Canyonilla varaston nurkissa noita vanhoja runkoja tallella, jonka laittavat paluupostissa tulemaan? Vai suostuvatko hyvittämään jotain jos laittaa uuden pyörän tilaukseen?
Itse lähetin viime syksynä 26" Grand Canyon CF -rungon takuuvaihtoon ja sieltä tuli vielä samaa mallia oleva takuurunko takaisin, vaikka runkoa ei ole ollut kaupan muutamaan vuoteen. Yritin keskustella hyvityksestä uutta pyörää tilatessa, mutta vastaus oli tämä (wanhoista sähköposteista kaivettu asiakaspalvelun vastaus):
"Unfortunately it is not possible to offset the price of the frame with a new bike. Of course we are happy if you want to order a Lux CF, but these are two different cases.
I hope you can understand this decision."
Eipä tuossa mitään ymmärtämisongelmia tullut :) Ihan hyvä kun sain kuitenkin uuden takuurungon alunperin 2011 hommattuun pyörään.
J.Kottenberg
14.05.2015, 21.30
Työkaverilla hajosi Canyonin runko, kun (kiinalainen) etuhaarukka petti. Otti yhteyttä ja selitti asian ihan rehellisesti, että oma moka. Sai aika hyvän hyvityksen uuden pyörän ostosta, kun samaa runkoa ei enää saanut.
Todella reilua politiikkaa Canyonilta. Takuuasioiden hoidolla on merkitystä pyörää valitessa.
En tiedä olenko ihan vääräoppinen mutta noi noname ja vastaavat kuituhaarukat on semmoisia joista itse tekee mieli pysyä erossa. Vaikka ei ole itsellä koskaan haarukka pettänyt niin kun tietää minkä sarjan lipat on tiedossa kun se kunnon paikassa ja vauhdissa hajoaa niin ei oikein houkuttele.
Todella reilua politiikkaa Canyonilta. Takuuasioiden hoidolla on merkitystä pyörää valitessa.
Eihän tuolla takuun kanssa ole mitään tekemistä. Canyon toki tarjoaa pyörilleen crash replacementin jonka piikkiin tuokin tapaus lienee mennyt. https://www.canyon.com/fi/service/crashreplacement.html
Alottelia-14
14.05.2015, 22.26
Niin, tuo mainitsemani tapaus ei toki ollut takuuasia. Yritin vain rohkaista kysyjää ottamaan yhteyttä Canyoniin, kun hänellä oli kyse takuuasiasta takuun voimassaoloaikana. :)
J.Kottenberg
14.05.2015, 22.45
Hieno systeemi tuo kolariturva. En ole semmoisesta kuullutkaan. Olen aina kuvitellut että kolarit ym törmäilyt on vakuutustapaus tai oma päänsärky. Kaikenkaikkiaan hyvä veto lisäämään merkkiuskollisuutta.
Onkohan tuollaiset turvat yleisiäkin?
Jos takuu on voimassa ja kyseessä on takuuseen menevä vika, niin varmasti siitä saa vielä reilumman hyvityksen. Kannattaa ilman muuta ottaa yhteyttä.
Laitoin service-pyynnön vetämään, katsotaan mikä on tuomio.
makimies
14.05.2015, 23.39
Eihän tuolla takuun kanssa ole mitään tekemistä. Canyon toki tarjoaa pyörilleen crash replacementin jonka piikkiin tuokin tapaus lienee mennyt. https://www.canyon.com/fi/service/crashreplacement.html
Mjuum. ei nopeasti silmäiltynä mitään hirmu kalliita noi rungot.
Juuh nyt sitten tuli tieto, että striven toimitus tulee vielä toisen kuukauden odottelun jälkeen ja menee kolmannetkin kisat ohi.:( Ei siis kannata tilata keväällä jos haluaa ajaa vielä kesällä. Onko kellään tietoa pystyykö tilausta enään perumaan? Alkaa pikkuhiljaa vituttaan tää odottelu.
Keskiäkäinen lohjalainen
15.05.2015, 14.17
Juuh nyt sitten tuli tieto, että striven toimitus tulee vielä toisen kuukauden odottelun jälkeen ja menee kolmannetkin kisat ohi.:( Ei siis kannata tilata keväällä jos haluaa ajaa vielä kesällä. Onko kellään tietoa pystyykö tilausta enään perumaan? Alkaa pikkuhiljaa vituttaan tää odottelu.
Eiköhän sen pysty peruuttamaan, varsinkin kun toimitusaikataulu on lirinyt pitkin kinttua.
Ei muuten ole ensimmäinen kerta kun uuden runkomallin ensimmäisen kesän toimitukset ovat viivästyneet kunnolla.
Mistäs nyt tuulee? Monta mallia on jo nyt pistetty pieneen alennusmyyntiin, mukaanlukien pari jo valmiiksi aggressiivisesti hinnoiteltua hinnat-alkaen -mallia:
https://www.canyon.com/en/specials/best-in-test/
Nerve AL 7.9 on nyt 1599 euroa ja Grand Canyon CF 5.9 on 1399 eukkia, noin esimerkiksi. Molemmista saa kaikkia kokoja per heti.
Kysyntä on ollut arvioitua heikompaa. Pyörät pitää saada myytyä tiettyyn ajankohtaan mennessä ja jos noita on vielä varastossa paljon enemmän mitä alunperin on arveltu olevan tähän aikaan vuodesta niin alennukset pitää aloittaa myös aikaisemmin.
Mä taisin tilata viikolla 8. Alkuperäinen toimitusaika viikko 12, sitten muuttui viikko 18, sitten 22. Sain fillarin tällä viikolla. Aika arpapeliä tuntuis olevan miten noita toimitellaan.
seppo_taalasmaa
17.05.2015, 22.29
Aika näppärä paketti tuossa olisi 1600 euroon. Väri on vaan tuolla AL 7.9 että ei pysty :D Eikä ole kyllä tarvetta täksi kaudeksi.
Mitä näillä Grand Canyon CF:n eri rungoilla on nyt eroa eli siis pelkkä CF, CF SL ja CF SLX?
https://www.canyon.com/en/mountainbikes/bike.html?b=3690#tab-reiter1 tässä ihan karvalakissakin näyttäisi olevan kelpo osat, paitsi kiekot ja jarrut pitänee vaihtaa, mutta se on semmosta. Niin ne pitää kyllä tähänkin https://www.canyon.com/en/mountainbikes/bike.html?b=3650#tab-reiter2
(https://www.canyon.com/en/mountainbikes/bike.html?b=3650#tab-reiter2)
E: Jassoo on pitänyt sitten takavaihtajassa säästää muutama euro ton halvimman mallin kohdalla. Pitäkööt tunkkinsa.
Keskiäkäinen lohjalainen
17.05.2015, 23.18
Mitä näillä Grand Canyon CF:n eri rungoilla on nyt eroa eli siis pelkkä CF, CF SL ja CF SLX?
Ilmeisesti kalliimmissa varianteissa on sovellettu vähän sofistikoituneempia valmistusmenetelmiä. Esimerkiksi käytetty hiilikuitu & hartsi voi olla erilaista ja kuitumattojen ladonta monimutkaisempaa. Tuloksena aavistuksen kevyempi runko ja paremmat jäykkyys- ja jousto-ominaisuudet.
Väittäisin kuitenkin aivan vakavalla naamalla, että 95% endorfiineista irtoaa jo tuolla perusmallillakin.
Onko missään näkynyt noiden Canyonin runkojen painoja? Lähinnä Grand Canyon CF ja Grand Canyon AL SLX runkojen välinen painoero kiinnostaisi.. Tuossa alumiinihimmelissä olisi valmiiksi vähän mieluisampia osia kiinni..
Megadeth
18.05.2015, 18.14
Tänään tuli tilattua Canyon Nerve Al 8.9. Tilausvahvistuksen mukaan toimitus ensi viikolla. Odottavan aika on piiiitkä!
monologi
18.05.2015, 20.35
Tilattu Spectral AL 7.0 EX 1.12-14 Toimitusajaksi ilmoitettu vk.20 Tänään toimitus kotiovelle. Päivän myöhästyi.
Syynä oma moka. Luottokortin luottoraja liian alhainen. Hyvää palvelua sain Canyon Finlandilta!
Ohiampuja
18.05.2015, 21.50
Kysyntä on ollut arvioitua heikompaa.
Hiukan poikkeava kommentti muihin kirjoituksiin verraten. Käsittääksi hyvä kysyntä on venyttänyt noita toimitusaikoja. :)
Mikäs tämä kuituhimmelissä oleva "12 mm Canyon Through Axle" oikein on? Normaali 142x12? Ihmeellisiä nimiä keksivät ja hankalaa on pyörän ostaminen, kun speksit on noin puutteelliset. 11kg valehtelevat painoksi, mikä lienee pienimmän runkokokoon paino. Kai tuosta ihan ajettavan saa, kun irroittaa nuo turhat osat ja vaihtaa lopuista puolet osista. Lähemmäs kymppiä varmaan menis.. Meinasin jo tilata, mutta en osaa päättää väriä.. Minkä kokonen tolpan klamppi Canyonissa on?
Keskiäkäinen lohjalainen
19.05.2015, 08.40
Hiukan poikkeava kommentti muihin kirjoituksiin verraten. Käsittääksi hyvä kysyntä on venyttänyt noita toimitusaikoja. :)
Ennustaminen näyttää olevan aika vaikeata, varsinkin tulevaisuuden. Maantiepuolella esimerkiksi hinnat-alkaen Endurace CF on jo tältä vuodelta myyty loppuun, eli kysyntä yllätti. Maastopuolen volyymimallien kysyntä on puolestaan arvattu ilmeisesti aika pahasti pieleen toiseen suuntaan. Viime vuonna Nerve AL 7.9:aa alkoi saada satasen alennuksella heinäkuussa. Syksyn loppuunmyynnissä hinnasta lähti pois vielä toinen satanen.
Mikäs tämä kuituhimmelissä oleva "12 mm Canyon Through Axle" oikein on? Normaali 142x12?
Niin kai se tollainen sitten on. Ei kai ne mitään omaa oo kehittäneet. Selannu tässä internetin läpi ja ei kai sitä mistään muualta tuollaista kuituhimmeliä löydä alle 1,5 rahan edes lähelle saman vertaisilla osilla. Ehkä noiden Formulan jarrujenkin kanssa voisi elää? Tilaiskohan sitä ällän vai äksällän?
Matheepatti
20.05.2015, 13.07
Noniin! Viime viikon perjantaina tilattu Nerve Al 8.9 on nyt UPS:n alihankkijalla, jonne soiteltuani kertoivat pyörän olevan kotiovellani huomenna klo 10:00 aamulla. Nopeaa toimintaa saksalaisilta! Olisikos teillä jo nyt ilmoittaa joitakin tehdassäätöjen sudenkuoppia, jotka voisin huomenna ennen ensilenkkiä tarkastaa? Ilmeisesti takavaihtajien säädöt ainakin ovat olleet pielessä.
Oulunjulli
20.05.2015, 13.20
Eipä mulla tarvinnut edes rengaspaineita tarkistaa muutamaan viikkoon.
Takemman Foxin CTD:tä ei kannata tuomita risaksi jos tuntuu ettei vaikuta mitään, ainakin mulla on hytinä että se pitää olla T asennossa suht jämäkäksi punpattu, ja silloin alkaa tuo vipukin vaikuttaan...tästä voi olla toisenlaisiakin näkemyksiä, mutta itse tykkäänkin suht jäykästä perästä spectralissa.
(edit: lisätään nyt vielä että mulla taitaa olla >220psi, paino 85kg, oon aika varma että toiset ajaa reippaasti alle 200 samalla massalla)
Keskiäkäinen lohjalainen
20.05.2015, 13.27
Noniin! Viime viikon perjantaina tilattu Nerve Al 8.9 on nyt UPS:n alihankkijalla, jonne soiteltuani kertoivat pyörän olevan kotiovellani huomenna klo 10:00 aamulla. Nopeaa toimintaa saksalaisilta! Olisikos teillä jo nyt ilmoittaa joitakin tehdassäätöjen sudenkuoppia, jotka voisin huomenna ennen ensilenkkiä tarkastaa? Ilmeisesti takavaihtajien säädöt ainakin ovat olleet pielessä.
Iskarithan niissä on tyhjiä. Ei kannata lähteä ajamaan ennenkuin on paineet paikallaan :-) Kun istut fillarin päällä, jousten pitäisi painua about 25% liukuputken pituudesta.
Paluuvaimennuksen säätöruuvia voit myöskin joutua pyörittelemään molemmissa päissä. Liian vähäinen vaimennus pompauttaa iskarin liian nopeasti ylös ja tekee menosta pomppuisaa. Liian runsas vaimennus taas saa joustovarat loppumaan peräkkäisissä töyssyissä.
Vaihteet taitavat useimmiten olla hyvinkin tarkalleen säädöissään.
Oulunjulli
20.05.2015, 13.28
^joo, mun jorinasta saattoi tosiaan kuvitella että niihinkään ei tarvi koskia ;-)
Keskiäkäinen lohjalainen
20.05.2015, 13.37
^joo, mun jorinasta saattoi tosiaan kuvitella että niihinkään ei tarvi koskia ;-)
Aika kovilla takaiskarin paineilla ajelet. Kielii siitä, että vaimennusta voisi olla enemmän. Saatko koko joustomatkan käyttöön?
Otapa asia puheeksi kauden päätteeksi kun huollatat iskarin. Shimmitys voi tehdä gutaa.
Anaxagore
20.05.2015, 13.56
Mulla on Nerve 9.9:n takaiskarissa jotain 160psiitä ja painoa 80kg.
Matheepatti
20.05.2015, 13.58
Iskarithan niissä on tyhjiä. Ei kannata lähteä ajamaan ennenkuin on paineet paikallaan :-) Kun istut fillarin päällä, jousten pitäisi painua about 25% liukuputken pituudesta.
Paluuvaimennuksen säätöruuvia voit myöskin joutua pyörittelemään molemmissa päissä. Liian vähäinen vaimennus pompauttaa iskarin liian nopeasti ylös ja tekee menosta pomppuisaa. Liian runsas vaimennus taas saa joustovarat loppumaan peräkkäisissä töyssyissä.
Vaihteet taitavat useimmiten olla hyvinkin tarkalleen säädöissään.
Joo tästä mulla onkin jo aika selkeä käsitys. Nykyisessä rebassa en saanut paluuvaimennusta niin pienelle, että keula olisi pomppinut. Liekö iskarin öljyt Suomen kevääseen vähän liiankin jäykät. Nyt olen ajellut vanhalla fillarilla siten, että keula on ollut pari pykälää pupu-asetuksesta kilpikonnaan päin :) Pitänee huomenna käydä tyypit ottamassa ja raportoida vaikka sitten tänne miltä tuntui.
Onko kenelläkään sattumoisin vertailutuntumaa Grand Canyon AL SLX (tai miksei perus-AL) ja Trekin Superfly:n välillä? Superflyn fiilis oli loistava mutta 17.5" tuntui inan pieneltä ja 18.5" saman verran suurelta. M-koon Kanjonin Stack ja Reach taas taisi olla suunnilleen noiden välissä...
Oulunjulli
20.05.2015, 14.08
Mulla on Nerve 9.9:n takaiskarissa jotain 160psiitä ja painoa 80kg.
175 huiteilla se oli mullakin pitkään, ei silläkään pohjaaminen tuntunut kovin akuutisti uhkaavan, mutta jotenkin koko ajan oli liian ärsyttävä tunne että perä alhaalla mennään.
Miten muilla, huomaako tuon CTD:n toimivan ihan selkeästi esim. noilla 160psi paineilla?
Ja nythän pitää korostaa että mää en mikään tosimaastoryynääjä ole varsinkaan tällä yksilöllä, eka pitempijoustoinen 29" kun aijemmat 100mm 26", voi olla tottumista.
Niin kai se tollainen sitten on. Ei kai ne mitään omaa oo kehittäneet.
Täh?
Aika kovilta kuullostaa oulujullin paineet kyllä. Spectralilla mennään kanssa ja ajokamoissa painoa ~90kg eikä mullakaan paineita ole kuin joku 160psi. Ja kyllä mulla on aina huomannut selkeän eron eri asennoissa paineista huolimatta. Käyttää aika hyvin koko joustomatkan kuitenkaan pohjaamatta. Onkohan ihan järissään se sinun iskari?
Toi oli kyllä alussa aika tarkka noista paineista mutta kun sen oikean löysi niin toimii ihan ok. Keväällä tosin lisättiin huollon yhteydessä hiukan kantoa keskialueen joustoon, mutta en nyt tiedä tuliko siitä sen parempi..
Anaxagore
20.05.2015, 15.34
175 huiteilla se oli mullakin pitkään, ei silläkään pohjaaminen tuntunut kovin akuutisti uhkaavan, mutta jotenkin koko ajan oli liian ärsyttävä tunne että perä alhaalla mennään.
Miten muilla, huomaako tuon CTD:n toimivan ihan selkeästi esim. noilla 160psi paineilla?
Ja nythän pitää korostaa että mää en mikään tosimaastoryynääjä ole varsinkaan tällä yksilöllä, eka pitempijoustoinen 29" kun aijemmat 100mm 26", voi olla tottumista.
Jos putkelta pompottaa niin ei CTD:ssä huomaa eroja. Mutta penkistä nylkyttäessä huomaa sen että descentillä perä painuu enemmän kuin climbilla. Iskut menee kuitenkin ihan samalla tavalla läpi olipa climb, trail tai descent. Selkeitä nuo eivät alkuunkaan ole nuo erot eri moodien välillä. Tuunataan sitten ekassa huollossa mieleiseksi. Vituttaa vieläkin kun turhaan piti käyttää iskaria tutkittavana tuon erojen mitättömyyden takia. Ja itse pyörästä: XC-nylkytin tuo Nerve on, sanoipa Canyon tai Fillarilehti mitä tahansa. Korkea ja lyhyt.
Aapo Jäykkäperä
20.05.2015, 15.36
...tykkäänkin suht jäykästä perästä spectralissa.
>220psi, paino 85kg
Pohjois-Suomen ensimmäinen JÄYKKÄPERÄ SPECTRAL...lieekköhän sukua AAPOlle...no huumorilla lähestyn tervaporvaria ;D
Oulunjulli
20.05.2015, 18.11
No perhana, puotin nyt tasan 200psi:hin. Totutellaanpa sillä alkuun ja pitää päästä täältä lakeuksilta kokeileen jonnekkin mäkisempäänkin niin oppii tuon tavoille.
ps. Se Canyonin mukana tulevan iskaripunpun mittari on muuten aika viitteellinen, jopa viihteellinen, ainakin tuossa omassa yksilössä. Käytän vanhaa ennemmin.
Matheepatti
21.05.2015, 12.30
Jepajee, sieltähän se Nerve tänä aamuna tupsahti. Kokoomisessa meni tunnin verran ja varmaan vielä toinen samanmoinen menee, kun alan hieromaan ajoasentoa ja jousituksen säätöjä. Millaiset paineet olette laittaneet noihin Foxeihin? Laitoin nyt pikaisesti jotkin paineet, jolloin haarukkaan meni 85 psi 15-20% sagilla ja iskariin 210 psi 20-25 % sagilla. Painoa kuskilla on 91 kg ilman varusteita ja Foxilta löytyikin keulaan ihan taulukko. Takaiskariin ei kuitenkaan löytyny mitään lähtöpaineita, mutta ilmeisesti tuo 300 psi on tosiaan maksimipaine.
Mikä Nerve, 27.5 vai 29 ?????
Keskiäkäinen lohjalainen
21.05.2015, 14.12
Jepajee, sieltähän se Nerve tänä aamuna tupsahti. Kokoomisessa meni tunnin verran ja varmaan vielä toinen samanmoinen menee, kun alan hieromaan ajoasentoa ja jousituksen säätöjä. Millaiset paineet olette laittaneet noihin Foxeihin? Laitoin nyt pikaisesti jotkin paineet, jolloin haarukkaan meni 85 psi 15-20% sagilla ja iskariin 210 psi 20-25 % sagilla. Painoa kuskilla on 91 kg ilman varusteita ja Foxilta löytyikin keulaan ihan taulukko. Takaiskariin ei kuitenkaan löytyny mitään lähtöpaineita, mutta ilmeisesti tuo 300 psi on tosiaan maksimipaine.
Aika asiallisen kuuloiset paineet olet laittanut. 300 psi iskariin olisi jo raakasti liikaa. Optimisäädöt selvinnevät metsässä.
Mikäs tämä kuituhimmelissä oleva "12 mm Canyon Through Axle" oikein on? Normaali 142x12? Ihmeellisiä nimiä keksivät ja hankalaa on pyörän ostaminen, kun speksit on noin puutteelliset. 11kg valehtelevat painoksi, mikä lienee pienimmän runkokokoon paino. Kai tuosta ihan ajettavan saa, kun irroittaa nuo turhat osat ja vaihtaa lopuista puolet osista. Lähemmäs kymppiä varmaan menis.. Meinasin jo tilata, mutta en osaa päättää väriä.. Minkä kokonen tolpan klamppi Canyonissa on?
Eikö oo tietoa?
Keskiäkäinen lohjalainen
21.05.2015, 17.55
Eikö oo tietoa?
Olisi aika megayllätys, jos tuo akseli olisi epästandardi. Kiekkojen saatavuus "vähän" kärsisi.
Satulatolpan halkaisija on 30.9mm.
En minä sitä tolppaa ku klamppia.
Kaippa ton uskaltaa tilata, että nuo olemassa olevat 142x12mm adapterein olevat kiekot tohon kuituhimmeliin istuu. Mitä nuo C1 formulat on syöneet? Onko ne mistään kotoisin?
...Mitä nuo C1 formulat on syöneet? Onko ne mistään kotoisin?
Kevyet, tunnokkaat ja tehokkaat.
Mutta monille myös hankalat, Formulan tapaan ahdas väli levylle ja rahnuttaa helposti.
Itse olen toistaiseksi ollut tyytyväinen vaikka välillä jää rahnuttamaan.
Jotain taikatemppuja tuohon oli kai olemassa.
Minkä kokonen tolpan klamppi Canyonissa on?
CF SL:ssä on ainakin 34.9mm. Luulisi tuossa karvalakkimallissa olevan sama.
Kevyet, tunnokkaat ja tehokkaat.
Mutta monille myös hankalat, Formulan tapaan ahdas väli levylle ja rahnuttaa helposti.
Itse olen toistaiseksi ollut tyytyväinen vaikka välillä jää rahnuttamaan.
Jotain taikatemppuja tuohon oli kai olemassa.Eli kuulostaa ihan normaaleilta Formuloilta. Oroihin meni joskus hermot tuon takia ja vannoin ettei enää koskaan mitään teknista laitetta, joka on makaroonien jäljiltä, mutta katsotaan.
CF SL:ssä on ainakin 34.9mm. Luulisi tuossa karvalakkimallissa olevan sama.
Kiitos. Kyllä se varmasti on sama.
Nyt kun pääsisi vielä kokeilemaan. Tuo L vaikuttaa kuitenkin vähän kittanalta, mutta onko tuo XL sitten liian korkea. Huoh.
Matheepatti
22.05.2015, 11.44
Noniin nyt vois raportoida lyhyesti tota Nerve 8.9:n ensiajolenkkiä (35 km):
Huomaa kyllä, että pyörä on edelliseen verrattuna mitoitukseltaan naftimpi, tosin onhan se huomattavasti pienempikin. Joka tapauksessa tuo L koko 186/87cm mitoille on melko passelin kokoinen. Loppumatkasta alkoi alaselkä hieman jumiutua varsinkin putkelta ajaessa, mutta suurempana ongelmana oli oikeestaan etureiden alapuolen kipeytyminen. Tiedä sitten saisiko satulan vaakasäädöllä tai klossien siirrolla mitään tehtyä asialle. Voi toki olla, että on vaan tottumuskysymys.
Komponenttien laatu kyllä näkyy. XT-vaihtaja vaihtaa edelliseen Deoreen verrattuna kuin ajatus ja ketju ei pahemmin clutchista johtuen pauku. Foxin keula on ainaki pikaisesti kokeiltuna herkkätoimisempi kuin Reba RL, tosin Reba ei ihan samalla tavalla mielestäni sukella. Joka tapauksessa hienosti tuo täysjousitus on mielestäni toteutettu. Vaikka minullakaan ei aiempaa kokemusta täysjoustoista ole, niin varsinkin tuo keinuminen loistaa positiivisessa mielessä poissaolollaan. CTD kytkin keulassa toimii hyvin ja takaiskarissakin perstuntuma muuttuu enemmän jäykkäperämaiseksi vaikkakin putkelta runtatessa perä hieman notkuu vaikka CTD olisikin Climb-asennossa.
Renkaat on kaposemmat edellisiin verrattuna ja tuo Mountain King II ei ihan rullaavuudeltaan ole paras mahdollinen, mutta pitoa on sitäkin enemmän. Joka tapauksessa, jos komponentit vaan kestävät niin kyllähän tätä voi varauksetta suositella kaikille hyvän hinta-laatusuhteen lyhyempijoustoista täpäriä haikaileville.
Keskiäkäinen lohjalainen
22.05.2015, 12.04
Huomaa kyllä, että pyörä on edelliseen verrattuna mitoitukseltaan naftimpi, tosin onhan se huomattavasti pienempikin. Joka tapauksessa tuo L koko 186/87cm mitoille on melko passelin kokoinen. Loppumatkasta alkoi alaselkä hieman jumiutua varsinkin putkelta ajaessa, mutta suurempana ongelmana oli oikeestaan etureiden alapuolen kipeytyminen. Tiedä sitten saisiko satulan vaakasäädöllä tai klossien siirrolla mitään tehtyä asialle. Voi toki olla, että on vaan tottumuskysymys.
Alaselän jumiutuminen yleensä tarkoittaa, että ajoasennossa on jotakin vikaa. Sun tapauksessasi voi olla, että kannattaa kokeilla pidempää stemmiä ja/tai ohjaustangon laskemista alaspäin. Satulan paikkaakin kannattaa tietysti vaihdella.
Matheepatti
22.05.2015, 18.10
Alaselän jumiutuminen yleensä tarkoittaa, että ajoasennossa on jotakin vikaa. Sun tapauksessasi voi olla, että kannattaa kokeilla pidempää stemmiä ja/tai ohjaustangon laskemista alaspäin. Satulan paikkaakin kannattaa tietysti vaihdella.
Pitää kokeilla pyörittää hieman tankoa eri asentoon ja hakea satulalle hieman toista asentoa. Ohjaamon pituudesta en usko olevan kyse, kun toisessa pyörässä on tätä pidempi ohjaamo ja stemmi, mutta alaselkä kipeytyy toisinaan siinäkin. Harjoituksen puutetta, voisi joku sanoa.
Sent from my iPad using Tapatalk
Miksi juuri ja vain pidempi asento kipeyttäisi? Miksei lyhyt?
Spectral 9.9 pyörää tullut mietittyä josko sen hankkisi cyclokrossarin ja DH konkelin rinnalle. Canyonin varastosaldot näyttäisi vielä hyvälle kyseiselle mallille. Koko hieman mietityttää, itselläni mittaa 170cm ja inseam on 80cm. Olen juuri tossa S ja M välimaastossa. Kävin kokeilemassa 2014 vuosimallin M-koon spectralia, joka muutaman kilsan maastolenkin jälkeen vaikutti hyvälle. Jossain oli mainintaa, että tämän vuotinen runko olisi muuttunut pidemmäksi. Ainakin ulkomaisten lehtien/sivustojen arvosteluissa olleet vuoden 2014 M-kokoiset Spectralit on täsmälleen samoilla (vaakaputki ja standover) mitoilla kuin tämä 2015 malli. S ja M koon standoverissa ei ole kuin sentin ero joten se ei ole ratkaiseva tekijä. Vuoden 2014 runkon päällä seistessä haarojen väliin jäi tilaa. Enkä tuolle standoverille hirveästi painoarvoa laittanut.
Oma cyclokrossi ja DH on yhtä kokoa isompia kuin omalle mitalle olisi suositeltu. Ainakin dh tuntuu luonnollisemmalle vähän isompana. Miten pitkä stemmi tuossa Spectralissa tulee mukana?
Tuossa vielä linkki Spectraliin: https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3604
Tuolla sun linkissähän se stemmi lukee. M 60mm jne
Laitetaan tännekin jos joku Canyonmies olis samaan törmännyt. Eli eilen maastolenkillä alkoi Spectralista kuulua epäsäännöllistä naksuntaa keskion suunnalta. Ajettu vasta noin 200 km. Olisko eka vaihtoehto ottaa kammet ja polkimet pois ja laittaa kuparitahnaa kierteisiin? Kampina RaceFacen Turbinet. Onko kammissa joku väli mihin kannattaisia tahnaa tai vassua laittaa?? Sit pitää varmaan kattoo satula ja tolppa ja ja ja...ja olenko ymmärtänyt oikein että kiristetään siitä vasemmanjalan kammen 16mm kuusiokolosta? Ja mistä ihmeestä tollasen saa? Motonet ei tuntenut...
Omassa naksu ainakin polkimet. Kiristelin kyl joka paikan kun naksu ☺
Anaxagore
24.05.2015, 10.09
CTD kytkin keulassa toimii hyvin ja takaiskarissakin perstuntuma muuttuu enemmän jäykkäperämaiseksi vaikkakin putkelta runtatessa perä hieman notkuu vaikka CTD olisikin Climb-asennossa.
Ihmetyttää että miten ihmisillä voi olla näin erilaisia kokemuksia CTD takaiskarista. Ite en kyllä huomaa käytännössä eroa. Alkaa tulla olo että mulla takaiskari on oikeasti paskana. Koko pyörästä muutenkin päällimmäinen fiilis on paha pettymys.
Millasilla paineilla ajat, paljonko sagia ja miten paljon sulla on reboundia säädetty?
Laitetaan tännekin jos joku Canyonmies olis samaan törmännyt. Eli eilen maastolenkillä alkoi Spectralista kuulua epäsäännöllistä naksuntaa keskion suunnalta. Ajettu vasta noin 200 km. Olisko eka vaihtoehto ottaa kammet ja polkimet pois ja laittaa kuparitahnaa kierteisiin? Kampina RaceFacen Turbinet. Onko kammissa joku väli mihin kannattaisia tahnaa tai vassua laittaa?? Sit pitää varmaan kattoo satula ja tolppa ja ja ja...ja olenko ymmärtänyt oikein että kiristetään siitä vasemmanjalan kammen 16mm kuusiokolosta? Ja mistä ihmeestä tollasen saa? Motonet ei tuntenut...
Itsellä on sama juttu. Viime vuoden spectralilla (al 6.9) ajettu 150-200km ja naksuu. Huomaa varsinkin seistessä/voimalla polkiessa kun vasen poljin on menossa alaspäin. Ei se juuri menoa haittaa mutta tympii kovasti, että näinkin uusi ja kallis pyörä naksuu.
Ja Heller ja Vito78 on aivan varmoja ettei se ole poljin? Niin monet kerrat "keskiö napsunut" itselläkin ja aina se on ollut poljin. Ainakin mulla poistunut aina sillä, kun on ottanut polkimen pois ja putsannut ja rasvannut.
Ja Heller ja Vito78 on aivan varmoja ettei se ole poljin? Niin monet kerrat "keskiö napsunut" itselläkin ja aina se on ollut poljin. Ainakin mulla poistunut aina sillä, kun on ottanut polkimen pois ja putsannut ja rasvannut.
Hei,
Olen koittanut kolmet polkimet ja kaikilla sama ääni. En usko enää että se olisi polkimissa :) En tiedä auttaako tarkentamaan, mutta yleensä kun poljin on lähellä alaosaa niin naksahtaa.
Anaxagore
24.05.2015, 13.44
Millasilla paineilla ajat, paljonko sagia ja miten paljon sulla on reboundia säädetty?
Noin 150psi:tä, 11mm/ 25% sagia descent asennossa ja 11 klikkiä reboundia täysin auki (fast) asennosta alkaen.
Kuulostaapa vähältä. Itel fox cdt ja 220psi:tä horst-linkullisessa pyörässä.. Mitä sul on painoa?
Mulla ainakin naksui 2014 spectral, syynä se isoin linkku keskiön vieressä. Pysynyt hiljaa kun laitoin medium lukitteella kiinni. Kannattaa tarkistella niin ei paikat kerkeä väljistymään..
Ilman lukitetta ei pysynyt alkuunkaan kireällä.
Mulla ainakin naksui 2014 spectral, syynä se isoin linkku keskiön vieressä. Pysynyt hiljaa kun laitoin medium lukitteella kiinni. Kannattaa tarkistella niin ei paikat kerkeä väljistymään..
Kiristelin linkkujen kuusiokolot ( tai siis kaikki oli kireellä ja voitelin polkimien kierteet kuparitahnalla. Ei muuttunut mikskään. Avataan vielä keskiö ja pannaan kunnolla vassua. Katotaan auttaako...
Keskiäkäinen lohjalainen
25.05.2015, 20.18
Meni sitten Nerve AL 29:sta runko vaihtoon.
Tältä se murtuma näyttää. Sijaintipaikka vaakaputkessa.
http://aijaa.com/QJ2NwA
Tällä palstalla on ollut yksi samanlainen case, eli kyseessä lienee tyyppivika.
Nyt sitten ajellaan ainakin kuukausi maantiellä.
Nyt saisi halvinta 29 hiilikuituista jäykkäperäistä satasen kalliimmalla kuin kalleinta alumiinista 29 jäykkäperäistä. Kumpaakaan (hiilikuituista tai 29") en omista ennestään. Osia tuskin tulisin ihan heti vaihtamaan, niin onko noissa osissa nyt niin hirveästi eroa? Jotain L-alumiinista canyonia olen testannut ja ehdottomasti mulle liian iso. Ehkä S koko 171cm sopiva?
J.Kottenberg
26.05.2015, 15.21
Meni sitten Nerve AL 29:sta runko vaihtoon.
Tältä se murtuma näyttää. Sijaintipaikka vaakaputkessa.
Onko tuo kuva tosiaan alumiinirungosta?
Keskiäkäinen lohjalainen
26.05.2015, 15.41
Onko tuo kuva tosiaan alumiinirungosta?
No kaksi vuotta olen sillä ajanut ja alumiinina olen materiaalia pitänyt :-) Aika jännästi tuo halkeama on pitkittäissuuntainen. Ilmeisesti tuon vaakaputken ylähaara aiheuttaa vähän yllättäviä taivutusvoimia haaraumakohtaan.
Takuuprosessikin on jo käynnissä. Suomen asiakaspalvelu vastasi heti aamusta ja pyysi laittamaan kuvat murtumasta sekä koko fillarista molemmilta puolilta. (Haluavat nähdä, ettei vaurio ole tullut kolaroinnin seurauksena.)
Pyysin, että laittaisivat mulle uuden rungon postissa niin siirrän itse siihen osat vanhasta rungosta. Tuolla viisiin katkos ajokauteen jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Perinteisellä "fillari postiin > korjaus Saksassa > fillari postiin" -prosessilla tulee vähintään kolmen viikon paussi. Saas nähdä, onnistuuko. Ymmärsin asiakaspalvelun puheet niin, että tuollainen järjestely saattaa jopa onnistua.
Onko tuo kuva tosiaan alumiinirungosta?Selvästihän tosta näkee, että maalattua alumiinia.
J.Kottenberg
26.05.2015, 15.59
Sattuu sitä paremmissakin perheissä. Varmaan tuommoisen haarakohdan valmistaminen, niin että rakenne on luja ja mahdollisimman kevyt ja vielä järkevän hintainen, ei ole helppo juttu. Hyvä että ei tullut vaurio mihinkään turvallisuuden kannalta kriittiseen kohtaan. (Niissä kohdissa on varmaan käytetty suurempia varmuuksia)
No, ei ole pyörä luultavasti ainakaan käyttämättömänä ollut.
Hyvin selvä takuuasiahan tuo näyttäisi olevan eli ei jää omaksi vahingoksi.
Mistähän voisi johtua uudessa Nerve 8.9:ssä, kun edessä keskimmäisellä rattaalla poljettaessa kuuluu kovempi rahina kuin reunimmaisilla rattailla? Ei mielestäni vaihtajaan laahaa eikä se kuulosta järkevältäkään, eikös laahaus pitäisi tulla aina reunimmaisilla rattailla jos säädöt pielessä.
Muuten olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ostokseen. On kuin pumpulissa ajelis verrattuna vanhaan jäykkäperään.
Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla
makimies
26.05.2015, 22.17
No tsekkaa mihin se ketju ottaa kiinni.
Pyysin, että laittaisivat mulle uuden rungon postissa niin siirrän itse siihen osat vanhasta rungosta. Tuolla viisiin katkos ajokauteen jäisi mahdollisimman lyhyeksi. Perinteisellä "fillari postiin > korjaus Saksassa > fillari postiin" -prosessilla tulee vähintään kolmen viikon paussi. Saas nähdä, onnistuuko. Ymmärsin asiakaspalvelun puheet niin, että tuollainen järjestely saattaa jopa onnistua.
Laita tilannepäivitystä miten tuo etenee. Itsellä samoin runko rikki, ei aivan noin pitkältä matkalta.
Olisi sovittu reissu parin viikon päästä, eikä huvittaisi perua, kun pyörä on Saksassa.
Matheepatti
27.05.2015, 22.31
Tänään tuli ajettua 37 km ja selkä jumitti vasta ku pääsin lenkiltä pois. Lenkinaikainen kipuilu hävisi sillä, kun vein satulaa taaksepäin sentin verran ja nostin vähän ylöspäin sekä käänsin kahvoja itseäni kohdin niin, että tulivat hieman lähemmäksi. Kokeilin nostaa stemmiä yhden spacerin (0,5 cm) ylemmäksi, mutta oikeestaa huonommalta tuntui, niin pistin takaisin samalle paikalle. Pitää kokeilla joku päivä vielä pudottaa stemmiä vielä alemmaksi, mutta koska nyt tuo 37 km tuntui todella hyvältä ja vielä olisi voinut toisen samanmoisen vetää, niin antaa nyt olla säätöjen vähän aikaa tässä ja kokeillaan, että olisiko vain ollut alkujäykkyyttä.
Selkä jumittaa toisinaan myös jääkiekossa ja juoksussa, joten mistään uudesta vaivasta ei ole kyse.
Tämähän oli jäänyt kiristämättä ja tänään kun taas ihmettelin niin löysällä tuo oli! Oli jo hermot pikkasen piukassa :)
Tietääkö kukaan onko canyonilla tarkoitus tehdä Nerve mallista hiilikuituversiota lähiaikoina?
Minkä verran canyonin pyörän tilauksen postimaksut?
Liikuva shikaani
31.05.2015, 12.36
Toimitusmaksu 32,95 + Bikeguard laatikko 17,61 En tiedä onko kaikilla pyörillä sama maksu.
Matheepatti
31.05.2015, 19.38
Mites muuten Canyonin omistavilla, joilla on DT Swissin X1700 Spline 2 kiekot, oletteko kiinnittäneet huomiota, miten hiljainen vapaaratas takakiekossa on? Minulla häviää täysin tuulensuhinan ja renkaiden rullausäänen alle. Toisaalta toimii niinku vapaarattaan pitääkin, joten en usko, että rikki olisi. Ei ole vaan koskaan vastaan tullut yhtä hiljaista vapaaratasta.
Tämähän oli jäänyt kiristämättä ja tänään kun taas ihmettelin niin löysällä tuo oli! Oli jo hermot pikkasen piukassa :)
Puhutaanko tuosta alimmasta jossa lukee 25nM? Koitan tommoisella perus kuusiokoloavaimella kiristää sitä ja melko tiukassa se on jo nyt. Tahtoo taipua aika paljon itse avain, eikä se kiristy, ellei 25nM sitten ole niin paljon että saa varren päällä hyppiä? :)
Puhutaanko tuosta alimmasta jossa lukee 25nM? Koitan tommoisella perus kuusiokoloavaimella kiristää sitä ja melko tiukassa se on jo nyt. Tahtoo taipua aika paljon itse avain, eikä se kiristy, ellei 25nM sitten ole niin paljon että saa varren päällä hyppiä? :)
Juu tästä puhutaan. Mulla oli sen verran löysällä että puol kierrosta meni ihan kevyesti. 25nm ei kovin paljoo ole. Sellaseen hyvään käsikireyteen laitoin kun nyt ei ollut momenttiavaimeen sopivaa päätä. Sillä sit kun saan hankittua.
Mutantti
31.05.2015, 23.40
Moro!
Kellään Turun seudulla Spectralia M-koossa, jota voisi tulla katsomaan tai jopa istumaan satulaan?
Grand Canyon CF 5.9 tilattu, koko L.
Tuleeko nerve 8.9 suoraan tehtaalta tubelessinä?
Ja saako tuota stan's litkua muutako tilaamaalla netistä?
makimies
01.06.2015, 21.16
Arvistaisin että sitä saa myös kaupoista. Saisiko Canyonin tarvikkeet sivulta myös.
syklopaatti
02.06.2015, 02.17
Tuleeko nerve 8.9 suoraan tehtaalta tubelessinä?
Ja saako tuota stan's litkua muutako tilaamaalla netistä?
Ei taida tulla. muista muuten tilata myös ylimääräinen vaihtajankorvake.https://www.canyon.com/fi/accessories/#category=F09
Esim: täältä saat tilattua mitä tarvitset tubeless-settiin. Renkaat
Venttiilit:http://www.hi5bikes.fi/~u7Fsx0000001/?Y999=PIF&Y104=NT-VS
Litku:http://www.hi5bikes.fi/~u7Fsx0000001/?Y999=PIF&Y104=NT-ST01
Matheepatti
02.06.2015, 07.31
Ei taida tulla. muista muuten tilata myös ylimääräinen vaihtajankorvake.https://www.canyon.com/fi/accessories/#category=F09
Esim: täältä saat tilattua mitä tarvitset tubeless-settiin. Renkaat
Venttiilit:http://www.hi5bikes.fi/~u7Fsx0000001/?Y999=PIF&Y104=NT-VS
Litku:http://www.hi5bikes.fi/~u7Fsx0000001/?Y999=PIF&Y104=NT-ST01
Omassa Nervessä tubeless-venttiilit tulivat kyllä mukana. Kiekkoja en ole vielä purkanut, että näkisi onko teippailtu. DT Swiss väittää, että kiekot ovat tubeless ready. En tiedä sit vaativatko teippauksen.
Keskiäkäinen lohjalainen
02.06.2015, 07.41
Omassa Nervessä tubeless-venttiilit tulivat kyllä mukana. Kiekkoja en ole vielä purkanut, että näkisi onko teippailtu. DT Swiss väittää, että kiekot ovat tubeless ready. En tiedä sit vaativatko teippauksen.
Pykälää huokeammat DT Swiss Spline 1900:t oli teipattu valmiiksi. Jos tuosta jotakin ennustaisi niin 1700-versiokin on teipattu.
Mulla oli känyönin kykloopin kiekot (spline 1900) teipattu valmiiksi schwalben teipillä
Tervehdys,
Canyonilla näkyy olevan tarjouksia. Mikä täysin maastopyöränyypälle (=aloittelijalle) näistä:
Grand Canyon CF 5.9 (1399e)
Grand Canyon AL SLX 8.9 (1599e)
Nerve AL 7.9 (1599e)
joku muu samassa hintaluokassa?
Kokemusta kunnollisista jäykkäperistä ei ole yhtään, joillain kehnohkoilla vuokramaastopyörillä olen vain ajanut. Täysjoustosta ei lainkaan kokemusta. Hyötypyörä on jo työmatka-ajoon, joten siihen käyttöön maastopyörä tuskin tulisi. Korkeintaan pahimmille rospuuttokeleille. Käyttö tulisi olemaan maastopoluilla, metsä/hiekkateillä + tietty siirtymät asfaltilla. Asun Oulussa, Iso-Syöte ja Ruka ovat myös pyöräilykohteina lähellä.
Kuskin speksit: 185cm, 88kg.
seppo_taalasmaa
02.06.2015, 09.43
Kannattaisi varmaan aloittelijana laskea budjettia. Pärjäät todella hyvin vaikka tuolla https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3642 pärjäät tuolla yhtä hyvin ja sitten kun tiedät paremmin mitä haluat niin ostat paremman. Ensimmäiseen pyörään kannattaa sijoittaa tarpeeks mutta ei liikaa. Sitten kun tiedät mitä haluat pyörältä niin ostat paremman.
Kovasti nämä Canyonit kiinnostaisivat hintansa puolesta maantiepyörän kaveriksi ekaksi maastopyöräksi, vaan 22" taitaa vaan auttamatta olla liian pieni 202cm (95cm inseam) kuskille? Nopealla vilkaisulla ei tainnut yli 22" runkoja löytyä valikoimista. En tiedä siis maastopyörän geometriasta ~mitään.
Kannattaisi varmaan aloittelijana laskea budjettia. Pärjäät todella hyvin vaikka tuolla https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3642 pärjäät tuolla yhtä hyvin ja sitten kun tiedät paremmin mitä haluat niin ostat paremman. Ensimmäiseen pyörään kannattaa sijoittaa tarpeeks mutta ei liikaa. Sitten kun tiedät mitä haluat pyörältä niin ostat paremman.
Mikä oleellinen ero tuolla ja seuraavalla mallilla mikä tais olla 6.9 hinta 200 kalliimpi?
Mankelist
02.06.2015, 17.42
Kovasti nämä Canyonit kiinnostaisivat hintansa puolesta maantiepyörän kaveriksi ekaksi maastopyöräksi, vaan 22" taitaa vaan auttamatta olla liian pieni 202cm (95cm inseam) kuskille? Nopealla vilkaisulla ei tainnut yli 22" runkoja löytyä valikoimista. En tiedä siis maastopyörän geometriasta ~mitään.
+1. 197/96cm mitoilla mietin kans uuden maasturin mitoitusta, jotta onko isoin Canyoni sopiva vai mikä pitäis ostaa. Hintaluokka Grand Canyon al 779€.
Matheepatti
02.06.2015, 20.01
Mikä oleellinen ero tuolla ja seuraavalla mallilla mikä tais olla 6.9 hinta 200 kalliimpi?
6.9:ssä on keulana Rokkarin Reba RL, joka on paremmalla Motion Control vaimenninpatruunalla varustettu, kuin tuo 5.9:n RockShox 30, jossa vaimenninpatruunana TurnKey. Keulojen hintaero erikseen hankittuna on vajaa 150 euroa. Lisäksi 6.9:ssä on äkkiseltään katottuna paremmat kiekot. Kiekoista ja keulasta tullee tuo painoero, joka 6.9:n hyväksi on puoli kiloa.
6.9:ssä on keulana Rokkarin Reba RL, joka on paremmalla Motion Control vaimenninpatruunalla varustettu, kuin tuo 5.9:n RockShox 30, jossa vaimenninpatruunana TurnKey. Keulojen hintaero erikseen hankittuna on vajaa 150 euroa. Lisäksi 6.9:ssä on äkkiseltään katottuna paremmat kiekot. Kiekoista ja keulasta tullee tuo painoero, joka 6.9:n hyväksi on puoli kiloa.
Kiitos tiedoista..arvelinki keulasta tulevan tuon eron..pitääpä katella vielä..käytännössä tuo keula ei vissiin ole mikään huikee..jos sitä raskis kalliimman ostaa tai katselis muita. Läskin myytyä ei hirvee kauaa viittis ilman pyörää olla:)
Ei ollutkaan tämä vikana vaan sama natina jatkui tänäänkin lenkillä. Keskiöön alkaa syyttävä sormi osoittaa koska natina kuuluu vain polkiessa, ei esim juurakkopolkua lasketellessa. Olisko maanataikappale osunut pyörään. Canyonille huomenna soitto. Infoan sit miten sujuu jos jotakuta kiinnostaa?
Omassa Canyonissa alkoi keskiö naksuun ja lopulta myös ohjainlaakeri nitiseen. Yhteys Canyoniin joka kehoitti viemään heidän piikkiinsä huoltoon. Paikallisessa pyörähuollossa nauroivat kun toin pyörää. On kuulemma sen jälkeen kun alkoivat yhteistyöhön saanneet urakalla aukoa keskiöitä ja kaikissa järjestäin rutikuivat laakerit. Myös ohjainlaakeri oli lähtenyt tehtaalta ilman rasvoja.
Keskiäkäinen lohjalainen
03.06.2015, 09.31
Omassa Canyonissa alkoi keskiö naksuun ja lopulta myös ohjainlaakeri nitiseen. Yhteys Canyoniin joka kehoitti viemään heidän piikkiinsä huoltoon. Paikallisessa pyörähuollossa nauroivat kun toin pyörää. On kuulemma sen jälkeen kun alkoivat yhteistyöhön saanneet urakalla aukoa keskiöitä ja kaikissa järjestäin rutikuivat laakerit. Myös ohjainlaakeri oli lähtenyt tehtaalta ilman rasvoja.
Purin äskettäin oman Nerve AL 29:ni aivan atomeiksi (kaikki osat irti rungosta, koska runko menee vaihtoon) ja laakerit olivat esimerkillisen hyvässä rasvassa. Eipä ole nitinöitäkään juuri kuulunut.
Näemmä kasauslinjalle on päässyt myös väkeä, joka ei ole ollut hereillä vaseliinipruutan käyttöä opetettaessa.
Kiitokset vastauksesta. Kokeilin tuota Canyonin kokolaskuria, pituus 185cm, inseam 85cm (hätäisesti aamulla mitattuna). Kokolaskuri ehdottaa pyörän kooksi M (18,5"). Kuulostaa omaan korvaan pieneltä. Nykyinen nimimerkin pyöräni on 21", eikä tunnu yhtään liian isolta. Pitänee mittailla vielä illalla tarkemmin omia ulottuvuuksia, tuskin se kovin paljoa kuitenkaan heittää.
Keskiäkäinen lohjalainen
03.06.2015, 09.56
Kiitokset vastauksesta. Kokeilin tuota Canyonin kokolaskuria, pituus 185cm, inseam 85cm (hätäisesti aamulla mitattuna). Kokolaskuri ehdottaa pyörän kooksi M (18,5"). Kuulostaa omaan korvaan pieneltä.
Juu pieni on. Siis liian lyhyt.
Kiitokset vastauksesta. Kokeilin tuota Canyonin kokolaskuria, pituus 185cm, inseam 85cm (hätäisesti aamulla mitattuna). Kokolaskuri ehdottaa pyörän kooksi M (18,5"). Kuulostaa omaan korvaan pieneltä. Nykyinen nimimerkin pyöräni on 21", eikä tunnu yhtään liian isolta. Pitänee mittailla vielä illalla tarkemmin omia ulottuvuuksia, tuskin se kovin paljoa kuitenkaan heittää.
Mä mittasin ensin farkut jalassa inseamin niin tuli muutaman sentin liian lyhyt mitta, josta Canyonin laskuri jo herjasikin ja ehdotti Mediumia.
Saman pituisena kuin sinä inseamini ilman farkkuja on 87 cm, ja pyöräksi otin L-koon Spectralin joka tuntuu oikean kokoiselta.
Mä mittasin ensin farkut jalassa inseamin niin tuli muutaman sentin liian lyhyt mitta, josta Canyonin laskuri jo herjasikin ja ehdotti Mediumia.
Saman pituisena kuin sinä inseamini ilman farkkuja on 87 cm, ja pyöräksi otin L-koon Spectralin joka tuntuu oikean kokoiselta.
Jees, farkut oli mullakin jalassa. Otetaanpa siis illalla mittaukset uusiksi :) L-koko vaikuttaa siis järkevämmältä kuin M jo näillä puhein. Grand Canyonista siis itsellä oli puhe.
makimies
03.06.2015, 11.40
Mniin, canyonin M-koko vastaa esim SC 5010 kokoa L. Stackin ja reachin puolesta siis. Oletteko nyt katsoneet noita mittojakin? Itseasiassa spectralin M-koon reach on pidempi kun SC:lla.
http://www.santacruzbicycles.com/en/us/5010#geometry
vs
https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3560
Kyselin tuossa aiemmin näitä kokojuttuja, miten 22" soveltuu pitkälle miehelle? Vertailin vähän esim Cuben mitoituksiin, ja Canyonin 22" vastaa melkein millilleen Cuben 23" mittoja. Eli voisi kuvitella 22" olevan ihan jees pitkällekin miehelle (202/95cm)?
Keskiäkäinen lohjalainen
03.06.2015, 12.11
Kyselin tuossa aiemmin näitä kokojuttuja, miten 22" soveltuu pitkälle miehelle? Vertailin vähän esim Cuben mitoituksiin, ja Canyonin 22" vastaa melkein millilleen Cuben 23" mittoja. Eli voisi kuvitella 22" olevan ihan jees pitkällekin miehelle (202/95cm)?
Pari lähes sinun kokoista kaveria on koeajanut Nerve AL 29:ni, eikä kumpikaan valittanut ohjaamon pienuutta.
Pari lähes sinun kokoista kaveria on koeajanut Nerve AL 29:ni, eikä kumpikaan valittanut ohjaamon pienuutta.
Ok, kiitos tiedosta. Valitettavasti kun tutustuin tarkemmin saatavuuteen, niin "oikean värinen" (eli musta-valkoinen) Grand Canyon AL 5.9 on jo näemmä myyty loppuun tältä kaudelta. Joutuu nyt vahvasti miettimään pystyykö hyväksymään sinisen. Hinta-laatusuhde tuossa kyllä tuntuisi olevan kohdillaan muuten.
Viikolle 23, eli kuluvalle viikolle on luvattu mun Lux CF toimitus... Odottavan aika on pitkä varsinkin näin viime metreillä. Vielä ei ole kuulunut mitään, että olisi tulossa tai siirtyisi pidemmälle.
Aapo Jäykkäperä
03.06.2015, 13.15
... "oikean värinen" (eli musta-valkoinen) Grand Canyon AL 5.9 on jo näemmä myyty loppuun ...
Grand Canyon AL 6.9 999 €Raitis Juhannus ja säästyy toi 200€...ja Jussina uus Kanjoni alla.
Hinta sisältää parempaa komponenttia ja on arvoisensa...värikin olis himoitsemasi...XL-mies ja valkomustaa alla. Toimitus ois juhannusviikolla näämmä.
Grand Canyon AL 6.9 999 €
Raitis Juhannus ja säästyy toi 200€...ja Jussina uus Kanjoni alla.
Hinta sisältää parempaa komponenttia ja on arvoisensa...värikin olis himoitsemasi...XL-mies ja valkomustaa alla. Toimitus ois juhannusviikolla näämmä.
Joo kerkesinhän mä tuota jo katsoa, enkä mä nyt kahdella huntilla jussina pystyisi edes ryyppäämään. :D Alun perin katselin 699€ maksavaa Cubea, joten tuo alkaa jo siihen nähden hiukan olla jo kipurajoilla. Toki varmasti hyvä pyörä ja hintansa väärti, en sitä lähde kiistämään.
Joo kerkesinhän mä tuota jo katsoa, enkä mä nyt kahdella huntilla jussina pystyisi edes ryyppäämään. :D Alun perin katselin 699€ maksavaa Cubea, joten tuo alkaa jo siihen nähden hiukan olla jo kipurajoilla. Toki varmasti hyvä pyörä ja hintansa väärti, en sitä lähde kiistämään.
No perhana, itteäkään ei tuo sininen väri miellytä. Suoraan saatavilla olevat M/L kokoiset Grand Canyonit ovat vasta CF/AL SLX-luokassa :P
Canyon saisi julkaista jonkun lyhytjoustoisen 29er täpärin hieman rennommalla geometrialla tyyliin Kona Process 111 tai Spessun Camber EVO. Mallinimi voisi olla vaikka Nerve EX. Voisin vakavasti harkita tuon tyyppisen pyörän ostamista.
Viikolle 23, eli kuluvalle viikolle on luvattu mun Lux CF toimitus... Odottavan aika on pitkä varsinkin näin viime metreillä. Vielä ei ole kuulunut mitään, että olisi tulossa tai siirtyisi pidemmälle.
mulle oli luvattu LUXin toimitus vkolle 22. kun sitten viikon 22 perjantaina kyselin kun ei mitään kuulu niin toimitus olikin siirtynyt 2 viikkoa eteenpäin. tässä kohtaa surkeaa toimintaa Canyonilta ettei voida ilmoittaa ajoissa toimitusajankohdan muutoksesta. varsinkin kun olin suunnitellut menoni niin että olen kotona vkolla 23 jolloin oletin pyörän saapuvan.:mad:
jk. vkon 21 perjantaina yritin kysellä tarkempaa toim.ajankohtaa vkolla 22 niin vastaus oli että toimitus on viikolla 22 eli eivät muka silloin tienneet että toimitus siirtyy.
mä oon aina luullut että sakemannit on täsmällisyyden perikuvia.
Canyon saisi julkaista jonkun lyhytjoustoisen 29er täpärin hieman rennommalla geometrialla tyyliin Kona Process 111 tai Spessun Camber EVO. Mallinimi voisi olla vaikka Nerve EX. Voisin vakavasti harkita tuon tyyppisen pyörän ostamista.
Ja siihen vielä sen verran tilaa takahaarukkaan, että voisi halutessaan ajella myös 27,5x3" rengastuksella, niin Visa vingahtais täälläkin :)
mulle oli luvattu LUXin toimitus vkolle 22. kun sitten viikon 22 perjantaina kyselin kun ei mitään kuulu niin toimitus olikin siirtynyt 2 viikkoa eteenpäin. tässä kohtaa surkeaa toimintaa Canyonilta ettei voida ilmoittaa ajoissa toimitusajankohdan muutoksesta. varsinkin kun olin suunnitellut menoni niin että olen kotona vkolla 23 jolloin oletin pyörän saapuvan.:mad:
jk. vkon 21 perjantaina yritin kysellä tarkempaa toim.ajankohtaa vkolla 22 niin vastaus oli että toimitus on viikolla 22 eli eivät muka silloin tienneet että toimitus siirtyy.
Viime keväänä kun tilasin Canyonilta maantiepyörän, kaikki sujui kuin rasvattu. Pyörä kyllä myöhästyi muutaman viikon alkuperäisestä aikataulusta, mutta tiedottaminen toimi uusista toimitus ajoista todella hyvin.
Pitää varmaan perjantaina alkaa kyselemään, jos ei mitään ala kuulumaan.
Morjesta!
Olen tässä suunnitellut hankkivani Canyonin täpäriä, joko Canyon Nerve AL 7.0 tai Nerve AL 8.0. Kalliimmassa budjetti menis äärimmäisen tiukaks (opiskelija kun olen), mutta pyörässä olisi eri iskarit. En sitten käytännön eroja osaa yhtään arvioida... Auttakaa miestä hädässä! :D
Edit: 120mm jousitus olisi käyttöön juurikin sopiva, kun tulee tuskin rajua alamäkeä ajettua. Ja sanottakoon nyt sen verran, että maastopyörää en ole omistanut vuosiin. Edellinen pyörä oli Crescent Street ja nyt on Biltemasta ostettu vaihteeton varapyörä...
Kyllä taitaa olla että nyt kun tilaa saksasta niin ehtii paras kesä aika mennä ohi!
Jep sama. Mulla oli siirtyny viis viikkoo ku kyselin sen viikon torstai-perjantai aikaan illo piti lähteä/tulla. Peruutukseen meni ja siitäki jo kohta sen pari viikkoo eikä vielkää rahoja saanu takas. Prkl. Missasin viel parit kisat ja siinä ja siinä meneekö kolmannetki:mad:. En pysty suosittelemaan.
Itsellä ei onneksi ole ajelut tulevasta pyörästä kiinni, kun alla on jo jäykkäperä 29. Ehdin jo ennen ennen Luxin tilausta tilata Feltin Edictin, mutta se peruuntui, kun ei löytynyt pyörää maahantuojalta, eikä myöskään fun-cornerin kautta euroopasta. On sitä muillakin hieman noita toimitus vaikeuksia.
Ei ollutkaan tämä vikana vaan sama natina jatkui tänäänkin lenkillä. Keskiöön alkaa syyttävä sormi osoittaa koska natina kuuluu vain polkiessa, ei esim juurakkopolkua lasketellessa. Olisko maanataikappale osunut pyörään. Canyonille huomenna soitto. Infoan sit miten sujuu jos jotakuta kiinnostaa?
Todellakin kiinnostaa. Edelleen tympii että alle 200km ajettu viime vuoden spectrali naksuu polkiessa. Eli jos keksit tähän jotain missä canyon auttaa, niin ilmoita vaikka privanakin ettei eksy muiden sekaan.
Kyllä taitaa olla että nyt kun tilaa saksasta niin ehtii paras kesä aika mennä ohi!
Kannattaa tilata sellaista mitä niillä on myydä heti niin tulee nopeasti.
Tilasin viime viikon tiistai-iltana Spectralin ja maanantaiaamuna oli pyörä kotiovella. Eli alle viikko kaikkineen.
jarlaxle
03.06.2015, 23.27
Mullakin on 200km ajelun jälkeen Nerve AL 29 naksumaan polkiessa kovaa. Ekan 100km aikana ei ääntä kuulunut. Itselläni oli aikoinaan sama vika yhdessä Focuksessa. Kostealla kelillä ei naksunut. Runko hajosi ja vika ei koskaan tullut selväksi. Epäilivät keskiötä. Koitan saada ensihuollossa kuntoon.
Kurtsilla
04.06.2015, 06.24
Mikäs canyonin suositus ensihuollolle on kilsoissa? Spectral 29 on ollut vajaan kuukauden ajossa, ei ole vielä tainnut 200km tulla täyteen...
vihtis83
04.06.2015, 07.09
Mä laitoin Grand Canyon AL6.9:n tilaukseen sunnuntaina (31.5) ja arvioitu toimitus olisi vasta ensi viikolla (vko24) vaikka pyörä näkyi olevan heti saatavilla. Saas nähdä koska tulee, taitaa olla ruuhkaa Canyonilla.
Matheepatti
04.06.2015, 12.45
Mikäs canyonin suositus ensihuollolle on kilsoissa? Spectral 29 on ollut vajaan kuukauden ajossa, ei ole vielä tainnut 200km tulla täyteen...
Ohjekirja ei anna suoraa vastausta vaan puhuu sisäänajoajasta "ensimmäisten kilometrien aikana". Canyonilta saa ensihuollon tarjouksella, jos sen teettää 6 kk pyörän hankinnasta. En minä ainakaan usko, että Canyon jotenkin niin erilaista tekniikkaa kuin muutkin fillarit, etteikö voisi tota yleistä suositusta 300-500 km ajosta käyttää. Olkoonkin niin, että rajummassa ajossa vie vaikka vähän aikasemmin. Nuo tärkeimmät ensihuollon tarkastuskohteet kuten ohjain- ja keskiölaakerin klapit ja pinnojen kireydet voi tarkastaa itsekin jos epäilee, että elämistä on syntynyt. Myös vaihdevaijerien suojakuorten muotoutumisen huomaa siitä, kun pyörä ei vaihda.
Täälä oli joku muunkin ihmetellyt tuota Canyonin koko mitoitusta.
Testin mukaan minulle oikea koko olisi 18,5" mutta jotenkin hieman pieneltä tuo koko vaikuttaa kun vertaa muiden valmistajien suosituksiin.
Pyörä: grand canyon AL6.9
Mitat:182cm/inseam 85-86cm
Olisikohan tuo koko sitten ok vai ottaako suosiolla L:n?
Kuntoilija
04.06.2015, 13.41
Natinasta kärsijät, oletteko katsoneet, että pakka (kasetti) on kunnolla kiinni ?
Kurtsilla
04.06.2015, 19.02
Ohjekirja ei anna suoraa vastausta vaan puhuu sisäänajoajasta "ensimmäisten kilometrien aikana". Canyonilta saa ensihuollon tarjouksella, jos sen teettää 6 kk pyörän hankinnasta. En minä ainakaan usko, että Canyon jotenkin niin erilaista tekniikkaa kuin muutkin fillarit, etteikö voisi tota yleistä suositusta 300-500 km ajosta käyttää. Olkoonkin niin, että rajummassa ajossa vie vaikka vähän aikasemmin. Nuo tärkeimmät ensihuollon tarkastuskohteet kuten ohjain- ja keskiölaakerin klapit ja pinnojen kireydet voi tarkastaa itsekin jos epäilee, että elämistä on syntynyt. Myös vaihdevaijerien suojakuorten muotoutumisen huomaa siitä, kun pyörä ei vaihda.
Juu, eipä näissä sinällään eroja merkkien välillä liene sen osalta milloin huolto kannattaisi tehdä. Samoja palikoitahan näissä on kautta linjan, runkoa tietysti lukuunottamatta. Aiemmassa Giantissani taisi olla myöskin suositus jotain 300km paikkeilla ja tuon suosituksen mukaan tulikin huollatettua. Ajotavat ovat edellisestä fillarista muuttuneet ehkä hieman rankemmaksi, joten pitää seurata tilannetta josko huollattaisi aiemmin. Voihan noita huoltotoimenpiteitä tehdä toki itsekin, pinnojen kirraukset ja rihtaushommat tosin jätän suosiolla osaavammille tekijöille. Nytpä ei passaakaan liikaa treenailla ennen Tahkoa, ettei vaan mene huoltoraja rikki etukäteen... :cool:
Jees, nyt mitattuna vatupassilla ja huolellisemmin inseamin mitaksi tuli 86,5cm, 85cm:n sijaan. L-koon voinee siis huoletta ottaa. Pituutta siis 185cm. Ainut ongelma on nyt, että kaikki järkevän väriset ja hintaiset Grand Canyonit on myyty loppuun, tai liian pitkillä toimitusajoilla :(
AL 5.9 - L loppuunmyyty.
AL 6.9 - L mustavalkoisena, toimitusarvio viikolle 28 (6.7-11.7.) Menee kesä hukkaan jos tuota jää odottelemaan, varsinkin jos monilla on vielä nuo arviot paukkuneet parilla viikolla.
Pitääkö se alkaa radonin/cuben suuntaan katselemaan. Tai sitten syödä näkkileipää ja nuudeleita kesällä ja tilata AL SLX 8.9.
Matheepatti
04.06.2015, 22.17
Jees, nyt mitattuna vatupassilla ja huolellisemmin inseamin mitaksi tuli 86,5cm, 85cm:n sijaan. L-koon voinee siis huoletta ottaa. Pituutta siis 185cm. Ainut ongelma on nyt, että kaikki järkevän väriset ja hintaiset Grand Canyonit on myyty loppuun, tai liian pitkillä toimitusajoilla :(
AL 5.9 - L loppuunmyyty.
AL 6.9 - L mustavalkoisena, toimitusarvio viikolle 28 (6.7-11.7.) Menee kesä hukkaan jos tuota jää odottelemaan, varsinkin jos monilla on vielä nuo arviot paukkuneet parilla viikolla.
Pitääkö se alkaa radonin/cuben suuntaan katselemaan. Tai sitten syödä näkkileipää ja nuudeleita kesällä ja tilata AL SLX 8.9.
Entäs jos tilaat tuon kuiturunkoisen grand canyon cf 5.9:n. Hinta on nyt alennuksessa ja 200 e halvempi kun al slx 8.9. Paino on grammoina saman verran enemmän ja keulana kuitenkin reba rl. Vaihteistossa vähemmän xt:tä, mutta slx lienee myös hinta-laatusuhteeltaan huippu. Ainiin, ja kaikki koot heti toimitettavissa.
https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3690
Sent from my iPad using Tapatalk
Entäs jos tilaat tuon kuiturunkoisen grand canyon cf 5.9:n. Hinta on nyt alennuksessa ja 200 e halvempi kun al slx 8.9. Paino on grammoina saman verran enemmän ja keulana kuitenkin reba rl. Vaihteistossa vähemmän xt:tä, mutta slx lienee myös hinta-laatusuhteeltaan huippu. Ainiin, ja kaikki koot heti toimitettavissa.
https://www.canyon.com/fi/mountainbikes/bike.html?b=3690
Juu, en voi väittää ettei olisi käynyt jo mielessä tuokin. Vähän vaan arvelluttaa meneekö CF-rungon tuoma lisähinta hukkaan vs osasarjat. Ts. tämmöinen maastopyöränöösi ei välttämättä ymmärrä CF-rungon hienouksia.
Matheepatti
05.06.2015, 09.23
Juu, en voi väittää ettei olisi käynyt jo mielessä tuokin. Vähän vaan arvelluttaa meneekö CF-rungon tuoma lisähinta hukkaan vs osasarjat. Ts. tämmöinen maastopyöränöösi ei välttämättä ymmärrä CF-rungon hienouksia.
Ei ole allekirjoittaneellakaan kokemusta hiilikuiturungoista, mutta kuuleman mukaan ovat jäykkäperäisessä hieman mukavampia kuin alumiinirungot. Lähinnä sanoin siksi, että itsellä ainakin oli niin kova pyöräkuume tänä keväänä, että se ei parantunut muuten kuin ostamalla pyörä mahdollisimman nopeasti :)
Tänään Spectraliin 1500 huoltoa tehdessäni selvittelin natinoita ja totesin kahden linkun kuusiokolon olevan löysällä. Muistakaa tsekkailla niitä. Lukite ei varmaan olisi pahaksi, jos samat löystyvät uudelleen. Mutta itse natina omassa yksilössä tuli ja tulee edelleen takavaihtajan vaijerin läpiviennistä keskiön alta. Kovaa ajoa siis.
Aiemmin tänne valittelin naksumista keskiön suunnalta ja nyt on pyörä käytetty valmistajan piikkiin Sportaxissa huollettavana. Keskiössä oli joku kiristysjuttu löysällä ja vaseliini hiekkasta, onko tässä syy seuraus?? Avaamisen ja uusien vaseliinien jälkeen kuitenkin vielä täysin kunnossa, en ollut paljoo ajanut naksuvana. Ja sit spiderin ja kampien toisiinsa? kiinnitys löysällä ja kuivana. Samalla katsottiin ohjainlaakerin kuivuus mutta tämä oli hyvässä rasvassa. Ensviikolla kunnon lenkit niin pääsee tosissaan kattoon onko nyt kunnossa. Tässä kohtaa 10+ arvosana sekä Canyonin Suomen asiakaspalvelulle että Sportaxin henkilökunnalle!
Keskiäkäinen lohjalainen
06.06.2015, 09.12
Laita tilannepäivitystä miten tuo etenee. Itsellä samoin runko rikki, ei aivan noin pitkältä matkalta.
Olisi sovittu reissu parin viikon päästä, eikä huvittaisi perua, kun pyörä on Saksassa.
Ei ole vielä edennyt... Ilmeisesti näiden takuuasioiden käsittely vie vähintään pari viikkoa.
Ei ole vielä edennyt... Ilmeisesti näiden takuuasioiden käsittely vie vähintään pari viikkoa.
Kolmas viikko menossa kun viikon vanhasta Luxista seatstays murtui. Ilmoittivat, että reklamaation käsittelyjat ovat tuskastuttavan pitkät.
Matheepatti
06.06.2015, 14.06
Dodiih kerrotaanpa nyt tälläinen kokemus. Eli siis lähdinpä Nervellä lenkille tänään ja ajoin 12 km siirtymän kevareita pitkin, kunnes pääsin varsinaiselle suorituspaikalle. No ensimmäiseen juurakkoon pinch flat molempiin renkaisiin. No ei kun pyörää kantamaan, koska mukanahan ei ollut kuin yksi sisuri. Onneksi avulias ohikulkija otti sekä pyörän että ukon transporterin kyytiin ja pääsin kotiin ilman 12 km kävelyä. Ensimmäinen aktiviteetti kotona olikin sit siirtyminen läheiseen pyöräkauppaan, Vittorian TNT tiivistysaineen hankinta ja paluu kotiin renkaiden litkutukseen. Molempien renkaiden litkutus onnistui kerralla jalkapumpulla ja koko hommassa asettumisaikoineen meni 40 min. Nyt pääsenkin sit jatkamaan lenkkeilyä. Mitä tästä opimme: Jos ajat sisärenkaiden kanssa ja elopainoa on yli 90 kg, niin 1,8/2,0 paineet eivät ole riittävät :)
Litkutin kans ekakertaa elämässäni tänä keväänä kun viimevuonna jäykkäperällä tuli useita rengasrikkoja. Helppoo oli ainakin Spectralin Spline 1501 kiekkoihin vakio kumeilla. Omapaino noin 100kg varusteilla ja paineita voi pitää 1,6/1,6...
Analog Kid
06.06.2015, 17.22
Mitä tästä opimme: Jos ajat sisärenkaiden kanssa ja elopainoa on yli 90 kg, niin 1,8/2,0 paineet eivät ole riittävät :)
Ei tästä nyt mitään oppinut. Mulla paino ajokamoineen ja reppu seljässä jotain 110 kilon paikkeilla. Edessä paineet (Contin MK II 2.4) 1,5 ja takana 2 tai alle jos ei viitsi lisää pumppailla. Tuo siis sen mukaan mitä Schwalben mittari näyttää. Kertaakaan ei ole vanteille lyönyt vaikka nykyään tuolla Spectralilla tulee melko reippaasti kivikoissa kruisailtua.
Matheepatti
06.06.2015, 18.25
Ei tästä nyt mitään oppinut. Mulla paino ajokamoineen ja reppu seljässä jotain 110 kilon paikkeilla. Edessä paineet (Contin MK II 2.4) 1,5 ja takana 2 tai alle jos ei viitsi lisää pumppailla. Tuo siis sen mukaan mitä Schwalben mittari näyttää. Kertaakaan ei ole vanteille lyönyt vaikka nykyään tuolla Spectralilla tulee melko reippaasti kivikoissa kruisailtua.
Totta lienee tämäkin. Tuosta litkutuksesta vielä sen verran, että onpa Continentalilla eroa renkaissa. Eturenkaan Mountain King II tiivisty välittömästi, eikä kyljissä ollut kun pari tirisevää pikkureikää. Takarenkaan X-King sen sijaan ei vielä ekan 20 km ole täysin asettunut. Kyljissäkin oli enemmän vuotoja. Eiköhän se siitä kuitenkin asetu, nyt ei ole paineet juuri laskeneet.
Canyon-kuume vaihtuikin Radoniksi saatavuusongelmien vuoksi. Tilaus sisässä nyt.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t&p=2386144#post2386144
Ensi kaudelle tulee hommattua täpäri, ja todennäköisesti malli on nerve. Nykyinen jäykäperä on 29, mutta jostain syystä 27,5 houkuttaa. Onko noillä käytännössä millaiset erot, kun ikinä en ole ajanut 27,5:lla?
Onkohan tuo vaakaputken korkeus mitattu eri pyörissä lähes samasta kohtaa? Inseam 86cm ja pituus 182, ja canyonin laskuri suosittelee M kokoa. Mutta jotenkin tuntuisi että lukuun ottamatta vaakaputken korkeutta(841mm) se saisi olla tuo L koko.
M kokoon taas joutusi laittaa pitkän stemmin joka ei jotenkin houkuttele.
Ensi kaudelle tulee hommattua täpäri, ja todennäköisesti malli on nerve. Nykyinen jäykäperä on 29, mutta jostain syystä 27,5 houkuttaa. Onko noillä käytännössä millaiset erot, kun ikinä en ole ajanut 27,5:lla?
Mä en huomaa 26/27,5/29 välillä kauheasti mitään käytännön eroja. Aikaisemmin ollut 26" fillareita ja tällä hetkellä on 27,5 ja 29. Tuo 27,5 ainakin tuntuu ihan samanlaiselta kuin 26, mutta 29 on ehkä hieman junamaisempi ja kankeampi, mutta rullaa vähän helpommin esteiden yli. Tuonkin voi taas kompensoida joustolla, mutta mielestäni missään nimessä isompi kiekko ei korvaa joustoa.
Keskiäkäinen lohjalainen
07.06.2015, 14.14
Onkohan tuo vaakaputken korkeus mitattu eri pyörissä lähes samasta kohtaa? Inseam 86cm ja pituus 182, ja canyonin laskuri suosittelee M kokoa. Mutta jotenkin tuntuisi että lukuun ottamatta vaakaputken korkeutta(841mm) se saisi olla tuo L koko.
Tuo vaakaputken korkeus on mitattu putken puolivälin tietämiltä. Todennäköisin kassituskohta on n. 3 senttiä alempana.
Poromies
07.06.2015, 20.33
Minkälaisia kokemuksia porukalla Luxista? Erityisesti tuosta Flex Pivot ratkaisusta. Joku aiemmassa viestissä kertonut sen hajonneen heti?
Keskiäkäinen lohjalainen
08.06.2015, 07.09
Minkälaisia kokemuksia porukalla Luxista? Erityisesti tuosta Flex Pivot ratkaisusta. Joku aiemmassa viestissä kertonut sen hajonneen heti?
Ei ole kokemuksia, mutta tuota Flex Pivot -ratkaisua olen joskus ihmetellyt ja pitänyt sitä aika rohkeana vetona. Se on nimittäin varmasti arka pienimmillekin valmistusvirheille. Jos hiilikuidun laminointi menee yhtään pieleen, taivutuskuormat hajottavat haarukan pomminvarmasti.
Poromies
08.06.2015, 09.09
Ei ole kokemuksia, mutta tuota Flex Pivot -ratkaisua olen joskus ihmetellyt ja pitänyt sitä aika rohkeana vetona. Se on nimittäin varmasti arka pienimmillekin valmistusvirheille. Jos hiilikuidun laminointi menee yhtään pieleen, taivutuskuormat hajottavat haarukan pomminvarmasti.
Näin sitä itsekkin pohdin, että tarkka on valmistusmenetelmistä. Lisäksi päällä kun tulee istumaan kuskeista ei se kevein, niin on varmasti kovilla.
Noniin, Canyonilta tuli mailia, että pyörä luovutetaan huolitsijalle 48 tunnin kuluessa, ei taida ihan ehtiä perjantaiksi, että saisi alle Jyväskylän maraan. No tärkeintä, että tulee suunnilleen ajallaan. Viime viikko oli siis luvattu toimitusviikko.
Sitten pitää vain toivoa, että pysyy Flex Pivotit ja muut himmelit kasassa. En kyllä vielä yhtään pyörää ajamalla rikki ole saanut, kuluvia osia lukuun ottamatta.
Grand Canyon CF 5.9 tilattu, koko L.
Viis ja puoli -arkipäivää meni toimitukseen.
Noniin, Canyonilta tuli mailia, että pyörä luovutetaan huolitsijalle 48 tunnin kuluessa, ei taida ihan ehtiä perjantaiksi, että saisi alle Jyväskylän maraan. No tärkeintä, että tulee suunnilleen ajallaan. Viime viikko oli siis luvattu toimitusviikko.
mulla lähti perjantaina ja laskettu aika olis UPSin kätilöiden mukaan ke iltapäivällä jolloin toivottavasti pääsis uutta tulokasta paijailemaan eli viikon verran meni yliajalle.
siitä kun mulla tuli toi 48 tunnin ilmoitus pe aamuna niin n 7 tunnin päästä ilmoitettiin että matkalla on.
^Tässähän siis olis jopa mahdollista saada se perjantaiksi alle... ehkä
Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Mikähän hajosi tänään noin 20km ajetusta nervestä? Lähdin polkemaan jyrkkää ylämäkeä niin kammet löi tyhjää puolessa välissä mäkeä. Nyt ei kuulu muutako napsuminen kun yrittää polkea.
Ketjut on rattailla.
vihtis83
08.06.2015, 17.27
Viis ja puoli -arkipäivää meni toimitukseen.
Mun tilauksesta ei oo kuulunu vielä mitään. Mikähän siellä maksaa? Pistin kyllä tilaukseen mukaan 2kpl vaihtajan korvakkeita joita ei enää näytä olevan kaupassa ostettavissa. Pitää pistää viestiä ja kysyä, kiva ois päästä ajelemaankin.
Matheepatti
08.06.2015, 18.20
Mites foorumilaiset suhtautuisi seuraavaan ongelmaan? 200 km ajetusta Nervestä huomasin litkutusoperaation jälkeen, kun takarengas ei tahtonut pitää paineita ja varsinkin sivulle taivuttaessa kuului sihinää, että takavanteessa on pieni noin 1 mm kokoinen lovi, jonka kautta tiivistettä ja ilmaa pääsi tihisemään. Käytin renkaan reunaa pois paikoiltaan tuosta kohti ja laitoin uudestaan saippuat, asetin renkaan takaisin paikoillen ja paukautin 3 barin tiivistyspaineet. Nyt rengas näyttäisi pitävän ilmaa taas normaalisti. Kyseinen lovi ei ole voinut tulla sisäkumien poiston yhteydessä, koska muovinen rengasrauta ei moisia jälkiä saa aikaan vaan epäilen, että se on ollut vanteessa uutena.
Takuuasianahan tätä voisi esittää, mutta onko kyseisellä lovella mitään merkitystä loppupeleissä, jos rengas toimii nyt tubelessina normaalisti?
Lovi on kuvassa pystysuunnassa keskivaiheilla, vanteen sisäkyljessä, valkoinen pilkku ja sen vieressä on ulkokyljessä hieman kellertävää tiivistysainetta. https://www.dropbox.com/s/sqc2ghs95w5d5of/DSC_0064.JPG?dl=0
Mulla on Lux CF toiminut mainiosti 1,5 vuotta vaikka runtua on annettu kunnolla. Ainut osa, joka on pettänyt on pikalukko (Rockshox xLoc Fullsprint) ja sen sisällä oleva muoviholkki, mutta siihenkin löytyy varaosia. Mahtava pyörä kertakaikkiaan.
Tuossa oma Lux Aulanko MTB -kisan jälkeen.
https://farm1.staticflickr.com/491/18607374691_5300916a8b_c.jpg
^ Cool! Hieno kuulla Lux CF -kokemuksia, en toki ole hylännyt suunnitelmia päivittää kalustoa siihen "eräs kaunis päivä", on vain elettävä edellinen projekti läpi ensin :) Rungonkyrvähtely ei mieltä ylentele mutta hyvä jos kestää
Toimiessaan Flex Pivotin pitäisi olla keveydeltään ja jäykkyydeltään varsin toimiva ratkaisu, eikä noista juuri perään ole huudeltu. En vielä kiroa ratkaisua, vaikka kalenteri meneekin pitkäksi aikaa uuten järjestykseen, ennen kuin saa pyörän ajokuntoon.
http://aijaa.com/6JJbbU (http://aijaa.com/6JJbbU)
Mikähän hajosi tänään noin 20km ajetusta nervestä? Lähdin polkemaan jyrkkää ylämäkeä niin kammet löi tyhjää puolessa välissä mäkeä. Nyt ei kuulu muutako napsuminen kun yrittää polkea.Ketjut on rattailla.
mikä Nerven malli eli mitkä kiekot
mikä Nerven malli eli mitkä kiekot Malli on nerve 8.9 al 29. Kiekot ovat dt swiss x1700 spline 2. Millainen vapaaratas tuohon käy? Taka kasetti on shimanon 10 vaihteinen.
^tuohon saa viisaammat vastata
Takuuseen. Kaverilla oli kans ongelmia dt:n vaparin kanssa. Otti yhteyden suomen canyoniin, jost käskettiin viemään paikalliseen liikkeeseen huollettavaks. No kävi ilmi ettei ollut huollettavissa, joten lähti Saksaan näytille. Suomen canyon tarjosi kiekon tilalle huollon ajaksi.
noniinno
09.06.2015, 08.12
... No ensimmäiseen juurakkoon pinch flat molempiin renkaisiin. No ei kun pyörää kantamaan, koska mukanahan ei ollut kuin yksi sisuri. Onneksi avulias ohikulkija otti sekä pyörän että ukon transporterin kyytiin ja pääsin kotiin ilman 12 km kävelyä.
Olisihan siihen toiseen kumeen voinut tehdä solmun...
Mankelist
09.06.2015, 23.02
Voisi päivittää maastopyörän Canyon aikakauteen, hinta max 800€
Grand Canyon al-29 hinnat alkaen:
https://www.canyon.com/en/mountainbikes/series/grand-canyon-al-29.html
Yellowstone al 4.9 (al 3.9 alivio-osat ei kiehdo, joten yellowstonesta vain parempi malli huomioon):
https://www.canyon.com/en/mountainbikes/bike.html?b=3601
Kummassa parempi hinta-laatusuhde?
Grand Canyonin rungossa on paikat lokasuojille ja tavaratelineelle jos sille jotain arvoa laskee. Ainakin siitä saa sitten työmatkahybridin kun/jos täpäri / fätti on pakko saada...
Oisko tuo GC:n runko vähän jäsympi kuitenkin ? Painoeroa käytännössä juurikaan ole kun toisessa on polkimet mukana ja toisessa ei.
Mutta osta se GC 6.9 ;)
Minulla 5.9 tuommoisessa kevyessä metsäkäytössä ( SyöteMTB haastavinta mitä sille olen tarjoillut) on tämmöisen 0.1 tonnisen alla kestänyt moitteetta.
Mankelist
10.06.2015, 11.31
Mutta osta se GC 6.9 ;)
Miksi, oi miksi laittaisin pari hunttia lisää budjettiin?
+1
Kyllä se aina joskus ajellessa tulee mieleen että " Minkälainenhan se Reba ois" , tosin en minä tiedä ymmärtäisinkö sitä eroa kuitenkaan.
Tällä ymmärryksellä ja käytöllä en ole havainnut että tuossa TK30 Gold keulassakaan olisi jotain puutteita. 2015 mallissa taitaa olla tangosta keulan lukituskin ? 2014 mallissa ei ollut
seppo_taalasmaa
10.06.2015, 14.05
Osta mielummin se radon joka on tarjouksessa... http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621 on rebaa ja kunnon palikkaa alta 900..
^Tässähän siis olis jopa mahdollista saada se perjantaiksi alle... ehkä
noni, tänne saapui Luksi perille puoli tuntia sitten joten eiköhän sullekin tule tällä viikolla.
Huomenna pitäisi UPS:n mukaan tulla tännekin pyörä, joten pääsee heti koe ponnistamaan se Jyväskylän marathonissa.
edit: Oli sitten UPS päivittänyt saapumis ennusteen perjantaiksi. Tulee hieman kiire pistää pyörä kasaan ja säätää sopivaksi ennen lauantaita, mutta eiköhän se onnistu.
Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Onkos kellään kokemusta kuinka pitkään UPS säilyttää lähetystä jos vastaanottaja ei ole paikalla? Oma spectral taitaa tulla lomien aikaan eikä huvittaisi lähteä kesken pois jos sattuu tulemaan juuri sillä viikolla kun ollaan mökillä.
Artsi1981
10.06.2015, 19.25
Kerrottakoon nyt oma kokemukseni Canyonin takuuasioista.
Huhtikuun lopussa Canyon nerve 7.9 pyörästä paukahti vaparaatas rikki. Olin yhteydessä ongelmasta Suomen Canyoniin. Alkoi selvittelemään, voitaisiinko korjata mahdollisesti omalla kotipaikkakunnalla. En kuitenkaan jaksanut odotella, vaan tempasin vaparatttaan auki, otin kuvat ja lähetin tälle Suomen edustajalle. Hän oli edelleen yhteydessä Saksaan. Ratas oli käytännössä rikki siitä navanpuoleisesta "hahlokosta". Homma tuntui aluksi kestävän, ja kyselin, meneekö koko kausi tässä, niin Suomen edustaja lähetti minulle varakiekon takuuasian hoidon ajaksi. Lopulta kuukauden kuluttua ensimmäisestä reklamaatiosta Saksasta tuli minulle tilalle vastaava kiekko (DTSWISS Spline 1900). Varsin tyytyväinen siis olen Canyonin toimintaan ja tämä Suomen asiamies on varsin asiallinen.
Mutantti
10.06.2015, 22.32
Toi Spectralin 27,5 ja 29 reach mietityttää. Onko myös 29:n reachia pidennetty tälle kaudelle? En löytänyt tietoa. Jotenkin 29:n reach vaikuttaa edelleen lyhyeltä, mutta 27,5:n aika samalta kuin muilla merkeillä.
Kerrottakoon nyt oma kokemukseni Canyonin takuuasioista.
Huhtikuun lopussa Canyon nerve 7.9 pyörästä paukahti vaparaatas rikki. Olin yhteydessä ongelmasta Suomen Canyoniin. Alkoi selvittelemään, voitaisiinko korjata mahdollisesti omalla kotipaikkakunnalla. En kuitenkaan jaksanut odotella, vaan tempasin vaparatttaan auki, otin kuvat ja lähetin tälle Suomen edustajalle. Hän oli edelleen yhteydessä Saksaan. Ratas oli käytännössä rikki siitä navanpuoleisesta "hahlokosta". Homma tuntui aluksi kestävän, ja kyselin, meneekö koko kausi tässä, niin Suomen edustaja lähetti minulle varakiekon takuuasian hoidon ajaksi. Lopulta kuukauden kuluttua ensimmäisestä reklamaatiosta Saksasta tuli minulle tilalle vastaava kiekko (DTSWISS Spline 1900). Varsin tyytyväinen siis olen Canyonin toimintaan ja tämä Suomen asiamies on varsin asiallinen.
Näin sivustakatsojana, kaverillani oli tismalleen samanlainen keissi. Tosin vei paikalliseen liikkeeseen, jossa todettiin että uusiks meni. Sai lainakiekon kotiovelle toimitettuna siihen saakka ku oma oli kunnossa. Sama pyörä ja kiekot oli kyseessä.
Hankin L-kokoisen Luxin noin parikuukautta sitten ja arvoin tuon korkeuden kanssa, kuten sinäkin. Omat mitat on 178cm ja inseam samat 86cm.
Osoittautui erinomaisen sopivaksi, vaikka rungon "päällä" seisoessa kassien etäisyys yläputkeen jää aika pieneksi (edessä). M-koko olisi ollut minulle liian lyhyt, kun vakio stemmillä L-koko on sentin lyhyempi, kuin entinen pyörä.
En ole kertaakaan joutunut jalkautumaan siten, että korkea runko olisi jotenkin haitannut hommassa. No, jossain pitkoksella pysähtyessä/sählätessä vois syntyä tilanne, että jää killuun putkelle, muttei kai oikeesti tommosta satu. Korson marassa tuli jalkauduttua varmaan kuus kertaa, kun ketjut putoili takavaihtajavian takia, mutta sivullehan sitä hypätään ja sieltä taas takaisin yms.
Taitaa valinta Nerve AL 8.9/9.9 ja Radonin Skeen 29 8/9 välillä kallistua kyllä canyonin suuntaan, ihan vain ja ainoastaan takuun sujuvuuden takia. Ainakin jos foorumilla kirjoittelua on uskominen, Suomen toimipiste tuntuu hoitavan hommansa hyvin.
Taitaa valinta Nerve AL 8.9/9.9 ja Radonin Skeen 29 8/9 välillä kallistua kyllä canyonin suuntaan, ihan vain ja ainoastaan takuun sujuvuuden takia. Ainakin jos foorumilla kirjoittelua on uskominen, Suomen toimipiste tuntuu hoitavan hommansa hyvin.
Erittäin asiallisesti on hoitunut minullakin Canyonin takuuasiat Suomen edustajan kautta. Paremmin tuntuu Canyonilla pelaavaan takuut täällä Suomessa kuin monella kivijalkojen myymillä isommilla merkeillä.
Sen verran monta takuukeissiä on takana (2 runkoa ja 1 kiekko) että uskaltaa lopputulosten perusteella sanoa ettei ainakaan sen takia kannata jättää Känyöniä tilaamatta. Kyllähän se käsittely kestää, mutta siinäkin on menty parempaan suuntaan ja aika reilusti ovat käsitelleet vaikka olisi vähän omaakin tuottamusta ollut :)
Keskiäkäinen lohjalainen
12.06.2015, 07.57
Sen verran monta takuukeissiä on takana (2 runkoa ja 1 kiekko) että uskaltaa lopputulosten perusteella sanoa ettei ainakaan sen takia kannata jättää Känyöniä tilaamatta. Kyllähän se käsittely kestää, mutta siinäkin on menty parempaan suuntaan ja aika reilusti ovat käsitelleet vaikka olisi vähän omaakin tuottamusta ollut :)
Tuntuu kestävän edelleenkin. Takuukeissien hoito Saksan päässä on ilmeisesti ainakin tällä hetkellä ruuhkaantunut. Suomen maaorganisaation kanssa asiointi on ollut mutkatonta ja mukavaa, varsinkin puhelimitse.
Milläs aikataululla teille on tullu nuo pyörät viimeaikoina Canyonilta? Tilasin 11.5. vaimolle XS-koon Yellowstonen, silloin luvattiin toimitus viikolle 22. Kyselin Canyon suomelta 8.6. tilauksen statusta, valittelivat että tuotannossa ruuhkaa ja että laittavat tulemaan heti kun mahdollista. Eipä ole vieläkään lähtenyt toimitus liikkeelle. Onko sillä nyt kasauksessa kiire vai eikö sitä mallia vaan ole, oletteko saaneet muita malleja toimitukseen heti? Vähän alkaa jurppimaan jos ei kerkeä edes kesälomaksi...
Tuntuu kestävän edelleenkin. Takuukeissien hoito Saksan päässä on ilmeisesti ainakin tällä hetkellä ruuhkaantunut. Suomen maaorganisaation kanssa asiointi on ollut mutkatonta ja mukavaa, varsinkin puhelimitse.
Joo sanotaanko että jos alle 3kk menee siitä, kun lähetät komponentin Koblenziin, siihen, kun upseljooni tuo uuden tilalle, saa taputtaa itseään olalle. Mutta hyvää on se, että usein sieltä tuntuu tulevan uusi tilalle, esim. runkojen osalta itselläni 2/2
Keskiäkäinen lohjalainen
12.06.2015, 09.45
Joo sanotaanko että jos alle 3kk menee siitä, kun lähetät komponentin Koblenziin, siihen, kun upseljooni tuo uuden tilalle, saa taputtaa itseään olalle. Mutta hyvää on se, että usein sieltä tuntuu tulevan uusi tilalle, esim. runkojen osalta itselläni 2/2
Jos olen oikein ymmärtänyt, paskaksi menneestä rungosta riittää nykyisin usein pelkät kuvat eikä romua tarvitse upsittaa Koblenziin uuden rungon saamiseksi, jos kasaustyö onnistuu omakätisesti. Pointsit siis ekologisesta prosessista. Vielä kun palkkaisivat caseja käsittelemään volyymien kasvua vastaavan määrän porukkaa niin alkaisi olla bisnes näiltäkin osin huippuvireessä.
Onneksi nyt on kesä ja maantiepyöräkin on käytössä. Dudenkin pitäisi saapua kuun loppuun mennessä...
vihtis83
12.06.2015, 20.36
Tänään iltapäivällä UPS toimitti 31.5 tilatun Grand Canyonin (AL 6.9) eli vajaa pari viikkoa kesti toimitus. Kuljetukseen pyörä lähti tiistaina eli UPS hoiti homman nopeasti. Onpahan mukava peli ajaa Helkaman hybridiin verrattuna :) M koko (18,5") tuntuu melko sopivalta 175/82 mitoille. Kassien ja putken väliin ei juuri tilaa jää kun molemmat jalat pitää maassa mutta pienemmässä koossa satulatolppaa olisi ollut nostettuna lähes tappiin, tässä M kokoisessa maksimimerkkiin jää 8cm väliä.
Miksi sen pyörän päällä yleensäkään tarvitsee pystyä seistä molemmat jalat maassa? Kyllä mulla ainakin on aina riittänyt toisen jalan maahanlaittaminen ja toinen polkimella.
Tänään saapui Lux CF 8.9, juuri sopivasti ennen huomista Jyväskylän kisaa. Ensi lenkillä tuntui kyllä nopealta ja mukavalta verrattuna jäykkäperään. Ohjaustangossa on kyllä vipuja kun on molemmille iskareille on omat CTD säädöt. Saikohan noita yhteen vipuun?
https://lh3.googleusercontent.com/2NeB0r4tp4ly8O_r4i5hTH5LwKSQF6jk980rLlobT30=w1066-h799-no
Vielä pitää vaihtaa vanhasta pyörästä eastonin kuitu tanko ja litkuttaa renkaat. Samoin pitää hankkia setback tolppa, kun tuntuu olevan oma reiden mitta niin pitkä, ettei näin jyrkällä satulaputken kulmalla saa penkkiä tarpeeksi taakse, että saisi sopivan polvi kulman. Kyseessä siis M kokoinen runko.
^yhtä hieno kun mulla :)
olis kiva tietää paljon toi alkuperäinen tanko painaa, jos saisit punnittua.
mäkin ajattelin noitten vipujen kanssa samaa mutta kun nyt on pari päivää testaillut niin en muuttais enää yhteen vipuun vaikka olisi mahdollista.
takana olen käyttänyt pääasiassa kahta tiukinta asetusta ja edessä löysintä vaihtoehtoa. seistessä sitten lukkoon. takapäätä ei täysin lukkoon saakaan.
litkua sai laittaa parin mukillisen verran ennenkuin rupes pitämään kunnolla. laitoin aluksi 1,5 mukillista mutta ei vaan ilmat pysyneet sisällä.(taitamattomuutta?)
mulla L-koko, ajoasento melko pysty, täytynee siirtää satulaa muutama milli taaksepäin. 182/86
mulla on luxi ollu jo jonkin aikaa foxin iskareilla, enkä tottunut kahteen lukitukseen kun ne pitää laittaa yleensä samaan aikaan päälle just ennen nousua, ja ote tangosta silloin heikkenee kriittisellä hetkellä. myöskään etuiskarin palautus ei toiminu kunnolla kun jäi keskiasentoon. laitoin sitten yhdelle vivulle ja nyt palautuu kunnolla etunenkin kun takaiskarin jousi avittaa. jätin vivun vasemmalle puolelle niin vaijerien vedot saa menemään suoremmin, varsinkin etuselle. suosittelen.
suunnitelmissa myös laittaa 1x10:ksi loppukesäksi niin saa vielä yhden vivun pois.
oon kyllä tyytyväinen ostoon. pikkusen epäilytti singlepivotti takajousitus kun olen tottunut anthemin maestroon, mutta epäilys oli täysin turha.
Scottilla on Twinlock tuplavipu, saisikohan siitä kötöstettyä..?
http://images.singletracks.com/blog/wp-content/uploads/2013/11/TwinlocRemotelever.jpg
varmaan onnistuis tuollakin. Minä tein sen tällä:
http://www.rtechsuspension.fi/osat-ja-tarvikkeet/iskunvaimennus/joustokeula-varaosat/fox/803-00-872-2014-ctd-remote-splitter-uusi-malli.html
^oliko helppo toteuttaa.
ennenkuin ajoin metriäkään heitin vivut tangossa päinvastaiseen järjestykseen eli lukitukset uloinna, sitten vaihdevivut ja jarrut sisinnä. aluksi tuntui oudolta mutta nopeasti siihen tottui ja lukituksia on suht helppo käyttää.
toi yhden vivun juttu kyllä kiinnostaa mutta kaksi eturatasta täytyy pitää kun ei tota voimaa oo kauhalla jaettu.
Mitkä on Mikko X:n fiilikset Luxista Jyväskylän kisan jälkeen?
^Pyörä toimi kisassa mahtavasti. Ei kaivannut jäykkäperää kyllä missään vaiheessa, edes niissä jyrkissä nousuissa, mistä siitä eniten on apua. Perä ei notku turhia, varsinkaan lukittuna, mutta trail asennossakaan ei liikaa. Alamäessä vauhti meinasi kasvaa liikaakin, kun perä oli kuin liimattuna maahan :D
Näin kisan ajaneena, alkaa tuntua, että se kaksi vipua jouston lukitukseen onkin ihan hyvä. Käytännössä keula oli koko kisan trail asennossa ja perää vaihtelin trail ja climb välillä. Vähän pitää vielä säätää paineita iskareissa, niin on hyvä. Foxin iskarit tuntui kolme vuotta vanhan reban jäljiltä todella pinta herkiltä. Ainakin itse tykkäsään näistä todella paljon.
Ei voi muuta sanoa kuin loistava pyörä näin yhden kisan kokemuksella. Jospa sitä pääsis vaikka ihan rauhallisemmalle lenkille seuraavaksi testaamaan, että voi analysoida vähän paremmin ;)
Hieno kuulla!! Tuommoisia fiiliksiä/ominaisuuksia sitä on just itsekin hakemassa tahkon kahdelle ja ehkä tulevaisuudessa useammallekin kierrokselle.
anaconda
15.06.2015, 00.22
Hei, miettinyt Luxin ostoa, koon valinta pähkäilynä. Koko 182/85, kävin aikanaan goexpo messuilla kokeilemassa Luxia ilman polkimia, meinas että L-koko liian iso, kone ehdottaa M-kokoa..., tuntuu silti pieneltä... Aikanaan sopivaksi kooksi ehdotettu, että jos laittaa kyynärpään satulan päähän, niin sormien pitäis tulla puoleen väliin stemmiä. Voisko M- ja L- koon Luxin omistajat mitata cm määrän satulan kärjestä puoleen väliin stemmiä, sais kuvaa koosta paremmin... Iso kiitos vaivannäöstä!
^Moi.. Ei ole juuri tähän hätään mitata tuota ohjaamon pituutta, mutta sun mitat on tarkalleen samat kuin mulla. Mulle tuli siis tuo M-koko. Satula piti laittaa niin taakse kuin sai, mutta se ei johdu rungon koosta vaan satulaputken kulmasta. Eli satula tulee liian lähelle keskiötä omalla reiden pituudella ja polvi menee liian pitkälle eteen jos satula on edempänä. Ratkaisu on hommata setback tolppa, mikä onkin jo tulossa. Tähän ei olisi auttanut L-koko, koska rungon pituus kasvaa keskiöstä eteenpäin, joten siihenkin olisi joutunut laittamaan uuden tolpan. L-kokoon olisi pitänyt laittaa nyky trendin mukainen lyhyt kannatin, mutta M-koko 80mm kannattimella ei tuntunut mitenkään kankealta. Todennäköisesti molemmat koot ovat sopivia, riippuen minkälaisesta pyörästä tykkää.
Yritän muistaa mitata illalla tuon ohjaamon pituuden illalla. Paras olisi toki jos pystyt jossain kokeilemaan tai vertaamaan aikasempien pyörien reach mittaa, mikä kertoo todellisuuden tuon pyörän koosta. Itsella reach kasvoi 15mm edellisestä pyörästä. Samalla kannatin lyheni 10mm, joten aika samoissa mitoissa ollaan edellisen pyörän kanssa. Virtuaalinen yläputken pituus Luxissa on taas melkein 20mm lyhempi kuin vanhassa pyörässä (On-One Lurcher), joten sitä mittaa ei kannattanut tuijottaa.
Nerve jos syyhyttää ostoskorissa, mutta tuli mieleen miten isosti tuolla voi ajaa. Tälläselle tasamaa kuskille varmasti aluksi riittää vallan mainiosti mutta jos traili alkaa kiinnostaa niin loppuuko nervestä ominaisuudet?
Käyttö kohteet talvisin välillä työmatka ajoa 6km sivu ja muuten maastossa polkeminen (ei niinkään veren maku suussa polkeminen vaan lähinnä hauskanpito).
Toinen vaihtoehto 7.9 nervelle olisi Radon slide 130 http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-29-7.0-238480/wg_id-153
Hei, miettinyt Luxin ostoa, koon valinta pähkäilynä. Koko 182/85, kävin aikanaan goexpo messuilla kokeilemassa Luxia ilman polkimia, meinas että L-koko liian iso, kone ehdottaa M-kokoa..., tuntuu silti pieneltä... Aikanaan sopivaksi kooksi ehdotettu, että jos laittaa kyynärpään satulan päähän, niin sormien pitäis tulla puoleen väliin stemmiä. Voisko M- ja L- koon Luxin omistajat mitata cm määrän satulan kärjestä puoleen väliin stemmiä, sais kuvaa koosta paremmin... Iso kiitos vaivannäöstä!
mulla mitat 182/86 ja L-koon Luxi. kokeilin tuota mittausta ja keskisormen pää tosiaan osui täsmälleen stemmin puoliväliin, mitatuna 48,5 cm.
satulaa en ole siirtänyt vielä mutta siirtänen sitä muutaman millin taaksepäin koska ajoasento melko pysty verrattuna vanhaan 26" L-koon Luxiin jossa sama mitta peräti 52 cm samanmittaisella stemmillä.
Keskiäkäinen lohjalainen
15.06.2015, 10.28
Nerve jos syyhyttää ostoskorissa, mutta tuli mieleen miten isosti tuolla voi ajaa. Tälläselle tasamaa kuskille varmasti aluksi riittää vallan mainiosti mutta jos traili alkaa kiinnostaa niin loppuuko nervestä ominaisuudet?
Käyttö kohteet talvisin välillä työmatka ajoa 6km sivu ja muuten maastossa polkeminen (ei niinkään veren maku suussa polkeminen vaan lähinnä hauskanpito).
Toinen vaihtoehto 7.9 nervelle olisi Radon slide 130 http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-slide-29-7.0-238480/wg_id-153
Molemmat ovat käyttöösi aivan sopivia vehkeitä. Ominaisuudet riittävät kovaankin menoon. Alamäessä Radon voi mennä pidempien joustovarojensa ansiosta vähän tykimmin. Tasamaalla Nerve voi olla tehokkaampi etenijä. Ehkä. Paatuneet harrastajat menevät molemmilla todella kovaa paikoissa, joissa aloittelija lähinnä jarruttelee ja pelkää :-)
Aikanaan sopivaksi kooksi ehdotettu, että jos laittaa kyynärpään satulan päähän, niin sormien pitäis tulla puoleen väliin stemmiä.
Ihan himpun verran epäilisin tuollaisen mitoitusohjeen pätevyyttä. Jos siis oletetaan että kaikilla ihmisillä vartalomitat on samassa suhteessa kyynärvarren, kämmenen ja sormien pituuteen. Ja toisaalta samalla unohdetaan että noita runkojakin tehdään erilaisilla geometrioilla, toiset korkeammiksi/lyhyemmiksi ja toiset pidemmiksi/matalemmiksi. Mutta toisaalta jos tuosta tehtäisiin foorumilla pieni kyselytutkimus, moni varmastikin ajaa nimenomaan tuota sääntöä jokseenkin mukailevalla pyörällä.
Mielummin määrittelisin sellaisen omiin vartalomittoihin sopivan rungon stack/reach-alueen ja aloittaisin haarukoinnin sen perusteella.
Tänään saapui Lux CF 8.9, juuri sopivasti ennen huomista Jyväskylän kisaa. Ensi lenkillä tuntui kyllä nopealta ja mukavalta verrattuna jäykkäperään. Ohjaustangossa on kyllä vipuja kun on molemmille iskareille on omat CTD säädöt. Saikohan noita yhteen vipuun?
Mulla on Nervessä tällainen (http://aijaa.com/LfCqfH) Foxin oma vipstaaki. Isolla viritellään D=>T => C ja mustalla pienemmällä päästellään takaisinpäin. Vaikuttaa molempiin päihin. Toimiva.
Marko
Moro!
Onkos kellään tietoa mistä saisi Tampereen alueelta Nerveen laakerit malliltaan 7902 ja 6801. Tuota jälkimmäistä näyttäisi olevan saatavilla melkein mistä vaan mutta tuota jälkimmäistä ei ainakaan netin kautta löytynyt.
Soittelin Suomen Canyonille ja laittoivat uudet tulemaan mutta toimitusviikko Saksasta tulleen vahvarin mukaan on vko29. Ihan noin kauaa ei jaksais odotella.
Moro!
Onkos kellään tietoa mistä saisi Tampereen alueelta Nerveen laakerit malliltaan 7902 ja 6801.
http://lmgtfy.com/?q=laakerit+tampere
Jep jep[emoji6], mielestäni viestissä luki että netistä löysin toiset laakerit ja kyselin että onko tietoa tuosta 7902 laakerista mikä ei ihan peruslaakeri kaiketi ole.
Mutta kiitos googlen käytön tukiopetuksesta[emoji4].
Ihan himpun verran epäilisin tuollaisen mitoitusohjeen pätevyyttä. Jos siis oletetaan että kaikilla ihmisillä vartalomitat on samassa suhteessa kyynärvarren, kämmenen ja sormien pituuteen. Ja toisaalta samalla unohdetaan että noita runkojakin tehdään erilaisilla geometrioilla, toiset korkeammiksi/lyhyemmiksi ja toiset pidemmiksi/matalemmiksi. Mutta toisaalta jos tuosta tehtäisiin foorumilla pieni kyselytutkimus, moni varmastikin ajaa nimenomaan tuota sääntöä jokseenkin mukailevalla pyörällä.
Mielummin määrittelisin sellaisen omiin vartalomittoihin sopivan rungon stack/reach-alueen ja aloittaisin haarukoinnin sen perusteella.
^Noin juuri, mutta aloittelijan on mahdon kyllä noista arpoa, kun ei tiedä omia mieltymyksiä. Minusta Salsan tapa ilmoittaa rungoille suositus ajajan pituusmitta haarukkasta on aika hyvä ja pätevä. http://salsacycles.com/bikes/spearfish/2015_spearfish_3/geometry/
Näihin runkoko mitta suureihin joku kauppias esitti lähtökohdaksi oma pituus jaettuna 3. Minun 182.5 antaa 60.83mm Efektiivisen vaakaputken. No tuo sattuu aika hyvin kohdalle minulla. Toisiaan nuo on suuntaa-antavia mittauksia.
Pyörän tyyppi, tangon leveys/muotokin, haluaako nopeaa ohjausta/hitaampaa ja mieltymys vaikuttaa aikas paljon minkä mittaista stemmiä tarvitsee, niin tarvitsee se runko senkin mukaan peilata, että saa mieleisen ajoasennon.
Pakko kysyä että entäs Spectrali?
Trailipyörähän se Nerve on. Jos on teknikka keskinkertainen, spectralilla voi päästä lujempaa. Kangasmetsässä Nerve on omiaan, etelärannikon teknisillä poluilla ei valittamista, vaatiii ehkä karvan verran enemään jumppaa, kuin Spectralin kanssa. Aktiivisesta ajosta tykkäävälle nappiostos.
Jep jep[emoji6], mielestäni viestissä luki että netistä löysin toiset laakerit ja kyselin että onko tietoa tuosta 7902 laakerista mikä ei ihan peruslaakeri kaiketi ole.
Mutta kiitos googlen käytön tukiopetuksesta[emoji4].
Minun pointti taas on se että kannattaa mennä ihan laakeriliikkeeseen asti kysymään tuota laakeria. Työn puolesta pitää välillä pelata erilaisten laakerien kanssa ja olen huomannut että laakeriliikkeet ovat aika interantiaktiivisia. Kysyessä kuitenkin yleensä löytyy hyllystä. Jos ei niin yleensä seuraavana päivänä saa. Ja myyvän vielä yleensä selvästi halvemmalla kuin fillarikaupat.
6902 vaikuttaisi olevan urakuulalaakeri jonka reiän halkaisia on 15 milliä, leveys 7 ja ulkohalkaisia 28.
Tuommoisia mittoja on myös laakerissa numero 61902 ja kun varmasti laakeri halutaan tiivisteillä niin 61902-2RS. Mutta tuon ne osaisivan alan liikkeessäkin kertoa.
Juu asia selvinnyt ja pyörä taas ajossa. Tuota 7902 laakeria ei löytynyt Tampereen seudulta ja epäilivät että on joku spesiaali laakeri pyöräteollisuudelle. Netin foorumeilta selvisi sen verran että 7092 on suojattu viistokuulalaakeri mikä kantaa säteittäistä kuormaa ilmeisesti paremmin kun tuo 6092 mikä on tavallinen urakuulalaakeri. Kuitenkin noita jälkimmäisiä ovat ainakin ulkomailla käyttäneet ja väittäneet ettei kai sen huonommin ole kestäneet. Itselläkin nyt nuo 6092 asennettuna mutta oikeat ovat Canyonilta tulossa enkä ajtaellut niitä vaihtaa ennen kun on tarve.
Meni vähän OT:n puolelle mutta tietääpähän nyt mitkä laakerit käy Nerveen.
Kirjoittelin ekaa juttua uudesta Canyonista blogiini. Toistaiseksi löytyy vaan yleistä fiilistä ja speksiä, mutta tulossa on myös ajokokemuksista ja muuta jännää yhteisestä taipaleesta jatkossa :).
https://msuomal.wordpress.com/2015/06/17/canyon-spectral-cf-laake-pyorakuumeeseen/
Olen maksamassa tilaukseni ennakkomaksua. Mistä löydän maksuun laitettavan viitenumeron?
Viestikenttään tulee asiakasnumero ja tilausnumero jotka löytyvät vahvistuksesta
Kiitokset avusta. Eli auftrags-nr. ja kunden-nr.? Laitanko nuo vaan peräkkäin pilkulla erotettuna siihen viestikenttään?
Kiitokset avusta. Eli auftrags-nr. ja kunden-nr.? Laitanko nuo vaan peräkkäin pilkulla erotettuna siihen viestikenttään?
Mä oon erottanut ne kenoviivalla (/) ja laittanut vielä sen kuittinumeronkin, tai mikä se kolmas yksilöintitieto nyt olikaan
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.