Näytä tavallinen näkymä : Canyonin maastopyörät
Polun tukko
13.07.2016, 15.59
Minkä mallin otit?
jonesi75
13.07.2016, 17.47
Spectral Al 7.0 EX päädyttiin.
jonesi75
13.07.2016, 17.58
Parissa juutuubi arvostelussa mainittiin että renkaat olisivat aloittelijalle, niin kuin itsekin siis olen liian matalaprofiiliset. Tuskin nyt niitä päivitän mutta kannattaako mun hommata täälä foorumilla usein pompsahtaneet ice spikerit prot tai jotkut muut talvikelien varalle.
Ja kannattaako rikastuttuaan hommata myös toiset vanteet.
Pyörän muka tilasin tuollaiset enemmän alamäkiajoon tarkoitetut pikkasen isommat flätti polkimet, kaipa noilla voi ajaa muutakin kun alamäkeä (Ht ME01 Black 277 grammaa pari)
Moi!
Minulla oli Cube LTD SL 2015, jonka hölmönä myin pois kun ei mukamas ollut aikaa ajella.
Palava halu takaisin poluille kuitenkin syttyi jo heti samana iltana kun uusi onnekas omistaja sai vähän turhankin hyvän pyörän alleen.
Löysin Canyonin sivuilta houkuttelevan tarjouksen Nerve AL 6.0 -pyörästä, jonka ajattelin tilata.
RockShoxin palikat piisaa minunlaiselleni sunnuntaikuskille hyvin, enkä vaihteistostakaan löydä suuria puutteita. Ainoastaan jarrut saisivat olla paremmat. Nekin kun oli Cubessa vain Deore -tasoa ja makuuni hieman turhan heikot.
Pituutta löytyy noin 179 cm ja olen hieman pitkäselkäinen sekä kätinen. Cubessa 19" runko tuntui hyvältä.
Mites Canyonissa? Olisiko M -koko minulle passeli? Suurempaa runkoa joutuisi odottelemaan pitkälle elokuuhun.
Tilaaminen onnistuu ilmeisesti sekä Visalla, että paypal -tilillä. Onko Paypal välttämätön / suositeltava?
Kortilla tilaamisen helppous houkuttaa.
jonesi75
14.07.2016, 19.09
Moro!
Olen kaksi viikkoa 25/7 tutkinut canyonin mallistoa ja jutellut useasti canyonin suomen asiakaspalvelun kanssa. Ja vain tämän pohjalta voin sanoa oman subjektiivisen mielipiteeni (koskaan en ole canyonin pyörää livenä nähnyt)
Ota ilman muuta M-kokoinen, omilla 182cm mitoilla myös pitkäselkäisenä kaverina mullekin suositeltiin Nervestä kokoa M. Mutta lopulta päädyin tilaamaan spectralin L kokoisena.
Katsotaan miten se istuu tumppuun kun se saapuu. Filosofiana itsellä oli, että pystyn näin aloittelijana helpommin toteamaan sen että onko pyörä liian iso, kuin että onko se tarpeeksi iso. Lähinnä toi ohjaamon pituus mietitytti hyvin pitkään itseääni ja vieläkin..
Funtsi kuitenkin tarkasti vielä kerran kannattaisko näin hyvillä alennuksilla napata esim. jopa 8.0 tai 9.0? Uskon kuitenkin että 6.0 on loistopeli.
Noniin M kokoisen Nerve kutosen pistin sitten tänään tilaukseen.
Cubessa oli mm. Foxin keula ja Dt swiss -kiekot.
Tämä voi olla joillekin aktiiviharrastajille hieman kieroutunut ajattelutapa, mutta minun tarpeisiini nuo osat olivat ehkä jopa vähän turhaa hifistelyä. :rolleyes:
Minulle pyöräily on vain yksi harrastus muiden joukossa, joka tuo lähinnä vaihtoehdon juoksemiselle.
Todennäköisesti moni minun tilanteessani oleva ajelee tyytyväisenä sillä halvimmalla "markettihybridillä", mutta minä yritän omaan terveyteeni ja kuntoiluun edes vähän panostaa. Kohtuuden rajoissa kuitenkin! ;)
Edullisempi pyörä on myös helpompi perustella itselle ja huoltaminen / hajonneiden osien korvaaminen on halvempaa. Myös Rokkarin huolto onnistuu kotikaupungissani. Foxin ei.
https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-9-9.html
https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-cf-6-9.html
Pituutta on 189,5-190cm ja jalan inseam 90cm. Pyörän laittaisin vaikka heti tilaukseen kunhan saisi päätettyä oikean koon ja mallin Grand Canyon pyöristä. Aika myöhään olen liikkeellä kun tuntuu aika moni koko olevan jo loppuun myyty varsinkin edullisemmista malleista. AL SLX 9.9 ja CF 6.9 pituus suositus on XL 192-204 ja L 182-192. Kumman koon ottaisin? Kumpi runko on kestävämpi alumiini vai hiilikuitu?
Mites tilauksen peruutus on yleensä onnistunut? Nyt tilaamani malli on huomattavassa alennuksessa ja voisin tilata tuon alennetulla hinnalla. Pitäisi kuitenkin vanha tilaus sitten varmaankin peruuttaa.
Mites tilauksen peruutus on yleensä onnistunut? Nyt tilaamani malli on huomattavassa alennuksessa ja voisin tilata tuon alennetulla hinnalla. Pitäisi kuitenkin vanha tilaus sitten varmaankin peruuttaa.
Jos ei ole nykyinen tilaus lähtenyt kuljetukseen niin kavereiden kokemuksien mukaan peruutuksessa ei ole mitään ongelmia ja menee kivuttomasti.
Blackborow
16.07.2016, 08.48
Kerran olen peruuttanut ja hyvin onnistui. Pyörä ei siis ollut vielä lähtenyt varastolta. Jos tuo tilanne niin varmaan hyvittävät sen hinnanerotuksen suoraan kun pyytää eikä tartte tilata uudestaan.
Peruminen onnistuu kyllä helpostikin mutta rahojen palautus välttämättä ei.
Itse olen tässä odotellut kuukauden rahojani takaisin mutta eipä niitä ole kuulunut ja kyllähän se hieman fiilistä laskee kyseistä merkkiä kohtaan...
Polun tukko
16.07.2016, 10.22
^ja olet varmaan kysellyt niiden perään?
Eiköhän ne osaa suomen tuessa hoitaa asian.
Kyllä olen mutta kovin kehnosti asia edennyt... Mutta ei asiasta täällä sen enempää.
Toivottavasti muilla on parempia kokemuksia asioiden hoidosta.
http://enduro-mtb.com/en/canyon-introduces-first-new-2017-bikes/
Muutama ensi vuoden malli.
seppo_taalasmaa
16.07.2016, 22.50
http://enduro-mtb.com/en/canyon-introduces-first-new-2017-bikes/
Muutama ensi vuoden malli.
Pitikö ton nerven nimi vaan vaihtaa :DD vai onkohan siinä oikeastikin muuttunut jotain. Olisi mielenkiintoista tietää, onko Canyon siirtymässä boostiin.
Saattaa olla merkintävirhe vaan. Nervehän on sveitsiläisille Neuron: https://www.purecycling.ch/mtb/neuron/
Eipä tarvinutkaan tilailla pyörää uudestaan. Aamulla tuli tilausvahvistus omasta pyörästä ja toimitus 1.-5.8. Soittelin heti perään suomen asiakaspalveluun, että mites tuon alennuksen kanssa. Sanoivat tilauksen olevan niin pitkällä, että eivät sitä voi tilaukseen muuttaa, mutta sovittiin että makselen tämän hinnan nyt ja pyörän tultua olen uudestaan yhteydessä jolloin tehdään osittainen palautus ja saan tuon alennuksen takaisin. Asiakaspalvelulle taas pisteet minulta.
jonesi75
18.07.2016, 18.36
To: juu-zo
Mikä malli oli kyseessä?
Laitetaanpa pikku raportti. Eli reilu viikko sitten olin ajelemassa Rotkollani (2015 Spectral AL29 8.9). Edessä oli sellainen melko jyrkähkö kallionousu mitä porukan muutkin kuskit edellä kokeilivat päälle ajamalla pääsemättä. Lähdin sit koittamaan ja ennen kallion alkua oli maassa sellanen pieni parinkymmenen sentin notko johon perä hieman upposi ja perä tietenkin hieman niiasi. Polkaisin reippaasti ja kuului mukava poksahdus. En antanut tämän häiritä vaan jatkoin polkemista ja pääsinkin kallion laelle. Nousin pyörän päältä katsoakseni että mikäs siellä poksuu. Menikö pinna?? Vai joku keppi johonkin?? Ei... vaan chainstay poikki siististi hitsisaumasta voimansiirron puolelta. Ilmeeni oli varmaan aika epäuskoinen tässä kohdassa. No ei muuta kuin filo kantoon ja lähimmälle asuinalueella ja kyytiä soittamaan. Maanantaina soitto Canyonille ja perään kuvat pyörästä ja tapahtumasta selostus kirjallisena. Torstaina tehtaan kanta eli takuuseen menee. Mutta otanko mustaan pyörääni sinisen vai ruskean chainstayn?? Tämä oli onneksi väärinkäsitys ja kyseessä olisi siis väliaikainen varaosa kunnes mustaa taas saadaan, nyt ei varastossa. No ihan sama, vaikka sininen. Laitetaan sit musta kun tulee. Kunhan vaan pääsee nopeasti satulaan takaisin. Odottelen pyörän lähetysohjeistusta mutta ei lupauksista huolimatta kuulu. Mutta sitten tänään tuleekin sähköposti että.... tadaa!! Tuleekin kokonaan uusrunko! Mutta nyt pitää valita, whisky brown vai se sähkönsininen?? Otan whiskyn... olisko ollut niin, että niitä stealth blackejä chainstaytä ei ole edes talvella tulossa?? Niin tai näin. Hienoa palvelua jälleen kerran Canyon Finlandilta! Kiitos. Ei kannata pelätä mielestäni mahdollisia takuukeissejä. Niin kivuttomasti ja lopulta parhain päin on minulla ainakin lopulta päätynyt.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Samoja kokemuksia myös itselläni, 2011 AM Nervestä löytyi murtuma chainstayn hitsisauman vierestä, rungosta kuvat canyonille, vajaa pariviikkoa Ja uusi osa kiinni pyörässä ja ajot jatkuu. Todella hienosti hoidettu takuukäsittelyt, varsinkin näin kesäloma-aikana:)
Eipä tarvinutkaan tilailla pyörää uudestaan. Aamulla tuli tilausvahvistus omasta pyörästä ja toimitus 1.-5.8. Soittelin heti perään suomen asiakaspalveluun, että mites tuon alennuksen kanssa. Sanoivat tilauksen olevan niin pitkällä, että eivät sitä voi tilaukseen muuttaa, mutta sovittiin että makselen tämän hinnan nyt ja pyörän tultua olen uudestaan yhteydessä jolloin tehdään osittainen palautus ja saan tuon alennuksen takaisin. Asiakaspalvelulle taas pisteet minulta.
Laitoin myös postia canyonille, tuosta alehinnasta, kun kerkesin saada normihintaisen 6.0 nerven. Ei ole vielä vastausta kuulunut, 2 vrk on viestin laitosta aikaa.
paskalokki
20.07.2016, 08.48
Tulette muuten saamaan tuon hyvityksen lahjakorttina lafkan omaan verkkokauppaan, aivan varmasti. Kahdesti reklamoinut ja sama homma käynyt itsellänikin.
Minulle puhuttiin kyllä osittaisesta kauppasumman palautuksesta, joka ei kuulosta hyvitykseltä. Olisivat siis muuttaneet hinnan kyllä jos tilaus ei olisi edennyt valmistukseen, mutta valmistus on niin lähellä jo että tilaus oli lukittu. Aion kyllä vaatia tuon rahana niin kuin minulle puhelimessa luvattiin. Saa sitten ostettua navat uusiin kiekkoihin.
Canyon vastasi, että heidän pyörät ovat halvempia, kun kilpailijoiden, joten hyvityksiä ei ole tulossa. Eivätkä ota kuulema kantaa foorumeilla liikkuviin huhuihin palautuksista.
Meikäläisen piti jo keväällä ostaa Grand Canyon AL 6.9, mutta suunnitelmat pääsivät vähän muuttumaan. Nyt alkaa olla kohtuullisen kovat pyörätärinät, kun maantiepyörän ehdin myydä jo keväällä, ja maastopyöräprojekti pääsi venymään. Positiivista on kuitenkin se, että budjettia on päässyt kasvattamaan tässä kesän aikana, ja nyt se olisi hilattu sinne 2000€ tienoille. Olin jo eilen lähellä painaa Nerven 7.9 tilausnappia hyvän tarjouksen takia, mutta päätin vielä kysyä, onko jotain parempaa vaihtoehtoa, jos tarkoituksena olisi ostaa pyörä, millä voi nautittavasti harrastaa maastossa useamman vuoden ilman päivitystarpeita ja esim osallistua Tahkolle yms ilman menestyspaineita (8.0?). Lisäksi kannattaako tässä vielä odotella ensi kuuhun ja toivoa, että poistoalessa tulisi vielä parempia tarjouksia, vai onko edellisten vuosien kokemuksella sieltä mitään mullistavaa hinnanpudostusta enää tullut (olettaen että kokoja löytyy)?
Edit: siis pieniä päivityksiä (1x10, vanteet ja kumit yms) ei ole poissuljettu...
Keskiäkäinen lohjalainen
22.07.2016, 09.41
Enpä hirveästi arpoisi. Ehkä saisit Nerven syksyn poistomyynnistä satasen halvemmalla, ehkä et. Se on varmaa, että odottamalla jää monta kesän lenkkiä ajamatta.
Meikäläisen piti jo keväällä ostaa Grand Canyon AL 6.9, mutta suunnitelmat pääsivät vähän muuttumaan. Nyt alkaa olla kohtuullisen kovat pyörätärinät, kun maantiepyörän ehdin myydä jo keväällä, ja maastopyöräprojekti pääsi venymään. Positiivista on kuitenkin se, että budjettia on päässyt kasvattamaan tässä kesän aikana, ja nyt se olisi hilattu sinne 2000€ tienoille. Olin jo eilen lähellä painaa Nerven 7.9 tilausnappia hyvän tarjouksen takia, mutta päätin vielä kysyä, onko jotain parempaa vaihtoehtoa, jos tarkoituksena olisi ostaa pyörä, millä voi nautittavasti harrastaa maastossa useamman vuoden ilman päivitystarpeita ja esim osallistua Tahkolle yms ilman menestyspaineita (8.0?). Lisäksi kannattaako tässä vielä odotella ensi kuuhun ja toivoa, että poistoalessa tulisi vielä parempia tarjouksia, vai onko edellisten vuosien kokemuksella sieltä mitään mullistavaa hinnanpudostusta enää tullut (olettaen että kokoja löytyy)?
Edit: siis pieniä päivityksiä (1x10, vanteet ja kumit yms) ei ole poissuljettu...
Jos ei aiempaa kokemusta maastopyörästä niin varmaan jäykkäperä ihan hyvä. Tahko voi olla aika karu jäykkäperällä, riippuen toki selän kunnosta ja taidoista yms. Kuskin fysiikasta.
Itse ostin Nerve 8.9 viime vuonna ja ei ole kaduttanut. Tosi monipuolinen ja kuten keskiäkäinen taisi todeta joskus, jos ihmiset tietäisi miten hyviä nuo fillarit oikeesti on niin ne ajaisi enemmän. Toki samaan rahaan saisi kevyen 29 jäykkäperän mutta tällä iällä arvostaa jousitusta. Toki XL koossa pyörään tulee painoakin.
Hintaan ja alennuksiin en osaa kommentoida...
Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
Tänään canyonilta viesti, että exceed on kuriin käsissä. Vielä siis luvatusta viikkoa aiemmin.
Uudella Strivella ajellut nyt tyytyväisenä muutaman päivän. Nyt kun iskareiden säätöihin enemmän tutustunut niin onko normaalia että Monarch Plussaan joutuu laittamaan 300 psi? Painoa löytyy lähemmäs 95 kiloa varusteilla.
Iskarissa lukee max 340 psi.
Uudella Strivella ajellut nyt tyytyväisenä muutaman päivän. Nyt kun iskareiden säätöihin enemmän tutustunut niin onko normaalia että Monarch Plussaan joutuu laittamaan 300 psi? Painoa löytyy lähemmäs 95 kiloa varusteilla.
Iskarissa lukee max 340 psi.
Mulla Strivessä Monarch Plus Debon Air, jossa max 350psi ja joudun laittamaan sua 20 kiloa kevyempänä 250psi eli lienee ihan normaalia.
Joo 350 psi oli myös maximi. Alkaa olemaan 100 kiloinen tyyppi jo limitillä paineiden suhteen :)
Ei taida olla salilla treenavien mukaan suunniteltu nämä =)
Polun tukko
24.07.2016, 21.26
Tuolla paineella saat minkä sagin?
Itsellä 9.0 race ja ajanut 30% sagilla kokoajan.
Pyörässä foxin keula ja perä. Aikoinaan soittelin rtechin foxin huoltoon ja huollosta sanoi että sagia pelkästään ei pidä tuijottaa, vaan paineet säätää siten että käyttää maksimaalisesti joustomatkan ilman että hakkaa joka kuopassa pohjaan.
Näin olen säätänyt paineet ja hyvin on pelannu useampi pyörä. Tuolla peruaatteella omassa strivessä float x:llä sagi n. 30%.
Itse en muutenkaan tykkää käyttää 25% tai pienempää sagia.
n.30-35%.
Olisiko muuten paineet eri samalla iskarilla, mutta eri runko esim capra vrt. strive?
Polun tukko
24.07.2016, 22.02
n.30-35%.
Olisiko muuten paineet eri samalla iskarilla, mutta eri runko esim capra vrt. strive?
Varmaan paineet olisi erillaiset. Itsellä ajopaino varusteineen noin 86kg(kypärä,evocin panssarireppu jossa 2l juomaa, polkkarit ja vaatteet),niin monarch plussa konan process 153:ssa vaati paineita 190psi karvan alle 30% sagiin.
Paljonko iskari lyö lenkillä tolla 300psi paineella, tai paljonko jää lyömättä?
Bmx-rata ajelun jälkeen O-rengas näyttäisi olevan 2cm iskarin pohjasta. En mitään pidempään lenkkiä ole vielä ehtinyt tekemään.
Polun tukko
24.07.2016, 22.32
No käyppä paukuttamassa sillä semmosta maastoa mitä rankimmillaan ajat. Sitten jos on 2cm lyömätöntä iskua niin on liikaa painetta :).
seppo_taalasmaa
25.07.2016, 15.09
Nerve 29:n runko on valmistajan mukaan noin 100g painavampi kuin Spectralin. Mitähän perkelettä? Luulisi loogisesti että marathon tykin olevan kevyempi kuin trail pyörän. Onkohan tuo nerven runko sitten vähän vanhaa mallia?
^Mistä katoit nämä painot??
seppo_taalasmaa
26.07.2016, 10.26
^Mistä katoit nämä painot??
Canyonin youtube kanavalta löytyi tuo nerve ja spectral on nettisivuilla.
Ihan vain mielenkiinnosta, miten Canyonin täpäreiden laakerien vaihto onnistuu? toimittaako Canyon varaosapalveluna aspan kautta vai ovatko laakerit jotenkin universaaleja, jolloin niitä saa muualtakin?
^voisko olla, että Spectral on 27.5 ja Nerve 29er?
Katoitko Specralista kuitu vai alurungon painon? About 600g oli muistaakseni näillä eroa
seppo_taalasmaa
26.07.2016, 12.39
Katoitko Specralista kuitu vai alurungon painon? About 600g oli muistaakseni näillä eroa
Alu 29 molemmissa.
Polun tukko
26.07.2016, 20.41
Onko kellä tietämystä meneekö tuohon striveen 150mm dropin reverbbi? Tuo 125mm on itselle tietyssä tilanteessa liian vähän.
Ja menemiselmä meinaan sitä että meneekö tarpeeksi syvälle siten että ajokorkeus pysyy samana penkin ollessa yläasennossa?
Noniin, exceed odottelee kotona kasaamista. Katsotaan ehtiikö sen vielä illalla kasailemaan.
jonesi75
28.07.2016, 01.36
No Tarkistusmittauksen jälkeen olinkin venähtänyt 182 ja jalan sisämitta ehkä n.84cm joten tilaukseen lähti pitkällisen harkinnan jälkeen spectral L-kokoisena. Aika näyttää osuiko kokovalinta kohdilleen, kommentoidaan täällä kun se kotiin kopsahtaa.
L-kokoisen valintaa puolsi Canyonin pps ohjelma, erään foorumin käyttäjän kommentit spectralin lyhyestä ohjaamosta joka voi alaspäin mentäessä olla ikävä. Itseäni lähinnä L-valinnan suhteen mietitytti pitkään ettei vain tulisi tilattua liian pitkää ohjaamoa, no jos ei osu kohdalleen niin kait tuon pystyy vaihtaan pienempään tai tuuppaan takas saksaan.
Sain spectralin Al 7.0 Ex joka siis eka kunnon maastopyöräni.
3 lenkin tuntumalla jossa polku ja jyrkkää pururataa ja pientä kalliotemppuilua.
koko L tuntuu hyvältä ja ohjaamokin on sopivan mittaisen tuntuinen, saattaa olla että kokeilen 40mm stemmiä, mutta vakiona oleva 50mm tuntuu ihan hyvältä varsinkin vauhdikkaissa laskuissa.
geometriassa vaakaputki voisi olla matalampikin..
Laatuvaikutelma on hyvä ja pyörä tuntuu kevyeltä käyttää.
Mikään vauhtitykki tasamaalla tämä ei ole. (V.s nerve)Vahvuudet muualla.
Mukava yllätys oli että hissitolpan liipaisimen sai suoraan kiinni S Ramin jarrukahvan kiinnikkeeseen, selkiyttää ohjaamoa.
Asiakaspalvelu canyonilla on kyllä korkealla tasolla, se täytyy kyllä todeta.
Tyytyväinen hankintaani olen.
Mikä on Canyonin juju Grand Canyonin SLX ja SL rungoissa?
Niissä on pieniä mittaeroja (geometria), mutta mitä Canyon on näillä hakenut?
Oletko jonesi ajanut molemmilla; Nervellä ja Spectralilla?
Tällainen siitä tuli.
https://lh3.googleusercontent.com/-hVozHwOlMOg/V5oYwyZnZ5I/AAAAAAAACNE/JZNiJ6Xeq9YtS8zwxdNt52PzNoQkGiiBQCCo/s640/FullSizeRender.jpg
Tilaus sisään aamupäivästä 20.7, 26.7 kyselyä aasiakaspalveluun kun ei oo näkyny eikä kuulunu mitään. Ilmottivat, että tilaus vastaanotettu kyllä mutta ei edennyt mihinkään, joten lähettivät kyselyä Saksaan. Ei oo vieläkään kuulunu takaisin mitään...kyseessä piti olla "heti toimitettava"-malli..please canyon, take my money?
Tilaus sisään aamupäivästä 20.7, 26.7 kyselyä aasiakaspalveluun kun ei oo näkyny eikä kuulunu mitään. Ilmottivat, että tilaus vastaanotettu kyllä mutta ei edennyt mihinkään, joten lähettivät kyselyä Saksaan. Ei oo vieläkään kuulunu takaisin mitään...kyseessä piti olla "heti toimitettava"-malli..please canyon, take my money?
Ja vahvistus tulikin ja luottokortilta katevaraus ...tosin "heti toimitettava" toimitetaankin 22.8.
Huoh, mitenhän tässä nyt pärjää...?
Tässä on ehkä yksi syy sille, että pyörävalintani taitaa osua Trekin malliin. Ei viittis viikkokaupalla odotella.
Mulla ei ainakaan mitään valittamista canyonin asiakaspalvelusta. Stemmin vaihto onnistui päivässä ja rahojen palautus alle päivässä. Asiakaspalvelu ollut mielestäni loistavaa.
Mä nyt vaan taian olla vähän malttamaton :) Oishan se toki ollu kiva saada viikossa kuukauden sijaan, mutta eipä tuolla hinnalla oikein saa lähellekään vastaavaa...ehkä käytettynä
Nopeasti tuli omakin pyörä. Onneksi tuli tilattua ajoissa, koska nyt loppuunmyyty.
Olisiko tälläinen reppu hyvä perus polkurymistelyyn:
http://www.evocsports.com/bike/protector-backpacks/fr-enduro-team-16l
spetke75
29.07.2016, 21.42
Oma 2016 Nerve tuli tänään ja viikon toimitusajalla tilausvahvistuksesta. Asiakaspalvelu vastasi sähköposteihin n. parin tunnin viiveellä ja homma toimi muutoinkin tosi hyvin.
Pyörä oli juuri sellainen kuin odotin, joskin heti meni modaukseen muutamia juttuja. Keulan ja iskarin ilmat olivat käytännössä nollissa ja eturenkaan (15mm thru-axle) kanssa piti väännellä kiristykset kohdalleen. Eli sinänsä, jos odottaa "ohjaustanko ja eturengas paikalleen" pakettia, niin ei toteudu. Pienellä testiajolla tuntuisi tämä Nerve olevan helvetin hyvä peli. :)
Omassa 2015 alumiinisessa Nervessä keväästä asti naksunut keskiön alue ja luulin sen olevan vasta asennettu RF keskiö. Ääni tuntui voimistuneen mitä enemmän on ajanut ja päätin tutkia missä vika.
Noh suurennuslasin kanssa näkyikin selkeä halkeama keskiön ja alaputken hitsaussaumassa. Aspassa ihmetteli, pahoitteli ja sanoi että Nervet ovat olleet luotettavia. Saa nähdä miten asia etenee.
Vasta helmikuussa vaihdettiin seatstay, kun oli tehtaalta tullessaan kiero.. Voinut olla syy tähänkin ongelmaan.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Hei!
Mites käy jos nyt tilaa/maksaa canyonin nerve tarjouspyörän jolla on toimitus vasta elokuun loppupuolella ja löytääkin outletissa jonkun sopivamman pyörän sinä aikana ja haluaa vaihtaa siihen? Maksu veloitetaan vasta ku pyörä lähetään eikös? Voikohsn noin vaan vaihtaa/muuttaa?
Laitetaanpa pikku raportti. Eli reilu viikko sitten olin ajelemassa Rotkollani (2015 Spectral AL29 8.9). Edessä oli sellainen melko jyrkähkö kallionousu mitä porukan muutkin kuskit edellä kokeilivat päälle ajamalla pääsemättä. Lähdin sit koittamaan ja ennen kallion alkua oli maassa sellanen pieni parinkymmenen sentin notko johon perä hieman upposi ja perä tietenkin hieman niiasi. Polkaisin reippaasti ja kuului mukava poksahdus. En antanut tämän häiritä vaan jatkoin polkemista ja pääsinkin kallion laelle. Nousin pyörän päältä katsoakseni että mikäs siellä poksuu. Menikö pinna?? Vai joku keppi johonkin?? Ei... vaan chainstay poikki siististi hitsisaumasta voimansiirron puolelta. Ilmeeni oli varmaan aika epäuskoinen tässä kohdassa. No ei muuta kuin filo kantoon ja lähimmälle asuinalueella ja kyytiä soittamaan. Maanantaina soitto Canyonille ja perään kuvat pyörästä ja tapahtumasta selostus kirjallisena. Torstaina tehtaan kanta eli takuuseen menee. Mutta otanko mustaan pyörääni sinisen vai ruskean chainstayn?? Tämä oli onneksi väärinkäsitys ja kyseessä olisi siis väliaikainen varaosa kunnes mustaa taas saadaan, nyt ei varastossa. No ihan sama, vaikka sininen. Laitetaan sit musta kun tulee. Kunhan vaan pääsee nopeasti satulaan takaisin. Odottelen pyörän lähetysohjeistusta mutta ei lupauksista huolimatta kuulu. Mutta sitten tänään tuleekin sähköposti että.... tadaa!! Tuleekin kokonaan uusrunko! Mutta nyt pitää valita, whisky brown vai se sähkönsininen?? Otan whiskyn... olisko ollut niin, että niitä stealth blackejä chainstaytä ei ole edes talvella tulossa?? Niin tai näin. Hienoa palvelua jälleen kerran Canyon Finlandilta! Kiitos. Ei kannata pelätä mielestäni mahdollisia takuukeissejä. Niin kivuttomasti ja lopulta parhain päin on minulla ainakin lopulta päätynyt.
Laitetaanpa tähän jatkoa miten hommassa lopulta kävi. Eli lähetin rikkinäisen pyörän osineen Turkuun Canyon Finlandille tiistaina 19.7. Matkahuollolla. Seuraavana päivänä eli 20.7. tuli Canyon Finlandilta sähköposti, että uus runko on keräyksessä Saksassa. Seuraavana maanantaina tuli viesti Matkahuollolta, että paketti on takaisin Tampereella...Mitä?? Ei se voi vielä olla valmis...Oli se. Keskiviikkona runko vielä Saksassa, seuraavana maanantaina runko vaihdettuna pyörä Tampereella. Ja toi Whisky Brown on muuten aika maukas livenä :)
Keskiäkäinen lohjalainen
30.07.2016, 13.32
Laitetaanpa tähän jatkoa miten hommassa lopulta kävi. Eli lähetin rikkinäisen pyörän osineen Turkuun Canyon Finlandille tiistaina 19.7. Matkahuollolla. Seuraavana päivänä eli 20.7. tuli Canyon Finlandilta sähköposti, että uus runko on keräyksessä Saksassa. Seuraavana maanantaina tuli viesti Matkahuollolta, että paketti on takaisin Tampereella...Mitä?? Ei se voi vielä olla valmis...Oli se. Keskiviikkona runko vielä Saksassa, seuraavana maanantaina runko vaihdettuna pyörä Tampereella. Ja toi Whisky Brown on muuten aika maukas livenä :)
Ei muuten ole aivan ensimmäinen Spectral, joka menee katki chainstayn hitsisaumasta. Hyvä, että korjaantui nopeasti.
spetke75
30.07.2016, 18.15
Eilen saapui Nerve AL 8.9 vm.2016. Välittömästi tuunasin 1x11 voimansiirtoon, tanko vaihtui edellisen pyörän hiilikuitutankoon. Renkaat vaihtuvat huomenna ja tubelekseille.
Ensikokemus pyörästä aivan mahtava tunnin polkurymyllä. Takaiskariin ehkä pikkaisen enemmän painetta sisään ja ihan pientä hienosäätöä vaihdevivun asentoon ym. Huomenna pidemmälle rääkille.
Hei!
Mites käy jos nyt tilaa/maksaa canyonin nerve tarjouspyörän jolla on toimitus vasta elokuun loppupuolella ja löytääkin outletissa jonkun sopivamman pyörän sinä aikana ja haluaa vaihtaa siihen? Maksu veloitetaan vasta ku pyörä lähetään eikös? Voikohsn noin vaan vaihtaa/muuttaa?
Multa lähti katevaraus kortilta kun sain tilausvahvistuksen jossa toimituspäivä. Tosin edellisissä viesteissä selviää, että toimitus venähti joten tilasin outletistä vuoden 2014 nerven 9.9 sl:n ja laitoin viestiä että peruuttakoot edellisen tilauksen. Tilasin siis lauantaina ja heti tuli tilausvahvistus ja kortilta katevaraus, ilmeisesti automatiikka hoiti homman. Jännä että sen edellisen kanssa samaan toimintaan kului 8 päivää. No nyt on tulossa vähän käytetty nerve paremmilla osilla halvemmalla. Katotaanhan miten nopeesti katevaraus purkautuu ja homma hoituu :)
Multa lähti katevaraus kortilta kun sain tilausvahvistuksen jossa toimituspäivä. Tosin edellisissä viesteissä selviää, että toimitus venähti joten tilasin outletistä vuoden 2014 nerven 9.9 sl:n ja laitoin viestiä että peruuttakoot edellisen tilauksen. Tilasin siis lauantaina ja heti tuli tilausvahvistus ja kortilta katevaraus, ilmeisesti automatiikka hoiti homman. Jännä että sen edellisen kanssa samaan toimintaan kului 8 päivää. No nyt on tulossa vähän käytetty nerve paremmilla osilla halvemmalla. Katotaanhan miten nopeesti katevaraus purkautuu ja homma hoituu :)
Ok. Hienoa👍
Kai sitä tännekin uskaltaa jonkin hieman edustuksellisemman kuvan postata.
https://lh3.googleusercontent.com/-mUpk6PKwwng/V57fwfDy9vI/AAAAAAAACRk/iMOJ2kvGExkTLFY-_lf9g0TURms6ho3FwCCo/s1024/IMG_5772.jpg
Mikä eturatas on Exceedissä?
Täällä on varmaan Spectral kuskeja.
Miten hyvin kyseinen pyörä kiipeää?
Mikä eturatas on Exceedissä?
Absoluteblackin 32 hampainen ovaali
Absoluteblackin 32 hampainen ovaali
Oikein sitten katsoin että ovaali eturatas.
Itse olen myös harkinnut ovaaleja eturattaita (xt 2x10) Canyoniini.
Suomessa tuntuu oleva huonosti saatavilla 38/24 hampaista.
Hieno pyörä sinulla.
Sitä piti vielä kysyä minkälaiseksi koet eturattaan hyödyn ja onko ollut pitkäänkin käytössä?
Maantiellä on ollut ovaalit kolmisen vuotta ja maastossa pari vuotta. En oikein osaa sanoa pyöreisiin eroja kun olen niihin jo aikalailla tottunut. Pitäisi ajaa vuorotellen ja sitten sanoa tuntemuksia.
Täällä on varmaan Spectral kuskeja.
Miten hyvin kyseinen pyörä kiipeää?
Mulla Spectral CF ja kiipeää hyvin. Jousituksen säädöt varmaan suht lähellä oikeaa, tankon alla 5mm spacereita.
Nyt testataan miten Canyonin takuu toimii.
Lähetin kuvat aspaan Formulan jarruista.
Kolme suojakumia poikki, eikä suojaa enää kauan alla olevaa liitosta letkun ja satulan välillä. Viime lokakuussa ostettu Grand Canyon CF 7.9, jolla ajettu alle 400km.
jonesi75
04.08.2016, 16.54
spectral al 7.0 ex ihan hyvin on kiivennyt mäkeä ja muutenkin on tuntunut oikein hyvältä.
Mutta alamäessä on kyllä erittäin nautittavaa menoa.
Nyt testataan miten Canyonin takuu toimii.
Lähetin kuvat aspaan Formulan jarruista.
Kolme suojakumia poikki, eikä suojaa enää kauan alla olevaa liitosta letkun ja satulan välillä. Viime lokakuussa ostettu Grand Canyon CF 7.9, jolla ajettu alle 400km.
Minkämoinen takuu näissä pyörissä on muuten kuin rungon osalta?
^ 6 vuotta
Joo runkotakuu 6 vuotta mutta tuskin muilla osilla?
Sori luin väärin. Mitähän osien valmistajat yleensä antaa? Vuoden?
No vuosihan pitää joka tapauksessa antaa.
Jep niin yleensä . En oo löytänyt noista papruista mitään mainintaa ni tuli mieleen.
Kellään kokemusta outlet-pyörien toimitusajoista? Tai milloin ovat ees lähteneet liikkeelle
Polun tukko
05.08.2016, 15.37
Nyt on enduro specific renkaat. Melko jämäkät kyljet.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160805/545cd2f7b26c4010ff6bdcaeaa7225ab.jpg
Ja ihqt silikoni tupit
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160805/b6ea2b74b934935e0f8d78d3985b1214.jpg
Paljo siistimmän näkönen pyörä näin käyttäjän omissa kuvissa kuin Canyonin sivuilla. Meinaakko noilla enskakumeilla normiajotkin ajaa?
Onko tuo chainstayn suoja joku teippipatentti vai perusneopreeni? Jämäkän/tiiviin näkönen.
Polun tukko
05.08.2016, 17.51
Chainstayssa lizard skinin suoja. Varmaan ajan normi lenkitkin noilla. Painoa hieman yli kilo.
Polun tukko
07.08.2016, 21.10
Murr.
Onko muilla strivessä tai muussa kuitu täpärissä jossa on sisäiset kaapeli/letkulinjat, kaapeli hangannut keskiön alle uran? Tänään huomasin.
Parissa täpärissä ollut samaa, gorillateippiä laittanut keskiön alle. En tajua miks ne kaapelit pitää vetää sieltä ylipäätään...
Chainstayssa lizard skinin suoja.
Minkä kokonen toi sun suoja on? Standard, Jumbo vai SuperJumbo?
Polun tukko
09.08.2016, 08.47
Superjumbo.
Tuli eilen sähköposti tuolta canyonilta että pyöräsi on valmis ja pitää maksaa 15.8 mennessä tai oletamme ettet ole kiinnostunut enää tuotteesta. Ainoa ongelma etten ole tilannut sieltä mitään kevään jälkeen.
Tuli eilen sähköposti tuolta canyonilta että pyöräsi on valmis ja pitää maksaa 15.8 mennessä tai oletamme ettet ole kiinnostunut enää tuotteesta. Ainoa ongelma etten ole tilannut sieltä mitään kevään jälkeen.
Oiskohan se mun pyörä, sillä nyt mennyt puolitoista viikkoa siitä kun tilasin outlet-mallin eikä ole vieläkään lähtenyt liikkeelle...:rolleyes: Kyllähän mulle sanottiin, että canyonilta tilaaminen vaatii niitä lehmänhermoja...
Tai mun. Sunnuntaina tilasin pyörän, eikä vielä ole tullut sitä virallista tilausvahvistusta. Noh, odotellaan nyt vielä pari päivää ja sitten pitää ottaa yhteyttä asiakaspalveluun.
Voi pojat...Tilasin L koossa lady mallin. https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-canyon/grand-canyon-cf-6-9-wmn.html
Tuossa vaan oli keulana sid vs fox verrattuna vastaavaan "miesten malliin". Runko sama. Ainoat erot muuten: lady satula, 2 cm kapeampi tanko ja 2 cm lyhyempi stemmi sekä 2 piikkiä vähemmän molemmissa eturattaissa, elim26&36, joka ainakin mun kananjaloille parempi kuin 28&38.
Miten noissa striveissä tuo shapeshifter järjestelmä on toiminut? onkohan miten huoltovapaa/varma toiminen?
Vaihdoin keväällä takuuseen 2015 malliin uuden ja on toiminut moitteettomasti sen jälkeen. Muuta huoltoa en ole tehnyt sen jälkeen kuin pessyt lenkin jälkeen kevyesti. Oli ensimmäisissä tiettävästi jokin tyyppivika mikä ilmeisesti on nyt saatu kuntoon.
Polun tukko
13.08.2016, 20.16
Oma shapesifter kuten pyörä mallia 2016 ja on pelannut. Eilen tosin tilasin bikeyokesin modefixxer pro:n joka korvaa ss:n.
Itse ei tule käytettyä ss:ää juurikaan joten otan ainakin hetkeksi pois.
Tänään asenneltiin tällaista [emoji41]
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160813/5bc43e453bb0f1dc26112d7f2eee2109.jpg
Sen mitä tuossa tiellä pyörittelin niin poljettavuus parani eikä tuo herkkyyskään huonontunut [emoji2]
Löytyykö foorumilta L-koon strivellä ajavia? Paljon mahtaa olla kuskeilla pituutta?
Polun tukko
15.08.2016, 19.07
Löytyykö foorumilta L-koon strivellä ajavia? Paljon mahtaa olla kuskeilla pituutta?
Täällä. 181,5cm.
Täältä löytyy kohta L-koon strivellä ajava 188cm ukko. Pyörä tilattu ja maksettu, vielä odotellaan saapumista :p
Onko täällä paljon juuri tilauksen tehneitä? Itse tilasin Grand Canyon 5.9 viime tiistaina ja tilausvahvistuksen jälkeen ei ole pyörästä kuulunut. In stock piti olla ja oletin että vois nopeastikin saada. Millä vauhdilla muut ovat saaneet pyöriä?
Sent from my SM-T700 using Tapatalk
"Onko täällä paljon juuri tilauksen tehneitä? Itse tilasin Grand Canyon 5.9 viime tiistaina ja tilausvahvistuksen jälkeen ei ole pyörästä kuulunut. In stock piti olla ja oletin että vois nopeastikin saada. Millä vauhdilla muut ovat saaneet pyöriä?"
Heba, mie tilasin kesän alkupuolella oman rotkon ja tilauksesta ja maksusta meni aika tarkalleen viikko jonka jälkeen tuli viestiä että pyörä olisi tuloillaan suomeen päin ☺️.
Btw. Onko kellään ollut ongelmia rokkarin keulan kanssa? Miun 4.9 viikko sitten päätti tuo rokkarin recon silver pullauttaa ilmapuolen stefan pois montuissa. Huomattuani ton tyrkkäsin stefan takaisin ja parin kilometrin jälkeen huomasin taas stefan pompanneen ylös. Stefaa uudelleen paikalleen laitettaessa huomasin että ei kaikki ole normaalia, keula makasi normaalia syvemmällä. Ilmat oli karanneet pois kokonaan ja pumppu tuetenkin kotona. Kotona ilmat takaisin mutta keula ei ollut enää normaali, noh viestiä canyonille nii sieltä selvä viesti että keula irti ja heille huoltoon/tarkastukseen 😬 Nyt sitten odotellaan mikä on tuomio keulasta kun ei ole varmaa meneekö takuuseen yms.
Itse tilasin (läskin) outletista 4.8 to. Viime viikolla piti lähteä, eipä lähtenyt, eikä ole kuulunut mitään. Maksoin pyörän heti tilatessa paypalilla, maksu näkyi päivän pari pendingissä ja katosi sitten johonki, rahat edelleen tilillä. Odotellaan..
Canyonin hinta vs osasarja kokonaisuus on niin paljon paremman oloinen kuin muilla, että harmittaa suorastaan. Olisin nimittäin mielelläni ostanu pyörän siten että pääsee heti ajamaan... Ei vaan pystyny ja nyt sit odotellaan.. [emoji28] Toivottavasti pian matkalla, muuten viikonloppukin meneekin maantiellä. Ei vaan houkuttele se kun ois hinkua vihdoinki päästä maastoon.
Sent from my XT1562 using Tapatalk
spetke75
16.08.2016, 13.06
Onko täällä paljon juuri tilauksen tehneitä? Itse tilasin Grand Canyon 5.9 viime tiistaina ja tilausvahvistuksen jälkeen ei ole pyörästä kuulunut. In stock piti olla ja oletin että vois nopeastikin saada. Millä vauhdilla muut ovat saaneet pyöriä?
Kyllä se sen melkeen viikon ottaa ennen kuin pyörä nytkähtää liikkeelle. Kannattaa laittaa Suomen asiakaspalveluun meiliä ja kysellä. Yllättävän pikaiseen vastasivat mullekin uteluihin ja vieläpä varsin ystävällisesti.
Uusi Nerve on ollut nyt jo 300-400km ajossa ja sunnuntain Finlandia MTB:ssa oikein kunnon ryskytyksessä. Jollei rengasrikkoa oteta mukaan, niin Nerve toimi ihan saakelin hyvin teknisilläkin osuuksilla. Tykkään. :cool:
Mikä tilasin viime viikon torstaina Grand Canyon 5.9 sinisenä M- koossa. Oli heti toimitettavissa, mutta ei ole vielä lähtenyt. Tilausvahvistus tuli melkein heti ja toimitusajankohdaksi oli laitettu 15-19.8. Rahojakaan ei ole vielä lähtenyt (paypal). Alkaa jo polttelemaan, niin hieman malttamattomana odottelee.
Polun tukko
16.08.2016, 18.15
Kesällä tilasin striven ja liikahti reilussa vuorokaudessa matkaan. Muistaaksi tilauksesta 5pv meni niin paketti oli pihassa.
Mikä tilasin viime viikon torstaina Grand Canyon 5.9 sinisenä M- koossa. Oli heti toimitettavissa, mutta ei ole vielä lähtenyt. Tilausvahvistus tuli melkein heti ja toimitusajankohdaksi oli laitettu 15-19.8. Rahojakaan ei ole vielä lähtenyt (paypal). Alkaa jo polttelemaan, niin hieman malttamattomana odottelee.
Nyt illalla sain viestin, että pyörä on matkassa. Varmaan sulla torstaina lähtee myös. Ostettiin täysin identtiset pyörät. [emoji106]
niin no, mulla kesti sen 4kk pyörän tulo joten en viikon mittasista toimitusajoista paljoa mutisis.
Omakin lady malli (cf 6.9) lähti liikkeelle 6 päivää tilauksesta. Siellä taidetaan nyt myydä varastoa niin kiirellä tyhjäksi ennen eurobike messuja, että guntherikin on helisemässä.
Vaihdoin keväällä takuuseen 2015 malliin uuden ja on toiminut moitteettomasti sen jälkeen. Muuta huoltoa en ole tehnyt sen jälkeen kuin pessyt lenkin jälkeen kevyesti. Oli ensimmäisissä tiettävästi jokin tyyppivika mikä ilmeisesti on nyt saatu kuntoon.
Miten sulla shapeshifter hajosi?
niin no, mulla kesti sen 4kk pyörän tulo joten en viikon mittasista toimitusajoista paljoa mutisis.
Oliko sulla "heti saatavilla" tai koeajopyörä kyseessä? Itteä edelleen kummastuttaa, että oma heti saatavilla oleva, 30.7 tilattu ei ole vielä edes lähtenyt liikkeelle. Kiinasta tuli paketti ilmaiseksi perille kotiovelle 5 päivässä...kaikki on kait suhteellista :)
Mulla kaksi ekaa äsässää ei pitänyt paineita sisällään. Kolmas uudistettu versio on toiminut moitteetta, knok, knok.
Se vain lopetti toiminnan. Useamman kerran tarkistin paineet ja vaijerin kireyden mutta ei auttanu. Kun olin irronnut niin koitin saada toimimaan mutta oli täysin jumissa.
Mulla kaksi ekaa äsässää ei pitänyt paineita sisällään. Kolmas uudistettu versio on toiminut moitteetta, knok, knok.
Ok, paljon sielä pitää olla painetta ja onko sielä paineet valmiina kun pyörä saapuu:seko:? Kyselen tyhmiä kysymyksiä siksi, koska strive on tulossa itsellekkin.
Ok, paljon sielä pitää olla painetta ja onko sielä paineet valmiina kun pyörä saapuu:seko:? Kyselen tyhmiä kysymyksiä siksi, koska strive on tulossa itsellekkin.
Paineet pitää lisätä heti aluks, tuolta ohjeet...
https://www.canyon.com/download/manuals/QSG_Canyon_ShapeShifter.pdf
Tänään tuli viesti, että pyörä postitettu. Jospa sitä viikon päästä pääsisi testaamaan.
Polun tukko
17.08.2016, 17.16
Tommosta. Jarrut pistin uusiks. Kun on jarruissa shimanoihin tottunut niin minkäs teet [emoji55] .
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/617b17d414c8ae135a55704c45c4a6f6.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/3479909422b71d71df2b822937d2dd30.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160817/cfb36787985e5fb29fe6a88a431dceac.jpg
Kovin kuumottava laite tukolla. Kassima natsaa iskariin ja rungon logoon, kiekkoja ja tuppeja myöden. Hyvin peksattu!
Polun tukko
17.08.2016, 17.35
Kovin kuumottava laite tukolla. Kassima natsaa iskariin ja rungon logoon, kiekkoja ja tuppeja myöden. Hyvin peksattu!
Saksalainen sanoisi " vielen Dank".
Hieno Strive Polun tukolla.
Yksi kysymys: Miksi XT:n jarrut eikä nelimäntäiset Zeet tai Saintit?
Polun tukko
19.08.2016, 09.49
@elasto : mulla on ollu muutamassa pyörässä xt:t eikä ole ongelmia ollut. Suomen mäkihommissa varsin riittävät ovat olleet. Jos isompaan mäkeen maailmalle menisi niin varmaan sitten tulisi nelimäntäiset. Xtr traileja pitkään mietin mutta hankkimalla nuo hyväksi havaitut jäi paljon rahaa asennus kaljoihin.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160819/be91b3ad1d1a2ec41226c5333743e170.jpg
Noni, nyt tuli Grand Canyon 5.9 kotio. Säädön jälkeen eka lenkki ja hyvin pelitti! Vielä tuubit pois kunhan ehtii. Hyvin toimi 1x ku otin pois pari lenkkii ketjusta ja NW eturattaan pistin. Piti tietty säätää takavaihtajaa kans hiukkasen. Hieno päivä kun pääsi n+1 kerhoon kunnolla!
Yllättävän kauan sai kyllä ähertää että sai kaikki oikeille paikoille oikeisiin asentoihi :D
Yltiö-överit lähetyspäivätkin oli ja meni, "toimituksen alkamisessa on kestänyt normaalia kauemmin..." ei kai sentään, kun viikkoa myöhempään tilannut naapuri sai pyöränsä viikko sitten :) Onpahan nyt jokin syy valittaa jostain, kun muuten elämässä menee kaikki niin hyvin, paskan määrä on näköjään universumissa vakio.
Canstrong
22.08.2016, 15.07
Ei tosiaan liiku outlet-tavarat tällä hetkellä. Tällä viikolla saattaa jo mahdollisesti tulla uutta mallistoa maastopuolelle. Jännittää kyllä, mitä tuleman pitää ja miten pitkät toimitusajat niillä on.
Onko ketään yrittnänyt sovittaa grand canyon hiilarirunkoon Sramin 156 q factorilla olevia kampia? mahtuuko?
Ei tosiaan liiku outlet-tavarat tällä hetkellä. Tällä viikolla saattaa jo mahdollisesti tulla uutta mallistoa maastopuolelle. Jännittää kyllä, mitä tuleman pitää ja miten pitkät toimitusajat niillä on.
Miten se on canyonilla yleensä mennyt, onko toiveita saada esim grand canyon al 6.9:ä jossain vaiheessa tarjouksesta vai myykö ne noita suosituimpia vakiohintaan kunnes uudet mallit tulevat tilalle?
Keskiäkäinen lohjalainen
23.08.2016, 08.37
Miten se on canyonilla yleensä mennyt, onko toiveita saada esim grand canyon al 6.9:ä jossain vaiheessa tarjouksesta vai myykö ne noita suosituimpia vakiohintaan kunnes uudet mallit tulevat tilalle?
Voihan tuon hinnasta ehkä satanen lähteä kauden lopettavassa "Sparbuch"-alennusmyynnissä, joka alkanee lähiviikkoina. On sitten toinen asia, onko silloin sopivaa kokoa enää jäljellä.
Tänään vihdoin strive saapui kotiin, mutta siihen se kaikki ilo sitten loppuikin. Aloin kasaamaan pyörään, niin ilmeni seuraavat ongelmat.
1. Takavaihtajan säädöt ihan päin persettä.
2. Pumpatessa ilmaa takaiskariin, se alko työntämään öljyä jostain.
3. Shapeshifter meni samantien jumiin (jäi dh-modeen, eikä liiku mihinkään)
4. Rungon maalaus ei ole kaikkialta siisti.
Tänään vihdoin strive saapui kotiin, mutta siihen se kaikki ilo sitten loppuikin. Aloin kasaamaan pyörään, niin ilmeni seuraavat ongelmat.
Huhhuh! :O Sinuna kyllä pyytäisin koko pyörän vaihtoa jos vain jaksat odotella. Sen verran maanantaikappaleelta haisee. Riippuen tietysti, että minkälainen tuo rungon maalaus nyt sitte on. Itelle tuli vaan ekana kunnon valumajäljet yms mieleen.
https://www.dropbox.com/home/ju?preview=IMG_20160823_202544.jpg
Tollasiä jälkiä on rungossa...
https://www.dropbox.com/home/ju?preview=IMG_20160823_202544.jpg
Tollasiä jälkiä on rungossa...
Tais jäädä yksityiseksi kansioksi tms. Ei ainakaa itsellä aukea.
Tais jäädä yksityiseksi kansioksi tms. Ei ainakaa itsellä aukea.
Nyt pitäis toimia?
Polun tukko
23.08.2016, 20.55
Ei toimi vieläkään
Ei toimi vieläkään
äääh, laitoin kyllä julkiseks. Mitenhän sen nyt saisin tänne laitettua?! :O
Keskiäkäinen lohjalainen
23.08.2016, 21.08
Tuo takaiskarin öljyn pruuttaus saattaa olla ohimenevä ilmiö eikä varsinainen vika. Itselläni yksi foxi vaati vähän aikaa tiivistyäkseen paineistettuna.
Polun tukko
23.08.2016, 21.13
Onhan keenillä oikeat paineet shapesifterissä? Jos on liian vähän, ei varmasti nouse xc asentoon. Ja ss pitää paineistaa xc asennossa. Ei dh. Itsellä menee xc asentoon kun nostaa rungosta ilmaan ja painaa ss vipua.
E: paljos sä tuuttasit iskariin paineita?
Onhan keenillä oikeat paineet shapesifterissä? Jos on liian vähän, ei varmasti nouse xc asentoon. Ja ss pitää paineistaa xc asennossa. Ei dh. Itsellä menee xc asentoon kun nostaa rungosta ilmaan ja painaa ss vipua.
E: paljos sä tuuttasit iskariin paineita?
Laitoin SS:ään ihan ohjeen mukaan xc asennossa 15bar ja ei toi mulla nouse enään xc-asentoon mitenkään. Iskariin pumppasin 200psi, kunnes se alko työntämään öljyä.
Polun tukko
23.08.2016, 21.19
Laitoin SS:ään ihan ohjeen mukaan xc asennossa 15bar ja ei toi mulla nouse enään xc-asentoon mitenkään. Iskariin pumppasin 200psi, kunnes se alko työntämään öljyä.
Mistä se iskari vuotaa? Paas ny niitä kuvia
Mistä se iskari vuotaa? Paas ny niitä kuvia
Sagin merkki kuminauha oli ihan ylhäällä pumpatessa niin sieltä se alko öljyä työntämään ihan kunnolla,n yt se ei enää vuoda. SS:ää en saa enään toimimaan ja toi rungon maalausta vituttaa. Huomenna soitan asiakaspalveluun.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160824/927acc989aa8b78b05e4ab807bcb32d8.jpg
Tukolla ei kauaa strive kestänyt. Uusi runko tulossa?
Polun tukko
23.08.2016, 22.01
Tukolla ei kauaa strive kestänyt. Uusi runko tulossa?
Ei kestäny. Ei oo uusi tulossa vielä ainakaan. Kartotellaan nyt asioita. Kun jollain sais sata varmuuden onko murtunut vai ei.
Ei kestäny. Ei oo uusi tulossa vielä ainakaan. Kartotellaan nyt asioita. Kun jollain sais sata varmuuden onko murtunut vai ei.
Kävikö tahkolla jotain vai mikä tää juttu on?
Nyt sain kuvan laitettu noista rungon jäljistä. Tollasia hiomajälkiä? mitä maali ei ole kunnolla peittänyt, niin ympäri runkoa
Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Nyt sain kuvan laitettu noista rungon jäljistä. Tollasia hiomajälkiä? mitä maali ei ole kunnolla peittänyt, niin ympäri runkoa
Onko toi sun Stive kuituisella rungolla? Mulla on oma Canyonin kuitu maantiefillarissa hyvin samantapainen pinnoite, eli se "maali" on enemmäkin sellainen sävytetty lakka tms. joka peittää alla olevain kuidun rakenteen vain kevyesti.
Tuosta kuvasta en nyt kyllä osaa tarkemmin analysoida, että onko tuo sinun pyörän "maalaus" normaali vai onko kyseessä selkä virhe, mutta monissa hiilikuituisissa rungoissa on juuri tuollainen kevyt "kuultolakka", joka ei ole mitenkään 100% peittävä. Vois siis olla, että tuo on ihan normaaliakin. Joku vastaan Sriven omistaja osaisi varmaan kommentoida tähän tarkemmin.
Polun tukko
24.08.2016, 10.28
Ihan normaali toi runko. Ei oo maalattu niin siksi kuultaa hieman läpi.
Keskiäkäinen lohjalainen
24.08.2016, 10.45
... ja näin saatiin säästettyä muutama gramma painoa :-)
Joo soitin asiakaspalveluun ja kertoivat, että kuuluu olla tuollainen, mutta pyörä lähtee takaisin saksaan muitten ongelmien takia ja uusi tulee tilalle.
Joo soitin asiakaspalveluun ja kertoivat, että kuuluu olla tuollainen, mutta pyörä lähtee takaisin saksaan muitten ongelmien takia ja uusi tulee tilalle.
Eli perus "ei se oo vika vaan ominaisuus"-vastaus :D
Keskiäkäinen lohjalainen
24.08.2016, 14.09
Eikö olisi kannattanut pyytää vaan toimiva shapeshifter-pulikka pikatoimituksena? Nuo muut ongelmathan eivät ymmärtääkseni olleet vikoja.
Itselle saapui pari päivää sitten uus Nerven alumiininen runko kun edellinen halkesi keskiön ja alaputken hitsaussaumasta. Laitoin kuvat, uusi runko lähti Saksasta, lähetin omani Turkuun ja voilá uusi runko matkahuollossa.
Itselle saapui pari päivää sitten uus Nerven alumiininen runko kun edellinen halkesi keskiön ja alaputken hitsaussaumasta. Laitoin kuvat, uusi runko lähti Saksasta, lähetin omani Turkuun ja voilá uusi runko matkahuollossa.
Riisuitko ite osat vanhasta rungosta vai miten? Mulla kävi sama Spectralille ja rungonvaihto tehtiin Turuus.
Eikö olisi kannattanut pyytää vaan toimiva shapeshifter-pulikka pikatoimituksena? Nuo muut ongelmathan eivät ymmärtääkseni olleet vikoja.
Kyllä asiakaspalvelussakin oli sitä mieltä, että parempi ottaa kokonaan uusi pyörä jo sen takaiskarinkin takia
Canyon cf 6.9 wmn. Nettisivu ilmoittaa painoksi 10,5. Todellinen paino 10.8 kg. Olisi voinut tuonkin oikein ilmoittaa. 300 gr, kun keventelyprojektiin on aika paljon lisäläskiä.
Kyllä asiakaspalvelussakin oli sitä mieltä, että parempi ottaa kokonaan uusi pyörä jo sen takaiskarinkin takia
Käsittääkseni noista takaiskareista tulee aina enemmän tai vähemmän tuota öljyä läpi ilmakannun tiivesteistä kun en on ihan uusia. Sama tais mulla käydä viimeksi myös iskarin täyshuollon jälkeen. Aina toi on loppunut ekan lenkin aikana, joten kovin huolissani en ole osannut tuosta olla. Mutta voihan se tietysti olla, että sulla oli siinä jotain ihan oikeata vikaa jos sitä oljyä tuli pihalle ns. lusikka kaupalla.
Canyon cf 6.9 wmn. Nettisivu ilmoittaa painoksi 10,5. Todellinen paino 10.8 kg. Olisi voinut tuonkin oikein ilmoittaa. 300 gr, kun keventelyprojektiin on aika paljon lisäläskiä.
Ikäväähän tuot tietysti on, vaikka prosentuaalinen virhe on vielä melko pieni. Pahimmat komponenttikoijarit ilmoittaa saman verran virhettä yhden komponentin osalta.
Riisuitko ite osat vanhasta rungosta vai miten? Mulla kävi sama Spectralille ja rungonvaihto tehtiin Turuus.
Joo pelkän rungon laitoin laatikkoon. Lähetin samalla haarukan ja iskarin huoltoon Fillariosaan. Tuli mukavasti samana aamuna takas ku uus runkokin [emoji1]
Oliko pyöräsi pienintä kokoa?
^ tätä ajattelin kans. Eiköhän ne ilmota jonkun s-koon painon.
Jenkan ladymalli oli L kokoa., mutta yleensä ilmoitetaan M koon paino ja L ei siitä paljoa heitä. Olen ymmärtänyt että Canyon ilmoittaa yleensä totuudenmukaisesti painot, mutta nyt oli liikaa klappia. Vaaka kalibroitu ja näyttää max n. +/- 50 gr väärin.
Tulipa vastausta kyselyyni, missä pyörä viipyy: "Tapaus on edelleen selvittelyssä. Viive johtuu teknisestä seikasta...blaa blaa blaa. Pyörä on kuitenkin sinulle edelleen varattuna"
Mitähän tuo tekninen seikka tarkoittanee? :) Ovatkohan lähettäneet pyörän väärälle henkilölle vai todenneet pyörän olevan rikki? Tuskin jälkimmäinen, kun luulisi että olisivat sen kertoneet. En tiedä mikä muu syy voi olla esteenä sille, että kun kerran tiedostavat ongelman, niin mikä estää lähettämästä...
"Sais nyt ennen syyskuuta"- toiveajattelun voikin muuttaa "sais nyt tän vuoden puolella" -toiveajatteluksi.
Tilasin 15. päivä maanantaina ja keskiviikkona 24. päivä oli olympia-alennuspyörä perillä. Varastosaldon mukaan pyörä oli heti toimitettavissa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Maalainen
26.08.2016, 23.55
Nerve Al 8.9
Ensimmäiset lenkit takana uudella Nervellä. Aiempi (vähäinen) kokemus maastopyöräilystä jäykkäperällä, Kona Big Kahuna -13. Olisi mukava kuulla, millaiseksi muut Nerve-kuskit kokevat fillarinsa, osuuko yksiin omien tuntemusten kanssa. Lisäksi haluaisin oppia ymmärtämään, mistä pyörän ominaisuuksista (joustot,geo...) erilaiset ajossa havaitut asiat ovat seurausta. Eli itse vertaan kahta mainittua fillaria keskenään, koska laajempaa kokemusta ei ole.
Ensimmäinen havainto laatikon avaamisen jälkeen: On se iso. Ja todellakin L-kokoinen Nerve on huomattavasti pidempi, kuin 19" Big Kahuna ja keskiö on selvästi korkeammalla. Stack mitta onkin puolestaan Konassa suurempi. Eli Nerven ohjaamo on pitkä ja matala. Muut geometriataulukon lukemat ovat kummassakin pyörässä lähellä toisiaan.
Toinen havainto ensimmäisten ajettujen metrien jälkeen: Onpa pehmeää menoa. Onkohan Konassa oleva Reba rikki? Huonon huollon takia pikkuhiljaa, huomaamatta menettänyt pintaherkkyytensä. Vai onko keuloissa todella noin paljon eroa? En kyllä muista vastaavaa ahaa-elämystä kahden vuoden takaa kun keula vaihtui xc32>Reba.
Seuraavat havainnot ensivaikutelmana tutulta lenkiltä: Epätasaista hiihtoladun pohjaa tasamaalla pystyy polkemaan penkistä, kun jäykkäperällä kyseisellä pätkällä joutui todella keskittymään, että sai rytmin "pattien" mukaan ja sai pysymään "vedon päällä". Joustot siis toimii tässä kuten pitääkin.
Vauhdikkaassa laskussa samaisella hiihtouralla Nerve pitää haetun ajolinjan paljon Konaa helpommin. Laskun lopussa oleva pitkä ja loiva mutka tulee nätisti ilman jännitystä pitkäksi menemisestä. Ihan omaatäysiä laskin, joten vauhtiero ei selitä. Ilmeisesti täysjousto vaan pysyy tuossa paremmin maassa kiinni säilyttäen ohjattavuuden, kun jäykkäperä pompottaa irti maasta.. Pienesti parissa kohtaa pyörä saa ilmaa renkaiden alle, Nervellä tuntuu menevän pehmeämmin ja tasapainoisemmin.
Laskun jälkeen jyrkkä nousu, paikoin upottavaa hiekkaa. Ihan yhtä hapokasta molemmilla fillareilla ja samalla tavalla aivan satulan kärjeltä poljettava.
Seuraavana kapeaa, mutkaista neulaspolkua lähinnä yksittäisiä kiviä ja juuria. Tässä kohden hämmästykseni on suurin. Nerve tuntuu todella nopealta. Se kääntyy mutkiin vaivattomasti ja etupyörän ohjaaminen juuri halutusta kohtaa on helppoa. Ero Konaan on aivan valtava. Mistähän johtuu? Tietysti juuret ja kivet tulee pehmeästi yli, mutta tuolla polulla sillä ei niin ole merkitystä. Paitsi jäykkäperällä saa/pitää jumpata vähän enempi.
Polun jälkeen siirtymä hiekkatiellä. En pysty havaitsemaan, että täpäri hukkaisi voiman polkemisesta. Mutta jotenkin siirtymä tuntuu tällä kertaa pakolliselta pahalta, eikä osalta mukavaa lenkkiä. Konalla on mukava vähän nostaa sykkeitä ylämäkeen ja kokeilla nopeusennätystä alamäkeen. Nerve tahtoo takaisin metsään.
Seuraava polku sisältää hitaan, teknisen laskuosuuden. Minun taidoilla on mennyt 2/10 "puhtaasti" alas. Nervellä laskusta ei tule oikein mitään. Kannan pyörän takaisin ylös ja yritän uudelleen. Kyllä on vaikeeta. Jotenkin en löydä oikeaa kohtaa pyörän päällä, lopulta etupyörä tökkää kiveen. OTB. Hirvikärpänen puree niskaa. Vttu! Tottumattomuutta uuteen pyörään vai soveltuuko Konan geometria paremmin tuollaiseen?
Vuorossa juurakkopolku, kuiva keli. Sopivalla vauhdilla tasaisen varmaa etenemistä. Huomaan, että polkua pitää opetella lukemaan uudella tavalla. Ei pidä passivoitua liikaa...
Kävin myöskin kokeilemassa Nerveä Mäntyharju-Repovesi MTB-reitillä. Mielestäni reitin Mäntyharjun puoleinen osuus on juurikin Nervelle sopivinta alustaa. Ei mitään teknistä jumppaa, mutta pohja on kuitenkin kivinen. Sellaista etenevää suorilla linjoilla pikkukivien yli ajoa. Jäykkäperällä ei takapuolta tarvitse penkkiin laittaa. Ajelin myös alueen patikkareittejä, jotka on minun taitojen yläpäässä tai vähän yli. En vielä oppinut Nerveä viemään vaikeammilla pätkillä, vanhalla pyörällä sujuu vähän paremmin.
Splennari
28.08.2016, 12.13
Terve. Tässä näiden kahden mallin eroja puntaroinut,että odotanko https://www.canyon.com/fi/mtb/spectral/2016/spectral-al-7-0-ex.html. Vai otanko hieman halvemman, jonka saisi heti toimitukseen. https://www.canyon.com/fi/mtb/spectral/2016/spectral-al-6-0.html. Kuinka paljon "parempi" tuo 7.0 on? Mietteitä?
Itse odottelisin 7.0:aa. 11 speed ja directmount X1 kampisarja. Jousituksen eroista ei oo kokemusta.
Ohiampuja
28.08.2016, 12.38
Nervellä laskusta ei tule oikein mitään. Kannan pyörän takaisin ylös ja yritän uudelleen. Kyllä on vaikeeta. Jotenkin en löydä oikeaa kohtaa pyörän päällä, lopulta etupyörä tökkää kiveen. OTB. Hirvikärpänen puree niskaa. Vttu! Tottumattomuutta uuteen pyörään vai soveltuuko Konan geometria paremmin tuollaiseen?
Kiitos mielenkiintoisesta raportista, mutta tuohon kysymykseen en osaa vastata. :)
Kuinkahan levee Rengas tohon AL SL 6.9 mahtaa mennä?2.4
Santerius
28.08.2016, 21.04
Itselläni M-koon Grand Canyon Al SLX 8.9, jolle on painoksi ilmoitettu 10,8 kg - poljinten ja juomapullotelineen kanssa taitaa olla 11,8. Onhan tuossa jokunen sata grammaa liikaa. Ei tosin ole minulle mitään merkitystä, mutta ihmettelen silti.
Meikän Grand Canyon 5.9 oli mun vaakan mukaan 12kg. Etuvaihteet poistettu, polkimet, gripit, stem ja satula vaihdettu ja tuubit poistettu. Suht oikein ovat ilmoittaneet sen painon ainakin. Muutoksista etvaihtajan ja tuubien poisto varmaan ottanut juuri sen 400gr + 200gr pois painosta. Muut muutokset on +/- painon suhteen.
J.Kottenberg
28.08.2016, 22.41
Kuinkahan levee Rengas tohon AL SL 6.9 mahtaa mennä?2.4
6.9 on ihan normi kapeapyörämaasturi jotenka just toi 2.4" eli 60mm on maksimileveys. Se sinne vielä hyvin menee.
Keskiäkäinen lohjalainen
29.08.2016, 09.05
Nervellä laskusta ei tule oikein mitään. Kannan pyörän takaisin ylös ja yritän uudelleen. Kyllä on vaikeeta. Jotenkin en löydä oikeaa kohtaa pyörän päällä, lopulta etupyörä tökkää kiveen. OTB. Hirvikärpänen puree niskaa. Vttu! Tottumattomuutta uuteen pyörään vai soveltuuko Konan geometria paremmin tuollaiseen?
Kiitos mielenkiintoisesta raportista, mutta tuohon kysymykseen en osaa vastata. :)
Olisko painopiste sen verran korkeammalla, että jyrkät tekniset laskut tuntuvat siksi vaikeammilta? Hissitolppa auttanee asiaan. Nerve 8.9:ssä sellainen taitaa olla nykyisin vakiona.
^ajetteko jyrkät tekniset laskut satulassa istuen? Itse en aja. Jos on niin jyrkkää että täytyy takarenkaan päälle mennä niin sit hissitolppa auttaa.
Keskiäkäinen lohjalainen
29.08.2016, 11.46
^ajetteko jyrkät tekniset laskut satulassa istuen? Itse en aja. Jos on niin jyrkkää että täytyy takarenkaan päälle mennä niin sit hissitolppa auttaa.
Juurikin noin, sillä lisäyksellä, että kun satula on pari senttiä normiasetuksen alapuolella, painopisteen siirtely on IMO paljon helpompaa. Sitten tosi jyrkässä paikassa tipautetaan satula aivan alas.
Samma här, eli hissitolpalla saat painopisteen mukavasti sinne pyörän "sisään". Itsekin hankin vanhoilla päivillä 1 maasturin vasta 2012 ja hissitolppa ja renkaiden valinta kelin mukaan ja litkutus muuttaneet koko homman ihan eri jutuksi. Sellaisita teknisistä paikoista tätä nykyä ajelen, että aiemmin taluteltiin huolella.
Tosin kaksi olkapääleikkausta se on vaatinut...
Jäykkäperä, jota nyt on tarkoitus speksata, on sitten ihan eri käyttöön, eli lähinnä latu-urille, Jämille ja Viron tapahtumiin.
Tukkasotka
29.08.2016, 18.50
6.9 on ihan normi kapeapyörämaasturi jotenka just toi 2.4" eli 60mm on maksimileveys. Se sinne vielä hyvin menee.
Mahtuu vielä aavistuksen isommatkin, itsellä kaupunkiballoonina Maxxis Grifterit koossa 29x2.50" (64-622) ja pyöränä tuo mainittu 6.9. Hyvin mahtuu.
J.Kottenberg
29.08.2016, 20.04
Mulle on huono-onnisesti sattunut jotain alamittaisia kumeja. 2.4" levyiset on ollu vaan jotain 57-58mm.
Onko Maxxis Grifter 64mm leveä?
Tukkasotka
29.08.2016, 21.30
Maxxis Grifter on 2,5 tuumaa eli 64mm leveä rengas.
Myin tuossa keväällä Nerven kun tuntui kauhealta seisottaa moista pyörää tallissa. Lenkille ei vain ehtinyt kun perheenlisäys astui kuvioon. Nyt sitten alkoi kuumottaa kuitenkin talveksi cyclocrossia maastohenkisempi peli, ja käytetty Grand Canyon AL 9.9 -13 odottelee Matkahuollossa. Jospa sille tulisi kilsoja enemmän kuin Nerveen :).
Nerve on nimetty uudelleen Neuroniksi: https://www.canyon.com/mtb/neuron/
Blackborow
31.08.2016, 17.59
Ei ole vissiin upgreidattu Boostiin? Jossain mallissa keulassa oli Boost, mutta runko on ilmeisesti perinteisesti 142x12mm? Ei taida olla varaa designata joka vuodelle uusiksi.
Metsänpeikko
31.08.2016, 18.14
Näköjään saa tuota neuronia sekä 27,5" että 29" koossa. Ihan mielenkiintoista, että molempiin on laitettu 120mm keula.
Pettymykseltä vaikuttaa Canyonin uusi mallisto. Odotin Neuronilta, että olisi uusi runko, jossa olisi modernimpi geo loivemmalla keulakulmalla. Lisäksi, jos tuolla on nyt kaikki uudet mallit listattu, niin se plusa koon pyörä, jota olin toivonut uupuu. On mielestäni iso puute valikoimassa, joka varmaan tulee näkymään myynneissäkin.
Polun tukko
31.08.2016, 20.19
Tuskin tuossa kaikki uutuudet on. Strive mallisto vielä ilman muutoksia joten eiköhän sinnekkin jotain, edes värimaailmaa tule.
Pettymykseltä vaikuttaa Canyonin uusi mallisto. Odotin Neuronilta, että olisi uusi runko, jossa olisi modernimpi geo loivemmalla keulakulmalla. Lisäksi, jos tuolla on nyt kaikki uudet mallit listattu, niin se plusa koon pyörä, jota olin toivonut uupuu. On mielestäni iso puute valikoimassa, joka varmaan tulee näkymään myynneissäkin.
Justhan viime vuonna tuli uus Nerve uudella rungolla ja pidemmällä ja modernimmalla geometrialla. Harva valmistaja päivittää runkoja joka vuosi.
Arhipoff
31.08.2016, 21.40
Ihan hyvältä näytti omaan silmään Neuron -mallisto. Kiekkojen päivitys kahdessa halvimmassa ekana tulee mieleen. Boost puuttuu... enpä osaa sanoa onko must. 34mm liukuputkilla keulat. Ei taida sekään olla ehdoton ainakaan omassa trailiköpsöttelyssä. Vuosi sitten päästy vasta linkuista akseleille siirtymään :D
Minkämoista upgradea ja hinnalle vastinetta raadin mielestä syntyy keulan iskarin osalta mallista toiseen (reba+monarch, fox rythm+ fox performance, fox performance+fox performance)
Homma etenee...ehkä. Viimeisimpään tiedusteluun pyörän kuulumisista (kyselin mikähän mahtaa olla se kyseinen "tekninen seikka" joka viivästyttää pyörän lähtemistä kuukaudella) tuli tälläinen viesti:
Tekninen seikka on kahden tietojärjestelmän välinen, logistiikkajärjestelmän sekä ERP-järjestelmän välinen jossa jostain syystä tilauksellasi on tapahtunut katkos automaatiossa. Sain äsken viestin että kolleegamme saksassa pyrkivät saada asioita eteenpäin tämän päivän aikana."
Lisäksi: "Tällaisten tapausten selvitystyössä voi toisinaan kestää, sillä pyöriä liikkuu tehtaalta useita satoja päivässä." ja linkki pinkbiken videoon tehtaan toiminnasta...uskaltaisikohan jo toivoa parin viikon sisään saapuvaksi? Pessimisti ei tosin pety...
Vuoden 2017 Grand Canyon 6.9:n ( https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-...on-al-6-9.html ) on mun silmään huonompi vaihtoehto samaan rahaan. Keula painavampi Recon Gold RL, ei tapered, jotain osia SLX-> perus deore. Ilmoitettu paino 1.4kg enemmän kuin 2016 Grand Canyon SL 6.9 ( https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-...on-al-6-9.html ). Molempia näkyy kuitenkin olevan kaikina koko-/väriversioina varastossa tai tulossa myöhemmin.
No niin, Canyon teki sitten ns. "radonit". Onko noiden taalahintaisten osien korotukset tosiaan niin suuret, että noin paljon pitää pyörää huonontaa hinnan pysyessä samana?!
Niille, jotka ovat tuon vanhemman 6.9:n hankintaa jahkanneet, taisi tulla oston hetki :)
No niin, Canyon teki sitten ns. "radonit". Onko noiden taalahintaisten osien korotukset tosiaan niin suuret, että noin paljon pitää pyörää huonontaa hinnan pysyessä samana?!
Niille, jotka ovat tuon vanhemman 6.9:n hankintaa jahkanneet, taisi tulla oston hetki :)
Joo, samalt näyttää 5.9...
Parempaa (?): satula
Huonompaa: slx vaihtajavipu muuttui deoreksi ja slx etuvaihtaja muuttui myös deoreksi...
renkaat vaihtui, en varma sitten suunnasta?
Mankelist
01.09.2016, 18.28
Njaaha. Menivät nostamaan 6.9 sl 2016 mallin hintaa 999€->1099€ samalla kun julkaisivat paskemmilla osillla olevan 2017 mallin hintaan 999€. Taitaa nyt Canyon-uskollisuus olla koetuksella, kun maastopyörää hankin. Saa jo tarjouksista samaan rahaan kivijalastakin mukavemmalla takuulla, kun jos jotain tulee niin ei tarvii lähetellä fillaria.
En nyt ole varma mutta ihan etiäisenä sanoisin että foorumilla oli keväällä 2015 enempi spectral ja nerve keskustelua kuin keväällä 2016 kun hinnat nousi vähän... suuntaus jatkuu suosiossa? Alaspäin?
Siis tuo tämän vuoden Grand Canyon SL 6.9:n hinta nousi juuri satasella? Ei kuulosta kovin hyvältä politiikalta. Olisivat ennemmin myyneet varastot loppuun samaan hintaan kuin ennenkin ja siten uusi malli kehiin.
Neuron (Nerve) 7.9 vaikuttaa hintalaatusuhteeltaan hyvältä. Viimevuoden malli. 1899€ ja 2017 malli 2199€, mutta parannuksena Reverb 150 B1 tolppa ja 3x10 -> 2x11 voimansiirto. Arvoa noilla parannuksilla kun on lähemmäksi 500€
Mankelist
01.09.2016, 22.31
Siis tuo tämän vuoden Grand Canyon SL 6.9:n hinta nousi juuri satasella? Ei kuulosta kovin hyvältä politiikalta. Olisivat ennemmin myyneet varastot loppuun samaan hintaan kuin ennenkin ja siten uusi malli kehiin.
Jep. Hinta noussut satkulla nyt ihan lähiaikoina. En oo viittinyt ostaa tontulla vaan olen kärkkynyt ko. pyörää nyt outletista hetken, kun viime vuonna syksyllä oli sl 6.9 hintaan 850€ outletissa. Sillloin sen tilasin, mutta kappas joku oli ehtinyt tilaamaan mua ennen, kun kysyin kun ei tilausvahvistusta alkanut kuulumaan vaikka tilaus meni läpi nettisivuilla.
Njaaha. Menivät nostamaan 6.9 sl 2016 mallin hintaa 999€->1099€ samalla kun julkaisivat paskemmilla osillla olevan 2017 mallin hintaan 999€. Taitaa nyt Canyon-uskollisuus olla koetuksella, kun maastopyörää hankin. Saa jo tarjouksista samaan rahaan kivijalastakin mukavemmalla takuulla, kun jos jotain tulee niin ei tarvii lähetellä fillaria.
Voisitko kerto sen merkin joka tarjoaa parempa vastinetta rahalle kivijalassa. Ei tuota tonnin reba slx comboa pysty pitämään millään. sama combo on useimmilla merkeillä +1500€. Esim cube joka on varmaan kivijalka merkeistä hintakilpailukykyisin on joutunut hilaaman Tuon ltd:n 1300e ja siinä on recon silver tk. fox 32 float suoralla kaulaputkella ja pikalinkuilla varustettu ltd sl on 1700€ paikallisessa. reba slx combosta kysyin tarjousta cannondale kivijalasta niin pikalinkku rungolla ja inbrand kiekoilla 1850€. läpiakseleilla ja dt swissin peruskiekoilla 2300€. Valitettavasti tällä hetkellä dollarin kurssi heikentää eurooppalaisten asiakkaiden ostovoimaa merkittävästi. mielenkiintoista nähdä mitä käy canyonille kun jenkkien valloitus alkaa. ps. olisi pitänyt laittaa nerve tilaukseen kun niitä oli vielä jäljellä.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Mankelist
02.09.2016, 17.17
Kirjoitin "saa jo TARJOUKSISTA kivijalasta". Norm. hinnoillahan ei oo Canyonin hintalaatusuhteen voittanutta. Mutta jämäkappaleet kivijalassa on jo tinkimisen jälkeen todella lähellä Canyonia toimituskulujen (ja kasaamisen) jälkeen. Kai tuolle kasaamisellekin joku arvo täytyy laskea, kun kivijalasta se tulee ilman, jos lähtee vertailemaan kivijalkaa vs Canyon.
Kivijalan nimeä edelleen odotellen. kyllä se mahdollista on jos todella hyvä tuuri käy. Tuota rotkon Nerve 9.9 myytiin tarjouksella alle 2500e ja kun vastaavasta 120mm alu täpäristä samoilla specseiltä pyysi tarjousta niin hinnat oli yli neljä tonnia ja tässä oli jo alennustakin. Cubekin ottaa kivijaloissa takkiin 20% vs nettikaupat niin aika vaikeaa on itselle perustella mistä maksaisin sen 20% kun ulkomainen takuukin toimii tänä päivänä aika hyvin. Jos huoltaa kalustonsa itse eikä pyörän hieronta pelota niin vähässä ovat ne kivijalan valttikortit. Tähän on tosin sanottava että sportaxista tekisi joskus mieli pyörä ostaa koska tarjoavat aina timanttista palvelua. tämä on se suurin vahvuus
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Santerius
04.09.2016, 10.42
Onhan tuo vähän noloa, että julkaistaan uusi ja huonompi samaan hintaan kuin vanha, ja nostetaan siksi vanhan hintaa. Onhan se melko jännä, että vanhan mallin arvo nousee, kun julkaistaan uusi.
Noh, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Canyonin myynti on varmaan nyt sillä tasolla, että volyymejä ei haluta kasvattaa vanhaan malliin, vaan panostetaan katteeseen.
Cubekin ottaa kivijaloissa takkiin 20% vs nettikaupat niin aika vaikeaa on itselle perustella mistä maksaisin sen 20% kun ulkomainen takuukin toimii tänä päivänä aika hyvin.
Kyllä tämä on kuitenkin tapauskohtaista tai ainakin joskus voi kivijalasta saada varsin hyvään hintaan. Itselle Cuben hiilikuituinen jäykkäperä kotimaisesta kaupasta 200e halvemmalla kuin saksalainen suuri nettikauppa myi samaan aikaan. Ja kotimaassa lukkopolkimet ja pari huoltoa samaan rahaan.
Toki kuukauden päästä oli nettikaupan hinta laskenut loppukesän tarjoushintoihin niin että oltiin varmaan aika samassa kuin mitä sain kaikkinensa kotimaasta mutta silti jäi hyvä mieli.
Kyllä tämä on kuitenkin tapauskohtaista tai ainakin joskus voi kivijalasta saada varsin hyvään hintaan. Itselle Cuben hiilikuituinen jäykkäperä kotimaisesta kaupasta 200e halvemmalla kuin saksalainen suuri nettikauppa myi samaan aikaan. Ja kotimaassa lukkopolkimet ja pari huoltoa samaan rahaan.
Toki kuukauden päästä oli nettikaupan hinta laskenut loppukesän tarjoushintoihin niin että oltiin varmaan aika samassa kuin mitä sain kaikkinensa kotimaasta mutta silti jäi hyvä mieli.
Kiva kuulla että kivijalka on pärjännyt kilpailussa. Itselläkin kesällä maantiekalustoa hankkiessa Canyon jäi kakkoseksi, koska GT 25% alessa tarjosi jo reippaasti parempaa hintalaatusuhdetta ja muutamia itseä mielyttäviä yksityiskohtia kuten kaapelien järkevää reititystä, 1x11 voimansiirtoa jne.
Tässä on juurikin maastopyörän hankinta menossa ja postikulujen jälkeen kivijalan ja nettikaupan hintaero on 500€. Toivottavasti hintaa pystyisi puhumaan vähän kohtuullisemmaksi, niin ostaisin mielelläni kivijalasta.
Santerius
04.09.2016, 16.22
Valitettavasti on kuitenkin se, että useimmiten on tyydyttävä kompromissiin, odotettava tai törmättävä sattumaan, jos kivijalasta haluaa edulliseen hintaan jotakin. Kokemuksieni mukaan edellisen vuoden jämiä saattaa saada hyväänkin hintaan, mutta pettymys on suuri, jos tai kun sitä omaa kokoa ei löydykään. Tällaisen pettymyksen viimeksi koettuani tilasin itse Canyonin.
Mikähän ihme Canyonin hiilikuiturunkoisessa jäykkäperässä nirskuu ja narskuu (koko takavanne raikaa). Monta ajoreissua ja autotalli-iltaa vietetty, eikä meinaa ratkaisua löytyä. Etenkin hitaassa vauhdissa kammettaessa tuntuu, että koko peräpää nirisee ja narisee. Narina kuuluu polkimesta jalalla painettaessa ja takajarrulla ees taas pyörää kitkuttaen.
Olen nyt tähän asti tehnyt seuraavat:
-kirinnyt akselipultin
-varmistanut kasetin kireyden
-kiristänyt jarrulevyn ja jarrusatulan pultit kierrelukittein
-kiristänyt pinnoja 1/4 kierrosta, tuntuvat olevan ok (perstuntumalla)
-kirinyt omasta mielestä jokaisen pultin ja mutterin mitä silmällä löydän (myös esim. vaihtajan korvakkeen ruuvi)
-voidellut pinnojen nippelit kehältä sekä pinnojen (litteät) risteyskohdat missä pinnat koskevat toisiinsa ja myös navan päihin tipautin öljyä.
-Pyörä pesty huolellisesti ja ketjut öljytty
Tämän lisäksi (vaikka en kyllä ymmärrä miten ääni kuuluisi muualta kuin jostain takaa) olen kirinyt satulaputken, satulan, kammet, polkimet, stemmin... ja mitähän vielä.
Viimeksi hain natinaa pitkään ja lopulta paikallistui taka-akselin löysyyteen.
Omasta täpäristäni (Spectral) natina tulee lähes poikkeuksetta satulaputkesta ja satulasta. Säännöllisesti tolppa pois ja puts ja vaseliinia. Sama satulalle. Koko kiinnityssysteemi osiks ja putsaus ja vaseliinit.
^^Dudessa saa ainakin taka-akseli (läpipultti) olla oikeasti kireällä muuten natisee poljettaessa(rasvaa kierteisiin). Samaisessa myös naksui istuessa-> satula clampin kiristys auttoi.
Onko kellään pahaa sanottavaa strivejen alumiinisista rungoista? Kovasti polttelisi ostaa al 6.0 race malli, mietityttää että mahtaakohan 190cm honkkeli mahtua l-kokoon. Mielellään kokemuksia kuulisin pyörästä jos löytyisi kuskeja.
Grand Canyon AL SLX 9.9 akkojen versio 200€ halvempi ja painaa 1,1kg vähemmän?
Grand Canyon AL SLX 9.9 akkojen versio 200€ halvempi ja painaa 1,1kg vähemmän?
Joo aika mielenkiintoista. Myös toi 9.9 EX on aika hauska. Eikö 11-42 kasetti olisi riittänyt aivan hyvin. Kuka on valmis maksamaan alu jäykkäperästä +2500€. GX:llä olisi hinnan saanut kahteen kiloon, painoa vähän alas toiminnallisuuden pidettyä samana.
Blackborow
20.09.2016, 08.58
Vaikka se sieltä omasta poterosta voi siltä tuntua niin Canyon ei suunnittele pyöriään suomimaastoihin niin se 11-42 kasetti ei välttämättä kaikille silloin riitä.
Vaikka se sieltä omasta poterosta voi siltä tuntua niin Canyon ei suunnittele pyöriään suomimaastoihin niin se 11-42 kasetti ei välttämättä kaikille silloin riitä.
Silloin pyörällä ajetaan tietenkin väärin ja väärän kokoisella eturieskalla ;)
Eikö GX:n pakka ole kuitenkin 10-42?
Naisten AL SLX 9.9:n 1500e:n hinnalla (jonka suurin koko L) saa myös alessa CF 5.9 -mallia. Jossa kuitenkin SLX 2x10 ja Crossride FTS-X, XT 2x11 ja DT Swiss X1900 sijaan. Nämä kuitenkin halvimmat läpiakselirungot Canyonilta kun vanha AL SLX 7.9 poistunut valikoimista.
Canstrong
21.09.2016, 16.01
Neuron (Nerve) 7.9 vaikuttaa hintalaatusuhteeltaan hyvältä. Viimevuoden malli. 1899€ ja 2017 malli 2199€, mutta parannuksena Reverb 150 B1 tolppa ja 3x10 -> 2x11 voimansiirto. Arvoa noilla parannuksilla kun on lähemmäksi 500€
Varasivat tuon itselleni alennuksella, koska 2016 mallia ei enää saanutkaan, vaikka tilausvahvistus oli jo tullut kuukausi sitten. Ehdin kuitenkin jo hommata toisen. Eli jos jotakuta kiinnostaa juurikin tuo Neuron 7.9 2017 malli 2000 euron hintaan, saa laittaa viestiä. Väri musta ja koko L.
Voisiko joku kertoa hieman käyttökokemuksia tuosta spectralista täällä tai ilmoittaa omistavansa kyseisen pyörän niin voisin haastatella ?
Olisi tuo vehje niin hyvässä tarjouksessa, että tekisi vähän mieli hankkia
^ Mulla on 2015 mallin 29er 8.9.
Kiinnostaa itseäkin kovasti tämä Spectral-mallisto. Olen nyt ajellut 29" jäykkäperällä ja tarkoitus on siirtyä viimeistään tulevana vuonna vähän järeämpään täysjoustokalustoon. Canyon näyttäisi panostavan paljon 27.5" rengaskokoon Spectralissa ja tämä vähän mietityttää uskaltaako koeajamatta siirtyä pienempiin. Jäykkäperässä 29" hyödyt ovat ainakin itselle selvät, mutta onko porukalla kokemusta miten Spectralin tyyppisessä 140mm täysjoustossa vaikuttaa rengaskoko? Kannattaako odottaa ensi vuoden 29" malleja vai tilata joku alennuksessa olevista 27.5" malleista? Käyttö on kaikkea mahdollista ladunpohjareiteistä teknisiin ylä- ja alamäkiin ja juurakkoihin mitä löytyy Tampereen seudulta. Bike parkeissa en ole käynyt ja tuskin tulen käymäänkään.
Kiinnostaa itseäkin kovasti tämä Spectral-mallisto. Olen nyt ajellut 29" jäykkäperällä ja tarkoitus on siirtyä viimeistään tulevana vuonna vähän järeämpään täysjoustokalustoon. Canyon näyttäisi panostavan paljon 27.5" rengaskokoon Spectralissa ja tämä vähän mietityttää uskaltaako koeajamatta siirtyä pienempiin. Jäykkäperässä 29" hyödyt ovat ainakin itselle selvät, mutta onko porukalla kokemusta miten Spectralin tyyppisessä 140mm täysjoustossa vaikuttaa rengaskoko? Kannattaako odottaa ensi vuoden 29" malleja vai tilata joku alennuksessa olevista 27.5" malleista? Käyttö on kaikkea mahdollista ladunpohjareiteistä teknisiin ylä- ja alamäkiin ja juurakkoihin mitä löytyy Tampereen seudulta. Bike parkeissa en ole käynyt ja tuskin tulen käymäänkään.
Oletko ajanut 27,5 kiekoilla? Ainakin omien koeajojen ja 29 xc jäykkäperätaustaa vasten ovat tuntuneet todella ketteriltä ja huomattavasti 29:ä leikkisemmiltä. Olin vakaasti päättänyt seuraavan pyörä olevan 29 kunnes menin koittamaan 27,5 ja ero oli melko iso. Kai se riippuu siitä mitä siitä pyörästä hakee. Itsellä kanssa pari kautta takana polkujen kesyttelyä mieli tekisi saada tampereelle alle räyhäkkäämpää pyörää, mutta kuitenkin järkevän polkutehokasta, kun eipä noita bikepark maastoja suomessa juuri ole, ja harrastamaan täytyy päästä suoraan kotiovelta.
Oletko ajanut 27,5 kiekoilla? Ainakin omien koeajojen ja 29 xc jäykkäperätaustaa vasten ovat tuntuneet todella ketteriltä ja huomattavasti 29:ä leikkisemmiltä. Olin vakaasti päättänyt seuraavan pyörä olevan 29 kunnes menin koittamaan 27,5 ja ero oli melko iso. Kai se riippuu siitä mitä siitä pyörästä hakee. Itsellä kanssa pari kautta takana polkujen kesyttelyä mieli tekisi saada tampereelle alle räyhäkkäämpää pyörää, mutta kuitenkin järkevän polkutehokasta, kun eipä noita bikepark maastoja suomessa juuri ole, ja harrastamaan täytyy päästä suoraan kotiovelta.
Ei ole 27.5 kiekoista kokemusta, muista toki on mutta hyvin eri tyyppisillä pyörillä. Olen ajatellut että pelkkien kiekkokokojen vertailu keskenään on vaikeaa ellei sitä tee saman pyörämallin kesken pyörän ominaisuuksiin kun vaikuttaa niin paljon muutakin geometriasta lähtien. Siitä heräsi ajatus, että näkeekö Canyon 27.5" ns. parempana kokona Spectral-pyöriinsä kun ylivoimaisesti suurin osa mallistosta on tällä rengaskoolla. Toki pitäisi päästä jossain kokeilemaan saman tyyppistä pyörää eri rengastuksilla niin voisi päästä jyvälle siitä mistä ITSE pitää eniten. Canyonin pyöriä on vain vähän vaikea saada kunnon koeajolle esim. Kaupin juurakkopoluille ja kivikkoihin, ja pelkän liikkeen pihalla pyörittelyn näen vähän turhana koeajona maastopyörälle. :)
Oulunjulli
22.09.2016, 21.10
Oon jonnekki kommentoinu ennenkin että mulle oli loikka 110mm 26" täpäristä 29" Spectraliin liian iso. Varmasti Spectral on oikein hyvä pyörä, mutta se vaan tuntui isolta, hitaasti kiihtyvältä ja mikään patti mihin mää uskallan ajaa ei tuntunut oikein miltään. Norjassa pukkasin sen 900 metrin korkeuteen ja alas tullessa oli kyllä hyvät hetkensä.
Tuo tuli myytyä kovin vähän ajettuna ja nyt tietenkin haaveilee jostain lyhytjoustoisesta 27.5" kun sellaisella ei ole koskaan ajanutkaan.
matskupu
25.09.2016, 18.39
Canyonin outletissa on Nerve AL 7.0 (https://www.canyon.com/fi/mtb/nerve/nerve-al-7-0.html) 1449e ja AL 8.0 (https://www.canyon.com/fi/mtb/nerve/nerve-al-8-0.html) 1699e.
Kumpihan noista olisi fiksumpi ostos ensimmäiseksi kunnon maastofillariksi?
Onko 250 euron lisäsijoitus mallien välillä sen arvoinen laadussa?
Olen täysi aloittelija mtb touhuissa.
Trail ajoa on tiedossa Etelä-Suomessa ja pari kertaa vuodessa Lapissa.
Veikkaan että jos ostan jäykkäperän, täpärikuume on hetken päästä taas edessä.
Varmaan fiksuinta olisi alkuun ostaa käytetty, mutta pieniä runkokokoja on aika huonosti tarjolla (kuskin pituus 169cm).
Maalainen
25.09.2016, 20.04
^ Minun valinta olisi AL 8.0, tuolla hintaerolla. Kiekot vaihtuu oletettavasti parempiin, ainakin kehältään hieman leveämpiin. Itse olen lyhyen kokemuksen perusteella tykästynyt 3x11-vaihteiseen systeemiin. Lähes kaikki ajot menee keskimmäisellä eturattaalla, suurin ja pienin eturatas "varalla" erityistilanteisiin. Jos myöhemmin haluaa mennä muodin mukaan, tuosta on helppo päivittää 1x11.
Moro. Mua kiinnostais siirtyä täysjoustopyörään ja Canyon houkuttelee. Olen 190 cm pitkä ja tällä hetkellä 29 Cuben jäykkäperä pyöränä. Mitä suosittelisitte?
^ Budjetti ja millaset on sun maastomieltymykset jos kerrot niin sit helpompi antaa vinkkiä.
Moro. Mua kiinnostais siirtyä täysjoustopyörään ja Canyon houkuttelee. Olen 190 cm pitkä ja tällä hetkellä 29 Cuben jäykkäperä pyöränä. Mitä suosittelisitte?
Jos tuntuu ettei jäykkäperä ole täysin kelvoton nykyisissä ajomaastoissa, Nerve (crosscountry/all-mountain) sopii samaan ympäristöön hyvin. Jos harrastuksen laajentaminen kohti jyrkempiä ja isompia alamäkiä kiinnostaa, Spectral (freeride) tarjoaa jonkun verran lisää suorituskykyä siihen suuntaan. Strive (enduro) on vielä selvemmin sellaiseen käyttöön tarkoitettu olematta täysverinen alamäkipyörä (downhill). Lux (crosscountry) on täysjoustoista lähinnä jäykkäperää, mutta sitä ei kai voi hyvällä omalla tunnolla tällä hetkellä suositella kun foorumilla on useampi rungon takuuvaihto meneillään.
Kun runkomalli on valittu, kokoonpanomalleista kannattaa ottaa se joka tyhjentää tilin siihen malliin että seuraavat kaksi viikkoa syödään näkkäriä. Kokoonpanot on tyypillisesti aikalailla hintansa väärtejä Canyonilla. XL-kokoisena kuskina vahtisin Canyonin Outlettiä tarkkaan, sieltä saattaa löytää todella hyviä diilejä.
Budjetti n. 2000e ja ihan normaali maastoajeluun eli kangaspoluista juurakkoihin. mitä eroa noilla Nerveillä?
Mikäs ois hyvä kanjoni tollaseen tiellä asfaltti/hiekka ja joskus metsäilyynkin sopiva. Kandeeko harkita täysjousitettua vaiko jäykkkäperä
Asvaltille Ultimate tai Endurace. Soralle Inflite ja maastoon sitten maaston mukaan tuossa yllä ( CamoN antaa vähän vinkkiä maastopyörän valinnasta maaston mukaan).
Osta Grand Canyon 4.9 yleispyöräksi, mikään yksittäinen pyörä ei sovi kysymykseesi. Sitten kun tiedät missä ajat ja mikä kiinnostaa niin se seuraavan pyörän speksaus on helpompaa.
Hei!
Olen ensimmäistä maastopyörää ostamassa. 27,5 koko olisi mielenkiintoisin. Canyonin 4.9 malli vaikuttaisi oikein upealta ja lupaavalta, hinnan ja kaiken muunkin puolesta. Olen jo budjettiani nostanut turhan korkealle, mutta menkööt kun on pidempiaikainen sijoitus. Tarkoitus olisi hommata pidempiaikainen yleispyörä ja kokeilla metsäpolkuja tulevaisuudessa.
Ongelmaksi muodostuu nyt noiden Grand Canyonien Stand Over Heightit. Olen 174 cm pitkä, painan 72 kg ja jalan sisämitta / inseam on 77 cm. Canyonin PPS tarjoaa pituuden puolesta kokoa M ja inseamin puolesta S. Kun tuota Canyonin geometria taulukkoa katsoo niin S-koon Stand Over Height näyttää 785 mm eli 78,5 cm. Eli onko Canyon persjalkaisuuteni johdosta poissuljettu vaihtoehto? Eikö tuo Stand Over Height ole tärkein mitta pyörässä? XS-koossa se on 74,9 cm ja eikös tuossa kuulu olla hieman varaakin? Saman ongelman huomasin myös Radonin ZR 27,5 18" koolla, joka on ilmeisesti pienin saatavilla oleva. Onko mitään vinkkejä antaa aloittelijalle? Muita vastaavia hyvän hintalaatusuhteen pyöriä voi myös ehdottaa. Kiitos!
(Muut mitat suunnilleen: Ylävartalon pituus: 65 cm. Hartioiden leveys: 45 cm. Käden pituus: 52 cm.)
Tämän taulukon mukaan 166 cm ihmisellä on normaalisti sama jalan sisämitta kuin minulla. http://www.bikeshop.fi/kokotaulukko
On sulla todella lyhyet jalat jos jalan sisämitta on oikein mitattu. Uskoisin, että uusintamittauksella voisi löytyä useita senttejä lisää.
Selkä seinää vasten, ja joku kirja jalkojen väliin, ja sitten runttaat sen oikein kunnolla sinne jalkojen väliin, että saat oikean mitan. Moni mittaa tuon väärin, ja saa todellista pienemmän tuloksen.
Parasta on mennä oikeasti kivijalkaan testaamaan pyöriä.
Heh niin taitaa olla. Kiitos vihjeestä. Olen kyllä noudattanut ohjeita säntillisesti, tosin joitain mittoja ei saa yksin aivan tarkasti. Otin nyt ohuemman kirjan ja kokeilin kolmannen kerran, mutta toimitus alkaa tuntumaan jo melkoisen häiritsevältä jos enemmän runttaa. En kaipaa ylimääräisiä kirjanmerkkejä. 78 cm tuli siis nyt mitaksi. Kivijalka olisi kiva, mutta hinnat ovat aika korkeat, eikä saa näitä tiettyjä merkkejä ollenkaan. Mutta kivijalkako on ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa?
Itselläni 178cm pituisena kyllä M koko juuri ja juuri sopii, tuntuu että S olisi saattanut olla myös hyvä. Grand Canyon AL 5.9 2016 malli siis
Canyonin asiakaspalvelu suositteli itselle kokoa M. Pituutta 181-182. Jos fillari tuntuu liian lyhyeltä, he toimittaa tankoon 10mm pidemmän palan jolla asento pitäs korjaantua. Mut silti tekis mieli kyllä L kokoa koska jalat lyhyet ja selkä pitkä.
Pyörän saa kyllä vaihdettuu jos se on väärä. Se ei maksa mitään.
alteregoni
28.09.2016, 20.34
Ohjaisin tässä kohtaa miettimään oikeaa kokoa enempi vaikka istuin putken mitalla, enkä pääsääntöisesti stand over mitalla. Kyllä mä ottaisin M koon: Tuossa esimerkki laskelma (https://www.ebicycles.com/bicycle-tools/frame-sizer/mountain-bike/size-sheet?utf8=%E2%9C%93&u=cm&r=man&h=1740.0&i=780.0&b=Calculate) sun mitoilla . Canyon tuppaa mielestäni aika pientä runkoko suositusta käyttämään. Reach tuossa on M koossa on kuitenkin vain 399. S-koossa lyhynee vielä melkein sentillä. Voisi tulla ahtaat olot ohjaamoon.
Larppa85
29.09.2016, 12.36
Heh niin taitaa olla. Kiitos vihjeestä. Olen kyllä noudattanut ohjeita säntillisesti, tosin joitain mittoja ei saa yksin aivan tarkasti. Otin nyt ohuemman kirjan ja kokeilin kolmannen kerran, mutta toimitus alkaa tuntumaan jo melkoisen häiritsevältä jos enemmän runttaa. En kaipaa ylimääräisiä kirjanmerkkejä. 78 cm tuli siis nyt mitaksi. Kivijalka olisi kiva, mutta hinnat ovat aika korkeat, eikä saa näitä tiettyjä merkkejä ollenkaan. Mutta kivijalkako on ainoa vaihtoehto tässä tilanteessa?
Itse pohdin rungon kokoa alkukesästä kun olin pyörää hankkimassa. Päädyin lopulta Grand Canyon 6.9 S-kokoon mitoilla 178/79, näillä mitoilla kassien ja vaakaputken väliin jää 7-8cm, tämä siis kengät jalassa. Jos metsässä enemmänkin rymyää niin kaipa se olisi hyvä hieman "turvavaraa" olla.
Löytyisikö joltain toiselta valmistajalta samankokoisella rungolla olevaa pyörää, jota voisi käydä testaamassa kivijalassa?
Eikös jokaiselta valmistajalta löydy eri kokoisia runkoja.
Ohiampuja
29.09.2016, 13.56
Eikös jokaiselta valmistajalta löydy eri kokoisia runkoja.
Eri kokoja kyllä, mutta aina ei samaa kokoa.
Joka merkillä koot muuttuu tietyin hyppäyksin, ja välillä joltain merkiltä löytyy se oma koko helpommin kuin toiselta. Esim Canyonin alu-jäykkäperissä SL ja SLX rungot on hiukan erimitoilla. SLX rungossa vaakaputki on M koossa 601 mm ja L 621 mm. Ja sitten vastaavasti SL rungoissa vaaka on M koossa 590 mm ja L 610 mm.
Anaxagore
29.09.2016, 14.56
On sulla todella lyhyet jalat jos jalan sisämitta on oikein mitattu. Uskoisin, että uusintamittauksella voisi löytyä useita senttejä lisää.
Selkä seinää vasten, ja joku kirja jalkojen väliin, ja sitten runttaat sen oikein kunnolla sinne jalkojen väliin, että saat oikean mitan. Moni mittaa tuon väärin, ja saa todellista pienemmän tuloksen.
Parasta on mennä oikeasti kivijalkaan testaamaan pyöriä.
Mieluummin vatupassi kirjan sijasta jalkojen väliin ja sitten kun passi on vaaterissa, apuri mittaa etäisyyden maasta.
No ny. Ja mää kun luulin, että mulla oli do it all ja trailin nopein pyörä alla, kun oli tuo 2015 Nerve 9.9. Menin ostamaan 2017 Neuron 9.9 ja hoh, kyllä on peli. Kaikki ne pienet asiat, mitä halusin, että on toisin (huom hyvin pienet, mutta merkitykselliset minulle), on juuri, niinkuin halusin uudessa. Keulan kiertojäykkyys ja pari lisäsenttiä eteen, Foxin 34 Boost keula 2 lisäjoustosentillä on niin kiertojäykkä, että kovemmassakin juurakossa mennään mihin on tähdätty. Toki osansa tarkkaan ajoon antavat 25mm leveät DT Swiss XM1501 kiekot ja ei minkään sortin muljuilua matalillakaan paineilla. Keulakulman pieni loivennus, sekä vaakaputken pidennys ja stemmin lyhennys toivat lisää luottoa menoon. Nyt taas mennään eikä meinata tiukimmatkin laskut. Reach taisi pysyä liki samana. Niin ja mikä ainakin itselleni tärkeä asia, mäkien kiipeäminen, tekniset mäet meni todella hienosti, melkeinpä paremmin, kuin vanha. Toki eri rengastus vaikutti siihen, mutta kertoo, että tehot ei karkaa ilmaan, vaan perä toimii.
Mukanahan tuli elämäni eka dropper post, uusittu Rokkarin Reverb B1, missä on sisuskaluja uusittu ja tähän asti Reverbiä riivaamat ongelmat pitäisi olla poissa. Pyörä on Large ja minä olen 182cm.
Tämä on eittämättä The Do It All pyörä minulle. Lähtisin tällä alpeille, kotimaan enskakisoihin, sekä XC maratoneille. Eri rengastus ja iskarinsäädöt muuttavat pyörän luonnetta sopivasti. Mukana tulleet 2.4" on omaan käyttööni pikkasen liikaa PK seudun lähipoluilla, mutta sopii kovaan menoon kyllä erinomaisesti ja tulen käyttämään niitä, kun on tarkoitus mennä pitämään gravitaatiohauskaa. 2.2" rengastus tullee olemaan tässä se eniten käytetty omalla kohdallani. Riittää teknisille traileille yms. polkurymistelyyn erittäin hyvin. Oma mieltymykseni on pitää pyörä herkästi kiihtyvänä ja sen, että hiekkatiesiirtymillä 25kmh matkavauhti menee PK sykkeillä.
Jos jotain huonoa haluaa etsimällä etsiä, niin se on pakko mainita, että ajohalujen määrä yilitti vuorokaudessa olevat vapaat tunnit ;) ... Ei mulla muuta.
Mielenkiintoista, 9.9:ssä on siis 110m akselilla keula, mitä tietoa en löydä spekseistä mistään. Kuten en kiekon sisäleveyttäkään, samalla mallinimellä kun löytyy 22.5, 25 ja 30mm mallit. Kuinkas takana, onko napa 12x142 vai 12x148? Entä onko sulla tai jollain muulla tietoa muiden Neuron-mallien keulan akselien leveyksistä? 8.9:n M1700 Spline Two kiekothan on 22.5mm ja 7.9:n Crossridet 21mm.
EsaJ, notkuuko tuo uusi Neuron 9.9 putkelta runtatessa kuinka paljon?
Ei minusta sen enempää, kuin 2015 malli, eli säädöistä riippuen vähän tai tuskin olleenkaan. Toki säädöt vielä hakusessa, eilen sain. Takaiskarissa lukitus säätö lukitsee kunnolla takapään, jos niin haluaa.
Metsänpeikko
04.10.2016, 18.52
Ymmärrän hyvin, miksi 29" Spectral putosi mallistosta..
Onko tämä siis varmaa tietoa? Noita alu- spectraleita ei kai ole vielä julkaistu, vai onko? Ja onko niitä yleensäkään tulossa?
No en todenteolla faktisesti tiedä. Oletin, kun ei ollut mallistossa vielä.
Metsänpeikko
04.10.2016, 20.54
Vähän odottelisin, että spectralista tulisi alurunkoinen ja boost navalla varustettu 29/27,5+. Vähän samaan tyyliin kuin SC higtower tai rosen uusi Root Miller. Tosin voi olla, että saan odotella maailmanloppuun asti.
Vähän odottelisin, että spectralista tulisi alurunkoinen ja boost navalla varustettu 29/27,5+. Vähän samaan tyyliin kuin SC higtower tai rosen uusi Root Miller. Tosin voi olla, että saan odotella maailmanloppuun asti.
Sinäänsä aika looginen veto, koska rotko jää selkeesti jälkeen kun ei vielä tuo 27,5+ mallia markkinoille.
Eipä tää kyllä notku poljettaessa. takaiskari auki asennossa ja compressio säätö 1-3 oli 2 asennossa.
https://youtu.be/cNuMMiBkBSg
(miten saa upotettua videon???)
Tässä pähkäilly parin Canyonin mallin välillä
https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/neuron-al-8-0.html
tai
https://www.canyon.com/fi/mtb/spectral/2016/spectral-al-7-0-ex.html
Tarkoitus ajella Treen alueen kivikkoisia/juurakkoisia (teknisiä) polkuja pääasiassa + Tahkon tyyppisiä pidempiä kisoja (vähemmän). Nykyinen on Cuben 26" ja joustomatkaa on edessä 115mm ja takana 100mm. Tuollakin joustomäärällä tuntuu pärjäävän, mutta kokemusta ei ole muusta. Painoa nykyisellä on noin 11.5kg, ja nuo molemmat Canyonit painaa 12.8kg. Onkohan tuo merkittäväkin ero, koska järkiperustetta uuden ostolle ei edes ole? Mutta lähinnä noista Canyoneista kiinnostaa kuulla raadin mielipiteitä perusteluineen.
Spectralin ovh hintahan on 700e kalliimpi, mutta nyt on alen jälkeen "vain" 400e kallimpi.
Meinasin jo sanoa että Neuron on Spectralin korvaava malli, eli käytännössä erona on Rock Shoxin iskarit / SRAM:n voimansiirto tai Foxin iskarit / Shimanon voimansiirto. Mutta itse asiassa Neuron ei korvaa Spectralia (vaan Striven?), nuo on keskenään melko erilaiset pyörät ajaa ja merkittävästi erilaiset siihen 26" 115/100 joustavaan verrattuna. Toisessa joustot 120/130 luokkaa ja toisessa 140/150. 1,3kg ei ole merkityksellinen ero, ellei pääosa siitä ole pyörivissä massoissa. Sen sijaan erityisesti 140/150 joustava tuntuu raskaammalta ajaa lisääntyneen joustomatkan takia, koska se on huomattavasti pehmeämpi ja notkeampi sille ominaiseen ajoon säädettynä.
Jos nykyään 26" pyörässä 115/100 joustot riittää, katsoisin mielummin Nerveä (tai Luxia, jos ne rungot kestäisi) sen korvaajaksi. Varsinkin, jos 29" kiinnostaa yhtään.
Kyllä 29" hakkaa teknisellä kivikko juurakkopätkällä 26" ainakin omakohtaisesti. Mun 26" 140mm juustava 66 asteen keulakulmalla olleen pyörän päivitin 2015 nerveen ja vauhti kasvoi. Nyt se kasvoi entisestään kun hommasin Neuronin. Ainakaan täällä espoon keskuspuistossa ei oo muuta kuin ranteen paksuist juurakkoa tarjolla. Mää joteski tykkään siitä .
Meinasin jo sanoa että Neuron on Spectralin korvaava malli, eli käytännössä erona on Rock Shoxin iskarit / SRAM:n voimansiirto tai Foxin iskarit / Shimanon voimansiirto. Mutta itse asiassa Neuron ei korvaa Spectralia (vaan Striven?), nuo on keskenään melko erilaiset pyörät ajaa ja merkittävästi erilaiset siihen 26" 115/100 joustavaan verrattuna. Toisessa joustot 120/130 luokkaa ja toisessa 140/150. 1,3kg ei ole merkityksellinen ero, ellei pääosa siitä ole pyörivissä massoissa. Sen sijaan erityisesti 140/150 joustava tuntuu raskaammalta ajaa lisääntyneen joustomatkan takia, koska se on huomattavasti pehmeämpi ja notkeampi sille ominaiseen ajoon säädettynä.
Jos nykyään 26" pyörässä 115/100 joustot riittää, katsoisin mielummin Nerveä (tai Luxia, jos ne rungot kestäisi) sen korvaajaksi. Varsinkin, jos 29" kiinnostaa yhtään.
Mutta onko nerveä enää valikoimassa? Eikös neuron korvaa sen?
Taitaa itse asiassa olla aika lailla sama pyörä mitä nerve.
29" renkaat ei taida oikein olla vaihtoehto, kun pituus on alle 170cm, ja haluan ketteryyttä pyörältä. Muutenkin 26" renkaiden jälkeen 27.5" tuntuu varmaan suurelta.
Tuommoinen löytyi vielä outletista:
https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/#category=mtb-bikes&id=19426
Tarkoitus oli kyllä vähentää eturattaita, mutta käsittääkseni se onnistuisi tuossakin kohtuu helposti.
En pelkäisi 29" vaikka mittaa ei hirveästi ole. Itse en ainakaan ole kokenut 29 kömpelöksi ollenkaan vaan nykygeometrioilla hyvinkin ketteriä myös pieninä runkoina. T: 169cm ja 2 vuotta 29 ajaneena
Mankelist
10.10.2016, 18.15
Canyonilla oli 1.10-8.10 inventaario nettisivujen mukaan. Onko tää ollu aiempina vuosina yhteydessä jotekin outlet-pyörien lisääntymiseen? Aattelin et inventaarion jälkeen pistettäis loput pyörät alella pois, mut vielä ei hirveesti oo outlet-fillarit lisääntyny.
McMurphy
11.10.2016, 13.00
Outletissa olisi Nerve AL 8.0 tarjolla mielestäni hyvään hintaan 1599e. Onko täällä kyseisen pyörän omistajia tai kokemusta omaavia? Kun vertaa Neuron 9.0:aan (2599e) tai Nerve 9.0:aan (2249e) ei hirveästi kalpene? Lisäksi on parempi kuin Neuron 8.0 (1999e). Askarruttaa vähän että mitenköhän tuo sopii tekniseen maastoon (120mm jousto)? Olisiko pidemmästä joustomatkasta siellä hyötyä?
29" renkaita on paljon täällä suositeltu tekniseen maastoon, mutta 27.5" mennään :)
Miten on noiden 29 Nerven / Neuronin kokojen kanssa, kun itse olen 180cm 85cm inseamillä ja lyhkäsillä käsillä varustettu, M vai L? Tuntuu saman mittasilla kavereilla olevan molempia....
Ja jos vertailukelpoisia all mountain täpäreitä katsellaan muilta valmistajilta, mitä vaihtoehtoja itse olette harkinneet? Saako noissa Nerven / Neuronin eri versioissa rahoilleen vastinetta vai mikä on paras kompromissi osasarjojen kanssa, jos Shimanossa pysytään?
Alkoi meinaan nuo maastopyörät taas polttelemaan, kun koko kesä vedetty vaan maantietä...
Miten on noiden 29 Nerven / Neuronin kokojen kanssa, kun itse olen 180cm 85cm inseamillä ja lyhkäsillä käsillä varustettu, M vai L?
...
Alkoi meinaan nuo maastopyörät taas polttelemaan, kun koko kesä vedetty vaan maantietä...
Jos olet tottunut maantiellä matalaan asentoon, M-runko tuntunee lyhyeltä ennen kuin vaihdat siihen tehdaskokoonpanoa pidemmän stemmin. L saattaa taas tuntua turhan korkealta.
Miten on noiden 29 Nerven / Neuronin kokojen kanssa, kun itse olen 180cm 85cm inseamillä ja lyhkäsillä käsillä varustettu, M vai L? Tuntuu saman mittasilla kavereilla olevan molempia....
Ja jos vertailukelpoisia all mountain täpäreitä katsellaan muilta valmistajilta, mitä vaihtoehtoja itse olette harkinneet? Saako noissa Nerven / Neuronin eri versioissa rahoilleen vastinetta vai mikä on paras kompromissi osasarjojen kanssa, jos Shimanossa pysytään?
Itse olen 179/84 ja M koko on just sopiva. Yhtään ei saa olla pidempi omaan makuun. 7.9 ottaisin. Hissotolppa pitää hommata ensi kesäksi omaan 7.9 jossa tuota ei valmiiksi ollut. On sen verran vaikea välillä ajaa alamäkiosuuksia metsässä kun pitää istua satulan takana satula mahassa kiinni.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.