PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mistä Oakley ajolasit?

M-K
11.11.2012, 11.01
Mitkä liikkeet myyvät Oakleyn laseja pk-seudulla? Yritin hieman googletella, mutta huonolla menestyksellä.

Posankka
11.11.2012, 11.43
Itse ostin Arvolalta foorumista.

Eikä muuten tarvi tyytyä hyllystä löytyviin malleihin vaan voit speksata eri osien värit itse. Optikko sitten tilaa ne. Minun lasit tuli kahdessa päivässä tilauksesta.
Jännä juttu oli, että omat custom Oakleyt maksoi muutaman euron vähemmän kuin hyllyssä olleet valmiit saman lasin mallit.

JouMar
11.11.2012, 11.43
Esim. http://www.varuste.net

tero76
11.11.2012, 12.19
Espoossa taitaa Sellon katse myydä. Omat ostin kampissa sijaitsevasta liikkeestä, nimeä en muista.

bomba
11.11.2012, 13.32
Intersporteissa olen itse Oaklyjä sovitellut. Tosin mitään customointijuttuja ei ainakaan silloin tarjottu, joten siinä mielessä tuo optikkoliikkeen palvelu kuulostaa vakuuttavammalta.

Maggo
11.11.2012, 15.16
Itse tilasin custom jawbonet ebaysta, ja säästin 150 euroa Suomen hintoihin,
Instrussa ja Fenno-optiikassa ainakin on ollut myynnissä. Erikoislinssit tilasin Instrun
kautta, kun oakley ei suoraan niitä webissä myy Suomeen eikä yhdessäkään oakleyn myymälässä reissuilla niitä löytynyt.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Joenranta
11.11.2012, 17.10
Ostin Oakleyn ajolasit Nisseniltä (Mikonkatu Helinki)

Gibsy
11.11.2012, 18.53
Fenno-Optiikoilta saat semmoiset kuin haluat. Itse tilasin vahvuuksilla.

Maggo
11.11.2012, 20.34
Paljon tuli linsseille hintaa vahvuuksilla? Nuo olisivat harkinnassa.

Fenno-Optiikoilta saat semmoiset kuin haluat. Itse tilasin vahvuuksilla.

M-K
11.11.2012, 20.49
Onhan noita liikkeitä näköjään sitten ihan reilusti. Kiitos vain kaikille vastanneille! Täytyykin heti alkuviikosta käydä niitä kattelee.

sakuvaan
11.11.2012, 21.59
rxsport.co.uk hintataso about 50%? suomen hinnoista.

Gibsy
12.11.2012, 09.40
Paljon tuli linsseille hintaa vahvuuksilla? Nuo olisivat harkinnassa.

Racing jacketit otin customoiduilla väreillä ja puolipeililinssillä, niin hintaa tuli muistaakseni n. 5 saturaista. Ilman herkkuja olisi ollut satkun vähemmän.

kooki
12.11.2012, 16.48

Jep. Hyvin toiminut firman tilaukset sekä rouvalle että itselleni. Reippa viikko meni tilauksesta niin tuli vahvuudelliset lasit kotia. Omat linssit tilasin soittamalla tilaustiedot, kun spostikyselyssä sanoivat notta kyllä löytyy mutta ei ole nettisivuilla. Hyvin toimi sekin ja mukava mies oli langan päässä (siis myös siellä toisessa).

Jousi
12.11.2012, 17.05
Koskeeko tämä ainoastaan linssejä vahvuuksilla vai kaikkia tuotteita?

Mä oon antanut itselleni ymmärtää, että Oakley ei tykkää että alennuksia annetaan, ainakaan vakiokamasta. Itselleni kun Jawboneja etsiskelin niin hinnat olivat lähes samat (noin + - 10%) paikassa kuin paikassa.

kooki
12.11.2012, 19.23

Mä oon antanut itselleni ymmärtää, että Oakley ei tykkää että alennuksia annetaan, ainakaan vakiokamasta. Itselleni kun Jawboneja etsiskelin niin hinnat olivat lähes samat (noin + - 10%) paikassa kuin paikassa.

Oisko tuo nyt kova työ käyvä ite kattomassa :D

sakuvaan
12.11.2012, 20.08

Vahvuuksilla säästin noin 400? euroa kun ostin rxsportsista, suomen hintataso on ollut tähän mennessä surkea ja toimitusajat ~6vko pidemmät.

Tiku_1973
12.11.2012, 20.16
Omat Oakleyt ostin Sellon Instrusta (linssit vahvuuksilla)....

kauris
13.11.2012, 18.15
Itse tilasin Split jacketit Saksasta 140 eurolla. Suomessa pari liikettä katsottuani hinnat vaihteli 220-280 euron välillä. Sen liikkeen hinta, josta olisin saanut 100 euron alennuksen lahjakortilla, oli juurikin 280 euroa ja tavara olisi ollut tilauskamaa. Lisäksi ostopäätös olisi pitänyt tehdä ennen tilaamista ja sovitusmahdollisuutta ei siis ollut. Tämä *****asema sijaitsi Makkaratalon tienoilla.

Hippo
13.11.2012, 19.34
Ilman postikuluja ja nopean vertailun perusteella myös kilpailukykyisin hinnoin tuolta http://www.cyclestore.co.uk/
Yhdet linssit olen tilannut, ja ison kasan muuta pyöräilysälää.

VesaP
21.03.2014, 12.18
Esim. http://www.varuste.net

Pakko kaivaa vanha ketju takaisin eetteriin ja mainita tuosta varuste.netistä. Kävin hakee sieltä pari Ortliebin kuivasäkkiä ja meinasin tiputtaa silmäni päästäni kun näin niiden Oakley ständin. Jumalauta, muissa liikkeissä yleensä joku hikinen yksi lasikaappi missä muutama lasi, niin täällä oli tyyliin 3 seinää täynnä Oakleyn siviili-/ajolaseja. Ja yksi seinä O:n vaatteille.

Hintatasosta en tiedä kun en niin tarkkaan katsonut, mutta laseja oli aivan helvetillinen määrä. Radareita esim oli vaikka sun missä väreissä heti siinä ekassa ständissä mitä kerkesin vakoilla pikaisesti.

Suosittelen jos pääkaupunkiseudulla O:ta tarviitta suoraan jostain liikkeestä hakea. Tuolta ei varmaan tarvii lähtee tyhjin käsin pois.

ps) Ja ei ollut mainos, vastasin vain otsikon kysymykseen. Itse en tarvii tällä hetkellä ison O:n laseja (tai muitakaan). Kotona on jo muistaakseni kuudet eri Oakleyt. :)

Petteri Ellilä
21.03.2014, 12.26
Onko noista Pro2 M-frameista vielä kellään kokemuksia?

VesaP
21.03.2014, 12.32
Itsellä onnistuin kaikista M-framen vaihtolinsseistä murtamaan ne kiinnikkeet millä linssi tulee sankoihin kiinni. Siksipä lopulta ostin kaikille linsseilleni mätsäävät irtokehykset, ja laitoin linssit niihin. Eli nyt ei tarvii koskaan vaihtaa linssiä vaan voi ottaa oikean väriset lasit (ajoasun ja kelin mukaan).

Lieköhän noissa kakkosversion M-frameissa sama ongelma vielä? Tai Radareissa?

Nyt omat suosikkilasini ovatkin Fast Jacketit. Linssinvaihto toimii kuin ajatus ja parissa sekunnissa. Klipsu auki vain ja linssi tipahtaa samantien pois. Ja eikun uudet tilalle. Saisivat kehittää näihin yksiosaisiin linsseihinkin samanlaisen kiinnityssysteemin.

Antti_S
21.03.2014, 12.42
Saisivat kehittää näihin yksiosaisiin linsseihinkin samanlaisen kiinnityssysteemin.

Köh... http://www.oakley.com/radarlock

VesaP
21.03.2014, 12.46
Köh... http://www.oakley.com/radarlock

No kas. Siellä on jo moinen tekniikka siis tuotu noihin isolinssisiinkin! Hienoa! Nyt ei siis välttämättä tarviisi ostaa kymmentä eri kehystä kymmenelle eri linssille. :)

Voisipa siis sanoa tässä uusia lasia miettiville, suosittelen noita pikavaihdettavia kehyksiä mikä itse malli ikinä onkaan. Vanhoissa M-Frameissa vaikka linssinvaihto oli teoriassa helppoa, käytännössä itsellä ainakin se hajotti kaikki irtolinssit. Tuota ongelmaa ei enää tuommosissa pikavaihdettavissa olisi.

Muut toki ei välttämättä ole niin rähmäkäpäliä kuin minä eivätkä hajoita vanhankaan tyyliisesti kiinnitettäviä linssejä. No, anyway. Ainahan se on kivempaa mitä helpompaa joku asia on.

Petteri Ellilä
21.03.2014, 12.54
Voisipa siis sanoa tässä uusia lasia miettiville, suosittelen noita pikavaihdettavia kehyksiä mikä itse malli ikinä onkaan. Vanhoissa M-Frameissa vaikka linssinvaihto oli teoriassa helppoa, käytännössä itsellä ainakin se hajotti kaikki irtolinssit. Tuota ongelmaa ei enää tuommosissa pikavaihdettavissa olisi.

Muut toki ei välttämättä ole niin rähmäkäpäliä kuin minä eivätkä hajoita vanhankaan tyyliisesti kiinnitettäviä linssejä. No, anyway. Ainahan se on kivempaa mitä helpompaa joku asia on.
Sain itekkin kahdet linssit semi-rikki.... Siksipä noi uudet M-framet kiinnostaisi, yksinkertaisuudesaan niin miellyttävän... öh. yksinkertaiset.

Kiovan Dynamo
21.03.2014, 14.28
Onko Fast Jacket kuinka paljon samanlainen malliltaan, kuin vanha Flak Jacket? Mulla on ollut muutaman vuoden nuo Flak Jacket XLJ:t, mutta niistäkin meni jo yhdet sangat poikki linssinvaihtojen takia. Tietysti, jos olisi Visassa pitoa, niin tekisi Vesat ja laittaisi vain kylmästi kehyksiä riviin, mutta tuo lukitussysteemi näyttäisi kyllä aika houkuttelevalta.

Ja, vähän aiheeseen liittyen: www.cyclestore.co.uk on myös aika hyvä paikka katsastella Oakleyn laseja.

VesaP
21.03.2014, 14.34
Onko Fast Jacket kuinka paljon samanlainen malliltaan, kuin vanha Flak Jacket?

No google näyttää niiden olevan about identtiset, lukuunottamatta tuota pikalukitussalpaa. Käytännön kokemusta ei ole. Hyvät ovat olleet noi isolinssiset FastJ:t. Suojaa naamaa paremmin tuiskulta talvella esim kuin sweep-malliset (se päistään rajusti kapeneva malli) M-framet. Varmaan sama plussapuoli olisi tuossa myös risujen kanssa metsässä ajettaessa.

VeeVee
22.03.2014, 15.08
Pakko kaivaa vanha ketju takaisin eetteriin ja mainita tuosta varuste.netistä. Kävin hakee sieltä pari Ortliebin kuivasäkkiä ja meinasin tiputtaa silmäni päästäni kun näin niiden Oakley ständin. Jumalauta, muissa liikkeissä yleensä joku hikinen yksi lasikaappi missä muutama lasi, niin täällä oli tyyliin 3 seinää täynnä Oakleyn siviili-/ajolaseja. Ja yksi seinä O:n vaatteille.

Ja Varuste.netissä on ollut ainakin kaksi kertaa Oakley-päivät jolloin Oakleyn edustajat ovat paikalla kertomassa tuotteista ja niinä päivinä on Oakleyn tuoteet alunnuksesta. Ajolasit-topiikkissa mainitsin asiasta kun olivat edellisen kerran paikalla. Ja minullakaan ei ole yhteyttä ko. liikkeeseen muuta kuin satunnaisena asiakkaana.

Gaastra
22.03.2014, 17.06
Alkoi kiinnostamaan nuo Oakleyn lasit, lähinnä Fast Jacket XL-malli.

Nuita linssejä kun näyttä olevan hyvinkin paljon erilaisia, niin millaiset linssit olisivat hyvät aurinkoiselle kelille, entä pilviselle?

Ja tuleeko esim. tuossa linkin laseissa vain yhdet linssit mukaan? Ja onko laseihin sisältyvä linssi juurikin tuo hieman siniseen taittava, joka tuossa kuvassa on? Jotenkin epäselvästi esitetty nuo tuolla varuste.netin sivulla.

http://varuste.net/Oakley+Fast+Jacket+XL+PolBlk+w%3Cslash%3EG30+%3Cam p%3E+Grey?_tu=51125

kervelo
22.03.2014, 17.59
Oletan, että laseissa tulevat ne linssit, jotka otsikossa mainitaan eli g30 ja grey. Fast jacketit tulevat kai aina (?) kaksilla linsseillä.

Keijo Leppänen
22.03.2014, 18.27
Käykös noi racing jacket lasien linssit jawboneihin, näyttää ainakin samoilta?

Warlord
22.03.2014, 20.11
Käy. Nimi muuttui kai jonkun oikeusjutun takia. Muutokset kehyksissä kosmeettisia.

Gaastra
24.03.2014, 13.36
Päädyin sitten cyclestore uk:n valikoimiin ja ostoskoriin napsahti Flak Jacket XLJ:t kolmilla linsseillä: Black Iridium Polarized, Persimmon ja Clear. Tuon triplan luulisi kattavan kaikki kelit aurinkoisesta pilviseen ja pimeään.

Gaastra
13.03.2017, 12.19
Tuli päivitettyä ajolasit Flak 2.0 XL -malliin. Bike-Discountista löytyi paras tarjous Flak 2.0 XL Prizm Daily Polarized -laseille ja RXSportista löytyi halvimmat Prizm -vaihtolinssit. RXsportille plussaa siitä, että postitus on ilmainen.

maalinni
13.03.2017, 15.24
Ostin batwolfit amazon.de alle 100€

Mattia
13.03.2017, 15.32
Hi5Bikes mainostaa Don`t Go Expo tarjouksena 18.3. -10 % Oakleyn laseista, myös tilausshitti.

Mohkku
14.03.2017, 08.58
Synsamilla oli jokin aika sitten tarjous, vaikkei sitä paljon mainostettu. Tiedä sitten noista prosenteista, mutta itse sain kilpailukykyiseen hintaan.