Näytä tavallinen näkymä : Kuulokkeet lenkille
brilleaux
25.05.2020, 08.57
Airpods Prot on osoittautuneet yllättävän hyviksi. Myös äänenlaadullisesti.
Ainakaan itsellä ei tuulen suhinat juuri haittaa. Johtunee vastamelusta ja maltillisesta vauhdista.
Ainakaan itsellä ei tuulen suhinat juuri haittaa. Johtunee vastamelusta ja maltillisesta vauhdista.
Jep, en ollut huomannut edes tätä postausta mutta eilen ostin ja aamulenkillä testasin. Oikein hyvät ja pysyvät myös korvissa hyvin mikä ensin arvellutti. Arvosana 9/10.
Ostin vaimolle äitienpäivälahjaksi Airpods Prot ja kun kokeilin itselle, niin ei jatkoon. Äänenlaatu liian paljon muovisempi ja ohuempi kuin nykyisissä langallisissa Sennheisereissä että ei pysty. Erittäin kätevät tuntuivat olevan noin muuten.
Ostin vaimolle äitienpäivälahjaksi Airpods Prot ja kun kokeilin itselle, niin ei jatkoon. Äänenlaatu liian paljon muovisempi ja ohuempi kuin nykyisissä langallisissa Sennheisereissä että ei pysty. Erittäin kätevät tuntuivat olevan noin muuten.
Oliko varmasti oikean kokoiset tulpat ja napit tiiviisti korvissa. Kyllä nuo oikeasti soi aivan hienosti, jos on tottunut kuuntelemaan musiikkia ilman basso, diskantti ym. korostumia. Keskialue myös vallan mainio.
brilleaux
06.06.2020, 20.30
Oliko varmasti oikean kokoiset tulpat ja napit tiiviisti korvissa. Kyllä nuo oikeasti soi aivan hienosti, jos on tottunut kuuntelemaan musiikkia ilman basso, diskantti ym. korostumia. Keskialue myös vallan mainio.
Samaa mieltä.
Yllättävänkin neutraali ja ilmava ääni tuon hintaluokan napeista. Toki jos on Senkun soundiin tottunut niin... ;)
Eipä vaan, kuulokkeet ovat kyllä erittäin korva-ja yksilösidonnaisia. Jokainen kokee omalla tavallaan.
Mutta itse tosiaan yllätyin noiden äänenlaadusta, jos vertaan vaikkapa omaan kuulokesettiini kotona.
Ja gen1 airpodseista ollaan tultu paljon eteenpäin.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Mä en kyl kuvais Airpods Pro’ta neutraaliksi verrattuna aikaisempiin nappeihin (jotka oli oikeasti neutraalit). Vielä vähemmän kyllä kuvaisin ohueksi. :)
Olen kyllä näihin kuulokkeisiin ihan tyytyväinen. Näissä on mukavan lämmin ja miellyttävä ääni joka ei myöskään ole niin analyyttinen että kävisi raskaaksi pidemmän päälle. Toimii myös eristys-aikaan siihen, että on aamusta iltaan palaverissa joiden välillä vähän latailee.
Mulla myös olleet nuo Airpods Prot nyt puolenkymmentä lenkkiä käytössä.
Äänenlaatu yllätti positiivisesti, varsinkin alapään taajuudet tulee sopivan jämäkästi.
Käyttömukavuus nousi myös ihan uudelle tasolle ( Applen luuri käytössä.). Ilman taustamelun vaimennusta liikenteen äänet kuuluvat juuri sopivasti ja ilman tuulen suhinoita.
Perskele näitä takasinsoitto ominaisuuksia näissä bluetooth kuulokkeissa. Ärsyttää soitella pomolle vahinkopuheluita ku vahingossa painaa.
Saako tuota ominaisuutta estettyä jotenki androidista ilman että menettää kaikki puhelin ominaisuudet?
Airpodeille hyvä vaihtoehto on Beatsin Powerbeats Pro. Beatseissa parempi kosteussuojaus ja hyvin airpod-tyyppinen ääni. Vastamölysuodatus puuttuu, mutta tiiviin korvakappaleen johdosta kuulokkeet vaimentavat äänet aika hyvin ihan mekaanisestikin. Powerbeatseja on näkynyt verkkokaupan alessa jopa satkulla, normaalihinta 200-250€.
Nyt on ollu pari viikkoa JBL Reflect Flow eli kokonaan langattomat käytössä. Aluksi epäilin, että pysyyköhän nää kuinka hyvin korvissa, kun ei oo niskantakaa menevää lankaa turvana, mutta aivan mahtavasti pysyy. Akku kestää yli 10 tuntia ja se on testattu myös käytännössä, että JBL pitää sen mitä lupaa. Äänenlaatu on myös hiton hyvä ja verrokkeina on entiset Bosen WL Soundsportit. Näähän on ns. taustamelukuulokkeet, mutta kyllä mie ainakin kuulen liikenteen äänet näiden läpi yhtä hyvin kuin noilla Boseillakin. Ilman vastamelusuodatusta näillä ei voi ajaa, sillä humina on silloin helvetillinen.
Sitten siihen, onko nää hintansa arvoiset. Sen päättää jokaisen omat kuuloelimet. Mulla on viidet eri langattomat nappiluurit hintaluokassa 20€ > 200€ eikä noissa halvoissa ole kymmenen kertaa huonompi äänenlaatu. Kuitenkin se kokonaisuus, miten langattomat luurit istuu korviin, miten musa potkii, kuinka luonnollista on puhe ja kuinka kuulet myös liikenteen äänet siinä sivussa sekä akun kesto, niin näissä vetää nuo kalliimmat maton alta halvimmilta. Ja kokemusta itse äänestä kyllä on, sillä työskentelen äänen tallentamisen ja tuottamisen saralla.
^ Minulla on nuo samat kuulokkeet ja sellainen pieni huomautus, että nuo eivät ole vastamelukuulokkeet, vaan noissa sellaiset toiminnot (Ambient Aware ja TalkThru), jotka päästää tarvittaessa taustaäänet läpi. Eli esim. jos joku puhuu sinulle, niin painat kuulokkeesta tuon toiminnon päälle (TalkThru), jonka jälkeen musiikki vaimenee ja puheäänet (ja tuulen suhina) kuuluu selkeästi läpi. Kun taas Ambient Aware vaimentaa hiukan musiikkia ja päästää läpi ympäristön ääntä, joka auttaa esim. julkisilla paikoilla liikkuessa havainnoimaan ympäristöä. Noissa on mikki, joka poimii ja vahvistaa nuo (keski- ja korkeat) äänet. Muutenhan noissa taustamelunvaimennus perustuu tiiviisiin tulppiin, joka sinänsä vaimentaa taustamelun hyvin.
Mutta akunkesto noissa on kyllä mainio ja äänenlaatu erinomainen. Latauskotelo on välillä vähän kranttu nappien asettelusta, tämä on oikeastaan ainut moite jonka noista keksin. Ja korvissa pysyvät kyllä hyvin.
Airpodeille hyvä vaihtoehto on Beatsin Powerbeats Pro. Beatseissa parempi kosteussuojaus ja hyvin airpod-tyyppinen ääni. Vastamölysuodatus puuttuu, mutta tiiviin korvakappaleen johdosta kuulokkeet vaimentavat äänet aika hyvin ihan mekaanisestikin. Powerbeatseja on näkynyt verkkokaupan alessa jopa satkulla, normaalihinta 200-250€.
Nyt tarvii kiittää. Vaikka tilauksen jälkeen tajusin..nuohan on Belsebuubista eli Jobs (ylikäymätön olis ollu Gates).
Sopii meikän korvaan ja käyttöliittymään taipuu.
Edittiä. Jaybirdiin verraten tarvii ehtiä miten taajuuksia sais säädettyä.. löytyy kyllä.
Hyvä päivitys omaan tonttuiluuni:). Eli myyjät vetelee hatusta, mitä päähän pälkähtää -eikä itekään osaa niitä kyseenalaistaa. Mutta joka tapauksessa se pääasia -toimii!
^ Minulla on nuo samat kuulokkeet ja sellainen pieni huomautus, että nuo eivät ole vastamelukuulokkeet, vaan noissa sellaiset toiminnot (Ambient Aware ja TalkThru), jotka päästää tarvittaessa taustaäänet läpi. Eli esim. jos joku puhuu sinulle, niin painat kuulokkeesta tuon toiminnon päälle (TalkThru), jonka jälkeen musiikki vaimenee ja puheäänet (ja tuulen suhina) kuuluu selkeästi läpi. Kun taas Ambient Aware vaimentaa hiukan musiikkia ja päästää läpi ympäristön ääntä, joka auttaa esim. julkisilla paikoilla liikkuessa havainnoimaan ympäristöä. Noissa on mikki, joka poimii ja vahvistaa nuo (keski- ja korkeat) äänet. Muutenhan noissa taustamelunvaimennus perustuu tiiviisiin tulppiin, joka sinänsä vaimentaa taustamelun hyvin.
Mutta akunkesto noissa on kyllä mainio ja äänenlaatu erinomainen. Latauskotelo on välillä vähän kranttu nappien asettelusta, tämä on oikeastaan ainut moite jonka noista keksin. Ja korvissa pysyvät kyllä hyvin.
Laitetaanpas kysely minkälaisia käytössä ja pikku perustelut miksi juuri nämä kannattaa ostaa,puhutaan nyt kuitenkin hintaluokasta 100e max?
brilleaux
17.08.2020, 19.33
Maantiellä en käytä enää mitään, kuulen mieluusti kun se rekka tulee...
pviitane
17.08.2020, 19.40
Mun kokemusten perusteella ainakaan Beatsin Powerbeats Prot ei toimi pyöräillessä lainkaan; ajoviiman humina peittää äänet. Tämä oli vähän pettymys, koska kuvittelin sivistäväni itseäni podcasteilla työmatkan aikana. Juostessa kyllä ovat hyvät - ja sillä hinnalla on syytäkin.
Mahtaako mikään nappikuuloketyyppinen toimia pyöräilyssä siten, että laatutietoinen musiikinkuuntelija sietää kuunnella monimutkaista folkprogea, jossa on paljon yksityiskohtia?
brilleaux
17.08.2020, 19.47
^Airpods Prot toimii yllättävän hyvin.
Toki laatutietoinen musiikinkuuntelija on sangen väljä käsite.[emoji851]
Mun kokemusten perusteella ainakaan Beatsin Powerbeats Prot ei toimi pyöräillessä lainkaan; ajoviiman humina peittää äänet. Tämä oli vähän pettymys, koska kuvittelin sivistäväni itseäni podcasteilla työmatkan aikana. Juostessa kyllä ovat hyvät - ja sillä hinnalla on syytäkin.
Mahtaako mikään nappikuuloketyyppinen toimia pyöräilyssä siten, että laatutietoinen musiikinkuuntelija sietää kuunnella monimutkaista folkprogea, jossa on paljon yksityiskohtia?
Minulla on Bosen vastamelunapit ja pyöräillessä tuulen suhina häiritsee ilman korvaläppiä. Niinpä ajelen kesät talvet korvaläppien kanssa, eikä suhinaa ole.
touristi
20.08.2020, 10.42
Itse ollut vuosikausia tyytyväinen Shuren nappikuulokkeisiin. Ne on siis myös semmoiset korvatulppien tapaan korvakäytävään tunkaistavat. Pyöräillessä käytän nykyään 315:a, ilmavirta ei häiritsevästi suhise ja johdot kulkee korvan ja niskan takaa niin eivät ole takertumassa käsiin tai tankoon (OK, ei kukaan muu käytä enää langallisia, saa Shureja kait langattominakin). Käytän liikenneturvallisuuden takia vähän huokoisempia tulppia, jotta päästävät riittävästi ympäristön ääniä läpi. Pyöräillessä pääasiassa podcasteja, mutta kyllä noilla voi ihan musiikkiakin kuunnella, vaikka ei aivan hifiä olekaan. Progen kuunteluun, lähinnä lennoille, junaan tai muualle, missä taustamelun haluaa blokata kunnolla, käytössä on Shure 535. Hämmästyttävän hyvä äänenlaatu nappikuulokkeiksi. Sellainen varaus, että shuret ei välttämättä sovi kaiken mallisille korville ja kapean korvakäytävän omaavilla saattaa vaatia totuttelua tulppien tunkemisessa.
potatocouch
20.08.2020, 10.53
Kaikilla on tietysti erilaiset korvat, mutta näistä olen pitänyt. Ei tipu juoksussakaan päästä ja äänenlaatu on hyvä tuollaisiksi napeiksi.
https://kauppa4.dna.fi/Lis%C3%A4laitteet-ja-tarvikkeet/OnePlus-Bullets-Wireless-2-langattomat-nappikuulokkeet/p/QA00375-olivegreen
Ei pidä sekoittaa näihin huonoihin versioihin https://www.gigantti.fi/product/audio-ja-hifi/kuulokkeet/183005/oneplus-bullets-wireless-z-langattomat-in-ear-kuulokkeet-musta
Aftershokz Aeropex ekaa päivää käytössä: ihan loistohankinta, musiikin saundikin oli ihan ”oikeiden” kuulokkeiden tasolla, yllättäen. Siis luujohdekuulokkeet jotka jättävät korvakäytävät avoimiksi. Jouduin kysymään useammasta liikkeestä, moni myyjä ei edes tiennyt mikä on luujohdekuuloke vaikka nämä kuuluivat ketjun valikoimaan.
Sent from my iPad using Tapatalk
^Itsellä Aftershokzit kierineet käyttämättöminä, pitää testata. Kuinkas istuu kypärän kanssa ja suhiseeko tuuli?
^Itsellä Aftershokzit kierineet käyttämättöminä, pitää testata. Kuinkas istuu kypärän kanssa ja suhiseeko tuuli?Hyvin jää kypärän alapuolelle, volyymia piti jossain kohti vähän nostaa, mutta hallintanäppäimiä pystyy käyttämään jopa hanskat kädessä.
Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta Tapatalkilla
Markku Silvenius
03.03.2021, 22.19
Mulla nyt jo jonkun aikaa olleet nämä Xiaomin Haylout. On kyllä todella hyvät edukkaat napit mielestäni:
https://www.e-ville.com/fi/3046145-taysin-langattomat-kuulokkeet/37124-xiaomi-haylou-gt2-bluetooth-50-kuulokkeet.html
Viimeinki taisin keksiä bluetooth sankakuulokkeet hiihtoon jotka kestää pakkasta.
koss porta pro:hoihin se piti taas turvautua mutta tällä kertaa bluetooth versiona.
Noissa on toi säätimet ja akku johdossa kiinni niin ne voi näppärästi kääntää pipon alle suojaan.
Enstalvea odottelemaan :D
Tässä kätevä kaukosäädin pyörään
€ 6,63 30%OFF | Wireless bluetooth remote control media button For car motorcycles bicycles handlebars MP3 IOS music Android phones tablets Car
https://a.aliexpress.com/_mtZ8ljX
Helppo hallita vaikka kinttaat kädessä :) ja millä kuulokkeilla vaan. Ohjaa bt:llä puhelinta. Toimii myös pakkasessa, monen hintaisia tuo kalleimmasta päästä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210513/8209325df4762800983774520c790bfe.jpg
^Taitaa olla viimeset saumat tilatakki. Enskuusta lähtien joutuu värkkään tullin kans kaiken hintasista tilauksista
https://www.gigantti.fi/product/audio-ja-hifi/kuulokkeet/206395/bose-frames-tempo-kaiutinaurinkolasit-musta
Mainoskuvissa ainaki vedetään maantiefillarilla. Kuinkahan toimii? Meinaan viiman kans.
Hintaa on kyllä tarpeeksi
Viimasta puheenollen en ole vieläkään löytänyt vaihtoehtoja true wirelesseille, joiden mikrofoni toimisi hyvin ajaessa. Enkä ole vieläkään myöskään niitä kokeillut, koska arvostelut ovat toinen toistaan huonompia. :)
Nyt korvissa soivat RHA 650:t ovat mikrofonin osalta erittäin hyvät. Pystyn ajamaan n. 20-25 km/h ja vastaanottaja kuulee puhelun täysin normaalina. Paperilla true wirelesseista uudet Jaybird Vista 2:t ja Jabra active 75t olisivat ok, mutta niiden mikrofonien toiminta vauhdissa on käsittääkseni lähellä nollaa.
Kuulokkeet yleiseen urheilu käyttöön haussa. Mielellään täysin langattomat ja käyttöä olis. maasta/maantie-lenkeillä, salilla, hiihtäessä, juostessa jne. Eli pitäisi sopia pipon alle kun tulee talvella käytettyä niin pyöräillessä kuin hiihtäessäkin. Löytyykö suosituksia yllä mainittuun käyttöön kuulokkeista?
ruuduntakaa
22.11.2021, 10.45
Kuulokkeet yleiseen urheilu käyttöön haussa. Mielellään täysin langattomat ja käyttöä olis. maasta/maantie-lenkeillä, salilla, hiihtäessä, juostessa jne. Eli pitäisi sopia pipon alle kun tulee talvella käytettyä niin pyöräillessä kuin hiihtäessäkin. Löytyykö suosituksia yllä mainittuun käyttöön kuulokkeista?
Apple Airpods Pro.
^Taitaa olla viimeset saumat tilatakki. Enskuusta lähtien joutuu värkkään tullin kans kaiken hintasista tilauksistaEipä tuo tullaus tuonu muuta vaivaa kun muuta euro kuluja enemmän. Vatit maksetaan myyjän päähän ja tavara tulee samanlailla kun enne muutosta, toki korona hidastaa toimitusta edelleen.
Onko noista Aftershokz:eista mihinkään? Mä olen monenlaista kokeillut, mutta mikään ei tunnu oikein toimivan. Korvakäytäviin tungetut napit ei tahdo pysyä ja viimeistään kun ottaa kypärän pois, ne putoavat. Korvan päälle tulevat taas jossain vaiheessa alkavat painamaan ja pitää ottaa pois.
Puristaako nuo Aftershokz Aeroplexit kuinka?
Onko noista Aftershokz:eista mihinkään? Mä olen monenlaista kokeillut, mutta mikään ei tunnu oikein toimivan. Korvakäytäviin tungetut napit ei tahdo pysyä ja viimeistään kun ottaa kypärän pois, ne putoavat. Korvan päälle tulevat taas jossain vaiheessa alkavat painamaan ja pitää ottaa pois.
Puristaako nuo Aftershokz Aeroplexit kuinka?Hyvät oli. Mielestäni paremmat ku ne halvemmat versiot. Basso puuttuu mutta ei se niin lenkillä haittaa. Mutta näin talventullen olen vaihtanu toisiin ku ei natsaa pipon kans.
Rullahiihdossa,maastopyöräilyssä, juoksussa ja vaelluksessa käytin pääasiassa.
Ei purista
Ei purista yhtään. Joskus noilla äänikirjaa kuunnellessa unohtaa koko kuulokkeet ja ne ovat sitten päässä vielä pitkään kuuntelun loputtuakin. Musiikissa äänentoisto on mitä on, mutta ajaa asiansa.
^Itse etsin kuulokkeita liikuntaan ja kokeilin noita Aftershkzejakin mutta inhottava sanka haittaa esim. kuntosalilla kun käy selälleen penkille ja ei ne toimi oikein hattujen kanssakaan. Ostin BT korvanapit, joissa tuli mukana iso määrä erikokoisia pehmusteita. Ns. lämpömuovautuvat osoittautui parhaimmiksi eli pyöritellään sormissa pieneksi, tungetaan korviin ja foumi paisuu ja täyttää korvakäytävän.
Jami2003
23.11.2021, 11.15
Pidän käytännössä arkipäivät koko ajan päässä Afrershokzeja koska toimivat kuulokkeiden lisäksi loistavana handsfreenä ja videoneuvottelu luureina. Miellyttävää kuunnella radiota tai olla neuvotteluissa kun ympäristön äänet eivät blokkaannu. Eli ei ainakaan tottumisen jälkeen purista liikaa. Päässä tälläkin hetkellä.
Mutta pitää kyllä ottaa huomioon että ne taustamelut sitten kuuluu. Eli jos kova tuulen suhina niin ei meinaa saada selvää ilman korvatulppia. Ja koska korvakanavat auki eivät ole mikään hifistin unelmalaite. Kyllä musiikkia noilla kuuntelee mutta eihän se basso samalla tavalla jytää.
Lisäksi pitää ottaa huomioon kestävyys. Mulla jo kolmannet luurit takuuseen. Noin vuodessa aina joku osa irtoaa sisällä ja alkaa helisemään. Mutta takuu toimii ja uudet on saanut heittämällä tilalle.
Kaikesta tästä huolimatta aivan ylivertaiset vehkeet joka paikan ja tarpeen kuulokkeeksi. En olisi valmis olemaan ilman.
^^Tämä on totta (vastaus ElBikelle). Samoin noiden kanssa ei voi esim. maata sohvalla/sängyllä takaraivolla olevan sangan vuoksi. Ja pipon kanssakin voi olla haastavaa. Itse käytän normaalisti BT-nappeja, mutta luujohteet ovat lenkillä ehdottomat, että kuulee mitä ympärillä tapahtuu.
Ite en sen kuulemisen takia niitä pidä vaan että ei tuu haudottua korvia. Kuulosuojaimet töissäki.
Tulehduksia vältellen
Goomikko
29.05.2022, 12.30
Onko uusista ShokZ Openrun pro kuulokkeista kokemuksia. Pakko kokeilla tämän tyylisiä kuulokkeita kun muista malleista ei ole vaihtoehtoa pyöräilyyn löytynyt. Erilaisia nappikuulokkeita kokeiltu mutta sama ongelma kaikkien kanssa. Korvakäytävät hikoilee ja kipeytyy ja älytön tuulen suhina korvissa mitä ilman kuulokkeita ei ole. Applen Airpod kuulokkeet on kokeiltu mutta tuulen suhina oli niissä pahinta. Airpod pro kuulokkeet myös käytössä ja niiden vastamelutoiminto estää tuulen huminan tiettyyn pisteeseen asti mutta sen jälkeen tuuli muuttuu kuulokkeissa rutinaksi. Eikä näitäkään kuulokkeita pysty korvissa kauan pitämään. Nyt lähtee kokeiluun luujohde kuulokkeet.
Eipä juuri tuosta mallista mutta aeropexistä on.
Maantiepyöräilyssä ei toimi. Ääni häviää tuulen huminaan. Tulpat kyllä tulee mukana. En kokeillu.
Lenkkeilyssä hyvät ja maastopyöräilyssäkin menee.
Rullahiihdossa tuo turvallisuutta ku kuulet takaa tulevat mopot
Äänenlaatu nyt on mitä on. Bassoa ei ole
Jami2003
29.05.2022, 15.15
Sama kokemus minulla. Maantipyöräily liian tuulista, hitaissa lajeissa toimii. Parhaimmillaan Aftershozkit ovat kotona telkkarin seuraamisessa tai video palsuissa. Kuulee mitä ympärillä tapahtuu vaikka luurit on päässä.
Ja joo musiikin kuunteluun niitä ei kyllä kannata hankkia.
Goomikko
29.05.2022, 16.58
Siinä meni sitten viimeinen vaihtoehto. Kai se on sitten kuunneltava linnunlaulua ja autojen meteliä.
^Ihan fiksu valinta liikenteessä!
Mulla ollut jo vuosia käytössä miiegot, riittävän hyvä äänenlaatu, akun kesto riittävä ja toimivat hyvin myös handsfreenä, tosin ei ajaessa suhinan takia.
Hyvin kuulee mitä tapahtuu ympärillä, sangan takia ei vaan sovi kaikille.
Goomikko
29.05.2022, 19.10
^Ihan fiksu valinta liikenteessä!
No joo. Muutaman tunnin kun istuu satulassa niin sitä tuntee itsensä aika yksinäiseksi. Musiikin tai radion kuuntelu muuttaa matkanteon ihan toisenlaiseksi. Voihan sitä kuunnella myös podcasteja sekä äänikirjoja. Tuossa hetkessä aikaa on.
Jami2003
29.05.2022, 19.30
Jotku käyttää yhden napin taktiikkaa. Penkereen puolella nappi ja liikenteen puolella korva vapaana. En ole kokeillut, en tiedä toimiiko.
Itse en käytä mitään kuuntelulta koska se estää minua pääsemästä zen tilaan. Mutta varmasti yksilöllistä kuuntelun tarve. Salilla taas mulla on aina luurit päässä.
Siinä meni sitten viimeinen vaihtoehto. Kai se on sitten kuunneltava linnunlaulua ja autojen meteliä.No tuota. Ei nää ollukkaa nii pahat ku muistin. Piti testaa uudestaa tiellä. Pikkusen joutuu isommalle laittaan vastatuulessa.
Huminaa on mutta se on korvan ulkopuolella. Ei käytävässä.
Rekat kylläki tuhoaa kuulon ilman tulppia.
Itse käytän JBL endurance sprint kuulokkeita lenkeillä mitkä toimivat ihan tarpeeksi hyvin. Ainoastaan kova vastatuuli heikentää kuuluvuutta häiritsevästi. Noissa on myös tuo pidike korvan ympäri niin ei tarvi tunkea niin tiukasti korvan sisään. Sen kumiosan vaihdoin vain omaan korvaan sopivampaan.
Goomikko
30.05.2022, 16.59
Voihan noiden Aftershokz kuulokkeiden kanssa käyttää vaikka korvatulppia kaverina. Maantiepyöräilyssä tulee ajettua aivan tienlaidassa joten ei hirveästi haittaa kuuleeko vai ei takanta tulevat autot. Jos kuuleekin niin ei siinä voi mitään tehdä. Jos auto päättää ajaa pyöräilijän yli niin sittenhän se ajaa yli. Kun aloitin pyöräilyn tuo isoilla teillä ajaminen oli todella pelottavaa ennen kuin siihen tottui. Vieläkin hirvittää ne autoilija jotka ohittavat pyöräilijän mahdollisimman läheltä vaikka ketään ei tule vastaan mutta silti ei voida ohittaa asiallisesti. Kai nämä on niitä autoilijoita joiden mielestä polkupyörä kuuluu ainoastaan pyörätielle.
Juu siinä tuleekin tulpat mukana. En oo kertaakaan kokeillu ku niistä eroon halusin
Voihan noiden Aftershokz kuulokkeiden kanssa käyttää vaikka korvatulppia kaverina. Maantiepyöräilyssä tulee ajettua aivan tienlaidassa joten ei hirveästi haittaa kuuleeko vai ei takanta tulevat autot. Jos kuuleekin niin ei siinä voi mitään tehdä. Jos auto päättää ajaa pyöräilijän yli niin sittenhän se ajaa yli. Kun aloitin pyöräilyn tuo isoilla teillä ajaminen oli todella pelottavaa ennen kuin siihen tottui. Vieläkin hirvittää ne autoilija jotka ohittavat pyöräilijän mahdollisimman läheltä vaikka ketään ei tule vastaan mutta silti ei voida ohittaa asiallisesti. Kai nämä on niitä autoilijoita joiden mielestä polkupyörä kuuluu ainoastaan pyörätielle.
Melko vaarallista kulkea kuurona, vaikka ajaakin maantienlaitaa.
Melko vaarallista kulkea kuurona, vaikka ajaakin maantienlaitaa.
Jaa mikä siitä vaarallista tekee?
Et sie ajolinjaa vaihda katsomatta taakse. Kuuloon ei saa luottaa. Sama pätee muutenki liikenteessä.
Eikä sitä tosiaan ihan kuurona ole. vaimennettuna
Jaa mikä siitä vaarallista tekee?
Et sie ajolinjaa vaihda katsomatta taakse. Kuuloon ei saa luottaa. Sama pätee muutenki liikenteessä.
Eikä sitä tosiaan ihan kuurona ole. vaimennettuna
Takaa tuleva saattaa soittaa kelloa, kun seisot tukkeena tai hidastat ja räpläät kännykkää. Näitä sankareita on täällä etelämmässä valitettavan usein.
Musiikin kuuntelu lenkillä tuntuu aina herättävän vahvoja mielipiteitä. Ajakoon kaikki miten haluaa.
Toisaalta napit korvilla myös vaimentaa tuulen kohinaa. Melko hyvin ne autot kuulee myös musiikkia kuunnellessa.
Huvittaisi kokeilla niitä tuuliesteitä kypärän hihnoihin näyttävät vaan aika hassuilta.
Ei siitä musiikin kuuntelusta mitään haittaa ole, itsekin kuuntelen aina kun ajelen yksin. Lähinnä vain se, että jotkin kuulokkeet estävät ympäristön havainnoinnin totaalisti, on niitä tullut itsekin käytettyä.
Huvittaisi kokeilla niitä tuuliesteitä kypärän hihnoihin näyttävät vaan aika hassuilta.
Kypärissä ja hihnoissa on eroja. Ei niiden kuulu humista ajaessa. En tajua, miksi joissan kypärissä hihnaet eivät mene ihon myötäisesti. Esimerkiksi spessun s-works prevail on tuollainen idiotismin kukkanen.
Itse pidän yksin ajamista menttaaliharjoituksena, rauhassa parhaassa seurassa ilman mitään ylimääräisiä ääniä. Tietenkin nykyiset sukupolvet tottuneet ettei melu lopu koskaan. Itsellä viimeinen äänilähde oli Walkman Sport ja tyrehtyi juuri tuohon suhinaan ja sen jälkeen en kaivannut. Aftershokzeja tietty voi koittaa kun joutilaana kierivät tai sitten vaan myydä pois...
Mä kuljetan fillarilomilla mukana BT-kaiutinta. Tarjoaa viihdettä pitkillä taipaleilla ja luontokin kuuluu.
https://pic.useful.fi/i0wN_UZdx.jpg
JohannesP
31.05.2022, 15.57
Parhaimmillaan oikeankokoisista ja oikeanlaisilla pehmusteilla nappikuulokkeista saa kohinan peittävät korvatulpat ja siihen yhdistää sopivan voluumin. Taajamassa voi ottaa sit ainakin toisen napin pois korvasta.
Jos maantienlaidalla joku meinaa ajaa päälle niin ei se kuuleminen pelasta siinä kohtaa. Suurempi merkitys kuinka teet itsestäsi näkyvän liikenteeseen. Kaipa se Garminin varia -tutkakin voi jotakin auttaa jos olen edes ymmärtänyt idean.
Espanjassa huomasin/kuulin useamman BT-kaiuttimella varustetun tankolaukun. Varsinkin vuoristonousuissa näytti toimivan hyvin oli sit maantie- tai gg-pyörä alla. Täytyy hakee joku laite ja kokeilla samaa jos tulee heitettyä hidastempoinen kesäreissu.
Goomikko
31.05.2022, 16.47
Takaa tuleva saattaa soittaa kelloa, kun seisot tukkeena tai hidastat ja räpläät kännykkää. Näitä sankareita on täällä etelämmässä valitettavan usein.
Mitä maantienlaidassa pyöräilevän henkilön pitää tehdä kun hänelle soitetaan kelloa. Koskaan en ole pyöräilijän nähnyt isollatiellä seisovan tientukkeena tai räpläävän kännykkää.
Gargamel
04.06.2022, 18.12
Aftershokz Air täällä. Musiikille huono, mutta puhesisällöillä ihan ok ääni. Liikenteen melussa ei kuule äänestä mitään ellei käytä tulppia, mikä taasen on potentiaalisesti vaarallista. Maastossa ja hiljaisella maantiellä toimii ilman tulppiakin, ainoastaan alamäessä pitää laittaa pauselle ilmavirran aiheuttaman kohinan ajaksi. Pause-nappi on hyvin käsillä, samoin volume alas, mutta volume ylös jää pahasti kypärieni hihnan taakse.
Älyttömän mukavat. Näitä pitää helposti päässä pidempään kuin akku kestää (6-8h tjsp.)
Teams-palavereissa kuulokkeet pitävät ärsyttävää piippausta 10s välein mikäli mute on päällä
Onkohan täällä kukaan paininut korvanappi + ahtaat korvakäytävät -kombon kanssa? Mitä malleja katsoisi?
Kiinnostaisi kokeilla nappeja, ei ehkä pyöräilyssä mutta kävellessä tai juostessa. Pitäis vaan löytää napit, jotka passaisivat ahtaisiin korvakäytäviini.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Sotanorsu666
03.08.2022, 17.39
Onkohan täällä kukaan paininut korvanappi + ahtaat korvakäytävät -kombon kanssa? Mitä malleja katsoisi?
Kiinnostaisi kokeilla nappeja, ei ehkä pyöräilyssä mutta kävellessä tai juostessa. Pitäis vaan löytää napit, jotka passaisivat ahtaisiin korvakäytäviini.
En tiedä onko itellä ahtaat vai löysät käytävät, mutta nappien kanssa aina ongelmia. Nämä ovat ekat langattomat mitkä toimivat omissa korvissa:
https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/kuulokkeet-ja-tarvikkeet/kuulokkeet/supra-nero-tx-taysin-langattomat-in-ear-kuulokkeet-musta/50992?gclid=Cj0KCQjwuaiXBhCCARIsAKZLt3kseJbgHqnGob vn30H71lVEhVmibmPhjH9X_Ud8vy3LvB9Vr0oWqx4aAgYvEALw _wcB
Miten nää tämmöset Beatsit:
https://www.power.fi/tv-ja-audio/kuulokkeet/langattomat-nappikuulokkeet/beats-powerbeats-4-langattomat-nappikuulokkeet-musta/p-1065058/
Applesta ei saa multa plussaa mutta kuvittelisin, että nämä saattavat pysyä vähän paremmin kyydissä? Mutku, mulla on lasit aina päässä niin tuleeko sankojen kanssa ongelmia?
JohannesP
03.08.2022, 20.10
Etsisin kuulokkeita, joissa on vaihdettavat korvasovittimet eri kokoisille korvakäytäville.
Tuo ahtaat korvakäytävät voisi olla itse kirjoittamani. Norsu vinkkasi ihan kivan oloiset kuulokkeet, mutta arveluttaa laitta 89 euroa tuotteeseen jonka sopivuutta ei tiedä ennen kuin testaa. Ja nappikuulokkeethan taitavat olla "hygieniatuotteita" eli palautus testaamisen jälkeen ei oikein natsaa.
Nickname
03.08.2022, 23.40
Samoilla linjoilla kun Gargamel ja kanssa suosittelisin pyöräilyyn noita Aftershokz luujohdekuulokkeita, kuulee liikenteen ja muutkin liikkujat, mulla tuo trekz air malli jossa luvattu akun kesto 6h mutta tähän asti kestänyt töissä aina 8h loppumatta, ei ahdista korvakäytäviä, on hygieniset eikä itselläni ole alkanut painaa 8h työpäivän aikana vaikka on koko ajan päässä, podcastejä kuunnellessa tosi hyvät, musiikki toistuu myös mielestäni hyvin ainoat miinukset on basson toisto koska sitä ei hirveästi ole ja viileillä keleillä hankalat käyttää jos pitää esim. pipoa tai muuta korville tulevaa kangasta päässä, toki ohuen kankaan esim. tuubihuivi läpi jotenkin vielä toimii, riippuu ihan siitä onko kangas ihossa kiinni vai ei.
ps. tosin sen verran olen erimieltä että kuuluu myös liikenteen melun yli musiikki, puhe ym. mitä nyt ikinä kuunteleekaan.
Jaybird Vistat todennut hyviksi kun "kärsin" kans pienistä korvakäytävistä. Nämä painautuu vain korvakäytävän suuaukkoa vasten eikä mene sisään.
Etsisin kuulokkeita, joissa on vaihdettavat korvasovittimet eri kokoisille korvakäytäville.
Tämä omilla lenkeillä, mutta vain kävellen. Sonyn napit korvilla, kun niissä on sovittimet pieniin reikiinkin. Omat napit langalliset muutaman kympin hintaiset ja hyvin omaa korvaa tyydyttää.
https://www.sony.fi/electronics/kuulokkeet/t/nappikuulokkeet
Itselläni myös ei meinaa kaikki napit korvissa pysyä
Käytössä JBL Tune 220tws ja saa koko ajan painella korvaan takaisin, kerran putosi tiellekin..
Käytän yhtä kuuloketta ajaessa ja näitä ei voi käyttää kumpaakin erikseen, joka on suuri miinus tuon lisäksi, että ei pysy korvissa.
Sonyn langattomat langalliset BT korvanapit on, ja ne tosiaan pysyy aika hyvin noilla pienemmillä sovittimilla, niitä kuulokkeita en käytä pyöräillessä..
Eli pitäisi löytää korvanapit (oikeasti langattomat) jotka toimivat itsenäisesti erikseen, ahtaaseen korvakakäytävään hinta 40-60€
Altistan itseni testille ja tilasin halvat langattomat:
https://kauppa.dna.fi/tuote/xiaomi-redmi-buds-3-lite-kuulokkeet/p/QA01249-white
Nyt nuo ovat näköjään jo loppu verkkokaupasta... Mutta testataan noita ja kokemusten mukaan katsotaan hifimpää tilalle.
Nyt tooodella oldschool -kysymys. Mikäs olis paras plään cee musiikin, podcastien yms. toistamiseen, jos puhelin tai kello ei ole vaihtoehto? Vieläkö joku käyttää mp3 soittimia?
Fillaroinnissa puhelin on aina mukana mutta jalan liikkuessa (erityisesti juostessa) ei koskaan. Puhelimen joo voisi laittaa käsivarteen, vyölaukkuun tms. mutta se ei ensimmäisenä hotsittaisi.
HarryDunne
05.08.2022, 14.54
Nyt tooodella oldschool -kysymys. Mikäs olis paras plään cee musiikin, podcastien yms. toistamiseen, jos puhelin tai kello ei ole vaihtoehto? Vieläkö joku käyttää mp3 soittimia?
Fillaroinnissa puhelin on aina mukana mutta jalan liikkuessa (erityisesti juostessa) ei koskaan. Puhelimen joo voisi laittaa käsivarteen, vyölaukkuun tms. mutta se ei ensimmäisenä hotsittaisi.
Miksei kello ole vaihtoehto?? Eli kello mihin saa ladattua musiikkia (esim itsellä Garmin 245) + bluetooth napit, ei kai tuosta helpompaa vaihtoehtoa ole olemassakaan jos/kun ei halua mitään ylimääräistä kuljetella mukana.
^Koska nykyisessä kellossa ei ole ko. ominaisuutta.
Oisko uimiseen tarkoitettujen kuulokkeiden joukossa jotain sopivaa, vaikkapa Sony NW-WS413?
HarryDunne
05.08.2022, 15.47
^Koska nykyisessä kellossa ei ole ko. ominaisuutta.
No rahallahan tämäkin ongelma on onneksi korjattavissa.
Muita hyviä vaihtoehtoja ei kyllä oikein ole edes olemassa.
Oisko uimiseen tarkoitettujen kuulokkeiden joukossa jotain sopivaa, vaikkapa Sony NW-WS413?Tarttee tutkia. Sonyn ajatus on ok mutta kun noihin ei saa kiinni muuta äänilähdettä bt:llä niin homma kaatuu siihen.
Ootetaan ny sen verran, että saan noi halpis-Bt-luurit testiin. Jos innostun aiheesta niin katotaan sitten miten jatketaan.
Kellon vaihto on käynyt mielessä mutta muista syistä. Silloin menis ego-systeemi vaihtoon, kun Polarilla ei ole sopivaa härpäkettä tarjolla.
Itse laitoin tuollaiset testiin, koska hinta JBL Wave 100TWS täysin langattomat nappikuulokkeet musta
(https://www.prisma.fi/fi/prisma/jbl-wave-100tws-taysin-langattomat-nappikuulokkeet-musta?gclid=EAIaIQobChMI-rLRhsa3-QIVlxh7Ch3OPwu0EAQYASABEgKaPvD_BwE&gclsrc=aw.ds)
Lisäksi hinnan alennusta 15% Hämeenmaan appilla, hinnaksi jäi n.34 € nämä toimivat itsenäisesti, eli toinen voi olla latauksessa, kun toisella kuuntelee.
Varmasti ei ole maailman parhaat, mutta..
Olen kokeillut aika montaa kuuloketta huonolla menestyksellä. Tuntuu siltä, että minun korviin ei vaan löydy sopivia, jotka pysyisivät korvissa. Tämä oli uusin hankinta ja hukkaan meni sekin.
https://www.sennheiser-hearing.com/en-US/p/sport-true-wireless/cl1xieg3l0eeq0bw5lvnxqsnu/
Mikä sangallisissa kuulokkeissa häiritsee? Niitä ei myöskään tarvitse tunkea niin syvälle korviin että pysyvät. Itse tykkään pitää kuulokkeita aika löysästi korvissa kun on nuo sangat niissä.
Altistan itseni testille ja tilasin halvat langattomat:
https://kauppa.dna.fi/tuote/xiaomi-redmi-buds-3-lite-kuulokkeet/p/QA01249-white
Nyt nuo ovat näköjään jo loppu verkkokaupasta... Mutta testataan noita ja kokemusten mukaan katsotaan hifimpää tilalle.Testattu on ja kylse vaan niin on, että mun korvat eivät ole tarkoitettu in ear -kuulokkeille. Oikeassa korvassa nappi pysyy jotenkuten tai jopa ok mutta vasemmassa ei minkäänkokoisella tutilla ja/tai hookilla. Justjust vasen pysyy kävellessä, kun korjaa muutaman minuutin välein. En uskalla edes ajatella ottavani juoksuaskelia vieläpä niin kauan, että alkais tulla hiki.
Korvaan työntyvän osan halkaisijan pitäisi olla pienempi kuin tämä nykyinen (olikohan nyt 6mm ilman pehmustetta) mutta en ole jaksanut selvittää onko niin pieniä. Ja kuin pahasti se tuhoaisi vähäisenkin äänenlaadun.
Pitäis päästä testaamaan Shokzeja ja Miiegoja, josko niiden kanssa elämä olis auvoisempaa. Eilen illalla juostessa kyllä jo funtsin, että kuuntelenko kuitenkin mieluummin pusikoiden titityytä kuin humppaa ja podcasteja.
Ei minunkaan korvissa nämä yksittäiset napit pysy. Jostain kumman syystä Bluetooth kuulokkeet jotka ovat tosissaan kiinni, pysyvät. JBL joku mallienmuista.
Mikä sangallisissa kuulokkeissa häiritsee? Niitä ei myöskään tarvitse tunkea niin syvälle korviin että pysyvät. Itse tykkään pitää kuulokkeita aika löysästi korvissa kun on nuo sangat niissä.
Niitä on hankalaa sovitella kypärän alle. Sitten kun sanka osuu kypärään, niin se johtaa kolahduksen voimakkaana korvaan.
Niitä on hankalaa sovitella kypärän alle. Sitten kun sanka osuu kypärään, niin se johtaa kolahduksen voimakkaana korvaan.
Sangallisella tarkoitin noita vain korvan ympäri meneviä esim omat jbl sprint, en kyllä ymmärrä miten ne voi kypärään osua jos kypärä on korvan yläpuolella.
Huomannu että eipä tässä oikeen ole muita kuulokkeita enää käyttäny ku nuita Shokz Aeropex:jä. Ihan joka liikunnassa. Niin vaeltamisesta maantiepyöräilyyn. Kyllähän ne tulpat tieten hetken vaimentaa tuulta paremmin mutta sittekku hikoilee niin ne alkaa valumaan korvasta pois.
Talvella sitte tieten menee taas koss porta prot pipon päälle hiihtäessä
Huomannu että eipä tässä oikeen ole muita kuulokkeita enää käyttäny ku nuita Shokz Aeropex:jä. Ihan joka liikunnassa. Niin vaeltamisesta maantiepyöräilyyn. Kyllähän ne tulpat tieten hetken vaimentaa tuulta paremmin mutta sittekku hikoilee niin ne alkaa valumaan korvasta pois.
Talvella sitte tieten menee taas koss porta prot pipon päälle hiihtäessä
Mulla on myös nuo Kossin kuulokkeet mutta kun ovat olleet korvilla jonkun aikaa, niin alkavat painamaan ikävästi.
Goomikko
11.08.2022, 15.03
Pitkän harkinnan jälkeen ostin Sony WF-1000XM4 kuulokkeet. Vastamelu toiminto ei peitä tuulen suhinaa eikä sitä voi pitää pyöräillessä päällä. Tuulen suhina muuttuu varsin mielenkiitoiseksi eikä sitä pysty kuuntelemaan. Kuulokkeet toimivat mielestäni hyvin kun vastamelun ottaa pois pelistä. Kuulokkeiden tulpat ei ole perinteistä silikonia vaan korvatulppien kaltaista ainetta. Tulpat peittävät tuulen ja muun metelin hyvin ja äänenlaatu on varmaan parasta mitä nappikuulokkeista löytyy. Ainakin minulla kuulukkeet pysyivät hyvin päässä 6 tunnin pyöräilyn ajan eikä tuntuneet epämielyttäviltä. Itse tykkään näistä kun en kaipaa ulkoisia ääniä korviini mutta jos haluat kuulla muun liikenteen nämä eivät ole sinua varten.
https://mobiili.fi/2021/07/08/sony-wf-1000xm4-testi/
Minulla on myös samat Sonyn kuulokkeet. Sonyn Headphones -appista saa valittua automaattisen tuulimelun vaimennuksen. Auttaa paljon suhinaan. Ääni -> ympäristöäänten säätö -> kohinanvaimennus -> autom. tuulimelun vaimennus.
Goomikko
12.08.2022, 19.45
Tiedän että apista löytyy tuulimelun vaimennus mutta ei se mielestäni toimi. Parempi ottaa läpikuulemistila ja vastamelu pois käytöstä niin silloin kuulokkeet ovat mukavan hiljaiset eikä tuulensuhina häiritse.
Sangallisella tarkoitin noita vain korvan ympäri meneviä esim omat jbl sprint, en kyllä ymmärrä miten ne voi kypärään osua jos kypärä on korvan yläpuolella.
No niin on siis erilaisia sangallisia. Tätytyy jossain vaiheessa sitten harkita tuollaisia. Nyt olen vähäksi aikaa kuitenkin tuhlannut liikaa rahaa noihin korvassa pysymättömiin.
Ääni myös Sony WF-1000XM4. Todella hyvä äänenlaatu, ei mitään ongelmia metsässä rymytessä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/607594/Jabra-Elite-Active-75t-Bluetooth-kuulokkeet-laivastonsininen
Mulla on nämä. Pysyy hyvin korvassa ja äänenlaatu on vähintäänkin riittävä.
Tuo taitaa olla jo poistunut/poistuva malli
Ei minullakaan pysynyt korvissa mitkään napit kunnolla, mutta nämä pysyy, eikä tarvitse tunkea epämiellyttävän syvälle. Jos jostain syystä putoaa, tai täytyy saada nopeasti korvasta, niin jää mukavasti kypärän hihnan varaan eikä katoa iäksi maastoon. Akku kestää 12 - 15h.
https://www.tokmanni.fi/langattomat-nappikuulokket-wi-c200b-musta-4548736099203
Onko jotain uusia suosituksia hyvällä mikrofonilla varustetuille true wirelesseille? Äänenlaatu saa olla mitä on, mutta pitäisi pystyä puhumaan sujuvasti nappien ollessa myssyjen alla ja tuulen tuivertaessa. Nähtävästi Jabran luujohdemikit ovat olleet askel siihen suuntaan, mutta en ole vielä kuullut varsinaisia käyttökokemuksia.
Jabra-Elite-Active-75t-Bluetooth-kuulokkeet (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/607594/Jabra-Elite-Active-75t-Bluetooth-kuulokkeet-laivastonsininen)
Mulla on nämä. Pysyy hyvin korvassa ja äänenlaatu on vähintäänkin riittävä.
Itse en ole näitä Jabroja uskaltanut koskaan laittaa pyöräillessä päähän. Sen verran monta kertaa tullut näitä ladun varresta etsittyä, missä etsintäalue on ollut hivenen rajatumpi.
Ihmisillä korvatkin ovat niin erilaisia. Mulle ei ole vielä löytynyt korvassa kiinni pysyviä kuulokkeita.
Ihmisillä korvatkin ovat niin erilaisia. Mulle ei ole vielä löytynyt korvassa kiinni pysyviä kuulokkeita.
+1
^ No hyvä edes se etten ole ainoa.
Privileged
08.11.2022, 10.18
https://www.gigantti.fi/product/tv-aani-ja-alykoti/kuulokkeet-ja-tarvikkeet/kuulokkeet/jbl-live-free-nc-langattomat-in-ear-kuulokkeet-musta/211549 nämä on toiminu itellä pyöräilyssäkin. Omissa korvissa pysyy tosi hyvin!
Takamisakari
08.11.2022, 17.13
Itse satsasin tuollaisiin Bosen Quietcomfort earbudseihin, jotka toimii kyllä hienosti, ja pitäisi olla iankain myyjäliikkeen tuotetietojen mukaan IPX4- suojaus eli roiskevedenkestävä. Noissa on eri "optioita" vastamelusuojaukselle eli ns aware- tilassa kuulee puheen ja liikenteen aika hyvin, totaalivaimennuksella ollaan sitten omissa maailmoissa. Mulla nää pysyy hyvin päässä, käytän kyllä esim näin viileällä kelillä kypärähuppua kuulokkeiden päällä.
https://www.bose.fi/fi_fi/products/headphones/earbuds/quietcomfort-earbuds-ii.html?mc=14_PS_E2_BO_00_GO_&gclid=Cj0KCQiAmaibBhCAARIsAKUlaKTfOc6_zDVUGfrtNQpt knCrHp9GYq8w5wz39xd_Xn7CBLNWtnvnJxkaAsOlEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
^ Tuleeko paljon hankausääntä kypärähupusta kuulokkeisiin? Kävellessä joskus pipon kanssa käyttänyt, tulee aika paljon rahinaa kun pipo hankaa kuulokkeisiin.
Takamisakari
09.11.2022, 10.37
^ Tuleeko paljon hankausääntä kypärähupusta kuulokkeisiin? Kävellessä joskus pipon kanssa käyttänyt, tulee aika paljon rahinaa kun pipo hankaa kuulokkeisiin.
Ehkä vähän mutta en ainakaan fillaroidessa kiinnittänyt tuohon erityisesti huomiota. Mulla on nämä päässä kyllä nykyään melkein koko ajan ja joka paikassa, äänen laatu on kyllä erinomainen vaikka eivät ole ilmaiset.
Nykyiset napit ovat Jbl Reflect Flow Prot. Muuten hyvät napit, mutta ongelmaksi muodostuu märkä hiihtopipo / putkihuivi -> korvan päällä ollessaan tämä hiestä märkä pipo painelee aina välillä niitä nappeja itekseen. Osan toiminnallisuudesta olen saanut pois, mutta silti napeista kuuluu aina *pip*, ja tarpeen monta kertaa painettaessa napit saattavat sammua. Kysymys onkin, että onko saatavilla veden kestäviä, langattomia bluetooth-kuulokkeita, josta saisi kosketusominaisuuden disabloitua kokonaan. Vastamelu ja ambient sound ovat myös tarpeelliset ominaisuudet.
Korvissa pysymiseen, mukavuuteen, eristämiseen ja tietyllä tapaa äänenlaadun parantamiseenkin toimii erinomaisesti Comply Foam Tips. Eli siis nappikuulokkeisiin tollaset korvatulppamaiset päät.
Löytyy sopivia lähes jokaisiin kuulokkeisiin ja muutamaa erilaista vaihtoehtoa käyttökohteesta riippuen.
Ihan ilmasiahan ne ei ole ja kun ovat vielä kulutustavaraa, niin joutuu välillä uusimaan, mutta ei ne pidemmän päälle niin hirveästi maksa.
Useamman vuoden ollut päivittäisessä käytössä ja ei kyllä ilman tulisi nappeja käytettyä. Kaikkien omistamieni nappien omat kumipäät on ollut jollain tapaa onnettomia; ei pysy, on epämukavat, ei eristä tai jos eristää, niin korvin laittaminen tuottaa epämiellyttävää painetta korvassa.
Samaisen firman "korvatulpat" on myös käytössä keikoilla ja esim leffateatterissa. Sopivasti vähentää volyymiä ilman, että ääni menisi muminaksi.
Ehdottomasti tutustumisen arvoinen tuote, josta on varmasti apua muunmuassa nappien pysymiseen korvissa.
Korvissa pysymiseen, mukavuuteen, eristämiseen ja tietyllä tapaa äänenlaadun parantamiseenkin toimii erinomaisesti Comply Foam Tips. Eli siis nappikuulokkeisiin tollaset korvatulppamaiset päät.
Löytyy sopivia lähes jokaisiin kuulokkeisiin ja muutamaa erilaista vaihtoehtoa käyttökohteesta riippuen
Myös iso suositus Complyn omille vaihtopäille. Todella hyvät ja itsellä huonoksi kaupaksi luullut napit on saaneet Complyjen kanssa uuden elämän. Amazon.de lienee paras paikka löytää hyviä tarjouksia.
Omassa käytössä lenkkikuulokkeina on pienet Sonyn WF-C500. Pienet ja kevyet. Menee hiihtäessä ym pipon alle ja pipo ei paina niitä korvakäytävää vasten, joka estää monien kuulokkeiden käyttämisen päähineen kanssa. Äänenlaatu myös laadukas, etenkin kun hinta on edullinen. Virtaa riittää pitkäkllekin lenkille ja ei välitä hiestä/kosteudesta.
^miten kuulokkeet suhtautuvat siihen, kun niiden päällä voi olla hiestä nihkeän märkä hiihtopipo tai huivi? Jaybird Vista 2 kinostelisi myös fyysisen napin kanssa, miten se reagoisi tähän skenaarioon. Olisi nyt tarjouksessa 79€ hintaan vähän kaikkialla.
Hyvin jää kypärän alapuolelle, volyymia piti jossain kohti vähän nostaa, mutta hallintanäppäimiä pystyy käyttämään jopa hanskat kädessä.
Lähetetty minun Nokia 9 laitteesta TapatalkillaReilun vuoden käytön jälkeen hajosi, nyt selvittelen toimiiko takuu. Kallis vehje jokavuotiseksi hankinnaksi.
Lähetetty minun Lenovo TB-X306F laitteesta Tapatalkilla
Aftershokz Aeropex
Lähetetty minun Lenovo TB-X306F laitteesta Tapatalkilla
Nykyiset napit ovat Jbl Reflect Flow Prot. Muuten hyvät napit, mutta ongelmaksi muodostuu märkä hiihtopipo / putkihuivi -> korvan päällä ollessaan tämä hiestä märkä pipo painelee aina välillä niitä nappeja itekseen. Osan toiminnallisuudesta olen saanut pois, mutta silti napeista kuuluu aina *pip*, ja tarpeen monta kertaa painettaessa napit saattavat sammua. Kysymys onkin, että onko saatavilla veden kestäviä, langattomia bluetooth-kuulokkeita, josta saisi kosketusominaisuuden disabloitua kokonaan. Vastamelu ja ambient sound ovat myös tarpeelliset ominaisuudet.
Nihkeästi tuntuu löytyvän parempia vaihtoehtoja, mitä katsellut ja tiedustellut. Pitänee varmaan vaan odotella, jos ja kun jotain parempaa tulee eteen.
Samsung galaxy buds2 prot saattaisivat olla sellaiset, että sovelluksen avulla kaikki kosketuseleet saisi pois päältä. Ehkä koskee myös kaikkia Samsung Galaxy buds-sarjan kuulottimia. Paha kuitenkaan sanoa, kun ei ole päässyt itse kokeilemaan. Verkossa on myös 90% varmuudella ilmoitettu, että tämä saattaisi näillä onnistua. :)
Mielestäni Buds Liveissä lakkasi reagoimasta kosketukseen mitenkään yhteyden puhelimeen ollessa auki. En ainakaan muista niiden reagoineen enää yhtään mihinkään asennon säätämiseen tms tökkimiseen sen jälkeen, kun otin kosketukset pois päältä. Paitsi siis jotain on pimputellut, jos ei ole sattunut olemaan yhteydessä syystä tai toisesta puhelimeen just sillä hetkellä. Esim kun on ollut viimeksi yhteydessä tablettiin, enkä yhdistä puhelimeen manuaalisesti korviin laittaessa enkä ole vielä laittanut musiikkia soimaan (yhdistyvät automaattisesti puhelimeen silloin) ja siirryn tabletin BT yhteyden kantamattomiin ja just siinä satun asettelemaan niitä korviin, niin piippailevat vahvistuksia kosketus-toiminnoille, mutta kun on sitten taas yhdistyneet puhelimeen, niin ei mitään. Näin muistelisin.
Verkkokauppa.comiin oli lahjakortti, joten sieltä lähti valkoiset buds2 prot tilaukseen. Josko näillä ongelma katoaisi. Samsungin chatissa lupailivat, että kosketukset saisi kokonaan pois päältä.
FatFatBiker
14.03.2023, 10.10
Buds Live-kuulokkeissa saa Samsungin oman työpöytäwidgetin kautta helposti tuon kosketusten eston päälle ja pois. Ihan parhaat kuulokkeet omassa käytössä, kun näistä kuitenkin kuulee liikenteen läpi mutta nämä silti pysyvät korvilla vaikka missä rynkytyksessä. Ostin jo toisetkin pöytälaatikkoon varastoon, koska epäilin näille koskaan tulevan seuraajamallia.
En kuitenkaan pysty suosittelemaan kuulokkeita kenellekään: sopivuus on kysymysmerkki ja ainakin itselläni tuo kuulokkeiden hyvä istuvuus vaati todella pitkän totuttelujakson (noin 10kpl 1h lenkkejä) jonka aikana korviinkin vielä sattui ja korvissa pysyvyys ei ollut varmaa.
Buds2 prossa pitäisi olla tuo, että päästää taustamelua läpi.
Sony wf-c500 langattomat nappikuulokkeet tuli ostettua, kun hinnat on hiukan laskeneet ja viikonloppuna Prismassa 15 % alennus käyttötavaratuotteista.
Ja kyllä kannatti, pysyvät korvissa/korvassa hyvin ja kuuluvat hyvin. Akun kesto on myös hyvällä tasolla.
Minulla on kahdet JBL langattomat nappikuulokkeet, jotka pysyvät korvissa tosi huonosti, ja ehkä juuri sen takia kuuluvatkin huonosti. Toisilla niistä whatsapp puhelut kuuluvat myös surkeasti.
Yksiäkään JBL nappikuulokkeita en enään osta. JBL kaiutin on kyllä ihan hyvä.
Tarkennuksen vuoksi vielä JBL nappikuulokkeitteni mallit: JBL Wave 100TWS ja JBL TUNE 220TWS
Eli jos nappikuulokkeiden pysyminen korvassa, tai muuten kuuluminen on huonoa niin voi olla testaamisen arvoiset nämä Sony wf-c500 kuulokkeet. Sitä en tiedä onko nämä aidon hifistin kuulokkeet, mutta ainakin noiden JBL:ien jälkeen aivan mahtavat..
Mä ostin luujohdekuulokkeet ja parin lenkin perusteella hyvä hankinta. Oli vielä Shokz:it (ex. Aftershokz) Hobby Hallissa halpuutuksessa.
Samsung Galaxy buds 2 prot ollut nyt käytössä sen kuukauden. Ovat toimineet juuri niinkuin pitääkin. Kosketuseleet saanut otettua täysin pois, joten märkä hiihtopipo tai huivi ei painele miten sattuu nappeja. Soundikin on myös hyvä. Vastamelulla akkukesto tosin inasen alle 5-tuntia. Lisää saa toki pikaisella latauksella tarvittaessa.
Kimbyyri
25.04.2023, 18.14
Samsung Galaxy buds 2 prot ollut nyt käytössä sen kuukauden. Ovat toimineet juuri niinkuin pitääkin. Kosketuseleet saanut otettua täysin pois, joten märkä hiihtopipo tai huivi ei painele miten sattuu nappeja. Soundikin on myös hyvä. Vastamelulla akkukesto tosin inasen alle 5-tuntia. Lisää saa toki pikaisella latauksella tarvittaessa.Voiko näissä käyttää sitä vastamelua pyöräillessä. Aiemmassa mallissa, buds Pro ainakin suhisi ihmeellisesti pyöräillessä. Siis tuuli sekoitti sen vastamelu toiminnon.
Mulla on JBL:n napit ja pidin niitä talvella fillarilätsän korvaläppien alla, jolloin toimivat hienosti. Mutta nyt tuli kevät ja talvilippis meni hyllylle odottamaan ensi talvea ja ***** ku korvissa SUHISEE heti kun pyörään saa vähän enemmän vauhtia. Ainahan se on keväällä tämmöistä, mutta mitkä kuulokkeet blokkaavat parhaiten tuulen suhinaa?
edit: ahahahhahaaa onko tänne foorumille asetettu joku tuhmat sanat blokkaava asetus :D
Voiko näissä käyttää sitä vastamelua pyöräillessä. Aiemmassa mallissa, buds Pro ainakin suhisi ihmeellisesti pyöräillessä. Siis tuuli sekoitti sen vastamelu toiminnon.
Pitänee joskus kokeilla ja raportoida aiheesta.
Pitänee joskus kokeilla ja raportoida aiheesta.
Tuulen ääni oli korkeampaa vinkunaa vastamelun kanssa, kuin ilman.
Mulla on Jabra elite 7 activet ja niissä on erittäin hyvä vastamelutoiminto ja todella pitkään kestävät akut.
Ohiampuja
27.04.2023, 07.42
Sony wf-c500 langattomat nappikuulokkeet tuli ostettua, kun hinnat on hiukan laskeneet ja viikonloppuna Prismassa 15 % alennus käyttötavaratuotteista.
Oletko löytänyt niihin näppäinlukkoa? Minua häiritsee kun napit sekoaa heti kun vetää buffyn korvien päälle.
Mulla on Jabra elite 7 activet ja niissä on erittäin hyvä vastamelutoiminto ja todella pitkään kestävät akut.
Nämäkin kävivät mielessä, mutta noihin ei tainnut saada näppäinlukkoa? Korjatkaa jos olen väärässä :)
Nämäkin kävivät mielessä, mutta noihin ei tainnut saada näppäinlukkoa? Korjatkaa jos olen väärässä :)
En ole kaivannut tai huommannut että tulisi vanhingossa paineltua mitään talvella. Niissähän pystyy apissa sääteleen niiden nappien toimintaa, en muista mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy.
En ole kaivannut tai huommannut että tulisi vanhingossa paineltua mitään talvella. Niissähän pystyy apissa sääteleen niiden nappien toimintaa, en muista mitä kaikkia vaihtoehtoja löytyy.
Ollut sitten hyvä tuuri mallin valinnan kanssa, että ei ole ollut ongelmia vahinkopainallusten kanssa. Itse en tätä riskiä halunnut enää ottaa, joten sellainen malli tilaukseen, josta kosketukset saa varmuudella kokonaan pois päältä. :)
Ollut sitten hyvä tuuri mallin valinnan kanssa, että ei ole ollut ongelmia vahinkopainallusten kanssa. Itse en tätä riskiä halunnut enää ottaa, joten sellainen malli tilaukseen, josta kosketukset saa varmuudella kokonaan pois päältä. :)
Se on totta että tuuri on käynyt koska sain alkuperäiset Elite 75:set töistä lahjaksi. En keksinyt niille aluksi käyttöä, mutta työmatkapyöräilyyn ne olikin sitten passelit. Hajosivat tosin 2-3 vuoden päästä. Sain takuuseen uudet ja piti valita noiden tai elite 85:sten väliltä. Oli mielenkiintoinen prosessi kun ei tietenkään ollut kuittia enkä edes tarkalleen muistanut koska sain ne :D Anyway, noi sopii mulle vielä paremmin kun 75:set kun etenkin toinen korvakäytävä on aika ahdas.
Oletko löytänyt niihin näppäinlukkoa? Minua häiritsee kun napit sekoaa heti kun vetää buffyn korvien päälle.
Enpä ole löytänyt, tosiaan aika isot/herkät näppäimet, että jopa asetellessa korvanappia paremmin ym. voi näppäintoimintoja tapahtua.
En ole vielä tutkinut, saisiko jotain säätöjä tehtyä näppäimille puhelinsovelluksen kautta, tokkopa..
https://helpguide.sony.net/mdr/wfc500/v1/fi/print.pdf
"Oikean yksikön painikkeella voidaan suorittaa seuraavat toiminnot.
-Toisto/tauko: Paina painiketta kerran lyhyesti.
-Siirto seuraavan kappaleen alkuun: Paina painiketta kaksi kertaa nopeasti.
-Siirto edellisen kappaleen alkuun (tai nykyisen kappaleen alkuun toiston aikana): Paina painiketta 3 kertaa nopeasti.
Vasemman yksikön painikkeella voidaan suorittaa seuraavat toiminnot.
-Lisää äänenvoimakkuutta: Lisää äänenvoimakkuutta 1 portaalla painamalla vasemman yksikön painiketta kerran musiikin toiston aikana.
-Pienennä äänenvoimakkuutta: Pienennä äänenvoimakkuutta jatkuvasti pitämällä vasemman yksikön painiketta painettuna musiikin toiston aikana. Vapauta painike halutulla äänenvoimakkuustasolla."
Itselle riittäisi toiminnoiksi molemmissa korvanapeissa yhdessä ja erikseen: puheluihin "vastaa/lopeta" ja musiikin ym. kuunteluun "toisto/tauko, muita toimintoja en tarvitsisi ollenkaan.
Ohiampuja
29.04.2023, 11.59
Taas perjantaina yritin Sonyjä kypärän kanssa käyttää, mutta ei siitä mitään tullut. Kypärän hihnat tai soljet kun vähän hipaisee, niin jotain aina tapahtuu.
Vanhat johtokuulokkeet piti päähän pistää.
Goomikko
29.04.2023, 14.44
Varmaan jo kertonut mutta viime kesänä tuli ostettua pyöräily käyttöön Sonyn wf-1000xm4 kuulokkeet. Kypärän soljet tai korvaläpät eivät ole aiheuttaneet virhe toimintoja. Asetuksista saa myös määriteltyä toiminnot pois jos niin haluaa. Näppäinlukkoa ei ole. Vastamelutoiminto on näissä hyvä mutta ei valitettavasti toimi pyöräillessä kun käytännössä muuttaa ajoviiman vain kovemmaksi ja epämääräiseksi ääneksi. Napeissa ei ole perinteisiä silikonitulppia vaan materiaali on jotain foam tyylistä ainetta joka sulkee korvakäytävän hyvin eikä hiosta. Napit itsessään sulkee ulkoiset äänet hyvin joten toimiin pyöräillessä minulla hyvin. Taustaäänien kuuleminen ei myöskään toimi tuulessa/viimassa joten sekin on kytkettävä pois päältä. Jos haluaa kuulla ulkopuoliset äänet näitä kuulukkeita ei silloin kannata valita.
Varmaan jo kertonut mutta viime kesänä tuli ostettua pyöräily käyttöön Sonyn wf-1000xm4 kuulokkeet. Kypärän soljet tai korvaläpät eivät ole aiheuttaneet virhe toimintoja. Asetuksista saa myös määriteltyä toiminnot pois jos niin haluaa. Näppäinlukkoa ei ole. Vastamelutoiminto on näissä hyvä mutta ei valitettavasti toimi pyöräillessä kun käytännössä muuttaa ajoviiman vain kovemmaksi ja epämääräiseksi ääneksi. Napeissa ei ole perinteisiä silikonitulppia vaan materiaali on jotain foam tyylistä ainetta joka sulkee korvakäytävän hyvin eikä hiosta. Napit itsessään sulkee ulkoiset äänet hyvin joten toimiin pyöräillessä minulla hyvin. Taustaäänien kuuleminen ei myöskään toimi tuulessa/viimassa joten sekin on kytkettävä pois päältä. Jos haluaa kuulla ulkopuoliset äänet näitä kuulukkeita ei silloin kannata valita.
Ilman fyysisiä nappeja ne tuskin ovat oma valintani, mutta edelleen hakusessa on napit joissa mikki toimii ajaessa. Onko wf-1000xm4:n kanssa käytännön kokemusta? Pystyykö ajamaan 20-30 km/h ja puhumaan ilman, että toisessa päässä kuuluu pelkkä tornado?
Ilman fyysisiä nappeja ne tuskin ovat oma valintani, mutta edelleen hakusessa on napit joissa mikki toimii ajaessa. Onko wf-1000xm4:n kanssa käytännön kokemusta? Pystyykö ajamaan 20-30 km/h ja puhumaan ilman, että toisessa päässä kuuluu pelkkä tornado?
Talvella ostin ko. napit. Aiemmin oli Jabra Elite 75. Sonyn handsfree kuuluu itselle hyvin, mutta vastapuoli ei kuule, jos hiemankin on vauhtia. Jabrat toimivat handsfreena paremmin.
Itselle ei Sonyt omat vaahtomuovinapit olleet sopivat, toiseen korvaan sai tiiviisti, mutta toiseen ei, vaikka vaihtoi eri kokoiset molempiin. Ratkaisin asian ottamalla Jabroista silikoninapit, jotka istuvat hyvin ja tiiviisti.
Kosketustoiminto ei ole aiheuttanut virhepainalluksia itsestään, vaikka lakit ha huivit on olleet päällä, mutta toimintojen käyttäminen niiden läpi tai hanskat kädessä on satunnaisesti toimivaa. Jabroissa on mekaaniset napit, jotka toimivat moitteettomasti.
Sonyssä parempi äänenlaatu. Ajaessa pitäessä kohinanvaimennukset ja tuuliäänen vaimennuksen päällä, kohina on vaimeampaa kuin Jabran napeissa.
Jeh. Minulla on RHA 650 pantanapit joissa on johdossa mikki. Se toimii harvinaisen hyvin vauhdissa ja en oikein haluaisi vaihtaa true wirelessiin ennen kuin tiedän vauhdissa puhumisen toimivan riittävän hyvin.
^ Noi RHA:t myös kohisee harvinaisen vähän. Ainostaan jotkut vanhat Ultimate Earsin langalliset napit on olleet hiljaisemmat. Uskon, että RHA:n metallirunko vaimentaa ilmavirran äänen paremmin kuin muovi. Nyt mulla on Sony LinkBud S:t ja puheluita lukuunottamatta ne toimii ihan kelvollisesti, mutta kohisee silti RHA:ta enemmän riippumatta, mitkä vastameluasetukset on Sonyssä päällä.
JBL Endurance Sprint kuulokkeiden johto alkaa jo hapertua ja katselin uusia vastaavia. Hakusessa nimenomaa tuollaiset missä on tuo korvakoukku joka pitää noita paikallaan eikä tarvitse tunkea tiukasti korvaan.
Meinasin ensin uudet samanlaiset ostaa mutta näköjään on muitakin vaihtoehtoja.
Esim. JBL Endurance Peak 3 tai Soundcore Sport X10 vaikuttavat mielenkiintoisilta onko kellään kokemusta? Tai onko suositella muita hyviä vastaavia?
Condor Heritage
02.06.2023, 22.08
Jotta ei tulisi yllärinä - https://www.majorcadailybulletin.com/news/local/2023/05/19/113173/cyclists-now-facing-fines-mallorca.html. -CH-
Pitäisi olla suomessakin moinen sääntö...
Johan tästä taitaa olla muutama sivu kun asiasta väännettiin aikakin aloittaa uudestaan. Kai se on vaan se suomalainen asenne jos en minä niin ei muutkaan.
Pitäisi olla suomessakin moinen sääntö...
Ei mene Suomessa läpi, koska vähentää pyöräilyä. Kuten kypäräpakkokin.
Toivottavasti kuulokekielto ei sitten johda ohjaustankoon ripustettuihin bt-kaiuttimiin.
Pitäisi olla suomessakin moinen sääntö...Mielummin sakottaa pyöräilystä. Kuulokkeista ei mitää lisä harmia tuohon ole
Goomikko
03.06.2023, 11.44
Tasapuolisuuden nimissä pitää musiikin kuuntelu kieltää myös kävelijöiltä, autoilijoilta, moottoripyöräilijöiltä ja jne....
Onneksi Suomessa ei ole älyttömiä sääntöjä ;)
Ohiampuja
03.06.2023, 12.17
Tiedä sitten miltä muista tuntuu, mutta itse en tykkää blokata kuuloaistia kokonaan pyöräillessä. Kuulon avulla vähän hahmottaa mitä sitä takaa on tulossa ja muutenkin mitä ympärillä tapahtuu.
Ps. Joskus nuorena kun pidettiin ns luovia IP treenejä, niin pari kertaa vetäjä toi jättimankan sinne salille. Ja sitten sparrattiin kun samaan aikaan joku kirkonpolttohevi pauhasi täysillä. Yllättävän iso oli se vaikutus...
Eipä luupääkuulokkeilla blokkaannu muu kuin tuulen suhina. Mutta olisi parempi, jos suhina kiellettäisiin lailla.
Goomikko, jalankulkijoita ehdottomasti, eihän ne tajua kelvillä yhtään mitään ympärillä tapahtuu. Moottoripyöräilijät ei kuule muutenkaan ja tuskin moni autossa kuulokkeita käytä... Toisaaltaan älyttömiä sääntöjä syntyy vain älyttömien ihmisten vuoksi...
Tiedä sitten miltä muista tuntuu, mutta itse en tykkää blokata kuuloaistia kokonaan pyöräillessä. Kuulon avulla vähän hahmottaa mitä sitä takaa on tulossa ja muutenkin mitä ympärillä tapahtuu.
Ps. Joskus nuorena kun pidettiin ns luovia IP treenejä, niin pari kertaa vetäjä toi jättimankan sinne salille. Ja sitten sparrattiin kun samaan aikaan joku kirkonpolttohevi pauhasi täysillä. Yllättävän iso oli se vaikutus...Paljon paremmin pärjää ku ei luota kuuloaistiin vaan käyttää silmiä jos meinaa kaistaa vaihdella.
Pelkkä tuulen suunta saattaa tehä sen että et kuule takaa tulevaa.
Goomikko
03.06.2023, 15.24
Goomikko, jalankulkijoita ehdottomasti, eihän ne tajua kelvillä yhtään mitään ympärillä tapahtuu. Moottoripyöräilijät ei kuule muutenkaan ja tuskin moni autossa kuulokkeita käytä... Toisaaltaan älyttömiä sääntöjä syntyy vain älyttömien ihmisten vuoksi...
En kirjoittanut kuulokkeista mitään vaan musiikin kuuntelusta.
^mites kuurovammaiset pyöräilijät? Saavatko automaattisesti sakot? :)
Tampereella kun ajelee, niin kuuloon ei voi luottaa pätkääkään. Melua ja sähköautoja riittää jo sielläkin, joten kuulo aistina on tyhjän kanssa. Jos tekee jotain yllättävää ja poikkeavaa pyörällänsä, niin ennen tätä toimenpidettä pää alkaa kääntyilemään kuin pöllöllä joka suuntaan.
^^Olisikin ollut ihme jos asiasta olisit... Toisaaltaan melkoinen kakofonia olisi jos jokainen kuuntelisi kulkiessaan musiikkia ilman kuulokkeita...
^Onneksi ihmisellä useampi aisti käytössä.
Ohiampuja
03.06.2023, 19.54
Tampereella kun ajelee, niin kuuloon ei voi luottaa pätkääkään.
No en minäkään kuulon varassa ajele, mutta kyllä kuuloaisti oman lisänsä tuo. Ei kai hälytysajoneuvoissa muuten sitä hälytysääntä olisi. Tuossa pari viikkoa sitten maastossa reitillä tuli vastaan kuormakone joka oli ajamassa tukkeja hakkuutyömaalta. Ja siihenkin pystyi ajoissa varautumaan, kun kuulin sen koneen äänen jo ennen näköyhteyttä.
Mutta en minä ole kuulokkeita keltään kieltämässä, itse en vaan tykkää niistä.
K.Kuronen
03.06.2023, 20.04
Joskus on maanteipyörässä ollut peili, joka korvaa osan kuulosta, mutta sorateillä ei ole ollut. Kapeilla teillä takaa tulevan auton renkaiden ääni antaa aikaa muuttaa omaa ajolinjaa, kun ei kuitenkaan yleensä aivan reunassa tule ajettua, vaan sillä puhtaammalla uralla.
Jos takaa tulee traktoria tai muuta raskaampaa, niin voi katsoa paikkaa, missä tekee tilaa, kun toisinaan voi olla vähän ahdasta.
^^Olisikin ollut ihme jos asiasta olisit... Toisaaltaan melkoinen kakofonia olisi jos jokainen kuuntelisi kulkiessaan musiikkia ilman kuulokkeita...
^Onneksi ihmisellä useampi aisti käytössä.
Itse pidän oikeassa korvassa BT -nappia maltillisella volyymilla kun olen yksin liikkeellä. Nyt on vaan ollut niin tuulista viimeiset 2 viikkoa että autoa ei kuule ajoissa, pitää varmaan investoida siihen tutkaan.
Tai jos on myös soratiellä kippuratangossa toimiva peli niin sekin voisi olla vaihtoehto.
^Garminin takatutkaa voisi tosiaan alkaa tutkimaan sillä silmällä, miten soveltuisi hiekkatiepyöräilyyn.
^ Kokemuksesta voin kertoa että soveltuu erinomaisesti. Kun pääasiassa yksin ajelen maantie- sekä soralenkit niin en enää ilman tutkaa matkaan lähde.
Heh, piti kirjoittaa toimiva peili.
Kun aiemmin pohdin tuolla itse tutkalangassa miten puhelimesta kuuluvat piippaukset niin tuosta napista varmasti.
Beats fit pro. Aivan sysipaskat pyöräilyyn. Pienikin viima tekee temput anc:lle ja korviin kuuluu voimakas suhina.
Tässä alkuviikosta ostin sony wf1000xm5:set. Parin pikkulenkin perusteella toimivat pyöräillessäkin hyvin vaikka en niitä siihen käyttöön varsinaisesti ostanutkaan. On kyllä todella hyvä vastamelu niissä. Ihan pieni suhina välillä kuuluu, mutta ei häiritsevästi. Kalliithan ne on
Kannattaa muistaa, että noi Sonyt ei kestä kunnon kastumista, lähinnä roiskevettä.
Ohiampuja
24.08.2023, 21.26
Minä ottaisin sellaiset jonka ulkopinnassa ei ole nappeja tai sitten hyvä näppäinlukko. Mun halpis Sonyjä ei voi käyttää pyörän kanssa lainkaan.
Onko joku testannut tuollaisia shokz kuulokkeita, jotka perustuvat äänen johtamiseen kallon luita pitkin?
Onko joku testannut tuollaisia shokz kuulokkeita, jotka perustuvat äänen johtamiseen kallon luita pitkin?
Sama kiinnosti, pari sivua taaksepäin löytyy käyttökokemuksia. Onko mielipiteet muuttuneet?
Minulla on ollut kesän alusta Shokzin Open Runit. Ensimmäiset kuulokkeet, jotka pysyvät päässä pyöräillessä (juoksemista en ole päässyt testaamaan, kun ei ole äänilähdettä). Ja pidempi käyttö (pisimmät siivut 4h) ei ahista. Akku kestää siinä 10h.
Äänenlaatu on omanlaisensa kun bassopää puuttuu aivan kokonaan. Mutta siihen tottuu. Ja tosiaan luurit päästävät kaikki äänet läpi mistä itse tykkään liikenteessä. Vastatuuli peittää äänen tehokkaasti, eli silloin joko lisää äänenvoimakkuutta taikka kuuntelu tauolle.
Ostaisin uudelleenkin.
^Mulla on myös tämän kesän ollut nuo OpenRun Prööt. Sama juttu: ekat kuulokkeet, mitkä pysyy päässä ja ovat käytössä 100% huomaamattomat. Äänen laatu ei varmasti hifistiä innoita, mutta eipä tuo kypärä päässä ajaminen muutenkaan ole mikään konserttisali. Ja samat huomiot: vastatuuli tappaa äänen tehokkaasti ja äänen tasoa joutuu säätelemään aika-ajoin.
^Podcastien kuunteluun varmaan oivat luulokkeet muutenkin kuin urheilussa. Mutta mulla kun on yleensä radiostriimi päällä, niin musa kuulostaa "erilaiselta."
Toki sängyllä selällään maaten ei toimi, kun on sanka niskassa.
Eiks näissä ole joku HF? En olen kokeillut kuin se toimii.
^Joo, no en mäkään noita käytä muuta kuin urheillessa. Joskus rannalla ollut myös päässä, kun noiden kanssa ei tarvitse varoa. HF:ää en minäkään ole kokeillut. Ylipäätään en lenkillä vastaa puhelimeen. 60-luvulla syntyneet on tottuneet siihen, ettei tarvitse olla tavoitettavissa joka sekunti. Tosin kerropa se mun vaimolle...
navajokoira
25.08.2023, 10.54
Mun käsittääkseni noi vaurioittaa kuuloa ihan samalla lailla kuin muutkin kuulokkeet jos niitä luukuttaa liian kovalla. Ts. jos pitää voida kuulla musiikkia myös meluisassa ympäristössä, kuten tuulessa, olisi parempi blokata se melu jotenkin. Jolloin ollaan vähän erikoisessa tilanteessa ajatellen alkuperäistä syytä käyttää tällaisia kuulokkeita liikenteessä.
Mun käsittääkseni noi vaurioittaa kuuloa ihan samalla lailla kuin muutkin kuulokkeet jos niitä luukuttaa liian kovalla. Ts. jos pitää voida kuulla musiikkia myös meluisassa ympäristössä, kuten tuulessa, olisi parempi blokata se melu jotenkin. Jolloin ollaan vähän erikoisessa tilanteessa ajatellen alkuperäistä syytä käyttää tällaisia kuulokkeita liikenteessä.
Juu varmasti.
Mun alkuperäinen syy käyttää näitä kuulokkeita on se, että nämä ovat ainoa luurit, jotka pysyvät päässä. Yksikään nappikuuloke ei sovi mun korvaan.
EDIT: Toisaalta, itse en suoralta kädeltä innostu vastamelukuulokkeista liikenteessä. En halua blokata liikenteen ääniä. Eli joka tapauksessa pitää tehdä kompromissejä kuulemisen suhteen.
^Juu, totta kai vaurioittaa. Kyllä ne kuuloluut sen äänen muodostaa aivojen ymmärtämään muotoon. Tosin kun nuo ovat avoimet, ei tärykalvoon kohdistu painetta. Jos sillä on asian kanssa jotain tekemistä.
Mulle ei jostain syystä sovi mitkään korvakäytävään tungettavat, tai ne alkaa painaa tunnin käytön jälkeen. Sitten jos on avoimet, korvan päälle tulevat, niin niissä on sama ongelma kuin noissa luujohdekuulokkeissa.
Samanlaiset kokemukset. Ei tarvitse pelätä, että putoavat. Ääntä tulee, mutta ei hifiä. HF toimii, mutta en 60-luvulla syntyneenä käytä - paitsi jos vaimo soittaa (puhelin myös yhteydessä garminin laitteeseen, joten näkyy soittaja). Ja openrun prokin on sen verran kosteutta kestävä, ettei rikkoonnu sateessa tai hirveesti hikoillessa.
Erityisesti intervallia ulkona tehdessä, kuntoportaissa tai kuntosalilla kivat, koska musiikki parhaimmillaan motivoi. Ja pysyy kuitenkin jonkinlainen kontakti reaalimaailmaan. Eli sinänsä minulla game-changer, koska muuten ei ollenkaan kuulokkeita.
Jabra julkaisi eilen uudet urheiluun tarkoitetut nappikuulokkeet
https://www.jabra.com/bluetooth-headsets/jabra-elite-8-active
^ Noi lupaa niin paljon alkaen suhisemattomuudesta ja päätyen putoamattomuuteen, että pitää varmaan hankkia ja testata.
Tällä hetkellä langattomista referenssinä on kaikista mun kokeilemista Sony Linkbud S:t. Piuhalliset Ultimate Ears 700 -napit on olleet parhaat pyöräilykuulokkeet ikinä, tai on ne edelleenkin, mutta ei tule käytettyä, kun se piuhoihin pukeutuminen on muka niin rasittavaa nykyään.
Mulla on elite 7 activet ja voin kyllä suositella. Pysyy erittäin hyvin korvissa ja akut kestää todella pitkään. Kyllähän noi vähän suhisee, etenkin tuulisemmalla säällä ajaessa mutta yleisesti ottaen vastamelutoiminto on todella hyvä pyöräilyyn. Kuuntelen podcasteja ja kirjoja, en musiikkia. Et jos kasit on vielä paremmat on sitten todella hyvät :D
Tuohon ”vähän suhisee, etenkin tuulisemmalla säällä” kykenee suurin osa mun testaamista, mutta merkittävästi sitä parempaan toistaiseksi ainoastaan noi vanhat UE:t, jotka on niin pienet, että niihin ei jää tuulipintaa korvan ulkopuolelle käytännössä lainkaan ja lisäksi niitten rakenne on täysin umpinainen eli puuttuu se huohotustaimikäliereikä.
Joo mulle ei ole niin tärkeää täysi taustahiljaisuus. Just mietin aamulla töihin polkiessa että "suhina" jää taustalle, eikä siihen kiinnitä mitään huomiota podcasteja kuunnellessa. Itselleni tärkeämpää on akun kesto ja että kuulokkeet pysyy päässä.
^saakohan näistä kosketuksen disbloitua kokonaan?
^saakohan näistä kosketuksen disbloitua kokonaan?
Täytyy sanoa että en tiedä, ei ole ollut itsella tarvetta. Ainakin itselleni muotoilu on niin hyvä että korvaan laittaessa ei tule vahingossa paineltua nappeja. Ja ne napit vaatii muutenkin "jämerän" painalluksen. Kesällä ajelen työmatkat ilman kypärää, mutta talvella on kypärä ja merinomyssy eikä silloinkaan tule mitään vahinkopainalluksia pukiessa.
^vahinkopainallukset olleet ongelmana ainakin jbl reflect flow pro-kuulokkeissa. Märkä hiihtopipo paineli ihan iloisesti mitä sattuu. Tuli hommattua Samsung Galaxy Buds 2 Prot näiden kaveriksi (näistä sai kosketuksen pois). Jbl:t eivät vaan jaksa pitää oikein virtaa itsessään. Ladattu täyteen ja samantien korviin niin +6 tuntia menee helposti. Jos taas vaikka kahden viikon päästä korviin, niin akku onkin jo melkein tyhjä itse kuulokkeista.
Mä en tykkää noista täysin langattomista. Pitäis varmaan laittaa joku naru niiden väliin. Jaybird x4 oli kolmisen vuotta käytössä, mutta kuolivat sitten kerrasta. Huonosti oli tuollaisia semilangattomia hienkestäviä tarjolla ja hätäpäissäni ostin jbl run endurance 2. Halvat ja jaybirdeihin verrattuna huono äänenlaatu. Eivät pysy kunnolla korvissakaan.
Toivoton tapaus
06.09.2023, 21.32
Mahdanko olla ainoa joka käyttää kuppikuulokkeita pyöräillessä...mutta Valcon VMK20 kuulokkeet on olleet pitkään käytössä. Ei niiden kanssa pyöräillessä puhelusta tule mitään ja nyt uusien pyöräilylasien oudonmuotoisten sankojen kanssa suhina on sitä sorttia että musakki on enemmän sellaista taustakuiskailua.
Nää on kuitenkin järkyttävän hyvät ja mukavat päässä. Voin käyttää näitä oli mulla päässä mitkä tahansa lasit eikä koskaan, siis KOSKAAN, ole vielä painaneet vaikka olisivat 8-10 h putkeen päässä. Salilla eivät meinaa pysyä paikallaan jos heilut vaakatasossa, mutta muuten istuvat hyvin.
Nappiksista pääsin näiden myötä eroon eikä paluuta ole. Seuraava hankinta voisi olla kyllä Valcon VMK25 kuulokkeet joissa on se "Transparency mode", jolloin liikenteenkin kuulee paljon paremmin. Sit kun vielä joku kehittäis pyöräilykypärän jonka alle tuo panta mahtuu ilman ongelmia niin avotsie!
^kuis kypärä mahtuu päähän Valcojen kanssa?
Ei kyllä itse uskaltaisi fillarilla lähteä lenkille ilman kypärää tollaset Peltoreiden kaltaiset kuppikuulokkeet korvilla. Kaupassa/kirjastossa käyn tossa lähellä ilman kypärää, mutta silloinkaan ei ole kuulokkeita, ei edes nappeja. Eikä lenkilläkään. Tollaset muutaman tunnin setit nyt kestää olla ilman äänentoistoakin.
No onko tuollaiset kupit kummempia kuin vastamelunapit? Kypärän käyttö tietty sujuu nappien kanssa.
Itse en kumpiakaan käytä vaan Shokzeja. Niillä ei saa ympäristöä vaimennettua.
No onko tuollaiset kupit kummempia kuin vastamelunapit? Kypärän käyttö tietty sujuu nappien kanssa.
Itse en kumpiakaan käytä vaan Shokzeja. Niillä ei saa ympäristöä vaimennettua.
Ei varmaankaan ole kummempia. Mutta hirvittäisi kyllä itseä yhden aistin eliminoiminen kun liikkuu liikenteessä. Jotkut Shokzit juu ehkä menisi, tai sitten napit joista ääni kuuluu "läpi" (tyyliin Applen vanhat langalliset korvanapit, joita ei työnnetty korvakäytävään). Sellaisia joskus käytin pitkillä lenkeillä ja oli helppo vähän kriittisemmässä paikassa pudottaa toinen pois korvasta langan varaan roikkumaan.
Hyvistä vastamelunapeista löytyy kyllä passthrough. Tampereella tuollaisten kanssa on kyllä pärjännyt. Ääneen ei kuitenkaan voi luottaa, joten näköaistilla mennään.
No jos pikkasen kelataan taaksepäin tuota keskutelua, niin "Toivoton tapaus" kehui Valcon kuppikuulokkeita, joissa hänellä olevassa mallissa ei ole pass troughta, johon sitten kommentoin että tollasten Peltoreiden kanssa en itse uskaltaisi liikenteessä olla, enkä edes korvatulpilla (nappikuulokkeilla jotka sulkevat korvakäytävän).
Ehkä tuollainen pass trough toimi liikenteessä, ehkä ei. Omissa Galaxy budseissa sellainen ominaisuus on mutta en ole niitä pyöräillessä kokeillut. Jalankulkien tuntuisi siltä että ympäristön äänistä saa selvän ja hahmottaa muun liikenteen äänet, mutta pyöräillessä tulee mukaan ajoviiman aiheuttama tuulensuhina, en tiedä miten tuo sotkee kuviota.
EIkös tommonen passtrought humise ihan hemmetisti. Ainaki jos se on micillä toteutettu. Joissaki kuulokkeissa mulla semmonen on. Pikkunenki tuulen vire humisee
EIkös tommonen passtrought humise ihan hemmetisti. Ainaki jos se on micillä toteutettu. Joissaki kuulokkeissa mulla semmonen on. Pikkunenki tuulen vire humisee
Todellakin, silloin niistä tulee vastameluttomat kuulokkeet :)
Lentokentältä tarttui heräteostoksena Shokzin OpenFit-kuulokkeet. Nämä ovat rakenteeltaan erilliset, kun taas muut Shokzit ovat enemmän sankakuulokkeiden tyyliset. Ja siis nämä eivät ole luujohdekuulokkeet.
Ensivaikutelma positiivinen, äänenlaatu mulle riittävä. Näitä voi käyttää myös ajaessa, kun eivät sulje ulos koko maailmaa. Tuulen suhinat varmaan kyllä häiritsevät.
Lentokentältä tarttui heräteostoksena Shokzin OpenFit-kuulokkeet. Nämä ovat rakenteeltaan erilliset, kun taas muut Shokzit ovat enemmän sankakuulokkeiden tyyliset. Ja siis nämä eivät ole luujohdekuulokkeet.
Ensivaikutelma positiivinen, äänenlaatu mulle riittävä. Näitä voi käyttää myös ajaessa, kun eivät sulje ulos koko maailmaa. Tuulen suhinat varmaan kyllä häiritsevät.Onko jo ajokokemuksia? Joku intterwebs-testissään moitti, että jos kuuloke liikahtaa paikoiltaan niin saundin katoaa samoin tein... Että on tarkka asettelusta.
Ei ole ajokokemuksia vielä. Villi veikkaus, että eivät ole ajossa yhtä hyvät kuin nuo sangalliset.
Olikohan noissa Jabra Elite 8 Activeissa painettavat napit vai hipaisukytkimet? Jos napit, niin eihän ole niin herkät, että esim pipo helposti painelisi niitä? Sade tuskin saa niitä sekoamaan, jos on napit eikä hipaisua :)
Olikohan noissa Jabra Elite 8 Activeissa painettavat napit vai hipaisukytkimet? Jos napit, niin eihän ole niin herkät, että esim pipo helposti painelisi niitä? Sade tuskin saa niitä sekoamaan, jos on napit eikä hipaisua :)
Jonkin arvostelun mukaan niissä on fyysiset napit. Herkkyydestä ei tietoa
Omien kuulokkeiden vahinkopainallusongelman sain ratkaistua tekemällä pienen korotetun reunan ilmastointiteipillä hipaisupinnan ympärille jotta pipo ei osu siihen. Napit silti toimivat mutta vahinkopainallukset loppuivat.
Jonkin arvostelun mukaan niissä on fyysiset napit. Herkkyydestä ei tietoa
Ei ole nappeja, hipaisupinnat.
Each earpiece features an easy-to-operate tactile button, but they are prone to accidental presses in my experience. This problem is no more severe than with many of the capacitive touch models I test, but physical buttons are typically more reliable.
^eikö sovelluksesta saa kosketukset pois päältä?
https://www.cnet.com/tech/mobile/jabra-elite-8-active-review/
Tämä sanoo että physical control buttons. Miten lie....
https://www.cnet.com/tech/mobile/jabra-elite-8-active-review/
Tämä sanoo että physical control buttons. Miten lie....
Ei tartte puhelimen näytöltä operoida, vaan napeista suoraan.
Noissa teksti-revikoissa tosiaan jäi itselle vähän arvailun varaan, mitä tarkoitettiin napeista puhuttaessa ja toivoin, että joku olisi täällä jo ostanut nuo ja osaisi kertoa varmuudella. Aloin nyt sitten katsella vähän video-revikoita ja ainakin tämän videon perusteella näyttäisi olevan ihan kliksutettavat napit, eli sade tuskin niitä painelee eikä tuon videon perusteella pipokaan kovin helposti; https://youtu.be/2V9T3o0POFI?si=WhOijTI2_moYDGxC&t=107
Toisaalta videossa myös näkee, että softasta on valittavissa toiminnoksi "None", tosin ei tiedä piippaileeko kuulokkeet silti virhepainalluksista.
Toivoton tapaus
05.10.2023, 20.41
Mahdanko olla ainoa joka käyttää kuppikuulokkeita pyöräillessä...mutta Valcon VMK20 kuulokkeet on olleet pitkään käytössä. Ei niiden kanssa pyöräillessä puhelusta tule mitään ja nyt uusien pyöräilylasien oudonmuotoisten sankojen kanssa suhina on sitä sorttia että musakki on enemmän sellaista taustakuiskailua.
Nää on kuitenkin järkyttävän hyvät ja mukavat päässä. Voin käyttää näitä oli mulla päässä mitkä tahansa lasit eikä koskaan, siis KOSKAAN, ole vielä painaneet vaikka olisivat 8-10 h putkeen päässä. Salilla eivät meinaa pysyä paikallaan jos heilut vaakatasossa, mutta muuten istuvat hyvin.
Nappiksista pääsin näiden myötä eroon eikä paluuta ole. Seuraava hankinta voisi olla kyllä Valcon VMK25 kuulokkeet joissa on se "Transparency mode", jolloin liikenteenkin kuulee paljon paremmin. Sit kun vielä joku kehittäis pyöräilykypärän jonka alle tuo panta mahtuu ilman ongelmia niin avotsie!
Eipä se Transparency Mode toimi kun laskee kaikki suhinatkin läpi todella mainiosti kuten täällä arveltiinkin, eikä niiden kanssa mitään kypärää voi käyttää. Nyt kuitenkin tuli vastaan tuollaiset luujohdekuulokkeet, joiden kanssa kuulet hyvin myös liikenteen. Näin kuulovammaisena (vasemman korvan kuulokynnys puhutun äänen taajuudella 45 dB) oli erittäin positiivinen yllätys kun luuta pitkin ääni kuuluu molemmilta puolilta hyvin ja tasaisesti ja kypärääkin voi käyttää :o
En koskaan kokenut kuppikuulokkeiden aiheuttamaa liikenteen äänten häviämistä ongelmana vaikka tottakai ymmärrän sen merkityksen ja en siis koskaan käyttänyt sitä vastamelutoimintoa pyöräillessä. Kypärän pois jättäminen kyllä arvelutti, mutta onneksi kolmas kerta toden sanoo ja valitsin lopulta pyöräilyn ilman musiikkia, tai ainakin ilman kuppikuulokkeita, kuin musiikin pyörätuolin kanssa.
Alla vielä linkki noihin kuulokkeisiin jos jotain kiinnostaa. Lainakäytössä olevissa kuulokkeissani on huonot säädöt ja esim. biisiä ei voi vaihtaa tai stopata, ainoastaan äänenvoimakkuutta voi säätää. Näistä kuitenkin löytyy sellainenkin malli joilla voi kuunnella musiikkia vaikka jumalauta uidessa...! :')
https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/bone_conduction_headphones/Luujohdekuulokkeet?sort=price%3Aasc (https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/bone_conduction_headphones/Luujohdekuulokkeet?sort=price%3Aasc)
JohannesP
14.10.2023, 15.06
Jabra julkaisi eilen uudet urheiluun tarkoitetut nappikuulokkeet
https://www.jabra.com/bluetooth-headsets/jabra-elite-8-active
^ Noi lupaa niin paljon alkaen suhisemattomuudesta ja päätyen putoamattomuuteen, että pitää varmaan hankkia ja testata.
Tällä hetkellä langattomista referenssinä on kaikista mun kokeilemista Sony Linkbud S:t. Piuhalliset Ultimate Ears 700 -napit on olleet parhaat pyöräilykuulokkeet ikinä, tai on ne edelleenkin, mutta ei tule käytettyä, kun se piuhoihin pukeutuminen on muka niin rasittavaa nykyään.
Tuliko hankittua?
Tai jos joku toinen hankki nämä niin kiinnostaisi kuulla kokemuksia näihin markkinointilupauksiin.
Päivitin vihdoin JBL endurance sprint kuulokkeet JBL endurance Peak 3 malliin. On kyllä hyvät, äänenlaadussa en huomaa isompaa eroa mutta mukavuus huomattavasti parempi kun ovat langattomat. Taatusti putoamattomat kun ovat korvakoukulliset ja aika huomaamattomat korvissa kun ei tarvitse tunkea tiukasti korvakäytävään jotta pysyisivät päässä.
Tuliko hankittua?
Tai jos joku toinen hankki nämä niin kiinnostaisi kuulla kokemuksia näihin markkinointilupauksiin.
Itseänikin kiinnostaisi kuulla käyttökokemuksista.
Suunto mukaan kuulokemarkkinoille: https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/Muut-lisavarusteet/suunto-wing/suunto-wing-black/
Olin omassa päässäni niputtanut open ear ja luujohdekuulokkeet samaan sarjaan mutta eihän ne olekaan sama asia.
Sopisko noista tyypeistä jompi kumpi paremmin pipon alle? Tarve on erityisesti alkutalven hiihtolenkeille. Korvaan tungettavat ei käy missään tapauksessa ja esim Applen originaalit langalliset eivät pysy yhtään. Niin ja silmälasien sangatkin on tiellä.
^Suunnon revikoita odotellessa. Hiihtopipon kanssa tosin voi olla haasteita tuon takasangan kanssa.
navajokoira
14.10.2023, 18.52
Tämä muistuttaa hämmentävän paljon Shokzin kuulokkeita jos ei oikeasti ole Shokzin tekemä. Samat painikkeet ja painikelogiikka. Jopa painikkeiden kohokuviot täsmälleen samat kuin Openrunissa (yhtä selvästi renderöityä kuvaa lukuunottamatta). Edit. Hmm, noi + / virtapainikkeen kuviot on eri järjestyksessä kyllä.
Laturiliitin on erilainen (mutta samassa paikassa). Suunnon laturikaapeli näyttää kauhealta möhkäleeltä. Erottuvina ominaisuuksina ainakin sivuvalot, varavirtalähde ja yhdistyy Openrunin parempi IP-luokitus Openrun Pron parempaan akunkestoon. Pikalatausta Shokz mainostaa 1,5 tuntia 5 minuutissa, kun taas Suunto on 3 tuntia 10 minuutissa :)
edit. Suunnon paketissa tuleva korvatulppapakkaus ihan samanlainen kuin jo Aftershokz Aeropexeillä :D
Itse ostin Jabra Elite 8 Activet, mutta en käytä pyöräillessä, joten en voi ottaa kantaa suhinoihin. Mutta juoksulenkillä ja noin muuten en keksi pahaa sanaa itse kuulokkeista, vaan vain säilytys-/latauskotelon muotoilusta, koska haluaisin asettaa sen pystyasentoon pöydälle. Ääni on hyvä, pysyy tosi hyvin paikallaan niitä näitä puuhastellessa ja juostessa, reagoi hyvin nappien painalluksiin eikä tule vahinkopainalluksia tai esim veden tuottamia haamuja, kun ei ole hipaisukytkimet. Vajaan viikon käytön jälkeen ei ainakaan vielä kaduta tippaakaan ja ostaisin uudestaan, jos nykytiedot säilyttäen voisin palata ajankohtaan ennen ostamista.
Kimbyyri
15.10.2023, 09.47
Itse ostin Jabra Elite 8 Activet, mutta en käytä pyöräillessä, joten en voi ottaa kantaa suhinoihin. Mutta juoksulenkillä ja noin muuten en keksi pahaa sanaa itse kuulokkeista, vaan vain säilytys-/latauskotelon muotoilusta, koska haluaisin asettaa sen pystyasentoon pöydälle. Ääni on hyvä, pysyy tosi hyvin paikallaan niitä näitä puuhastellessa ja juostessa, reagoi hyvin nappien painalluksiin eikä tule vahinkopainalluksia tai esim veden tuottamia haamuja, kun ei ole hipaisukytkimet. Vajaan viikon käytön jälkeen ei ainakaan vielä kaduta tippaakaan ja ostaisin uudestaan, jos nykytiedot säilyttäen voisin palata ajankohtaan ennen ostamista.Olen katsellut samoja. Voisitko kokeilla kuitenkin fillaroinnissa niitä.
Nappikuulokkethan on ns. hygeniatuote ja niitä ei voi palauttaa.
Olen katsellut samoja. Voisitko kokeilla kuitenkin fillaroinnissa niitä.
Nappikuulokkethan on ns. hygeniatuote ja niitä ei voi palauttaa.
Edellisellä sivulla mun kokemuksia 7:sta, käytän niitä joka päivä podcastien kuunteluun töihin polkiessa.
^Suunnon revikoita odotellessa. Hiihtopipon kanssa tosin voi olla haasteita tuon takasangan kanssa.
Mulla oli tänään fillarilenkillä Shokz:in openrun prööt ja päässä kypärän alla merinovillainen kevyt ”pipo”. Niin ei se ainakaan häirinnyt noiden käyttöä mitenkään.
Lentokentältä ostin heräteostona Shokzin uudet Openfit:it, jotka ei siis ole luujohdekuulokkeet. Ne nyt ainakin käy pipon kanssa.
^Openfittejäkin olisi kiva päästä testaamaan ennen ostopäätöstä. Kuinka tuollainen avomalli sopisi omaan käyttöön.
JohannesP
17.10.2023, 11.28
Kävin eilen hakemassa Jabra Elite 8 Activet. Toistaiseksi päässyt testailleen vain kävellessä Helsingin keskustassa ja fillaritestit menee loppuviikolle. Referenssiä muista langattomista napeista mulla ei ole. Eli käytännössä pystyn vertaamaan vain Shuren SE215 piuhallisiin nappikuulokkeisiin, joissa on tiiviisti korvakäytävään asettuvat vaahtomuovimaiset napit. Nämä mulla on ollut ainakin 15 vuotta käytössä ja pienenä kestävyysvertailuna toinen pari otettu käyttöön pari vuotta sitten. Ensimmäisenkin parin olisi saanut vielä kuntoon varaosilla, mutta hinnan puolesta alkoi olemaan sama ostaa kokonaan uusi.
Jabrassa suurin pettymys oli suhinan vaimennus ja miten vastamelutoiminta yritti sitä peittää. Varsinkin, kun myyntitekstit antoi ymmärtää käytännössä suhinamattomuutta ja muistaakseni jopa pyöräily oli mainittu. Käytännössä tuulen suhina saadaan filtteröityä pois, mutta sama heikkokin tuulensuhina vaihtui vastamelutoiminnan selvästi havaittavaksi kohinaksi. En tiedä aiheuttiko huohotusreikä osittain tätä tai miten tätä saisi paremmaksi. Jos sovelluksessa vastameluun on muitakin asetuksia kuin on/off niin näihin en ole perehtynyt. Testailin myös vastamelutoiminnan poistamista käytöstä ja omaan korvaan tuulen vaikutus oli jopa miellyttävämpää kävelyvauhdissa jos liikenteen melun olisi saanut muutoin pois.
Toinen pettymys oli istuvuus. Tämä nyt on henkilökohtainen juttu ja täyttä lottoamista sopiiko langattomat napit korvaan. Oon nyt useamman kerran vaihtanut isoimmista tulpista keskikokoiseen ja yrittänyt saada mahdollisimman tiivistä istuvuutta. Ehkä tämä on jotakin kokemattomuutta tai muuten vain sopimaton korva, mutta en mä ainakaan saa noita lötköjä silikonitutteja tai koko nappikuuloketta pysymään kovin tiiviisti korvassa niin ettei välillä olisi tuntunut näiden valuvan pihalle. Äskön kävelin 40 min reippaasti toimistolle ja muutaman kerran sai korjata, kun tuntui valuvan pihalle. Shureissa noi vaahtomuovitatit puristaa sormin kasaan, työntää korvaan, antoi palautua ja siellä pysyy. Mietin vaan miksei näissä muissa urheilukäyttöön mainostettavissa nappikuulokkeissa ole samanlaisia vaahtomuovisia tarjolla vaan pelkästään noita lötköjä silikonetatteja muutamassa eri koossa. Ehkä tässä on se ero mikä erottaa "oikean" nappikuulokevalmistajan näistä markettirimpuloista.
Äänenlaatu varmaan enemmänkin keskinkertaista. Ei se nyt huono ollut ja täytyy vielä sovelluksen kautta yrittää säätää paremmaksi omaan makuun. Noi satasen karvalakki-Shuret on mielestäni edelleen tasapainoisemman ja erottelevamman kuuloiset, mutta täytyy vielä kuunnella ristiin.
Muutaman kerran ilmeni mahdollista lyhyttä pätkimistä. Täytyy tähänkin perehtyä lisää onko ominaisuus vai pätkiikö yhteys oikeasti mitä taas toisilla BT kuulokkeilla ei ole käynyt. Joku pään kääntämisen asetus näissä voi olla, koska silloin varsinkin sen puolen kuuloke hiljeni. Mutta samaa satunnaista pätkimistä ilmeni myös muutaman kerran kävellessä vaikka pään piti paikallaan katse eteenpäin.
Fyysiset napit toimii eikä vaatineet omaan makuun liikaa painallusta, jotta korvassa olisi tuntunut epämiellyttävältä.
Eli ensikokeilu ei kovin hääppönen ja hieman laittaa miettimään mikä näissä maksaa 200 euroa. Varsinkin, kun tuulen suhina kuuluu voimakkaana kohinana jopa kävelyvauhdissa niin miten sit pyöräilyssä. Tällä kokemuksella noi piuhalliset Shuret ilman mitään vaimennusta tiiviillä tulpalla on huomattavasti toimivammat pyöräilyn suhinaan.
Toinen vaihtoehto mulla olisi ollut hankkia samat Shuren 215 napit langattomana (https://www.shure.com/en-US/products/earphones/aonic215?variant=SE21DYBK+TW2), joihin olisi löytynyt jo valmiina kaksi paria kuulokkeita varaosina. Nuo Shuren langattomat oli pitkään ykkösvaihtoehto tuttuna tuotteena, mutta nämäkään ei ole arvostelujen mukaan täydelliset. Nämä pysyisi todennäköisesti paremmin korvissa, mutta samalla tuo sanka aiheuttaa mahdollisesti haasteita ajolasien sangoille. Tosin piuhallisissa Shureissa vahvistettupiuha kiertää myös korvan ja se toimii ihan ok ajolasienkin kanssa. Kaverilla nämä jo on ja on tykännyt. Täytyisi varmaan pyytää noi itse langattomat adapteriosat sovitukseen omilla napeilla ja ajolaseilla.
^kiitoksia revikasta. Näiden palautus kun ei onnistu testaamisen jälkeen, niin saa tarkasti pohtia soveltuvuutta omaan käyttöön.
^^ ihan pakko kysyä, kun itsellä ei niin minkäänlaista pätkimistä, että päivititkö heti kärkeen firmiksen, vai onko kokemukset napeissa ostaessa olleella firmiksellä? Sen spatial soundin otin itse heti kärkeen pois päältä ja omiin korviin ainakin musiikin ääni parani merkittävästi, ja ko ominaisuus voisi myös aiheuttaa äänen häipyilyä toisesta korvasta, tai ainakin muistelen jossain revikassa puhtun sen suuntaisesta efektistä tuohon toimintoon liittyen. Lenkeillä taas on tullut käytettyä ilman ANC:tä, mutta pitänee koittaa, että törmäänkö vastaaviin haasteisiin sen kanssa tuulessa.
^Openfittejäkin olisi kiva päästä testaamaan ennen ostopäätöstä. Kuinka tuollainen avomalli sopisi omaan käyttöön.
Tuskin ne ainakaan pyöräilykäyttöön on sopivat, kun ovat niin avoimet. En ole tosin kokeillut.
Openrunit toimii minulla gravel-vauhdeissa, hiihdossa ja köpöttelyssä. Toimii fillarihupun ja pipon kanssa ainakin minulla. Maantievauhdeissa tuuli usein aiheuttaa ongelmia.
JohannesP
17.10.2023, 17.18
^^ ihan pakko kysyä, kun itsellä ei niin minkäänlaista pätkimistä, että päivititkö heti kärkeen firmiksen, vai onko kokemukset napeissa ostaessa olleella firmiksellä? Sen spatial soundin otin itse heti kärkeen pois päältä ja omiin korviin ainakin musiikin ääni parani merkittävästi, ja ko ominaisuus voisi myös aiheuttaa äänen häipyilyä toisesta korvasta, tai ainakin muistelen jossain revikassa puhtun sen suuntaisesta efektistä tuohon toimintoon liittyen. Lenkeillä taas on tullut käytettyä ilman ANC:tä, mutta pitänee koittaa, että törmäänkö vastaaviin haasteisiin sen kanssa tuulessa.
Oli päivitetty.
Spatial soundia olen räplännyt päälle/pois ja täytyykin kiinnittää huomiota pätkiikö ilman sitä. Johonkin musiikkiin se sopi, mutta taidan itsekin pistää sen jatkossa pois päältä, jotta ääni pysyy "puhtaampana". Tuo taisi olla näiden kalleempien Jabrojen ominaisuus niin joku voisi taas miettiä tuliko rahat käytettyä kuinka järkevästi.
Mainospuheiden perusteella huminattomuus perustuu juurikin tuohon "mukautuvaan hybridiaktiivivastamelutoimintoon (ANC)" niin sen pois päältä laittaminen tuntuu tyhmältä. En ymmärrä mikä tuosta tekee hyvän jos humina vaihtuu lähes yhtä voimakkaaseen vastamelun synnyttämään telkkarin lumisadetta vastaavaan epäsäännölliseen kohinaan. Ja tosiaan tuuli ei tarvinnut olla edes voimakas, että se kohina muuttui musiikin peittäväksi. Kiinnostaisi kuulla onko tämä ihan normaali ominaisuus.
Mut nyt lähden vielä uudestaan kokeilemaan kävelyä näiden kanssa jos yhtään lämpenisin näille.
Todella hämmentävää kuulla että jotenkin humisee, mun Active 7 kun ei humise ja ANC ja ANC offin välillä on todella huomattava ero, siis todella iso pelkästään paikallaan seistessä. Pyöräillessä ei käytännössä kuule mitään kuulokkeista jos ANC ei ole päällä. Veikkaan jonkin näköistä käyttäjävirhettä. Koska yhtä hyvät tässä suhteessa oli edelliset elite 75:set..vai mitkä ne nyt oli. Mulla on toinen korvakäytävä aika ahdas, mutta pienin tutti istuu mainiosti siihen, nämä pysyy paremmin päässä kun vanhat.
Kävin eilen hakemassa Jabra Elite 8 Activet. Toistaiseksi päässyt testailleen vain kävellessä Helsingin keskustassa ja fillaritestit menee loppuviikolle. Referenssiä muista langattomista napeista mulla ei ole. Eli käytännössä pystyn vertaamaan vain Shuren SE215 piuhallisiin nappikuulokkeisiin, joissa on tiiviisti korvakäytävään asettuvat vaahtomuovimaiset napit. Nämä mulla on ollut ainakin 15 vuotta käytössä ja pienenä kestävyysvertailuna toinen pari otettu käyttöön pari vuotta sitten. Ensimmäisenkin parin olisi saanut vielä kuntoon varaosilla, mutta hinnan puolesta alkoi olemaan sama ostaa kokonaan uusi.
Jabrassa suurin pettymys oli suhinan vaimennus ja miten vastamelutoiminta yritti sitä peittää. Varsinkin, kun myyntitekstit antoi ymmärtää käytännössä suhinamattomuutta ja muistaakseni jopa pyöräily oli mainittu. Käytännössä tuulen suhina saadaan filtteröityä pois, mutta sama heikkokin tuulensuhina vaihtui vastamelutoiminnan selvästi havaittavaksi kohinaksi. En tiedä aiheuttiko huohotusreikä osittain tätä tai miten tätä saisi paremmaksi. Jos sovelluksessa vastameluun on muitakin asetuksia kuin on/off niin näihin en ole perehtynyt. Testailin myös vastamelutoiminnan poistamista käytöstä ja omaan korvaan tuulen vaikutus oli jopa miellyttävämpää kävelyvauhdissa jos liikenteen melun olisi saanut muutoin pois.
Toinen pettymys oli istuvuus. Tämä nyt on henkilökohtainen juttu ja täyttä lottoamista sopiiko langattomat napit korvaan. Oon nyt useamman kerran vaihtanut isoimmista tulpista keskikokoiseen ja yrittänyt saada mahdollisimman tiivistä istuvuutta. Ehkä tämä on jotakin kokemattomuutta tai muuten vain sopimaton korva, mutta en mä ainakaan saa noita lötköjä silikonitutteja tai koko nappikuuloketta pysymään kovin tiiviisti korvassa niin ettei välillä olisi tuntunut näiden valuvan pihalle. Äskön kävelin 40 min reippaasti toimistolle ja muutaman kerran sai korjata, kun tuntui valuvan pihalle. Shureissa noi vaahtomuovitatit puristaa sormin kasaan, työntää korvaan, antoi palautua ja siellä pysyy. Mietin vaan miksei näissä muissa urheilukäyttöön mainostettavissa nappikuulokkeissa ole samanlaisia vaahtomuovisia tarjolla vaan pelkästään noita lötköjä silikonetatteja muutamassa eri koossa. Ehkä tässä on se ero mikä erottaa "oikean" nappikuulokevalmistajan näistä markettirimpuloista.
Äänenlaatu varmaan enemmänkin keskinkertaista. Ei se nyt huono ollut ja täytyy vielä sovelluksen kautta yrittää säätää paremmaksi omaan makuun. Noi satasen karvalakki-Shuret on mielestäni edelleen tasapainoisemman ja erottelevamman kuuloiset, mutta täytyy vielä kuunnella ristiin.
Muutaman kerran ilmeni mahdollista lyhyttä pätkimistä. Täytyy tähänkin perehtyä lisää onko ominaisuus vai pätkiikö yhteys oikeasti mitä taas toisilla BT kuulokkeilla ei ole käynyt. Joku pään kääntämisen asetus näissä voi olla, koska silloin varsinkin sen puolen kuuloke hiljeni. Mutta samaa satunnaista pätkimistä ilmeni myös muutaman kerran kävellessä vaikka pään piti paikallaan katse eteenpäin.
Fyysiset napit toimii eikä vaatineet omaan makuun liikaa painallusta, jotta korvassa olisi tuntunut epämiellyttävältä.
Eli ensikokeilu ei kovin hääppönen ja hieman laittaa miettimään mikä näissä maksaa 200 euroa. Varsinkin, kun tuulen suhina kuuluu voimakkaana kohinana jopa kävelyvauhdissa niin miten sit pyöräilyssä. Tällä kokemuksella noi piuhalliset Shuret ilman mitään vaimennusta tiiviillä tulpalla on huomattavasti toimivammat pyöräilyn suhinaan.
Toinen vaihtoehto mulla olisi ollut hankkia samat Shuren 215 napit langattomana (https://www.shure.com/en-US/products/earphones/aonic215?variant=SE21DYBK+TW2), joihin olisi löytynyt jo valmiina kaksi paria kuulokkeita varaosina. Nuo Shuren langattomat oli pitkään ykkösvaihtoehto tuttuna tuotteena, mutta nämäkään ei ole arvostelujen mukaan täydelliset. Nämä pysyisi todennäköisesti paremmin korvissa, mutta samalla tuo sanka aiheuttaa mahdollisesti haasteita ajolasien sangoille. Tosin piuhallisissa Shureissa vahvistettupiuha kiertää myös korvan ja se toimii ihan ok ajolasienkin kanssa. Kaverilla nämä jo on ja on tykännyt. Täytyisi varmaan pyytää noi itse langattomat adapteriosat sovitukseen omilla napeilla ja ajolaseilla.
Tuli mieleen että jos ANC ei toimi ja ne pätkii, niin vaihda ne koska todennäköisesti ne on pashana.
JohannesP
17.10.2023, 18.39
ANC toimii muuta melua vastaan. Ja tuulessa ongelma on varsinkin edestäpäin tuleva eli kävellessä se kevyt viimakin kuuluu läpi, koska vastamelu muuttaa sen jostakin syystä kohinaksi. Mahdollista myös, että tämä voimakas kohina tulee jostakin muustakin kuin tuulesta, mutta ei ole vielä selvinnyt. Kokeilen huomenna vielä suurempia korvasovittimia toimisiko ne paremmin vaikka olivatkin hieman epämukavat.
Kävellessä huomasin muitakin erikoisempia ongelmia. Pätkiminen alkoi heti kun puhelimen laittoi housujen taskuun. Vastaavaati takin taskussa toimi paremman. Muissa langattomissa laitteissa ei ole ollut ongelmaa eli pitäisi ottaa selvää onko ongelma vain Jabroissa vai puhelimen BT:n signaalin vahvuudessa. Täytyy kokeilla myöhemmin toisella puhelimella.
Pelkäksi käyttäjävirheeksi ei pysyy laittamaan näinkin yksinkertaista tuotetta. En nyt ensimmäistä kertaa kuitenkaan ole akviivikuulokkeiden kanssa tekemisissä. Ehkä mun standardi huminattomalle kuulokkeelle on liian korkea koska Shureissa se suodatus toimii passiivisesti.
Aika lähellä ettei lennä kokonaan SER-jätteeseen, kun ei jaksaisi enää säätää elektroniikan kanssa. Ihan ok nämä toimii meluisassa tilassa jos ei tarvitse liikkua, mutta liikkumiseen nämä tuli alkujaankin ostettua. Tietenkin syy voi olla vääränlaisissa korvakäytävissäkin, mutta siihen on paha varautua jos löytyy vain yhtä sovitetta.
Openrunit toimii minulla gravel-vauhdeissa, hiihdossa ja köpöttelyssä. Toimii fillarihupun ja pipon kanssa ainakin minulla. Maantievauhdeissa tuuli usein aiheuttaa ongelmia.
Openrunit toimii joo, mutta nyt oli kai kyse openfit:eistä.
https://shokz.com/products/openfit
ANC toimii muuta melua vastaan. Ja tuulessa ongelma on varsinkin edestäpäin tuleva eli kävellessä se kevyt viimakin kuuluu läpi, koska vastamelu muuttaa sen jostakin syystä kohinaksi. Mahdollista myös, että tämä voimakas kohina tulee jostakin muustakin kuin tuulesta, mutta ei ole vielä selvinnyt. Kokeilen huomenna vielä suurempia korvasovittimia toimisiko ne paremmin vaikka olivatkin hieman epämukavat.
Kävellessä huomasin muitakin erikoisempia ongelmia. Pätkiminen alkoi heti kun puhelimen laittoi housujen taskuun. Vastaavaati takin taskussa toimi paremman. Muissa langattomissa laitteissa ei ole ollut ongelmaa eli pitäisi ottaa selvää onko ongelma vain Jabroissa vai puhelimen BT:n signaalin vahvuudessa. Täytyy kokeilla myöhemmin toisella puhelimella.
Pelkäksi käyttäjävirheeksi ei pysyy laittamaan näinkin yksinkertaista tuotetta. En nyt ensimmäistä kertaa kuitenkaan ole akviivikuulokkeiden kanssa tekemisissä. Ehkä mun standardi huminattomalle kuulokkeelle on liian korkea koska Shureissa se suodatus toimii passiivisesti.
Aika lähellä ettei lennä kokonaan SER-jätteeseen, kun ei jaksaisi enää säätää elektroniikan kanssa. Ihan ok nämä toimii meluisassa tilassa jos ei tarvitse liikkua, mutta liikkumiseen nämä tuli alkujaankin ostettua. Tietenkin syy voi olla vääränlaisissa korvakäytävissäkin, mutta siihen on paha varautua jos löytyy vain yhtä sovitetta.
Ajelin tänään töihin ja takas kotiin näillä active 7:lla, sähköpyörällä eli 25km\h. Toimii täydellisesti, myös kaupassa. Kuuntelin podcastejä, Puhelin aina housun taskussa, erilaisissa. Ei pätki ikinä, vanha applen puhelin, oisko kasi. Ajelin myös kuorma-autolla pari tuntia nämä päässä, kuorkissa niin kova koppimeteli ettei voi edes radiota kuunnella. Kuuntelin ensin pinkbiken podcastia ja sitten musiikkia, toimii täydellisesti
touristi
18.10.2023, 13.34
Itse olen vannoutunut Shure-henkilö liikkuvassa käytössä (315 pyöräillessä ja muuten podcasteihin, 535 matkoille ja musiikkiin). Mulla tuli myös vastaan pohdinnat siirtymisessä langallisesta langattomaan. Jos sinulla jo on Shuren irrotettavia kuulokkeita, niin seuraava saattaisi olla selvittämisen arvoinen. Onnistuin ostamaan maahantuoja Intersonicilta Shuren bluetooth-adapterin vanhaa mallia BT-1 hintaan 40€ rahteineen (tätä malliahan ei tahdo enää oikein mistään saada). BT-1:ssä on langallisia vastaava ohut, muotoiltava korvan takaa kiertävä johto, joka kiristetään niskasta. Intersonicilla oli vajaa vuosi sitten niitä vielä muutamia varastossa. Jos harkitset tätä, voin laittaa tarkemmat yhteystiedot vaikka YV:llä.
Ne joilla on Jabra Elite 8 Activet, niin saako niistä disabloitua kaikki kosketukset/napin painallukset pois? Eli napit eivät reagoisi kosketuksiin/painalluksiin millään tavalla?
Ne joilla on Jabra Elite 8 Activet, niin saako niistä disabloitua kaikki kosketukset/napin painallukset pois? Eli napit eivät reagoisi kosketuksiin/painalluksiin millään tavalla?
Joo näytti että Jabra-sovelluksessa kaikkiin näppäinten painalluksiin pystyi laittamaan asetuksen None.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Joo näytti että Jabra-sovelluksessa kaikkiin näppäinten painalluksiin pystyi laittamaan asetuksen None.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kiitokset tiedosta. Näitä pitänee harkita vakavasti, kun toiset napit lakkaavat toimimasta.
Testasin juoksulenkillä tuota ANC:tä ja tuuli aiheuttaa kohinaa. 50% volumella ei tosin peittänyt, tai mielestäni ollut lähelläkään peittää musiikkia, mutta ilman ANC:tä tuuli ei kuulunut oikeastaan mitenkään. Tein tiketin Jabran tukeen.
JohannesP
20.10.2023, 14.52
Täsmälleen sama kokemus, hyvä kuulla etten ole ainoa. Täytyykin tehdä myös tiketti jos se auttaisi johonkin. Huijattu olo ja kolmen kerran käytön jälkeen jätin toimistokäyttöön, koska pihalla noilla ei tämän kokemuksen mukaan tee mitään. Eikä kai toimistossakaan kovin paljoa arvostelun (https://www.soundguys.com/jabra-elite-8-active-review-101055/) perusteella.
https://i.ibb.co/fYh5W6j/jabra.png (https://ibb.co/vx7GWy0)
https://ibb.co/vx7GWy0][img]https://i.ibb.co/vx7GWy0/jabra.png
https://ibb.co/vx7GWy0][img]https://i.ibb.co/vx7GWy0/jabra.png
Toimistolla nää Jabrat pesi omat työkuulokkeet (jotkut Plantronicsit) ANC:n osalta 100-0. Jollain 20-30% äänenvoimakkuudella lakkasi kuulumasta kaikki humina ja lähistöllä käyty normaali-voimakkuuksinen keskustelu, humina tosin tais häipyä ihan vain ANC aktivoimalla, mutta puhe vielä hieman kuului, muttei sentään korostunut kuten noilla duuniluureilla käy, kun ANC:n aktivoi. Niissä ei tunnu vaikuttavan puheääneen juuri ollenkaan ANC, joten tuntuu, että se puheen ääni vain voimistuu, kun ANC häivyttää taustakohinan. Tuolla linkin revikassakin todetaan, että "Experientially, the effect is better than the measurement suggests where it counts."
Ulkona ANC vaikuttaa ainakin toistaiseksi olevan näissä Jabroissa käyttökelvoton. En vielä testannut fillarilla, mutta vaikea kuvitella, että kovemmassa ilmavirrassa mystisesti suorituskyky paranisi. Toivottavasti joku myöhempi firmispäivitys korjaa tuon. Toisaalta olen ollut täysin tyytyväinen noihin juostessa ilman ANC:tä ja istuvat itsellä sen verran hyvin korvaan, etten sitä edes kaivannut juoksulenkeillä, mutta koitan muistaa testata aina firmispäivitysten jälkeen. Tikettiin ei vielä ole tullut muuta kuin automaattivastaus, että on otettu vastaan.
Oikeastaan edelleen olen todella tyytyväinen, vaikka tuo ANC tuulessa hieman kaihertaa, mutta kun en lenkillä kokenut sitä tarvitsevani, niin en olisi puutetta varmaan edes huomannut, jos en olisi täältä siitä lukenut. Mun käyttötarpeeseen siis erinomaiset, mutta ei selvästikään ainakaan nykyfirmiksellä kaikille ja tietty sit on se, että sopiiko omaan korvakäytävään vai ei, mitä ei voi tietää kokeilematta.
Ei kai minkään laitteen ANC toimi ulkona viimassa kunnolla? Tai ainakaan sellainen, jonka toimintaperiaate on nuo mikrofonit ja vastamelun tuottaminen.
Itse en usko kaipaavani aktiivista melunpoistoa ulkona, mutta sellainen pitää olla, että mikrofoni toimii tuulessa ja tuiverruksessa erilaisten myssyjen läpi. Siksi ei ole vielä löytynyt true wireless optiota. Jabran luujohdemikkisysteemi vaikuttaa lupaavalta, mutta ne ole siitäkään vielä kuullut mitään testejä tosi toimissa.
Miten se aina unohtuu, ettei mobiilissa voi muokata viestiä...
Bndit taisi kertoilla active 7 mallista, että ANC toimisi pyöräillessäkin. Noin muuten pikaisella googletuksella löytyisi viitteitä, että yleensä sen toimivuus on niin ja näin tuulen kanssa.
Edit: vilkaisin uudestaan, mitä oli mainittu. Kohinaa kuuluu Elite 7 Activeilla pyöräillessä. Voisiko olla, ettei se kohina sitten (paljoa) voimistu fillarointivauhdissa siitä, millaista se oli juostessa vastatatuulessa. Nyt on vaan niin kylmä, etten lähde pyörän selkään ilman windstopperia kypärän alla ja se peittää korvat, joten testi on yhtä tyhjän kanssa, jos sen alla noita nappeja testaan :D
Tomppabozz
27.10.2023, 21.50
No nyt on käynyt silleen, että olen kokenut valaistumisen.
Kuulokematkaa
Aloitin sporttikuulokekokeilut joskus Jabra Elite Active 65t:n kanssa, ne kestivät vuoden ja vain sanoivat itsensä irti. Ihan ok laite.
Irtisanoutumisen jälkeen päätin kokeilla jotain muuta, koska Elite Activet ei oikein napostelleet eikä arvosteluissa ollut hirveästi hurraa -huutoja.
Päädyin sitten "earthproof" -kuulokkeisiin. Eli Jaybird Vista 2. Aika mielenkiintoiset. Olihan niissä paljon hyvää, mutta ihan vasta loppumetreillä löysin edes jonkinmoisen asetuksen, millä musiikin ja podcastien kuuntelu onnistuu pyöräillessä. Ulkoillessa tai pyöräillessä mikrofonin käyttö ei tullut kuulonkaan, koska puheesta ei saanut koskaan selvää tuulen läpi.
Isoin ärsytys tämän viimeksi mainitun lisäksi oli kuitenkin jatkuva hinkkauksen ja putsauksen tarve. Suomeksi siis ääntä tai toistoa ei kuulunut, jos ei putsannut harjalla jne. Todennäköisesti syy oli korvamömmöissä, hiessä ja kuluneen "eargel-tipin" löystymisessä. Tuloksena oli joka tapauksessa, että ääni hävisi usein, herkästi jolloin ei sitten edes tarvinnut edes ääntä kuunnella.
Tosiaan sitten löytyi vuoden kohdalla uusi asetus, kun olin juuri lopullisesti heittämässä pyyhettä kehään. Se asetus onnistui muuttamaan tuulta enemmän kohinaksi, jolloin toistettu ääni sitten erottui edes vähän alusta.
Pari viikkoa myöhemmin tuli kuitenkin lopullinen mutka matkaan. Työpäivän aikana hukkasin toisen korvanapin. Aikas unlucky. Höntyilyä ja huolimattomuutta. Ei voi mitään.
Sitten mentiin joka tapauksessa kaupoille. Ja kohde oli jo valmiina. "Maailman kestävimmät ja kovimmat kuulokkeet" jne. Tai ainakin jotain sinnepäin.
JABRA ELITE ACTIVE 8. (Otin vielä laser-kaiverruksella oman nimen koteloon. Ja karamellin värisenä. Koska miksei)
Akussa ja muussa ei sikäli hirveästi huomauttamista. Hyvät uudet kuulokkeet kestää ihan hyvän aikaa tänä päivänä, oli kyse mistä tahansa. Pitkittäisotantaa ei minulla ole, joten ei siitä sen enempää. Keskityn siis kehumaan enemmän niitä ominaisuuksia noin muuten.
Ääni.
Heittämällä parempi kuin Vista 2. (Pitää toki ottaa huomioon, että isoja temppuja en edeltäjillä yrittänyt, mutta en ole sitä Jabrojenkaan kanssa tehnyt) Nautin kauniista musiikista. Ja koska en ole audiofiilinä vertaillut tai nauttinut "oikeasti" hyvistä kuulokkeista, menee helmet sialle erinomaisen sikamaisen hyvin. Nautin. Pyöräillessä kuulokkeet eivät ole samanlainen tuulipoimuri vastameluominaisuutta käytettäessä ja näin ollen läpi tuleva ääni erottuu selkeämmin ilman, että volyymien tarvitsee olla aivan tapissa jotain erottaakseen. Kohinaksi muutettu tuuli on siis n. puolet tai kolmasosa Vistojen kanssa koetusta. Vaikka siis vastamelu ei 100% tuuliääntä poista, silti koen laadun loistavaksi.
Hearthrough-toiminto on ihan hauska. Pyöräillessä toki ei hirveän soveltuva. Kotona kiva. Eipä siitä sen kummempaa.
Puhelut.
Ensimmäistä kertaa oman pyöräilykuulokeaikakauteni aikana olen saanut puhua puheluita pyöräillessä. MIELETÖNTÄ! Olen siis hurjastellut alamäkiä 30-40km/h samalla kun olen höpissyt jotain mukatärkeää ilman, että puhelun vastaanottaja olisi sairastunut akuuttiin korvatulehdukseen aiheuttamani melusaasteen takia. Olen äärimmäisen tyytyväinen tähän. Puhelun faktisesta laadusta löytyy vertailuita ja arvosteluja youtubesta ja muualta, joissa kerrotaan tarkemmin itse puhelun äänenlaadusta, mutta itse funktiosta minulla ei ole negatiivista sanottavaa. Ääneni kuuluu. Hyvin. Mutta valitettavasti ääni ei välity heleänä. Siitä ei toisaalta voi kuulokkeita syyttää, koska sellaista äänikokemusta minulla ei olekaan tarjota keskustelukumppaneilleni livenä tai puhelimenkaan välityksellä.
Istuvuus.
Tähän asti vehkeet tuntuvat kevyemmiltä kuin aikaisemmin mainitut edeltäjät, ja ne ovat pysyneet mukavasti korvissa ilman urheilun tuomaa lisästressiä. Tästä varmasti opin jatkossa lisää. Mutta en ole ollut polkiessani ollenkaan huolissaan. Ovat myös pienimmät, mitä olen omistanut, eikä paina omasta mielestä juuri mitään. Laatu- ja ulkonäkövaikutelma ovat molemmat mielestäni hyvällä tolalla. Pidemmällä otannalla selvinnee kestävyys, toimivuus, akkuominaisuudet ja millä tavalla esim kotelo jakselee jatkuvaa käyttöä ja retuutusta. Niistä ei siis tässä vaiheessa löydy riittävästi ymmärrystä, että jotain voisi sanoa.
Hinta.
Suolaista kuin merivesi huulilla. 200 on aika paljon jostain pikkukuulokkeista. Mutta juuri nyt päällimmäisin ajatus on silti, että miksi oon tuhlannut elämästäni niin paljon turhaa aikaa selviytymiseen huonoilla kuulokkeilla, kun nyt on oikeasti haluamiini hommiin soveltuvat. Jos ne kestävät niin kauan kuin voisin toivoa eli vähintään sen pari vuotta luvatun kestävyyden mukaisesti, näkisin olevani jatkossa yhtä tyytyväinen kuin tälläkin hetkellä.
Summa summarum.
Jos perse kestää yhtään, iske kiinni. Muuten kannattanee odottaa aleja tai muita vastaavia. Viikon kokeiluajan tuntuu jo aivan fantastiselta. Ja kuitenkin lopulta ostos on noin keskimäärin oikea, jos sitä jaksaa fiilistellä vielä pidemmänkin ajan kuluttua.
Suosittelen.
Toivottavasti auttoi edes jollekin, kun kerrankin pystyi hieman avaamaan pohdintaa, jostain kurantista tuotteesta.
^
Se on siinä, kiitos mainiosta myyntipuheesta!
Hankintaan menee, sen verran rohkaisevasti kirjoitit!
JohannesP
28.10.2023, 00.29
Itselläni taas jatkuu hieman toisenlainen kokemus. Tein kaksi tikettiä viikko sitten: tuosta jo useasti kirjoittamasta voimakkaasta ANC kohinasta ja BT pätkimisestä. Googlettaessa tuosta tuulen voimakkaasta kohinasta kävellessä löytyy redditistä paljon keskustelua ainakin 75t ja 85t active malleilla. Jabran semi-open design ja sopimattomat korvasovitteet nostettiin esiin. Jatkut on Jabroihin vaihtanutkin passiivisesti toimivia aftermarket sovitteita aktiivisen vastamelun kaveriksi. Ainakin yhdelle Jabra oli takuuvaihtanut ja niillä ongelma oli hävinnyt.
BT pätkimiseen tuli nopeasti vastaus ja erilaisia copy paste ohjeita. Kaikki tehty resetointia myöten ja kokeiltu toisellakin puhelimella. Edeleen kuulokkeet pätkii säännöllisesti täydelläkin akulla ja varsinkin jos puhelin housujen taskussa ja kääntää pääntä tai käden sattuu pistämään taskun päälle blockkaamaan signaalia. Parin muun BT kuulokkeen kokemuksella ei ole tällaista ilmennyt. Nyt odotellut lisäohjeita onko jossakin vikaa vai ominaisuus.
ANC tikettiin en ole tähän mennessä saanut mitään yhteydenottoa.
Kuulokkeet toimii sisäpyöräilyssä ja toimistossa ihan ok sekä pihalla ilman ANC:tä. Mutta ei nyt kovin tyytyväinen voi sanoa ulkoilukokemuksen perusteella eikä kyllä asiakaspalveluunkaan. Edelleen voi miettiä miksi maksaisin 200€ kuulokkeista tehokkaalla ANC:llä, kun en voi edes käyttää sitä päällä siinä käytössä mihin active kuulokkeet suunniteltu. Ensi viikolla täytyy uudelleen kysyä Jabralta ja jos ei tule vastausta niin täytyy käydä kysymässä myyjäliikkeestä mitä tehdään.
Tomppabozz
28.10.2023, 08.56
Toi on mielenkiintoista. Toivottavasti itsellä ei tule samaa eteen.
Taidan olla kahden asian vanki:
1. Edellisten vehkeiden käyttökokemus oli niin paljon rajoittuneempi, että "NO NYT ON PELIT JA VEHKEET". Ja silloin ei ole välttämättä yhtä hereillä kriittisten tekijöiden suhteen.
2. Liian tuore, ettei ole ehtinyt kohdata noita mainitsemiasi ongelmia.
Pidän sormia ristissä, koska 200 eurolla voi tosiaan jo asoita olettaa toimivuudesta ja laatunäkökulmasta.
Itselläni taas jatkuu hieman toisenlainen kokemus. Tein kaksi tikettiä viikko sitten: tuosta jo useasti kirjoittamasta voimakkaasta ANC kohinasta ja BT pätkimisestä. Googlettaessa tuosta tuulen voimakkaasta kohinasta kävellessä löytyy redditistä paljon keskustelua ainakin 75t ja 85t active malleilla. Jabran semi-open design ja sopimattomat korvasovitteet nostettiin esiin. Jatkut on Jabroihin vaihtanutkin passiivisesti toimivia aftermarket sovitteita aktiivisen vastamelun kaveriksi. Ainakin yhdelle Jabra oli takuuvaihtanut ja niillä ongelma oli hävinnyt.
BT pätkimiseen tuli nopeasti vastaus ja erilaisia copy paste ohjeita. Kaikki tehty resetointia myöten ja kokeiltu toisellakin puhelimella. Edeleen kuulokkeet pätkii säännöllisesti täydelläkin akulla ja varsinkin jos puhelin housujen taskussa ja kääntää pääntä tai käden sattuu pistämään taskun päälle blockkaamaan signaalia. Parin muun BT kuulokkeen kokemuksella ei ole tällaista ilmennyt. Nyt odotellut lisäohjeita onko jossakin vikaa vai ominaisuus.
ANC tikettiin en ole tähän mennessä saanut mitään yhteydenottoa.
Kuulokkeet toimii sisäpyöräilyssä ja toimistossa ihan ok sekä pihalla ilman ANC:tä. Mutta ei nyt kovin tyytyväinen voi sanoa ulkoilukokemuksen perusteella eikä kyllä asiakaspalveluunkaan. Edelleen voi miettiä miksi maksaisin 200€ kuulokkeista tehokkaalla ANC:llä, kun en voi edes käyttää sitä päällä siinä käytössä mihin active kuulokkeet suunniteltu. Ensi viikolla täytyy uudelleen kysyä Jabralta ja jos ei tule vastausta niin täytyy käydä kysymässä myyjäliikkeestä mitä tehdään.
Mikset palauta niitä kauppaan? Kaikesta päätellen maanantai kappale kun mikään ei toimi. Mulla on toiset Jabrat menossa eikä noita ongelmia ole ollut. Ensimmäiset alkoi tekeen semmoista että ANC ei toiminut hiljaisessa ympäristössä ja kuulokkeet säätivät volumen niin pienelle että ei kuullut mitään. Ja ulkonakin kesti fillarilla ajaessa monta sataa metriä että volume rupesi itsestään nousemaan oikealle tasolle. Sain uudet Jabran tuesta vaikka olivat yli kaksi vuotta vanhat eikä ollut kuittia.
^kuulostaa maanantaikappaleelta. Viallisen tuotteen palautus ja toimivat tilalle.
JohannesP
28.10.2023, 11.21
Unohtu sit tän foorumin ominaisuudet puhelimella muokatessa.
Mut joo palautettua näitä tuskin saa hygieniatuotteena ja jos saisi niin ottaisin heti rahat takaisin. Ootan vielä Jabran aspan toimia ja jos ei etene niin sit marssin Giganttiin.
Palautin Beatsin Fit prot viallisen Anc:n takia Giganttiin . Kassaa ei asian tutkiminen kiinnostanut. Kaveri antoi rahat suoraan takaisin.
Mä olin hetken kiinnostunut Joy earbudeista (finnish design yms). Faq puolelta löytyi vastaus tuulisiin olosuhteisiin:
"Pienen koonsa ja teknisten ominaisuuksiensa ansiosta nappikuulokkeet vaimentavat hyvin melua ja tuulta. Erittäin tuulisissa olosuhteissa tai pyöräillessäsi hyödyllinen vinkki on käyttää vain yhtä nappikuuloketta ja jättää toinen laatikkoon. Mikrofoniin tulee näin vähemmän melua ja voit kääntää vielä päätäsi vähentääksesi tuulen vaikutusta."
Pään kääntäminen on kova vinkki. Todella näppärää pimeässä aamuliikenteessä.
Kyllä toi BT:n pätkiminen on jo yksinään selvä merkki siitä, että vialliset ne sun kuulokkeet on JohannesP, jos puhelimen BT ei ole muiden laitteiden kanssa osoittanut vastaavia ongelmia. Ei nimittäin pätki mitenkään. En ole varsinaisesti testannut, että pätkiikö jos sitä tai tätä, mutta ei ole pätkäissyt yhtään pientäkään kertaa itsellä missään tilatnteessa käytön aikana. Joten jos vika ei ole puhelimessa, niin se on kuulokkeissa, jos ne kuulokkeet eivät olisi vialliset eikä puhelimenkaan BT:ssä mitään vikaa, niin ei kyllä pätkisi.
Unohtu sit tän foorumin ominaisuudet puhelimella muokatessa.
Mut joo palautettua näitä tuskin saa hygieniatuotteena ja jos saisi niin ottaisin heti rahat takaisin. Ootan vielä Jabran aspan toimia ja jos ei etene niin sit marssin Giganttiin.
Ihan sama mikä tuote, niissä on palautusoikeus kun on paskana. Nyt palautat ne sinne Giganttiin ja lopetat sen ihmettelyn.
Hesarissa (maksumuurin takana) vastamelukuulokevertailu: https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009917688.html
Sotanorsu666
04.02.2024, 17.41
Tuli sm-hiihdoissa käytyä Suunto:n teltalla ja heiltä oli tulleet kahdet eri malliset luujohdekuulokkeet. Tuli testailtua niitä ja menee kyllä varmaan tuo halvempi malli hankintaan. Kehuivat toimivan keveyden ja sangan jouston ansiosta myös hyvin pyöräilyssä. Halvempi malli siksi, että kalliimmassa mallissa tuntui olevan kovalla volumella heikompi äänentoisto.
https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/kuulokkeet/suunto-sonic/suunto-sonic-black/
https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/kuulokkeet/suunto-wing/suunto-wing-black/
Ohiampuja
04.02.2024, 19.52
Jotenkin outo koko luujohto-idea, pitäisi päästä testaamaan jossain. :)
Onko tuossa mitään ulkonevia nappeja joita pipo voi vahingossa painaa?
Techradarin arvostelu tiivistettynä kalliimmasta mallista:
Pros
+Excellent design and fit
+Additional LEDs for improved visibility
+Lengthy battery life
+Innovative portable charging dock
Cons
-Sound quality isn’t great
-Buds prone to shifting
-Slightly more expensive than rivals
https://www.techradar.com/health-fitness/suunto-wing-review-bone-conduction-headphone-tech-with-added-toughness
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.