PDA

Näytä tavallinen näkymä : Larunpyora.com



tervaskanto
20.04.2012, 18.12
En löytänyt tästä liikkeestä mitään mainintaa. Rohkeana poikana tein kuitenkin tilauksen. Samana iltana tuli mailia, missä ilmoitettiin että paketti on pakattu ja koodi postin liikkumisen seurantaa varten, bonuksena vieläpä oikea. Hyvin pakattu paketti sisälsi kaikki tilatut tuotteet.

Kettu-Pekka
31.08.2012, 07.58
Mites tän firman mainostama bike fitting-palvelu (http://www.larunpyora.com/bike_fitting.php)? Onko joku tätä testannut? Onko hintansa väärti, 100e pyörän oston yhteydessä?

VesaP
31.08.2012, 08.56
En löytänyt tästä liikkeestä mitään mainintaa.

Eka:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38722-Larun-Py%F6r%E4

Toka:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45726-Larun-py%F6r%E4

Kolmas:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?44774-Larunpy%F6r%E4st%E4-laakeria-hakemassa

Jne... :rolleyes:

Hayapari
18.03.2013, 21.57
Keskiölaakeri oli sökö. Larun pyörässä laakerin vaihto sujui sutjakkaasti. Itse toimeksianto kirjattiin huoltomääräimelle selkeästi. Pyörää hakiessa näytettiin seikkaperäisesti vanha laakeri sekä selvitettiin muut esille tulleet kysymykset.

Huoltotilat ja niiden järjestys näyttivät myös asianmukaisilta.

En vielä tiedä onko kysymyksessä Larunpyörän yleinen toimintamalli vai vain tämän englantia puhuvan (Ian ?) huoltomiehen hyvä asenne. Nämä asiat selvinnee kun seuraavan kerran huoltotarvetta ilmenee.


Vähän aiheen vierestä

Miksi tällaisen myynti/huolto/asiakaspalvelu toiminnan perusasioiden hoitaminen kunnollisesti onnistuu vain harvoin. Näiden asioiden hoitaminen ei useinkaan vaadi erityisiä investointeja, enneminkin selkeiden toimitatapojen omaksumista.

caddis
19.03.2013, 07.31
K

Vähän aiheen vierestä

Miksi tällaisen myynti/huolto/asiakaspalvelu toiminnan perusasioiden hoitaminen kunnollisesti onnistuu vain harvoin. Näiden asioiden hoitaminen ei useinkaan vaadi erityisiä investointeja, enneminkin selkeiden toimitatapojen omaksumista.

Harmi, että tuo liike on niin kaukana. Oulun seudulta kaipaisin tällaista palvelua. Olisi mukavaa saada huollon jälkeen jotain palautetta tai kommentteja pelkän laskun lisäksi.

Halloo halloo
19.03.2013, 13.55
Harmi, että tuo liike on niin kaukana. Oulun seudulta kaipaisin tällaista palvelua. Olisi mukavaa saada huollon jälkeen jotain palautetta tai kommentteja pelkän laskun lisäksi.

Minun mielestäni tuo on oleellista. Käytin aiemman pyöräni eräässä helsinkiläisessä liikkeessä. Ei palautetta, ei kommentteja. En vieraile liikkeessä toiste, kun ei ne hinnatkaan ole kummoiset.

Onceagain
19.03.2013, 17.05
Samaa palveluhenkisyyttä löytyy myös myynnin puolelta, asiakaslähtöistä toimintaa. Ensiksi kartoitetaan asiakkaan tarpeet ja sitten katsotaan sopivat vaihtoehdot eikä tsekata ensiksi liiterin saldot ja sitten "tämä on sinulle paras vaihtoehto"-mantran lausunta kuten monella heidän kilpailijallaan on tapana toimina. Pientä tarviketta on tullut haettua useasti, fillareitakin pari kappaletta rouvalle. Myös kolaritilanteen jälkeiset vakuutuskorvaus-selvittelyt sujuivat ilman mitään säätämistä.

Toivottavasti asiakaskunta ottaa hyvin vastaan heidän massiivisen tilauudistuksen ja valikoimalaajennuksen, sen heille soisi. Muut kantakaupungin palveluhaluttomat kivijalkamyymälät voisivat käydä heillä pikku ekskursio-matkalla.

Lähde
23.03.2013, 19.54
Tänään tuli kyseisessä puljussa käytyä. Emme taida perheen kansa näyttää potentiaalisilta ostaja ehdokkailta koska pienellä yrityksellä olisi mulle saannut 3k€ fillarin myytyä. Olihan siellä paljon asiakkaita mutta tunnin ihmettelyn jälkeen oli varmaan meitä myöhemmin tulleita, no kai sitä voisi itsekin olla vähän aktiivisempi. Joten parempi onni ensi kerralla.

Jopoman
24.03.2013, 11.38
^Harmi! On mun kokemuksen mukaan asiallisin pyöräkauppa ainakin näillä tienoilla, palvelu silkkaa parhautta.

Jukkis
24.03.2013, 12.25
"Parhaudet" oli kyllä kaukana keväällä 2010 kun sitten teinivuosieni päätin aktivoitua ja hommata fillarin. Suoritin perusteellista koeajoja kolmessa eri kaupassa ja Larunpyörä oli yksi niistä. Siinä vaiheessa kun olin jo melko varmalla päättymässä Focukseen vaihtui myyjän työvuoro (näin luulen kun mitään ilmoittamatta katos) ja seuraavan myyjän kanssa olis pitänyt aloittaa kaupanteko taas alusta kun ei tiennyt mistään mitään, eli että kaupanteko oli jo niinkin pitkällä. Ja niin minusta sitten tuli Spessu-kuski ja tyytyväinen sellainen (vaikkei varaosakauppa kokemusteni mukaan tuolla laakerikartiotopicissa kerrotun perusteella kundeilla valitettavasti hanskassa olekaan)

zblues
24.03.2013, 16.39
Tänään tuli kyseisessä puljussa käytyä. Emme taida perheen kansa näyttää potentiaalisilta ostaja ehdokkailta koska pienellä yrityksellä olisi mulle saannut 3k€ fillarin myytyä. Olihan siellä paljon asiakkaita mutta tunnin ihmettelyn jälkeen oli varmaan meitä myöhemmin tulleita, no kai sitä voisi itsekin olla vähän aktiivisempi. Joten parempi onni ensi kerralla.

Ikävä kuulla. Itse olen asioinut säännöllisesti Larussa. Fillariliikkeissä asioidessa tulee muistaa, että keskimääräinen palveluaika per asiakas on noin 10-20min välillä. Kannattaa myös suosiolla välttää lauantaipäiviä ja kello 16.00 jälkeistä aikaa arkisin.
Larun pyörässä on ollut hyvää palvelua, olen saanut siellä huonoakin, mutta viimeaikoina erittäin hyvää. Huoltokin on toiminut hyvin. Viime syksynä sydäntä lämmitti se, että jonossani edellä ollut perus "helkamapyöräilijää" opastettiin asiallisesti ja niihin tyhmiin kysymyksiin vastattiin asiallisesti ja selventäväsi.

Pyöräliikkeissä ei olla vielä ehkä tajuttu täysin, että asiakaskunta on hyvää vauhtia menossa rajautuneesta ja edistyneestä harrastajastaryhmästä kohti tavallista kuluttajaa, joka on aikeissa ostaa paremman pyörän, mutta joka ei tiedä pyöräilystä paljoakaan. Myyjän olisi hyvä opetella huomaamaan mitä asiakas haluaa ja tarvitseeko asiakas tällä kertaa vain enemmän tietoa pyöräilystä. Sekin voi jatkossa saada ostajan liikkeeseen takakaisin jos sillä ekalla kerralla ei fillaria osta.
Oma kokemukseni edelleen on se, että liian paljon on vielä tiskin takana huomioon ottamisen vaikeutta kun asiakas astuu liikkeeseen sisään.

Hayaparin kommenttiin "Miksi tällaisen myynti/huolto/asiakaspalvelu toiminnan perusasioiden hoitaminen kunnollisesti onnistuu vain harvoin. Näiden asioiden hoitaminen ei useinkaan vaadi erityisiä investointeja, enneminkin selkeiden toimitatapojen omaksumista."
Täsmälleen samaa mieltä!

Halloo halloo
24.03.2013, 19.44
"Tervetuloa. Mä olen Jukka, tule vetämään hihasta, jos tarvitset opastusta..." - ei ole kovin vaikeaa.

Frosty
21.05.2013, 21.01
Pyörän hankinnassa sain Ristolta oikein hyvää palvelua. Kiitos siitä!

supera
21.05.2013, 21.49
Täytyy yhtyä viime viikkoisen kokemuksen perusteella näihin positiivisiin palautteisiin.

Olin vaimon apuna hankkimassa hänelle ensimmäistä pyörää. Budjetti oli +1500€.
Parin nihkeän kivijalkakokemuksen jälkeen mentiin Laruun. Minulla oli odotukset aika alhaalla
johtuen parista vanhasta Kona-hankinnasta, mutta äkkiä fiilis muuttui.


Rouva sai uuden varustellun Focuksen ja pysyttiin budjetissa. Mitään ihmeellistä ei myyntitilanteessa
tapahtunut. Meitä kohdeltiin ystävällisesti, kaveri jaksoi vastata vaimon kysymyksiin, neuvoi lisävarusteissa ja voitti
meidän luottamuksen. Tekniikka ja lisävarusteet ovat todennäköisesti aivan samoja kuin muissakin tsekatuissa.
Hinnalla ei ollut sitten enään merkitystä kun luottamus löytynyt. Todennäköisesti oli kuitenkin ball parkissa.


Tärkeintä oli vaimon toteamus että hänkin taitaa mennä käymään liikkeessä uudelleen yksinkin:)

Fofe4
21.05.2013, 22.29
Ihan OK liike oli ja positiivisesti myymälässä oli tilaa ja valinnanvaraa n. tonnin hintaisissa cycloissa. Käväisin lauantain ruuhkaisina tunteina ja palvelu oli hieman senmukaista, eli pikaista ja ei kovin kärsivällistä. Ymmärrettävää ko. tilanteessa.

Ainoa mitä jäin ihmettelemään oli se, että myyjä pariinkin otteeseen painotti että koeajon kesto on sitten se 15 minuuttia. Tähänasti missään muissa liikkeissä ei ole pingotettu asiasta, päinvastoin rohkaistiin käymään oikein pidemmilläkin ajolenkeillä. :rolleyes:

Ykkossanna
25.07.2013, 14.20
Moi, ja anteeksi!
Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Olen ajellut isäni 30 vuotta vanhalla Helkama Ainottarella (<3) pienen ikäni. Pyöräilen aina ja joka paikkaan (vietän kesät Helsingissä ja käytän metroa vain jos kumi puhkeaa). Työkaverini antoi minun kokeilla omaa maantiepyöräänsä. Sanotaanko vaikka, että lempilajini spinning ja kakkoslemppari juoksu saivat kauan kaivatun kovan haastajan.
Olisikohan Larun pyörä hyvä paikka hankkia ekaa maantiekiituria? Mä haluan hyvän ja kestävän fillarin. Kuitenkin budjetti on melko matala, koska opiskelen vielä seuraavat neljä vuotta.. Ja jos opettelisin uimaan muutakin kuin rintaa..Fillari voisi olla myös triathlonia ajatellen ;)
Ps. Anteeksi siksi, että saatte vastailla aloittelijan kysymyksiin

Bassopiste
25.07.2013, 15.13
Itse ostin oman cyclocrossini Larunpyörästä. Kävin myöhemmin liikkeessä myös Bike Fittingissä, jota suosittelen vahvasti mikäli olet ostamassa ensimmäistä maantiepyörää. Itse kävin tuossa bikefitissä vasta vuoden päästä pyörän hankinnasta, jossa sitten paljastui että pyöräni on minulle hieman väärän mallinen. =( No, hyvin tuollakin polkee mutta jos olisin ostovaiheessa maksanut muutaman kympin bikefitistä niin ongelmaa ei olisi varmaan tullut.

Jos Focuksen runkogeometria sopii kropallesi niin Larunpyörästä saa kyllä hyvän pyörän ja todella asiallista palvelua! Suosittelen.

kolistelija
25.07.2013, 15.30
Itse ostin oman cyclocrossini Larunpyörästä. Kävin myöhemmin liikkeessä myös Bike Fittingissä, jota suosittelen vahvasti mikäli olet ostamassa ensimmäistä maantiepyörää. Itse kävin tuossa bikefitissä vasta vuoden päästä pyörän hankinnasta, jossa sitten paljastui että pyöräni on minulle hieman väärän mallinen. =( No, hyvin tuollakin polkee mutta jos olisin ostovaiheessa maksanut muutaman kympin bikefitistä niin ongelmaa ei olisi varmaan tullut.

Jos Focuksen runkogeometria sopii kropallesi niin Larunpyörästä saa kyllä hyvän pyörän ja todella asiallista palvelua! Suosittelen.
Antoivat sinun ostaa väärän kokoisen fillarin ja ottivat vielä jälkeenpäin rahaa siitä että kertoivat sen olevan väärän kokoinen?

VesaP
25.07.2013, 15.39
Antoivat sinun ostaa väärän kokoisen fillarin ja ottivat vielä jälkeenpäin rahaa siitä että kertoivat sen olevan väärän kokoinen?

Hämmentävää! :seko: Tuota sanoisin bisneksen maksimoimiseksi! :D

Ykkossanna
29.07.2013, 12.18
Kiitos vastauksesta! Mietin itsekin tuota Bike Fittingiä. Tällä hetkellä pää on ihan hämmenyksessä, ei olekaan pyörän osto niin yksinkertaista! Suositteletteko erilaisten pyörien koeajoa?

Jukkis
29.07.2013, 12.25
No, en tiedä tuosta Larunpyörän Bikefit systeemistä, mutta jos olisivat tarjonneet sen "muutamalla kympillä" niin olis sentään ollut edullinen. Ainakin tuo ProBiken tarjoama SIC:n systeemi kustantaa 200 ekua tai lite versiona satkun. (Lite + loppusäätö 200 ekua)

Michael L.
30.07.2013, 13.33
No, en tiedä tuosta Larunpyörän Bikefit systeemistä, mutta jos olisivat tarjonneet sen "muutamalla kympillä" niin olis sentään ollut edullinen. Ainakin tuo ProBiken tarjoama SIC:n systeemi kustantaa 200 ekua tai lite versiona satkun. (Lite + loppusäätö 200 ekua)

Öööö what? "jos olisivat tarjonneet sen muutamalla kympillä niin olisi ollut edullinen" ja "en tiedä tuosta larunpyörän bikefit systeemistä"

Eli et tiedä mitä se pitää sisällään, mutta silti se olisi saatava edullisesti parilla kympillä.. herätys. :D

Jukkis
30.07.2013, 13.47
Herätys itsellesi; tuo mun kommenttini liittyi tuohon aiempaan Bassopisten postaukseen, jossa kaveri viittasi tuohon "muutaman kympin bikefittiin :-)

Michael L.
30.07.2013, 14.01
Hahah joo näin juuri.. :) Pahoittelut! Ei aina jaksa lukea koko ketjua.. :D Jatketaan..

mehta
31.07.2013, 11.07
Itse ainakin olen tyytyväinen ko. liikkeen toimintaan. Töiden takia asioin larunpyörässä klo 16 jälkeen ja lauantaina ja hyvin tuntui löytyvän aina apua, vähän joutui odottamaan mutta kuitenkin aina joku tuli lopulta kysymään josko avulle olisi tarvetta. Hyvin opastettiin ensimmäistä maantiepyörää ostavalle kaikki tarpeellinen. Koeajolle pääsi aina eikä mitään aikarajoja asetettu. Ainoa miinus yhdestä sovituskopista, sattui 3 hlö kokeilemassa kamoja samaan aikaan joten jonoa syntyi reippaasti. (ok, sopivasti 2 naista jotka kokeilivat kaikki mahdolliset liikkeestä saatavat yhdistelmät). Lopulta päädyin sitten ostamaan ko. liikkeestä ensimmäisen maantiepyöräni.

Ykkossanna
15.08.2013, 12.20
Noniin! Nyt on meikkiskin tuliterän Focuksen omistaja. Larunpyörässä sain aloitteleijana mielestäni parasta mahdollista palvelua! En sitten lopulta ottanut tuota Bike Fittingiä. Päädyin tähän siksi, että pienen kokoni vuoksi ei mulla oikeastaan ollut muuta mahdollisuutta kuin kaikista pienimmän runkokoon fillari, kun sekin on snadisti iso. Xxs (48cm?) lähti mukaani.
Ovatko muutkin olleet tyytyväisiä kyseisen firman huoltopolitiikkaan? Ensihuoltoa olen yrittänyt varata jo viikon verran, mutta puhelimella ei heitä saa kiinni. Tajusin eilen aamulla laittaa sähköpostia, ja vastaukseksi sain tänään ajan ensi viikon keskiviikolle. Tarvitsisin huollon nopeammin, mutta tuskinpa se missään muussakaan puljussa onnistunee nopeammin?
Jee jee pyöräily on ihanaa <3

hannupulkkinen
15.08.2013, 15.05
Hahah joo näin juuri.. :) Pahoittelut! Ei aina jaksa lukea koko ketjua.. :D Jatketaan..
Olisio tässä tapauksessa pitänyt lukea koko ketju. Näitä näyttää tulevan nykyisin foorumille aika runsaasti. Ovatko ihmiset laiskistuneet?

Michael L.
15.08.2013, 20.08
Olisio tässä tapauksessa pitänyt lukea koko ketju. Näitä näyttää tulevan nykyisin foorumille aika runsaasti. Ovatko ihmiset laiskistuneet?

olisi.

Bndit
17.08.2013, 22.15
Pari Focusta olen ostanut Larunpyörästä ja muuta sälää ja ei ole mitään moitittavaa. Ja hienoa nähdä että asiakkaita on piisaannut aina jonoksi asti.

Bndit
17.08.2013, 22.21
Noniin! Nyt on meikkiskin tuliterän Focuksen omistaja. Larunpyörässä sain aloitteleijana mielestäni parasta mahdollista palvelua! En sitten lopulta ottanut tuota Bike Fittingiä. Päädyin tähän siksi, että pienen kokoni vuoksi ei mulla oikeastaan ollut muuta mahdollisuutta kuin kaikista pienimmän runkokoon fillari, kun sekin on snadisti iso. Xxs (48cm?) lähti mukaani.
Ovatko muutkin olleet tyytyväisiä kyseisen firman huoltopolitiikkaan? Ensihuoltoa olen yrittänyt varata jo viikon verran, mutta puhelimella ei heitä saa kiinni. Tajusin eilen aamulla laittaa sähköpostia, ja vastaukseksi sain tänään ajan ensi viikon keskiviikolle. Tarvitsisin huollon nopeammin, mutta tuskinpa se missään muussakaan puljussa onnistunee nopeammin?
Jee jee pyöräily on ihanaa <3
Joo puhelimella aika nihkeetä varata aikaa huoltoon, mutta sähköpostilla onnistui hyvin. Aika kovat jonot, mutta mulla ei ollut kiire. Ja nyt olisi pyörä siellä valmiina, mutta kun ei ehdi hakea :)

MPI
09.09.2013, 16.29
Pakko antaa hyvää palautetta kun siihen on aihetta. Nimittäin Larunpyörän huollon puolelta löytyy Ian-niminen kaveri, jolla on asenne ja palvelualttius kohdallaan. Tänään tuli vietyä kiekko rihdattavaksi 10.30 aikoihin ja 11.00 aikoihin tuli viesti, että kiekko on valmiina. Ymmärrän toki, että nyt ei varmaan ole se kaikkein ruuhkaisin aika huollon puolella. Muutenkin kaveri tuntui nauttivan hommastaan ja osaavan asiansa.

latuman
13.09.2013, 16.14
Mites toi netin kautta pyörän tilailu? Eroaako se nyt sen kummemmin bike-discounteista tai muistakaan?

Hippo
13.09.2013, 16.40
Minkähänlaista eroa tarkoitat? Jos arveluttaa varastosaldot yms. niin luulisi tämän kohdalla olevan soittokynnys alempana...

latuman
13.09.2013, 16.54
Bike-discount tuntuu olevan niin saksalaisen täsmällinen lafka että jääkö suomipoika jälkeen? No, eipä kai, kai niitä kauhutarinoita olis tässäkin threadissa. Harmi että merkkivalikoima on kapea.

fyah
16.09.2013, 10.13
En tiedä tilaamisesta mutta minulle tuli uusi runko vanhoilla palikoilla siististi Matkahuoltoon (satula, tanko ja eturengas irti luonnollisesti) kun vanha runko murtui hampaan kera ojaan ajossa. Matkahuolto vaan on minusta aika jumalattoman hidas suoraan sanottuna; ei kai Helsingistä nyt ihan oikeesti voi kestää kolmee päivää kuljettaa pakettia Ouluun vaikka ei mikään express ookkaan? Tämä tietenkään ei ole mitenkään liikkeen vika. Soita ja kysy tilauksesta jos tosiaan varasto saldot mietittyy, itse olen saanut puhelimessa sekä mailitse aina hyvää palvelua ko. liikkeestä.

EDIT: Siis ei ole kokemusta suoraan tilaamisesta, kesälomalla marssin paikallisen jälleenmyyjän juttusille ja sanoin että haluaisin tämän pyörän ja tämmönen hinta on netissä maahantuojaliikkeessa, onnistuuko. Onnistuihan se toki, olisinko maanantaina käynyt ja torstaina taisi olla pyörä alla asennettuna.

maantienässä
16.09.2013, 11.34
oletkos hintoja vertaillut euroopan kauppoihin, paljonko joudut enemmän pulittamaan täällä kotimaassa ?

Justiina
30.04.2014, 19.14
Välillä pitää kirjoittaa positiivistakin fillariliikkeen palvelusta ja tämä ketju on siihen oikea paikka. Asioin Larun pyörässä ihan pikkuhankintojen tiimoilta ja palvelu oli silti ensiluokkaista :) Ensin tiedustelin puhelimitse tarvitsemani härpäkkeen saatavuutta. Saatavuus ja hinta selvisi nopeasti ja myyjä oma-aloitteisesti yhden minulle varasi. Myöhemmin ostosta noutaessani kyselin kaikenlaista muutakin, kaikkiin kysymyksiin sain vastauksen vaikka vaatikin myyjiltä pientä selvittelyä ja juuri tietynlaisia pullotelineitäkin minulle käytiin vartavasten varastoista etsimässä. Poistuin erittäin tyytyväisenä härpättimien, pullotelineiden ja neuvojen kera ja aion totisesti asioida jatkossakin. Hitsin mukavia ja asiantuntevia sällejä :)

MELkkiS
30.04.2014, 19.44
Näin sen pitäisikin toimia.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

big4man
30.04.2014, 22.34
Välillä pitää kirjoittaa positiivistakin fillariliikkeen palvelusta ja tämä ketju on siihen oikea paikka. Asioin Larun pyörässä ihan pikkuhankintojen tiimoilta ja palvelu oli silti ensiluokkaista :)

Vastaavia hyviä kokemuksia mullakin Larun pyörästä. Viimeksi pari kuukautta sitten hain Shimanon vaijerisetit, jotka sain kilpailukykyiseen hintaan ilman Saksan kaupan pitkää toimitusaikaa.

Justiina
30.04.2014, 23.42
Juu on minulla jo aiemminkin vastaavia kokemuksia tästä firmasta, nyt vasta kuitenkin intouduin kirjoittelemaan kun olen täällä viime aikoina taas taivastellut asiakaspalvelun kehnoutta eräässä toisessa alan puljussa. Että kyllä jossain myös osataankin :)

big4man
01.05.2014, 09.09
Larun pyörä on esimerkki hyvästä firmasta, joka kärsii kivijalkakaupan maineesta kalliina/tympeänä kauppapaikkana. Jos varaosat olisivat kattavasti netissä ja voisin luottaa saavani tavarat fiksuun hintaan, niin taatusti siirtäisin ainakin osan Saksan verkkokauppaostoksistani heille.

TANUKI
04.05.2014, 11.52
Paikka myy ilmeisemmin Univegaa? Tietääkö kukaan onko sieltä mahdollisuus tilata vähän ´´parempia´´ Univegoja esim. http://www.univega.com/en/models/2014/full-suspension/renegade-team-30-g-xtr.html

MRe
24.10.2014, 11.17
Mites tän firman mainostama bike fitting-palvelu (http://www.larunpyora.com/bike_fitting.php)? Onko joku tätä testannut? Onko hintansa väärti, 100e pyörän oston yhteydessä?

Vastataan tähän, vaikka onkin kyse parin vuoden takaisesta postauksesta, mutta josko olisi jollekin muulle apua.

Lyhyt vastaus: on hintansa väärti. IMHO.

Pidempi vastaus: kävin tuossa Bike Fit Lite-sovituksessa. Koko homma kesti n. 2 tuntia sovituspyörän päällä polkien ja lopuksi sitten eri runkokorkeuksia IRL (in real life) testaten. Hintaa hommalle tuli 100 EUR, kun eivät saaneet tietokonetta pelaamaan. Se ei kuitenkaan haitannut itse fittausta, ainoastaan teholukemat (joita ei nyt varsinaisesti oltu hakemassakaan) jäivät saamatta. Ja sitten tämä 100 EUR hyvitettiin vielä pyörän ostamisen yhteydessä :) joten ainakaan hinnalla ei ole pilattu.

Mittauksen tuloksena sain itselleni mittausraportin, jossa oli hyvin yksityiskohtaisesti kaikki rungon mitat (ml. mun omat kehon mitat), joten sen paperin kanssa voi ruveta hakemaan muitakin kuin Larun myymiä runkoja.

Lopputuloksena tosiaan päädyin Larun myymään Focus Mares 1.0 CX LTD-cyclocrosseriin, johon olin tosin mielessäni päätynyt jo ennen mittaustakin. Mittauksen perusteella kuitenkin runko vaihtui pykälää suurempaan, ohjaustanko leveämpään, stemmi lyhyempään, kammet lyhyempiin ja satula leveämpään. Mun mielestä kyllä satasen väärti, koska jos noita olisi sitten lähtenyt vaihtelemaan myöhemmin, tuo summa olisi palanut moneen kertaan.

Yhteenvetona: jos et ole sata-varma omasta geometriastasi, niin tuo kannattaa käydä tekemässä.

Palvelu oli hyvää koko ajan.

slow
24.10.2014, 14.12
Pistäydyin taannoin tarvikeostoksilla ja palvelussa ei tosiaankaan ole moitteen sijaa.

kumitassu
19.06.2015, 12.16
Olipa vaikeutta. Etsin komponenttia fillariin, soitin neljä kertaa kysyäkseni onko tavaraa saatavilla mutta puhelimeen ei vastattu. Olin katsonut netistä, että ko. palikoita pitäisi olla hyllyssä ja soitin varmistaakseni. Menin sitten lopulta paikalle kun en ketään kiinni saanut. Liikkeessä oli sillä hetkellä kaksi työntekijää ja yksi asiakas, eli varmaan kova kiire. No ei sitä komponenttia siellä ollut, oli loppu vaikka netissä oli muuta informaatiota, näin se kuulemma toimii. Sanoin soittaneeni useamman kerran muttei puhelimeen aina kuulemma ehdi vastata. Eli hukkareissu toiselta puolelta kaupunkia, saatana.

Sitten ihmetellään kun ihmiset ostaa tavaransa halvemmalla netistä. Kannattaa varmaan poistaa se puhelinnumero sieltä yhteystiedoista jos siihen ei ehdi vastata. Ei näin. Jouduin sitten saksalaiselta verkkokauppiaalta hankkimaan tavaran. On sieltä hyviäkin kokemuksia mutta jotenkin tuntuu, että viimeaikoina on palvelun laatu sukeltanut ja myyjät vähän kuutamolla.

dakar-xam
30.07.2015, 22.12
Perheen Focukset on hankittu 08-alueella vaikuttavan jälleenmyyjän kautta, joten oli kiva käydä Larun pyörässä kesälomareissulla. Uutta satulaa piti saada, joten myyjä järjesti hyvän satulatestin - satula ruuvattiin samanlaiseen maantiepyörään kuin meillä on kotona, pyörä traineriin kiinni ja ei kun polkemaan. Asiallista palvelua.

Theo
02.08.2015, 20.55
Helsingin paras pyöräkauppa. Ja yksi niistä harvoista paikoista joihin uskaltaa jättää oman pyörän huoltoonkin koska tahansa. Palvelu on sellaista kun asiantuntijoiden kaupoissa yleensäkin. Hyvää ja asiallista ja jos jotain ei juuri siinä tiedetä niin otetaan selvää.

Olen käyttänyt pienempien huoltojen, säätöjen ja tarvikeostojen lisäksi nyt myös ensimmäisen kompliittina ostamani pyörän hankintaan. Erityismaininta pyörän fitin kärsivällisestä säädöstä sekä tolpan ja stemmin vaihdosta jotta saatiin täysin kohdalleen. Monessa muussa firmassa pyöriä myydään kuin käytettyjä autoja tyyliin jos väri on hyvä niin se on hyvä. Loistava paikka. Palaan uudelleen.

Hambo
06.08.2015, 15.21
Olen Theon kanssa samoilla linjoilla. Sain kyllä Larunpyörästä asiantuntevaa palvelua ja vastailivat hyvin asiallisesti ja kärsivällisesti tälläisen aloittelijan tyhmiin kysymyksiinkin vaikka liikkeessä oli ruuhka ja kiire. No nyt uuden Focus Izalcon tyytyväinen omistaja.

mikkose
08.08.2015, 22.26
Päljästyin Hambon jo alkuviikosta testiajetun "Izalconi" toissa päivänä hankkineen. Onneksi olit laittanut kuvan tuonne omiin pyöriin, niin sain huokaista helpotuksesta! Eilen en puhelimitse saanut ketään varttia ennen sulkemisaikaa kertomaan, jotta onko pyörä vielä kaupan. Vastaus tuli s-postilla kolme varttia sulkemisajan jälkeen (!) ja tänään kävin hakemassa Laru LTD -mallin. Nyt on pyörä puunattu ja tuunattu huomista lenkkiä odottamaan. Erinomaista palvelua olen saanut muutamien tämän kesäisten käyntieni aikana ja saivat meikäläisestä nyt sitten pyöräasiakkaankin :) Nettikaupat oli harkinnassa, mutta palvelu vei voiton ja euromääräisestikin tein hyvät kaupat - vaikka itse sanonkin...

Nana
18.08.2015, 12.57
Minun piti maanantaina päästä kokeilemaan koottua pyörää, mutta ei vieläkään ole tullut ilmoitusta, että olisi valmis, viime viikolla siitä sovittiin. Onneksi en jäänyt odottamaan.

Muoks. Olikin vain unohtunut ilmoittaa, pyörä oli jo kasattuna. Pääsin tänään sitä koittamaan. Tosi kivan oloinen pyörä (Focus Raven 27R 5.0), vaikka olikin minulle liian iso.
Toisaalta, ehkä hyvä, että oli iso, olisi ehkä harmittanut jos olisi jälkikäteen löytynyt edullinen ja sopiva hiilaripyörä, kun olen jo pyörän ostanut. :rolleyes:

macn0ble
08.10.2015, 13.17
Itse käytiin rouvan kanssa tekemässä Bike Fitit ja kyllä Riston touhu jätti ammattitaitoisen maun. Nyt pyörittelen, pitäisikö satsata pyörään pidemmäksi aikaa vai tehdä nettiostos. Larun hintataso on ihan asiallinen ja varmasti löytyy myös neuvotteluvaraa, jos trackrecordia kauppaan löytyy. Summa summarum; suosittelen.

hasu
11.10.2015, 19.00
Oma kuvani Larun pyörästä on vähän ristiriitainen.

Pyörän osto alunperin ihan ok, mutta... Mielestäni on hieman omituista, että vuosihuollon yhteydessä huoltomiehet naureskelevat oman firmansa myymien pyörien osille. Tämä siitä huolimatta, että ovatkin oikeassa. Lopputulemana asiakkaalle jää huijattu olo.

vilu
12.10.2015, 07.12
XTR polkimet tuolta olisi löytynyt ihan edukkaasti. Mutta ainoa toimitustapa on matkahuolto 20€ :) Matkahuollon paketti ei itseasiassa taida maksaa noin paljoa vaan kuluilla kompensoidaan myös halpaa hintaa. No halvemmallahan nuo sitten löytyi muualta ja samalla tuli selväksi että ei tartte tuolla enää käydä hintavertailua tekemässä koska tilaukseni on varmaan aina jotain suhteellisen pientä max 200-300€ jossa tuo parinkympin kulu tekee jo riittävästi eroa jos muualta saa smartpost paketin esim. 3,90€.

Larunpyora.com
12.10.2015, 18.57
XTR polkimet tuolta olisi löytynyt ihan edukkaasti. Mutta ainoa toimitustapa on matkahuolto 20€ :) Matkahuollon paketti ei itseasiassa taida maksaa noin paljoa vaan kuluilla kompensoidaan myös halpaa hintaa. No halvemmallahan nuo sitten löytyi muualta ja samalla tuli selväksi että ei tartte tuolla enää käydä hintavertailua tekemässä koska tilaukseni on varmaan aina jotain suhteellisen pientä max 200-300€ jossa tuo parinkympin kulu tekee jo riittävästi eroa jos muualta saa smartpost paketin esim. 3,90€.

Moi. Kiitos palautteesta ja sitä saa antaa mielellään lisää toimintamme parantamiseksi! Larunpyora.com verkkokauppaa kehitetään koko ajan ja toivottavasti saamme pian sivut toimimaan täydellä teholla. :) Tuotteita sivuille on tulossa paljon lisää. Toimitusmaksut on nyt muutettu 4€:een ja yli 200€ tilauksile toimitus 0€.

yst.terv.
Larunpyörä

Pexxi
18.11.2015, 21.40
Hyvin toimi tilaus, su tai ma tilaus ja tänään ke haettavissa Matkahuollosta.

Larunpyora.com
06.04.2017, 15.25
Hei,

Larunpyora.com uudistuu!

Larunpyora.com on muuttanut, mutta pitkälle ei päästy. :) Uusi myymälä palvelee osoitteessa Lauttasaarentie 50 E, 2krs. Shimano Service Center huolto palvelee samassa rakennuksessa kiinteistön toisella puolella. Olemme nyt myös Rock Shox Service!

Suositusta bikefitting:tä löydät lisää tietoa täältä: http://larunpyora.com/bikefit/

Avasimme uuden liikkeen ohella myös uudet verkkosivut. Tuotteita on nyt enemmän, ulkoasu raikkaampi ja sivujen toimivuus huomattavasti nopeampaa verrattuna aikaisempiin sivuihin, myös mobiilissa! Uutena pyörämerkkinä Santa Cruz! Ilmainen toimitus yli 200€ tilauksille. www.larunpyora.com (http://www.larunpyora.com)

Kevät tekee tuloaan ja haluamme tarjota asiakkaillemme entistä laadukkaampaa palvelua ja mahdollisuuden vierailla myymälässämme arkena joustavammin. Pidensimme myymälän aukioloaikoja Huhtikuun osalta seuraavasti:

MA-KE 10-20
TO-PE 10-18
LA 10-16

Tsekkaa myös ensimmäinen blogitekstimme pyörän pesemisestä:
http://larunpyora.com/2017/04/polkupyoran-pesemisen-abc/

Tervetuloa!

Terv. Larunpyora.com:n tiimi

Mohkku
17.07.2017, 15.22
26 tuntia tilauksesta oli tavarat R-kioskilla eli sain pyöräni parsittua kasaan viikonlopuksi. Hyvä homma, muuten olisi 74 kilsan ajomatka pitänyt ajaa autolla. Toki saksalaisilla nettikaupoilla on puolensa, mutta tällainen sujuvuus ja maksujen hoito verkkopankin kautta (johon tosin pahimmat kilpailijatkin pystyvät) on aina mukavaa.

Pipo
04.08.2017, 09.56
Omat kokemukseni kyseisestä firmasta ovat kyllä valitettavasti aika kehnot.
Kaksi kertaa olen sekä chatissä että sähköpostilla yrittänyt saada tarjousta pyörästä. Vastausprosentti tähän mennessä tasan nolla. Ei jatkoon..

pturunen
04.08.2017, 10.34
Mielenkiintoista. Chat sanoo, että ruuhka-aikana ei välttämättä vastata, mutta jätin sinne kysymyksen ja asiaan palattiin seuraavana päivänä. Samoin jokainen s-postini on saanut vastauksen kuten on myös puhelintiedustelut. Asiakaspalvelultaan tämä on Stadin paras liike omiin kokemuksiin perustuen.

Pipo
04.08.2017, 11.12
No onhan se tietysti tavallaan harmillista...
Sen harvan kerran kun Kivijalan hinta vaikutti kilpailukykyiselta niin sitten palvelu ei pelaa.

H. Moilanen
04.08.2017, 11.35
^^^&^^Yleisenä kannanottona, chat pitäisi kytkeä pois päältä ruuhka-aikana. Minkään yrityksen ei pitäisi tarjota sellaisia yhteydenottokanavia, mitä eivät pysty hanskaamaan.

SamiMerilohi
07.12.2017, 19.33
Esimerkillisesti hoidettu tilaus Larun pyörältä. Tilasin lokarit tiistaina aamupäivällä, ja tunnin päästä tuli jo seurantakoodi. Torstaina aamulla lokarit oli noudettavissa viereisestä kaupasta Matkahuollon pisteeltä. Eli toimitukseen meni vähän alle 48 h vaikka välissä oli itsenäisyyspäivä! Hintakin oli kohdallaan.

kurvaaja
15.11.2021, 09.15
Esimerkillisesti hoidettu tilaus Larun pyörältä. .
+1 Pakko kompata. Tilaus sisään vähän yhdeksän jälkeen aamulla, siitä asianmukainen vahvistus heti s-postiin. Alle tunnin päästä oli jo Postin seurantakoodi s-postissa, samoin vastattu tilauksen yhteydessä esittämääni toiveeseen. Hain paketin Postin toimipisteestä ja olin tyytyväinen. Kaikinpuolin erinomainen verkkokauppa kokemus.