PDA

Näytä tavallinen näkymä : ulkorenkaan paikkaaminen?



N.N.
17.09.2011, 19.51
sanokaapas osaavammat, voiko/kannattaako ulkorenkaan pahempia repeämiä/pistokohtia ryhtyä paikkaamaan, ja jos niin miten? sain tokalla ajolla lähes uudet Ultremo ZLX:t kunnon rei'ille, muttei niitä poiskaan raaskisi heittää...

Velogi
17.09.2011, 20.08
Joskus kun tuli itsellä tuli viilto pari sataa kilsaa ajettuun Micelin Pro3 Raceen, niin panin normaali tip top paikan sisäpuolelle. Hyvin toimi. Toisenlainenkin kokemus on; liki vastaavanlainen vaurio ja korjausyritys vielä tuoreemman Scwalben kanssa, mutta viilto oli ilmeisesti sen verran katkonut kankaita että eihän se painetta kestänyt. Neljän barin jälkeen renkaan kylkeen alkoi kasvaa purkkapallo...

hannupulkkinen
17.09.2011, 20.13
Yritä tällä (http://kauppa.completos.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=8680470) ja pane sisäpuolelle jesseä. Täällä asiasta on aikaisemmin keskusteltul (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?30343-Mist%E4-ja-mit%E4-kuminpaikkausliimaa)

Itsok
17.09.2011, 20.34
Maastorenkaita olen paikannut ihan tavallisilla tiptopin sisäkumipaikoilla. Huolellinen rikkinäisen alueen puhditus ja karhennus auttaa huomattavasti toimenpidettä.

N.N.
18.09.2011, 08.52
kiitos vinkistä Pulkkinen (yritin toki aiempia keskusteluja hakea, vaan en tuota löytänyt), tuo Bison liquid rubber vaikuttaa vain hieman vaikeasti saatavalta, liekö tuo Raision putiikki ainoa suomalainen myyjä? Pitäisi tilata Matkahuollon kautta. Amazon UK ei ainakaan suostu toimittamaan Suomeen...

tero76
18.09.2011, 13.01
aquasurekin varmaan käy. Motonetistä ja maksaa huomattavasti vähemmän.

nure
18.09.2011, 17.24
Kestää jos ei käytä täysiä paineita renkaassa, joskus koittanut kun uudessa renkaassa ollut viilto, maantierenkaan kanssa ongelmia mutta maastokumi kesti...

Vertti83
18.09.2011, 19.00
Liquisolea(muistaakseni Cascon valmistamaa) löytyi Clas Ohlssonilta muistaakseni 7-8€ hintaan, lienee enemmän tai vähemmän samaa kamaa kuin tuo piisoni. Maastorenkaista olen muutaman 5mm viillon paikannut siten että liquisolea reikään sisä ja ulkopuolelta ja homman kuivuttua sisälle vielä tiptopin normi sisäkumipaikka, on toiminut paikkauksen jälkeen moitteetta tubeless käytössä...

jjyrki
18.09.2011, 19.07
Lenkeillä mukana kiesusteippiä ja/tai vanhasta (mahdollisimman kapeasta) ulkorenkaasta leikattu 10 cm pätkä jonka voi panna repeämän ja sisäkumin väliin.

jmv83
24.09.2011, 23.09
Ainakin alle 7baria ilmaa nielevissä renkaissa seuraavat on koettu toimivaksi:

Ilmastointiteippiä isolle alueelle. Kaksi kerrostai ei ole pahitteeksi ensin pienempi pala ja päälle isompi. Vuoden päästä voi olla aika haurasta kamaa...
Sisäkumin pala liimattuna kumiliimalla

Lisäksi reikiä voi ulkopuolelta paikkailla esim. kumiliimalla ja rengaspaikan palasella. Myös jotain pikaliimaa voi laittaa, mutta tällöin kannattaa paikata myös sisäpuolelta... muuten se kovettunut kikkare voi tulla sieltä jossain vaiheessa läpi ja puhkoa sisurin...

VPR
24.09.2011, 23.23
http://www.parktool.com/product/emergency-tire-boot-tb-2

Jousi
24.09.2011, 23.25
Lenkeillä mukana kiesusteippiä ja/tai vanhasta (mahdollisimman kapeasta) ulkorenkaasta leikattu 10 cm pätkä jonka voi panna repeämän ja sisäkumin väliin.

Lenkeillä toimii myös seteliraha, on meinaan uskomattoman sitkeetä paperia. Kolikoita ei varmaan kannata kokeilla...

Rusakko
14.03.2015, 16.28
Vanha ketju, mutta olkoon... Näin vuoden nykyaikaisella 29" maasturilla ajelleena tuli yllätyksenä se, miten herkästi Continentalin X-Kingeistä ratkeaa kyljet. Ajelin pintakovalla lumipeitteellä ja matalahkoilla paineilla (1,8-2 bar) muutaman kilometrin ja välillä pinta upotti ehkä 5 cm. Nyt sekä etu- että takakumi kyljestä pintaruhjeilla eli punokset kuultaa kyljestä läpi. Takarenkaan yhdestä kohdasta työntää sisäkumia ulos pikkurillin pään verran. Ulkokumissa noin 15 mm pitkä haava. Ajattelin paikata sen sisäpuolelta pyörän paikalla. Saa nähdä miten käy... Mutta onpas vain ohutta materiaalia maasturin gumekset nykyään! :)

Rusakko
16.03.2015, 09.45
Vanha ketju, mutta olkoon... Näin vuoden nykyaikaisella 29" maasturilla ajelleena tuli yllätyksenä se, miten herkästi Continentalin X-Kingeistä ratkeaa kyljet. Ajelin pintakovalla lumipeitteellä ja matalahkoilla paineilla (1,8-2 bar) muutaman kilometrin ja välillä pinta upotti ehkä 5 cm. Nyt sekä etu- että takakumi kyljestä pintaruhjeilla eli punokset kuultaa kyljestä läpi. Takarenkaan yhdestä kohdasta työntää sisäkumia ulos pikkurillin pään verran. Ulkokumissa noin 15 mm pitkä haava. Ajattelin paikata sen sisäpuolelta pyörän paikalla. Saa nähdä miten käy... Mutta onpas vain ohutta materiaalia maasturin gumekset nykyään! :)

Paikkasin kohdan perus gummipaikalla, mutta kontaktiliimalla. Hyvin kesti 30 km ryttyytyksen 3,5 paineilla. Vähän härskin näköinen tuo kohta on ulkoapäin, kun ratkemasta pörröttää punokset ja läpi kuultaa oranssi paikka :)

Ketjureaktio
16.03.2015, 21.40
Vanha ketju mutta kukaan ei vielä ole maininnut ulkorenkaan paikkaa? Niitä saa eri merkkisinä fillariliikkeistä.

JohannesP
16.03.2015, 21.58
Jollakin pitkäaikaista kokemusta maantierenkaissa tälläisistä paikoista? Löytyisi yksi 23mm Contin 4000gp S, jossa muutaman lenkin jälkeen tuli parin millin repeämä. Jos noi kestää pidempäänkin kulutusta niin voisi hommata paikkoja ja ottaa käyttöön.

Aapo Jäykkäperä
16.03.2015, 22.02
... herkästi Continentalin X-Kingeistä ratkeaa kyljet. Ajelin pintakovalla lumipeitteellä ja matalahkoilla paineilla (1,8-2 bar) muutaman kilometrin ja välillä pinta upotti ehkä 5 cm. Nyt sekä etu- että takakumi kyljestä pintaruhjeilla eli punokset kuultaa kyljestä läpi. Takarenkaan yhdestä kohdasta työntää sisäkumia ulos pikkurillin pään verran. Ulkokumissa noin 15 mm pitkä haava. Ajattelin paikata sen sisäpuolelta pyörän paikalla. Saa nähdä miten käy... Mutta onpas vain ohutta materiaalia maasturin gumekset nykyään! :)

Suosituspaineet 3,45-4,48 bar / 50-65 psi Conti X-King renkaille, joten oikeilla paineilla saattais kestää paremmin. Itse kävin peilijäällä Suomityres GazzaExtremellä kurvailemssa paineet 2,5 bar(minimisuositus) ja toimi hyvin.

arctic biker
16.03.2015, 22.19
Jollakin pitkäaikaista kokemusta maantierenkaissa tälläisistä paikoista? Löytyisi yksi 23mm Contin 4000gp S, jossa muutaman lenkin jälkeen tuli parin millin repeämä. Jos noi kestää pidempäänkin kulutusta niin voisi hommata paikkoja ja ottaa käyttöön.
https://www.bike-components.de/de/Park-Tool/Flicken-Tire-Boot-TB-2-p18717/ Tuollaisella olen Contin Gp4000 renkaan kylkirepeämän paikannut ja hyvin kesti, ajan taas kohta...

Ja aina matkassa yksi TB2.

JohannesP
16.03.2015, 22.29
Itselläni sattuu tuo repeämä olemaan kulutuspinnalla suoraan tietä vasten. Tuntuisi ainakin ettei tuollaiset paikat kestä pitkäaikaista kulutusta jos sepelinmuru jää suoraan paikan kohdalle tietä vasten.

Ketjureaktio
16.03.2015, 23.12
Tässä klassisen TipTopin versio aiheesta. Se on tubeless-paikka, mutta tokihan se paikkaa tubellisen kumin vähintään yhtä hyvin:

http://www.rematiptop.com/part.php?pid=58&cid=6&sid=4

plr
17.03.2015, 00.05
Itselläni sattuu tuo repeämä olemaan kulutuspinnalla suoraan tietä vasten. Tuntuisi ainakin ettei tuollaiset paikat kestä pitkäaikaista kulutusta jos sepelinmuru jää suoraan paikan kohdalle tietä vasten.

Usean millin repeämä Continental GP4000 II S:n kyljessä. Leikkasin vanhasta loppuunajetusta ulkorenkaasta sopivan kokoisen palan ja liimasin sen revenneen ulkorenkaan sisäpuolelle. Toistaiseksi on toiminut. Tämä luultavasti toimisi myös kulutuspinnalla.

Dude
17.03.2015, 00.23
Maastohommissa oon pariin kertaan kulutuspinnassa olleen reiän fiksannut tällaisella setillä.

http://www.justridingalong.com/weldtite-rapid-tubeless-repair-kit.html

alteregoni
19.03.2015, 15.49
Minä taas maastohommissa ulkorenkaan isomman viillon kulutuspinnassa korjasin liimatiivistemassalla! (esim würth). Hyvin kesti, niin ja sisureilla ajelin.

e-tracker
20.03.2015, 13.16
Uusheränneenä cyklistinä ihmetyttää kuinka onnettoman heikkoa kalvomaista materiaalia nykyrenkaiden kyljet, uuden nobby nicin kylkeen kahden sentin läpi asti viilto. Olisi pitänyt lukea tämä juoste ensin, eilen kuitenkin nailonisella kuormahihnan pätkällä ja kumiliimalla fiksasin, saa nähdä toimiiko. Eikö voisi käynnistää jonkin kampanjan vahvempien kylkien puolesta.

Tuli mieleen että varmaan tähänkin voisi jotenkin tarjota gorillateippiä.

perttime
20.03.2015, 14.38
Uusheränneenä cyklistinä ihmetyttää kuinka onnettoman heikkoa kalvomaista materiaalia nykyrenkaiden kyljet, uuden nobby nicin kylkeen kahden sentin läpi asti viiltoIhmiset haluaa kevyitä renkaita - ja valmistajat tietysti tekee ja myy niitä. Nobby Nicit saattaisin joskus vielä laittaakin pyörään, mutta vähintään Snakeskin-versiona.