Näytä tavallinen näkymä : Haukipudas
HEI!
Tarkoitus olisi järjestää maantie- ja maastopyöräilyä Haukiputaan lähimaastossa asuville!
08-lenkki ja MTBO tapaisia rentoja lenkkejä, joissa mennään rauhallliseen tahtiin.
Lähtö pyörälenkeille LIDL:n edestä.
LA tai SU aamuisin ja viikolla miten sovitaan.
T: Tbird
28.8 su ensimmäinen lenkki klo 10.00 maantiepyörillä. Reitti Haukipudas-Alakylä-Yli-II-Ii-Haukipudas. Kahvitauko mahdollisesti Yli-Iissä. Noin 4h.
Kiitokset kaikille mukana olleille. Aurinko paistoi ja oli mitä mukavin ajokeli. Ens su uusiksi klo 10.00 joko maantie-/maastopyörälenkki.
terr.
olen kaivannut porukkalenkkejä tänne puttaallekikin mutta nythän huomasin täällä foorumissa jo sen olevan.
montako teitä on lenkillä ollut mukana ja mitä nopeutta olette pitäneet yllä ?
08-kasi lenkkiä olen käynyt testaamassa mutta olis ehkä milekkäämpi lähtöpaikka olla täällä lähenpänä.
oletko tbird aktiivisena vetäjänä tässä porukassa ?
mihinpäin olette suunnitelleet seuraan sunnuntain maantielenkin ?
terv
lepper.
Moi!
Ens su ois taas aikomus lähteä pyöräilemään maantielle klo 10.00. Itse vasta Oulusta muuttaneena kaipas lenkkiseuraa. Foorumissa oltu vasta kolmatta viikkoa niin katsotaan miten porukka innostuu. Ketään vakiovetäjää ei oo vaan porukka kokoontuu Lidl:n eteen ja sit menox!
=) Vauhti katsotaan hitaimpien mukaan, keskari 30 kummallakin puolella (28-32). Itse ajanut 08-porukassa ja samanlainen meininki!
Petteri Ellilä
17.09.2011, 16.10
Voisinpa tulla paikalle ajoankkuriksi jos vainen saan pään irti tyynystä. Yli-Iin klassikko on allekirjoittaneella vielä tällä kaudella käymättä, niin että miten ois...
Petteri
moro,piti käyä jo tännään ku huomenna ei kerkiä. Ajelin Haukiväylältä Kiiminkiin pohjoispuolta jonkun oululaisen kanssa, terveiset sinne. Menin sitte Huttukylän kautta Vesalaan, Ylikiiminkiin ja Sanginjoelta kohti Oulua (syklolla) ja takas Kelloon. Kyllä pänni vastatuuli Sanginjoelta kotiin ja keskari tippu ku lehemän häntä. Asvaltilla vois tosiaan olla maantierenkaat paremmat mutta menihän tuo noilla crossirenkaillaki :) aikaa meni 3.43.
Moi!
Itseltä valitettavasti jää huomenna ajot väliin, mutta toivon suurta osallistuja joukkoa ja käykää hyvä lenkki! =)
Petteri Ellilä
18.09.2011, 19.00
Yli-Iin glassikkolenkki kolmen miehen voimalla; vetovuoroaan ei tarvinnut odottaa auringonnoususta auringonlaskuun. Aikaa ei palanut aabeeceen pullajonossa, kahvia ja pullaa saa kotona. Keskinopeudesta piti jokaisen jalat huolta; hyväjalkaisen osuudella keskari nousi, hitaamman osuudella sitten toisin. Mittaria kun ei oo, niin vaikea arvioida mutta jäi se keskari alle neljänkympin. Yksinkertaista ja tehokasta.
lammas kolari
18.09.2011, 19.39
Yli-Iin glassikkolenkki kolmen miehen voimalla; vetovuoroaan ei tarvinnut odottaa auringonnoususta auringonlaskuun. Aikaa ei palanut aabeeceen pullajonossa, kahvia ja pullaa saa kotona. Keskinopeudesta piti jokaisen jalat huolta; hyväjalkaisen osuudella keskari nousi, hitaamman osuudella sitten toisin. Mittaria kun ei oo, niin vaikea arvioida mutta jäi se keskari alle neljänkympin. Yksinkertaista ja tehokasta.
ainakin mulla kerty kilometrejä mittariin tuommoinen 111 km ja ajo aikaa meni semmoinen 3 tuntia ja 40 minuuttia raja- kylästä lähteneenä sitäkö lasket kilometri vauhdin ja tulihan tuohon päälle minulla nakattua 8 kilometrin juoksu- / kävelylenkki johon meni aikaan 48 minuuttia.
Petteri Ellilä
24.09.2011, 20.04
Onko joku jossain jotakin jonnekin jollain .... ?
Onko vielä Haukiputaalla mitään yhteislenkkejä?
terr.
eipä taida olla mutta voitas kehitellä jonnimoinen porukka jolla päästäs baanalle porukalla.
voitas vaikkapa littelin kulmilta lauantai tai sunnuntai aamuisin lähte polkemaan tunteroinen tai pari johonkin suuntaa.
miltä kuulostaa,,,????
ter.
lepper.
Kuulostaa hyvältä, voitas suunnitella, tuleva vkl loppu ei vielä passaa, mutta jatkossa uskon aikaa löytyvän, ainakin välillä.
Ilkka Kurttila
06.05.2012, 12.55
Ensimmäinen maantiepyörä olisi alla - jos yhteislenkkejä on luvassa niin olisin kiinnostunut roikkumaan perässä niin kauan kuin jaksaa.
Milloin teillä ois aikaa yhteislenkille, ite ajelen aika paljo viikollakin iltaisin. Ja lauantai ja sunnuntai myös käy (sunnuntaisin toki joskus ajellaan oulun porukkalenkeissä), milloin kokeillaan eka porukkalenkki?
Petteri Ellilä
07.05.2012, 09.51
Tänään maanantaina liiterin nurkilta Iihin ja Raasakasta takaisin? Kuuden pintaan? Tasaista PK-vauhtia.
Tänään maanantaina liiterin nurkilta Iihin ja Raasakasta takaisin? Kuuden pintaan? Tasaista PK-vauhtia.
Tuolloin ei päässyt, mutta huomenna ajattelin itse startailla liiterin kulmilla 17.30 johonkin päin lenkille, joko tuo, tai sitten haukipudas-alakylä-kuivasjärvi pätkä, rauhallisella vauhdilla. Jos innokkaita niin mukaan sopii.
Moi!
Talo rakennettu...melkein ja nyt taas aikaa paneutua asiaan, pyöräilyyn. Muokkasin vähän otsikon tekstejä eli itsellä olisi tarkoitus ajaa kesä Haukiputaalla päin jos vain mahdollista niin sekä maantiellä että maastossa.
Nyt ollut viikon flunssassa ja ensviikon loppuna oli tarkoitus lähteä Lieksan karhunpolkua ajamaan mutta kunto ei vielä hyvä niin reissu jää väliin. Katselin säätiedotuksia ja äitien päivänä näyttäisi tulevan ihan hyvä ilma. Miten olisi Äitienpäivä sunnuntaina 13.5 esim klo 9.00 tai 10.00 kevyt maantiepyörä/maastolenkki?
Tomi K
Korhonen
09.05.2012, 02.27
Tuolloin ei päässyt, mutta huomenna ajattelin itse startailla liiterin kulmilla 17.30 johonkin päin lenkille, joko tuo, tai sitten haukipudas-alakylä-kuivasjärvi pätkä, rauhallisella vauhdilla. Jos innokkaita niin mukaan sopii.
Yritän ehtiä mukaan. Työt tosin voivat haitata harrastustoimintaa. Jos ei näy, ei kannata jäädä odottelemaan, mutta teoriassa on kaikki edellytykset ehtiä mukaan. Valitettavasti teoria ja käytäntö ovat sama asia vain teoriassa.:)
Muoks: niin kävi kuin vähän pelkäsinkin eli työt venyvät enkä pääse tänään lenkille ainakaan ihmisten aikoihin.
Petteri Ellilä
09.05.2012, 09.49
Sunnuntai on no-no, mutta lauantai-aamulle suunnittelin Hpud- Ii - Yli-Ii - Kiiminki - Oulu - Hpud kevätklassikkoa. Vähän yli satkuhan siitä vain tulee.
Katselin säätiedotusta ja lauantaina tulis sadetta ja jopa lunta? Jos la 12.5 on aurinko ja lämpöä niin lähden Petterin messiin...muussa tapauksessa sunnuntai 13.5 vie voiton, kellonaikaa voi vielä rustata 9.00 - 18.00 välillä.
Konamies
25.05.2016, 13.08
Nostetaas tätä lankaa esiin. Löytyykö kiinnostuneita yhteislenkkeilijöitä Haukiputaalta? Itse ajelen sekä maantiepyörällä että maasturilla.
Tällä yksi kiinnostunut. Onkohan muita ??
Konamies
27.05.2016, 22.54
Mä ajattelin lähteä sunnuntaina Haukiputaan asemalta ajelemaan Kiiminkijokivartta ylöspäin. Kohtuullista retkivauhtia rennossa brevet-hengessä. En ole aikaisemmin ajanut 200km yhteen pötköön, mutta nyt ajan jos jaksan. Varaan itselleni aikaa koko sunnuntain. Mukaan saa lähteä ken haluaa. Assan pihalta klo 8. Jos sääennuste muuttuu luvatusta auringon paisteesta vesisateeksi, en lähde.
Konamies
31.05.2016, 23.56
Sunnuntaiaamuna ei muita lähtijöitä Haukiputaan assalla näkynyt. Ajelin siis parhaassa mahdollisessa seurassa jokivartta ylös. Matkalla muutin reittiä niin, että ajelin Kuusamontielle juustolaan ja sitten Iijokivartta alas. Yli-Iistä ajoin Jääliin appiukon saunaan. Jäälissä matkamittari näytti 175km.
Sunnuntaille vois jotain ajua kehitellä.
Tuleeko mieleen haukiputaalta muita hyviä maastopyörä reittejä kuin. Lidl-isoniemi-virpiniemi akseli?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Haapakankaan paloaseman itäpuolelta lähtee hyvä reitti kohti vedenpumppaamoa ja Kalimenkylää. Arpotechnon maastopyöräkarttaan olen sen jopa merkinnyt vihreällä.
Okei pitääpä käydä kokeileen
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Petteri Ellilä
03.06.2016, 12.00
Onkohan sieltä Ukonkaivoksen teollisuusalueen nurkalta radanvarteen kulkeva polku jo auki taannoisen hakkuutyömaan jäljiltä?
Haapakankaan paloaseman itäpuolelta lähtee hyvä reitti kohti vedenpumppaamoa ja Kalimenkylää. Arpotechnon maastopyöräkarttaan olen sen jopa merkinnyt vihreällä.
Tarkoitatko sitä pätkää mikä menee oikeastaan aika suoraa reittiä pumppaamolle?
Tuo Sanminalta lähtevä pätkä on kerran tullu ajettua tälle keväälle märkää oli mutta aikalailla ajamalla pääsi junanradan varteen.
Onko muuten hyviä reittiehdotuksia tai jälkiä. vaikka Virpan suuntakin kelpaa, ku ei sielläkään ole hirveän paljon vielä ajanut.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.